[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Room42 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:05:
Ik zou er haast namen bij gaan zetten, want dit wordt toch echt te gortig! Sinds vorig contact, maandag, had ik niets meer gehoord. Dus ik informeerde vanochtend via de mail maar eens naar de status. Om 20:39 vandaag ontving ik dit mailtje:

[...]

Ook dat "Nogmaals: bij een herhaling gaat dit u 150,- euro kosten.". Communiceren is in ieder geval niet hun ding. Ik heb maar geantwoord:

[...]

Ik word hier wel een beetje moedeloos van, hoor. Wat denken ze nou?

Ik ga mensen niet langer adviseren naar Tweak(DSL) te gaan. Dat kan ik echt niet maken. :(
Eigenlijk vind ik het wel goed dat ze bij Tweak klanten loskoppelen die besmette pc(s) gebruiken. Dat doen ze bij wel meer goede providers, zoals o.a. bij Xs4All. Alleen bij Xs4All wordt de complete internet verbinding verbroken, met uitzondering van microsoft-update. Dus waarom doe je niet gewoon wat gevraagd wordt: windows opnieuw installeren? Dan is/zijn je pc(s) weer lekker schoon en snel. Als je het slim aanpakt, zorg je meteen voor een aparte data-partitie, en maak je gelijk een image van je schone windows partitie.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:54
Room42 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:05:
Ik zou er haast namen bij gaan zetten, want dit wordt toch echt te gortig! Sinds vorig contact, maandag, had ik niets meer gehoord. Dus ik informeerde vanochtend via de mail maar eens naar de status. Om 20:39 vandaag ontving ik dit mailtje:

[...]

Ook dat "Nogmaals: bij een herhaling gaat dit u 150,- euro kosten.". Communiceren is in ieder geval niet hun ding. Ik heb maar geantwoord:

[...]

Ik word hier wel een beetje moedeloos van, hoor. Wat denken ze nou?

Ik ga mensen niet langer adviseren naar Tweak(DSL) te gaan. Dat kan ik echt niet maken. :(
Lekker is dat zo!
Ze hebben spam geconstateerd, geven niet aan wat de criteria zijn, sturen je geen logs van hun kant, en verwachten dat je zsm een 'format + legale installatie' doet. Wat voor onwetend stuk vreten zit er daar aan de overkant vraag je je dan af...

Je zou toch eens je klant goed informeren over je meetwijze, daarmee geconstateerde problemen (met meetdata!) en hem goed op weg helpen! Waarom worden zulke zaken niet rechtstreeks door TD/abuse afgehandeld? die kunnen veel adequater handelen in deze.

Dus, expliciet vragen om:
- gedateerde logs van geconstateerd spamverkeer
- een persoon aan de andere kant van de (mail)lijn die wel een zinnig antwoord kan geven en verstand van zaken heeft. bij twijfel lekker vragen of de tegenpartij weet wat spam is, waar de afkorting smtp voor staat, welke poort standaard voor SSL imap gebruikt wordt, etc ;)
cjdijk schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:14:
[...]

Eigenlijk vind ik het wel goed dat ze bij Tweak klanten loskoppelen die besmette pc(s) gebruiken. Dat doen ze bij wel meer goede providers, zoals o.a. bij Xs4All. Alleen bij Xs4All wordt de complete internet verbinding verbroken, met uitzondering van microsoft-update. Dus waarom doe je niet gewoon wat gevraagd wordt: windows opnieuw installeren? Dan is/zijn je pc(s) weer lekker schoon en snel. Als je het slim aanpakt, zorg je meteen voor een aparte data-partitie, en maak je gelijk een image van je schone windows partitie.
Hij doet dat niet omdat Tweak niets overlegt waar hij wat mee kan, en alleen dreigt met een geldboete. Daarnaast wordt hij ook nog als iq-loze stoeptegel behandeld imho.

Het probleem hier is dat de helpdesker die het probleem in behandeling heeft waarschijnlijk net zoveel verstand heeft van netwerken, smtp en spam als de muis waar hij nu met zijn rechterhand op leunt. Die weet ook niet beter dan zo'n dreigende reactie te geven, want hij heeft er ook geen kaas van gegeten en kan er niets mee.

[ Voor 41% gewijzigd door P5ycho op 05-07-2010 16:28 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
axis schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:42:
Ook fijn, rond 12:00 ging mijn tweak lijn en die van een collega van me plat.. Niets te zijn bij de meldingen op de tweak site.

Bel ik net met de helpdesk, ja hoor, is een bekende storing in Tilburg, wordt aan gewerkt.. Prima, kan gebeuren, maar zet dan iets op je website!
Net weer gebeld met de helpdesk, schijnbaar heeft KPN om 16:00 een monteur gestuurd.. Tweak heeft nog steeds niets op de website gezet. Ondertussen al weer 5,5 uur zonder internet. Op zich wel te overleven, maar knap vervelend als je thuis wil gaan werken als systeembeheerder..

Helpdesker was ook niet geamuseerd van het feit dat ik boos was over het feit dat KPN pas na 4 uur een monteur stuurt, en dat ik geen duidelijkheid heb over wanneer ik weer internet zal hebben. Naja, hoort erbij denk ik dan, het enige dat tweak kan doen is zoveel en zo duidelijk mogelijk communiceren. Hopelijk gaan ze dat dan ook doen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:14:
[...]

Wil je ajb even het hele verhaal lezen? Het gaat niet om één PC en ik heb niets kunnen constateren. Tevens gebruik ik zelden Windows, dus een Windows virus kan het niet zijn (kan wel, maar dan had ik dat moeten kunnen meten). Daarbij heeft Tweak me helemaal niet afgesloten!

Tuurlijk, als het echt zo is, zou ik het juist fijn vinden dat ze me afsluiten. Maar aangezien ik niets kan vinden, kan ik ook moeilijk iets oplossen. How to fix something that isn't broken?
De bal ligt dus bij hun, wat mij betreft. Als ze niets kunnen of willen leveren, kan ik ook niets doen en dan zie ik hun aantijging als niet ontvangen.
Thanks voor je support :)
Ik vind ook, dat als ze 150 euro ergens voor vragen, dat ze dan op z'n minst een degelijk bewijs kunnen overhandigen die dat rechtvaardigt. Anders zou het wel erg makkelijk verdienen zijn. Lekker @ random klanten beschuldigen en dan 150 euro kosten in rekening brengen. "Het is gewoon zo! En nu betalen, anders sluiten we je af." 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 05-07-2010 18:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk anders even hier: http://www.fortiguard.com/antispam/antispam.html#spamlookup als je echt (veel) spam aan het versturen was dan zou je daar (bv) geblacklist moeten zijn. Mogelijk dat er nog meer van dit soort sites zijn. Als die jouw ip niet geblacklist hebben dan lijkt het mij sterk dat je echt aan het spammen geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Clean: "217.x.x.x" is not blacklisted in the signature database.

edit:
Ook de check van network-tools.com gedaan:
Spam Blacklist check for 217.x.x.x:

whois.rfc-ignorant.org has not blacklisted this IP
bl.spamcop.net has not blacklisted this IP
sbl.spamhaus.org has not blacklisted this IP
xbl.spamhaus.org has not blacklisted this IP
zen.spamhaus.org has not blacklisted this IP
psbl.surriel.com has not blacklisted this IP

http://whatismyipaddress.com/blacklist-check heeft nog een veel uitgebreidere check en daar ben ik maar op twee van de 67(!) gevonden.

Bedankt voor de tip! :)

[ Voor 95% gewijzigd door Room42 op 05-07-2010 19:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

En dat is toevallig niet " dnsbl.sorbs.net " ;) Daar staat volgens mij heel TweakDSL in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Deze link is wel handig. :) Ik gebruik meestal alleen die fortinet link omdat ik een fortigate firewall heb en die m'n inkomende mail checked en tagged als het spam is. Meestal staat de afzender dan wel op hun blacklist, soms niet dus is het toch wel handig om te zien bij wie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik heb nu ook een Ticket lopen bij Tweak TD inzake de onlangs verlaging van 2mbit (+/- 2200 kbps ) in Downloadsnelheid (intrainwaarde).
Dit is dus dan van 1,77 MB/s naar 1,56 MB/s Down. De upload is daarentegen wel goed met zo'n 1040 - 1062 kbps.

Verder is nu de splitter verdwenen en de verbinding is tussen ISRA <> ZyXEL is 25cm bekabeld met stug Cat5E en RJ-11 afgemonteerd.

