[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R4NCOR schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:47:
[...]

"Open With" zit ook in Tiger.. ;) Misschien dat het probleem dus niet bij Time Machine ligt.
is geen timemachine feature lijkt me, ik heb het ook op 10.4
xcode voegt wel wat dingen toe aan je menu, en die heb ik dus wel geinstalleerd. misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
R4NCOR schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:47:
"Open With" zit ook in Tiger.. ;) Misschien dat het probleem dus niet bij Time Machine ligt.
Tuurlijk wel, die moet gewoon die Apps excludeden vanuit het context menu..
En dit is verder geen bug, want hij laat gewoon zien met welke programma's die file te openen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Kaspers schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:48:
[...]

Tuurlijk wel, die moet gewoon die Apps excludeden vanuit het context menu..
En dit is verder geen bug, want hij laat gewoon zien met welke programma's die file te openen valt.
Oke, How To? Kan jij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Red schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:35:
iLife terugkrijgen, even je CD die je origineel bij je Mac kreeg in je drive stoppen en dan kiezen voor de optional installs.
Volgens mij moet je een optie als Bundled Software Only hebben :) Optional installs is X11 etc.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:47:
Maar daar is toch ook button voor gemaakt, zodat je die kan aanklikkken? Of zag ik dat verkeerd?
Als je in Tiger de knoppenbalk van Finder had aangepast en een upgrade hebt gedaan laat ie de knop niet automatisch zien. Dit kun je wel weer aanpassen.

Overigens is [command]-[option]-[y] ook wel handig: dan ga je meteen naar full-screen quicklook.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst heb ik een update gedaan van Tiger naar Leopard. Dat liep naar mijn mening aanzienlijk trager. Dus, omdat ik toch maar net mijn MBP heb dacht ik dat ik net zo goed gewoon een clean install kon doen. Nu met een clean install lijkt leopard iig een stuk sneller geworden. Overigens merkte ik in eerste instantie alleen hele lange opstart- en afsluittijden.
Het enige wat me nu opvalt (na clean install en vooralsnog) is dat na een boot mijn pppoe verbinding wel wordt gemaakt (lampje wordt groen), maar vervolgens niet te gebruiken is. Als ik verbreek en vervolgens verbind doet hij het wel. Dit gebeurt overigens ook na het in slaap brengen van de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:28:
[...]

Ik vind juist dat alle apps veel sneller starten dan onder Tiger :*)
Ik zei ook niet dat het traag start... ik gaf alleen aan dat het vaker dat ronde wheeltje liet zien. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

veel problemen bij upgraders volgens mij..

Ik heb een clean install gedaan op mijn macbook, en ik heb maar 1 probleem gevonden. Verder werkt alles beter/sneller/smoother dan onder tiger! Ook de adobe suite en andere specifieke programma's die ik gebruik voor het bekijken van digitale rontgenfoto's enz enz enz loopt allemaal beter dan onder Tiger! Ik heb juist veel minder vaak dat strandballetje!

Ik kan niet meer vanaf mijn Nokia N73 een bestand via bluetooth naar mijn mac versturen. Direct de melding 'verzenden mislukt'. Onder tiger werkte dat feiloos!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
ik heb sinds ik leopard draai op mijn macbook dat als een extra scherm aansluit (lcd tv) en ik klap het scherm dicht en daarna weer open dat het scherm uit blijft. Ik moet dan de powerknop inhouden om hem uit te zetten, want ik krijg met geen mogelijkheid het beeld terug! Disconnecten van het extra scherm e.d. heeft allemaal geen zin.

Kan het wel omzijlen door de macbook in sluimerstand te zetten, daarna pas het scherm aan sluiten en dan de macbook uit sluimer halen.

iemand hetzelfde euvel tegen gekomen?

Fijne optie vind ik dat je na een cleaninstall je timemachine schijf kunt aansluiten en je instellingen/profiel daaruit kunt ophalen :) Werkt trouwens ook prima met een backup van Superdude!

