Vele mensen die zich verheugt hebben op Time Machine zullen van een koude kermis terug komen als ze erachter komen dat het niet (meer) werk via netwerk shares. Blijkbaar heeft dit in eerdere builds wel gewoon gewerkt, maar bij de final werkt het niet meer zomaar als het niet om een AFP share van een andere OSX computer gaat.
Wat ik hier en daar lees is dat het aanmaken van een file op de share genoeg zou zijn om time machine te doen werken:
Ik heb het geprobeerd, maar helaas werkt dat bij mij niet, nog op een samba share, nog op een AFP share (vanaf freenas). Wat ik ook heb geprobeerd is een HFS+ disk image aanmaken op deze share om dat dan als time machine drive te gebruiken. Helaas werkt ook dat niet.
Graag zou ik dus willen weten hoe ik het dan wel voor elkaar krijg om een netwerk share als Time Machine drive te kunnen gebruiken.
Als iemand ideeën heeft, of links naar oplossingen, deel het dan met ons
Wat ik hier en daar lees is dat het aanmaken van een file op de share genoeg zou zijn om time machine te doen werken:
touch .com.apple.timemachine.supported
Ik heb het geprobeerd, maar helaas werkt dat bij mij niet, nog op een samba share, nog op een AFP share (vanaf freenas). Wat ik ook heb geprobeerd is een HFS+ disk image aanmaken op deze share om dat dan als time machine drive te gebruiken. Helaas werkt ook dat niet.
Graag zou ik dus willen weten hoe ik het dan wel voor elkaar krijg om een netwerk share als Time Machine drive te kunnen gebruiken.
Als iemand ideeën heeft, of links naar oplossingen, deel het dan met ons
[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 20:55 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?