Volgens de uitdraai van de ZyXEL P-2602H(W)-D1A is de lijn/verbinding keurig in orde
(attenuation downstream: 22 dBm ) (s/n 9dBm)

15482 kbps / 1044 kbps (en dit is dus 3jaar lang ongeveer 17600 geweest [1,77MB/s])

noise margin upstream: 9 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 8 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc cd dd dd ee de ee dd dd cb aa 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 22 dBm
tone 32- 63: 23 46 77 89 9a ab bb cc cc cc cd dc dc dd cd cd
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb cc cc cc cb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb cc bb bb bb bb bb bb bb bc
tone 128-159: bb bb bb aa aa aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa a9 99 aa aa a9 a9 aa aa aa aa aa aa aa ba ab
tone 192-223: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 89 99 99 99 9a 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 59 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 92 99 99 99 98 99 99 89 98 88 99 99 99 99 89
tone 320-351: 89 88 89 88 99 99 98 98 89 99 98 88 88 99 29 88
tone 352-383: 99 99 99 89 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 88 88 88 77 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 416-447: 88 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 66 66 66
tone 448-479: 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 55 66 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54

Aan de "tone"grafiek kan ik aflezen dat de verbinding in de ADSL2+ range goed hoog doorloopt en niet erg inzakt.

Dit is zowel met de AJZ.1, AJZ.5 als nu met de AJZ.6b1 Firmware. Waar is die 2mbit heengegaan, volgens mij komt het door software cq. instelling op de DSLAM van Tiscali Wholesale netwerk. Misschien zijn de ADSL2+ kaarten onlangs nog ge-update in de wijkcentrale, wie weet? :/ ;w

Even afwachten of de TD van Tweak hier iets aan op kan lossen cq. ophelderen waarom dit onlangs is verlaagd. B)
Mijn verbinding is pas 5 jaar in gebruik, nieuwbouw. Met Lijnlengte: 22 / 13,81 = 1,6km. ;)

...mss heeft iemand nog ideeën om de snelheid te verbeteren, of zie ik wat over het hoofd?... :X

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Room42 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:16:
[...]
Ik vind ook, dat als ze 150 euro ergens voor vragen, dat ze dan op z'n minst een degelijk bewijs kunnen overhandigen die dat rechtvaardigt. Anders zou het wel erg makkelijk verdienen zijn. Lekker @ random klanten beschuldigen en dan 150 euro kosten in rekening brengen. "Het is gewoon zo! En nu betalen, anders sluiten we je af." 8)7
Gewoon, omdat het kan... :X

Zoals ik al zei, laat ze het maar aantoonbaar maken door bvb jou een log toe te sturen waaruit het spammen "bewijsbaar" blijkt. :7
Maar overigens sta je nu met je IP bekend op 2 site's? Hoeveel machines/VM's heb je draaien, intern op je thuisnetwerk? :?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mister_T schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:57:
En dat is toevallig niet " dnsbl.sorbs.net " ;) Daar staat volgens mij heel TweakDSL in.
Check :D Eigenlijk sta ik dan dus nergens geblacklist.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ryfrzn.png
bitshape schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:25:
[...] Hoeveel machines/VM's heb je draaien, intern op je thuisnetwerk? :?
Ik heb in het totaal 5 servers draaien, 3 werkstations en 1 telefoon. Verder eigenlijk nooit vreemde hardware op het netwerk :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 05-07-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het is niet te geloven!!!
Geachte klant,

Het komt er eigenlijk op neer dat wij verwachten dat de complete pc geformatteerd zal worden, als wij daar bevestiging van ontvangen hebben zullen wij de mail weer openzetten. Dit is tevens ook in uw belang gezien wij 150 euro in rekening zullen brengen als er nogmaals gespammed wordt. Wij ondervinden als provider namelijk ernstige last van spammen.

Graag zien wij dus een geformatteerde pc geinstalleerd met legale software, gezien illegale software ook spam-malware ingebouwd kan hebben welke anders opnieuw zou beginnen met rondsturen van spam.

Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Wéér een ander persoon. En ook deze heeft zich duidelijk niet ingelezen in de case.

Ik hang nu in de wacht aan de telefoon, dus ik update m'n post zo met het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik dacht laat ik weer eens kijken of het beter gaat bij TweakDSL tegenwoordig, ik heb gelukkig nu 2 jaar glasvezel maar daarvoor ook TweakDSL.
Het grootste drama ooit, het heeft ze een half jaar en 3 nieuwe modems gekost voordat ik eindelijk internet had, al die modems moet ik kopen en kon ik niet terug sturen en een half jaar voor niks betaalt.
Zo te zien is het nog niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 14:31

Crusader

Arc Nature

Bierkameel schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:18:
Ik dacht laat ik weer eens kijken of het beter gaat bij TweakDSL tegenwoordig, ik heb gelukkig nu 2 jaar glasvezel maar daarvoor ook TweakDSL.
Het grootste drama ooit, het heeft ze een half jaar en 3 nieuwe modems gekost voordat ik eindelijk internet had, al die modems moet ik kopen en kon ik niet terug sturen en een half jaar voor niks betaalt.
Zo te zien is het nog niet veel beter.
Ik zit denk al zeker 4 jaar bij Tweak, onlangs voor de tweede keer weer 2 jaar bijgetekend. Haal zeer goede snelheden, stabiele lijn. In de 4 jaar misschien drie keer gebeld naar de helpdesk.

Ik ben supertevreden.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik was ook wel tevreden. De lijn in prima en stabiel (laatste tijd wat hick-ups) maar deze ervaring legt een ransige smaak in m'n mond.

Ik heb gebeld en kreeg de persoon aan de lijn die mij gemaild had. Deze was gelukkig communicatief wat sterker dan de eerdere persoon.

Ik heb hem nogmaals verteld dat 'mijn pc formatteren' geen optie is, omdat het er 7 zijn. En dat ik geen verkeer heb kunnen vinden terwijl de poort gewoon open staat. En dat ik klaarblijkelijk nergens geblacklist ben en dat het dus zeer onwaarschijnlijk is dat ik heb lopen spammen.

Hij vond dat allemaal wel een plausibel verhaal en legt deze info terug bij de technische diest. Ik heb hem aangegeven dat ik, als ze geen bewijs kunnen leveren, de klacht (beschuldiging) van hun als niet ontvangen beschouw en ik dit niet als een eerste waarschuwing zie. Dat zodat ze niet een eventuele volgende keer die 150 euro gaan claimen. Want de volgende keer is dan gewoon de 1e keer.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie.

(Zit te denken: Stel je nou toch voor dat ik niets met computers had, maar wel een aantal PC's aangesloten had staan. Zouden ze dan ook verwachten dat ik alles maar formatteer? En ik zou het dan maar gedaan hebben, denk ik. Wat moet ik anders?)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 06-07-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Goed om te lezen dat Tweak nu beter begint te communiceren, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Coenen schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:34:
Goed om te lezen dat Tweak nu beter begint te communiceren, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Sorry, maar ik vind eigenlijk niet dat "Tweak" nu beter begint te communiceren. Ik kan nu alleen maar concluderen dat ze ook normale mensen in dienst hebben in plaats van de drie harken die ik tot nu toe gesproken heb :)

@vvv Ja, luisteren doen ze eindelijk wel. Maar daar moest wel heel wat aan te pas komen voordat ze doorhadden dat ik wel weet wat ik doe :)

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 06-07-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Je hebt gelijk, ik had eigenlijk moeten zeggen: luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Net onverwachts een automatische BETA firmware-update gekregen op de zilveren ZyXEL P-2602H(W)-D1A !

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/29lguj7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/30bpixg.jpg

De nieuwe AJZ.6 b2 Beta firmware die er nu op staat heeft ook een nieuwere DSL-firmware aan boord,
dit was "TI AR7 08.01.00.73" en is nu "TI AR7 08.02.02.d3" geworden.
Voor alle duidelijkheid, ik draaide dus voorheen met de AJZ.6 b1_20100331 beta-firmware!

Op de website van Telfort kan ik er vooralsnog niets over terugvinden.
Tweak-TD midden in de nacht maybe? Ik heb een ticket lopen. :D

Mij benieuwen wat dit uiteindelijk met de stabiliteit doet. :P
Het modem trainde alsnog om de 2 dagen opnieuw in in de afgelopen periode, de snelheid is gelijk gebleven.

Overigens dacht ik dat als ik het standaard wachtwoord aangepast had, dat er dan geen autom. firmware-update's konden plaatsvinden. Blijkbaar had ik het dus mis en is het tegendeel bij deze bewezen. :+

Deze AJZ.6 beta2 firmware is de Release Candidate AJZ.6.

