[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

joop99 schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:24:
[...]

Op de site van de leverancier waar ze nu 80 euro kosten staat dat er van 7 tot 30 april 20% korting zit op MKB routers en switches.
Hmm, ~80 eur is anders al een redelijke tijd de normale prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:46
Vandaag wat wezen experimenteren met de IPTV box van KPN.
Op mijn Philips geeft deze het beste (eh minst slechte) beeld als de output op 576 staat.
Op 720 en 1080 zijn er zo veel artefacts dat het een heel onwerkelijk beeld word. En dat zelfs digitenne alhoewel deze wat waziger is een beter alternatief is.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Waarom maken jullie inkoopcollectief voor de aanschaf van die SLM's, mogelijk valt er prijstechnische nog voordeel mee te behalen.

Overigens is er al iemand bereikbaar op het door Tweak toegewezen telefoonnummer? Ik althans nog niet, ondanks dat er vrijdagavond een afspraak gepland stond om 19.00 uur, is er niemend komen opdagen. Dadelijk maar even over bellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

chocka schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:50:
Waarom maken jullie inkoopcollectief voor de aanschaf van die SLM's, mogelijk valt er prijstechnische nog voordeel mee te behalen.

Overigens is er al iemand bereikbaar op het door Tweak toegewezen telefoonnummer? Ik althans nog niet, ondanks dat er vrijdagavond een afspraak gepland stond om 19.00 uur, is er niemend komen opdagen. Dadelijk maar even over bellen?!
Lijkt me verstandig om even te bellen inderdaad, zeker omdat men bij Tweak zo'n beetje hemel-en-aarde heeft verzet om toch nog een monteur bij je thuis te krijgen. :S

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
rjhilbrink schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:25:
Vandaag wat wezen experimenteren met de IPTV box van KPN.
Op mijn Philips geeft deze het beste (eh minst slechte) beeld als de output op 576 staat.
Op 720 en 1080 zijn er zo veel artefacts dat het een heel onwerkelijk beeld word. En dat zelfs digitenne alhoewel deze wat waziger is een beter alternatief is.
Wat ook nog kan helpen is het uitzetten van alle "beeldverbeterende" functies op je TV. Als ie op 576 staat kan ik me voorstellen dat het beeld aardig goed is: Je stuurt (in ieder geval bij SD) alle signalen gewoon in hun native broadcast resolutie naar de TV, die doet 1 upscale-slag en klaar.

Als de box op 720 of 1080 staat moet deze het beeld eerst upscalen/converten naar zijn eigen output formaat en daarna moet je TV nog eens upscalen naar zijn native resolutie (wrs. 1080p) .

Edit:
Hier ook nog "no dice" op het toegewezen 036-7xxxxx nummer .Begin het onderhand wel een beetje zat te worden. Niet dat ik dit nummer actief ga gebruiken, maar het gaat gewoon om het principe. Op het Tweak netwerk lijkt het in orde te zijn, maar "van buitenaf" blijft het gewoon fout gaan. Het enige wat me dan stoort aan Tweak dat ik over m'n call op donderdagavond nog steeds geen terugkoppeling heb gehad..... en dat ze KPN blijkbaar nog steeds niet op de juiste manier hebben weten te porren het probleem nu serieus aan te pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 26-04-2010 09:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Het antwoord van de helpdesk met betrekking tot VoIP:
Wij hebben een storings ticket gemaakt bij de netwerk leverancier, omdat het voip kanaal nog niet doet op het glasvezel.
Hier zijn wij druk mee bezig en hopen dit z.s.m. opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood75
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Afgelopen woensdag is Tweak langs geweest om de Glas30 in te regelen met de EB, wat een drama apparaat !
Hier moest ik dus asap weer vanaf, dus meteen ff gegoogled en kwam natuurlijk hier terecht !
Van het weekend is het me gelukt om de EB zo ver mogelijk buiten te sluiten, dankzij dit forum _/-\o_

Wat heb ik gedaan om de triple-play werkend te krijgen:.
- Oud manageable HP Switch 10/100 (2424) uit de kast gehaald
- Op de HP Switch 4 VLAN's aangemaakt:
VLAN4 IPTV (voor de Motorola decoder)
VLAN6 WAN (voor connectie met de Genesis)
VLAN7 Telefoon (aansluiting van de EB)
VLAN10 LAN (voor PC's in eigen netwerk)
- Poort 24 op de switch verbonden met de Genesis en deze poort op de switch VLAN's 4, 6, 7 getagged
- Poort 23 op de switch verbonden met eigen router en deze poort op de switch untagged in VLAN6
- Poort 22 op de switch verbonden met de EB en deze poort op de switch tagged in VLAN7
- Poort 21 op de switch verbonden met eigen router en deze poort op de switch untagged in VLAN4
- De overige poorten untagged in VLAN10
- Op de router PPPoE ingesteld met:
Gebruikersnaam: MACADRES@direct-adsl
Wachtwoord: kpn
Verbindinsmodus: Altijd open
Servicenaam: Tweak

M'n router krijgt netjes een Extern IP-adres van Tweak.De EB wordt dus alleen nog voor telefonie gebruikt, dat mag ie best doen, zal toch niet als te moeilijk voor 'm zijn :?

BTW: Ben erg benieuwd of van de week de down- en upload ook daadwerkelijk symmetrisch gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Dmitry: Wat bedoelen ze met "voip kanaal"? Het "VOIP kanaal" (als ze tenminste het VOIP VLAN bedoelen) doet het prima!

Als ik de EB aansluit doet het voip lampje het gewoon en ook via m'n eigen SIP apparaat (op sip.tweakphone.nl) werkt het gewoon.

Uit andere correspondenties tussen tweakers hier en de servicedesk blijkt dus dat VOIP bij Tweak zelf het prima doet en dat het puur de routering van buiten af is.

Dus tenzij er bij jou ook werkelijk op het Tweak netwerk/VOIP VLAN routering van KPN zelf naar Tweak toe nog iets fout is, heb je met wat pech daarna dus ook nog steeds het probleem van de "tududuuuut, het nummer dat u probeert te bellen is niet in gebruik" melding als je van buitenaf naar je Tweak nummer wil bellen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:49:
@Dmitry: Wat bedoelen ze met "voip kanaal"? Het "VOIP kanaal" (als ze tenminste het VOIP VLAN bedoelen) doet het prima!

Als ik de EB aansluit doet het voip lampje het gewoon en ook via m'n eigen SIP apparaat (op sip.tweakphone.nl) werkt het gewoon.

Uit andere correspondenties tussen tweakers hier en de servicedesk blijkt dus dat VOIP bij Tweak zelf het prima doet en dat het puur de routering van buiten af is.

