Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Metalbuster schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:09:
Het spel is zo traag vindt ik je moet mijlen ver lopen elke keer en dat vindt ik zeer vervelend. Ik ben nu nog in Vizima outkirts waar ik Oddo, Haran en Mikul moet ompraten. Voor die Mikul moet je ghouls vermoorden in een cave maar het is zo abnormaal donker daar en helemaal nergens kan ik een torch vinden van alle verkoperen willen niks verkopen ofzo, dus het wil mij gewoon niet lukken om die cave normaal leeg te maken van Ghouls.
Maak een cat's potion. Die heb je nog vaak zat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ja ik ben al verder heb gewoon in het donker die ghouls 1 voor 1 afgeslacht.
Maar nu ben ik bij een 2e probleem. Ik ben zeg maar op het punt dat die Abigal (heks) aan die cave komt en daarna moet je tegen een groep hellhounds vechten met één grote hellhound maar ik kan het maar niet halen daar. Ik heb al geprobeerd om met die Abigal daarheen te gaan dat die mij elke keer healt en ik heb die andere keuze geprobeerd dat al die boeren mij helpen maar geen van beide manieren kan ik die hond verslaan. Heb het nu al zo'n 8 (als het niet veel meer is) keer geprobeerd.

Dat is toch gewoon niet normaal en oneerlijk als speler. Ik kan er gewoon op geen 1 manier langs komen. Ik kan wel wat tips gebruiken hier, die hond "stunned" mij elke keer en bijt dan mijn kop eraf.
Het is echt verschrikkelijk frustrerend wat je ook probeert het lukt gewoon niet. Ik heb op het internet al heel veel dingen gelezen over dit en er zijn heel veel mensen met die probleem. Dat geeft toch wel heel erg de nijging om het spel op easy te spelen maar om alles weer over nieuw te doen is het mij niet waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Metalbuster op 04-11-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
Metalbuster schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:54:
Maar nu ben ik bij een 2e probleem. Ik ben zeg maar op het punt dat die Abigal (heks) aan die cave komt en daarna moet je tegen een groep hellhounds vechten met één grote hellhound maar ik kan het maar niet halen daar. Ik heb al geprobeerd om met die Abigal daarheen te gaan dat die mij elke keer healt en ik heb die andere keuze geprobeerd dat al die boeren mij helpen maar geen van beide manieren kan ik die hond verslaan. Heb het nu al zo'n 8 (als het niet veel meer is) keer geprobeerd.

Dat is toch gewoon niet normaal en oneerlijk als speler. Ik kan er gewoon op geen 1 manier langs komen. Ik kan wel wat tips gebruiken hier, die hond "stunned" mij elke keer en bijt dan mijn kop eraf.
Het is echt verschrikkelijk frustrerend wat je ook probeert het lukt gewoon niet. Ik heb op het internet al heel veel dingen gelezen over dit en er zijn heel veel mensen met die probleem. Dat geeft toch wel heel erg de nijging om het spel op easy te spelen maar om alles weer over nieuw te doen is het mij niet waard.
Kijk maar eens op het officieele forum. Daar staan zat tips en het is echt niet zo lastig (als je enigzins voorbereid bent): http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=2424.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je nodig moet...

Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
(jarig!)
Khaos schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:54:
[...]

Kijk maar eens op het officieele forum. Daar staan zat tips en het is echt niet zo lastig (als je enigzins voorbereid bent): http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=2424.0
ook een goede tip ga niet direct de questen doen maar neem een paar die je wel aan kan en kom later terug als je geleveld ben.

Dan gaat het vaak wel en ook vaak makkelijk.
Als je 2 keer dood gaat met een opdracht gewoon even wat anders gaan doen :)

Of potjes gebruiken :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:54:

spoiler:
Je moet je sign doen die knock back doet en kans op stun (kost wel bronze talent dacht ik voor de stun), als ie stunned is dan 1 hit kill je hem. Mij lukte het ook niet paar keer, toen gebruikte ik die sign en was het echt makkelijk. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog niet overtuigd zijn van de grafische pracht en praal:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcanya.com/screens/witcher022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik ben best wel de manhoer aan het uithangen :P. Je krijgt een kaart voor elke muts die je geploegd hebt. Krijg je nog een bonus als je ze allemaal hebt? :+.
Angeloonie schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:11:
[...]

Je moet bij Dusk bij de molen zijn, en en wijn bij je hebben.
hmm heb act 1 al afgesloten. Kans dat het nog werkt?

[ Voor 51% gewijzigd door Tripp op 05-11-2007 01:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
ah heb de beast net ook verslagen, best lastig om juiste taktiek te vinden.Wat bij mij werkte was sign+aanvallen op de beast en dan rondjes rennen, dit net zo lang herhalen totdat de beast dood is.
Wel van tevoren een swallow potion innemen zodat je health tijdens het rennen sneller volraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Zo, afgelopen weekend ook het spel gekocht. Uiteraard wel de CE.
Speelt lekker, alleen is mijn pc wel sterk verouderd en de laadtijden zijn wel ergerlijk lang, vooral als je ingame een andere savegame laadt. Van huisje naar buiten en andersom duurt over het algemeen een dikke twee minuten hier 8)7 en vechten en rondlopen gaat niet echt vloeiend. Toch maar eens met die settings rommelen want dit schiet niet op.

Maar toch, het verhaal is prettig, geen moralistisch goed tegen slecht, actie is prima en lekker sfeertje. Ben ook wel blij met de 18+ rating, tenminste een volwassen spel. Heb nu al drie kaartjes in elk geval :P, en dan moet ik nog de stad in. Heb alleen niet zoveel gold en moet dus voorzichtig doen met mijn swallow potion, want dat eten helpt ook niet echt.

Hier en daar ook wel eens een vastloper, voornamelijk als het overging in een cutscene. Vanavond de patch maar eens downloaden. Dat maakt toch niet uit met mijn savegames?

Ohja, pics van de CE:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Witcherboxfront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Witcherboxback.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Witcherinhoud.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Witcherinhoud2.jpg
(beetje crappy pics, ik weet)

Wat je ziet:
* De box :P
* Het spel in gewoon dvd hoesje (dus niet met de kartonnen sleeve)
* Een tweezijdige landkaart
* De soundtrack in slimline doosje
* Een artbook met sketches, concept art, van-schets-naar-draadmodel-naar-uiteindelijk-model, achtergrondinfo etc.
* Een dvd met de making of.

