Nee had daar niks mee gedaan. Heb gewoon ff een harde reboot gedaan en alles werkt gewoon weer (typ nu weer vanaf de macbook). Mja, het is wel vreemddot.K schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:00:
[...]
Je hebt toevallig niets met Application Enhancer geinstalleerd? Het rebooten na die update duurde wel wat langer dan gewoonlijk maar 40 minuten is wel exuberant lang.
Verwijderd
Hebben meer mensen last van dat spotlight enorm lang indexeert.
In het begin geeft deze een normale tijd berekening terug, maar ergens halverwege stopt spotlight ermee en schiet de tijd berekening exponentieel omhoog (zit nu op 117543 uur)
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
In het begin geeft deze een normale tijd berekening terug, maar ergens halverwege stopt spotlight ermee en schiet de tijd berekening exponentieel omhoog (zit nu op 117543 uur)
Yep, hier ook. Heb hem uiteindelijk na 5 minuten gereset. Update was wel geinstalleerd.iBenshi schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:55:
Ok, dit is vaag. Afgelopen vrijdag een clean install gedaan van Leopard. Draaide perfect! Vanmorgen doe ik mn MacBook aan en krijg ik een melding dat er een software update was (login & key chain bla bla??) die een reboot vereist. Heb dat dus gedaan alleen blijft hij nu ook hangen op een blauwscherm met dat draaidingetje. Hij staat nu al zo'n 40 min te draaien en er gebeurt verder niks. Zal zo eens naar de bovenstaande link kijken. Zijn er meer mensen die dit probleem kregen na een software update?
He who controls the Spice, controls the Universe.
Nee hier ging het wel goed, Spotlight zei ongeveer 2 uur nodig te hebben en dat klopte ookVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:12:
In het begin geeft deze een normale tijd berekening terug, maar ergens halverwege stopt spotlight ermee en schiet de tijd berekening exponentieel omhoog (zit nu op 117543 uur)![]()
Verwijderd
Als je problemen hebt met unmounten en niet wil rebooten kan je dit met de terminal doen:
"mount"
Dit laat de gemounte volumes zien
Je kan hem vervolgens met "umount /Volume/YourMountedVolume" unmounten
"mount"
Dit laat de gemounte volumes zien
Je kan hem vervolgens met "umount /Volume/YourMountedVolume" unmounten
Op Tiger heb ik ook vaak gehad dat mijn iMac bleef hangen in een blauw scherm, na hem opnieuw aan te zetten deed hij het weer. Volgens mij kwam dat steeds omdat mijn iPod Video toen was aangesloten.iBenshi schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:55:
Ok, dit is vaag. Afgelopen vrijdag een clean install gedaan van Leopard. Draaide perfect! Vanmorgen doe ik mn MacBook aan en krijg ik een melding dat er een software update was (login & key chain bla bla??) die een reboot vereist. Heb dat dus gedaan alleen blijft hij nu ook hangen op een blauwscherm met dat draaidingetje. Hij staat nu al zo'n 40 min te draaien en er gebeurt verder niks. Zal zo eens naar de bovenstaande link kijken. Zijn er meer mensen die dit probleem kregen na een software update?
Al meer mensen met problemen met Bluetooth? 
Owh... en is er trouwens een manier om alles AUTOMATISCH te rangschikken? Wordt gek van dat alles door elkaar staat in elke map...

Owh... en is er trouwens een manier om alles AUTOMATISCH te rangschikken? Wordt gek van dat alles door elkaar staat in elke map...
[ Voor 58% gewijzigd door THE_BASE op 28-10-2007 11:08 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Gewoon een willekeurige map openen in finder in 'icon view'. Rechtsklikken > Show view options. Daar Arrange By veranderen in waar je op wilt sorteren en onderaan even op 'use as defaults' klikken.THE_BASE schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:08:
Mijn eerdere post al gelezen (een pagina terug)??Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:12:
In het begin geeft deze een normale tijd berekening terug, maar ergens halverwege stopt spotlight ermee en schiet de tijd berekening exponentieel omhoog (zit nu op 117543 uur)![]()
Is dus een bekend probleem ...
Verwijderd
Heb ik ook last mee. Ik heb flash player 9 opgehaald en geinstalleerd. Daarmee werkte flash wel in firefox maar niet in safari. Uiteindelijk heb ik vanuit de bibliotheek van tiger (internet plug-ins) de file "Flash Player Enabler" gecopieerd naar dezelfde map in Leopard. Nu werkt flash weer in safari, maar nu weer niet meer in firefox. Dat laat ik nu maar zo, want ik gebruik safari meer dan firefox, maar het is natuurlijk niet zoals het zou moeten.MST_Morpheus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:48:
Hmm.. Flash krijg ik met geen mogelijkheid meer geinstalleerd op Safari. Iemand anders die het wel lukt? Krijg na de installatie steeds een QuickTime logo met een vraagteken erdoor als ik op een site kom (zoals Youtube) waar Flash gebruikt wordt. Dit geldt overigens ook voor Firefox.