Dus tenzij er bij jou ook werkelijk op het Tweak netwerk/VOIP VLAN routering van KPN zelf naar Tweak toe nog iets fout is, heb je met wat pech daarna dus ook nog steeds het probleem van de "tududuuuut, het nummer dat u probeert te bellen is niet in gebruik" melding als je van buitenaf naar je Tweak nummer wil bellen.
Geen idee, mijn klacht was ook voor binnenkomende oproepen. Binnen Tweak netwerk werkt alles inderdaad prima. En wie is "netwerk leverancier" in dit geval? KPN? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
rood75 schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:36:
[knip]
M'n router krijgt netjes een Extern IP-adres van Tweak.
Hoelang duurt het dat je een daadwerkelijk lease krijgt met het juiste IP adres van Tweak? Met de EB duurt het bij mij thuis namelijk eeuwen voordat ie doorkomt (begint eerst te mekkeren met een 172.20.x.x adres :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Dwazer: Dat gebeurt mij ook regelmatig als ik net een herstart van het apparaat heb gehad (zowel met de EB als eigen router). Dat het eeuwen moet duren is onzin: Een keer disconnecten en weer reconnecten (dit moet soms meerdere keren achter elkaar) moet genoeg zijn. Overigens van het weekend 2x een restart van m'n router gedaan waarna de verbinding gewoon in 1 keer goed op kwam.

@Dmitry: Misschien eerdaags eens in de avond uurtjes proberen.... of jij (of iemand anders) via de "tweak-telefoonlijn" mijn nummer kan bereiken. Als het binnen het netwerk blijft zou bij mij dus de telefoon over moeten gaan :).

Tsja, KPN is op twee manieren "de netwerk leverancier". Ten eerste leveren zij het "netwerk" van ons als glasvezelklant naar het netwerk van Tweak (zowel het inernet-vlan als het voip-vlan routerinen je na PPPoE aanmelding door naar Tweak). Ten tweede zullen zij waarschijnlijk ook de koppeling zijn tussen het telefonienetwerk van KPN en dat van Tweak. En waarschijnlijk zit daar wat fout.

Dat laatste echter met een slag om de arm: Voor hetzelfde vindt de koppeling van de nummerblokken met het vaste net plaats via een andere telecom leverancier dan KPN ;)

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 26-04-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:21:
@Dwazer: Dat gebeurt mij ook regelmatig als ik net een herstart van het apparaat heb gehad (zowel met de EB als eigen router). Dat het eeuwen moet duren is onzin: Een keer disconnecten en weer reconnecten (dit moet soms meerdere keren achter elkaar) moet genoeg zijn. Overigens van het weekend 2x een restart van m'n router gedaan waarna de verbinding gewoon in 1 keer goed op kwam.
Na 6 keer resetten en 45 mins totaal spanningsloos te hebben gehad kwam mijn EB nog steeds met hetzelfde 172-adres + de standaard melding van de Cambrium pagina 8)7

Pas de volgende dag werkte de boel weer zoals het hoorde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:53:
[...]

Lijkt me verstandig om even te bellen inderdaad, zeker omdat men bij Tweak zo'n beetje hemel-en-aarde heeft verzet om toch nog een monteur bij je thuis te krijgen. :S
Nou, dat klinkt spannend, want bij de helpdesk werd er mij verteld dat er niets bekend staat dat er afgelopen vrijdag om 19.00 uur een monteur bij mij thuis zal komen. Dus hebben ze het genoteerd. En die telefoonaansluitng zal deze week gereedkomen, althans (binnenkort) werd mij gemeld.

Maar wel ff leuk dat jij weet te vertellen dat er wel iemand in de planning stond te komen en er nu opeens niets meer bekend is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Denk dat Floor-is dat niet bedoelde @Chocka. Althans, hij zal niet persoonlijk geweten hebben dat er een monteur ingepland stond. Hij zal wel refereren naar je relaas van een poosje terug, waarin je was benaderd voor een 2e afspraak die tot jouw grote verrassing ook om 19:00 kon (en nu dus blijkbaar niet meer :+ ).

En tsja dat verhaal dat telefonie "binnenkort" gaat werken..... dat wordt inmiddels ook al 14 dagen of nog langer geroepen....

Trouwens, @Floor-is: Je 'verzuchtte' (hoewel je het positief bedoelde) laatst dat wij, de groep eerste gebruikers die problemen hebben, ook de meest 'mondige' zijn.

Maar bekijk het eens van de andere kant: Ik was van het weekend bij iemand die met KPN soortgelijke geintjes heeft meegemaakt op glasvezel gebied. En die is er nu ontzettend op afgeknapt... voor hem nooit meer glasvezel! En zo zou iedere 'normale' consument reageren die ik ken.
Ik denk dat Tweak nog van geluk mag spreken dat het tegelijk ook gebeurt bij een groep technische gebruikers die ook nog wel alternatieven heeft voor bv. telefoon en bereid is even geduld te hebben. Want bijna niemand zal het accepteren dat na 2-3 weken na levering zoiets als telefoon nog steeds niet werkt!

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 26-04-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:21:
...
Dat laatste echter met een slag om de arm: Voor hetzelfde vindt de koppeling van de nummerblokken met het vaste net plaats via een andere telecom leverancier dan KPN ;)
De nummers (tenminste het nummer dat ik van tweak heb gekregen) komt niet bij KPN vandaan maar Floor-is heeft al aangegeven dat ze hier meerdere leveranciers voor gebruiken. In mijn geval komt het nummer bij BBned vandaan (simpele check op de opta site wie eigenaar is van het nummerblok). Ik weet niet hoe tweak zijn voip heeft ingericht dus ik weet niet hoe de koppeling met het openbare telefoonnetwerk is ingeregeld (ook bbned, eigen oplossing met KPN ?). Als het geen BBned is dan komt het er in ieder geval op neer dat ze het nummer direct gaan porteren en dat zou wel eens lastig kunnen zijn, bij bbned moet dan aangegeven worden bij welke provider het nummer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:33:
[...]

Nou, dat klinkt spannend, want bij de helpdesk werd er mij verteld dat er niets bekend staat dat er afgelopen vrijdag om 19.00 uur een monteur bij mij thuis zal komen. Dus hebben ze het genoteerd. En die telefoonaansluitng zal deze week gereedkomen, althans (binnenkort) werd mij gemeld.

Maar wel ff leuk dat jij weet te vertellen dat er wel iemand in de planning stond te komen en er nu opeens niets meer bekend is???
Ik ging er eigenlijk van uit dat jij een van de twee klanten was waar we uiteindelijk toch nog een monteur heen wisten te sturen op vrijdag-avond. Want 's avonds levert KPN normaliter helemaal niet op, in het weekeinde ook niet.

Maar als ik je goed begrijp had je zelf met de monteur dit geregeld? Dat mág eenvoudigweg niet eens volgens de dienstbeschrijving van KPN... Heb ik je postcode+huisnummer of klantnummer al in mijn DM? Dan kan ik dit weer bij de 'tastbare voorbeelden' voor het escalatielijstje (30 punten inmiddels) toevoegen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ik zal ff kijken wat ik kan aanleveren via de DM, maar diegene die mij belde voor een vervolg afspraak was ook diegene die mij de eerste keer belde voor de installatie afspraak, maar van wie hij is, is mij onbekend? Nee, ik heb in geen geval afspraken gemaakt met die monteur zelf.