Geweldig dat soort boxen, vooral soundtracks, artbooks en making-ofs zijn fijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:44
Ik las net op een site waar ik de patch vandaf wilde halen dat de patch alleen functioneerd wanneer je het spel overnieuw begint?! Zou een beetje vreemd zijn natuurlijk, én dat zou ook betekenen dat ik gewoon 1 - 1 1/2 uur aan played time weg gekiept heb. Kan iemand me hier even over updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
Sypheron schreef op maandag 05 november 2007 @ 07:41:
Ik las net op een site waar ik de patch vandaf wilde halen dat de patch alleen functioneerd wanneer je het spel overnieuw begint?! Zou een beetje vreemd zijn natuurlijk, én dat zou ook betekenen dat ik gewoon 1 - 1 1/2 uur aan played time weg gekiept heb. Kan iemand me hier even over updaten?
De belangrijkste updates in patch 1.1a werken inderdaad alleen als je opnieuw begint. Ik was gelukkig nog in de tutorial toen die uitkwam en het is zeker aan te raden om opnieuw te beginnen, want er zijn best veel vastlopers gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Potverdorie, ik heb cat potions nodig maar ik kan die ingredients nergens vinden, heb plenty ingredienten maar niks voor de cat potion :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Khaos schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:31:
[...]

De belangrijkste updates in patch 1.1a werken inderdaad alleen als je opnieuw begint. Ik was gelukkig nog in de tutorial toen die uitkwam en het is zeker aan te raden om opnieuw te beginnen, want er zijn best veel vastlopers gefixed!
:(

Kan ik wéér opnieuw beginnen :(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

TroonStaal schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:20:
[...]

:(

Kan ik wéér opnieuw beginnen :(
Ja wtf ik ben al 20 uur onderweg :(.

EDIT:

met patch 1.1a is het niet nodig opnieuw te beginnen!

zie http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=2647.0
We have just released a new patch version 1.1a. The new patch replaces patch 1.1 and corrects a possible blocker bug that might occur in Act5.

"We've tried to fix as many problems as possible and provide a more stable version for the game as quickly as we could, hence the oversight. I'd like to ask everyone who hasn't yet installed the patch or has installed the 1.1 patch to update to version 1.1a." - said Jacek Brzezinski, Project Lead for The Witcher.

Installing the 1.1a patch will not cause any problems with existing saved games.

CD Projekt RED crew

[ Voor 64% gewijzigd door Tripp op 05-11-2007 12:49 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

We have just released a new patch version 1.1a. The new patch replaces patch 1.1 and corrects a possible blocker bug that might occur in Act5.

"We've tried to fix as many problems as possible and provide a more stable version for the game as quickly as we could, hence the oversight. I'd like to ask everyone who hasn't yet installed the patch or has installed the 1.1 patch to update to version 1.1a." - said Jacek Brzezinski, Project Lead for The Witcher.

Installing the 1.1a patch will not cause any problems with existing saved games.
Verder niks gelezen dat het niet compatible zou zijn in het update topic op de offciele site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Japser schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:44:
[...]

Verder niks gelezen dat het niet compatible zou zijn in het update topic op de offciele site?
jah.

Voor je potions kijk in je journal of die potions tab(als je rust).

Je hebt voor cat basis sterke drank als basis nodig, geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Tripp op 05-11-2007 12:52 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Thx dat zou ik wel eens kunnen missen. FF checken vanavond en dan de crypts leegmeppen.

En dus maar want die update is dus wel savegamecompatible en je hoeft dus niet opnieuw te beginnen, niks van gelezen op t forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Np, verder niets over de patch gelezen, en anders was je dat wel in die thread tegengekomen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tripp schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:36:
[...]

Ja wtf ik ben al 20 uur onderweg :(.

EDIT:

met patch 1.1a is het niet nodig opnieuw te beginnen!

zie http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=2647.0

[...]
Gelukkig maar! Herspeelbaarheid is één ding, opnieuw móeten beginnen is iets heel anders.
Maar dit is goed nieuws, vanavond maar even downloaden die patch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
Bij 1.1a is het dan niet vermeld, maar bij 1.1 gold het dus wel:

- A whole lot of localization fixes (some of them won't work with old savegames!).

http://www.thewitcher.com...n/en/www/patch_notes.html

Op de webpagina stond ook vermeld dat je beter opnieuw kon beginnen, maar dat is nu verdwenen. Misschien valt het wel mee met 1.1a, volgens de vorige post op het forum blijkt dat ook zo te zijn. Ik hoop dus echt dat jullie allemaal netjes verder kunnen, zonde als je hierdoor de game zou laten schieten.

Tip voor de toekomst: altijd voordat je begint eerst ff checken of er patches zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Khaos op 05-11-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.1 (dus niet 1.1a!) was ook al voor de release aangekondigd, en is op release-day uitgebracht, om zo te voorkomen dat mensen met dit probleem kwamen te zitten.

Patch 1.1a kan inderdaad gewoon zonder probleem over 1.1 heen gezet worden, zonder dat dat gevolgen heeft voor savegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
Kan iemand mij helpen.

Ik zit nog steeds in het eerste dorp. Daar ben ik op een gegeven moment bij een heks geweest waarvoor ik 5 "White Myrtle Petas" moest zoeken. Bij de Quest staat dat ik deze bij de merchant in de Inn kan vinden. Ik heb toen een tijdje gezocht maar nergens dat spul kunnen vinden/kopen. Toen ben ik verder gegaan met andere quests etc. maar nu heb ik eigenlijk alles gedaan en kom ik niet verder omdat deze quest eerst moet worden af gemaakt. Weet iemand wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:40

odan

The dark side is within all!

buiten de inn is een merchant waar je ze kunt kopen. of als je de herbalist? skill hebt kun je ze ook zelf verzamelen door bomen en planten leeg te halen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
odan schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:39:
buiten de inn is een merchant waar je ze kunt kopen. of als je de herbalist? skill hebt kun je ze ook zelf verzamelen door bomen en planten leeg te halen.
Ja ik heb die skill nog niet. Volgens mij heb ik al overal gezocht maar misschien toch iets over het hoofd gezien. Er zit wel een merchant in de inn maar als ik daar op klik begint hij allemaal wazel te vertellen :'(

Bedoel je met buiten op die binnenplaats bij de inn?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart1983 op 05-11-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bart1983 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:42:
[...]

