[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.638 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
THE_BASE schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:38:
[...]
En hoe melden we zo'n bugreport aan? Ik heb er ook 2 namelijk :-)
Je inschrijven voor de gratis variant van apple's "developer" programma en dan met je apple ID naar http://radar.apple.com gaan.

Of je neemt meteen een dure vorm van "apple-developer" registration, en dan krijg je nog gratis Apple software ook (ben je wel net te laat mee natuurlijk) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Dashboard werkt hier niet meer naar behoren na de upgrade naar Leopard. Ik heb een clean install gedaan. En na een tijdje werken wou ik Dashboard terug instellen zoals ik het in Tiger had. Ik krijg het Dashboard.app wel geopend, maar widgets toevoegen gaat dus niet.

De enige widget die tevoorschijn wil komen is Manage Widgets... Maar bij alle andere widgets springt Dashboard gewoon weg als ik ze wil toevoegen.

Ik heb al wat tests uitgevoerd, en het is alleen met mijn user die ik bij de install heb aangemaakt. Kopiëren van dashboard configuratiebestanden vanaf andere users helpt niet. Als er iemand een oplossing weet voor dit probleem, dan hoor ik het zeer graag.

Vind het best wel jammer dat dit nu niet werkt. :(

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag eindelijk mn cdtje binnen gekregen. Toch maar aan het installeren gegaan, kon het niet laten ondanks mn tentamen week op dit moment.

Alleen aan het einde van de installatie werd er aangegeven dat het mislukt was om Leopard te installeren. Druk herstart om opnieuw te installeren. Nou denk doe dat dan maar, tot mn verbasing start Leopard gewoon op. Met opstarten lijkt hij wel iets langzamer te zijn als Tiger heb ik het idee.
In het begin nog wat probleempjes met software her en der. Maar ik heb het idee dat het nu toch wel draait zoals het zou moeten zijn. Maar we zien het de komende dagen wel of het daadwerlijke zo is.

Het enigste vreemde wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is bij het Inloggen, ik moet mn gebruikersnaam en passwoord opgeven. Terwijl toch echt staat ingesteld dat hij alle gebruikers moet laten zien. Zal er straks nog eens wat mee prutsen of ik het goed krijg of niet...

Wat ik overigens ook opmerk. Ik heb een scriptje wat al mn NFS shares hier thuis op het netwerk mount. Nu ziet finder ook alle Windows shares. Ik heb hier 1 servertje staan waar ik 3 nfs shares op heb en 1 smb. Die 1ne smb share komt in finder onder de computer naam. Maar die nfs shares zijn daar niet terug te vinden. Wel gewoon in de mappen waar ze gemount zijn.

En hij laat ze gelukkig niet allemaal (11 stuks) meer zien op het bureaublad _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 18:22 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog iemand hier die problemen heeft in leopard ?
ik heb namelijk een probleem in leopard in samenwerking met VMware fusion, als mac os zijn schermbeveiliging aanzet, en hij "lockt" zich dan gaat het scherm niet meer aan en zie je alleen je muis-pijl (scherm staat wel aan, en muis reageert wel echter kan je verder niets zien naast een zwart scherm !)
ik weet dat dit een heeeeel specifiek probleem is, echter gebruik ik deze combinatie heel erg vaak (windows xp voor school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier net een nieuwe All-in-one printer gekocht (HP C5180) en die werkt niet op Leopard...de verkoper waarschuwde mij ervoor...

Ik heb de nieuwste versie van de site gehaald...
Leopard herkent de printer en als ik iets wil afdrukken zegt hij bij status dat hij... 75, 80, 100% voltooid is...maar die printer heeft geen teken van leven...

Ook de scanfunctie werkt niet... "De scanner is niet gevonden" zegt het programma...

Leopard, Leopard, Leopard, Leopard,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:28:
Ik heb hier net een nieuwe All-in-one printer gekocht (HP C5180) en die werkt niet op Leopard...de verkoper waarschuwde mij ervoor...

Leopard herkent de printer en als ik iets wil afdrukken zegt hij bij status dat hij... 75, 80, 100% voltooid is...maar die printer heeft geen teken van leven...

Ook de scanfunctie werkt niet... "De scanner is niet gevonden" zegt het programma...

mag ik vragen waarom je in hemelsnaam toch die printer koopt wanneer de verkoper aangeeft dat het mogelijk niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat tot op de dag van vandaag ALLES onmiddelijk werkte op mijn mac en compatibel was...

Het wordt dus wachten tot HP drivers released hé..;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:33:
Omdat tot op de dag van vandaag ALLES onmiddelijk werkte op mijn mac en compatibel was...