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 15-07-2010 01:55 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zojuist weer antwoord ontvangen van Tweak aangaande mijn spam-soap.
Beste heer,

Het bleek geen spam te zijn, maar Cron logs met de volgende inhoud (wellicht kunt u hiermee e.e.a. achterhalen):

Received: (qmail 6374 invoked from network); 24 Jun 2010 07:35:02 -0000
Received: from unknown (HELO main) (217.x.x.x)
by smeagol.cambrium.nl

with SMTP; 24 Jun 2010 07:35:02 -0000
Received-SPF: none (smeagol.cambrium.nl

: domain of root@mainserver.*****.nl does not designate permitted sender hos
ts)
Received: from root by main with local (Exim 4.50)
id 1ORgxh-00080L-VB
for root@mail.*****.nl; Thu, 24 Jun 2010 09:35:01 +0200
From: root@mainserver.*****.nl (Cron Daemon)
To: root@mail.*****.nl
Subject: Cron ntpdate time >/dev/null
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
X-Cron-Env:
X-Cron-Env:
X-Cron-Env:
X-Cron-Env:
Message-Id:
Date: Thu, 24 Jun 2010 09:35:01 +0200

/bin/sh: line 1: ntpdate: command not found
Tja, dat bleek inderdaad een foutje in de configuratie. Maar die job liep maar eens per vijf minuten (=12/uur). De helpdeskmedewerker had het echter over honderden mailtjes per minuut. Ik ben dus heel benieuwd naar wat voor status ze nou aan deze melding gaan hangen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het een 'officiële waarschuwing' wordt, zeker gezien mijn eigen domein de enige target was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mister_T schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:57:
Ik stond daar in met mijn TweakDSL IP, maar na een net mailtje met uitleg hun kant op ben ik in de exclude lijst gekomen. 8)

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/BL_tn.png
Klikbaar

Edit: Toch blij dat uiteindelijk boven water is gekomen welke spam je nou verstuurde. Als ze dat nu meteen bij de eerste keer hadden gedaan dan was het ook zo opgelost geweest.

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 11-07-2010 19:28 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kreeg wel weer een grappig antwoord:
Beste heer,

De lijn/mailverkeer zal morgen worden geopend. Uw vraag is aan onze technische dienst gesteld, u hoort van ons zodra er antwoord op komt.
Dus ik weer even een testje gedaan en:
Nogmaals. ik ben benieuwd wat u open gaat zetten, want zoals ik eerder aangegeven heb, kan ik gewoon op poort 25 naar buiten:

telnet *****.nl 25
Trying 85.xx.xx.xx...
Connected to *****.nl.
Escape character is '^]'.
220 *****.nl
ESMTP Mail Server
helo Test
250 *****.nl
mail from:sjaakduhuuhl@*****.nl
250 2.1.0 Ok
rcpt to:user@*****.nl
554 5.7.1 Rejected
quit
221 2.0.0 Bye
Connection closed by foreign host.

Dat hij hem reject komt door het greylisting filter van die host.

Tevens ben ik ook vooral benieuwd naar de consequentie van dit ticket. Ik ben van mening dat ik niet gespammed heb en dit dus niet een eerste waarschuwing hiervoor kan zijn, waardoor 'de volgende keer' niet de volgende keer is maar de eerste keer. (Maar aangezien ik beveiliging zeer serieus neem, zoals jullie wellicht gemerkt hebben, hoop ik natuurlijk dat dit nooit zal gebeuren).
Dat die user bestaat weet ik, want ik manage die host. ;)
Ben heel benieuwd en eigenlijk verwacht ik wel een excuses of zo maar dat zal wel niet gebeuren. Geeft niet, ik weet hoe het werkt. Als dat vinkje achter mijn naam maar gewist wordt.

Wel lekker trouwens, dat ze het hele bericht op kunnen lepelen. Of zou dat puur ter bewijs verzameld zijn? Wel een reden om via ssl naar een vertrouwde host te gaan. Ok, ik gebruik nu Google AFYD. Of dat nou een voorbeeld is van een vertrouwde host... Maar in ieder geval ssl :)

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 11-07-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ehmm, kan het niet gewoon zijn dat ze poort 25 INKOMEND hebben geblokkeerd? Dus dat je geen eigen mailserver kunt draaien? Vaak is ma(i)lware gewoon een mini-mailserver en dan connecten de spammers via poort 25 bij jou naar binnen toe. Zo deed/doet xs4all dat ook altijd. Naar buiten kan nog wel, je moet immers wel kunnen mailen met de helpdesk enzo, maar inkomend, da's altijd nasty met spamware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nope:
Success: I can see your service on 217.x.x.x on port (25)
Your ISP is not blocking port 25
Zou ook niet afdoende zijn want je hebt ook (IRC-) bots. Die loggen in op een server en wachten daar op opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Room42 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:19:
Nope:

[...]

Zou ook niet afdoende zijn want je hebt ook (IRC-) bots. Die loggen in op een server en wachten daar op opdrachten.
Dat soort bots doen vaak nog veel ergere dingen dan alleen mailen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

bitshape schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:44:
[...]

Zelf zit ik bij Tweak over het Tiscali-Wholesale netwerk, en heb ruim 3 jaar 17600kbps als stabiele snelheid gehad. Enkele maanden geleden is dit spontaan 2mbit verlaagd naar 15500kbps.
De Tweak TD zegt nu dat deze nieuwe (lagere) snelheid de hoogst haalbare is en dat er verder niets bijzonders is gewijzigdt. Ik ben van een totaal andere mening. :F

In mijn ogen lijkt het erop dat de Tiscali-Wholesale DSLAM's begin dit jaar ergens (software-/hardware-matig) aangepast zijn om nu permanent lager in te trainen. Ook lees ik dat veel meer mensen (Telfort/Tweak) hier last van hebben.

Misschien dat Telfort Webcare hier een 'niet dooddoenend' antwoord op heeft...
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:10:
@bitshape,

Ik weet dat op het Tiscali-Wholsale netwerk een systeem actief is dat lijnen met CRC fouten voorziet van een profiel met een grotere marge. (SNR van 9dB ipv 7dB)
Als ik naar het verschil in snelheid kijk lijkt dit op u van toepassing te zijn.
Ik kan en mag daar uiteraard niets aan wijzigen voor u maar ik raad aan contact op te nemen met Tweak/Cambrium met het verzoek het profiel handmatig aan te laten passen naar een 7dB variant.

Hugo
bitshape schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:28:
[...]

Fijn dat jullie mij wel kunnen en willen helpen hiermee, en inderdaad traint de zilveren ZyXEL nu in op een vaste s/n van 9dB.
Dit is dus ws. de oorzaak van de snelheidsverlaging, ik zal dit meteen doorzetten naar Tweak!
Het stomme is dat ik dit (s/n 9dB) en allerlei gegevens en ideeën heb aangeleverd aan Tweak/Tweak TD, maar zij mij als ervaren ICT-er / Nortel-engineer hier niet duidelijk mee willen helpen om het op te lossen cq. te verbeteren.

Bedankt Hugo! d:)b
Ik heb het Ticket weer laten heropenen aangezien er dus wel degelijk wat te verbeteren valt.
Ik ben dus van een ruim 3 jaar probleemloos '7dB s/n profiel' naar een '9dB s/n profiel' geswitcht.

Tevens werd mij net door de Tweak-helpdesk vriendelijk vermeld dat dit mogelijk onkosten met zich mee kan brengen. 8)7
Mocht dit uiteindelijk zo zijn, dan schakel ik direct een advocaat in voor dit onbegrijpelijke geschil. :>

(De uiteindelijke werkzaamheden: even remote inloggen op de betreffende DSLAM/systeem en daar 1 profielwijziging aanbrengen. Wie deze aanpassing uitvoert, Tweak TD of Tiscali-Wholesale, is mij niet duidelijk btw.)

Bottomline, bij Telfort kan het wel en bij Tweak niet? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

bitshape schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:29:
[...]

[...]

[...]

Ik heb het Ticket weer laten heropenen aangezien er dus wel degelijk wat te verbeteren valt.
Ik ben dus van een ruim 3 jaar probleemloos '7dB s/n profiel' naar een '9dB s/n profiel' geswitcht.

