[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 71 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Cheetah schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:57:
[...]
Laat dat nou precies de motivatie zijn die al maanden geleden is gegeven om die pic te verwijderen... Nog afgezien van dat het letterlijk de enige pic was waarin de 2900 onder DX10 beter uit de bus kwam... als het uberhaupt al ooit echt was...
Er staat:
Neem de onderstaande slide met een korreltje zout ;)
Wat begrijp je hier niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 107626 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:02:
[...]

Er staat:

[...]

Wat begrijp je hier niet aan?
En hoe lang staat dat er al (of liever gezegd: pas)? Ongeveer een maand. Dus de conclusie is... juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:21
Er zijn geen true DX10 games want dan zou he het over DX10 only games hebben of wat ?
Er is een renderpath dat gebruik maakt van DX10 instructies. Hierbij wordt alles sneller afgehandeld voor hetzelfde van DX9. Echter bij DX10 verwacht iedereen meer eye candy, dus maken ze extra eye candy bij DX10. Crysis zwaar? Gelukkig wel, zou het geen teleurstelling zijn als elke 8600GT bezitter die game volluit zou kunnen draaien? Dit is toch zo'n game die je een goed gevoel geeft als je een snelle kaart hebt, nog niet volluit kunnen gaan, maar wel veel meer kunnen genieten dan je buurman met een 2600XT ? Met de nieuwe generatie morgen, en die van over een half jaar zal dit spel elke keer weer een stapje soepeler kunnen draaien.

En ik snap het ook niet allemaal... waarom wil iedereen 2650 * heel erg hoog draaien? Waaorm niet gewoon 1024 met alles op high? Wat is mooer, 1920 op medium of 1024 op high? Enige reden die ik kan bedenken voor de hoger resoluties is de native resolutie van een TFT. Of mis ik hier iets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:36
Wat ik nog niet snap is, waarom de ene kaart Rxxx wordt genoemd en de andere RVxxx.. kan iemand mij dit uitleggen?

Ik ben trouwens wel serieus aan het nadenken om mijn huidige 2900 XT op de een of andere manier te vervangen door een RV670, het stroomverbuik en het lawaai (niet echt lawaai maar wel zeer duidelijk hoorbaar en dat wil ik niet) bevallen me toch niet echt, zeker niet omdat ik bij nader inzien toch niet zoveel game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:27
blacktarantulaX schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:01:
Wat ik nog niet snap is, waarom de ene kaart Rxxx wordt genoemd en de andere RVxxx.. kan iemand mij dit uitleggen?
Staat in dit topic, de V in RV staat voor Value wat betekent dat het geen high-end kaart is (officieel dan, relatief gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:54

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:41:
Er zijn geen true DX10 games want dan zou he het over DX10 only games hebben of wat ?
Er is een renderpath dat gebruik maakt van DX10 instructies. Hierbij wordt alles sneller afgehandeld voor hetzelfde van DX9. Echter bij DX10 verwacht iedereen meer eye candy, dus maken ze extra eye candy bij DX10. Crysis zwaar? Gelukkig wel, zou het geen teleurstelling zijn als elke 8600GT bezitter die game volluit zou kunnen draaien? Dit is toch zo'n game die je een goed gevoel geeft als je een snelle kaart hebt, nog niet volluit kunnen gaan, maar wel veel meer kunnen genieten dan je buurman met een 2600XT ? Met de nieuwe generatie morgen, en die van over een half jaar zal dit spel elke keer weer een stapje soepeler kunnen draaien.

En ik snap het ook niet allemaal... waarom wil iedereen 2650 * heel erg hoog draaien? Waaorm niet gewoon 1024 met alles op high? Wat is mooer, 1920 op medium of 1024 op high? Enige reden die ik kan bedenken voor de hoger resoluties is de native resolutie van een TFT. Of mis ik hier iets???
Yep, heb liever een game met een grote vooruitgang in GFX en (niet te vergeten) physics, die dan nu even wat minder draait op huidige GPU's, terwijl je de settings omlaag kan gooien, dan een game die vlot loopt,maar minder biedt in dat opzicht. Liever beide voordelen, maar niets is gratis in GFX.

Vwb de R600 achitectuur, het zou zeker nog kunnen dat ze achter de feiten aan lopen vwb drivers. Maar was de game niet ontwikkeld op een G80. Zoals Far Cry ontwikkeld was op een R300?
Zit er niet nog teveel architectuur afhankelijke zaken in de code, ondanks dat DX10 strikter is geworden?

En wat haalt de 2900 nou in dx10 1600x1200x16AF4xAA alles very high? Hier met de 8800U 10 fps :D

Btw, ik merkte dat zelfs met de "camera op de grond gericht" de fps nauwelijks oploopt, slecht geoptimaliseerde early z, CPU zaken?

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 28-10-2007 14:10 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

R-O-Y schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:01:
Ik ken trouwens genoeg gamers die veel fanatieker zijn dan iedereen bij elkaar hier die op een 1600PRO gamen. Daarbij spelen ze nog verschrikkelijk goed ook. Waarom zou je dus pas een echte gamer zijn als je 16x ANI en 6xAA gebruikt? 8)7 Dat is hoe iedereen het hier doet voorkomen.
Je hebt verschillende soorten gamers. De mensen die altijd heel goed zijn spelen vaak op low graphics en dan op 800x600 of 1024x768. Wat zij willen is een zo hoog mogelijke FPS, daarvoor passen ze vaak ook dingen in de config aan om bepaalde grafische effecten te verminderen of uit te zetten, zodat de framerate nog hoger wordt.

Aan de andere kan van het enthousiast spectrum zitten de mensen die gewoon de allermooiste graphics op de allerhoogste resolutie willen draaien, en zich willen verbazen/verwonderen over hoe mooi het eruit ziet, zoals TheSource ook al aangeeft:
Dit is toch zo'n game die je een goed gevoel geeft als je een snelle kaart hebt, nog niet volluit kunnen gaan, maar wel veel meer kunnen genieten dan je buurman met een 2600XT
Farcry draaide met hoge settings ook niet lekker op de 9800XT en al helemaal niet op de FX5950U (vaak <30FPS). Pas met de 7 serie van NV en de X1K serie van ATI liep het spel pas echt lekker op hoogste settings met goede AA/AF en hoge resolutie.
Cheetah schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:57:
[...]

Het probleem hier ligt niet bij Crytek, noch de andere DX10 dev's, noch AntiAliasing, noch TWIMTBP. Het probleem ligt bij 1.) de manier waarop ATi hierop inspeelt, en naar ik sterk vermoed 2.) de R600 architectuur waarmee ATi het moet doen.
Ik moet Cheetah gelijk geven. De HD2000 serie heeft gewoon niet gebracht wat het had moeten zijn.

We hebben al zoveel benchmarks gezien, en telkens weer bleek de 8800 architectuur met 128 algemene shaders het sterkste, met als uitzondering 3DMark06 en een handjevol games. ATI is gewoon te ambitieus geweest. Dat zien we ook elke keer als er een nieuwe game op de markt komt. In plaats van dat het gelijk lekker loopt moet er eerst nog weer vanalles in de drivers gedaan worden om het goed op die 5D shader architectuur te verwerken.

Ik zeg niet dat de HD2000 architectuur slecht of traag is, integendeel. Het biedt zelfs heel veel mogelijkheden voor de programmeur om allerlei geavanceerde effecten op het scherm te brengen. Ik kan genoeg scenarios in de hedendaagse games bedenken waar die R600 Tesselator had kunnen stralen, en waar de HDR-correcte AA een heel mooi plaatje zou kunnen geven. Maar het is nog niet zo ver. Verreweg de meeste games kiezen toch een conservatievere weg, en dat is ook de weg die nVidia heeft gekozen met 1D shaders. Afstemming op de markt.

Ik weet heel zeker dat de R600 een bloedsnelle GPU is die de 8800 Ultra nog goed voorbij kan komen, wanneer de mogelijkheden van die eerste optimaal benut worden. Maar dat gebeurt vandaag de dag gewoon nog niet. Wie weet zal de HD2000 serie over twee jaar veel meer van zich kunnen laten zien, maar dat is volledig afhankelijk van de gameproducenten. En zolang die flinke steun krijgen van NV (TWIMTBP), zal dat nog niet zo snel gaan gebeuren.

Kort concluderend:
Nvidia speelt gewoon veel beter in op de markt dan ATI, en werkt er ook veel meer mee samen. Dat is niet alleen het optimaliseren in sommige games, maar ook de naamsbekendheid onder het volk. Iedereen ziet steeds dat nVidia logo voorbij komen als ie een spelletje opstart. Ook de casual gamers.

