[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Executor16 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Jep die staat aan (File Sharing ook uiteraard). Ik zie nog steeds niet mijn shares. Wel de standaard public map, maar als ik dan in die drop box wil gaat het ook niet. :/

edit: dat drop box snap ik nu wel, dat is dan zogenaamde write only.
Same here. Ik heb alle instellingen goed staan, maar mijn PC-huisgenoot kan mijn computer simpelweg niet vinden. Daarnaast is plotseling zijn computer uit de zijbalk verdwenen. Erg onhandig en vreemd, want ik kan hem wel gewoon via network vinden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Overigens nog iets kleins wat me was opgevallen....

Als de batterij leeg is van je keyboard / muis is knippert er niet zo'n foeilelijk icoontje meer in je Dock, maar nu heel subtiel gedaan! Weer een mooie verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Crap :(

Meerdere accounts in apple mail geconfigureerd staan waaronder 2 gmail accounts. 800+ berichten erin waar ik regelmatig spotlight op los laat om oude berichten te vinden. Laatst gesyncroniseerd met mn powerbook G4 en van de week time machine aangezet.

Wat blijkt nu? Alle berichten in een van de accounts (~300 berichten) zijn leeg. Subjects worden wel weergegeven maar inhoud is leeg ... Ik naar mn Powerbook - zelfde shit. Gesynced met probleem dus.

Time Machine - Helaas! Is dus daarvoor gebeurd. Handmatige backup dan ... M'n hele homefolder staat erin BEHALVE de mail dir. Tja ... als je na een cleane install -verplaatst- in plaats van kopieerd dan staat het er niet meer he sukkeltje.

Sjonge jonge ... |:(

Edit: Geen idee wat er gebeurd is trouwens. Ik zal wel wat verkeerds hebben gedaan daar twijfel ik niet aan, maar onder je maildir in je home folder staan zeg maar ook alle messages in als .emlx bestanden en die zijn dus allemaal weg onder dat ene account. Duh ....

[ Voor 15% gewijzigd door InflatableMouse op 31-10-2007 21:23 . Reden: Edit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Gmail webmail archief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 19:29

Flarrestein

Superworm Jim

Heb het volgende probleem.

Aan mijn router heb ik een PB Netstore 3500 hangen. In Tiger kon ik via -ga- verbind met server- het ip van de netstore ingeven en ik had een werkende netwerkschijf.

Als ik ditzelfde geintje in Leopard uithaal, is de schijf wel verbonden, maar zie ik geen bestanden staan. Finder geeft aan 0 files, xxx GB vrij

Als ik een bestand in deze 'lege' map zet verdwijnt hij uit beeld. Als ik via mijn XP machine in dezelfde map kijk, staat het bestand er wel bij.
Heb de verborgen bestanden al zichtbaar gemaakt, maar nog steeds niks.

Zou dit een gevalletje nieuwigheid zijn, of zie ik wat over het hoofd.

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Heb maandag upgrade uitgevoerd, maar op een of andere manier heb ik het idee dat het allemaal niet 100% is. Aperture klapt er met regelmaat uit, Final Cut Pro ook. Heb ook vage meldingen continu in het log staan, zoals mDNSResponder error getting external address.
Verder loopt alles heerlijk soepel en snel moet ik zeggen. Response en snelheid is zeker anders dan Tiger.
Denk dat ik vandeweek toch maar een clean install ga doen... wil toch graag weer verder met mun foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Vannacht heb ik op mijn MB Leopard (upgrade) geinstalleerd.
Het enige probleempje waar ik tot nu toe tegen aan loop is dat mijn ik geen email meer kan deleten in mijn Mail (imap-account). Komt dit bekend voor?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hebben we allemaal geen opstartgeluid meer? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:59:
Was het maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
THE_BASE schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:59:
Awel, dat viel me net ook op. Deed een reboot en zat te wachten op "Boing". Maar niks.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nee, serieus. Ik had bij Tiger wel een PrefPane geïnstalleerd, maar bij Leopard had ik geen geluid bij het opstarten, clean install na format. Dus lijkt er gewoon uit te zijn :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:26:
[...]

Nee, serieus. Ik had bij Tiger wel een PrefPane geïnstalleerd, maar bij Leopard had ik geen geluid bij het opstarten, clean install na format. Dus lijkt er gewoon uit te zijn :)
Raar, ik heb het toch echt wel nog. Bedankt voor die prefpane btw :) Zoiets had ik onder tiger wel al, was eigenlijk vergeten dat t geluid er was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boing bij het opstarten is er nog steeds hoor. Heb je niet toevallig je sound gemute? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
[...]

Ik had het idee dat de gong en de instellingen die er bij horen in een klein soort cache staan, en niet op je HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

webmail schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:53:
[...]

Heb jij Leopard, of Tiger? Ik heb exact hetzelfde probleem, maar werk nog op Tiger (10.4.10). Hoogst irritant....
Heb dat sinds de upgrade naar Leopard, in Tiger werkte het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:28

DoctorV64

Cosmopoliet

Gisterenavond mijn MacBook en iMac geupgrade. Ging zonder problemen, ik had wel Application Enhancer verwijderd eerst (ik vraag me af of je dit programma wel nodig hebt)
.
Ik wilde eerst wachten met mijn imac omdat ik nog een firewire externe HD wil halen, maar na een uur Leopard met de MacBook en gewerkt te hebben met Spaces mistte ik het al op mijn iMac :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Iemand problemen met imap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Voor de studenten van de Universiteit Twente staan de eersta handleidingen online voor VPN en WLAN..

http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/index.php

Mogelijk hebben ook andere studenten hier wat aan omdat het WLAN bij andere universiteiten het vaak min of meer hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb een vraag over spaces.

Ik heb mijn imac aangesloten op me TV met behulp van DVI.. een dualscreen. Ik gebruik de TV dus om films af te spelen.

