[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.636 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:24
whitehouse schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:35:
Wat mij opvalt:

Op mijn MB is de F8-button automatisch ingesteld om stacks te laten zien.
Nu ga ik typen met mijn BlueTooth Keyboard van Apple, en hier zijn de F5/F6 toetsen, waar verder geen teken op staat, niet ingesteld voor stacks. Is apple vergeten dit in te bouwen voor hun BT-keyboards?

hoe kan ik dit instellen?
<knip>
Je bedoelt spaces neem ik aan? Als je F8 indrukt, krijg je ook met je BT keyboard gewoon spaces. F8, dus fn+f8 (omdat alleen F8 indrukken natuurlijk al een andere functie heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik krijg net een e-mail van Fimex (nieuwsbrief) en daar staat een aanbieding van leopard in, voor 99euro. Hoe kan het dat het 30euro goedkoper is dan op Apple.nl of in een Machouse? (puur interesse want ik heb zelf nog geen mac :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

sOid schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:37:
Ik krijg net een e-mail van Fimex (nieuwsbrief) en daar staat een aanbieding van leopard in, voor 99euro. Hoe kan het dat het 30euro goedkoper is dan op Apple.nl of in een Machouse? (puur interesse want ik heb zelf nog geen mac :P)
Ik zag via via dat de inkoopprijs van Leopard bij een grote distro in NL ongeveer 87 euro ex btw is. Dat is 103 euro incl BTW. Als je een beetje wilt stunten of je hebt een mooi dealtje weten te maken omdat je veel inkoopt is 99 euro dus wel haalbaar.

Dat geen enkele apple reseller in NL durft van de prijzen van apple af te wijken vind ik maar dubieus eigenlijk. In de VS waren zat aanbiedingen voor 109 dollar op de dag van de introductie.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:07:
Het luipaard staat erop. Geen problemen tegengekomen. Ook nog geen gekke dingen. Laten we hopen dat het zo blijft.

Heb mijn MBP net een week. Met Tiger erop al een aantal lockups meegemaakt (freeze en kon zelfs de muis niet meer bewegen). Hopelijk is dat probleem verholpen en is er geen hardware probleem.
Shit :( Net weer een freeze meegemaakt. Totaal random ineens plof. Systeem totaal gelocked. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hmm, ik lees dat bij veel mensen Leopard razend snel zou opstarten? Maar op mijn MacBook duurt het echt veel langer dan met Tiger. Daar was ik juist zo trots op, ik was altijd al lang en breed m'n Mail aan het checken en toen kwamen de andere PC's pas bij hun inlog scherm. Maar nu is Leopard nog trager ook :(

Ga hem maar laten slapen 's nachts..

Maar enig idee hoe dat zo lang kan duren opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:21
DaFrenk schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:01:
Hmm, ik lees dat bij veel mensen Leopard razend snel zou opstarten? Maar op mijn MacBook duurt het echt veel langer dan met Tiger. Daar was ik juist zo trots op, ik was altijd al lang en breed m'n Mail aan het checken en toen kwamen de andere PC's pas bij hun inlog scherm. Maar nu is Leopard nog trager ook :(

Maar enig idee hoe dat zo lang kan duren opeens?
Precies hetzelfde hier, opstarten is echt traag op m'n macbook.
Qua gebruikerservaring vind ik Leopard super werken, maar er zitten her en der nog wel wat vervelende bugs in, iets dat ik eigenlijk niet gewend ben van Apple (ik moet toegeven ik ben begonnen met OS 10.4.8, dus daar waren de grootste bugs al uit).

Zodra 10.6 ga ik misschien toch maar even wachten op 10.6.1 in plaats van meteen te switchen :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik moet het gewoon even kwijt: Expose in Spaces werkt ook! Zo kun je alle vensters op al je bureaubladen tonen en slepen waar je maar wil!

Geniaal... :9

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier lang opstarten op een Powerbook G4 1.67 met 2 gig.
Het lijkt of het vanaf de "login and keychain update 1.0" is.
Is dat anderen ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormbringer schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:22:
Ik moet het gewoon even kwijt: Expose in Spaces werkt ook! Zo kun je alle vensters op al je bureaubladen tonen en slepen waar je maar wil!

Geniaal... :9
Ook mooi dat als je iets ergens heen sleept, hij alles weer automatisch rangschikt en aanpast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat is Stacks toch een handige functie!!

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/5532/dockperfectowi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/6316/dockperfecto2sa8.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door edgarf28 op 02-11-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DaFrenk schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:01:
Dat moet je sowieso doen. Dan ben je al je mail aan 't checken als anderen nog bij hun BIOS POST zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:49:
Ik krijg time machine maar niet aan de praat :S
Volgens mij werkt het echt alleen met een geformateerde Firewire externe schijf.
USB ziet hij iig niet bij mij :(
Voor de rest vindt ik Leopard niet heel veel vernieuwends, ziet er wel iets gelikter uit hier en daar dan bij Tiger.
Voordeel vindt ik ook dat Front row (eindelijk!) sneller is, alleen jammer dat je de trailers niet meer op 1 page ziet ipv in een lijst nu onder elkaar, maar dat zal wel met "smaken zijn verschillend" te maken hebben.
Desktop manager vindt ik zelf een handigere, mooiere en meer opties applicatie dan spaces.
Ik heb mijn leopard nu in totaal 4 keer opnieuw opgezet maar TM crasht mijn computer met regelmaat.
Het vertraagd enorm en heeft de laatste keer ijn HD gewist.
Ik gebruik een Laci met Firewire.

TM gebruik ik dan maar niet meer.
Ik heb dit probleem in het forum gemeld maar geen reactie dus denk ik dat niemand er last van heeft.
Ik wil leopard graag gebruiken maar het wordt er niet gemakkelijker op.

Ook het Email probleem schijnt hier niet te zijn.. maar bestaat wel in andere forums.
Ik heb Windows er op gezet en dat helpt mijn mails te ontvangen en mijn sites te onderhouden maar ik wil dat graag met Leopard.

Cover Flow maakt het e.a. onklaar zodat ik b.v. de stack in mijn dock niet meer kan gebruiken.

Het zal wel in orde komen want Apple heeft een goede naam maar wat heb ik nu te doen?
Even terug naar Windows tot dat het e.a. is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een nieuwe HP Officejet L7680 gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid met Leopard aan de praat. Hebben een nieuwe iMac gekocht, maar deze werkte ook al niet in combinatie met onze oude HP OfficeJet G85. Hadden gehoopt dat deze nieuwe printer wel onder Leopard zou functioneren, maar helaas...

Hebben jullie ook problemen met de printers van HP? Toevallig iemand al met een oplossing? Of anders wanneer de nieuwe software komt?

Probleem is dat hij de officiële software niet wil installeren, hij blijft hangen in het begin scherm. Aansluiten op USB (deden het via het netwerk) biedt ook geen soelaas, kunnen driver van Apple wel installeren, maar stuurt het op de een of andere manier niet door naar printer. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:24:
[...]
TM gebruik ik dan maar niet meer.
Ik heb dit probleem in het forum gemeld maar geen reactie dus denk ik dat niemand er last van heeft.
Ik wil leopard graag gebruiken maar het wordt er niet gemakkelijker op.

Ook het Email probleem schijnt hier niet te zijn.. maar bestaat wel in andere forums.
Ik heb Windows er op gezet en dat helpt mijn mails te ontvangen en mijn sites te onderhouden maar ik wil dat graag met Leopard.

Cover Flow maakt het e.a. onklaar zodat ik b.v. de stack in mijn dock niet meer kan gebruiken.

Het zal wel in orde komen want Apple heeft een goede naam maar wat heb ik nu te doen?
Even terug naar Windows tot dat het e.a. is opgelost?
Ik heb zelf ook diverse problemen ondervonden waar ik nog nergens anders over gelezen heb. Ik heb al deze zaken aangemeld op http://bugreport.apple.com en hoop nu maar dat er genoeg andere mensen zijn die hun bugs aanmelden zodat ze genoeg informatie en meldingen hebben om het daadwerkelijk op te lossen.

