Dingen starten sneller op en als je met veel spul tegelijk werks (dus paar zware progs) dan gaat het geheel ook sneller.
Ik ben dit weekend ook over gegaan.
Mijn mini voor media-center die ik schoon heb geinstalleerd werkt als een charm, maar mijn macbook pro die ik voor dagelijks gebruik heb, heb ik geupgrade en dat is een ramp.
In eerste instantie lijkt alles in orde, maar er zitten ontsettend veel annoyances in waardoor ik een clean install volgend weekend ga doen.
O.a. heel veel activiteit op de achtergrond (en nee, niet TM en Spotlight), Finder bugs vanwege 'legacy'-settings in 10.4 (bijv. open nieuwe vensters in kolom modus, was geset in 10.4, maar die kan ik nu niet meer unsetten). En de ssh-agent van key chain werkt alleen in terminal als ik de key chain open heb staan.
erg vreemd allemaal. Verder ben ik over leopard erg te spreken. De login en keychain update kwam precies op tijd, want van die bug had ik ook last.
Hier en daar nog wat minor bugs en annoyances, maar over een maandje of 3 wanneer 10.5.1 uit is zeg ik, Apple, Chapeau! 6 maanden 'te laat' maar wel een OS dat staat als een huis!
Mijn mini voor media-center die ik schoon heb geinstalleerd werkt als een charm, maar mijn macbook pro die ik voor dagelijks gebruik heb, heb ik geupgrade en dat is een ramp.
In eerste instantie lijkt alles in orde, maar er zitten ontsettend veel annoyances in waardoor ik een clean install volgend weekend ga doen.
O.a. heel veel activiteit op de achtergrond (en nee, niet TM en Spotlight), Finder bugs vanwege 'legacy'-settings in 10.4 (bijv. open nieuwe vensters in kolom modus, was geset in 10.4, maar die kan ik nu niet meer unsetten). En de ssh-agent van key chain werkt alleen in terminal als ik de key chain open heb staan.
erg vreemd allemaal. Verder ben ik over leopard erg te spreken. De login en keychain update kwam precies op tijd, want van die bug had ik ook last.
Hier en daar nog wat minor bugs en annoyances, maar over een maandje of 3 wanneer 10.5.1 uit is zeg ik, Apple, Chapeau! 6 maanden 'te laat' maar wel een OS dat staat als een huis!
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik ben sinds gisteren ook over op Leopard. Heb een nieuwe installatie gedaan op mijn macbook omdat dat zo lekker opruimt. Alles draait hier als een zonnetje op een paar onvolkomen heden waar ik wel langsheen kan werken. Verder geen echte rariteiten gehad. heb verder met Boot Camp nog vista ge installeert wat ook goed draait. En zelfs Parallels doet wat hij doen moet. Kortom ik ben een tevreden tot nu toe. Allen jammer dat Parallels niet met meer spaces overweg kan. Hopelijk komt dat nog.
[ Voor 9% gewijzigd door teun-v op 28-10-2007 21:45 ]
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Ik was mijn desktop wat aan het opschonen. Ondanks dat ik van 1 gig naar 300 MB was gegaan (checked via meerdere wegen, waaronder du -sh /Desktop) bleef finder aangeven dat de desktop nogsteeds 1.03 GB inneemt. Ik had mijn prullenbak al leeg gemaakt.
Pas na een reboot werd 300 MB opgegeven.
Pas na een reboot werd 300 MB opgegeven.
minder swapping, overall voelt het dus responsiever aan. Ik ben zelf van 2GB naar 4GB gegaan in mn MBP en zelfs DAT merk je nog duidelijkSsparc schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:28:
Waaraan merk je het verschil tussen 1 en 2 Gb geheugen bij OSX. Heb een Mac Mini besteld maar twijfel of ik die upgrade nodig heb.
Launching containers into space
Je merkt het vooral bij het starten van applicaties en het switchen tussen actieve applicaties. De hamvraag is meer: wat doe je allemaal met je Mini?Ssparc schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:28:
Waaraan merk je het verschil tussen 1 en 2 Gb geheugen bij OSX. Heb een Mac Mini besteld maar twijfel of ik die upgrade nodig heb.
Bij mij was het geen option maar de alt toets.GoEV6 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:25:
Ik ben ook sinds vandaag over. Heb alleen een probleem met mijn prullenbak, ik krijg hem niet leeg, bestand is beveiligd. Krijg de melding dat als ik de Option ingedrukt houd dat het legen dan wel lukt, maar dat is niet het geval. Iemand een idee hoe ik hem leeg krijg?
To boldly go where no man has gone before...
Dat ís de option knop.
Leopard draait beduidend sneller dan Tiger op een iBook 1,33Ghz 512MB overigens. Zelfs alle fancy dock, finder en quickview dingen werken soepel. En 2-vinger-klik = rechtermuisknop-klik werkt nu ook *yay*
[ Voor 35% gewijzigd door Thunder op 28-10-2007 22:42 ]
Even RMK op de betreffende file klikken en dan get info kiezen. Vervolgens even unlocken. De optn toets werkt idd ook niet bij mij met gelockte bestanden.GoEV6 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:25:
Ik ben ook sinds vandaag over. Heb alleen een probleem met mijn prullenbak, ik krijg hem niet leeg, bestand is beveiligd. Krijg de melding dat als ik de Option ingedrukt houd dat het legen dan wel lukt, maar dat is niet het geval. Iemand een idee hoe ik hem leeg krijg?
Refresht de finder nu eindelijk op een juiste manier? Want dat is voor mij denk ik de no.1 irritatie die ik niet meer tegen wil komen.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Weet iemand hoe het zit met oude data structuren van bijvoorbeeld Mail of iCal na een clean install? Ik neem aan dat ik deze data kan backuppen naar een externe schijf en later kan terugzetten. Krijg ik daarbij geen problemen met de nieuwere versies in Leopard omdat ze de data structuur niet meer kennen?
Na vrijdag de installatie van Leopard:
- Export van QuickTime ivm Uitzendig gemist gaat super.
Omdat via Uitzending gemist je niet in OS X full screen wmv kan kijken exporteer ik het bestand altijd naar Quicktime (Export as Source).
Dit gaf altijd wel een wachttijd van een seconde of 10, maar nu gaat het perfect.
Gewoon opslaan als een bestand, en niets aan de hand.
- Samenwerking via mijn Vista Media Centre gaat perfect.
Alle gedeelde schijven zijn direct zichtbaar & reageren perfect.
No more marble of doom.
- De smart tags in e-mail zijn fenomenaal.
- 2 updates van beide macs waren binnen een half uurtje gefixed, en geen enkel vreemd probleem gehad.