Nu het probleem met spaces.. als ik naar een andere space ga, dan is dat gelijk voor beide schermen... dus ga ik naar de space waar ik mijn mails heb staan... dan gaat de film ook weg (ook al speelt de film in fullscreen mode)

Iemand hier een oplossing om spaces te gebruiken op primaire scherm

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Werkt timemachine als je een NAS (die afp ondersteunt) gebuikt als Backup disk?

bv. http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:39:
Voor de studenten van de Universiteit Twente staan de eersta handleidingen online voor VPN en WLAN..

Mogelijk hebben ook andere studenten hier wat aan omdat het WLAN bij andere universiteiten het vaak min of meer hetzelfde werkt.
offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
multipasser schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:40:
Werkt timemachine als je een NAS (die afp ondersteunt) gebuikt als Backup disk?

bv. http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php
Nee, officieel werkt hij alleen met afp shares van andere Leopard systemen (dus niet eens van Tiger). Maar er zijn wel trucjes om het toch aan de praat te krijgen, ik heb zo gauw geen link maar het is al in dit topic besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
Eswip schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:39:

Duidelijke handleiding, vanochtend gelijk geprobeerd op het UT netwerk. Helaas vergeet Leopard bij mij steeds dat ik als gebruiker wil inloggen en niet via het login scherm. Na tig keer proberen, maakte mijn collega de opmerking om misschien eens te rebooten. Dat was de oplossing: het draait helemaal goed nu.

Dus als je problemen hebt met de 802.1x instellingen in Leopard: probeer eens te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
Licko schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:08:
is het mogelijk om binnen leopard 2 partities samen te voegen?
Ja, heel makkelijk, gewoon met disc-utility. OSX-DVD erin, opnieuw opstarten en disc-utility (of schijfhulpprogramma, net wat je wil) opstarten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Gisteravond toch de stap genomen om te upgraden naar Leopard! Wilde eerst wachten totdat ik een andere harddisk had, maar dat duurde mij even te lang + dat je 40 euro excl.btw moet betalen om het erin te laten zetten :( (afzetters)

Anyway, ik was nog vrij bang omdat ik veel meldingen zag over bluescreens... bleek om een APE te gaan (wat ik, zo ver ik dat weet, niet had). Dus ik upgraden :P

En ja hoor, ik kreeg een mooie bluescreen ....

"Gelukkig" dat er meerdere mensen dit hebben gehad zodat de oplossing ook al bekend was:
Serenity schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:03:
Mac OS X 10.5: "Blue screen" appears after installing Leopard and restarting

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857
_/-\o_ *O* HULDE *O* _/-\o_

Ik ben nu een zeer tevreden Leopard gebruiker, en tot nu toe zéér tevreden!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb het ook niet meer en mis het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Webmail, welke machine heb je? De schijf inbouwen
kun je, als wij je wat moed in praten, misschien best
zelf doen. Alleen bij de iMac is het wat lastig.

[ Voor 13% gewijzigd door Gluten Parody op 01-11-2007 13:06 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Flydesign.nl schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:31:
[...]

Duidelijke handleiding, vanochtend gelijk geprobeerd op het UT netwerk. Helaas vergeet Leopard bij mij steeds dat ik als gebruiker wil inloggen en niet via het login scherm. Na tig keer proberen, maakte mijn collega de opmerking om misschien eens te rebooten. Dat was de oplossing: het draait helemaal goed nu.

Dus als je problemen hebt met de 802.1x instellingen in Leopard: probeer eens te rebooten.
Er zijn nog steeds wel problemen. Zo onthoud hij niet helemaal de instellingen, en krijg je soms de melding dat je password incorrect is.. Gewoon op "join" blijven rammen in dat geval.. :P

Aangezien bijna alle universiteiten (ook in andere landen) tegen dit probleem aanlopen, verwacht ik dat dit binnenkort wel opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Gluten Parody schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:06:
Webmail, welke machine heb je? De schijf inbouwen
kun je, als wij je wat moed in praten, misschien best
zelf doen. Alleen bij de iMac is het wat lastig.
Ik heb een MacBook Pro, en volgens iFactors in Rotterdam, en de technische dienst in Zoetermeer, vervalt je garantie als je zelf een HDD vervangt, wat ik eigenlijk absurd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het vervangen van de harde schijf bij een MBP is nu eenmaal niet zo eenvoudig als bij de MB of Mac Pro. Je moet toch zo ongeveer het halve apparaat uit elkaar halen. Maar als je niet bang uitgevallen bent is het goed te doen, ik heb het al meerdere malen gedaan bij een MBP. Ook zijn er genoeg tutorials op internet te vinden.

De kunst is echter om het zo te doen dat Apple of een repair center er niets van ziet als je ooit service nodig hebt en je de originele harde schijf weer terug moet zetten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe zijn jullie ervaringen met Leopard nu na een week?

Ik heb het op mijn MBP 2.4 nu 1 week geinstalleerd. Weet nog niet of ik er echt tevreden over ben. Tiger voelde volgens mij iets strakker/directer aan. Bij het booten begint t al met 10/15sec boottijd verschil in voordeel van Tiger. Maar verder heb ik soms dat een app als Adium of firefox vastloopt. Ook photobooth is nog wat buggy.
Zou een frisse install beter zijn? of denken vooral recente switchers dit?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Maciek schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:23:
Hoe zijn jullie ervaringen met Leopard nu na een week?