Of teruggaan naar Windows nu de oplossing is weet ik niet. Mocht je echt niet kunnen leven met de bugs die je nu ondervind dan zou ik persoonlijk eerder een stapje terug doen naar Tiger dan dat ik Windows ging draaien, maar die keuze is natuurlijk aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:29:
Zojuist een nieuwe HP Officejet L7680 gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid met Leopard aan de praat. Hebben een nieuwe iMac gekocht, maar deze werkte ook al niet in combinatie met onze oude HP OfficeJet G85. Hadden gehoopt dat deze nieuwe printer wel onder Leopard zou functioneren, maar helaas...
HP is een merk wat maar nauwelijks Mac support levert, dus daar moet je geen spullen van kopen. Ik heb zelf een canon pixma IP4300, welke uitstekend werkt onder leopard. Ook printen via het netwerk werkt daarmee goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GENETX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:57:
En die van jou ook niet :+. Watt reken je per seconde namelijk. Waar jij het over hebt is een Wh die je meter telt. 1Wh uur is dus 1*60*60= 3600 Watt. Een bepaald iets dat 1 Watt verbruikt 1 uur aan laten is dus 1Wh, want 1*60*60 is 3600 Watt.
Bijna. De eenheid is de Watt-seconde. Ws. 1Wh=3600Ws. Er is een eenheid die overeenkomt met 1Ws, en dat is de Joule. 1Ws=1J. Watt is een eenheid van arbeid, en arbeid gedurende een tijd levert energie op. Arbeid meet je in Watt, en energie in Joules of Watt-secondes. Maar: erg off-topic. :+

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50
Leopard...mja. Leuke nieuwe functies, werkt vlot, etc etc.

Maarrrrr...m'n MacBook Pro wordt nu niet goed meer wakker :( Heb er al eerder een post over gelezen van iemand met een PowerBook. Fans + disk draaien, maar beeld blijft zwart! Soms helpt beeldscherm dicht en open doen nog wel eens, anders is het gewoon hard uitzetten :X
En als 'ie een keer wél fatsoenlijk wakker wordt gaat m'n aanwijzer al stotterend over het scherm als ik het trackpad gebruik :( Oplossing: reboot 8)7
Tjongejongejonge...misschien helpt een cleane install van leopard, maar heb weinig zin om alles opnieuw in te stellen en te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook erg tevrede over leopard op 1 ding na werkt een patch niet

fout:

Process: iPatcher [398]
Path: /xxxx
Identifier: org.iPatch.iPatcher3
Version: ??? (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: launchd [86]

Date/Time: 2007-11-03 00:40:08.923 +0100
OS Version: Mac OS X 10.5 (9A581)
Report Version: 6

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0

Dyld Error Message:
Library not loaded: /usr/lib/libcrypto.0.9.dylib
Referenced from: /xxxxxxx
Reason: no suitable image found. Did find:
/usr/lib/libcrypto.0.9.dylib: mach-o, but wrong architecture
/usr/lib/libcrypto.0.9.dylib: mach-o, but wrong architecture

werkte onder tiger wel. Is dit op te lossen zelf of gewoon pech nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Leopard vandaag eindelijk binnen en installed. Op m'n iMac niks dan goeds, werkt soepel, ziet er mooi uit, strak, vlot, installatie probleemloos. Mooi dus.

Op m'n powerbook blijft de Finder echter crashen, enige waarmee ik het eventjes aan de praat krijg is een nieuwe account aanmaken en daarmee inloggen. Dan gaat het 'even' goed.

Wordt dus een verse install morgen :(

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:34:
Je probeert een programma van 899 euro (ex. btw) te stelen en verwacht support van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:34:
...
werkte onder tiger wel. Is dit op te lossen zelf of gewoon pech nu?
Sowieso pech omdat dit een topic is voor ervaringen en discussies omtrend Leopard, niet het "dump hier je warez-gerelateerde problemen"-topic.

[ Voor 45% gewijzigd door dawuss op 03-11-2007 09:02 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Moartn schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:29:
[...]

Ik zag via via dat de inkoopprijs van Leopard bij een grote distro in NL ongeveer 87 euro ex btw is. Dat is 103 euro incl BTW. Als je een beetje wilt stunten of je hebt een mooi dealtje weten te maken omdat je veel inkoopt is 99 euro dus wel haalbaar.

Dat geen enkele apple reseller in NL durft van de prijzen van apple af te wijken vind ik maar dubieus eigenlijk. In de VS waren zat aanbiedingen voor 109 dollar op de dag van de introductie.
Is bij Amazon zelfs een korte tijd $99,- geweest... hier kun je zoeken tot je een ons weegt naar iemand die onder de €129,- durft te duiken :(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

dawuss schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:02:
[...]

Sowieso pech omdat dit een topic is voor ervaringen en discussies omtrend Leopard, niet het "dump hier je warez-gerelateerde problemen"-topic.
Heb laatst ook al uitgelegt dat iPatcher weinig met warez te maken heeft, maar goed, dat jullie niet alles lezen begrijp ik wel.

Voor degene met iPatcher problemen, als je hier op iPatcher zoekt in dit topic vind je de oplossing. Succes.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Scrummie schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:29:
[...]

Heb laatst ook al uitgelegt dat iPatcher weinig met warez te maken heeft, maar goed, dat jullie niet alles lezen begrijp ik wel.

Voor degene met iPatcher problemen, als je hier op iPatcher zoekt in dit topic vind je de oplossing. Succes.
Ah mijn excuses, ik had op Google gezocht en daar vond ik alleen maar dingen over iPatcher icm Adobe software, dat lijkt me niet helemaal koosjer.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar valt de Leopard Front Row ook te besturen met de MCE afstandsbediening?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik Azureus heb geinstalleerd heb ik 2 keer per dag een vastloper en moet de Mac gerestart worden. Als ik alles zo hier lees dan denk ik dat Leopard toch minder stabiel is dan Tiger en dat er een soort van Beta achtige release is vrijgegeven i.p.v. een net eindproduct. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitehouse schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:35:
Wat mij opvalt:

Op mijn MB is de F8-button automatisch ingesteld om stacks te laten zien.
Nu ga ik typen met mijn BlueTooth Keyboard van Apple, en hier zijn de F5/F6 toetsen, waar verder geen teken op staat, niet ingesteld voor stacks. Is apple vergeten dit in te bouwen voor hun BT-keyboards?

hoe kan ik dit instellen?

het is trouwens raar dat een windows share wel in mijn Finder te vinden is, maar met het Guest account (die wel open staat op de share) niet te benaderen is via Leopard!
Dat had ik eerst ook. Heb in Windows een andere map gepakt en die met rechtermuisknop geshared. Nu ziet de macbook (leopard) de share wel verschijnen en kan er zonder problemen op connecten. De standaard share C$ die ging niet goed. Zelf een map sharen. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:44:
Sinds ik Azureus heb geinstalleerd heb ik 2 keer per dag een vastloper en moet de Mac gerestart worden. Als ik alles zo hier lees dan denk ik dat Leopard toch minder stabiel is dan Tiger en dat er een soort van Beta achtige release is vrijgegeven i.p.v. een net eindproduct. Of zie ik dat verkeerd?
Zie je verkeerd. Je leest hier met name de problemen. Net als in het nieuws, goed nieuws is geen sensatie. Dat sommige programma's niet werken ligt puur aan de nieuwigheid.

Maar over azereus gesproken, waarom gebruik je geen transmission, stuk lichter dan java scripting etc.Leopard heeft ook geen Java6 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Killkees schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:32:
Sinds gisteravond draai ik ook Leopard. Op zich gaat het lekker. Snelheidsverbetering, ziet er beter uit, enz, enz.
Er is alleen 1 probleem: mijn draadloze netwerkkaart wordt niet meer herkend, en dat is op z'n zachtst gezegd vervelend. Heb al gezocht maar kan niet echt iets vinden.