Dankje! Ik zag die optie over het hoofd.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:18:
[...]
Gewoon een willekeurige map openen in finder in 'icon view'. Rechtsklikken > Show view options. Daar Arrange By veranderen in waar je op wilt sorteren en onderaan even op 'use as defaults' klikken.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Bedankt voor de infoVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:39:
[...]
Heb ik ook last mee. Ik heb flash player 9 opgehaald en geinstalleerd. Daarmee werkte flash wel in firefox maar niet in safari. Uiteindelijk heb ik vanuit de bibliotheek van tiger (internet plug-ins) de file "Flash Player Enabler" gecopieerd naar dezelfde map in Leopard. Nu werkt flash weer in safari, maar nu weer niet meer in firefox. Dat laat ik nu maar zo, want ik gebruik safari meer dan firefox, maar het is natuurlijk niet zoals het zou moeten.
Ik heb nog even verder geneusd en het blijkt een probleem te zijn met Flash 9 en de laatste versie van QuickTime. Schijnbaar kan je het draaiende krijgen door in de QuickTime instellingen 2 dingen uit te schakelen. Alleen staat er hier bij mij maar 1 van de opties
Het lijkt erop dat Adobe eens een nieuwe versie van Flash moet gaan bouwen.
Is het ook mogelijk om met Front Row hd-film trailers te laden? Nu laadt hij altijd de standaard trailers.
Volgens mij komt Flash gewoon standaard met Leopard? Flash websites werkte hier gewoon.
Ja dat weet ik, maar nope k'haal m'n batterij er nooit uit (zijn er mensen die dat doen als ze op stroom gaan werken?).burne schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:51:
[...]
Haal jij je accu uit je laptop als je op netstroom werkt? Als je dat doet schakelt je mac terug in een security-mode met 1 core op 1GHz omdat de koeling niet meer werkt zoals ontworpen doordat langs het open vak valse lucht aangezogen wordt.
Mijn spotlight indexering is ook netjes afgerond.
Tja op batterij werkt hij nu heel erg smooth & netjes, maw zijn nog wat kinderziektes in de drivers of gewoon hun windowserver ... we wachten af.
Hun eerste update heeft iig al een ander probleem opgelost, ik gebruik 2 wireless netwerken op 1 router, 1 hidden/1visible met respectievelijk wep/wpa2 voor de ds etc. Dit werkte perfect onder tiger, maar onder lepard waren beiden onzichtbaar, het is ook een hack van dd-wrt, maar wanneer ik hem manueel toevoegde werkte het wel. Nu met die update vind hij mijn netwerk gewoon netjes altijd en logged er sneller op aan dan met tiger het geval was.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ja. Die zijn vreemd. Ze denken dat dat op de een of andere manier beter is.Apache schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:52:
[...]
Ja dat weet ik, maar nope k'haal m'n batterij er nooit uit (zijn er mensen die dat doen als ze op stroom gaan werken?).
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is veiliger. Als je je computer 24/7 eenCyBeR schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:54:
[...]
Ja. Die zijn vreemd. Ze denken dat dat op de een of andere manier beter is.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Exact hetzelfde als wat er met batterij zou gebeuren. Die ontploffen echt niet spontaan als ze een beetje warm worden hoor. Dat hele recall gebeuren was vanwege fout gefabriceerde batterijen.flowerp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
Het is veiliger. Als je je computer 24/7 eenlaat draaien wil je niet dat er kans is op brand. Zonder een batterij zit er eigenlijk niets brandbaars in je computer en kun je hem rustig zolang en zo heftig laten draaien als je wilt. Mocht er eens een fan oid kapot gaan, en de computer wordt te heet dan zal ie hoogstens langzamer draaien, zichzelf afsluiten of er gewoon mee kappen.
En het nut van een koe laten draaien is weer een heel ander punt...
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2007 13:25 ]
In een van de support pages van Apple wordt aangeraden de batterij niet te vervangen. De reden die wordt genoemd is dat de computer mogelijk onvoldoende stroom krijgt en zodoende de batterij nodig kan hebben.flowerp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
Het is veiliger. Als je je computer 24/7 eenlaat draaien wil je niet dat er kans is op brand. Zonder een batterij zit er eigenlijk niets brandbaars in je computer en kun je hem rustig zolang en zo heftig laten draaien als je wilt. Mocht er eens een fan oid kapot gaan, en de computer wordt te heet dan zal ie hoogstens langzamer draaien, zichzelf afsluiten of er gewoon mee kappen.
