Ik krijg het de laatste tijd echt op mijn heupen van dat geflame tussen COD en BF gamers.
Ik zie het nut er niet van in om de andere groep te overtuigen om de andere game te willen spelen.
Als ze na het zien van wat gameplay van de BF franchise - wat ze ongetwijfeld wel eens zullen gedaan hebben - nog niet onmiddellijk warm lopen, zal hun mening wel niet op 1-2-3 veranderen.
In de wijk waar ik woon wonen redelijk wat jongeren en allemaal spelen ze COD. Ze kennen BF wel: sommigen kijken niet verder dan COD zelf natuurlijk; en anderen vinden de gameplay te traag.
Ik vind dat we die differentiatie tussen de COD en BF franchise moeten houden en zien voor wat het is: COD is nu eenmaal fast paced en de maps zijn naarmate men verder in de franchise gaat veel kleiner geworden om dat rush-loving publiek tevreden te houden.
Daar heb ik niets op tegen.
Tot COD4 vond ik de franchise aantrekkelijk. COD MW2 kon mij eerst ook bekoren maar toen kwam BFBC2 en kwam ik terecht in een wereld die veel meer diepgang biedt.
De laatste COD's brachten niet echt iets vernieuwends, enkel het "bigger is better" volgen ze. Meer killstreaks zal in de ogen van de ene groep als de holy grail zijn; en voor de andere groep zal dit lijken alsof het spel nog meer berust op geluk hebben om die ene killsteak te halen en dan ineens +10 kills te krijgen en in 10 sec in first place te staan.
Ik heb wel Battlefield 2 maar toen was ik nog een klein jochie en speelde ik voornamelijk die SP tegen AI bots. Ik zag nog niets in de diepgang van stuff zoals squads en Commander en durf zeggen dat ik er zelfs schrik van had. Was toen COD MW2 er al, ik had die waarschijnlijk zonder aarzelen durven online spelen. Iets wat ik bij BF2 niet veel deed omdat ik voelde dat de sfeer er meer pro-style was.
En that's the reason why COD door zeer veel kinderen wordt gespeeld (in America neemt dit ongetwijfeld grote vormen aan) en ik snap wel dat die gamertjes nog niets zien in Battlefield.
Ik zou graag eens een poll zien die de average age onder de BF gamers weergeeft; misschien een idee voor het volgende BF3 topic.
Gamers die toch van COD naar BF overgaan, zijn in mijn ogen meer mature. In die zin dat zij realiseren dat er nog iets anders bestaat dan lone-wolf spelen en elke 5 seconden iemand in het vizier te willen hebben.
BF is zoveel meer op tactics berustend en teamplay en stuff wat je pas tenvolle kan omarmen als je op een gepaste leeftijd komt.
Ik zou niet graag gamertjes in m'n squad hebben die COD-achtig spelen. Ok, it's just a game en waar maak ik me druk om, maar in het kader van enige competitive play moeten we hier toch de aandacht op vestigen.
On a side note: ik vraag mij ook wel eens af of er gamers zijn die puur naar BFBC2 overstappen omdat de afwerking zo subliem is. Voorbeelden: als je iemand killt, wordt dit subtiel in 1 zin getoond met een "tingel"-geluidje. In gebouwen hoor je alles weergalmen. De graphics zijn subliem. Destructibility. Bullet drop. etc.
Op de Youtube vids die hier recent werden gepost, zie je het geflame tussen pro-BF en pro-COD maar net zoals de console wars zal dat virtueel gediscussieer nooit stopppen.
So we should all give it a rest.
Waarom ik dit alles post? Dunno, ik wou het even uit men gedachten hebben lol.