Nog meer mensen met dit probleem en, belangrijker, de oplossing??

Het gaat om een G4 powerbook 1.67
1.5 gig aan ram
Ik heb de oplossing zojuist gevonden :*) :

Go to your /System/Library/Extensions folder and delete AppleAirPort2.kext if it's there. Apparently that's a remnant file from Tiger, and not needed.

Zodra dit bestand verwijderd is, "verschijnt" de Airport kaart weer, en werkt het als een zonnetje. Dit is overigens ook de oplossing voor het probleem dat het niet mogelijk is om op beveiligde draadloze netwerken te surfen, ook al zijn alle instellingen goed.

bron

Hier staan overigens nog meer problemen en oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:38:
Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar valt de Leopard Front Row ook te besturen met de MCE afstandsbediening?
Ik heb het niet getest, maar het zou met elke willekeurige afstands bediening moeten werken.
Als je naar Systeemvoorkeuren gaat en dan naar beveiliging. Daar kun je een IR afstands bediening koppelen.

Ik zou zeggen, try it :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, werkt alleen met een Apple Remote of een product dat een Apple Remote nadoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ Cyber: heb je dat geprobeerd? Want IR is immers IR.... dat zou in principe geen hol moeten uitmaken.

@ anandus: ik zou het eventueel maandag voor je kunnen proberen, mijn MCE remote + ontvanger ligt op kantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Red schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:35:
@ Cyber: heb je dat geprobeerd? Want IR is immers IR.... dat zou in principe geen hol moeten uitmaken.

@ anandus: ik zou het eventueel maandag voor je kunnen proberen, mijn MCE remote + ontvanger ligt op kantoor
IR is immers IR inderdaad, maar eigenlijk zit het wat genuanceerder, want het gaat om de codes die hij naar je laptop stuurt. Neem je gemiddelde universele remote, daar moet je ook eerst effe van aangeven voor welke TV het moet werken (van de 1000+ verschillende ondersteunde TV's).
Same here... de Apple remote codes waar het op reageert zijn gewoon erg specifiek.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tof! :)

En het kan zijn dat-ie het inderdaad niet doet, maarja, niet geschoten is altijd mis ;)
VisionMaster schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:43:
[...]

IR is immers IR inderdaad, maar eigenlijk zit het wat genuanceerder, want het gaat om de codes die hij naar je laptop stuurt. Neem je gemiddelde universele remote, daar moet je ook eerst effe van aangeven voor welke TV het moet werken (van de 1000+ verschillende ondersteunde TV's).
Same here... de Apple remote codes waar het op reageert zijn gewoon erg specifiek.
Een MCE remote kan ook leren, dus in principe ook van de Apple remote leren.

Op deze manier zou het dus ook te doen moeten zijn, lijkt mij?

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 03-11-2007 12:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Leopard geinstalleerd op mijn 2 GHz PowerPC G5, en dit OS er na drie dagen weer afgehaald. Waarom? Leopard is erg instabiel op dit systeem. Ik had vantevoren nog nooit een panic screen (of hoe je dat ook noemt) gezien, en nu zag ik deze bijna elk uur.

Dit bleek vooral te worden veroorzaakt door de usb poorten. Ik heb twee externe usb harddisks (Western Digital en Iomega) aan deze G5 hangen, en hierdoor gaat Leopard dus steeds hangen.

Nu ik weer terug ben naar Tiger, loopt alles weer als een trein. Ik heb ook nog een Mac Mini die Intel based is. Hier loopt Leopard zonder problemen, ook als dezelfde USB harddisks er aan worden gehangen. Het heeft dus te maken met het feit dat mijn iMac nog een PowerPC processor heeft.

Ik hoop dat Apple toch nog moeite wil doen om Leopard voor de PowerPC volledig stabiel te maken. Zoniet, jammer van al die leuke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om in te loggen op netwerk van de hogeschool, ik gebruikte de UT Wlan handleiding, altijd en heb ook de post in dit topic hierover gelezen, maar ik krijg geen IP van de DHCP. (zit overigens op windesheim, het is volgens mij ook een vaag netwerk, eerder kon ik alleen met mijn UT account er opkomen, uiteindelijk werkte onder Tiger mijn Windesheim account ook wel).

Ik vind vooral de icoontjes van de windows shares geweldig :p

Het netwerkprobleem is wel heel lastig want ik gebruik mijn windows laptop alleen voor groupwise en blijkabar heeft het ding problemen met USB, dus als ik wat moet mailen en zo heb ik die WLAN toch wel echt nodig, zeker over twee weken als ik weer moet lesgeven en af en toe tijdens de lessen op internet moet.

[ Voor 32% gewijzigd door jopiek op 03-11-2007 13:03 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
jwhjanssen,

Leopard werkt uitstekend op m'n Powerbook G4, naar mijn idee beter en vlotter dan Tiger. Je conclusie dat Leopard 'dus' niet zo mooi werkt op PowerPC computers is dus wellicht niet correct (je hebt ook maar één PowerPC computer, en wellicht zit daar een ander storend component in, waarschijnlijk zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Grbld schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:05:
jwhjanssen,

Leopard werkt uitstekend op m'n Powerbook G4, naar mijn idee beter en vlotter dan Tiger. Je conclusie dat Leopard 'dus' niet zo mooi werkt op PowerPC computers is dus wellicht niet correct (je hebt ook maar één PowerPC computer, en wellicht zit daar een ander storend component in, waarschijnlijk zelfs).
hoeveel geheugen heb je? ik heb family pack en wil broers pc ook ff upgraden, hij heeft ook Powerbook G4 maar slechts 512Mb ram.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IR is niet IR. Verschillende producten werken op net andere frequenties (binnen het spectrum dat we IR noemen) en zoals VisionMaster zegt: de codes die de verschillende remotes sturen zijn allemaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
skip

[ Voor 99% gewijzigd door Kaspers op 03-11-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Kan iemand een screenshotje plaatsen met het dock links of rechts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
hier je gaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/600ae117e1a3ac9d133a0cd9aca4bfc8/thumb.jpg

Wel even klikken want ik heb even geen tijd voor een thumbnail op niveau.

[ Voor 19% gewijzigd door Kaspers op 03-11-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Scrummie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:22:
[...]
Bovenstaand probleem heb ik zelf maar even opgelost (oh wat ben ik trots op mezelf). Het punt is namelijk dat elke patch gemaakt met iPatch (www.ipatch.org, niets illegaals aan) een script bevat genaamd iPatcher, en die was niet compatible met Leopard. Nieuwe patches gemaakt met de nieuwste versie van iPatcher werken gewoon wel op Leopard. Het was dus gewoon een kwestie van een nieuwe patch maken, het iPatcher script uit die patch in de C&C patch zetten (en waarschijnlijk elke andere patch die problemen heeft met iPatcher) en het werkt zonder problemen.

Hier een iPatcher compatible met Leopard:

http://www.makeuppassie.nl/files/ipatcher.zip

Hoe maak je nu een oude patch compatible met Leopard? Je ctrl-klikt (of rechtermuisknop klik) op de patch, en kiest "Toon pakketinhoud". Er opent zich een finder window, daarin navigeer je naar:

Contents/MacOSX/

Daarin vind je het iPatcher bestandje, en je vervangt dat iPatcher met de mijne, en hoppa, je patch is Leopard ready. Zo heb ik het gedaan voor C&C TIberium Wars, en dat werkt als een zonnetje.
Bij mij blijft er staan "patching files", enig idee? Na een hald uur heb ik het maar uitgezet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:10:
[...]

hoeveel geheugen heb je? ik heb family pack en wil broers pc ook ff upgraden, hij heeft ook Powerbook G4 maar slechts 512Mb ram.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 16:17 . Reden: Opmerking verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grbld schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:05:
jwhjanssen,

Dat zou best kunnen, maar ik vraag me wel af wat die storende component dan is. Een G5 is een G5, en ik weet zeker dat de 'panic screens' veroorzaakt worden door mijn twee usb harddisks. Als ik ze eraf haal is er namelijk niets aan de hand. En die USB harddisks leiden weer niet tot problemen op mijn Mac Mini.