Tevens werd mij net door de Tweak-helpdesk vriendelijk vermeld dat dit mogelijk onkosten met zich mee kan brengen. 8)7
Mocht dit uiteindelijk zo zijn, dan schakel ik direct een advocaat in voor dit onbegrijpelijke geschil. :>

(De uiteindelijke werkzaamheden: even remote inloggen op de betreffende DSLAM/systeem en daar 1 profielwijziging aanbrengen. Wie deze aanpassing uitvoert, Tweak TD of Tiscali-Wholesale, is mij niet duidelijk btw.)

Bottomline, bij Telfort kan het wel en bij Tweak niet? :F
Zou je ons misschien in een DM even wat gegevens kunnen sturen? Misschien een klantnummer of iets dergelijks? Dan gaan we eens kijken waar dit blijft hangen en hoe we dit kunnen verhelpen. Het lijkt me overigens vrij onlogisch als je extra zou moeten gaan betalen voor het halen van de snelheid waarvoor je een abonnement bent aangegaan.. Al weet ik momenteel natuurlijk nog niet precies hoe de vork in de steel zit in dit specifieke geval..

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Iemand net als ik ook last van de newsserver? Zit nu op 250kB waar ik normaal 1.7Mb haal....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Sinds een paar dagen zegt de Weather gadget van Windows 7 "cannot connect to service". Vreemde is dat dat bij 3 pc's in huis zo is en ook bij een kennis die ook TweakDSL heeft. Is er een instelling bij TweakDSL veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Crest schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:45:
Sinds een paar dagen zegt de Weather gadget van Windows 7 "cannot connect to service". Vreemde is dat dat bij 3 pc's in huis zo is en ook bij een kennis die ook TweakDSL heeft. Is er een instelling bij TweakDSL veranderd?
Daar heb ik sinds kort ook last van via TweakDSL, exact dezelfde melding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lijkt me eerder dat het aan de gadget ligt dan aan Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Hier ook, dus tweak ;)

ps: nu.nl widget heeft ook +/- 1 dag niet gewerkt.

[ Voor 59% gewijzigd door Hollanda op 20-07-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:22:
[...]

Ik zit denk al zeker 4 jaar bij Tweak, onlangs voor de tweede keer weer 2 jaar bijgetekend. Haal zeer goede snelheden, stabiele lijn. In de 4 jaar misschien drie keer gebeld naar de helpdesk.

Ik ben supertevreden.
Hier nog 1.
Sinds 2003 lid en de helpdesk echt weinig nodig gehad.
Heb onlangs weer voor 2 jaar getekend want waar vind ik alternatieven voor die prijs met zo'n newsserver?

Enige minpuntjes (want die zijn er natuurlijk wel) is dat de snelheid ergens vorig jaar ineens zo'n 200-300 KB/s gezakt is en ik lag er afgelopen week voor het eerst in 7 jaar wel ruim 8,5 uur af en dan heb je de helpdesk nodig, die is toch niet meer van het niveau van de beginjaren.(althans, de 1e lijn)

Vooralsnog geen redenen om te switchen naar een VEEL duurdere provider zonder newsserver. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Crest schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:45:
bitshape schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Daar heb ik sinds kort ook last van via TweakDSL, exact dezelfde melding. :/
Bij mij werkt de Weather gadget sinds vandaag weer prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Hier ook. Zou het mailtje naar TweakDSL geholpen hebben? Ik heb nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:43:
[...]

Hier nog 1.
Sinds 2003 lid en de helpdesk echt weinig nodig gehad.
Heb onlangs weer voor 2 jaar getekend want waar vind ik alternatieven voor die prijs met zo'n newsserver?

Enige minpuntjes (want die zijn er natuurlijk wel) is dat de snelheid ergens vorig jaar ineens zo'n 200-300 KB/s gezakt is en ik lag er afgelopen week voor het eerst in 7 jaar wel ruim 8,5 uur af en dan heb je de helpdesk nodig, die is toch niet meer van het niveau van de beginjaren.(althans, de 1e lijn)

Vooralsnog geen redenen om te switchen naar een VEEL duurdere provider zonder newsserver. 8)
Dat minpuntje heb ik niet. Sterker nog, ik heb m'n Speedtouch vervangen door een Draytek 2820 en ging zowaar flink omhoog in de snelheid. Newsdownloads gingen met de Speedtouch met 1,7 MB/s en met de Draytek 2,0 MB/s. In combinatie met een Tiscali lijn, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Vreemd…:

Van de ene op de andere dag kan ik geen mail meer versturen.
Vrijwel gelijk als ik op de knop verzenden druk krijg ik een mail terug van de “systeembeheerder” met een foutmelding: Relay access denied

Op de site van tweak zie ik staan, dat bij mailinstellingen nu blijkbaar ook je logingegevens voor de smtp server moeten worden ingegeven.
Dat heb ik gedaan en de mail wordt nu wel verstuurd. Dit was nooit zo.

Hebben meer mensen hier last van?

Ik zit nog wel met het volgende:

Waarom werkt het bij het mailadres van mijn vrouw (op haar laptop) nog wel zonder inloggegevens?

Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Ligt het aan mij of is de newsserver weer "crap"? Threads klappen er uit, staan stil of zijn enorm traag :/

[edit] Lama ... moet je maar niet iets van 500+ dagen oud downloaden, met een recentere post is er niks aan de hand d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door S913 op 01-08-2010 14:39 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Het gaat niet helemaal goed bij de mannen van tweak.

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.20.1
2 8 ms 8 ms 8 ms 84.245.2.1
3 8 ms 8 ms 18 ms 82.197.223.25
4 9 ms 9 ms 8 ms 195.69.145.100
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 30 ms 13 ms 13 ms 72.14.233.114
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * 23 ms 15 ms 209.85.255.130
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.

slechte verbindingen..... tweakers.net doet het wel goed. gaat dan ook via een andere route.

[ Voor 27% gewijzigd door adam76 op 24-08-2010 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:44
Ligt niet aan tweak, de AMS-IX heeft een storing. Zie http://www.ams-ix.net/statistics/
Engineers van de AMS-IX zijn op de hoogte en aan het uitzoeken wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
4pp3l schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:43:
Ligt niet aan tweak, de AMS-IX heeft een storing. Zie http://www.ams-ix.net/statistics/
Engineers van de AMS-IX zijn op de hoogte en aan het uitzoeken wat er mis is.
Je ziet inderdaad een dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Jammer dat Tweaknews steeds slechter wordt, een post van 299 dagen oud krijg ik gewoon niet meer binnen.
Ik nam al genoegen met de vele incomplete's die jullie server bevatte itt tot andere payservers, maar dit was echt de druppel. :(
Ben net overgestapt op Supernews met 500 dagen retentie voor nog geen 10 dollar, de post komt nu (met SSL!) probleemloos binnen op de max snelheid.

Helaas Tweak, tot 2010 was jullie newsserver prima, maar gezien de huidige langdurende en aanhoudende problemen verwacht ik een zeer grote terugloop qua klanten van Tweaknews. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Volgens mij is het zo dat posts van ouder dan 300 dagen automatisch via een externe server binnenkomen. Dus als het te druk is (teveel verbindingen), dat het dan niet lukt. Als je het dan de volgende dag weer probeert, maar dan 's ochtends i.p.v. 's avonds, gaat het ineens wel goed (en een stuk sneller). Maar ik moet wel zeggen dat ik heel af en toe Astraweb gebruik als backup, die gaat ook tot 500 dagen. Daar heb ik een soort pre-paid (pay-by-download), dus geen vaste maandelijkse kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door cjdijk op 27-08-2010 19:29 . Reden: Stukje Astraweb toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bitshape schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:15:
Jammer dat Tweaknews steeds slechter wordt, een post van 299 dagen oud krijg ik gewoon niet meer binnen.
Ik nam al genoegen met de vele incomplete's die jullie server bevatte itt tot andere payservers, maar dit was echt de druppel. :(
Ben net overgestapt op Supernews met 500 dagen retentie voor nog geen 10 dollar, de post komt nu (met SSL!) probleemloos binnen op de max snelheid.

Helaas Tweak, tot 2010 was jullie newsserver prima, maar gezien de huidige langdurende en aanhoudende problemen verwacht ik een zeer grote terugloop qua klanten van Tweaknews. :w
Ik herken deze klacht totaal niet. Mijn ervaring is juist dat de retentie alsmaar groter wordt.
Verder haal ik articles sinds jaar en dag altijd al met de maximale snelheid naar binnen (2,00+ Megabytes/sec).
Nooit klachten over hun nieuwsserver, juist daarom heb ik onlangs weer twee jaar bijgetekend. Uitstekende dienstverlening wat mij betreft.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit articles ouder dan 250 dagen binnenhaal, maar dat vind ik al een hele nette retentie, zeker omdat ik 'm gratis krijg!

