[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Xander2000 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:06:
Internet Connect is niet nodig met Leopard icm eduroam. In onderstaande pdf wordt uitgelegd hoe je verbinding kan maken.

http://luchthaven.tudelft...nuals/Mac_OSX_Leopard.pdf
Zo heb ik het volgens mij ook geprobeerd op de HVA, zo ver was ik zelf ook gekomen met wat zoek werk, maar moest alsnog naar 'de systeembeheerder' volgens Leopard, omdat ik geen verbinding kreeg. Naja, maandag nog maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
Daniël schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:49:
Ik heb weer dezelfde problemen als die ik had met de 802.11n-enabler op Tiger, nl. slechte wireless performance (±450 Kbyte/sec ipv de mogelijkde 2200 Kbyte/sec). Bij Tiger heb ik dat kunnen herstellen door met veel moeite de oude software terug te zetten, maar bij Leopard heb ik nog geen manier gevonden om de Airport-kaart terug te forceren op 802.11a/b/g. Ik heb overigens een C2D Macbook Pro. Ik kan mijn access point (Linksys WRT-300N) niet dwingen om geen 802.11n te gebruiken. Dus ik zit gewoon met zwaar slechte prestaties. De Macbook van mijn vrouw heeft nog meer last, die disconnect at random.

Iemand een tip of moet ik gewoon wachten tot Apple zin heeft een update uit te brengen die hopelijk iets fixed?
Airport Extreme gebruiken? Ik heb daar een NAS aan hangen en totaal geen probleem met netwerkperformance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een vraagje: laatst heb ik mijn MacBook geupgrade van Tiger naar Leopard, alleen heb ik nu ineens ongeveer 10 gig minder schijfruimte tot mijn beschikking. Een beetje inleveren vind ik niet erg, maar ik heb het idee dat ergens alle gegevens van Tiger nog zijn blijven staan ofzo. Ik heb namelijk geen clean install gedaan. Kan ik dat ergens checken? Of is er een handige manier om na te kijken welke dingen het meeste schijfruimte opslokken? Kan me niet voorstellen dat Leopard 10 gig méér nodig heeft dan Tiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Heb je archive and install gedaan? Zo ja, dan staat er op je root ergens een oude install map.

[ Voor 46% gewijzigd door simon op 09-11-2007 15:45 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb niet echt een keuze gemaakt tijdens het installeren... Ik runde gewoon nog Tiger, Leopard DVD erin gedaan, opnieuw opgestart, geinstalleerd. Als Archive & Install de standaard optie is, heb ik dat gedaan ja, heb ook al mn gegevens nog.

Is het de map "System" in root? Die bevat alleen een map Library, en aangezien er in mijn Home map al een Library staat... Ik neem aan dat die oude map dan weg kan? Of verwijzen mijn apps nog naar dingen in die oude map?

[ Voor 29% gewijzigd door da_rippah op 09-11-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

da_rippah schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:58:
Ik heb niet echt een keuze gemaakt tijdens het installeren... Ik runde gewoon nog Tiger, Leopard DVD erin gedaan, opnieuw opgestart, geinstalleerd. Als Archive & Install de standaard optie is, heb ik dat gedaan ja, heb ook al mn gegevens nog.

Is het de map "System" in root? Die bevat alleen een map Library, en aangezien er in mijn Home map al een Library staat... Ik neem aan dat die oude map dan weg kan? Of verwijzen mijn apps nog naar dingen in die oude map?
Die System map zit je systeem in. Die moet je absoluut onder geen beding aanraken.

Als je nog oude systemen hebt zitten die in de 'previous systems' map.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
CyBeR schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:01:
[...]

Die System map zit je systeem in. Die moet je absoluut onder geen beding aanraken.

Als je nog oude systemen hebt zitten die in de 'previous systems' map.
Sorry voor mijn noob vragen dan :) Moet de anatomie van OSX nog een beetje onder de knie krijgen. Hmm.. Ik zie nergens een Previous system of zoiets staan. Ik zal het me wel verbeelden dan van die extra schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Weet iemand wat er nou allemaal veranderd is aan het memory management in Leopard t.o.v. Tiger. Bij Tiger had ik altijd heel snel het geheugen vol zitten met Inactive Memory. Wat ook het idee was achter het memory management in OS X voor zover ik weet (niet gebruikt geheugen in zinloos). Om zo programma's snel te kunnen laden want ze zitten al in het geheugen, ookal heb je ze niet meer nodig.

Maar bij Leopard gaat het heel anders. Mijn active memory is meer dan in Tiger, maar ik heb praktisch geen inactive memory mee:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/Vanitas1440/albums/327836/LeopardMemory.png

Het plaatje links is na een tijd veel data overzetten (gegevens backup voor leopard install) en de rechter is na een tijdje gewoon gebruik.

Wat ook anders is t.o.v. Tiger is het aantal page outs. Ze komen haast niet meer voor (denk max 10% van wat in Tiger voorkwam). Wat opzich wel weer logisch is, want hij houdt het geheugen veel leger.

Maar dit gaat in tegen "Ongebruikt geheugen is verspild geheugen."

Kan iemand mij het wat duidelijker maken waarom ze het hebben aangepast en wat is er beter aan deze manier t.o.v. de Tiger manier? Ik heb al wel gezocht, maar ik kan niks zinnigs vinden.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:54

Licko

ZVDK

Licko schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:38:
heb ook een probleempje met adium. ik heb ingesteld dat adium op alle spaces zichtbaar moet zijn, maar hij lijkt dit niet te onthouden...ik moet het vaak opnieuw instellen omdat hij dan plotseling niet meer op space 2,3 en 4 staat, maar alles op 1.
wanneer ik dan bij systeemvoorkeuren kijk, staat het wel ingesteld op elke space.

iemand hier die dit ook heeft?
anyone? :D

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hier werkt het gewoon met de nieuwste adium :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:51
Vanitas schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:30:
Weet iemand wat er nou allemaal veranderd is aan het memory management in Leopard t.o.v. Tiger. Bij Tiger had ik altijd heel snel het geheugen vol zitten met Inactive Memory. Wat ook het idee was achter het memory management in OS X voor zover ik weet (niet gebruikt geheugen in zinloos). Om zo programma's snel te kunnen laden want ze zitten al in het geheugen, ookal heb je ze niet meer nodig.