(Uitzondering is GarageBand, die startte beide keren niet in een keer op. Daar is nu een update voor)
- Geen last van time machine gehad.
HDD er op aangesloten, en lekker TV gekeken op vrijdag toen de BackUp compleet was.
(Mijn automatische backup script via BackUp was automatisch uitgeschakeld omdat ik TimeMachine gebruik)
Overal voelt alles veel sneller aan, en ik heb nog geen 1 keer de marble of doom gehad.
Specs:
MacBook Cd2 1,83 Ghz, 1,5 Gb
iMac CD 1,83 Ghz, 1,5 GB
Ik zo willen dat ik deze testresultaten op mijn werk had
Omdat via Uitzending gemist je niet in OS X full screen wmv kan kijken exporteer ik het bestand altijd naar Quicktime (Export as Source).
Dit gaf altijd wel een wachttijd van een seconde of 10, maar nu gaat het perfect.
- Samenwerking via mijn Vista Media Centre gaat perfect.
Alle gedeelde schijven zijn direct zichtbaar & reageren perfect.
No more marble of doom.
- 2 updates van beide macs waren binnen een half uurtje gefixed, en geen enkel vreemd probleem gehad.
(Uitzondering is GarageBand, die startte beide keren niet in een keer op. Daar is nu een update voor)
- Geen last van time machine gehad.
HDD er op aangesloten, en lekker TV gekeken op vrijdag toen de BackUp compleet was.
(Mijn automatische backup script via BackUp was automatisch uitgeschakeld omdat ik TimeMachine gebruik)
Overal voelt alles veel sneller aan, en ik heb nog geen 1 keer de marble of doom gehad.
Specs:
MacBook Cd2 1,83 Ghz, 1,5 Gb
iMac CD 1,83 Ghz, 1,5 GB
Ik zo willen dat ik deze testresultaten op mijn werk had
Waarom wordt die 2-finger-right-click steeds genoemd?Thunder schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:37:
[...]
Dat ís de option knop.
Leopard draait beduidend sneller dan Tiger op een iBook 1,33Ghz 512MB overigens. Zelfs alle fancy dock, finder en quickview dingen werken soepel. En 2-vinger-klik = rechtermuisknop-klik werkt nu ook *yay*
Dit zat toch ook al in Tiger? Ik werk er zelf al jaren mee
misschien werkte het niet op een iBook met tiger?
een vraag waarvan het antwoord vast en zeker al gegeven is: Ik heb nu twee partities op mn MacBook 1e gen (OSX en een bootcamp partitie die ik meestal boot in VMWare) is het mogelijk om een clean install van leopard te doen op mn OSX partitie en mn bootcamp met windowsXP en andere programma's te behouden? zodat ik met een herinstall van vmware gewoon mn bootcamp partitie zoals vanouds kan gebruiken.
edit: terwijl ik het typte dacht ik: natuurlijk is dat mogelijk, waarom niet. naja toch wel fijn als iemand het kan bevestigen
een vraag waarvan het antwoord vast en zeker al gegeven is: Ik heb nu twee partities op mn MacBook 1e gen (OSX en een bootcamp partitie die ik meestal boot in VMWare) is het mogelijk om een clean install van leopard te doen op mn OSX partitie en mn bootcamp met windowsXP en andere programma's te behouden? zodat ik met een herinstall van vmware gewoon mn bootcamp partitie zoals vanouds kan gebruiken.
edit: terwijl ik het typte dacht ik: natuurlijk is dat mogelijk, waarom niet. naja toch wel fijn als iemand het kan bevestigen
[ Voor 12% gewijzigd door randje op 28-10-2007 23:31 ]
Met mijn iBook werkte het in ieder geval niet.baquelappe schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:19:
[...]
Waarom wordt die 2-finger-right-click steeds genoemd?
Dit zat toch ook al in Tiger? Ik werk er zelf al jaren mee
Verwijderd
Zeer mooi gezegd. Ik merk dit probleem in het begin bij heel veel windows-switchers. Ze kunnen niet de werkwijze van windows loslaten. Ik werk veel met windows en met osX. Mijn voorkeur gaat overduidelijk uit naar osX. Waarom? Omdat voor mij bij osX een computer werkt zoals ik vind dat een computer zou moeten werken en bij windows een computer werkt zoals de techneuten van microsoft vinden dat een computer moet werken. Dat is niet mijn manier. Ik ben geen techneut (tenminste niet in dit opzicht), ik ben een gebruiker en wil mijn natuurlijke denktrant zoveel mogelijk blijven vasthouden. Voor mij vind ik dat meer bij Apple dan bij microsoft. Bij windows moet ik veel te vaak dingen op een manier doen die misschien technisch wel te verklaren zijn, maar waar ik als gebruiker gewoon geen boodschap aan wil hebben. Het is dus bij Apple niet alleen think different, maar ook denk niet te omslachtig.Whieee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:21:
Al met al vraag ik me af of dit een reden zou moeten zijn om je Mac te verkopen. Apple en OSX zijn zeker geen 'hype' of 'mythe', maar de 'fout' die vrijwel elke niet-succesvolle switcher maakt (overigens ken ik er niet zoveel), is Apple of OSX 'kwalijk nemen' dat het niet werkt zoals het systeem dat ze gewend waren. OSX is geen Windows, dat is een feit. Is het beter? Ik vind van wel. Maar bovenal is het anders. Als je daar niet aan wil wennen, of niet aan kan wennen omdat het loslaten van oude gewoonten niet lukt, dan is OSX niets voor jou.
Apple zegt het zelf, en hierin hebben ze gelijk: Think different.
Ik heb laatst tegen een andere switcher gezegd: hou op met achter een Apple te denken in het keurslijf van windows, maar probeer te bedenken wat voor jezelf op dat moment logisch zou zijn. Vaak (helaas niet altijd) blijkt het dan bij Apple ook zo te werken. Het is dus niet alleen switshen van computer, maar ook van denktrant.
Verwijderd
Goed, na het lovende verhaal hierboven over OSX in het algemeen, ook even wat kritische en andere kanttekeningen bij onze luipaardje.
Ook op mijn G5 voelt Leopard vlotter aan. Het voelt voor mij lekker. Quick Look is nu al een verslaving voor me en ook Spaces zal ik vaak gaan gebruiken. Time Machine heb ik nog niet uitgeprobeerd en Mail iChat gebruikten ik nooit en zal dat waarschijnlijk nu ook niet gaan doen. Het dock vind ik echt niet mooi. Het zal wel wenen zijn, maar het is niet mijn smaak. Ook de doorzichtige menubalk heb ik mijn vraagtekens. Bij sommige (egale) achtergronden is het best mooi, maar wanneer je achtergrond wat drukker is, wordt het algauw vrijwel onleesbaar. De doorzichtigheid zou dus instelbaar moeten zijn.
