Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog het antwoord op mijn vraag hierboven?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hoe moet je eigenlijk die "Dagon" killen, in dat water on zo'n rune? Elke aanval blokt hij en ik kan niet weg uit die ruimte.

Het gaat over die grote "Dagon" ik kan er werkelijk niks mee kan iemand mij helpen?

EDIT: Nevermind, heb al een oplossing.

[ Voor 34% gewijzigd door Metalbuster op 10-11-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:20:
Weet iemand nog het antwoord op mijn vraag hierboven?:(
Bij Vivaldi :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks ik ga het gelijk ff testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik ga hem denk ik opnieuw op Hard spelen denk ik en dan zoveel mogelijk quests proberen te doen, dit is de beste rpg die ik gespeeld heb sinds oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ik zit eigenlijk een beetje vast bij 2 punten van de main-quest. Als 1e kan ik die "Adam" nergens meer vinden hij is niet meer bij de plaatselijke inn in de buurt of zijn huis. En als 2e ik kan die "Dagon-King" niet dood krijgen, geen één aanval helpt op hem hij blokt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Metalbuster schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:54:
Ik zit eigenlijk een beetje vast bij 2 punten van de main-quest. Als 1e kan ik die "Adam" nergens meer vinden hij is niet meer bij de plaatselijke inn in de buurt of zijn huis. En als 2e ik kan die "Dagon-King" niet dood krijgen, geen één aanval helpt op hem hij blokt alles.
1e: Hij wordt gearresteerd als je hem verraden hebt, dus logisch dat je hem niet kan vinden.Zijn was was volgens mij ook locked.

2e: Je kan geen damage doen op die king zelf, je moet die priests eromheen killen, dan gaat hij na een tijdje vanzelf dood.
Is opzich geen zware boss die dagon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik heb iets vreemds, althans denk ik. Ik ben nu net bij chapter 2 aanbeland en heb 2 signs. Aard sign en fire sign. Nu ben ik in die crypt onder de dungeon aan het rondlopen en heb 2 circle of elements gevonden, maar op de één of andere manier krijg ik hier geen sign uit. Je moet toch gewoon op die steen klikken en dan krijg je een sign toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Of je hebt hem al :). Dus aard of igni sign. Check even welke sign +100% effect krijgt als je op die circle of elements klikt.

Er zijn meer van dezelfde circle of elements.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38

Vrijdag

De Zwarte

spoiler:
Ik kwam er gisteren achter dat je al veer eerder die ring van de Reverend kan krijgen. Ergens bij dat dorpje loopt ook een vrouwelijke beggar rond (zelfde plek waar je ook een avondje fysieke menselijke interactie met een peasantwoman kan krijgen) en als je die aanspreekt en ze vraagt om een rustgevende potion voor haar kleinzoon die doodgaat en je geeft haar de White Gull potion, dan krijg je meteen de ring.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Heb hem net overgekocht van iemand voor 30 euro, ga me dus aankomende week ook eens bemoeien met dit topic. Verwacht er veel van. Nog tips voor het instaleren/opstarten/eerste uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Patch 1.1a instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Dat is lelijk dat je na de credits niet meer verder kan spelen, ik had nog quests open. En zou ook nog heel graag nog vrij rond willen lopen in die wereld. Verder snapte ik het eind filmpje ook niet zo, wat moest die kerel voorstellen wat je vermoord?

Overigens heb ik al weer gemerkt dat er meerdere einden zijn en ze in principe allemaal open zijn, heb dus sterk de nijging dat er een vervolg komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Metalbuster op 12-11-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:20

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hoe groot is "de wereld" eigenlijk? Beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld Morrowind? Of veel groter / veel kleiner?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Het is niet zo dat je een grote open wereld hebt. Per act heb je zeg maar een stuk gebied waar je heen kan. De speel wereld is dus eigenlijk veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Merovingian schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:13:
Hoe groot is "de wereld" eigenlijk? Beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld Morrowind? Of veel groter / veel kleiner?
Veel en veel kleiner, maarja, als een verhaal wilt vertellen kun je niet teveel vrijheid geven.Het is verhaal of vrijheid, je kunt niet alle 2 hebben.
Vergelijk het met Mafia en GTA, the witcher is mafia, morrowind is gta;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Hmm In act4 zou je in de fields een +100% (en ignore armor) sword moeten/kunnen vinden. Kan hem niet vinden :N.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Binnen, installen en gaan met die banaan.
Maar eerts mijn andere gfx kaart binnen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begreep vanuit de review op tweakers dat er gewerkt word aan een patch die de laadtijden effectief halveert? En die autosave optioneel maakt? Autosave durf ik dan toch niet uit te zetten ivm een sporadische crash ;) maar m.b.t. de halvering van de laadtijden ben ik erg positief!