Maar bij Leopard gaat het heel anders. Mijn active memory is meer dan in Tiger, maar ik heb praktisch geen inactive memory mee:

[afbeelding]

Het plaatje links is na een tijd veel data overzetten (gegevens backup voor leopard install) en de rechter is na een tijdje gewoon gebruik.

Wat ook anders is t.o.v. Tiger is het aantal page outs. Ze komen haast niet meer voor (denk max 10% van wat in Tiger voorkwam). Wat opzich wel weer logisch is, want hij houdt het geheugen veel leger.

Maar dit gaat in tegen "Ongebruikt geheugen is verspild geheugen."

Kan iemand mij het wat duidelijker maken waarom ze het hebben aangepast en wat is er beter aan deze manier t.o.v. de Tiger manier? Ik heb al wel gezocht, maar ik kan niks zinnigs vinden.
Ik kan alleen je "vraag" over het aantal page outs beantwoorden.
Het aantal page outs, geeft aan, hoe vaak een stukje uit je geheugen wordt opgeslagen in swap (dat is dus op je HD). Om je performance te verbeteren, wil je dus dat je zo min mogelijk page outs hebt. Het is Apple dus gelukt dit aantal omlaag te krijgen in Leopard (merkte het zelf ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
kan iemand mij hier helpen? Ik heb een nieuwe macbook gekocht met leopard voorgeinstalleerd. Deze macbook vervangt mijn Mac Mini, ook met leopard(geupgrade vanaf tiger). Nu heb ik dus met de migratieassisstent alles van de mini overgezet naar de macbook.

Nu wil ik echter met bootcamp Windows installeren, maar kan de bootcamp assisstent niet vinden. Deze staat niet in hulpprogramma's en ook spotlight kan hem niet vinden.... Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
http://www.myosxfreeware.com/bootcamp-installer-helper-10/

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 09-11-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Licko schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:21:
ik heb vandaag al 2x keer deze error gehad
Wed Nov 7 21:18:09 2007
panic(cpu 1 caller 0x0039CDE0): "m_free: freeing an already freed mbuf"@/SourceCache/xnu/xnu-1228/bsd/kern/uipc_mbuf.c:2742
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x2e49b978 : 0x12b0e1 (0x4555b4 0x2e49b9ac 0x133238 0x0)
0x2e49b9c8 : 0x39cde0 (0x48cc84 0x1 0x4f54001c 0x40)
0x2e49ba08 : 0x39d0dc (0x3019be00 0x8 0x2e49ba58 0x1)
0x2e49ba28 : 0x9d9b87 (0x3019be00 0x0 0x20 0x60d675)
0x2e49bb98 : 0x9d9ec5 (0x23bfa2c8 0x23bfc150 0x0 0x3e9a600)
0x2e49bce8 : 0x9e520b (0x23c0c004 0x0 0x2e49bd18 0x1a677c)
0x2e49be68 : 0x9b584a (0x23bfa4c0 0xfe972510 0x0 0x0)
0x2e49beb8 : 0x9b6f3f (0xa3dc80 0xa3dc84 0x2e49bed8 0x1a136f)
0x2e49bf48 : 0x9b54b7 (0x4301804 0x0 0x2e496000 0x19ccc1)
0x2e49bf78 : 0x13e987 (0x4301c94 0x4301804 0x0 0x3db9680)
0x2e49bfc8 : 0x19e2ec (0x0 0x0 0x10 0x65206c0)
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0
Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies):
com.apple.driver.AirPort.Atheros(300.22)@0x9b4000->0xa3efff
dependency: com.apple.iokit.IO80211Family(200.7)@0x996000
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.4)@0x63b000
dependency: com.apple.iokit.IONetworkingFamily(1.6.0)@0x64b000

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
9A581

Kernel version:
Darwin Kernel Version 9.0.0: Tue Oct 9 21:35:55 PDT 2007; root:xnu-1228~1/RELEASE_I386
System model name: MacBook2,1 (Mac-F4208CA9)

het gebeurde beide keren uit het niets.
ik merkte dat ik geen verbinden meer had via airport, en toen 2 keer deze kernel...

iemand dit vaker gezien?

het schijnt aan azureus te liggen...
:o Precies wat ik ook heb!! Had al zo'n vermoede dat het aan azureus zou liggen, aangezien het beide keren gebeurde dat ik dat programma had draaien. Heeeel apart....

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik zit met een vaag probleem. Ik heb een MBP met 10.5 erop in een netwerk hangen met mijn pc. Mijn pc ziet osx wel en kan er gewoon in, maar andersom niet. Met tiger was dit nooit een probleem werkte het beide perfect. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
DaannO schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:20:
Ik zit met een vaag probleem. Ik heb een MBP met 10.5 erop in een netwerk hangen met mijn pc. Mijn pc ziet osx wel en kan er gewoon in, maar andersom niet. Met tiger was dit nooit een probleem werkte het beide perfect. Iemand enig idee?
Heb je sharing wel aan staan dan?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Murcielago schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 08:29:
[...]