Ik heb het op mijn MBP 2.4 nu 1 week geinstalleerd. Weet nog niet of ik er echt tevreden over ben. Tiger voelde volgens mij iets strakker/directer aan. Bij het booten begint t al met 10/15sec boottijd verschil in voordeel van Tiger. Maar verder heb ik soms dat een app als Adium of firefox vastloopt. Ook photobooth is nog wat buggy.
Zou een frisse install beter zijn? of denken vooral recente switchers dit?
Ik heb een gemengd gevoel. Het OS is zeker een grote vooruitgang tov Tiger, echter voelt het nog niet op alle punten even "klaar" en uitgebalanceerd aan. Ben in de korte tijd dat ik het gebruik al tegen diverse bugs aangelopen en dat is gewoon jammer. Dit zal vast allemaal goedkomen met nog uit te komen bugfixes, echter blijft het jammer dat het niet direct vanaf het begin goed is (hoewel dat lastig kan zijn zitten er enkele dingen in waarvan ik me afvraag of het sowieso wel uitgebreid getest is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
ff een vraagje zonder dat ik het zelf gechecked heb, maar misschien komt t vaker voor

Mijn nieuwe IMac draait luipaard, mijn macmini draait tijgertje.
Ik stop iets in de dropbox van mijn IMac, en hij begint te laden, maar tergend gruwelijk langzaam....

vlgens mij heb ik alle tickboxes aangevinkt in de share-options....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai Leopard nu al een week lang (mijn uptime is dan ook al sinds 26 oktober 19:30), en ik vind het zo enorm goddelijk fijn werken. Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. Zojuist weer een hele mooie nieuwe functie gebruikt: Het automatisch herkennen van datums.

Dus als er in een mailtje de zin: "Op vrijdag 26 oktober hebben wij om 12:00 een speciale brunch" staat, dan kan ik in twee klikken deze brunch aan iCal toevoegen. Hij herkent dan automatisch "vrijdag 26 oktober", hij kijkt of er in 2007 een vrijdag 26 oktober bestaat, en vervolgens krijg ik een popupje of ik een "Speciale Brunch" op 26 oktober om 12:00 in iCal wil inplannen. Heersend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Ik ben het eens met Erik. Gebruik het nu al een week of wat, maar ook de definitieve versie voelt op een paar punten gewoon niet af. Het lijkt erop alsof ze enkele quality assurance checks gewoon hebben moeten skippen om het op tijd uit de deur te krijgen. Ik begrijp het wel hoor. Ik denk dat verder uitstellen meer schade had gedaan dan nu binnen een week met een eerste update to komen die de meeste van dat soort probleempjes fixed, maar toch ben ik teleurgesteld dat het zo moet.

Aan de andere kant, als ik die bugs even negeer, dan ben ik toch zeer tevreden. De meeste interface veranderingen vind ik prettig (muv de transparante menubalk). Mail, Terminal, iChat en de nieuwe Finder werken heerlijk. Het voelt allemaal ook nog sneller aan. Op het niveau van APIs, Frameworks en andere low level functies is de vooruitgang echt aanzienlijk.

Al met al zou ik echt staan te juichen, ware het niet dat er zo'n "nagging feeling" is van die paar bugs waarvan ik gewoon zie dat ze door de tijdsdruk zijn blijven zitten. Dit is de eerste keer dat Apple echt serieuze vertraging had bij een Mac OS X release en dat komt door hun enorme groei. Ik begin me af te vragen hoe lang ze in dit tempo door kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Armo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:10:
Ik krijg Leopard niet geïnstalleerd :'(

Als ik de installatie start in OSX en op herstart klik dan boot ie weer gezellig door naar OSX. Als ik tijdens booten alt inhoud en Leopard DVD als boot device kies dan blijft ie hier hangen:

[afbeelding]
(Scherm is oke btw, is reflectie)

Na 3 minuten hoor je DVD drive ook niet meer dus hij doen dan niks. Ik heb het paar keer geprobeert en tot 30 minuten gewacht maar niks...
Ik heb exact hetzelfde probleem, hou eens Apple + V ingedrukt bij het booten vanaf de DVD, dan zie je waar hij blijft hangen. Bij mij is dit helemaal op het laatst net voordat de GUI zou moeten starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Mee eens!

eerst op onderzoek uit hoe je de transparantie van de menubalk kunt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Weet iemand of je de volgorde van de icons in de menubalk rechtsboven kunt veranderen?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Stormbringer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:40:
Weet iemand of je de volgorde van de icons in de menubalk rechtsboven kunt veranderen?
Houd command ingedrukt, en slepen maar met je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
drensenbrink schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:45:
[...]

Houd command ingedrukt, en slepen maar met je muis.
Geweldig, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Frontrow in leopard is wel serieuze vooruitgang.
Alleen zou ik graag willen weten hoe je het zover krijgt dat hij ondertitels en alle soort divx/xvid/ac3/... afspeelt. Eigenlijk VLC onder frontrow steken :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:16:
[...]

Er zijn nog steeds wel problemen. Zo onthoud hij niet helemaal de instellingen, en krijg je soms de melding dat je password incorrect is.. Gewoon op "join" blijven rammen in dat geval.. :P

Aangezien bijna alle universiteiten (ook in andere landen) tegen dit probleem aanlopen, verwacht ik dat dit binnenkort wel opgelost zal worden.
Ik heb dat nog bij twee dingen. Bij mail moet ik elke keer het pasword opgeven van 1password zegt hij en er komt iedere keer iets met "Pub" voorbij. Weet niet precies meer wat....iemand anders een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
multipasser schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:00:
Frontrow in leopard is wel serieuze vooruitgang.
Alleen zou ik graag willen weten hoe je het zover krijgt dat hij ondertitels en alle soort divx/xvid/ac3/... afspeelt. Eigenlijk VLC onder frontrow steken :)
Sowieso is het verstandig om Perian te installeren, hiermee kan je vele verschillende videoformaten afspelen met Quicktime (en dus ook Frontrow). Je kan die downloaden op http://www.perian.org

Of je hiermee ook ondertitels kan gebruiken weet ik niet, aangezien ik die nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Laatst online: 13-09 09:43
Erikdevries schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:
[...]
Sowieso is het verstandig om Perian te installeren, hiermee kan je vele verschillende videoformaten afspelen met Quicktime (en dus ook Frontrow). Je kan die downloaden op http://www.perian.org

Of je hiermee ook ondertitels kan gebruiken weet ik niet, aangezien ik die nooit gebruik.
Inderdaad, dit werkte perfect samen met de Front Row in Tiger maar werkt niet in Leopard.
Ik kan via Quicktime perfect avi+srt bekijken maar in Front Row van Leopard speelt hij maar enkele seconden af en dan krijg ik zwart beeld en gaat enkel het geluid verder. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb Perian geïnstalleerd en ook enkele andere codecs maar het werkt nog steeds niet. Het is ook een flinke stap achteruit dat Front Row nu een aparte applicatie is. Wanneer er nu een liedje aan het spelen is in Front Row en je gaat dan terug naar je desktop, valt het liedje uit samen met Front Row. In Tiger bleef het liedje gewoon verder spelen in iTunes.

Op zich ben ik zeer tevreden van Leopard maar die nieuwe Front Row stelt mij diep teleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
GuntherS schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:59:Wanneer er nu een liedje aan het spelen is in Front Row en je gaat dan terug naar je desktop, valt het liedje uit samen met Front Row. In Tiger bleef het liedje gewoon verder spelen in iTunes.
Dit vind ik ook erg raar... Was veel logischer geweest dat als je iTunes al draait, en je activeert Front Row, dat hij dan gewoon verder afspeelt. En dat geldt ook als je weer Front Row verlaat...

Ik mis ook de Cover Flow als je door de albums bladert... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

whitehouse schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:54:
Mee eens!

eerst op onderzoek uit hoe je de transparantie van de menubalk kunt uitzetten.
klikkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:01:
[...]
Ik heb dat nog bij twee dingen. Bij mail moet ik elke keer het pasword opgeven van 1password zegt hij en er komt iedere keer iets met "Pub" voorbij. Weet niet precies meer wat....iemand anders een oplossing hiervoor?
Ik denk dat je dan toch met een iets betere probleem omschrijving zult moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

GuntherS schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:59:
[...]

Inderdaad, dit werkte perfect samen met de Front Row in Tiger maar werkt niet in Leopard.
Ik kan via Quicktime perfect avi+srt bekijken maar in Front Row van Leopard speelt hij maar enkele seconden af en dan krijg ik zwart beeld en gaat enkel het geluid verder. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb Perian geïnstalleerd en ook enkele andere codecs maar het werkt nog steeds niet. Het is ook een flinke stap achteruit dat Front Row nu een aparte applicatie is. Wanneer er nu een liedje aan het spelen is in Front Row en je gaat dan terug naar je desktop, valt het liedje uit samen met Front Row. In Tiger bleef het liedje gewoon verder spelen in iTunes.

Op zich ben ik zeer tevreden van Leopard maar die nieuwe Front Row stelt mij diep teleur...
Geen oplossing, helaas, sorry. Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Het lijkt er trouwens op dat het beeld op zwart gaat zodra de eerste ondertitels zouden moeten verschijnen.. misschien dat dat een aanwijzing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Na een week ben ik ook redelijk tevreden over Leopard. Erg snel, en Spaces is geweldig.

Maar ik zitten nog wel erg veel vreemde problemen in. Vooral op 't gebied van mounten gaat iets drastisch mis. Airport schijven verdwijnen, en waarschijnlijk heeft iedereen het probleem dat mounts niet weg te halen zijn zo af en toe. Al met al kom ik wel regelmatig wat vage dingen tegen.

Als ik nu een Mac zou kopen voor bijvoorbeeld mijn ouders, zou ik toch echt Leopard eraf gooien en Tiger installeren. Al dit soort vage problemen heb je daarbij niet. Misschien draait het iets langzamer, maar in ieder geval weet je zeker dat je een stabiel systeem hebt en geen vage dingen tegenkomt waar je niets mee kunt.

Mac met Tiger werkt gewoon, punt. Maar over een Mac met Leopard kan ik dit (nog) niet zeggen, helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Serenity op 01-11-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het luipaard staat erop. Geen problemen tegengekomen. Ook nog geen gekke dingen. Laten we hopen dat het zo blijft.

Heb mijn MBP net een week. Met Tiger erop al een aantal lockups meegemaakt (freeze en kon zelfs de muis niet meer bewegen). Hopelijk is dat probleem verholpen en is er geen hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Nog geen problemen meegemaakt.
Ik gebruik safari, mail (3.0) , iLife & iWorks.
De Mac's (MacBook & iMac) zijn nog geen 1 keer uitgeweest, en hebben altijd vanaf stand-by gedaan wat ze hoorde te doen;
Het Doen.
Bij Tiger wilde Safari nog wel eens vastlopen uit stand-by als ik 27 vensters open had.
En dat gebeurt nu niet.

Persoonlijk vind ik de randen die bij QuickTime alleen nog maar boven en onder zitten veel mooier.

Tot nu toe nog steeds blij, maar dat ben ik altijd al geweest met mijn Mac's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
weeraanmelden schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:23:
Nog geen problemen meegemaakt.
Ik gebruik safari, mail (3.0) , iLife & iWorks.
De Mac's (MacBook & iMac) zijn nog geen 1 keer uitgeweest, en hebben altijd vanaf stand-by gedaan wat ze hoorde te doen;
Het Doen.
Bij Tiger wilde Safari nog wel eens vastlopen uit stand-by als ik 27 vensters open had.
En dat gebeurt nu niet.

Persoonlijk vind ik de randen die bij QuickTime alleen nog maar boven en onder zitten veel mooier.

Tot nu toe nog steeds blij, maar dat ben ik altijd al geweest met mijn Mac's.
wat moet je met 27 vensters open man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Enige echt grote probleem buiten die kleine dingetjes is dat als ik mijn MacBook Pro afsluit, de harde schijf veel later uitgaat dan met Tiger. Soms gaat hij zelfs helemaal niet uit! Vervelende is ook dat je dat alleen merkt als je je oor op de MBP legt of als je het scherm dichtklapt (lampje gaat branden).

Dus dan moet ik elke keer de Power Button ingedrukt houden en de harde schijf dwingen te stoppen. Ideaal is anders... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Stormbringer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:34:
Enige echt grote probleem buiten die kleine dingetjes is dat als ik mijn MacBook Pro afsluit, de harde schijf veel later uitgaat dan met Tiger. Soms gaat hij zelfs helemaal niet uit! Vervelende is ook dat je dat alleen merkt als je je oor op de MBP legt of als je het scherm dichtklapt (lampje gaat branden).

Dus dan moet ik elke keer de Power Button ingedrukt houden en de harde schijf dwingen te stoppen. Ideaal is anders... :(
Raar, dat heb ik met uit slaap komen, dan hoor ik de hdd spinnen, maar gebeurd er helemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:11
Executor16 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:24:
[...]

Research ? Ik had geloof ik wel vaker dat ik +50 tabs had. Gelukkig kon saft ze dan wel weer openen maar het nadeel zat in het 'virtual' library systeem zodat ik als nog opzoek kon naar sommige artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
MacBreak Weekly 64: Hello Leopard! is zeker de moeite waard. Ruim een uur gepraat over Leopard met o.a. John Siracusa die onlangs een grooote review schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Ik mis toch wel zeker de synchronisatie van notes tussen Leopard en mijn iPhone :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
GekkePrutser schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:10:
[...]

Nee, officieel werkt hij alleen met afp shares van andere Leopard systemen (dus niet eens van Tiger). Maar er zijn wel trucjes om het toch aan de praat te krijgen, ik heb zo gauw geen link maar het is al in dit topic besproken.
Voorlopig is er nog geen werkende oplossing hoor. Loopt ook een apart topic over hier.
[Time Machine] via netwerk share

[ Voor 10% gewijzigd door Attilla op 02-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[...]

Niets :)
Maar het kan
Ik sluit ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

weeraanmelden schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:00:
[...]

Niets :)
Maar het kan
Ik sluit ze gewoon niet.
LOL, "bad habit"... ik ken het, voor alles een nieuw venstertje pakken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Het meeste wat mij aanspreekt naast Spaces, is dat mijn imac bij het aanzetten (ja ik zet hem trouw elke avond gewoon uit) binnen 5 seconden al meteen het inlogscherm verschijnt! Man, met Tiger was ik al verwend na windowsgebruik, maar dit is echt WOW!!

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
webmail schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:35:
[...]

LOL, "bad habit"... ik ken het, voor alles een nieuw venstertje pakken enzo...
Als je computer nooit wordt afgesloten omdat je hem altijd in standby laat staan, dan is 37 vensters niet eens extreem veel ofzo :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
DoctorV64 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:37:
Het meeste wat mij aanspreekt naast Spaces, is dat mijn imac bij het aanzetten (ja ik zet hem trouw elke avond gewoon uit) binnen 5 seconden al meteen het inlogscherm verschijnt! Man, met Tiger was ik al verwend na windowsgebruik, maar dit is echt WOW!!
Je weet dat OS X een goed werkende sleep functie heeft in tegenstelling tot windows he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:07:
Het luipaard staat erop. Geen problemen tegengekomen. Ook nog geen gekke dingen. Laten we hopen dat het zo blijft.

Heb mijn MBP net een week. Met Tiger erop al een aantal lockups meegemaakt (freeze en kon zelfs de muis niet meer bewegen). Hopelijk is dat probleem verholpen en is er geen hardware probleem.
Zou toch 's je RAM geheugen testen, want dit had ik ook als ik de machine een beetje op z'n staart trapte qua geheugengebruik (lees: spellen als WoW). Het vervangen van het geheugen (kosteloos door de winkel) loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
offtopic: over WoW gesproken, nieuwe IMac net in huis, wat een laadsnelheid!!

[ Voor 13% gewijzigd door Cerberi op 02-11-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Airwolf schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:51:
[...]

Je weet dat OS X een goed werkende sleep functie heeft in tegenstelling tot windows he? :P
Ik denk toch een beetje aan mijn energierekening, uit is uit zeg ik altijd.
Sleepfunctie in windows was altijd een ramp voor me. Mac opstarten is zo relaxed.
Tijd voor nog meer ram in mijn imac (nu 3 Gig) en MB (nu 2.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:07:
[...]

Zou toch 's je RAM geheugen testen, want dit had ik ook als ik de machine een beetje op z'n staart trapte qua geheugengebruik (lees: spellen als WoW). Het vervangen van het geheugen (kosteloos door de winkel) loste het probleem op.
Waarmee zou ik het geheugen kunnen testen? Heb met de Tiger CD vorige week al een check gedaan maar daar kwam niets uit

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leopard werkt bij mij nu beter.
Ik heb wel met regelmaat Email problemen.
Van de 10 bussen heb (had) ik er nog maar 2 draaiend...

Ik krijg met grote regelmaat de volgende melding en dan staan de mailboxen offline.
De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: De verbinding met de server 'pop.hetnet.nl' via poort 110 is mislukt (fout 51: Network is unreachable)
Ik heb inmiddels Windows er weer bijgezet en daar kan ik de mails gewoon binnen halen dus ligt het niet bij de server..

Heeft iemand hier raad?

Met Tiger werkte het prima en nog nooit deze fout gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:51:

Ik krijg met grote regelmaat de volgende melding en dan staan de mailboxen offline.

[...]

Ik heb inmiddels Windows er weer bijgezet en daar kan ik de mails gewoon binnen halen dus ligt het niet bij de server..

Heeft iemand hier raad?

Dat klinkt/lijkt als of Leopard de bussen tegelijkertijd opent en probeert binnen te halen bij die ene POP server. De beperking licht bij de server dan.
In Windows weet ik dat ze na elkaar worden binnen gehaald en ik kan me voorstellen dat het ook zo werkt in Tiger. Misschien dat je een instelling kan maken dat het na elkaar geopend wordt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment 2 mailboxen ieder bij een andere profider.

Ik krijg ze ook niet online.
Soms lukt het even voor een dag maar dan krijg ik weer hetzelfde verhaal.
Hoe kan ik ze Niet tegelijk binnen laten halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
[...]

Net ff getest, maar 27 vensters is wel erg veel. Bij 30 safari's gaat mijn expose als dikke stront door een trechter.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djhartman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:31:
[...]

Ik denk dat je dan toch met een iets betere probleem omschrijving zult moeten komen.
Nou hier is de eerste dan. Ze komen en ze gaan soms dus het is altijd even afwachten of en wanneer hij komt. Nummer 1:

Mail.app wil de sleutelhanger '1Password' gebruiken.
Geef het sleutelhangerwachtwoord op.

Het valt mij ook op dat copy/paste niet echt lekker werkt. Appel:C zou toch copy moeten zijn en Appel:V paste. Maar dat werkt voor geen meter. Ik moet elke keer nar boven en knippen/plakken kiezen. Zeer irritant als je shortcuts gewent bant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Die natuurlijk helemaal niets doen voor de kwaliteit van je code. Wil je daar iets aan doen dan moet je testen tot het foutgaat en de bijbehorende bug opsporen. QA stelt alleen maar vast of het aantal openstaande bugs laag genoeg is voor een release. De echte test komt met een miljoen werkende installaties.

Trouw bugrapportjes inzenden dus, daar heb je over twee of drie updates alleen maar voordeel van.
en dat komt door hun enorme groei. Ik begin me af te vragen hoe lang ze in dit tempo door kunnen gaan.
Apple is nauwelijks gegroeit. De fabrieken die ze inhuren voor de productie hebben het druk, maar het aantal mensen op 1 infinite loop is niet meer gestegen dan vorig jaar of het jaar daarvoor. Daarom moesten ze Leopard uitstellen. Een ander product moest de deur uit en even wat extra developers inhuren is geen optie want het duurt een jaar voordat ze productief genoeg zijn om bij te dragen. Dus moet je schuiven met de developers die je hebt, en dat leidt tot vertragingen voor andere projecten. Andere bedrijven zouden het wellicht wel proberen, om er even 3000 man bij te halen voor 1 project, maar Apple heeft een redelijk vast en redelijk klein team van extreem goed getrainde developers die elkaar al tien jaar kennen, tien jaar samen werken en tot kleine wondertjes in staat zijn, en daar gaat Apple (terecht) heel voorzichtig mee om.

Als je me niet gelooft: http://www.apple.com/jobs/us/pro/software/ heeft 18 openstaande vacatures en elk op zich zijn het hele specifieke, gerichte talenten die men zoekt. Google was een paar weken terug ook bezig, en zette toen voor europa alleen al 1300 banen neer. Dat is een iets andere schaal van werven, zeg maar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:51:

[...]

Heeft iemand hier raad?

Na wat gegoogle ben ik er achter dat het een fout in Leopard is.
Velen zijn om deze reden al weer terug naar Tiger.
Bij mij is windows de reddende engel.. O-)

Nu maar hopen dat er snel een update komt en dan niet alleen voor het mail probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:57:
[...]

Na wat gegoogle ben ik er achter dat het een fout in Leopard is.
Velen zijn om deze reden al weer terug naar Tiger.
Bij mij is windows de reddende engel.. O-)

Nu maar hopen dat er snel een update komt en dan niet alleen voor het mail probleem.
Linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 12:40
Stormbringer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:34:

Dat probleem met afsluiten had ik dus ook, maar het viel me op dat in het foutenrapport na het opstarten telkens een vermelding van DoubleCommand stond. Nadat ik DoubleCommand uit de Library en de pref.pane gehaald heb sluit ie weer mooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
DoctorV64 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:32:
[...]

Ik denk toch een beetje aan mijn energierekening, uit is uit zeg ik altijd.
Sleepfunctie in windows was altijd een ramp voor me. Mac opstarten is zo relaxed.
Tijd voor nog meer ram in mijn imac (nu 3 Gig) en MB (nu 2.5).
Het energie gebruik van een mac in sleep is echt helemaal niks. Volgens mij niet eens meer dan een tv in standby laten staan. De sleepfunctie van OS X werkt echt perfect in tegenstelling tot een mac. Dus ik zou het echt eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irritant punt nu sinds ik Leopard heb is het kiezen van een schermafbeelding voor Adium.
Nu kun je uw vorige foto's niet meer zien en kan je ook niet inzoomen op een foto...
Je kan enkel het bestand aanduiden in de map en dan zet adium eer witte balken langs....Stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Airwolf schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:41:
[...]

Het energie gebruik van een mac in sleep is echt helemaal niks. Volgens mij niet eens meer dan een tv in standby laten staan. De sleepfunctie van OS X werkt echt perfect in tegenstelling tot een mac. Dus ik zou het echt eens proberen.
Het is best wel raar dat op de apple site en in je manual er niets staat over stroomverbruik van een iMac respectievelijk van een macbook. Je leest wel over voldoen aan een norm bla bla maar niet in kwantitatieve zin hoeveel watt het verbruik is.

Ik neem aan dat je een typo hebt staan in je zin over de sleepfunctie, mac moet windows zijn toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
burne schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:43:
[...]
Die natuurlijk helemaal niets doen voor de kwaliteit van je code. Wil je daar iets aan doen dan moet je testen tot het foutgaat en de bijbehorende bug opsporen. QA stelt alleen maar vast of het aantal openstaande bugs laag genoeg is voor een release. De echte test komt met een miljoen werkende installaties.

Trouw bugrapportjes inzenden dus, daar heb je over twee of drie updates alleen maar voordeel van.
Waar ik werk noemen we uitgebreide fieldtests ook Quality Assurance hoor...
Feit is gewoon dat door het haastige werk aan het einde gewoon een aantal dingen niet goed getest zijn. De vele problemen met WEP/WPA en 802.1x tonen dat aan.

En Apple is wel groter geworden. Misschien niet personeel gezien, maar het feit dat ik na de release van Tiger ongeveer 10000 radar tickets in de eerste maand zag, en nu 40000 na drie weken, zegt wat mij betreft genoeg. Ook hebben ze deze keer in een weekend net zoveel verkocht als bij Tiger in een maand. Ze zijn niet meer zo compact als dat ze vroeger waren en hopelijk heeft dit ze wakker gemaakt zodat het niet snel weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal mensen hebben al wat problemen gepost over de icoontjes van je USB/FW drives op je desktop. Wanneer ik mijn USB en FW beide gemount heb en ik switch van gebruiker, kan het zomaar voorkomen dat de USB disk niet meer zichtbaar is op het bureaublad van de andere gebruiker. Maar wanneer ik in de finder ga kijken dan zie ik deze wel gemount. Ik vermoed dan ook dat dit een bug is die wel zal worden opgelost inderdaad. Iemand met hetzelfde probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:38:
[...]

Nou hier is de eerste dan. Ze komen en ze gaan soms dus het is altijd even afwachten of en wanneer hij komt. Nummer 1:

Het valt mij ook op dat copy/paste niet echt lekker werkt. Appel:C zou toch copy moeten zijn en Appel:V paste. Maar dat werkt voor geen meter. Ik moet elke keer nar boven en knippen/plakken kiezen. Zeer irritant als je shortcuts gewent bant.
1: Denk dat je Keychain een probleem heeft
Run Keychain First Aid (Applications->Utitlities->Keychain Access) If that doesnt work, use the Preferences in Keychain Access to reset the keychain. Run Keychain First Aid again. Make sure the Login keychain is unlocked, then close Keychain Access.

Use your mail client to check for messages and to send messages. Be sure to put a check in the box that allows you to store the password for your mail client in your new keychain.
Zorg dus wel even dat je je wachtwoorden kent voordat je alles reset :D

2: Dat is toch wel raar, probeer eens System Preferences->Keyboard&Mouse->Keyboard Shortcuts
en dan "Restore Defaults". Als dat niet werkt, dan vermoed ik dat je een software tool geïnstalleerd hebt staan die niet goed samenwerkt met Leopard. Dan wordt het dus een kwestie van al je "3rd party software" doorlopen en kijken of je iets kan vinden dat misschien moet worden geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:24
DoctorV64 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:54:
[...]

Het is best wel raar dat op de apple site en in je manual er niets staat over stroomverbruik van een iMac respectievelijk van een macbook.
<knip>
Dit bedoel je toch?
Maximaal continu vermogen: 200 W (20-inch modellen); 280 W (24-inch model)
Dat staat gewoon op de Apple site hoor, bij specifications kijken.
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html

En van de Macbook lijkt me duidelijk, als er een 60W adapter wordt meegeleverd, dat hij nooit meer dan dat zal gebruiken.
djhartman schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:12:
[...]

En Apple is wel groter geworden. Misschien niet personeel gezien, maar het feit dat ik na de release van Tiger ongeveer 10000 radar tickets in de eerste maand zag, en nu 40000 na drie weken, zegt wat mij betreft genoeg. Ook hebben ze deze keer in een weekend net zoveel verkocht als bij Tiger in een maand. Ze zijn niet meer zo compact als dat ze vroeger waren en hopelijk heeft dit ze wakker gemaakt zodat het niet snel weer gebeurd.
De markt is dus hard gegroeid...

[ Voor 59% gewijzigd door orillion op 02-11-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:38:
[...]

Hier is de volgende. Als iemand mij kan vertellen wat dit inhoud...graag.

PubSubAgent wil de sleutelhanger '1Password' gebruiken.
Geef het sleutelhangerwachtwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:30:
[...]

Hier is de volgende. Als iemand mij kan vertellen wat dit inhoud...graag.

PubSubAgent wil de sleutelhanger '1Password' gebruiken.
Geef het sleutelhangerwachtwoord op
Google: http://discussions.apple....threadID=1195492&tstart=0
Volgens mij hebben die mensen exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

orillion schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:27:
[...]

Dit bedoel je toch?

[...]

Dat staat gewoon op de Apple site hoor, bij specifications kijken.
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html

En van de Macbook lijkt me duidelijk, als er een 60W adapter wordt meegeleverd, dat hij nooit meer dan dat zal gebruiken.

[...]
Ja, continu verbruik. Maar hoeveel Watt is het als je je imac of Macbook in sleep/sluimerstand zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
DoctorV64 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:54:
Het is best wel raar dat op de apple site en in je manual er niets staat over stroomverbruik van een iMac respectievelijk van een macbook. Je leest wel over voldoen aan een norm bla bla maar niet in kwantitatieve zin hoeveel watt het verbruik is.
DoctorV64 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:33:
[...]
Ja, continu verbruik. Maar hoeveel Watt is het als je je imac of Macbook in sleep/sluimerstand zet?
Nou, bij een macbook kan je gewoon op de adapter zien wat zijn maximale stroomverbruik is. Ik gok dat dit op een iMac ook wel ergens te zien is. Maar een macbook kan +/- 8 dagen in sleep staan met een volle accu. Dus dan kan je daaruit wel opmaken dat het stroomgebruik van de slaapstand te verwaarlozen is, zeker als je het feit meeneemt dat het opstarten van een computer een extra piek stroom met zich meebrengt.

Zonder te meten kan ik nu al gokken dat het qua geld niet meer dan 5euro per jaar kost om je mac constant in slaapstand te hebben dan elke dag opnieuw opstarten. Persoonlijk vind ik het wel die 5 euro waard om met een tik tegen de muis mijn computer aan te hebben. :P
Ik neem aan dat je een typo hebt staan in je zin over de sleepfunctie, mac moet windows zijn toch ;)
Dat bedoel ik inderdaad, typo. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Attilla op 02-11-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik krijg time machine maar niet aan de praat :S
Volgens mij werkt het echt alleen met een geformateerde Firewire externe schijf.
USB ziet hij iig niet bij mij :(
Voor de rest vindt ik Leopard niet heel veel vernieuwends, ziet er wel iets gelikter uit hier en daar dan bij Tiger.
Voordeel vindt ik ook dat Front row (eindelijk!) sneller is, alleen jammer dat je de trailers niet meer op 1 page ziet ipv in een lijst nu onder elkaar, maar dat zal wel met "smaken zijn verschillend" te maken hebben.
Desktop manager vindt ik zelf een handigere, mooiere en meer opties applicatie dan spaces.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Na aanleiding van mijn vorige post heb ik even wat stats opgezocht:
http://www.upenn.edu/comp.../hardware/powerusage.html

Ik ga er vanuit dat deze bron klopt natuurlijk.

In sleep verbruikt een 17" iMac Intel dus 3 watt, maar een 20" iMac G5 ook 3 watt. We kunnen er dus vanuit gaan dat dat voor een 20" Intel ook wel zal gelden. Voor een 17" kost een boot 72watt. Als een Imac gewoon helemaal uit staat verbruikt hij 1 Watt.

Dus als jij je Imac 16 uur in sleep hebt staan dan verbruik je door de sleepmode 16*3= 48watt. Als je hem echter uitzet verbruik je 16 uur lang 1watt en voor het booten 72watt. Als ik een simpele rekensom doe kom ik uit op 72+16 = 88watt. Dus naar energie verbruik kijkend ben je je goedkoper uit om sleepmode te gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
Ik zie overigens veel screenshots waarbij mensen 'spaties'/'lege ruimtes' in hun dock hebben staan om groepen applicaties te scheiden. Iemand enig idee hoe je dat doet?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
RobbieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:54:
Ik zie overigens veel screenshots waarbij mensen 'spaties'/'lege ruimtes' in hun dock hebben staan om groepen applicaties te scheiden. Iemand enig idee hoe je dat doet?
DM me maar even, dan heb ik die scheidingen voor je. Die kan je gewoon in je dock plaatsen en dan heb je je applicaties gescheiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Ehm, Airwolf, kun je dat niet publiek vertellen? Dan kunnen wij dat ook gebruiken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Airwolf... kweet niet of jij een uur lang aant booten bent met je mac maar dan doe je toch iets verkeerd 8)7 . Je sommetje gaat niet kloppen... je zal hoogstens 1/60 uur * 72 watt gebruiken (1 minuutje booten :X ), en daarna gewoon het standaard vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Simon schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:59:
Ehm, Airwolf, kun je dat niet publiek vertellen? Dan kunnen wij dat ook gebruiken :)
Ik weet niet meer waar ik ze vandaan heb gehaald. Ik heb ze maar even online gezet:
http://www.attilla.nl/Dock.zip
Aloys schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:35:
@Airwolf... kweet niet of jij een uur lang aant booten bent met je mac maar dan doe je toch iets verkeerd 8)7 . Je sommetje gaat niet kloppen... je zal hoogstens 1/60 uur * 72 watt gebruiken (1 minuutje booten :X ), en daarna gewoon het standaard vermogen.
Ehm .. ja.. :+
Foutje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 22:29

Japie.G

Colour Classic

Heb na een goede weer leopard gebruikt te hebben toch iets gevonden dat niet meer werkt voor mij, t.o.v. tiger.

Als ik een foto van mijn Nokia n73 probeer te versturen richting mijn Mac zegt ie gelijk verzenden mislukt. Andersom werkt het wel. Heel vreemd....

meer mensen problemen met bestandsoverdracht via bluetooth? Alle andere bluetooth functies met deze telefoon werken nog wel gewoon!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn dock aangepast, nav een nieuws item @ OMT.

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v219/QuicksilverG4/LC-Dock-Small.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v219/QuicksilverG4/HC-Dock-Small.jpg

Note: niet mijn dock, gewoon voorbeeld.

Zie:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2816
http://www.insidemacgames...index.php?showtopic=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Aloys schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:35:
En die van jou ook niet :+. Watt reken je per seconde namelijk. Waar jij het over hebt is een Wh die je meter telt. 1Wh uur is dus 1*60*60= 3600 Watt. Een bepaald iets dat 1 Watt verbruikt 1 uur aan laten is dus 1Wh, want 1*60*60 is 3600 Watt.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 02-11-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
Underworld schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:49:
Ik krijg time machine maar niet aan de praat :S
Volgens mij werkt het echt alleen met een geformateerde Firewire externe schijf.
USB ziet hij iig niet bij mij :(
Voor de rest vindt ik Leopard niet heel veel vernieuwends, ziet er wel iets gelikter uit hier en daar dan bij Tiger.
Voordeel vindt ik ook dat Front row (eindelijk!) sneller is, alleen jammer dat je de trailers niet meer op 1 page ziet ipv in een lijst nu onder elkaar, maar dat zal wel met "smaken zijn verschillend" te maken hebben.
Desktop manager vindt ik zelf een handigere, mooiere en meer opties applicatie dan spaces.
Ik heb Time Machine draaien in combinatie met een Western Digital Passport II drive, dit is een externe USB harddisk en dat werkt prima. Zou ook niet weten waarom het niet zou werken, gewoon de disk eraan hangen, indien je disk door OS X gedetecteerd wordt instellen als Time Machine disk (en optioneel even met disk utility formatteren in het Mac OS Extended (Journaled) filesysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Wat mij opvalt:

Op mijn MB is de F8-button automatisch ingesteld om stacks te laten zien.
Nu ga ik typen met mijn BlueTooth Keyboard van Apple, en hier zijn de F5/F6 toetsen, waar verder geen teken op staat, niet ingesteld voor stacks. Is apple vergeten dit in te bouwen voor hun BT-keyboards?

hoe kan ik dit instellen?

het is trouwens raar dat een windows share wel in mijn Finder te vinden is, maar met het Guest account (die wel open staat op de share) niet te benaderen is via Leopard!

[ Voor 20% gewijzigd door whitehouse op 02-11-2007 18:56 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.