Dat zul je toch houden in het begin. Zeker omdat de drivers van HP voor OS X niet geweldig zijn. Ik heb hier ook een C5180 die wel werkte onder Tiger. Maar de opties waren minimaal, en voor sommige dingen is de HP software voor Windows wel handig. Voornamelijk bij het instellen van specifieke zaken, bijvoorbeeld bij het afdrukken van foto's. Maar dit is wel bekend van HP.

Geen oplossing voor Leopard, maar mocht je nog een Windows PC hebben staan, sluit de printer daarop aan. Vanuit Leopard kun je dan gewoon printen als je 'm deelt, zie hiervoor: Datafeest in "Printen van OS X naar Windows share prob...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whooot, Time machine werkt met een Airdisk!

Ik had dat truukje gedaan waarbij je hem de eerste keer direct connect en vervolgens koppelt aan de airport extreme. En dat blijkt te werken. Ik ben weer helemaal heppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kort vraagje, weet helemaal niet of dit kan.

Ik heb een iMac zowel draadloos als gedraad op m'n Sitecom Wireless Router die weer verbonden is met mijn Tiscali ADSL-modem (Zyxel). Werkt prima.

Mijn moeder gebruikt een Windows XP-notebook, draadloos via mijn Sitecom Wireless Router.

Zou ik nu via de finder haar kunnen benaderen? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
THE_BASE schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:22:

Ik heb een iMac zowel draadloos als gedraad op m'n Sitecom Wireless Router die weer verbonden is met mijn Tiscali ADSL-modem (Zyxel). Werkt prima.

Mijn moeder gebruikt een Windows XP-notebook, draadloos via mijn Sitecom Wireless Router.

Moet sharing wel worden aangezet, hier werkt het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
THE_BASE schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:22:

Ik heb ook een sitecom, maar zie de PC die hier staat niet.. ik heb al gekeken op mijn Mac bij de instellingen, maar kan zo niets vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 22:13
Hoera, vandaag m'n leopard cdtje ontvangen! Helaas heeft mn macbook m'n CD bekrast waardoor deze niet meer leesbaar is en ik nogsteeds geen leopard kan draaien :(.

Morgen maar eens met de applestore bellen om te kijken of ik nog een nieuwe kopie kan krijgen. Hoe kan ik dit t best aan pakken? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een nieuwe macbook gaan halen om te beginnen! :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Eswip schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:43:
[...]

Ik heb ook een sitecom, maar zie de PC die hier staat niet.. ik heb al gekeken op mijn Mac bij de instellingen, maar kan zo niets vinden..
Het merk is niet relevant natuurlijk. ;)
Staat sharing dan wel aan op de PC? Anders is er niets om te zien natuurlijk :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 22:13
multipasser schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:52:
Een nieuwe macbook gaan halen om te beginnen! :)
Heb ik daar recht op dan (of iig reparatie/nieuwe combodrive)? Inmiddels is mn applecare verlopen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:18:
Het enigste vreemde wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is bij het Inloggen, ik moet mn gebruikersnaam en passwoord opgeven. Terwijl toch echt staat ingesteld dat hij alle gebruikers moet laten zien. Zal er straks nog eens wat mee prutsen of ik het goed krijg of niet...
Dit lijkt te gebeuren als je je uid aanpast. Om op mn nfs shares rechten te hebben had ik uid=1000 nodig. Op het moment dat ik het aanpas naar 501 krijg ik wel mn gebruikersnaam in het inlog scherm.

Misschien iemand enig idee hoe dit te omzeilen valt?

Verder heb ik wel gelezen over kerberos en nfs, misschien is dit wel een optie voor mij. Maar ik heb zelf geen idee waar ik zou moeten beginnen en wat het precies allemaal is/doet. (Ben nog te lui om te gaan lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Afbeeldingslocatie: http://gallery.inflatablemouse.com/leopard_s.jpg

Ronde hoekjes aan de menubar, 2D dock, ondoorzichtige menubar >:)

Klik ploatje voor meer info en download linkjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VisionMaster schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:55:
[...]

Het merk is niet relevant natuurlijk. ;)
Staat sharing dan wel aan op de PC? Anders is er niets om te zien natuurlijk :)
Hmmz... iemand toevallig een uitlegje hoe dit moet?

Om nou een nieuw topic te starten...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik krijg netwerksharing niet voor elkaar in Leopard. In Tiger ging het prima. Kan wel pingen, dat gaat prima, maar ik zie geen mappen etc. Heel vreemd. Iemand een idee?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Domus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:22:
Ik krijg netwerksharing niet voor elkaar in Leopard. In Tiger ging het prima. Kan wel pingen, dat gaat prima, maar ik zie geen mappen etc. Heel vreemd. Iemand een idee?
Firewall aan staan op Block all? If so, zet em es op de onderste optie, 'set access to ....'.

Anders in Sharing File Sharing aanzetten, folder toevoegen en onder Users user met rechten toevoegen.

Op de andere mac, Connect As... klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
InflatableMouse schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:29:
[...]