Heb je sharing wel aan staan dan?
Ja, anders ziet Vista hem toch niet :? Maar file sharing staat aan samen met AFP en SMB :)

[ Voor 35% gewijzigd door DaannO op 10-11-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49

Exirion

Gadgetfetisjist

DaannO schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:33:
Ja, anders ziet Vista hem toch niet :? Maar file sharing staat aan samen met AFP en SMB :)
Firewall issue? Ik heb net gelezen dat Apple met een 10.5.1 komt waarin o.a. issues met de nieuwe firewall gefixt worden. Er zijn blijkbaar problemen met de nieuwe firewall (er zijn nu instellingen per applicaties mogelijk ipv alleen generiek).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb een probleempje met sshfs sinds ik Leopard draai. Ik heb de nieuwste sshfs en macfuse core geinstalleerd, maar het lijkt niet te helpen. Het probleem is als volgt:

Waneer ik in Tiger een sshfs volume mount, verschijnt er een icoon op de Desktop en in de Finder, in Leopard niet meer. Het volume is wel gemount, want via /Volumes kan ik er prima bij. Weet iemand hoe ik dit weer aan kan zetten?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Op mijn Mac Pro krijg ik onder bootcamp geen geluid door mijn spakers. Ik heb het in het verleden met de beta van bootcamp al vaker geprobeerd, zowel met XP als Vista, maar het geluid komt alleen door de interne speaker. En dat is nou niet echt om aan te horen, of eigenlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

2 weken zonder problemen, op .Mac Sync na.
Dat kreng verminkt alle gegevens.
Tot 10.5.1 staat .Mac Sync maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik was vandaag van plan om even Vista te installeren, ma bij het partitioneren gaat het verkeerd, en krijg ik de melding dat ik schijfhulpprogramma moet draaien om de schijf te repareren.

Als ik dat doe krijg ik na een tijd de melding dat ik dat er een fout is opgetreden.
En dat was het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even jullie advies:

Ik wil graag Office via Windows draaien en ook Paint weer kunnen gebruiken,

Ik twijfel of ik Boot Camp wil gebruiken, aangezien de beta m'n Mac trager maakte, met opstarten vooral.

Is Parallels 'n optie of zeggen jullie eerder Boot Camp?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Al naar pixen gekeken? Dat is een paint alternatief voor osx. http://opensword.org/Pixen/

Voor office zijn zat alternatieven te krijgen waarom wil je de windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Exirion schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:26:
[...]

Firewall issue? Ik heb net gelezen dat Apple met een 10.5.1 komt waarin o.a. issues met de nieuwe firewall gefixt worden. Er zijn blijkbaar problemen met de nieuwe firewall (er zijn nu instellingen per applicaties mogelijk ipv alleen generiek).
Daar zit ik idd ook aan te denken, maar dan is het alsnog vaag dat uitgaand niet goed werkt en inkomend wel. Maar we wachten 10.5.1 even af dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
FileNox schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:57:
Ik was vandaag van plan om even Vista te installeren, ma bij het partitioneren gaat het verkeerd, en krijg ik de melding dat ik schijfhulpprogramma moet draaien om de schijf te repareren.

Als ik dat doe krijg ik na een tijd de melding dat ik dat er een fout is opgetreden.
En dat was het :?
Dat had ik ook. Als je je Mac opstart van je Leopard dvd (C ingedrukt houden tijdens het opstarten) kun je, zodra je een menubalk hebt het schijfhulpprogramma starten. Hierin kun je je schijf wel goed herstellen. Waarschijnlijk heb jij nu een Herstel-schijf-knopje dat grijs is en als je vanaf dvd start heb je dat niet. Mijn tip van de dag : als je je Mac herstart met de Windowsschijf er in MOET je in de Windows-setup de schijf formatteren en niet Leave the disk zoals het is ofzo, je kunt zelfs quick format gebruiken. Anders gaat het bij de volgende boot NIET goed, dan kan ie namelijk geen schijf vinden. Kies trouwens Fat (als het kan) als je vanuit OSX op de Windowspartitie wilt kunnen schrijven, bij NTFS wordt 't voor OSX alleen lezen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
lowfi schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:55:
Al naar pixen gekeken? Dat is een paint alternatief voor osx. http://opensword.org/Pixen/

Voor office zijn zat alternatieven te krijgen waarom wil je de windows versie?
Pixen werkt niet zo fijn, vond ik. En ik heb iWork '07 en ik heb Office for Mac. Maar het werkt gewoon niet zo fijn en snel als Office for Windows.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Leopard op mijn nieuwe iMac gezet.
Nu wou ik voor het eerst mijn HP Color LaserJet 1600 USB gebruiken.
Leopard ziet hem wel met de juiste naam maar kan hem niet installeren.
Op de HP site kan ik alleen maar Windows drivers vinden.
Is er een manier om deze printer toch te gebruiken onder Leopard? Anders zou dat toch wel heel erg balen zij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:08:
Is er een manier om deze printer toch te gebruiken onder Leopard? Anders zou dat toch wel heel erg balen zij. :(
Heb je software-update al gebruikt om te kijken of die drivers kan aanleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
/

[ Voor 99% gewijzigd door filenox op 10-11-2007 21:40 . Reden: dubbelpost :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dancing_Animal schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:32:
[...]
Dat had ik ook. Als je je Mac opstart van je Leopard dvd (C ingedrukt houden tijdens het opstarten) kun je, zodra je een menubalk hebt het schijfhulpprogramma starten. Hierin kun je je schijf wel goed herstellen. Waarschijnlijk heb jij nu een Herstel-schijf-knopje dat grijs is en als je vanaf dvd start heb je dat niet. Mijn tip van de dag : als je je Mac herstart met de Windowsschijf er in MOET je in de Windows-setup de schijf formatteren en niet Leave the disk zoals het is ofzo, je kunt zelfs quick format gebruiken. Anders gaat het bij de volgende boot NIET goed, dan kan ie namelijk geen schijf vinden. Kies trouwens Fat (als het kan) als je vanuit OSX op de Windowspartitie wilt kunnen schrijven, bij NTFS wordt 't voor OSX alleen lezen. Succes.
Ja, dat werkte dus _/-\o_
Nu draait er hier vista maar ... ik heb een klein probleem, ik heb namelijk geen geluid ( mac mini) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Praat me niet over geluid! Ik krijg uit m'n Mac Pro alleen geluid door de interne speaker als ik Windows draai. Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nog een handige tip misschien?

Als je spaces gebruikt en je sleept een window naar 1 van de zijkanten van het scherm verplaats je dat window naar de naast gelegen space :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:08:
De HP Color Laserjet 1600 is een hostbased printer. Die dingen werken meestal enkel onder Windows.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
InflatableMouse schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:52:
Voor degenen met een performance problemen, externe disks en genie effecten die stotteren na installatie van Leopard:

Open Activity Monitor uit Utilities (onder Applications) en sorteer op CPU. Check of er 2 processsen veel CPU eten, atsserver en mdworker. Dit wordt veroorzaakt door Spotlight die vanalles opnieuw aan het indexeren is en dat kan even duren, met name met externe disks.

