[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ymoona schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:38:
Ik heb zojuist Leopard geinstalleerd maar ik kan niet meer bij gedeelde schijven komen.
Na opstarten krijg ik de volgende melding:
Verbinding mislukt. Deze bestandsserver wordt uitgevoerd op deze computer. Open de volumes en bestanden lokaal.

Hoe fix ik dit?
heb je een upgrade gedaan of een clean install? Wat staat er in je /etc/hosts ?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Whieee schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:40:
[...]

heb je een upgrade gedaan of een clean install? Wat staat er in je /etc/hosts ?
Ik heb een clean install gedaan op een nieuwe schijf, maar daarna via een USB kabel mijn oude schijf geimporteerd. In /etc/hosts staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
computer-van-hans-de-groot:~ hansdegroot$ cat /etc/hosts
##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting.  Do not change this entry.
##
127.0.0.1   localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1             localhost 
fe80::1%lo0 localhost

ik heb ook al ontdekt dat mijn toestenbord niet goed werkt. Knopjes voor harder en zachter en verlichtig reageren niet.

edit: De knopjes werkte niet omdat de error nog openstond.

[ Voor 3% gewijzigd door ymoona op 04-11-2007 22:07 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

dot.K schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:05:
[...]

Directory not empty.

Het bestand kan ik ook niet renamen oid. Krijg dan :
code:
1
2
3
4
5
6
7
iworx007:gfx kristof$ ls
tewn????????????if
iworx007:gfx kristof$ more tewn␀쁟ソ␀if 
tewn␀쁟ソ␀if: No such file or directory
iworx007:gfx kristof$ mv tewn␀쁟ソ␀if bla.txt
mv: rename tewn␀쁟ソ␀if to bla.txt: No such file or directory
iworx007:gfx kristof$
Huh? Wat zou 'rm -r' dat nu uitmaken? Hmm.
En een 'rm te*'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
-r heb je nodig om een folder te removen, dan volstaat rm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Vandaar dat ik 'te*' gebruikte, hij moet dus in 'gfx' staan ;)

Probeer anders dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:36:
[...]

Ik zie een topic met veel negatieve berichten, denk dat ik nog even wacht.
Ik zie een positief topic, weinig geklaag, en ja, af en toe werkt iets niet, maar een oplossing is zo gevonden. Ik denk eerder het probleem er in zit dat je wat updates voor programma's van derden moet zoeken. Die zijn, in mijn geval dan, zo gevonden. Daarna werkt alles weer. Daarvoor hoef je echt niet te wachten.
Wat werkt er voor jou niet dan? Waar denk je dat jij problemen gaat krijgen?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:25:
[...]

Ik zie een positief topic, weinig geklaag, en ja, af en toe werkt iets niet, maar een oplossing is zo gevonden. Ik denk eerder het probleem er in zit dat je wat updates voor programma's van derden moet zoeken. Die zijn, in mijn geval dan, zo gevonden. Daarna werkt alles weer. Daarvoor hoef je echt niet te wachten.
Ik zal het maar laten om te pimpen met mijn 9 dagen uptime. Leopard vind ik geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Wel raar trouwens dat Cover Flow in Finder niet in full-screen kan, zoals bij iTunes... :/

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:14

Licko

ZVDK

is het mogelijk om film bestanden in een stack automatisch te laten openen met een ander programma dan quicktime?

heb het al gevonden :P

[ Voor 10% gewijzigd door Licko op 05-11-2007 00:29 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Murcielago schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:25:
[...]
Ik ben zoals eerder gemeld ook overwegend positief over de nieuwe mogelijkheden van Leopard. Waar ik echter heel wat minder blij mee ben zijn de vele (kleine) bugs die er nog inzitten. De een zal mogelijk geen of weinig bugs tegenkomen, afhankelijk van welke functionaliteit je gebruikt. Ik kom op een aantal belangrijke punten redelijk wat problemen tegen en om die reden heb ik vandaag besloten tijdelijk terug te gaan naar Tiger (kwestie van nieuwe harddisk eruit, oude erin) tot er een aantal bugfixes worden vrijgegeven.

O.a. de volgende bugs hebben mij die keuze doen maken:
- Overall meer crashes / problemen dan onder Tiger (waar ik dat zelden tot nooit had)
- Safari verliest geregeld alle cookies waardoor alle sites opeens uitgelogd zijn
- Inloggen op een 802.1x wireless netwerk werkt gewoon niet lekker
- Al twee keer gehad dat volumes niet u(n)mount konden worden en een harde reset noodzakelijk was (systeem wilde ook niet herstarten of uitloggen), in beide gevallen bleek hierna de Spotlight index beschadigd waardoor ik die opnieuw moest laten opbouwen

Nu zeg ik niet dat iedereen deze zelfde bugs ervaart, maar ik dus wel (en als je op discussions.apple.com kijkt dan zijn er meer dan genoeg mensen die in ieder geval van een aantal van deze punten last hebben). Ik hoop dus echt dat er snel wat bugfixes uitkomen want ik zou graag weer terug gaan naar Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Hoort Leopard niet automatisch mijn Windows machines (Vista) te vinden in het netwerk en in Finder laten zien ? Dat doet ie namelijk niet, ook niet als ik bij Netwerk kijk.

