[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

erikafoort schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

Ik heb een E65 icm MBP probleemloos draaien ( syncen adresboek en agenda ). Het bellen vanuit adresboek werkt voor mij ook niet.
Dan ben ik erg benieuwd hoe je dat voor mekaar hebt gekregen. Misschien kan je je Direct Messages aanzetten..... dan houden we hier het topic schoon!

Of misschien voor alle andere E65 gebruikers, het hier posten hoe je het voor mekaar hebt gekregen zodat iedereen geholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
MarkvE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:15:
[...]
Ik zit ook op de HAN (1e jaars Communication & Multimedia Design) en heb een uur bij de helpdesk gestaan en samen alles geprobeerd om het werkend te krijgen. Blijkbaar zit er nog een bug in Leopard waardoor hij de DHCP host van het HAN netwerk niet goed communiceert, want hij self-signed zich een IP-adres aan wat hij eigenlijk van de DHCP zou moeten krijgen.
Zal me benieuwen hoe dat morgen op de Universiteit Twente gaat, hoorde vandaag al van iemand dat het niet lukt om op het 802.1x netwerk in te loggen. Morgen zelf maar eens proberen, zou zonde zijn als het niet meer werkt aangezien het in Tiger perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de allerlaatste beta versie werkte de 802.x wifi ook niet.
Hoe dat met de release versie zit ga ik morgen testen, maar ik ben bang dat het nog niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
Hmz heb ineens een vreemd probleem met Leopard.
Krijg op het bureaublad ineens een kader om m'n icoontjes als ik ze selecteer, ook schermen als firefox/thunderbird/adium/word/excel etc geeft ie een kader weer..wie weet wat dit is en hoe kan het uit? :? En heb ook ineens 2 x herstart, afmelden en zet uit in het menu staan..

[ Voor 12% gewijzigd door Fire_Bird op 29-10-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkvE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

De oplossing schijnt de Internet Connect.app van Tiger te gebruiken voor je verbinding. Maar laat Leopard deze nou net verwijderen als je Tiger upgrade. Dus ik ben vanaf nu opzoek naar iemand die mij het Internet Connect.app wil doneren, want ik heb geen zin om Tiger opnieuw op een partitie te installeren om een app eruit te halen.
Ik wil Internet Connect.app ook wel hebben, dus als iemand die kan sturen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Erikdevries schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:25:
[...]

Zal me benieuwen hoe dat morgen op de Universiteit Twente gaat, hoorde vandaag al van iemand dat het niet lukt om op het 802.1x netwerk in te loggen. Morgen zelf maar eens proberen, zou zonde zijn als het niet meer werkt aangezien het in Tiger perfect werkte.
802.1x werkt wel.. alleen schijnt hij het niet te onthouden.. Hier de instellingen voor de Universiteit Twente:
System Preferences
Network
Airport
Advanced
802.1x
Domain: User
+knop voor een nieuwe config. noem het WLAN of UT ofzo
Username: studentnummer@utwente.nl
Password: je wachtwoord
Wireless Network: WLAN
Authentication: TTLS (anderen uit)
Selecteer TTLS en kies: Configure
Selecteer PAP, laat Outer Identity leeg en klik OK.
Klik OK om de Airport setup uit te komen.
Bij Network Name, kies "Join Other Network"
Network Name: WLAN
Security: 802.1x WEP
User Name: studentnummer@utwente.nl
802.1X: WLAN of UT
Remember this network: Yes
Join.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag ook eindelijk iemand thuis die mijn Leopard pakketje in ontvangst kon nemen. Een systeem al geupgrade, de tweede is nu bezig. Moet zeggen dat ik er al wel mee gewerkt had, maar het is toch nog wel een stukje sneller dan Tiger. Jammer dat ik hier wisselende verhalen lees over 802.1X, dat was iets waar je bij Tiger altijd kon lachen naar Windows mensen. Die moesten allerlei toeren uithalen om het te laten werken en bij mijn in Tiger werkte het direct goed.

Binnenkort maar eens proberen hoe het bij mijn Universiteit gaat.
Tot nu toe ben ik nog een tevreden Leopard gebruiker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Red schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:25:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd hoe je dat voor mekaar hebt gekregen. Misschien kan je je Direct Messages aanzetten..... dan houden we hier het topic schoon!

Of misschien voor alle andere E65 gebruikers, het hier posten hoe je het voor mekaar hebt gekregen zodat iedereen geholpen is!
En N73-gebruikers. Naar het schijnt lukt het bij sommigen dus wel.

Het gekke is dat wanneer ik connect van mobiel naar iMac, het wel lukt, maar verbinden weer niet. Kan ook niets doen met het toestel. Alleen connecten.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Voor de mensen die Internet Connect.app uit Tiger graag willen. Ik heb er een backup van gemaakt en vanmiddag op mijn webspace gezet:

klik

Ik ga morgen kijken of 802.1x in Leopard gaat werken op de Hanzehogeschool in Groningen (Instituut voor ICT). Ik weet niet of iemand daar al ervaringen mee heeft, maar zoja dan zou ik die graag horen.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fire_Bird schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:30:
Hmz heb ineens een vreemd probleem met Leopard.
Krijg op het bureaublad ineens een kader om m'n icoontjes als ik ze selecteer, ook schermen als firefox/thunderbird/adium/word/excel etc geeft ie een kader weer..wie weet wat dit is en hoe kan het uit? :? En heb ook ineens 2 x herstart, afmelden en zet uit in het menu staan..
Waarschijnlijk voiceover ellende. Kijk eens bij Universal Access en zet het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
IT-Pro schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:51:
Voor de mensen die Internet Connect.app uit Tiger graag willen. Ik heb er een backup van gemaakt en vanmiddag op mijn webspace gezet:

klik

Ik ga morgen kijken of 802.1x in Leopard gaat werken op de Hanzehogeschool in Groningen (Instituut voor ICT). Ik weet niet of iemand daar al ervaringen mee heeft, maar zoja dan zou ik die graag horen.
Ik weet zeker dat deze werkt (1.5), hij komt uit een eerdere Leopard beta en ik heb hem gebruikt om op de RuG in te loggen.
Jouw versie is 1.4.3, geen idee of het veel gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
Eswip schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

802.1x werkt wel.. alleen schijnt hij het niet te onthouden.. Hier de instellingen voor de Universiteit Twente:

[...]
Ok dat klinkt al wat beter, bedankt voor de instellingen ga het morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
uruviel359 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:56:
Ik weet zeker dat deze werkt (1.5), hij komt uit een eerdere Leopard beta en ik heb hem gebruikt om op de RuG in te loggen.
Jouw versie is 1.4.3, geen idee of het veel gaat uitmaken.
De jouwe start wel maar vervolgens blijft er "Loading Internet Connect" staan. Tabjes klikken maakt ook geen verschil.
Mijn eigen gebackupte start zonder enig probleem, herkent AirPort als actief, ziet alleen niet welk netwerk verbonden is.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inquisitor is ook geupdate :*) Nu alleen iGrabnews en ik ben tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

IT-Pro schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:51:

klik

Het is mij wel gelukt om te connecten met het Hanze netwerk :) Check je DM,

Heb nu Leopard op mijn MacBook Pro en mij iMac staan, op bijde een clean install gedaan. En moet zeggen dat ik erg tevreden ben met Leopard. Alles werkt goed en lekker vlot :)

Alleen jammer van iGrabNews. Dat programma werkt veel beter als Unison.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oww man, wat is Frontrow extreem goed!!! Dit is dus echt helemaal de bom! Al jaren trouw en zeurend Windows Mediacenter fantaat! Altijd problemen met compatibliteit en het ontbreken van de (geintegreerde) mogelijkheid om DVD's als folders op te slaan..

Frontrow doet het allemaal en nog veel en veel beter. Ik kan haast niet wachten om Leopard's Frontrow te installeren op de nieuwste Mac Mini i.c.m. de EyeTV 610... There is a god! :)

Echt ben erg onder de indruk... Heb dus net twee weken mn 1e iMac ooit gekocht en sta nu al te trappelen om mijn vista mediaextender (a la xbox360 boeing747) de deur uit te smijten en er een nieuwe mac mini voor in de plaats te nemen..

Heb nu Windows Home Server draaien met al mn content. Vanaf de homeserver shares maak je gewoon aliasjes aan naar de video folder en het feest kan beginnen..

Ben benieuwd of de Mac Mini hierdoor ineens enorm aan populariteit gaat winnen want het is nu 100x beter dan de appleTV! Daar heb ik graag wat euros voor over...

Niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeroenGans schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

Ik heb met Tiger nu al problemen.. wegvallen van de verbinding na een 10 tal minuten.. moeilijk inloggen.. Hopeloos! Blijft behelpen (Faculteit FEM)
Het punt is dat het netwerk bij HAN gewoon een discussie opzich is. Dat netwerk is zo bagger, en ook onder windows ben je om de 10 minuten de verbinding kwijt. Het enige verschil is dat de plugin die onder windows de 801.2x mogelijk maakt (SecureW2) wat soepeler omgaat met reconnecten, dus meestal zit je er vervogens in 30 seconden ook weer op. Blijkbaar gaat dat onder OSX wat moeilijker. Inderdaad zowel onder Tiger als onder Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
Pacjack schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:24:
Ik ben in Address Book de mogelijkheid om SMS te versturen kwijt geraakt sinds ik Leopard gebruik. Met Tiger en mijn gepairde Nokia 6280 kon ik dat wel altijd.
Iemand met het zelfde probleem?
't Schijnt dat de hele bluetooth connectiviteit uit Address Book is verwijderd. Het is simpelweg niet meer mogelijk :(

macrumors.com > No Bluetooth link from Address Book in Leopard
discussions.apple.com > SMS in Address Book

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Red schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:25:
[...]

Ik zou graag willen zeggen hoe ik het gedaan heb maar het is niks speciaals volgens mij.
Bij Tigertje had ik al de plugin van nokia geinstalleerd ( ca dd 15-10-2007 ).
http://europe.nokia.com/A4299040
dat is dus om je isync te laten werken met je telefoon ( dit werkte ook voor de N80. De hele E en N serie van nokia staat er volgens mij bij )

afgelopen weekend dus de update naar Leopard en isync bleef draaien.

Zoals je ziet niks spannends maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:49:
[...]

En N73-gebruikers. Naar het schijnt lukt het bij sommigen dus wel.

Het gekke is dat wanneer ik connect van mobiel naar iMac, het wel lukt, maar verbinden weer niet. Kan ook niets doen met het toestel. Alleen connecten.
hoe doe je connectie vanaf de mobiel opstarten ? dat lukt mij weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik heb een vaag probleempje in Leopard mbt de harddisks die worden getoont op de desktop. Wanneer ik aangeef dat ik geen Harddisks wil zien op mn desktop, wordt die van mn OSX partitie mooi verborgen, terwijl die van mn bootcamp partitie zichtbaar blijft. Meer mensen problemen mee?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikafoort schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

Ik zou graag willen zeggen hoe ik het gedaan heb maar het is niks speciaals volgens mij.
Bij Tigertje had ik al de plugin van nokia geinstalleerd ( ca dd 15-10-2007 ).
dat is dus om je isync te laten werken met je telefoon ( dit werkte ook voor de N80. De hele E en N serie van nokia staat er volgens mij bij )

Zoals je ziet niks spannends maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
In dat geval zal het me ook moeten lukken. Eerst wachten tot de postbode Leopard afleverd en dan kijken of het ook lukt. Heb m'n MBP net een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
erikafoort schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

De E50 werkt in ieder geval niet meer met die plugin na een clean install. Maar in Leopard zit dan ook iSync 3.0 en de plugins van Nokia zijn voor 2.4. Maar aangezien Nokia zelf plugins uitbrengt zal er vast snel een update volgen.

Al blijft het belachelijk dat iSync maar een deel van de gangbare telefoons ondersteunt. Zoveel werk kan het nooit zijn, aangezien het met 3rd party software al tijden kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Serenity schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

De E50 werkt in ieder geval niet meer met die plugin na een clean install. Maar in Leopard zit dan ook iSync 3.0 en de plugins van Nokia zijn voor 2.4. Maar aangezien Nokia zelf plugins uitbrengt zal er vast snel een update volgen.

Al blijft het belachelijk dat iSync maar een deel van de gangbare telefoons ondersteunt. Zoveel werk kan het nooit zijn, aangezien het met 3rd party software al tijden kan...
Tjah, het blijft vreemd. Als ik iSync laat zoeken zegt 'ie mooi over mijn Nokia N73: 'Geen bruikbare telefoon'... o.i.d.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 00:26
rob1n schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:48:
[...]