ATI richt zich meer op de technologie. Ze maken meer vooruitstrevende ontwerpen en durven al heel vroeg dingen in de GPU te bouwen die in de toekomst misschien geimplementeerd gaan worden. Daar heb ik zeker waardering voor. Denk aan de R300 en de R580, dat waren gewoon supergoede videokaarten die hun tijd vooruit waren. De R600 is gewoon te vooruitstrevend, en tegen de tijd dat we er wellicht wat aan hebben, is ie al weer te traag en opgevolgd door een nieuwere generatie.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

@frank, dat is precies wat ik bedoel. Op een 15 of 17" scherm lage resolutie gamen. Kan je veel beter spelen :) In BF2 heb ik ook dan wel de resolutie van m'n TFT maar schaduw en licht en al dat gedoe staat uit. Dat kost FPS en je ziet dingen slechter omdat ze donkerder gemaakt worden. Als je details op high hebt staan zie je echte bosjes. Daar kan je dan in schuilen. Als iemand anders het op low heeft staan zijn die bosjes helemaal niet zo dekkend. Die ziet je dus gewoon liggen. Alleen de draw-distance zet ik op 100% en ik doe 6x AA over het hele spul.

Dat de HD2xxx serie langzamer is dan de 8xxx serie is ook wel bekend ondertussen. Ik heb geen van beide. Mijn 1900GT trekt alles voorlopig nog prima, ik wacht dus nog wel op iets beters van ATI. Misschien de R680 wel :)

In de demo van Crysis zag ik trouwens pas echt goed wat "tearing" was op een TFT. De onderste 5cm van m'n scherm liet de hele tijd een ander beeld zien dan het bovengelegen stuk. Erg lelijk. Het liefst draai ik nu ook spellen met Vsync, alleen bij sommige spellen is dat erg zwaar. Zeker op 1920*1200. M'n 1900GT trekt dat niet zo erg goed zeg maar :P Van de week krijg ik m'n DFI RD600 bord (65euro :D nieuw) en dan ga ik een 2e 1900GT erbij prikken. Hopelijk haal ik dan in de meeste spellen constant 60FPS. De max van m'n monitor :*)

[ Voor 7% gewijzigd door R-O-Y op 28-10-2007 14:45 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Zeker de x1900gt die je van mij hebt overgekocht Roy :P
Waar heb je zo'n RD600 kunnen krijgen voor 65 euro, was dat echt nieuw, of nieuw maar 2e hans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

oeLangOetan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:27:
[...]

Quad crossfire FTW!

edit: pff slechte drivers?? toch niet hoor, mijn 1e 3d kaart was een s3 savage wel die had slechte drivers!
heh 4x HD 3850XT hmm is een id, maar het geld wat men er voor neer moet pleuren is minder leuk. :D
Alleen het is niet te hopen dat Quad CrossFire het zelfde probleem gaat krijgen als met Quad SLI toen der tijd, of dat VPU 3 en 4 ook goed benut zullen worden als VPU 1 en 2 is mij ook nog de vraag. :+

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-10-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

ownage maxim schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:33:
Zeker de x1900gt die je van mij hebt overgekocht Roy :P
Waar heb je zo'n RD600 kunnen krijgen voor 65 euro, was dat echt nieuw, of nieuw maar 2e hans?
Ik had dat bord een keer bij azerty gekocht. Maar die heb ik 2x RMA gedaan. Nu had ik dus een bord nodig die 2x 1900GT crossfire kan draaien. Zoeken dus op RD600 en 975x chipset. Toen kwam ik die DFI tegen voor 65euro. Nadat ik die besteld had sprong die naar 90euro. Ook niet echt duur maar ook niet goedkoop. Ik heb denk ik mijn oude bord nu dus weer besteld die gefixed is ofzo. Heb ook de driver cd nog liggen per ongeluk O-)

Het is idd jouw kaart. Die draait nu prima bij m'n broertje. Van de week mag hij weer terug naar z'n oude x800GTO _/-\o_ :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
leonpwner1 schreef:
Hehe, dit dan, medium/high zonder AA:

[afbeelding]
Ja precies daar wordt je toch niet vrolijk van?.... O-)
RappieRappie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:38:
Ik weet niet wat jullie dan fout doen, maar op 1680x1050 @ high en 2xAA ziet het er fenomenaal uit!!!
Niet iedereen wil zijn geld spenderen aan een kaart van 500€ + 8)7
frankknopers schreef:
Farcry draaide met hoge settings ook niet lekker op de 9800XT en al helemaal niet op de FX5950U (vaak <30FPS).
Dat klopt heb je gelijk in, maar ik heb het eigenlijk niet zo zeer of het lekker loopt.. de fps in verhouding met de beeldkwaliteit ook al stel ik alles op high in. dan nog vind ik het niet echt dat je zegt "waaauw" O-)

[ Voor 65% gewijzigd door MauSS op 28-10-2007 16:13 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:49

Apoca

Array Technology Industry

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/3973/16110058ye5.png

Weer eens wat anders dan een Crysis posting in ons leuke nieuws topic :P

http://www.teamati.com/Di...0White%20Paper%20v0.4.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door Apoca op 28-10-2007 16:18 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

En hoe lang staat dat er al (of liever gezegd: pas)? Ongeveer een maand. Dus de conclusie is... juist ;)
Nee hoor. Het staat er al langer dan een maand in en er heeft er altijd al bij gestaan dat drivers heel erg veel verschil kunnen uit maken.. Dat stond er niets voor niks in hoor.... Als je nog niet snapt dat de twee architecturen als dag en nacht zijn, dan doe ik hier blijkbaar toch iets mis in het topic. Hetzelfde geldt dat ik iets mis doe als je nog niet weet wat voor impact een TWIMTPB programma kan hebben op een titel. En hetzelfde geldt er voor als je nog niet door hebt dat Catalyst 7.10 pas de eerste officiele WHQL performance driver is die we gezien hebben vanwege de 2-3 maanden verschil die er tussen het moment van schrijven van de drivers en het moment van release zit.

Ik ga hier dus verder ook niet op in, want ik ben geen }:O en hou niet zo van herkauwen..

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ MauSS

Ik ben het helemaal met je eens, Ik draaide FarCry voor het eerst op een Dual AthlonMP 2200+ 1GB PC2100ECC Reg CL2.5 en een hercules 9700 Pro en idd alles op Ultra High was niet te doen heh ,maare op High settings ging het prima., die 9700 pro had ik wel OCed van 300 Mhz Core 620 DDR naar 420Mhz Core en 750 Mhz Ram iets sneller als de 9800XT en dat ging wel op High settings maar de settings Very High en Ultra High neu dat was me te veel, maar dan nog de impact die FarCry me gaf op de 9700 Pro @ 9800 XT speeds was echt spectacular! je kwam die bunker uit en zag mooie palm bomen lichblauw helder gevende water enzo die stranden heh nee Crysis is mooi maar nooit zoal FarCry dat was in een manier van het wauw id ;)

@ Apoca

das mooi man heh de DX10.1 era heh nu maar hopen dat die reeks het beter gaat doen als de HD 2900 serie want om echt een half jaar wachten totdat de drivers gaan sporen is ook niet leuk, laten we hopen dat het nu allemaal een beetje gaat sporen :)

@ CJ

dit kan je ook wel weg halen uit de TS heh
Afbeeldingslocatie: http://www.guildwarsarena.net/ati/crysisdemo.jpg

Het was een leuke gerucht maar ja die klopt niet echt meer ej ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-10-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vind het allemaal wel best met al die speculaties en geruchten, maar laat nu die 7.11 Catalyst/Hotfix maar es uitkomen, dan kunnen we misschien vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

peakaboo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:44:
Ik vind het allemaal wel best met al die speculaties en geruchten, maar laat nu die 7.11 Catalyst/Hotfix maar es uitkomen, dan kunnen we misschien vooruit.
Och ik zie liever dat ze bij 7.11 de zaken weer verder op orde hebben, dan dat ze ff snel een hotfix in elkaar draaien voor een demo..

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Apoca schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:12:
[afbeelding]

Weer eens wat anders dan een Crysis posting in ons leuke nieuws topic :P

http://www.teamati.com/Di...0White%20Paper%20v0.4.pdf
AMD kan er ook wat van, toevallig dat details voor DirectX 10.1 lekken een dag voordat NV een DirectX 10 kaart op de markt zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

The Source schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:14:
[...]
AMD kan er ook wat van, toevallig dat details voor DirectX 10.1 lekken een dag voordat NV een DirectX 10 kaart op de markt zet :)
Och als je nog meer hebt, ik zou zeggen hou je vooral niet in :+

[ Voor 66% gewijzigd door Apoca op 28-10-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:52
The Source schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:14:
[...]