Ik had gisteravond hetzelfde op mijn Powerbook G4 en het duurde toch zeker 30 minuten, mischien wel 45 en ik heb GEEN externe disks. Zal dus een heel stuk langer duren met USB/Firewire disks.

je kan Spotlight configureren om bepaalde disks NIET te indexeren, zoals USB of firewire disks.

Je kan ook nog tegen een bug aan lopen dat Spotlight "oneindig lang" bezig is op een Firewire disk, en dan aangeeft "calculating estimated time remaining", maar daar nooit mee ophoudt. Spotlight maakt zijn werk wel af, echter de berekening kan tie niet maken.

In alle gevallen, geduld. Extra reboots en andere gekke experimenten zullen het proces alleen maar hinderen. Ik denk dat het beste wat je kunt doen in dit geval is Spotlight zijn tijd geven en afwachten tot die processen stoppen met CPU eten.

Als je genie effect stottert en je hebt deze twee processen niet draaien, zal dit verhaal uiteraard niet van toepassing zijn.
Dit heb ik dus ook! Mijn hele systeem is al een paar keer gecrashed, omdat Spotlight mijn externe HD aan het indexeren is.
Ik durf nu nog steeds niks te doen met Finder, want dan crasht OSX misschien weer!
blouweKip schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Idem hier, update naar leopard ging prima, alles werkt (en door de nieuwe schedulers voelt t aan als mn linux desktop: super snel), alleen de "vastloper/videosignaal issue" na een sleep heb ik ook net gehad, even afwachten of t structureel is (de keer ervoor kwam ie netjes uit sleep)

Verder mis ik nog steeds een fatsoenlijke partitioner in osx (die naast gpt ook mbr snapt)
Idem hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Iemand problemen met dubbelzijdig printen gehad? Ik kan nog wel dubbelzijdig printen met mijn HP Photosmart C 6180, alleen is de achterkant dan andersom zeg maar:)

Heb de Leopard en HP drivers gebruikt. Probleem blijft zich voordoen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk er nu een weekje mee, maar vind het stront langzaam..
Wat me vooral opvalt is dat mijn grafische programma's als:
Illustrator / Photoshop / After Effects ontzettend veel geheugen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Voor de mensen met een Mac Pro of een andere Mac zonder IR-poort, hebben jullie Front Row ook in de lijst van Programma's staan? Ik heb 'm er gewoon tussen staan :).

Gisteren had ik dat mijn netwerk er om de 10 minuten utvloog. Ethernetkabeltje uit de router en weer terug en het werkte weer. Vandaag de hele dag zonder problemen ge-internet.

Verder werkt het hier gewoon vlot, inclusief Expose.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 10-11-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja front row is standaard voor iedereen tegenwoordig. Mijn mac pro heeft het maar ook mijn powerbook. Beide zonder IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
In Tiger kon ik een Samba/CIFS printer toevoegen door de Samba url in te geven in Systeemvoorkeuren.
In Leopard is daar een mooie GUI voor, alleen vindt hij de printer niet. De workgroup enz. is nochtans ingesteld onder Netwerk WINS.
Iemand een idee?

Edit: dit (derde post) zal waarschijnlijk wel werken. Geniepig truukje, stom dat die knop standaard niet in de werkbalk staat. Maandag eens proberen op het werk. :)

[ Voor 46% gewijzigd door R0BK3 op 11-11-2007 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
lolwut :o iSync 3.0 in Leopard werkt wél met de aparte plugins van de Nokia site voor iSync 2.4!

Weet niet of dit al voorbij is gekomen, zoniet, hoei! :) Ik was aan het googlen of er al wat nieuws was om dit op te lossen, maar niks tegengekomen. Daarna toch nog maar een keer de plugin van Nokia zelf geprobeerd, helaas geen resultaat. Maar toen dacht ik, misschien moet ik die hele telefoon opnieuw laten connecten nadat ik de plugin installeer, ipv enkel iSync opnieuw starten. En dat was het dus.

- Plugin gedownload van: http://europe.nokia.com/A4299040
- Telefoon opnieuw toegevoegd bij Bluetooth.prefPane (Nokia E50 in mijn geval)
- iSync werkt!

/happy mode *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik heb na de upgrade van Tiger naar Leopard niets hoeven aan te passen om te kunnen syncen met mijn Nokia E50.. t werkte gewoon gelijk!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Hier nog twee Leopard dingetjes:

1. De bluetooth van mijn Macbook Pro valt soms spontaan uit na het uit sleep komen of rebooten. Het BT icon in de menu bar heeft er dan een kringeltje doorheen staan en zegt "Bluetooth: Not available". Een reboot lost dit soms, maar niet altijd, op. Heel irritant!

@Hieronder: Ik heb het precies vanaf het moment dat ik Leopard installeerde (afgelopen dinsdag). In Tiger geen enkel probleem. Lijkt me dus een Leopard issue. De Apple forums staan ook bomvol met mensen met hetzelfde probleem, Apple weet uiteraard van niets.

2. Ik kan in iTunes mijn ubuntu machine met mt-daapd zien en gebruiken, maar ik kan deze in Front Row niet benaderen. Nu werkte dit in Tiger ook al niet, maar ik vraag me toch af of iemand het voor elkaar gekregen heeft om een niet-Apple machine als Front Row source te gebruiken. Een andere mogelijkheid is om een AFP fileshare te gebruiken in Front Row, maar hoe ik dat moet doen weet ik ook niet :?