Firewall aan staan op Block all? If so, zet em es op de onderste optie, 'set access to ....'.

Anders in Sharing File Sharing aanzetten, folder toevoegen en onder Users user met rechten toevoegen.

Op de andere mac, Connect As... klikken.
Mmmh stom van me...ik had moeten vertellen dat de ene bak een Vista Ultimate is van Bill en de andere een G5 van Steve...

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn weer, 6 dagen te vroeg mijn MacBook Pro gekocht.
Om de update gratis te krijgen

Je kunt het pakket hier bestellen:
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
InflatableMouse schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:12:
[afbeelding]

Ronde hoekjes aan de menubar, 2D dock, ondoorzichtige menubar >:)

Klik ploatje voor meer info en download linkjes :+
Ik vind dat persoonlijk bijzonder lelijk. Maar ieder z'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Vanmorgen eindelijk OS X binnengekregen, er was telkens niemand thuis.
Gelijk de harde schijf met flink wat logistieke problemen verwisseld (drie keer naar de bouwmarkt geweest voor een andere schroevendraaier e.d.). En daarna geïnstalleerd. Een halfuur na de start werkte OS X al. Ben nu rustig alles aan het overzetten van mijn oude hdd.
Alles ziet er erg mooi uit, het werkt sneller en de functionaliteiten zijn echt naadloos in het geheel verweven. Ben nu ff aan het stoeien met spaces, stacking en bootcamp.

Wat ik echt briljant vind, is de manier waarop netwerkshares nu in de finder verwerkt zijn. Het werkt echt perfect nu je gewoon eenvoudig weg de share kan openen. Dat deed ik eerst door elke keer een 30-seconden durend automater scriptje. Nu is het gewoon openen alsof er niks gemount hoeft te worden.
Helaas is MSN-en wel minder leuk. aMSN werkt niet, en dus zit ik nu weer vast aan Microsoft Messenger, dus zonder webcam-support. Hopelijk wordt daar gauw verandering in gebracht.
Wat helaas ook niet meer werkt is iGrabNews. Gelukkig is er Unison nog, die werkt zelfs nog iets beter en meer geïntegreerd.
Als morgen eindelijk alles overgezet is, ga ik mijn oude hdd maar eens leren tijdreizen met TimeMachine.

Ik merk trouwens dat nu standaard de spellingscontrole aanstaat in Safari. Niet slecht, al zeg ik het zelf. Nu heb ik weer een reden om op mijn spelling op internet te letten.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Murcielago schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:06:
Vanmorgen eindelijk OS X binnengekregen, er was telkens niemand thuis.
Gelijk de harde schijf met flink wat logistieke problemen verwisseld (drie keer naar de bouwmarkt geweest voor een andere schroevendraaier e.d.). En daarna geïnstalleerd. Een halfuur na de start werkte OS X al. Ben nu rustig alles aan het overzetten van mijn oude hdd.
Alles ziet er erg mooi uit, het werkt sneller en de functionaliteiten zijn echt naadloos in het geheel verweven. Ben nu ff aan het stoeien met spaces, stacking en bootcamp.

Wat ik echt briljant vind, is de manier waarop netwerkshares nu in de finder verwerkt zijn. Het werkt echt perfect nu je gewoon eenvoudig weg de share kan openen. Dat deed ik eerst door elke keer een 30-seconden durend automater scriptje. Nu is het gewoon openen alsof er niks gemount hoeft te worden.
Helaas is MSN-en wel minder leuk. aMSN werkt niet, en dus zit ik nu weer vast aan Microsoft Messenger, dus zonder webcam-support. Hopelijk wordt daar gauw verandering in gebracht.
Wat helaas ook niet meer werkt is iGrabNews. Gelukkig is er Unison nog, die werkt zelfs nog iets beter en meer geïntegreerd.
Als morgen eindelijk alles overgezet is, ga ik mijn oude hdd maar eens leren tijdreizen met TimeMachine.

Ik merk trouwens dat nu standaard de spellingscontrole aanstaat in Safari. Niet slecht, al zeg ik het zelf. Nu heb ik weer een reden om op mijn spelling op internet te letten.
Ik krijg mijn shares op mijn windows bak juist niet tevoorschijn. Heb nu zelfs al met vaste ip's geprobeerd etc. Ik kan wel pingen naar mijn windows bak, maar krijg de gedeelde mappen of zelfs de pc niet te zien in "netwerk". Hoe heb jij dat gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:28:

Mijn c6180 werkt anders gewoon wel! :) Hij geeft nu zelfs de status van de inkt weer, wat voorheen in Tiger niet werkte.
Heb gewoon de Leopard drivers uit de dvd gebruikt. HP zelf heeft nog geen geschikte drivers voor Leopard.