Het is best slim, ik wacht zelf even allebei de kaarten af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Investig8or

What goes up, could come down

Ik ben wel heel benieuwd hoe de hd3xxx serie zich gaat verhouden tot de 8800GT. Een van de twee zou het toch moeten worden voor mij...
De 8800GT heb ik gezien voor €220, de ATI zou toch niet veel schelen met deze denk ik. Interessante maand!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Die ati pingpong game in die pdf...waar is die te leechen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sjah schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:22:
Die ati pingpong game in die pdf...waar is die te leechen?
He? Wat? Ik heb wat gemist geloof ik :)

Op Google is het enige wat ik kan vinden een hoop technische termen, ''into the second ping-pong buffer''. Enzovoorts. Wat bedoel je precies?

[ Voor 25% gewijzigd door Jejking op 28-10-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
In die pdf die apoca noemt, staat een plaatje met iets over een ati pingpong spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://www.xbitlabs.com/a...isplay/dx10-part2_18.html

Mooi artikel over DX10-performance... Jammer dat er niet met de laatste drivers is getest. Tig mensen lezen dit artikel en baseren daar hun aankoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jejking schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:30:

Mooi artikel over DX10-performance... Jammer dat er niet met de laatste drivers is getest. Tig mensen lezen dit artikel en baseren daar hun aankoop op.
Als je ziet hoe vaak drivers uitkomen blijven ze aan het benchmarken :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Daar zijn ze dan toch ook een review site voor? :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Zo, screens op Very High van mijn X1950Prootje. 't Werkt gewoon echt. Ik heb Godrays/Parallex Occlusion Mapping, dus kortweg de dingen die je in DX10 heb, heb ik ook nu gewoon op mijn DX9 kaart.
Deze gast heeft het voor de duidelijkheid over de Crysis demo waar hij via een patchje (DX10) effecten op z'n beeld tovert. Kan iemand hier uitleggen hoe dat in elkaar zit ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hekking op 28-10-2007 21:13 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05

WoutF

Hoofdredacteur
Hekking schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:11:
[...]

Deze gast heeft het voor de duidelijkheid over de Crysis demo waar hij via een patchje (DX10) effecten op z'n beeld tovert. Kan iemand hier uitleggen hoe dat in elkaar zit ?
De DX10 mode heeft een paar extra effecten t.o.v de DX9 mode. O.a Godrays/Parallex Occlusion Mapping.

Maar die effecten zijn technisch gezien niet DX10 exclusief, en door wat files te editten kan je ze ook in DX9 mode krijgen.

Er zijn nog genoeg andere extra effecten in de DX10 mode die technisch niet kunnen in DX9. Echte exclusieve DX10 features dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Jejking schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:30:

Ik wil niet gaan benchmark ne*ken maar om op 10/26/2007 nog met de 7.9 drivers een test in elkaar te gaan draaien.. Zelfde trouwens ook voor de Nv drivers die zijn toch ook al verder dan de 163.69 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 11:27
WoutF schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:28:
[...]

Er zijn nog genoeg andere extra effecten in de DX10 mode die technisch niet kunnen in DX9. Echte exclusieve DX10 features dus.
Zoals...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
net mijn 1950XT + Artic Accelero bijna weg gesmolten O-) (1950XT @ 668 / 945 mhz)

vond het al zo vreemd waarom de Crysis demo vast liep na eventjes spelen..
dacht eerst dat het aan m'n geheugen lag dus even wat gewisseld nee zelfde prob, echter toen ik de kap eraf had viel me op dat hij het langer vol hield hmmm toch maar is voelen met de "hand" of hij ergens te warm werd... en ja hoor kon m'n vinger niet langer dan 3 seconden op het koelrib van de Accelero houden of ik had 'm verbrand ;) opich vreemd want ik heb mijn videokaart netjes overgeklokt via Ati Overdrive (maar de gpu werd ongeveer 88 a 90 graden kwam ik later achter) en dat vond ie volgens mij nie zo fijn O-)

nu even weer gewoon terug geklokt naar de standaard waarden en nog maar eens even testen..

goede koelers die Accelero's heel erg "stil" maar hot ;)
iemand dezelfde ervaringen hiermee? of met de 19xx serie?

(weet dat het offtopic is maar zie zoveel nvidia crap en eeuwen-oude discussies dat dit er nog wel bij kan)

gelukkig is de HD3800 serie op 55nm gebakken :)

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 28-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

MauSS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:24:
net mijn 1950XT + Artic Accelero bijna weg gesmolten O-) (1950XT @ 668/945 mhz)

dacht eerst dat het aan m'n geheugen lag dus even wat gewisseld nee zelfde prob, echter toen ik de kap eraf had viel me op dat hij het langer vol hield hmmm toch maar is voelen met de "hand" of hij ergens te warm werd... en ja hoor kon m'n vinger niet langer dan 3 seconden op het koelrib van de Accelero houden of ik had 'm verbrand ;) opich vreemd want ik heb mijn videokaart netjes overgeklokt via Ati Overdrive (maar de gpu werd ongeveer 88 a 90 graden kwam ik later achter) en dat vond ie volgens mij nie zo fijn O-)

nu even weer gewoon terug geklokt naar de standaard waarden en nog maar eens even testen..

Die accelero is gewoon niet zo efficient in een ATX based systeem. De koeler blaast alle warme lucht tegen het slot onder de videokaart. Omdat het geheel op de kop staat kan de warme lucht zich alleen maar ophopen onder je X1950 kaart. En na verloop van tijd....

Wel een beetje offtopic hoor ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Frankknopers

Merk jij nou ook een goede boost met je Dual R600 CF setup in Cysis vergeleken met een enkele kaart?

Op normal details verloopt hier alles prima @ 1440 x 900 x32 maare at hih gaat het een beetje gortig tekeer, en met FSAA wordt alles een beetje groen wit, wet niet ofdat aan het spel ligt dat FSAA alleen geschikt is voor NV hardware, wat ik ook bij andere games bent tegen gekomen, wel jammer als dat het geval is.

Games moeten neutraal blijven imho, dat iedereen mee kan genieten.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-10-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
@Obi-Wan Kenobi
Ik heb een soortgegelijke setup als frank maar ik heb een Q6600 @ 3,2 ipv een E6600 @ 3.

Ik draai alles high 1600x1200 16xAF
15 fps avg.
Heb last van veel bugs, denk door CF.
Nieuwe drivers needed!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 23009 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:52:
@ Frankknopers

Merk jij nou ook een goede boost met je Dual R600 CF setup in Cysis vergeleken met een enkele kaart?

Op normal details verloopt hier alles prima @ 1440 x 900 x32 maare at hih gaat het een beetje gortig tekeer, en met FSAA wordt alles een beetje groen wit, wet niet ofdat aan het spel ligt dat FSAA alleen geschikt is voor NV hardware, wat ik ook bij andere games bent tegen gekomen, wel jammer als dat het geval is.

Games moeten neutraal blijven imho, dat iedereen mee kan genieten.
Crysis heeft nog geen Crossfire profiel, dus dat werkt ook niet echt lekker. Door crossfire in te schakelen gaat mijn framerate dus niks omhoog, maar het beeld stottert veel meer. Gewoon wachten op de final versie van Crysis en hopen dat ATI dan ook wat leuke drivers klaar heeft staan. Ik haal ongeveer 20FPS met de HD2900XT op 1920x1080 alles High, geen AA. En zodra CF werkt moet ik wel tussen de 35 en de 40 FPS komen, genoeg een een beetje lekker te kunnen gamen. Maar dit had ik eerder ook al gepost hoor...

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 16:20

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Modbreak:Dit is het ATi Nieuwsdiscussietopic, niet het "Stel-hier-algemene-ATi-vraagjes" topic.
Begin eens met zoeken want alles wat je hier vraagt is prima op te vinden in de rest van het forum en de rest van het web

[ Voor 90% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Diamond Multimedia xDNA - CrossFire on any chipset with any cards

Diamond Multimedia made a big return to the graphics card market with a new lineup of Radeon cards a while back, and it was the first to announce the launch of Radeon HD 2900 XT 1GB just recently. In a document supplied to us we can now inform you about the next step for Diamond; xDNA. xDNA is a platform that enables you to run a CrossFire setup on any chipset, and that includes NVIDIA chipsets. You can pick pretty much any motherboard with any socket, fit it with two Diamond Radeon cards and run CrossFire on it using Diamond's xDNA technology.

http://www.nordichardware.com/news,6982.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Als dat werkelijk goed gaat werken is het wel een erg goede zet, hoewel moederborden met meerdere PCI-e sloten dan ook nog even in opmars moeten komen... Ook droog dat het zelfs met nVidia kaarten werkt, mja, eerst zien, dan geloven...