Het punt is dat het netwerk bij HAN gewoon een discussie opzich is. Dat netwerk is zo bagger, en ook onder windows ben je om de 10 minuten de verbinding kwijt. Het enige verschil is dat de plugin die onder windows de 801.2x mogelijk maakt (SecureW2) wat soepeler omgaat met reconnecten, dus meestal zit je er vervogens in 30 seconden ook weer op. Blijkbaar gaat dat onder OSX wat moeilijker. Inderdaad zowel onder Tiger als onder Leopard.
Klopt helemaal :P

Ik ga morgen die andere internetconnect.app(s) proberen, ik kreeg ook alleen een self assigned ip vandaag. (en een directoryservice op 100%, maar dat deed ie thuis ook :x)

[ Voor 4% gewijzigd door messi op 29-10-2007 22:40 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:44:
Oww man, wat is Frontrow extreem goed!!! Dit is dus echt helemaal de bom! Al jaren trouw en zeurend Windows Mediacenter fantaat! Altijd problemen met compatibliteit en het ontbreken van de (geintegreerde) mogelijkheid om DVD's als folders op te slaan..

Frontrow doet het allemaal en nog veel en veel beter. Ik kan haast niet wachten om Leopard's Frontrow te installeren op de nieuwste Mac Mini i.c.m. de EyeTV 610... There is a god! :)

Echt ben erg onder de indruk... Heb dus net twee weken mn 1e iMac ooit gekocht en sta nu al te trappelen om mijn vista mediaextender (a la xbox360 boeing747) de deur uit te smijten en er een nieuwe mac mini voor in de plaats te nemen..

Heb nu Windows Home Server draaien met al mn content. Vanaf de homeserver shares maak je gewoon aliasjes aan naar de video folder en het feest kan beginnen..

Ben benieuwd of de Mac Mini hierdoor ineens enorm aan populariteit gaat winnen want het is nu 100x beter dan de appleTV! Daar heb ik graag wat euros voor over...

Niet normaal!
En de Mac Mini Superdrive is ook regiovrij te maken. je moet wel een proggie gebruiken om hem van regio te laten switchen (dus buiten Frontrow om) maar dat werkt ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:44:

Niet normaal!
offtopic:
Ik gebruik Vista Ultimate onder Fusion voor mediacenter extender naar mn 360. Ik stream zo 1080p wmvhd's met 5.1 geluid. Werkt goed al stottert het heel soms een beetje maar het is het enige waar ik mediacenter voor gebruik want voor al het andere streamwerk gebruik ik een pinnacle showcenter 200.

Ik krijg het met OSX niet voor elkaar deze Wmvhd's met flip4mac of iets dergelijks af te spelen, jij wel? Dan kan ik namelijk ook definitief die trage mediacenter rommel de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

even tussendoor over de bluetooth problemen: ik heb er hier geen. mijn treo synchroniseerd as usual.. (traag... :| maar goed, een gegeven paard etc.)

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 09:01

Scrummie

Think different

Scrummie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:13:
Zijn er meer mensen met problemen wat betreft de 1.08/1.09 update van Command and Conquer Tiberium Wars?

Ik krijg de patch niet geapplied, hij crashed al bij het opstarten van iPatcher. Als ik hem onder rosetta start start de patcher wel op, maar patched hij niet goed. Onder Tiger werkte het zonder problemen.

Sidenote: iPatcher is geen illegale software ofzo, maar een tootlje om patches voor apps te maken, zoals EA dus heeft gedaan voor C&C op de Mac.

Linkje naar de update:

http://www.apple.com/down...conquer3tiberiumwars.html
Bovenstaand probleem heb ik zelf maar even opgelost (oh wat ben ik trots op mezelf). Het punt is namelijk dat elke patch gemaakt met iPatch (www.ipatch.org, niets illegaals aan) een script bevat genaamd iPatcher, en die was niet compatible met Leopard. Nieuwe patches gemaakt met de nieuwste versie van iPatcher werken gewoon wel op Leopard. Het was dus gewoon een kwestie van een nieuwe patch maken, het iPatcher script uit die patch in de C&C patch zetten (en waarschijnlijk elke andere patch die problemen heeft met iPatcher) en het werkt zonder problemen.

Hier een iPatcher compatible met Leopard:

http://www.makeuppassie.nl/files/ipatcher.zip

Hoe maak je nu een oude patch compatible met Leopard? Je ctrl-klikt (of rechtermuisknop klik) op de patch, en kiest "Toon pakketinhoud". Er opent zich een finder window, daarin navigeer je naar:

Contents/MacOSX/

Daarin vind je het iPatcher bestandje, en je vervangt dat iPatcher met de mijne, en hoppa, je patch is Leopard ready. Zo heb ik het gedaan voor C&C TIberium Wars, en dat werkt als een zonnetje.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over stacks. ik heb een map gemaakt met programma shortcuts zodat me dock niet overvol raakt, en een map met documenten. nu wil ik graag een icoontje toewijzen aan beide stacks. probleem is dat de stack met programmas alle programmas op elkaar laat zien als icoon, en de map met documenten ziet er als een gewone map uit.
je stacks zien er dus altijd precies uit zoals de inhoud eruit ziet :/
is er een oplossing om het een vast icoon te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:24:
Even een vraagje over stacks. ik heb een map gemaakt met programma shortcuts zodat me dock niet overvol raakt, en een map met documenten. nu wil ik graag een icoontje toewijzen aan beide stacks. probleem is dat de stack met programmas alle programmas op elkaar laat zien als icoon, en de map met documenten ziet er als een gewone map uit.
je stacks zien er dus altijd precies uit zoals de inhoud eruit ziet :/
is er een oplossing om het een vast icoon te geven?
Denk het niet. Mijn downloadmap heeft een apart icoon, maar als stack in de dock geeft het inderdaad de inhoud weer. Wellicht dat iemand ergens een hack vindt binnenkort om dat uit te zetten, maar het lijkt me dat dit de bedoeling is van Apple.

Wat ik zelf een betere oplossing vind is Overflow.

Afbeeldingslocatie: http://www.stuntsoftware.com/images/Overflow/posterframe.jpg

Zelfde idee als stacks, maar dan veel beter te gebruiken. Eén icoon in de dock, klapt uit en geeft je een volledig naar eigen voorkeur in te delen overzicht van programma's die ook in categorieën kunnen worden ingedeeld. Op die manier heb je altijd een mooi overzicht van al je programma's, afhankelijk van wat je wilt doen.