Maar zoals al hier aangegeven heb ik die bevestiging zowel telefonisch van die persoon als per post van tweak ontvangen, alhoewel ik even moet kijken want voor zover ik mij kan herinneren vermeld Tweak geen tijden. Maar als ik vanavond thuis ben kijk ik er even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De partij die je belt voor een afspraak is KPN-Glasvezel. Dat was bij mij tenminste zo. Ze belden zelfs incl. 036 nummer. Toen ik dat later nog een keer terugbelde omdat de afspraak niet goed was door gekomen bij Tweak kreeg ik gewoon KPNGlasvezel aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:06:
De partij die je belt voor een afspraak is KPN-Glasvezel. Dat was bij mij tenminste zo. Ze belden zelfs incl. 036 nummer. Toen ik dat later nog een keer terugbelde omdat de afspraak niet goed was door gekomen bij Tweak kreeg ik gewoon KPNGlasvezel aan de lijn.
Idd... Kerel die ik sprak via dat nummer versprak zichzelf dat ik met KPN Glasvezel belde... Deed ie kuchen en daarna voorstellen als Cambrium "nogiets" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 12:47
Ik sluit me maar even aan bij degene waar de telefonie nog niet werkt.
Erg vervelend ook als de EB reset dat je niet meteen een werkend ip-adres krijgt. Nogal lastig als je niet thuis bent en de stroom is er even af geweest.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood75
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Dwazer schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:57:
[...]

Hoelang duurt het dat je een daadwerkelijk lease krijgt met het juiste IP adres van Tweak? Met de EB duurt het bij mij thuis namelijk eeuwen voordat ie doorkomt (begint eerst te mekkeren met een 172.20.x.x adres :X )
@Dwazer, ik kreeg alleen de eerste keer bij connecten een 172.x adres, na een reboot van de router kreeg ik wel het juiste adres.

Dit had ik op de EB ook al eens gehad, vlak na dat de monteur was gevolgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:41:
ik zal ff kijken wat ik kan aanleveren via de DM, maar diegene die mij belde voor een vervolg afspraak was ook diegene die mij de eerste keer belde voor de installatie afspraak, maar van wie hij is, is mij onbekend? Nee, ik heb in geen geval afspraken gemaakt met die monteur zelf.

Maar zoals al hier aangegeven heb ik die bevestiging zowel telefonisch van die persoon als per post van tweak ontvangen, alhoewel ik even moet kijken want voor zover ik mij kan herinneren vermeld Tweak geen tijden. Maar als ik vanavond thuis ben kijk ik er even na.
Nee dat klopt: Tweak vermeld er geen tijd bij. Misschien wel goed om dat eens aan te laten passen.. Ga ik mee aan de slag :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
chocka schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:50:

Bij mij werkt het inmiddels... Alleen hadden ze het nummer geporteerd en geactiveerd op poort 2 van de EB... Daar zit zo'n stopje in dus leek me niet echt dat je daar een telefoon in moest douwen. Toen ik er eindelijk achter was (dat is zo'n beetje het laatste wat ik verwachtte en aangezien de aanduidingen in de EB ook niet al te duidelijk waren heb ik 2 uur lopen kloten met de telefoon :)) even telefoonnummer verplaatst naar poort 1 en toen werkte het.

@Floor-IS: weet jij hoe het precies zit met de facturatie van ADSL?

Jij hebt mij ooit laten bellen door een collega van je om me verder te helpen met het telefonieprobleem destijds. Die vertelde mij dat de ADSL lijn op jullie kosten in stand gehouden werd, om het nummer niet verloren te laten gaan of iets dergelijks? Ik kon in ieder geval tijdelijk bellen via ADSL en internetten via glasvezel. Nu ik dus tóch ADSL weer gefactureerd heb gekregen heb ik vanmorgen gebeld, de beste meneer aan de telefoon zei dat dat klopte en dat het ADSL contract vanaf de telefoonieportering naar glasvezel zou komen te vervallen. Dat lijkt mij toch vreemd aangezien ik niet gevraagd heb om mijn ADSL verbinding in stand te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door TimTimX op 26-04-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:16
Floor-is schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:53:
[...]

Humpf, heb hem net besteld als voorbereiding de SLM2008, mede ook doordat de aanbieding tot 30 April is (bij de goedkoopste in Pricewatch). Zal wellicht niet heel veel goedkoper kunnen denk ik, je leest wel erg veel positieve geluiden over het gebruik van de SLM2008 of SLM2005, hiermee kun je dan voorlopig ook je eigen router blijven gebruiken tot b.v. de zyxel 2812 leverbaar wordt. Heb liever 1 appliance die alles in 1 keer goed doet!

Greetz Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

WhiteDragon schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:48:
@Floor-IS: weet jij hoe het precies zit met de facturatie van ADSL?

Jij hebt mij ooit laten bellen door een collega van je om me verder te helpen met het telefonieprobleem destijds. Die vertelde mij dat de ADSL lijn op jullie kosten in stand gehouden werd, om het nummer niet verloren te laten gaan of iets dergelijks? Ik kon in ieder geval tijdelijk bellen via ADSL en internetten via glasvezel. Nu ik dus tóch ADSL weer gefactureerd heb gekregen heb ik vanmorgen gebeld, de beste meneer aan de telefoon zei dat dat klopte en dat het ADSL contract vanaf de telefoonieportering naar glasvezel zou komen te vervallen. Dat lijkt mij toch vreemd aangezien ik niet gevraagd heb om mijn ADSL verbinding in stand te houden.
Laten we in die zin even wat duidelijk stellen: ik kan enkel vanaf de zijkant af en toe iemand een zetje geven om ergens aandacht aan te geven. Ik zal me waar mogelijk niet uitlaten over individuele gevallen en al helemaal niet over facturen, zéker niet en plain publique.
Dus nee, sorry ik weet echt niet hoe dit zit.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Floor-is schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:29:
[...]

Ik ging er eigenlijk van uit dat jij een van de twee klanten was waar we uiteindelijk toch nog een monteur heen wisten te sturen op vrijdag-avond.
Floor-is, dat was ik dus.. Nadat de monteur niet kwam opdagen zonder afmelding behoorlijk boos geworden. Had de hele dag vrij genomen en zat rustig te wachten. Gelukkig dankzij tweak alsnog een (storings) monteur aan de deur gekregen en met een heel goed gevoel 's avonds gaan slapen..
Het scheelde dat ik de monteur in kwestie nog kende van vroeger.
Maar inderdaad Hulde aan Tweak dat ze mij heel serieus namen en alsnog een monteur konden regelen.

Als je nu ook nog kan regelen dat we weer tv via de COAX krijgen ;-) Kan ook Digitenne de deur uit.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:55:
[...]

Laten we in die zin even wat duidelijk stellen: ik kan enkel vanaf de zijkant af en toe iemand een zetje geven om ergens aandacht aan te geven. Ik zal me waar mogelijk niet uitlaten over individuele gevallen en al helemaal niet over facturen, zéker niet en plain publique.
Dus nee, sorry ik weet echt niet hoe dit zit.
Dat is duidelijk, misschien niet heel handig van me om dat hier te vragen. Ik vroeg het me alleen af omdat jij me destijds met die collega van je in contact gebracht hebt. Beetje lastig om het te achterhalen zo omdat ik alleen zijn voornaam weet. Ik schiet het wel even naar de emailhelpdesk, dan wordt er in ieder geval een ticket van gemaakt en komt het misschien bij hem terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rjhilbrink schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:15:
[...]

Floor-is, dat was ik dus.. Nadat de monteur niet kwam opdagen zonder afmelding behoorlijk boos geworden. Had de hele dag vrij genomen en zat rustig te wachten. Gelukkig dankzij tweak alsnog een (storings) monteur aan de deur gekregen en met een heel goed gevoel 's avonds gaan slapen..
Maar inderdaad Hulde aan Tweak dat ze mij heel serieus namen en alsnog een monteur konden regelen.