Handmatig verbinden (Verbind met en server..) werkt wel alleen krijg ik dan IP van PC in de Finder ipv computernaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 05-11-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
Licko schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:25:
is het mogelijk om film bestanden in een stack automatisch te laten openen met een ander programma dan quicktime?
Een film bestand wordt gewoon geopend met het standaard ingestelde programma, als dat Quicktime is dan openen ze met Quicktime, is dat VLC dan VLC. Dit moet je dus van te voren instellen, je kan binnen een stack niet aangeven dat je met een andere applicatie wil openen.

edit: ok, was blijkbaar al opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Erikdevries op 05-11-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan sinds Leopard mijn iCal agenda niet meer kiezen in de Stattoo-iCal module.... Zoals hieronder weergegeven staat er in Stattoo dat ik geen calender heb, maar die heb ik zeer zeker wel in gebruik. Wie heeft er nog meer last van dit euvel?

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/sgsr4h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iCal werkt anders in Leopard, met een Calendar Store ipv een prive-gebeuren. Die app moet dus even geüpdatet worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Mijn "pet peeves"

1: Permissions, groups en ACLs gaan flink fout op geupgrade Tiger useraccounts.
2: wireless networking gaat waardeloos
3: 802.1x werkt maar half
4: 802.1x is ridicuul ingewikkeld geworden om in te stellen.
5: De firewall is prut. Idee is goed, maar het is alsof ze er halverwege mee zijn gestopt. het is niet af.
6: Safari verliest zijn cookies
7: File permissions editor in Finder kan niet omgaan met "ongewone situaties" en crasht dan. Onvergeeflijk, zeker vanwege #1
8: Workgroup onder WINS wordt enkel goed opgeslagen als je eerst een nieuwe locatie aanmaakt.
9: quicktime files die bij opening weblinks openen, doen dit ook in CoverFlow (sigh)
10: 10 servers in je Shared lijstje + geopende shares zijn annoying. Als ik die mensen ken is het OK, maar anders niet. Het wordt te vol.
11: Personal websharing op geupgrade Tiger accounts werkt niet. (sudo mv /etc/httpd/users/* /etc/apache2/users )
12: Blauw scherm door APE

Al met al zeer vervelend. Niet onoverkomelijk, maar ik ben wel teleurgesteld. Dit zijn bugs die met een beetje meer testen makkelijk gevonden hadden kunnen worden, en die zeer vervelend zijn voor zeer veel mensen.

[ Voor 1% gewijzigd door djhartman op 05-11-2007 01:46 . Reden: APE vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:55:
[...]

Ik heb een clean install gedaan op een nieuwe schijf, maar daarna via een USB kabel mijn oude schijf geimporteerd.
Daar heb ik ook veel problemen mee gehad. Omdat ik steeds vastlopers had die ik alleen met een harde reset kon oplossen heb ik ik opnieuw leopard er overheen geïnstalleerd. Nu heb ik eigenlijk geen problemen meer. Het lijkt erop dat leopard sommige instellingen niet goed overneemt uit tiger en daardoor een hoop problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 01:16:
Kan sinds Leopard mijn iCal agenda niet meer kiezen in de Stattoo-iCal module.... Zoals hieronder weergegeven staat er in Stattoo dat ik geen calender heb, maar die heb ik zeer zeker wel in gebruik. Wie heeft er nog meer last van dit euvel?

[afbeelding]
Bij mij werkt Stattoo prima met Leopard. Even de nieuwste versie van Stattoo installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:51:
Dit bleek vooral te worden veroorzaakt door de usb poorten. Ik heb twee externe usb harddisks (Western Digital en Iomega) aan deze G5 hangen, en hierdoor gaat Leopard dus steeds hangen.
Aha, dit klinkt een beetje als een probleem waar ik last van heb! Ik heb een mac mini intel, maar ik heb ook problemen als ik 2 USB HD's aansluit. Hij wil dan niet eens meer booten, het scherm blijft grijs, en het donkergrijze appeltje komt nooit tevoorschijn.

Ik weet niet of ik dit met Tiger ook al had want ik heb pas sinds Leopard een tweede externe HD aan mijn mini hangen (voor timemachine).

Hebben anderen hier ook last van? Op zich is het niet zo'n probleem want ik kan mijn timemachine HD achteraf wel aanzetten als ik wil backuppen maar het hele idee van automatische backup is dan een beetje verloren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Red schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:22:
[...]

