[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:30:
De laatste dagen moet ik steeds mijn modem resetten. Hebben meer mensen problemen met Tweak momenteel?
Dik 2 en een half jaar probleemloos kunnen internetten via TweakDSL

Echter,..................

Hopeloos de laatste 2 maanden :(

Eind juli ook problemen.Wel/geen verbinding.Ging van kwaad naar erger :(
Hele vage verhalen van de helpdesk.

Afgelopen dinsdag is er een lijnmeting gedaan bij bij. Klopte blijkbaar van geen meter. Zouden
naar de centrale bij mij in de buurt gaan, of ze er iets aan konden doen.

Inmiddels constant verbinding, echter mijn download snelheid is nu terug gegaan
van ca 665 KB/s naar ca 103 KB/s :( :( :( :(

Dit is o.a. een antwoord van Tweakdsl:
Geachte heer/mevrouw,

Het woord geweigerd is wellicht niet de juiste woord dat
gebruikt had moeten worden. Wat wij te horen hebben gekregen
is dat u geen afspraak had gemaakt omdat u geen vrij kon/kan
krijgen. Uit mijn gegevens is dit al geregeld en wilt u toch
een afspraak maken.

Wat betreft uw snelheid. Mijn collega gaf aan dat u 5km van
de wijkcentrale woont. Deze afstand zorgt er inderdaad voor
de de behaalde snelheid niet gegarandeerd kan worden en dat
het moeilijk is om hoge snelheden te behalen. Het is niet
onmogelijk maar in de loop der tijd kan de snelheid wel afnemen.
De snelheden die behaalt kunnen worden met dsl hangen af van
de kwaliteit van de kaalkoper draad onder de grond. Na mate
der tijd neemt de kwaliteit af en de snelheid ook. Dit is
iets waar wij geen invloed op hebben.

Het is het beste als we de lijnmeting afwachten. Aan de hand
van die resultaten kan er gekeken worden welke handelingen
er moeten plaats vinden om u een stabiele verbinding te geven.
Als uit het onderzoek blijkt dat u toch gedowngrade moet worden
voor een stabiele verbinding dan hoort u dat van ons.
Maar zoals eerder gezegd wachten wij het onderzoek af.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk
Denzell
Geen idee wat ik hieraan nog kan doen.

Op een ander forum dit gevonden;
WOW ,

das geen toeval , paar maanden geleden EXACT hetzelfde gehad,
ook ouwe demon modem er aan, en weer een paar dagen werken.

bij mij hebben ze na aandringen een monteur langsgestuurd,
en die stak het op koper degradatie, en heeft de lijn laten cappen op 4 mbit.
toen bleef hij wel stabiel , maar ik heb per direct opgezegd.

ook ik had verlengt, dus ik heb anderhalf jaar voor niets betaald,
dat geld ben ik gewoon kwijt.

zit nu bij zeelandhell (ik had gezworen daar nooit meer naartoe te gaan, ik weet het).

2,2mb/s download voor dubbele kosten (verplicht gaar kabel abbonnement, ik kijk geen analoge tv!).

verdachte ang van zaken, alsof ze alle bbnet klanten willen dumpen ofzo,
of dat de centrale in hulst gaar aan het raken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreidlermustang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04 22:58
Je hebt mail. Ranten doe je maar lekker ergens anders.

[ Voor 96% gewijzigd door IEF op 24-09-2010 13:50 . Reden: Gigantische rant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
is er toevallig storing op tweakdsl nu? zit nu maar ff op inet met me gsm via vodafone ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Dutch2007 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:21:
is er toevallig storing op tweakdsl nu? zit nu maar ff op inet met me gsm via vodafone ^^
Nee? Lijn thuis is gewoon up..

Buiten dat, wat een conspiracies weer.. Koperaansluitingen raken nou eenmaal potentieel wat brakker na de tijd door overspraak en andere factoren (zelfs een regenbui kan al effect hebben..) Waarom zou een ISP bewust klanten afstoten? Waarom zouden ze de sync rate vergallen door een wijziging bij de carrier in te schieten? 8)7

Voor de mensen met lijnen die in snelheid gedropt zijn; kijk eens naar je noise margins. Wedden dat die op de ondergrond (6dB) balanceren omdat er simpelweg niet meer uit de lijn te persen valt?

Dat er nog traagheid bij TweakNews is voor oude files.. yep. Maar op het aangekondigde onderhoud na lagen problemen *altijd* lokaal hier (modem brak bijvoorbeeld).

[ Voor 61% gewijzigd door BHQ op 24-09-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Misschien een stomme vraag, want misschien is het me nooit eerder opgevallen, maar pusht TweakDSL ook nieuwe firmware naar mijn modem?
Was al een tijdje niet meer op mijn modem geweest, maar moest hem vanochtend resetten omdat SIP niet meer wilde registreren en toen zag ik opeens een heel ander begin scherm.

Ik draai nu:
Current Firmware Version: V3.40(AJZ.6)b4_20100801 | 08/01/2010
En weet 100% zeker dat ik mijn firmware niet zelf geupgrade heb (If it ain't broken, don't fix it)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

S913 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:22:
Misschien een stomme vraag, want misschien is het me nooit eerder opgevallen, maar pusht TweakDSL ook nieuwe firmware naar mijn modem?
Was al een tijdje niet meer op mijn modem geweest, maar moest hem vanochtend resetten omdat SIP niet meer wilde registreren en toen zag ik opeens een heel ander begin scherm.

Ik draai nu:

[...]

En weet 100% zeker dat ik mijn firmware niet zelf geupgrade heb (If it ain't broken, don't fix it)
Telfort is bezig met nieuwe firmware voor de Zyxels, na het installeren van een oudere firmware (AJZ6b2) werd op een gegeven moment de nieuwe AJZ6b4 firmware bij mij gepusht. En ja, ik zit bij Tweak, niet bij Telfort, alhoewel wel met hetzelfde modem en via hetzelfde babyXL-Tiscali Wholesale netwerk.

Telfort pusht blijkbaar wel en Tweak niet, maar het kan gebeuren dat met dezelfde modems op hetzelfde netwerk Tweak DSL klanten een spontane update krijgen. Tweak klantsupport ontkent zelf aan mij dat zij pushen, mijn ervaring is dat het kan gebeuren dat mijn modem een update krijgt vanaf Telfort (Tiscali WholeSale / babyXL), helemaal als je al een Telfort beta-firmware draait.

Bij mij is de AJZ6b4 beta firmware erg stabiel, hoop dat er snel een final AJZ6 versie komt. :9
Er zijn optimalisaties/bugfixes toegevoegd + nieuwe DSL-code en vooral problemen met Wireless zijn opgelost tov. de vorige versie AJZ5.

Indien je nieuwe firmware's gaat draaien, na het updaten een "Reset to Factory Default Settings" Reset vanuit de webinterface [Maintenance > Tools], en daarna handmatig de settings volgens Tweak erin zetten, werkt uiteindelijk het beste.