Workaround: maak in photoshop aan de bovenkant van je bureaublad afbeelding een witte streep in dezelfde breedte van de menubalk en je balk lijkt weer ondoorzichtig.
Veder heb ik de indruk dat het beeld wel scherper is geworden, letters lijken er iets gestokener uit te zien, maar dat kan verbeelding zijn.
Ik gebruikte al de betaversie van Safari in Tiger, maar er zijn toch nog wel een paar verschillen te zien in de definitieve versie. Wat ik echt heel jammer vind is dat Inquisitor niet meer werkt. Dat was mijn favoriete zoekmethode. Ik vind verder vooral de manier waarop de nieuwe berichten in de RSS feeds worden weergegeven niet erg duidelijk en heb nog niet kunnen vinden waar ik eventueel de kleuren van de markering kan veranderen.
In het algemeen kan ik het met die amerikaanse recensent eens zijn: het is geen revolutie, maar evolutie. Zeker zijn geld waard, maar de marketingslogan van Apple: koop voor 129 euro een nieuwe computer, is natuurlijk grote onzin.
Ook op mijn G5 voelt Leopard vlotter aan. Het voelt voor mij lekker. Quick Look is nu al een verslaving voor me en ook Spaces zal ik vaak gaan gebruiken. Time Machine heb ik nog niet uitgeprobeerd en Mail iChat gebruikten ik nooit en zal dat waarschijnlijk nu ook niet gaan doen. Het dock vind ik echt niet mooi. Het zal wel wenen zijn, maar het is niet mijn smaak. Ook de doorzichtige menubalk heb ik mijn vraagtekens. Bij sommige (egale) achtergronden is het best mooi, maar wanneer je achtergrond wat drukker is, wordt het algauw vrijwel onleesbaar. De doorzichtigheid zou dus instelbaar moeten zijn.
Workaround: maak in photoshop aan de bovenkant van je bureaublad afbeelding een witte streep in dezelfde breedte van de menubalk en je balk lijkt weer ondoorzichtig.
Veder heb ik de indruk dat het beeld wel scherper is geworden, letters lijken er iets gestokener uit te zien, maar dat kan verbeelding zijn.
Ik gebruikte al de betaversie van Safari in Tiger, maar er zijn toch nog wel een paar verschillen te zien in de definitieve versie. Wat ik echt heel jammer vind is dat Inquisitor niet meer werkt. Dat was mijn favoriete zoekmethode. Ik vind verder vooral de manier waarop de nieuwe berichten in de RSS feeds worden weergegeven niet erg duidelijk en heb nog niet kunnen vinden waar ik eventueel de kleuren van de markering kan veranderen.
In het algemeen kan ik het met die amerikaanse recensent eens zijn: het is geen revolutie, maar evolutie. Zeker zijn geld waard, maar de marketingslogan van Apple: koop voor 129 euro een nieuwe computer, is natuurlijk grote onzin.
Oh ja?Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:31:
Wat ik echt heel jammer vind is dat Inquisitor niet meer werkt. Dat was mijn favoriete zoekmethode.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er zijn twee 'oplossingen' langsgekomen:
- http://macromates.com/blog/2007/inputmanagers-on-leopard/
- http://www.tuaw.com/2007/...-in-safari-3-for-leopard/
Kan iemand eens vertellen hoe een van beide werkt? Bovenste lijkt veel gedoe en is niet blijvend. De onderste heb ik gedownload, en dan staat het icoon mooi in m'n Dock als ik het start, maar verder gebeurt er weinig
Inquisitor en Safari Block zouden in ieder geval erg fijn zijn.
- http://macromates.com/blog/2007/inputmanagers-on-leopard/
- http://www.tuaw.com/2007/...-in-safari-3-for-leopard/
Kan iemand eens vertellen hoe een van beide werkt? Bovenste lijkt veel gedoe en is niet blijvend. De onderste heb ik gedownload, en dan staat het icoon mooi in m'n Dock als ik het start, maar verder gebeurt er weinig
Inquisitor en Safari Block zouden in ieder geval erg fijn zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Serenity op 29-10-2007 00:53 ]
Aah, voor Inq is al een update, nice. Nu de rest nog
Die macromates oplossing werkt perfect. Zo draait Inquisitor nu, zelfs. (Hoewel ik die update in mij screenshot nog niet had.) PlugSuit werkt tot zover minder goed maar 't gaat wel de goede kant op.
Verwijderd
O ja, wat ik nog vergeten was: ik baal ervan dat mijn telefoon, een SE m600i, nog steeds niet herkent wordt in isync.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 01:30 ]
Inderdaad, had er nog zo op gehoopt! Kan nog steeds niet het adresboek synchronisen e.d.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:29:
O ja, wat ik nog vergeten was: ik baal ervan dat mijn telefoon, een SE m600i, nog steeds niet herkent wordt in isync.
mis wel een paar "features"/"opties" die in de beta wel zaten, bv. in de Beta kon ik Time Machine laten backuppen naar een gemounte disk (samba), kan 't nu niet instellen... erg jammer dat het perze een USB/FW of Mac OS X Server disk moet zijn!
voorderest, zeer tevreden
[ Voor 25% gewijzigd door teh_twisted op 29-10-2007 02:46 ]
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Is het manueel editen van de device list geen oplossing? Zo heb ik het ook gedaan voor mijn telefoon. Gewoon een entry gemaakt voor mijn telefoon, met als basis een "gelijkaardige".Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:29:
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
Ik werd 5 minuten geleden verrast door een ouderweste kernel panic toen ik mn imac G5 uit z'n slaap haalde. Eerst een volledig geblurd dock (WTF?) en toen een "we are hanging here" ...
Dit is niet helemaal lekker.
Dit is niet helemaal lekker.
Je kan in de flip4mac prefpanel aangeven dat je WMV wil starten in een externe quicktime player (eerste tab, onderste vinkje). Dan kan je gewoon appletje-F doen in Quicktime.weeraanmelden schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:15:
Verwijderd
En wat nog erger is: het programmaatje p990iCal dat ik tot nu toe gebruikte om die telefoon te syncen met ical werkt ook niet meer onder 10.5Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:29:
Verwijderd
Ben bang van niet. De telefoon werkt op Symbian UIQ 3.0 en Apple weigert daar ondersteuning voor te geven.Wirehead schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 04:48:
[...]
Is het manueel editen van de device list geen oplossing? Zo heb ik het ook gedaan voor mijn telefoon. Gewoon een entry gemaakt voor mijn telefoon, met als basis een "gelijkaardige".