Jammer, in de swamps kun je namelijk lekker rondlopen en zit ik soms echt diep in het spel, totdat ik weer terug moet naar temple quarters, dan begint het eeuwige laden weer. Dat haalt me enorm uit de sfeer. In de review las ik nog een ander punt wat hiermee te maken heeft. In temple en trade quarters zie ik soms "door" staan zonder dat er een quest o.i.d. achter zit. Maar ik ga niet naar binnen! De kans bestaat dat ik niets vind in het huis, maar dat ik daarvoor zeker 2 laadschermen moet doorlopen ontneemt me de lust toch te gaan kijken of hier misschien een leuk item zit.

Iemand al een soort van walkthrough gevonden? Ben namelijk benieuwd of ik wel alle quests heb gevonden in A1 en A2. En ben ook best wel benieuwd hoe het verhaal verder loopt als ik andere keuzes had gemaakt. Ben opnieuw begonnen en alweer in act 3 maar heb nog niet al te grove consequenties ondervonden van de quests die ik nu anders heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Had laatst eindelijk de CE versie binnen van het spel, die gare hacked versie kon er dus af :P
Ik vind dit een geweldig spel... de sfeer en alles er omheen...
Alleen die lange laadtijden zitten mij wel flink dwars (en dat op een raid0 set). Gelukkig las ik hierboven dat er wat aan gedaan wordt!

Is het trouwens zo dat de NL / Benelux versie van dit spel gecensureerd is? Ik meen daar wat over gelezen te hebben... Ikzelf heb vermoedelijk de Engelse versie (tekst op verpakking en alles is Engels), waarin alle nudity en vuige taal te horen en zien is :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nyarlathotep schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:51:
Had laatst eindelijk de CE versie binnen van het spel, die gare hacked versie kon er dus af :P
Ik vind dit een geweldig spel... de sfeer en alles er omheen...
Alleen die lange laadtijden zitten mij wel flink dwars (en dat op een raid0 set). Gelukkig las ik hierboven dat er wat aan gedaan wordt!

Is het trouwens zo dat de NL / Benelux versie van dit spel gecensureerd is? Ik meen daar wat over gelezen te hebben... Ikzelf heb vermoedelijk de Engelse versie (tekst op verpakking en alles is Engels), waarin alle nudity en vuige taal te horen en zien is :)
Ik heb ook de CE, volgens mij is de europese versie niet gecencureerd maar de VS versie wel. Zoiets heb ik dacht ik ergens gelezen. Er staat natuurlijk ook een 18+ plaatje op, dat is meestal niet vanwege taalgebruik maar vooral vanwege sex.

Mooi hè, dat artbook, weet je meteen welke dames je nog moet veroveren ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

Japser

Jeej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

TroonStaal schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook de CE, volgens mij is de europese versie niet gecencureerd maar de VS versie wel. Zoiets heb ik dacht ik ergens gelezen. Er staat natuurlijk ook een 18+ plaatje op, dat is meestal niet vanwege taalgebruik maar vooral vanwege sex.

Mooi hè, dat artbook, weet je meteen welke dames je nog moet veroveren ;)
Kleine correctie, het is de LE die ik heb. Dus geen Witcher medallion, maar wel de dvd en dat mooie boek, en de geweldige soundtrack. Inderdaad een 18+ logo met de tekst "Contains strong sex, violence and drugs references." :P
Ik zit een beetje vast nu, ik moet die laatste dinges vinden om die toren in te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ff bij die detective langs, als je dat nog niet gedaan had.

Hebben jullie de voydanoi priest al gevonden in act4?
Op welk tijdstip ik ook langskom hij is er gewoon niet. :(

Edit: Ben er al uit, ik moest eerst nog wat andere quests doen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het opzij gelegd...geen zin meer om 20x de 4-daagse te lopen voor 1 quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

Japser

Jeej!

Vind ik persoonlijk nog wel meevallen, als je eenmaal verder gevorderd bent ben je continue verwikkeld in actie en dialoog zonder al te veel km's te moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Meer mensen hier last met het TAGER beveligings (humhum) ding?
Bij mij loopt de game dus heel slecht als hij volgende zaken moet inladen.

Zo slecht zelfs dat ik er een NO-dvd crack overheen heb moeten gooien. Heb dat ook aangegeven bij Atari; of ruilen tegen een versie onder deze beveiliging of een crack erover'Lijkt wel op Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:20:
Meer mensen hier last met het TAGER beveligings (humhum) ding?
Bij mij loopt de game dus heel slecht als hij volgende zaken moet inladen.