Als je bang bent voor brandgevaar is het bijzonder onverstandig om je computer 24/7 aan te hebben staan.
🌞🍃
Werkt deze truck niet meer?Bigg Balls schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:25:
Is het ook mogelijk om met Front Row hd-film trailers te laden? Nu laadt hij altijd de standaard trailers.
defaults write com.apple.frontrow TrailerBypass http://www.apple.com/trailers/home/xml/current_720p.xml && killall "Front Row"
Ik vind het heel erg jammer dat iChat geen opties bied.
Het programma kan erg goed zijn, zo dat ik het scherm over kan nemen, samen presentaties kijken en documenten bewerken. Maar het is Apple based, wat natuurlijk een groot nadeel is.
Eigenlijk gebruik ik nu heel makkelijk Skype omdat dit multi-platvorm is, maar iChat heeft zoveel meer mogelijkheden en ik zou MSN, Yahoo en AIM het raam uit willen gooien. Echter mijn contacten gebruiken niet allemaal Apple.
Zou Apple na Safari voor Windows de trend door gaan zetten? Of zou iemand nu eindelijk snappen dat MSN/Google-Talk/Yahoo Messenger/AIM gebundeld moeten worden tot 1 handige dienst. Dat je zelf het programma kan kiezen, maar het netwerk door allemaal gebruikt wordt
Ik snap natuurlijk dat geen van die bedrijven dat wil, maar als Apple nu eens een open standaard wil ontwikkelen kan het natuurlijk een keer gaan werken.
Het programma kan erg goed zijn, zo dat ik het scherm over kan nemen, samen presentaties kijken en documenten bewerken. Maar het is Apple based, wat natuurlijk een groot nadeel is.
Eigenlijk gebruik ik nu heel makkelijk Skype omdat dit multi-platvorm is, maar iChat heeft zoveel meer mogelijkheden en ik zou MSN, Yahoo en AIM het raam uit willen gooien. Echter mijn contacten gebruiken niet allemaal Apple.
Zou Apple na Safari voor Windows de trend door gaan zetten? Of zou iemand nu eindelijk snappen dat MSN/Google-Talk/Yahoo Messenger/AIM gebundeld moeten worden tot 1 handige dienst. Dat je zelf het programma kan kiezen, maar het netwerk door allemaal gebruikt wordt

Ik snap natuurlijk dat geen van die bedrijven dat wil, maar als Apple nu eens een open standaard wil ontwikkelen kan het natuurlijk een keer gaan werken.
De levensduur van lithium ion accu's gaat heel drastisch achteruit als ze warm worden, tot wel 20% per jaar. Met een MB(P) heb je niet echt keus vanwege de koeling van het systeem, maar het is alles behalve gezond voor je accu die warmte.CyBeR schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:54:
[...]
Ja. Die zijn vreemd. Ze denken dat dat op de een of andere manier beter is.
Weet iemand of het mogelijk is om FrontRow (of iTunes for that matter) zo te tweaken dat ze op elkaar door lopen? In Tiger was het zo dat FrontRow gewoon verder ging daar waar iTunes was gebleven en andersom, maar dat gedrag is nu veranderd. FrontRow lijkt nu veel meer een aparte applicatie. Leuk op AppleTV, maar ik gebruikte het eigenlijk als een verlengstuk van iTunes wat nu dus niet meer kan.
Het enige wat ik hier over kan vinden zijn andere gebruikers die er ook over bitchen, helaas geen oplossingen
Het enige wat ik hier over kan vinden zijn andere gebruikers die er ook over bitchen, helaas geen oplossingen
Verwijderd
Volgens mij is dat ook zo, maar bij mij werkte het niet. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik na een clean install op 1 van mijn 2 HD's de instellingen heb laten overnemen vanuit tiger, die nog op mijn andere HD staat. Kennelijk neemt hij dan net verkeerde instellingen mee, waardoor flash niet meer werkte bij mij.alienfruit schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:37:
Volgens mij komt Flash gewoon standaard met Leopard? Flash websites werkte hier gewoon.
Daar ben ik ook wel weer erg benieuwd naar. Overigens vind ik het niet zo heeeeel erg meer, want FrontRow v1. liep bij mij erg vaak te bokken omdat ik nogal een grote library heb (15.000 nummers, 110Gb) en dus gewoon soms niet wou opstarten. Maar als het makkelijk te doen is (nog makkelijk, met een knopje onder Voorkeuren) dan ben ik ook weer een happy man.Zoefff schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:49:
Weet iemand of het mogelijk is om FrontRow (of iTunes for that matter) zo te tweaken dat ze op elkaar door lopen? In Tiger was het zo dat FrontRow gewoon verder ging daar waar iTunes was gebleven en andersom, maar dat gedrag is nu veranderd. FrontRow lijkt nu veel meer een aparte applicatie. Leuk op AppleTV, maar ik gebruikte het eigenlijk als een verlengstuk van iTunes wat nu dus niet meer kan.
Die thread op Macrumors had ik ook al gezien inderdaad....
Verwijderd
Ik ben er niet van overtuigd dat spotlight bij mij nog bezig is met indexeren.InflatableMouse schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:31:
[...]
Mijn eerdere post al gelezen (een pagina terug)??
Is dus een bekend probleem ...
Hij staat nu al 2 dagen op dit punt en het lijkt wel of hij niet voorbij dat punt komt...

Want om nu zolang erop te wachtten vind ik wat overdreven
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn bestaande website via iWeb op Leopard naar binnen kan lezen ??
Ik wil graag verder werken in mijn nieuwe omgeving.
Time Machine maar even uitgezet.. het vertraagd en laat het systeem soms hangen..
Ohja.. ik heb mijn Website in een map..(geplaatst door iWeb op Tiger)
Ik wil graag verder werken in mijn nieuwe omgeving.
Time Machine maar even uitgezet.. het vertraagd en laat het systeem soms hangen..
Ohja.. ik heb mijn Website in een map..(geplaatst door iWeb op Tiger)
Ik vanmorgen een reboot aangezet, en daarbij kreeg ik de melding dat de boot caches opnieuw aangemaakt moesten worden, waarna hij zelf zou rebooten. Echter nu, enkele uren laten stond ie nog steeds op het inlogscherm wachtend op een reboot (geen muis of andere input mogelijk, alleen een draaiende wachter te zien). Ik heb hem dus maak uitgemaakt en opnieuw gestart. Ging wel goed gelukkig, maar 't blijft vreemd.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
AIM is al mogelijk via iChat, dus dat is al 1 probleem minder. Voor zover ik weet is GTalk gebaseerd op Jabber dus dat moet ook kunnen werken (misschien met wat omwegen), dan blijft MSN over. Ik denk dat het niet aan Apple is om te bepalen dat MSN in iChat moet. Er zijn tig IM diensten, en hoewel MSN technisch behoorlijk bagger is, wordt het wel enorm veel gebruikt, met name in Europa. Ik zou ook het liefst zien dat iedereen aan de AIM of GTalk ging, maar dat is nu eenmaal niet zo.Maeslant schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:44:
Ik vind het heel erg jammer dat iChat geen opties bied.
Zou Apple na Safari voor Windows de trend door gaan zetten? Of zou iemand nu eindelijk snappen dat MSN/Google-Talk/Yahoo Messenger/AIM gebundeld moeten worden tot 1 handige dienst. Dat je zelf het programma kan kiezen, maar het netwerk door allemaal gebruikt wordt![]()
![]()
Launching containers into space
Verwijderd
Ik wil een clean install doen met alleen mijn Safari instellingen gelijk (dus koekjes en boekmerken). Nu is het zo dat safari anders is op leopard dan op tiger (geen bookmark.plist). Ik heb nu alles al in Leopard zitten, maar hoe krijg ik dus de instellingen van Leopard nu straks in Leopard clean install?
Verwijderd
Vanmorgen opgestart en natuurlijk weer eerst 5 wachtwoorden invullen incl die van het draadloos netwerk. Verrek, kijk ik bij update en jawel een keychain update. Joepie denk ik, nu zijn we er vanaf elke keer alles invullen en zoeken naar netwerk. Installeer updaten en jawel, wat denken jullie, nog steeds hetzelfde. Na reboot alles invullen en weer niet direct het netwerk vinden. Is er iemand die daar al een oplossing voor heeft gevonden want ik wordt er nu kriebelig van.....

Hoeveel CPU cores heb je? Ik denk dat je er wel een paar duizend bij mag zettenVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:04:
[...]
Ik ben er niet van overtuigd dat spotlight bij mij nog bezig is met indexeren.
Hij staat nu al 2 dagen op dit punt en het lijkt wel of hij niet voorbij dat punt komt...
