[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 14:00
Dolletjes, eerst zat ik op 16 mbit nu nog maar op 8..... maakt ook niet uit wat ik doe.
Tweakdsl is de deur uit zodra ik verhuis, de groeten ermee, ga maar eens wat snellers zoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 13-10 08:40

BHQ

Vandread schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:56:
Dolletjes, eerst zat ik op 16 mbit nu nog maar op 8..... maakt ook niet uit wat ik doe.
Tweakdsl is de deur uit zodra ik verhuis, de groeten ermee, ga maar eens wat snellers zoeken >:)
Exacte sync rate van ~8064? Wat voor DSLAM/lijnkaart hang je op (doorgaans 4-letterige afkorting, die aan de remote side).

*edit* Teruggevallen op ADSL1?

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 18-12-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
Net even de posts vanaf begin december, ben dus duidelijk niet de enige.

Ik zit al enkele jaren bij Tweak. ADSL2+ (24/1) via het Tiscali netwerk. Dat was het in ieder geval toen ik erbij kwam.

Ik kreeg al nooit meer dan 15Mbit down, maar de ellende begon voor mij begin deze week. Het begon met een merkbaar tragere verbinding, Ook de eigen usenet service van TweakDSL droevig traag. Dinsdag (de 14e) lag het internet er compleet uit. Volgens de router was er wel een nette verbinding, maar packets gaan maar 1 kant op. Na 6 uur zonder internet en meerdere router restarts toch eens een mail naar Tweak om te kijken of er bij hun iets bekend is van een storing oid. Tot op hier was er nog niet echt paniek.

* 14:55 - Mail verstuurd
* 14:55 - Gelijk een autoreply terug met een ticketnummer, en de bizarre quote: "Wij streven ernaar de vraag zo spoedig mogelijk, doch zeker binnen 5 werkdagen te beantwoorden". Vijf werkdagen, voor de helpdesk van een ISP!? Ik begrijp dat ik beter had kunnen bellen, maar van een ISP mag je tegenwoordig toch wel verwachten dat ze mail binnen 24 uur beantwoorden?
* 19:23 - De volgende reply op mijn mail:

"Geachte heer / mevrouw,

Dit heeft met een interne migratie te maken. Zojuist heb ik hier een ticket voor aangemaakt en dit doorgestuurd naar onze netwerkleverancier.
Momenteel hebben wij te horen gekregen dat het uiterlijk deze week is opgelost.

Met vriendelijke groet,
Jimmy
Uw servicedesk"

Ik zit op dat moment (voor zover hun weten) dus al 10 uur lang zonder internet en krijg te horen dat het nog wel tot de eind van de week zou kunnen duren, alsof het verder geen issue is. Ondertussen had ik wel weer een aantal uur een verbinding, al was het erg traag en kon het de meeste video streams niet bijhouden. Rond 10 uur in de avond van die zelfde dinsdag klapte de verbinding er weer uit. Later op die avond nog een mail gestuurd met de vragen:
* Waarom zijn klanten hierover niet vooraf geinformeerd? (een migratie lijkt me geplande downtime)
* Waarom is er momenteel op de Tweak site niets over de storing terug te lezen? (Ik kan toch niet de enige zijn die hinder heeft van een dergelijke migratie)
* Is het normaal dat het bijna een week kan duren voordat een storing is verhopen? Migratie of niet, de overlast voor de klant hoeft toch niet zo groot te zijn dat die bijna het meerendeel van de dag compleet zonder internet zit!
Ik heb hier (nu 4 dagen later) nog steeds geen antwoord op. Maarja, 5 werkdagen heh. Ondertussen van dinsdag tot nu zaterdag iedere dag weer meerdere keren per dag problemen ondervonden. Soms klapt het internet er meerdere uren uit, soms klapt het internet eruit en is het na een router reboot kort daarna weer terug, soms is het internet zo traag dat een video stream met matige bitrate constant staat te bufferen.

Tot voor deze week was ik goed te spreken over Tweak, maar ik overweeg nu een overstap, zeker nu ik zie dat ik geen uitzondering ben.

Overigens heb ik nog steeds geen idee wat de "interne migratie" inhoud? Verhuizing van Tiscali naar BBned met ander IP? Heb er nooit informatie over ontvangen... geen mail, geen brieven, geen telefoon.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:59
Net even mijn modem herstart via de webschil van mijn modem en voila. ipv ADSL1. weer ADSL2plus.

Mijn snelheden zijn weer wat ik voorheen ook had.

Misschien dat iemand hier iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, nog steeds de status: Wacht op DHCP.....
In het weekend wordt er niet aan het netwerk gewerkt. Lekker hoor Tweak :-(
pffff........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
Het is inderdaad te gek voor worden, dat het zo lang moet duren.
Ze laten hun klanten gewoon zitten, en geven een antwoordt ja het kan een week duren.

Zo als ik op de vorige pagina al zei, ik heb gisteren een mail gestuurd met het verzoek tot ontbinden van het contract.

Ik zit te kijken voor UPC nu. een totaal pakket om dat ik op deze manier ook SiFi channel kan ontvangen.
Deze migratie en het lakse oplossen hier van gaat ze echt klanten kosten.

voor mij is het inmiddels dag 11 zonder internet. gelukkig heb ik aardige buren waar ik de WPA key van heb gekregen toen ik ze dit vertelde.

groetjes

robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vanochtend op http://beta.speedtest.net dat ik nu internet via BBNED heb terwijl ik tot voor een paar weken terug op het tiscali netwerk zat. Ik heb nooit bericht van een voorgenomen wijziging ontvangen, hoewel op de website staat dat je bericht ontvangt als je ip-adres wijzigt.
Ik heb vanochtend per email gevraagd mij terug te zetten naar tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Ik heb op dit moment weer grotendeels mijn oude snelheid terug. Wel vervelend dat mijn ADSL-modem steeds lager intraint. Ik zit weer lager dan gisteren en toen was het al aan de lage kant voor wat ik gewend ben.

Maar goed, mijn issue lijkt grotendeels verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 13-10 14:00
Hij traint ook weer hoger in bij mij, even alle kabels eraf, even wachten en alles er weer aan.
Nu 12223 down, weet niet of het exact adsl1 speed was gisteren.
Ik had meestal iets van 16mbit

Overigens had ik gisteren een nette restart via de software gedaan, dat hielp toen niet

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 19-12-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nextria schreef op zondag 19 december 2010 @ 08:14:
en geven een antwoordt ja het kan een week duren.
Je hebt vast wel gekeken wat voor SLA een consumentenlijn heeft. Als downtijd onacceptabel voor je is, is de oplossing een lijn met een betere SLA:

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/b7279d53358fcfea77f00a797f825dc2.PNG

Daar zit natuurlijk wel een prijskaartje aan. Een 2Mbit ADSL-lijn, brons, 1:20 kost je net geen honderd euro per maand. Maar, dan heb je de zekerheid dat problemen binnen twee werkdagen verholpen zijn. Maakt overigens niet heel veel uit waar je dat afneemt, overal is de 'SLA' voor consumenten vier weken, en zakelijk begint overal bij twee werkdagen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
burne schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:03:
Je hebt vast wel gekeken wat voor SLA een consumentenlijn heeft. Als downtijd onacceptabel voor je is, is de oplossing een lijn met een betere SLA:
Een SLA heeft er weinig mee te maken. Okee, als mensen geld terug zouden willen zien kan een bedrijf naar hun SLA wijzen. Maar naast waar een bedrijf technisch mee weg kan komen mag je als klant toch wel iets van service verwachten. Gelukkig hebben we in Nederland genoeg keuze uit andere ISPs die zichzelf wel serieus nemen, Momenteel de opties aan het vergelijken.

Ondertussen klapte de verbinding er ongeveer een uurtje geleden weer even uit.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Menthix schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:35:
Gelukkig hebben we in Nederland genoeg keuze uit andere ISPs die zichzelf wel serieus nemen, Momenteel de opties aan het vergelijken.
Ik kan je vertellen dat het allemaal geen reet uitmaakt. Een collega van me, ex-helpdesker (ondermeer) bij xs4all, heeft net 22 dagen zonder internet gezeten. Hij heeft dan het voordeel van ex-collega's direct aan kunnen spreken, maar dat verhelpt de andere problemen niet. Monteurs die onzin-verhalen vertellen, hun werk half doen, nog een keertje terug moeten komen etc. En hij betaalt het dubbele van jullie, dus je zou daar ook een betere dienstverlening voor verwachten.

Ik heb het al vaker geroepen: kijk vooral ook eens in de topics over andere providers hier. Het is overal kut.

Overigens heeft een SLA er alles mee te maken. Het verschil tussen brons en goud is of de monteur naar huis gaat om vijf uur en maandagochtend verder gaat of dat 'ie doorgaat tot het werkt. De SLA is de basis onder de oplossingsinspanningen die je provider wel of niet levert, wat bepaald wanneer escalatieprocedures in werking treden en dat soort dingen. En dat gaat niet alleen op voor je provider, maar ook voor z'n netwerk-leverancier en KPN. Ik heb vaak genoeg om vier uur 's nachts KPN-monteurs wakkergebeld en op pad gestuurd. Geen enkel probleem om iets op dat moment te laten fixen. Je moet er alleen wel voor betalen, en net zoals met een verzekering: vooraf.

[ Voor 28% gewijzigd door burne op 19-12-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Ik ben wel héél blij met mijn oude Vodafone abbo (geen datalimiet) en mijn desire want ik heb nu via Tweak geen verbinding :( Regio waterland.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 16:26
Sinds een uur of 5:00 geen internet hier via tweakdsl. Modem bouwt wel verbinding op maar ontvangt geen data. Regio ermelo.

Update: werkt hier sinds 8:30 weer.

[ Voor 15% gewijzigd door bruudx op 20-12-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11
Sinds ik gemigreerd ben (zonder brief van Tweak overigens, heb wel vast IP) heb ik ook problemen.
Ik heb nu een instabiele lijn, het modem verliest verbinding en moet een paar keer opnieuw verbinden voor het weer goed is, heel irritant. Soms is het een halve dag goed, maar het modem kan ook zo twee keer per uur verbinding verliezen.

Heb al een ticket openstaan, signaalwaardes zien er goed uit dus heb o.a. kabels maar even bekeken en vervangen, modem op ADSL1 laten intrainen maar dit helpt allemaal niet. Verbaasd me ook niet, heb nooit problemen gehad met een instabiele lijn tot de migratie, lijkt me toch echt een issue aan de kant van Tweak/netwerkleverancier. Zeker als ik hier de verhalen lees.... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Shartar op 20-12-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet te geloven, sinds woensdag geen internet.
Er word een wijziging gedaan waarover ik niet word ingelicht en dit gaat gruwelijk mis.
Dan zou je verwachten dat er alles aan gedaan word om het probleem zo snel mogenlijk te verhelpen, maar nee ze zijn lekker het weekend vrij.
Ik wou dat mijn werkgever zo makkelijk was.