Zo slecht zelfs dat ik er een NO-dvd crack overheen heb moeten gooien. Heb dat ook aangegeven bij Atari; of ruilen tegen een versie onder deze beveiliging of een crack erover'Lijkt wel op Sony.
Naja ik was al in Chapter 4 niet dat ik nog maar met 1 bezig was ofzo..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03

GG85

.......

Weet er iemand een adres waar je de engelstalige boeken goedkoop kunt bestellen? Bol.com heeft alleen 1 boek met short story's genaamd 'The Last Wish'. Maar ik zou graag de "echte" serie willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 18:40

odan

The dark side is within all!

GG85 schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:15:
Weet er iemand een adres waar je de engelstalige boeken goedkoop kunt bestellen? Bol.com heeft alleen 1 boek met short story's genaamd 'The Last Wish'. Maar ik zou graag de "echte" serie willen lezen.
als ik me niet vergis is dat op het moment de enigste die naar het engels is vertaald.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Dat is dan weer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

odan schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:20:
[...]

als ik me niet vergis is dat op het moment de enigste die naar het engels is vertaald.
Wikipedia bevestigt dit helaas :(
Sapkowski's books have been translated into Czech, Russian, Lithuanian, German, Spanish, French, Slovak and Portuguese. English translation of The Last Wish short story collection was published by Gollancz in 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik had de afgelopen dagen wat contact met Atari ivm de beveiliging en de last die sommigen (waaronder ik) daarmee hebben. Ik gebruik nu dus ook de No-DVD crack, heb dit ook doorgegeven aan Atari.
Ik kreeg net het volgende mailtje, dat van de laadtijden was al bekend, maar wil het toch even delen.

Hi Maarten,

Ik keur het ook niet goed, maar op dit moment is het helaas een van de
weinige oplossingen die werken. Persoonlijk vind ik het ook erg slecht
dat mensen die het spel origineel kopen de meeste last hebben van een
kopieerbeveiliging terwijl mensen die het illegaal downloaden het zomaar
kopieren en geen probleem hebben. Erg treurig en uiteindelijk hebben ze
zichzelf ermee op lange termijn. Als die mensen eens wisten hoe hard bv
CD Projekt heeft gewerkt aan The Witcher, dan is 50 euro opeens een
schijntje voor een game. Maar goed, ze weten van het probleem en ik kan
je vertellen dat er in december een patch aan komt die overigens ook de
laadtijden aanpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mooi dat de laadtijden worden aangepakt, let's hope for the best.

50,-? Ik heb 59 uitgegeven voor de CE, dat vond ik best de moeite waard eigenlijk :) (en ach, ik kick op CE's)

Heb zelf trouwens geen noemenswaardige problemen met kopiëerbeveiliging gemerkt, helemaal niks eigenlijk. Behalve dan dat ik een keertje naar de desktop werd geknikkerd maar ach, dat gebeurt gewoon wel eens.
Gelukkig is het niet zoals Tomb Raider Legend, dat werkt namelijk niet eens in een geflashte (regiovrij gemaakte) dvd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

maartend schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:50:
Heb hem net overgekocht van iemand voor 30 euro, ga me dus aankomende week ook eens bemoeien met dit topic. Verwacht er veel van. Nog tips voor het instaleren/opstarten/eerste uur?
Daar had je hem ook nieuw voor kunnen krijgen op http://www.cd-wow.com. Bij Play.com is hij 35 euro ofzo. Ik zit nog te wachten op mijn loon, dan komt hij ook deze kant op verwacht ik :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
gwystyl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:52:
[...]

Bij Play.com is hij 35 euro ofzo. Ik zit nog te wachten op mijn loon, dan komt hij ook deze kant op verwacht ik :)
Daar op de site staat alles in Engelse ponden standaard, omgerekend in Euro's wordt dit: ~ € 39,-
Dus is cd-wow goedkoper.

• TheM
  • Laatst online: 14-01 15:32
Ben eigenlijk net begonnen met de game, enorm mooi spel, maar een verzoek aan de posters om, bepaalde quest vragen zouden met [.spoiler] tekst [./spoiler]
geschreven kunnen worden.. beetje lullig om alles al te weten voordat je er bent.

Dat soort posts kan je overslaan maar je leest er toch vluchtig overheen en leest bepaalde dingen die je eigenlijk niet wil weten.

Dank u! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ben opnieuw begonnen, ja op easy heb hem de 1e keer al op hard uitgespeeld. Wil nu de andere keuzes doen kijken of het enig verschil geeft.

Er zou toch een patch uitkomen die laad tijden enzo versnelt, weet iemand daar al wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Metalbuster schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:13:
Ben opnieuw begonnen, ja op easy heb hem de 1e keer al op hard uitgespeeld. Wil nu de andere keuzes doen kijken of het enig verschil geeft.