Stacks zijn voor zoiets niet echt bedoeld, maar meer om snel een document te laden zonder de finder te openen. Dus het is handig bij downloads die net klaar zijn, of als je bijvoorbeeld met een project bezig bent en constant snel bestanden moet openen die in één specifieke map staan. Verder zijn stacks imho vrij waardeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 21:39
Na de upgrade werkte het verbinden met internet via mijn bluetooth telefoon niet meer. Ik heb de telefoon toen verwijderd uit de bluetooth instellingen en opnieuw ingesteld via de Bluetooth Setup Wizard. Hierbij kwam ik erachter dat Apple eindelijk een behoorlijk aantal modem scripts heeft ingebouwd voor verschillende merken telefoons. Voorheen gebruikte ik een 3rd party script wat ik zelf geïnstalleerd had (heb een Samsung i520, Samsung levert totaal geen mac-ondersteuning) maar nu kon ik gewoon selecteren dat ik een Samsung telefoon had. Na het invullen van de APN, username en password werkte de verbinding direct :)

Wel haal ik een max. snelheid van ~550kbps terwijl mijn telefoon HSDPA tot 1800kbps ondersteunt. Het netwerk van Vodafone tot tegenwoordig 3,6mbps dus het zou kunnen dat dit nog omhoog kan gaan als het netwerk rustiger is ofzo (ik hoop het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Inderdaad. Overflow is een super programma. En stacks komt niet in de buurt imo.
Eenmaal je Overflow gewoon bent kan je niet zonder. Overal waar ik kom lig ik op f1 te drukken.
Het zou een standaard programma in osx moeten zijn :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:58

Mad_Demon

de dokter

Ik zal mij nog maar even melden met m'n E61i. Ik gebruik de zelfde plugin van Nokia die ik ook in Tiger gebruikte en heb geen enkel probleem op beide systemen. Omdat ik rond de upgrade naar Leopard een aantal nieuwe toestelen heb gekocht had ik alle gepaarde apparaten verwijderd en ben ik met een lege lijst begonnen.

Stacks zijn alleen leuk voor de download folder. De applicaties zijn gewoon niet bruikbaar met stacks omdat het er simpelweg te veel zijn... Ik vind het dan ook jammer dat ik niet meer kan rechtsklikken op m'n app-icoon in de dock om m'n volledige programmalijst te kunnen zien.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
Wat vinden jullie van de batterij tijd tov tiger?

Wil mn macbook wel naar leopard tillen, maar als dat tenkoste gaat van veel batterij tijd (zoals vista doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
multipasser schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:38:
Inderdaad. Overflow is een super programma. En stacks komt niet in de buurt imo.
Eenmaal je Overflow gewoon bent kan je niet zonder. Overal waar ik kom lig ik op f1 te drukken.
Het zou een standaard programma in osx moeten zijn :)
Jammer dat je ervoor moet betalen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 00:26
Voor de mensen op de HAN: WiredLess werkt wel met leopard,

Afbeeldingslocatie: http://myskitch.com/matsimitsu/han-20071030-103200.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 12:46
Ik gebruikte de DeepSleep widget. Maar onder Leopard wil die niet echt goed meer werken, in zoverre: heel Dashboard regeert niet meer als ie erbij staat. Haal ik 'm weg en reboot ik de machine dan werkt Dashboard weer naar behoren...

Even een iets uitgebreidere symptoom beschrijving:
Ik kan DeepSleep installeren, maar op het moment dat het als widget op het Dashboard aanwezig is reageren alle widgets niet meer. Haal je 'm van Dashboard af (niet compleet verwijderen want dat lukt niet omdat het widgetsbeheer programma ook niet goed reageert) en je reboot de machine dan werkt Dashboard wel weer naar behoren.

Iemand enig idee?

[ Voor 36% gewijzigd door Myrdhin op 30-10-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik zit nu al 35 minuten op het wifi netwerk van de HAN (een nieuw record voor mij).
Ik heb de methode van Eswip geprobeerd.
messi schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:32:
Voor de mensen op de HAN: WiredLess werkt wel met leopard,

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de uograde werkte het nog niet goed met het vasthouden van het draadloos netwerk. Uit frustratie heb ik de disk er weer ingedaan er er weer overheen gerost. Nu blijft hij hem wel vasthouden. Alleennu vraagt mail elke keer om het pasword. Weet iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Mij is het maandag ook niet gelukt om een 802.1X verbinding op te zetten bij de Hogeschool van Amsterdam. Ben wel zover gekomen tot die 'user' instellingen, en ook bewaard. Dat kon ik ook weer aangeven bij het netwerk, maar dan kreeg ik standaard onderin TLS certificaat keuze, terwijl ik dat nergens had aangeven (TTLS). Heb toen in mn sleutelhanger alle .iChat, enz TLS certificaten weggegooid, dus ik probeer het vrijdag nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zAo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

Werkt deze truck niet meer?
defaults write com.apple.frontrow TrailerBypass http://www.apple.com/trailers/home/xml/current_720p.xml && killall "Front Row" 
die werkt hier niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
erikafoort schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:03:
[...]

hoe doe je connectie vanaf de mobiel opstarten ? dat lukt mij weer niet.
Zoeken naar nieuw apparaat en dan iMac selecteren, geef een PIN-code in en dan diezelfde PIN-code in het venster van OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om op het netwerk van de uva te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Is het mogelijk om een "post hier je schoolnetwerkproblemen & oplossingen topic te maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik had na de installatie van Leopard automatisch mijn 2 Windows pc's onder het kopje "SHARED" in de Finder. Nu is dat opeens verdwenen. Waar kan dit aan liggen? Ik heb niks veranderd en de 2 andere pc's staan nog gewoon aan. Hoe krijg ik ze weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- oops.. verkeerd topic :( sorry -

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
InfInIte schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:46:
Ik zit nu al 35 minuten op het wifi netwerk van de HAN (een nieuw record voor mij).
Ik heb de methode van Eswip geprobeerd.

[...]
Voor mensen die op de Universiteit Twente zitten, morgenavond moeten er enkele handleidingen voor Leopard komen op http://www.snt.utwente.nl

Mogelijk dat ook andere studenten hier wat aan hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik kan trouwens in Front Row wel alle videos afspelen in de "Movies" folder, maar zet ik wat in de "Pictures" folder, dan zijn ze niet terug te vinden in Front Row :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb 2 kleine dingentjes die nog niet helemaal lekker gaan

1) Firefox heeft soms problemen met GOT, de pulldown menu's werken dan niet meer om naar blz X te gaan, druk ik op vernieuwen dan werkt het vaak wel weer (kan ook een probleem met Firefox zelf zijn)

2) Photo booth werkt echt voor geen meter, ik zit namelijk niet in een studio en daardoor kan ik dus niet in parijs staan, onder een waterval staan of een bolletjes bahang hebben :(

Verder werkt het helemaal top :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Executor16 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:36:
Ik kan trouwens in Front Row wel alle videos afspelen in de "Movies" folder, maar zet ik wat in de "Pictures" folder, dan zijn ze niet terug te vinden in Front Row :/
De Pictures info haalt 'ie uit je iPhoto library.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 08-10 20:12
Net Leopard geïnstalled, installatie ging verder perfect en 't ziet er heel goed uit! Quick look, damn, briljante functie! Frontrow is om te :9~ en eindelijk support voor mijn foon in iSync, geweldige update!