Ja ik heb die skill nog niet. Volgens mij heb ik al overal gezocht maar misschien toch iets over het hoofd gezien. Er zit wel een merchant in de inn maar als ik daar op klik begint hij allemaal wazel te vertellen :'(

Bedoel je met buiten op die binnenplaats bij de inn?
Klik in je Hero scherm op Intelligence. Het is een level twee skill. Een herbal boek kost 200 gold, best een hoop zo in het begin.
Je moet trouwens niet in de Inn zijn, maar op de buitenplaats. Daar loopt een herbal merchant rond, die kan je ook wat verkopen. Het makkelijkst is echter via meditatie de skill te leren. Als je dan naar buiten loopt bij die Abigail zijn er heel veel myrthe struiken.
Khaos schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:32:
Bij 1.1a is het dan niet vermeld, maar bij 1.1 gold het dus wel:

- A whole lot of localization fixes (some of them won't work with old savegames!).

http://www.thewitcher.com...n/en/www/patch_notes.html

Op de webpagina stond ook vermeld dat je beter opnieuw kon beginnen, maar dat is nu verdwenen. Misschien valt het wel mee met 1.1a, volgens de vorige post op het forum blijkt dat ook zo te zijn. Ik hoop dus echt dat jullie allemaal netjes verder kunnen, zonde als je hierdoor de game zou laten schieten.

Tip voor de toekomst: altijd voordat je begint eerst ff checken of er patches zijn :)
Ik download vanaaf wel die 1.1a patch en knal 'm er gewoon overheen. Zie wel wat er gebeurt dan.
Vooraf checken is nogal lastig, zo zonder internet thuis :P

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 05-11-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:23:
[...]

spoiler:
Je moet je sign doen die knock back doet en kans op stun (kost wel bronze talent dacht ik voor de stun), als ie stunned is dan 1 hit kill je hem. Mij lukte het ook niet paar keer, toen gebruikte ik die sign en was het echt makkelijk. Succes.
Ja ik ben er zo langzamer hand echt zat van, die sign van bronze talent kan ik niet meer kiezen omdat ik al andere dingen gekozen heb. En als je dan daar weer dood gaat duurt het weer 3 uur om te laden om vervolgens weer keihard dood te gaan. En in die cave kan je niet terug om nog even te levelen want die uitgang is gesloten je kan maar 1 kant op.

Ik probeer het nog een keer of 3 en anders flikker ik dit spel gewoon van mijn pc af en gebruik de dvd als een frisbee want dit gaat gewoon helemaal nergens over. Een on-gebalanceerde RPG.

[ Voor 11% gewijzigd door Metalbuster op 05-11-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen moeite gehad met The Beast. Dat kwam denk ik vooral omdat ik uitgebreid de tijd genomen heb om alle andere subquests enzo te doen. En zonder te hoeven grinden om levels (een groot pluspunt van dit spel!) was ik op die manier al van een behoorlijk level om zonder al te veel problemen dat beest omver te blazen.

En mocht het nou echt niet lukken, dan is dit misschien nog een tip (excuus als die al eens eerder is gegeven):

spoiler:
Kies de kant van het volk, zij zullen je dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Metalbuster schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:13:
[...]

Ja ik ben er zo langzamer hand echt zat van, die sign van bronze talent kan ik niet meer kiezen omdat ik al andere dingen gekozen heb. En als je dan daar weer dood gaat duurt het weer 3 uur om te laden om vervolgens weer keihard dood te gaan. En in die cave kan je niet terug om nog even te levelen want die uitgang is gesloten je kan maar 1 kant op.

Ik probeer het nog een keer of 3 en anders flikker ik dit spel gewoon van mijn pc af en gebruik de dvd als een frisbee want dit gaat gewoon helemaal nergens over. Een on-gebalanceerde RPG.
Blizzard pot, shallow pot, en hakken maar :Y

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
(jarig!)
Hier wat screensshots van mijn kant act 4 en 5 :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/ss77.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/ss79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/ss81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/ss83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/ss85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/ss90.jpg

Zo nog even een paar opdrachten doen en dan naar de finale quest :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Geweldig spel tot nu toe, en ik ben nog in Act 1 ! Dus nog effies te gaan :) Genieten dit.

Btw, de cat potion is uber :) Heb em kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Ik heb soms nogal blokkerig beeld tijdens cutscenes. Betekent dit dat er een soort van avi getoond wordt of is dit een of ander vaag grafisch effect dat misschien uitgeschakeld kan worden?

Klein voorbeeldje van blokvorming:
Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x183/Mntz/witcherbloks.jpg

Specs:
X2 3800+, 2Gb ram, 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Heeft dat niks met AA te maken?

Anyways, ik heb de Beast doodgemept, wel apart: eerst lukte het niet dus een x aantal keer reloads en toen ging het ineens met 3 slagen en was ie dood. Is dat een bugje of heb ik een soort van speciale aanval weten te executeren op dat beest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantis schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:30:
Ik heb soms nogal blokkerig beeld tijdens cutscenes. Betekent dit dat er een soort van avi getoond wordt of is dit een of ander vaag grafisch effect dat misschien uitgeschakeld kan worden?

Klein voorbeeldje van blokvorming:
[afbeelding]

Specs:
X2 3800+, 2Gb ram, 7900GT
Yap ik heb dat ook in kutscenes, met alles op max 1920x1200. Geen idee hoe dat komt, maarja, ik stoor me der ook niet zo heel erg aan.

Hoewel een oplossing natuurlijk wel beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Geen probleem met blokkerig beeld hier, terwijl mijn systeem onderhand vier jaar oud is, op de videokaart na. (P4 2.8c, 1gig, X1950GT)

Gisteren de patch1.1a geïnstalleerd, geen problemen met savegames en ik heb het idee dat het net een klein beetje soepeler loopt. Instellingen over het algemeen op medium, AA op 2, AF op 8 en geen gras. Vooral het vechten gaat wat sneller. Maar in de crypte tegen drie van die ghouls tegelijk lukt nog steeds niet.
Hoe zit het nou eigenlijk met dat eten? Sommige herstellen strenght, anderen endurance of vitality. Nou is vitality natuurlijk health maar als ik dan een brood eet komt er niks bij qua health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
TroonStaal schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 07:40:
Geen probleem met blokkerig beeld hier, terwijl mijn systeem onderhand vier jaar oud is, op de videokaart na. (P4 2.8c, 1gig, X1950GT)

Gisteren de patch1.1a geïnstalleerd, geen problemen met savegames en ik heb het idee dat het net een klein beetje soepeler loopt. Instellingen over het algemeen op medium, AA op 2, AF op 8 en geen gras. Vooral het vechten gaat wat sneller. Maar in de crypte tegen drie van die ghouls tegelijk lukt nog steeds niet.
Hoe zit het nou eigenlijk met dat eten? Sommige herstellen strenght, anderen endurance of vitality. Nou is vitality natuurlijk health maar als ik dan een brood eet komt er niks bij qua health.
Je health hersteld automatisch, het effect van restore vitality is dat je health hierdoor sneller herstelt.Maar ik kan je vertellen dat brood/kip etc niet helpt, gebruik swallow potions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hasib schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:37:
[...]