Er zou toch een patch uitkomen die laad tijden enzo versnelt, weet iemand daar al wat meer over?
December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Voor mij is het weer lang geleden dat ik zo'n gaaf spel heb gespeeld. Ik speelde eerste FF online, maar dat was veel te verslavend op den duur. Daarna heb ik oblivion geprobeerd, maar dat was het ook niet.
Volgens mij heb ik nu het 'goede' spel voor mij gevonden :)

Ik ben nog niet zo heel lang aan het spelen. Ik ben uit het begin kasteel waar we werden aangevallen en heb gekozen om met de mooie dame mee te gaan waar ik de potion voor moest maken. Ik zit nu dus in dat eerste dorpje en heb al wat monsters buiten het dorp afgeslacht, wat geknokt in de de Inn etc. Echt heel gaaf allemaal

Jullie hebben het allemaal over potions maken en welk level je al bent.
Is het normaal dat ik nog nagenoeg helemaal niks weet over potions maken?
En ik heb geen flauw idee hoe ik kan zien welk level ik ben.
Als je een level hoger komt, kun je bijvoorbeeld kiezen welke skills je hoger wilt hebben?

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
SeeSharp.nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:09:
Is het normaal dat ik nog nagenoeg helemaal niks weet over potions maken?
En ik heb geen flauw idee hoe ik kan zien welk level ik ben.
Als je een level hoger komt, kun je bijvoorbeeld kiezen welke skills je hoger wilt hebben?
Als je de tutorial-hulp had aangezet of de manual gelezen had, wist je dat je dit via de (I)nventory (ingrediënten bijelkaar gooien bij een kampvuur met een pot en vervolgens op de zandloper duwen) en in het (H)ero overzicht kunt zien en regelen wat voor level je bent en hoe je je skills indeelt (dit kan na een rustpauze/meditatie). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

@Kosh66:

Ja, ik weet wel dat je bij het kampvuur in meditatie allerlei drankjes kunt maken.
Mits je natuurlijk de goede ingredienten hebt. Anders had ik nooit die mooie vrouw in het begin het drankje kunnen geven en kunnen kiezen dat ik met haar op pad ging :)

Laat ik mijn vraag dan anders stellen.
Aangezien ik nog in het begin zit, niet veel geld heb (+- 150) en pas een stuk of 10 van die gele honden en 2 gouls heb afgemaakt.
Kan ik me nu al bezig houden met het maken van allerlei drankjes?
Of is het verstandig daar meer tijd in te stoppen?

Wat betreft het Hero scherm, dat heb ik al meerdere malen gezien.
Misschien ben ik nog helemaal niet geleveled, want ik kan alleen aan de linkerkant wat eigenschappen selecteren, bijvoorbeeld de sterkte, maar vervolgens zou ik verwachten dat ik dan in het midden iets kan doen. Daar kan ik dus nergens op klikken.
Is dat normaal? Of moet ik mijn Journal nog maar eens goed bekijken?

btw, mij is ook onbekend of je af en toe ook een hele lange periode moet rusten. Ik kies meestal gewoon voor 1 of 2 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door SeeSharp.nl op 27-11-2007 09:11 ]

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als ik het goed begrijp, krijg je na verloop van tijd als je dus levelt, bronzen, zilveren of gouden skill- bonussen/points. (ik ben ook pas in chapter 1 en heb alleen maar bronzen gehad...)

Die kun je dan inzetten per onderdeel: vit/str/dex/wil en dan heb je nog de sign- (zeg maar je spreuken) en je swordskills (staal en silver). Sommige krijg je al, als je de quests volgt en voor weer aantal anderen heb je bronze talents nodig (de punten die je kunt inzetten). Ook hierbij kan het zijn dat je ze al hebt via een quest. Als je dus alleen bronze skills hebt, zoals ik nu, kun je ook alleen maar de eerste 2 rijen (zeg maar) kiezen. Als je zilver of hoger hebt verdient, kun je ook daar uit kiezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Kosh66 op 27-11-2007 11:58 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-09 13:09
Je moet mediteren om iets te kunnen doen.
Wanneer je dus nog een tijd gaat selecteren op Hero en Potions klikken, dan zie je dat je daar ineens wat kan doen. Rusten uberhaupt heeft geen nut volgens mij behalve dan dat je je skills en potions kan aanpassen.

Potions maken.. ik begon er eigenlijk pas in Act3 mee, als je sterke drank hebt, maak hier White Gull van, is altijd goed, de basis voor de meeste sterke potions.

