I don't like facts. They have a liberal bias.
[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 04-12-2010 14:55 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

[ Voor 89% gewijzigd door Bastien op 04-12-2010 17:31 . Reden: foutje bedankt ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Oeh! Ik ben net wakker geschud door een Tweet van @TweakNL dat ze morgen gaan beginnen met die onderhoudswerkzaamheden aan de IP-reeksen; ik heb zelf ook een vast IP bij ze (84.245.23.x) maar geen bericht van ze ontvangen. Worden mogelijk niet alle vaste IP's getroffen?Nextron schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:44:
[...]
Net de brief binnengekregen met vermelding van het nieuwe IP dat in de loop van volgende week wordt toegewezen. Hopelijk verandert de PTR ook mee dan kan ik verder met "mailserver spelen".
... en oranje! :P
Ineens geen mail meer, blijkt mijn vaste IP weg te zijn, heb gewoon een nieuw IP! Zonder zelfde PTR.
Ik vind dit echt maf... Prutsers, en dit allemaal zonder kennisgeving! Ze kunnen voor mij zelf geen MAC adres vastzetten deze week, en reverse ook niet aanpassen!
[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-12-2010 20:07 ]
14 December gaat m'n lijn gemigreerd worden. Ik had het wel aardig van Tweak gevonden als ze dat gemeld hadden.
Mag ik vragen in welke IP-reeks je zat en nu zit, en of je van het Tiscali- of BBned-netwerk gebruik maakt? Bij mijn aansluiting is het op het Tiscali-netwerk niks veranderd tot op heden...WiNlUx schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:51:
Vandaag ook ruzie gemaakt met ze.
Ineens geen mail meer, blijkt mijn vaste IP weg te zijn, heb gewoon een nieuw IP! Zonder zelfde PTR.
Ik vind dit echt maf... Prutsers, en dit allemaal zonder kennisgeving! Ze kunnen voor mij zelf geen MAC adres vastzetten deze week, en reverse ook niet aanpassen!
Ik heb een zeer nette brief ontvangen dat ik deze week zou overgaan van 84.245.24.? naar 84.245.41.? en dat klopt 100% want vanmiddag had ik het nieuwe ip-adres. Oh ja, TiscaliiNSaNe-oNe schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:00:
[...]
Mag ik vragen in welke IP-reeks je zat en nu zit, en of je van het Tiscali- of BBned-netwerk gebruik maakt? Bij mijn aansluiting is het op het Tiscali-netwerk niks veranderd tot op heden...
Ik ben een paar jaar geleden op het Tiscali/KPN netwerk overgezet.iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:00:
[...]
Mag ik vragen in welke IP-reeks je zat en nu zit, en of je van het Tiscali- of BBned-netwerk gebruik maakt? Bij mijn aansluiting is het op het Tiscali-netwerk niks veranderd tot op heden...
Mijn ip's waren in de 84.245.34.* range.
Nu in de 84.245.5.* en 84.245.7.*
De verbinding is er wel op vooruit gegaan.. De snelheid iets hoger, en de ping tijden die rond de 22 MS zaten, gaan nu weer ineens naar de 9 á 10. Dit was een jaar geleden ook rond de 9 á 10 maar ineens was ie tegen de 20 aan...
Waar ik het meest van baal zijn de IP's. Ik vind het goed dat ze die wijzigen, maar niet zonder kennisgeving! Ik zit op afstand te werken, heb ineens geen verbinding meer, ga met de helpdesk bellen, dan zeggen ze dat er onderhoud is, en dat het na een half uur zou moeten werken... Maar werken, ho maar, totdat er wordt gezegd dat mensen met een VAST ip een nieuw IP krijgen... Op de website staat toch letterlijk in een nieuwsartikel:
Ik heb eergister nog met Tweak gebeld, en heb verteld dat ik 4 keer(!!!!) per dag disconnects heb, dus geen verbinding meer met Internet, terwijl mijn IP's wel in de routers blijven staan. De meneer zei dat ik de router eens moest resetten, het modem en dan nog eens moest kijken of het probleem dan wel zou oplossen. Als dát niet zou oplossen, zou hij de IP adressen vrijgeven zodat ik nieuwe zou krijgen, en heb gezegd dat hij dat absoluut niet mocht doen! Er draait namelijk een mailserver op. Hij verzekerde mij dan ook dat dat niet zou gebeuren... En wel nu, DUS TOCH!!De klanten waarvoor geldt dat er een vast IP-adres op de ADSL verbinding is geconfigureerd, worden individueel op de hoogte gesteld van de wijziging van het desbetreffende IP-adres. Tweak zal daarbij zo nauwkeurig mogelijk het moment van de wijziging aangeven en tegelijkertijd het nieuwe IP-adres voor de desbetreffende verbinding vermelden.
Ze mogen er iig nu weer alles aan gaan doen om het dynamische IP wat ik krijg, welke volgende week weer vast aan mijn MAC adres wordt gehangen, black/greylist vrij te krijgen, want een SORBS database ziet de range als een dynamische adress space. Bij ECHTE vaste IP's is dat niet.
Wat ik even heb bekeken bij RIPE is het volgende verschil:
Ná vernieuwing IP adres:
1
2
3
4
| inetnum: 84.245.5.0 - 84.245.5.255 netname: NL-CAMBRIUM descr: Cambrium BV descr: BBNed ADSL lines |
Oude range waar ik in zat:
1
2
3
4
| inetnum: 84.245.34.0 - 84.245.34.255 netname: NL-CAMBRIUM descr: Cambrium BV descr: Tiscali ADSL lines |
Wil dit zeggen dat ik nu weer op een BBNED lijntje zit!?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nee, ik gok van niet. Kwestie van ranges recyclen met wellicht nog een verkeerde tenaamstelling.WiNlUx schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:55:
Wil dit zeggen dat ik nu weer op een BBNED lijntje zit!?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Waar ik nu wel flink van baal is dat de verbinding helemaal niet meer werkt.. "Probleem bij netwerkprovider". Dit leek vanmorgen snel opgelost maar sinds vanmiddag ligt het er weer uit. Ik heb wel een IP-adres maar er komt geen pakketje doorheen. Noodgedwongen maar het wifinetwerk van de buren gepakt, maar kan nu geen eventuele problemen met servers oplossen omdat die dat IP-adres niet toelaten.
Ik hoop dat het snel wordt opgelost, en ik zal toch maar weer een UPC-backuplijntje erbij nemen, is wat veiliger.
PS : ik weet dat ik als bedrijf Business-DSL zou moeten nemen, maar dat is verre van heilig; bij Xs4all ooit eens 2 weken zonder internet gezeten ondanks dat het business-DSL was.. en schadevergoeding; kan je naar fluiten..
Lijkt me sterk. Getest met een kale lijn en naar welke host?TimmyUt schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:25:
Hier hetzelfde; had een 84.* heb nu een 217.* address... ping ligt nu behoorlijk wat hoger...
Wellicht wel interessant:
84.245.26.X:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.1.1
2 16 ms 15 ms 16 ms gw1-bng2.rt-spk.tis.cambrium.net [84.245.26.X]
3 18 ms 17 ms 17 ms fo1-asd-ve420-tisgw1.tc1.cambrium.net [217.19.16.121]
4 18 ms 17 ms 17 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.41]
NU:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.1.1
2 22 ms 22 ms 21 ms 217.19.X.X
3 22 ms 22 ms 22 ms 217.19.16.33
4 23 ms 22 ms 23 ms fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
5 23 ms 23 ms 22 ms fo1-ve163.sara.cambrium.net [217.19.16.17]
6 34 ms 35 ms 36 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.41]
Er zitten dus 2 extra stappen tussen voordat ie bij cambrium.net uitkomt....
(tracert naar www.battlefieldheroes.com overigens.)