Zijn er mensen bij wie het wel al werkt? en als ze het hebben opgelost werkt het dan meteen of moet eerst het modem nog worden gereset?
Anders kan ik in ieder geval om de zoveel uur het modem even een schop geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik al ruim 24 uur een on-onderbroken verbinding :)

Ik begin al hoop te krijgen op een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LamstraalASD
Ik zit sinds dinsdag 14 dec zonder internet. Ik werdt zowaar vanmiddag gebeld door Tweak en mij werdt vrolijk verteld dat de storing niet voor aanstaand weekend is opgelost door Tweak en/of BBned.
Lekker he!!!
De brief mbt in gebreken blijven van de service gaat morgen de deur uit en de laatste betaling ga ik storneren en dan maar op zoek naar een andere provider.
Ben bang dat ik tot na de kerst geen verbinding zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier lijkt de usenetsnelheid weer op het oude niveau te zijn, beetje instabiel maar toch gemiddeld weer 1.6-1.7 MB/s. Ook sites lijken weer vloeiender te laden. Hopelijk blijft het zo, geen zin om een andere provider te zoeken (o.a. om wat burne zegt).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Ergens tussen 18:00 en 19:30 vandaag klapte de verbinding er weer uit. Nu net de router een schop gegeven en voorlopig weer in orde.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:17:
Ik werdt zowaar vanmiddag gebeld door Tweak en mij werdt vrolijk verteld dat de storing niet voor aanstaand weekend is opgelost door Tweak en/of BBned.
Dat zeiden ze bij mij vorige week al (en dus dat het vorig weekend opgelost zou zijn). Mijn problemen begonnen ook rond de 14e.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

burne schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:09:
[...]
KNIP

Ik heb het al vaker geroepen: kijk vooral ook eens in de topics over andere providers hier. Het is overal kut.

Overigens heeft een SLA er alles mee te maken.
Welke providers /pakketten raad jij dan aan aan consumenten? Tweak is nooit zo slecht geweest als nu (sinds +6 jaar klant). Het kon dus wel. Is er een redelijk betaalbaar abonnement voor consumenten met een betere SLA?

Edit: Ik download op het moment met een hele 330 KB/s op een ADSL2 lijn |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 20-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Gelukkig is op mijn centrale geen BBNed ADSL2+ beschikbaar, mij kunnen ze dus niet migreren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Sinds de werkzaamheden van de afgelopen 2 weken, is het er alleen maar op achteruit gegaan! Ze zijn volgens mij echt aan het prutsen. Ook IP-adressen die vast stonden hebben ze weer vrij gegeven vorige week. Stumperts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

knakworst schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:49:
Gelukkig is op mijn centrale geen BBNed ADSL2+ beschikbaar, mij kunnen ze dus niet migreren _/-\o_
Dat, dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 13:07
Tijdens de IP wisseling een week zonder internet gezeten.. nu heb ik alweer anderhalve week een zeer instabiele verbinding. Net weer voor twee jaar betaald.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:31

Crusader

Arc Nature

Teh horror!

Maarre, het kan ook anders. Hoewel ik geen brief heb ontvangen, is de omzetting bij mij vlekkeloos verlopen. Had het niet eens in de gaten, totdat ik er achter kwam dat mijn vaste vpn verbinding met de zaak het niet meer deed. Het enige dat ik gemerkt heb zijn:
1. Iets langzamere usenet (geen 2,00 MB/s maar 1,75 MB/s gemiddeld)
2. In Battlefield Bad Company 2 veel server disconnects (maar dat kan ook ergens anders aan liggen)

Dus ik heb enorme mazzel gehad als ik het zo zie...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Azqi schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:16:
Welke providers /pakketten raad jij dan aan aan consumenten? Tweak is nooit zo slecht geweest als nu (sinds +6 jaar klant). Het kon dus wel. Is er een redelijk betaalbaar abonnement voor consumenten met een betere SLA?
Nouja, ik probeerde je duidelijk te maken dat een consumentenlijn een beroerde SLA heeft. Overal. Als het fout gaat zit je gewoon dagen tot weken zonder internet terwijl drie partijen elkaar de schuld proberen te geven. BBNed was 'in mijn tijd' heel open naar de ISP's toe over wie er wat aan het doen was, en BabyXL vertelde je nooit iets. Een ticket daar kon een dag tot een maand openstaan, en wat er gaande was, was niet te achterhalen. Vaak wisten klanten meer dan de ISP, omdat monteurs langskwamen en dingen vertelden die de ISP niet hoorde. Hoe het nu gaat kan ik je niet vertellen.

Maar het fundamentele probleem uit die tijd bestaat nog altijd: Het telefoonnet is een systeem van koperdraadjes die hier en daar al 60 jaar in de grond zitten. Halverwege de jaren 50 is telefoon grootschalig ingevoerd, en een kabel die eenmaal ligt is nauwelijks nog te vervangen. Alleen het graven kost al miljoenen en bijna duizend mensen 4-5 dagen zonder iedere telefonie-gerelateerde dienst laten zitten terwijl je lassen verplaatst van de oude naar de nieuwe kabel is maatschappelijk onacceptabel. Om nog maar niet te beginnen over 9 kilometer trottoir die een week lang openligt. Met niet alleen telefoon maar ook digitale diensten en DSL op een kabel is de kans op overspraak levensgroot. KPN wilde een limiet op het aantal DSL-aansluitingen in een kabel maar dat werd verboden, en nu steeds meer mensen DSL willen wordt dat probleem steeds meer een Groot Probleem™. KPN's grote plan om daar van af te komen is faliekant mislukt (ALL-IP) grotendeels doordat de uitrol van InternetPlusBellen finaal mislukt is (kijk je wel eens Kassa! en Radar?). KPN hoopte nu met VDSL het 'gat' naar de grootschalige uitrol van glasvezel te overbruggen, maar dat gaat niet gesmeerd en ook glasvezel wil niet echt opschieten.

Als je nu overstapt op een andere provider zit je met hetzelfde koperdraadje vast aan dezelfde centrale die eigenlijk dit jaar afbroken had moeten worden, en met 50% kans dat je op dezelfde apparatuur van een netwerk-provider uitkomt. Dus je klapperende lijn blijft gewoon klapperen en je snelheid blijft even beroerd. Je enige hoop is dat je nieuwe ISP het wel voor elkaar krijgt de problemen op te laten lossen. Maar dat is geen garantie voor de toekomst. Zodra ook je bejaarde buurvrouw toch maar wel ADSL neemt kunnen je problemen weer terugkomen.

Als je dat niet wilt is er maar één oplossing, en dat is betalen voor een hoger niveau van dienstverlening. Ik betaalde destijds voor 8Mbit/s 95 euro per maand. (bron). Dat is nauwelijks minder dan een zakelijke lijn nu, met betere garanties (2-3 dagen gegarandeerd) maar wel een lagere snelheid (2Mbit/s). Dat zal de kans op problemen niet verkleinen, want je dure zakelijke lijn zit op precies dezelfde apparatuur als consumenten, maar je weet zeker dat er snel iemand op pad gestuurd kan worden om het probleem op te lossen.

Overigens zijn, hoewel de details anders zijn, bovenstaande zaken ook (deels) van toepassing voor kabel en glasvezel. Ook een glasvezel van 15.000 euro (en een paar duizend per maand) is niet vrij van problemen.
Crusader schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:21:
Dus ik heb enorme mazzel gehad als ik het zo zie...
Volgens mij niet. Volgens mij gaat 98-99% ongemerkt en incidentloos. Ik heb bij klanten nog wat oude lijnen slingeren en die zijn allemaal stuk voor stuk ongemerkt overgegaan. Je hoort hier alleen de mensen bij wie het fout gaat en dat geeft een nogal vertekend beeld. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 20-12-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bedankt voor je reactie. Voor de prijzen met SLA moet je al gauw 140 euro neerleggen. Dan is het goedkoper om bv een UPC lijn ernaast te leggen.(met evt een extra news abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Misschien dat ze langzaam wakker worden:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=116
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=117
Al lijkt me dat niet direct een resultaat van de Tiscali->BBned migratie.

[ Voor 23% gewijzigd door Menthix op 21-12-2010 10:34 ]

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:21
burne schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:03:
Volgens mij niet. Volgens mij gaat 98-99% ongemerkt en incidentloos. Ik heb bij klanten nog wat oude lijnen slingeren en die zijn allemaal stuk voor stuk ongemerkt overgegaan. Je hoort hier alleen de mensen bij wie het fout gaat en dat geeft een nogal vertekend beeld. 8)
Ik ben het niet met je eens. Het feit dat de gebruiker niet merkt dat de lijn om gaat en een half uur down ligt wil in mijn wereld niet zeggen dat het geen incident is. Voor de mensen die geen brief hebben gehad en het dus unplanned downtime is, is het wat mij betreft gewoon een incident. Korte rondvraag in mijn eigen vriendenkring heeft aangegeven dat geen van allen een brief heeft ontvangen maar wel een ander ip. En ook jouw veronderstelling dat de klagende mensen hier slechts een klein percentage is, is grote onzin. De helpdesk is afgelopen twee weken moeilijk tot niet bereikbaar geweest vanwege de drukte (de verbinding werd verbroken vanwege de grote hoeveelheid mensen in de wachtrij). Veel van mijn kennissen zit niet op GoT en is dus hier niet aan 't klagen hier. De klagende mensen hier zijn meer de techneuten die hinder ondervinden aan de nasleep van zo'n migratie.

Ik heb de knoop gehakt en ga naar een zakelijke verbinding migreren met een time to fix garantie van 16 uur. Ik heb nog een jaar tegoed (vooruit betaald) maar die pak ik als verlies, hoe eerder die prutsers van m'n ISRA af zijn hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Menthix: Die omzetting van IP-nummers wordt volgens mij uitgevoerd door Cambrium.nl (die al een dik jaar hun eigen website niet hebben bijgewerkt). Als freeonline en later anno.nu gebruiker ga ik net als de Tweak DSL'ers via Cambrium het internet op. En Cambrium doet dat goed. Vrijwel nooit een storing en een betere snelheid dan met Online. Maar als ze gaan migreren, hou dan maar je hart vast. Ze doen het vaak op het verkeerde moment, zoals het eind van het jaar. En ze zijn erg moeilijk bereikbaar ook voor afnemende clubs als Tweak DSL en Anno.nu. Bij een vorige migratie 3 jaar terug ben ik 2 weken mijn ADSL kwijt geweest en deze keer ging het bij mij in 1x goed. Ik heb maar 10 minuten een lagere snelheid gehad en daarna was het iets sneller dan voorheen.