Slechts een tweetal kleine puntjes:
1) De dock is minder vloeiend dan eerst, trekt mijn Mac dit gewoon niet of? (MacBook CoreDuo 2Ghz + 2Gb). Als ik de sidedock doe gaat het wel weer goed.

2) Iemand het volgende probleem?
Afbeeldingslocatie: http://www.noflow.nl/files/leopard_bug.png

De venster grootte wordt niet meegeschaald .. Niet echt vervelend, ik kan overal nog bij, maar slechts een schoonheids foutje.

Nu weer snel verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Hercul3s schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:55:
Net Leopard geïnstalled, installatie ging verder perfect en 't ziet er heel goed uit! Quick look, damn, briljante functie! Frontrow is om te :9~ en eindelijk support voor mijn foon in iSync, geweldige update!

1) De dock is minder vloeiend dan eerst, trekt mijn Mac dit gewoon niet of? (MacBook CoreDuo 2Ghz + 2Gb). Als ik de sidedock doe gaat het wel weer goed.
Ik heb dezelfde specs als jij, maar nergens last van... Ik had de eerst keer wel last van trage dashboard en expose.. nu niet meer..
[afbeelding]

De venster grootte wordt niet meegeschaald .. Niet echt vervelend, ik kan overal nog bij, maar slechts een schoonheids foutje.
Nee, dat heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Spotlight moet nog een tijdje indexeren in het begin; kan zijn dat daardoor het eea nog langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:54:
[...]

De Pictures info haalt 'ie uit je iPhoto library.
Ja dat had ik al meteen begrepen, maar de vraag is dus of het ook kan zonder dat je alles in iPhoto gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Dan nog wat vraagjes van mijn kant meteen:

1. In Front Row, kan ik custom images voor films instellen die in mijn movies folder staan? De eerste seconden van een film als thumbnail vind ik niet echt charmant staan, liever een promo poster ofzo.
2. Hoe kan ik in godsnaam net als in windows door dropdownmenu's scrollen met mijn keyboard. In photoshop wil ik nog wel eens blending modes bekijken, en dan is het nogal RSI-bevorderend als je een stuk of 30 keer moet klikken op die dropdown bar. Dan werken directional keys veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 08:25
Ik flush regelmatig de DNS cache omwille van DNS updates en daarvoor gebruikte ik altijd

code:
1
sudo lookupd -flushcache

sinds Leopard bestaat lookupd niet meer. Als je dus je DNS cache wil "flushen" gebruik je best het volgende commando.

code:
1
dscacheutil -flushcache

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drensenbrink schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:00:
Mij is het maandag ook niet gelukt om een 802.1X verbinding op te zetten bij de Hogeschool van Amsterdam. Ben wel zover gekomen tot die 'user' instellingen, en ook bewaard. Dat kon ik ook weer aangeven bij het netwerk, maar dan kreeg ik standaard onderin TLS certificaat keuze, terwijl ik dat nergens had aangeven (TTLS). Heb toen in mn sleutelhanger alle .iChat, enz TLS certificaten weggegooid, dus ik probeer het vrijdag nog eens.
Ik had het Donderdag even aan de praat gekregen, maar vandaag lukte het weer niet. Volgens mij mist er een 802.1x connect knop bij de eigenschappen, bij wired staat die er wel en kan ik zonder problemen verbinden. Met de tiger .app die eerder in de topic staat kan ik zonder problemen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dot.K schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:40:
Ik flush regelmatig de DNS cache omwille van DNS updates en daarvoor gebruikte ik altijd

code:
1
sudo lookupd -flushcache

sinds Leopard bestaat lookupd niet meer. Als je dus je DNS cache wil "flushen" gebruik je best het volgende commando.

code:
1
dscacheutil -flushcache
Ah dank, die had ik nog niet gevonden. Moet er wel bijzeggen dat 't volgens mij minder vaak nodig is bij leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Ik heb het zelfde, MBP 2,33 2GB. Hij is inderdaad niet vloeiend, niet storend schokkerig maar wel duidelijk schokkerig.

Dan heb ik het over het breder worden van Dock, niet het uitvergroten van de iconen. Dat gaat weer wel soepel.

[ Voor 12% gewijzigd door baquelappe op 30-10-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Volgend probleem:

Stout als ik ben download ik alvast een dmg van leopard terwijl ik wacht op mijn bestelling. Is het nu mogelijk de dmg te mounten en op die manier te installeren, of zal ik deze toch eerst moeten branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Branden, je moet namelijk rebooten. En dan is je mount weer weg natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
PositiveCreep schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:48:
Volgend probleem:

Stout als ik ben download ik alvast een dmg van leopard terwijl ik wacht op mijn bestelling. Is het nu mogelijk de dmg te mounten en op die manier te installeren, of zal ik deze toch eerst moeten branden?
2 mogelijkheden ervoor

1. Branden op een dual layer DVD en booten vanaf schijf
2. ' Branden' op een externe harde schijf en booten vanaf USB/firewire.

Allebei de opties kan je doen via disk utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Ik heb trouwens soms dat Leopard denkt dat de command toets is ingedrukt. Ook als ik gewoon aan 't klikken ben en heel het toetsenbord niet aanraak ben ik opeens aan 't cmd+klikken. Als ik dan een paar keer op appeltje druk is het weer weg. Gebeurt niet heel vaak, maar heb 't nu al een paar keer gehad.

Iemand anders die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
Ik sta op het punt Leopard te installeren alleen vraag ik me af wat slimmer is, schone installatie of gewoon bijwerken ? Bijwerken is natuurlijk makkelijker want dan hoef ik niks te backuppen maar als het net zoals bij Windows installatie werkt dan ga ik wel voor een schone installatie >:)

Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Voor de veiligheid backuppen (iets dat je altijd moet doen trouwens), upgrade proberen, en wanneer dat mislukt een clean install.

Da's hoe ik het heb gedaan in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
Mooie shit, kben helemaal verliefd op Spaces. Timemachine gebruik ik niet echt. Vind het jammer dat je alleen mappen kunt excluden. Ik heb eigenlijk maar 1 map die gebackupt dient te worden en om nou alles te excluden voor die ene map is een beetje overdreven.