Mijn ip zat in de 84.245.39.0/24 reeks en zit nu in de 217.19.30.0/24 reeks, Tiscali netwerk.
Maar @PisPix, over die voorwaarden: Bij 4.8 staat dit:
Tevens is op 26-11-2010 dit bericht geplaatst:Iedere Internetverbinding krijgt standaard een dynamisch uitgegeven IP-adres toegewezen,
tenzij anders overeengekomen. Deze IP-adressen zijn het eigendom van RIPE en zijn slechts
tijdelijk beschikbaar gesteld. Het kan voorkomen dat deze IP-adressen veranderen. De
Contractant heeft in geen geval het eigendomsrecht van het betreffende IP-adres. Tweak is
niet aansprakelijk voor enige schade als direct of indirect gevolg van veranderende IPadressen.
En hoe vervelend het ook is, maar er 100% zeker van zijn dat een brief niet verzonden is als je hem niet hebt gehad, kun je de laatste tijd helaas niet.Wijziging vaste IP-adressen wegens werkzaamheden in het netwerk
In de eerste weken van december voert Tweak werkzaamheden in het ADSL netwerk uit waarbij vaste IP-adressen komen te vervallen en worden vervangen door nieuwe vaste IP-adressen.
De klanten waarvoor geldt dat er een vast IP-adres op de ADSL verbinding is geconfigureerd, worden individueel op de hoogte gesteld van de wijziging van het desbetreffende IP-adres. Tweak zal daarbij zo nauwkeurig mogelijk het moment van de wijziging aangeven en tegelijkertijd het nieuwe IP-adres voor de desbetreffende verbinding vermelden.
Tweak voert de werkzaamhedem aan het netwerk uit vanaf heden tot de week van 17 december.
Maar wat ik me afvraag: Als jij zo afhankelijk bent van je lijn, heb je dan wel een zakelijk contract of heb je een 'gewone' consumenten-lijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 08-12-2010 23:35 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik ben ook al heel lang klant (jaar of 6) en heb het langzaam zien afglijden. Ik ben inderdaad afhankelijk van een (vaste) internet lijn. Maar ik kan dan een zakelijke lijn nemen met een mooie SLA erop en krijg dan geld als het er langer uit ligt dan de SLA, wat koop ik daarvoor? Nada. Ik zit wel te kijken om nu bij voorbeeld zakelijk internet te nemen via de kabel, wellicht als fallback.Room42 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:25:
N.a.v. het verhaal hierboven eens de voorwaarden doorgelezen, kom ik de facturen tegen... Ik ben al klant sinds 01-11-2002! Veel langer dan ik dacht!Echt jammer dat ze de laatste tijd zo'n vieze smaak in de mond leggen met hun helpdesk. Echt jammer!
Ook jammer dat ze hun gezicht hier nooit laten zien.
Maar @PisPix, over die voorwaarden: Bij 4.8 staat dit:
[...]
Tevens is op 26-11-2010 dit bericht geplaatst:
[...]
En hoe vervelend het ook is, maar er 100% zeker van zijn dat een brief niet verzonden is als je hem niet hebt gehad, kun je de laatste tijd helaas niet.
Maar wat ik me afvraag: Als jij zo afhankelijk bent van je lijn, heb je dan wel een zakelijk contract of heb je een 'gewone' consumenten-lijn?
Nee wat betreft de post heb je ook gelijk, betrouwbaar is ie niet, maar doe dan een combi van post en email. De website checken van je provider, is dat iets wat je zou moeten doen? Check jij de website van jouw automerk ook wekelijks voor mogelijke gebreken? Is een beetje de omgekeerde wereld. Ik heb echter wel kennissen/familie bij Tweak zitten en ook deze hebben geen van allen de post gehad. Sommige mensen op dit forum wel, andere niet. En al zou ik een brief gehad moeten hebben waarin m'n nieuwe ip stond enz enz enz. Dan zou de helpdesk dat toch door kunnen geven toen ik gisteren belde, en dan hadden ze m'n PTR toch mee moeten verhuizen? Administratie is gewoon een puinhoop. En aangeven dat je 2 weken geen controle hebt over je infra is serieus eerste klas falen.
Precies mijn gedachte; SLA is leuk, maar alleen indien je personeel hebt zitten wat niet aan het werk kan en aantoonbaar schade ondervindt, de schade die je dan hebt kan je verhalen, maar ondertussen blijft het wel een probleem dat je geen internetverbinding hebt en kan je nog steeds niet je klanten bedienen. Overigens zal ieder bedrijf, Tweak, KPN, of XS4All uit alle macht proberen om onder het betalen van schade uit te komen, of je nou een Superduper Platinum SLA contract hebt of een paar simpele garanties. Dat zijn doorgaans vrij lang sleepende processen.PisPix schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:01:
[...]
Ik ben ook al heel lang klant (jaar of 6) en heb het langzaam zien afglijden. Ik ben inderdaad afhankelijk van een (vaste) internet lijn. Maar ik kan dan een zakelijke lijn nemen met een mooie SLA erop en krijg dan geld als het er langer uit ligt dan de SLA, wat koop ik daarvoor? Nada. Ik zit wel te kijken om nu bij voorbeeld zakelijk internet te nemen via de kabel, wellicht als fallback.
Voor ZZP'ers en MKB'er is het voordeliger en veiliger om via 2 infrastructuren te kunnen werken; ADSL en Kabel. Als je een goeie router hebt merk je waarschijnlijk niet eens dat een van de 2 lijnen down is en als je geen superabbo's afsluit kan je ruim onder de 80 euro per maand blijven met beide verbindingen. De kans dat zowel ADSL als kabel eruit liggen is nihil..
Ik heb nu toch maar weer een eenvoudig UPC kabelabbo erbij genomen omdat Tweak bij uitval 5 werkdagen mag doen over herstel.. dat zou voor mij een ramp zijn, en die 20 euro per maand naar UPC is het dan ook meer dan waard. Jammer dat ik nu nog steeds offline ben, maar het is een wijze les.
dit is al de 2e middag nadat het probleem zich voordeed en het is nog niet opgelost.
Heeft hier iemand misschien meer informatie??
Don't trust an atom, they make up everything.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Januari 2011 jaar loopt mijn 2 jarig contract af. Heb gelijk maar even gebeld dat ik opnieuw met 2 jaar wil verlengen. En ook maar opgegeven welk .nl domeinnaam ik wil hebben. Want in die brief stond dat dit er gratis bijhoort.
Samengevat: ik ben juist erg tevreden met Tweak. Dat mag ook wel eens gezegd worden dacht ik. De enige reden dat ik mogelijk ooit wegga, is als er op mijn adres glasvezel gaat komen. Maar dat verwacht ik niet op korte termijn. Er is gewoon teweinig belangstelling in mijn wijk, of zoals ik vind: XMS stelt onredelijk hoge eisen, om de aanleg door te laten gaan.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Abo is netjes aangevraagd, ondertekend, de juiste overstapdatum ingevuld. 2 dagen voordat hij zou overgaan, had hij nog geen modem. Dan maar bellen. Er werd medegedeeld dat er geen contract was binnengekomen. Er zou een nieuw formulier opgestuurd worden om in te vullen en ja, dan zou het wat langer gaan duren. De volgende dag kwam het nieuwe formulier binnen en een forumulier met de Voip gegevens. blijkbaar was het contract wel binnengekomen?!
Op de dag dat het omgezet zou worden, was er nog geen modem. Online maakt de fout om nog niet de lijn vrij te geven. Tweak kan dus niet de lijn opeisen... maar schrijft wel al het complete abo geld af + administratiekosten + modemkosten.
