Ik ben al een tijdje in de markt voor een nieuwe videokaart, ik heb 't geld, het liefst had ik een paar maand geleden bij de aankoop van mn systeem al een nieuwe videokaart gehaald.
Maar, omdat de launch van de RV670 gepland staat op
15 november kan ik best nog wel even wachten.
Ik wacht op Crysis, dat is voor mij persoonlijk de hoofdreden om mn videokaart te upgraden.
Ik kan me zo indenken dat ik best chagrijnig zou zijn als ik een 8800GTS of HD2900XT had gekocht, denkende (vanuit retrospectief oogpunt) dat Crysis goed zal kunnen draaien.
Dan had ik in die redenering niet eens ongelijk gehad, maar..
Nu, een paar maand later, blijkt dat de G92 en (na alle waarschijnlijk ook) de RV670 Crysis net zo goed kunnen draaien, maar dan voor de helft van het geld !
Als ik de berichten zo lees dan is de 8800GT best luidruchtig en bovendien niet echt koel (als in niet warm).
Als de RV670 nagenoeg gelijk presteert én minder warm en luidruchtig wordt dan de G92 (55nm Vs. 65nm), dan ben ik blij dat ik gewacht heb, zo niet.. geen man overboord, Crysis was er toch nog niet.
Al met al denk ik dat Nvidia helemaal niet zo veel gras voor de voeten van AMD/ATI weg maait in die twee weken want in die twee weken gebeurt er niets spannends.. pas ná die twee weken wordt het verschil gemaakt.
En ik voel aan mn water dat AMD/ATI een hard-launch gepland heeft op die datum.
Zo niet, dan ga ik misschien toch overlopen, maar zover zijn we nog niet.
Tot die tijd blijft het voor mij nog even spannend en toch ook best saai, die oude games komen mn neus uit.