[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 27-08-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

cjdijk schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:27:
Volgens mij is het zo dat posts van ouder dan 300 dagen automatisch via een externe server binnenkomen. Dus als het te druk is (teveel verbindingen), dat het dan niet lukt. Als je het dan de volgende dag weer probeert, maar dan 's ochtends i.p.v. 's avonds, gaat het ineens wel goed (en een stuk sneller).
...
Helaas werkt dit niet bij de post van 299 dagen oud, bij het opstarten van de Usenet client (Usenet Explorer) komen dan enkele connecties meteen binnen en daarna slaat hij naar 0 KB/s met continue errors 400 - connection limit reached. Ook s'ochtens werkt dit niet, het werkt gewoon totaal niet.
Welke externe server is dit dan?
Ik download al bijna 4 jaar met 8 draadjes, en kan me herinneren dat 'vroeger' dit wel probleemloos ging bij de wat oudere post's (+ 250 dagen), al was de snelheid dan niet maximaal, het kwam uiteindelijk wel binnen.

Lees ook eens het "[TweakNews] Traag/storing?" topic door hier op GoT, het is toch echt steeds slechter aan het worden met de Tweak news-server, ook in mijn eigen ervaring van het afgelopen half jaar itt de periode 2006-2009. Met 'verse' post's gaat het allemaal nog wel gewoon goed.
Daar ik gewoon TweakDSL klant ben ,kan ik altijd nog gratis de Tweak newsserver gebruiken indien gewenst.
Crusader schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Ik herken deze klacht totaal niet. Mijn ervaring is juist dat de retentie alsmaar groter wordt.
Verder haal ik articles sinds jaar en dag altijd al met de maximale snelheid naar binnen (2,00+ Megabytes/sec).
Nooit klachten over hun nieuwsserver, juist daarom heb ik onlangs weer twee jaar bijgetekend. Uitstekende dienstverlening wat mij betreft.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit articles ouder dan 250 dagen binnenhaal, maar dat vind ik al een hele nette retentie, zeker omdat ik 'm gratis krijg!
Inderdaad, het is ook voor mij gratis. Maar ik gebruik deze newsserver nu al bijna 4 jaar.
Ik heb juist het gevoel dat de retentie na de groei van de afgelopen jaren deze per 2010 weer aan het krimpen is.
Ook kom ik wel eens een BlueRay tegen die al wat ouder is, deze dan downloaden via Tweak is nu een crime geworden.
Probeer het zelf maar eens uit om nu iets van 300 dagen oud te downloaden. Daar Tweaknews zich als Payserver profileert, zou het toch allemaal echt een stuk beter moeten/kunnen.

En kijk eens even waarmee Tweaknews nu adverteert als Payserver (iig gratis voor Tweak ADSL/Glas-klanten muv. SSL):
TweakNews 20 Mb

Onbeperkt downloaden met 20 Mbit.
Geen downloadlimieten.
Gratis gebruik van SSL.
Gratis proefaccount van 10 dagen.
Ongeveer 400 dagen retentie.
Top 3 Usenetprovider van Nederland.
8 threads van 2,5 Mbit
Wat klopt er niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 13:07
Ik heb sinds donderdag (26-08) een vreemd probleem.

Ik kom niet meer op de site www.battlefieldheroes.com hij laadt totaal niet, dit terwijl ik die site met dezelfde laptop op een ander wlan wel kan bereiken. Al mijn workstations hebben ook dit probleem.... O-)

Zijn er mensen met ditzelfde probleem of wordt mijn IP wellicht geblockt....

Wat ik overigens ook raar vindt; van de site van tweak;
Openingstijden van tweakhd

- maandag t/m vrijdag
- werkdagen: 9:00 tot 21:00
- weekend: 12:00 - 20:00

Bel je ze op; werkdagen: 09.30 - 17.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Overigens kun je, ook als TweakDSL gebruiker, gewoon SSL gebruiken als je news.tweaknews.nl als server gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Room42 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:51:
Overigens kun je, ook als TweakDSL gebruiker, gewoon SSL gebruiken als je news.tweaknews.nl als server gebruikt ;)
Over poort 563 ? :?

Tweak geeft zelf aan dat men als DSL klant ipv news.tweaknews.nl het news.tweakdsl.nl adres dient te gebruiken. Het werkt overigens wel beide, als DSL-klant zonder username & wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

TimmyUt schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:23:
Ik heb sinds donderdag (26-08) een vreemd probleem.

Ik kom niet meer op de site www.battlefieldheroes.com hij laadt totaal niet, dit terwijl ik die site met dezelfde laptop op een ander wlan wel kan bereiken. Al mijn workstations hebben ook dit probleem.... O-)

Zijn er mensen met ditzelfde probleem of wordt mijn IP wellicht geblockt....
Bij mij doet http://www.battlefieldheroes.com/ het ook niet via tweak.
Volgens: http://downforeveryoneorjustme.com is die site niet down.
Als ik een VPN opzet naar m'n werk doet die site het wel, dus het lijkt mij dat het bij Tweak ligt.
Al heb ik dat nog nooit eerder meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Coenen schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

Bij mij doet http://www.battlefieldheroes.com/ het ook niet via tweak.
Volgens: http://downforeveryoneorjustme.com is die site niet down.
Als ik een VPN opzet naar m'n werk doet die site het wel, dus het lijkt mij dat het bij Tweak ligt.
Al heb ik dat nog nooit eerder meegemaakt
Bij mij (TweakDSL) is de site ook niet bereikbaar.
Maybe dat het aan de DNS servers van Tweak ligt. Probeer eens een andere DNS Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik gebruik geen DNS servers van Tweak (wel TweakDSL) en kan de site gewoon bereiken. Het zal dan waarschijnlijk inderdaad aan de DNS servers van TweakDSL liggen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Net 2 verschillende DNS servers geprobeerd, google en OpenDNS allebei geen hulp.
Daarnaast nog geprobeerd met een proxy server werkt ook helaas niet....

Hard IP is helaas ook de oplossing niet :( ...

@Bastien, als je de Tweak DNS gebruikt doet ie het dan alsnog niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb een programmaatje "Hide Real IP" ooit eens ergens van de newsgroepen gevist.
Als je daar Zuid Korea of USA invult, laadt hij wel zowel IP adres http://159.153.103.149/en/frontpage/landingPage als http://www.battlefieldheroes.com/en/frontpage/landingPage zou NL of misschien IP reeks van Tweak geboycot worden ? Persoonlijk denk ik het laatste.

edit: zit in de 84.245.8.xxx range

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_T op 29-08-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

TimmyUt schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:30:
Net 2 verschillende DNS servers geprobeerd, google en OpenDNS allebei geen hulp.
Daarnaast nog geprobeerd met een proxy server werkt ook helaas niet....

Hard IP is helaas ook de oplossing niet :( ...

@Bastien, als je de Tweak DNS gebruikt doet ie het dan alsnog niet???
Ik heb OpenDNS aanstaan en daar heb ik geen probleem mee. Ook met DNS van TweakDSL (82.197.196.182) gaat het zonder problemen.

Kun je geen trace doen om te kijken waar het misgaat? Mogelijk dat er ergens in de weg naar de VS een kink in de kabel zit. Mijn IP is 84.245.19.x

Anders toch maar een ticket aanmaken bij TweakDSL.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Met het programma Hide RealIP werkt het idd wel.

Trace werkt wel trouwens:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.1.1
2 16 ms 15 ms 16 ms gw1-bng2.rt-spk.tis.cambrium.net [84.245.26.X]
3 18 ms 17 ms 17 ms fo1-asd-ve420-tisgw1.tc1.cambrium.net [217.19.16.121]
4 18 ms 17 ms 17 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.41]
5 17 ms 19 ms 21 ms ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net [4.68.110.225]
6 17 ms 17 ms 18 ms ae-33-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.129]
7 21 ms 21 ms 21 ms ae-45-45.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.143.198]
8 22 ms 21 ms 21 ms ae-1-100.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.141.149]
9 25 ms 25 ms 26 ms ae-48-48.ebr2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.143.178]
10 114 ms 113 ms 113 ms ae-44-44.ebr2.Washington1.Level3.net [4.69.137.62]
11 124 ms 125 ms 126 ms ae-82-82.csw3.Washington1.Level3.net [4.69.134.154]
12 114 ms 114 ms 114 ms ae-33-89.car3.Washington1.Level3.net [4.68.17.133]
13 111 ms 112 ms 112 ms ELECTRONIC.car3.Washington1.Level3.net [4.79.169.74]
14 112 ms 112 ms 111 ms 159.153.224.174
15 114 ms 112 ms 111 ms 159.153.103.149

Mijn IP is 84.245.26.X ik zit dus niet in de 19 range.... Ticket is al aangemaakt bij Tweak maar daar wordt vrees ik, in tegenstelling tot wat de website beweert :( , niets aan gedaan buiten werktijd...