[ Voor 15% gewijzigd door Gerco op 11-11-2007 21:08 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Gerco schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:55:

1. De bluetooth van mijn Macbook Pro valt soms spontaan uit na het uit sleep komen of rebooten. Het BT icon in de menu bar heeft er dan een kringeltje doorheen staan en zegt "Bluetooth: Not available". Een reboot lost dit soms, maar niet altijd, op. Heel irritant!
Heb ik soms ook last van, maar dan is m'n hele USB pleite :/.
Lijkt nou niet echt bepaald hardwarematig eerlijk gezged..

Kan me ook niet echt herrineren of dit een Leopard isue is, want ik maakte hiervoor al gebruik van beta builds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bugs waar ik in Leopard last van heb:

- Spaces wisselen auomagisch, maar dan heeeeel erg snel achter elkaar. dit stopt vanzelf. :(
- DeskShade werkt niet goed !
- afspelen van HD films met VLC (VLC 0.8.6c) -> machine is te traag zegt hij >:) (lijkt me vrij stug)

verder voelt het gewoon vrij buggie aan...

plusjes:

- spotlight lijkt sneller te werken
- opstarten gaat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ook sinds de 26e op leopard. Geen noemenswaardige problemen tegengekomen, behalve dat iGTD geen nieuwe todo items meer kan registereren lijkt het. Heel irritant sinds dat nou net de bedoeling van dat programma is :P.

Anyway, heel tevreden upgrader hier, geen complicaties eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Gerco schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:55:

@Hieronder: Ik heb het precies vanaf het moment dat ik Leopard installeerde (afgelopen dinsdag). In Tiger geen enkel probleem. Lijkt me dus een Leopard issue. De Apple forums staan ook bomvol met
Hier heb ik ook last van op mijn macbook pro, daarnaast lijkt font smoothing ook niet te werken bij mij.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Lijkt me echt balen als BlueTooth het laat afweten, al helemaal als je met een BT Mighty Mouse werkt.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
heeft werkelijk niemand anders problemen met indesign?
bij mij op school zijn er in de laatste 3 dagen 4 mensen geweest waar indesign het niet doet in leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
.Arne schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:34:
Lijkt me echt balen als BlueTooth het laat afweten, al helemaal als je met een BT Mighty Mouse werkt.
Uhu, vooral als Apple zelf zegt dat er niets aan de hand is! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
simlock schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:43:
heeft werkelijk niemand anders problemen met indesign?
bij mij op school zijn er in de laatste 3 dagen 4 mensen geweest waar indesign het niet doet in leopard.
InDesign V 5.0.1.624, werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
:( Lijkt er op dat Leopard m'n Filevault homedirectory om zeep heeft geholpen. Zaterdag eindelijk die keychain update geinstalleerd (rebooten is niet mijn grootste hobby) en na die update kon ik ineens niet meer inloggen onder mijn normale account. OS X deed een korte poging tot repareren tijdens het inloggen maar kwam dan terug met de melding dat repareren niet mogelijk was. Feestje dus...

Uiteindelijk de 50GB sparseimage uit /Users/bartvb/ naar m'n fileserver gekopieerd, file verwijderd, sparseimage gemount met 'hdiutil attach bartvb.sparseimage' wat gelukkig (na een melding dat de image corrupt is) werkte. Hierna alles met rsync naar /Users/bartvb/ gekopieerd en met 'udo dscl . -delete /Users/bartvb HomeDirectory' FileVault uitgeschakeld.

Maar ja, nu zit ik dus zonder encryptie en da's niet bepaald een fijn idee op een laptop. Zijn er eigenlijk fatsoenlijk alternatieven voor Filevault?

Mijn tip aan mensen die nog niet over zijn naar Leopard: wacht op de 10.5.1 update en hoop dat dat het e.e.a. aan problemen fixed.

[ Voor 6% gewijzigd door bartvb op 12-11-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

bartvb schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:26:
:( Lijkt er op dat Leopard m'n Filevault homedirectory om zeep heeft geholpen. Zaterdag eindelijk die keychain update geinstalleerd (rebooten is niet mijn grootste hobby)
die update is niet voor niets direct de zelfde dag uitgegeven...
Maar ja, nu zit ik dus zonder encryptie en da's niet bepaald een fijn idee op een laptop. Zijn er eigenlijk fatsoenlijk alternatieven voor Filevault?
filevault werkt goed bij mij. Je had alleen direct die keychain update moeten doen.
Mijn tip aan mensen die nog niet over zijn naar Leopard: wacht op de 10.5.1 update en hoop dat dat het e.e.a. aan problemen fixed.
dat kan ik beamen... :|

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bartvb schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:26:
Als zo even het lijstje klachten afkijk lijkt me dat zinloos. Mensen gebruiken antieke versies van software (deskshade is meer dan een jaar oud en sinds die tijd niet meer aangeraakt door z'n ontwikkelaar) die diep ingrijpt op systeemniveau en zijn verbaast dat het op een totaal ander systeem niet meer werkt. Of ze gebruiken een programma waarvan de maker aangeeft dat het niet goed samenwerkt met Leopard (iDGT) en dat gebruikers nog even moeten wachten op een wel-Leopard compatible versie.

Als je dat soort basale zaken al niet uitzoekt is wachten op 10.5.1 verspilling van tijd, want Deskshade 2.3 gaat nooit uit zichzelf goed werken met welke 10.5.* versie dan ook.

Precies hetzelfde zie je overigens met APE. Dat test inmiddels meer dan 7 maanden op Leopard, maar zoveel mensen draaien een antieke versie dat (godbeterehet) Apple ze moet vertellen dat ze hun software moeten updaten voordat ze Leopard installeren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
burne schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:12:
[...]

Als zo even het lijstje klachten afkijk lijkt me dat zinloos. Mensen gebruiken antieke versies van software (deskshade is meer dan een jaar oud en sinds die tijd niet meer aangeraakt door z'n ontwikkelaar) die diep ingrijpt op systeemniveau en zijn verbaast dat het op een totaal ander systeem niet meer werkt. Of ze gebruiken een programma waarvan de maker aangeeft dat het niet goed samenwerkt met Leopard (iDGT) en dat gebruikers nog even moeten wachten op een wel-Leopard compatible versie.