Ik overweeg wel om de disk van mijn G5 volledig te wissen, en dat echt een 'clean' install te doen van Leopard, maar als ik dan nog de problemen heb, baal ik wel, want dan heb ik een hoop tijd voor niets verloren. Moet alle e-mail gegevens overzetten, alle documenten, alle ... etc.

Ik wil wel wat reacties krijgen over de kans die ik heb dat de problemen dan weg zijn, voordat ik eraan begin, en suggesties over wat die andere storende component zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

zAo schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:58:
[...]

Bij mij blijft er staan "patching files", enig idee? Na een hald uur heb ik het maar uitgezet :S
Geen idee, dan maar dat hoort weer niet in dit topic thuis helaas.. Ik weet wel dat het bij de C&C patch behoorlijk lang duurt, heb in de tussentijd zelfs een wedstrijdje PES gedaan van 20 minuten. Weet niet of het daarna gelijk klaar was ofd at ik nog moest wachten..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Kaspers schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:43:
hier je gaat:

[afbeelding]

offtopic:
Ey, ook een TWiT luisteraar :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55

B2

wa' seggie?

Kaspers schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:43:
hier je gaat:

[afbeelding]

Das een mooie, kun je die background online gooien? Of heb je hem zelf ergens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds de release Leopard draaien op m'n Mini 1,6 2gig intern en het gaat best goed.
Wel loopt Exposé hakkerig als ik van het ene scherm naar het andere ga.
Jammer in Tiger ging dit zeer vloeiend.

Het opstarten duurt ook beduidend langer.
Ik heb vanaf een family editie geupdate.
Is een clean instal altijd beter of zo?

Externe schijven werken goed, Front Row draait top, Boot Camp in orde.
Al met al wel tevreden, maar kan echt niet wennen aan spaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:28:
[...]

HP is een merk wat maar nauwelijks Mac support levert, dus daar moet je geen spullen van kopen. Ik heb zelf een canon pixma IP4300, welke uitstekend werkt onder leopard. Ook printen via het netwerk werkt daarmee goed...
Dat wil ik wel enigszins nuanceren, bijna elke huidige printer zit gewoon een cd met Mac OS X drivers bij, en op de Quick Install poster staan ook altijd de instructies voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
B2 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:59:
[...]

Das een mooie, kun je die background online gooien? Of heb je hem zelf ergens vandaan?
offtopic:
Omdat ie nog niet gepost was, klik!

Gister geprobeerd online te komen op de HVA. Nog even lopen stoeien niet gelukt via de Leopard internet dinges. Toen die van Tiger geprobeerd zoals in het topic aangegeven, dat werkte wel perfect. (Eduroam/802.1X). Afwachten op de eerste bug fixes :)

[ Voor 31% gewijzigd door borstel op 03-11-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een verse installatie gedaan van Leopard. Het valt me op dat de applicatie iTuneshelper compleet niet aanwezig is.
Als ik dus mijn iPod en andere iToestelletjes ;) aansluit gebeurt er niets en moet ik manueel iTunes opstarten. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Deze al eens tegengekomen ?:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/584cd18fe7cca6104e67ce8071698c19/full.png ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik ben nu ook enkele dagen gelukkig met mijn leopard install, ondanks dat ik een G4 heb loopt het net zo soepel (al dan niet soepeler) dan tiger.

Maar de installatie ging zeker niet zonder slag of stoot!!!
Aangezien ik deze powerbook 2,5 jaar in mijn bezit heb, zeer intensief gebruik en helemaal naar mijn hand heb aangepast ging ik in de eerste instantie over tot het installeren van de upgrade.
Na deze geinstalleerd te hebben starte ik opnieuw op, echter de finder weigerde op te starten dus kon ik er helemaal niks mee, mijn schijf werd ook niet weergegeven.
Vervolgens ben ik opnieuw opgestart en kwam ik vervolgens in de setupassistant en na deze te hebben doorlopen begon die weer opnieuw!!! Na dit een keer of 5 te hebben gedaan, (en gebrobeerd dit te bypassen) ben ik maar overgegaan tot een clean install. Vanuit mijn windows tijd was ik gewend al mijn bestanden om de maand te backuppen en dat doe ik dus nog, gelukkig niet mijn 5500 fotos en mijn 1000 mp3's weg, en als belangrijkste ook mijn schooldocumenten niet.

Nadat ik een clean install had uitgevoerd, heb ik op het 2 maal crashen van safari geen problemen ondervonden met welke feature dan ook, alleen is mijn bovenste balk niet doorzichtig, en ik zie bij verschillende screenshots dat dat wel mogelijk is, dit moet ik nog even uitzoeken.

Een bijkomend probleempje is nog dat de httpmail plugin voor mail niet meer werkt, ik ben om en door verschillende redenen die verder geen discussie waard zijn, afhankelijk van een hotmail adres, daar was dus een hele mooie plugin voor maar deze werkt dus niet meer, beetje jammer, als je even googled zie je dat niet honderden maar wel 1000zenden mensen hier last van hebben dus er zal binnenkort wel een update voor komen.

Toen ik Leopard op de mac mini van mijn vrouw wilde installeren, kon deze de harde schijf niet detecteren, na een aantal pogingen te hebben gedaan om deze met disk utility aan de praat te krijgen, heb ik de moed maar opgegeven, ook omdat ik deze mac dan nog kan gebruiken i.c.m. de http-mail plugin, dus even wachten op een nieuwe http-mail plugin, en op deze mac dan ook maar een clean install doen, het is leuk dat ze er een upgrade optie bij doen, maar dan moeten ze ook zorgen dat het werkt.

Wat wel weer een groot voordeel is is dat ondanks dat het ook geen gehele upgrade is ala xp ---> vista, maar er toch grafisch het eea is verdanderd, het ook op de wat oudere macs zoals mijn 1.5 Ghz ppc, gewoon vloeiend draait, evenals coverflow. Ik heb leopard ook op een imac c2duo 2.16 ghz gezien, en daar loopt het allemaal wel wat vlotter maar echt een gigantisch verschil is het niet, pas met meerdere applicaties open ga je het merken. Dus na 2.5 jaar voldoet mijn powerbook nog steeds aan mijn behoeften, en dit kon ik met een pc niet dromen.