[ Voor 9% gewijzigd door bitshape op 28-09-2010 14:59 . Reden: typo + toevoeging ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

bitshape schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:04:
Telfort pusht blijkbaar wel en Tweak niet, maar het kan gebeuren dat met dezelfde modems op hetzelfde netwerk Tweak DSL klanten een spontane update krijgen.
Hmm, ok ... niet helemaal prettig, maar het zou het verklaren.
Bij mij is de AJZ6b4 beta firmware erg stabiel, hoop dat er snel een final AJZ6 versie komt. :9
Er zijn optimalisaties/bugfixes toegevoegd + nieuwe DSL-code en vooral problemen met Wireless zijn opgelost tov. de vorige versie AJZ5.
Enige wat ik tot nu toe gemerkt heb (ik heb geen wireless modem) is dat ik dus vanochtend mijn modem softwarematig moest restarten omdat ik niet meer gebeld kon worden / zelf kon bellen. Hopelijk gaat dat niet teveel voor komen ....

Maar ben nu wel benieuwd of ik altijd meegenomen ga worden door Telfort pushes, of dat als ik nu (als ik zelf niets doe) op deze beta (?) firmware blijf draaien ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

S913 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:49:
Enige wat ik tot nu toe gemerkt heb (ik heb geen wireless modem) is dat ik dus vanochtend mijn modem softwarematig moest restarten omdat ik niet meer gebeld kon worden / zelf kon bellen. Hopelijk gaat dat niet teveel voor komen ....
Probeer na het updaten van de firmware een "Factory Reset" vanuit de webinterface, en daarna de instellingen van Tweak erin zou uiteindelijk goed moeten werken. ;)
Een nieuwe firmware kan nou eenmaal andere default waarden bevatten voor sommige modem-instellingen.
Maar ben nu wel benieuwd of ik altijd meegenomen ga worden door Telfort pushes, of dat als ik nu (als ik zelf niets doe) op deze beta (?) firmware blijf draaien ...
Het is en blijft idd mogelijk toch gepusht te worden. Maar het ongemak is uiteindelijk klein. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Sinds afgelopen donderdagavond, de verbinding een beetje brak(wegvallen). Vrijdagmorgen opgelost en vanmorgen weer begonnen... :|

Lijkt erop, dat er toch wat misgaat.

Edit: Lijkt een probleem met een brakke DNS server? 'Cannot convert host adress'

[ Voor 19% gewijzigd door Azqi op 03-10-2010 17:45 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Azqi schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:11:
Edit: Lijkt een probleem met een brakke DNS server? 'Cannot convert host adress'
Dat is triviaal uit te sluiten door even OpenDNS in te stellen als nameservers. 208.67.220.220 208.67.222.222.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn 7e jaar bij Tweakdsl vallen me toch een paar dingen op.
De ADSL speed is idd gedropt van 1700 naar 1400 KB (zo ineens), beide snelheden haalde ik altijd een strakke lijn met newsleecher.
De helpdesk is geworden als iedere helpdesk waar ze tegenwoordig ook gewoon authisten neerzetten.
De snelheid van oude bestanden is idd met horten en stoten.
Al met al zit ik mijn contract nog uit en kijk dan rond naar andere leuke aanbiedingen want Tweakdsl onderscheidt zich momenteel op geen enkel vlak meer.
De helpdesk vind ik ronduit triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:12:
De helpdesk is geworden als iedere helpdesk waar ze tegenwoordig ook gewoon authisten neerzetten.
Als die er daadwerkelijk geplaatst waren was je probleem wel opgelost geweest of had je in ieder geval een duw in de goede richting gehad...

Modem brak? Overspraak op de koperparen in de grond? Koper simpelweg gaar geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:12:
...
De ADSL speed is idd gedropt van 1700 naar 1400 KB (zo ineens), beide snelheden haalde ik altijd een strakke lijn met newsleecher.
...
Je bent op een "M9"profiel gezet. (Downstream S/N 9db)
Ik heb dit ook gehad en ben van een 'open' profiel van 6db S/N Downstream naar een zgn M9 profiel gegaan.
Even bellen met de brakke helpdesk en vragen of ze je op een "M7" profiel vast willen zetten. (7db)

Mocht de helpdesk niet mee willen werken met je verzoek, laat dit dan escaleren via een DM naar het Tweak-bedrijfsaccount hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Sinds afgelopen zaterdagochtend (nacht) 02:30 ligt mijn verbinding er uit. Gisteren zouden ze iemand van BBned langs de wijkcentrale sturen, helaas niet gebeurd. Hopelijk kunnen ze vandaag de verbinding weer herstellen, want geen internet thuis is toch behoorlijk vervelend. Vaag overigens dat een verbinding er zo ineens uitklapt zonder dat er bij mij iets gewijzigd is, modem krijgt geen linesync (DSL lampje blijft alleen knipperen). Je zou verwachten dat er niet zomaar om 02:30 iets in de wijkcentrale gewijzigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Hier ligt de verbinding via BBned er sinds 11.19 uur vandaag uit, heb gebeld naar support en zou max 5 dagen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

burne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:13:
[...]

Dat is triviaal uit te sluiten door even OpenDNS in te stellen als nameservers. 208.67.220.220 208.67.222.222.
Mag ik je zeer hartelijk danken, dit lijkt de problemen verholpen te hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Hollanda schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:28:
Hier ligt de verbinding via BBned er sinds 11.19 uur vandaag uit, heb gebeld naar support en zou max 5 dagen duren...
Dagen of werkdagen?

Vanavond/vannacht ligt mijn verbinding (ook BBned) er 5 dagen uit. Beetje jammer dat ze tegen mij niet hebben gezegd dat het 5 (werk)dagen ging duren. Eerst zouden ze maandag iemand langs de wijkcentrale sturen, toen dinsdag, en gisteren konden ze me vertellen dat het waarschijnlijk vandaag zou gebeuren... maar met zekerheid konden ze niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Werkt hier weer sinds 3 uur vannacht.

Die 5 dagen is natuurlijk geen garantie, die bestaan niet op particuliere lijntjes.

[ Voor 54% gewijzigd door Hollanda op 06-10-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Hollanda schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:27:
Werkt hier weer sinds 3 uur vannacht.

Die 5 dagen is natuurlijk geen garantie, die bestaan niet op particuliere lijntjes.
Mee eens, maar dan moeten ze niet op zaterdag zeggen dat er maandag iemand de wijkcentrale gaat checken, maandag zeggen dat het dinsdag wordt, en dinsdag zeggen dat het misschien woensdag wordt. Wees dan vanaf het begin duidelijk, zoals ze bij jou wel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Er werd ook gezegd dat het waarschijnlijk binnen die 5 dagen (waarschijnlijk al de volgende dag) gefixt zou zijn. Nu blijkt dat het niet aan BBned of tweak lag, maar een andere partij (er waren hier weer graafwerkzaamheden in de buurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 3 jaar tevreden klant zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke 3 weken geleden een monteur langs geweest. Wat metingen gedaan. Bleek toch niet in orde te zijn.
Zou naar de centrale gaan. Het is dat ik zelf voor de zoveelste keer nog maar eens met Tweakdsl contact opgenomen heb, want anders had ik waarschijnlijk nog niets gehoord. Ze hadden blijkbaar nog geen terugkoppeling gehad van de netwerkleverancier.