[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 27-11-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

@Kosh66:
Dank je voor het sturen in de goede richting.
Ik had al vaak in het Hero scherm gekeken, maar kon telkens niks doen omdat ik niet aan het mediteren was. Ik ben nu maar eens gaan mediteren, en tot mijn verbazing zag ik dat ik al 15 bronzen punten had die ik kon besteden. Die heb ik nu dus maar lekker opgemaakt en wanneer ik nu ergens loop waar voorheen niks meer te vinden was, kan ik nu allemaal van planten plukken.
Echt heel leuk. De game was al leuk, maar wordt nu nog veel leuker nou ik het wat beter begin te snappen :)

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 15-09 20:27
Iemand al ergens de patch gesignaleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:39
nee nog niet, ik hoop dat ie snel komt. Ik speel het onder Vista en het is gewoon niet te doen. Alleen maar crashes!! Het laatste spel wat zo gigantisch buggy was was Vampire the masquerade volgens mij....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bugs heb ik geen last van (heel af en toe crash maar komt meestal voor als ik xfire aan heb ofzo) alleen die laadtijden... nu ik in act4 zit ben ik er echt klaar mee :P dus ik wacht wel ff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik heb de game vandaag ook gekocht. Ik ben nu waar het hele dorp die heks Abigail wil opknopen. Helaas crashte het spel bij de daaropvolgende cutscene (iets wat ook al wel vaker is voorgekomen bij mij :S)
Nu las ik hier een paar pagina's terug dat je die barmeid ook kan versieren. Omdat ik gemerkt had dat je bij elke sexscene een of andere verzamelkaart te zien krijgt, heb ik maar ff een autosave van een uurtje geleden geload om die barmeid ook tussen de lakens te krijgen (een soort van "gotta catch 'em all" gevoel :) )
Ik heb ondertusse haar hele voorraad wijn al opgekocht, maar ze wil nog steeds niet met me mee. Zeg ik dat ik bier wil, waarop zij zegt dat ze iets beters heeft en dat ik ff moet wachten. Maar dan gaat ze daar een beetje de grond schoonvegen. Als ik nu met haar probeer te praten zegt ze nog steeds dat ze wat beters heeft en dat ik moet wachten... Tips, iemand? ^^

edit: Nevermind, ik heb ze ondertussen. *O* Blijkbaar moest ik ze dus buiten aan de Inn ontmoeten... De cutsscene van die molen is wel gieren! *Somethings haunting the old mill again* :D

[ Voor 10% gewijzigd door Elvis op 06-12-2007 02:49 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hehehe, die molen, da's grappig inderdaad :)

Ik heb er nu dacht ik drie of vier tussen de lakens gekregen. Leuke kaarten krijg je. Maar ik heb ze allemaal al gezien want ze staan ook in het artbook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Wel vreemd, ik ben volgens mij de enige bij wie het spel onspeelbaar is :S In de prologue, nadat ik met de eerste dame in de koffer heb gedoken loopt het vast. Niet direct maar na de conversatie, je sluit dan af met iets van; lets go, we shouldnt keep ****** waiting, loading screen en daarna zwart beeld. Wel geluid en als ik shift indruk zie ik mijn cursor maar ik kan of zie verder niks :(:(
BRING ON THE PATCH!!!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Uberhaupt de 1e patch geinstalled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
yup 1.1a...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik gebruik hem vanwege dat vele vastlopen bij mij met een NO-DVD crack. Ik heb Atari daarvan ook op de hoogte gesteld. Ik zit nu in het dorp van Abigail en tot nu toe geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
*kuch* Jaapoes zet je DM aan

edit: dat doe je hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Privacy
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

zit je neus wel van voor? :P

[ Voor 53% gewijzigd door Vandread op 06-12-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
:s hoe doe ik dat? :S

EDIT: Aha, die opties had ik nog nooit gezien :P Ja, alleen mn oren zitten achterstevoren :D

[ Voor 69% gewijzigd door Jaapoes op 06-12-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

heeft iemand al iets van de nieuwe patch gesignaleerd wat de laadtijden aanpakt.
heb het spel eigenlijk een beetje opzij gelegd omdat ik gek werd van de laadtijden, wat ik zonde vind omdat het spel wel ontzettend leuk is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Same here, al speel ik wel stug verder :P Gewoon af en toe een uurtje spelen. Ik ben nu wel al in de vijfde act...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Die laadtijden vallen eigelijk nog mee vind ik. Soms duurt het wel lang, maar nooit extreem. ik speel met een macbook pro waar xp op draait.
Tof spel, alleen soms moeilijk omdat je niet de nodige kennis hebt of gen potions. Dan is het een goed idee om eens terug te gaan, wat informatie op te zoeken en wat potions te maken. (ik zit in chapter II aan de golem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Rubman schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:41:
heeft iemand al iets van de nieuwe patch gesignaleerd wat de laadtijden aanpakt.
heb het spel eigenlijk een beetje opzij gelegd omdat ik gek werd van de laadtijden, wat ik zonde vind omdat het spel wel ontzettend leuk is.
Ik heb op de officiele community forums wel ergens een vermelding gezien naar patch 1.2, die naast een paar (nog) niet gedifinieerde bugs de laadtijden onder handen zou nemen.
Link coming up ASAP :)