Je kan wel met de helpdesk van Cambrium contact opnemen, maar krijgt dan waarschijnlijk dezelfde persoon aan de lijn die ook voor Anno.nu en Tweak de helpdesk doet. Ze zijn net zo aardig en netjes, maar weten net zo min wat hun technische afdeling uitspookt.

Ik zit er allemaal niet mee. Ik betaal een low budget prijs en verwacht daar dus niet veel van. Tot nu toe valt het me daarom al jaren mee en ben ik erg tevreden zelfs over Cambrium. Maar toen mij dit zelfde evel een jaar of 3 terug overkwam dacht ik daar natuurlijk anders over. :-)

Het beste is om toch regelmatig het modem langers tijd uit te zetten zodat ie mogelijk de nieuwe instelling gaat ophalen. En voor je het weet doet ie het zomaar, heb je eerst nog wat aanloopproblemen en doet ie het na een half uurtje weer prima.

Zelf haal ik weer 16mbps naar servers in Nederland, Duitsland en Frankrijk en 6mbps naar California. Mijn jongste broer zit met een veel duurder kabel abonnement van Ziggo. Haalt in NL 22mbps, in Frankrijk en Duitsland maar 11 en naar California komt ie niet verder dan 3mbps. Dat terwijl daar veel Nederlandse software op blogging servers (blogspot.com, wordpress en bijvoorbeeld web-log.nl) draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

PisPix schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:48:
[...]

De helpdesk is afgelopen twee weken moeilijk tot niet bereikbaar geweest vanwege de drukte (de verbinding werd verbroken vanwege de grote hoeveelheid mensen in de wachtrij).
Toen ik nietsvermoedend belde vorige week, om ca. 14:00 uur 's middags, werd ik direct en zonder wachten geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Crusader schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:39:
[...]

Toen ik nietsvermoedend belde vorige week, om ca. 14:00 uur 's middags, werd ik direct en zonder wachten geholpen.
Het zal wellicht met vlagen zijn geweest maar de medewerkers zelf gaven ook aan dat het erg druk is geweest afgelopen twee weken vanwege de migratie. Kreeg m'n mobiele telefoon rekening binnen. 22 euro aan service nummers, allemaal 1 nummer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Vandaag een reply (6 werkdagen later):
Geachte klant,

Heeft u inmiddels al weer verbinding met het internet?

Wij hebben geprobeerd om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te stellen van het onderhoud aan ons netwerk.
Zo hebben wij bijvoorbeeld op onze website een nieuwsbericht geplaatst; http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=112
De klanten waarvoor geldt dat er een vast IP-adres op de ADSL verbinding is geconfigureerd, hebben wij individueel op de hoogte gesteld van de wijziging van het desbetreffende IP-adres.

Helaas ging het onderhoud niet bij alle klanten vlekkenloos en hadden sommige klanten geen werkende internetverbinding meer na de werkzaamheden. Uiteraard hebben wij hier direct melding van gemaakt bij onze netwerkleverancier om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Uw Helpdesk
Sander
Het is echter nog steeds niet stabiel. Gister klapte de verbinding er enkele keren er uit. Vanmorgen ook de router ook weer een reboot geven voordat ik van start kon.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding is nu al bijna drie dagen stabiel.
Alleen mijn snelheid lijkt teruggetzet van 12Mbit naar 10Mbit. Voor nu een prima (nood) oplossing. Maar toch zou ik wel graag mijn oude snelheid terug willen. Via Tiscali ging dat prima, dat zou dan tocg ook via Bbned moeten kunnen denk ik. En anders wellicht terug naar het netwerk van Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

PisPix schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:11:
[...]

Het zal wellicht met vlagen zijn geweest maar de medewerkers zelf gaven ook aan dat het erg druk is geweest afgelopen twee weken vanwege de migratie. Kreeg m'n mobiele telefoon rekening binnen. 22 euro aan service nummers, allemaal 1 nummer... :(
Modbreak:Op verzoek verwijderd..

[ Voor 37% gewijzigd door Equator op 23-12-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Niet te geloven!!!!! Vanmiddag is WEER mijn vaste ip omgezet. Ik heb gisteren bij de servicdesk (Ellis) gevraagd of men wilde checken of mijn nieuwe vast ip (twee weken geleden zonder brief gekregen) vast stond en of ze dit wilde bevestigen door m'n mac-adres te mailen. Resultaat... vanmiddag is mijn ip gewoon weer omgezet. Na 12 minuten in de wacht gehangen te hebben kreeg ik hoogvlieger Donny aan de lijn. Het is omgezet omdat de vaste ip adressen in een ander subnet zitten! En bedankt... maar dat was mijn vraag niet, ik wilde alleen weten OF mijn ipadres vast stond. Das de 2e keer dat het zonder bericht vooraf omgezet wordt. Kan ik weer diverse firewalls af, DNS omzetten en bij Sorbs proberen m'n ip whitelisted te krijgen. Wat een stel kansloze eindgebruikers zijn het bij Tweak. Heb de formulieren voor een zakelijke kabel verbinding met eigen subnet vandaag op de bus gedaan en zodra die binnen is wil ik van het experimentele gepruts af!!!!

NEEM NOOIT TWEAK ALS JE EEN PROVIDER MET ENIG VERSTAND VAN ZAKEN ZOEKT!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Thnx! Ik zal deze nog nodig hebben want m'n PTR is ook niet overgezet en mijn domein hangt nog wel aan de oude twee ip's die ik eerder had...

[ Voor 25% gewijzigd door Equator op 23-12-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Op dit moment (16:30) voor de verandering weer geen verkeer over mijn verbinding (Alkmaar, BBNED volgens mij). Wel IP-adres, geen verkeer. Sinds de migratie en mijn nieuwe IP-adres is de verbinding instabiel en een stuk trager, om moedeloos van te worden. Gezien de wachttijd bij de helpdesk (20 minuten, Crusader nog bedankt voor dat 036-nummer!) zal ik niet de enige zijn met storing.

Update: blijkt dat ze mijn verbinding aan het herconfigureren zijn omdat ie instabiel is, prima.. Maar meld dat dan even van te voren bij je klant, emailtje is zo getiept, scheelt veel frustratie.

[ Voor 20% gewijzigd door I-V-O op 22-12-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de 9e dag offline. Ik weer eens bellen. (op mail naar hun krijg ik al helemaal geen antwoord). Jammer dat ik toen nog niet de beschikking had over het 036 nummer. Nu inmiddels wel. (thanks Cusader). krijg ik te horen: U staat boven aan de escalatie lijst. Ik zeg jaja, laat maar zien dan. Mail mij die lijst is even. Antw: dat kan helaas niet. Ik geloof er geen snars van. Ondertussen kan je weinig doen. Ja, overstappen. Ook dit neemt een aantal dagen in beslag. Maar, denk toch dat dit de enige oplossing is als ik de overige reacties lees van die gene die wel verbinding hebben.

• Nextria
Bij mij is het inmiddels dag 15 en nog steeds niks.
Ga ook niet meer bellen ook. Sluit gewoon maar ergens anders een abbo af.

Ik dacht dat mijn contract nog 6 maanden liep bij tweak, maar blijkt nog maar 3 maanden te zijn.

Dus ik pak me verliezen maar en stap over.

Wel erg jammer.

Robbert

Verwijderd

@Nextria, je heb gelijk. Ben ook al aan het rondkijken. Zal toch weer een ADSL aansluiting worden wat opzich prima werkt. Met UPC heb ik in het verleden slechte ervaringen gehad dus durf het niet aan.

Verwijderd

Dag 10 zonder aansluiting hier. (en ook van mijn kant: Thanks Crusader).
Ettelijke keren contact gehad met Tweak maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik vind het persoonlijk vrij spijtig hoe het op dit moment met Tweak gaat. Ik heb m'n aansluiting sinds eind 2005 en dat heeft altijd (op enkele uren downtime na) altijd goed gewerkt.

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik ga vandaag dag 8 in zonder internet, echter beetje goed nieuws is dat de UPC spullen vandaag worden geleverd. Nu maar hopen dat UPC het wel doet (je weet het maar nooit met UPC). Ik heb voor mezelf ook besloten zodra tweak volledig is opgezegd om een goedkoop backup adsl lijntje naast UPC te nemen. Dan ben ik iig niet volledig afhankelijk van 1 provider. Vindt het wel erg typerend voor tweak dat het fixen van een internet verbinding langzamer gaat dan over te stappen naar UPC :s

Trouwens bellen naar tweak maakt ook geen ene fluit uit, heb meerdere malen gebeld elke keer ja we hebben een datum dat u weer wordt aangesloten. Vervolgens kunnen ze de datum niet geven, terugbellen doen ze ook nooit dus vindt het echt dramatisch slecht bij tweak momenteel.

Stay hungry, Stay foolish

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Het kan altijd erger, inmiddels dag 14 (vanaf 9 december 10.30 uur) Inmiddels in overspannen toestand het huis verlaten, kom volgend jaar wel weer eens terug :-)
Landal heeft gelukkig wel internet.

A'dam PVOutput

• PisPix
Ongelofelijk om de bovenstaande reacties te lezen... ik spring al uit m'n vel dat ze tot 2x toe m'n vaste ip omknoeien zonder bericht vooraf... er zijn gewoon mensen die al dagen/weken zonder internet zitten. En dan ook te lezen dat dit vaste/trouwe klanten zijn/waren... zo ga je niet met je klanten om! Als het loon naar werken zou zijn bij Tweak zouden ze droog brood eten en bij moeten betalen! Wat een wanprestatie!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 09:35:
Volgens het logboek had ik de afgelopen 10 uur een stabiele verbinding. Maar ja, het grootste deel van die tijd sliep ik. Nu is de lijn weer instabiel.
Ik vraag mij af: kan ik mijn tweejarig contract opzeggen? Tweak houd zich namelijk niet aan haar deel van het contract doordat zij (door onderhoud) de verbinding heeft "vernield". Blijkbaar kunnen zij nu hun verplichting niet nakomen. Volgens mij is dat een grond om het contract te ontbinden en het teveel betaalde bedrag terug te ontvangen. Wellicht kunnen de juristen onder ons hier iets over zeggen?
Op een consumentenlijn zitten nu een eenmaal niet de garanties die je met een zakelijke lijn hebt. Een enorme dooddoener natuurlijk, maar het is gewoon niet altijd redelijk te verwachten dat je een contract kunt ontbinden als er slechts een beperkte periode sprake is van downtime. Als het écht noodzakelijk is dat je geen downtime op je lijn kunt hebben, dan ben je beter op je plek met een lijn waar een SLA op zit.