Ben gisteren gebeld:

Het probleem zou liggen aan:

1. Splitter
2. Modem
3. Kabeltje van ISRA punt naar modem zou niet goed kunnen zijn.

ad 1. De splitter zit er sinds het bezoek van de monteur niet meer tussen,
daar ligt het dus niet aan.
ad.2. Ik heb inmiddels een ander modem eraan gehangen, een Zyxel, 600 serie.
Probleem hetzelfde. Zou wel heel toevallig zijn, mochten beiden modems kapot
zijn.
ad.3. Met 5 verschillende kabeltjes geprobeerd, twee originele kabeltjes en
drie door mij zelf vervaardigde kabeltjes
Geen verschil te merken.

Gaan weer een monteur langs sturen. Ongelooflijk.

Weet er iemand trouwens of ik op de één of andere manier Tweakdsl juridisch kan aanpakken.
Ik heb het nu echt wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 12-10 16:40

Magic666

No one's neighbour!

zorg wel dat je alles op papier hebt staan of dat je telefoongesprekken opneemt!

Daar zijn ze n.l. ook erg makkelijk (of eigenlijk niet) in: heeft u het niet op papier staan? Das dan jammer want bij ons staat niks het systeem over die gemaakte afspraken, tot ziens! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gesprek niet opgenomen. Gisteren een mailtje gekregen dat er geen monteur meer langs komt.

Weet niet wat ik nu nog meer kan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 12-10 16:40

Magic666

No one's neighbour!

geen idee.... ik ben er na veel heen-en-weer gemail vanaf.

Blij toe, want het ozo service en kwaliteitsgerichte Tweakdsl is erg hard achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Ik ga het maandag opzeggen na 3 jaar trouwe klant te zijn geweest is het voor mij over, eerst een klapperende core router en vervolgens rare spikes in het netwerk.

Helpdesk die nergens van weet en vervolgens als ik het hier op het forum neergooi wel antwoord hebben.
Nee ik ben er helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja ik wacht nog even tot ik ga verhuizen maar ik zou inderdaad niet snel meer voor TweakDSL kiezen. Ik snap ook niet dat ze zich zover af laten glijden. Als organisatie flikker je die slechte helpdesk er dan toch gewoon uit? Dit is gewoon beneden peil.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

9 Dagen inmiddels zonder internet.

Elke dag hetzelfde riedeltje bij de helpdesk. Ze hebben nog niks gehoord van BBned, en iets zeggen over wanneer het opgelost is of wat er aan de hand is kunnen ze niet. Dat ze inmiddels over de 5 werkdagen zitten waarin ze beloven storingen op te lossen lijkt ze verder weinig te boeien.

Pas na veel zeuren gaan ze contact opnemen met de technische dienst en die gaan dan weer contact opnemen met BBned over de status van het probleem. Daarna wordt ik teruggebeld met het antwoord, maar wanneer durven ze geen uitspraak over te doen.

Ook wel lief dat ze vinden dat je aan het "doordrammen" bent als je een paar keer vraagt naar iemand die WEL actie kan ondernemen of toezeggingen kan doen. Blijkbaar hebben ze niet door dat ze een betalende klant aan de lijn hebben waarbij afspraken niet zijn nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:45
Ik was de afgelopen jaren ook een TweakDSL klant, maar mis ze niet nu ik UPC 60Mbit heb met een Hitnews abbo erbij, en mis Tweakdsl nog geen minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Kleine update:

Na zojuist zelf gebeld te hebben konden ze me melden dat BBned het probleem had gevonden. Wat het probleem is en wanneer het opgelost wordt hoor ik waarschijnlijk morgen. Dat kan namelijk alleen de technische dienst zien. Ook was deze medewerker een stuk vriendelijker en behulpzamer. Zelf voorstellen om (na 17:00, TD is dan gesloten) toch nog even te kijken of er op de technische dienst misschien nog iemand aanwezig was, zo hoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Unagi schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:29:
Kleine update:

Na zojuist zelf gebeld te hebben konden ze me melden dat BBned het probleem had gevonden. Wat het probleem is en wanneer het opgelost wordt hoor ik waarschijnlijk morgen. Dat kan namelijk alleen de technische dienst zien. Ook was deze medewerker een stuk vriendelijker en behulpzamer. Zelf voorstellen om (na 17:00, TD is dan gesloten) toch nog even te kijken of er op de technische dienst misschien nog iemand aanwezig was, zo hoort het.
Mijn ervaring is dat je 's avonds vaak beter geholpen wordt, dan overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Unagi schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:31:
9 Dagen inmiddels zonder internet.

Elke dag hetzelfde riedeltje bij de helpdesk. Ze hebben nog niks gehoord van BBned
Voor veel storingen is BBNed afhankelijk van KPN. En daar las ik van de week het volgende over:
HAARLEM -
De situatie bij KPN baart zorgen. Mij bereiken steeds meer signalen dat het bedrijf nauwelijks nog in staat is een normale service te verlenen.

Blijkbaar eisen de omvangrijke ontslagen van de afgelopen jaren nu hun tol. Klanten met problemen moeten soms weken wachten, totdat er iets aan gedaan wordt. Het nog resterende personeel wordt er gillend gek van. Het werkt zich drie slagen in de rondte en krijgt bovendien alle onvrede over zich uitgestort. 'Ja mevrouw, wij kunnen er ook niets aan doen'.
Van de ombudsman van het Haarlems Dagblad. Die situatie zal ook z'n gevolgen hebben voor DSL-storingen die zitten in het stuk tussen je IS/RA en de apparatuur van Telco's in de nummercentrales van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Zojuist opnieuw gebeld om te horen wat het probleem is, ze zouden me zelf bellen, maar daar wacht ik liever niet op. Gisteren konden ze niet achterhalen was het probleem is omdat de technische dienst dicht was. Nu heb ik te horen gekregen dat er helemaal nog niet bekend is wat het probleem exact is en dat het ook niet klopt dat ik vandaag kon bellen om te horen wat het probleem is. Zucht, ze zijn weer lekker bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit berichtje 9 oktober ontvangen:
Geachte heer ....,

Gezien de communicatie wat er geweest was tussen ons en de monteur, is dat de monteur heeft geconstateerd dat het probleem intern ligt.
Ik zal alsnog in de ticket vermelden dat het u het intern heeft uitgesloten dat het nu aan uw apparatuur/kabeltjes ligt, zodat wij dit verder kunnen escaleren.

Betreft de monteur, ik zie hier geen afspraak staan van een monteur. Wellicht wordt deze weer uitgestuurd als het bevestigd is dat het niet intern ligt.