Edit :
CD Projekt and Atari are currently in the process of finalizing Patch 1.2 for The Witcher which is scheduled for release before Christmas. The patch is being designed to improve loading and saving times, as well as to tackle a number of design, gameplay, stability and graphical issues and should significantly improve the overall playing experience.
Bron
Als ik me niet vergis staat in het zelfde topic (zie link) wat meer patch-uitleg van 1 van devs. Het is wel wat zoeken though, het merendeel van het topic is veranderd in een whine |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Elvis op 10-12-2007 10:37 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Ik wil nu beginnen met ACTII, maar ik heb nog een aantal quests niet helemaal afgerond van ACTI, waaronder die in de cave naast het kasteel.
Kan ik deze quest later nog een keer doen, of is het beter om quests af te ronden voordat je naar de volgende ACT gaat. Ik meen namelijk ergens een keer gelezen te hebben dat je quests uit andere ACT's niet meer kan doen.

Kan iemand dit bevestigen?

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:44
Je kunt het beste de "verzamel/slacht af" quests meteen in de betreffende chapter voltooien. Meestal veranderd er heel wat na een overgang, dan loop je die quests mis. Bij de overgang naar chapter 2 is dat helemaal aan te raden gezien je niet meer kunt terugkeren naar je huidige locatie. Wees er ook zeker van dat je met tenminste 3 mensen hebt gepokerd, als je dat niet doet kun je later vastiztten in de amateurstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:08:
Je kunt het beste de "verzamel/slacht af" quests meteen in de betreffende chapter voltooien. Meestal veranderd er heel wat na een overgang, dan loop je die quests mis. Bij de overgang naar chapter 2 is dat helemaal aan te raden gezien je niet meer kunt terugkeren naar je huidige locatie. Wees er ook zeker van dat je met tenminste 3 mensen hebt gepokerd, als je dat niet doet kun je later vastiztten in de amateurstatus.
Hmm...met dat pokeren ben ik pas in Vizima mee begonnen.
spoiler:
Die hoer en die tuinman willen dan nog steeds wel met je spelen.

Moet nog uitzoeken wie ik daarna mag verslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

joriske18 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:18:
Die laadtijden vallen eigelijk nog mee vind ik. Soms duurt het wel lang, maar nooit extreem. ik speel met een macbook pro waar xp op draait.
Tof spel, alleen soms moeilijk omdat je niet de nodige kennis hebt of gen potions. Dan is het een goed idee om eens terug te gaan, wat informatie op te zoeken en wat potions te maken. (ik zit in chapter II aan de golem)
Op zoek gaan naar booksellers of andere pers. met boeken. In ACT II weet ik niet waar ze zitten, maar het zou raar zijn als ze niet rond de inn "lopen" ACT II de verkopers die rond het huis van shani staan hebben wel een boekje voor je. Als je dat eenmaal gedaan hebt, die boeken gelezen, dan is het allemaal een stuk makkelijker. Ook je intelligentie een beetje ophogen helpt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:22:
[...]

Op zoek gaan naar booksellers of andere pers. met boeken. In ACT II weet ik niet waar ze zitten, maar het zou raar zijn als ze niet rond de inn "lopen" ACT II de verkopers die rond het huis van shani staan hebben wel een boekje voor je. Als je dat eenmaal gedaan hebt, die boeken gelezen, dan is het allemaal een stuk makkelijker. Ook je intelligentie een beetje ophogen helpt aardig.
Idd, vlakbij Shani's huis staat een antiquary dude. Een dwerg met boekjes, die moet je hebben. Moet er wel bij zeggen dat sommige boekjes duur zijn. Je krijgt die info soms ook uit questjes en rewards.
Wat je ook kan doen, is zelf potions proberen met willekeurige ingredienten. Zo heb ik al 2 potions ontdekt :D

Ben zelf ook in act2, maar ben nog niet met die golems bezig geweest. Heb ze al wel gezien, maar daar is het vooralsnog bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Efjes de demo uitproberen :o

is er ergens een lijst met alle monsters+plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Elvis schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:23:
[...]

Ik heb op de officiele community forums wel ergens een vermelding gezien naar patch 1.2, die naast een paar (nog) niet gedifinieerde bugs de laadtijden onder handen zou nemen.
Link coming up ASAP :)

Edit :

[...]