[ Voor 14% gewijzigd door steffex op 07-11-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Na een weekje Leopard gebruiken kan ik concluderen dat mijn overstap probleemloos is. Alles werkt, en zelfs een stuk beter ook. Alles is net wat slimmer in elkaar gezet. De handigheidjes die je overal tegenkomt zijn echt ongelofelijk.
Als je bijvoorbeeld twee mapjes open hebt staan in finder, en je zit in venster 1 een niveau dieper dan in het andere. En je delete bovenliggende mapje in venster 2. Dan ga je in venster 1 automatisch een niveau hoger. Vroeger werd finder venster 1 gesloten, nu niet meer.
Ook wordt bij extracten van een .avi automatisch quicklook gestart om te laten zien dat je .avi ge-extract is.
Ook is de Samba-integratie een stuk verbeterd. Zo worden de meeste shares automatisch gemount zonder problemen. Ook loopt de finder niet meer volledig vast als je per ongeluk een share open had staan voordat je de trein in stapte. De share wordt netjes alsnog ge-unmount zonder drama.
De Samba verbeteringen zijn eigenlijk wel de grootste bugfixes sinds Tiger.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij Tiger heb je het probleem dat als je een map sleept naar een andere lokatie waar een map staat met dezelfde naam, dat de inhoud van deze 2 mappen niet gecombineerd wordt. De map die je verplaatst blijft over, de orginele map met inhoud is weg. Is dit veranderd/verbeterd in Leopard? (meer zoals in Windows dus).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Japie.G schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:41:
Ik kan niet meer vanaf mijn Nokia N73 een bestand via bluetooth naar mijn mac versturen. Direct de melding 'verzenden mislukt'. Onder tiger werkte dat feiloos!
Je moet onder System Preferences -> Sharing -> Bluetooth Sharing aanzetten en aangeven dat je bestanden wil ontvangen vanaf een bluetooth apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Japie.G schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:41:
Bluetooth sharing wel aan gezet?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 11:26
Heel gek, maar ik heb sinds gister het probleem dat als m'n beeldscherm in sluimerstand gaat (dus niet m'n MacBook, alleen het scherm) hij er niet meer uit komt. Niks werkt, muis bewegen, toetsen indrukken etc. Alleen een harde reset. Meer mensen met dit probleem?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Jep ik ook in combinatie met LCD TV, niet zozeer met mijn ACD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

zonoskar schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:00:
Bij Tiger heb je het probleem dat als je een map sleept naar een andere lokatie waar een map staat met dezelfde naam, dat de inhoud van deze 2 mappen niet gecombineerd wordt. De map die je verplaatst blijft over, de orginele map met inhoud is weg. Is dit veranderd/verbeterd in Leopard? (meer zoals in Windows dus).
Dat is een ontwerpkeuze die stamt uit de tijd van de volledig spatiële Finder. Elke folder is daarin een zelfstandig object met eigenschappen (bv. vensterplaats, grootte, weergave) en niet de som van z'n delen. Dat betekent dus ook dat het ene object het andere volledig vervangt, inclusief inhoud. Onhandig om aan te wennen als je van Windows komt, maar niet iets dat snel veranderd zal worden denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 07-11-2007 13:59 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Zpottr schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:58:
[...]

Dat is een ontwerpkeuze die stamt uit de tijd van de volledig spatiële Finder. Elke folder is daarin een zelfstandig object met eigenschappen (bv. vensterplaats, grootte, weergave) en niet de som van z'n delen. Dat betekent dus ook dat het ene object het andere volledig vervangt, inclusief inhoud. Onhandig om aan te wennen als je van Windows komt, maar niet iets dat snel veranderd zal worden denk ik.
Onder UNIX is dit ook nooit anders geweest: iets vervangen betekent gewoon iets vervangen, niets meer, niets minder.

Persoonlijk vind ik het ook best gek dat onder Windows "overschijven" niet bestaat, maar feitelijk "merge" betekent. Natuurlijk is het wel een feature die ik ook graag in Mac OS X zou zien op een makkelijke manier, maar niet op deze manier :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

dawuss schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:03:
[...]

Onder UNIX is dit ook nooit anders geweest: iets vervangen betekent gewoon iets vervangen, niets meer, niets minder.

Persoonlijk vind ik het ook best gek dat onder Windows "overschijven" niet bestaat, maar feitelijk "merge" betekent. Natuurlijk is het wel een feature die ik ook graag in Mac OS X zou zien op een makkelijke manier, maar niet op deze manier :)
Ja, dat zou wel wat makkelijker mogen. Met cdto en ditto wordt het alweer wat draaglijker.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
RD schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:55:
Jep ik ook in combinatie met LCD TV, niet zozeer met mijn ACD.
Ja idd, er is wel een extern scherm op aan gesloten (Samsung SyncMaster 205BW). Volgens mij is het zo sinds de laatste software update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Wat ik trouwens wel mis bij verplaatsen van bestanden is dat cut-n-paste niet bestaat. Als ik iets uit de ene map naar de andere wil verplaatsen kan dat alleen als ik twee finder-vensters open. appeltje-x werkt dan gewoon niet.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er geen hol van maar bij mij doet een simpel Copy/Paste het niet. Erg irritant. Weet iemand een oplossing hiervoor? AUB? >Smeekmodus<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
RD schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:01:
Oke, How To? Kan jij dit uitleggen?
Onder het Time Machien prefpane kun je genoeg instellen wat je wel of niet gebackupped wilt hebben..
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:46:
Ik snap er geen hol van maar bij mij doet een simpel Copy/Paste het niet. Erg irritant. Weet iemand een oplossing hiervoor? AUB? >Smeekmodus<
Op welke knoppen druk je ?