Ik heb dat met mijn N73, connect wel, verbind alleen niet, dus ook iSync wil niet. Lijkt aan Smartphones te liggen, mijn Samsung G600, wat Leopard een mobiele telefoon vind, doet het prima.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:29:
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Zo, even de +'en en -'en van enkele dagen Leopard:
+ ziet er weer een stuk mooier en frisser uit
+ Nieuwe features als stacks, spaces en coverflow zijn erg prettig en functioneel
+ 't lijkt allemaal een beetje snapier
- Coverflow lijkt geen cache te hebben, icoontjes worden dus steeds weer opnieuw geladen, en dat gaat niet altijd even snel
- Time machine werkt simpelweg niet op een non-OSX netwerk share. In eerdere builds zou dit wel gewerkt hebben, dus argumenten dat het perse een HFS+ fs zou moeten zijn is gewoon onzin.
- Stacks kun je alleen maar aan de rechterkant van je dock neerzetten i.p.v overal
- iSCSI initiator hebben ze er weer uit gesloopt
+ ziet er weer een stuk mooier en frisser uit
+ Nieuwe features als stacks, spaces en coverflow zijn erg prettig en functioneel
+ 't lijkt allemaal een beetje snapier
- Coverflow lijkt geen cache te hebben, icoontjes worden dus steeds weer opnieuw geladen, en dat gaat niet altijd even snel
- Time machine werkt simpelweg niet op een non-OSX netwerk share. In eerdere builds zou dit wel gewerkt hebben, dus argumenten dat het perse een HFS+ fs zou moeten zijn is gewoon onzin.
- Stacks kun je alleen maar aan de rechterkant van je dock neerzetten i.p.v overal
- iSCSI initiator hebben ze er weer uit gesloopt
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Mijn N73 doet het zonder problemen. Zowel adresboek en ical syncen netjes.THE_BASE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:23:
[...]
Ik heb dat met mijn N73, connect wel, verbind alleen niet, dus ook iSync wil niet. Lijkt aan Smartphones te liggen, mijn Samsung G600, wat Leopard een mobiele telefoon vind, doet het prima.
Smart tags?weeraanmelden schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:15:
Mail.app lijkt iig flink verbeterd, de oudere versies van Mail hadden altijd flinke problemen met mijn (IMAP) mailbox. De IMAP folders klopte altijd voor geen meter en Mail ging plat voor hij al m'n emails gedownload had

Ik vind zelf de nieuwe front row look, niet echt super. Het wijkt weer af van andere onscreen controls, zoals volume en play/pause. Goed, dat is niet zo erg, maar wat ik wel mis is de "resume" functie bij films. Dit werkt niet meer of bij mij niet meer. Dat was juist handig bij vorige front row.
Is dit in te stellen of gewoon weggelaten in Leopard?
Stuur maar eens een e-mail naar je zelf met de volgende opties:bartvb schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:37:
[...]
Smart tags?
Mail.app lijkt iig flink verbeterd, de oudere versies van Mail hadden altijd flinke problemen met mijn (IMAP) mailbox. De IMAP folders klopte altijd voor geen meter en Mail ging plat voor hij al m'n emails gedownload hadDit lijkt allemaal een heel stuk beter te werken in Leopard. Nu nog wachten op goede OmniFocus/Mail.app integratie
"as zaterdag om 15:00 xxx doen"
En ergens iets van een adresverwijzing.
Als je dan de regel "as zaterdag om 1500" aanklikt, krijg je de optie ;
"maak iCal activiteit aan"
Je ziet dan het volgende:
Datum is as zaterdag 3 november
Onderwerp is je onderwerp van het bericht/inhoud van het bericht.
En het adres wordt toegevoegd bij lokatie.
Dan moet je dit aanvinken bij opties in iTunes.RD schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:03:
Ik vind zelf de nieuwe front row look, niet echt super. Het wijkt weer af van andere onscreen controls, zoals volume en play/pause. Goed, dat is niet zo erg, maar wat ik wel mis is de "resume" functie bij films. Dit werkt niet meer of bij mij niet meer. Dat was juist handig bij vorige front row.
"hervat afspelen"
Cisco Clean Access Agent werkt niet meer, kom ik nu net vanmorgen achter.
geeft aan dat het besturingssysteem niet ondersteund wordt
en CoRD werkt niet 100%, de schermen in windows vallen door elkaar heen.
Meer mensen last van ?
edit:
Ohja, mijn button manager van mijn wester digital Mybook Pro werkt ook niet.
geeft aan dat het besturingssysteem niet ondersteund wordt
en CoRD werkt niet 100%, de schermen in windows vallen door elkaar heen.
Meer mensen last van ?
edit:
Ohja, mijn button manager van mijn wester digital Mybook Pro werkt ook niet.
[ Voor 16% gewijzigd door MAoD op 29-10-2007 11:21 ]
Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples
Ik heb nogal wat problemen met het wireless. Directoryservices verbruikt op beide cores 100% en vervolgens gaat de rest ook langzaam maar zeker hangen.
Dit gebeurt vooral bij het inloggen op wireless (wat soms ook spontaan aan/uit/aan/uit gaat).
Heeft iemand trouwens als wireless werkend op de HAN met Leopard?
Dit gebeurt vooral bij het inloggen op wireless (wat soms ook spontaan aan/uit/aan/uit gaat).
Heeft iemand trouwens als wireless werkend op de HAN met Leopard?
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Inderdaad. Dit maakt dat hele Coverflow voor mij vrij nutteloos. Het zou handig zijn om snel een map door te bladeren en te vinden waar je naar zocht. Maar als je bij elke scroll moet wachten tot alles geladen is heeft 't geen zinvoodooless schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:06:
OK, thanx, heb vanmorgen toch maar een iMac 20 inch 2 Ghz besteld ipv de Mac Mini. Die kan ik ook makkelijker later upgraden dan de Mini met 2 Gb geheugen.Whieee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:00:
[...]
minder swapping, overall voelt het dus responsiever aan. Ik ben zelf van 2GB naar 4GB gegaan in mn MBP en zelfs DAT merk je nog duidelijk
Ben een nieuwe gebruiker van een Apple dus moet nog ervaren hoe alles werkt en wacht met spanning op de levering binnenkort.
ArsTechnica heeft een uitgebreide review over Leopard online staan, waar ook wat dieper op de onderliggende techniek wordt ingegaan: http://arstechnica.com/reviews/os/mac-os-x-10-5.ars/ Interessant voor mensen die niet alleen over time machine willen lezen, maar ook over de techniek er achter
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
uhh.... zit hier met Engelse versie, maar ik zoek me rot, waar zit die optie dan?weeraanmelden schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:05:
[...]
Dan moet je dit aanvinken bij opties in iTunes.