Er wordt niet gebeld door Tweak met een mededeling... Dus maar weer zelf bellen. Er zou weer een nieuwe poging worden gedaan om de lijn te krijgen, die inmiddels open was. Maar die nieuwe poging kost wel een weekje, omdat het allemaal weer intern geregeld moet worden. Het modem konden ze nog niets over zeggen. Dat het geld al was afgeschreven... tja foutje!
Nu heeft mijn collega internet via Tweakdsl. Hij heeft van mij een Zyxel modem staan, want er is na drie weken nog steeds geen modem van Tweak. Tweak geeft aan, na wederom zelf gebeld te hebben, dat ze geen draadloze modems op voorraad hebben. Ik vraag me dan af, waarom ze niet even bellen en tijdelijk een ander modem sturen. Waarom moet mijn collega nu zonder internet zitten, als hij geen handig iemand had gehad met een modem.
Ik ben echt teleurgesteld in Tweakdsl en heb er spijt van dat ik het heb aangereden aan mijn collega. De helpdesk heb ik nu meerdere keren voor hem aan de lijn gehad en het is één drama. Tot twee jaar geleden zaten daar mensen die verstand hadden van zaken. Ze hielpen je met je probleem. Nu is het gewoon een callcenter geworden, met onwetende figuren, die alles en iedereen de schuld geven, maar niet oplossen.
www.battlefieldheroes.com
en
www.tinypic.com (laad wel maar is enorm traag)
Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen??
(zojuist ook getest bij een bevriend buren wireless en daar werkt 't wel... tele2)
[ Voor 22% gewijzigd door TimmyUt op 11-12-2010 00:25 ]
Oh, en http://www.microsoft.com/ wil ook al niet.
[ Voor 19% gewijzigd door fractal op 11-12-2010 09:08 ]
Facebook games (jaja, ik weet
Twitpic laadt niet of nauwelijks,
Even getest:
Microsoft inderdaad ook niet.
pidgin.im/ doet het niet.
Tinypic doet het niet
Battlefieldheroes doet het niet
Ben verder prima tevreden over TweakDSL, maar deze hickup is wel ff kl*te
Ik heb ze ook even getest over mijn lijntje en alle sites doen het hoor.Olgeros schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:49:
Ah gelukkig, ik ben niet de enige!
Facebook games (jaja, ik weet) zoals Farmville, Cityville etc etc werken niet, soms laadt de banner wel, maar de game zelf helemaal niet.
Twitpic laadt niet of nauwelijks,
Even getest:
Microsoft inderdaad ook niet.
pidgin.im/ doet het niet.
Tinypic doet het niet
Battlefieldheroes doet het niet
Ben verder prima tevreden over TweakDSL, maar deze hickup is wel ff kl*te
Upc lijntje that is.
Maar als ik het goed begrijp ben ik net op tijd geweest met opzeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door TRAXION op 11-12-2010 09:59 ]
Eerst de modem resetten hielp niks. Nu lees ik dat ik zomaar ben omgezet naar BBned (gecontroleerd en klopt dus).
Kan dit zomaar? Heb net weer betaald voor 2 jaar en was er redelijk tevreden mee. Mijn snelheid is met bijna 1/4 naar beneden gegaan.
Of moet ik nog iets instellen in de modem (Fritzbox)
[ Voor 10% gewijzigd door fjs op 11-12-2010 10:22 ]
To boldly go where no man has gone before...
Mag ik vragen hoe je dat gecontroleerd hebt?Nu lees ik dat ik zomaar ben omgezet naar BBned (gecontroleerd en klopt dus).
Hier is verbinding met veel websites nog steeds onmogelijk
(uiteraard al modem en lokaal netwerk al gereset en heb idd ook ander IP dan maandje geleden)
http://whatismyipaddress.com/Olgeros schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:34:
[...]
Mag ik vragen hoe je dat gecontroleerd hebt?
Hier is verbinding met veel websites nog steeds onmogelijk
(uiteraard al modem en lokaal netwerk al gereset en heb idd ook ander IP dan maandje geleden)
Daar kun je ook zien of het BBned is.
Snotverdikkie die bovenstaande sites doen het bij mij ook niet. En alles is heel traag!
Wat een pokke streek zonder mij te informeren.
En ik heb net een half jaar betaalt (500 euro). Kan ik daar nu vanaf? Dan maar wat meer geld en Kabel nemen ofzo.
ISP: Cambrium BV
Organization: Cambrium BV
Connection: Broadband
Proxy: None Detected
City: Amsterdam
Region: Noord-Holland
Country: Netherlands
Hostname: 84-245-xxx.xxx.dsl.cambrium.nl
ISP: Cambrium BV
Organization: Cambrium BV
Proxy: None detected
Type: Broadband
Assignment: Dynamic IP
Staat bij mij dus niks bij of ik op BBned zit......
Wel een dynamisch IP :-\ Nah ja, is niet erg (voor mij dan
Ik ga er van uit dat dit snel opgelost gaat worden, het lijkt zo op het oog alsof er ergens wat mis gaat in de routing. Zal eens een tracert doen op Microsoft...
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms 10.10.10.10 (intern)
2 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1 (intern)
3 23 ms 23 ms 22 ms 217.19.16.209
4 24 ms 23 ms 23 ms 217.19.16.33
5 52 ms 23 ms 23 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
6 24 ms 35 ms 35 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
7 24 ms 24 ms 24 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Tracert naar www.microsoft.com:
Tracing route to lb1.www.ms.akadns.net [65.55.21.250]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms 10.10.10.10
2 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
3 25 ms 33 ms 30 ms 217.19.16.209
4 23 ms 23 ms 23 ms 217.19.16.33
5 24 ms 23 ms 23 ms fo1-ve203.nikhef.cambrium.net [217.19.16.78]
6 23 ms 25 ms 23 ms fo1-ve155.sara.cambrium.net [217.19.16.22]
7 29 ms 35 ms 35 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.41]
8 23 ms 24 ms 24 ms if-3-3205.tcore1.AV2-Amsterdam.as6453.net [195.219.150.94]
9 118 ms 116 ms 116 ms if-7-2.tcore2.NJY-Newark.as6453.net [195.219.194.1]
10 117 ms 119 ms 116 ms if-3-2.tcore2.AEQ-Ashburn.as6453.net [216.6.87.9]
11 185 ms 211 ms 199 ms 206.82.139.38
12 116 ms 117 ms 117 ms 209.240.199.162
13 187 ms 187 ms 187 ms ge-5-0-0-0.co2-64c-1a.ntwk.msn.net [207.46.40.80]
14 187 ms 187 ms 187 ms ge-6-1-0-0.co1-64c-1a.ntwk.msn.net [207.46.43.170]
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
traceroute is gestart…
traceroute to lb1.www.ms.akadns.net (65.55.21.250), 64 hops max, 52 byte packets
1 fritz.box (192.168.178.1) 0.783 ms 0.408 ms 0.498 ms
2 217.19.16.209 (217.19.16.209) 212.728 ms 205.056 ms 203.346 ms
3 * 217.19.16.33 (217.19.16.33) 209.698 ms 177.243 ms
4 fo1-ve203.nikhef.cambrium.net (217.19.16.78) 132.470 ms 207.346 ms 212.450 ms
5 fo1-ve155.sara.cambrium.net (217.19.16.22) 184.695 ms 143.734 ms 132.326 ms
6 vlan505.icore1.ad1-amsterdam.as6453.net (195.219.150.41) 160.477 ms 128.885 ms 163.663 ms
7 if-3-3205.tcore1.av2-amsterdam.as6453.net (195.219.150.94) 153.482 ms 196.288 ms 199.070 ms
8 if-7-2.tcore2.njy-newark.as6453.net (195.219.194.1) 292.479 ms 254.726 ms 310.283 ms
9 if-3-2.tcore2.aeq-ashburn.as6453.net (216.6.87.9) 301.752 ms 266.649 ms 265.333 ms
10 206.82.139.38 (206.82.139.38) 287.651 ms 257.966 ms 278.583 ms
11 209.240.199.162 (209.240.199.162) 273.985 ms 256.780 ms 240.861 ms
12 ge-5-0-0-0.co2-64c-1a.ntwk.msn.net (207.46.40.80) 359.110 ms 358.381 ms 333.068 ms
13 ge-5-1-0-0.co1-64c-1b.ntwk.msn.net (207.46.46.94) 374.997 ms 306.887 ms 339.979 ms
14 * * *
15 * * *
16 * * *
Tweakers:
traceroute to 213.239.154.35 (213.239.154.35), 64 hops max, 52 byte packets
1 fritz.box (192.168.178.1) 1.751 ms 0.476 ms 0.353 ms
2 217.19.16.209 (217.19.16.209) 167.444 ms 148.766 ms 169.170 ms
3 217.19.16.33 (217.19.16.33) 161.025 ms 154.797 ms 203.932 ms
4 amsix.true.nl (195.69.144.171) 220.116 ms 196.398 ms *
5 10ge-e600-1.ams7.true.nl (87.233.1.218) 222.532 ms 216.349 ms 196.304 ms
6 * * *
7 * *
Word hier heel boos van
En voor de zekerheid... ook usenet doet nog wat ie moet doen. Snelheden heb ik (nog) niet getest maar da's ook altijd maar subjectief.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dat een Tweak IP-blok toevallig nog niet de juiste tenaamstelling heeft (recyclen cq. ongebruikt blok gebruiken) wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk een monteur in de centrale je lijntje gaat omprikken

Buiten dat, een traceroute naar microsoft.nl komt wel binnen een hop of 8 aan (de laatste geeft wrs. geen ICMP-replies). En buiten dat, Pidgin ligt ook gewoon daadwerkelijk plat lijkt het.. Niet de 1e keer overigens.
Ik weet zeker dat ik eerst bij Tiscali vaak uitgeprobeerd. Nu is het ineens BBned. Maakt me eigenlijk niks uit alleen is mijn verbinding heel erg naar beneden gegaan van 1,7(Jarpse schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:46:
Ok, hoe komen mensen bij de conspiracy dat de verbinding overgezet zou worden naar het BBned netwerk?
Dat een Tweak IP-blok toevallig nog niet de juiste tenaamstelling heeft (recyclen cq. ongebruikt blok gebruiken) wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk een monteur in de centrale je lijntje gaat omprikken
Buiten dat, een traceroute naar microsoft.nl komt wel binnen een hop of 8 aan (de laatste geeft wrs. geen ICMP-replies). En buiten dat, Pidgin ligt ook gewoon daadwerkelijk plat lijkt het.. Niet de 1e keer overigens.
Mooi dat ze het bij jou wel doen, je kan hier lezen dat meer mensen er last van hebben dat diverse sites het niet meer doen. Browsen naar microsoft.com gaat gewoon niet!Jarpse schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:46:
Zo doen de Facebook apps (bv Cityville en Farmville) en andere websites het hier ook niet meer.
PS: probeerde zojuist de servicedesk te bellen, maar aangezien ik mobiel bel (dat is dus 25ct/pm carrier + 10ct/pm voor 0900 nr) en beller nr 7 ben, ga ik daar niet op wachten.
Hopelijk ben ik niet de enige die hierover belt.
[ Voor 14% gewijzigd door Olgeros op 11-12-2010 12:05 ]
En ze gaan een lijn meting doen.
Wacht wel even af.
Hier op een Tiscali lijn werkt microsoft.com ook niet. OpenDNS as we speak weer. Probleem kan dus goed voorbij Tweak zitten.fjs schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:52:
[...]
Ik weet zeker dat ik eerst bij Tiscali vaak uitgeprobeerd. Nu is het ineens BBned. Maakt me eigenlijk niks uit alleen is mijn verbinding heel erg naar beneden gegaan van 1,7(naar 1,3(2). En werken sommige pagina niet meer bv www.opendns.com, etc.Tevens doet .Me het niet meer.
Als er geen verandering met de hand in het modem is uitgevoerd (VPI/VCI van 0/34 naar 0/35 veranderd om de boel daadwerkelijk op het BBned netwerk te laten werken, en volgens mij is dat niet de enige instelling die geswitcht moest worden) en er is nog verbinding, is er niet van DSL-netwerk geswitcht.
Paar minuten geleden, geen aanpassingen gedaan, enkel bovenstaande berichten gelezen
raar...
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Microsoft doet het weer evenals twitpic en FB apps.....
Duimen dat het zo blijft
Nee, ik werk niet bij Tweak
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\>tracert www.microsoft.com
Traceren van de route naar lb1.www.ms.akadns.net [65.55.12.249]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms eigen router
2 18 ms 18 ms 17 ms gw1-bras1.asd-dc2.tis.cambrium.net [84.245.34.1]
3 18 ms 17 ms 17 ms fo1-asd-ve420-tis1.tc1.cambrium.net [217.19.16.1
22]
4 18 ms 17 ms 17 ms fo1-ve420.nikhef.cambrium.net [217.19.16.125]
5 18 ms 17 ms 17 ms fo1-ve155.sara.cambrium.net [217.19.16.22]
6 31 ms 18 ms 17 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219
.150.41]
7 17 ms 18 ms 18 ms if-3-3205.tcore1.AV2-Amsterdam.as6453.net [195.2
19.150.94]
8 121 ms 111 ms 137 ms if-7-2.tcore2.NJY-Newark.as6453.net [195.219.194
.1]
9 111 ms 110 ms 134 ms if-3-2.tcore2.AEQ-Ashburn.as6453.net [216.6.87.9
]
10 111 ms 110 ms 111 ms 206.82.139.38
11 111 ms 110 ms 112 ms 209.240.199.162
12 181 ms 186 ms 181 ms ge-5-0-0-0.co2-64c-1a.ntwk.msn.net [207.46.40.80
]
13 182 ms 182 ms 181 ms ge-5-1-0-0.co1-64c-1b.ntwk.msn.net [207.46.46.94
]
14 182 ms 180 ms 181 ms 10.22.8.206
15 182 ms 181 ms 181 ms 10.22.8.54
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 10.22.8.58 rapporten: Het doelnetwerk is niet bereikbaar.
De trace is voltooid.
Daarna nog eens een tracert gedaan:
Traceren van de route naar lb1.www.ms.akadns.net [207.46.170.10]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms eigen router
2 18 ms 18 ms 18 ms gw1-bras1.asd-dc2.tis.cambrium.net [84.245.34.1]
3 52 ms 17 ms 17 ms fo1-asd-ve420-tis1.tc1.cambrium.net [217.19.16.1
22]
4 17 ms 17 ms 17 ms fo1-ve420.nikhef.cambrium.net [217.19.16.125]
5 18 ms 17 ms 17 ms fo1-ve155.sara.cambrium.net [217.19.16.22]
6 18 ms 17 ms 18 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [195.219
.150.41]
7 18 ms 18 ms 18 ms if-3-3205.tcore1.AV2-Amsterdam.as6453.net [195.2
19.150.94]
8 111 ms 112 ms 111 ms if-7-2.tcore2.NJY-Newark.as6453.net [195.219.194
.1]
9 111 ms 111 ms 114 ms if-3-2.tcore2.AEQ-Ashburn.as6453.net [216.6.87.9
]
10 111 ms 110 ms 110 ms 206.82.139.38
11 111 ms 111 ms 111 ms 209.240.199.162
12 207 ms 189 ms 182 ms ge-5-0-0-0.co2-64c-1a.ntwk.msn.net [207.46.40.80
]
13 181 ms 182 ms 187 ms ge-0-1-0-0.wst-64cb-1a.ntwk.msn.net [207.46.43.1
95]
14 181 ms 181 ms 185 ms ge-4-3-0-0.tuk-64cb-1a.ntwk.msn.net [207.46.46.1
60]
15 181 ms 182 ms 181 ms ten2-4.tuk-76c-1a.ntwk.msn.net [207.46.46.9]
16 181 ms 181 ms 181 ms po16.tuk-65ns-mcs-1b.ntwk.msn.net [207.46.35.142
]
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
Nu een tractert die gaat via KPN netwerk:
Traceren van de route naar lb1.www.ms.akadns.net [207.46.170.123]
via maximaal 30 hops:
1 37 ms 38 ms 38 ms werkstation
2 38 ms 38 ms 38 ms router
3 57 ms 55 ms 54 ms 195.190.242.6
4 56 ms 55 ms 55 ms nl-rt-dc2-isp-bb21.wxs.nl [213.75.64.114]
5 55 ms 55 ms 56 ms nl-rt-dc2-isp-bb21.wxs.nl [213.75.64.114]
6 56 ms 55 ms 55 ms 213.75.64.166
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 717 ms 800 ms 717 ms ldn-s2-rou-1021.uk.eurorings.net [134.222.229.22
2]
9 104 ms 124 ms 431 ms mchr-s1-rou-1041.uk.eurorings.net [134.222.226.2
50]
10 145 ms 145 ms 144 ms nyk-s2-rou-1001.us.eurorings.net [134.222.226.15
7]
11 146 ms 144 ms 144 ms 134.222.248.6
12 140 ms 140 ms 140 ms 209.240.199.227
13 141 ms 141 ms 142 ms ge-0-0-0-0.nyc-64cb-1a.ntwk.msn.net [207.46.47.1
8]
14 215 ms 215 ms 215 ms ge-7-0-0-0.co1-64c-1b.ntwk.msn.net [207.46.40.90
]
15 263 ms 220 ms 220 ms ge-7-2-0-0.wst-64cb-1b.ntwk.msn.net [207.46.46.1
16]
16 217 ms 216 ms 216 ms ge-4-3-0-0.tuk-64cb-1b.ntwk.msn.net [207.46.46.1
62]
17 227 ms 228 ms 220 ms ten2-4.tuk-76c-1b.ntwk.msn.net [207.46.46.23]
18 217 ms 217 ms 217 ms po14.tuk-65ns-mcs-1a.ntwk.msn.net [207.46.35.134
]
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
Als ik msn opstart via tweak verbinding dan doet die het niet , maar als ik een vpn verbinding maak naar een netwerk dat via KPN gaat en ik meld me aan met het msn account dan werkt het opeens wel, maar via tweak lukt het niet..
Ik heb een 2-3 weken geleden een Telfort verbinding aangevraagd. Voor het overnemen van mijn ADSL lijn moest er een huidige provider opgegeven worden. Tweak stond/staat niet in het lijstje van Telfort. Dus ik heb het Telfort webcare team benaderd. Die wisten mij te vertellen dat er al een order loopt om mijn lijn te migreren van Tiscali naar BBNED.Jarpse schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:46:
Ok, hoe komen mensen bij de conspiracy dat de verbinding overgezet zou worden naar het BBned netwerk?
OK, een traceroute naar die genoemde sites kwam van mij vandaan ook keurig goed, MAAR,,,,, in de browser geen van deze sites op het scherm. en op hetzelfde moment vanaf een xs4all ADSL aansluiting alles 100% OK.Jarpse schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:46:
Kortom, je conclusie gewoon deugt niet.
Overigens is het inmiddels opgelost. Ook mijn reverse DNS is weer OK.
En dan maakte ik zo te zien nog een typo ook
Was een flappy transit. Geen idee of 'ie inmiddels alweer aan staat, maargoed.
Zelfde verhaal hier, sinds woensdagochtend geen internet nadat Tweak mij een nieuw IP adres probeerde te geven waar ik overigens niet over geinformeerd ben van te voren.Arno schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:02:
Ik heb mijn nieuwe IP adres, maar de vorige stond in exception lists bij DUBL providers, kan ik dat allemaal weer opnieuw gaan doen
Ik zit nu dus al 5 dagen zonder internet en telefoon en elke keer dat ik de helpdesk bel kunnen ze me niet vertellen wanneer het weer gaat werken.
Verwijderd
Onlangs heb ik mijn 2-jaars contract met twee jaar velengd. Ik heb nu nog alle hoop dat het goed komt, maar als ik sommige berichten op dit forum lees vraag ik mij wel af of ik niet te optimistisch ben

Gemiddeld € 20,- per maand (12 - 24 Mbit), gratis domeinnaam, gratis verhuizing, gratis modem.Room42 schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:01:
Waarom zou je je contract verlengen? Enkel als de kosten daarmee een stuk lager worden, zou ik hier niet voor kiezen. Nu zit je namelijk weer 2 jaar vast en anders had je gewoon een opzeg termijn van een maand.
Zoveel opties in Mijn TweakDSL.
A'dam PVOutput
Ik dacht dat het bij mij zelf lag
- Sites die niet te bereiken zijn
- Een nieuw ipadres
- Een stuk lagere download dan een paar dagen geleden.
Zit nu al een aantal jaar bij tweakdsl en wilde naar tweakfiber overgaan.
Ga dit toch maar even uitstellen en over andere opties denken.
Verwijderd
Zoals Dazsur ook al antwoordde, de kosten zijn laag: ongeveer 20 euro per maand. Maar het belangrijkste voor mij was dat ik de afgelopen twee jaar altijd een prima adsl verbinding heb gehad.Room42 schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:01:
Waarom zou je je contract verlengen? Enkel als de kosten daarmee een stuk lager worden, zou ik hier niet voor kiezen. Nu zit je namelijk weer 2 jaar vast en anders had je gewoon een opzeg termijn van een maand.
Ik heb inmiddels de helpdesk gebeld, en ben uiterst vriendelijk te woord gestaan. Er is een ticket aangemaakt en ik zal worden teruggebeld.
Ik vermoedde het al dat het wegens migratie was, maar had wel verwacht dat het na een modem reset opgelost was. Helaas niet het geval en bovenstaande geeft mij geen gerust gevoel.
In het verleden al diverse keren "niet standaard" gevallen met helpdesk gehad dat ik hun liever mijd.
Ik vind dat mijn lijn extreem stabiel is (behalve dat lijnsnelheid van 21mbit naar 16mbit terug is gevallen) maar als er wat is, moet je maar geluk hebben dat ze het snel en goed oplossen heb ik het idee.
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Ik stap over naarTele2 50Mb, is nog goedkoper ook, al zal ik er wel een abo voor een knappe newsserver bij moeten nemen.
Ben het geklooi met mijn lijn een beetje zat, heb ook opeens een nieuw IP adres, maar kan niet achterhalen of ik nu ook over ben bezet naar BBNed.
Een paar jaar jaar geleden er alleen nog maar Tiscali geleverd door Tweak omdat BBNed te slecht was en nu wordt alles dus kennelijk weer BBNed .
Ze zullen waarschijnlijk een leuke korting hebben gehad , maar ze houden op zo'n manier geen tevreden klant meer over.
ook laden pagina's traag. Ik kijk het even aan, maar heb nog een jaar te gaan (wel per maand opzegbaar)...
[ Voor 30% gewijzigd door Quakie op 14-12-2010 18:46 ]
Hier al erg lang klant maar gelukkig met maandelijks opzegbaar. Toch maar de komende weken eens verdiepen in een alternatief. De servers staan niet meer thuis dus afhankelijk van die voordeeltjes van TweakDSL zijn niet meer nodig. Hopelijk wordt men er wakker en krijgt eea onderweg een schop om sneller te werken.
Verwijderd
Ik net gebeld met de helpdesk. Tja meneer, storing. Ik zeg: misschien migratie probleem?? Nee zegt de medewerker, u valt hier niet onder in uw gebied (Amsterdam). we zullen zien. zit iig al de heledag zonder internet.
Heeft heeft bij mij 2 jaar perfect gewerkt. Ik vrees het ergste als ik bovenstaande berichten lees.
Denk dat ik ook ga overstappen naar Ziggo of zo. Dit wordt mij te langzaam.
Heb een tijdje terug nog contact gehad met het door hun verlengen van mijn 2 jarig abbo waar ik niet voor getekend had. Toen zeiden ze dat ik per maand kon opzeggen. Zal eens kijken of dat inderdaad kan.
Er zijn een paar dingen die invloed hebben op de snelheid waarmee je modem intraint.
- Om te beginnen is dat het modem zelf. Het is me de afgelopen jaren opgevallen dat er bepaalde modems zijn die slechter gaan werken naar mate ze ouder worden. Oude speedtouch- en copperjet-modems hebben vaker moeite met het trainen op snelheden die eerder wel goed werkten.
- Splitters blijken in de loop der jaren ook nog wel eens stuk te gaan of slechter te gaan werken, en ook ruis van je splitter kan invloed hebben op de snelheid.
- Bekabeling kan oxideren en door mechanische beschadiging minder worden.
- En er kan in het stuk tussen je aansluitpunt en de centrale natuurlijk het een en ander misgaan.
Dat is grofweg in twee soorten probleem te splitsen. Overspraak van andere verbindingen in dezelfde kabel en beschadigingen aan de kabel. KPN-kabels bestaan uit paren koperdraad (duh) met papier of PVC als isolatie, een vulling van parafine om het water buiten te houden, en een mantel van staal, teer en staaldraad als wapening. Een kleine beschadiging van een schep ofzo kan tot een lek leiden, waardoor de parafine uit de kabel de grond inloopt en water de kabel inloopt. Dat gaat langzaam maar leidt tot langzaam afnemende snelheden voor mensen wiens aderpaar door de natte plek in de kabel loopt.
- reset je modem. gewoon, stekker eruit, vijf seconden wachten, stekker erin. De hoeveelheid overspraak wisselt gedurende de dag, en op een ander moment resetten levert altijd andere waardes op, en soms een aanzienlijke verbetering. Kost een minuut, dus onzin om het niet even te proberen.
- test zonder splitter. Als de splitter er niet meer tussenzit doet je landlijn het niet, maar even als test is er mee te leven. Het snoertje van je ISRA direct in het modem, en kijken of dat invloed heeft. Als je een forse verbetering merkt: een nieuwe splitter is een tientje bij de primafoon etc.
- Test met een ander modem. Ik ben gek en ik heb er drie liggen, en je hebt vast ook wel een nerd in je kennissenkring met een overtollig modem. Config maakt meestal niet uit, ook al klopt er niets van, het modem traint wel, en als je een laptop die op DHCP staat aan het modem hangt kun je in de webinterface van het modem zien op welke snelheid hij verbinding maakt. Als dat een forse verbetering is kun je de configuratie van het modem aanpassen voor een 'echte' test.
Lees even de Ziggo- en UPC-topics alhier na voordat je denkt dat het daar hemels is. En hetzelfde geldt voor andere ADSL-providers. Het is overal kut
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik ga dit zeker onderzoeken komende weken aangezien ik wat dagen vrij hebt.
Ik heb "toevallig" nog een nieuwe Zyxel modem liggen die ik bij vorige verlenging erbij kreeg. Vermoed 3 jaar geleden. Die recht opstaande zeg maar. Nu gebruik ik de zwarte zyxel versie ervoor. Weet even de type niet, maar telfort etc gebruikte ze toendertijd ook.
En hoewel ik je verhaal geloof is het natuurlijk wel vreemd dat je disconnect met 17 a 18mbit en in een nieuwe ip range met 15mbit intraint.. dan praten we over een uurtje later.. maar 15mbit voor een WO lijn binnen de 1 a 1.2km grens vind ik gewoon niet acceptabel meer.
Helemaal mee eens qua layer1/2. Echter, een nieuw ip kan wel degelijk invloed hebben op de layer 3 vertraging. Als er meer hops tussen zitten of verouderde/reeds druk bezette apparatuur (routers/switches), dan kan de uiteindelijk behaalde snelheid naar bijvoorbeeld de nieuwsserver wel omlaag gegaan zijn. De intrain-snelheid staat hier zoals jij duidelijk aangeeft wel los van. De ervaring van een eindgebruiker dat de snelheid omlaag gegaan is na het verkrijgen van een ander ip zal dus hoogstwaarschijnlijk in het layer 3 gedeelte zitten. Indien het modem na de migratie op lagere waardes uitkomt zou ik (ook) niet kunnen verklaren, tenzij er een andere DSLAM geplaatst is. Het wil nog wel eens dat bijvoorbeeld een Alcatel chip het minder lekker doet met een Cisco chip en daardoor lager uitkomt dan voorheen.burne schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:35:
Even voor de duidelijkheid: een ander IP heeft geen invloed op je snelheid. Het lijkt misschien zo, maar is zeker niet het geval.
Er zijn een paar dingen die invloed hebben op de snelheid waarmee je modem intraint.Als je snelheid lager is kun je de volgende punten uitproberen:
- Om te beginnen is dat het modem zelf. Het is me de afgelopen jaren opgevallen dat er bepaalde modems zijn die slechter gaan werken naar mate ze ouder worden. Oude speedtouch- en copperjet-modems hebben vaker moeite met het trainen op snelheden die eerder wel goed werkten.
- Splitters blijken in de loop der jaren ook nog wel eens stuk te gaan of slechter te gaan werken, en ook ruis van je splitter kan invloed hebben op de snelheid.
- Bekabeling kan oxideren en door mechanische beschadiging minder worden.
- En er kan in het stuk tussen je aansluitpunt en de centrale natuurlijk het een en ander misgaan.
Dat is grofweg in twee soorten probleem te splitsen. Overspraak van andere verbindingen in dezelfde kabel en beschadigingen aan de kabel. KPN-kabels bestaan uit paren koperdraad (duh) met papier of PVC als isolatie, een vulling van parafine om het water buiten te houden, en een mantel van staal, teer en staaldraad als wapening. Een kleine beschadiging van een schep ofzo kan tot een lek leiden, waardoor de parafine uit de kabel de grond inloopt en water de kabel inloopt. Dat gaat langzaam maar leidt tot langzaam afnemende snelheden voor mensen wiens aderpaar door de natte plek in de kabel loopt.Als die drie niet helpen en het verschil in snelheid fors is kun je de helpdesk bellen of mailen en vragen de lijn te onderzoeken.
- reset je modem. gewoon, stekker eruit, vijf seconden wachten, stekker erin. De hoeveelheid overspraak wisselt gedurende de dag, en op een ander moment resetten levert altijd andere waardes op, en soms een aanzienlijke verbetering. Kost een minuut, dus onzin om het niet even te proberen.
- test zonder splitter. Als de splitter er niet meer tussenzit doet je landlijn het niet, maar even als test is er mee te leven. Het snoertje van je ISRA direct in het modem, en kijken of dat invloed heeft. Als je een forse verbetering merkt: een nieuwe splitter is een tientje bij de primafoon etc.
- Test met een ander modem. Ik ben gek en ik heb er drie liggen, en je hebt vast ook wel een nerd in je kennissenkring met een overtollig modem. Config maakt meestal niet uit, ook al klopt er niets van, het modem traint wel, en als je een laptop die op DHCP staat aan het modem hangt kun je in de webinterface van het modem zien op welke snelheid hij verbinding maakt. Als dat een forse verbetering is kun je de configuratie van het modem aanpassen voor een 'echte' test.