[ Voor 38% gewijzigd door Kaspers op 07-11-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Murcielago schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:25:
Wat ik trouwens wel mis bij verplaatsen van bestanden is dat cut-n-paste niet bestaat. Als ik iets uit de ene map naar de andere wil verplaatsen kan dat alleen als ik twee finder-vensters open. appeltje-x werkt dan gewoon niet.
Er is een extern programma dat het omzeilt, waardoor je wel kunt cut-n-pasten in de finder. Ik weet alleen niet hoe het heet :P. Maar het programma unlocked nog meer functies in OSX, mssn dat iemand hier de naam weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:31:
[...]

Meen je dat? Ik krijg een "No matching security types" error. Het is versie 4.1.2, bij mijn weten de laatste.

Kan eventueel komen doordat ik Screen Sharing voor een aantal users heb toegestaan en niet voor iedereen? Misschien gaat het mis op de authenticatie.
Ik had een oude 3.3 of zo.
Maar nadat ik met meer users aan het vogelen ben geweest werkt het hier ook niet meer, kreeg in 3.3. geen melding ook geen beeld. in v4 inderdaad delzelfde melding als jij over "no matchin security"

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Wat is maar niet kan begrijpen is waarom Apple op het laatst de 'Notes'-synchronisatie eruit heeft gesloopt. Nu moet ik dus in mijn iPhone-Notes een to-do list bijhouden, die ik niet kan afvinken.
iCal-todo's synchen niet met de Calendar op mijn iPhone.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gewoonlijk denk ik. Appeltje C en Appletje V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:08:
[...]

Zoals gewoonlijk denk ik. Appeltje C en Appletje V.
Probeer eens uit en in te loggen. Soms reageert Finder niet op toets-commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:23:
[...]

Probeer eens uit en in te loggen. Soms reageert Finder niet op toets-commando's.
Ik heb dit al sinds Leopard erop staat. Diverse keren opgestart en in/uitgelogd maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die upgrade DVD van 9 euro van Apple alleen op je eigen Mac te installeren of op elke Mac. M.a.w. is die versie systeemafhankelijk (iMac/MacBook/Mac Mini/MacBook Pro)>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

De upgrade DVD is op elke willekeurige Mac te installeren, mits er een Tiger versie geinstalleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou dat wilde hier nou niet bepaald werken..
M'n broertje z'n Macbook wilde niet upgraden met m'n Leopard upgrade dvd die bij m'n Imac zat.
De installer gaf aan dat er helemaal geen Tiger op zat, erg appart. Had geen zin me er verder in te verdiepen, en heb m'n externde fiwi hdd er aan gehangen en een retail Leopard erover heen gegooid, maar het blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Oh? Das vreemd. Ik heb de upgrade DVD nog niet eens geprobeerd, heb de licentie binnen dus heb de retail (welke ik gekocht heb voor mijn MacBook Pro) op zowel mijn MacBook Pro als mijn MacMini geinstalleerd (waarvoor ik de upgrade heb mogen ontvangen).

Lijkt me niet dat Apple hier moeilijk over kan doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even een rare vraag, hoe deinstalleer je Application Enhancer? Wil zo meteen 10.5 erop gooien maar ik zie hem niet in mijn applications staan oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
DaannO schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:34:
Even een rare vraag, hoe deinstalleer je Application Enhancer? Wil zo meteen 10.5 erop gooien maar ik zie hem niet in mijn applications staan oid :?
Heb je hem uberhaupt geinstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
baquelappe schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:37:
[...]

Heb je hem uberhaupt geinstalleerd staan?
Jep en hij stond niet meer in de sys pref. Maar heb de installer opnieuw gedownload en op uninstall gedrukt en dat werkte. Nu hopen dat de installatie goed gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:13:
Nou dat wilde hier nou niet bepaald werken..
M'n broertje z'n Macbook wilde niet upgraden met m'n Leopard upgrade dvd die bij m'n Imac zat.
De installer gaf aan dat er helemaal geen Tiger op zat, erg appart. Had geen zin me er verder in te verdiepen, en heb m'n externde fiwi hdd er aan gehangen en een retail Leopard erover heen gegooid, maar het blijft vreemd.
Vreemd, dat zou betekenen dat Apple dus per soort machine een upgrade DVD heeft ( dus voor macbook, macbook pro, mini etc. ).