Alleen dubbelzijdig printen mislukt een beetje. Althans, hij print wel dubbelzijdig alleen niet hoe ik em wil:S Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hee, dat werkte bij mij bij Tiger al! Maar misschien iets omslachtiger. Bij Tiger moest je eerst de netwerkshare mounten, en dan de netwerk drive met option-command naar de desktop draggen zodat hij een alias maakt. Als je daar dan op dubbelklikt dan mount hij automatisch de share weer (ook als er een username/paswoord voor ingevuld was). Erg handig.

Maar in Tiger werkt het dus nog handiger begrijp ik? Ik heb het nog niet geprobeerd, heb de betreffende windows bak niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Domus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:08:
[...]

Ik krijg mijn shares op mijn windows bak juist niet tevoorschijn. Heb nu zelfs al met vaste ip's geprobeerd etc. Ik kan wel pingen naar mijn windows bak, maar krijg de gedeelde mappen of zelfs de pc niet te zien in "netwerk". Hoe heb jij dat gedaan dan?
Geen idee eigenlijk, het ging gewoon vanzelf. Ze sprongen zo tevoorschijn in mn finder. Daarom was ik zo enthousiast over. Ze stonden er bij de eerste boot gelijk al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DaFrenk schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:54:
[...]

Ik vind dat persoonlijk bijzonder lelijk. Maar ieder z'n ding :)
Je vond alle OSX'en dus lelijk en Leopard de eerste mooie versie ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

InflatableMouse schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Ik vind 't ook niet mooi, afgezien van de ronde hoekjes die mijn mbp nu ook sieren. Die dock gaat nog wel, maar die ondoorzichte menubalk doet 't niet echt voor me.. Te plat en wit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 18-08 20:39
InflatableMouse schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Nee, die vond ik best mooi. Maar zoals ze ermee hebben gesleuteld. Zoals CyBeR al zei, die menubalk is gewoon te plat zo. En het dock is ook weinig soeps zo. Dan heb ik liever het oude dock van Tiger.

Maar goed, ieder z'n smaak. Ik vind de GUI van Leopard best mooi en ik ga er (voorlopig iig) niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat vinden jullie van deze temperaturen in iStat?

CPU A - 81°
GPU Diode - 77°
GPU Heatsink - 69°
Heatsink A - 61°
Heatsink B - 49°
Enclosure Bott - 35°
Memory Contr. - 59°
Airport Card - 61°
HD - 47°

Dan ben ik een tijdje bezig geweest met photo's importeren en wat zooi kopieren vanaf een externe HD. Ik vind het wel heet. Ding staat ook gewoon op een houten bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:38:
Wat vinden jullie van deze temperaturen in iStat?

CPU A - 81°
GPU Diode - 77°
GPU Heatsink - 69°
Heatsink A - 61°
Heatsink B - 49°
Enclosure Bott - 35°
Memory Contr. - 59°
Airport Card - 61°
HD - 47°

Dan ben ik een tijdje bezig geweest met photo's importeren en wat zooi kopieren vanaf een externe HD. Ik vind het wel heet. Ding staat ook gewoon op een houten bureau.
Wat voor hardware..?
Een MacBook Pro..?

opzich vrij hoog maar daar staan de MacBook Pro's om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je hebt een iBook 1.2GHz G4 en krijg je standaard deze menu balk:
Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/misc/menubar.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:53:
[...]

Wat voor hardware..?
Een MacBook Pro..?

opzich vrij hoog maar daar staan de MacBook Pro's om bekend.
Ja MBP 2.2 en een 160gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Meer mensen die last hebben van het feit dat Spaces zich weinig aan lijkt te trekken van een 'All Spaces' setting voor Adium?

Adium zou op al mijn Spaces moeten staan maar dat maar half het geval. De eerste keer dat ik dit ingesteld had en Adium op heb gestart stond Adium idd overal. Daarna bleef alleen de contactlist staan (en het message window niet) en nu staat alles alleen op Space 1 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Adium zou op al mijn Spaces moeten staan maar dat maar half het geval. De eerste keer dat ik dit ingesteld had en Adium op heb gestart stond Adium idd overal. Daarna bleef alleen de contactlist staan (en het message window niet) en nu staat alles alleen op Space 1 :/
Jep, ik heb het probleem ook. Ik verwacht dat dit probleem in een volgende versie van Adium wordt opgelost. Ik heb gelezen dan ontwikkelaars de omgang van Spaces met vensters kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:54:
Of je hebt een iBook 1.2GHz G4 en krijg je standaard deze menu balk:
[afbeelding]
vziw het gebrek aan een CoreImage capable GPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Heb vanavond de upgrade naar Leopard uitgevoerd en zelfs het idee dat het allemaal nog wat soepeler draait! (op mijn PB G4 1.5)
De meeste applicaties werken netjes, ik mis alleen JunkMatcher (heel erg fijn spamfilter) omdat 'ie denkt dat 'ie maar totaan 10.4 mag draaien. Zou je die beveiliging op de installer kunnen omzeilen? Kan het allicht proberen of het werkt, als dat zou lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:45:
[...]

vziw het gebrek aan een CoreImage capable GPU..
Yep...alhoewel mijn iBook het heus wel aan kan...maarja daar gaat het niet om :).

net zoals iMovie 08 die niet word geinstalleerd (omdat G4's "niet snel genoeg zijn") maar met een hack perfect draait :).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:33:

Heb je na aansluiten van de printer software update gedraaid? Voor Leopard dacht ik dat HP de drivers via software update wilde distribueren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:02:
[...]

Yep...alhoewel mijn iBook het heus wel aan kan...maarja daar gaat het niet om :).

net zoals iMovie 08 die niet word geinstalleerd (omdat G4's "niet snel genoeg zijn") maar met een hack perfect draait :).
Ik dacht dat de iBook wel coreimage had? (de laatste uit de serie dan?) Want ik kan me herinneren dat je wel gewoon dat "ripple" effect krijgt als je een widget op je dashboard gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob1n schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:08:
[...]

Ik dacht dat de iBook wel coreimage had? (de laatste uit de serie dan?) Want ik kan me herinneren dat je wel gewoon dat "ripple" effect krijgt als je een widget op je dashboard gooit.
yep. de 1.33 GHz versie. Ik heb nu net de 1.2 GHZ versie..lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Murcielago schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:26:
[...]

Geen idee eigenlijk, het ging gewoon vanzelf. Ze sprongen zo tevoorschijn in mn finder. Daarom was ik zo enthousiast over. Ze stonden er bij de eerste boot gelijk al op.
Hier de ene keer wel, andere keer niet. Als ze niet tevoorschijn komen kan ik wel handmatig via appeltje + k connecten naar de andere pc en verschijnt die pc wel weer in de finder kolom. Tamelijk irritant als het soms wel en soms niet werkt.... (en dit ligt toch echt aan leopard en niet aan mijn Vista pc's die allemaal netjes met elkaar commiceren en eerder mijn macbook met tiger ook niet liepen te irriteren)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:36:
[...]

yep. de 1.33 GHz versie. Ik heb nu net de 1.2 GHZ versie..lol
Dat ging toch juist om het verschil tussen een Radeon 9550 en een Radeon 9200. De 9200 kon dat nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
[...]

Heb je Mac bij de systeeminstellingen ook dezelfde netwerknaam meegegeven als de windows pc's? Volgens mij zou dit niet uit mogen maken, maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorijn
  • Laatst online: 28-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:46:
Fijn weer, 6 dagen te vroeg mijn MacBook Pro gekocht.
Om de update gratis te krijgen

Je kunt het pakket hier bestellen:
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Ik was 5 dagen te vroeg, ik heb de Appel Store gebeld en 70 euro korting ontvangen. Deze storten ze dan naderhand terug op je rekening.

PSN: Jorijnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35

fjs

PSN: ftltc

[...]

Op je windows moet je de domeinnaam veranderen in WORKGROUP. Toen ik dat deed werkte het gelijk. Vroeger kon ik onder 10.4 de domeinnaam veranderen, alleen kan ik dat onder 10.5 nog niet terug vinden en aangezien standaard de domeinnaam workgroup is in osx....

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

fjs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:28:
[...]

Op je windows moet je de domeinnaam veranderen in WORKGROUP. Toen ik dat deed werkte het gelijk. Vroeger kon ik onder 10.4 de domeinnaam veranderen, alleen kan ik dat onder 10.5 nog niet terug vinden en aangezien standaard de domeinnaam workgroup is in osx....
Het staat onder System Preferences > Networks > [je netwerkverbinding] > WINS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat was het probleem met Adobe Aftereffects CS3?
Want met een update naar leopard en AE al installed, zie ik geen probleem hier.
Alles werkt perfect, of mis ik iets?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, het lag dus niet aan mijn oren.
Important Note: iWOW does not currently work with Leopard. We are working on a resolution to this issue and expect to provide an update.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Hebben jullie dat ook? Als je via schijfhulp de bevoegdheden controleerd, dat er veel ACL errors naar boven komen, die niet herstelbaar zijn?

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/456/afbeelding1bd6.png

Zie hier het 'probleem' op het apple forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren Leopard geinstalleerd. Eigenlijk zonder problemen, alleen m'n dvd-lezer deed een beetje moeilijk opeens :(
Verder draait ie perfect, even nog wat tweaken en dan is ie klaar. Adobe CS3 werkt ook goed, ben er alleen nog niet echt mee aan de slag geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik had graag gehad dat mijn video's in frontrow fullscreen werden afgespeeld, dus zonder zwarte balken. ik heb dit ingesteld in Quicktime, maar dit verandert er niks aan. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe iCal niet echt een verbetering vindt? Je moet nu op een item dubbelklikken en naar onderen scrollen om de beschrijving te zien, waarna de beschrijving bovenop je agenda komt. Ik vond het fijner om de details gewoon links naast het scherm te zien.
Iemand enig idee of de oude functionaliteit hiervan terug te halen valt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 22:58
Amsn werkt hier en cam ook!!.

Voor de rest ben echt 0 problemen tegengekomen.
Netwerkshares werken (xp/samba shares) worden netjes in rijtje weergegeven.
Printer werkt direct.
Alle problemen die ik lees heb ik nog geen last van gehad.

Weet iemand of je een 500gb schrijf kan splitten voor timemachine?
Dus 400gb in fat en rest voor timemachine. (wil alleen paar kleine mappen backuppen)
En of dat zonder dataverlies kan in os x O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Mijn PB G4 wordt niet goed meer wakker na sleep; je hoort wel dat 'ie aan gaat (led stopt ook met pulseren), maar de externe monitor krijgt geen signaal. De klep is dicht, maar ook de monitor openklappen zorgt niet voor beeld op de ingebouwde of de externe monitor. Enige remedie: computer uitzetten.
Wat zou het zijn en waar moet ik naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Erwinvz1 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:38:

Weet iemand of je een 500gb schrijf kan splitten voor timemachine?
Dus 400gb in fat en rest voor timemachine. (wil alleen paar kleine mappen backuppen)
En of dat zonder dataverlies kan in os x O-)
Ja, dat kan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Datafeest schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe iCal niet echt een verbetering vindt? Je moet nu op een item dubbelklikken en naar onderen scrollen om de beschrijving te zien, waarna de beschrijving bovenop je agenda komt. Ik vond het fijner om de details gewoon links naast het scherm te zien.
Iemand enig idee of de oude functionaliteit hiervan terug te halen valt?
Ben het gedeeltelijk met je eens, vind het zelf wel prettiger dat het nu in een popup staat, echter werkt die popup nu niet ideaal. Ik zou het prettig vinden als ik direct kan gaan editten in die popup (zonder eerst op de edit knop te drukken) en de popup mag wel iets aangepast worden zodat het allemaal net wat beter past en er wat netter uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Ik heb gister wat fonts geinstalleerd van mijn oude schijf, maar op de een of andere manier heeft hij een lettertype veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.robbieb.nl/mail.png
Mail

Afbeeldingslocatie: http://www.robbieb.nl/macosx.png
OneMoreThing

Weet iemand welk lettertype dit is? en zou iemand mij deze dan even toe kunnen mailen? (berendsrob[apenstaartje]gmail[punt]com)

bvd.

Voor de rest nog zeer tevreden met Leopard.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Mij is verteld dat er ook een Leopard DVD in de omgang is die wel een upgrade is.
Je kunt met deze DVD alleen installeren op een systeem waar al een OSX op staat.
Weet iemand hier van af?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
RobbieB volgens mij moet je je fontscache opnieuw laten aanmaken, weet niet precies hoe though.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

whitehouse schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:45:
Mij is verteld dat er ook een Leopard DVD in de omgang is die wel een upgrade is.
Je kunt met deze DVD alleen installeren op een systeem waar al een OSX op staat.
Weet iemand hier van af?
Topic niet doorgelezen?

De leopard install kent 3 opties:
Update / upgrade.
Clean install met maken van backup map van je gegevens
Clean install, met schoonmaken van je HDD.

De DVD is maar 1 DVD.
Single Licence versie DVD is 100% gelijk aan Familie pack, maar de licentie is voor 5 Mac's.
(misschien krijg je wel meer apple stickers bij het family pack :P )

[ Voor 16% gewijzigd door weeraanmelden op 31-10-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Nog even betreffende alle 802.1x problemen. Zie ook lange thread hier:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5680064

Ik vermoed dat dit toch wel een van de eerst bugfixes gaat worden voor 10.5. Apple is ongetwijfeld niet blij met zo veel ontevreden universiteiten en bedrijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vraag niet goed gelezen?

Whitehouse heeft 't over de drop-in DVD's. Die upgraden idd alleen een 10.4 installatie, en zijn bedoeld voor computers die verkocht worden met 10.4 op de hdd sinds 26 oktober.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Simon schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:47:
RobbieB volgens mij moet je je fontscache opnieuw laten aanmaken, weet niet precies hoe though.
Het is al opgelost met Linotype FontExplorer X

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
CyBeR schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:16:
[...]

Vraag niet goed gelezen?

Whitehouse heeft 't over de drop-in DVD's. Die upgraden idd alleen een 10.4 installatie, en zijn bedoeld voor computers die verkocht worden met 10.4 op de hdd sinds 26 oktober.
en zijn die drop-in dvd's allemaal gelijk? (dus als je er 1 ontvangt bij een MacBook dan werkt hij ook op MacMini) ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Laatst online: 07-09 23:10
en hoe dan? Kan dat gewoon met Disk Utilities? Misschien kun je een korte uitleg geven over de te nemen stappen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Kan best... De installatie DVD van mijn MacBook werkt ook niet op mijn Mac Pro

Volgende week krijg ik 10.5 Server binnen (Developer).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Erikdevries schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:37:
[...]

Kan je dit niet oplossen door een symlink van /USER/Music/iTunes naar je externe schrijf te maken? (er vanuit gaande dat je al je muziek op die externe disk hebt staan en dus /USER/Music/iTunes niet gebruikt).
klopt
ik heb een alias gemaakt naar de iTunes Library. echter, het blijft een imo overbodige handeling. en de lijst blijft nog tamelijk lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

whitehouse schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

en zijn die drop-in dvd's allemaal gelijk? (dus als je er 1 ontvangt bij een MacBook dan werkt hij ook op MacMini) ?
Als ze gelijk zijn aan de DVD's bij die je krijgt bij nieuwe Mac:
Nee:
Mijn iMac DVD werkt niet op mijn MacBook en viseversa.

Edit: spuit 11 (2x :P)

[ Voor 3% gewijzigd door weeraanmelden op 31-10-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Als ik het goed begrijp, heb ik nu dus een OS van een family pack op mijn nieuwe IMac geinstalleerd, en wilde ik op de macmini, die ik al een tijdje heb, het luipaard dat ik kreeg via uptodate installeren.

Dit kan dus niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Korakal schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:45:
Mijn PB G4 wordt niet goed meer wakker na sleep; je hoort wel dat 'ie aan gaat (led stopt ook met pulseren), maar de externe monitor krijgt geen signaal. De klep is dicht, maar ook de monitor openklappen zorgt niet voor beeld op de ingebouwde of de externe monitor. Enige remedie: computer uitzetten.
Heb jij Leopard, of Tiger? Ik heb exact hetzelfde probleem, maar werk nog op Tiger (10.4.10). Hoogst irritant....

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Laatst online: 15:07
[...]

Ik heb het probleem gevonden. Kreeg ineens een ingeving dat het wel eens aan de firewall kon liggen.
System Preferences --> Security --> Firewall. En dan "Allow all incoming connections" aanzetten.

Nu kan je ook "Set acces for specific services and applications" aan zetten. Maar welke app je nodig toegang moet geven om je shares wel te zien weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Is er een mogelijkheid om verschillende overgangen te gebruiken in Spaces, zoals in VirtuaDesktop?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:19:
Is er een mogelijkheid om verschillende overgangen te gebruiken in Spaces, zoals in VirtuaDesktop?
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb al mijn thuiscomputers lid gemaakt van de werkgroep "WORKGROUP". Mijn MacBook Pro ziet alle shares automatisch, maar op de Windows XP PRO apparaten zie ik niet de shares die ik op mijn Mac heb aangemaakt. Zie ik nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:26:
Ik heb al mijn thuiscomputers lid gemaakt van de werkgroep "WORKGROUP". Mijn MacBook Pro ziet alle shares automatisch, maar op de Windows XP PRO apparaten zie ik niet de shares die ik op mijn Mac heb aangemaakt. Zie ik nog wat over het hoofd?
Heb je bij Systeemvoorkeuren > Delen > Bestandsdeling > Opties
wel "Deel bestanden en mappen via SMB" aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Als je Parallels gebruikt, schakel deze map dan uit als je Time Machine gebruikt, anders is je HD zo vol, vond al dat hij zo lang stond te back uppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
rob1n schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Heb je bij Systeemvoorkeuren > Delen > Bestandsdeling > Opties
wel "Deel bestanden en mappen via SMB" aangevinkt?
Jep die staat aan (File Sharing ook uiteraard). Ik zie nog steeds niet mijn shares. Wel de standaard public map, maar als ik dan in die drop box wil gaat het ook niet. :/

edit: dat drop box snap ik nu wel, dat is dan zogenaamde write only.

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 31-10-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Offtopic:

Dit is overigens wel erg grappig :-)

http://www.nu.nl/news/129...laptop_is_een_Mac%27.html
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, Leopard _/-\o_ Wat werkt 't allemaal heerlijk en vloeiend! Ik heb op een andere machine nog Tiger draaien en toen ik daar na 3 dagen Leopard gebruik achter ging zitten was 't gewoon ineens 'anders'. Ik gebruik spaces en quicklook volop...wil niet meer zonder :)

Het enige wat ik gewoon echt minder vind is dat Java 6 niet met de Leopard release is meegekomen. Dit is voor Java dev'ers die graag hun ding op het OS X platform doen echt erg vervelend (draai nu al zeer lang 1 of ander beta project ofzo). Komop Apple, doe er is wat aan! Of laat het beheer lekker over aan Sun, zodat we gelijk lopen met de andere OS'es!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige video podcasts spelen twee keer zo snel af terwijl de audio gewoon op een normale snelheid afspeelt. Heeft iemand ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 22:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hoe kan je in mail eigen html sjablonen invoegen? Is iemand dat al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:58:
Sommige video podcasts spelen twee keer zo snel af terwijl de audio gewoon op een normale snelheid afspeelt. Heeft iemand ook zoiets?
Dat heb ik ook als ik met QuickLook videobestanden bekijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:32
Idem hier, update naar leopard ging prima, alles werkt (en door de nieuwe schedulers voelt t aan als mn linux desktop: super snel), alleen de "vastloper/videosignaal issue" na een sleep heb ik ook net gehad, even afwachten of t structureel is (de keer ervoor kwam ie netjes uit sleep)

Verder mis ik nog steeds een fatsoenlijke partitioner in osx (die naast gpt ook mbr snapt)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dan zullen de meesten dit ook wel lelijk vinden, maar ik vind het een zegen :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.inflatablemouse.com/mydock.jpg

Geen domme bolletjes meer onder mn icoontjes. Zo komt Leopard er uiteindelijk wel uit te zien zoals ik graag zou willen ;) .

Verhaaltje, en ik ben het helemaal eens met Clank75 (commentaar).

Artikel gaat over het terug zetten van de driehoekjes uit Tiger, maar dat heb ik dus aangepast met lege transparante PoNGetjes. Geweldig die rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
InflatableMouse schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:44:
Dan zullen de meesten dit ook wel lelijk vinden, maar ik vind het een zegen :)

[afbeelding]

Geen domme bolletjes meer onder mn icoontjes. Zo komt Leopard er uiteindelijk wel uit te zien zoals ik graag zou willen ;) .

Verhaaltje, en ik ben het helemaal eens met Clank75 (commentaar).

Artikel gaat over het terug zetten van de driehoekjes uit Tiger, maar dat heb ik dus aangepast met lege transparante PoNGetjes. Geweldig die rust ;)
Ik vind die bolletjes niet zo storend, driehoekjes zouden ook niet verkeerd zijn. Maar geen indicatie van welke programma's openstaan zou ik erg vervelend vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Trouwens, ik kwam er perongeluk achter hoe je de Finder en trashcan icons kunt veranderen.

Nadat je de png's aanpast in Dock.app (zie interface lift guide) booten in safe mode. Waarschijnlijk wordt de cache dan sowieso geleegd en de icons herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
hoe boot je osx in safe mode ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Na het geluidje shift ingedrukt houden tot je het loading-icoon ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Laatst online: 18-11-2024
Niemand die weet waar frontrow zijn instellingen vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54

Licko

ZVDK

is het mogelijk om binnen leopard 2 partities samen te voegen?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hadden jullie dit al opgemerkt?

http://flickr.com/photos/38908546@N00/1764885977/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
Ik krijg Leopard niet geïnstalleerd :'(

Als ik de installatie start in OSX en op herstart klik dan boot ie weer gezellig door naar OSX. Als ik tijdens booten alt inhoud en Leopard DVD als boot device kies dan blijft ie hier hangen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/582b4217d1b9a78292578c80e3025612/full.jpg
(Scherm is oke btw, is reflectie)

Na 3 minuten hoor je DVD drive ook niet meer dus hij doen dan niks. Ik heb het paar keer geprobeert en tot 30 minuten gewacht maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Klinkt als een ik hem een gecopieerde dvd die niet bootable is, zo niet, even naar apple bellen en die lossen het zo voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arcana's Startupsound Prefpane werkt ook niet meer. Nu krijg ik wanneer ik het geluid van m'n MacBook aan laat staan het opstartgeluid van Apple weer te horen. Erg genant wanneer je je laptop in een stilteruimte aanzet :'-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Armo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:10:
Ik krijg Leopard niet geïnstalleerd :'(

Als ik de installatie start in OSX en op herstart klik dan boot ie weer gezellig door naar OSX. Als ik tijdens booten alt inhoud en Leopard DVD als boot device kies dan blijft ie hier hangen:

[afbeelding]
(Scherm is oke btw, is reflectie)

Na 3 minuten hoor je DVD drive ook niet meer dus hij doen dan niks. Ik heb het paar keer geprobeert en tot 30 minuten gewacht maar niks...
Als je hem heb gekocht Apple bellen. Als je de DVD hebt gedownload moet je deze via DiskUtil branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
LoeiOrdinair schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

Als je hem heb gekocht Apple bellen. Als je de DVD hebt gedownload moet je deze via DiskUtil branden.
Ik heb hem origineel. Zal morgen Apple eens bellen :)
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.