Lees even de Ziggo- en UPC-topics alhier na voordat je denkt dat het daar hemels is. En hetzelfde geldt voor andere ADSL-providers. Het is overal kut
Heb 3 jaar lang een perfecte verbinding gehad maar het laatste jaar is het alleen maar minder en minder geworden.
Het begon met een corerouter die begon te hikken en sinds die tijd is het drama, maar nu het mooie.
Goede maat van mij heeft net een nieuwe woning waar wij alle kabels opnieuw hebben aangelegd vanaf de meterkast.
De eerste weken ging het redelijk, ongeveer 18 mbit.
Sinds de laatste netwerk change traint het modem nog maar in op 16 mbit, dus ik zeg ok splitter vervangen en modem even omwisselen.
Voor de duidelijkheid het modem hangt in de meterkast direct na het isra-punt.
Na het een en ander vergelijken kwamen wij tot de conclusie dat de lijn echt slechter is geworden.
Is er misschien een update geweest aan de dslams ? of verouderen de dslams dat die moeilijker het signaal door het lijntje kunnen persen.
Verwijderd
Gisteren paar keer gebeld met de helpdesk. Meneer: eind van de dag opgelost.
Heb zelfs even ander modempje geprobeerd. Je weet maar nooit. Echter zelfde probleem.
Straks maar weer bellen. Denk dat het tijd begint te worden andere ISP te gaan zoeken.
Qua kabel kan ik UPC nemen. Maar heb slechte ervaringen met UPC internet. Da's wel een aantal jaar geleden trouwens toen ze het net uitrolde. Modem ging toen vaak offline. Op eea manier durf ik toch niet overstappen te stappen naar UPC internet. Allehoewel digitale TV bij mij prima werkt.
Verder was ik altijd zeer tevreden over mijn verbinding van Tweak..... Ik hoop dan ook dat het vandaag opgelost wordt.........
Ik zit inmiddels ZEVEN dagen zonder internet! Overigens is niet Tweak aan het prutsen, maar de netwerkleverancier. Geen idee wie dat is. BBNed?Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 07:35:
Oke, vandaag de 3e dag geen Tweakdsl verbinding. Wel DSL, geen IP toegewezen.
Gisteren paar keer gebeld met de helpdesk. Meneer: eind van de dag opgelost.
In mijn geval heeft de voormalige ISDN-lijn een verkeerd profiel gekregen, waardoor alles niet werkt, ook geen sync.
A'dam PVOutput
Hier ook al 7 dagen geen verbinding. Helpdesk geeft de schuld aan netwerkleverancier.ericplan schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:05:
[...]
Ik zit inmiddels ZEVEN dagen zonder internet! Overigens is niet Tweak aan het prutsen, maar de netwerkleverancier.
Hoe is het mogelijk, zeven dagen! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door MED-iC- op 16-12-2010 13:24 ]
Na het verhaal van Burne in de praktijk te hebben gebracht gisteravond kom ik toch tot de conclusie dat mijn modem intraint op zo'n 16500/1100 maar dat mijn download nog niet eens de 1 MB/s haalt. Niet via de test bin van Tweakdsl, niet via usenet en ook niet via een eigen bestand van FTP. Dit was tot vorige week toch echt 1.7 MB/s, dat haal ik sinds de IP wijziging niet meer.PisPix schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:46:
[...]
Helemaal mee eens qua layer1/2. Echter, een nieuw ip kan wel degelijk invloed hebben op de layer 3 vertraging. Als er meer hops tussen zitten of verouderde/reeds druk bezette apparatuur (routers/switches), dan kan de uiteindelijk behaalde snelheid naar bijvoorbeeld de nieuwsserver wel omlaag gegaan zijn. De intrain-snelheid staat hier zoals jij duidelijk aangeeft wel los van. De ervaring van een eindgebruiker dat de snelheid omlaag gegaan is na het verkrijgen van een ander ip zal dus hoogstwaarschijnlijk in het layer 3 gedeelte zitten. Indien het modem na de migratie op lagere waardes uitkomt zou ik (ook) niet kunnen verklaren, tenzij er een andere DSLAM geplaatst is. Het wil nog wel eens dat bijvoorbeeld een Alcatel chip het minder lekker doet met een Cisco chip en daardoor lager uitkomt dan voorheen.
Ik kan wat dat betreft met bovenstaand verhaal meegaan hoor, het is net allemaal te toevallig dat het samenvalt. Wel balen, zal er ook eens een mail richting de helpdesk aan wagen. Al vrees ik dat het niet gaat helpen, ik heb immers nog verbinding
Vanmiddag nieuw IP-adres, staat weer op verschillende blacklisten.
Nu weer wachten op een nieuw IP-adres wat misschien niet op een blacklist staat.
Ik heb er een hard hoofd in, de helpdesk vroeg zich nl af of de technischedienst (.) dat wel vooraf kon controleren (..)
In mijn contract van 2 jaar geleden staat, een helpdesk tegen lokaal tarief.
Het helpdesknummer kost echter 10 cent per minuut.
Pffff.....gelukkig loopt mijn contract in Maart 2011 af.
Verwijderd
Onlangs is de derde termijn van mijn 2-jarig contract afgeschreven. Ik denk erover om dit bedrag eerst maar eens te storneren en incassering van de vierde termijn in januari te blokkeren totdat de lijn weer oké is.
In het verleden heb ik Tweak wel aan anderen aangeraden als goede provider. Nu zou ik dat denk ik niet meer doen.
Verwijderd
Ik zeg: hoe zit het met compensatie? Doen we niet. staat in de algemene voorwaarden. Opeens werdt mevrouw door een collega onderbroken. Aangezien de issue door tweak is veroorzaakt krijgt u wel een compensatie. Nou zei ik. Zorg nou maar eerst dat eea opgelost wordt. Heb ze even verteld dat ze Tweakers maar eens moeten gaan lezen als ze nog klanten willen vasthouden!!
Stay hungry, Stay foolish
Afgezien van het tijdstip van de switch (wel de datum) was het netjes aangekondigd. Ik kreeg alsnog een brief thuis met daarin mijn oude en nieuwe IP-adres.
Hopelijk blijft het zo goed werken, blijft altijd maar de vraag bij die knakkers...
Verwijderd
Dat betekent dus dat ik ook de komende dagen niet op een oplossing hoef te rekenen. Echt een professionele houding van deze providervriesren schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:27:
Ik zit inmiddels ook al 3 dagen zonder internet. Vraag me serieus af wat ze daar bij tweak aan het doen zijn. Werd me rustig verteld dat er van het weekend niet aan wordt gewerkt. Dit terwijl meerdere mensen gewoon zonder internet zit. Bij mij gaat tweak iig de deur uit.
Verwijderd
En ik dus ook niet. Tweak gaat ook bij mij eruit. Geld ga ik storneren.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:30:
[...]
Dat betekent dus dat ik ook de komende dagen niet op een oplossing hoef te rekenen. Echt een professionele houding van deze provider
Heb nog een keer gebeld vanmiddag. Het lijkt ze niet eens te intresseren. Maar ach, er zal wel een van de bekende call centers achter zitten
[ Voor 6% gewijzigd door PisPix op 17-12-2010 22:48 ]
Ik wou jullie mijn ervaring met tweakdsl niet onthouden, omdat ik er op dit moment totaal niet tevreden over ben.
Ik heb een twee jarig contract bij tweakdsl, dat nu nog een half jaar loopt.
Echter sinds woensdag 8 december heb ik geen internet meer.
Inmiddels al 12 telefoontjes verder en een hoop loze beloftes nog steeds niks.