Terwijl op hun site dit staat:
Meerdere in aanmerking komende computers op één factuur
Als je meerdere in aanmerking komende systemen hebt gekocht die staan vermeld op één factuur, kun je (1) voor elk in aanmerking komend product een upgradeset voor één gebruiker kopen voor € 8,95, of (2) een lager aantal upgradesets voor één gebruiker kopen en voor de resterende in aanmerking komende producten een aanvraag indienen om het recht te verkrijgen de upgradeset te kopiëren.
Dat laatste betekent dat ze je toch een machine onafhankelijke versie geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Apple website.
APE deinstalleren na Leopard installatie gaat alsvolgt:

Try this solution if you are comfortable using Terminal and have certain application enhancement installed. The software may be removed following the below steps:

1. Start up in single-user mode by holding Command-S after restarting the computer.
2. Type these commands, each on a single line followed by Return:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      /sbin/fsck -fy

/sbin/mount -uw /

rm -rf /System/Library/SystemConfiguration/ApplicationEnhancer.bundle

reboot

3. If the issue persists, use solution 1 above.

Ik neem aan dat het bestand daar in 10.4 dan ook staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb juist men eerste mac ontvangen, even leopard geinstalleerd (er stond nog Tiger op)
Maar ik heb al een klein vraagje,
Als jullie gaan slapen ( :+ ) zetten jullie je macs dan uit of op sluimerstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
sluimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie gaan slapen ( :+ ) zetten jullie je macs dan uit of op sluimerstand ?
Ik slaap niet meer sinds ik mijn Macje heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:54

Licko

ZVDK

ik heb vandaag al 2x keer deze error gehad
Wed Nov 7 21:18:09 2007
panic(cpu 1 caller 0x0039CDE0): "m_free: freeing an already freed mbuf"@/SourceCache/xnu/xnu-1228/bsd/kern/uipc_mbuf.c:2742
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x2e49b978 : 0x12b0e1 (0x4555b4 0x2e49b9ac 0x133238 0x0)
0x2e49b9c8 : 0x39cde0 (0x48cc84 0x1 0x4f54001c 0x40)
0x2e49ba08 : 0x39d0dc (0x3019be00 0x8 0x2e49ba58 0x1)
0x2e49ba28 : 0x9d9b87 (0x3019be00 0x0 0x20 0x60d675)
0x2e49bb98 : 0x9d9ec5 (0x23bfa2c8 0x23bfc150 0x0 0x3e9a600)
0x2e49bce8 : 0x9e520b (0x23c0c004 0x0 0x2e49bd18 0x1a677c)
0x2e49be68 : 0x9b584a (0x23bfa4c0 0xfe972510 0x0 0x0)
0x2e49beb8 : 0x9b6f3f (0xa3dc80 0xa3dc84 0x2e49bed8 0x1a136f)
0x2e49bf48 : 0x9b54b7 (0x4301804 0x0 0x2e496000 0x19ccc1)
0x2e49bf78 : 0x13e987 (0x4301c94 0x4301804 0x0 0x3db9680)
0x2e49bfc8 : 0x19e2ec (0x0 0x0 0x10 0x65206c0)
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0
Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies):
com.apple.driver.AirPort.Atheros(300.22)@0x9b4000->0xa3efff
dependency: com.apple.iokit.IO80211Family(200.7)@0x996000
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.4)@0x63b000
dependency: com.apple.iokit.IONetworkingFamily(1.6.0)@0x64b000

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
9A581

Kernel version:
Darwin Kernel Version 9.0.0: Tue Oct 9 21:35:55 PDT 2007; root:xnu-1228~1/RELEASE_I386
System model name: MacBook2,1 (Mac-F4208CA9)

het gebeurde beide keren uit het niets.
ik merkte dat ik geen verbinden meer had via airport, en toen 2 keer deze kernel...

iemand dit vaker gezien?

het schijnt aan azureus te liggen...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FileNox schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:59:
Ik heb juist men eerste mac ontvangen, even leopard geinstalleerd (er stond nog Tiger op)
Maar ik heb al een klein vraagje,
Scherm uit :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 11:54

Licko

ZVDK

heb ook een probleempje met adium. ik heb ingesteld dat adium op alle spaces zichtbaar moet zijn, maar hij lijkt dit niet te onthouden...ik moet het vaak opnieuw instellen omdat hij dan plotseling niet meer op space 2,3 en 4 staat, maar alles op 1.
wanneer ik dan bij systeemvoorkeuren kijk, staat het wel ingesteld op elke space.

iemand hier die dit ook heeft?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:46:
Van de Apple website.
APE deinstalleren na Leopard installatie gaat alsvolgt:

Try this solution if you are comfortable using Terminal and have certain application enhancement installed. The software may be removed following the below steps:

1. Start up in single-user mode by holding Command-S after restarting the computer.
2. Type these commands, each on a single line followed by Return:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      /sbin/fsck -fy