Je health hersteld automatisch, het effect van restore vitality is dat je health hierdoor sneller herstelt.Maar ik kan je vertellen dat brood/kip etc niet helpt, gebruik swallow potions.
Ik merkte idd dat het wel automatisch gaat maar ik dacht "als ik nou een broodje (kip :P) eet, dan gaat het vast sneller of komt er ineens wat bij". Mooi niet dus. Dat wordt terug om swallow potions te halen. Nuja, zit nu op ongeveer 300 gold dus dat moet lukken. Kan ze nog niet zelf maken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de oplossing voor The Beast. Wanneer het gevecht begint. Probeer eerst die groene honden de vermoorden. Ga daarna over op de Hardstyle zeg maar van het zwaard:P Daarna heb je The Beast binnen 5 seconden dood als het meezit.
(ik kan het weten heb het spel wel 30x opnieuw moeten laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Soms kan het zijn dat je een soort van Dizzy effect krijgt (weet niet meer welke), als The Beast je raakt. Je kan dan niets doen, en hij staat dan lekker op je in te harken. Tsja, savegame laden, en even door de dialogs heen skippen. Na 3 pogingen had ik m dood.

Ik merk trouwens ook dat het beeld grofkorreliger is in de cutscenes. Ik heb overigens alle instellingen op high staan, 1280x1024

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nyarlathotep schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:22:
Soms kan het zijn dat je een soort van Dizzy effect krijgt (weet niet meer welke), als The Beast je raakt. Je kan dan niets doen, en hij staat dan lekker op je in te harken. Tsja, savegame laden, en even door de dialogs heen skippen. Na 3 pogingen had ik m dood.
Lol.. Ik kan echt niet begrijpen waarom iedereen The Beast zo moeilijk vindt.. :P

Had hem in de 1e poging dood, terwijl ik niet eens op zat te letten. Gewoon 1 Swallow en 1 Blizzard potion drinken en hij maakt je niets :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er verder nog armor te koop is? Ik loop al de hele tijd met mn YMCA leather pakkie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:58:
Weet iemand of er verder nog armor te koop is? Ik loop al de hele tijd met mn YMCA leather pakkie aan?
Bij de armourer kan je andere halen. Tenminste in act 2. Ik heb gelezen dat er nog een quest komt voor betere armour.

Ik zit nu met het dilemma:
spoiler:
Zal ik die order van Siegfried(kan zo even niet opd enaam komen :')) helpen, of juist de elves en dwarves.

Ik probeer altijd de good guy te zijn, maar in dit spel is er niet altijd goed en slecht.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo ontzettend uitbreid dus...:( Weet iemand hoeveel chapters er zijn? Ik begin nu net met chapter 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

5, en een epilogue. Staat ja NB in de journal - quest sectie :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Weet trouwens iemand of het de moeite waard is om echt monsters te killen voor xp.Ik heb het idee dat je meer heel weinig xp krijgt voor monster in tegenstelling tot quests.
Ik heb nu nog bijna geen monsters gekilled in swamp, je kan er altijd langsrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hak die monsters ook niet in elkaar...Tenzij ze er echt om vragen. Het beste volgens mij is dus gewoon die quest voltooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
Hasib schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:20:
Weet trouwens iemand of het de moeite waard is om echt monsters te killen voor xp.Ik heb het idee dat je meer heel weinig xp krijgt voor monster in tegenstelling tot quests.
Ik heb nu nog bijna geen monsters gekilled in swamp, je kan er altijd langsrennen.
Je kunt precies zien hoeveel xp je voor een quest krijgt en/of een monsterkill door je cursor boven de xp bar te houden voor en na een quest complete of een kill. Daarna is het een makkelijke rekensom.

Gevoelsmatig zeg ik dat het killen van monsters best wat xp opleverd, maar dat het niet noodzakelijk is om het spel door te komen. De xp van quests en de hieraan direct verbonden kills is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Hoe moet ik "Azar" in de val lokken? Ik zit een beetje vast bij die quest of moet ik eerst verder gaan met die stenen zoeken voor die "tower" in het "swamp", en die golem quest wat daaran verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eerst die stenen quest doen voordat je iets met die Golem kan doen. Daarna komt Azar dacht ik..weet ik wel zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Voor de golem:
spoiler:
Die golem kom je achter door naar het oude vrouwtje in de swamp te gaan(brickmakers). Quest doen om ghouls/drowners te slopen. Daarna krijg je een tarotkaart. Daarmee moet je naar kalkenstein en die zegt je dat je een lightning rod moet maken voor de golem. Die kan je vervolgens laten maken bij een smid (Ik heb die van The Order gedaan). Vervolgens moet je er nog achter komen hoe je onweer kan laten maken. Door de druids dus, en dat moet je dan ook weer vragen. Dan geven ze je onweer(kan zijn dat je er nog een keer om moet vragen) en dan kan je die lightning rod in de golem steken. Tadaa, golem komt tot level. In mekaar beuken en je hebt je krijgt een sephirah en een item voor een potion die je een upgrade geeft :).

