[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Als ik dit alles zo een beetje volg, lijkt er sprake van twee problemen die mogelijk ook door elkaar spelen: 1. problemen op het eigen TweakDSL-netwerk (klapperende router?), waardoor aansluitingen af en toe last hebben van wegvallende signalen en 2. werkzaamheden op- of aan het KPN-netwerk, o.a. ten behoeve van optimalisatie en snelheidsverhogingen, ook af en toe wegvallende signalen veroorzakend.

't Zou wel fijn zijn hier wat helderheid en updates over te krijgen, dat scheelt ons veel speculeren, klagen (en had ons veel zoeken in ons eigen knutselnetwerkje bespaard...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Logje van vannacht.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n100/pstroeven/th_klapperennacht.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:59:
Mij gaan ze nu ipv. op 12Mbit op 8Mbit instellen, omdat dit de stabiliteit van mijn lijn ten goede zou komen.
Lijn is nu al 2 weken stabiel, maar stukken trager. Heb liever dat ze daar wat aan doen. Zo'n instelling zie ik daar weinig aan veranderen.

Ze blijven het maar op de afstand tot de centrale gooien.
Dat gaat er bij mij nog steeds niet in. Ruim een jaar met 900~850KB/sec kunnen downloaden sinds 2 weken dus een stuk trager. Geloof niet dat ze de centrale hebben verhuisd en ik woon ook nog steeds op 't zelfde adres.
Helaas kan het inderdaad voorkomen dat externe factoren als de kwaliteit van het koper en weersomstandigheden de snelheid kunnen beïnvloeden. Maar kijk even naar je DMs :)

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Zojuist hebben we bij Tweak besloten dat er vannacht spoedonderhoud moet worden gepleegd aan het netwerk. Op de website van Tweak is hierover een melding verschenen:
Aankondiging spoedonderhoud netwerk dinsdag 11 mei op woensdag 12 mei

Aankomende nacht zal er spoedonderhoud gepleegd worden aan ons netwerk. Gedurende deze werkzaamheden zal ons hele netwerk helaas tijdelijk onbereikbaar zijn. Naar verwachting zal er tussen 0:00 uur en 00:30 uur een onderbreking van maximaal 15 minuten plaatsvinden.

Zoals u begrijpt is het van groot belang om bij onverhoopte storingen in het netwerk zo spoedig mogelijk te handelen. Vanwege deze reden hebben we dit aangekondigde spoedonderhoud zo snel mogelijk, namelijk voor aankomende nacht, ingepland. We doen er echter alles aan om de overlast voor u te allen tijde tot een minimum te beperken.

Bedankt voor uw begrip en vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het VoIP verhaal? Ben ik soms de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Tweak schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:43:
Zojuist hebben we bij Tweak besloten dat er vannacht spoedonderhoud moet worden gepleegd aan het netwerk. Op de website van Tweak is hierover een melding verschenen:

[...]
Grrrrrrrr. Had ik dit eerder gelezen. Keek net naar een spannende cricketgame op St Lucia!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 07-10 17:55
Hiep hiep hoero, lijkt niet meer te hicken na de gewraakte 11 minuten :D

_/-\o_ O+ :> *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
TRAXION schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:35:
Hiep hiep hoero, lijkt niet meer te hicken na de gewraakte 11 minuten :D
Nou, hier (747x) nog steeds regelmatig hickups.
Blijkbaar geen Tweak, maar KPN probleem... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hier ook met gamen veel last van, elke keer verbinding met server verloren. Hopelijk is het snel weer voorbij, want zit je net op een streak en dan klapt je verbinding eruit.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wat bedoelen jullie met internet eruit klappen/hikken. Heb hier namelijk ook een probleem met mijn verbinding. Niet elke 11 minuten oid, maar 's avonds knalt te verbinding eruit. Ik zie op mijn modem wel dat er nog een verbinding moet zijn, tracert of ping lopen allebei spaak na mijn modem. Ik zie ook geen rode lampjes te branden, alles lijkt wel gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

De hickups moeten inmiddels echt voorbij zijn, dus de reden zou iets anders moeten zijn dan het netwerk bij Tweak. Mooi moment om de servicedesk eens te bellen?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er klaar mee.
Ga opzeggen en naar een andere partij.
Krijg telkens van een andere medewerker een ander antwoord.
Als je ze dan in gebreken stelt en een klacht neerlegt, komt er nog een antwoord terug waar van ik denk 'jullie hebben het echt niet begrepen'.
Ik geef mijn geld wel aan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:59:
Mij gaan ze nu ipv. op 12Mbit op 8Mbit instellen, omdat dit de stabiliteit van mijn lijn ten goede zou komen.
Lijn is nu al 2 weken stabiel, maar stukken trager. Heb liever dat ze daar wat aan doen. Zo'n instelling zie ik daar weinig aan veranderen.

Ze blijven het maar op de afstand tot de centrale gooien.
Dat gaat er bij mij nog steeds niet in. Ruim een jaar met 900~850KB/sec kunnen downloaden sinds 2 weken dus een stuk trager. Geloof niet dat ze de centrale hebben verhuisd en ik woon ook nog steeds op 't zelfde adres.
Precies hetzelfde probleem hier. Jaren kunnen downloaden met 1MB/s en nu kom ik niet hoger dan 790KB/s. TweakDSL meent dat er niks veranderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik kan hier in Groningen nog steeds met hoge snelheden downloaden, maar krijg de laatste tijd wel wat vaker te maken met plotselinge disconnects. Zo heb ik gisteravond om 21:30 geen internet meer gehad tot wel 3:00. :( Geen idee waarom, modem en router beiden gereset, 2 verschillende OSsen gebruikt, maar het ligt simpelweg aan het signaal dat de modem maar niet binnenkreeg. Automagisch opgelost om 3:00 terwijl ik in bed lag. Ik weet van geen onderhoud. Rare timing ook.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40
Is er een storing op het dsl netwerk? Of moet ik het bij mij thuis zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 17:23
6killer schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:02:
Is er een storing op het dsl netwerk? Of moet ik het bij mij thuis zoeken?
Ik heb geen problemen (Centrale Kaatsheuvel). Ik heb in ieder geval Ziggo internet besteld nu, ik vind €40 voor een happerende/slecht werkende ADSL verbinding toch teveel van het goede. Opzeggen gebeurt nadat ik de Ziggo lijn heb getest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
Moet zeggen dat ik geen hick-ups meer heb (MW2 bleef soms even hangen, tevens bij m'n huisgenoot) en dat ik weer constant op 1,3 MB/s kan downloaden.
* Vandread klopt af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40
Ik heb weer beeld, geen idee waar t aan lag maar t werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Mmmmm mijn torrents doen het niet/nauwelijks en surfen op internet is niet te doen. Speedtest geeft wel een goede snelheid aan. Zou dit aan mijn verbinding kunnen liggen of hebben meer mensen hier last van?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

westergas schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:22:
Mmmmm mijn torrents doen het niet/nauwelijks en surfen op internet is niet te doen. Speedtest geeft wel een goede snelheid aan. Zou dit aan mijn verbinding kunnen liggen of hebben meer mensen hier last van?
Hmm, vreemd geen problemen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Vrijdag werd er zomaar 250 euro van mijn bank gehaald. Ik heb nu 2 jaar internet van Tweak die 2 voor 1 abbo. Maar ik dacht dat het daarna gewoon weer per maand ging. Nu wordt het automatisch verlengt. Daar heb ik niet voor getekend...

Weet nu niet wat ik moet.
2 jaar voor wat je krijgt is niet duur, maar wat gaat de techtniek doen. Kan ik over een jaar niet veel sneller voor hetzelfde geld?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

fjs schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:58:
Vrijdag werd er zomaar 250 euro van mijn bank gehaald. Ik heb nu 2 jaar internet van Tweak die 2 voor 1 abbo. Maar ik dacht dat het daarna gewoon weer per maand ging. Nu wordt het automatisch verlengt. Daar heb ik niet voor getekend...