[afbeelding]
Ik had er geen problemen mee, hoorVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:21:
Ik wil een clean install doen met alleen mijn Safari instellingen gelijk (dus koekjes en boekmerken). Nu is het zo dat safari anders is op leopard dan op tiger (geen bookmark.plist). Ik heb nu alles al in Leopard zitten, maar hoe krijg ik dus de instellingen van Leopard nu straks in Leopard clean install?
Hmmz, ik had bij Tiger geëxporteerd en via Archief weer geïmporteerd. Lukt dat niet?
Ik snap dat niet, dat iChat. Geen MSN support en het werkt enkel op OS X. Geen hond gebruikt momenteel iChat toch? Ik ken *niemand* die iChat gebruiktWhieee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:18:
[...]
AIM is al mogelijk via iChat, dus dat is al 1 probleem minder. Voor zover ik weet is GTalk gebaseerd op Jabber dus dat moet ook kunnen werken (misschien met wat omwegen), dan blijft MSN over. Ik denk dat het niet aan Apple is om te bepalen dat MSN in iChat moet. Er zijn tig IM diensten, en hoewel MSN technisch behoorlijk bagger is, wordt het wel enorm veel gebruikt, met name in Europa. Ik zou ook het liefst zien dat iedereen aan de AIM of GTalk ging, maar dat is nu eenmaal niet zo.
🌞🍃
netwerk met windows computers loopt niet erg lekker hier... (ik zie ze niet staan, maar kan ze wel bereiken)
[ Voor 74% gewijzigd door StanTheMan op 28-10-2007 15:16 ]
iChat == AIM == ICQ == prima compatible met andere OS'en, alleen voor webcam support moet je iets meer moeite doen, en multi-way cam en iChat Theater zijn OSX only. Dat het geen MSN doet is jammer maar niet uitsluitend aan Apple te wijten. Ik ken zeker mensen die iChat gebruiken, al gebruik ik het weinig omdat ik liever 1 client heb die al mn IM protocollen ondersteunt (Adium). Voor webcam, en straks voor iChat Theater en Screen Sharing zal ik wel meer iChat gaan gebruiken.Datafeest schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:13:
[...]
Ik snap dat niet, dat iChat. Geen MSN support en het werkt enkel op OS X. Geen hond gebruikt momenteel iChat toch? Ik ken *niemand* die iChat gebruikt
Probeer Spotlight opnieuw te laten indexen. Kijk hier voor meer info.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:04:
[...]
Ik ben er niet van overtuigd dat spotlight bij mij nog bezig is met indexeren.
[afbeelding]
MSN is niet zo populair in de VS als AIM. En daarbij komt nog dat je voor een commercieel MSN programma licentiekosten moet betalen aan Microsoft. Vandaar dat het niet in iChat gebouwd zit.Datafeest schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:13:
[...]
Ik snap dat niet, dat iChat. Geen MSN support en het werkt enkel op OS X. Geen hond gebruikt momenteel iChat toch? Ik ken *niemand* die iChat gebruikt
Ik heb vrijdag na 18.00u mijn (eerste!) MacBook besteld, omdat ik hem graag wilde hebben met Leopard er al standaard op. Ik ben benieuwd hoe dit gaat draaien en of ik ook last krijg van enkele bugs. Bij mij is het extra spannend aangezien ik voor het eerst met OSX ga werken en mijn WIndows laptop na jaren van frustratie en irritatie aan de kant schuif, dus ik moet nog van alles uit gaan vinden
Gelukkig heb ik me vrij goed ingelezen en heb ik begrepen dat het een zeer gebruikersvriendelijke OS is, dus dat moet wel gaan lukken.
Ik heb al een aantal keren voorbij zien komen dat er mensen waren die problemen hadden met wireless, is dat gemakkelijk op te lossen? Ik weet natuurlijk niet of dit bij mij ook zo zal gaan, maar aangezien ik geen vrienden/kennissen in mijn omgeving heb die ervaring hebben met OSX/Apple, zal ik alles zelf uit moeten vinden, en dat gaat het makkelijkste met behulp van internet natuurlijk
Ik heb al een aantal keren voorbij zien komen dat er mensen waren die problemen hadden met wireless, is dat gemakkelijk op te lossen? Ik weet natuurlijk niet of dit bij mij ook zo zal gaan, maar aangezien ik geen vrienden/kennissen in mijn omgeving heb die ervaring hebben met OSX/Apple, zal ik alles zelf uit moeten vinden, en dat gaat het makkelijkste met behulp van internet natuurlijk
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Behalve iScroll danGrbld schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:33:
Favoriete nieuwe feature: Nu ook op de Powerbook een twee-vinger rechtermuisklik mogelijk!
Had het altijd al op m'n MacBook, maar het was zo irritant om steeds CTRL+klik te doen op de Powerbook en geen enkele tool op internet die dit kon veranderen.
Wat onder Leopard niet meer werkt, hopelijk komt er snel een update, ik kan niet zonder two finger scrolling. De stap van Panther naar Tiger was niet zo'n probleem, maar nu wacht ik toch wat langer voordat ik Leopard erop zet. Ik heb nu een stuk meer apps die ik niet wil missen. Writeroom doet het bv ook niet meer.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Dan krijg ik de melding: No matching processes belonging to you were foundzAo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:37:
[...]
Werkt deze truck niet meer?
defaults write com.apple.frontrow TrailerBypass http://www.apple.com/trailers/home/xml/current_720p.xml && killall "Front Row"
Hier een vraagje, sinds Leopard lijkt het dat Show Desktop ook adium gewoon wegtovert. Zoals (volgens mij) velen heb ik mijn adium lijst always below staan en was een sessie beginnen vrij makkelijk icm F11. Mis ik nu een optie over het hoofd in adium zelf. Of is dit sinds leopard echt veranderd?
Alle problemen die ik hier lees heb ik met mijn MacBook C2D 2,0 GHz geen last van. Wel was hij het eerste halfuur/driekwartier sloom door spotlight en timemachine die bezig waren. Ook had ik gelukkig APE al eerder verwijderd nadat ik een paar maanden terug al waarschuwingen las dat dit een smerig stukje software schijnt te zijn.
Dan nog een mooie nieuwe feature: Ik merkte dat Quicktime tegenwoordig de optie heeft om films uit te rekken zoals breedbeeld tv's en de iPod touch/iPhone dit ook kunnen. Best geinig met een breedbeeldscherm
Het kan natuurlijk ook dat deze al lang in Quicktime zat, maar dat het mij nooit eerder was opgevallen.
Dan nog een mooie nieuwe feature: Ik merkte dat Quicktime tegenwoordig de optie heeft om films uit te rekken zoals breedbeeld tv's en de iPod touch/iPhone dit ook kunnen. Best geinig met een breedbeeldscherm
Verwijderd
Hier nog een vraagje: heb net Leopard geinstalleerd op mn Macbook. Nu werkt het toetsenbord niet meer. Het muisvlak doet het nog wel. Iemand een oplossing?
Hier heb ik in Tiger af en toe ook last van gehad. De oplossing die ik toen gebruikte was gewoon rebooten.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:25:
Hier nog een vraagje: heb net Leopard geinstalleerd op mn Macbook. Nu werkt het toetsenbord niet meer. Het muisvlak doet het nog wel. Iemand een oplossing?
Verwijderd
Helaas is dat voor mij niet de oplossing... Het probleem blijft.kpr schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Hier heb ik in Tiger af en toe ook last van gehad. De oplossing die ik toen gebruikte was gewoon rebooten.
Hm. Een mogelijk bugje in spaces? Ik heb op 1 van mijn bureaubladen de contactenlijst van Adium staan. Hover je met je muis over een contact dan komt er na een x aantal seconden een tooltip met meer informatie. Echter, op al m'n andere bureaubladen komen die tooltips ook naar voren als ik op de betreffende plek blijf staan met m'n muis

Bugje in adium lijkt me. Die checkt blijkbaar of je muis zich op een bepaalde plaats bevindt zonder een ander window ervoor, en zo ja pleurt 'ie die tooltip neer.Zoefff schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:44:
Hm. Een mogelijk bugje in spaces? Ik heb op 1 van mijn bureaubladen de contactenlijst van Adium staan. Hover je met je muis over een contact dan komt er na een x aantal seconden een tooltip met meer informatie. Echter, op al m'n andere bureaubladen komen die tooltips ook naar voren als ik op de betreffende plek blijf staan met m'n muis
Adium denk ik idd eerder.Zoefff schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:44:
Ik heb Adium zo geconfigureerd dat tie automatisch verdwijnt als tie niet actief is. Ik kan je bug reproduceren echter (ik denk dus doordat adium verdwijnt) verdwijnen de tooltips van de andere desktops.
Verkopen? Hoe nieuw is hij? En waaromVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:51:
Weet iemand waar ik het beste mijn nieuwe iMac 20 inch 2 GB kan verkopen?

Verwijderd
3 weken
Het is anders dan ik me had voorgesteld..
Ik heb altijd Windows gehad en heb problemen met de beperkingen van Apple
Mmm ok, naja weet je t zekerVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:58:
3 weken

Wat voor beperkingen bedoel je?Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:58:
3 weken
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat lijkt me een texture die pleite is. Ik vind 't wel mooi eigenlijkSaeverix schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:56:
Ik heb mijn eerste vage bug al gevonden... Mijn Dock is opeens compleet messed up.