De reden zou zijn dat ze bezig zijn hun platform te updaten.
Echter om een of andere manier kreeg mijn modem de eerste week geen IP adres. De tweede week van dit drama heb ik wel een IP adres maar werkt het internet verder niet.
Ik zit er echt zwaar aan te denken om overtestappen ook al heb ik nog een half jaar contract.
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik dit het beste kan aan pakken ?
Verwijderd
Ik zit zelf ook te denken om over te stappen. Zit een beetje te kijken welke provider het moet worden. Ben er nog niet uit.
Daarbij komt ook nog eens hoelang zoiets duurt als je eenmaal een provider heb gevonden.
Bij Online staat in de voorwaarden dat de levertijd ca 3 weken is. Dat schiet dus ook niet op.
Verwijderd
Ik vraag mij af: kan ik mijn tweejarig contract opzeggen? Tweak houd zich namelijk niet aan haar deel van het contract doordat zij (door onderhoud) de verbinding heeft "vernield". Blijkbaar kunnen zij nu hun verplichting niet nakomen. Volgens mij is dat een grond om het contract te ontbinden en het teveel betaalde bedrag terug te ontvangen. Wellicht kunnen de juristen onder ons hier iets over zeggen?
Dit zou ik ook inderdaad wel willen weten, Ik heb het echt helemaal gehad met tweakdsl.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 09:35:
Volgens het logboek had ik de afgelopen 10 uur een stabiele verbinding. Maar ja, het grootste deel van die tijd sliep ik. Nu is de lijn weer instabiel.
Ik vraag mij af: kan ik mijn tweejarig contract opzeggen? Tweak houd zich namelijk niet aan haar deel van het contract doordat zij (door onderhoud) de verbinding heeft "vernield". Blijkbaar kunnen zij nu hun verplichting niet nakomen. Volgens mij is dat een grond om het contract te ontbinden en het teveel betaalde bedrag terug te ontvangen. Wellicht kunnen de juristen onder ons hier iets over zeggen?
Wat op zich wel jammer is want het heeft anderhalf jaar zonder problemen gedraaid hier.
Gisteren avond nog een keer geprobeerd de helpdesk te bellen, maar die waren al vroeg naar huis toe omdat het sneeuwde

Ga ze maar is een mail sturen kijken of ze daar vandaag nog op reageren.
groetjes
robbert
Hier een lotgenoot, al was het bij mij donderdag 9 december voor de stekker eruit ging. Ik heb ook wel gekeken naar alternatieven, maar tweak heeft best wel een scherpe prijs. Ook mijn telefonie loopt via tweak (VOIP) en daar ben ik best teveden over, vooral omdat je daar geen extra kosten aan hebt, zelfs niet met 5 nummers.Nextria schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 07:41:
Goedemorgen,
Ik wou jullie mijn ervaring met tweakdsl niet onthouden, omdat ik er op dit moment totaal niet tevreden over ben.
Ik heb een twee jarig contract bij tweakdsl, dat nu nog een half jaar loopt.
Echter sinds woensdag 8 december heb ik geen internet meer.
Inmiddels al 12 telefoontjes verder en een hoop loze beloftes nog steeds niks.
De reden zou zijn dat ze bezig zijn hun platform te updaten.
Echter om een of andere manier kreeg mijn modem de eerste week geen IP adres. De tweede week van dit drama heb ik wel een IP adres maar werkt het internet verder niet.
Volgens mij is xs4all de enige provider die snel kan leveren, maar dat heeft z'n prijs.
Het vervelende is het ontbreken van informatie en het feit dat dit probleem maar bij een paar klanten speelt, waaronder jij en ik. In mijn geval ligt de oorzaak in de ISDN achtergrond van mijn telefoonlijn. Zo'n lijn houdt de ISDN status voor eeuwig, ook als er geen ISDN meer op geleverd wordt. Dat type lijn is met de upgrade niet meegenomen, waardoor er een verkeerd profiel op de lijn zit, althans zo hebben ze het uitgelegd.
A'dam PVOutput
Hallo,ericplan schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:18:
[...]
Hier een lotgenoot, al was het bij mij donderdag 9 december voor de stekker eruit ging. Ik heb ook wel gekeken naar alternatieven, maar tweak heeft best wel een scherpe prijs. Ook mijn telefonie loopt via tweak (VOIP) en daar ben ik best teveden over, vooral omdat je daar geen extra kosten aan hebt, zelfs niet met 5 nummers.
Volgens mij is xs4all de enige provider die snel kan leveren, maar dat heeft z'n prijs.
Het vervelende is het ontbreken van informatie en het feit dat dit probleem maar bij een paar klanten speelt, waaronder jij en ik. In mijn geval ligt de oorzaak in de ISDN achtergrond van mijn telefoonlijn. Zo'n lijn houdt de ISDN status voor eeuwig, ook als er geen ISDN meer op geleverd wordt. Dat type lijn is met de upgrade niet meegenomen, waardoor er een verkeerd profiel op de lijn zit, althans zo hebben ze het uitgelegd.
tweakdsl heeft inderdaad een best wel scherpe prijs, maar daar is de service ook wel naar zo te merken.
Ik heb liever dat ik meer betaal en dat een probleem professioneel en snel wordt opgelost dan dit.
Ook al is zo'n probleem maar 1 x in de twee jaar.
Het zijn niet alleen de koste van het internet wat je mis loopt.
Ik heb zeker al een stuk of 10-12 keer gebeld á 10 cent p/m.
Een dag voor de stekker er uit ging had ik net de nieuwe wow expantion + timecard gekocht.
Deze laatste tikt ook gewoon door al 10 dagen zonder dat ik er iets mee kan.
Heb net de mail gestuurd dat ik me contract wil opzeggen, en het bedrag van deze maand en de maande van volgend jaar geretourneerd wil hebben.
En een compensatie voor de telefoon rekening.
Wacht liever nog 6 weken extra op internet via een andere provider dan dat ik nog een week in ergernis zit.
Ik adviseer iedereen om het zelfde te doen en kijken of de dan misschien wakker worden.
met vriendelijke groet,
robbert
Ik heb destijds gespecificeerd de belkosten ingediend, nooit 1 euro gehad. Ondanks dat de fout bij hun lag.
Ander voordeel is dat UPC relatief snel levert als in aantal werkdagen 4 tot max 11 dus zelfs als tweak het niet fixt heb ik hopelijk volgende week weer internet. Tweak krijgt zodra ik weer verbinding heb een verzoek tot afsluiting waarbij ik het bedrag over de resterende maanden van mijn contract terug wil. Gelukkig is dit in mijn geval nog 3 maanden dus het valt opzich wel mee. Hoop dat bij tweak eindelijk eens een lampje gaat branden.
Stay hungry, Stay foolish
voorheen 1.7-1.8MB/sec was. Ik check deze draad en ik zie dat ik niet alleen ben. Ook mijn modem heeft een ander IP-adres gekregen.
Ik heb net een mail naar TweakDSL verstuurd, maar hopen dat ze er wat aan doen. Ik heb vier maanden geleden weer een abonnement van 2 jaar genomen ivm de 50% korting dus ik zit nog ff aan ze vast.
Die 1.3 vond ik nog niet zo erg, maar nu maken ze het wel heel erg bont! Ik zit er ook weer 2 jaar aan vast, maar als ik dit had geweten. Ik kan onderhand beter een 10Mbit abbo nemen!
Edit: Ik neem wat woorden terug zit nu op 1.37 MB/sec. Maar ik heb nog steeds een ip in de 84 reeks!
[ Voor 13% gewijzigd door DiMacho op 18-12-2010 19:13 . Reden: terugname ]
Verwijderd
Naja, gezien het verhaal van een andere GoTter die daadwerkelijk is overgezet naar BBned.. who knows..