Met vriendelijke groet,

Joost
Eindeloos gezever :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Vannochtend weer met de helpdesk gebeld, en ze nu gezegd dat ik vandaag perse een antwoord wil hebben, en niet akkoord ging met "we kunnen niet garanderen dat u vandaag wordt teruggebeld". Dat heeft gewerkt, werd zojuist gebeld door Tweak dat er een BBned monteur een volledige lijnmeting wilde doen en daarvoor contact met mij op wilde nemen, hij zou me 3x gebeld hebben. Ook werden tijdstippen en data waarop ik gebeld zou zijn opgegeven. Leuke is dat ik nergens in m'n logs deze belletjes terug kan vinden, BBned monteur is dus keihard aan het liegen. Ik ga ze zo wel weet bellen om te vragen of ik zelf contact op kan nemen. Waarschijnlijk nu dus het 3e weekend zonder internet, heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Unagi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:33:
Vannochtend weer met de helpdesk gebeld, en ze nu gezegd dat ik vandaag perse een antwoord wil hebben, en niet akkoord ging met "we kunnen niet garanderen dat u vandaag wordt teruggebeld". Dat heeft gewerkt, werd zojuist gebeld door Tweak dat er een BBned monteur een volledige lijnmeting wilde doen en daarvoor contact met mij op wilde nemen, hij zou me 3x gebeld hebben. Ook werden tijdstippen en data waarop ik gebeld zou zijn opgegeven. Leuke is dat ik nergens in m'n logs deze belletjes terug kan vinden, BBned monteur is dus keihard aan het liegen. Ik ga ze zo wel weet bellen om te vragen of ik zelf contact op kan nemen. Waarschijnlijk nu dus het 3e weekend zonder internet, heel fijn.
Dat is mij met de helpdesk ook overkomen. Wij hebben u echt gebeld meneer. Rare is, dat ik nooit 'niet aangekomen' gesprekken met andere partijen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Unagi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:33:
Hey Unagi, ben je inmiddels al fatsoenlijk verder geholpen? Laat het ons even via DM weten als we je ergens mee kunnen helpen. We kunnen hier en daar nog wel eens ingrijpen in langdurige storingen. Een 3e weekend zonder Internet laten we je toch niet gebeuren!! :/

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Gisteravond opeens 3 uur uitval (vanaf 20.50 uur) via BBned. Veel storingen de laatste tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

LithoMan

Toemaar

Ook hier al een paar dagen dat het internet om de haverklap eruit ligt. Wordt er een beetje naar van want heb de laatste maanden al veel storingen gehad. Ik woon in de regio Leiden.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Bij mij ligt de newsserver eruit....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

westergas schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:08:
Bij mij ook een connection refused melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

same here :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

yup :P lang leve tweakers :P weet ik iig dat het niet aan mij ligt :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 15:56
westergas schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:08:
Hier in Reeuwijk ook!

Marstek Venus E V154 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

En het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

LithoMan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:43:
Ook hier al een paar dagen dat het internet om de haverklap eruit ligt. Wordt er een beetje naar van want heb de laatste maanden al veel storingen gehad. Ik woon in de regio Leiden.
Met een zilveren Zyxel toevallig?

Mbt. de problemen, er waren issues met de stroom in bepaalde racks heb ik begrepen.
Afgelopen middag was er een onderbreking in de stroomvoorziening van een aantal servers.

Onder meer onze website, een DHCP server voor R+ glasvezeldiensten en een loadbalancer voor DSL usenet verkeer waren niet bereikbaar.

Na ingrijpen van onze engineers is dit probleem verholpen. Het duurde enige tijd voordat de engineers ter plaatse waren, waardoor de storing wat langer duurde dan voorzien was.

Onze excuses voor het ongemak.
Ja dus.

[ Voor 36% gewijzigd door BHQ op 23-10-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Kom net thuis, bij mij werkt Usenet ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

werkt weer *O*

[ Voor 59% gewijzigd door Mister_T op 24-10-2010 09:55 . Reden: instellingen stonden verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 23e weer maar eens een mailtje gehad van die leeghoofden. Ze wilden nu weten
met welke modems is getest had. Had ik pas op 27 juli doorgegeven :(

Vanavond werd ik gebeld door een of andere trien, die mij vertelde dat ze begrepen
had, dat ik problemen had met met internetverbing. Ik de heb de verbinding meteen verbroken.
Ik kan er echt niet meer tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Volgens mij ligt de nieuwsserver er weer uit. Ik krijg hier een 'too many connections' error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:38:
Vanavond werd ik gebeld door een of andere trien, die mij vertelde dat ze begrepen
had, dat ik problemen had met met internetverbing. Ik de heb de verbinding meteen verbroken.
Ik kan er echt niet meer tegen :(
Tja als je niet wil dat het wordt opgelost is het je eigen schuld. Dat je gefrustreerd bent ok, maar blijf wel professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
knakworst schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:53:
[...]

Tja als je niet wil dat het wordt opgelost is het je eigen schuld. Dat je gefrustreerd bent ok, maar blijf wel professioneel.
Professioneel blijven met dit soort grappen makerij ?
Wil niet vervelend zijn maar ik heb mijn internetabbo op gezegd vanwege deze onkunde.

Als een servicedesk zo slecht gemanaged wordt en er totaal geen communicatie is waarom zou ik daar dan nog extra voor betalen.
Als ik goedkoop internet wil met een mindere servicedesk zijn er nog 10 anderen die aanbieden.

Denk dat ze adsl gewoon dood laten bloeden omdat adsl dood gaat om het simpele feit dat het achterhaald is.

Kabel glas vdsl2 alles moet over de 50 mbit heen en het lijkt erop dat het onderhouden van adsl teveel gaat kosten.
Ik begrijp kpn daar ook wel in hoor waarom nog aan een adsl netwerk bouwen, gewoon met minimale kosten het netwerk behouden, en ondertussen nieuwe systemen neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Professioneel blijven. Wat een lachtertje.
Zou beter zijn als zij zich eens professioneel zouden opstellen.

Moet toch heel simpel op te lossen zijn, als zij denken
dat het aan mijn modem ligt:

Zij sturen een monteur langs met een getest modem,
ook een kabeltje wat door hun getest is en een werkende splitter.

1 minuutje werk. Die monteur kan dan zelf ook nog eens constateren
dat het niet aan het modem ligt. Maar nee hoor, dat is allemaal niet mogelijk.

Gevraagd of ik een leidinggevende kon spreken. Was niet mogelijk.
Heb dan gevraagd of ik dan een afspraak kon maken om met een leidinggevende
te spraken. Nee meneer, dat gaat niet.

Professioneel, ja, ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

knakworst schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:53:
[...]

Na verloop van tijd ben je er wel klaar mee? Zeker als je dan zo'n telefoontje krijgt. Een bedrijf met een dergelijke laakbare handelwijze, kun je moeilijk nog serieus nemen.

Mijn advies: aangetekende brief. En dan hopen, dat het ergens op een bureau belandt, met iemand met verstand van zaken.

Heb je een bezoek op basis van ongelijk voorgesteld? Als het wel aan jouw kant zit, dat jij de rekening betaalt, anders Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Laatst online: 21-07 23:14
bitshape schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

Je bent op een "M9"profiel gezet. (Downstream S/N 9db)
Ik heb dit ook gehad en ben van een 'open' profiel van 6db S/N Downstream naar een zgn M9 profiel gegaan.
Even bellen met de brakke helpdesk en vragen of ze je op een "M7" profiel vast willen zetten. (7db)

Mocht de helpdesk niet mee willen werken met je verzoek, laat dit dan escaleren via een DM naar het Tweak-bedrijfsaccount hier.
Ik kon zo snel niets vinden over die profiel instellingen, kan je daar wat uitleg over geven/verwijzen?
Maar zou dat ook voor mijn situatie kunnen gelden? Ik zit de laatste tijd op circa 12.000 kpbs terwijl dat eerst rond de 16.000 was.

Als ik een line test doe krijg ik dit

code:
1
2
3
4
5
6
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 30 db

Die 10 en 9 zijn volgens mij icky aan de lage kant.

[ Voor 8% gewijzigd door CrimsonRider op 28-10-2010 11:27 ]

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Tweak schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:49:
[...]