1 of meerdere manieren om Azar te pakken is:
spoiler:
1 Door in de graveyard te kunnen. Dit door shani te bezoeken snachts in haar woning, dat oudje is soms lastig, je moet een paar keer proberen om er langs te komen. Shani vraagt je dan om haari n e hospital te bozoeken. Je moet een quest voor haar de doen(5 van die white herbs vinden oid). Dan moet je de prisoner ondervragen in de nacht(Als je tenminste dit ook al unlocked heb), geef de guard wat geld. Dan wordt je bestormd door Ramsmeat mannen. Doodhakken die handel. Dan blijkt ransmeat ineens schuldig en je moet met de detective gaan praten. Op een gegeven moment(Ja ik weet ook niet alles precies meer :P), kan je de prisoner, die inmiddels vermoord is, een autopsie op uitvoeren. Je moet hiervoor eerst weer bij shani zijn geloof ik. Die vraagt je dan de body te halen bij de gravedigger. Je moet hem hiervoor drank geven, als ik me niet vergis is dat dwarf liquor. De body komt dan in de hospital te liggen. Je moet geloof ik nog wat onderzoek doen, maar volgens mij is dat niet noodzakelijk). Je gaat in de nacht dan weer naar het ziekenhuis je voert een autopsie uit samen met shani(paar keuzes de chat ed). Dan kom je achter een feitje. Je kan met dit feitje aankomen bij de detective of bij kalkenstein, maar ik zou kalkenstein niet teveel offpissen :+. Dan, als je 's nachts naar weer naar shani gaat (in haar huis, wil ze een feestje houden. Je moet haar 3 soorten drank bezorgen. De soorten worden in je quest vermeld(rose wine, liquor voor jezelf en nog eentje). Als je haar de drank gegeven hebt, dien je een gast uit te nodigen. Het maakt niet uit wie dat is. Ik heb Siegfried genomen. Die Carmen kostte alleen maar geld, wat je ook wel verwacht van een hoer :P. Goed feestje komt en dan gebeuren er een aantal dingen. Blijf een beetje neutraal en op gegeven moment vraagt de gast je iets te jatten uit de woonkamer van die ouwe tak. Geef aan dat je dat doet. hierna gaat de bard een liedje zingen(das haar gast). En dan eindigt het. Hierna kan je shani weer bezoeken en ze vraagt een red roses. En krikken maar :Y. Ze geeft dan nog een feitje over Thaler, waarmee bewezen wordt dat hij onschuldig is. Je kan nu naar de gravedigger en vragen of je in de graveyard kan. Je moet dan vervolgens bij Thaler vragen of hij de schuld van de GD wil kwijtschelden. Dan weer naar de GD en zeggen dat zijn schuld kwijt gescholden is. dan krijg je de sleuten van de GY. Je moet in de GY dan naar de crypts, daar ontdek je namelijk iets. Voor de Crypt daar heb je trouwens een key nodig, die je, als ik me niet vergis, van een corpse haalt in de sewers.

Manier 2: Op gegeven moment vraagt de detective Raymond je Ramsmeat te vermoorden. Als dit gebeurd is gaat hij naar de tower en moet je alle steentjes plaatsen om de tower open te krijgen.

Het kan goed zijn dat ik nog hier en daar wat tussendoor vergeten ben te noemen. Ik neem aan dat je met eigen oplossingsvermogen er wel uit komt :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie plaatjes...:P ik zie alleen niets:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
het zijn geen plaatjes maar spoilers moet je ze even selecteren :P

@ metalbuster

spoiler:
om die stenen te vinden moet je even met de nurse praten die zit te bidden bij de shrine in de hospital, ze vertelt je dan hoe je de eerste (3?) stenen kan krijgen

[ Voor 61% gewijzigd door Flythe op 07-11-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Edit]Excuus excuus. Hoe gaat dat in zn werk?

Ik zie het al! Slim gedaan!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Heb een tussentijdse oplossing gevonden voor het grafische probleem tijdens cutscenes:
Zet lighting op low of medium.
Het devteam is blijkbaar op de hoogte van het probleem, wachten op de volgende patch dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om die sotfjes bij planten enz van elkaar te scheiden? Het lukt me maar niet om een swallow te maken omdat er ook andere stoffen bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:08:
Is het mogelijk om die sotfjes bij planten enz van elkaar te scheiden? Het lukt me maar niet om een swallow te maken omdat er ook andere stoffen bij zitten.
Ik dacht dat je daar je intelligence/alchemy skills vrij hoog voor moet hebben, alleen gaat dat dan weer ten koste van je combat.

Ook maar een gok hoor, ik ben nog niet eens in de stad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Heeft er hier iemand last van crashes, het spel crasht om de 45minuten hier.Ik had gisteren 3uur achter elkaar gespeeld, hij is 4x gecrashed en steeds na 45min, ik ga ff het spel opnieuw installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
voor een swallow potion heb je een high quality alcohol nodig, en als je dan gaat meditaten (en je hebt 1x vitriol 2x rebis en 1x Aether) klik je op swallow en gooit ie automatisch alle stoffen bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow die alcohol ben ik vergeten...Dat is nog ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Hasib schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:25:
Heeft er hier iemand last van crashes, het spel crasht om de 45minuten hier.Ik had gisteren 3uur achter elkaar gespeeld, hij is 4x gecrashed en steeds na 45min, ik ga ff het spel opnieuw installen.
Ja hij crasht hie rook wel eens. Ik krijg er vooral last van als ik multitask/alt-tab. Zoveel mogelijk vensters sluiten geeft mij de indruk dat het spel minder crasht.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:34:
Ow die alcohol ben ik vergeten...Dat is nog ergens te koop?
Dat vindt je overal, kijk in kasten en dergelijke. Bij de Inn kan je altijd wel een lading aanschaffen en andere alchemists en vendors hebben het vaak ook wel.

Er zijn 3 soorten strong alcohol, namelijk:
strong alcohol - potion base --> voor potions die 3 ingredients nodig hebben,
strong alcohol - high quality --> voor potions die 4 ingredients nodig hebben,
strong alcohol - top quality --> voor potions die 5 ingredients nodig hebben.

Die laatste is lastig te vinden, maar dat kan je oplossen door eerst een white gull te maken. Dat is een potion base voor de top quality potions.

Vooral je journal veel doorlezen over potions en dergelijke, kan je erg veel uit halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
@Tripp
Mijn dank is groot, dat zingen van die gast duurt overigens wel abnormaal lang.

[ Voor 54% gewijzigd door Metalbuster op 08-11-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Tripp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:37:
[...]

Ja hij crasht hie rook wel eens. Ik krijg er vooral last van als ik multitask/alt-tab. Zoveel mogelijk vensters sluiten geeft mij de indruk dat het spel minder crasht.

[...]

Dat vindt je overal, kijk in kasten en dergelijke. Bij de Inn kan je altijd wel een lading aanschaffen en andere alchemists en vendors hebben het vaak ook wel.

Er zijn 3 soorten strong alcohol, namelijk:
strong alcohol - potion base --> voor potions die 3 ingredients nodig hebben,
strong alcohol - high quality --> voor potions die 4 ingredients nodig hebben,
strong alcohol - top quality --> voor potions die 5 ingredients nodig hebben.

Die laatste is lastig te vinden, maar dat kan je oplossen door eerst een white gull te maken. Dat is een potion base voor de top quality potions.

Vooral je journal veel doorlezen over potions en dergelijke, kan je erg veel uit halen.
Ik zal ff zoveel mogelijk dingen proberen te sluiten, maar bij mij is het gewoon precies na 45minuten.
Echt raar, het ligt zowiezo niet aan de drivers, nog wat andere dingen proberne nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hasib schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:30:
[...]