Kortom, wel tevreden met Leopard alleen wel een beetje jammer dat (iig bij mij) de installatie niet zonder slag of stoot verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Peentje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:43:
Nadat ik een clean install had uitgevoerd, heb ik op het 2 maal crashen van safari geen problemen ondervonden met welke feature dan ook, alleen is mijn bovenste balk niet doorzichtig, en ik zie bij verschillende screenshots dat dat wel mogelijk is, dit moet ik nog even uitzoeken.
ligt aan je grafische kaart. Bij de lichtste G4s die ondersteund worden hebben je dan geen transparante menubar.
Een bijkomend probleempje is nog dat de httpmail plugin voor mail niet meer werkt, ik ben om en door verschillende redenen die verder geen discussie waard zijn, afhankelijk van een hotmail adres, daar was dus een hele mooie plugin voor maar deze werkt dus niet meer, beetje jammer, als je even googled zie je dat niet honderden maar wel 1000zenden mensen hier last van hebben dus er zal binnenkort wel een update voor komen.
Ja 3rd party software he, dat krijg je dan. Zal wel snel een update voor verschijnen denk ik.
Toen ik Leopard op de mac mini van mijn vrouw wilde installeren, kon deze de harde schijf niet detecteren, na een aantal pogingen te hebben gedaan om deze met disk utility aan de praat te krijgen, heb ik de moed maar opgegeven, ook omdat ik deze mac dan nog kan gebruiken i.c.m. de http-mail plugin, dus even wachten op een nieuwe http-mail plugin, en op deze mac dan ook maar een clean install doen, het is leuk dat ze er een upgrade optie bij doen, maar dan moeten ze ook zorgen dat het werkt.
Ik heb op mijn G4 ibook ook flink wat problemen hier mee gehad. Denk dat mijn disk wat ouder begint te worden, en niet meer zo stabiel is. Toen ik hem volledig formatteerde (dus niet alleen de partitie, maar ook nieuwe partitieheaders enzo) ging het wel goed.
Kortom, wel tevreden met Leopard alleen wel een beetje jammer dat (iig bij mij) de installatie niet zonder slag of stoot verlopen is.
Ik denk dat er veel mensen zo over denken. Er zijn in 10.5 gewoon net even een paar dingen te veel blijven liggen die ze niet goed genoeg af hebben. Maar ja. denk dat ze er wel wat van geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nou vanavond m'n Powerbook re-installed met een schone Leopard-installatie.

Niet alleen ging de installatie 2x zo snel, alles werkt nu ook probleemloos. Alleen m'n originele dvd's vinden van de software die pre-installed was wil ik wel weer terug (o.a. Graphicconverter).

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sluit, minimaliseer en de vergroot knopjes hebben naar mijn mening 'neppe' kleuren. hebben hier meerdere mensen last van? zijn er misschien zelfs mensen die hier een oplossing op hebben? laat het mij weten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:08:
de sluit, minimaliseer en de vergroot knopjes hebben naar mijn mening 'neppe' kleuren. hebben hier meerdere mensen last van? zijn er misschien zelfs mensen die hier een oplossing op hebben? laat het mij weten :+
Heb ik ook gemerkt maar erger me niet aan aangezien ik sneltoetsen gebruik ipv klikken..

Is het normaal dat mijn MBP met Leopard mijn Vista bak niet automatisch kan vinden ? Als ik handmatig verbinding maak ( Verbind met server dan smb://ip vista bak) dan doet ie het wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:00

Apache

amateur software devver

Na veel prutsen, lezen, bugreports schrijven, patches uit bugzilla's toepassen, heel wat eclipse install's, en belachelijk hoge tijdsinvestering zit ik nu terug java te ontwikkelen op windows.

Het gebrek aan java 6 is nog het minste, door toch een aantal fixes/changes in de deprecated carbon api gaat swt soms over de kop, vooral in combinatie met de swt_awt bridge wat al langer een probleem is op os x, met gwt issues all over the place, met webkit upgrade en dan eclipse met de windowbuilder pro plugin waar al deze zaken samenkomen ... rampzalig.

T'is echt onwerkbaar, heel jammer dat ze zo weinig werk hierin hebben gestoken, en developer previews niet vroeger/beter aangeboden hebben aan eclipse developers/window builder pro.

Het enige geluk dat ik heb is dat ik momenteel geen mobiele werkplaats nodig heb, maar dan nog een enorme tegenslag, t'heeft me veel te veel tijd gekost in ieder geval, ik kijk er binnen een maand ofzo nog wel eens naar, tot dan zal mijn mbp enkel dienen als surf machine in de zetel. Zelfs voor itunes ed is het niet de moeite om hem aan te zetten dat kan mijn oudere dev pc ook wel.

Mensen die hun mac gebruiken voor javadevelopment, je kan beter bij tiger blijven.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Apache schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:48:
Mensen die hun mac gebruiken voor javadevelopment, je kan beter bij tiger blijven.
Ik laad nu net een project van m'n werk in, en dat draait toch echt allemaal prima en probleemloos.

Maar het is een project dat voornamelijk voor Windows is ontwikkeld en slechts enkele Mac-tweaks heeft, maar die gaan zo ver ik nu kan zien goed. Geheel is ontwikkeld met Netbeans 5.5.

Verder heb ik last van de 'Ga'-bug van de finder. Geen finder-window opene + Command-Shift-G is een deels-vastloper in de Finder (Command-Alt-Esc om Finder te restarten en je draait verder probleemloos).

Waar ik heel blij mee ben: VPN met m'n werk gaat een stuk vlotter dan voorheen.

Paar bekenden van me vroegen of ik m'n ervaringen wilde delen, maar ondanks dat ik Leopard een erg mooi systeem vind, adviseer ik ze toch maar om op de eerste bugfixes te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedpete op 04-11-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

djhartman schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:01:
Ik denk dat er veel mensen zo over denken. Er zijn in 10.5 gewoon net even een paar dingen te veel blijven liggen die ze niet goed genoeg af hebben. Maar ja. denk dat ze er wel wat van geleerd hebben.
Ik denk dat je je verkijkt op het aantal problemen. Hier was het rondje updates doen, DVDtje erin, 35 minuten wachten, en klaar. Idem in het grootste deel van m'n kennissenkring. Ik moet het eerste aan Leopard te wijten probleem nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste probleem dat ik met Leopard tegen ben gekomen, is dat als ik iets over het netwerk aan het kopieren ben, en ik de scroll-bar sleep, dat de netwerk transfer even pauzeert.

'Nuff said.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Speedpete schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:07:
[...]

Ik laad nu net een project van m'n werk in, en dat draait toch echt allemaal prima en probleemloos.
...
Ja het zal natuurlijk ook wel van de aard an het project afhangen, maar zoals ik al zei kwam ik door dit project in contact met SWT, SWT_AWT bridge, webkit problemen tegen omdat het een gwt applicatie is waarvoor ik windowbuilder pro gebruiker onder eclipse. Maar ik kan me inbeelden dat bvb de standaard VE zelfs problemen heeft of andere op eclipse gebaseerde tools zoals adobe flex e.d. die mss niet puur swt zijn.

Netbeans is als ik me niet vergis een pure swing app waarmee je waarschijnlijk zelf ook een pure swing/awt solution aan het bouwen bent?

Mijn aanbeveling maak ik dan ook omwille van alle vreemde bugs die er nog inzitten, k'heb rare exceptions voorbij zien komen die hun oorzaak vinden in Native frameworks en jni code, erg irritante zaken waar je veel tijd aan kan kwijt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Apache schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:50:
Netbeans is als ik me niet vergis een pure swing app waarmee je waarschijnlijk zelf ook een pure swing/awt solution aan het bouwen bent?
Zover ik weet is netbeans helemaal Swing, en de apps die ik bouw zijn compleet Swing / AWT gebaseerd zonder bridge-gebruik.

Dat remote-desktop van Leopard werkt wel allemamaggiees mooi, net vanaf m'n 15" powerbook op m'n 24" imax met 19" 2e scherm zitten werken. Allemaal wel klein, maar het werkte wel :P

Enige wat nu nog echt een probleem is, is Mysql, maar aangezien ik een losse Ubuntu-server in huis heb gehaald deze zomer is het een mooi moment om al m'n development-spul daar op te gaan zetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Speedpete op 04-11-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Het gebrek aan java 6 is nog het minste, door toch een aantal fixes/changes in de deprecated carbon api gaat swt soms over de kop
Idd, ik vond op het MyEclipse forum een patch van een gebruiker die een fix in de SVN voor de komende Eclipse 3.3.2 release heeft teruggeport naar de huidige Eclipse 3.3.1. http://www.myeclipseide.com/PNphpBB2-viewtopic-t-19253.html. De originele thread kun je hier vinden: https://bugs.eclipse.org/bugs/show_bug.cgi?id=207827.