2 jaar voor wat je krijgt is niet duur, maar wat gaat de techtniek doen. Kan ik over een jaar niet veel sneller voor hetzelfde geld?
Tweak stuurt 2 weken voor jouw abonnement afloopt een brief, doe je niks wordt het verlengd. Dat heet stilzwijgende verlenging. Ik denk dat je er nog steeds vanaf kunt. Check hiervoor de site van consuwijzer. Bel anders even met 088 - 0 70 70 70

Overigens is het maandtarief wel een stuk hoger. Zelf vind ik het ook de schoonheidsprijs niet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Was stilzwijgende verlenging echter niet meer toegestaan, toch?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

Smarron

The bend

Dat heb ik ook gezien op mijn factuur! Ik heb direct even gekeken wat die actie inhoudt en ik zie nergens dat na die 2 jaar er weer 2 jaar bijkomen. Ik zie enkel dat na het 2 jarige contract er per maand opgezegd kan worden, verder staat er niks anders in die voorwaarden.
Azqi schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:24:
[...]

Tweak stuurt 2 weken voor jouw abonnement afloopt een brief, doe je niks wordt het verlengd. Dat heet stilzwijgende verlenging. Ik denk dat je er nog steeds vanaf kunt. Check hiervoor de site van consuwijzer. Bel anders even met 088 - 0 70 70 70

Overigens is het maandtarief wel een stuk hoger. Zelf vind ik het ook de schoonheidsprijs niet verdienen.
Ik heb geen brief gezien!! Enkel een digitale factuur met € 250,- erop. Ik bel dinsdag meteen op, want ook al zou ik willen verlengen met 2 jaar, dit wil ik dan wel zelf bepalen en volgens mij moet ik hiervoor tekenen. Dit moest ik namelijk ook schriftelijk doen toen ik 2 jaar geleden de Ten-for-two wilde.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Azqi schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:24:
[...]

Ik heb alleen nooit een brief gehad. En hoe kan ik dat bewijzen.

Daar komt bij dat ik dan ook 'recht' zou hebben op een nieuwe modem toch??

[ Voor 6% gewijzigd door fjs op 23-05-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

fjs schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:17:
[...]

Ik heb alleen nooit een brief gehad. En hoe kan ik dat bewijzen.

Daar komt bij dat ik dan ook 'recht' zou hebben op een nieuwe modem toch??
Dat word lastig, ik neem aan dat die brieven niet aangetekend zijn verstuurd...
Buiten het feit dat dit volkomen onacceptabel is blijft het een goeie deal...€500 voor 2 jaar snel internet plus de beste newsserver :Y)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:05
Grappig: het lijkt wel dat TweakDSL ergens op de financiele afdeling in een stoffig hoekje een stapeltje klanten heeft gevonden.

Afgelopen december 2008 heb ik het TweakDSL verduiveld aanbod telefonisch verlengd voor dezelfde voorwaarden als ik het destijds had afgesloten: 400 euro voor 2 jaar want ondanks dat de verbinding 8 Mbit is toch een nette prijs inclusief toegang tot TweakNews. Nooit een bevestiging van de verlenging ontvangen, ook geen factuur en volgens Mijn Tweak had ik sindsdien ook geen DSL lijn meer terwijl de verbinding nog prima werkte.

Anderhalf jaar later kreeg ik afgelopen week opeens een factuur met de afschrijving voor het eerste termijn dus ik besta weer bij de financiele afdeling.

Ondertussen zit ik bijna weer aan het einde van het twee jaarlijkse termijn en zijn er ondertussen betere aanbiedingen. Nu ben ik benieuwd of het stilzwijgend met de brief zoals anderen ook ontvangen hebben c.q. telefonisch zonder een bevestiging te versturen verlengen met twee jaar wettelijk is toegestaan?

[ Voor 5% gewijzigd door jurry op 24-05-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

JurrienW schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:40:
Grappig: het lijkt wel dat TweakDSL ergens op de financiele afdeling in een stoffig hoekje een stapeltje klanten heeft gevonden.

Afgelopen december 2008 heb ik het TweakDSL verduiveld aanbod telefonisch verlengd voor dezelfde voorwaarden als ik het destijds had afgesloten: 400 euro voor 2 jaar want ondanks dat de verbinding 8 Mbit is toch een nette prijs inclusief toegang tot TweakNews. Nooit een bevestiging van de verlenging ontvangen, ook geen factuur en volgens Mijn Tweak had ik sindsdien ook geen DSL lijn meer terwijl de verbinding nog prima werkte.

Anderhalf jaar later kreeg ik afgelopen week opeens een factuur met de afschrijving voor het eerste termijn dus ik besta weer bij de financiele afdeling.

Ondertussen zit ik bijna weer aan het einde van het twee jaarlijkse termijn en zijn er ondertussen betere aanbiedingen. Nu ben ik benieuwd of het stilzwijgend met de brief zoals anderen ook ontvangen hebben c.q. telefonisch zonder een bevestiging te versturen verlengen met twee jaar wettelijk is toegestaan?
Ik vraag me af welke betere aanbieding je dan bedoelt. Begrijp me niet verkeerd, als ik voor hetzelfde bedrag sneller kan zal ik het niet laten maar nu betaal omgerekend ongeveer 13,50 euro voor internet en 7,50 voor de newsserver (500 gedeeld door 24). Dat is toch wel heel goedkoop.

Het verdiend alleen geen schoonheidsprijs deze manier van verlening en volgens mij kan/mag het ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

fjs schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:32:
[...]

Ik vraag me af welke betere aanbieding je dan bedoelt. Begrijp me niet verkeerd, als ik voor hetzelfde bedrag sneller kan zal ik het niet laten maar nu betaal omgerekend ongeveer 13,50 euro voor internet en 7,50 voor de newsserver (500 gedeeld door 24). Dat is toch wel heel goedkoop.

Het verdiend alleen geen schoonheidsprijs deze manier van verlening en volgens mij kan/mag het ook helemaal niet.
Reken daar nog wel even je KPN-lijn bij.

Ik heb dus verder geen vaste aansluiting, dus elke maand wordt het tientje alsnog afgeschreven door Tweak, totale kosten hier bijna € 31,- p/m. Maar idd, de newsserver is gewoon goed en zit binnen het abonnement. Bij elke andere aanbieder komen daar die kosten nog wel bij.

Ik zie de laatste tijd dat kabel (UPC) het erg goed doet (bereikbaarheid klantenservice en constante snelheid). Als ik dan het internetabonnement van Fiber 30 naast mijn huidige abo leg, ben ik inclusief newsserver ongeveer € 7.50 meer kwijt (bijv. Eweka), maar heb ik daadwerkelijk 30mbit internet (ik haal nu ongeveer 16mbit) en de upload is met 3mbit ook al hoger. Dat is toch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zojuist Tweak gebeld over bovenstaand. Er wordt bevestigd dat er gewoon 1 maand opzegtermijn is, alleen de manier van betalen is op de oude manier gebleven. Een beetje krom. Er werd mij gevraagd of ik een brief had ontvangen (niet dus), dus blijkbaar worden die dingen wel verstuurd. Ik vind het alleen vreemd dat er nu al meerdere mensen zijn die de brief nooit hebben ontvangen.

Ik maak nu een brief om op te zeggen en stap over naar het snellere UPC. De kosten voor non linesharing investeer ik in een usenetaccount, waardoor ik niet duurder uit ben. Ik had al UPC HDTV en dan neem ik een mooi 2-in-1 pakket wat ook weer wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Maar als de manier van betalen hetzelfde is, hoe kan je dan per maand opzeggen als je al 250 euro hebt betaald? Vreemd.
Of kun je dan per maand 22 euro betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

fjs schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:17:
Maar als de manier van betalen hetzelfde is, hoe kan je dan per maand opzeggen als je al 250 euro hebt betaald? Vreemd.
Of kun je dan per maand 22 euro betalen?
Restant wordt teruggestort, dus ik gebruik slechts 1 maand en 11 maanden krijg ik terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Smarron schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:53:
[...]
Restant wordt teruggestort, dus ik gebruik slechts 1 maand en 11 maanden krijg ik terug.
Oké maar wanneer wordt die 2e 250 euro er dan afgehaald?

Of betaal je dus gewoon 2x250 euro in 2 maanden en als je na een jaar wilt opzeggen krijg je de restant terug? Maar hoeveel betaal je dan per maand.

Ik bedoel als je na een half jaar opzegt, moet je dan 6x39,95 betalen of wordt die 500 euro gedeeld door 24 en krijg je 18 maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Hrurrrrrrrrrrk, hier niets anders dan problemen en dit is nog in de aanloopfase!
Korte situatieschets:
Voorheen een DSL lijn van InterNL via BBNED gehad, zo stabiel als de neten. Huisgenoot is vertrokken en die #*$*@&#$)@ heeft gewoon de boel opgezegd zonder communicatie.
Nou ja, mooie kans om over te stappen op een echte provider dachten wij dus.
Na wat onderzoek kwamen we bij Tweak uit. Eerst nog een leuke verassing van 125 eur voor de NLS.
Nja vooruit dan maar, er heeft DSL op de lijn gestaan en dan neem je toch aan dat het een kwestie van aansluiten is en wachten maar.