Nog geen problemen gehad, alleen 2x gehad dat als ik op de accu werkte (MacBook 1,83, 2GB, 160GB) dat hij opeens zei dat ik hem af moest sluiten, ik kon niks meer opslaan of wat dan ook. Heel raar, mssn dat het door mijn harde schijf komt die ik gister heb geinstalleerd, maar dat lijkt me sterk..
Meer mensen die dit probleem hebben?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 19:45
En zo moet het op de UvA:
Eswip schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
System Preferences
Network
Airport
Advanced
802.1x
Domain: User
+knop voor een nieuwe config. noem het uva
Username: 0067784@uva.nl
Wireless Network: uva
Authentication: TTLS (anderen uit)
Selecteer TTLS en kies: Configure
Selecteer PAP, laat Outer Identity leeg en klik OK.
Klik OK om de Airport setup uit te komen.
Bij Network Name, kies "Join Other Network"
Network Name: uva
Security: 802.1x WEP
User Name: studentnummer  (zonder @uva.nl !!!)
802.1X: uva
Remember this network: Yes
Join.

[...]

[ Voor 8% gewijzigd door 1Mark op 30-10-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:47:
[...]

offtopic:
Ik gebruik Vista Ultimate onder Fusion voor mediacenter extender naar mn 360. Ik stream zo 1080p wmvhd's met 5.1 geluid. Werkt goed al stottert het heel soms een beetje maar het is het enige waar ik mediacenter voor gebruik want voor al het andere streamwerk gebruik ik een pinnacle showcenter 200.

Ik krijg het met OSX niet voor elkaar deze Wmvhd's met flip4mac of iets dergelijks af te spelen, jij wel? Dan kan ik namelijk ook definitief die trage mediacenter rommel de deur uit doen.
GRappig, dit wilde ik nog testen, maar zie het nu er niet meer zo van in.. Gisteren even getest met Frontrow en ik ga dus echt een macmini scoren voor in de woonkamer..

Het lukt me net als jij nog niet om streaming wmvhd's af te spelen onder frontrow. Dit lukt in quicktime wel als ik het bestand lokaal op mn mac plaats. Hetzelfde voor .MKV bestanden. Lokaal perfect in Frontrow. Check 123macmini.com!
Hier moet wel uit te komen zijn.

Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, enne, voor diegenen die in Bootcamp het Windows partitie icoontje op de desktop willen verwijderen. Label je disk in windows naar .<naam> (puntje voor het label plaatsen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Armo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:00:
Ik sta op het punt Leopard te installeren alleen vraag ik me af wat slimmer is, schone installatie of gewoon bijwerken ? Bijwerken is natuurlijk makkelijker want dan hoef ik niks te backuppen maar als het net zoals bij Windows installatie werkt dan ga ik wel voor een schone installatie >:)

Iemand ervaring ?
Sterker nog, mijn installatie is nog van 2003 (powerbook) 10.3. Die heb ik gemigreerd naar mijn MBP met 10.4 anderhalf jaar geleden en nu weer ge-upgrade naar 10.5. Gaat allemaal prima, maar ik draai dan ook geen dwaze APE's ;)

Heb een paar programma's moeten updaten (Cisco VPN Client, Fan Control), maar de rest werkt allemaal als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Sinds gisteravond draai ik ook Leopard. Op zich gaat het lekker. Snelheidsverbetering, ziet er beter uit, enz, enz.
Er is alleen 1 probleem: mijn draadloze netwerkkaart wordt niet meer herkend, en dat is op z'n zachtst gezegd vervelend. Heb al gezocht maar kan niet echt iets vinden.

Nog meer mensen met dit probleem en, belangrijker, de oplossing??

Het gaat om een G4 powerbook 1.67
1.5 gig aan ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
NiteSpeed schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:53:
[...]

2 mogelijkheden ervoor

1. Branden op een dual layer DVD en booten vanaf schijf
2. ' Branden' op een externe harde schijf en booten vanaf USB/firewire.

Allebei de opties kan je doen via disk utility.
Thanks, ga ik het op de 2e optie wagen na het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind nog steeds problemen om op internet te komen via de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden. Hij heeft problemen te connecten via 802.1X verbinding. Hij moet dan een certificaat ophalen via TTLS ofzo. Ik heb er totaal geen verstand van, heeft iemand deze problemen gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:54:
Ik ondervind nog steeds problemen om op internet te komen via de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden. Hij heeft problemen te connecten via 802.1X verbinding. Hij moet dan een certificaat ophalen via TTLS ofzo. Ik heb er totaal geen verstand van, heeft iemand deze problemen gehad en opgelost?
Kijk 's op deze pagina en eentje terug, daar staan handleidingen wat je moet doen op andere scholen/universiteiten. Datzelfde geldt ook vast voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Of kijk even op het CMD2 forum.... daar staat de oplossing ook (www2.cmd.tech.nhl.nl) en Taco zou het in de FAQ zetten aldaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:13
Ik ben Leopard inmiddels aan het testen op een externe schijf.
Spaces werkt zoals verwacht ook met dual screen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/88129710.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
Heeft iemand 'Back to my Mac' al geprobeerd vanaf verschillende netwerken?
Ik was vandaag dus voor het eerst in staat om dit via school te proberen, maar mijn iMac verscheen nooit in Finder (van mijn MacBook).
Als ik thuis ben zie ik echter wel op beide computers de andere computer en kan ik ook bij de bestanden komen en het scherm delen (via wifi).

Ik dacht dat dit ook over het internet zou moeten werken zonder dat ik in mijn router thuis poorten open moet zetten. (UPnP staat aan op mijn router). Het kan natuurlijk zijn dat er op school iets wordt geblokkeerd waardoor dit niet mogelijk is.
Vanavond neem ik mijn MacBook mee naar mijn werk om het daar uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:51

RD

focus

Leopard 2 miljoen keer verkocht in het eerste weekend, zo daar kan je inderdaad ff een OS-je voor ontwikkelen. Weet iemand hoeveel keer Vista over de toonbank is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
willy83 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:54:
Ik heb 2 kleine dingentjes die nog niet helemaal lekker gaan

1) Firefox heeft soms problemen met GOT, de pulldown menu's werken dan niet meer om naar blz X te gaan, druk ik op vernieuwen dan werkt het vaak wel weer (kan ook een probleem met Firefox zelf zijn)

2) Photo booth werkt echt voor geen meter, ik zit namelijk niet in een studio en daardoor kan ik dus niet in parijs staan, onder een waterval staan of een bolletjes bahang hebben :(

Verder werkt het helemaal top :9
Weet iemand hier iets meer van, vooral Firefox op GOT is heel hinderlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
Eswip schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:57:
[...]

Voor mensen die op de Universiteit Twente zitten, morgenavond moeten er enkele handleidingen voor Leopard komen op http://www.snt.utwente.nl

Mogelijk dat ook andere studenten hier wat aan hebben.. :)
Zal me benieuwen of het afwijkt van mijn huidige instellingen. Met wat pielen heb ik het WLAN vandaag aan de gang gekregen, echter werkt het lang niet zo lekker als onder Tiger. Voorheen klapte ik mijn Macbook open en de rest ging van zelf (dus geen meldingen of wat dan ook), nu krijg ik een melding dat het preferred netwerk niet gevonden is en moet ik zelf het WLAN selecteren. Zou prettig zijn als dit netjes automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

RD schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:17:
Leopard 2 miljoen keer verkocht in het eerste weekend, zo daar kan je inderdaad ff een OS-je voor ontwikkelen. Weet iemand hoeveel keer Vista over de toonbank is gegaan?
Vanaf de frontpage:
Microsoft zegt in de eerste maand na de release van Vista op 30 januari jongstleden twintig miljoen licenties te hebben verkocht. Van Windows XP werden destijds in dubbel zoveel tijd 'maar' 17 miljoen kopieën verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

CyBeR schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:29:
[...]

Niet in leopard. In Tiger is front row idd een soort frontend voor iTunes-- als je uit front row gaat staat iTunes in de achtergrond gewoon je muziek te spelen. In leopard speelt front row zelf de muziek. Je kunt nu ook Front Row starten en exiten zonder dat iTunes opeens aan staat, zover dat nog niet zo was.
klopt. en dat is zwaar vervelend. de nieuwe Front Row zuigt.

Waarom? (in willekeurige volgorde)
- geen support voor Airport Express / Airtunes
- muziek in iTunes wordt stopgezet om Front Row te laden
- front row opent alleen /USER/Music/iTunes/iTunes Library (geen library op externe schijf)
- skippen gaat nu per hele minuut (terug en vooruit) i.p.v. in stappen van 30 (fw) en 10 (re) seconden
- nog steeds geen mogelijkheid om alleen op album artist te sorteren (zodat je artiest selecteert en dan het hele album ziet)
- screensaver werkt niet
- de nieuwe interface is 'overdone' op veel plaatsen, de volume bezels zijn afschuwelijk
- music videos worden niet achter elkaar doorgespeeld, wat vervelend is bij een compleet concert in clipjes
- music videos wordt de positie van onthouden. (alsof je de volgende keer midden in het liedje wilt beginnen)
- speellijsten kunnen wel geshuffled, echter niet blijven herhalen (repeat all)
- de supervette opstartanimatie van Front Row 1.0 is weg
- door loskoppelen van iTunes worden tracks niet meer naar last.fm gescrobbled
- door loskoppelen van iTunes wordt ook de playcount en andere velden niet bijgewerkt
- tv series worden in een (te) lange lijst weergegeven, i.p.v. per seizoen gesorteerd.

Enkele pro's
- album art voor tv series werkt
- 'now playing' in muziek ziet er gaaf uit
- (mits gedraaid vanaf de Macintosh HD) alles laadt snel en is vloeiend geanimeerd
- muziekvideos worden in een album op track gesorteerd, ipv op titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
InfInIte schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:16:
Heeft iemand 'Back to my Mac' al geprobeerd vanaf verschillende netwerken?
Ik was vandaag dus voor het eerst in staat om dit via school te proberen, maar mijn iMac verscheen nooit in Finder (van mijn MacBook).
Als ik thuis ben zie ik echter wel op beide computers de andere computer en kan ik ook bij de bestanden komen en het scherm delen (via wifi).

Ik dacht dat dit ook over het internet zou moeten werken zonder dat ik in mijn router thuis poorten open moet zetten. (UPnP staat aan op mijn router). Het kan natuurlijk zijn dat er op school iets wordt geblokkeerd waardoor dit niet mogelijk is.
Vanavond neem ik mijn MacBook mee naar mijn werk om het daar uit te proberen.
Je weet dat het een .Mac service is? Zonder .Mac subscription zal het dus niet werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
Hercul3s schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Je weet dat het een .Mac service is? Zonder .Mac subscription zal het dus niet werken :).
Ja dat weet ik, ik heb ook .Mac :) anders zou het thuis denk ik ook niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoet TM bij jullie werkt.
Bij mij loppt het niet geweldig.
Vertraagd heel veel maar vooral... ik kan niets terug halen.
In het begin wel maar na ongeveer 2 dagen is het afgelopen.

Inmiddels blijkt TM voor mij niet zo interesant en schuif mijn mapje eigenhandig even naar de ext HD.

2 keer heeft mijn iMac gehangen en had er meer dan een half uur voor nodig om het aan de praat te krijgen. Volgens mij zit TM een beeetje in de weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:06:
Of kijk even op het CMD2 forum.... daar staat de oplossing ook (www2.cmd.tech.nhl.nl) en Taco zou het in de FAQ zetten aldaar...
Thanks.. ben online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:32:
Ik ben benieuwd hoet TM bij jullie werkt.
Bij mij loppt het niet geweldig.
Vertraagd heel veel maar vooral... ik kan niets terug halen.
In het begin wel maar na ongeveer 2 dagen is het afgelopen.
Werkt perfect hier. Ik kan zo ongeveer alles terug halen tot 27 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
t-h schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:25:
[...]
- front row opent alleen /USER/Music/iTunes/iTunes Library (geen library op externe schijf)
Kan je dit niet oplossen door een symlink van /USER/Music/iTunes naar je externe schrijf te maken? (er vanuit gaande dat je al je muziek op die externe disk hebt staan en dus /USER/Music/iTunes niet gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s

[afbeelding]

Nu weer snel verder!
Ik zie nu ook dat ik het Oude Witte Systeemvoorkeuren logo heb ipv de nieuwe zwarte.

Probleem opgelost, hij had de oude laten staan, en de nieuwe stond gewoon onder programma's. Nu klopt ie :D.

Overigens, spaces ... briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:17
Ik ontdek net, dat ik toch ook een probleem heb met Leopard. Ik kan namelijk geen hyves profielen bekijken :| hyves.nl doet het zelf wel goed, maar zodra ik een profiel open, lijkt het of safari de boel wel rendered, hij download ook van alles, maar ik krijg een witte pagina, met een scrollbalk aan de zijkant. Als ik een profiel open waarin iemand zelf een achtergrond heeft gekozen, dan krijg ik alleen die achtergrond te zien. Alles selecteren onthuld ook geen teksten :S
Iemand anders ook dit probleem? Ik heb het overigens ook in Firefox geprobeerd, met precies hetzelfde resultaat.
Op de pc van m'n ouders, met IE, werken ze wel, dus lijkt niet aan de hyves servers te liggen oid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-10 11:54
Ik heb een tip en een vraag,

Tip:
Je kan met iChat als je een Jabber server vindt met MSN gateway ook op MSN met je iChat.