"hervat afspelen"
cmd + i op video > options > "Remember playback position"RD schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:04:
[...]
uhh.... zit hier met Engelse versie, maar ik zoek me rot, waar zit die optie dan?
Hmm, sinds ik mijn itunes bibliotheek op mijn externe hardeschijf heb staan kan ik geen front row meer gebruiken ? (shuffle werkt, maar als ik bijv. op artiesten klik , dan begint mijn ext. hdd te ratelen en blijft het scherm zwart) Is hier al een work around voor ? Aangezien ik in front row wel gewoon bij mijn films op mijn ext. hdd kan bekijken etc.
Ja op die manier kan het wel ja, maar dan moet je dat bij elke video handmatig instellen. Er zou gewoon een algemene instelling moeten zijn die playback tussen Front Row en iTunes overneemt.MickyHendrix schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:49:
[...]
cmd + i op video > options > "Remember playback position"
[ Voor 33% gewijzigd door Magnetic_Man op 29-10-2007 14:00 ]
Verwijderd
Is geen onzin.voodooless schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:06:
...
...
Om terug in de tijd te gaan maakt Time Machine elk uur snapshots. Om dit efficiënt te doen gebruikt het hard links: als een bestand niet gewijzigd is kan er in een snapshot dus naar hetzelfde fysieke stukje op de harde schijf verwezen worden als de vorige snapshot. Deze speciale hard links heeft Apple speciaal voor Time Machine in HFS+ gestopt en dat gaat dus niet werken op andere bestandssystemen.
Tenminste, dat is wat ik een keer gelezen heb over de technische achtergrond van Time Machine.
Dat is ook wat rsync doet op zo ongeveer ieder willekeurig Un*x filesystem. Ik heb alleen geen idee of je ook via een gemounte share hardlinks kan maken?
Zonder netwerk support is TimeMachine iig totaal nutteloos (voor mij iig). Bij brand/diefstal zit je dan nog steeds zonder backups.
Zonder netwerk support is TimeMachine iig totaal nutteloos (voor mij iig). Bij brand/diefstal zit je dan nog steeds zonder backups.
Jammer dat ik nu met Leopard niet meer m'n systeembestanden kan doorzoeken met Spotlight. Het lijkt of hij het Bibliotheek gedeelte compleet overslaat.
Heb je daar een bron van, want elk POSIX compliant filesystem ondersteunt hardlinks (definitie: multiple directory entries for the same file). Voor de meeste Unix filesystems zoals UFS, HFS, HFS+, ext2, ext3 en nog wat andere geldt dat een hardlink een directory entry is die verwijst naar een inode. Voer in een terminal maar eens het volgende uit:Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:08:
[...]
Is geen onzin.
Om terug in de tijd te gaan maakt Time Machine elk uur snapshots. Om dit efficiënt te doen gebruikt het hard links: als een bestand niet gewijzigd is kan er in een snapshot dus naar hetzelfde fysieke stukje op de harde schijf verwezen worden als de vorige snapshot. Deze speciale hard links heeft Apple speciaal voor Time Machine in HFS+ gestopt en dat gaat dus niet werken op andere bestandssystemen.
Tenminste, dat is wat ik een keer gelezen heb over de technische achtergrond van Time Machine.
$ touch testfile $ ln testfile linkfile $ echo hallo >> testfile $ cat linkfile hallo $ echo toevoeging >> linkfile $ cat testfile hallo toevoeging $ ls -i *file 15672 linkfile 15672 testfile
het laatste commando (ls -i *file) laat de inode nummers zien waar de files staan. Zowel testfile als linkfile verwijzen naar dezelfde inode. Als ik in de Backups.backupdb het volgende doe:
$ ls -i <pad naar eerste backup>/Users/<mijn username>/Documents 1503690 bestand1 1402511 bestand2 $ ls -i <pad naar laatste backup/Users/<mijn username>/Documents 1503690 bestand1 1402511 bestand2 1692341 bestand3
de hardlinks zijn dus 'gewoon' inode based, net zoals dat kan op ext2, ext3, ufs, etc. Theoretisch gezien zou zelfs NTFS moeten kunnen aangezien ook dat hardlinking ondersteunt (en via het netwerk moet dat niet al teveel uit maken (al wil ik dit nog wel testen
Maar dat kan niet voor video's die niet in de iTunes library staan. En die bestanden kan je met de Front Row in Tiger óók resumen (zelfs als Front Row tussendoor afgesloten is). Als de resume echt niet meer werkt zou voor mij een belangrijke reden om het te gebruiken versdwijnen.weeraanmelden schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:05:
[...]
Dan moet je dit aanvinken bij opties in iTunes.
"hervat afspelen"
messagekickPacjack schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:24:
Ik ben in Address Book de mogelijkheid om SMS te versturen kwijt geraakt sinds ik Leopard gebruik. Met Tiger en mijn gepairde Nokia 6280 kon ik dat wel altijd.
Iemand met het zelfde probleem?
Hmm, hij loopt dus niet vast nadat je een code hebt ingegeven op je telefoon?_DH schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:32:
[...]
Mijn N73 doet het zonder problemen. Zowel adresboek en ical syncen netjes.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Als je me een succesvolle hardlink naar een directory laat zien neem ik m'n woorden terug, maar tot die tijd heb je het Niet Goed Begrepen™Whieee schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:29:
de hardlinks zijn dus 'gewoon' inode based, net zoals dat kan op ext2, ext3, ufs, etc.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ben ik ook erg benieuwd naar, maar dan met een E65. Hiervoor had ik onder Tiger een plugin gekocht, alleen deze werkt dus niet meer onder Leopard.
Volgens mij is het nog niet langsgekomen:
Adobe Photoshop CS3, Flash CS3 Professional, Contribute CS3, Dreamweaver CS3, Fireworks CS3, Flash Player 9, GoLive 9, Illustrator CS3, InCopy CS3, InDesign CS3, Bridge CS3, Version Cue CS3, Device Central CS3 and Acrobat Connect (Start Meeting) are all compatible with Leopard.
Products that will require updates for full Leopard compatibility include Adobe Acrobat 8 Professional and the company’s professional video applications, including Adobe Premiere Pro CS3, After Effects CS3 Professional, Encore CS3 and Soundbooth CS3.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Heb even gezocht en heb het gelezen in zo'n Road to Leopard artikel van AppleInsider. Het gaat dus om zogenaamde multi-links, een soort hard-links. Ook multi-links zijn trouwens (volgens het artikel) onderdeel van de POSIX-standaard, maar worden nauwelijks ondersteund.Whieee schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:29:
[...]
Heb je daar een bron van, want elk POSIX compliant filesystem ondersteunt hardlinks (definitie: multiple directory entries for the same file).