/sbin/mount -uw /

rm -rf /System/Library/SystemConfiguration/ApplicationEnhancer.bundle

reboot

3. If the issue persists, use solution 1 above.

Ik neem aan dat het bestand daar in 10.4 dan ook staat?
Waarom moeilijk doen om dit in Tiger weg te halen? Gewoon via system preferences eraf knikkeren. Overigens werkte bovenstaande truc niet bij m'n vader, het was iets meer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Reboot into single-user mode (hold Cmd-S while booting machine)
2. Follow the directions OSX gives you when you get to the prompt (I think these were them - just type the two commands it tells you to):
fsck -fy /
3. Remove the following files:
rm -rf /Library/Preference Panes/Application Enhancer.prefpane
rm -rf /Library/Frameworks/Application Enhancer.framework
rm -rf /System/Library/SystemConfiguration/Application Enhancer.bundle
rm -rf /Library/Preferences/com.unsanity.ape.plist
4. Exit, to continue booting normally
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Oke, heb Leopard erop staan. Hij is wel wat traag, maar als ik me niet vergis is hij alles nog aan het indexeren, dus dat komt wel goed toch. :)

Iemand enig idee waarom ik de Windows schijf niet meer zie in OSX en andersom wel :? Dit allemaal dmv bootcamp en na de upgrade zie ik hem dus niet :P

[ Voor 34% gewijzigd door DaannO op 07-11-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Heb je toevallig bij Finder voorkeuren (Cmd+,) uitgevinkt dat je iPods, DVD's en CD's niet moet weergeven op je desktop? Dan zie je hem inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
In spotlight staat alles aangefinkt bij mij? Overigens zie ik bij shares ook niet de mogelijkheid tot windows shares, is dit eruit gehaald?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een vraag die ik al lang wil vragen en ik weet niet of die nog leopard related is.
Als je shares open hebt staan, en die computer die geshared is trekt zich uit het netwerk.
Dan hangt de computer waar je op werkt soms 10 tot zelfs 5 minuten lang, omwille van de share die disconnected is.
Is dat nog bij Leopard? En kan ik dat ergens fixen in Tiger?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoe hebben jullie een netwerk opgezet met een windows PC? In share center weet ik niet wat je moet aanklikken aangezien windows share verdwenen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:56:
Hoe hebben jullie een netwerk opgezet met een windows PC? In share center weet ik niet wat je moet aanklikken aangezien windows share verdwenen is :?
Onder opties bij bestandsdeling moet je zorgen dat het vinkje voor "SMB" ook is aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
rob1n schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:39:
[...]

Onder opties bij bestandsdeling moet je zorgen dat het vinkje voor "SMB" ook is aangezet.
Mijn dank is groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

multipasser schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:52:
Een vraag die ik al lang wil vragen en ik weet niet of die nog leopard related is.
Als je shares open hebt staan, en die computer die geshared is trekt zich uit het netwerk.
Dan hangt de computer waar je op werkt soms 10 tot zelfs 5 minuten lang, omwille van de share die disconnected is.
Is dat nog bij Leopard? En kan ik dat ergens fixen in Tiger?
Dit is één van de grote verbeteringen in de Leopard-Finder.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Licko schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:21:
ik heb vandaag al 2x keer deze error gehad
Wed Nov 7 21:18:09 2007
panic(cpu 1 caller 0x0039CDE0): "m_free: freeing an already freed mbuf"@/SourceCache/xnu/xnu-1228/bsd/kern/uipc_mbuf.c:2742
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x2e49b978 : 0x12b0e1 (0x4555b4 0x2e49b9ac 0x133238 0x0)
0x2e49b9c8 : 0x39cde0 (0x48cc84 0x1 0x4f54001c 0x40)
0x2e49ba08 : 0x39d0dc (0x3019be00 0x8 0x2e49ba58 0x1)
.....

het gebeurde beide keren uit het niets.
ik merkte dat ik geen verbinden meer had via airport, en toen 2 keer deze kernel...

iemand dit vaker gezien?

het schijnt aan azureus te liggen...
Dat is inderdaad Azureus. Dat heb ik ook 3x gehad, elke ochtend weer kernel panic (en vlak daarvoor geen airport connectie meer). Nu Transmission, en geen hangers meer.

[ Voor 35% gewijzigd door borstel op 08-11-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
drensenbrink schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:13:
[...]

Dat is inderdaad Azureus. Dat heb ik ook 3x gehad, elke ochtend weer kernel panic (en vlak daarvoor geen airport connectie meer). Nu Transmission, en geen hangers meer.
Welke snelheden haal jij mer tranmission onder LP? In Tiger was het namelijk een ramp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
DaannO schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:15:
[...]

Welke snelheden haal jij mer tranmission onder LP? In Tiger was het namelijk een ramp. :)
Onder Tiger leek het minder snel inderdaad. Maar nu met goede levende torrents haal ik m'n max wel regelmatig. (Gecapped op 500KB/s down / 40KB/s up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
DaannO schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:15:
[...]

Nou ik heb Transmission ook onder Tiger gebruikt en het werkte ook daar perfect hoor. Met een goede torrent haal ik mn max van +-500 KBsec makkelijk. Dat was in Tiger al zo en dat is nu in Leopard ook weer zo. :)

Dat bagger progsel van een Azureus komt er bij mij echt niet op.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gistere Leopard en ervaar een toch wel heel lastige bug;
Nadat mijn Mac in slaap is gevallen kan ik hem wel laten ontwaken maar krijg ik geen beeld.
Het enigste wat ik dan kan doen is hard rebooten door de powerknop ingedrukt te houden.