Neemt natuurlijk niet weg dat wij er zelf ook enorm van balen als er klanten de dupe worden van onze verhuisactie. Het is de bedoeling dat we er met zijn allen beter van worden en blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. We weten echter ook dat we nagenoeg al deze problemen alsnog op kunnen lossen en daar momenteel druk mee bezig zijn. Meer dan aangeven wat je problemen zijn kun je op dit moment ook niet doen en ik begrijp dat dat een rot-situatie is. We hebben je problemen niet zo bedoeld en doen ons best alles zo snel mogelijk naar wens op te lossen.
PisPix schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:47:
[...] *zucht* Men heeft bij Tweak ook echt geen flauw benul wat hun domme onaangekondige actie heeft veroorzaakt...
Zoals eerder aangegeven heeft nagenoeg niemand iets van de actie vernomen, op het aantal klanten dat we hebben verhuist geeft slechts een fractie aan problemen te hebben ondervonden, en binnen een week verwachten we nagenoeg al die problemen te hebben opgelost. De actie is enkel niet aangekondigd voor klanten die geen vast ip hebben en voor deze mensen heeft de actie nauwelijks gevolgen. Als er wel klanten zijn die er last van hebben gehad dan betreuren wij dat, en zullen wij dit zo snel mogelijk oppakken.
MED-iC- schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:05:
vanmorgen een nieuw IP adres gekregen. (van 80.x naar 217.x) Zag ook meteen dat mijn modem nog maar op 8mbit intraint ipv de gebruikelijke 16mbit. meteen ticket laten aanmaken. Vreemde gang van zaken iig. zeker gezien het feit, dat ik hier geen enkel correspondentie over ontvangen heb.
We hebben alle klanten met een vast ip een brief gestuurd met daarin melding van het oude en het nieuwe ip. Je hoort blijkbaar bij de groep mensen die geen vast ip heeft. Let op! Een groot aantal klanten heeft geen vast ip, dat vaste ip heb je pas als je ons je mac-adres doorgeeft en verzoekt om het ip vast te zetten. Dat een groot aantal klanten maanden tot zelfs jaren lang hetzelfde ip heeft komt puur omdat zij blijkbaar niet genoeg downtime hebben gehad om een nieuw ip af te dwingen.

Mensen zonder vast ip hebben dan ook geen brief ontvangen en hadden, buiten de migratie om, hoe dan ook vroeg of laat een ander ip ontvangen.
Vandread schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:56:
Erg spijtig natuurlijk dat je niet tevreden bent en dat is voor ons ook niet leuk om te horen. Ik moet er wel bij zeggen dat wij voor deze migratie enkel lijnen hebben verhuisd die op gelijke of hogere snelheid konden worden gemigreerd. Wat je in dit topic nauwelijks terugleest: een groot aantal mensen is gewoon in snelheid gestegen! Daar waar de lijn toch trager is geworden spreken wij van een incident en dat kan in negen van de tien gevallen gewoon opgelost worden. Het is inderdaad druk op de helpdesk en we zijn hard aan het werk een achterstand in te halen, maar met een week moeten alle bekende gevallen op minstens de oorspronkelijke snelheid verder kunnen, mogelijk een uitzondering daargelaten. Zorg er dus voor dat je één van die bekende gevallen bent!
Menthix schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:35:
Ik zit op dat moment (voor zover hun weten) dus al 10 uur lang zonder internet en krijg te horen dat het nog wel tot de eind van de week zou kunnen duren, alsof het verder geen issue is. Ondertussen had ik wel weer een aantal uur een verbinding, al was het erg traag en kon het de meeste video streams niet bijhouden. Rond 10 uur in de avond van die zelfde dinsdag klapte de verbinding er weer uit. Later op die avond nog een mail gestuurd met de vragen:
* Waarom zijn klanten hierover niet vooraf geinformeerd? (een migratie lijkt me geplande downtime)
* Waarom is er momenteel op de Tweak site niets over de storing terug te lezen? (Ik kan toch niet de enige zijn die hinder heeft van een dergelijke migratie)
* Is het normaal dat het bijna een week kan duren voordat een storing is verhopen? Migratie of niet, de overlast voor de klant hoeft toch niet zo groot te zijn dat die bijna het meerendeel van de dag compleet zonder internet zit!
Ik heb hier (nu 4 dagen later) nog steeds geen antwoord op. Maarja, 5 werkdagen heh. Ondertussen van dinsdag tot nu zaterdag iedere dag weer meerdere keren per dag problemen ondervonden. Soms klapt het internet er meerdere uren uit, soms klapt het internet eruit en is het na een router reboot kort daarna weer terug, soms is het internet zo traag dat een video stream met matige bitrate constant staat te bufferen.
Het zou kunnen zijn dat je lijn niet helemaal lekker is overgezet, in dat geval moet er gewoon een monteur de wijkcentrale in om de bekabeling te controleren. Dat gebeurt normaal gesproken binnen een week en de kans is best aanwezig dat je problemen dan gewoon verholpen zijn. Wij rekenen erop dat je problemen dan verholpen zijn en dat je de komende jaren gewoon op een stabiele lijn reken kunt.
Tot voor deze week was ik goed te spreken over Tweak, maar ik overweeg nu een overstap, zeker nu ik zie dat ik geen uitzondering ben.

Overigens heb ik nog steeds geen idee wat de "interne migratie" inhoud? Verhuizing van Tiscali naar BBned met ander IP? Heb er nooit informatie over ontvangen... geen mail, geen brieven, geen telefoon.
Je hebt een abonnement op DSL van Tweak en dat is wat je krijgt, voor en ná de migratie; we gaan er voor zorgen dat het zo snel mogelijk weer werkt voor je. We hebben mensen in het verleden wel eens de mogelijkheid gegeven om te kiezen met welk netwerk ze wilden worden aangesloten, dat is echter niet meer aan de orde en ons uitgangspunt is heel simpel: wij willen een uitstekend dsl-product bieden en daarvoor pakken we gewoon het beste netwerk. Omdat klanten normaal gesproken niet doorhebben dat ze verhuist zijn hebben wij ervoor gekozen om enkel klanten met een vast ip op de hoogte te stellen; dat is de enige groep die hier merkbaar last van zou kunnen hebben.

In dit topic zie je een groot deel van de mensen terug waarbij helaas wel iets mis is gegaan, dit is op ons klantenbestand een erg kleine groep en we betreuren het zeer dat er problemen zijn. Deze problemen zijn echter vrijwel altijd binnen een week op te lossen en ik denk dat het beeld dat 'heel veel mensen' er last van hebben de werkelijkheid ook een beetje vertekend.
MED-iC- schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:38:
Net even mijn modem herstart via de webschil van mijn modem en voila. ipv ADSL1. weer ADSL2plus.

Mijn snelheden zijn weer wat ik voorheen ook had.

Misschien dat iemand hier iets aan heeft.
Het klopt dat voor een aantal klanten het resetten van het modem zal helpen, een goede tip voor iedereen die zich nog niet in de problemen heeft verdiept!
PisPix schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:01:
Ongelofelijk om de bovenstaande reacties te lezen... ik spring al uit m'n vel dat ze tot 2x toe m'n vaste ip omknoeien zonder bericht vooraf... er zijn gewoon mensen die al dagen/weken zonder internet zitten. En dan ook te lezen dat dit vaste/trouwe klanten zijn/waren... zo ga je niet met je klanten om! Als het loon naar werken zou zijn bij Tweak zouden ze droog brood eten en bij moeten betalen! Wat een wanprestatie!
Als je echt een vast ip hebt dan hoor je ook je oude ip gewoon te behouden, zou je aan kunnen geven wat je klantnummer of postcode is zodat ik je verder kan helpen? (Doe dit in een direct-message aub).

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Erg spijtig natuurlijk dat je niet tevreden bent en dat is voor ons ook niet leuk om te horen. Ik moet er wel bij zeggen dat wij voor deze migratie enkel lijnen hebben verhuisd die op gelijke of hogere snelheid konden worden gemigreerd. Wat je in dit topic nauwelijks terugleest: een groot aantal mensen is gewoon in snelheid gestegen!
Net de Helpdesk gesproken omdat mijn lijn 4 mbit trager is dan voorheen, antwoord : " is niet anders, kunnen we niets aan doen " .. De snelheid zou zijn verlaagd omdat de lijn anders niet stabiel is.. Terwijl het voor de migratie 1 jaar en 9 maanden retestabiel is geweest en strak op 14mbit heeft gestaan. De infrastructuur is hier prima, bij voorgaande providers zat ik op 17mbit, daar kan het dus niet aan liggen.

Ik voel mij als klant eerlijk gezegd flink genaaid.. Niet alleen krijg ik een nieuw IP (ik had vast) wat me uren aan werk heeft opgeleverd om firewalls te herconfigureren , tevens heb ik dagen downtime gehad en nu zit ik met een tragere verbinding, waar Tweak kennelijk 'niets' aan kan doen. "Met z'n allen beter van worden" is dus een relatief begrip.

edit;
wil er nog even aan toevoegen dat ik het bijzonder kinderachtig vind dat het 036 nummer is weggemod, geeft maar weer aan waar de belangen liggen hier.

[ Voor 6% gewijzigd door I-V-O op 23-12-2010 14:47 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

I-V-O schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:42:
[...]

edit;
wil er nog even aan toevoegen dat ik het bijzonder kinderachtig vind dat het 036 nummer is weggemod, geeft maar weer aan waar de belangen liggen hier.
Inderdaad, beetje flauw. Maar dat is gewoon openbare informatie. Google op 0900 alternatieven en je hebt het zo weer gevonden. Ik heb dat nummer al jaren in mijn telefoon voorgeprogrammeerd zitten. Zou het ook niet zomaar op een website plempen, maar nu er zoveel mensen zo slecht geholpen worden vind ik het schandalig dat ze op hoge kosten worden gejaagd en wou ik hiermee helpen.
Overigens heb ik mijn IP ook vast laten zetten bij Tweak maar heb nooit een brief gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door Crusader op 23-12-2010 15:07 ]

• PisPix
Ik denk dat dit een gezonde reactie is. Ik wil best betalen voor een helpdesk maar als ik alleen van de wal in de sloot terecht kom begint het tegen te staan. Door te bellen betaal je de helpdesk en daarmee ondersteun je het falen. Bij kinderen moet je slecht gedrag ook niet belonen...

@Tweak, DM onderweg, ik had wel degelijk een vast ip!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb sinds een week of 4 regelmatig dat ik niet telefonisch bereikbaar meer ben. Voor diegene die me belt gaat gewoon de telefoon over, maar ipv van mijn antwoordapparaat gaat dat na een 1 - 1,5 minuut over op dat "niet in gebruik toontje". Mobiele bellers krijgen soms meteen "Dit nummer is niet in gebruik".

Meestal moet ik dan in de modem weer de SIP registreren, maar soms moet ik de modem software- of hardwarematig rebooten. Ik weet niet of het toeval is maar voor mijn gevoel is het niet heel lang na dit begonnen: S913 in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
Dus nadat er een nieuwe firmware op mijn modem gepushed is.