Wat ik me wel afvraag, waarom is SWT in de eerste instantie eigenlijk voor Carbon gebouwd? Op dat moment (2002/2003) was Carbon allang de deprecated API. Een Cocoa implementatie had me veel logischer geleken.
vooral in combinatie met de swt_awt bridge wat al langer een probleem is op os x
Inderdaad, veel applicaties/plug-ins die dat gebruiken kun je eigenlijk niet eens onder OS X draaien. Ik las een tijdje terug dat men ook bezig is met een Swing implementatie van SWT. Als deze een beetje serieus doorzet zou dat voor Mac OS X mogelijk een betere oplossing zijn dan de carbon versie.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47
drensenbrink schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:25:
[...]

offtopic:
Omdat ie nog niet gepost was, klik!

Gister geprobeerd online te komen op de HVA. Nog even lopen stoeien niet gelukt via de Leopard internet dinges. Toen die van Tiger geprobeerd zoals in het topic aangegeven, dat werkte wel perfect. (Eduroam/802.1X). Afwachten op de eerste bug fixes :)
Het is mij overigens wél gelukt om op de HvA online te komen onder Leopard (zonder Tiger app.).
Dus technisch gezien moet het wel werken, heeft me wel een half uur gekost though, maar alle instellingen staan nu (als het goed is), goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
…als je Java 6 of SWT_AWT gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:58:
[...]

Het is mij overigens wél gelukt om op de HvA online te komen onder Leopard (zonder Tiger app.).
Dus technisch gezien moet het wel werken, heeft me wel een half uur gekost though, maar alle instellingen staan nu (als het goed is), goed. :P
op mijn school gaat dat onder 10.5 dus ook nog niet goed. hij geeft simpelweg aan dat het wachtwoord fout is, terwijl met 10.4 dit altijd helemaal goed ging. als ik boot vanaf een extern medium met 10.4 en ik connect gaat alles opeens wel goed :+ . goed bezig apple :D . als ik dit had geweten had ik nog even lekker 10.4 gedraait tot 10.5.1 had uitgekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

flowerp schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:51:
[...]

...

Wat ik me wel afvraag, waarom is SWT in de eerste instantie eigenlijk voor Carbon gebouwd? Op dat moment (2002/2003) was Carbon allang de deprecated API. Een Cocoa implementatie had me veel logischer geleken.

[...]
Carbon is een procedurele api terwijl cocoa een oo api is, wat begrijpelijk redelijk wat overhead is om dmv JNI die libraries te wrappen en te gebruiken voor SWT, een ander groot obstakel zou zijn het radikaal verschillend event model zijn in cocoa. Nuja, ze zullen op een bepaald moment toch de overstap moeten maken en volgens mij zijn er al efforts onderweg.

Bedankt voor de link naar de patch, maar k'heb er al redelijk wat tijd ingestoken ik blijf tot begin december zeker op windows, gewoon om zeker te zijn dat ik niet meer teveel show stoppers meer tegen kom en voor niets er tijd aan moet spenderen, ik wacht wel tot alles terug wat stabieler is.
Inderdaad, veel applicaties/plug-ins die dat gebruiken kun je eigenlijk niet eens onder OS X draaien. Ik las een tijdje terug dat men ook bezig is met een Swing implementatie van SWT. Als deze een beetje serieus doorzet zou dat voor Mac OS X mogelijk een betere oplossing zijn dan de carbon versie.
Idd, eclipse on swing, misschien een optie maar dan verliezen we natuurlijk wel een groot deel waarom swt in het leven geroepen is en dat zijn native widgets ... maar het zou waarschijnlijk wel wat problemen oplossen aangezien men puur java kan blijven op dat moment, een ander groot voordeel, je kan de napkin lnf gebruiken :P (http://eos.sourceforge.ne...tatus)/EoS-Napkin_LAF.png)

@R0BK3: klopt, maar bvb swt zelf is ook al niet meer helemaal 100%, dus mensen die eclipse gebruiken kunnen ook al vreemd gedrag meemaken, maar idd, zolang men puur java blijft zal m'n waarschijnlijk niet al te veel issues tegenkomen, mss nog in het awt/swing gebeuren de nieuwe sun2d rendering pipeline die nu default is ipv de quartz maar daar merk je vermoedelijk pas iets van als je images gaat resizen of met het boek van guy romain bezig bent over filfhy rich clients oid :)

Als dit nog verder gediscussieerd zal worden is het mss handiger dat een mod de thread afsplitst naar Java op leopard zodat we de java kant niet teveel belichten in de leopard thread (hoewel het redelijk rechtstreeks related is zijn er wschlk maar een beperkt aantal mensen in geinteresseerd).

[ Voor 6% gewijzigd door Apache op 04-11-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55
jopiek schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:59:
ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om in te loggen op netwerk van de hogeschool, ik gebruikte de UT Wlan handleiding, altijd en heb ook de post in dit topic hierover gelezen, maar ik krijg geen IP van de DHCP. (zit overigens op windesheim, het is volgens mij ook een vaag netwerk, eerder kon ik alleen met mijn UT account er opkomen, uiteindelijk werkte onder Tiger mijn Windesheim account ook wel).

Ik vind vooral de icoontjes van de windows shares geweldig :p

Het netwerkprobleem is wel heel lastig want ik gebruik mijn windows laptop alleen voor groupwise en blijkabar heeft het ding problemen met USB, dus als ik wat moet mailen en zo heb ik die WLAN toch wel echt nodig, zeker over twee weken als ik weer moet lesgeven en af en toe tijdens de lessen op internet moet.
Ik ben zelf informatica student op het Windesheim in Zwolle en heb afgelopen vrijdag dmv de Leopard handleiding van UTTwente in het T gebouw perfect verbinding kunnen maken. Dat probleem met DHCP wat je beschrijft heb ik ook in de C kantine op 1 of andere manier is het wifi daar brak want een mede student met vista kan er ook niet opkomen en had ik met Tiger ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Heb nog een leuk foutje ontdekt in iTunes. iTunes is er namelijk van overtuigd dat ik met mijn iPod Nano 1G ook kan bellen.
Afbeeldingslocatie: http://img27.picoodle.com/img/img27/6/11/4/t_Afbeelding2m_25ed4ab.png
edit voor de mensen die het niet zien staan: Er staat in de melding dat mijn iPhone te weinig ruimte heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Murcielago op 04-11-2007 13:28 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Weet iemand of je op één of andere manier bepaalde programma's op een bepaald bureaublad (Spaces) standaard kunt laten openen? Ik wil bijv. dat Adium bij het opstarten niet op mijn hoofdbureaublad opent, en het is niet ideaal om bij elke keer opstarten Adium te gaan verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Stormbringer schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:19:
Weet iemand of je op één of andere manier bepaalde programma's op een bepaald bureaublad (Spaces) standaard kunt laten openen? Ik wil bijv. dat Adium bij het opstarten niet op mijn hoofdbureaublad opent, en het is niet ideaal om bij elke keer opstarten Adium te gaan verplaatsen...
Kijk bij je instellingen van Spaces.. daar kan je aangeven welke app waar geopend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Dat kan: ga naar systeemvoorkeuren --> Exposé en Spaces --> Programmatoewijzingen.

Daar kun je per programma aangeven in welke space ze geopend moeten worden :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Al bij systeemvoorkeuren gekeken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
Heb nog een leuk foutje ontdekt in iTunes. iTunes is er namelijk van overtuigd dat ik met mijn iPod Nano 1G ook kan bellen.
Is dat "zoek de fout"? Ik snap aan de hand van je screenshot niet wat je nu bedoeld (zie nergens een referentie naar de ipone oid)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
orillion schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:24:
[...]

Al bij systeemvoorkeuren gekeken? 8)7
al naar de 2 posts boven je gekeken?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Apache schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:33:
[...]
Carbon is een procedurele api terwijl cocoa een oo api is, wat begrijpelijk redelijk wat overhead is om dmv JNI die libraries te wrappen en te gebruiken voor SWT
Ik weet niet helemaal zeker of dat nu echt het verschil uitmaakt. Je zou het ook andersom kunnen redeneren; SWT is OO, dus is het natuurlijker om een mapping te maken naar een andere OO api (Cocoa) dan naar een procedurele api.