Iemand hier ervaring mee?

En is het normaal dat spotlight mijn externe harde schijven telkens weer indexeert als deze worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hebben jullie toevallig ook het probleem dat als je de 'X11' applicatie permanent in je dock zet en hem dan opstart, dat hij dan een tweede X11 icoontje opent? In plaats van dus gewoon het daar al staande icoontje te gebruiken met een blauw balletje er onder?

Best irritant, ik heb ook al geprobeerd het oude icoontje weg te halen en het nieuwe 'keep in dock' te doen maar dat werkt ook niet. Hij zet er toch weer een tweede naast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Mac OS X 10.5.1 al d'r op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
die is er toch nog niet?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb er ook nog niets van gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Ik heb gezocht in dit topic, maar kon het 1-2-3 niet zo snel vinden.

Meestal kopieerde ik wat bestanden door ze te slepen naar het Finder icoon in m'n Dock waarna er automatisch een Finder window opende en ik verder kon slepen naar een bepaalde folder. Zoals bijvoorbeeld het simpelweg slepen van een Applicatie naar de Applications folder.

Met Leopard werkt dit niet meer... iemand anders daar ook last van?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
aha, bugfixes dus. ben nog geen storende bugs tegengekomen, dus k zie hem wel verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren gehad dat ik bij stacks voor downloads deze open ging..., en deze toen volledig vastliep(dock en finder)

iemand die dit ook al heeft gehad?, finder opnieuw starten hielp niet... dit gebeurde simpelweg niet.
6 seconden de aan-uit knop inhouden om hem hard uit te schakelen bood uitkomst...

wel jammer, kleine buggies maar al met al ben ik dolblij met leo ;)

Owja! voor de mensen met een Logitech MX1000 muis...

de drivers van logitech op internet doen het zeer goed op leopard!
ik wilde voor de "snel wissel" muisknop toetsaanslag appeltje+W, echter ging hij dan meteen naar de optie wielknop omdat ik de "w" indrukte. dit is op te lossen door fn erbij ingedrukt te houden, dan lukt het wel!

good luckos

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK iets wat mij opvalt is dat ik niet kan inloggen op websites als ik in Privé-modus zit van Safari. En dat vond ik nou juist zo prettig altijd dat je history niet helemaal volzit met website URL's. Heb al mijn favo's met een bladwijzer en als ik dan een 'ga' intyp komt gathering.tweakers.net automatisch in mijn browser rijtje te staan. Maar ja nu ik dus niet in Privé-modus kan werken komen er ook allemaal andere websites met in de History te staan. Daardoor staan er dus ook andere websites met 'ga' in het begin tussen na verloop van tijd...

Is het een bekend probleem dat de Privé-modus niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:18:
OK iets wat mij opvalt is dat ik niet kan inloggen op websites als ik in Privé-modus zit van Safari. En dat vond ik nou juist zo prettig altijd dat je history niet helemaal volzit met website URL's. Heb al mijn favo's met een bladwijzer en als ik dan een 'ga' intyp komt gathering.tweakers.net automatisch in mijn browser rijtje te staan. Maar ja nu ik dus niet in Privé-modus kan werken komen er ook allemaal andere websites met in de History te staan. Daardoor staan er dus ook andere websites met 'ga' in het begin tussen na verloop van tijd...

Is het een bekend probleem dat de Privé-modus niet goed werkt?
Is het erg dan dat er andere sites tussen staan met ga erin? Degene die je het vaakst bezoekt (got) staat toch bovenaan... Of heb je wat te verbergen? Dat is de enige reden om prive-modus te gebruiken mijn inziens...

Desnoods zet je bij je instellingen dat ie je geschiedenisitems na 1 dag mag wissen, dan zie je alleen de ranzige meuk van vandaag ertussen staan :+

[ Voor 7% gewijzigd door BaSsDruM op 08-11-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
weet iemand waarom Apple de Bootcamp Drivers van de videokaart van de MBP heeft veranderd? nu wordt mijn vnvidea 8600 niet meer herkent en kan ik ook niet meer Aero draaien. heeft iemand hier een oplossing voor :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:51:
Ik heb sinds gistere Leopard en ervaar een toch wel heel lastige bug;
Nadat mijn Mac in slaap is gevallen kan ik hem wel laten ontwaken maar krijg ik geen beeld.
Het enigste wat ik dan kan doen is hard rebooten door de powerknop ingedrukt te houden.

Iemand hier ervaring mee?

En is het normaal dat spotlight mijn externe harde schijven telkens weer indexeert als deze worden aangesloten?
Zelfde probleem hier (al eerder gepost, maar ook geen reacties). Is het toevallig een laptop waar je een extern scherm aan hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

RobbieB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:56:
[...]