Als je nu ook nog kan regelen dat we weer tv via de COAX krijgen ;-) Kan ook Digitenne de deur uit.
KPN kan dat niet leveren, dus euhm... Dat zal wat moeilijk worden ;)

WhiteDragon: ik weet wel wie dat was en als de servicedesk-medewerkers er niet uitkomen, komen ze automatisch bij hem terecht. Ik zal en mag geen namen noemen van collega's op de servicedesk, de reden hiervoor lijkt me niet lastig om zelf te bedenken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
rjhilbrink schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:15:
[...]

No hard feelings! Maar je maakt voor de vrijdag-avond een afspraak om vervolgens hier te gaan zitten piepen dat een hele dag vrij hebt genomen??? Beats me. Had je net zo makkelijk overdag een afspraak kunnen plannen. Waartoe moeilijk doen als zoveel makkelijker had gekund.

En dan zo iets als TV via de COAX. Hallo, we leven niet meer in de vorige eeuw. Wie wil er anno nu nog TV via de COAX, daarvoor is er ooit een club opgericht en die heet UPC. Daar doen ze alles nog over de COAX.

Wat is het probleem met IPTV? Volgens mij hebben we hierboven al ergens besproken dat het super handig kan met die Powerline connectors, waardoor je op ieder punt alwaar je TV wilt kijken en een Set-Top-Box hebt, zo'n stekker kan inpluggen en je hebt TV. Geen switch ofzo, want dat is bij die connectors je eigen elektra netwerk in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wauw, met plezier kan ik melden dat ik vanaf circa 16:00 uur heden, ook off-net bereikbaar op het door Tweak toegewezen nummer. In eerste instantie ontdekte ik het op mijn werk, ondanks dat de vrouw thuis was, hoorde het nummer wel overgaan en zij nog niet. Bij thuiskomst, heb ik connector in poort 2 van de EB voor telefonie geprikt en daarna mijzelf weer gebeld. Heerlijk dat oude vertrouwde geluid van mijn huistelefoon.

Nu hopen dat Floor-is kan vertellen wat nu het probleem is geweest, want dan kan ik dat opnemen in mijn brief aan Tweak. Want tenslotte willen zij een brief ontvangen waarin het probleem (nogmaals) aan hun wordt uitgelegd en daarbij kan melden wat de kosten waren. Wat overigens prima uitkomt, want de vrouw heeft als van ouds zitten bellen, maar door die omstandigheid, heeft ze dat nu mobiel moeten doen. Dan kan ik die factuur van Ben.nl voor ruim 225 euro mee sturen, om te laten zien wat het gekost heeft. En gezien de snelheid waarmee het probleem is opgelost, kunnen we gaan zitten wachten op reactie van Tweak, in hoeverre men mogelijk bereid is enige coulance uitkering te geven voor de ontstane problemen.

Kijk, ik ben niet van plan Tweak een been uit te draaien en snap best dat het voor hun ook niet allemaal even prettig is. Dus een maand afrekenen voor 30/30 ipv 50/50 vind ik acceptabel. Of misschien moet ik even afwachten, want nadat wij meerdere malen hadden gemeld dat er een misverstand was ontstaan over HDTV, kregen we een halfjaar HDTV gratis. Misschien ben ik wel te bescheiden, en kan ik meer of anders krijgen ter vergoeding van het te laat opleveren van de telefonie?

[ Voor 9% gewijzigd door chocka op 26-04-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
quote chocka:

No hard feelings! Maar je maakt voor de vrijdag-avond een afspraak om vervolgens hier te gaan zitten piepen dat een hele dag vrij hebt genomen??? Beats me. Had je net zo makkelijk overdag een afspraak kunnen plannen. Waartoe moeilijk doen als zoveel makkelijker had gekund.
En dan zo iets als TV via de COAX. Hallo, we leven niet meer in de vorige eeuw. Wie wil er anno nu nog TV via de COAX, daarvoor is er ooit een club opgericht en die heet UPC. Daar doen ze alles nog over de COAX.
Wat is het probleem met IPTV? Volgens mij hebben we hierboven al ergens besproken dat het super handig kan met die Powerline connectors, waardoor je op ieder punt alwaar je TV wilt kijken en een Set-Top-Box hebt, zo'n stekker kan inpluggen en je hebt TV. Geen switch ofzo, want dat is bij die connectors je eigen elektra netwerk in je huis.Ook ik ben schijnbaar nogal ouderwets.

Ik wil ook graag de coax er bij houden.
waarom?
Heel simpel, is voor mij goedkoper.
Heb vier televisies boven staan.
Als ik die op iptv wil aansluiten heb ik dus extra settop box nodig.
Zo'n box kost €5.95 per stuk per maand.
Extra kosten zijn dus €23.80.
Kosten coax upc: €16.80.
Dus chocka
Besparing €7,- in de maand.
Het beeld kwaliteit over de coax vinden wij ruim voldoende omdat we op de slaapkamers toch nog de ouderwetse televisies hebben. Digitaal is dus niet echt zinvol op deze toestellen.
Omdat tweak (of kpn) geen analoog signaal over de coax door geeft ben ik nog afhankelijk van upc.
Maar dat vinden wij geen probleem.

Dus chocka, inderdaad zijn er nog gebruikers die heel graag televisie willen kunnen kijken op de ouderwetse manier :*)

[ Voor 52% gewijzigd door goldvinger op 26-04-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
goldvinger schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:12:
Dus chocka, inderdaad zijn er nog gebruikers die heel graag televisie willen kunnen kijken op de ouderwetse manier :*)
Geen enkel probleem natuurlijk. Maar dan moet je een abonnement afsluiten bij UPC. Ik heb er niets op tegen, dat er nog mensen zijn die via COAX willen werken en het zo kunnen oplossen. Maar dan moeten ze (mijn mening) niet een Tweak of KPN abonnement afsluiten, wetende dat er geen of (binnenkort) geen COAX signaal meer is.

Overigens heb ik voor die groep mensen nog wat splitters liggen die uit mijn meterkast komen van de "oud" bewoners, plus wat groene (UPC) COAX kabel. Voor interesse kan je reageren.

[ Voor 14% gewijzigd door chocka op 26-04-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
chocka schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:02:
...
Nu hopen dat Floor-is kan vertellen wat nu het probleem is geweest, want dan kan ik dat opnemen in mijn brief aan Tweak.
....
Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig naar wat het probleem is en of dat bij iedereen hetzelfde is. Als alles goed gaat met de aansluiting volgende week zal ik een portering van telfort naar tweak aanvragen en het is dan handig om te weten wat ik kan verwachten. Als het bijvoorbeeld een probleem voor bepaalde specifieke porteringen is of generiek dan maakt dat natuurlijk nogal wat uit. Mijn nummer wat oorspronkelijk een kpn nummer is zit nu bij telfort en moet straks naar tweak, wat kan ik dan verwachten? Het nummer zal altijd een KPN nummer blijven dus als er een issue is met uitporteringen van KPN nummers dan is dat handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:29:

WhiteDragon: ik weet wel wie dat was en als de servicedesk-medewerkers er niet uitkomen, komen ze automatisch bij hem terecht. Ik zal en mag geen namen noemen van collega's op de servicedesk, de reden hiervoor lijkt me niet lastig om zelf te bedenken ;)
Dan ga ik het zo doen, dank! En ik neem aan dat jouw reden om geen namen te noemen dezelfde is als de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ook hier na een week nog geen telefoon. Kan wel naar buiten bellen maar niet gebeld worden. Afgelopen donderdag nog een servicedeskmedewerker aan de lijn of het aansluiten e.d. naar tevredenheid was gedaan.
"Alles werkt behalve telefonie", maar dat probleem zou vrijdag j.l. opgelost zijn volgens deze persoon.
en.... ;w nu nog steeds niet verholpen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ook al andere telefoonpoortje op het modem geprobeerd? Die met dat dopje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
chocka schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:44:
[...]