19 mei zou alles worden geactiveerd, maar tot op heden, niets.
Ik heb het lasdoosje opengemaakt en er heeft al die tijd maar 1 paar(rood/blauw) aders aangesloten gezeten ten tijde van de vorige lijn.

Momenteel heb ik dat ook zo zitten, rood op A, blauw op B, maar niets.
Ieder telefoontje naar Tweak geeft een ander antwoord, en 1 agent zei zelfs dat het signaal misschien op het andere aderpaar zou kunnen staan.(!) Als ik nou een non-technische consument was geweest had ik dus mooi zonder aansluiting gezeten want die 2 aders waren nooit aaangesloten!

Ze zeggen dat het probleem nu in onderzoek is maar ik word er een beetje moedeloos van.
Hoe moeilijk is het om een enkele ADSL lijn te activeren ._.?

Update:Blijkbaar hebben ze bij Tweak een andere lijn geactiveerd dan voorheen. Het signaal komt nu aan de andere kant van het pand binnen, in de kamer van mn huisgenoot. En de snelheid is zwaar brak, modem traint in op 9242 kbps / 417 kbps waar we over de andere lijn zeker 10/1 haalden!
In ieder geval werkt het nu, maar de snelheid is nog beneden maat.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadyNetworker op 30-05-2010 22:21 . Reden: Update ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 12-10 16:40

Magic666

No one's neighbour!

Momenteel mijn ervaring: SLECHT! Allemachtig wat een traag zooitje daar! (lang verhaal)

"probleem": nieuw mailadres (voor vriendin) toevoegen.

Ik mail gestuurd naar de helpdesk met de vraag of ze een nieuw mailadres wilden maken, dat hebben ze immers een jaar of wat geleden ook gedaan.
Antwoord terug: kan via mijntweak. Prima, ik kreeg echter de melding dat ik niet gemigreerd was naar het nieuwe platform.
Ehh... ik ben al ruim 5 jaar klant (ADSL, daarvoor gewoon inbel, dus eigenlijk al langer klant) en nog steeds niet gemigreerd naar een nieuw platform? (wat dat ook moge inhouden).

Maar weer een mail naar de helpdesk... antwoord terug, we gaan er aan werken volgende week is het rond. Afijn net geen 2 weken verder en ik kan eindelijk naar "beheer subdomein" van mijntweak (daar waar een nieuw adres aangemaakt kan worden)

Volgens de uitgebreide help op de website moet ik op "voeg account toe" button klikken... echter heb ik die niet... WTF?

Ook goed, dan 1 van de 2 adressen aanpassen, die optie staat er wel. Ander adres invullen met nieuw password en op "pas toe" klikken...

Krijg ik de melding dat ik op alles de limiet heb overschreden... met accounts, logins en aliases... ehh... ik heb welgeteld 2, ja 2!, emailadressen.... 8)7

Ik kan dus weer een mail gaan sturen naar tweak waarna ik waarschijnlijk weer een week (of langer) kan gaan wachten!

Of heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kan mij op weg helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
E-mail en ISP wil je toch sowieso gescheiden houden? :? Lekker handig, anders, als je een keer van ISP verandert.

Wel grappig om te lezen dat men bij TweakDSL in die jaren administratief dus nog niets geleerd heeft. Ik heb zo'n vijf jaar geleden ook drie maanden moeten wachten op m'n signaal. Wel echt heel slecht. Ik ben wel benieuwd waar die uit waren gekomen in de Radar Product Radar. Maar waarschijnlijk hadden ze te weinig meetgegevens voor een beoordeling.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Klopt. Je zou ongeveer een maand voordat je 2-jarige abonnement afloopt een brief horen te krijgen waarin je een keuze kunt maken tussen drie "verlengingsopties", te weten:

1. Verlengen in de vorm van een maandcontract. In dat geval ga je de maandprijs betalen welke geldt voor het vergelijkbare reguliere abonnement. Vanaf dan kun je per maand opzeggen.
2. Verlenging in de vorm van een jaar abonnement. In dat geval ben je vrij om een nieuw abonnement te kiezen, bijvoorbeeld een snelheidsupgrade of downgrade. Je gaat een nieuw jaarcontract aan.
3. Verlenging onder de zelfde condities. In dat geval blijf je weer voor 2 jaar en betaal je 499,- EUR in twee (of vier) termijnen.

Reageer je niet op deze brief, dan is Tweak niet gerechtigd om je abonnementsvoorwaarden zomaar te wijzigen en verlengen we je abonnement dus onder de zelfde condities; wederom 2 jaar voor 499,- EUR in twee (of vier) termijnen. Mocht je het hier niet mee eens zijn dan voldoet in de meeste gevallen een belletje naar de helpdesk. Aldaar kunnen ze alsnog de door jou gewenste keuze in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Room42 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:14:
E-mail en ISP wil je toch sowieso gescheiden houden? :? Lekker handig, anders, als je een keer van ISP verandert.
Ik zie het probleem niet zo, mocht ik ooit van ISP veranderen en daardoor een ander emailadres krijgen, geef ik dat toch gewoon door aan mijn hele adresboek?
Ander emailadres = minder spam voor een tijdje = ook wel eens leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Magic666 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:11:
[...]

Ik zie het probleem niet zo, mocht ik ooit van ISP veranderen en daardoor een ander emailadres krijgen, geef ik dat toch gewoon door aan mijn hele adresboek?
Ander emailadres = minder spam voor een tijdje = ook wel eens leuk ;)
Mja, met een redelijk spamfilter heb je tegenwoordig geen spam meer, hoor. Ik wil het niet per se als enige oplossing geven, maar het spamfilter van bijvoorbeeld gmail filtert 100% van mijn spam. Ik heb afgelopen 30 dagen 448 spammailtjes ontvangen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik zelf gebruik mailwasher en dat werkt prima, maar we gaan offtopic ;)

Ondertussen kan ik nog steeds zelf geen extra email aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Meer mensen problemen met tweak? gisteren klapte m'n verbinding er 2 keer uit.
Vandaag stond die ingetraind op 9000kbps terwijl dat normaal 16000 is, na een reset zo'n 12000...
Rotterdam Noord ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
Vandread schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:02:
Meer mensen problemen met tweak? gisteren klapte m'n verbinding er 2 keer uit.
Vandaag stond die ingetraind op 9000kbps terwijl dat normaal 16000 is, na een reset zo'n 12000...
Rotterdam Noord ^^
KPN onderhoud of upgraden centrale (ivm snelheidsverhogingen)?
Of zit je op BBNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben nog steeds happy met m'n bbned 10-1 verbinding, ben zelfs vaak host in cod mw2 potjes. En een lage ping is voor mij misschien wel belangrijker dan meer bandbreedte, hoe is de ervaring nu met de niet bbned verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

goed... ondertussen gelukt om een e-mailadres aan te maken, echter kreeg ik op het nieuwe adres geen mail binnen...
Blijkt dat het e-mailadres incl. mijn subdomein is! Dus: nieuwenaam@tweakdsl.nl moet zijn nieuwenaam@mijnsubdomein.tweakdsl.nl
Raar aangezien een ander extra adres wel op nieuwenaam@tweakdsl.nl werkt(e).

Is daar iets in veranderd?

Edit: net mail van de helpdesk dat het idd niet meer mogelijk is een @tweakdsl.nl adres te maken :/

Zeer zeer spijtig.

[ Voor 15% gewijzigd door Magic666 op 04-06-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Magic666 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:51:
goed... ondertussen gelukt om een e-mailadres aan te maken, echter kreeg ik op het nieuwe adres geen mail binnen...
Blijkt dat het e-mailadres incl. mijn subdomein is! Dus: nieuwenaam@tweakdsl.nl moet zijn nieuwenaam@mijnsubdomein.tweakdsl.nl
Raar aangezien een ander extra adres wel op nieuwenaam@tweakdsl.nl werkt(e).

Is daar iets in veranderd?

Edit: net mail van de helpdesk dat het idd niet meer mogelijk is een @tweakdsl.nl adres te maken :/

Zeer zeer spijtig.
Begrijpelijk dat je er van baalt niet nog een aders aan te kunnen maken dat mooi aansluit bij je bestaande adres. De doorlooptijd van je verzoek had ook wel wat lager mogen zijn. Dat is in ieder geval wel iets waar wij steeds meer aan proberen te werken.

Als ik de goede persoon in onze administratie heb weten te vinden, kan ik je in ieder geval wel een gratis eigen .nl-domein geven bij het abonnement dat je hebt. Mocht je daar gebruik van willen maken mag je via een direct message contact met ons opnemen, dan zullen we een en ander in orde maken. Je bestaande email-adres zal dan ook op dat domein beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ja het is wel balen maar het is niet anders.
Goed om te lezen dat jullie aan de doorlooptijd werken, dat was idd een soort van lang ;)

Bedankt voor het aanbod maar ik zal er geen gebruik van maken, ik zal er te weinig (lees: niks) mee doen. En dat zou zonde zijn.

Even heel wat anders:

ik ben mijn vaste KPN abbo eigenlijk zat, ik bel nog zelden met mijn vaste foon.

Ik kon toch ook mijn abbo bij jullie houden zonder KPN abbo? Iets met kaal koper lijn ofzo?

Hoe zat dat ook alweer en wat zijn de stappen die ik zou moeten ondernemen?

[ Voor 34% gewijzigd door Magic666 op 04-06-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Ben op zich laatste tijd wel tevreden over stabiliteit, en snelheid blijft stabiel (rond 11MB helaas).

Maar dat crappy Zyxel-modem van Tweak dat alles default heeft staan... Heb geregeld met Majestic12 (soort URL project distributed computing) of met gamebrowser van Call of Duty 4 dat het modem kennelijk teveel requests/IPverkeer voorbij ziet komen en dan preventief de boel dichtzet. En die MW2 die steeds een NAT-probleem houdt.... :(

Kan natuurlijk allerlei beveiliging uit gaan zetten, maar dat schiet ook niet op. Onlangs gemerkt dat ik MW2 speelde terwijl Newsleecher volledig draaide. Leverde maar enkele hikjes/lag die avond op :P Had Siemensmodem tijdje erop gehad dat echter zovaak DHCP kwijtraakte dat ik liefst zo min mogelijk aanpas. Iemand tips wat beste toch aangepast moet worden?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ben hier ook nog wel tevreden al wordt de snelheid ook steeds langzamer. Mijn huidige snelheid wordt al niet meer aangeboden via de postcode check. Doe daar nog bij dat mijn Fritz!Box 7270 alleen via een ZyXEL in brige blijft werken.
Een test via TweakFTP kwam op 1,1MB/sec dat lag in het begin toch zeker op 1,8.
Denk er nu toch wel aan om te downgraden. Dat scheelt toch even €10,= per maand.
Zie er tegenop om dit te gaan doen er kan daardoor weer van alles fout gaan.
Op glas of ik voorlopig niet te rekenen.
1) Dat ligt hier niet.
2) Via de KPN lijkt mij niet betrouwbaar.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
KroontjesPen schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:44:
Ben hier ook nog wel tevreden al wordt de snelheid ook steeds langzamer. Mijn huidige snelheid wordt al niet meer aangeboden via de postcode check. Doe daar nog bij dat mijn Fritz!Box 7270 alleen via een ZyXEL in brige blijft werken.
Een test via TweakFTP kwam op 1,1MB/sec dat lag in het begin toch zeker op 1,8.
Staat je netwerkkaart misschien op 10Mb? Ik had toevallig een half uur lang ruzie met mijn PC omdat ik zag dat mijn downloads zo traag waren. Een test via ftp.tweakdsl.nl leverde ook maar maximaal 1.1MB/sec op. Toen bleek dat mijn netwerkkaart in Win7 64 op slechts 10Mb stond ondanks auto-negotiating. Ik dacht eerst dat het aan de drivers lag, daarna heb ik de UTP kabel overgezet van de ADSL-modem naar een 1Gb-switch maar dat hielp ook niet. Toen nog een keer de UTP-kabel van de PC er opnieuw ingestopt en bingo - 1Gb via auto-negotiating. Kabel zat er gewoon niet goed in... Heb weer mijn snelheid terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Even heel wat anders:

ik ben mijn vaste KPN abbo eigenlijk zat, ik bel nog zelden met mijn vaste foon.

Ik kon toch ook mijn abbo bij jullie houden zonder KPN abbo? Iets met kaal koper lijn ofzo?

Hoe zat dat ook alweer en wat zijn de stappen die ik zou moeten ondernemen?

Edit: je modem resetten, om de snelheid weer op 1.8 te krijgen, helpt ook nog wel eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Magic666 op 05-06-2010 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Toe ff. Kicken binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld, he.
Daarbij is dit gewoon een vraag die je aan de klantenservice kan stellen, als het al niet op de site staat EN/OF al in deze thread. Je zal vast niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Op 6 uur na :')

Met de klantenservice heb ik de laatste dagen niet echt lekkere ervaring, met tweakers juist wel.
Ik zal de eerste niet zijn en vast niet de laatste, gezien de snel wisselende markt indeze zou het toch zo kunnen zijn dat er iets veranderd is qua voorwaarden dan wel regels?

Dus waarom op oud nieuws zoeken? Maar goed, blijkbaar is er niks veranderd en zal ik gaan zoeken (en mocht ik niks vinden de klantenservice mailen). Mijn welgemeende excuses voor het storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je kan je vaste KPN abbo laten stoppen, TweakDSL zal wel doorgaan. Ze zullen je echter 10 euro per maand extra in rekening brengen voor lijnhuur. Dus ik zou die KPN abbo maar gewoon behouden als ik je was. Dan heb je er tenminste nog -iets- nuttigs mee.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dank je Trinsec voor een normaal antwoord :), ik bel al nagenoeg niet meer met mijn vaste lijn, als ik bel dan mobiel of Skype.

Die 10 euro zijn beter dan pakweg 30 of 40 abbogeld van de KPN ;)
Dus 10 euro + tweakdslabbo zou zat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Magic666 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:13:
Dank je Trinsec voor een normaal antwoord :), ik bel al nagenoeg niet meer met mijn vaste lijn, als ik bel dan mobiel of Skype.

Die 10 euro zijn beter dan pakweg 30 of 40 abbogeld van de KPN ;)
Dus 10 euro + tweakdslabbo zou zat zijn :)
Hoe kom jij aan 30 of 40 euro? Het beste vind ik KPN-budget nemen voor 10 euro, dat kost dus hetzelfde als die kaal-koper toeslag. Mensen die jou bellen hebben profijt als ze jou via je vaste lijn bellen (kosten en betrouwbaarheid). Maar ook voor jou is het fijn als je een reserve telefoonlijn hebt als adsl en voip eruit ligt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25

Crusader

Arc Nature

@Magic666, ik krijg uit jouw posts de indruk dat je denkt dat TweakDSL van Tweakers.net is. Dat is dus niet zo, die twee hebben weinig tot niets met elkaar te maken.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Crusader schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:29:
@Magic666, ik krijg uit jouw posts de indruk dat je denkt dat TweakDSL van Tweakers.net is. Dat is dus niet zo, die twee hebben weinig tot niets met elkaar te maken.
Dat weet ik, hoezo krijg jij die indruk?
Jij doelt op de zin dat ik goede ervaring heb met tweakers? Met tweakers bedoel ik jullie ;)

@cjdijk,

kijk dat bedoel ik nou met de veranderde markt ;) Jarenlang niet naar om hoeven kijken voor dat soort info. Maar ik zal dat zeker eens bekijken, dat lijkt idd een prima optie dan. Dan zou het alleen een belletje naar de KPN zijn om mijn abbo bij hun om te zetten. :)

off topic: abbogeld is 19.19 euro per maand. Ik betaal per 2 maanden vandaar die 30-40 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door Magic666 op 06-06-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Magic666 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Dat weet ik, hoezo krijg jij die indruk?
Jij doelt op de zin dat ik goede ervaring heb met tweakers? Met tweakers bedoel ik jullie ;)
Ook omdat je dit schreef:
Magic666 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:12:
Wij verkopen geen abonnementen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

was reactie op Tweak, die bedoelde ik met jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Magic666 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:44:
was reactie op Tweak, die bedoelde ik met jullie ;)
Had ik gemist, vandaar dat bij mij onterecht een foute indruk werd gewekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

geeft niet :P

Kan ik "gewoon" mijn belbasis terug laten zetten naar belbudget zonder dat ik downtime of wat dan ook heb? Wat zijn daar de ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Magic666 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:31:
geeft niet :P

Kan ik "gewoon" mijn belbasis terug laten zetten naar belbudget zonder dat ik downtime of wat dan ook heb? Wat zijn daar de ervaringen mee?
Het is onmogelijk door deze wijziging downtime te krijgen. Ik ben je voorgegaan. Gewoon even met KPN bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 07-06-2010 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat ga ik dan zeker doen! Wat jij zei is inderdaad wel handig, kosten van de kaal koper maar toch een soort van backup :)

Nooit meer naar gekeken aangezien ik dacht dat met een belbudget abbo ADSL niet mogelijk was, blijkt dat al sinds een aantal jaren gewoon te kunnen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb ook al jaaaaren BelBudget en bel uitgaand met VoIP. Prima combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Goed om te horen, KPN kan vandaag een belletje verwachten :)

Achteraf had ik dat al jaren eerder moeten doen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ach, ik betaal al jaren lijnhuur aan Tweak aangezien ik geen vast abbo meer heb en geen zin heb om er weer eentje te nemen omdat ik toch niet kan horen. Ik heb er dus nog minder aan dan jij. :P Ik wou dat ze eens glas aanboden in mijn stad. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Tweak schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:31:
[...]

Klopt. Je zou ongeveer een maand voordat je 2-jarige abonnement afloopt een brief horen te krijgen waarin je een keuze kunt maken tussen drie "verlengingsopties", te weten:

1. Verlengen in de vorm van een maandcontract. In dat geval ga je de maandprijs betalen welke geldt voor het vergelijkbare reguliere abonnement. Vanaf dan kun je per maand opzeggen.
2. Verlenging in de vorm van een jaar abonnement. In dat geval ben je vrij om een nieuw abonnement te kiezen, bijvoorbeeld een snelheidsupgrade of downgrade. Je gaat een nieuw jaarcontract aan.
3. Verlenging onder de zelfde condities. In dat geval blijf je weer voor 2 jaar en betaal je 499,- EUR in twee (of vier) termijnen.

Reageer je niet op deze brief, dan is Tweak niet gerechtigd om je abonnementsvoorwaarden zomaar te wijzigen en verlengen we je abonnement dus onder de zelfde condities; wederom 2 jaar voor 499,- EUR in twee (of vier) termijnen. Mocht je het hier niet mee eens zijn dan voldoet in de meeste gevallen een belletje naar de helpdesk. Aldaar kunnen ze alsnog de door jou gewenste keuze in orde maken.
Oke, maar dan zou ik toch ook een nieuwe modem moeten krijgen toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54
Ik ga binnenkort verhuizen en maak dan ook direct de overstap naar Ziggo. Ik verhuis mijn telefoonnummer ook van KPN naar Ziggo. Ondertussen loopt mijn tweejarig TweakDSL-abonnement nog iets meer dan een half jaar door. Het lijkt me wel handig om in de tijd rond mijn verhuizing in mijn oude huis ook nog een internetverbinding te hebben (omdat Ziggo niet op de dag nauwkeurig aan kan geven wanneer de aansluiting plaats vindt), in verband met mijn werk.

Is dit scenario überhaupt mogelijk:

- Ik verhuis mijn telefoonnummer van KPN naar Ziggo
- Ik houd mijn TweakDSL-abonnement voorlopig nog even aan op het oude adres (waarbij ik uiteraard wel die 10 euro kale lijnkosten moet betalen)

Of ga ik dan een enorm complexe administratieve jungle in waar ik vooral niet aan moet beginnen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Magic666 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 06:39:
Nooit meer naar gekeken aangezien ik dacht dat met een belbudget abbo ADSL niet mogelijk was, blijkt dat al sinds een aantal jaren gewoon te kunnen... 8)7
Dat klopt, vroeger moest je minimaal bel-basis hebben om adsl te kunnen nemen. Zo'n 3 jaar geleden is dit veranderd, en is belbudget ook toegestaan. Volgens mij was dit in opdracht van de Opta afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zoekende op Google kom je inderdaad op dat soort berichten uit. Vandaar dat ik dus ben blijven hangen bij het belbasis abbo. Maar gisteren KPN gebeld en ik krijg binnen 3 dagen bericht dat het omgezet is :)

Bedankt voor de suggestie nog!

Mobiel en Skype werken perfect dus waarom duur uit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

fjs schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Oke, maar dan zou ik toch ook een nieuwe modem moeten krijgen toch...
Je hebt bij het ingaan van je abonnement eenmalig een gratis modem gekregen. Bij het verlengen van je 2-jarige abonnement krijg je geen gratis nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

posttoast schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:57:
Ik ga binnenkort verhuizen en maak dan ook direct de overstap naar Ziggo. Ik verhuis mijn telefoonnummer ook van KPN naar Ziggo. Ondertussen loopt mijn tweejarig TweakDSL-abonnement nog iets meer dan een half jaar door. Het lijkt me wel handig om in de tijd rond mijn verhuizing in mijn oude huis ook nog een internetverbinding te hebben (omdat Ziggo niet op de dag nauwkeurig aan kan geven wanneer de aansluiting plaats vindt), in verband met mijn werk.

Is dit scenario überhaupt mogelijk:

- Ik verhuis mijn telefoonnummer van KPN naar Ziggo
- Ik houd mijn TweakDSL-abonnement voorlopig nog even aan op het oude adres (waarbij ik uiteraard wel die 10 euro kale lijnkosten moet betalen)

Of ga ik dan een enorm complexe administratieve jungle in waar ik vooral niet aan moet beginnen?
Dit lijkt mij geen enkel probleem. Je kunt gewoon je administratieve adreswijziging (voor correspondentie) aan Tweak doorgeven terwijl je fysieke verbinding behouden blijft. Zodra je je KPN telefoonnummer weg verhuist zal Tweak automatisch de kaalkoperkosten van 9,40 EUR p/m in rekening gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Oke dan, bedankt :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT08
  • Laatst online: 08:38
Ik heb bij mijn laatste verlenging van 2 jaar om een nieuw modem gevraagd en deze ook gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

MT08 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:17:
Ik heb bij mijn laatste verlenging van 2 jaar om een nieuw modem gevraagd en deze ook gekregen
Dat was de vorige keer geloof ik ook al zo. Er wordt met 2 maten gemeten. De ene krijgt het wel en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

Zijn er meer mensen die een " papieren " factuur in de bus hebben gehad ?
U dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen op .......
Terwijl het bedrag al reeds is afgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Zo, vandaag is de omschakeling. Ik heb nummerportering aangevraagd van een KPN Belbudget-abbo naar Tweak VoIP (incl kaal koper) wat standaard in mijn 2-jaar Tweak-abbo zit dat ik al een paar jaar heb.
Het scheelt weer een paar Euro's (Belbudget -> kaal koper) en ik kan weer normaal bellen wat erg veel scheelt ten opzichte van een Belbudget-abbo bij de KPN.

Tevens eindelijk van KPN af. :w

Het bellen met VoIP gaat inmiddels prima en probleemloos. Nu nog gebeld kunnen worden op mijn nummer, maar dat gaat vandaag dus omgezet worden.

UPDATE:

Het omzetten is voor elkaar, ik kan weer gebeld worden over VoIP.
Fijn dat nummerweergave ook probleemloos werkt, echt een pluspunt! 8)

Bedankt Tweak! d:)b

[ Voor 32% gewijzigd door bitshape op 25-06-2010 10:48 . Reden: update ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

cjdijk schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:28:
...
Het beste vind ik KPN-budget nemen voor 10 euro, dat kost dus hetzelfde als die kaal-koper toeslag.
...
Even een reality-check:

KPN belbudget = 10,95 Euro pm incl BTW.
kaal koper = 9,40 Euro pm incl BTW.

Het scheelt dus wel, en bellen via een belbudget doe je liever niet ivm de hoge gesprekstarieven. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het voordeel van BelBudget is dat je nog een backuplijn hebt voor als je VOIP het niet doet. Dat is de enige reden dat ik die nog heb.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

MegaTronics schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:05:
Het voordeel van BelBudget is dat je nog een backuplijn hebt voor als je VOIP het niet doet. Dat is de enige reden dat ik die nog heb.
Dat is waar. Ik gebruik nu als backup mijn GSM, en als die er op hetzelfde moment dan ook uit ligt, heb ik pech en maakt het mij op dat moment niet uit dat ik niet kan bellen. Ik maak mij er iig niet druk om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ga binnenkort verhuizen en neem TweakDSL niet mee naar mijn nieuwe adres. Mijn tweejarig abonnement loopt voorlopig nog wel door. Kan ik dan op mijn nieuwe adres met mijn nieuwe verbinding nog wel gebruik maken van de Usenet-server? Ik heb er tenslotte wel voor betaald, hoewel ik me kan voorstellen dat dit niet gaat werken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:38:
Ik kan hier in Groningen nog steeds met hoge snelheden downloaden, maar krijg de laatste tijd wel wat vaker te maken met plotselinge disconnects. Zo heb ik gisteravond om 21:30 geen internet meer gehad tot wel 3:00. :( Geen idee waarom, modem en router beiden gereset, 2 verschillende OSsen gebruikt, maar het ligt simpelweg aan het signaal dat de modem maar niet binnenkreeg. Automagisch opgelost om 3:00 terwijl ik in bed lag. Ik weet van geen onderhoud. Rare timing ook.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaxje schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:01:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier. Jaren kunnen downloaden met 1MB/s en nu kom ik niet hoger dan 790KB/s. TweakDSL meent dat er niks veranderd is...
Tja, ooit zat ik bij @Home en ging landelijk de speed ineens van 520 KB/s naar 320 KB/s en beweerden zij (@Home) dat er niet gecapped werd, niet lang daarna werd er een abbo tussengeschoven en werd het verhaal erg duidelijk. Dat was toen reden voor een opzegging.
Ik zit vanaf 2003 bij Tweak en ergens tussen 2008/2010 ben ik ook 300KB/s kwijtgeraakt (was een hele tijd een strakke 1700+KB/s) en ik zit nu nog steeds rond de 1400 KB/s.
Ik houd het maar op te krappe bandbreedte wat ze niet gaan vertellen, wat dat betreft zijn alle providers hetzelfde.
Anyway, die film of dat muziekbestand komt met die speed ook wel binnen, ik maak me er niet zo druk om, alhoewel je belazert wordt waar je bij staat natuurlijk, maar ja, da's Nederland he? daar kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:40:
[...]

Tja, ooit zat ik bij @Home en ging landelijk de speed ineens van 520 KB/s naar 320 KB/s en beweerden zij (@Home) dat er niet gecapped werd, niet lang daarna werd er een abbo tussengeschoven en werd het verhaal erg duidelijk. Dat was toen reden voor een opzegging.
Ik zit vanaf 2003 bij Tweak en ergens tussen 2008/2010 ben ik ook 300KB/s kwijtgeraakt (was een hele tijd een strakke 1700+KB/s) en ik zit nu nog steeds rond de 1400 KB/s.
Ik houd het maar op te krappe bandbreedte wat ze niet gaan vertellen, wat dat betreft zijn alle providers hetzelfde.
Anyway, die film of dat muziekbestand komt met die speed ook wel binnen, ik maak me er niet zo druk om, alhoewel je belazert wordt waar je bij staat natuurlijk, maar ja, da's Nederland he? daar kan dat.
Ik ben begin dit jaar ook ineens 150-200 KB/s achteruit gegaan op ADSL2+ Wide-Open. :/
Heb net met Tweak hierover gesproken, maar ze kunnen er waarschijnlijk niks aan verbeteren. Zelf zeggen ze dat het mogelijk de staat van de bekabeling is, maar aangezien ik in een recent nieuwbouwhuis woon zal dat allemaal juist wel goed zijn.
Ik gaf aan dat het mogelijk komt door meerdere klanten op dezelfde ADSL2+ DSLAM in mijn gebied die er misschien bij zijn gekomen. Het blijft vaag waarom dit zo ineens gebeurd... maar de snelheid is verder nog goed genoeg naar mijn wens. Maar het moet niet nog erger worden natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wordt ik net gebeld door Tweak dat ik aan het spammen zou zijn. Ik schrik me wild, want het is hier net een nucleaire bunker, wat dat betreft (ok, het verkeer naar buiten wordt niet echt goed gefilterd, maar ik zit verder redelijk op de security patches etc). Maar krijg ik ook meteen mede gedeeld dat ze het nu door de vingers zien maar dat ik de volgende keer 150 euro in rekening gebracht krijg. Wtf?! :o Maar ik krijg gelukkig wel wat tijd om het uit te zoeken. Wat lief. O+

Overigens heb ik nu een tcpdump draaien om te zien welke machine hier dan zou lopen te spammen, maar ik heb nog null resultaten. Ben heel benieuwd.

Klere zooi, dacht het allemaal goed geregeld te hebben. M'n mailserver is het niet, die is bijna werkloos na de migratie naar Google AFYD en de webserver doet ook niet veel en draait geen mail demon. M'n TV server is ook stripped to the bone en dat zijn allemaal up-to-date Linux systemen. Dan blijft m'n Windows 7 werkstation en de Qnap NAS (ook Linux, trouwens) nog over. Of er zitten vreemde apparaten op m'n wifi, maar dat is een behoorlijk lange key. Of m'n android telefoon is 'gehacked', die gaat ook via WiFi (enige apparaat dat aanstaat momenteel).

Nou, zo zie je maar dat je nooit beveiligd genoeg kan zijn. Als ik de dader (apparaat) gevonden heb, krijgt ie een enorme schop >:) Dan misschien toch maar de firewall ook naar buiten inrichten in plaats van m'n LAN te vertrouwen. Helemaal geen zin in. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 25-06-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

posttoast schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:39:
Ik ga binnenkort verhuizen en neem TweakDSL niet mee naar mijn nieuwe adres. Mijn tweejarig abonnement loopt voorlopig nog wel door. Kan ik dan op mijn nieuwe adres met mijn nieuwe verbinding nog wel gebruik maken van de Usenet-server? Ik heb er tenslotte wel voor betaald, hoewel ik me kan voorstellen dat dit niet gaat werken.
Als je geen Login & WW hebt van TweakNews, dan zal het inderdaad niet werken.

Ik hoop dat de Kabel je zal bevallen, zelf blijf ik bij Tweak met een 2jaar abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Lekker is dat, E 150,- moeten betalen omdat je een 2e keer loopt te spammen. Dit kunnen ze nooit hardmaken. :F

Hou je ons op de hoogte van je bevindingen van de Spam-bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou ja, 2x spammen. We hebben het over een spambot. Dat gaat makkelijk met honderden mailtjes per uur :)

Maar ik ben er nog niet achter omdat ik het niet heb kunnen constateren. Het enige wat ik niet verwacht had, is dat mijn webserver eens per uur (XX:20 uur) de volgende tcpdump produceert:

code:
1
2
3
4
5
6
17:20:02.334389 IP www.xxxx.xx.53675 > smtp.tweakdsl.nl.smtp: S 1448471182:1448471182(0) win 5840 <mss 1460,sackOK,timestamp 1035285499[|tcp]>
17:20:02.385335 IP smtp.tweakdsl.nl.smtp > www.xxxx.xx.53675: S 422737382:422737382(0) ack 1448471183 win 5792 <mss 1460,sackOK,timestamp 481809985[|tcp]>
17:20:02.385677 IP www.xxxx.xx.53675 > smtp.tweakdsl.nl.smtp: . ack 1 win 5840 <nop,nop,timestamp 1035285551 481809985>
17:20:02.464141 IP smtp.tweakdsl.nl.smtp > www.xxxx.xx.53675: F 1:1(0) ack 1 win 5792 <nop,nop,timestamp 481809998 1035285551>
17:20:02.464624 IP www.xxxx.xx.53675 > smtp.tweakdsl.nl.smtp: F 1:1(0) ack 2 win 5840 <nop,nop,timestamp 1035285629 481809998>
17:20:02.517624 IP smtp.tweakdsl.nl.smtp > www.xxxx.xx.53675: . ack 2 win 5792 <nop,nop,timestamp 481810018 1035285629>

Zo goed is mijn protocol kennis nou ook weer niet maar het lijkt erop alsof ie elk uur controleert of de verbinding er nog is.

Maar dat kan het dus niet zijn.

Ik ga nu mijn PC een tijd laten idlen, wellicht dat dat nog wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
bitshape schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:50:
[...]

Als je geen Login & WW hebt van TweakNews, dan zal het inderdaad niet werken.

Ik hoop dat de Kabel je zal bevallen, zelf blijf ik bij Tweak met een 2jaar abbo.
Dank :) Ik wil het toch even proberen bij Ziggo. Veel meer bang for my bucks. Als het niet bevalt kan ik altijd nog terug.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

fjs schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:06:
[...]

Oké maar wanneer wordt die 2e 250 euro er dan afgehaald?

Of betaal je dus gewoon 2x250 euro in 2 maanden en als je na een jaar wilt opzeggen krijg je de restant terug? Maar hoeveel betaal je dan per maand.

Ik bedoel als je na een half jaar opzegt, moet je dan 6x39,95 betalen of wordt die 500 euro gedeeld door 24 en krijg je 18 maanden terug.
Nog even terugkomen op mijn opzegging. Er was € 250,- afgeschreven afgelopen maand, maar die is afgelopen week netjes teruggestort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Na jaren met de eerste AJZ1 firmware van m'n zilveren Zyxel P-2602H(W)-D1A gedraaid te hebben, heb ik onlangs geupgrade naar de nieuwste firmware versie, een stabiele AJZ6 beta, geoptimaliseerd voor het Tiscali/Telfort (BaByXL) netwerk cq. DSLAM waarop mijn Tweak-verbinding zit aangesloten. Er zijn diverse verbeteringen en optimalisaties toegevoegd.
Tevens is er een nieuwe "DSL Firmware" versie in deze AJZ6 Firmware gezet.
Alles werkt voorlopig prima, ook VoIP werkt goed. :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/hvt1z7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2s6xd35.jpg

De antieke AJZ1 firmware gaf toch wel af en toe disconnects en moest soms elke dag opnieuw intrainen, en nu ik gebruik maak van VoIP leek het me raadzaam de firmware te upgraden. :P

Mochten er onverhoopt toch rare dingen gebeuren, dan ga ik terug naar de laatste final AJZ5 versie en wacht dan op een final AJZ6 versie.

Ben ook wel benieuwd naar de reactie van Tweak op het gebruik van deze beta, aangezien ze naar mijn weten meelezen in dit topic. :>

De nieuwste AJZ6 beta firmware kan je bij Telfort/Tiscali hier en hier vinden.

De officiële AJZ5 firmware kan je bij Telfort/Tiscali hier en hier en bij Tweak hier vinden.

De configuratie-handleiding voor de Zyxel P-2602H(W)-D1A modem/router kan je bij Tweak hier vinden.

Op de Telfort site hebben ze een aparte forumgroep voor de Zyxel-firmware's.
Voor de ZyXEL 2602H(W)-D1A (Analoog) is nieuwe beta firmware beschikbaar voor klanten die dit zelf willen downloaden om te testen. Omdat de finale versie nog niet beschikbaar is, wordt deze firmware vooralsnog niet actief naar modems toe gepusht.

Rollback
De modem kan zonder problemen terug naar AJZ5. U kunt deze firmware via de pagina software van het modem op onze online klantenservice binnenhalen.
Het is in principe niet nodig de modem terug te brengen naar fabrieksinstellingen middels een reset, dit kan echter ook geen kwaad.

Deze versie wordt uitgebracht vanwege een aantal verbeteringen en opgeloste bugs:

Verbeteringen

Er is nieuwe DSL-code aan deze versie toegevoegd die beter inspeelt op de huidige DSL-belasting op het kopernet. Het versienummer is TI AR7 8.0.3.115 (hex 08.01.00.73).
Er is een POTS poort impedantie aanpassing gedaan om signaalreflecties te beperken, wat mogelijk tot echo kan leiden.
Er zijn verbeteringen aan de jitterbuffer aangebracht om beter in te spelen op voicepackets die met variabele snelheid arriveren. Dit komt ten goede aan de gesprekskwaliteit, met minder kans op gehakkel in de gesprekken. De min, normal en max buffergrootte zijn nu resp. 20, 60 en 120 ms groot.
Op het gebied van de Grafische Wizard-functie zijn spel- en navigeerfouten verwijderd, net als onlogische indelingen. Ook zijn standaardinstellingen gericht op beveiligde WLAN.
Er zijn aanpassingen gedaan op het menu waar men uitkomt na inlog en er zijn kleuraanpassingen in het menu gedaan.
In de LOGS wordt nu duidelijk bijgehouden of de DSL-lijn down is geweest en wanneer deze weer UP kwam.
TR69/104 ondersteuning ingebouwd. Hiermee wordt het modem voorbereid op toekomstige geautomatiseerde configuratie.
SRA/INP4 ondersteuning op DSL. Ondersteuning specifiek voor toekomstige DSL-toepassingen.

Bug fixes

Op sommige DSLAMS bleef de werkelijke upstream achter bij de haalbare upstream. Hiervoor is een aanpassing gedaan om te optimaliseren. Dit is haalbaar gezien 1024K in ADSL2+ and 928~960K in G.DMT.
Unit gaf een spontane reboot bij wan adsl reset commando. Dit is opgelost.
Ring frequentie van POTS-poort is iets aangepast. Nu 25Hz. Dit kon problemen geven met sommige telefoontoestellen die niet of sporadisch rinkelden.
Soms vraagt het modem een netwerkadres aan waar het geen recht op heeft. Dit negatieve antwoord resulteerde erin dat het modem geen nieuwe poging ondernam zonder handmatig ingrijpen. Situatie kwam sporadisch voor.
PPPoA-modus bleef in slaapstand zelfs na opnieuw verbinden met DSL. Methode niet in gebruik bij Telfort.
De DHCP-serverfunctie op de LAN-poort van het modem stopt met functioneren als er meer dan 5 MAC-adressen statisch op de LAN worden geconfigureerd. Geen issue voor standaardklant modemconfiguratie, alleen bij zelf configureren van static MACs.
Soms had het modem een spontane reboot bij gebruik van torrent-applicaties over wireless. Hiervoor is een fix gemaakt.
Bij het gebruik van UPnP-functie werden alleen de UDP-poorten in forward gezet en geen TCP. Dit is gerepareerd.
In diverse situaties kon het voorkomen dat DSL niet automatisch opnieuw ging verbinden. Hier is een fix voor gemaakt.
Bij het kopiëren van veel data tussen een WLAN- en een LAN-computer was er soms een spontane herstart. Dit is opgelost. De doorvoersnelheid is niet meer 1.2MB/s, maar hoger (tot boven 2MB/s).
Spontane reboot tijdens verbinden van apparaten over LAN/WLAN.
Andere browsers dan Internet Explorer hadden problemen firmware te upgraden op het modem. In deze versie is dat gefixt (dit werkt natuurlijk pas als deze versie erin is gezet). Mochten er problemen zijn met het upgraden, probeer dan het Uploadknopje tweemaal in te drukken.

Feedback
Natuurlijk gaat onze aandacht uit naar allerlei feedback, maar we zijn vooral geïnteresseerd in de prestaties op het gebied van DSL qua stabiliteit, haalbare snelheid en automatisch hertrainen na het eventueel verliezen van een verbinding.
Suggesties over bijvoorbeeld de layout van de webinterface worden meegenomen, maar hebben geen hoge prioriteit.

----------

Bovenstaande download link is per 10-07-2010 aangepast naar versie 340AJZ6b2_20100706

Update 340AJZ6b1_20100120
SIP2 kan weer aangemeld worden bij een andere aanbieder, dit bleek niet meer te werken in AJZ6b1_20091125.
Verder zit er een nieuwe ADSL datapump in, specifiek voor WBA-E (in pilot). Hiervan weten we dat deze instabiliteit kan geven op sommige verbindingen op ons eigen netwerk (voormalig BaByXL/Tiscali ADSL netwerk) apparatuur.
Onze ervaring is dat het op de WBA-A verbindingen (oudere KPN DSLAM) wel stabiel werkt.

Verder zijn er her en der wat kleine verbeteringen doorgevoerd (fine-tuning).

Update 340AJZ6b1_20100203
Weer een nieuwe ADSL datapump in, specifiek voor onze eigen netwerk apparatuur (DSLAM).
Verder nog een kleine verbetering m.b.t. WiFi (fine-tuning) doorgevoerd.

Update 340AJZ6b1_20100331
Fix: spontane reboot tijdens verbinden van apparaten over LAN/WLAN.

Update 340AJZ6b2_20100706
Er is nieuwe DSL-code aan deze versie toegevoegd die stabiel is op onze eigen netwerk (voormalig BaByXL/Tiscali ADSL netwerk) apparatuur. Het versienummer is TI AR7 8.2.2.211.
Kwaliteit telefoongesprekken in combinatie met heftig WiFi gebruik (zoals Torrent) verbeterd.
Korte onderbreking elke 30 minuten bij herverbinden van draadloos netwerk opgelost.

Update 340AJZ6b4_20100801
Traceroute probleem opgelost (geen weergave tussenliggende hops met ICMP traceroute).
Bij upgrade wordt WPA compatible mode niet uit geforceerd als deze ingeschakeld staat.
WLAN timers/timeout settings worden aangepast om korte onderbrekingen in enkele omstandigheden te voorkomen.
(Dit is ws de release candidate voor de definitieve AJZ6)
Er is een nieuwe AJZ.6 beta 4 firmware uitgebracht; dit is ws de release candidate voor de definitieve AJZ6.

[ Voor 8% gewijzigd door bitshape op 19-08-2010 18:18 . Reden: UPDATE: beta 4 firmware ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vervolg:

Ik heb vrijdag een mailtje naar ze gestuurd omdat ik niets kon vinden:
Beste Tweak,

Ik ben vanmiddag door u gebeld dat ik aan het spammen zou zijn. Ik was me van geen kwaad bewust en heb ook niets gemerkt aan de snelheid van mijn verbinding. Ook was er op het moment dat ik contact had met uw medewerker niets te zien. Ik heb afgesproken direct mijn netwerk te onderzoeken naar de mogelijke oorzaak van de spam.

Ik heb direct een tcpdump gestart op mijn router om elk verkeer op poort 25 inzichtelijk te krijgen. Dit heeft echter zeer weinig opgeleverd. Het enige wat ik zag is dat mijn mailserver eens per uur wat verkeer genereert. Mijn protocol kennis is niet zo degelijk dat ik dit precies kan ontcijferen, maar volgens mij controleert hij slechts of de relay-server nog bereikbaar is:

*zie boven*

Bovenstaand blokje verbindingen herhaalt zich eens per uur. Dat is het enige verkeer dat ik gezien heb sinds ik rond 14:30 uur gebeld ben door u.

Ik kan dus helaas niets vinden en vraag me af of u misschien meer details hebt. Ik ben ook zeer benieuwd naar wat u nou precies gemeten heeft waardoor ik gebeld moest worden. Om wat voor volume hebben we het? Mijn klantnummer is xxxxxx en mijn IP-adres is xxxxxx.

Met vriendelijke groet,
Krijg ik vandaag een mailtje terug:
Geachte heer / mevrouw,

Wij hebben zojuist terugkoppeling gehad van onze technische dienst.
Hierin meldden zij dat ze met de verkregen gegevens niets kunnen.
Zij hebben aangegeven dat zij poort 25 pas weer open zetten wanneer u de pc heeft geformateerd en daarop een nieuwe (legale) installtie heeft staan.
Tevens wil ik u er op attenderen dat wanneer dit nog een maal gebeurd daar 150 euro administratiekosten voor berekend worden.
Hiermee wil ik u dan ook benadrukken dit probleem serieus te nemen.
Nemen wij als internet service provider niet snel genoeg actie op spam verspreiding, dan krijgen wij hier financiële sancties voor.
Wij horen het graag wanneer de pc een nieuwe installatie bevat en er gaan spam meer verspreid wordt.

Met vriendelijke groet,
WTF?! Wat voor gegevens heb je dan nodig? En waar zijn de gegevens waar ik om vroeg? En hoezo neem ik het probleem niet serieus? Wat een botte harses daar, zeg!

De grap is dat mijn poort 25 helemaal niet dicht zit! :F

Ik ben behoorlijk pissig over de manier van communiceren dus ik heb maar gebeld in plaats van een mailtje terug te sturen. Ook telefonisch ben ik niet veel verder gekomen. Het begon al met een klagerige zucht: "Wat is uw postcode en huisnummer." (punt, want het was geen vraag). Nou, ik gaf aan dat ik geen verkeer meer zag na hun belletje en toen zei hij lacherig; "Ja, uw poort zit nu dicht". Niet dus.
Nog een lang wellis/nietus volgde en ik had zoiets van; Nou, dan laten we het toch lekker? Ik heb nergens last van en jullie komen niet met meer gegevens, dus dan kan ik er ook niets mee. Maar dat zou natuurlijk te makkelijk zijn, plus wat als ik het nou wel een keer nodig heb? Uiteindelijk afgesproken dat hij het nogmaals bij beheer neer zou leggen en mij terug zou koppelen wat er nou aan de hand was.

Ik ben heel benieuwd, maar dit zet wel kwaad bloed bij mij, hoor. Het ging lang goed, maar ik heb de service dan ook nooit nodig gehad (na de 1e 4 maanden 'aansluitperiode' dan). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Je hebt gelijk hoor, laat ze iig wat gegevens aanleveren waaruit blijkt dat er wordt ge-Spamt vanaf jouw IP-adres op poort 25, een log ofzo. B)
Daarmee kan jij dan ook de bron makkelijker vinden in je thuisnetwerk.
Nu is het simpelweg moddergooien waar niemand verder mee komt. :F

Rare gang van zaken van Tweak. -O-
De grap is dat mijn poort 25 helemaal niet dicht zit! :F
Hebben ze wel de juiste klant gekoppeld aan de gegevens die ze niet willen geven waaruit blijkt dat er een Spambot actief is? Misschien zit iemand anders te spammen en hebben ze nu de verkeerde klant benaderd. :D

[ Voor 24% gewijzigd door bitshape op 28-06-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dat dacht ik ook nog, maar het IP-adres wat ze noemen klopt wel (dat is mijn adres). Maar goed, kan natuurlijk nog een leesfout zijn. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wat een prutsers! Laat de TD lekker direct contact opnemen, dit is ongehoord!
Soms krijg je toch een flinke hekel aan die 1e lijn die je even wat cijfers in je gezicht probeert te duwen en je maar moet conformeren aan hun eis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Sinds vanochtend geen email/ website. Nog meer klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dazsur schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:39:
Sinds vanochtend geen email/ website. Nog meer klanten?
Hier geen uitgaande email mogelijk, SMTP p. 25 is niet te bereiken. :'( --> werkt weer! :)

Tevens zou ik ook graag SSL/TLS beveiliging op de Tweak Emailserver zien, ik geloof dat dat in de toekomst alsnog mogelijk wordt. :9

[ Voor 27% gewijzigd door bitshape op 29-06-2010 10:52 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou er haast namen bij gaan zetten, want dit wordt toch echt te gortig! Sinds vorig contact, maandag, had ik niets meer gehoord. Dus ik informeerde vanochtend via de mail maar eens naar de status. Om 20:39 vandaag ontving ik dit mailtje:
Beste heer,

Er is vanaf uw IP adres gespammed, los van gebruikte smtp poort (en los van smtp.tweak.nl). Geef ons een sein als alle PC's zijn gecontroleerd zodat wij de verbinding open kunnen zetten. Nogmaals: bij een herhaling gaat dit u 150,- euro kosten.

Met vriendelijke groet,
Ook dat "Nogmaals: bij een herhaling gaat dit u 150,- euro kosten.". Communiceren is in ieder geval niet hun ding. Ik heb maar geantwoord:
Beste xxx,

U moet toch begrijpen dat ik nu helemaal niet meer weet waar ik naar moet zoeken? Wat bedoeld u met "los van gebruikte smtp poort (en los van smtp.tweak.nl)"?

Ik kan de PC's wel controleren, maar nu is het zoeken naar een onbekend voorwerp in een hooiberg. Dat is nog erger dan dat je weet dat je een spelt zoekt. ;-)

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
Ik word hier wel een beetje moedeloos van, hoor. Wat denken ze nou?

Ik ga mensen niet langer adviseren naar Tweak(DSL) te gaan. Dat kan ik echt niet maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ook fijn, rond 12:00 ging mijn tweak lijn en die van een collega van me plat.. Niets te zijn bij de meldingen op de tweak site.

Bel ik net met de helpdesk, ja hoor, is een bekende storing in Tilburg, wordt aan gewerkt.. Prima, kan gebeuren, maar zet dan iets op je website!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1 ... 34 ... 52 Laatste