Zelfde probleem hier (al eerder gepost, maar ook geen reacties). Is het toevallig een laptop waar je een extern scherm aan hebt hangen?
Ik heb dit probleem ook (al eerder gepost) en op diverse Mac fora kom je heel veel mensen met dit probleem tegen. Wat ik nu doe is het externe scherm loskoppelen voordat ik 'm laat slapen. Onhandig, maar minder onhandig dan de machine keihard uit moeten zetten. Slapen zonder extern scherm - en vooral daarna weer wakker worden - gaat wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaSsDruM schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:31:
[...]

Is het erg dan dat er andere sites tussen staan met ga erin? Degene die je het vaakst bezoekt (got) staat toch bovenaan... Of heb je wat te verbergen? Dat is de enige reden om prive-modus te gebruiken mijn inziens...

Desnoods zet je bij je instellingen dat ie je geschiedenisitems na 1 dag mag wissen, dan zie je alleen de ranzige meuk van vandaag ertussen staan :+
Niks te verbergen want eigen machine en werk er alleen zelf maar op. Vond het gewoon prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:01:
[...]

Niks te verbergen want eigen machine en werk er alleen zelf maar op. Vond het gewoon prettig...
Ok :) Reden waarom het trouwens niet werkt: private browsing houdt (oa) in dat ie geen cookies opslaat, en zonder cookies ook niet inloggen. Niet echt een fout ofzo, eerder een eigenschap van het Private Browsing gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kent iemand de plugin stoplight? dat zorgt er voor dat wanneer je op vergroot klikt alles wordt vergroot zoals in windows. Ik heb dit niet werkend in Leopard. weet iemand of dit wel gaat?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor troubleshooting mag je een nieuw topic openen, dit is voor ervaringen en discussies

[ Voor 81% gewijzigd door dawuss op 08-11-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaSsDruM schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:30:
[...]

Ok :) Reden waarom het trouwens niet werkt: private browsing houdt (oa) in dat ie geen cookies opslaat, en zonder cookies ook niet inloggen. Niet echt een fout ofzo, eerder een eigenschap van het Private Browsing gedeelte.
Wel raar dan toch want het werkte vroeger wel goed. Ook in de Beta die ik had onder Tiger. Maar goed ik leer er wel mee leven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

wvdburgt schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:33:
kent iemand de plugin stoplight? dat zorgt er voor dat wanneer je op vergroot klikt alles wordt vergroot zoals in windows. Ik heb dit niet werkend in Leopard. weet iemand of dit wel gaat?
Kan je daarvoor niet veel beter Ctrl+ Scroll gebruiken? Of doet Stoplight iets heel anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Stoplight doet is anders, hij vergroot schermen à la windows (dus fullscreen)
meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
donald_dick schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:33:
weet iemand waarom Apple de Bootcamp Drivers van de videokaart van de MBP heeft veranderd? nu wordt mijn vnvidea 8600 niet meer herkent en kan ik ook niet meer Aero draaien. heeft iemand hier een oplossing voor :P
Draai hier XP op mijn MBP, en zonder grafische problemen hoor?
Stond reeds bootcamp op die ik met de demo gemaakt had, en met Leopard even de CD ingestoken en dus de huidige drivers met de "vernieuwde" overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kan iemand me even vertellen hoe je het AT (at hotmail.com) sybool kunt tijpen in OS X ?
In Windows is dit gewoon alt gr + 2, maar als ik dat doe krijg ik een ë :?
Ik kan dus ook een rechthoekige haakjes tijpen alleen deze ()

Het gaat over een gewoon logitech toetsenbord (AZERTY 105 toetsen)

- is het ook in te stellen dat de punt (.) toets bij het numerieke gedeelte van het toetsenbord wordt weergeven als een . ipv een , ?

[ Voor 8% gewijzigd door filenox op 08-11-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FileNox schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:54:
Kan iemand me even vertellen hoe je het AT (at hotmail.com) sybool kunt tijpen in OS X ?

- is het ook in te stellen dat de punt (.) toets bij het numerieke gedeelte van het toetsenbord wordt weergeven als een . ipv een , ?
Ehm. Gewoon Shift-2? Je tweede vraag kun je instellen bij de Landinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Buiten dat ik Leopard echt heel stoer vindt wil ik toch nog even downgraden naar tiger, vanwege geen internet op de HvA, maar hoe doe je dat? Even gegoogled en kwam ik op http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=111920 maar hoe doe je:
Gebruik hiervoor de optie van Archiveer & Installeer.
Terug naar je oude OS met behoud van data.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
2 = é
shift + 2 = 2
alt gr + 2 = ë

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Underworld schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:32:
Buiten dat ik Leopard echt heel stoer vindt wil ik toch nog even downgraden naar tiger, vanwege geen internet op de HvA, maar hoe doe je dat? Even gegoogled en kwam ik op http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=111920 maar hoe doe je:
[...]
Eduroam werkt prima op leopard. Allen maakt hij niet automagisch verbinding en moe je de login opnieuw intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:32:
[...]
Kun je niet gewoon Internet Connect.app even installeren, en het daarmee instellen? In 10.5.1 komt er vast een goede fix voor, dus ik denk dat je beter eventjes kunt wachten en het tot die tijd met Internet Connect.app moet doen. Lijkt mij de meest handige / makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:28:
[...]