Andere mensen die dit probleem hebben? Normaal hou ik er niet van om firmware te upgraden zolang het niet écht stuk is, maar dit is ook irritant want ik moet van anderen horen dat ik niet bereikbaar ben.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 09:56
Op 18 november heb ik een aanvraag gedaan bij Tweak voor een DSL aansluiting. Op 24 november heb ik de bevestiging ontvangen en zou ik op 6 december aangesloten zijn.

Op 7 december is mij voorgelogen (bleek achteraf) dat er een modem verstuurd was, maar omdat het blijkbaar mislukt was zou het nog eens gebeuren.

Op 10 december is mij opnieuw voorgelogen (bleek achteraf) en zou er een leveringscode opgevraagd worden om te controleren bij de TNT waar het pakket bleef.

Op 13 december was dit nog niet gedaan. (Achteraf gezien ook niet heel gek aangezien het pakket niet bestaat)

Op 16 december is bekend geworden dat er (al weken) geen modems zijn (hier er dus achter gekomen dat er tegen me gelogen werd) en is me verteld dat 22 december de nieuwe lading binnenkomt. (achteraf bleek dit ook een leugen)

Op 22 december is mij verteld dat het 23 december zou worden. (weer een leugen)

Op 23 december is verteld dat het 30 december gaat worden.

Is dit een standaard manier om met klanten om te gaan? Ik heb mijn oude abonnement moeten verlengen, want blijkbaar is een maand overlap niet genoeg om een nieuwe aansluiting te regelen.
Mocht aan het eind van de maand er geen positief bericht zijn voel ik me gedwongen om wederom een nieuwe provider te zoeken.

• Nextria
Ja wel toch een lichtpuntje in de duisternis.
Na wel 15 hele dagen zonder internet, is het eindelijk opgelost!

Voor hoe lang moeten we nog maar afwachten...
Kan ik in ieder geval nog even met me tweak line, een contract bij upc aanvragen... hoe ironisch.

mvg

robbert

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Ik werd net gebeld door Tweak, mijn internet doet het weer. Ik ben precies 14 dagen (op 7 minuten na) zonder verbinding geweest.
Ik hoop dat de ellende nu voorbij is.

A'dam PVOutput

Verwijderd

Net weer gebeld met de helpdesk. Meneer wist mij te vertellen dat ik nog steeds op de escalatie lijst sta.
Duh! meneer zei ook: ik zie dat de lijnsync inmiddels hersteld is. Ja duh!! die is nooit uitgevallen en dit is het probleem ook helemaal niet. Ik vertel meneer van de helpdesk: ik krijg geen IP daar de DHCP server niet bereikt wordt. Ooooow zegt meneer van de helpdesk. Dit is zo opgelost. Ik zal even via IRC contact opnemen nemen met de leverancier en dan ben je zo online. Is ie niet grappig ?? (ik zal het ook direct vermelden als ik wel zo direct ineens online ben).
Affijn, ik verwees naar mijn mail (waar nog steeds niet op gereageerd is) dat ik ze tot morgen de tijd geef om mij weer aan te sluiten en dat ik vanaf zaterdag aanstuur op wanprestatie en het contract per direct ontbind.
Antwoord was dat ik dat maar moest doen. Er gaat dan natuurlijk wel een factuurtje met belkosten naar Tweak. Oke, heb natuurlijk geen zakelijk contract met SLA, maar naar zoveel dagen offline heb ik toch recht op de gemaakte telefoonkosten lijkt mij.

@Tweak (bedrijfsaccount Tweak). graag reactie.
En dan geen onzin reactie zoals: modem resetten, kabelstjes controleren enz.

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:00:
[...]

Inderdaad, beetje flauw. Maar dat is gewoon openbare informatie. Google op 0900 alternatieven en je hebt het zo weer gevonden. Ik heb dat nummer al jaren in mijn telefoon voorgeprogrammeerd zitten. Zou het ook niet zomaar op een website plempen, maar nu er zoveel mensen zo slecht geholpen worden vind ik het schandalig dat ze op hoge kosten worden gejaagd en wou ik hiermee helpen.
Overigens heb ik mijn IP ook vast laten zetten bij Tweak maar heb nooit een brief gehad.
Bij mij staat dit 036 nummer gewoon in de welkomstbrief die ik 2 jaar geleden van Tweak heb ontvangen. Ik heb nooit met het 0900 nummer gebeld.

• primvs9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 21:15
  • 15 (!) dagen al geen internet van Tweak! :(
  • Bijna iedere dag gebeld met de helpdesk, wat overigens geen enkel nut heeft en alleen maar voor een extra portie frustratie zorgt.
  • 7 dagen gewacht op een reactie via e-mail. Reactie was uiterst marginaal, terwijl ik juist om uitgebreide antwoorden vroeg.
  • Maandag is mij expliciet beloofd dat het deze week gerepareerd zal zijn, ze hebben morgen (vrijdag 23 dec) nog aangezien ze niet in het weekend werken.
  • Tweak liegt klanten voor; vorige week zou het dagelijks "morgen verholpen zijn meneer". Tja, ik merk het...
Conclusie: Nieuw abbonement bij Ziggo aangevraagd

Wat een amateurs, ik ben weg :(

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:07:
[...]

Bij mij staat dit 036 nummer gewoon in de welkomstbrief die ik 2 jaar geleden van Tweak heb ontvangen. Ik heb nooit met het 0900 nummer gebeld.
Des te knulliger is het dat ze nu bij Tweakers gaan miauwen of mijn post effe geëdit kan worden. Tis toch geen China hier?

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Tweak schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:03:
Je hebt een abonnement op DSL van Tweak en dat is wat je krijgt, voor en ná de migratie; we gaan er voor zorgen dat het zo snel mogelijk weer werkt voor je. We hebben mensen in het verleden wel eens de mogelijkheid gegeven om te kiezen met welk netwerk ze wilden worden aangesloten, dat is echter niet meer aan de orde en ons uitgangspunt is heel simpel: wij willen een uitstekend dsl-product bieden en daarvoor pakken we gewoon het beste netwerk. Omdat klanten normaal gesproken niet doorhebben dat ze verhuist zijn hebben wij ervoor gekozen om enkel klanten met een vast ip op de hoogte te stellen; dat is de enige groep die hier merkbaar last van zou kunnen hebben.
Om hier even op in te haken: ik heb in 2005 heel bewust gekozen voor een Tiscali lijn toendertijd. Dat is in mijn productnaam ook nog steeds te zien aan de T voor de 16 (TweakDSL T16WO). Toendertijd was er voor zover ik mij herinner ook de mogelijkheid om een ander netwerk te kiezen. Dat jullie menen dat je dat zo eenzijdig op kunt zeggen is wel een beetje erg arrogant. Ik snap prima dat voor het beheer voor jullie het een stuk handiger is maar kom daar dan netjes voor uit. Nu gaan jullie uit van de domheid en het gebrek aan kennis van de klant, slecht.
In dit topic zie je een groot deel van de mensen terug waarbij helaas wel iets mis is gegaan, dit is op ons klantenbestand een erg kleine groep en we betreuren het zeer dat er problemen zijn. Deze problemen zijn echter vrijwel altijd binnen een week op te lossen en ik denk dat het beeld dat 'heel veel mensen' er last van hebben de werkelijkheid ook een beetje vertekend.
Dat is altijd zo, maar vergeet ook niet dat mogelijk de Tweakers die Tweak gebruiken maar een klein deel van jullie klantenbestand is. Procentueel gezien kan het zomaar zijn dat 10% van jullie klanten een beroerde verbinding hebben na deze omklusactie, alleen zitten er van die 10% misschien maar 15 mensen op Tweakers. Beetje bagatelliseren in mijn ogen.

Ik heb ook een ruime week een beroerde verbinding gehad na de IP wisseling en nu dus bevestigd een netwerkwisseling. Gelukkig is dit opgelost zonder dat ik heb moeten bellen/mailen en ben ik niet mijn verbinding continue kwijtgeweest. Dan had ik net als een aantal mensen hierboven inmiddels de boel opgezegd. Ik snap best dat er dingen fout kunnen gaan, maar net als bij het spoor is ook hier de communicatie (of het gebrek daaraan) de grootste bottleneck. Hopelijk is dit proces een leermoment voor jullie. Ik heb trouwens wel een week ervoor netjes een brief gehad met de aankondiging en het nieuwe IP adres, dat is dan weer positief.

Mbt het telefoonnummer: erg flauw. Een helpdesk betaal je al via je abonnement (en anders doen jullie toch iets fout) en hoef je er niet extra aan te verdienen. 0900 nummers zuigen als je mobiel wilt bellen en je jaagt je klanten onnodig op kosten. De aangevraagde censuur is volkomen misplaatst en siert jullie niet.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:49:
Des te knulliger is het dat ze nu bij Tweakers gaan miauwen of mijn post effe geëdit kan worden. Tis toch geen China hier?
Zou je die vergelijking weg willen halen? Ik vind 'm stuitend denigrerend voor de dissidenten in China. Je weet wel, de mensen die verdwijnen, waarvan de familie weken later in de krant leest dat ze doodgeschoten zijn en vervolgens nog de rekening voor de kogels van de executie mogen betalen.

Weerzinwekkend ongepast, die vergelijking. :X

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

burne schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:15:
[...]

Zou je die vergelijking weg willen halen? Ik vind 'm stuitend denigrerend voor de dissidenten in China. Je weet wel, de mensen die verdwijnen, waarvan de familie weken later in de krant leest dat ze doodgeschoten zijn en vervolgens nog de rekening voor de kogels van de executie mogen betalen.

Weerzinwekkend ongepast, die vergelijking. :X
Crusader doelt op het leger internetpuristen, wat voor de Chinese overheid dagelijks censuur uitoefent op het 'open' internet.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Azqi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:19:
[...]

Crusader doelt op het leger internetpuristen, wat voor de Chinese overheid dagelijks censuur uitoefent op het 'open' internet.
Ik ga er niet eens op in ;)

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11
Nou ik ben er eindelijk vanaf dat tweak gepruts en mijn UPC aansluiting werkt. De vraag is of ik me nu uberhaupt nog druk wil gaan maken over het werkend krijgen van de tweak verbinding. Als ze echt pas afsluiten per einddatum contract zou ik nog recht hebben op 3 maanden internet. Ben benieuwd hoe ze de afsluiting gaan aanpakken. In ieder geval voorlopig kan ik weer wat rondsurfen zonder me zorgen te maken over me vodafone datalimit :P

Stay hungry, Stay foolish

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Azqi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:19:
En die je met gevaar voor je vrijheid of je leven ontwijkt. Dat is nogal een verschilletje met een DM waarin iemand je vraagt een telefoonnummer te verwijderen, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
burne schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:55:
[...]

En die je met gevaar voor je vrijheid of je leven ontwijkt. Dat is nogal een verschilletje met een DM waarin iemand je vraagt een telefoonnummer te verwijderen, vind je niet?
Neem jij alles wat op het internet staat letterlijk? Het is beeldspraak, en met een beetje vermogen in je bovenkamer had je ook tot de conclusie kunnen komen dat niemand hier achter de wanpraktijken in China staat. Het was alleen een parrallel trekken tussen de censuur daar en hier, niet meer niet minder. En ik kan mij daar prima in vinden dit neigt in mijn ogen ook naar vriendjes politiek gezien de banden tussen tweakers en tweak medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Kom op Burne, beetje relativeren hoor. Loop je ook zo moeilijk te doen wanneer iemand Wilders weer eens met Hitler vergelijkt? Of wanneer iemand loopt te schelden en daarbij het woord kanker gebruikt terwijl er jaarlijks zoveel mensen aan overlijden? Tuurlijk, niet netjes, maar dat zegt meer over de persoon die dat bezigt. Just ignore. Think positive, be positive :)

Over positief gesproken, moet zeggen dat ik dus niks gemerkt heb van de werkzaamheden bij Tweak, behalve dan m'n vaste VPN die m'n Draytek niet meer wou maken door nieuw IP adres, maar dat reken ik Tweak niet aan.

[ Voor 62% gewijzigd door Crusader op 24-12-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Alsof de duvel er mee speelt. Krijg ik vandaag ook via mail een rekening van Tweak, waarin de eerste termijn van de tweejarige contractverlenging gefactureerd wordt. Mijn contract liep per 31-12-2010 af.

Niet echt netjes, want de wet is al enige tijd gewijzigd. Stilzwijgende tweejarige contractverlengingen mogen niet meer.
En bovendien wil ik voordat ik besluit tot verlenging, eerst een aanbieding krijgen met een bedrag, zodat ik een goede afweging kan maken.
Ik wil mijn aansluiting trouwens verhuizen naar een ander adres.
Ik wil dus helemaal geen automatische contractverlenging, maar het huidige contract beëindigen en een nieuw contract op het nieuwe adres.
Dit in tegenstelling tot de fantastische aanbieding die Tweak gedaan heeft om voor EUR 90,- m'n aansluiting te verhuizen.
En dat allemaal na twee weken zonder internet. Ze willen echt graag vriendjes met me blijven :-(

[ Voor 13% gewijzigd door ericplan op 25-12-2010 12:08 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

[...]

Net de Helpdesk gesproken omdat mijn lijn 4 mbit trager is dan voorheen, antwoord : " is niet anders, kunnen we niets aan doen " .. De snelheid zou zijn verlaagd omdat de lijn anders niet stabiel is.. Terwijl het voor de migratie 1 jaar en 9 maanden retestabiel is geweest en strak op 14mbit heeft gestaan. De infrastructuur is hier prima, bij voorgaande providers zat ik op 17mbit, daar kan het dus niet aan liggen.

Ik voel mij als klant eerlijk gezegd flink genaaid.. Niet alleen krijg ik een nieuw IP (ik had vast) wat me uren aan werk heeft opgeleverd om firewalls te herconfigureren , tevens heb ik dagen downtime gehad en nu zit ik met een tragere verbinding, waar Tweak kennelijk 'niets' aan kan doen. "Met z'n allen beter van worden" is dus een relatief begrip.
Het is voor het eerst dat ik hoor dat ook mensen met een daadwerkelijk vast ip alsnog geen brief hebben ontvangen. Ik hoor het echter van meedere kanten dus ik ga er vanuit dat er inderdaad wat mis is gegaan. Zou je me (via dm) kunnen helpen aan een postcode / klantnummer zodat ik er achteraan kan gaan?
edit;
Ik kan me voorstellen dat je dat vindt, je irriteert je natuurlijk aan het feit dat je gedwongen wordt een nummer te bellen dat je dan ook nog eens geld kost, en het is niet eens jou schuld! De kosten die wij rekenen komen echter helaas niet uit de lucht vallen, we hebben in het abonnementsgeld gewoon niet genoeg ruimte om alle hulp te bieden die nodig is. Dat is natuurlijk niet alleen hulp die, zoals in jouw specifieke geval, uit coulance gewoon gratis zou moeten kunnen. Zoals wel vaker kunnen we echter niet van een uitzondering de regel maken en als je van mening bent dat we een compensatie zouden moeten toepassen dan kunnen we daar natuurlijk altijd per individueel geval over praten.
Crusader schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:00:
[...]

Zoals ik hierboven ook al aangeef zullen we best coulant zijn naar klanten die echt onnodig op kosten zijn gejaagd of onnodig lang offline zijn geweest, daar hebben we gewoon een regeling voor en die zullen we op individuele basis ook gewoon toepassen. Er is echter een verschil tussen mensen die zoeken naar een nummer en dat vinden en mensen pro-actief op ideeën brengen door hier een goedkoper nummer te plaatsen.

Ook jou zou ik willen vragen of je je via de dm bekend zou willen maken, want ik wil er graag achter komen of er mensen zijn die onterecht geen brief hebben ontvangen en wat we daar misschien nog aan kunnen doen. Als we dit recht kunnen zetten zal ik mij hier hard voor maken.
PisPix schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:05:
Ik denk dat dit een gezonde reactie is. Ik wil best betalen voor een helpdesk maar als ik alleen van de wal in de sloot terecht kom begint het tegen te staan. Door te bellen betaal je de helpdesk en daarmee ondersteun je het falen. Bij kinderen moet je slecht gedrag ook niet belonen...

@Tweak, DM onderweg, ik had wel degelijk een vast ip!
Bedankt voor de bijdrage, ik hoop dat we het probleem zo snel mogelijk in kaart hebben zodat we misschien alsnog iets voor jullie kunnen betekenen!
S913 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:12:
Ik heb sinds een week of 4 regelmatig dat ik niet telefonisch bereikbaar meer ben. Voor diegene die me belt gaat gewoon de telefoon over, maar ipv van mijn antwoordapparaat gaat dat na een 1 - 1,5 minuut over op dat "niet in gebruik toontje". Mobiele bellers krijgen soms meteen "Dit nummer is niet in gebruik".

Meestal moet ik dan in de modem weer de SIP registreren, maar soms moet ik de modem software- of hardwarematig rebooten. Ik weet niet of het toeval is maar voor mijn gevoel is het niet heel lang na dit begonnen: S913 in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
Dus nadat er een nieuwe firmware op mijn modem gepushed is.

Andere mensen die dit probleem hebben? Normaal hou ik er niet van om firmware te upgraden zolang het niet écht stuk is, maar dit is ook irritant want ik moet van anderen horen dat ik niet bereikbaar ben.
Erg lastig probleem maar er gaat bij mij zo 1, 2, 3 ook geen belletje rinkelen waar het probleem zou kunnen liggen (slechte grap). Ik wil het probleem met alle liefde voor je aankaarten bij de helpdesk en als dat niet genoeg is bij techniek zodat we het op kunnen lossen. Als je me een dm kunt sturen met daarin je postcode of klantnummer kan ik voor je aan de slag.
Spacey1989 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:27:
Op 18 november heb ik een aanvraag gedaan bij Tweak voor een DSL aansluiting. Op 24 november heb ik de bevestiging ontvangen en zou ik op 6 december aangesloten zijn.

Op 7 december is mij voorgelogen (bleek achteraf) dat er een modem verstuurd was, maar omdat het blijkbaar mislukt was zou het nog eens gebeuren.

Op 10 december is mij opnieuw voorgelogen (bleek achteraf) en zou er een leveringscode opgevraagd worden om te controleren bij de TNT waar het pakket bleef.

Op 13 december was dit nog niet gedaan. (Achteraf gezien ook niet heel gek aangezien het pakket niet bestaat)

Op 16 december is bekend geworden dat er (al weken) geen modems zijn (hier er dus achter gekomen dat er tegen me gelogen werd) en is me verteld dat 22 december de nieuwe lading binnenkomt. (achteraf bleek dit ook een leugen)

Op 22 december is mij verteld dat het 23 december zou worden. (weer een leugen)

Op 23 december is verteld dat het 30 december gaat worden.

Is dit een standaard manier om met klanten om te gaan? Ik heb mijn oude abonnement moeten verlengen, want blijkbaar is een maand overlap niet genoeg om een nieuwe aansluiting te regelen.
Mocht aan het eind van de maand er geen positief bericht zijn voel ik me gedwongen om wederom een nieuwe provider te zoeken.
Het klopt dat we een paar weken moeilijk hebben gehad met het leveren van nieuwe modems, maar dergelijke dingen mag je gewoon nooit te horen krijgen als ze niet waar zijn. Iemand op de helpdesk kan best eens slecht nieuws hebben, maar mag natuurlijk nooit liegen! Ik heb dit intern wel even aangekaart en ik hoop dat dat er uiteindelijk toe lijdt dat dit niet meer op deze manier voorkomt. Excuses voor de trage levering en sorry voor de onjuiste berichtgeving.
ericplan schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:30:
Ik werd net gebeld door Tweak, mijn internet doet het weer. Ik ben precies 14 dagen (op 7 minuten na) zonder verbinding geweest.
Ik hoop dat de ellende nu voorbij is.
Nextria schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:30:
Ja wel toch een lichtpuntje in de duisternis.
Na wel 15 hele dagen zonder internet, is het eindelijk opgelost!

Voor hoe lang moeten we nog maar afwachten...
Kan ik in ieder geval nog even met me tweak line, een contract bij upc aanvragen... hoe ironisch.
Voor klanten die onnodig lang down zijn geweest zullen wij begin komend jaar op individuele basis kijken naar een tegemoetkoming. Als je lang down bent geweest zorg dan vooral dat je dit kenbaar hebt gemaakt. Dat kan natuurlijk per dm naar ons account of gewoon via de helpdesk.

En ach, ironisch is het wel, maar als je van mening bent elders een beter product te kunnen kopen moet je dat natuurlijk altijd doen. In ieder geval bedankt voor de tijd dat we je van dienst mogen zijn en als we ooit nog wat voor je kunnen betekenen weet je ons te vinden.
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:38:
Net weer gebeld met de helpdesk. Meneer wist mij te vertellen dat ik nog steeds op de escalatie lijst sta.
Duh! meneer zei ook: ik zie dat de lijnsync inmiddels hersteld is. Ja duh!! die is nooit uitgevallen en dit is het probleem ook helemaal niet. Ik vertel meneer van de helpdesk: ik krijg geen IP daar de DHCP server niet bereikt wordt. Ooooow zegt meneer van de helpdesk. Dit is zo opgelost. Ik zal even via IRC contact opnemen nemen met de leverancier en dan ben je zo online. Is ie niet grappig ?? (ik zal het ook direct vermelden als ik wel zo direct ineens online ben).
Affijn, ik verwees naar mijn mail (waar nog steeds niet op gereageerd is) dat ik ze tot morgen de tijd geef om mij weer aan te sluiten en dat ik vanaf zaterdag aanstuur op wanprestatie en het contract per direct ontbind.
Antwoord was dat ik dat maar moest doen. Er gaat dan natuurlijk wel een factuurtje met belkosten naar Tweak. Oke, heb natuurlijk geen zakelijk contract met SLA, maar naar zoveel dagen offline heb ik toch recht op de gemaakte telefoonkosten lijkt mij.

@Tweak (bedrijfsaccount Tweak). graag reactie.
En dan geen onzin reactie zoals: modem resetten, kabelstjes controleren enz.
Je maakt het me wel moeilijk, want ik weet niet goed wat je wilt horen. Ja het is een vervelende gang van zaken en nee we mogen ons natuurlijk niet puur verschuilen achter het feit dat je geen sla hebt. We kunnen gewoon niet voorkomen dat bij een verhuizing dergelijke problemen kunnen ontstaan, als dat kon hadden we dat gewoon gedaan. We kunnen nu echter alleen nog achterom kijken en dat betekent dat we na moeten denken over een compensatie-regeling. Dat is echter niet aan mij en daarvoor zullen we een signaal af moeten geven aan de juiste afdeling, en dat wil ik natuurlijk met liefde voor je doen. Als je me een dm wilt sturen met daarin je klantgegevens zorg ik dat je hierover teruggebeld wordt.
Bastien schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:28:
[...]

Om hier even op in te haken: ik heb in 2005 heel bewust gekozen voor een Tiscali lijn toendertijd. Dat is in mijn productnaam ook nog steeds te zien aan de T voor de 16 (TweakDSL T16WO). Toendertijd was er voor zover ik mij herinner ook de mogelijkheid om een ander netwerk te kiezen. Dat jullie menen dat je dat zo eenzijdig op kunt zeggen is wel een beetje erg arrogant. Ik snap prima dat voor het beheer voor jullie het een stuk handiger is maar kom daar dan netjes voor uit. Nu gaan jullie uit van de domheid en het gebrek aan kennis van de klant, slecht.
Daar heb je wel een punt, als je bewust hebt gekozen voor een bepaald netwerk en je wordt later overgezet dan is het wel netjes als je daar iets van hoort. Beetje mosterd na de maaltijd, maar we hebben wel naar eer en geweten proberen te zorgen dat enkel mensen die een gelijke lijn kregen of zelfs in snelheid vooruit gingen over te zetten. Voor jouw beeldvorming: we verhuizen echt geen klanten die snelheid in moeten leveren.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Tweak schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:03:
Het zou kunnen zijn dat je lijn niet helemaal lekker is overgezet, in dat geval moet er gewoon een monteur de wijkcentrale in om de bekabeling te controleren. Dat gebeurt normaal gesproken binnen een week en de kans is best aanwezig dat je problemen dan gewoon verholpen zijn. Wij rekenen erop dat je problemen dan verholpen zijn en dat je de komende jaren gewoon op een stabiele lijn reken kunt.
Voorlopig zijn we al meer dan 10 dagen verder en was de laatste reply van Tweak (gister):
Geachte heer / mevrouw,

Wij hebben uw storingsmelding aangemaakt onder het volgende nummer : TKT10124253

U krijgt z.s.m een reactie van de helpdesk.

Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Diomaro
Ik dacht dat ik mijn storing vorige week dinsdag al gemeld had? Ik plaats van die eerste melding direct te registreren krijg ik 7 dagen later een mail met de vraag of ik nog steeds last heb van een storing. Pas weer 3 dagen daarna word de storing aangemeld.

Vanochtend weer de router en klap moeten geven voordat ik online kon. En dat gebeurd toch al snel 4 tot 5 keer per dag. Terwijl er voor de migratie nooit wat aan de hand was.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tweak schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:03:
[...]

Ook jou zou ik willen vragen of je je via de dm bekend zou willen maken, want ik wil er graag achter komen of er mensen zijn die onterecht geen brief hebben ontvangen en wat we daar misschien nog aan kunnen doen. Als we dit recht kunnen zetten zal ik mij hier hard voor maken.
Niet nodig, de omzetting is bij mij zonder problemen verlopen en dat ik die brief niet heb gekregen, ach... wat wou je daar achteraf nog aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 09:56
Zojuist is mijn modem bezorgd en na een kwartiertje spelen heb ik een werkende internet en telefoonverbinding.

Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik alle snelheid eruit krijg die ik kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is het ultimatum afgelopen waar ik Tweak officieel van op de hoogte heb gesteld dat ik het contact per direct ontbind als op 24 dec de verbinding niet werkt. (uiteraard heb ik daar na een week geen reactie op gekregen). De brief met beeindiging contract ligt klaar om maandag per aangetekende post naar Tweak te versturen. Hebben ze toch vandaag geincasseerd voor de maand Jan 2011!! Daar zijn precies op tijd mee. Ik heb dat natuurlijk wel even terug gehaald.

Goodbye Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb nog steeds waardeloze 330 KB op mijn lijn na de migratie. Ga er maar eens een email aan wagen. Alles gereset en vorige week nieuwe bekabeling laten trekken.

Op hoop van zegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van maandag tot vrijdagochtend had ik een stabiele verbinding die weliswaar langzamer was dan voorheen. Vrijdagochtend lag de verbinding er weer regelmatig uit en trainde mijn modem ineens weer hoger in. Ik denk dat ze aan mijn profiel hebben zitten prutsen. Gisteravond ben ik gebeld door tweak met de vraag of mijn problemen verholpen waren. Achteraf denk ik omdat ze 's ochtends iets aan mijn verbinding hebben gedaan.
Sinds gisteravond heb ik eigenlijk nagenoeg geen verbinding meer. De helpdesk van die prutsers is vandaag ook gesloten, van enige klantvriendelijkheid is dus ook geen sprake. Maar ons abonnementsgeld loopt natuurlijk wel gewoon door ook al zit je binnenkort al een maand zonder internet. De reacties van Tweak hier in dit forum zie ik nu ook als zoethoudertje. Lucht en holle frasen. Morgen is de helpdesk weer beschikbaar en zal ik 036 - xxx (ja, want het hele nummer mag je van die prutsers niet noemen) maar weer eens bellen.
Zal wel geen zin hebben, want de technische dienst werkt natuurlijk niet, maar viert kerst. Hopelijk hebben ze geen internetverbinding via hun werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

....
Waarom wordt de lijn van te voren al beperkt terwijl er nooit klachten zijn geweest? Door wie en hoe wordt dit bepaald? Er kan toch aangetoond worden dat de verbinding al heel lang stabiel is. Ze kunnen op zijn minst de beperking eraf halen of hem op 17Mbit zetten om te kijken hoe die dan werkt.
Is de kwaliteit tussen de hardware van Tiscali en BBned zo groot?

Ik heb het idee dat mijn lijn ook beperkt is want deze komt niet meer boven de 12Mbit terwijl dit voorheen wel het geval was. Ook stabiel en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik denk dat je niet echt van kwaliteitsverschil kan spreken. Zyxel modems met de juiste firmware zijn heel erg afgestemd op het Tiscali netwerk. Copperjets doen het weer goed bij BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarpse schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:05:
Ik denk dat je niet echt van kwaliteitsverschil kan spreken. Zyxel modems met de juiste firmware zijn heel erg afgestemd op het Tiscali netwerk. Copperjets doen het weer goed bij BBned.
Dat is lekker. Heb ik begin dit jaar speciaal een Zyxel modem gekocht omdat ik naar het Tiscali netwerk ging zit ik nu weer op het BBned netwerk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:00:
Is de kwaliteit tussen de hardware van Tiscali en BBned zo groot?
BBNed gebruikte Cisco en is met de komst van ADSL2 overgestapt op Alcatel ASAM. BabyXL gebruikte Cisco, is eerst overgestapt op UTStarcom en vervolgens Alcatel ASAM, plus dat ze delen van het KPN-netwerk gebruiken, wat Alcatel ASAM is.

Ik heb een waarlijk antieke lijn (begin 2000) die nooit aangepast is, en ik zit nog op een Cisco. Maar verder zou het overgrote deel ASAM moeten zijn, met misschien hier en daar nog een oude UTStarcom. UTStarcom's kun/kon(?) je 'herkennen' aan de upstream-snelheid van 832Kbit/s max.

(BBNed heeft de Cisco DSLAM's nooit opgeruimd maar gaandeweg zakelijke klanten naar de Cisco's toeverhuist, omdat een Cisco DSLAM met een Cisco router natuurlijk ideaal is en omdat 2.3Mbit/s de snelste zakelijke verbinding is, is het onbreken van ADSL2-support geen probleem..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Jarpse schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:05:
Oh , maar als Tweak streeft naar optimale klantentevredenheid, zijn ze vast niet te beroerd om bij iedereen de modems kosteloos om te ruilen :> Wij hebben niet voor een ander netwerk gekozen en het verhaal, dat je alleen wordt omgezet als je dezelfde snelheid houdt of er op vooruit gaat, blijkt gezien de reacties in dit topic, niet altijd waargemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

burne schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:38:
UTStarcom's kun/kon(?) je 'herkennen' aan de upstream-snelheid van 832Kbit/s max.
Hmm, volgens mij halen die dingen wel hoger toch? Met het goede modem, dat is ;)

@Azqi: Dat is iets wat je toch echt met Tweak zal moeten uitvechten denk ik dan. Ik ben blij dat BBned hier nog een ouwe Cisco heeft hangen..

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 25-12-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Jarpse schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:57:
[...]

Hmm, volgens mij halen die dingen wel hoger toch? Met het goede modem, dat is ;)

@Azqi: Dat is iets wat je toch echt met Tweak zal moeten uitvechten denk ik dan. Ik ben blij dat BBned hier nog een ouwe Cisco heeft hangen..
Vandaag had ik een aantal uur bijna mijn oude snelheid. Iets over 13:00, zie je in Newsleecher opeens de lijn schuin omlaag gaan en stabiel op 221 KB /s doorgaan. Geen hik in de download, in 1x een daling. Ook ftp.tweakdsl is traag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Azqi schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:13:
Vandaag had ik een aantal uur bijna mijn oude snelheid. Iets over 13:00, zie je in Newsleecher opeens de lijn schuin omlaag gaan en stabiel op 221 KB /s doorgaan. Geen hik in de download, in 1x een daling. Ook ftp.tweakdsl is traag 8)7
Dat is dan het moment waarop je overbuurman z'n PC (met antiek USB-modem) aanzette, voor fors meer overspraak zorgt, en wat je modem dwingt tot het kiezen van een lagere snelheid om de kwaliteit van de verbinding op acceptabel peil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

burne schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:15:
[...]

Dat is dan het moment waarop je overbuurman z'n PC (met antiek USB-modem) aanzette, voor fors meer overspraak zorgt, en wat je modem dwingt tot het kiezen van een lagere snelheid om de kwaliteit van de verbinding op acceptabel peil te houden.
Als ADSL echt zo kwetsbaar is(en ik twijfel niet aan jouw kunde op dit gebied), dan zou er toch geen ADSL abbo meer verkocht worden? Het is ook wel apart , dat mijn problemen deze maand begonnen zijn. (Al kan hij dat antieke modem met Sinterklaas gekregen hebben natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog steeds zonder internet.
Het zonder internet zitten is erg vervelend maar als er hard aan gewerkt wordt snap ik het nog.
Nu bel ik ongeveer om de dag voor de status en dan moet ik van de medewerker van tweak horen dat er een techneut naar heeft gekeken en die heeft geconstateerd dat mijn modem uitstaat.
Mijn modem stond gewoon aan!
Het ticket word dus weer ge-update en we gaan weer zoveel dagen wachten voor er een techneut naar gaat kijken. Had hij niet even een belletje kunnen geven?
Ik weet dat diegene die ik aan de lijn krijg er ook niets aan kan doen maar als ik voor de 5e maal de vraag krijg welke lampjes er branden dan word ik wel er een beetje kribbig van.

Problemen komen overal voor en ik heb in de laatste 3 jaar bijna geen problemen gehad, maar hoe dit probleem word opgepakt is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2 weken offline bij Tweak. Wacht ook nog steeds op een reactie op een mail van een week geleden aan de helpdesk. Heb vandaag UPC pakket opgehaald en geinstalleerd. Ben online via UPC. morgen gaat de brief mbt ontbinding contract op de bus. (vandaag niet aan toe gekomen).
Tweak heeft altijd goed gewerkt tot aan de migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 20:36
burne schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:38:
[...]

BBNed gebruikte Cisco en is met de komst van ADSL2 overgestapt op Alcatel ASAM. BabyXL gebruikte Cisco, is eerst overgestapt op UTStarcom en vervolgens Alcatel ASAM, plus dat ze delen van het KPN-netwerk gebruiken, wat Alcatel ASAM is.

Ik heb een waarlijk antieke lijn (begin 2000) die nooit aangepast is, en ik zit nog op een Cisco. Maar verder zou het overgrote deel ASAM moeten zijn, met misschien hier en daar nog een oude UTStarcom. UTStarcom's kun/kon(?) je 'herkennen' aan de upstream-snelheid van 832Kbit/s max.
BaByXL/Tiscali is nooit naar ASAM's overgestapt, de UTstarcom dslams zijn volledige IP/Ethernet DSLAM die tot de dag vandaag nog gebruikt worden. En de upstream snelheid is nooit gelimiteerd geweest, upstream op deze DSLAM is net als elke andere ADSL2+ DSLAM mogelijk tot 1200kbps (theoretisch, effectief 1000 tot 1150).

Waar komt je informatie vandaan? Klopt ea niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer drie-en-een half uur geen internet. Wanneer komen die prutsers uit hun winterslaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Laatst online: 13-10 11:15
Ik heb enige tijd geleden ook een mail gestuurd waarin ik voorstel om het abonnement 1 stapje te verlagen, van 12-24mbit naar 4-12mbit omdat ik nooit boven de 14mbit uitkom. Zonder pardon pinnen ze mijn internetverbinding vast op 8mbit en krijg ik schijnbaar ook een nieuw IP adres. De verbinding is ook nog eens rete onstabiel.
Op de vraag wat ik nu ga betalen krijg ik geen antwoord, want ik ga echt geen 39 euri betalen voor 8mbit.
Al met al geen goede ervaringen de laatste tijd met Tweak, ben toch hard aan het twijfelen om over te stappen.

[ Voor 3% gewijzigd door immo_msk op 28-12-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

immo_msk schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:55:
Ik heb enige tijd geleden ook een mail gestuurd waarin ik voorstel om het abonnement 1 stapje te verlagen, van 12-24mbit naar 4-12mbit omdat ik nooit boven de 14mbit uitkom. Zonder pardon pinnen ze mijn internetverbinding vast op 8mbit en krijg ik schijnbaar ook een nieuw IP adres. De verbinding is ook nog eens rete onstabiel.
Op de vraag wat ik nu ga betalen krijg ik geen antwoord, want ik ga echt geen 39 euri betalen voor 8mbit.
Al met al geen goede ervaringen de laatste tijd met Tweak, ben toch hard aan het twijfelen om over te stappen.
Ik vind dat iedereen minimaal de snelheid moet halen van voor de migratie. Als dat blijkbaar niet kan, dan moeten ze in mijn ogen de oude situatie herstellen. Ik ben niet van plan een lagere snelheid dan voorheen te accepteren.
Ook ik denk al aan overstappen als de situatie niet snel verbetert. Ik twijfel momenteel tussen XS4all en Ziggo. Maar natuurlijk hoop ik dat Tweak een en ander snel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:57
Ik heb even een vraag .
Vanaf wanneer tot wanneer kan je contract opzeggen bij tweak.
Ik heb nog tot Feb

GZ

kam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
kamelotepica schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:23:
Vanaf wanneer tot wanneer kan je contract opzeggen bij tweak.
Ik heb nog tot Feb
# Tenzij Partijen anders overeenkomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd en met een minimale duur van 1 jaar (12 maanden).
# Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een opzegtermijn van een maand. De dag van ontvangst van de schriftelijke opzegging door Tweak bepaalt het begin van de opzegtermijn.
Zoals ik het lees ben je verplicht je eerste jaar vol te maken, daarna kan je per maand opzeggen. Lijkt me ook in lijn met de nieuwe wetgeving. Dus met een maand opzegtermijn zou ik nu actie ondernemen als je er begin Feb vanaf wil.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:57
Oke dankje .

Ik heb nu al bijna dan de 2 jarig contract achter de rug .
Dus dat zit wel goed .
O en me contract loopt tot 23 feb dus tegen het einde aan
Moet sowieso snel zijn want ik wil over stappen naar upc en die aanbieding is tot 31 dec

[ Voor 13% gewijzigd door kamelotepica op 28-12-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of je sowieso het eerste jaar moet volmaken gezien de wanprestatie die Tweak de laatste weken levert. Hun kant van het contract zijn ze in ieder geval niet nagekomen: ze slopen een goedwerkende verbinding en zijn blijkbaar al weken niet in staat om een en ander te herstellen. In gebreke stellen, opzeggen en eventueel teveel betaalde abbonnementsbijdrage terugvorderen lijkt mij toch wel enige kans van slagen te hebben. Wellicht kan Radar nog wat voor ons betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:37:
Ik vraag me af of je sowieso het eerste jaar moet volmaken gezien de wanprestatie die Tweak de laatste weken levert. Hun kant van het contract zijn ze in ieder geval niet nagekomen: ze slopen een goedwerkende verbinding en zijn blijkbaar al weken niet in staat om een en ander te herstellen. In gebreke stellen, opzeggen en eventueel teveel betaalde abbonnementsbijdrage terugvorderen lijkt mij toch wel enige kans van slagen te hebben. Wellicht kan Radar nog wat voor ons betekenen?
Zou kunnen, maar dat is een stuk lastiger. Gelukkig ben ik zelf al ver voorbij het eerste jaar.

Zeker voor mensen die nu al weken totaal zonder verbinding zitten en nog binnen hun eerste jaar zitten is het wel het proberen waard. Een stuk terug heeft Tweak al geschreven dat ze aanvragen voor eventuele vergoedingen individueel willen bekijken. Als je er met Tweak zelf niet uitkomt:
Artikel 13: Geschillen

1. Geschillen tussen Contractant en Tweak over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst met betrekking tot door deze Tweak te leveren of geleverde diensten, kunnen zowel door de Contractant als door Tweak worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
2.
* a: Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de Contractant zijn klacht eerst schriftelijk aan Tweak heeft voorgelegd.
* b: Tweak zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Contractant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
3. Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Tweak, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had moeten worden gereageerd, kan de Contractant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
4. Wanneer de Contractant een geschil voorlegt aan de geschillencommissie, is Tweak aan deze keuze gebonden. Indien Tweak dit wil doen, moet hij de Contractant schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Tweak dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
5. De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Iemand last van packetloss op dit moment via :r BBned :r ? Ik ben er klaar mee, Tiscali terug of weer een klant kwijt. Met droge ogen durven ze hier te beweren dat ze je niet overzetten naar BBned als je er op achteruit gaat, en als je dan vraagt aan de helpdesk waarom dan krijg je een arrogant kut antwoord...
Daar heb je wel een punt, als je bewust hebt gekozen voor een bepaald netwerk en je wordt later overgezet dan is het wel netjes als je daar iets van hoort. Beetje mosterd na de maaltijd, maar we hebben wel naar eer en geweten proberen te zorgen dat enkel mensen die een gelijke lijn kregen of zelfs in snelheid vooruit gingen over te zetten. Voor jouw beeldvorming: we verhuizen echt geen klanten die snelheid in moeten leveren.
Dan wil ik bij dezen graag een gelijke lijn! (Mijn snelheid terug, de ping omlaag en de packetloss weg!)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het is hier ook niet vooruit te branden op dit moment. Toch in mijn laatste vakantiedagen maar eens op zoek naar een alternatief, de zoveelste dag dat de boel trager is dan een 28K8 modem :/

Trouwens... ik zat dus op Tiscali en nu schijnbaar op BBNed. Moet ik dan geen aanpassing doen in de modem? Staat me iets van bij met VPI/VCI van 0/34 naar 0/35 ofzo ergens instellen. Misschien dat dat nog uit kan maken? Of zou ik anders helemaal geen verbinding hebben?

Edit: Toch maar eens even kijken of ik nu daadwerkelijk van lijnboer ben verhuisd... waar doe ik dat... *google start*
Edit 2: Volgens RIPE is het toch een Tiscali lijn als ik mijn IP invoer (84.245.40.x). Da's dan dus niet de reden.

[ Voor 28% gewijzigd door Bastien op 29-12-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Dubbeldrank schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:54:
Iemand last van packetloss op dit moment via :r BBned :r ?
Yep het is bij mij vrij ernstig.
Latency van 2300+ op dit moment.
Online gamen is vanavond dus helaas niet mogelijk.

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Dubbeldrank schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:54:
Iemand last van packetloss op dit moment via :r BBned :r ?
Ja, een vrij simpel video streampje hielt het bij mij net ook niet meer. Was ondertussen informatie aan het verzamelen. Morgen de overstap naar XS4ALL bij de huisgenoten voorleggen.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik dacht dat ik ook over was naar BBNED, maar m'n modem zegt nog Tiscali. Dit zou ook kunnen omdat ik ooit een Tiscali profiel geladen kan hebben. Wat me vanavond wel opviel is dat ik van 3Mbit naar 4Mbit ben gegaan. Dat is dan wel weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verbindingen die gemigreerd zijn werken alsnog met het Tis profiel in een modem apparently ;) In tegenstelling tot wat ik eerder postte..
Pagina: 1 ... 38 ... 52 Laatste