Als je dat soort basale zaken al niet uitzoekt is wachten op 10.5.1 verspilling van tijd, want Deskshade 2.3 gaat nooit uit zichzelf goed werken met welke 10.5.* versie dan ook.

Precies hetzelfde zie je overigens met APE. Dat test inmiddels meer dan 7 maanden op Leopard, maar zoveel mensen draaien een antieke versie dat (godbeterehet) Apple ze moet vertellen dat ze hun software moeten updaten voordat ze Leopard installeren.
Gast, er is ook allemaal gekut met bijv. 802.1X en dat is niet de schuld van third party software. Die update is gewoon nodig, er zijn genoeg fouten die niets met third party software te maken hebben. (Mail geeft problemen, harde schijf gaat soms niet uit op Macbooks na afsluiten, enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Weet iemand hoe de sparsebundle van TimeMachine op een Windowscomputer is in te lezen?

Stel dat mijn Macbook crashed of wordt gejat, dan zou ik graag toegang tot mijn files willen dmv een Windows PC.

/edit/
Aangezien het hier lichtelijk offtopic is heb ik een nieuw topic hierover geopend.
[Timemachine] Sparsebundle uitlezen in Windows

@GekkePrutse. Dank je, maar helaas werkt TransMac niet.

[ Voor 34% gewijzigd door kamerplant op 12-11-2007 19:54 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:38:
[...]
Pixen werkt niet zo fijn, vond ik. En ik heb iWork '07 en ik heb Office for Mac. Maar het werkt gewoon niet zo fijn en snel als Office for Windows.
Eventjes wachten nog, op Office 2008 for Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook het probleem dat ik zodra ik 'm wil upgraden blijf hangen voordat het inlogscherm of leopard menu tevoorschijn komt. Dus ik kan helemaal niks kiezen o.i.d. Het is een originele dvd en ik gebruik een macbook 2,16ghz. Heb inmiddels de hele schijf gewiped, maar ook dit zonder resultaat.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
M'n Mac Pro met Leopard (clean install) is vandaag voor de eerste keer vastgelopen :(
Heb ik nog nooit meegemaakt onder Tiger.
Ik had m'n screensaver (standaard ding) geactiveerd met m'n actieve hoek en toen ik een paar uur later terugkwam bewoog de screensaver niet meer. Kreeg er geen beweging in.
Ken ook geen speciale shortcuts ofzo zoals bvb bij linux de x-server terug op te starten.
Bug? Ik heb uitloggen na 60minuten uitgeschakeld staan en ook gaat ie pas in sleep na 3uur. Zou het hieraan kunnen liggen? Ik houd het iig in het oog.
Ook vind ik iCal niet stabiel. Het programma loopt elke keer vast nadat ik dubbelklik op een afspraak om die te kunnen zien. Vond het slede-systeem ook beter precies. Toen zag je direct wat er stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met Stacks.

Als ik namelijk een map toevoeg waarvan ik het icoontje heb aangepast geeft ie in het Dock het (lelijke) .Doc-icoontje weer.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een partitie probleem. Ik heb leopard geinstalleerd met een clean install en daar natuurlijk een nieuwe partitie voor aangemaakt. Nu alles goed en wel loopt heb ik via schijfhulp bootcamp en tiger gewist. Nu heb ik dus alleen leopard, maar de ruimte die tiger en bootcamp eerst innamen is bij partitoneren het eerste vlak grijs en dus niet beschikbaar.. Hoe krijg ik dit bij mijn leopard? Zodat ik al mijn space weer heb?

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Datafeest schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:14:
Weet iemand hoe de sparsebundle van TimeMachine op een Windowscomputer is in te lezen?

Stel dat mijn Macbook crashed of wordt gejat, dan zou ik graag toegang tot mijn files willen dmv een Windows PC.
Er zijn vziw 2 pakketten voor Windows om Mac drives en disk images te lezen: De eerste is MacDrive, die helaas niet met sparseimages overweg kan, wel met DMG's. Maar daar heb je dus niet veel aan.

De tweede is TransMac. Deze schijnt dat wel te kunnen! Je kan een gratis 30 dagen trial downloaden dus ik zou het wel eerst even proberen! In geval van nood (als je maar 1x je files terug hoeft halen) heb je aan die 30 dagen bovendien zowiezo wel voldoende.

Edit: Ik bedenk me net dat timemachine speciale nieuwe Leopard-specifieke zaken in het HFS+ filesysteem gebruikt, zoals hard-links naar directories. Het zou heel goed dat dit met TransMac niet gaat werken. Dus ik zou het gewoon eens proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 12-11-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:49
Sinds een tijdje heb ik dat Entourage 2x opstart lijkt het wel. Er staan 2 precies dezelfde vensters open, elke keer als ik op het Entourage pictogram klik. Waarschijnlijk is de oplossing simpel, maar ik kon niks vinden hierover...bij Tiger had ik hier nooit last van, nu opeens bij Leopard..

Opgelost: snelkoppeing in de dock vervangen door het icoontje in de programma folder.

[ Voor 24% gewijzigd door VeeGee op 12-11-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom cmd + < niet meer werkt? Is een combinatie die aardig in m'n workflow zat verwerkt en sinds Leopard werkt dit plots niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:09:
Iemand enig idee waarom cmd + < niet meer werkt? Is een combinatie die aardig in m'n workflow zat verwerkt en sinds Leopard werkt dit plots niet meer...
Verlicht ons, wat doet cmd + < ?

En is het, afhankelijk van het antwoord op die vraag, niet gewoon in te stellen bij keyboard options?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

Heeft er iemand een WD MyBook Studio externe drive die mij kan vertellen of de meegeleverde software (WD Button Manager?) goed werkt onder Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:09:
Heb ik gewijzigd in Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis > Toetsencombinaties > Focus op volgende venster…
Staat sinds tiger op cmd+`.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sixkiller schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:12:
Heeft er iemand een WD MyBook Studio externe drive die mij kan vertellen of de meegeleverde software (WD Button Manager?) goed werkt onder Leopard?
Ik heb het wel geïnstalleerd, maar wat zou het moeten doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

THE_BASE schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:16:
[...]