Hey Unagi, ben je inmiddels al fatsoenlijk verder geholpen? Laat het ons even via DM weten als we je ergens mee kunnen helpen. We kunnen hier en daar nog wel eens ingrijpen in langdurige storingen. Een 3e weekend zonder Internet laten we je toch niet gebeuren!! :/
Hoi Tweak, ik heb die dag contact opgenomen met de helpdesk om zelf naar de monteur te bellen, aangezien ik er weinig vertrouwen in had dat de monteur nu wel goed contact met me op zou nemen. Ik kon geen contact opnemen met de monteur en ze zouden de monteur vragen mij opnieuw te bellen, zou een weekend overheen gaan.

Toen was de maat vol en heb ik BBned gebeld, deze konden mij ook niet helpen aan contactgegevens van de monteur, maar konden me wel vertellen dat het gedaan werd door een extern installatiebedrijf. Na veel gezeur de naam gekregen van het installatiebedrijf. Daarheen gebeld en er werd mij verteld dat ik niet in hun systeem voorkwam. Dus of ik was nog niet aangemeld, of ik was aan een ander installatiebedrijf doorgegeven. Gevraagd welk ander installatiebedrijf dat was en toen dat installatiebedrijf gebeld. Ook daar stond ik niet in het systeem, maar waren ze wel zo lief om voor mij even BBned te bellen.

Binnen 5 (!) minuten had ik een monteur van BBned zelf aan de telefoon en die kon dezelfde middag nog langskomen. Lijn was uitstekend voor een afstand van +/- 2500m tov de centrale. De monteur kon me ook vertelen dat 10Mbit makkelijk haalbaar was, de snelheid die ik altijd heb gehad en waarover de helpdesk zij dat het op 2500m zo goed als niet haalbaar was. Het bleek uiteindelijk dat het modem kapot was. Webinterface deed het prima, modem kreeg alleen geen linesync. Alhoewel het leek alsof het aan de lijn lag, was het toch het modem. Monteur vond het raar dat mij nooit gevraagd was om het modem te vervangen.

Nieuw modem gehaald en aangsloten (Draytek Vigor 120). Alles ingesteld maar geen verbinding (althans, wel verbinding, maar die vloog er na 10secs elke keer weer uit), volgens de helpdesk omdat ik de encapsulation op 1483 bridged had staan, deze moest ik op routed zetten. Zo gezegd zo gedaan, weer geen verbinding. Helpdesk heeft toen mijn vaste IP weggehaald want een dynamisch IP zou het misschien oplossen. Geen verbinding. Toen heeft de helpdesk m'n IP vastgezet want dat zou misschien het probleem oplossen... Geen verbinding. Weer met de helpdesk gebeld en ze wilden m'n IP weer op dynamisch zetten want dat zou het probleem oplossen. Toen brak de klomp weer.

Dan maar zelf uitzoeken en alles proberen. Uiteindelijk encapsulation teruggezet naar 1483 bridged ipv routed en ik kreeg verbinding, echter zag ik dat er een hoop RX CRC errors op de lijn zaten. Toen het modem op ADSL1 (T1.413) geforceerd en voila, geen CRC errors en een stabiele verbinding. Eindelijk!

Echter dus 8Mbit ADSL1 ipv de 10Mbit ADSL2+ die ik altijd stabiel heb gedraaid. Maandag belde de helpdesk over de lijn. Hele verhaal opnieuw uitgelegd en ze gingen het uitzoeken. Krijg ik de volgende mail:
Wij kennen de Vigor 120 niet, dus helaas kunnen wij niet direct kijken waar het probleem ligt. Wel zien wij dat de lijn op 8MB intraint.
Dit is ADSL1. De poort check bij ons geeft dan aan Downstream SNR margin: 6dB, dit is al de ondergrens van ADSL1. Bij ADSL 2+ zal die waarde wel dalen en dat veroorzaakt vermoedelijk de CRC errors.
Dat ik ADSL1 geforceerd had is blijkbaar niet bij ze doorgekomen. De volgende mail teruggestuurd:
Er is een monteur langsgekomen die mijn lijn heeft nagemeten, volgens hem was de lijn van zeer goede kwaliteit en de 10mbit makkelijk haalbaar. Momenteel traint de modem in op 8Mbit omdat ik het modem op ADSL1 geforceerd heb. Wanneer ik het modem op ADSL2+ laat verbinden krijg in een SNR margin te zien van 8 of 9 dB (soms 8, soms 9, nooit lager).
Daarop het volgende antwoord teruggekregen:
Het kan best wezen dat 10Mbit haalbaar zou zijn, echt is de kans daarop zeer klein gezien afstand naar wijkcentrale (ca. 3km in kabellengte, niet hemelsbreed).

Als u in het verleden wel 10Mbit stabiel heeft gehaald dan kunt u wellicht een ander modem overwegen als bekabeling al gecontroleerd/ingekort is.
Ok, spreek de monteur met z'n diagnostische apparaat en m'n ~3 jaar stabiele 10Mbit lijn maar gerust tegen hoor. Ook de meerdere meldingen dat de afstand tussen modem en ISRA minder dan 50cm was is blijkbaar niet doorgekomen.

Kan best zijn dat een ander modem wel op 10Mbit ADSL2+ wil intrainen, maar ik heb het volledig gehad met TweakDSL.

Bedankt voor de aandacht, maar ik denk dat jullie bij de volgende verlenging een klant kwijt gaan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashart Interactieve Digitale Televisie

Ja, ze kunnen er wat van. Blijkbaar ook nog niemand die de Nederlandse taal machtig is.

Wat een stelletje amateurs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Geen idee wat Tweak aan het doen is, maar sinds een week traint mijn modem 2 mbit lager in dan voor die tijd (van 12 mbit naar 10 mbit).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:18:
Glashart Interactieve Digitale Televisie

Ja, ze kunnen er wat van. Blijkbaar ook nog niemand die de Nederlandse taal machtig is.

Wat een stelletje amateurs :(
Uhm, je weet dat dit de naam van een bedrijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Unagi schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:28:
[...]

Alhoewel het leek alsof het aan de lijn lag, was het toch het modem. Monteur vond het raar dat mij nooit gevraagd was om het modem te vervangen.
Dat hoort wel het standaardscript van de helpdesk te zijn ja. Wellicht was de helpdesker er onterecht van overtuigd dat je dat al geprobeerd had.
Kan best zijn dat een ander modem wel op 10Mbit ADSL2+ wil intrainen, maar ik heb het volledig gehad met TweakDSL.
Lijkt erop dat de combinatie Draytek/BBNED niet lekker werkt. Probeer eens de MTU op 1500 te zetten of kijk eens of er een Italiaanse firmware beschikbaar is.
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1686

Support van Tweak hoef je op de Draytek niet te verwachten:
De helpdesk kan u helpen met vragen over:

aansluiten van uw DSL modem en configuratie van door ons geleverde DSL modems.
up- en downloaden van uw website.
domeinregistraties.
factuurfouten.
alle zaken die beschreven staan in de support pages.
verkoop support.
afspraak maken voor monteur.

De helpdesk kan u niet helpen met:

installatie van software op uw PC.
netwerkzaken, die niet beschreven zijn in de support pages.
hardware, die niet door ons is geleverd.
problemen, buiten ons netwerk.
http://www.tweak.nl/consument/support/helpdesk.html

[ Voor 54% gewijzigd door knakworst op 02-11-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 14:00
Sleejuhr schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:11:
[...]