[afbeelding]
Dock opnieuw opstarten heeft geen zin gehad (In Terminal: "killall Dock")
Zal zo eens opnieuw opstarten, kijken of dat wel helpt...
Lijkt me niet echt een goeie reden... Je kunt er namelijk ook altijd nog Windows opzetten. Zowel Native als via Emulatie...Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:58:
3 weken
Denk er nog maar eens goed over na, want ik denk dat je er spijt van gaat krijgen.
Ik ben ook overgestapt, maar na een tijdje wist ik zeker dat ik niet meer terug wilde.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Zijn er meer mensen met problemen wat betreft de 1.08/1.09 update van Command and Conquer Tiberium Wars?
Ik krijg de patch niet geapplied, hij crashed al bij het opstarten van iPatcher. Als ik hem onder rosetta start start de patcher wel op, maar patched hij niet goed. Onder Tiger werkte het zonder problemen.
Sidenote: iPatcher is geen illegale software ofzo, maar een tootlje om patches voor apps te maken, zoals EA dus heeft gedaan voor C&C op de Mac.
Linkje naar de update:
http://www.apple.com/down...conquer3tiberiumwars.html
Ik krijg de patch niet geapplied, hij crashed al bij het opstarten van iPatcher. Als ik hem onder rosetta start start de patcher wel op, maar patched hij niet goed. Onder Tiger werkte het zonder problemen.
Sidenote: iPatcher is geen illegale software ofzo, maar een tootlje om patches voor apps te maken, zoals EA dus heeft gedaan voor C&C op de Mac.
Linkje naar de update:
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Je zal geen spijt hebben van je aankoop. Iets meer dan 7 maanden geleden heb ik mijn eerste Mac aangeschaft (ook een Macbook) en heb sinds dat moment vrijwel geen Windows meer gebruikt.Livia schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:46:
Ik heb vrijdag na 18.00u mijn (eerste!) MacBook besteld, omdat ik hem graag wilde hebben met Leopard er al standaard op. Ik ben benieuwd hoe dit gaat draaien en of ik ook last krijg van enkele bugs. Bij mij is het extra spannend aangezien ik voor het eerst met OSX ga werken en mijn WIndows laptop na jaren van frustratie en irritatie aan de kant schuif, dus ik moet nog van alles uit gaan vindenGelukkig heb ik me vrij goed ingelezen en heb ik begrepen dat het een zeer gebruikersvriendelijke OS is, dus dat moet wel gaan lukken.
Dan over problemen met wireless, ik heb zelf met vele wireless netwerken verbonden en heb tot nu toe nog nooit problemen ondervonden. Zeker als je een nieuwe installatie hebt (en die heb je) zal het ongetwijfeld allemaal goed werken. Zo niet dan kan je altijd even op een bekabeld netwerk inloggen en het specifieke probleem hier posten.
Ik heb het zelfde met een patch voor een programma. Denk dat dit gewoon een probleem is vanuit de iPatcher kant. Kwestie van tijd denk ik...Scrummie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:13:
Zijn er meer mensen met problemen wat betreft de 1.08/1.09 update van Command and Conquer Tiberium Wars?
Linkje naar de update:
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Dit topic gaat over Leopard en ervaringen, dit is geen marktplaats. Met alle respect maar ik weet zeker dat er een plekkie is op GOT waar je dit soort vragen kwijt kan.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:51:
Weet iemand waar ik het beste mijn nieuwe iMac 20 inch 2 GB kan verkopen?
Ontopic blijven?
Verwijderd
Hoi Werner,Saeverix schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:03:
[...]
Lijkt me niet echt een goeie reden... Je kunt er namelijk ook altijd nog Windows opzetten. Zowel Native als via Emulatie...
Denk er nog maar eens goed over na, want ik denk dat je er spijt van gaat krijgen.
Ik ben ook overgestapt, maar na een tijdje wist ik zeker dat ik niet meer terug wilde.
Elke reden is goed maar ik denk dat ik je begrijp.
Ik heb een jaren lange ervaring met Windows.. (en daarvoor).
Er is een mythe ontstaan over Apple en daar ben ik op ingegaan alsof dat de waarheid is.
Helaas.. ik zie nu het verschil.
Waarom wist jij dat je niet meer terug wilde??
iPatcher is al wel Leopard compatible.. alleen je kan er geen patch mee "hercreëren". Patches moeten dus opnieuw gemaakt worden door de makers geloof ik, of Apple moet de oude patches weer laten werken op Leopard.. Ik weet niet precies waar het probleem ligt.Saeverix schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:17:
[...]