Druk eens op de Shift en dan de punt op je numerieke toetsenbord.... :D

Overigens is dit inderdaad nog niet de oplossing die je zoekt, maar volgens mij werkt het helaas niet anders...
Dankje, dat werkt wel ja en is wel een aardige tijdelijke oplossing.

Niemand weet hier hoe je de bootcamp partitie bij bepaalde users kan verbergen zonder dat ze dan overal verdwijnen?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 16:19
Red Nalie schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:58:
[...]

Het is mij overigens wél gelukt om op de HvA online te komen onder Leopard (zonder Tiger app.).
Dus technisch gezien moet het wel werken, heeft me wel een half uur gekost though, maar alle instellingen staan nu (als het goed is), goed. :P
Ok nou ik heb van het weekend een upgrade gedaan maar nu zit ik op school, internet-loos :(

Heeft iemand misschien een degelijke handleiding voor leopard mbt. eduroam? Ik krijg het echt niet voor elkaar. Die vage ibook van me gooit ook steeds de configs door elkaar en its driving me crazy.

de HvA is ook niet zo happig om mac users even normaal te helpen en tegen de tijd dat zij een handleiding hebben ben ik waarschijnlijk al afgestudeerd.

any help would be awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Laatst online: 31-05 17:56
metalmini schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:36:
[...]
Ok nou ik heb van het weekend een upgrade gedaan maar nu zit ik op school, internet-loos :(

Heeft iemand misschien een degelijke handleiding voor leopard mbt. eduroam? Ik krijg het echt niet voor elkaar. Die vage ibook van me gooit ook steeds de configs door elkaar en its driving me crazy.

de HvA is ook niet zo happig om mac users even normaal te helpen en tegen de tijd dat zij een handleiding hebben ben ik waarschijnlijk al afgestudeerd.

Eswip in "[Leopard] Ervaringen en Discussie"
http://www.snt.utwente.nl...c_os_x/wlan_osx_15_nl.php Handleiding Utwente

Gebruik enkel Join Other Network. En blijf op join rammen tot je online bent. Dicht bij een accesspoint zitten kan ook helpen. En anders zoek je Internet Connect.app van Tiger, dat werkt ook. Staat wel een aantal keer online inmiddels

[ Voor 10% gewijzigd door djhartman op 05-11-2007 13:56 . Reden: +handleiding utwente ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 16:19
thnx loads :)

daar word ik erg gelukkig van eindelijk internetten.

Morgen first thing in the morning zal ik het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Finder weigert bij mij maar te onthouden dat hij in lijstweergave altijd de grootte van bestanden en folders moet tonen. Hoe vaak ik dit ook instel via cmd-J, hij onthoudt het soms wel en soms niet, en ook al heb ik het als standaard weergave ingesteld.
Ik wordt er gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik een van de meest irritante en onduidelijke dingen van de Finder, het instellen van de voorkeuren hoe folders geopend moet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok heb een freaky probleem hier...

Heb dit weekend via Schijfhulp (Disk Utility) de permissions ge-reset. Nu kan ik files nog wel openen, maar niet overschrijven...

Ook kan ik Photoshop niet openen, ik krijg steeds volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://myskitch.com/maxvoltar/adobe_photoshop-20071105-151107.jpg

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het dvdtje er ook ingeduwt.
Eerst indruk goed, alles schijnt zover te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:12:
Hmm ok heb een freaky probleem hier...

Heb dit weekend via Schijfhulp (Disk Utility) de permissions ge-reset. Nu kan ik files nog wel openen, maar niet overschrijven...

Ook kan ik Photoshop niet openen, ik krijg steeds volgende error:

[afbeelding]

Iemand?
bij info kan je toch aangeven of een bestand gelocked is of niet. uitvinken helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
offtopic:
[quote]Deephouse schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:05:
Ik wordt er gek van 8)7
[/quote]

ik ookt (die t staat er teveel ;))

Nog niemand met een hard-core, 1337 style delete tool? Die chinese file hangt me intussen behoorlijk m'n voeten uit.

[ Voor 29% gewijzigd door iworx op 05-11-2007 15:39 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot.K schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:38:
offtopic:
Ik wordt er gek van 8)7
[/quote]

Nog niemand met een hard-core, 1337 style delete tool? Die chinese file hangt me intussen behoorlijk m'n voeten uit.
hd tijdelijk ergens anders in hangen? of een linux live cdtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dot.K schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:38:
offtopic:
Ik wordt er gek van 8)7
[/quote]

:X Oeps, eerst stond er "je" in plaats van "ik", vandaar, slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 06:59
Ik heb al eerder in dit topic mijn problemen gemeld met Leopard.
Nu heb ik zojuist een verse installatie gedaan, om problemen uit te sluiten.
Maar nu kan ik nog steeds niet bij mijn netwerk schares. De shares staan er wel bij in de Finder, maar ik kan niet verbinden. De icoontjes zijn pcs met een blauw scherm. De knop verbind als reageert niet. Iemand tips?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Er zullen vast nog wel meer mensen zijn die VLC gebruiken voor hun video. Mijn apple-remote doet het niet meer in combinatie met Leopard, een probleem dat meer mensen (zo niet iedereen) heeft. Er is op het forum van videolan een build gepost (prerelease van 0.8.6d) die dit probleem fixed. Ze vragen er echter expliciet bij om de url van de download niet te verspreiden. Een officiele release komt snel uit, mocht je het tot die tijd echt een groot probleem vinden dan kan je de fix met een klein beetje zoekwerk wel vinden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Bij mij werken al mijn netwerk shares naar behoren. Heb 2x win2k server, 1x mce 2005 1x vista ultimate en 1x win XP pro getest.

dus het ligt denk ik ergens aan je eigen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

is het eigenlijk mogelijk om avi bestanden en dergelijke af te spelen met frontrow?
ik krijg alleen zwart beeld terwijl het in quicktime wel allemaal werkt.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Licko schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:29:
is het eigenlijk mogelijk om avi bestanden en dergelijke af te spelen met frontrow?
ik krijg alleen zwart beeld terwijl het in quicktime wel allemaal werkt.
Ligt er aan wat voor codec was gebruikt in de avi file.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

VisionMaster schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:55:
[...]

Ligt er aan wat voor codec was gebruikt in de avi file.
ik heb divx,xvid en a52 codec geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Er is eigenlijk maar 1 ding wat me mateloos irriteert aan Safari 3: waarom is dat ding te lam om wachtwoorden te onthouden?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Licko schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:59:
[...]

ik heb divx,xvid en a52 codec geinstalleerd.
Heb je synchrone weergave aan? Zo ja, dan heb je zwart beeld in Front Row. Ik heb het ook helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Frietsaus schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:14:
[...]

Heb je synchrone weergave aan? Zo ja, dan heb je zwart beeld in Front Row. Ik heb het ook helaas.
vreemd, het lijkt nu wel te werken....
heb niks aan instellingen veranderd oid, :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

domi235 schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:08:
Er is eigenlijk maar 1 ding wat me mateloos irriteert aan Safari 3: waarom is dat ding te lam om wachtwoorden te onthouden?
Dat werkt hier gewoon? Staat die optie bij jou wel aan? Preferences -> Auto Fill -> 2e vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
R4NCOR schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:42:
[...]

Dat werkt hier gewoon? Staat die optie bij jou wel aan? Preferences -> Auto Fill -> 2e vinkje
Dit is een bug waar ik zelf ook last van heb en zie op discussions.apple.com ook bijzonder veel berichten over dit probleem langskomen. Vreemd genoeg lijkt niet iedereen er last van te hebben, maar het is zeker dat het probleem bestaat (overigens zit het probleem ook in de beta versie van Safari 3 voor Tiger). Hoop dat Apple snel met een bugfix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Erikdevries schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:02:
[...]

Dit is een bug waar ik zelf ook last van heb en zie op discussions.apple.com ook bijzonder veel berichten over dit probleem langskomen. Vreemd genoeg lijkt niet iedereen er last van te hebben, maar het is zeker dat het probleem bestaat (overigens zit het probleem ook in de beta versie van Safari 3 voor Tiger). Hoop dat Apple snel met een bugfix komt.
Wat je ook kunt proberen is 1Password. Die geven tijdelijk een gratis licentie weg voor de huidige versie.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Licko schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:37:
[...]

vreemd, het lijkt nu wel te werken....
heb niks aan instellingen veranderd oid, :s
Soms werkt het hier wel, maar de andere keer weer niet. Ik hou het op een bug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil morgen ook leopard installeren,

Nu ga ik alle fotos , doc's, muziek en programma's op een externe harde schijf zetten, zodat ik een clean install kan doen.

Nu is het geen probleem om muziek, foto's en doc's over te zetten, maar hoe zit het met programma's ? volstaat het om het icoontje van het programma te verplaatsen, of moet ik meer meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:37:
ik wil morgen ook leopard installeren,

Nu ga ik alle fotos , doc's, muziek en programma's op een externe harde schijf zetten, zodat ik een clean install kan doen.

Nu is het geen probleem om muziek, foto's en doc's over te zetten, maar hoe zit het met programma's ? volstaat het om het icoontje van het programma te verplaatsen, of moet ik meer meenemen?
Ik kijk altijd met bv. AppZapper welke plist filetjes een programma gebruikt, en kopieer deze hele meuk mee. Zo heb je dan ook je persoonlijke instellingen etc meegekopieert :)

Hm, toch "goed" om te zien dat meer mensen het wachtwoord probleem hebben met Safari 3. Dan maar wachten op een bugfix :)

[ Voor 8% gewijzigd door domi235 op 05-11-2007 23:53 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Nog om een vrij irritante bug om te melden:

Op vrij willekeurige momenten verdwijnen m'n expose macro's. F9, F10, F11 en mouse button 3 zijn dan weer blanco.
Vaak als computer uit sleep komt is dat het geval, maar niet altijd.

Computer is een MacBook Pro 2,33 2GB icm met de apple wireless keyboard/mightymouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
indesign doet het niet met leopard, is dat niet bagger van leopard of wat??
nu kan ik terug naar os 10.4 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
baquelappe schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:52:

Op vrij willekeurige momenten verdwijnen m'n expose macro's. F9, F10, F11 en mouse button 3 zijn dan weer blanco.

Computer is een MacBook Pro 2,33 2GB icm met de apple wireless keyboard/mightymouse.
hee, die ken ik!

iki heb dat als ik uit WoW log, dacht dat het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
simlock schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:12:
Wat heeft Leopard daar nu mee te maken, het is aan Adobe om de software geschikt te maken dmv. patch/update. Hadden ze al kunnen doen voordat Leopard uberhaupt uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 15:51

Japie.G

Colour Classic

works fine over here... :/

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
baquelappe schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:52:

Mijn zusje heeft hier ook wel eens last van op haar MacBook, maar dan met Tiger.

Leopard bevalt mij prima :) De enige bug die mij wat problemen heeft bezorgd is dat het wachtwoord van een draadloze verbinding in acht asterisken verandert als ik de details ervan bekijk... Duurde twee dagen voordat ik dit doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Sinds upgrade naar leopard werkt het brakke internet op mijn school nog slechter.
Safari gaat elke keer gigantisch op zijn bek, en sluit dan gewoon af zonder enige melding te geven.

Dit is mede te danken aan de ISA server op mijn school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

InDesign CS3 doet het prima in Leopard, zie ook Adobe's compatibility chart. CS2 kan, volgens dat document, inderdaad problemen opleveren.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

.NCK schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:45:
Sinds upgrade naar leopard werkt het brakke internet op mijn school nog slechter.
Safari gaat elke keer gigantisch op zijn bek, en sluit dan gewoon af zonder enige melding te geven.

Dit is mede te danken aan de ISA server op mijn school.
google eens op ntlmaps, stel het goed in en draai het, en stel op je Mac localhost met de in ntlmaps geconfigureerde port in als proxy. Dit kan wat problemen oplossen. Als dat ook niet helpt, kan je het feestje compleet maken met corkscrew en een ssh-tunnel.

Dat loste voor mij op kantoor heel wat problemen op :) en je hebt ineens geen last meer van websense etc als je het goed doet

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Hoe installeer je dat? :)

Aangezien er alleen een debian installer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Sinds ik Leopard op mijn MBP geplaatst heb, wordt deze een stuk warmer dan voorheen. Mijn CPU diode gaat tot 78 graden. Waar ik vroeger in de 60 zat. Is dat door de 3D effectjes enzo in Leopard?
(Ik meet de temperaturen uit met iStat nano, MBP van de laatste genereatie, 2de model met snellere HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, aangezien ik mijn laptop redelijk om zeep geholpen heb door met de permissions te klooien, heb ik gisteren een clean install gedaan. Het verschil is dag en nacht! Meteen ook BootCamp geïnstalleerd, samen met VMWare Fusion (imho iets trager, maar vele stabieler dan Parallels).

Besluit: Ik ben dolgelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Je hebt maar even besloten dat je toch maar dolgelukkig bent? Ik weet dat sommige mensen geen gevoel hebben maar ik vind dit ook wat vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 13:48

hlz

Weet iemand een antwoord voor het volgende. Als ik een archive en install vanuit Tiger doe, kan ik dan de CS3 programma's vanuit m'n gearchiveerde Tiger-systeem verplaatsen naar de Leopard applicatiesmap en er zeker van zijn dat CS3 gewoon werkt? (deactiveren/activeren uitgezonderd)

Maw, moet ik CS3 opnieuw installeren vanaf DVD in Leopard bij een archive en install (helemaal geen zin in dus...) of niet?

Zo, ja, kan je dan ook het mapje Adobe in Application Support terugzetten zonder problemen?

Edit: hmm laat maar... je users kunnen gewoon worden overgenomen.

[ Voor 6% gewijzigd door hlz op 06-11-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ludo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:22:
Leopard bevalt mij prima :) De enige bug die mij wat problemen heeft bezorgd is dat het wachtwoord van een draadloze verbinding in acht asterisken verandert als ik de details ervan bekijk... Duurde twee dagen voordat ik dit doorhad.
Ik denk dat dat opzettelijk is. Niet alleen wordt het wachtwoord gemaskeerd, maar ook de lengte van het wachtwoord. Ik kom wel meer password-velden tegen (in Windows bijvoorbeeld) waar dat ook gebeurt.

Ander vraagje: Screen Sharing gebruikt kennelijk gewoon VNC. Weet iemand een VNC-client voor Windows die overweg kan met Apple's implementatie? Wil graag mijn Mac thuis kunnen benaderen vanaf m'n Windows-laptop van de zaak. RealVNC werkt alvast niet.

Mijn iMac lijkt ook slaapproblemen te hebben. Zelfs als er geen apps meer in de dock draaien, wil hij vaak niet gaan slapen. Ik verdacht eerst Time Machine, maar daar lijkt het ook niet aan te liggen.

edit: Cerberi, toevallig heb ik ook dat mijn Expose-toetsen verdwijnen, *en* ik speel ook WoW. Ik zal er nog eens naar kijken, kan me voorstellen dat WoW deze keys uitschakelt omdat het spel ze zelf nodig heeft (of omdat misschien expose niet samenwerkt in WoW, ook niet getest), maar om de een of andere reden niet terug kan programmeren bij afsluiten of zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
Zoefff schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:47:
[...]

InDesign CS3 doet het prima in Leopard, zie ook Adobe's compatibility chart. CS2 kan, volgens dat document, inderdaad problemen opleveren.
ik heb build number .441, die doet het niet met leopard ben ik inmiddels achter gekomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:21:
[...]

Ik denk dat dat opzettelijk is. Niet alleen wordt het wachtwoord gemaskeerd, maar ook de lengte van het wachtwoord. Ik kom wel meer password-velden tegen (in Windows bijvoorbeeld) waar dat ook gebeurt.
Dat op het scherm acht asterisken worden getoond is inderdaad opzettelijk, maar dat ze vervolgens ook in mijn Keychain opgeslagen worden niet ;) Ik heb een bug report naar Apple gestuurd en kreeg te horen dat het een bekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:21:
[...]

Ander vraagje: Screen Sharing gebruikt kennelijk gewoon VNC. Weet iemand een VNC-client voor Windows die overweg kan met Apple's implementatie? Wil graag mijn Mac thuis kunnen benaderen vanaf m'n Windows-laptop van de zaak. RealVNC werkt alvast niet.
RealVnc doet't hier prima, maar moet alleen zien te achterhalen welke poort er gebruikt wordt voor de router/firewall.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneWolf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:43:
RealVnc doet't hier prima, maar moet alleen zien te achterhalen welke poort er gebruikt wordt voor de router/firewall.
Meen je dat? Ik krijg een "No matching security types" error. Het is versie 4.1.2, bij mijn weten de laatste.

Kan eventueel komen doordat ik Screen Sharing voor een aantal users heb toegestaan en niet voor iedereen? Misschien gaat het mis op de authenticatie.

Toen ik omgekeerd met Leopard probeerde een losse VNC-server (weet niet meer welke) op m'n Mac Mini te benaderen, kreeg ik van Leopard de waarschuwing dat keypresses niet encrypted konden worden omdat de server dat niet ondersteunde, wat een potentieel veiligheidslek zou zijn. Kan me dus voorstellen dat Screen Sharing in Leopard dus bepaalde encryptie gebruikt die mijn RealVNC-viewer niet snapt.

Poorten? Bij mijn weten gebruikt Screen Sharing toch gewoon poort 5900, de standaard VNC-poort? (Ik verbind via een Cisco VPN-client met m'n thuisnetwerk, er komt dus geen NAT of porttranslation aan te pas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneWolf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:43:
[...]

Ik krijg screensharing ook niet aan de gang. Ichat theatre gaat allemaal perfect, maar screen sharing kan niet egactiveerd worden. Met bonjour op een netwerk werkt het wel, dus zal wel aan firewall liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

metalmini schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:36:
[...]

Je moest is weten,.... een half jaar geleden had ik zelf geen internet op m'n MB en loste het zelf op om even naar de informatica hva site te gaan.
Later op de dag had ik iets met mijn pas en stond er toevallig nog een andere jongen met het zelfde fenomeen internet wat alleen op de Mac niet werkte, toen heb ik op zijn MB het internet bij de servicebalie geregeld. :/ Het zijn echt een stelletje dombo's daar, ik vindt dat je wel een beetje op de hoogte moet blijven wat er gaande is, het staat gewoon op het forum, ze kunnen zelf makkelijk elke dag even naar: https://home.informatica....index.php/board,12.0.html om de boel te checken om up-to-date te blijven.

Heeft iemand het trouwens ook via Parallels geprobeerd? Of werkte het internet dan nog niet?
Als het op die manier namelijk werkt heb ik er nog wel even vrede mee, er zal vast wel snel een bug-fix komen die het één en ander fixt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Tofu schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:19:
Sinds ik Leopard op mijn MBP geplaatst heb, wordt deze een stuk warmer dan voorheen. Mijn CPU diode gaat tot 78 graden. Waar ik vroeger in de 60 zat. Is dat door de 3D effectjes enzo in Leopard?
(Ik meet de temperaturen uit met iStat nano, MBP van de laatste genereatie, 2de model met snellere HDD)
Hier het zelfde met een iMac: voorheen hoorde ik niets als ik zat te browsen + itunes + wat downloads. Nu het zelfde in Leopard hoor ik mijn iMac zachtjes blazen. Niet erg, maar wel slechter.
Na het spelen van C&C3 doet hij er ook 3x zo lang over om de fans weer zachtjes te laten spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
zAo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:06:
[...]

Hier het zelfde met een iMac: voorheen hoorde ik niets als ik zat te browsen + itunes + wat downloads. Nu het zelfde in Leopard hoor ik mijn iMac zachtjes blazen. Niet erg, maar wel slechter.
Na het spelen van C&C3 doet hij er ook 3x zo lang over om de fans weer zachtjes te laten spinnen.
Mijn MacBook wordt op sommige momenten een stuk warmer dan voorheen. Maar over het algemeen zie ik juist koelere temperaturen (55+ graden i.p.v. 62 voorheen). Maar op sommige momenten zie ik de temperatuur wel eens oplopen tot meer dan 70 graden, dat zag ik hem in Tiger haast nooit doen.

Maar nu is volgens mij ook een van mijn heatsink sensoren kapot gegaan. Ik zie die ook niet meer staan in het lijstje. Daardoor kan hij misschien later aanspringen waardoor hij dus sneller warm lijkt te worden. Geen idee. Daar ga ik morgen iig even voor langs bij de APR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:21

kpr

Ik heb een vervelende bug in timemachine gevonden nadat ik Quicktime en iTunes heb geüpdate: Hij geeft in de 'Open With' ook de optie om de oude versie te gebruiken die hij op de backupdisk vindt. Met één upgrade is dit slechts irritant, maar in de toekomst met meerdere updates kan dit wel eens erg vervelend worden, zeker als er meerdere programma's voor een bestandssoort mogelijk zijn. Iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://got.gerritkaper.nl/tmb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
kpr schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:11:
Ik heb een vervelende bug in timemachine gevonden nadat ik Quicktime en iTunes heb geüpdate: Hij geeft in de 'Open With' ook de optie om de oude versie te gebruiken die hij op de backupdisk vindt. Met één upgrade is dit slechts irritant, maar in de toekomst met meerdere updates kan dit wel eens erg vervelend worden, zeker als er meerdere programma's voor een bestandssoort mogelijk zijn. Iemand hier een oplossing voor?

[afbeelding]
Ik heb daar geen last van.. bij mij staat er maar 1 versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Net geprobeerd om om XP te installeren via Bootcamp. Alles goed goed totdat tijdens de installatie windows setup gaat rebooten, dan krijg ik een foutmelding met kan hal.exe ofzo niet vinden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Ik gebruik de originele XP Pro SP2 CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

[afbeelding]
Dit heb ik ook, erg irritant! Geen oplossing vanuit mijn kant, hopelijk kan iemand anders een oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

[afbeelding]
De map Programma's excluden vanuit TimeMachine een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
nou... lekker zeg, ik krijg die hele CS3 niet meer geinstalleerd. Wacht je er een maand op krijg je dit gezeik. Zonder CS heb ik niets aan een computer dus ik ga terug naar tiger, daar deed ie het wel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ik heb hier toch echt geen problemen met CS3 hoor. Let wel, enkele programma's hebben inderdaad nog geen ondersteuning voor Leopard. Deze zijn te vinden in dit documentje: http://www.adobe.com/go/leopardfaq

En hiervoor komt binnenkort ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Red schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:45:
[...]

De map Programma's excluden vanuit TimeMachine een optie?
Ik heb het ook met 10.4.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Dat is geen bug, maar een feature. Voor als een nieuwe versie van je programma niet goed met je oude bestanden om kan gaan. Ik vind het zelf een super functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het apple logo en esc een heel ander menu is geworden dan als in 10.4

en hoe krijg ik ilife terug ? ik heb heb net met ADC me leopard gekregen en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

iLife terugkrijgen, even je CD die je origineel bij je Mac kreeg in je drive stoppen en dan kiezen voor de optional installs.

Welk Esc menu is anders geworden?

Oh je bedoelt Apple+Esc = FrontRow.... ?

[ Voor 13% gewijzigd door Red op 06-11-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat , dat is verandert of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Nee, dat was in Tiger ook al zo.. daar ben ik verschillende keren wel achter gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:36:
[...]Ik zie een topic met veel negatieve berichten, denk dat ik nog even wacht.
Het lijkt potdomme wel een Vista-topic! Ik wil niet zeggen dat een OS schrijven simpel is, maar we hebben het hier toch niet over zo verschirikkelijk veel verschillende hardware, die ze zelf maken? Als ik nou toch eens lees welke dingen er rare verschijnselen vertonen zijn dat dvd's die niet gebrand worden, muizen die na het uitloggen niet meer reageren, toetsenborden, externe harde schijven, expose die traag loopt, maar quicklook die weer wel snel is, ga maar door. Over bijna ieder stuk apparatuur lees ik wel wat. Het is duidelijk dat geen hoekje van het os niet is herschreven, alleen is dat misschien een niet helemaal goed gedaan :). Ik wacht toch nog heel even met het luipaardje op m'n Mac Pro zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 06-11-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Dafrenk in tiger draaide hij rondjes nu is het gwn een simpel beeld met draaiende beelden links maar in tiger had je 4 icons dat draaide wat is er mee gebeurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

@ jafd01: dat is de nieuwe frontrow..... a la Apple TV. Dus die oude is niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In Tiger kwam het vrijwel nooit voor, maar nu zie ik in veel applicaties steeds meer dat ronde wheel met al die kleurtjes draaien...

Valt dit meer mensen op?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:25:
In Tiger kwam het vrijwel nooit voor, maar nu zie ik in veel applicaties steeds meer dat ronde wheel met al die kleurtjes draaien...

Valt dit meer mensen op?
Ik vind juist dat alle apps veel sneller starten dan onder Tiger :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:25:

Valt dit meer mensen op?
Ik heb het ook helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik vandaag Leopard binnen gekregen :)

ff een vraagje. Ik las en zag op internet dat Leopard de functie Quick Look bevat, maar ik kan die nergens vinden. Hoe kan ik Quick Look gebruiken?

ps. ik heb het geinstalleerd op een MacBook. Ik moet het nog installeren op mijn iMac. (ik heb meerdere licenties.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook, helaas!! Heb mijn 5.12h in mijn macbook maar gepimpt naar 2k. Nu loopt alles super in Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:58:
Nee Dafrenk in tiger draaide hij rondjes nu is het gwn een simpel beeld met draaiende beelden links maar in tiger had je 4 icons dat draaide wat is er mee gebeurd ?
Ow, ik dacht dat je de snelkoppeling command+ESC bedoelde ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:43:

ff een vraagje. Ik las en zag op internet dat Leopard de functie Quick Look bevat, maar ik kan die nergens vinden. Hoe kan ik Quick Look gebruiken?
Bestand selecteren en dan op spatie drukken :)

[ Voor 35% gewijzigd door DaFrenk op 06-11-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:43:

Een willekeurig bestand selecteren en de spatiebalk inrammen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daar is toch ook button voor gemaakt, zodat je die kan aanklikkken? Of zag ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk sinds vandaag met Leopard, en ik moet zeggen dat ik het al aardig onder knie begin te krijgen (met wat hulp van een vriend). Alles werkt heel logisch en eenmaal geleerd, maak je het jezelf snel eigen. Ik ben fan :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:47:
Maar daar is toch ook button voor gemaakt, zodat je die kan aanklikkken? Of zag ik dat verkeerd?
Klopt. Doe maar rechtermuisknop op je knoppenbalk in Finder en kies "Customize Toolbar". Dan kun je het QuickLook icoontje er zo bij slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:47:
Ja, die is er ook als je dat handig vind. Even de knop "geef snel weer" @ je menubar toevoegen.

edit: Maar de spatiebalk is toch vele malen sneller en makkelijker ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Grapje zeker, Time Machine onder Tiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kaspers schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:45:
[...]

Grapje zeker, Time Machine onder Tiger...
"Open With" zit ook in Tiger.. ;) Misschien dat het probleem dus niet bij Time Machine ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
Geen kwaad woord over leopard, maar ik vind het toch vreemd dat er zo (relatief) weinig telefoons worden ondersteund voor isync, wat je zoals het er nu naar uit ziet alleen maar kan oplossen door 10 e neer te leggen voor een plugin bij een of andere site....
heb zelf de w880i, waar bij isync 2.4 een mooie plugin voor was geschreven door de community, maar die werkt helaas niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zodra ik enkele programma's open heb staan (bv. Excel & Illustrator) regageert de magnificatie van het dock erg traag. Dit probleem treedt bijvoorbeeld op als ik een icon wil verslepen maar per ongeluk over mn dock ga. Het dock gedraagt zich dan erg traag en schokt. Het gaat om een MBP 2.2 2Gb. Meer mensen et deze ervaring? Zodra mn desktop van plaatje verandert vertraagt de GUI ook merkbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 07-11-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:45:
Mijn PB G4 wordt niet goed meer wakker na sleep; je hoort wel dat 'ie aan gaat (led stopt ook met pulseren), maar de externe monitor krijgt geen signaal. De klep is dicht, maar ook de monitor openklappen zorgt niet voor beeld op de ingebouwde of de externe monitor. Enige remedie: computer uitzetten.
Wat zou het zijn en waar moet ik naar kijken?
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Want dit is toch wel een heel storende bug die ik ook ervaar op mijn mini G4.
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.