En me vraag is,

Me huisgenoot heeft een Windows Vista PC, maar ik zie die PC met ze shares niet automatisch in Finder te voorschijn komen, ik moet nog steeds handmatig connecten.
Mis ik iets, moet ik ergens een workgroup instellen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:10:
ergo: als het OS (en filesystem) van de 'sharende' machine geen hardlinks naar directories toestaat, is de share per definitie niet bruikbaar voor Time Machine. Op dit moment houdt dit dus in dat alleen Leopard machines een bruikbare share kunnen aanbieden.
Om hier even op terug te komen (het topic gaat zo snel en ik lees het maar 1x per dag gemiddeld):

Timemachine zou theoretisch prima op NTFS, FAT, Samba shares enz. moeten werken. Het is waar dat hij speciale hard links gebruikt in HFS+, maar hij doet dit altijd in een sparseimage file. Hij maakt maar 1 sparse image aan, installeert daarin een nieuw HFS+ filesystem, en gaat daarin zijn timemachine ding doen.

Kortom, het filesystem dat dient als opslag voor dat sparseimage heeft helemaal geen ondersteuning nodig voor hardlinks. Het hoeft niet eens HFS+ te kunnen lezen, het hoeft alleen maar het image op te kunnen slaan. Dit kan dus niet de reden zijn dat Apple ons niet toestaat om te backuppen naar een network drive.

Ik heb zelf eerder het vermoeden dat ze het niet handig vinden als we backuppen naar wireless Airport of Samba shares omdat de kans groot is dat als je met je laptop rondloopt je per ongeluk even buiten het netwerk gebied komt en verbroken wordt, met mogelijke corruptie van het sparseimage als gevolg. Misschien hebben ze in de AFP versie van Leopard hier iets nieuws ingebouwd om dit te voorkomen, bijvoorbeeld journalling of transaction support (bijv. writes die pas worden weggeschreven als ze compleet zijn). Maargoed dat is wat ik denk. Technisch zou het moeten kunnen (en dat bewijzen de developer builds ook waarin het wel kon).

Edit2: Ik zie nu dat arstechnica zegt dat het een gewone folder is en geen image. Maar op mijn mac mini is mijn timemachine backup wel degelijk een sparseimage. En de HD is gewoon met HFS+ geformatteerd. Misschien hebben ze een dev build gebruikt voor dat artikel?

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 30-10-2007 17:30 . Reden: Juiste persoon gequote 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond draai ik ook Leopard. Op zich gaat het lekker. Snelheidsverbetering, ziet er beter uit, enz, enz.
Er is alleen 1 probleem: mijn draadloze netwerkkaart wordt niet meer herkend, en dat is op z'n zachtst gezegd vervelend. Heb al gezocht maar kan niet echt iets vinden.

1.5 gig aan ram
Hier zelfde machine, 2 gig, niks aan de hand.
Werkt zelfs beter dan voorheen...sorry :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-10 11:54
Killkees schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:32:

1.5 gig aan ram
probeer dit is ... kan iig geen kwaad

your could reset the smc and the pram

(smc) shut the computer down then unplug everything from the computer then take the battery out then hold down the power button for 5 seconds then put the battery back and then the ac adapter and then start the computer

(pram) you restart the computer holding down the apple key option key P and R till you hear the start up sound twice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Voor mensen met 802.1x problemen. Zelfs na Join, kan je soms nog timeout en wachtwoord errors en zo krijgen, ondanks dat de info correct is. Ik heb al een keer 54 maal op Join moeten klikken om online te komen.

Ook herkent het in Twente niet dat je netwerk een 802.1x netwerk is en moet je iedere keer weer "Join Other Network" kiezen om online te kunnen, ondanks dat het een "preferred network" is en het automatisch zou moeten kunnen herkennen dat je dit netwerk al een keer eerder hebt gebruikt en ingesteld.

Ik heb persoonlijk de volgende radar tickets (apple bugreports) voor deze problemen lopen...
5567819
5567831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:14:
[...]

Hier zelfde machine, 2 gig, niks aan de hand.
Werkt zelfs beter dan voorheen...sorry :|
Gelukkig dat het bij jou wel werkt.... ;)

Voor mijn gevoel brokkelt er een stukje van de Apple-mythe af... (nooit problemen met software omdat Apple eigen hardware gebruikt....enz. enz.) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
djhartman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:37:
Voor mensen met 802.1x problemen. Zelfs na Join, kan je soms nog timeout en wachtwoord errors en zo krijgen, ondanks dat de info correct is. Ik heb al een keer 54 maal op Join moeten klikken om online te komen.

Ook herkent het in Twente niet dat je netwerk een 802.1x netwerk is en moet je iedere keer weer "Join Other Network" kiezen om online te kunnen, ondanks dat het een "preferred network" is en het automatisch zou moeten kunnen herkennen dat je dit netwerk al een keer eerder hebt gebruikt en ingesteld.

Ik heb persoonlijk de volgende radar tickets (apple bugreports) voor deze problemen lopen...
5567819
5567831
En hoe melden we zo'n bugreport aan? Ik heb er ook 2 namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Erikdevries schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:23:
[...]

Zal me benieuwen of het afwijkt van mijn huidige instellingen. Met wat pielen heb ik het WLAN vandaag aan de gang gekregen, echter werkt het lang niet zo lekker als onder Tiger. Voorheen klapte ik mijn Macbook open en de rest ging van zelf (dus geen meldingen of wat dan ook), nu krijg ik een melding dat het preferred netwerk niet gevonden is en moet ik zelf het WLAN selecteren. Zou prettig zijn als dit netjes automatisch kan.
Dit is idd het grote probleem.. echter is dit niet iets dat wij kunnen fixen, maar het is een bug (althans, laten we hopen dat het niet zo bedoeld is) in Leopard..

Zoals djhartman ook al zei, hiervoor lopen al bugreports bij Apple.. nu hopen dat ze er wat aan gaan doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:17
orillion schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:49:
Ik ontdek net, dat ik toch ook een probleem heb met Leopard. Ik kan namelijk geen hyves profielen bekijken :| hyves.nl doet het zelf wel goed, maar zodra ik een profiel open, lijkt het of safari de boel wel rendered, hij download ook van alles, maar ik krijg een witte pagina, met een scrollbalk aan de zijkant. Als ik een profiel open waarin iemand zelf een achtergrond heeft gekozen, dan krijg ik alleen die achtergrond te zien. Alles selecteren onthuld ook geen teksten :S
Iemand anders ook dit probleem? Ik heb het overigens ook in Firefox geprobeerd, met precies hetzelfde resultaat.
Op de pc van m'n ouders, met IE, werken ze wel, dus lijkt niet aan de hyves servers te liggen oid.

Alvast bedankt!
Inmiddels opgelost, kwam omdat ik adsubstract.css gebruikte...
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.