Edit: Interessant stukje van Fudzilla over de GT92 <-> RV670:

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3769&Itemid=34

Weet niet hoe betrouwbaar die site is, maar het klinkt wel vrij logisch.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-10-2007 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41
Waarom is het logisch? Ik heb weer gehoord dat de HD3870 ongeveer evensnel is als de 8800gt ... maarja zonder bron kom je zowiezo niet zo ver.
Zoveel "credits" heeft fudzilla ook weer niet om dat even als "bold statement" neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
[b][message=28983774,noline]
Edit: Interessant stukje van Fudzilla over de GT92 <-> RV670:

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3769&Itemid=34
Is al een week geleden langs gekomen. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
N0taFAma schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:55:
@Obi-Wan Kenobi
Heb last van veel bugs, denk door CF.
Nieuwe drivers needed!
Sinds driver 7.10 heb ik ook gigantisch veel artifacts er bij gekregen. Games als Stalker, Crysis, Ghost Recon: Advanced Warfighter.. allemaal draaien ze trager in crossfire en produceren ze om de x-aantal seconden een raar artifact in beeld of een of andere frapante streep.

Ik draai crossfire in software modus, maar blijkbaar zijn bovenstaande kenmerken ook gerelateerd aan andere crossfire setups. Op support tickets wordt trouwens maar vreemd gereageerd. Volgens de medewerkers moet ik eerst eens kijken naar alle software die ik draai tijdens het gamen, zoals virusscanners en dergelijke, maar dat lijkt me onzin aangezien de vorige driver prima was.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 236146 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 07:01:
Ook droog dat het zelfs met nVidia kaarten werkt, mja, eerst zien, dan geloven...
Nee, dat is juist heel goed. Iedereen die nu een SLI bord heeft en graag ATI kaarten wil kan dat zonder een ander moederbord te kopen. Zeker aangezien SLI > 95% van die markt in handen heeft is dat erg interessant. Nu maar hopen dat nVidia niks gaat blokeren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
MauSS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:24:
net mijn 1950XT + Artic Accelero bijna weg gesmolten O-) (1950XT @ 668 / 945 mhz)

(weet dat het offtopic is maar zie zoveel nvidia crap en eeuwen-oude discussies dat dit er nog wel bij kan)

toon volledige bericht
Moet je even met ATi tool een profile maken dat je fan speed naar 100% gaat. Hij draait volgens mij nooit op 100% en zelfs op 100% is die accelero X2 super stil. Maar dan koelt i wel een stuk beter.
Hacku schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:51:
[...]

Nee, dat is juist heel goed. Iedereen die nu een SLI bord heeft en graag ATI kaarten wil kan dat zonder een ander moederbord te kopen. Zeker aangezien SLI > 95% van die markt in handen heeft is dat erg interessant. Nu maar hopen dat nVidia niks gaat blokeren.
Tis nVidia he als ze het kunnen blokkeren doen ze dat. Ze hebben nu wel een chip gemaakt die je op een moederbord kunt zetten waarmee SLi wel mogelijk is. Intel Skulltrail krijgt deze chip ook. Maar daar moet je natuurlijk weer $$ voor betalen aan nVidia.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Met enig geluk heeft het volgende deel een compleet vernieuwde startpost die alleen gaat over de HD3000 serie. Ik heb het al bijna af. Daarin staan alle details over de nieuwe serie en logischerwijs zal het dan voornamelijk gaan over de verbeteringen die DX10.1 biedt boven DX10.0 omdat dit de reden is waarom er gekozen is voor de 3000 serie ipv een 2950 naam (AMD wil namelijk niet dat GPUs met verschillende shadermodellen door elkaar heen lopen om nog meer verwarring te voorkomen).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als de veranderingen die ik zo in het PDFje lees kloppen dan is het misschien wel slim om de kaart een totaal andere naam te geven. Alleen vraag ik me dan af waarom het meteen HD38xx wordt. Had em dan wat lager ingeschaald want nu lijkt het haast of die kaart 50-100% sneller is als de HD2900 XT en dat verwacht ik eerelijk gezegd niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05

WoutF

Hoofdredacteur
Ik weet dat hier mensen lezen/posten die werken bij groothandels of normale winkels. Is de 3800 serie al opgedoken in de bestelsystemen? Ik wil 'em z.s.m gaan preorderen maar heb die optie nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

CJ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:58:
Met enig geluk heeft het volgende deel een compleet vernieuwde startpost die alleen gaat over de HD3000 serie. Ik heb het al bijna af. Daarin staan alle details over de nieuwe serie
Hopelijk ook correcte details over de performancekarakteristieken dit keer.
en logischerwijs zal het dan voornamelijk gaan over de verbeteringen die DX10.1 biedt boven DX10.0 omdat dit de reden is waarom er gekozen is voor de 3000 serie ipv een 2950 naam (AMD wil namelijk niet dat GPUs met verschillende shadermodellen door elkaar heen lopen om nog meer verwarring te voorkomen).
Typisch dan dat de X1300 (DX9c) wordt gercycled als HD 2300 en dat de 9600 (DX9a) al enkele generaties lang wordt gerecycled (9600 > X550/600 > X1150/1250) inclusief een totaal nieuwe naam... ondanks verschillende shadermodellen.

Lijkt er op dat AMD hier alleen oog voor heeft als het hun goed uitkomt :/

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 29-10-2007 13:27 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Typisch dan dat de X1300 (DX9c) wordt gercycled als HD 2300 en dat de 9600 (DX9a) al enkele generaties lang wordt gerecycled (9600 > X550/600 > X1150/1250) inclusief een totaal nieuwe naam... ondanks verschillende shadermodellen.
Wat CJ hierboven zei is gewoon de officiële uitleg waarom ze voor een andere naam kiezen. We weten wel beter waarom ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
WoutF schreef:
Ik weet dat hier mensen lezen/posten die werken bij groothandels of normale winkels. Is de 3800 serie al opgedoken in de bestelsystemen? Ik wil 'em z.s.m gaan preorderen maar heb die optie nog nergens gezien.
Me 2 :) ben wel benieuwd ik verwacht eigenlijk dat hij eind deze week in de lijsten bij de shops opduikt.. verwacht eigenlijk niet dat hij veel goedkoper zou zijn dan de 8800GT want die heb ik al gezien voor 209€ (dat is wel erg goedkoop voor zo'n goede kaart) hopelijk worden de Ati's ook goed geprijsd.

@ Astennu
Thanx nog voor de tips, Atitool = subliem _/-\o_ en mijn hitte probleem is opgelost!
(scheelt nu een dikke 12 graden)

Nog even iets over mijn 1950XT en Crysis:
ik moet zeggen dat het goed loopt op 1280x960 op mijn 24" (niet lachen)
settings op medium/high ziet er leuk uit ben tevreden dat mijn XT-tje
toch ongeveer 30fps gemiddeld weet te halen (niet verwacht)
mijn conclusie: de 1950serie is zo slecht nog niet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nope, nog geen 3800 kaarten in de lijsten. Meestal zijn die een week voor introductie zichtbaar, ik plemp de aankoopprijs hier dan even neer ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:23:
[...]
Hopelijk ook correcte details over de performancekarakteristieken dit keer.

[...]

Lijkt er op dat AMD hier alleen oog voor heeft als het hun goed uitkomt :/
Nee, AMD is compleet andere weg ingeslagen met naamgeving betreft. Ook voor CPU's, dus dat zit wel goed.
ATI knows that it is only two weeks behind Nvidia and it is doing the final preparations to launch its HD3800 generation. ATI has an ace of spades up its sleeve, the DirectX 10.1 support and as you already know D8P/G92 based 8800GT don't support this new DirectX 10.1 or Shader model 4.1.

HD38x0 will end up slower than 8800GT but at the end, we expect it to be cheaper at the same time. ATI plans to launch toward the middle of the month, probably on the 15th and Phenom should be launched just days after that date, if not even simultaneously.

The reference and production Radeon HD 3800 generation, RV670 based cards are finished and they are on the way to reviewers as we speak. This is not D day, this is D week.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=3892&Itemid=1

[ Voor 39% gewijzigd door Phyxion op 29-10-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

lol, das totaal niet goed eh kerel. das een product constant opneiuw op de markt brengen met een andere naam.(een nieuwer modelnummer). ATI is ook niet heilig hoor. zowel nvidia als ATI maken fouten.(nvidia dan bv met hun cheats indertijd voor 3dmark :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:27:
[...]

Wat CJ hierboven zei is gewoon de officiële uitleg waarom ze voor een andere naam kiezen. We weten wel beter waarom ;)
Tuurlijk zijn er meerdere (voornamelijk marketingtechnische) redenen. :) Elke IHV gebruikt informatie zoals het hem uit komt en dat is vnl om zijn product er het beste uit te laten komen. Daar is niets nieuws onder de zon toch?

AMD heeft zo al meerdere keren hun 'redeneringen' aangepast waarom ze voor een bepaalde naamgeving gaan. Eerst stond het eerste cijfer voor de DirectX generatie die het ondersteunde. Toen stond het ineens voor de zoveelste generatie ATI GPU (de X serie was bijvoorbeeld de 10de GPU die ze ooit ontwikkeld hadden). En nu is het om aan te geven dat het om verschillende generaties gaat en tegelijkertijd wordt daarmee ook een einde gemaakt aan de achtervoegsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 219166 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:52:
lol, das totaal niet goed eh kerel. das een product constant opneiuw op de markt brengen met een andere naam.(een nieuwer modelnummer). ATI is ook niet heilig hoor. zowel nvidia als ATI maken fouten.(nvidia dan bv met hun cheats indertijd voor 3dmark :s)
Lees voor de aardigheid eens wat CJ schrijft :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb die AMD sheets van Direct X 10.1 eens doorgenomen, en dan zie je wel dat er best veel nieuwe dingen in zitten die zowel op het gebied van performance als van image quality verbetering en consistentie moeten inbrengen. Gecombineerd met PCI-E 2.0 en een geavanceerd 55nm proces lijkt HD3000 mij niet eens zo verkeerde benaming. Dat ze hem gelijk de 8 meegeven in de naam is wel erg optimistisch, hopelijk scheppen ze daarmee niet al te hoge verwachtingen, want de sprong van X1900 naar HD2900 is volgens mij groter dan de sprong van HD2900 naar HD3800 :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

frankknopers schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:21:
de sprong van X1900 naar HD2900 is volgens mij groter dan de sprong van HD2900 naar HD3800 :P
Precies, ik zie geen reden om de HD2900 CF de deur uit te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Apoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:36:
[...]

Precies, ik zie geen reden om de HD2900 CF de deur uit te doen :)
Je zal er alleen je stroom verbruik mee halveren? Vind ik opzich een leuke stap. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Tuurlijk stroom en geluid....

Nou ik geef daar eigenlijk niks om als ik eerlijk ben. Zo lang ik lekker kan gamen zal het mij eigenlijk een worst zijn of mijn PSU op 30% of op 80% van zijn vermogen zit. Die paar euro wat dat extra kost per maand.

Sorry meneer Gore, de film / docu was erg goed maar ja.. keuzes keuzes :P

En met dat geluid, och ik hoor dat niet eens meer als ik aan het gamen ben.

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk moet der wel gezocht worden naar manieren om een GPU zuiniger te maken, dan zal de kaart van zelf stiller worden. Maar het is voor mijn gewoon geen reden een bepaald product niet te kopen. Als de prijs klopt, en de eisen die ik der aan stel dan kijk ik in iedergeval snel voorbij aan de bovengenoemde 2 "negatieve" punten van de HD2900XT.

[Edit1]
Nog iets wat ik tegen kwam over de xDNA van Diamond.

DDS or Diamond Dynamic Scalability is middleware for load-balancing, modifying Crossfire drivers to get the best balance between GPU and CPU resource allocation. On non-Crossfire chipsets such as Nforce, this is important, since there is no AMD core logic behind it.

http://www.theinquirer.ne...ire-work-nvidia-intel-amd

[Edit2]
Ben trouwens eens even bij AnandTech naar de 8800GT review aan het kijken. Als je kijkt hoe de kaart het tegenover de HD2900XT doet, dan moet de RV670 toch flink aan de bak.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140&p=10

Maak eens gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop, hij is er niet voor niets!

[ Voor 85% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

8800GT vs 2900XT @AnandTech.

8800GT wint letterlijk elke benchmark die ze er tegenaan gooien, en vaak met zeer ruime cijfers (25-50% is geen uitzondering). De HD3870 moet echt een wondertje worden om dit te overtreffen...
Given the performance of the 8800 GT relative to the 8800 GTS, we can expect the 8800 GT to perform on par with, if not better than, the Radeon HD 2900 XT. Our numbers, confirm this for the most part. This information is quite important. Either AMD needs to pull a rabbit out of the hat and surprise us with performance higher than we expect, or they need to compete with the 8800 GT based on price. We are hearing that the upcoming part from AMD should be competitive with 8800 GT pricing, but we'd need to see availability of the RV670 based parts at prices lower than the 8800 GT to make them start looking worth while. This could be difficult for AMD if NVIDIA hits their target of $200 (or lower for the 256MB version).

Again, none of the info we have on the upcoming AMD part is confirmed by AMD. We are simply speculating based on our best guess at their direction and rumors we have heard. Regardless of what AMD does or doesn't have in the works, it will be difficult for them to afford just another moderate showing. They must either clearly out perform or out price the 8800 GT to stay in the game this generation.
<edit> Apoca was me 2 minuutjes voor ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:17:
Ben trouwens eens even bij AnandTech naar de 8800GT review aan het kijken. Als je kijkt hoe de kaart het tegenover de HD2900XT doet, dan moet de RV670 toch flink aan de bak.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140&p=10
Hangt maar net af van de prijs is van de RV670. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 107626 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:26:
Hangt maar net af van de prijs is van de RV670. Ben benieuwd.
De goedkopere 512mb GT's zijn nu al rond de 220,- geprijst...
Uitgaande van RV670=2900XT perf zou ATi dan dik onder de 200 moeten gaan zitten bij introductie...

Volgens mij was dat niet het plan, en 't lijkt me ook niet aangenaam voor ATi's revenues. Nog afgezien daarvan geeft Anand terecht aan dat ATi echt met een klapper moet gaan komen om deze generatie nog te kunnen redden. DX10.1 gaat absoluut niet voldoende zijn met een dergelijk perf.verschil...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 14-04 10:01
Ik kan me goed voorstellen dat de 8800GT sneller blijkt dan de 3800. De GT is namelijk veel sneller dan iedereen de afgelopen maanden dacht. Toen werd verwacht dat ie ergens rond de GTS320 zou zitten. Nu blijkt hij gewoon net iets trager te zijn dan de GTX. Een onaangename verrassing dus voor AMD.

Aan de andere kant heeft nVidia met de GT in één klap 3 van hun eigen kaarten uit de markt geprijsd (GTS320, GTS640 en de GTX) en hun naamgeving verneukt (GT sneller dan GTS?). Daar zullen ze bij de IHVs blij mee zijn :S En de mensen die net flink gelapt hebben voor een GTS of GTX.. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de retailers hun GTS en GTX kaarten aan de straatstenen niet meer kwijt raken.

Een kostbare 'overwinning' voor nVidia en haar partners, lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door Da_DvD op 29-10-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Aan de andere kant heeft nVidia met de GT in één klap 3 van hun eigen kaarten uit de markt geprijsd (GTS320, GTS640 en de GTX) en hun naamgeving verneukt (GT sneller dan GTS?). Daar zullen ze bij de IHVs blij mee zijn
De 320 en 640 zijn EOL, en er komt een nieuwe GTS die sneller zal zijn dan de GT. En de GTX, deze blijft de snelste al is de prijs niet rechtvaardig meer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En laat maar, Hacku heeft reeds mijn punt te pakken.

[ Voor 101% gewijzigd door Apoca op 29-10-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja ben wel onder de indruk. Zotac heeft al een AMP edition aangekondigd met 700 core 2000 Mem en 1700 MHz shaders. Dat wordt een rap kaartje.

Maar als je een 8800 GT voor 210 euro kan krijgen. ga je geen GTX of Ultra meer kopen lijkt mij. Dus in dat opzicht schijnt nvidia zich wel in de vingers aan de andere kant zullen dat minder erg vinden dan marktaandeel verliezen aan AMD. Dus ze moesten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Hacku schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:57:
De 320 en 640 zijn EOL, en er komt een nieuwe GTS die sneller zal zijn dan de GT.
Toch blijft die naamgeving '8800GT' echt achterlijk. Noem 't dan tenminste 8850 of 8900 ofzo 8)7
En de GTX, deze blijft de snelste al is de prijs niet rechtvaardig meer.
Alleen in HD reso's (1920x1200 of hoger) met veel AA&AF (m.n. onder DX10) laat de GTX nog een significant performanceverschil zien... uiteraard te wijten aan bandbreedte.

Het zou me weinig verbazen als daar binnenkort de prijzen van omlaaggegooid worden.
Zeker gezien de geruchten het hebben over een 8800GTS die de GTX zal gaan verslaan... nog zoiets raars met de naamgeving: 2 totaal verschillend performance kaarten (8800GTS) met dezelfde naam :?

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 29-10-2007 17:09 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Alleen in HD reso's (1920x1200 of hoger) met veel AA&AF (m.n. onder DX10) laat de GTX nog een significant performanceverschil zien... uiteraard te wijten aan bandbreedte.
Vandaar ook mijn opmerking, de GTX blijft de snelste maar de prijs is totaal niet rechtvaardig meer. Kost dubbel zoveel voor een heel kleine performance boost.

Of de GTX gaat binnenkort ook EOL.

[ Voor 83% gewijzigd door XWB op 29-10-2007 17:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:35:
[...]
De goedkopere 512mb GT's zijn nu al rond de 220,- geprijst...
Uitgaande van RV670=2900XT perf zou ATi dan dik onder de 200 moeten gaan zitten bij introductie...

Volgens mij was dat niet het plan, en 't lijkt me ook niet aangenaam voor ATi's revenues. Nog afgezien daarvan geeft Anand terecht aan dat ATi echt met een klapper moet gaan komen om deze generatie nog te kunnen redden. DX10.1 gaat absoluut niet voldoende zijn met een dergelijk perf.verschil...
De R600 hebben ze ook voor een lager prijs moeten verkopen; het zou me niet verbazen als de RV670 straks voor zo'n 150 euro over de toonbank gaat. Jammer van de marges, maar goed voor t marktaandeel. Volgens de geruchten zijn de yields goed en de dice klein, dus het moet wel kunnen, denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd en wie weet dat de CrossFire performance van twee RV670's sneller is dan twee G92's, dit is waar ATi altijd het voordeel in had, dat CrossFire een logische manier was dan SLI qua Multi GPU/VPU's extra performance winst.
Wat wel zo is dat de RV670 VPU sneller is dan de R600 VPU, die chip kan ook meer neiuwe API's enzo dus mischien valt het nog allemaal wel mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-10-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Anoniem: 107626 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:14:
[...]
als de RV670 straks voor zo'n 150 euro over de toonbank gaat
Lijkt me niet.. Ik zou het een enorme stunt vinden als ze dat voor elkaar krijgen voor een dergelijke prijs en dan nog een marge der op weten te pakken. Ik denk dat de prijs rond de 185 euro gezocht zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 23009 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:21:
idd en wie weet dat de CrossFire performance van twee RV670's sneller is dan twee G92's, dit is waar ATi altijd het voordeel in had, dat CrossFire een logische manier was dan SLI qua Multi GPU/VPU's extra performance winst.
Dat was zo bij introductie van de 2900XT, maar is allang achterhaald.
SLI heeft al enige maanden het voordeel, en niet een klein beetje ook. Sla de Catalyst 7.10 performancereviews waarin SLI met CF wordt vergeleken er maar eens op na.
Anoniem: 107626 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:14:
De R600 hebben ze ook voor een lager prijs moeten verkopen; het zou me niet verbazen als de RV670 straks voor zo'n 150 euro over de toonbank gaat. Jammer van de marges, maar goed voor t marktaandeel. Volgens de geruchten zijn de yields goed en de dice klein, dus het moet wel kunnen, denk ik zo. :)
RV670 was gepland @250+ Euro.
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar zomaar even dik 40% vanaf halen.

Zeker na de dramatische marges op R600 heeft ATi ademruimte nodig. Die krijgen ze naar ik denk niet met een RV670 @150 Euro @introductie... Het was beter geweest als RV670 specs geheim waren gebleven, en als verassing werden gebracht bij intro. nV heeft nu ruim tijd gehad om ATi met een aangepaste en daardoor absurd goed presterende GT alweer de wind uit de zeilen te halen.
Volgens mij is men vandaag niet zo vrolijk @AMD HQ.

<edit>
Bovendien, zie je het al voor je: ATi's topmodel (cq. allerduurste GPU) @150 Euro? :X

[ Voor 47% gewijzigd door Cheetah op 29-10-2007 17:41 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 23009 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:21:
Dat boeit helaas weinig, marktaandeel CF is 1% ofzo en geen kat kent het.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:29:
[...]
Dat was zo bij introductie van de 2900XT, maar is allang achterhaald.
SLI heeft al enige maanden het voordeel, en niet een klein beetje ook. Sla de Catalyst 7.10 performancereviews waarin SLI met CF wordt vergeleken er maar eens op na.

[...]

Zeker na de dramatische marges op R600 heeft ATi ademruimte nodig. Die krijgen ze naar ik denk niet met een RV670 @150 Euro @introductie... Het was beter geweest als RV670 specs geheim waren gebleven, en als verassing werden gebracht bij intro. nV heeft nu ruim tijd gehad om ATi met een aangepaste en daardoor absurd goed presterende GT alweer de wind uit de zeilen te halen.

<edit>
Bovendien, zie je het al voor je: ATi's topmodel (cq. allerduurste GPU) @150 Euro? :X
toon volledige bericht
De RV670 is gemaakt op 55nm waardoor deze mogelijk nog goedkoper is dan de G92 om te maken. En hij is vele malen goedkoper dan de R600 en nog sneller ook.

Nu is de grote vraag hoe gaat deze presteren tov de 8800 GT.

Wel grappig om te zien dat veel mensen die nu net een GTS of GTX gekocht hebben super pissig zijn. Snap het wel een beetje aan de andere kant op het moment van kopen had jij dat er gewoon voor over. En de naamgeving vind ik ook vaag ja ze hebben genoeg tijd gehad om die nog aan te passen. 8850 GTS was wel op zijn plaats geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker na de dramatische marges op R600 heeft ATi ademruimte nodig. Die krijgen ze naar ik denk niet met een RV670 @150 Euro @introductie... Het was beter geweest als RV670 specs geheim waren gebleven, en als verassing werden gebracht bij intro.
Ergens moet er wel een reden zijn voor "een grote OEM" om de RV670 te kiezen. Dat zal wel de prijs zijn, nietwaar? De marges op de R600 zullen idd niet zo hoog geweest zijn, maar natuurlijk wel op de rest van de HD2k serie. Zoals je weet ligt het grote geld niet in de 300+ euro markt. Dus gebrek aan ademruimte lijkt me een beetje sterk ;)
<edit>
<edit>
Zie je het al voor je: ATi's topmodel (c.q. allerduurste GPU) @ 194mm² :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:02:
De RV670 is gemaakt op 55nm waardoor deze mogelijk nog goedkoper is dan de G92 om te maken. En hij is vele malen goedkoper dan de R600 en nog sneller ook.
Goedkoper om te maken: ja.
40% goedkoper om te maken: ik denk het niet... die-size is slechts onderdeel van de prijs per core.

Daarnaast zijn er naast de core nogal wat andere onderdelen op een PCB die niet goedkoper worden... waaronder duurder geheugen op de 3870 dan er op de 8800GT gebruikt wordt. Ik verwacht niet dat ze met het verschil in prijs per core echt heel ver onder nV's prijs per kaart kunnen gaan zitten.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194689

Nou zie ik iedereen hier zeggen dat de rv670 ATi's topmodel is... :/ maar dat is toch niet voor lang omdat de R680 toch nog zou komen?:) of zit ik er dan een beetje naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]
<knip>
Lees je ook wel eens wat CJ post :P ......AMD/ATI zal straks de RV670 onder de prijs van de 8800GT verkopen en toch nog winst maken. NVidia daarentegen zal met aanmerkelijke lagere marges (verlies?) moeten werken.

Ik vermoed dat NV nog minder vrolijk is met het verlies van de OEM deal. :+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Is het nu al eindelijk bekend wie die grote OEM was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:14:
[...]
Goedkoper om te maken: ja.
40% goedkoper om te maken: ik denk het niet... die-size is slechts onderdeel van de prijs per core.
Je zou kunnen zeggen dat 80% van de prijs van een core het silicium is, 55nm kan echter duurder silicium vereisen dan 65nm (hoewel dat onwaarschijnlijk is bij een half-node). Dan heb je natuurlijk ook nog de componenten & het pcb.
Het grootste voordeel is natuurlijk dat ze met dezelfde allocatie meer cores kunnen produceren & allocatie is niet gemakkelijk te veranderen, maw er zullen waarschijnlijk meer rv670 cores gemaakt worden dan g92's.

[ Voor 18% gewijzigd door oeLangOetan op 29-10-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Indy91 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:14:
Lees je ook wel eens wat CJ post :P ......AMD/ATI zal straks de RV670 onder de prijs van de 8800GT verkopen en toch nog winst maken. NVidia daarentegen zal met aanmerkelijke lagere marges (verlies?) moeten werken.
Denk je nou echt dat nV een dergelijke kaart met verlies verkoopt? 8)7
Over 14 dagen zien we wel wie vrolijk wordt en wie niet ;)
Ten tijde van die OEM deal was er nog sprake van dat de 8800GT (met 64 ipv 112pp) aanmerkelijk trager zou zijn dan RV670. Volgens mij ziet de wereld er op dit moment heel anders uit.

Zelfs als het enkele tientjes scheelt zal de RV670 niet juichend door de pers binnengehaald worden als hij geen redelijk aan 8800GT vergelijkbare prestaties kan neerzetten. Zie als voorbeeld de behoorlijk lauwe ontvangst van zowel de 2900 als de 2600 serie. Concurrentie 'op prijs' just doesn't cut it, tenzij de "bang for buck" factor echt revolutionair is (zoals nu bij de 8800GT).

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
Indy91 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:14:
[...]

vergeet niet dat ze het laatste jaar natuurlijk wel wat speelruimte hebben weten te creeren..

misschien nemen ze dat ''verlies'' voor lief, tot de volgende highend komt over 1?..2?..3maanden? (dus de opvolger van de gtx/ultra)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

oeLangOetan schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:24:
Het grootste voordeel is natuurlijk dat ze met dezelfde allocatie meer cores kunnen produceren & allocatie is niet gemakkelijk te veranderen, maw er zullen waarschijnlijk meer rv670 cores gemaakt worden dan g92's.
Dat is er van uit gaande dat ATi en nV een redelijk vergelijkbare allocatie hebben.
Gezien de huidige (DX10) markt betwijfel ik dat behoorlijk eerlijkgezegd. Bovendien komt de allocatie van de 8800GTS chips vrij (EOL)... en de 8800GT is qua coreoppervlak weer aardig kleiner dan de GTS.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 29-10-2007 18:34 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:31:
[...]Bovendien komt de allocatie van de 8800GTS chips vrij (EOL)... en de 8800GT is qua coreoppervlak weer aardig kleiner dan de GTS.
ander proces, ander fabrikage, de 90nm is nog niet EOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hacku schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:33:
[...]

Dat boeit helaas weinig, marktaandeel CF is 1% ofzo en geen kat kent het.
hmm een multi VPU/GPU boeit wel voor de mensen die het gebruiken heh er zijn toch wel aardig wat lui die en CF of SLI setup gebruiken en ik denk niet dat CF of SLI in het hoekje wordt geplaatst, dat is juist ontwikkeld om het maximale uit een game te galen op de hoogste reso's met de maximale settings.

Multi VPU/GPU bestaat al een poosje en ik denk dat ook daar makrt in zit voor ATi's RV670 chips
A) Ze gebruiken weinig stroom, dus een betere performance per watt :)
B) Een CF setup is niet duur ook kost het niet veel stroom zelfs minder als een enkele HD 2900XT maar ook meer performance, hmm ik denk het wel iets heeft :)

En er zijn heus wel meer dan 1% ATi gebruikers als NV gebruikers die een Multi VPU/GPU setup hebben.

Op http://www.2cpu.com komt men heel vaak een multi VPU/GPU setup tegen als hier en op vele andere sites.
Multi chip is gewoon erg in, dat er sommige daar niet op letten he daar koan ik niks aan doewe ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-10-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Over RV670 is erg weinig bekend, te weinig als je het mij vraagt. Komen ook erg tegenstrijdige berichten naar buiten. Ik hoorde vandaag van Nvidia dat de 8800GTS 512 (65nm) is uitgesteld, dit omdat AMD yieldrate problemen zou hebben met de RV670. Tegelijkertijd hoor ik van AMD aan de andere kant wat er gealloceerd zou zijn voor bepaalde regio's. Ik denk dat een paar conclusies wel getrokken kunnen worden;

- de 8800GT is sneller dat de meeste mensen dachten (en dus ook ATI)
- ATI heeft een kostprijs voordeel, maar dat is een kaart die je liever niet speelt.
- Nvidia weet ook niet wat de RV670 gaat brengen aangezien de 8800GTS 512 uitgesteld wordt.
- 8800GTS 512 komt pas na RV670, en wordt dus sneller dan RV670
- RV670 dient zich qua prijs dusdanige te positioneren dat het interessant is.
- Extra features zoals DirectX10.1, etc voegen erg weinig toe als verkoop argument tenzij er concrete spellen aangekondigd worden net zoals met DirectX 10.

Vandaag is er in Duitsland een AMD meeting voor partners, worden paar dingen duidelijk. Ik weet morgen dus meer en in de komende dagen lekken er links en rechts wellicht wat dingen uit. Van mij hoor je zoals altijd niets O-)

[edit]
nVidia zal snel de grootste zijn op VGA gebied, voorbij Intel. Onderstaande tabellen zijn marketshares, maar Q3 vs Q2 steeg NV 25.1%, Intel, 21.6% en AMD 17.8%. En binnenkort lanceert NV haar MCP73 chipsets voor Intel platform met VGA onboard, en de markt voor Intel is zo'n 70% van heel de markt, dus hier kan Intel lekker groeien, terwijl het direct ten koste gaat van haar directe concurrent Intel. Dus voor Q1 voorspel ik dat NV de grootste zal zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/news/2007-10/jpr_gfx_mkt_q3_2007.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/news/2007-10/jpr_gfx_mkt_q3_2007_trends.png

[ Voor 23% gewijzigd door The Source op 29-10-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:46
Anoniem: 23009 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:58:
[...]
Multi chip is gewoon erg in, dat er sommige daar niet op letten he daar koan ik niks aan doewe ;)
Multi gpu is helemaal niet in. Als je de Steam survey bekijkt, dan heeft 1.19% van de Steam users meer dan 1 GPU. En ruim 95% daarvan gebruikt SLI.
code:
1
2
3
4
5
Multi-GPU Systems (12984 of 1092675 Total Users (1.19% of Total) )
NVIDIA SLI (2 GPUs) 12,401 95.51 %  
NVIDIA SLI (3 GPUs) 5 0.04 % 
NVIDIA SLI (4 GPUs) 2 0.02 % 
ATI Crossfire (2 GPUs) 576 4.44 %

Meer dan 1 cpu core is een ander verhaal natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door biobak op 29-10-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

oeLangOetan schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:39:
ander proces, ander fabrikage, de 90nm is nog niet EOL
Het deel van de 90nm fabricage dat beslagen werd door de GTS chips zal wel snel worden gemigreerd naar 65nm. Waarmee zou het gat in 90nm productie anders worden opgevuld?

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Leuk 'nieuws' allemaal over de R670, R680 en 8800GT... voel me best wel een beetje genaaid met mn 2900XT ondertussen :( Zit er overna te denken om em te verkopen en terug te gaan naar nVidia eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Cheetah schreef:
[...]
Toch blijft die naamgeving '8800GT' echt achterlijk.
Ja vind ik ook staat niet in verhouding tot een GTS die langzamer is notabene erg vreemd inderdaad.
Apoca schreef:
Ik denk dat de prijs van de RV670 rond de 185 euro gezocht zal moeten worden.
Laten we het hopen denk een XT-versie wel 200+ hoor... kan toch haast nie anders? O-)
Cheetah schreef:
Denk dat dat nog wel mee zou vallen, gezien de 8800GT geen DX10.1 had wat velen wel verwacht hadden in het begin.. tuurlijk zijn er nog geen DX10.1 games, en zou de RV670 te zwak zijn volgens velen om het te draaien in DX10.1 maar ik denk dat dat nog wel is flink mee zou kunnen vallen :) doe mij maar een DX10.1 kaartje alleen het "idee" al :9
Astennu schreef:
Wel grappig om te zien dat veel mensen die nu net een GTS of GTX gekocht hebben super pissig zijn. Snap het wel een beetje aan de andere kant op het moment van kopen had jij dat er gewoon voor over. En de naamgeving vind ik ook vaag ja ze hebben genoeg tijd gehad om die nog aan te passen. 8850 GTS was wel op zijn plaats geweest.
Juist sluit ik me ook bij aan, het blijft inderdaad lullig voor de GTS-kopers, maar zelfde geld een beetje voor de 2900XT mensen, want er komt straks een snellere kaart die beter is en sneller en ook nog "goedkoper" ik weet wel dat dat met heel veel dingen zo is... maar het is toch een beetje "naaierij" hoe je het ook went of keert.. O-) maar vind wel dat Ati hier minder mee bezig is dan Nv, die lui zetten alles op alles altijd.. en dan gaat de lol er soms wel vanaf bij Nv-gebruikers

@ Cheetah
Kerel ga soms eens andere dingen doen dan je eeuwig bezig houden met Nv vs Ati...
en ik denk dat jij je ook gelukkig moet voelen met een "dure" gtx in je kast terwijl je nu een goedkope GTX-look a like de GT kunt kopen voor minder dan de helft van de prijs wat een GTX kost...
maar dat terzijde je moet je eens minder druk maken om die dingen. (ps: heb je een vriendin? zo niet zoek/regel die! weet zeker dat je posts dan veranderen/verminderen er zijn echt boeiende dingen om je mee bezig te houden geloof me...)

@ de Mods
is al geregeld. thanx :)

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:46
Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:
[...]
Het deel van de 90nm fabricage dat beslagen werd door de GTS chips zal wel snel worden gemigreerd naar 65nm. Waarmee zou het gat in 90nm productie anders worden opgevuld?
Met een 8800 GTS met 112 streamprocessors per medio november. Maar dat is meer een discussie voor een ander forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Wat gaat dit weer hard. :o Ik was nog niet helemaal klaar met mijn nieuwe startpost voor het volgende deel...

Maar AMD gaat dus de DX10.1 functionaliteit benadrukken zoals verwacht. Het is een beetje weer het kip en het ei verhaal. NV promote destijds enorm haar SM3.0 functionaliteit van de GF6 serie ten op zichte van de X800 serie. Dankzij de GF6 serie kregen developers de mogelijkheid om te experimenteren met SM3.0, ondanks de brakke dynamic branching support en trage vertex texturing functionaliteit. Dit effende de weg voor de X1K serie.

Nu zijn de rollen weer omgedraaid. AMD gaat DX10.1 en SM4.1 benadrukken ondanks dat de eindgebruiker weinig zal merken van de verschillen. Maar het geeft de developers wel weer de kans om te experimenteren met de nieuwe mogelijkheden die DX10.1 en SM4.1 hen biedt.
The Source schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:10:
- de 8800GT is sneller dat de meeste mensen dachten (en dus ook ATI)
Nee, niet AMD... Ik kreeg eind September al van AMD te horen wat G92 was... inclusief de precieze grootte van de die en het aantal streamprocessoren. En kreeg ook interessant nieuws te horen over de marges e.d. G92 is dus geen verrassing. RV670 was een verrassing voor NV (die gingen uit van 75% van een R600), daarom zijn de specs op het laatste moment nog aangepast om alsnog over de RV670 heen te gaan in performance, maar wel ten koste van de marges.

[ Voor 28% gewijzigd door CJ op 29-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41
biobak schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:27:
[...]
Multi gpu is helemaal niet in.
Ik heb altijd meelij met van die guppen die voor de nvidia marketingdoos vallen en 2x een 8600gt in Sli hebben want dat is echt supersnel :+ verklaard ook meteen het grote aandeel SLI.
Crossfire word eigenlijk niet echt de markt in gestampt zoals www.slizone.com heb ik het idee.
Meer een prestige ding van ATI dat het ook kunnen en om technisch bij te blijven voor wanneer men GPU physics rendering gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HardOCP: NVIDIA GeForce 8800 GT in Crysis & UT3 demo

Geteste Cards:
8800 Ultra 768
8800 GTX 768
8800 GT 512
8800 GTS 640
8800 GTS 320
2900 XT 512

Helaas uiteraard de RV670 nog niet meegenomen....

Interessante opmerking op de laatste pagina. Gerucht wordt waarheid:
UPDATE - 10/29/07-8:29am:
A very interesting addendum to this. I just got off the phone with BFG Tech and NVIDIA has been doing some strange things lately. As of this morning, the GeForce 8800 GTS 640MB (unsure on the 320MB) will have its stream processors officially increased to 112, the same as the GT. This should put the GTS back ahead of the GT as per the paper specs. However, the separation in the products is still going to be very small except for those of you wanting to run high resolutions with AA turned on. To do that you are still going to need a $400+ video card..or so. Our new spec GTS is on the way to us now and we will of course be updating you. Given the GT's faster clocks and possibly larger texture unit, we will have to wait and see. Undoubtedly though, the 8800 GT remains a stellar value at the expected price points.

[ Voor 61% gewijzigd door Help!!!! op 29-10-2007 20:28 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja zolang we niet meer weten over de specs van de RV670 wordt het lastig om te zeggen wie dit gaat winnen. Ik begin wel een beetje ongeduldig te worden :P

Wil al tijden een snellere cpu van AMD maar het duurt allemaal zo lang. Nu is het wel zo dichtbij dat ik er wel op moet wachten maar weet niet of ik volgende keer nog zo veel geduld wil hebben :P Ben gewoon verslaaft aan snelle hardware.

Ik denk dat het een goede zet is van nVidia om die 8800 GT uit te brengen. Weet iemand hoe het met de beschikbaarheid zit ? Want de mensen die twijfelde tussen een 8600 en 8800 GTS en tussen de GTS en GTX of Ultra zullen massaal naar de winkel rennen voor een GT.

En die mensen gaan geen RV670 meer kopen... Ik gok dat AMD ook Cat 7.11 met de RV670 verscheept om het gat tussen de RV670 en de GT klein te houden.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 29-10-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

CJ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:46:
Maar het geeft de developers wel weer de kans om te experimenteren met de nieuwe mogelijkheden die DX10.1 en SM4.1 hen biedt.
Met Vista en SP1 kun je der als gamer toch pas van genieten.

Dus mega dat ze der weer lekker vroeg bij zijn, vooral zo doorgaan meen ik echt. Maar ze moeten nu wel enige power op tafel gaan leggen. Anders worden ze straks op het mainstream segment ( daar is de RV670 toch eigenlijk ook gewoon voor als we eerlijk zijn ) onder de voet gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Apoca schreef:
Anders worden ze straks op het mainstream segment ( daar is de RV670 toch eigenlijk ook gewoon voor als we eerlijk zijn ) onder de voet gelopen.
Daar hoeven we niet eerlijk voor te zijn dat geeft Ati zelf ook aan dat het een beetje mainstream is :)
de R680 wordt (zoals ze zeggen) high-end vandaar ook die R en RV benamingen. maar ik begrijp je punt zeer zeker. de RV670 wordt gewoon een "goed" "compleet" en "bang for buck" kaartje! :*) en de snelheids-duvels moeten gewoon nog eventjes afwachten tot de R680.

@ Nvidia gebrabbel
s.v.p. info Nvidia die niet in directe verhouding staat met Ati gelieve te posten in het Nvdia discussie topic b.v.d.

[ Voor 12% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Sommige van jullie weten dat ik ook beleg in tech aandelen, wellicht interessant;

Market Cap
AMD (incl ATI) 7.16B
NVDA 18.36B (waar afgelopen week zo'n 1.5B vanaf is gegaan vanwege een downgrade)
INTC 153.36B

Voor de overname van ATI was AMD groter dan NVDA. Echter sinds die tijd is ook Conroe op de markt, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jep dus op het goede moment instappen :) en hopen dat er dan weer een goede tijd komt. Echter zijn Intel en nVidia erg scherp. Ik verwacht dat ATi vs nVidia makkelijker zal zijn dan het AMD vs Intel gedeelte. Want Intel is lomp bezig. Nehalem komt er ook weer aan en daar wordt je als AMD zijnde niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wel een leuke crysis performance review, ze kijken gelijk ook naar verschil vista 32 en 64 bit. 64 bit presteert veel beter, 1e keer dat ik echt een voordeel in 64 bit zie.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het ATi Nieuwsdiscussie Topic.
Niet het "Stel-hier-algemene-ATi-vraagjes" topic. Post dus relevant over ATi Nieuwsberichten, benchmarks, mijlpalen, etc en niet "Mijn X1950 wordt heet, welke alternatieve koeler is leuk" e.d.

Verder gewoon lukraak posten dat de ATi HD serie "brak" zou zijn zonder enige vorm van onderbouwing is ook _niet_ de bedoeling. Brandstichten doe je niet.
Ook is dit niet het "Kleine Mededelingen" topic.