Wellicht of diegene die er via de DNS van tweak ook niet op kunnnen komen kunnen bevestigen of ze ook in de 26 range zitten?

Bastien als jij ook ff een trace doet, wellicht dat ik anders gerout wordt en dat het daar aan ligt... :?

[ Voor 3% gewijzigd door TimmyUt op 29-08-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zo ziet de trace van mij er ook uit (althans nagenoeg)... denk dus niet dat het daarin zit. Maar mogelijk dat een IP range bij die site geblockt wordt? Daar kom je dan via TweakDSL ook niet achter denk ik, kun je beter de beheerders daar een mail sturen met die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Mister_T schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:37:
zou NL of misschien IP reeks van Tweak geboycot worden ? Persoonlijk denk ik het laatste.
Sure..

Het is nog onbekend wat er nou precies is en er kan prima een technische reden achter zitten, maar meteen is het boycotten en buitensluiten etc :z

Toevallig werkt het voor de fiber klanten wel..

[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 29-08-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 18:58
Het heeft te maken met een MTU probleem met de route van (oa.) godsbane.com en battlefieldheroes.com terug naar het Tweak netwerk. Om vast te stellen waar het probleem precies zit, is een traceroute nodig vanuit de netwerken waar die sites gehost worden naar het Tweak netwerk. Ik heb om die traceroutes gevraagd, maar het duurt ff voordat de netwerk admins daar wakker zijn vermoed ik.
Dat het in het fiber netwerk wel werkt, komt doordat de PPPoE sessies een lagere MTU (< 1500) hebben dan de normale MTU grootte van 1500. Als je de MTU verlaagt naar bijvoorbeeld 1400, kun je zien dat de sites wel naar behoren werken. Dit is natuurlijk geen oplossing, maar het geeft wel aan dat daar een probleem mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ah, hier zitten jullie :P
Ik zat hier al lekker te spammen en mij eenzaam te voelen. Begon al in mijzelf te praten en zo _O-

Maar bij mij zijn het dus Tinypic.com, Photobucket en LithiumStudios die niet bereikbaar zijn.

Ik heb vandaag ook een ticket laten loggen.

And as we speak krijg ik een bericht, via MSN, van een vriend (die ook TweakDSL heeft) dat hij ook niet (meer) bij Tinypic kan komen. Hij is chagerijnig naar bed gegaan _O-

Ik hoop dat ze het snel oplossen, want het is wel f*'ing irritant.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Ik heb ervoor gezorgd dat retourroutes nu niet meer via Teleglobe (cq. Tata) kunnen lopen. De transit redundantie is nu ff weg, maar in ieder geval zou er nu niemand meer last moeten hebben van de problemen die er waren. Het probleem ligt ergens in het Teleglobe netwerk en daar worden ze vandaag op aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dus als ik het goed begrijp is er één partij er een beetje een puinhoop van aan het maken (al dan niet bewust)?

Doordat jij nu een alternatieve route hebt uitgeschakeld, om deze problemen te bestrijden (zit momenteel overigens op kantoor waardoor ik, jammer genoeg, niet kan bevestigen of dit zo is), bestaat er nu wel een kans dat er vertraging optreed door een lichte overflow aan requests op het overgebleven net. Of is de capaciteit daar breed genoeg voor ?
Dit is overigens gewoon een vraag uit pure nieuwsgierigheid... vind het wel boeiende materie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Probleem lijkt idd opgelost.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT 15:32: Probleem is idd weer terug :( :( :(
EDIT 16:38: Probleem is weg.... _/-\o_ hopen dat het zo blijft 8)

[ Voor 55% gewijzigd door TimmyUt op 31-08-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

TimmyUt schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:54:
Probleem lijkt idd opgelost.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Was opgelost, probleem doet zich nu weer voor: :(

www.tinypic.com

http://www.battlefieldheroes.com/

EDIT: het werkt weer! *O*

@ Fr1ek: werk je bij Tiscali-Wholesale of bij Tweak? *Just curiosity. :P

[ Voor 14% gewijzigd door bitshape op 31-08-2010 19:47 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Het probleem is idd opgelost. Tata/Teleglobe (1 van onze transit leveranciers) heeft het probleem vanmiddag gefixt. Vanmorgen had ik de route weer over Tata teruggegooid, zodat ze konden debuggen. Vandaar dat het een paar uur weer niet naar behoren werkte.

@MetalRush: De andere transit leverancier is kwalitatief niet minder dan de route die normaal gevolgd wordt. Sterker nog, het meeste verkeer komt binnen via de andere leverancier. Er is dus geen sprake geweest van performance degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
bitshape schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:08:
@ Fr1ek: werk je bij Tiscali-Wholesale of bij Tweak? *Just curiosity. :P
Bij Tweak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nou, ik moet je teleur stellen, Fr1ek... hier nog steeds geen Tinypic.com :N

Ik word er een beetje moedeloos van.
Duurt al een aantal dagen en ik maak er regelmatig gebruik van.
Is er een manier om hier zelf 'omheen' te komen (behalve de MTU te veranderen aan mijn kant) ?

[ Voor 59% gewijzigd door MetalRush op 31-08-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Leuk die andere route, maar wel bagger traag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
@MetalRush: Ik kan het probleem niet reproduceren. Ik heb vanaf meerdere plekken in het netwerk gecontroleerd en het werkt overal. Dat MTU probleem is gistermiddag al opgelost.

@Hollanda: Vertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ok, fijn dat het op andere plekken in het netwerk wel werkt, maar daar kan ik niets mee.
Dat is overigens niet lullig bedoeld, want ik werk dagelijk ook met een gebruikersorganisatie die heel goed weten wat nutteloze bijdragen zijn en deze regelmatig inzetten om vooral maar iets gezegd te hebben.

Punt is dat voor mij (en wellicht ook anderen?) het probleem nog steeds bestaat.
Wat zijn punten die ik kan controleren/veranderen/navragen om mijn situatie te corrigeren ?
Ik wil namelijk uit deze impasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Ik heb geen idee. Ik kan niet anders vaststellen dan dat dit geen probleem is wat in ons netwerk zit (vooral omdat er getest is uit zowel het fiber, DSL als reguliere netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

MetalRush schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:40:
Nou, ik moet je teleur stellen, Fr1ek... hier nog steeds geen Tinypic.com :N
Werkt hier gewoon vanachter DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Is er een manier om mijn MTU tijdelijk naar 1400 te zetten ?
Ik begrijp dat 1500 een probleem was, welke nu opgelost schijnt te zijn... maar niet voor mij werkt.
Nu wil ik dus onderzoeken of deze MTU-bug ook een probleem voor mij is, of dat ik een ander probleem heb wat helemaal niets hiermee te maken heeft...

Ik heb overigens een P-2602H-D1A router (even uit mijn hoofd... zit alweer op kantoor.... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
De MTU veranderen was een tijdelijke oplossing. Het heeft geen nut om die alsnog te veranderen, omdat het probleem al opgelost is. Er moet iets anders aan de hand zijn.
Als je toch vindt dat je je MTU moet veranderen, moet je ff met netsh rommelen. Ik ken windhoos (gelukkig) niet, dus ik kan je daar verder niet mee helpen.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Je bash over Windows vind ik nou weer jammer. Heeft niets met deze discussie te maken en geeft meer een beeld over jou dan over dit probleem.

Ik blijf het typisch vinden als ik, met mijn netbook, op andermans wifi aanlog het wél werkt.

Tinypic en Photobucket zijn nog steeds onbereikbaar hier.
Wellicht nog iets met IP-range te maken ? 84.245.29.xxx

PS: dit is de 2e keer dat ik dit moet posten. Eerste keer gaf mijn browser een time-out :/

edit:

Net surf ik naar mijn eigen forum en post een bericht; ook een time-out.

Wil ik dit bericht editten, ook een time-out...

Ga ik vervolgens mijn router bekijken; doet er ~20 sec. over om een loginscherm te tonen.
Ik begin te twijfelen aan die Zyxel routers.

Wat is een ander goed merk router (liefst gigabit @ netwerk) die met een TweakDSL verbinding (met VoIP) overweg kan ?

Jemig... log ik in op mijn router:
This webpage is not available.