Ik zal ff zoveel mogelijk dingen proberen te sluiten, maar bij mij is het gewoon precies na 45minuten.
Echt raar, het ligt zowiezo niet aan de drivers, nog wat andere dingen proberne nu.
Oververhitting misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
3dkaart bedoel je?Ja ik zal hem ff wat terugklokken, kijken of het effect heeft.
Pfff net de videokaart op stock gezet, maakt helemaal niks uit.

Ik vermoed dat het gewoon de corrupte savegame is of een software matig probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Hasib op 09-11-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
(jarig!)
Ik zit met een vreemd probleem.

Die eerste spin bij Javed die krijg ik maar niet meer dood.

terwijl ik heb 3 levels lager wel met gemak dood kreeg ik ben even terug gegaan om dat ik javed niet dood kreeg dus even wezen levellen.

Maar nu kan ik die spin niet meer aan :( zeer vreemd ben nu level 30 )

eerst had ik hem in 3 klappen dood en nu met alles spells op hem gooien en slaan niet eens een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Hoe kun jij daar in godsnaam level 30 zijn? Ik ben nu bij die Golem wat ik na 50 keer nog niet kan verslaan en ben maar level 14 ofzo. En ik doe zowat alles side quests, kan iemand mij helpen met het verslaan van die Golem, hoe kan ik hem het beste aanpakken?

Ook snap ik ook geen bal van maken van poitons hoe maak je bijvoorbeeld een poiton waar je health van krijgt ik snap geen kont van dat "make-potion" systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
Metalbuster schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:43:
Hoe kun jij daar in godsnaam level 30 zijn? Ik ben nu bij die Golem wat ik na 50 keer nog niet kan verslaan en ben maar level 14 ofzo. En ik doe zowat alles side quests, kan iemand mij helpen met het verslaan van die Golem, hoe kan ik hem het beste aanpakken?

Ook snap ik ook geen bal van maken van poitons hoe maak je bijvoorbeeld een poiton waar je health van krijgt ik snap geen kont van dat "make-potion" systeem.
ff nadenken bij die golem helpt wel.
spoiler:
Er staan daar 3 van die ' mastjes'. Klik er 2 aan, klik op de derde als de golem in de buurt is en hop...20% health van het ding af. Ren een rondje, herhaal vorige regel een keer of 4
en klaar is Metalbuster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
(jarig!)
Metalbuster schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:43:

heb het niet over de eerste spin maar mensen die Javed verslagen hebben weten wat ik bedoel.

die spin daar vlak voor krijg ik niet dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
Hasib schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:25:
Ik weet niet of het bij mij ook elke 45 min is, maar HIj crasht best wel vaak (en meestal toevallig net als ie een autosave doet na een areatransition). Ik draai Vista en heb de game zonet op xpsp2 compat. mode gezet, nu draait ie voor mijn gevoel iets stabieler, maar hij crasht nog steeds best wel vaak.

Heeft iemand misschien hier een oplossing voor?

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Khaos schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:58:
[...]

ff nadenken bij die golem helpt wel.
spoiler:
Er staan daar 3 van die ' mastjes'. Klik er 2 aan, klik op de derde als de golem in de buurt is en hop...20% health van het ding af. Ren een rondje, herhaal vorige regel een keer of 4
en klaar is Metalbuster :)
Hehe, ik had al zo'n vermoeden eigenlijk, staat ook iets over lightning mbt goloms in je journal. Echter ben ik gewoon op hem blijven inhakken met mijn zwaard. In combinatie met wat potions ging dat eigenlijk wel redelijk, duurde alleen een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Jeanpaul145 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:48:
[...]

Ik weet niet of het bij mij ook elke 45 min is, maar HIj crasht best wel vaak (en meestal toevallig net als ie een autosave doet na een areatransition). Ik draai Vista en heb de game zonet op xpsp2 compat. mode gezet, nu draait ie voor mijn gevoel iets stabieler, maar hij crasht nog steeds best wel vaak.

Heeft iemand misschien hier een oplossing voor?
Ja bij dit soort spellen is het normaal dat ze crashen, maar dit is wel erg overdreven ja.
Ik denk persoonlijk dat het met corrupte savegame te maken heeft, maar ik ga nu niet meer opnieuw beginnen.

OT:Heeft iemand tips om de kikimore queen te verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:13:
[...]

Als jou skills niet zover reiken 1 van de makkelijkste wezens te killen, dan zou ik idd maar stoppen. Je gaat het later nog veel moeilijker krijgen. Er zijn een aantal manieren om dat beest makkelijk af te maken. Zelf heb ik gewoon de "group stance" gebruikt. na een paar keer hakken zijn de adds af en heeft het beest nog maar half hp. dan is het ff snel hakken en klaar. Hierna kwamen de dorpsbewoners ook nog eens en met de group stance hak ik ze allemaal neer.

Swallow potion is handig ren rondjes tot je gehealed bent ;). Stun is ook handig, dan maak je hem idd in 1 klap af.

Handige tips voor het spenderen van je talents: strength lvl 1 en 2 leveren allebei health upgrades, 175 in totaal volgens mij! Zonder dat word het idd lastig. En voor de rest is het echt een kwestie van timen met clicken, niet eerder en later, alleen als het zwaard geel is. Doe je het echt goed dan gaat geralt schreeuwen en is er een kans dat ie je opponent stunt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Maakt het nou eigenlijk uit wanneer je klikt als je een vlammend zwaardje hebt? Want er zijn twee vlammodi zeg maar. Zelf heb ik eigenlijk niets bijzonders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 02:34:
[...]

Ja bij dit soort spellen is het normaal dat ze crashen, maar dit is wel erg overdreven ja.
Ik denk persoonlijk dat het met corrupte savegame te maken heeft, maar ik ga nu niet meer opnieuw beginnen.

Staat ook al op pagina 4

spoiler:
Ren de gang in, gebruik de skill waar je shizzle mee op kunt blazen op 3 plekken in de gang. De houten stutten moet je wegblazen, doe je dit goed dan zie je dat de horde spinnetjes voor je uit blijven rennen tot de volgende houten stutten. In de grote kamer ff een klein rondje rennen en ik weet niet zeker of je hier de boel ook nog eens moet opblazen of dat je de skill op een houten balk moet gebruiken. Dan stort de hele zaak in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:08:
Maakt het nou eigenlijk uit wanneer je klikt als je een vlammend zwaardje hebt? Want er zijn twee vlammodi zeg maar. Zelf heb ik eigenlijk niets bijzonders gezien.
Ik vermoed van wel. Soms maak ik een vette serie hits achter elkaar en dan stun ik mijn opponent. Dit heeft niets met het distibueren van talents of uitbreiden van skills te maken (alhoewel die de kans in sommige gevallen wel kunnen vergroten). Ik ben namelijk overnieuw begonnen, en dan krijg in in de intro al een keer of 4 - 5 die stun voor elkaar (dat is dus al voordat ik ook maar 1 talent heb kunnen spenderen). Toen ik begon met spelen lukte dit pas in act 2 ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Huh? normaal dat ze crashen? :S dat lijkt me echt niet de bedoeling... Zie het team van the witcher al voor me... :

Nou jongens is het spel af? Ja bijna, we moeten alleen nog zorgen dat ie om de 45 minuten crashed...