Bron
Als ik me niet vergis staat in het zelfde topic (zie link) wat meer patch-uitleg van 1 van devs. Het is wel wat zoeken though, het merendeel van het topic is veranderd in een whine |:(
Ik denk dat je je vergist, patch 1.2 is nog niet gereleased helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:25:
[...]

Idd, vlakbij Shani's huis staat een antiquary dude. Een dwerg met boekjes, die moet je hebben. Moet er wel bij zeggen dat sommige boekjes duur zijn. Je krijgt die info soms ook uit questjes en rewards.
Wat je ook kan doen, is zelf potions proberen met willekeurige ingredienten. Zo heb ik al 2 potions ontdekt :D

Ben zelf ook in act2, maar ben nog niet met die golems bezig geweest. Heb ze al wel gezien, maar daar is het vooralsnog bij gebleven.
Dat geld is niet belangrijk, die boeken leveren weer info op over allerhande beesten en planten, en daar kun je weer je potions mee maken. Dat geld poker je zo weer bijelkaar :+

Alle wezens/planten + plaatjes staan op de wiki. Even googlen op wiki + witcher/witcher + wiki. Bij de eerste 5/10 hits moet de betreffende wiki staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt

maareuhh, als ik zoek op bv spider queen vind ik dit

http://witcher.wikia.com/...?search=spider+queen&go=1

maar geen spider queen ;o

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel,sorry

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een grote spoiler: Walkthrough: http://guides.gamepressure.com/thewitcher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game is wel volgens mij na testen de demo erg linieair maar het ziet en speelt erg leuk , goed verhaal en de revieuws her en der waren ook al positief en kan me er wel in vinden . Ziet er goed uit alleen ben nogal onhandig in het combat systeem maar dat zal wel door de RPG onervarenheid komen . Zeker een game op uit te willen spelen en wie weet koop ik deze ipv de andere knallers zoals COD4 , CRYSIS, UT3 . Wordt dit spel later in het origineel wat minder linieair ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:18:
De game is wel volgens mij na testen de demo erg linieair maar het ziet en speelt erg leuk , goed verhaal en de revieuws her en der waren ook al positief en kan me er wel in vinden . Ziet er goed uit alleen ben nogal onhandig in het combat systeem maar dat zal wel door de RPG onervarenheid komen . Zeker een game op uit te willen spelen en wie weet koop ik deze ipv de andere knallers zoals COD4 , CRYSIS, UT3 . Wordt dit spel later in het origineel wat minder linieair ?
Het is juist niet zo linear, enkel de keuzes die je nu maakt, daarvan zie je pas een stuk later in het spel de gevolgen. Maar omdat je een demo hebt, merk je dit ws niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jEP ,demo is zwaar llinear,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
de full is verre van linear, in de demo kan je gewoon de impact van je keuzes nog niet zien. en de echt zwaardere keuzes komen pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joriske18 schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:37:
de full is verre van linear, in de demo kan je gewoon de impact van je keuzes nog niet zien. en de echt zwaardere keuzes komen pas later.
Ben benieuwd dan naar de volledige versie , met al die cut screens movies , hoe ze dat opgelost hebben , een game met verschillende tussen movies en het verhaal goed laten kloppen is m.i. een dubbel game .. en dus leuk, ga hem wel totaal proberen .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Collector Edition , kan maar nergens vinden wat daar aan extra's in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
de game, making of DVD, soundtrack CD en een dik artbook. In Belgie kan je hem makkelijk vinden in de Fnac voor €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:39:
Heeft iemand de Collector Edition , kan maar nergens vinden wat daar aan extra's in zit?
Die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Witcherinhoud2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Witcherinhoud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker extra+ uit , {maar probeeer het spel toch maar via tweedehands wegen te bemachtigen gezien er geen online in zit . Jammer dat die er niet in zit ,leuk spel dit , geen rpg speler maar deze is vermakelijk .Goed combat systeem . Heb alleen met de fistfights in de kroeg wel wat hinder , bij de tweede tegenstander kon ik op een gegeven moment echt geen enkele stomp meer uitdelen , eieren vor geld maar gekozen .

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net begonnen, ik moet nu met leo naar die mage gaan

Maar nadat ik de citadel ben binnengestapt beweegt mijn char nietmeer ik kan nog in de menu's maar voor de rest kan ik niets doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:29:
Ik ben net begonnen, ik moet nu met leo naar die mage gaan