Wat is het probleem met IPTV? Volgens mij hebben we hierboven al ergens besproken dat het super handig kan met die Powerline connectors, waardoor je op ieder punt alwaar je TV wilt kijken en een Set-Top-Box hebt, zo'n stekker kan inpluggen en je hebt TV. Geen switch ofzo, want dat is bij die connectors je eigen elektra netwerk in je huis.
No Hard Feelings.. Maar zoals ik in de reactie al aangaf had ik een afspraak overdag. Er kwam echter geen monteur langs en er was ook niet afgebeld. Toen ik navraag ging doen bij Tweak hebben zijn alsnog een monteur geregeld!

Over de Coax. Leg ik me geheel neer bij Goldvinger.
Daarbij komt nog dat de functionaliteit van de setopbox die we bij tweak hebben gehad het niet haalt bij de Topfield box die ik voor digitenne gebruik. Alleen al dat het niet mogelijk is om dagelijks/weekelijks etc op te nemen is een groot gemis. Maar ter info. Ik heb tweak genomen om van de ADSL af te komen. IPTV is een bijkomstigheid. Verder heb ik in het gehele huis een gigabit netwerk waarop sinds afgelopen vrijdag ook VLAN4 beschikbaar is in alle kamers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook hier nog steeds geen telefoon :(. Het heeft niets met dopjes te maken, want ik gebruik een eigen SIP client die perfect staat aangemeld en waarmee ik ook perfect naar buiten kan bellen. Bovendien hoor ik nog steeds " tuuduuduuuut, dit nummer is niet in gebruik" als ik vanaf m'n mobiel bel (dat zou niet gebeuren als het gewoon werkte en het had wel aan een poortje gelegen, en als ik wel de EB had gebruikt ;) ).
Ondanks belletjes afgelopen donderdag en nog een mail vandaag ook nog niks van de servicedesk gehoord.

Verder sluit ik me ook aan bij het Coax verhaal. IPTV is leuk, maar zolang extra settopboxen geld kosten, de settopbox van KPN qua functionaliteit uit het stenen tijdperk stamt, traag is en stroom slurpt, had ik ook liever een andere optie gehad.
Te meer omdat het coax signaal van Glashart binnenkort ook het basispakket in DVB-C streams bevat. Aangezien ik een tv heb met ingebouwde DVB-C tuner en er voor DVB-C ook enorm veel apparatuur bestaat zou dit voor mij de perfecte oplossing zijn! Daar wil ik graag dingen als HD voor laten schieten. Dan hoeft de STB alleen nog maar aan voor Video On Demand. En nee, UPC kan dit niet bieden want die bieden alles volgens hun gesloten standaard aan :r
Het zou dus leuk zijn als Tweak dit ooit nog ging aanbieden. Het lijkt me dat dit geen probleem hoeft te zijn aangezien het over een aparte fiber gaat waar KPN geen gebruik van maakt. Tenzij KPN bijde fibers gebruikt voor 2-weg verkeer, maar anders is er gewoon nog minimaal 1 fiber donker tot in de POP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
WhiteDragon schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:32:
Ook al andere telefoonpoortje op het modem geprobeerd? Die met dat dopje erop.
Iik hoor nog steeds " tuuduuduuuut, dit nummer is niet in gebruik

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:13:

Het zou dus leuk zijn als Tweak dit ooit nog ging aanbieden. Het lijkt me dat dit geen probleem hoeft te zijn aangezien het over een aparte fiber gaat waar KPN geen gebruik van maakt. Tenzij KPN bijde fibers gebruikt voor 2-weg verkeer, maar anders is er gewoon nog minimaal 1 fiber donker tot in de POP....
Ik weet zeker dat KPN voor IP maar een fiber gebruikt, je hebt zelfs kans dat op de andere fiber gewoon tv signaal staat... Maar zoals Floor-is aangeeft, KPN levert het niet en als KPN wholesale klant heb je geen rechtstreekse toegang tot het genexis provisioning systeem (of de de mogelijkheid om een contract voor het tv signaal af te sluiten). Daarmee is het volgens mij einde verhaal tenzij je een andere wholesale aanbieder kunt krijgen die dit wel biedt maar dan moet je ook voor je internet over.

[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 26-04-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
falcon2001 schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:25:
[...]

Iik hoor nog steeds " tuuduuduuuut, dit nummer is niet in gebruik
Ah zo, als hij ook niet overgaat zal je nummer inderdaad nog niet in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Joop99: Mja, maybe... maar ik neem aan dat, ondanks dat KPN wel toegang heeft tot het Genexis provisioning systeem, dat Glashart dat ook nog steeds kan en dat het dus niet moeilijk moet zijn om het door te geven....

edit:
Vanavond trouwens samen met Chocka eens wat uitgeprobeerd:

Ik probeerde met mijn SIP account bij Tweak (geregistreerd op eigen SIP device) te bellen naar zijn nummer (ook bij Tweak, maar gewoon via de Experiabox). Hij kon mij verstaan (dus voice van mij naar hem toe) maar ik kon hem niet verstaan :S. Andersom (dus hij belt met zijn experiabox naar mijn nummer) precies hetzelfde... hij kan mij verstaan, maar ik kon hem niet verstaan.

Terwijl, als ik naar 1 van mijn Callvoip nummers bel of naar mijn KPN mobiel, voice wel netjes twee richtingen op gaat? :S. Misschien dat hier twee mensen die allebei telefonie gebruiken via de Experiabox dit eens kunnen proberen? :)

[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 26-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Tussen de bedrijven door heb ik een eventueel Tweak Glasvezel start-topic bijna klaar.

Is daar nog behoefte aan zodat we daar verder kunnen babbelen over de Glasdiensten van Tweak? :)

Of vinden we het prettiger alles hier op 1 hoop te houden i.c.m. de DSL diensten van Tweak? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dwazer op 27-04-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Dwazer schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:30:
Tussen de bedrijven door heb ik een eventueel Tweak Glasvezel start-topic bijna klaar.

Is daar nog behoefte aan zodat we daar verder kunnen babbelen over de Glasdiensten van Tweak? :)

Of vinden we het prettiger alles hier op 1 hoop te houden i.c.m. de DSL diensten van Tweak? :)
Wat mij betreft is het handig om voor glasvezel een apart topic te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat een puinhoop, wordt ik net gebeld door een monteur van KPN, Timona of zo iets, die doodleuk vraagt om die wat eerder mag komen voor de installatie??? Ja, u heeft voor vandaag een installatie afspraak staan om 12.00 uur, dan ik kom bij u de aansluiting in orde maken zodat u gebruik kunt gaan maken van het afgesloten abonnement van Tweak???

Oooo, maar ik ben aangesloten sinds 29 maart. Nou, dan meld ik de installatie af, zegt die?!

