I-V-O schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:42:
[...]
Net de Helpdesk gesproken omdat mijn lijn 4 mbit trager is dan voorheen, antwoord : " is niet anders, kunnen we niets aan doen " .. De snelheid zou zijn verlaagd omdat de lijn anders niet stabiel is.. Terwijl het voor de migratie 1 jaar en 9 maanden retestabiel is geweest en strak op 14mbit heeft gestaan. De infrastructuur is hier prima, bij voorgaande providers zat ik op 17mbit, daar kan het dus niet aan liggen.
Ik voel mij als klant eerlijk gezegd flink genaaid.. Niet alleen krijg ik een nieuw IP (ik had vast) wat me uren aan werk heeft opgeleverd om firewalls te herconfigureren , tevens heb ik dagen downtime gehad en nu zit ik met een tragere verbinding, waar Tweak kennelijk 'niets' aan kan doen. "Met z'n allen beter van worden" is dus een relatief begrip.
Het is voor het eerst dat ik hoor dat ook mensen met een daadwerkelijk vast ip alsnog geen brief hebben ontvangen. Ik hoor het echter van meedere kanten dus ik ga er vanuit dat er inderdaad wat mis is gegaan. Zou je me (via dm) kunnen helpen aan een postcode / klantnummer zodat ik er achteraan kan gaan?
edit;
wil er nog even aan toevoegen dat ik het bijzonder kinderachtig vind dat het 036 nummer is weggemod, geeft maar weer aan waar de belangen liggen hier.
Ik kan me voorstellen dat je dat vindt, je irriteert je natuurlijk aan het feit dat je gedwongen wordt een nummer te bellen dat je dan ook nog eens geld kost, en het is niet eens jou schuld! De kosten die wij rekenen komen echter helaas niet uit de lucht vallen, we hebben in het abonnementsgeld gewoon niet genoeg ruimte om alle hulp te bieden die nodig is. Dat is natuurlijk niet alleen hulp die, zoals in jouw specifieke geval, uit coulance gewoon gratis zou moeten kunnen. Zoals wel vaker kunnen we echter niet van een uitzondering de regel maken en als je van mening bent dat we een compensatie zouden moeten toepassen dan kunnen we daar natuurlijk altijd per individueel geval over praten.
Crusader schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:00:
[...]
Inderdaad, beetje flauw. Maar dat is gewoon openbare informatie. Google op 0900 alternatieven en je hebt het zo weer gevonden. Ik heb dat nummer al jaren in mijn telefoon voorgeprogrammeerd zitten. Zou het ook niet zomaar op een website plempen, maar nu er zoveel mensen zo slecht geholpen worden vind ik het schandalig dat ze op hoge kosten worden gejaagd en wou ik hiermee helpen.
Overigens heb ik mijn IP ook vast laten zetten bij Tweak maar heb nooit een brief gehad.
Zoals ik hierboven ook al aangeef zullen we best coulant zijn naar klanten die echt onnodig op kosten zijn gejaagd of onnodig lang offline zijn geweest, daar hebben we gewoon een regeling voor en die zullen we op individuele basis ook gewoon toepassen. Er is echter een verschil tussen mensen die zoeken naar een nummer en dat vinden en mensen pro-actief op ideeën brengen door hier een goedkoper nummer te plaatsen.
Ook jou zou ik willen vragen of je je via de dm bekend zou willen maken, want ik wil er graag achter komen of er mensen zijn die onterecht geen brief hebben ontvangen en wat we daar misschien nog aan kunnen doen. Als we dit recht kunnen zetten zal ik mij hier hard voor maken.
PisPix schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:05:
Ik denk dat dit een gezonde reactie is. Ik wil best betalen voor een helpdesk maar als ik alleen van de wal in de sloot terecht kom begint het tegen te staan. Door te bellen betaal je de helpdesk en daarmee ondersteun je het falen. Bij kinderen moet je slecht gedrag ook niet belonen...
@Tweak, DM onderweg, ik had wel degelijk een vast ip!
Bedankt voor de bijdrage, ik hoop dat we het probleem zo snel mogelijk in kaart hebben zodat we misschien alsnog iets voor jullie kunnen betekenen!
S913 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:12:
Ik heb sinds een week of 4 regelmatig dat ik niet telefonisch bereikbaar meer ben. Voor diegene die me belt gaat gewoon de telefoon over, maar ipv van mijn antwoordapparaat gaat dat na een 1 - 1,5 minuut over op dat "niet in gebruik toontje". Mobiele bellers krijgen soms meteen "Dit nummer is niet in gebruik".
Meestal moet ik dan in de modem weer de SIP registreren, maar soms moet ik de modem software- of hardwarematig rebooten. Ik weet niet of het toeval is maar voor mijn gevoel is het niet heel lang na dit begonnen:
S913 in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
Dus nadat er een nieuwe firmware op mijn modem gepushed is.
Andere mensen die dit probleem hebben? Normaal hou ik er niet van om firmware te upgraden zolang het niet écht stuk is, maar dit is ook irritant want ik moet van anderen horen dat ik niet bereikbaar ben.
Erg lastig probleem maar er gaat bij mij zo 1, 2, 3 ook geen belletje rinkelen waar het probleem zou kunnen liggen
(slechte grap). Ik wil het probleem met alle liefde voor je aankaarten bij de helpdesk en als dat niet genoeg is bij techniek zodat we het op kunnen lossen. Als je me een dm kunt sturen met daarin je postcode of klantnummer kan ik voor je aan de slag.
Spacey1989 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:27:
Op 18 november heb ik een aanvraag gedaan bij Tweak voor een DSL aansluiting. Op 24 november heb ik de bevestiging ontvangen en zou ik op 6 december aangesloten zijn.
Op 7 december is mij voorgelogen (bleek achteraf) dat er een modem verstuurd was, maar omdat het blijkbaar mislukt was zou het nog eens gebeuren.
Op 10 december is mij opnieuw voorgelogen (bleek achteraf) en zou er een leveringscode opgevraagd worden om te controleren bij de TNT waar het pakket bleef.
Op 13 december was dit nog niet gedaan. (Achteraf gezien ook niet heel gek aangezien het pakket niet bestaat)
Op 16 december is bekend geworden dat er (al weken) geen modems zijn (hier er dus achter gekomen dat er tegen me gelogen werd) en is me verteld dat 22 december de nieuwe lading binnenkomt. (achteraf bleek dit ook een leugen)
Op 22 december is mij verteld dat het 23 december zou worden. (weer een leugen)
Op 23 december is verteld dat het 30 december gaat worden.
Is dit een standaard manier om met klanten om te gaan? Ik heb mijn oude abonnement moeten verlengen, want blijkbaar is een maand overlap niet genoeg om een nieuwe aansluiting te regelen.
Mocht aan het eind van de maand er geen positief bericht zijn voel ik me gedwongen om wederom een nieuwe provider te zoeken.
Het klopt dat we een paar weken moeilijk hebben gehad met het leveren van nieuwe modems, maar dergelijke dingen mag je gewoon nooit te horen krijgen als ze niet waar zijn. Iemand op de helpdesk kan best eens slecht nieuws hebben, maar mag natuurlijk nooit liegen! Ik heb dit intern wel even aangekaart en ik hoop dat dat er uiteindelijk toe lijdt dat dit niet meer op deze manier voorkomt. Excuses voor de trage levering en sorry voor de onjuiste berichtgeving.
Nextria schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:30:
Ja wel toch een lichtpuntje in de duisternis.
Na wel 15 hele dagen zonder internet, is het eindelijk opgelost!
Voor hoe lang moeten we nog maar afwachten...
Kan ik in ieder geval nog even met me tweak line, een contract bij upc aanvragen... hoe ironisch.
Voor klanten die onnodig lang down zijn geweest zullen wij begin komend jaar op individuele basis kijken naar een tegemoetkoming. Als je lang down bent geweest zorg dan vooral dat je dit kenbaar hebt gemaakt. Dat kan natuurlijk per dm naar ons account of gewoon via de helpdesk.
En ach, ironisch is het wel, maar als je van mening bent elders een beter product te kunnen kopen moet je dat natuurlijk altijd doen. In ieder geval bedankt voor de tijd dat we je van dienst mogen zijn en als we ooit nog wat voor je kunnen betekenen weet je ons te vinden.
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:38:
Net weer gebeld met de helpdesk. Meneer wist mij te vertellen dat ik nog steeds op de escalatie lijst sta.
Duh! meneer zei ook: ik zie dat de lijnsync inmiddels hersteld is. Ja duh!! die is nooit uitgevallen en dit is het probleem ook helemaal niet. Ik vertel meneer van de helpdesk: ik krijg geen IP daar de DHCP server niet bereikt wordt. Ooooow zegt meneer van de helpdesk. Dit is zo opgelost. Ik zal even via IRC contact opnemen nemen met de leverancier en dan ben je zo online. Is ie niet grappig ?? (ik zal het ook direct vermelden als ik wel zo direct ineens online ben).
Affijn, ik verwees naar mijn mail (waar nog steeds niet op gereageerd is) dat ik ze tot morgen de tijd geef om mij weer aan te sluiten en dat ik vanaf zaterdag aanstuur op wanprestatie en het contract per direct ontbind.
Antwoord was dat ik dat maar moest doen. Er gaat dan natuurlijk wel een factuurtje met belkosten naar Tweak. Oke, heb natuurlijk geen zakelijk contract met SLA, maar naar zoveel dagen offline heb ik toch recht op de gemaakte telefoonkosten lijkt mij.
@Tweak (bedrijfsaccount Tweak). graag reactie.
En dan geen onzin reactie zoals: modem resetten, kabelstjes controleren enz.
Je maakt het me wel moeilijk, want ik weet niet goed wat je wilt horen. Ja het is een vervelende gang van zaken en nee we mogen ons natuurlijk niet puur verschuilen achter het feit dat je geen sla hebt. We kunnen gewoon niet voorkomen dat bij een verhuizing dergelijke problemen kunnen ontstaan, als dat kon hadden we dat gewoon gedaan. We kunnen nu echter alleen nog achterom kijken en dat betekent dat we na moeten denken over een compensatie-regeling. Dat is echter niet aan mij en daarvoor zullen we een signaal af moeten geven aan de juiste afdeling, en dat wil ik natuurlijk met liefde voor je doen. Als je me een dm wilt sturen met daarin je klantgegevens zorg ik dat je hierover teruggebeld wordt.
Bastien schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:28:
[...]
Om hier even op in te haken: ik heb in 2005 heel bewust gekozen voor een Tiscali lijn toendertijd. Dat is in mijn productnaam ook nog steeds te zien aan de T voor de 16 (TweakDSL T16WO). Toendertijd was er voor zover ik mij herinner ook de mogelijkheid om een ander netwerk te kiezen. Dat jullie menen dat je dat zo eenzijdig op kunt zeggen is wel een beetje erg arrogant. Ik snap prima dat voor het beheer voor jullie het een stuk handiger is maar kom daar dan netjes voor uit. Nu gaan jullie uit van de domheid en het gebrek aan kennis van de klant, slecht.
Daar heb je wel een punt, als je bewust hebt gekozen voor een bepaald netwerk en je wordt later overgezet dan is het wel netjes als je daar iets van hoort. Beetje mosterd na de maaltijd, maar we hebben wel naar eer en geweten proberen te zorgen dat enkel mensen die een gelijke lijn kregen of zelfs in snelheid vooruit gingen over te zetten. Voor jouw beeldvorming: we verhuizen echt geen klanten die snelheid in moeten leveren.