Misschien dat diverse support libraries/routines waar men in het begin gebruik van maakte nog in Carbon waren?
, een ander groot obstakel zou zijn het radiaal verschillend event model zijn in cocoa. Nuja, ze zullen op een bepaald moment toch de overstap moeten maken en volgens mij zijn er al efforts onderweg.
Idd, er is zeker wel -iets- gaande voor Cocoa; ik vond deze branch, met b.v. deze file in de cvs:

http://dev.eclipse.org/vi...java?hideattic=0&view=log

Een groot punt is natuurlijk dat Carbon niet geupgrade zal worden naar 64bits. Een process in OS X kan natuurlijk niet 32 en 64 bits tegelijk zijn, dus dat betekent dat in het geval dat je Eclipse draait je altijd aan een 32 bits VM vast zit. Nu heeft vooral de x86 CPU een aantal interessante voordelen op 64bits, waaronder meer registers en register based calling conventions. Een optimaliserende VM zou daar best eens goed gebruik van kunnen maken en het toch al niet bijster snelle Eclipse mogelijk wat sneller kunnen laten draaien.
Bedankt voor de link naar de patch, maar k'heb er al redelijk wat tijd ingestoken ik blijf tot begin december zeker op windows, gewoon om zeker te zijn dat ik niet meer teveel show stoppers meer tegen kom en voor niets er tijd aan moet spenderen, ik wacht wel tot alles terug wat stabieler is.
Het zelfde geldt voor mij :( Er staat een mooie snelle iMac naast me, maar ik werk nu op een oudere Windows bak.
Idd, eclipse on swing, misschien een optie maar dan verliezen we natuurlijk wel een groot deel waarom swt in het leven geroepen is en dat zijn native widgets ...
Onder andere natuurlijk. In de tijd dat SWT begonnen is, was Swing redelijk slecht (dit was ten tijde van Java 1.4.0). Het was langzaam, feature arm, en zag er ook nog eens vrij slecht uit. Met JDK 5 en zeker met JDK 6 heeft Sun een behoorlijke inhaalslag gemaakt. -Als- Apple nog met een JDK 6 op de proppen komt -en- de Swing LAF een beetje mooi heeft geïmplementeerd, dan zou het zeker geen slechte optie zijn.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soort van probleem, als ik mn MacBook uitzet, (batterij is dan 100%) en dan bijvoorbeeld de volgende dag weer aanzet, dan gaat ie niet aan omdat de batterij leeg is :S Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Over de Spaces: had er inderdaad overheen gekeken in de Preferences... |:( Bedankt! :*)
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:38:
Ik heb een soort van probleem, als ik mn MacBook uitzet, (batterij is dan 100%) en dan bijvoorbeeld de volgende dag weer aanzet, dan gaat ie niet aan omdat de batterij leeg is :S Kan iemand helpen?
Had ik ook, blijkt dat de harde schijf heel langzaam uitschakelt na het uitschakelen, of soms zelfs helemaal niet... Heb ik ook sinds Leopard. Moet je bij het uitschakelen even checken of er nog iets draait (oor op de Mac), als het echt lang duurt moet je maar "forcen" om uit te schakelen (powerknop ingedrukt houden)...

Verder weet ik ook niet wat je er aan kan doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
edgarf28 schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:26:
[...]

al naar de 2 posts boven je gekeken?? 8)7
Ja, maar je kan op dit forum geen posts verwijderen 8)7 en als ik hem edit staat er nog steeds een overbodig bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stacks en Time-Machine zijn de enigste reden dat ik over wil stappen.
Echter schijnen er nog wat probleme te zijn met After Effects...
Mensen ervaring daarmee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:48:
De stacks en Time-Machine zijn de enigste reden dat ik over wil stappen.
Echter schijnen er nog wat probleme te zijn met After Effects...
Mensen ervaring daarmee..?
However,
the following CS3 applications will require updates for full compatibility with Leopard:
Adobe Acrobat 8 Professional and our professional video applications, including Adobe
Premiere Pro CS3, After Effects CS3 Professional, Encore CS3, and Soundbooth CS3.
http://www.google.com/sea...leopard&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:25:
[...]
op mijn school gaat dat onder 10.5 dus ook nog niet goed. hij geeft simpelweg aan dat het wachtwoord fout is, terwijl met 10.4 dit altijd helemaal goed ging. als ik boot vanaf een extern medium met 10.4 en ik connect gaat alles opeens wel goed :+ . goed bezig apple :D . als ik dit had geweten had ik nog even lekker 10.4 gedraait tot 10.5.1 had uitgekomen 8)7
Gebruik altijd "Join other network" inplaats van het selecteren van het SSID in het menu, en blijf op die JOIN knop rammen tot je online bent. Dat heb ik hier aan de UT al eens 54 keer moeten doen voordat ik online was. Die foutmeldingen die gegeven worden daar klopt geen ruk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Hier ook nog even een toevoeging voor mensen op Uni & Hogeschool netwerken.

Na een half uurtje gekloot is het dan gelukt. Het belangrijkste bij mij was:

1) In airport instellingen > 802.1x
2) Domein: Gebruiker
3) Maak een nieuwe config aan, en vul alles in zoals je in Tiger ook deed
4) Ok > Pas toe
5) Klik op je airport icoontje > verbind met ander netwerk > type je netwerknaam daar in en druk op ok
6) Als het goed is krijg je nu het certificaat te zien, accept en klaar ben je

Volgens mij mist de "connect" knop bij 802.1x, daarom moet je die "emuleren" door opnieuw handmatig met het netwerk te connecten. Bij mij duurde het een minuut en toen kreeg ik ook een IP, nu post ik dit vanaf de verbinding :).

Leopard lijkt ook niet zo lang te wachten op het IP adres, maar wijst zichzelf heel snel een IP toe.

Raar: even verbinding verbroken en opnieuw gemaakt, kreeg echter 5 minuten lang geen IP toegewezen. Daarna nog een keer verbonden, nu wel weer een IP. Volgens mij is 802.1x in Leopard nog een beetje buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Niet echt specifieke Leopard vragen, maar ik denk dat dit het beste topic er voor is zonder een hele nieuwe te moeten starten.
  1. Ik wil dat in het profiel van mijn ouders de windows bootcamp partitie niet te benaderen is (of iig van de desktop af). Hoe doe ik dit? Ik weet dat je hem kan unmounten maar ik weet niet of het dan voor alle gebruikers geld of alleen voor het betreffende profiel waarin ik de partitie unmount.
  2. Ik heb de taal van Mac OS X op Engels staan, de invoertaal staat op Nederlands. Als ik nu bij het numeriekepad op de "."-toets druk dan komt er een ",". Dit vind ik erg vervelend bij het programmeren, kan dit ergens ingesteld worden zonder de invoertaal te hoeven veranderen naar Engels?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Verder is Leopard helemaal top! _/-\o_

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[FrEEzEr] schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:50:
Niet echt specifieke Leopard vragen, maar ik denk dat dit het beste topic er voor is zonder een hele nieuwe te moeten starten.
  1. Ik wil dat in het profiel van mijn ouders de windows bootcamp partitie niet te benaderen is (of iig van de desktop af). Hoe doe ik dit? Ik weet dat je hem kan unmounten maar ik weet niet of het dan voor alle gebruikers geld of alleen voor het betreffende profiel waarin ik de partitie unmount.
  2. Ik heb de taal van Mac OS X op Engels staan, de invoertaal staat op Nederlands. Als ik nu bij het numeriekepad op de "."-toets druk dan komt er een ",". Dit vind ik erg vervelend bij het programmeren, kan dit ergens ingesteld worden zonder de invoertaal te hoeven veranderen naar Engels?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Verder is Leopard helemaal top! _/-\o_
Die laatste vraag wil ik ook wel een antwoord op. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
blouweKip schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:25:
[...]