Ik mag aannemen dat Tweak geen rekening krijgt van KPN voor spook-installaties, zoals deze?!

Ik zal Tweak eens bellen......(wordt vervolgd)

Heb net Turu van de Helpdesk gesproken. Tjee, een cursus luisteren wat de klant verteld kan ook geen kwaad.

Begint meteen te melden dat het verschuiven van een installatie afspraak moeilijk is als deze vandaag om 12.00 uur gepland staat? Ooooo, wie heeft het daarover gehad? Vervolgens nogmaals uitgelegd wat het gebeurd was. Daarop ging die een nieuw ticketnummer aanmaken, om het telefonie probleem op te lossen??? Vervolgens heb ik hem er maar eens op ge-attendeert dat er mogelijk al een ticketnummer open stond. Nee, er stond geen ticketnummer open??? Dus heb ik maar het ticketnummer genoemd. Maar die bleek al te zijn afgesloten, omdat die was opgelost. Merkwaardig, want ondanks dat ik zelf die ontdekking gisteren heb gedaan. heb ik vervolgens totaal nog niets van Tweak daarover vernomen. Dit werd afgevangen met de opmerking: "Stomme fout van mijn collega, mijn excuses" Maar het probleem is nu toch opgelost, dus wat is het probleem dan nog. Verder geen vragen, een fijne dag en tot ziens.

Mss ben ik een zeikerd, maar als dit de moderne manier van "Hoe gaan we met klanten om" is, dan kan ik er maar niet aan wennen. Ticketnummers worden gesloten, zonder enige feedback en/of terugkoppeling, en het moet allemaal maar de normaalste zaak van de wereld zijn. Nou, sorry hoor maar daar wordt ik niet vrolijk van.

[ Voor 53% gewijzigd door chocka op 27-04-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 16:23
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:16:
edit:
Vanavond trouwens samen met Chocka eens wat uitgeprobeerd:

Ik probeerde met mijn SIP account bij Tweak (geregistreerd op eigen SIP device) te bellen naar zijn nummer (ook bij Tweak, maar gewoon via de Experiabox). Hij kon mij verstaan (dus voice van mij naar hem toe) maar ik kon hem niet verstaan :S. Andersom (dus hij belt met zijn experiabox naar mijn nummer) precies hetzelfde... hij kan mij verstaan, maar ik kon hem niet verstaan.

Terwijl, als ik naar 1 van mijn Callvoip nummers bel of naar mijn KPN mobiel, voice wel netjes twee richtingen op gaat? :S. Misschien dat hier twee mensen die allebei telefonie gebruiken via de Experiabox dit eens kunnen proberen? :)
Ik heb momenteel volgens mij hetzelfde probleem op glasvezel. Bellen en gebeld worden gaat prima, maar een van beide partijen of soms zelfs beide horen elkaar niet. Probleem gemeld bij provider (in dit geval niet Tweak) en zij gaven aan dat het te maken heeft met de firmware van de EB. Hier wordt aan gewerkt door KPN.

EDIT: Probleem speelt al ruim twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm... het is dus niet alleen maar de firmware van de EB, want ik gebruik m'n eigen SIP device. Of het moet in dit geval toch aan de EB van Chocka gelegen hebben (want hij gebruikt die wel). Maar hij heeft naar andere mensen buiten Tweak bv. weer geen probleem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:44:
Hmm... het is dus niet alleen maar de firmware van de EB, want ik gebruik m'n eigen SIP device. Of het moet in dit geval toch aan de EB van Chocka gelegen hebben (want hij gebruikt die wel). Maar hij heeft naar andere mensen buiten Tweak bv. weer geen probleem :S
Ik heb zojuist mijn afgesloten ticketnummer laten heropenen en dit probleem er aan laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:44:
Kan er ff iemand helpen met mijn startpost? Heb er echt een zooitje van gemaakt :')

Topic

Boy, do i suck @ this :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Outerspace schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:27:
offtopic:
Je hebt geen rechten op het gebruik van HTML. Gebruik de code uit http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32194851 en vervang alle tekst door hetgene wat jij wil hebben

Ook handig om te gebruiken: Overzicht van UBB-codes

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Zag em voorbij komen, thxx ;) (De dreamweaver die ik hier heb ondersteund het niet, dus ben "iets" langer bezig 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Geen probleem, zal even stoppen om deze topic nog te blijven spammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Laatst online: 08-10 16:23
Eind van de middag contact gehad met provider (nogmaals: Dit is niet Tweak). Zij hebben in overleg/samenspraak met KPN een andere firmware op de EB gezet zeggen ze. Ik moest net de Genexis van stroom halen en de EB resetten (aantal seconden reset knop indrukken). Nadat alles weer in de lucht was deed telefonie het weer. Eindelijk dus na 2,5 week weer bellen en gebeld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Postmen op 27-04-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:55
oeps voor glasvezel is inmiddels een andere post....

[ Voor 96% gewijzigd door JohnQnl op 27-04-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
@ postmen
mooi dat het probleem met telefonie is verholpen door kpn

ik heb begrepen dat we hier verder gaan met glasvezel:
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Mmhh... sinds zaterdagavond al geen verbinding meer. Straks maar weer eens bellen. Dit is al de derde keer in een paar maanden tijd.

Edit: Na een uur al de KPN thuis, kabels in de flat zijn niet zo denderend meer. Maar het werkt weer. Maar eens de woningbouw bellen....

[ Voor 34% gewijzigd door DiMacho op 03-05-2010 15:20 . Reden: monteur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Dames, heren.
Vanavond tussen 17:00 en 19:00 vindt er spoedonderhoud plaats aan het netwerk. Hierdoor is het mogelijk dat er onderbreking van de internet en telefoniedienstverlening plaatsvindt. Bij voorbaat dank voor uw begrip.
Er is een issue met een van de core-routers waarvan we vinden dat deze te veel last oplevert voor onze klanten. Daarom willen we nu zo snel mogelijk ingrijpen, voordat er weer meer gebruik gemaakt gaat worden van de internet- en telefoniefaciliteiten. Wellicht vraag je je af waarom we dat niet midden in de nacht doen: dat is omdat tussen 17:00 en 19:00 het relatief rustiger is dan in de nachtelijke uren.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 08-10 11:09
Bedankt voor de melding hier :) dat word dus geen Call of Duty Modern Warfare 2 spelen....
Daarover gesproken, komt daar nog een Tweak MW2 firmware voor uit ivm alle firewall/upnp problemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb ook een Tweak lijntje (weliswaar glas, maar het is een Tweak lijntje) en helemaal geen issues met COD6/MW2. Nu speel ik op de xbox360 (en kan ik er sowieso weinig van), maar issues met mijn modem heb ik niet... En ik heb een Experiabox waar letterlijk zo'n beetje iedereen over valt.

Dus kan je eens toelichten waar je problemen hebt?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zit op de zaak maar ik heb nu dik een jaar dit model volgens mij ( 2602R-D met wifi)
http://www.zyxel.nl/web/p...B2-46BF-A25F-6DCA5D2DD5EA
ADSL dus....

En heel soms heb ik MW2 open gekregen (PC) maar dat was na een hoop gekloot en de firewall compleet uit...

Zie bv dit topic:
MW2 - Tele2 --> Status: Strict

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 06-05-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hmm op de XBoX is het een stuk gemakkelijker om het zo maar te zeggen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En toen waren ineens de DNS servers van Tweak weg midden in een game MW2.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:56
De DNS servers waren inderdaad weg.. En het was al na 19:00 uur 's avonds.. zat ook midden in een potje gamen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

NightMare schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:25:
De DNS servers waren inderdaad weg.. En het was al na 19:00 uur 's avonds.. zat ook midden in een potje gamen :(
Net paar dagen terug verlengd met zo'n 10for2-abo, en afgelopen week geregeld hikken in de lijn, of de duvel er mee speelt. Gisteravond ook al continue bij MW2, newsservers gisteren geregeld 400 errors. Met 6 (van de 8) lijntjes geregeld nu dit:

19:38:29 Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (400 news.tweakdsl.nl: Your host connection limit reached - info@tweakdsl.nl (400)).

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

tweaktubbie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:40:
[...]

Net paar dagen terug verlengd met zo'n 10for2-abo, en afgelopen week geregeld hikken in de lijn, of de duvel er mee speelt. Gisteravond ook al continue bij MW2, newsservers gisteren geregeld 400 errors. Met 6 (van de 8) lijntjes geregeld nu dit:

19:38:29 Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (400 news.tweakdsl.nl: Your host connection limit reached - info@tweakdsl.nl (400)).
Ik probeer ook de newsservers te benaderen zonder succes.....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 07-10 17:55
Ha ik kan helemaal het netwerk op, eerst de dns eruit nu alles eruit.

Iemand een idee hoelang het gaat duren met die corerouter ?
En prik me anders svp over ;)
tweaktubbie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:40:
[...]

Die hikjes had ik ook al van de week.
Jammer dat de helpdesk niet gewoon kan zeggen dat de corerouter moeilijk doet.

Hoop wel dat ik in het vervolg een mailtje in mijn mailbox krijg ivm onderhoud ed.

[ Voor 70% gewijzigd door TRAXION op 06-05-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk lost dit onderhoud mijn problemen op.
Heb sinds een paar weken een snelheidsverlies van 300KB van 850~900KB/sec naar ~550/600KB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 09:28
TRAXION schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:58:
Hoop wel dat ik in het vervolg een mailtje in mijn mailbox krijg ivm onderhoud ed.
Dat is een kunstje dat nog geen enkele provider lijkt te kunnen: informeren over onderhoud. Belachelijk uiteraard.

Ook hier problemen. Gisteravond laat heel internet weg, nu de nieuwsservers onbereikbaar en de gehele internetverbinding erg wiebelig. Soms wel, soms niet.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Sterker nog zojuist liep de hele router vast, uit het niets vandaan moest hem keihard resetten.
bridgen lijkt nog niet goed te gaan dus we gaan nog even verder testen.

Verbinding lijkt iig weer up te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Helaas zijn er onverwachte problemen opgetreden met bepaalde onderdelen in het netwerk -ik weet er ook niet alles van-, hierdoor duurt het onderhoud een stuk langer dan gehoopt. Het spijt ons bijzonder, we vinden het erg vervelend.

Murphy is ons niet te vriend vanavond :(

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:22:
Helaas zijn er onverwachte problemen opgetreden met bepaalde onderdelen in het netwerk -ik weet er ook niet alles van-, hierdoor duurt het onderhoud een stuk langer dan gehoopt. Het spijt ons bijzonder, we vinden het erg vervelend.

Murphy is nooit iemand te vriend :)

Maareh komt de bridge functie wel terug want anders wil ik een nieuw modem dat zyxel apparaat is niks anders dan ellende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:22:

Bedankt voor de info.
laten we hopen dat het snel opgelost wordt.
Misschien ook handig om meer info op jullie site te zetten?
Daar zullen de meeste tweak gebruikers kijken en niet op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Er is inmiddels een verzoek gedaan om de melding op de site aan te passen, dit kan elk moment gebeuren.

TRAXION: Je zult even met de servicedesk moeten bellen, even het bandje afluisteren en gewoon aan de lijn blijven. Er zijn nog collega's aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:45:
Dames, heren.
[...]
Er is een issue met een van de core-routers waarvan we vinden dat deze te veel last oplevert voor onze klanten. Daarom willen we nu zo snel mogelijk ingrijpen, voordat er weer meer gebruik gemaakt gaat worden van de internet- en telefoniefaciliteiten. Wellicht vraag je je af waarom we dat niet midden in de nacht doen: dat is omdat tussen 17:00 en 19:00 het relatief rustiger is dan in de nachtelijke uren.
Hopelijk lost dit dan eindelijk iets op: heb al ruim een week last van dit core onderhoudsprobleem (KPN/TISC netwerk). Vooral het haperen van de telefoonverbinding is erg vervelend (van de hick-ups in gaming ligt de rest van het thuisfront minder wakker). In elk geval bedankt voor de feedback in dit topic. Merci!
Jammer dat dit niet eerder gemeld kon worden. :|
<Tweakers is trouwens een van de weinige sites die ik nu nog kan bereiken, toeval?>

[ Voor 16% gewijzigd door Geomaris op 06-05-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Oh dit verklaart dus ook de haperingen in MW2 die ik recent zonder kenbare reden had?
Had m'n router al compleet factory gedefault etc maar wilde vanavond proberen of het hielp :P
Newsleechen ging ook wat onregelmatig, maar ik ben benieuwd! *fingers crossed*
nu eerst verder met de vaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zit ook al de sinds vanmiddag met haperend internet. Gelukkig kan ik nu ff m'n mail checken etc.

Een aankondiging o.i.d. zou wel fijn zijn, dat scheelt een hoop zoekwerk binnen het eigen netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

21:13:35 Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (connect: Winsock Resolve Host: Cannot convert host address 'news.tweakdsl.nl' - No Data (#11004)).

Hm, DNS resolven gaat voor geen meter. GoT en Tweakers doen het wel, Hyvesclient wel maar de site niet (?!)...
Lijkt me fijn om een 'big brother' achtig console op de tweakdsl-statuspagina te maken; heb dat elders ook wel gezien voor de diverse diensten. Google heeft ook zoiets.

[ Voor 21% gewijzigd door tweaktubbie op 06-05-2010 21:17 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Gaat niet echt lekker bij tweak vandaag. Gelukkig heeft google ook een dns 8.8.8.8 komt nu goed van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Thijs B schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:25:
Gaat niet echt lekker bij tweak vandaag. Gelukkig heeft google ook een dns 8.8.8.8 komt nu goed van pas :)
Vergeet 8.8.4.4 dan niet ;)

Signaal 'brand meester' is gegeven. Onderhoud moet achter de rug zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

nttp doet t weer....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check. :)

Echter is m'n snelheid nog steeds bagger. Niet verbeterd tenopzichte van voor het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week geklaagd bij tweak.
Mijn snelheid loopt nu al 4 weken langzaam terug.
Ging van 1000 kb/m naar nu 750kb/m soms nog minder,en de lijn is erg instabiel.
Ligt aan de afstand van tel. centrale en of modem, of er zijn veel nieuwe aansluitingen van concurent.
Allemaal flauwekul verhalen.
Alles gecheckt zelf nieuw modem ff gebruikt, zonder resultaat.
Nu doen ze onderhoud op netwerk, mischien toeval.
Mischien maar eens weer omzien naar andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:45:
Ligt aan de afstand van tel. centrale en of modem, of er zijn veel nieuwe aansluitingen van concurent.
Allemaal flauwekul verhalen.
Door overspraak van veel ADSL lijnen op de bundel kan je lijn inderdaad gewoon wat slechter worden. Dat kan zelfs na een flinke regenbui.. Klinkt stom, maar het kan.