The webpage at http://192.168.1.254/home.html might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.

More information on this error
Dat kan toch niet :X

Zelfs van T.net krijg ik nu maar halve menu's te zien (linker kolom). |:(

[ Voor 48% gewijzigd door MetalRush op 02-09-2010 00:29 ]

• Fr1ek
MetalRush schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:14:
Je bash over Windows vind ik nou weer jammer. Heeft niets met deze discussie te maken en geeft meer een beeld over jou dan over dit probleem.
Ik bash niet en ik betrek het ook niet in de discussie. Lees het bericht nog eens en herzie je mening.
Ik blijf het typisch vinden als ik, met mijn netbook, op andermans wifi aanlog het wél werkt.

Tinypic en Photobucket zijn nog steeds onbereikbaar hier.
Wellicht nog iets met IP-range te maken ? 84.245.29.xxx

PS: dit is de 2e keer dat ik dit moet posten. Eerste keer gaf mijn browser een time-out :/
Toch een lokaal probleem dus. Reboot je zyxel eens.

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Fr1ek schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:01:
Ik bash niet en ik betrek het ook niet in de discussie. Lees het bericht nog eens en herzie je mening.
Hij doelt op het feit dat een "windhoos" benaming voor Windows op T.net niet geapprecieerd word.

Overigens ben ik een aantal weken terug overgestapt van ADSL naar 80mbit kabel van Ziggo. Werkt als een tierelier! Niet dat Tweak niet werkte, alleen ik miste gewoon de hoge upload/download snelheid.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dutchy007 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:13:
...
Overigens ben ik een aantal weken terug overgestapt van ADSL naar 80mbit kabel van Ziggo. Werkt als een tierelier! Niet dat Tweak niet werkte, alleen ik miste gewoon de hoge upload/download snelheid.
Alleen jammer van het bijbehorende prijskaartje wat je elke maand bij Ziggo mag neerleggen.

ADSL2+ wide-open incl. VoIP/Usenet voor E 21,-* bij Tweak is voor mij echt voldoende, helemaal als je het vergelijkt met bvb. XS4ALL en consorten. (*het betreft een 2jaar pakket)

Als Tweak nou in de toekomst een Glas pakket zonder RTV gaat aanbieden voor diezelfde prijs houden ze mij als klant als glas uitgerold wordt in mijn woonplaats. :)

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
bitshape schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:31:
[...]

Alleen jammer van het bijbehorende prijskaartje wat je elke maand bij Ziggo mag neerleggen.

ADSL2+ wide-open incl. VoIP/Usenet voor E 21,-* bij Tweak is voor mij echt voldoende, helemaal als je het vergelijkt met bvb. XS4ALL en consorten. (*het betreft een 2jaar pakket)
Nu betaal ik €66,50 voor zowel Internet/(Digitale)TV/Telefoon, waar ik voorheen €39,95 betaalde voor een Tweak lijntje van 15mbit/1mbit. (Ik had het twee jarig pakket niet gepakt simpel omdat ik nergens aan vast wil zitten, stel je voor dat twee maanden later hier glasvezel beschikbaar komt!).

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Fr1ek schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:01:
[...]

[...]

Toch een lokaal probleem dus. Reboot je zyxel eens.
1) Zie reactie Dutchy (ik zie dus niet in waarom ik mijn mening moet herzien. Het is een ordinaire bash).

2) Ik reboot deze Zyxel nu 2x daags. Het is het nieuwere model, omdat mijn vorige Zyxel nog wel eens zijn verbinding(en) wilde kwijt raken tijdens een NewsLeech sessie.
Daarmee heb ik echter ook deze zelfde problemen mee gemaakt.
Om dit te verifiëren, wissel ik ze vanavond weer even om.

• BHQ

BHQ

Je zou niet de eerste zijn met een Zyxel die wat klappert. Vooral als je niet bij de webUI van dat apparaat kan komen is ergens al bevestigd dat het probleem niet bij Tweak ligt. Tenzij je excessief aan het torrenten bent waardoor dat apparaat een CPU load van 100% krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 02-09-2010 16:32 ]

• 4pp3l
MetalRush schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:24:
[...]

1) Zie reactie Dutchy (ik zie dus niet in waarom ik mijn mening moet herzien. Het is een ordinaire bash).

2) Ik reboot deze Zyxel nu 2x daags. Het is het nieuwere model, omdat mijn vorige Zyxel nog wel eens zijn verbinding(en) wilde kwijt raken tijdens een NewsLeech sessie.
Daarmee heb ik echter ook deze zelfde problemen mee gemaakt.
Om dit te verifiëren, wissel ik ze vanavond weer even om.
In eerdere posts geef je aan dat het surfen naar je modem al niet goed gaat. Dan heeft het niks te maken met routering of problemen op het netwerk van tweak. Je modem is niet best meer, al helemaal niet als je hem geregeld moet rebooten.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik zit te kijken naar het TweakDSL student abbo, maar ik begrijp dat je, als je geen KPN verder hebt, dat je dus 9,40 extra moet betalen? Ik snap niet helemaal waarom, bij telfort hoeft dat namelijk niet.. Als dit inderdaad het geval is, is het hele prijsvoordeel meteen weg...

Kan iemand hier duidelijk over verschaffen?

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dat is simpel Roa: je betaald de huur van het koper naar jouw huis.
Die koperdraadjes zijn er destijds door de staat in gelegd, maar KPN wil daar nog steeds huur over vangen. Ook als je géén telefoon wilt. Jouw data over die draadjes is reden genoeg.
Bij Telfort betaal je daar ook voor. Zit het alleen verkapt onder een andere noemer.

@ eigen probleem:
die router is nieuw. Beetje jammer dat ie nu al gaar is.
Load stond idd op ~75% standaard. Nu weer mijn oude Zyxel 2602HW terug gezet.
Mijn andere pc's kunnen weer wél bij Tinypic (waarschijnlijk dat MTU probleem van de backbone. Is dus opgelost).
Toeval dat mijn pc dus nog iets lokaals heeft... hopelijk willen jullie nog even verder mee denken.

[ Voor 35% gewijzigd door MetalRush op 03-09-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
Is het geen DNS probleem? Wat is volgens je PC het ip adres van tinypic? En volgens je andere pc's? Komt dat overheen?

Doe een traceroute, waar gaat het mis? Of gaat het niet mis?

Probeer eens een andere browser?

Zet je firewal en virusscanner op je PC even uit en probeer het dan?

etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ja, het staat enigzins verdekt opgesteld, maar in één van de eerdere berichten staat een linkje naar een draadje waar ik al het e.e.a. heb uitgelegd, van wat ik gedaan heb.

IP-adres op mijn Netbookje is gelijk aan dat van mijn pc, als ik Tinypic ping: 209.17.70.143

[ Voor 12% gewijzigd door MetalRush op 03-09-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

MetalRush schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:13:
Dat is simpel Roa: je betaald de huur van het koper naar jouw huis.
Die koperdraadjes zijn er destijds door de staat in gelegd, maar KPN wil daar nog steeds huur over vangen. Ook als je géén telefoon wilt. Jouw data over die draadjes is reden genoeg.
Bij Telfort betaal je daar ook voor. Zit het alleen verkapt onder een andere noemer.
Sorry, maar wilde hier nog heel even op reageren, van de telfort site:
De kosten van de lijnhuur van de adsl-internetverbinding zit bij de prijs van een Telfort Internet Basis of Plus abonnement inbegrepen. Je betaalt bij Telfort dus niet extra als je geen KPN-lijn hebt.

Als je nu geen abonnement voor vaste telefonie bij KPN hebt afgesloten, kan het zijn dat de telefoonlijn eerst aangesloten moet worden. Hiervoor brengt KPN aansluitkosten in rekening bij Telfort, maar deze kosten worden niet doorberekend naar Telfort abonnees. Je betaalt dus geen aansluitkosten (t.w.v. € 49,95) voor het activeren van een vaste lijn.
Dus nee, bij telfort betaal je hier NIET voor. Maar goed, ik wil niet offtopic gaan, ik zou graag TweakDSL student nemen, maar het wordt gewoon te duur in vergelijking met andere aanbieders vrees ik. Bedankt voor de info in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

offtopic:
Tuurlijk mag je er op reageren, daar is het een forum voor :P

En ook mag jij geloven dat je niet betaald voor de lijnhuur, maar toch doe je dat.
Het staat er ook enigszins verkapt:
[quote]De kosten van de lijnhuur van de adsl-internetverbinding zit bij de prijs van een Telfort Internet Basis of Plus abonnement inbegrepen. Je betaalt bij Telfort dus niet extra als je geen KPN-lijn hebt.[/quote]
De kosten zijn dus inbegrepen bij het maandelijkse abonnementsgeld. En er staat: je betaald niets extra's... dus je betaald wel degelijk de basiskosten.
Is ook niet zo raar: KPN berekend dit gewoon door aan haar afnemers (Telfort, Tiscali, XS4ALL, etc). En Telfort vindt haar klanten wel aardig, maar niet zo aardig dat ze voor iedereen deze kosten gaan betalen.