Link: http://www.appleinsider.c..._time_machine.html&page=3
Vandaag Leopard geinstalleerd.. ziet er allemaal erg gaaf uit, alleen 1 ding..
In iTunes, als ik de playlist op shuffle zet, dan veranderd hij ook de volgorde.. dus in de album view zie je dan overal 1 nummer met het artwork erbij, en niet alles meer gegroepeerd. De lijst ziet er dan zo uit als hij het afspeelt.. dit is erg vervelend als je een nummer snel wil opzoeken.. Iemand enig idee hoe je de lijst normaal laat zien als je shuffle aan hebt staan?
In iTunes, als ik de playlist op shuffle zet, dan veranderd hij ook de volgorde.. dus in de album view zie je dan overal 1 nummer met het artwork erbij, en niet alles meer gegroepeerd. De lijst ziet er dan zo uit als hij het afspeelt.. dit is erg vervelend als je een nummer snel wil opzoeken.. Iemand enig idee hoe je de lijst normaal laat zien als je shuffle aan hebt staan?
Was vanaf het begin al van plan om een Clean install te doen maar dang!!! dit brengt me terug naar de windows dagen waar ik om de 3 maanden de hele dag aan het backupen ben voor een clean install. Ik ben al vanaf 12 uur bezig met backupen. Ik ben er bijna denk ik. Nog een uurtje of 1,5 dan kan ik leopard clean installeren.
Gelukkig doe ik dit maar 1 keer tot de volgende grote update
Gelukkig doe ik dit maar 1 keer tot de volgende grote update
Assume there are no rules and it's one big free for all
Net even naar de MM in Eindhoven geweest om Leopard te halen
Ben hem nu aan het installeren nog 5 minuutjes en dan kan ik is gaan kijken of het echt allemaal zo fijn is en Leopard haar geld waard is (denk het wel
)
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Hoe is hier de ervaringen met media Markt, hier in Enschede hebben ze er nogal een handje van om ingeruilde apperatuur voor nieuw te verkopen
. Was niet van plan om een nieuw gebruikte imac tekopen
weer eens vreslijk offtopic
weer eens vreslijk offtopic

[ Voor 8% gewijzigd door mtenbos op 29-10-2007 16:58 ]
Verwijderd
Tm slaat met regelmaat op..de ext. HD.
Het lukt mij echter niet het terug te halen..
Tm reageer dan niet.
Heb inmiddels HD geformateerd en backup via hand.
Het lukt mij echter niet het terug te halen..
Tm reageer dan niet.
Heb inmiddels HD geformateerd en backup via hand.
Dozen goed controleren. Je kan het herkennen aan de tie-wraps, plackband en dergelijke. Dus als je wat bij de MM koopt moet je dat goed controleren. Bandages (die platte plastic koordjes) zetten ze er zelf omheen dus dat zegt niks.mtenbos schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:26:
Hoe is hier de ervaringen met media Markt, hier in Enschede hebben ze er nogal een handje van om ingeruilde apperatuur voor nieuw te verkopen. Was niet van plan om een nieuw gebruikte imac tekopen
Gewoon kijken of de seal nog op de doos zit .
Die dingen van de Mediamarkt stellen weinig voor en draaien ze er zo om heen.
[ Voor 44% gewijzigd door carfreak02 op 29-10-2007 16:33 ]
Ik krijg het nog niet voor elkaar hoor. Bij delen en bevoegdheid staat lezen en schrijven dus daar zal het niet aan liggen. Vakje beveiligd is ook niet aangevinkt. Wat kan het zijn?Xander2000 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:37:
[...]
Even RMK op de betreffende file klikken en dan get info kiezen. Vervolgens even unlocken. De optn toets werkt idd ook niet bij mij met gelockte bestanden.
Dat heb ik bij Tiger ook hoor..Eswip schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:08:
Vandaag Leopard geinstalleerd.. ziet er allemaal erg gaaf uit, alleen 1 ding..
als je anders sorteert.. 'album by artist' ofzo.. dan laat ie wel alles goed zien
Zoals inmiddels op diverse fora gemeld heb je geluk als Bluetooth überhaupt gaat werken met je telefoon, iCal of iSync.Red schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:01:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar, maar dan met een E65. Hiervoor had ik onder Tiger een plugin gekocht, alleen deze werkt dus niet meer onder Leopard.
Voor jou ->Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:33:
[...]
Heb even gezocht en heb het gelezen in zo'n Road to Leopard artikel van AppleInsider. Het gaat dus om zogenaamde multi-links, een soort hard-links. Ook multi-links zijn trouwens (volgens het artikel) onderdeel van de POSIX-standaard, maar worden nauwelijks ondersteund.
Link: http://www.appleinsider.c..._time_machine.html&page=3
hij brengt het niet zo subtiel (maar goed, we weten onderhand over wie het gaatburne schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:47:
[...]
Als je me een succesvolle hardlink naar een directory laat zien neem ik m'n woorden terug, maar tot die tijd heb je het Niet Goed Begrepen™
ergo: als het OS (en filesystem) van de 'sharende' machine geen hardlinks naar directories toestaat, is de share per definitie niet bruikbaar voor Time Machine. Op dit moment houdt dit dus in dat alleen Leopard machines een bruikbare share kunnen aanbieden.Time Machine goes one step further. Historically, Unix has only allowed hard links to files. In Leopard, Apple has included the ability to make hard links to directories. This has not been allowed in Unix because it can lead to all sorts of very nasty infinite loops during file look-ups. Of course, symbolic links can create loops too, but they're a lot easier to detect and prevent since symbolic links are easily distinguished from normal files. But as discussed earlier, every file is essentially a hard link, and all hard links have equal standing in the eyes of the OS, making loop detection a bit trickier.
Pff, eerst maar eens wachten tot mijn telefoon werkt! Mijn N73 deed het perfect onder tiger, maar kan hem niet onder Leopard testen aangezien hij van de trap gestuiterd is. (verzekerd gelukkig) Maar maak me toch een beetje zorgen na al die berichten.
Hello fellow humans
Samsung D900 hiero. Geen problemen mee.THE_BASE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:55:
[...]
Zoals inmiddels op diverse fora gemeld heb je geluk als Bluetooth überhaupt gaat werken met je telefoon, iCal of iSync.
Ik wilde echter liever via USB kabeltje maar dat lukt dan weer niet?? Ik vind BT vervelend op mn telefoon want dan is tie binnen een dag leeg.