Kun je niet gewoon Internet Connect.app even installeren, en het daarmee instellen? In 10.5.1 komt er vast een goede fix voor, dus ik denk dat je beter eventjes kunt wachten en het tot die tijd met Internet Connect.app moet doen. Lijkt mij de meest handige / makkelijke oplossing.
Inderdaad, ik zit zelf ook op de HVA, en het was mij ook nog niet gelukt via Leopard. Maar gebruik nu op de HVA gewoon de Tiger InternetConnect.app, en dan werkt het prima. Bij 10.5.1 zal dat 802.1X probleem wel gefixed zijn, zijn veel klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Internet Connect is niet nodig met Leopard icm eduroam. In onderstaande pdf wordt uitgelegd hoe je verbinding kan maken.

http://luchthaven.tudelft...nuals/Mac_OSX_Leopard.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Oyster op 08-11-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xander2000 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:06:
Internet Connect is niet nodig met Leopard icm eduroam. In onderstaande pdf wordt uitgelegd hoe je verbinding kan maken.

http://luchthaven.tudelft...als/Mac_OSX_Wireless1.pdf
Doormiddel van? Juist, internet connect.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik heb een heel vreemd probleem op mijn iMac en MBP, alle 2 clean install van Leopard. Op beide machines willen de Apple remotes niet meer pairen met de computer. 8)7

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

FileNox schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:54:

Ik zit hier achter een AZERTY-klavier, en bij mij zit de @ onder de toets links van de & en cijfertoets 1, samen met #. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

CyBeR schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:07:
[...]

Doormiddel van? Juist, internet connect.
Niet meteen zo bijdehand vriend. Ik had even de verkeerde pdf gelinked. Ondertussen is de link gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb weer dezelfde problemen als die ik had met de 802.11n-enabler op Tiger, nl. slechte wireless performance (±450 Kbyte/sec ipv de mogelijkde 2200 Kbyte/sec). Bij Tiger heb ik dat kunnen herstellen door met veel moeite de oude software terug te zetten, maar bij Leopard heb ik nog geen manier gevonden om de Airport-kaart terug te forceren op 802.11a/b/g. Ik heb overigens een C2D Macbook Pro. Ik kan mijn access point (Linksys WRT-300N) niet dwingen om geen 802.11n te gebruiken. Dus ik zit gewoon met zwaar slechte prestaties. De Macbook van mijn vrouw heeft nog meer last, die disconnect at random.

Iemand een tip of moet ik gewoon wachten tot Apple zin heeft een update uit te brengen die hopelijk iets fixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
wouterve schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:20:
[...]

Ik zit hier achter een AZERTY-klavier, en bij mij zit de @ onder de toets links van de & en cijfertoets 1, samen met #. Succes!
Het is me niet zo gelukt, als ik dat tijp krijg ik < of > of ≤
De @ zit hier naast de ENTER toets, erg vreemd
Zijn er niet ergens meer toetsenbord indelingen want het zou toch makkelijker zijn dat ik gewoon op men bord kijk i.p.v. alle symbolen vanbuiten leer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drensenbrink schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:13:
[...]

Ik heb ook een paar keer per dag een kernel vanwege airport en azureus. Maar even op een nieuwe versie wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om mijn Vista partitie in osx te bekijken. Iemand enig idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Xander2000 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:05:
[...]

Eduroam werkt prima op leopard. Allen maakt hij niet automagisch verbinding en moe je de login opnieuw intypen.
[...]

Xander2000 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:06:

http://luchthaven.tudelft...nuals/Mac_OSX_Leopard.pdf
Thnx voor de hulp allebij! Ik ga morgen even testen of het werkt, maar in de PDF staat een goede uitleg dus zal vast wel goed komen ;)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]

Waar kan je deze vinden, google levert weinig op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
DaannO schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:11:
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om mijn Vista partitie in osx te bekijken. Iemand enig idee :?
Met Macfuse en NTFS-3G werkt het hier perfect :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kan je daarmee ook het icoon veranderen op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
DaannO schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:13:
Kan je daarmee ook het icoon veranderen op de desktop?
Dat kan je gewoon op de OS X manier doen hoor. (ja dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appetje-Q werkt bij mij niet om een programma te stoppen?! Meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.