Ik heb het wel geïnstalleerd, maar wat zou het moeten doen? :)
Het zou een aantal functies hebben, o.a. dat als je op de on/off button duwt van de MyBook het ding toch veilig afsluit. Verder is het ding nodig om de hoeveelheid vrije diskspace aan te geven bij de MyBook's met het lampje voorop. Dat soort zaken allemaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Sixkiller schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:20:
[...]

Het zou een aantal functies hebben, o.a. dat als je op de on/off button duwt van de MyBook het ding toch veilig afsluit. Verder is het ding nodig om de hoeveelheid vrije diskspace aan te geven bij de MyBook's met het lampje voorop. Dat soort zaken allemaal :-)
Nee, werkt niet. Er is een manier om hem toch aan de praat te krijgen (zoek in dit topic) maar die is bij mij niet gelukt.

Heb WD gemaild, maar niks meer gehoord. Neem aan dat ze de software binnenkort wel uit zullen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb dus Apache draaien en om mijn eigen Sites folder te bekijken moet ik naar localhost/~username
Maar aangezien ik toch de enige gebruiker ben op mijn Mac wil ik gewoon naar localhost/ gaan en toch mijn Sites folder voorgeschoteld krijgen.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 11:54

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:38:
Ik zit met een partitie probleem. Ik heb leopard geinstalleerd met een clean install en daar natuurlijk een nieuwe partitie voor aangemaakt. Nu alles goed en wel loopt heb ik via schijfhulp bootcamp en tiger gewist. Nu heb ik dus alleen leopard, maar de ruimte die tiger en bootcamp eerst innamen is bij partitoneren het eerste vlak grijs en dus niet beschikbaar.. Hoe krijg ik dit bij mijn leopard? Zodat ik al mijn space weer heb?
kijk eens in dit topic

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
super-muffin schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:54:
Ik heb dus Apache draaien en om mijn eigen Sites folder te bekijken moet ik naar localhost/~username
Maar aangezien ik toch de enige gebruiker ben op mijn Mac wil ik gewoon naar localhost/ gaan en toch mijn Sites folder voorgeschoteld krijgen.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?
localdisk > library > webserver

afaik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0BK3 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:58:
[...]

Heb ik gewijzigd in Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis > Toetsencombinaties > Focus op volgende venster…
Staat sinds tiger op cmd+`.
Thanks! Productivity +25% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

lowfi schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:07:
[...]

localdisk > library > webserver

afaik ;)
HD > library > WebServer > Documents zelfs. ;)
Maar ik wil ze gewoon in mijn Sites folder hebben zodat ze gewoon bij mijn documenten staan omdat ik het dan makkelijk kan backuppen.

(Ik gebruik nog geen timemachine omdat ik niet genoeg schijfruimte overheb op mijn LaCie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Laat maar... UTFS voor mezelf |:(

[ Voor 75% gewijzigd door 911GT2 op 13-11-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

super-muffin schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:59:
HD > library > WebServer > Documents zelfs. ;)
Maar ik wil ze gewoon in mijn Sites folder hebben zodat ze gewoon bij mijn documenten staan omdat ik het dan makkelijk kan backuppen.
Dan zul je even zelf aan je apache-config moeten gaan sleutelen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik ben benieuwd hoe anderen na een paar weken Leopard ervaren.

Ik twijfel een beetje of ik wel zo blij ben. Ik heb nu tot 2 maal toe een hangend systeem gehad waarbij de muis en keyboard nog wel reageerde maar het systeem niet meer. Het enige wat ik zag was m'n achtergrond en een strandbal.

Verder merk ik heel vaak in de Finder vertragingen. Ik klik dan op een folder en dan krijg ik een paar seconden een strandbal te zien. Ook laden folders soms heel langzaam en dan lijkt mn hele systeem traag te worden. Ik klik dan bijvoorbeeld op mn download folder die op detailed view staat. Dan gaat tie effe rekenen hoe groot elk dingetje is en ik zie dat regeltje voor regeltje te voorschijn komen. Ik snap dat niet, ik had dat in Tiger allemaal niet, dat moet gewoon vliegen en niet mn systeem bagger traag maken.

Mischien een keer Tiger terug zetten en kijken of het echt zo is of dat ik me wat verbeeld ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr...
Was ik er maar nooit aan begonnen.
Super traag, DOCK is ontzettend langzaam, en Wanneer Motion, After Effects opstart houd ik nog ongeveer 20 MB van mijn 2 GB DDR over.

Sinds vandaag blijft mijn muis steeds hangen.
Morgen direct de Tiger CD erin.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik ben in ieder geval erg blij met leopard. Vooral quickview, stacks en spaces vind ik echt super handig. Verder eigenlijk weinig problemen ondervonden behalve met mijn wireless instellingen op de uni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11:26
InflatableMouse schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:17:
Hier nog altijd geen problemen tegengekomen. Alles nog ubervlot 8)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Enige wat niet lekker werkt bij mij is het .Mac syncen van widgets, calenders & settings. Maar dat zou met 10.5.1 opgelost worden dus staat nu maar even uit.

Stacks vind ik een nutteloze functie dus gebruik ik ook niet. Even als coverflow eigenlijk.

