Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Misschien weet ik niet welke stappen ik moet nemen.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:23:
Moet werken via schijfhulp programma, waarom werkt het niet?
Het gaat om de partities Backup en Extern, deze heten nu allebei Extern. Zijn leeg, maar niet samengevoegd...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
[ Voor 33% gewijzigd door Martijn13 op 01-11-2007 19:32 ]
Verwijderd
Dat is een live-linux-distro.
Download de ISO, brand de ISO, boot de cd en doe je ding.
Kan niet veel mislukken. Succes!
Nope, er staan nog 3 partities op die ik wel gebruik namelijk.Martijn13 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:31:
Ik weet niet of er belangrijke data op staat, maar kan je niet geoon beide partities verwijderen en 1 nieuwe aanmaken? Verder kon Partition Magic partities zonder dataverlies samenvoegen volgens mij. Zou je ook eens naar kunnen kijken.
Met bovenvuurman. Eenvoudiger wordt het niet.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:32:
Voor schrijfindeling, 1 programma: gParted.
Dat is een live-linux-distro.
Download de ISO, brand de ISO, boot de cd en doe je ding.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Uhm.. snap ik die?Brent schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:47:
[...]
Met bovenvuurman. Eenvoudiger wordt het niet.
Dit vind ik wel een hele gevaarlijke uitspraak.. Partities uitbreiden of samenvoegen is best tricky....
Altijd zorgen voor backups is mijn devies!
WAZUUUUUUUP!!!!!
Verwijderd
Als ze leeg zijn is er toch geen probleem? Gewoon beiden deleten en met de vrije schijfruimte 1 grote nieuwe aanmaken. Of mis ik nu iets?THE_BASE schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:26:
Het gaat om de partities Backup en Extern, deze heten nu allebei Extern. Zijn leeg, maar niet samengevoegd...
Of zijn ze niet aaneensluitend qua positionering op de schijf?
Verwijderd
Jah, inderdaad. Maar met gParted is er nog nooit iets fout gegaan bij mij. Met PartitionMagic daarintegen...meerdere malen.nilski schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:56:
[...]
Dit vind ik wel een hele gevaarlijke uitspraak.. Partities uitbreiden of samenvoegen is best tricky.
Altijd zorgen voor backups is mijn devies!
Snap ek ook niet...
Probleem is dat je met Mac OS X niet standaard één of twee partities kan verwijderenVerwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:01:
[...]
Als ze leeg zijn is er toch geen probleem? Gewoon beiden deleten en met de vrije schijfruimte 1 grote nieuwe aanmaken. Of mis ik nu iets?
Of zijn ze niet aaneensluitend qua positionering op de schijf?
Er staan wel buttons, maar dat is uitschakelen volgens mij.
En gParted, iPartition en VolumeWorks kosten geld... en voor één keer vind ik dat onzin.
fyi: gParted is opensource en vrij te gebruiken.THE_BASE schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:47:
[...]
Probleem is dat je met Mac OS X niet standaard één of twee partities kan verwijderen
Er staan wel buttons, maar dat is uitschakelen volgens mij.
En gParted, iPartition en VolumeWorks kosten geld... en voor één keer vind ik dat onzin.
---
Gaan we dat vanavond proberen...Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:10:
gParted is volledig gratis hoor. Alleen een cd'tje gaat je wat kosten...;)
Wil toch wel TM gebruiken, just voor fun en handig in geval van nood.
zorg dat je in schijfhulp de onderste partitie verwijdered (selecteren en op het minnetje drukken)
dan kun je die bovenste gewoon groter maken door hem naar beneden te slepen met dat 'driehoekje'.
bij mij is het gelukt zonder data verlies
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik durfde niet op Verwijderen te klikken, was bang dat hij ging unmounten ofzo. Welke knop is 't precies?Licko schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:22:
het kan wel degelijk met schijfhulp prog.
zorg dat je in schijfhulp de onderste partitie verwijdered (selecteren en op het minnetje drukken)
dan kun je die bovenste gewoon groter maken door hem naar beneden te slepen met dat 'driehoekje'.
bij mij is het gelukt zonder data verlies
je selecteerd de hdd met de partities aan de linkerkantTHE_BASE schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:52:
[...]
Ik durfde niet op Verwijderen te klikken, was bang dat hij ging unmounten ofzo. Welke knop is 't precies?
dan kies je 'partitioneren'
de onderste verwijder je door hem te selecteren en dan op het min teken te drukken
vervolgens kun je de bovenste vergoten door hem omlaag te slepen
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
selecteer wd, dan onder het kopje 'partitioneren'
Keurig. En daar ben ik 4 dagen mee bezig. Engelen zitten hierLicko schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:38:
[...]
selecteer wd, dan onder het kopje 'partitioneren'
ik heb er zelf ook even mee moeten stoeienTHE_BASE schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:53:
[...]
Keurig. En daar ben ik 4 dagen mee bezig. Engelen zitten hier
Verwijderd
dat had ik ook...enige oplossing die ik zag was een complete reinstallVerwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:07:
Het probleem bij mij is dat de lege ruimte boven aan staat. Dus ik kan mijn leopard partitie niet groter maken omdat die onderin staat.
backup maken met timemachine?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:52:
NEEE... dat kan toch niet..
Iemand anders wel een oplossing?
dan die terugzetten in de installatie?