Oh ja... 26x raden waar ik gewerkt heb :+
(Hint: Telfort was het niet _O- )

Mijn probleem bestaat nog steeds.
Tevens hebben mijn VMware machines, op deze pc, er last van.
Nu weet ik alleen niet of Windows, als 'hosting pc' er nog tussen blijft zitten (tussen het data/internet verkeer) als ik met een VM 'naar buiten' wil...
Is er een VMware specialist in de zaal ?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Roa schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:07:
Ik zit te kijken naar het TweakDSL student abbo, maar ik begrijp dat je, als je geen KPN verder hebt, dat je dus 9,40 extra moet betalen? Ik snap niet helemaal waarom, bij telfort hoeft dat namelijk niet.. Als dit inderdaad het geval is, is het hele prijsvoordeel meteen weg...

Kan iemand hier duidelijk over verschaffen?
Die 9,40 komt erbij ja.

Maar hey, je hebt wel TweakNews ;)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Goed, eindelijk een Ubuntu distro te pakken weten te krijgen en daar vanaf geboot...
Je raad het al: doet het gewoon :(

Nu is het dus uitzoeken waarom die sites het bij mij in Windows het niet doen.
Blijkbaar staat er dus ergens een exclusion of block, of weet-ik-wat... al dan niet in de registry...
Niemand een idee toevallig ?

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
Nog meer mensen problemen met hun TweakDSL (Tiscali wholesale DSL) verbinding vandaag?

Gister avond laat was er nog niets aan de hand. Vanmorgen rond 11:30 PC aan, geen verbinding. In middels de router een paar resets gegeven, geen verbetering.

Vraag me af of het probleem aan mij kant ligt of ergens anders. Aan deze kant niets gewijzigd sinds gisteravond, ledjes branden zoals ze het altijd doen, kabeltjes zitten er netjes in. Maar aan de andere kant ook geen storingsmelding van Tweak en zie ook nog geen anderen met problemen.

EDIT: 15:22
10 minuten na nog eens alle kabels los te halen en router weer een reset is de verbinding weer terug :).

[ Voor 10% gewijzigd door Menthix op 09-09-2010 15:24 ]

Menthix.net | Contact Me

• Vandread
  • Laatst online: 14:00
Zou een naamswijziging er moeilijk voor Tweak zijn?

[ Voor 69% gewijzigd door Vandread op 29-10-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

MetalRush schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:22:

Blijkbaar staat er dus ergens een exclusion of block, of weet-ik-wat... al dan niet in de registry...
Wellicht in je Hosts file, windows\system32\drivers\etc

• Roa

Roa

MetalRush schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:37:
offtopic:
Tuurlijk mag je er op reageren, daar is het een forum voor :P

En ook mag jij geloven dat je niet betaald voor de lijnhuur, maar toch doe je dat.
Het staat er ook enigszins verkapt:
[quote]De kosten van de lijnhuur van de adsl-internetverbinding zit bij de prijs van een Telfort Internet Basis of Plus abonnement inbegrepen. Je betaalt bij Telfort dus niet extra als je geen KPN-lijn hebt.[/quote]
De kosten zijn dus inbegrepen bij het maandelijkse abonnementsgeld. En er staat: je betaald niets extra's... dus je betaald wel degelijk de basiskosten.
Is ook niet zo raar: KPN berekend dit gewoon door aan haar afnemers (Telfort, Tiscali, XS4ALL, etc). En Telfort vindt haar klanten wel aardig, maar niet zo aardig dat ze voor iedereen deze kosten gaan betalen.

Oh ja... 26x raden waar ik gewerkt heb :+
(Hint: Telfort was het niet _O- )
offtopic:
Hehehe, ok, ok! Je betaald er wel voor ja, maar niet meer dan de prijs die telfort al op de site heeft staan ;) De totaalprijs is dus 24,95 en niet zoals bij TweakDSL 24,95 + 9,40 :)

Ik ben een arme student ieder tientje is mooi meegenomen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Mister_T schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:44:
[...]

Wellicht in je Hosts file, windows\system32\drivers\etc
Dat was zo'n beetje de eerste plek waar ik gekeken heb...
Ik sta nu echt voor een raadsel...
Heb ook nog door de registry heen gespit om te zoeken of iets van 'tiny' te vinden was, maar dat leverde ook niets op :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MetalRush schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:20:
Dat was zo'n beetje de eerste plek waar ik gekeken heb...
Ik sta nu echt voor een raadsel...
Heb ook nog door de registry heen gespit om te zoeken of iets van 'tiny' te vinden was, maar dat leverde ook niets op :N
Er is een eenvoudige manier om uit te sluiten of het aan je windows-install ligt.

Download een (ubuntu?) livecd of liveusbstick, boot daarvan, en kijk of je dan wel bij tinypic kunt. De live-dingen doen niets met je installatie, dus je kunt veilig en met 100 procent zekerheid achterhalen of het probleem in je 'windhoos'-installatie zit of in je verbinding danwel je modem.

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download geeft je uitleg en een stap-voor-stap handleiding voor een distro van 650Mbyte, dus downloaden en installeren is een uurtje werk.

Disclaimer: ik ben een jaartje of $veel collega van Fr1ek geweest en deel z'n sentiment over windows. Dat is niet erg positief, maar dat krijg je na jaren aan de telefoon met gefrustreerde eindgebruikers. Dat is geen verwijt aan die eindgebruikers maar richting windows, dus blijf kalm. Als je test met een livecd/liveusbstick niets oplevert heeft die cd/stick in ieder geval de tools aan boord om je probleem serieus te onderzoeken. Iets wat in Windows volledig ontbreekt.

Eerst stap: livecd/livestick booten en kijken of je probleem weg is. Ik wacht met spanning op het resultaat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

burne schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:44:
[...]

Er is een eenvoudige manier om uit te sluiten of het aan je windows-install ligt.

Download een (ubuntu?) livecd of liveusbstick, boot daarvan, en kijk of je dan wel bij tinypic kunt. De live-dingen doen niets met je installatie, dus je kunt veilig en met 100 procent zekerheid achterhalen of het probleem in je 'windhoos'-installatie zit of in je verbinding danwel je modem.

Eerst stap: livecd/livestick booten en kijken of je probleem weg is. Ik wacht met spanning op het resultaat.
MetalRush schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:22:
Goed, eindelijk een Ubuntu distro te pakken weten te krijgen en daar vanaf geboot...
Je raad het al: doet het gewoon :(

Nu is het dus uitzoeken waarom die sites het bij mij in Windows het niet doen.
Zie een paar post boven die van jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nog even als re-cap:
Gaat om bereikbaarheid van TinyPic.com
Mijn systeem draait met Windows 7, 64-bit US.

- Ik kan Tinypic pingen
- Ik kan Tinypic tracen
- Ik kan Tinypic net sh'en
- Ik kan Tinypic telnetten
- Ik heb andere modems (routers) geprobeerd (ander IP buitenkant)
- IP-adres Tinypic gecontroleerd; is op 3 pc's en 1 netbook hetzelfde
- Hosts-file gecontroleerd; geen verwijzing
- Mijn andere pc's / netbook doen het wel
- Ubuntu (live-cd) krijgt wél data van Tinypic
- CCleaner gebruikt
- Registry handmatig door gespit
- 3 verschillende browsers (IE8, FF 3.6.9 en Chrome 6.0.4)

Nog steeds geen data van Tinipic.
Ik blijf ten einde der dagen kijken naar de melding: 'Waiting for tinypic.com'.

Het is dus duidelijk dat mijn Windows-install ergens een scheurtje heeft... alleen waar ?
Liever installeer ik Windows niet opnieuw.
Dat is écht mijn allerlaatste uitvlucht.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

De laatste dagen moet ik steeds mijn modem resetten. Hebben meer mensen problemen met Tweak momenteel?

To boldly go where no man has gone before...

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Nee, het gaat al weer een tijdje goed, BBNed hier trouwens
Pagina: 1 ... 35 ... 52 Laatste