Is dat "zoek de fout"? Ik snap aan de hand van je screenshot niet wat je nu bedoeld (zie nergens een referentie naar de ipone oid)
Misschien iets beter kijken...'De iPhone 'iPod van ...' kan niet...' :*)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

[FrEEzEr] schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:50:
  1. Ik heb de taal van Mac OS X op Engels staan, de invoertaal staat op Nederlands. Als ik nu bij het numeriekepad op de "."-toets druk dan komt er een ",". Dit vind ik erg vervelend bij het programmeren, kan dit ergens ingesteld worden zonder de invoertaal te hoeven veranderen naar Engels?
Druk eens op de Shift en dan de punt op je numerieke toetsenbord.... :D

Overigens is dit inderdaad nog niet de oplossing die je zoekt, maar volgens mij werkt het helaas niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
osxy schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:29:
:*) Eindelijk me netwerk probleem opgelost, voor iedereen die problemen krijgt met airport in leopard.
Installeer VMwork Fusion 1.1, ja je hoort het goed een beta van een ander bedrijf :'(
Inderdaad sick zeg. Ik had ook alleen maar problemen met m'n airport en base station extreme, en na het installeren van vmware 1.1 werkt het weer. Ook na een sleep. Heeeeeeeel raar.
Leopard werkt hartstikke goed, maar die wireless problemen zijn echt erg triest :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Leopard werkt goed bij mij alleen als ik mn macbook aan zet duurt het mijn inziens toch best 'lang' voordat ik op m'n desktop ben, had verwacht dat dat hele proces 3 seconden zou duren, of is dat bij iedereen zo?

Ook duurt het soms lang voordat hij echt slaapt al doe ik hem dicht, valt ook een beetje tegen, ik blijf er gewoon bij totdat hij gaat slapen voor de veiligheid..

In voorvertoning kan ik geen foto's draaien, dit kan op school wel waar ze nog 10.4 hebben, is het normaal dat dat in leopard niet meer kan? Nu moet ik photoshop daarvoor openen :S

verder snap ik stacks & expose niet zo... alles wat ik minimaliseer komt naast elkaar in het dock aan de rechterkant... alles wat in een mapje staat in het dock verschijnt wel boven elkaar als je het aanklikt.
Waar slaan 'actieve schermhoeken' op in exposé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
simlock schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:03:
Leopard werkt goed bij mij alleen als ik mn macbook aan zet duurt het mijn inziens toch best 'lang' voordat ik op m'n desktop ben, had verwacht dat dat hele proces 3 seconden zou duren, of is dat bij iedereen zo?

Ook duurt het soms lang voordat hij echt slaapt al doe ik hem dicht, valt ook een beetje tegen, ik blijf er gewoon bij totdat hij gaat slapen voor de veiligheid..
Waarop is jou verwachting van 3 seconden gebaseerd? 8)7
Mijn Macbook boot in ongeveer 25 seconden tot de desktop.

In slaapstand gaan duurt lang, omdat je Macbook de gehele inhoud van z'n geheugen ook wegschrijft naar de harde schijf, zodat, als je accu bijv. leeg gaat, hij gewoon verder kan werken als er weer stroom op gaat. Je kunt dit uitzetten met behulp van het pmset command op de command line (zoek maar op google naar pmset hibernatemode). Als je het uitzet, is slaapstand zo ongeveer gelijk als je scherm dicht gaat geactiveerd.
simlock schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:03:
Waar slaan 'actieve schermhoeken' op in exposé?
Eerste hit bij google: http://www.macswitch.nl/typisch/expose/expose.html

[ Voor 31% gewijzigd door orillion op 04-11-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11:26
Help .. ik krijg een bestand niet gedelete.

Heb het hele boekje al doorlopen:

In de Previos Versions folder zit in de contents van Textedit een bestand verborgen dat deels "chinees" lijkt. Ik krijg het met geen stokken van mijn HD af.

Afbeeldingslocatie: http://www.rutten.be/got/ambetant.png

Al getest om'm te verwijderen met een andere user, root.
Via terminal met alle mogelijke rm -rf switches als mezelf of via sudo.
Via de leopard CD met diskutility een diskrepair laten doen ...

Ik weet het echt niet meer. Hoe krijg ik dit ding weg?

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 bugjes nog ontdekt: wanneer je met meerdere gebruikers uitlogt doet je muis het soms niet meer zodat je ctrl+cmd+eject moet gebruiken om te herstarten.

Ook is het menu wanneer je een lege dvd invoert in het engels. No biggie natuurlijk, maar vooral 't eerste is misschien een goede tip omdat de computer zonder muis tamelijk 'vast' zit.

Voor de rest is een mini 1,66 veel sneller onder Leopard dan mijn macbook 2.0 onder Tiger :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

dot.K schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:59:
Help .. ik krijg een bestand niet gedelete.

Heb het hele boekje al doorlopen:

In de Previos Versions folder zit in de contents van Textedit een bestand verborgen dat deels "chinees" lijkt. Ik krijg het met geen stokken van mijn HD af.

[afbeelding]

Al getest om'm te verwijderen met een andere user, root.
Via terminal met alle mogelijke rm -rf switches als mezelf of via sudo.
Via de leopard CD met diskutility een diskrepair laten doen ...

Ik weet het echt niet meer. Hoe krijg ik dit ding weg?
Wat krijg je voor melding als je de map gfx 'sudo rm -rf'd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Weet iemand hoe ik iDisk verwijder uit de lijst van apparaten in de Finder? Ik heb geen iDisk, dus wil ik die er ook niet in hebben.

-edit- * Gabliboeba moet eerst even zelf zoeken voordat hij het vraagt. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gabliboeba op 04-11-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11:26
zAo schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:02:
[...]

Wat krijg je voor melding als je de map gfx 'sudo rm -rf'd?
Directory not empty.

Het bestand kan ik ook niet renamen oid. Krijg dan :
code:
1
2
3
4
5
6
7
iworx007:gfx kristof$ ls
tewn????????????if
iworx007:gfx kristof$ more tewn&#9216;&#49247;&#65407;&#9216;if 
tewn&#9216;&#49247;&#65407;&#9216;if: No such file or directory
iworx007:gfx kristof$ mv tewn&#9216;&#49247;&#65407;&#9216;if bla.txt
mv: rename tewn&#9216;&#49247;&#65407;&#9216;if to bla.txt: No such file or directory
iworx007:gfx kristof$

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
Ok ik kom er dus achter dat ik geen DVD-RW's meer kan branden onder Leopard. In Tiger was dit geen probleem..... Iemand anders hetzelfde probleem????

Geprobeerd met Disco en gewoon met een Brandmap. Maar het gaat beide niet!!! :( :( :(

EDIT: restart deed wonderen! :) , maar Leopard blijft m.i. een erg buggy OS vergeleken met Tiger. Kan niet wachten op 10.5.1

[ Voor 24% gewijzigd door Flatwhite op 04-11-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:18:
Ok ik kom er dus achter dat ik geen DVD-RW's meer kan branden onder Leopard. In Tiger was dit geen probleem..... Iemand anders hetzelfde probleem????

Geprobeerd met Disco en gewoon met een Brandmap. Maar het gaat beide niet!!! :( :( :(

EDIT: restart deed wonderen! :) , maar Leopard blijft m.i. een erg buggy OS vergeleken met Tiger. Kan niet wachten op 10.5.1
Ik zie een topic met veel negatieve berichten, denk dat ik nog even wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 06:59
Ik heb zojuist Leopard geinstalleerd maar ik kan niet meer bij gedeelde schijven komen.
Na opstarten krijg ik de volgende melding:
Verbinding mislukt. Deze bestandsserver wordt uitgevoerd op deze computer. Open de volumes en bestanden lokaal.

Hoe fix ik dit?

https://f1nerd.nl

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.