Verwijderd
Vertel. Waar heb je dat gelezen? Heb net een MACbookPro en synchroniseer nu prima met iSynch via bluetooth. Kan voor 8,95 overstappen op Leopard maar vind wel dat dit moet kunnen. Zo niet dan wacht ik met installatie.Zoals inmiddels op diverse fora gemeld heb je geluk als Bluetooth überhaupt gaat werken met je telefoon, iCal of iSync.
Sinds het weekend maak ik gebruik van leopard en ben er erg tevreden over. Ik heb alleen één klein probleempje, als ik met iTunes via Airport muziek luister en ik start Front Row op dan stopt de muziek, als ik vervolgens in Front Row kies om een nummer te spelen dan kan dit op de een of ander manier niet meer via Airport, ik hoor de muziek dus alleen via de interne speakers...
Hebben meer mensen hier last van en evt. al een oplossing gevonden?
Hebben meer mensen hier last van en evt. al een oplossing gevonden?
???tweak_dude schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:34:
[...]
Maar dat kan niet voor video's die niet in de iTunes library staan. En die bestanden kan je met de Front Row in Tiger óók resumen (zelfs als Front Row tussendoor afgesloten is). Als de resume echt niet meer werkt zou voor mij een belangrijke reden om het te gebruiken versdwijnen.
Ik snap je nu ff niet.
FrontRow = iTunes via afstandsbediening.
iTunes kent resume
FrontRow=QuickTime.
Quicktime kent geen resume.
Dus ik snap je stelling niet.
Ik heb hier een probleem. Volgens mij is de path leeg. Wat geeft bij jullie:
echo $path
???
echo $path
???
http://www.xbmcfreak.nl/
Last login: Mon Oct 29 13:28:11 on ttys000 stud187151:~ kees$ echo $PATH /usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/usr/X11/bin stud187151:~ kees$ echo $path stud187151:~ kees$
Case sensitive probleempje?
Ik doe niet aan sigs
Ik heb een vreemd iets, wanneer ik finder normaal open heb geeft hij mijn netwerk locaties niet weer (zoals de windows pc's in het netwerk en de netwerk schijven), wanneer ik echter schijfhulp programma open en daar iets via de finder wil selecteren laat hij de netwerk shares wel zien. Een beetje irritant want ik wil alle muziek die ik voor het compleet opnieuw installen van leopard op de macbook had weer terug zetten.
Iemand dus enig idee hoe ik de netwerk shares in het finder venster terug tover?
Iemand dus enig idee hoe ik de netwerk shares in het finder venster terug tover?
Ah, relax... thnxkaassouffle schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:53:
[...]
Dat heb ik bij Tiger ook hoor..
als je anders sorteert.. 'album by artist' ofzo.. dan laat ie wel alles goed zien
Een Samsung D900 is geen smartphone, mijn G600 gaat ook prima, maar Symbian-toestellen willen niet helemaal geloof ik...InflatableMouse schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:12:
[...]
Samsung D900 hiero. Geen problemen mee.
Ik wilde echter liever via USB kabeltje maar dat lukt dan weer niet?? Ik vind BT vervelend op mn telefoon want dan is tie binnen een dag leeg.
Oow ... heheTHE_BASE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:38:
[...]
Een Samsung D900 is geen smartphone, mijn G600 gaat ook prima, maar Symbian-toestellen willen niet helemaal geloof ik...

Volgens mij is het nog niet genoemd, maar wat ook een enorme verbetering is, is hoe snel m'n MacBook het draadloze netwerk vindt nadat ik 'm uit de slaapstand haal. Voorheen duurde dat eventjes maar nu is het nagenoeg instant
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik kwam er net (tijdens het hangen van Safari) achter dat ktrace verdwenen is in Leopard. Lijkt vervangen te zijn door DTrace en, beter nog:
http://www.apple.com/macosx/developertools/instruments.html
Erg leuk speelgoed
Erg leuk speelgoed
Hehe, ik was gelijk maar even het XCode artikel gaan lezen, stond een leuke grap inbartvb schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:48:
Ik kwam er net (tijdens het hangen van Safari) achter dat ktrace verdwenen is in Leopard. Lijkt vervangen te zijn door DTrace en, beter nog:
Erg leuk speelgoed
Vandaag was trouwens ook mijn eerste dag op school sinds Leopard. Het 801.2x wil nog niet echt lukken hier op het HAN.iChat-style message bubbles provide a quick way to read build errors and breakpoint definitions — displayed inline with the relevant source code, so you know where you your colleagues went wrong.
Onder Tiger ging het ook al niet echt lekker, maar nu blijf ik gewoon hangen op "Identificeren"..
[ Voor 14% gewijzigd door Magnetic_Man op 29-10-2007 18:23 ]
Lijkt een bugje te zijn. Als je Finder killed (killall Finder in Terminal.app) doet ie het daarna wel goed, bij mij iig. Ik heb het maar 2x gehad, nu geeft ie het altijd goed weer...Reind schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:35:
Ik heb een vreemd iets, wanneer ik finder normaal open heb geeft hij mijn netwerk locaties niet weer (zoals de windows pc's in het netwerk en de netwerk schijven), wanneer ik echter schijfhulp programma open en daar iets via de finder wil selecteren laat hij de netwerk shares wel zien. Een beetje irritant want ik wil alle muziek die ik voor het compleet opnieuw installen van leopard op de macbook had weer terug zetten.
Verwijderd
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met hun usb schijf aan hun airport extreme?
Ik zie namelijk een schijf onder shared tevoorschijn komen, Hij zegt connecting maar deze wilt hij echter niet mounten. Er gebeurt helemaal niks meer en blijft hangen bij connecting.
Heel raar, en als ik op connect as.. klikt doet hij verder ook niks.
Na 5 min. hangen geeft hij opeens de melding dat het Volume "Muziek" can not be used and will be ejected because it is no longer available.
Ik zie namelijk een schijf onder shared tevoorschijn komen, Hij zegt connecting maar deze wilt hij echter niet mounten. Er gebeurt helemaal niks meer en blijft hangen bij connecting.
Na 5 min. hangen geeft hij opeens de melding dat het Volume "Muziek" can not be used and will be ejected because it is no longer available.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 18:33 ]
Ik heb een Nokia N70 liggen en iSync werkt hier probleemloos mee (en de N70 draait dus op Symbian). Enige wat anders is dat je onder sharing in system preferences moet aanzetten dat je Mac ook bestanden via bluetooth mag ontvangen, voorheen zat dit gewoon onder bluetooth preferences.THE_BASE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:38:
[...]
Een Samsung D900 is geen smartphone, mijn G600 gaat ook prima, maar Symbian-toestellen willen niet helemaal geloof ik...
En anders kun je altijd nog als alternatief (tot de bug is opgelost) handmatig verbinden met de shares. In de finder Ga > Verbind met serverorillion schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:21:
[...]