Lijkt me toch van niet he? Ik heb zelf ook veel problemen met alt tabben. Als ik alt tab en ik heb newsleecher msn en wat internet pagina's open, dan ben ik bijna verzekerd van een vastloper. Heb ik mijn pc net opgestart en doe ik niets anders dan de witcher, dan gaat het vaak wel goed. Misschien probeert de Witcher zo wel je aandacht erbij te houden zodat je niet stiekum iets tussendoor gaat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Metalbuster schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:43:
Als je hem echt kwijt wilt, geef een seintje, misschien kunnen we tot overeenstemming komen.
Wil hem gaan proberen, probleem er is geloof ik geen demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:17:
Misschien probeert de Witcher zo wel je aandacht erbij te houden zodat je niet stiekum iets tussendoor gaat doen ;)
Hekserij zeg ik je! Hekserij!

Op de brandstapel ermee!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
bah als ik een nieuwe spel start dan begint ie met een zwart scherm het geluid van een cutscene is er nog wel :(

zie ook http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=4220.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
[...]

Bij mij kna het geen corrupte savegame zijn (denk ik) omdat ik gister nog opnieuw ben begonnen (naast mn ouwe save game) en toen crashte de game ook in de tutorial. Daarne ben ik maar verder gegaan met mn oude save...

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanpaul145 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:56:
[...]

Bij mij kna het geen corrupte savegame zijn (denk ik) omdat ik gister nog opnieuw ben begonnen (naast mn ouwe save game) en toen crashte de game ook in de tutorial. Daarne ben ik maar verder gegaan met mn oude save...
Ik ben begonnen aan de game zonder update. Tijdens het spelen wel geupdate, maar, bij de kikimore queen zit ik vast. Niet dat ik niet weet wat ik moet doen, maar de uitgang is gewoon geblokked. Daarom ben ik helemaal opnieuw begonnen en hoop ik dat het nu beter gaat. Ik zou het vervelend vinden als jullie hetzelfde overkwam na 10 - 20 uur spelen...

Gelukkig boeit het spel mij wel genoeg om opnieuw te beginnen, en met succes. Heb nu, voordat ik vazima inga, al 2 nieuwe quests ontdekt en een hele berg potions gemaakt. Ik ga er nu als pro heen ipv beginner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:13:
[...]

Ik ben begonnen aan de game zonder update. Tijdens het spelen wel geupdate, maar, bij de kikimore queen zit ik vast. Niet dat ik niet weet wat ik moet doen, maar de uitgang is gewoon geblokked. Daarom ben ik helemaal opnieuw begonnen en hoop ik dat het nu beter gaat. Ik zou het vervelend vinden als jullie hetzelfde overkwam na 10 - 20 uur spelen...

Gelukkig boeit het spel mij wel genoeg om opnieuw te beginnen, en met succes. Heb nu, voordat ik vazima inga, al 2 nieuwe quests ontdekt en een hele berg potions gemaakt. Ik ga er nu als pro heen ipv beginner ;)
Hoe ontdek jij je quests? Ik klik eigenlijk op iedereen waarvan ik vermoed dat ze iets te melden hebben. Zo heb ik in elk geval al een vrouwtje tussen de lakens gekregen :9 (peasantwoman) en heb nu ook een date in de oude molen, maar daar moet ik nog zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:25:
[...]

Hoe ontdek jij je quests? Ik klik eigenlijk op iedereen waarvan ik vermoed dat ze iets te melden hebben. Zo heb ik in elk geval al een vrouwtje tussen de lakens gekregen :9 (peasantwoman) en heb nu ook een date in de oude molen, maar daar moet ik nog zien te komen.
Nou ik doe hetzelfde als jij. Alleen zijn sommige quests pas bereikbaar nadat je eerst iemand anders hebt gesproken of een quest hebt afgehandeld.

En sommige dingen zijn me nog niet duidelijk. Zo heb je in a1 ook die knakker die je dronken voert en dan moet je in zijn tuin 2 planten verslaan. Hier zit ook een hond, en als ik op die hond klik krijg ik een animatie waarna geralt zegt"what are u hiding boy".. Maar ik heb geen idee of dit iets tot gevolg moet hebben? Krijg er geen quest uit, maar volgens mij moet ik daar nog iets kunnen doen.

Bovendien heb je bij sommige quests 2 keuzes, dus die heb ik nu mooi andersom gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:31:
[...]

Nou ik doe hetzelfde als jij. Alleen zijn sommige quests pas bereikbaar nadat je eerst iemand anders hebt gesproken of een quest hebt afgehandeld.

En sommige dingen zijn me nog niet duidelijk. Zo heb je in a1 ook die knakker die je dronken voert en dan moet je in zijn tuin 2 planten verslaan. Hier zit ook een hond, en als ik op die hond klik krijg ik een animatie waarna geralt zegt"what are u hiding boy".. Maar ik heb geen idee of dit iets tot gevolg moet hebben? Krijg er geen quest uit, maar volgens mij moet ik daar nog iets kunnen doen.

Bovendien heb je bij sommige quests 2 keuzes, dus die heb ik nu mooi andersom gedaan ;)
Ah ok, dezelfde manier dus :)

Dat met die hond, dat begreep ik ook niet. En je kan ook geen kippenpoot oid aan dat beest geven. Het zal vast wel ergens bijhoren, maar waarbij, ik heb geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Toch lijkt die combat soms cirrupt als de pest. In het moeras, met die echinops,die meppen me gewoon helemaal af zonder dat ik een keer fatsoenlijk kan meppen. En ik heb toch echt het juiste zwaard geselecteerd, de juiste combat style en ben lvl 13 en ik klik me suf, maar the Witcher blijft gewoon lekker klappen incasseren en doodgaan.

Irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
dat komt omdat als je niet dichtbij genoeg staat geralt ook niet automatisch naar voren toe loopt zodat ie die echinops kan raken. je moet dus zelf helemaal tegen de 'stam' aan gaan staan en dan 1x klikken zodat ie begint met aanvallen. Om het nog wat sneller te laten gaan kan je eerst ook een torch gebruiken zodat ie in de fik vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ik ben inmiddels al een heel stuk op weg in ACT III, is er trouwens nog een mogelijkheid om die quest van Shani af te maken? Ik heb dat kind naar Shani gebracht en niet naar die Triss. Toen kreeg je een heel gezeur en ze vroeg om een ring maar elke ring die ik geef accepteert ze niet en gaat ze zeuren dat, dat kind meer aandacht moet hebben ofzo.

Overigens heb ik een een abnormaal slechte FPS in het "Trade-Quater".

[ Voor 9% gewijzigd door Metalbuster op 09-11-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is er nog iemand die onderhand schijtziek wordt van het feit dat Geralt automatisch zijn zwaard weer opbergt? Hetzelfde geldt voor de Torch, selecteer je die, loop je 4 meter en gaat hij hem alweer opbergen :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:47:
Ik ben inmiddels al een heel stuk op weg in ACT III, is er trouwens nog een mogelijkheid om die quest van Shani af te maken? Ik heb dat kind naar Shani gebracht en niet naar die Triss. Toen kreeg je een heel gezeur en ze vroeg om een ring maar elke ring die ik geef accepteert ze niet en gaat ze zeuren dat, dat kind meer aandacht moet hebben ofzo.

Overigens heb ik een een abnormaal slechte FPS in het "Trade-Quater".
Je moet natuurlijk ook wel een ring geven met een rode steen erop;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:17:
[...]

Huh? normaal dat ze crashen? :S dat lijkt me echt niet de bedoeling... Zie het team van the witcher al voor me... :

Nou jongens is het spel af? Ja bijna, we moeten alleen nog zorgen dat ie om de 45 minuten crashed...

Lijkt me toch van niet he? Ik heb zelf ook veel problemen met alt tabben. Als ik alt tab en ik heb newsleecher msn en wat internet pagina's open, dan ben ik bijna verzekerd van een vastloper. Heb ik mijn pc net opgestart en doe ik niets anders dan de witcher, dan gaat het vaak wel goed. Misschien probeert de Witcher zo wel je aandacht erbij te houden zodat je niet stiekum iets tussendoor gaat doen ;)
Nee kijk als je games als oblivion, morrowind, gothic 3 etc hebt gespeeld weet je gewoon dat zulke spellen meestal veel bugs hebben+vaak crashen.
Nou is het hier denk ik overdreven.
Ik denk dat het met corrupte savegame te maken heeft+gebied.

Nou heb ik bij chapter 4, hij is daar ook gecrashed, maar het duurde een stuk langer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
het maakte bij mij niets uit welke ring ik gaf, ze zei altijd "oh geralt thank you" oid

@Angeloonie
daar ergerde ik me idd ook aan :p, ook dat ie dan stil gaat staan is vervelend als je probeert te vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
(jarig!)
Japser schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:59:
Toch lijkt die combat soms cirrupt als de pest. In het moeras, met die echinops,die meppen me gewoon helemaal af zonder dat ik een keer fatsoenlijk kan meppen. En ik heb toch echt het juiste zwaard geselecteerd, de juiste combat style en ben lvl 13 en ik klik me suf, maar the Witcher blijft gewoon lekker klappen incasseren en doodgaan.

Irri.
gebruikt de torch die dingen gaan zeer moeilijk dood met een zwaar ze kunnen zeer slecht tegen vuur .

een paar goed meppen van dicht bij dan is hij zo dood :)
boeken goed lezen staat in wat het beste is tegen de beesten of planten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
(jarig!)
TroonStaal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:41:
[...]
Ah ok, dezelfde manier dus :)

Dat met die hond, dat begreep ik ook niet. En je kan ook geen kippenpoot oid aan dat beest geven. Het zal vast wel ergens bijhoren, maar waarbij, ik heb geen flauw idee.
met die hond in de tuin moet je niets doen alleen kijken naar wat hij ziet of hoort :)

dus even naar hem toe of langs lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Flythe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:52:
het maakte bij mij niets uit welke ring ik gaf, ze zei altijd "oh geralt thank you" oid

@Angeloonie
daar ergerde ik me idd ook aan :p, ook dat ie dan stil gaat staan is vervelend als je probeert te vluchten.
Je want je gaf steeds de verkeerde ring, ze vraagt specefiek naar een bepaalde ring volgens mij was het silver met amber stone, maar ik weet het niet zeker,je kan hem kopen bij een merchant daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
normaal als je het verkeerde geeft zeggen ze "go away" en praten ze een tijdje niet met je, maar bij shani kon ik elke ring geven ze gaf aan dat ze er blij mee was en ik kon gewoon verder praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft van haar verder ook niets te hebben.

Ik heb zelf nu een vraagje...Waar kan ik die elf vinden die ik geholpen heb in de bank? Ik moet namelijk met hem praten en met Siegfried lukt dat niet omdat ik hem daarin genaaid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Flythe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:58:
normaal als je het verkeerde geeft zeggen ze "go away" en praten ze een tijdje niet met je, maar bij shani kon ik elke ring geven ze gaf aan dat ze er blij mee was en ik kon gewoon verder praten.
Je moet dat kind blij maken door goed te reageren daarna wil Shani een "silver-amber ring" zoals al gezegd is en vervolgens batsen maar en verder kan je niks met Shani. Het geven van andere spullen heeft dus ook geen zin.

Heb meer mensen trouwens last van de slechte performance in het "trade-quater" ? Het draait daar bij mij voor geen meter en het is alleen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Daar valt he nog mee, maar in de swamp als het regent loopt het wel aan de gare kant :|.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Ok, ik had al een keer gebatst dus wist niet dat dat nog een keer kon :P. ik heb ook mindere fps in trade quarter maar dat komt omdat er meer mensen rondlopen volgensmij, en je field of sight is ook groter omdat de straten langer en rechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Tripp schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:09:
Daar valt he nog mee, maar in de swamp als het regent loopt het wel aan de gare kant :|.
Vooral in chapter 5, met die gevechten, dan heb ik ook soms last van fps drops met mijn 8800GTS.

spoiler:
Net uitgespeeld op neutraal, viel me wel op dat de eindbazen niet echt moeilijk waren, zowel azad javed als grandmaster en de ijsgigant.
Eindfilmpje was ook mooi, maar heb je nou jezelf vermoord? 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Hasib op 10-11-2007 07:14 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste