[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 71 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:05:
[...]
Toch blijft die naamgeving '8800GT' echt achterlijk. Noem 't dan tenminste 8850 of 8900 ofzo 8)7
Als het niet blijkt te werken dan vliegt er inderdaad een marketingman de deur uit ;)

Ik leef me even in in nVidia:
- 8800 is de grote successtory van nVidia. Al ruim een jaar degelijk, snel, betrouwbaar.
- GT is de brand die nVidia veel midrange-klantjes heeft opgeleverd.
Lees: 6600GT/6800GT/7600GT/7800GT/7900GT/8600GT.

8800+GT = inderdaad... 8800GT. Ik vind hem niet gek, uitmelken doen ze en dat doen ze goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Ach dan heeft verkoper ook wat te doen, de onwetende koper waarschuwen dat die niet de gts 640 moet nemen, maar de gt. De onwetende koper die maar wat lukraak besteld op internet, is niet echt wijs IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Sjah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:54:
Ach dan heeft verkoper ook wat te doen, de onwetende koper waarschuwen dat die niet de gts 640 moet nemen, maar de gt. De onwetende koper die maar wat lukraak besteld op internet, is niet echt wijs IMO.
Als je als verkoper nog wat 8800GTS stock hebt liggen wil je daar denk ik zo snel mogelijk vanaf. Hoe langer je wacht hoe moeilijker je ze kwijt raakt voor een leuke prijs. De retailprijzen van die kaarten moeten echt flink omlaag als die 8800GT in volume beschikbaar is.. :P

Maargoed, we gaan nu wel heel erg richting het nVidia discussietopic met alle 8800GT en Crysis leuter.. :P

Ik heb er zelf ook aan meegedaan, maar toch wil ik even de attentie maken

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Maar er is ook zo weinig RV670 nieuws :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:51:
[...]

Als het niet blijkt te werken dan vliegt er inderdaad een marketingman de deur uit ;)

Ik leef me even in in nVidia:
- 8800 is de grote successtory van nVidia. Al ruim een jaar degelijk, snel, betrouwbaar.
- GT is de brand die nVidia veel midrange-klantjes heeft opgeleverd.
Lees: 6600GT/6800GT/7600GT/7800GT/7900GT/8600GT.

8800+GT = inderdaad... 8800GT. Ik vind hem niet gek, uitmelken doen ze en dat doen ze goed :)
Tot eind September klopte de naam ook in combinatie met de performance toen de GT nog gepland stond op 80/96 SPs.

Hoe lang duurt het om voor AIBs om dozen te printen en handleidingen klaar te maken? Misschien had het geen zin meer om de naam te veranderen omdat alles al gedrukt was? :P Maar goed, dit past niet in dit topic...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Astennu schreef:
Maar er is ook zo weinig RV670 nieuws :'(
dat klopt, laten we gaan speculeren :9

ik denk dat de RV670XT 11000+ haalt in 3dmark06 en dat hij sneller is dan de 8800GT wat jullie ?
(want hij is sneller dan de 2900XT op 55nm gebakken en dus lekker koel en beter over te klokken) tevens denk ik dat een DX10.1 game best te spelen zal zijn op een RV670. (omdat ze tegen die tijd ook vast meer gebruik gaan maken van die andere nieuwe features)

[ Voor 33% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 22:31 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
MauSS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:29:
[...]

dat klopt, laten we gaan speculeren :9

ik denk dat de RV670XT 11000+ haalt in 3dmark06 en dat hij sneller is dan de 8800GT wat jullie ?
(want hij is sneller dan de 2900XT op 55nm gebakken en dus lekker koel en beter over te klokken) tevens denk ik dat een DX10.1 game best te spelen zal zijn op een RV670. (omdat ze tegen die tijd ook vast meer gebruik gaan maken van die andere nieuwe features)
Nah ik gok HD2900 XT + 10-20% = RV670 = 8800 GT Wins.

Verschillen zijn wel erg groot en het wordt inmiddels wel verleidelijk de dark side te kiezen :'(. De 8800 serie is voor nVidia hetzelfde als de 9x00 serie van ATi.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Astennu schreef:
het wordt inmiddels wel verleidelijk de dark side te kiezen :'(. De 8800 serie is voor nVidia hetzelfde als de 9x00 serie van ATi.
Ja ik begrijp wat je bedoeld, had ook al een neiging een 8800GT te bestellen maar ik ben (moet) geduldig blijven ik wil gewoon een korte review (benchmark) afwachten over de RV670 serie (met name de XT variant) O-)

ik vind eigenlijk ook wel dat Ati "iets" meer info moet loslaten heel veel doorgedraaide Nvidia fans (en een paar Ati) zijn helemaal wild geworden van de 8800GT snap het wel een beetje want Nvidia komt gewoon eerder en wil Ati voor zijn... maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen in Ati dat het goed zal komen met de RV670(xt) :)

@ hieronder
lol :*) zit die jongen niet zo te plagen haha

[ Voor 4% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Apoca

Array Technology Industry

Astennu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:
[...]
Verschillen zijn wel erg groot en het wordt inmiddels wel verleidelijk de dark side te kiezen :'(.
Afbeeldingslocatie: http://msn.filmfocus.nl/images/plaatjes/25363.jpg

Neeeeeee Astennu, het kleine groene mannetje heeft ook powerrr :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

ik heb geen idee waar je beter mee uit bent.
Ik wil 1x een kaart kopen voor 3jaar maximaal.
De nvidia valt af omdat ze alleen direct10 hebben.
De ati kaarten hebben dadelijk wel directx10.1

Ik zit namelijk niet te wachten op een herhaling zoals pixel shader 3.0 van nvidia die geen hdr met aa kon werken (ati wel)
Ik wacht dus even op de ati met directx10.1

Mijn laptop heeft wel een directx10 kaart maar meer wegens beteren support voor later kwa drivers en simpele games. (en weder verkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Apoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:45:
[...]

[afbeelding]

Je weet wat ze zeggen daar, the dark side is more powerful ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe videokaart, ik heb 't geld, het liefst had ik een paar maand geleden bij de aankoop van mn systeem al een nieuwe videokaart gehaald.
Maar, omdat de launch van de RV670 gepland staat op 15 november kan ik best nog wel even wachten.
Ik wacht op Crysis, dat is voor mij persoonlijk de hoofdreden om mn videokaart te upgraden.
Ik kan me zo indenken dat ik best chagrijnig zou zijn als ik een 8800GTS of HD2900XT had gekocht, denkende (vanuit retrospectief oogpunt) dat Crysis goed zal kunnen draaien.
Dan had ik in die redenering niet eens ongelijk gehad, maar..
Nu, een paar maand later, blijkt dat de G92 en (na alle waarschijnlijk ook) de RV670 Crysis net zo goed kunnen draaien, maar dan voor de helft van het geld !
Als ik de berichten zo lees dan is de 8800GT best luidruchtig en bovendien niet echt koel (als in niet warm).
Als de RV670 nagenoeg gelijk presteert én minder warm en luidruchtig wordt dan de G92 (55nm Vs. 65nm), dan ben ik blij dat ik gewacht heb, zo niet.. geen man overboord, Crysis was er toch nog niet.
Al met al denk ik dat Nvidia helemaal niet zo veel gras voor de voeten van AMD/ATI weg maait in die twee weken want in die twee weken gebeurt er niets spannends.. pas ná die twee weken wordt het verschil gemaakt.
En ik voel aan mn water dat AMD/ATI een hard-launch gepland heeft op die datum.
Zo niet, dan ga ik misschien toch overlopen, maar zover zijn we nog niet.
Tot die tijd blijft het voor mij nog even spannend en toch ook best saai, die oude games komen mn neus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Crysis komt pas 19november uit dus men heeft nog wel even tijd voor een upgrade.

Verder heb ik een stukje Demo gespeeld op High met 2AA onder Vista32 en imo is het echt klote behoorlijk tegenvallend qua speelbaarheid. :(
Nu ben ik enigzins gehinderd door relatief hoge TFT resolutie (1680*1050) en een verouderde CPU (waar binnenkort verandering in komt :) ) maar volgens de test bij LegionHardware is het spel echt vooral GPU bound.
En dan speel ik nog niet eens op veryhigh wat de allermooiste graphics laat zien. :(

In dat opzicht vind ik de, 8800GT en ws de RV670, sowieso niet echt een onwijs goede upgrade.

Ja het klinkt heel mooi: ongeveer 8800GTX performance voor een zeer goede prijs maar om een spel als Crysis echt goed te kunnen spelen heb je toch een nextgen GPU nodig of een SLI / CF setup :'(

Ik had liever gezien dat ATI en nVidia met hun Nextgen waren gekomen en hun huidige topkaarten op een natuurlijke manier naar het 200 a250 segment waren gezakt.
Zeker van nVidia valt het me tegen maar je ziet gelijk wat een, met alle respect, gebrek aan concurrentie doet... Net zoals Intel nu haar top Penryn quadcore op 3ghz introduceert terwijl het zeer ws. wel 3.5 had kunnen zijn.....

Ik hoop dat ze bij ATI wat van hun fouten leren en dat de R700 weer top is en snel uitkomt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 29-10-2007 23:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Nu online
Heb ook crisis zitten spelen op 1680x1050 very high onder WINXP !! :P maar viel me niet echt tegen.

Het valt me trouwens wel op dat in alle benshmarks de HD2900 XT het in medium erg goed doet maar bij High quality heel erg inzakt. Lijkt op een driver probleem als je het mij vraagt. Ik verwacht niet dat Cat 7.11 daar verandering in kan brengen aangezien WHQL testing 3 maanden duurt ? Mja misschien een hotfix of zo ?

En nu maar bidden dat de RV670 meer is dan een 1:1 port van de R600 en dus ook boosted shaders en texture units heeft.

Want ik zit me echt af te vragen waarom nVidia die GT zo erg opgewaardeerd heeft en zo goedkoop gemaakt heeft als ze wisten dat ze zouden winnen. Of ze weten totaal niet wat de RV670 wordt en zijn bang geweest en hebben de 8800 GT onnodig sterk gemaakt om marktaandeel te behouden. Of de RV670 zou toch een killer zijn ? en de 8800 GT is nu dus even snel gemaakt om de RV670 bij te houden ? Ik denk dat de RV670 de GTS wel verslaat aangezien de HD2900 XT dat meestal ook wel lukt op AA na dan. Hopelijk is dat laatste ook heel veel beter geworden....
Apoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:45:
[...]

[afbeelding]

Ja we houden het nog wel twee weken vol denk ik :) dan maar snel 2x RV670 aanschaffen om de dark side te verdrijven :P

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 29-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Astennu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:
Verschillen zijn wel erg groot en het wordt inmiddels wel verleidelijk de dark side te kiezen :'(. De 8800 serie is voor nVidia hetzelfde als de 9x00 serie van ATi.
Oei oei als zelfs Astennu voor de dark side kiest dan zijn we allemaal verloren ;(

Dramaqueen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Wacht op een hotfix driver :(!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 17:29

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ach ATi (AMD) moet gewoon de R680 of de Dual RV670 uitbrengen ipv de RV670 ;) Dan wordt het pas spannend met een groote S :P

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Astennu schreef:
Het valt me trouwens wel op dat in alle benshmarks de HD2900 XT het in medium erg goed doet maar bij High quality heel erg inzakt. Lijkt op een driver probleem als je het mij vraagt.
[...]
Klopt maar het komt ook door de on-nodige shader-shizzle bepaalde high-options heb je niet nodig. (altans je ziet geen verschil) ik heb daar zelf een kwartier mee liggen klooien, misschien kunnen mensen zich nog herinneren dat dat hetzelfde voorval was met F.E.A.R alles op maximum liep die ontzettend traag. zette je paalde shaders uit dan liep die vlekkeloos en zelfde kwaliteit :)

Ik wacht sowizo op de RV670 en ik denk eigenlijk dat ik niet voor een 8800GT ga, mede ook omdat mijn 1950XT het altijd goed heeft gedaan. (en nog...) nee RV670 zal ik met open armen ontvangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik weet dat het Niet het "Stel-hier-algemene-ATi-vraagjes" topic is maar ik vraag toch even een vraagje.

Ik ben door veel gelees in dit topic en wat rondgevraag tot de conclussie gekomen dat ik een HD3800 wil vanwege de prijs/kwaliteit en Dx10.1... echter draai ik Winxp.. Heb ik dan wel eens wat aan Dx10.1 ?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
Daywalk3r schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:07:
echter draai ik Winxp.. Heb ik dan wel eens wat aan Dx10.1 ?
onder xp heb je geen dx10, dus ook geen dx10.1 :)

onder vista heb je dx10, en ergens in Q1 volgens jaar komt sp1 uit, met daarin dx10.1

welke spellen er gebruik van gaan maken is nog maar de vraag.... volgens mij is er nog niks aangekondigd, dus dat kan nog zéker een half jaar gaan duren

prijs/kwaliteit ??... er is nog maar weinig tot niks bekend over de kwaliteit (ja...dat ie wss sneller is dan de 2900), laat staan over de prijs

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-10-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Waarom zou ik dan niet gaan voor de 8800GT?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:43

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Daywalk3r schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:15:
Waarom zou ik dan niet gaan voor de 8800GT?
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Zet de verschillen op een rijtje en leg je eigen eisen voor een videokaart er naast.
Dan kom je vast tot een passend besluit voor jezelf.
Je geeft al aan dat je weet dat dergelijke vragen hier niet horen, waarom ga je er dan toch op door? :?
Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg

Maar dit deel is vol dames en heren. :)
Dus dat wordt eventjes wachten op het nieuwe deel, CJ was er mee bezig begreep ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2007 00:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het ATi Nieuwsdiscussie Topic.
Niet het "Stel-hier-algemene-ATi-vraagjes" topic. Post dus relevant over ATi Nieuwsberichten, benchmarks, mijlpalen, etc en niet "Mijn X1950 wordt heet, welke alternatieve koeler is leuk" e.d.

Verder gewoon lukraak posten dat de ATi HD serie "brak" zou zijn zonder enige vorm van onderbouwing is ook _niet_ de bedoeling. Brandstichten doe je niet.
Ook is dit niet het "Kleine Mededelingen" topic.