Lijkt een bugje te zijn. Als je Finder killed (killall Finder in Terminal.app) doet ie het daarna wel goed, bij mij iig. Ik heb het maar 2x gehad, nu geeft ie het altijd goed weer...
Daarin dan smb://ip_nummer om windows shares te bereiken.
nevermind
[ Voor 95% gewijzigd door Attilla op 29-10-2007 18:42 ]
Oh. Dat hoor ik voor 't eerst. Maar m'n Samsung pakt hij gewoon. En dat sharing zet je aan ná 't koppelen lijkt me, maar hij blijft hangen nadat ik de code ingevoerd heb om te koppelen...Erikdevries schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:34:
[...]
Ik heb een Nokia N70 liggen en iSync werkt hier probleemloos mee (en de N70 draait dus op Symbian). Enige wat anders is dat je onder sharing in system preferences moet aanzetten dat je Mac ook bestanden via bluetooth mag ontvangen, voorheen zat dit gewoon onder bluetooth preferences.
Wat ik ook wel een zwaar relaxde feature vindt in Leopard is dat je nu kan scrollen in windows die niet actief zijn..
Verwijderd
Let wel op dat het $PATH is en niet $path:
Op Tiger:
maikel:~ maikel$ echo $path
maikel:~ maikel$ echo $PATH
/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin/
Edit: nevermind, reeds beantwoord
Op Tiger:
maikel:~ maikel$ echo $path
maikel:~ maikel$ echo $PATH
/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin/
Edit: nevermind, reeds beantwoord
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 19:02 ]
Is nu wel gelukt met de alt toets.GoEV6 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:34:
[...]
Ik krijg het nog niet voor elkaar hoor. Bij delen en bevoegdheid staat lezen en schrijven dus daar zal het niet aan liggen. Vakje beveiligd is ook niet aangevinkt. Wat kan het zijn?
Ik heb een E65 icm MBP probleemloos draaien ( syncen adresboek en agenda ). Het bellen vanuit adresboek werkt voor mij ook niet.Red schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:01:
[...]
Front Row is gewoon een front end voor verschillende programma's. Niet alleen voor iTunes. Ik speel er gewoon losse video's uit de Movies folder mee af. Die staan verder niet in de iTunes library. Maar ik kan ze wel gewoon resumen.weeraanmelden schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:22:
[...]
???
Ik snap je nu ff niet.
FrontRow = iTunes via afstandsbediening.
iTunes kent resume
FrontRow=QuickTime.
Quicktime kent geen resume.
Dus ik snap je stelling niet.
Niet in leopard. In Tiger is front row idd een soort frontend voor iTunes-- als je uit front row gaat staat iTunes in de achtergrond gewoon je muziek te spelen. In leopard speelt front row zelf de muziek. Je kunt nu ook Front Row starten en exiten zonder dat iTunes opeens aan staat, zover dat nog niet zo was.tweak_dude schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:27:
[...]
Front Row is gewoon een front end voor verschillende programma's. Niet alleen voor iTunes. Ik speel er gewoon losse video's uit de Movies folder mee af. Die staan verder niet in de iTunes library. Maar ik kan ze wel gewoon resumen.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 29-10-2007 19:30 ]
Inderdaad! Sowieso kun je echt *direct* verder zodra je uit slaapstand komt, in Tiger duurde dit altijd nog heel even.Abbadon schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:46:
Volgens mij is het nog niet genoemd, maar wat ook een enorme verbetering is, is hoe snel m'n MacBook het draadloze netwerk vindt nadat ik 'm uit de slaapstand haal. Voorheen duurde dat eventjes maar nu is het nagenoeg instant
USB schijf werkt hier wel, maar Leopard gooit hem na een tijdje eruit als ik 'm gemount heb. Waardoor Time Machine ook niet te gebruiken is. Probeer hem anders eens opnieuw aan te sluiten op je Mac en dan weer op de AEBS. Of opnieuw in te stellen via Airport Utility. Misschien dat hij 'm dan wel goed pakt.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:29:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met hun usb schijf aan hun airport extreme?
En het scheelt behoorlijke wachttijden, vooral als je muziek op externe drives staatCyBeR schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:29:
[...]
Niet in leopard. In Tiger is front row idd een soort frontend voor iTunes-- als je uit front row gaat staat iTunes in de achtergrond gewoon je muziek te spelen. In leopard speelt front row zelf de muziek. Je kunt nu ook Front Row starten en exiten zonder dat iTunes opeens aan staat, zover dat nog niet zo was.
Ik zit ook op de HAN (1e jaars Communication & Multimedia Design) en heb een uur bij de helpdesk gestaan en samen alles geprobeerd om het werkend te krijgen. Blijkbaar zit er nog een bug in Leopard waardoor hij de DHCP host van het HAN netwerk niet goed communiceert, want hij self-signed zich een IP-adres aan wat hij eigenlijk van de DHCP zou moeten krijgen.rob1n schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:21:
[...]
Hehe, ik was gelijk maar even het XCode artikel gaan lezen, stond een leuke grap in
[...]
Vandaag was trouwens ook mijn eerste dag op school sinds Leopard. Het 801.2x wil nog niet echt lukken hier op het HAN.
Onder Tiger ging het ook al niet echt lekker, maar nu blijf ik gewoon hangen op "Identificeren"..
De oplossing schijnt de Internet Connect.app van Tiger te gebruiken voor je verbinding. Maar laat Leopard deze nou net verwijderen als je Tiger upgrade. Dus ik ben vanaf nu opzoek naar iemand die mij het Internet Connect.app wil doneren, want ik heb geen zin om Tiger opnieuw op een partitie te installeren om een app eruit te halen.
Ik heb met Tiger nu al problemen.. wegvallen van de verbinding na een 10 tal minuten.. moeilijk inloggen.. Hopeloos! Blijft behelpen (Faculteit FEM)MarkvE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:15:
[...]
Ik zit ook op de HAN (1e jaars Communication & Multimedia Design) en heb een uur bij de helpdesk gestaan en samen alles geprobeerd om het werkend te krijgen. Blijkbaar zit er nog een bug in Leopard waardoor hij de DHCP host van het HAN netwerk niet goed communiceert, want hij self-signed zich een IP-adres aan wat hij eigenlijk van de DHCP zou moeten krijgen.
De oplossing schijnt de Internet Connect.app van Tiger te gebruiken voor je verbinding. Maar laat Leopard deze nou net verwijderen als je Tiger upgrade. Dus ik ben vanaf nu opzoek naar iemand die mij het Internet Connect.app wil doneren, want ik heb geen zin om Tiger opnieuw op een partitie te installeren om een app eruit te halen.
Dit topic is gesloten.