Wat zijn je noise margins en huidige up/downstream? Kan je uit de webconfig van je modem halen..
Nu doen ze onderhoud op netwerk, mischien toeval.
Nope. Dat heeft een andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:45:
Deze week geklaagd bij tweak.
Mijn snelheid loopt nu al 4 weken langzaam terug.
Ging van 1000 kb/m naar nu 750kb/m soms nog minder,en de lijn is erg instabiel.
[...]
Ik neem aan dat jij kB/s bedoeld?? Wat bedoel je anders? 'kilobit per minuut'? :?

Mijn snelheid loopt vaak terug van 1.6MB/s naar 855kB/s. Dan moet ik even het modem herstarten, dan is het weer 1.6MB/s

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net getest na netwerkt reparatie.
Alles weer normaal :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Bridgen werkt ook weer !

Wat is dat zyxel apparaat ook een ramp zeg.

Goed bridgen werkt dus nog niet correct, direct via de pc werkt het wel.
Sluit ik daarintegen mijn dd-wrt box aan dan krijg ik geen ip.

Met mijn pc mac gecloned lijkt het te werken, kan het kloppen dat er tegenwoordig nog maar 1 ip wordt uitgedeeld?

Had er altijd 2 tot mijn beschikking wat erg fijn werkte.

[ Voor 78% gewijzigd door TRAXION op 07-05-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zit sinds vandaag met een apart probleem, alle torrents zijn mega traag.
Iemand anders die bij Tweak zit same issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 15:05
Ik weet niet of het nou aan mij ligt of dat Tweakdsl nog steeds wat problemen heeft, maar ik heb nu al een paar dagen echt beroerd internet. Valt zeer vaak weg en komt dan iets later direct weer terug. Normaliter heb ik dit als mijn modem te hoog is ingetraind, maar dat is nu niet meer het geval. Ben zelf niet zo een internet held dus wat het euvel nou exact is durf ik niet te zeggen. Heb al wel de Google DNS servers ingesteld, misschien geven die wel gewoon problemen :p (al heb ik die ook al echt maanden, zonder problemen gebruikt...)

Edit\ Even het modem in de gaten gehouden en het is niet een letterlijk wegvallende verbinding. Daarnaast komt hij bij slecht internet nog wel op ingeladen pagina's als GoT etc. Vermoedelijk dan toch een DNS issue waardoor met name nieuwe pagina's tricky zijn? MSN valt echter nu ook regelmatig uit en dat lijkt mij juist weer niet iets met DNS te maken hebben...? (oh posten van dit bericht wilde toch ook niet in 1x)
Edit2\ De verbinding is nu toch wel weer handshaking. Dan toch weer een modem issue.. Er is hier ook al even niet gereageerd dus het wijst toch wel weer die kant op.

[ Voor 35% gewijzigd door Banjy op 09-05-2010 11:44 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Banjy schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:31:
Ik weet niet of het nou aan mij ligt of dat Tweakdsl nog steeds wat problemen heeft, maar ik heb nu al een paar dagen echt beroerd internet. Valt zeer vaak weg en komt dan iets later direct weer terug. [...]
Heb dit nu ook al twee weken. Bij mij zou het aan KPN (TISC netwerk) liggen, die aan het core netwerk aan het sleutelen zijn. Ik zie inderdaad in mijn router dat de max. throughput op de centrale stapsgewijs is verhoogd. In de tussentijd heb ik last van regelmatig wegvallende verbinding, wat vooral voor telefoneren erg vervelend uitpakt. Hoelang dat gaat duren weet niemand. Daarbovenop kwam dan nog het TweakDSL core router probleem van afgelopen donderdag... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij gaan ze nu ipv. op 12Mbit op 8Mbit instellen, omdat dit de stabiliteit van mijn lijn ten goede zou komen.
Lijn is nu al 2 weken stabiel, maar stukken trager. Heb liever dat ze daar wat aan doen. Zo'n instelling zie ik daar weinig aan veranderen.

Ze blijven het maar op de afstand tot de centrale gooien.
Dat gaat er bij mij nog steeds niet in. Ruim een jaar met 900~850KB/sec kunnen downloaden sinds 2 weken dus een stuk trager. Geloof niet dat ze de centrale hebben verhuisd en ik woon ook nog steeds op 't zelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om na te gaan of het porterings proces in gang gezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
DSL via BBned ligt er hier uit, nog meer die hier last van hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Hollanda op 10-05-2010 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hollanda schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:32:
DSL via BBned ligt er hier uit (1948), nog meer die hier last van hebben?
Was maar een hele korte dip, zo te merken. Tenminste, ik had ook ff geen netwerk maar na een reboot van het modem alswel mijn router (meteen beiden maar gedaan), werkte het weer.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 10-05-2010 00:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Werkt hier zojuist ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Zo vandaag weer gebeld naar tweak vanwege het gedonder met de verbinding.

Nu maar eens wat werk eraan gedaan.
En heb in ieder geval een gedeelte van het probleem gevonden, elke 11 minuten klappert er iets in de verbinding.
Zie hier een screenshotje
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n100/pstroeven/th_klapperen.png

Helaas kunnen ze bij tweak geen duidelijke antwoorden geven, dus nu maar een ticket aangemaakt.
Wel wist de servicedesk/helpdeks medewerker dat dit probleem vanaf 23 april gaande is.

Hoop dat tweak snel gaat reageren op deze bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 17:23
Heb twee jaar geen problemen gehad met mijn verbinding. Nu is het de laatste tijd gewoon shit, random disconnects, lagspikes en super hoge pingen. Vanavond was het weer raak, om de zoveel tijd een disconnect en lagspikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:02

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm, vreemd. Ik heb dit ook al sinds redelijk kort, minder dan een maand geleden. Nu heb ik regelmatig lag spikes, kan bijna niet meer eens een normaal MMO-spelletje spelen. Ik zou zeggen dat dit nu ongeveer 2 weken aan de gang is. Gister zelfs een disconnect gehad. Ruim 2 jaar geen noemenswaardige problemen gehad, wel vreemd.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds het begin met VoIP regelmatig een echo of stotteren tijdens het bellen terwijl ik genoeg bandbreedte heb reserveerd op het modem... Meestal is het in de avonduren en de weekenden terwijl me pc gewoon uitstaat. Lijkt mij dat het ergens wat overbelast dan raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Internet van TweakDSL (bbned Rotterdam) en de afgelopen 2 weken gaat alles regelmatig traag en heb ik problemen met online applicaties. Internet is zelfs een aantal keertjes helemaal verdwenen, maar meestal blijft het bij korte haperingen, genoeg om me eruit te gooien wanneer ik iets host.

Gewoon wachten? Overstappen? Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Laatst online: 08:03
Ook hier al sinds enige tijd regelmatig hickups of extreme vertraging van de verbinding.
Dit is vooral te merken met online gamen maar ook met gewoon surfen geeft de verbinding dan even niet thuis.
Ik heb TweakDSLB10.
Pagina: 1 ... 33 ... 52 Laatste