Maar nadat ik de citadel ben binnengestapt beweegt mijn char nietmeer ik kan nog in de menu's maar voor de rest kan ik niets doen
Komt ws door het Tages beveiliging. Ik gebruik om die reden dus ook een no-DVD programma. (crack wil ik het niet noemen, ik heb het origineel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dat aub is kunnen doormailen

check je profiel

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb sinds lange tijd de console even aan de kant gelegd en wil nu weer pc gaan gamen. Ik heb naar RPG's gekeken en WoW en LOTR online is niets voor mij. Daar moet ik teveel tijd in steken. Dus nu zit ik te twijfelen tussen NWN2 en deze. Heeft deze game ook een grote wereld zoals bijv. Oblivion? Ik begrijp dat ie nooit zo groot zal zijn maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Nee de wereld is niet zo groot, verder kun je ook niet overal komen, er zijn meer "afbakeningen/
beperkingen" in het begaanbare terrein... Maar het spel is desalniettemin na mijn TES4-verslaving een verademing en een mooie en coole R.P.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Zou het een beetje draaien op een 8600M GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Ik draai hem wegens problemen met mijn 7950GT op een 6800GT en ik ben nog geen speltechnische problemen tegen gekomen. Moet er wel bij zeggen, ik heb er 2 GB RAM bij draaien.
Dus die kaart van jou met een aardige sloot RAM moet dat ook op zijn sloffen kunnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Ik vind het echt een gaaf spel, de eerste spel van dit soort dat ik echt mooi vind.
Ik zit nu in de Vizima Outskirts, net begonnen dus.

Alleen heb ik nu al best veel quests in mijn journal staan, bij sommige kan ik track quest map kiezen maar bij de meeste niet, moet ik zelf dan maar een beetje uitvogelen hoe ik die quests doe?
Want ik wil alle quests wel doen eigenlijk.

Ik draai de spel op een Amd 3200 +. xfx 7800 gt en 2 x 512 mb ddr,ik moet zeggen het draait goed met alles op medium :).

[ Voor 14% gewijzigd door mhpwolf op 19-12-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
Vele van de quest die je niet kan 'tracken' zijn eigelijk aan het wachten op een andere quest of tot wanneer jij verder in het verhaal komt.

• Kosh66
Kun je handmatig omzetten in je journal/map (Onderin via de "Track current quest"-optie in de Journal/Quests-selectie). Als je vervolgens op de map kijkt, zie je de questmarker op een andere plaats staan.

spoiler: Einde van Act1
Ik heb nogal wat moeite met "The Beast" verslaan op het einde van Act1...
Ik weet dat er diverse oplossingen worden aangeboden op diverse fora, maar het lukt me blijkbaar maar niet... Ik schijn de stun-optie te missen in de Aard Sign-skilltree, is dit belangrijk? Dan moet ik dus maar een oudere save gaan terug zetten, ben ik bang. Heeft Specter- of Crinfrid-oil op je zwaard nog enig effect in deze battle?

• Vandread
spoiler:
Je doet em wel schade? Je krijgt de slaafjes ook dood?
Mijn sissy manier werkte redelijk... slaafjes dooien, beast aanvallen tot de slaafjes weer retour zijn of je bijna dood bent en dan.... rondjes rennen :P tot je leven weer is aangevuld (dus flink opdopen met levensmeuk en hetzelfde liedje herhalen)

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
spoiler:
Rondjes rennen werkte bij mij ook heel goed. Gewoon rennen tot je genoeg leven hebt en dan met die skill alle kleine beesjes op de grond gooien en dan meteen de grote een paar klappen geven. Daarna maar weer rennen :) Deed er 20 minuten over ofzo :+

• Kosh66
Ik zal vanavond nog eens proberen, hopelijk lukt het nu wel! :)

• simon14
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06-2023

• Rubman

Rubman

WOEHOE!!
nu maar hopen dat ze alle beloftes waar maken in de patch (eigenlijk vooral de laadtijden O-) )

[ Voor 85% gewijzigd door Rubman op 20-12-2007 16:24 ]

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
Ben de patch aan het downloaden iemand al die weet of die wachttijden weg zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door pixon op 20-12-2007 18:38 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• GG85

GG85

.......

Ze zijn in elk geval een stuk korter, zowel de laadtijden als het saven. Ook minder autosaves heb ik het idee.

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
o heerlijk ben nog steeds aan het donloaden gaat met 35kb , denk dat iedereen de patch aan et binnen halen is

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Als het downloaden via de officiele site niet snel genoeg gaat kun je ook gamershell proberen (http://www.gamershell.com/download_22490.shtml).
Helaas kan ik pas zaterdag er weer opnieuw aan beginnen gezien ik dan pas thuis ben waar de almachtige computer is (laptopje nu). De laatste maand had ik het spel al niet meer gespeeld, grotendeels vanwege de laadtijden (maar ook omdat ik de mainquest een beetje kwijt was in Act 2 :P).

• Rubman

Rubman

laadtijden zijn aanzienlijk verbeterd bij mij en een stuk minder autosaves (alleen nog maar bij de belangrijkere deuren/geberutenisen na die deur in plaats van bij elke deur die je tegenkomt en inwandelt.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste