Hrurrrrrrrrrrk, hier niets anders dan problemen en dit is nog in de aanloopfase!
Korte situatieschets:
Voorheen een DSL lijn van InterNL via BBNED gehad, zo stabiel als de neten. Huisgenoot is vertrokken en die #*$*@&#$)@ heeft gewoon de boel opgezegd zonder communicatie.
Nou ja, mooie kans om over te stappen op een echte provider dachten wij dus.
Na wat onderzoek kwamen we bij Tweak uit. Eerst nog een leuke verassing van 125 eur voor de NLS.
Nja vooruit dan maar, er heeft DSL op de lijn gestaan en dan neem je toch aan dat het een kwestie van aansluiten is en wachten maar.
19 mei zou alles worden geactiveerd, maar tot op heden, niets.
Ik heb het lasdoosje opengemaakt en er heeft al die tijd maar 1 paar(rood/blauw) aders aangesloten gezeten ten tijde van de vorige lijn.
Momenteel heb ik dat ook zo zitten, rood op A, blauw op B, maar niets.
Ieder telefoontje naar Tweak geeft een ander antwoord, en 1 agent zei zelfs dat het signaal misschien op het andere aderpaar zou kunnen staan.(!) Als ik nou een non-technische consument was geweest had ik dus mooi zonder aansluiting gezeten want die 2 aders waren nooit aaangesloten!
Ze zeggen dat het probleem nu in onderzoek is maar ik word er een beetje moedeloos van.
Hoe moeilijk is het om een enkele ADSL lijn te activeren ._.?
Update:Blijkbaar hebben ze bij Tweak een andere lijn geactiveerd dan voorheen. Het signaal komt nu aan de andere kant van het pand binnen, in de kamer van mn huisgenoot. En de snelheid is zwaar brak, modem traint in op 9242 kbps / 417 kbps waar we over de andere lijn zeker 10/1 haalden!
In ieder geval werkt het nu, maar de snelheid is nog beneden maat.
[
Voor 12% gewijzigd door
ShadyNetworker op 30-05-2010 22:21
. Reden: Update ]
It's always DNS...