Uhm, je weet dat dit de naam van een bedrijf is?
Aan de posts van nikolaj te zien gaat het sowieso niet zo goed met z'n hart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:57
He allemaal.

Ik heb even een vraag .
Sinds dinsdag heeft tweak mijn verbinding verhoogd .
Allemaal leuk en aardig haalde 1400kb maar wel onstabiel .
Maar was al laat en heb het er bij gelaten .
Woensdag de orginelen modem er tussen gegooit 1300 kb stabiel .
Mooi andere modem er weer tussen kijken wat hij daar mee doet 1200 kb .
Ik weer modem omgezet 1100 kb .
Ik me draytek helemaal gereset 1200 kb .
Heeft iemand hier een antwoord op vind het zo vreemd .

Denk vraag het eerst maar hier want bij de helpdesk ken ik ze wel wat.
Nog nooit zo slechte service gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klinkt het zelfde als hier, sinds een week niet stabiel meer te krijgen op ADSL2(+). Op ADSL profiel werkt het allemaal wel stabiel. Geen idee wat ze aan het doen zijn daar bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:57
Nou stabiel is het bij mij wel .
Netjes een strakke lijn van 1200 nu met newsleecher.
Ik woon trouwens in ridderkerk voor die het willen weten.

Vind het leuk dat ze me verbinding verhogen .
Maar ik had een mail gestuurd met de vraag of de verbinding omhoog kon voor de laatste 4 maanden en hoeveel de kosten zouden zijn .
Niet dat ze gelijk me verbinding omhoog gooien maar gewoon of het mogelijk is en wat de prijs zou zijn .
Dus vanavond maar me rekening na kijken wat voor mooi bedrag ze er van gemaakt hebben.
Als ik er niet mee eens ben storten ze het maar terug en verlagen ze de verbinding maar .

Ook met de verhuizing ik heb 10x een mail moeten sturen toen hadden ze het pas door .
Zit er echt aan te denken om naar tele2 of zo te gaan .
Want hier krijg ik het nog aan me hart van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrimsonRider schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:13:
[...]

Ik kon zo snel niets vinden over die profiel instellingen, kan je daar wat uitleg over geven/verwijzen?
Maar zou dat ook voor mijn situatie kunnen gelden? Ik zit de laatste tijd op circa 12.000 kpbs terwijl dat eerst rond de 16.000 was.

code:
1
2
3
4
5
6

Ik heb gedaan zoals Bitshape schreef en de helpdesk gebeld met het profiel verhaal.
Na veel wikken en wegen (de helpdeskmedewerker wist het ook niet) en overleg werd het toch afgewezen.
Ze willen gewoon niet daar.
Ik blijf het vreemd vinden dat je jaren prima draait op 1700KB/s en dat er dan ineens 200 tot 250 KB/s afgaan.
Toen ik dat bij @Home meemaakte volgde er een nieuw abonnement wat ertussen geschoven werd, goed voor een opzegging. We zijn mild geworden 8)7
Maar ik zit mijn tijd nog wel uit en dan shop ik wel rond voor een veel sneller abonnement, ik ga er ook geen drukte meer om maken, het spul komt wel binnen.
Wel jammer, want door de jaren heen zijn ze best goed bezig geweest, het wordt er alleen niet beter op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:16
Toevallig is hier de laatse anderhalf week mijn snelheid ineens ook van 2000kb naar 1570 gekukeld.
Meerdere modem resets hebben geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Meer mensen met onderbrekingen vanavond? Bij mij ligt de verbinding er af en toe een minuut uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier loopt gaat het ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Verbinding goed, maar geen mail (ook geen webmail).....

[ Voor 51% gewijzigd door Gompie98 op 07-11-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

CrimsonRider schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:13:
[...]

Sorry voor de late reactie van mijn kant. Inderdaad ben je op een M9 profiel gezet (noise margin downstream: 9db) en is je snelheid lager geworden. Dit heb ik begin dit jaar ook ervaren en na hier klagen werd het door het Tweak-account in dit topic opgemerkt en hebben ze intern bij Tweak eea uitgezocht bij de leverancier van het gebruikte netwerk (BaByXL/Tiscali Wholesale netwerk). Voorheen werd er gebruik gemaakt van een "open profiel" met minimaal 6db op de verbinding om stabiel te zijn. Bij instabiliteit kan deze waarde hoger gezet worden bij intrainen op de DSLAM. (Je krijgt dan een vast profiel op jouw DSLAM poort)
Enfin, vervolgens hebben ze dit jaar eea gewijzigt zonder door te communiceren aan de Providers die van dit netwerk gebruik maken, wat resulteert dat volgens mij iedereen op een M9 profiel vast is gezet. Daar mijn verbinding jaren prima stabiel is geweest op 6db (open) en ik meer profijt heb aan max snelheid, ben ik gaan klagen bij de helpdesk van Tweak en ze wisten natuurlijk van niks. Nadat het Tweak-account hier op Tweakers mijn probleem las, hebben ze mij geholpen (waarvan Hulde!) en na navraag bij de netwerkleverancier en daarna aansturing bij de Helpdesk voor mijn probleem en persoonlijk Call-ID, mij de optie gegeven om op eigen risico een M7 profiel in te stellen. Het is nu al een tijdje veranderd en het werkt stabiel en prima op het zilveren zyxel-modem.

Waarschijnlijk dien je dit te doen via de medewerkers van het Tweak-account hier op Tweakers, alleen dienen zij dit op te pakken, je kan ze niet zomaar een DM sturen, alleen als ze er zelf om vragen.
Ik mis ze wel in dit topic (hint, hint!), Telfort doet dit op dit forum toch wat beter naar mijn inziens.

En de helpdesk is niet technisch helaas, eigenlijk alleen bedoeld als 1e klantcontact en doorgeefluik. Ik heb regelmatig contact gehad met ze, en wegens mijn persoonlijke Technische IT & ICT-kennis (ben zelf 3e lijns TD-er) zijn het niet altijd makkelijke gesprekken wegens gebrek aan kennis bij hen (1e lijns).
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:43:
[...]

Ik heb gedaan zoals Bitshape schreef en de helpdesk gebeld met het profiel verhaal.
Na veel wikken en wegen (de helpdeskmedewerker wist het ook niet) en overleg werd het toch afgewezen.
Ze willen gewoon niet daar.
Ik blijf het vreemd vinden dat je jaren prima draait op 1700KB/s en dat er dan ineens 200 tot 250 KB/s afgaan.
Toen ik dat bij @Home meemaakte volgde er een nieuw abonnement wat ertussen geschoven werd, goed voor een opzegging. We zijn mild geworden 8)7
Maar ik zit mijn tijd nog wel uit en dan shop ik wel rond voor een veel sneller abonnement, ik ga er ook geen drukte meer om maken, het spul komt wel binnen.
Wel jammer, want door de jaren heen zijn ze best goed bezig geweest, het wordt er alleen niet beter op.
Zie mijn verhaal hierboven, ik hoop dat het Tweak-account meeleest en dit oppakt voor jou en je zo op een M7-profiel kan zetten, zodat het verlies in snelheid geminimaliseerd wordt. :)
ps. De mensen van het Tweak-account op dit forum zijn niet de mensen van de 1e-lijns Tweak-Helpdesk!
Het zijn wel de juiste mensen die je kunnen helpen met het Profielen probleem.