Voor de rest wel tevreden. Went allemaal erg snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hebben jullie dit al gezien:

Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=19545

Afbeeldingslocatie: http://bp0.blogger.com/_NZxyrMoGsnc/Rzfz5VPKweI/AAAAAAAAACw/DFa69_kxTzM/s1600-h/stack06.jpg

Hier is de link: http://t.ecksdee.org/post/19001860

[ Voor 12% gewijzigd door Erhnam op 13-11-2007 22:04 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Ja die hadden we volgens mij al eerder gezien, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

fZeroNewbie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:25:
Ik ben in ieder geval erg blij met leopard. Vooral quickview, stacks en spaces vind ik echt super handig. Verder eigenlijk weinig problemen ondervonden behalve met mijn wireless instellingen op de uni.
Omtrend dat wirelless heb ik het nu maar gewoon geaccepteerd, 't is alleen vervelend dat ook als hij in slaapstand gaat je dan weer alles opnieuw moet invoeren & certificaat accepteren maar voor the time being kan ik er wel even mee leven.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Oh ja... ik moet ook elke keer opnieuw mijn wireless netwerk selecteren op mijn powerbook. In tiger pakte hij gewoon de laatst gebruikte aldoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
lowfi schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:44:
Oh ja... ik moet ook elke keer opnieuw mijn wireless netwerk selecteren op mijn powerbook. In tiger pakte hij gewoon de laatst gebruikte aldoor.
Geldt dat voor een WEP/WPA beveiligd netwerk of een 802.1x WEP beveiligd netwerk?
De laatste heb ik zelf ook problemen mee. Wordt (vermoedelijk) ook opgelost in 10.5.1, maar lijkt veroorzaakt te worden doordat Leopard de beveiligingen niet goed van elkaar onderscheidt.
Op mijn netwerk thuis (WPA) heb ik die problemen niet.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Op wep/wpa netwerken. Ben nog nooit een x in het wild tegen gekomen. Heb dit probleem als sinds de beta op verschillende macs.

Als ik ook dat nieuwe airport windowtje voor me neus krijg kan weet osx het password niet. Probeer ik vervolgens via menubalk in te loggen op hetzelfde netwerk wordt het pw wel uit de keychain gehaald.

Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
InflatableMouse schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:17:
Ik heb nog steeds geen problemen! Alles werkt snel en mooi! En ik heb zelfs een upgrade gedaan. Die vertragingen heb ik nog niet gemerkt, en ook al mijn Unix spul wat ik had geinstalleerd (MacPorts) werkt nog uitstekend. Wel moest ik enkele applicaties upgraden (o.m. LittleSnitch) maar dat is logisch.

Alleen hij wil niet booten met 2 USB schijven maar ik denk dat dat onder Tiger ook al was (toen had ik maar 1 schijf aangesloten omdat er nog geen timemachine in zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met de print-module in Lightroom sinds Leopard (werkt niet). Google laat zien dat ik niet de enige ben, maar een echte oplossing zie ik nog niet, bij een aantal mensen werkt het wel, bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:03
@lowfi mijn vriendin had dat probleem op haar PB 12". Kwam erachter (in haar geval) dat het om netwerk kanalen ging (de PB in de US gekocht) nadat ik het kanaal op 1 heb gezet had ze geen probleem meer. Dat was nog onder Tiger trouwens. Netwerk is trouwens wpa beveiligd. Ik weet alleen niet meer of de SSID instelling ook nog van invloed was. Maar ik ben ook even aan het proberen geweest om het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik hoop dat de update snel komt en veel punten aanpakt, want ik krijg steeds meer last van onverklaarbare "fouten";

- MBP uit standby aan LCD TV hangt;
- Skype moet elke keer opnieuw geinstalleerd worden;
- Adium, oke wellicht geen fout van Apple, maar contactlist wordt niet op alle spaces getoond;
- Lightroom e.a. pakketten vreten geheugen;
- Meer en meer "strandbal" te zien bij applicatie wisseling of uitvoerende opdrachten;
- Firewall werkt volgens mij ook niet echt lekker, blijft vragen aan programma's of deze toegang mogen, terwijl deze al wel zijn toegekend.

Goed..... ik heb nog even geduld.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik lees dus dat er wat problemen zijn met de wireless settings. Ik heb vanaf volgende week vrijdag Leopard, dus even een vraagje. Moet je telkens als je je macbook opstart de beveiligingscode invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Hmm, crap. Lijkt er op dat iSync in Leopard niet meer goed samen wil werken met Hotsync (voor de Palm). En Palm staat helaas niet bekend om hun geweldig goede Apple support :\ Ben bang dat m'n Palm binnenkort gedegradeerd kan worden tot MP3 speler ofzo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
RD schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:09:
...
- Adium, oke wellicht geen fout van Apple, maar contactlist wordt niet op alle spaces getoond;
...
Dat werd bij mij opgelost in de laatste update. (Dan moet je natuurlijk wel spaces zo instellen, dat ie Adium op alle spaces laat zien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

orillion schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:00:
[...]

Dat werd bij mij opgelost in de laatste update. (Dan moet je natuurlijk wel spaces zo instellen, dat ie Adium op alle spaces laat zien...)
Jep heb ik gedaan, laatste versie 1.4 geloof ik, toch automatische update. Tevens Spaces ingesteld op elke desktop. Maakt allemaal niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Ik ben zeer tevreden met Leopard, werk er nu mee sinds de officiele verkoop. Het enige wat mij "irriteerd" is dat het opstarten nu veel trager is geworden. Ik maak eigenlijk alleen maar gebruik van de slaap mode, dus heb er niet veel last van. Maar vroeger kon ik altijd zeggen dat mijn MBP heel snel opstarte, nu start Windows Vista op mijn P4 3,2GHz + 2GB ram sneller op dan mijn Leopard op mijn MBP 2,33GHz C2D + 2GB ram.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbp 15inch 4gb 2.4 hier:

1. slaap modus heeft soms wat probleempjes
2. geheugen verbruik is hoger (maar ja boeiend keb toch 4gb)
3. sommige progsels moeten nog ff een update krijgen voor een goede werking
4. kan me schijf met bootcamp assistant niet meer partitioneren
5. sommige programmas crashen eerder
6. weer meer hd ruimte ingenomen dan tiger: maar dat valt op te lossen door alle overbodige talen, printer drivers en universal binary bestanden weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

zo veel problemen had ik nooit verwacht van apple. stabiliteit en kwaliteit van software/OS was toch een van de redenen dat ik over ben gegaan naar apple.. ik blijf nog maar even "tigeren" i guess.. ;(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat er hier zoveel mensen performantieproblemen hebben met Leopard. Inderdaad, voor ik een clean install had gedaan ging alles ook wat trager, maar erna... Hemels om mee te werken! Ben nu voor de eerste keer Time Machine aan het draaien.

@bartvb: iPhone? ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.