Het is toch echt bekend bij ze, en ik vind het jammer dat Service op de DSL producten het ondergeschoven kindje lijkt te worden, alles is volgens mij nu gericht op Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Mailstoring is verholpen. Verbinding blijft ook weer up hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
14047 kbps / 948 kbps
---------------
noise margin upstream: 10 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 13 dBm
noise margin downstream: 9 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 31 dBm
---------------
Afstand tot centrale 1696 meter
Zyxel P-2602H-D1A // V3.40(AJZ.6)b4_20100801
===================
Kan iemand bovenstaande uitlezen? Is 24 Mbit mogelijk?
-------------------------------------
Edit:
Afgelopen nacht, tijdens de emailstoring, was de noise margin downstream 3 dBm

[ Voor 13% gewijzigd door Dazsur op 08-11-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Nope. 9dB noise margin is waarschijnlijke je ondergrens, verlagen naar 7dB gaat je niet bijzonder veel extra winst geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaaaaa ongelofelijk.....

Momenteel zit ik al bijna 3 weken zonder internet. Ik word door tweak echt NIET geholpen, ik krijg steeds alleen de helpdesk eraan die het doorgeeft bij de TD.

Vandaag een mail gestuurd, die ik hieronder zal plaatsten. In bijna 3 weken heb ik nog echt geen enkele keer goede hulp gehad van tweak. Dit kost mij echt dagelijks geld, gezien ik vanuit huis werk!!

Ik hou jullie op de hoogte, of wellicht heeft iemand anders een idee......???

Geachte Tweak DSL,

Momenteel zit ik voor ongeveer reeds 3 weken zonder een structureel werkende internetverbinding. Hiertoe heb ik naar inschatting momenteel reeds 25 keer contact gehad met de telefonische helpdesk. Het resultaat hieruit is tot op heden zeer ontmoedigend geweest.

Genomen acties (die ik me nog kan herinneren);
- Bij de eerste melding zijn we diverse zaken nagegaan (splitter, telefoonlijn). Dit had echter geen resultaat. De dag erop werkte het internet weer, maar een paar uur later laag deze er wederom uit. Vervolgens werd aangegeven dat het ik het met een andere modem moest testen? Deze heb ik uiteraard niet voor handen (maar later wel maar een gekocht)
- Daarna heb ik ongeveer iedere dag (soms zelfs 2 keer per dag) contact gehad met de helpdesk, waarin steeds mijn opmerking werden aangenomen, ze zouden doorgegeven worden aan de technische dienst, en ik zou worden teruggebeld.... Dit is echter slecht in 2 gevallen gebeurt door dezelfde helpdeskmedewerkers, of een terugbelmedewerkster, maar met geen nuttige informatie.
- De lijn is een keer geknepen om te kijken of dit het klapperen zou verhelpen, en dit 2 uur later wellicht het probleem zou verhelpen. De volgende dag weer teruggebeld dat het niet gewerkt had, dus zou de helpdeskmedewerker dit doorgeven aan de technische dienst waarop ik teruggebeld zou worden. Na wederom 20h niks vernomen te hebben, zelf maar weer eens gebeld, en blijkt dat de technische dienst had aangegeven dat ik toch met een andere modem moest geen testen.
- Uiteindelijk zelf voorgesteld om een nieuwe modem via Tweak te bestellen/ontvangen. Hier zou ik direct over teruggebeld worden.
- Na wederom niks vernomen te hebben binnen de afgesproken tijd, zelf weer gebeld met de vraag wat nu de status was? Zou wederom nagevraagd worden, en teruggebeld........ Ook hierop kwam geen reactie, dus weer zelf gebeld, ik kon hem bestellen voor de normale kosten (omdat mijn abo net verlengt was kreeg ik geen korting hierop) maar echter waren deze momenteel niet direct leverbaar, en daarom heb ik er zelf een gekocht (a 120E) om uit te sluiten of het aan het modem lag (wat mij ook door een eerdere medewerker werd aangeraden).
- Omdat dit geen standaard modem was kon ik niet geholpen worden met de instellingen hiervan, en heb ik een specialist gevraagd om dit in te stellen. De problemen zijn er echter nog altijd. Als ik het modem rest, lijkt het even te werken, echter klapt de lijn er steeds weer uit. Ik heb hierop nog van alles geprobeerd (splitter eruit, andere pc gebruiken, alle internetontvangers uit) echter nog altijd resultaat!!

Kortom; ik vind dat ik momenteel echt zwaar onder het verwachte niveau van Tweak geholpen wordt, en hoop dan ook echt dat binnen 24h een oplossing komt. Ik werk veel vanuit huis, en dit kost mijn dagelijks geld!

Tot slot hoop ik dat jullie de belofte van “meest relaxte provider van Nederland” en de eerste regel van de algemene voorwaarde artikel 7 gaan nakomen “TweakDSL streeft een zo ongestoord mogelijk gebruik van haar Internetverbindingen na“ , want momenteel kom ik al 3 weken lang niet verder dan jullie helpdesk, en lijkt het hier dus van geen kant op! T

Yours sincerely,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Whoah! Frustrerend! Zeker dat je tegen een muur lijkt te praten. Ik hoop echt dat die lui eens het licht gaan zien. Het management kan dit toch niet goedkeuren? Gooi die brakke helpdesk eruit!

Tweak moet echt snel hun mentaliteit bijstellen want dit gaat ze klanten kosten. Ik zal in ieder geval niemand ooit Tweak nog aanraden zolang ze hun service niet verbeteren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sinds eergisteren ligt Tweak er bij mijn ouders ook uit. Het heeft jaren gewerkt, maar nu blijft hij opeens hangen op 'Contacting DHCP' of een soortgelijke melding. De telefonische helpdesk was wel goed te bereiken en behulpzaam. Enige jammere tot nu toe is dat ze aangaven dat er een ticket gemaakt zou worden en ik er gisteren achterkwam dat dat niet gedaan was. Er blijft een mogelijkheid dat het probleem toch lokaal zit, dus heb op dit moment nog geen klachten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tickets maken.... idd... Als ik alle tickets ook daadwerkelijk onvangen had kon ik momenteel een aardig behangbedrijf beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het probleem was niet lokaal, want ik heb net van thuis gehoord dat het weer werkt. Heeft 2 dagen geduurd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meer dan 3 en een halve maand over een weer gemail heb ik afgelopen vrijdag onderstaand mailtje ontvangen:
Geachte heer/ mevrouw,

Gezien de lijn lengte van 4773 meter kunnen we u de volgende mogelijkheden aanbieden:

1. Lijn blijft op 8/1 profiel en valt af en toe weg

2. Lijn wordt kosteloos gedowngrade naar 1mb/512 kb en blijft stabiel (abonnement wordt dan ook aangepast)

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk
O N VO O R S T E L B A A R :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:25:
Na meer dan 3 en een halve maand over een weer gemail heb ik afgelopen vrijdag onderstaand mailtje ontvangen:

[...]

Communiceren is voor mietjes! Nee, gewoon out-of-the-blue zo'n mailtje sturen (zonder verdere uitleg over hoe en waarom) naar iemand die al gruwelijk lang op je zit te wachten. Dat is een veel beter idee!

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 15-11-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:25:
[...]

Kan het volgens jou kloppen, dat je op 4,8 km zit, of hebben ze dat uit de duim gezogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, thuis ligt m'n 3MBit TweakDSL verbinding eruit. Meer mensen last van een storing? Omgeving Uden btw. In het Telfort topic staat wel dat er een storing is bij de KPN/Tiscali/BabyXL dus het kan goed zijn dat ik daar nu ook last van heb. Het gekke is wel dat alle ledjes op m'n modem groen zijn. De status pagina van m'n modem lijkt ook in orde. Ik heb alleen geen internet, ping naar IP nummers wil ook al niet. Dus ik ben bang voor een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het volgens jou kloppen, dat je op 4,8 km zit, of hebben ze dat uit de duim gezogen?
Klopt volgens mij vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wat verwacht je dan? Dat ze jouw huis verplaatsen of dat ze de nummercentale wat dichterbij zetten? Of had je een verhaal van 3 kantjes verwacht?

KPN is tegenwoordig bloederig traag door uitgebreid bezuinigen op het aantal monteurs in 'het veld'. Als babyxl (?) via KPN een vraag tot onderzoek moet uitzetten en daar weken op moet wachten, vervolgens nog een keer om een uitgebreid onderzoek moet vragen, en je dan nog een keer door een extra helpdesk heenmoet zit je zo aan de 3 maanden.

Het is misschien jammer dat ze je het hele verhaal erachter niet vertellen, maar als babyxl het hetzelfde aanpakt als BBNed is er een hoop achter de schermen gebeurt waar jij geen weet van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:07:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat ze jouw huis verplaatsen of dat ze de nummercentale wat dichterbij zetten? Of had je een verhaal van 3 kantjes verwacht?
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik kan nog steeds niet begrijpen, waarom ik 3 jaar een probleemloze
internetverbinding via Tweakdsl heb gehad en dat mijn verbinding van de één op de andere dag regelmatig weg begint te vallen. Kan ook niet begrijpen dat ze diverse malen hebben geprobeerd om mij een ander modem aan te smeren, waar ik gelukkig niet ben ingetrapt. Kan ook niet begrijpen dat ik na een aantal maanden door één of andere onnozele trien wordt gebeld, die mij doodleuk vertelt, dat zij begrepen had, dat ik problemen had met mijn internetverbinding. DAT begrijp ik dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Tsja. Een modem kan gewoon 'bokken' en op den duur steeds minder gaan syncen. Zet je er een verse neer, heb je zomaar de kans dat de boel weer in orde is. Hoe zijn je noise margins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Weet iemand waar ik de gratis domeinnaamformulieren kan downloaden op de Tweak website?
Ik heb gemaild met Tweak, maar die verwijzen me naar SIDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Laatst online: 08-09 09:36
Dazsur schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:43:
Weet iemand waar ik de gratis domeinnaamformulieren kan downloaden op de Tweak website?
Ik heb gemaild met Tweak, maar die verwijzen me naar SIDN.
Welke formulieren bedoel je? In eerste plaats: sinds 27 maart van dit jaar doet de SIDN niets meer met (papieren) formulieren. Het is een hostingprovider vrij om wel met papieren formulieren / contracten / opzeggingen etc te werken.
Ten tweede communiceert de SIDN nooit met eind consumenten. De SIDN heeft alleen iets te maken met haar klanten: de hosting providers zoals bv tweakdsl.
Lijkt me dus da je iets harder moeten pushen aan de telefoon en duidelijk maken wat je wilt.

Iets anders. Ik kan sinds vandaag geen mail meer versturen. Hebben meer mensen hier last van? Ik krijg deze melding:
An error occurred while sending mail. The mail server responded: 4.3.5 Server configuration problem. Please check the message recipient abc@abc.nl and try again.
-- edit --

Mail verzenden lukt hier weer :)

[ Voor 2% gewijzigd door Haranaka op 28-11-2010 14:08 . Reden: update ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Net een test mailtje naar m'n hotmail account. Dit werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die op dit moment snelheids problemen ondervinden. Vanaf ca 13.30 uur is de download snelheid een stuk trager.
De newsserver is niet stabiel. Ik heb de max ingesteld op 800 KB/s wat normaal geen probleem en constant is. Nu varieert de snelheid tussen 34 KB en 437 KB/s. Een BBnet speedtest laat 5991.9 kbps zien terwijl dit normaal boven de 10.000 kbps is.
Zyxel P-2602H-D1A Interface Status: 14008 kbps / 967 kbps
Mijn postcode gebied is 7321

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Wat haal je met een download op http://speedtest.tweakdsl.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan haal ik wel de volledige snelheid. Volgens de browser 1.1/1.4 MB/s en DU meter 1.3 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wijziging vaste IP-adressen wegens werkzaamheden in het netwerk

In de eerste weken van december voert Tweak werkzaamheden in het ADSL netwerk uit waarbij vaste IP-adressen komen te vervallen en worden vervangen door nieuwe vaste IP-adressen.

De klanten waarvoor geldt dat er een vast IP-adres op de ADSL verbinding is geconfigureerd, worden individueel op de hoogte gesteld van de wijziging van het desbetreffende IP-adres. Tweak zal daarbij zo nauwkeurig mogelijk het moment van de wijziging aangeven en tegelijkertijd het nieuwe IP-adres voor de desbetreffende verbinding vermelden.

Tweak voert de werkzaamhedem aan het netwerk uit vanaf heden tot de week van 17 december.

Geplaatst op: 26-11-2010
Net de brief binnengekregen met vermelding van het nieuwe IP dat in de loop van volgende week wordt toegewezen. Hopelijk verandert de PTR ook mee dan kan ik verder met "mailserver spelen" :|.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Altijd leuk zulke IP adres wissels. Kun je je nieuwe IP adres weer toe laten voegen aan bijvoorbeeld SORBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MegaTronics schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:58:
Altijd leuk zulke IP adres wissels. Kun je je nieuwe IP adres weer toe laten voegen aan bijvoorbeeld SORBS.
Dan zou ik gewoon smtp.tweakdsl.nl als relay server opzetten voor je smtp server. Dan ben je van dat spam-gedoe af! Dan heb je namelijk ook gelijk geen 'consumenten'-ip-adres meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen loop je dan eventueel tegen de mailgrootte limiet van TweakDSL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MegaTronics schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:29:
Alleen loop je dan eventueel tegen de mailgrootte limiet van TweakDSL aan.
Die even groot is als die van de meeste andere verzenders en ontvangers. En het maakt niet uit of jouw mailtje bij Tweakdsl geweigerd wordt of bij Ziggo, toch? Je krijgt hooguit de bounce een minuut later.

Als 10Mbyte niet past is email niet het goede medium.

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 04-12-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

True, maar ik kom nog uit de Demon tijd dat er geen limiet was op de mail en dat je vrolijk CD ISO's kon mailen naar andere Demon gebruikers.

Het voordeel van het zelf rechtstreeks versturen is dat je zelf een log heb welke je kunt raadplegen in geval van problemen.

[ Voor 31% gewijzigd door MegaTronics op 04-12-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Opzeggingen zijn ze wel rap mee, moet toch nog iets positiefs meegeven :)

6 Weken terug opgezegt en jaja 1 december lag de stekker eruit inclusief een eindfactuur.
Pagina: 1 ... 36 ... 52 Laatste