Ik heb het zelfde met een patch voor een programma. Denk dat dit gewoon een probleem is vanuit de iPatcher kant. Kwestie van tijd denk ik...
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Niet op GoT maar wel op Tweakers Vraag & AanbodInflatableMouse schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:20:
[...]
Dit topic gaat over Leopard en ervaringen, dit is geen marktplaats. Met alle respect maar ik weet zeker dat er een plekkie is op GOT waar je dit soort vragen kwijt kan.
Verwijderd
Je hebt gelijk GekkePrutser (originele naam
)
Het gaat over Leopard.
Het zie er keurig uit.
Helaas hangt het systeem af en toe en dat is best moeilijk.
Computer uit en aan en uit en aan enz..
Dan maar gestart met Shifttoets en dan weer opnieuw starten.
Time Machine maakt het e.a. zeer traag. En heb het iutgezet.
Mijn (schijnbare) probleem is mijn Website.
Deze heb ik gemaakt met iWeb en kan het niet naar binnen laden
www.miniad.nl
Het gaat over Leopard.
Het zie er keurig uit.
Helaas hangt het systeem af en toe en dat is best moeilijk.
Computer uit en aan en uit en aan enz..
Dan maar gestart met Shifttoets en dan weer opnieuw starten.
Time Machine maakt het e.a. zeer traag. En heb het iutgezet.
Mijn (schijnbare) probleem is mijn Website.
Deze heb ik gemaakt met iWeb en kan het niet naar binnen laden
www.miniad.nl
Serenity schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:03:
Mac OS X 10.5: "Blue screen" appears after installing Leopard and restarting
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Serenity schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:03:
Mac OS X 10.5: "Blue screen" appears after installing Leopard and restarting
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857
by the way, hij is ook op 'n G4 érg snappy moet ik zeggen!
Ik wilde net het zelfde zeggen damn hoe heb je dat gedaan wil het ookCyBeR schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
Dat lijkt me een texture die pleite is. Ik vind 't wel mooi eigenlijk

Nee echt ben serieus!
Verwijderd
Dit ligt zo voor de hand dat ik het kan verwachten...
Hoewel ik daar jaren lang geen probleem mee heb gehad.
2 gratis programma's lossen het op en ik heb nog nooit last gehad.
Apple gebruikers hebben een ander idee van Windowgebruikers en andersom.
Daar ben ik inmiddels wel achter.
Leopard ziet er fraai uit maar hangt bij mij met regelmaat.
Zelf denk ik dat het ligt aan o.a. de Time machine.
Op dit moment vertrouw ik het systeem niet meer..
Verwijderd
Ik heb het hier over 2 iMac'sStanTheMan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:10:
misschien is ie defect?
Zie verschillende draadje op het Net..
Ik weet in iedergeval dat Apple goed apparatuur maakt..
Al die problemen in verschillende forums op het net is toch geen defect?
Het heeft gewoon software aanpassing nodig..
Verwijderd
Als ik bij de weergaveopties "Gebruik als standaard" aanvink, zal hij dat dan als standaar gebruiken bij enkel die ene map of bij al mijn mappen?
Want het is irritant dat Leopard niet altijd onthoud hoe ik mijn venster sloot
Verwijderd
Al mijn vensters starten klein.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:52:
Als ik bij de weergaveopties "Gebruik als standaard" aanvink, zal hij dat dan als standaar gebruiken bij enkel die ene map of bij al mijn mappen?
Ik stel het groot maar hoe onthoudt Leopard dat?
Zelfde vraag denk ik als van Tjeu
Ik sta in de juiste werkgroep. Ook na de update levert het niks op.dot.K schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:44:
[...]
Je workgroup staat juist? De username waarmee je aanmeld op de windows bak ook?
Heb je de Login/Keychain update al gedraaid?
Hij geeft steeds aan dat ik geen schijfbevoegheden heb, heel erg vaag.
Ik ben er nog niet uit of ik de nieuwe interface mooi vind. Denk toch dat ik de lichter gekleurde unified stijl mooier vindt.
Heb wel wat problemen: Adium en Mail zijn instabiel. Verder gebeurt het vaak dat als ik in Mail een nieuw bericht maak het nieuwe berichtvenster niet verschijnt. Dan moet ik Mail herstarten, dan staat ie er wel.
Ook doet m'n touchpad nu niets
Heb wel wat problemen: Adium en Mail zijn instabiel. Verder gebeurt het vaak dat als ik in Mail een nieuw bericht maak het nieuwe berichtvenster niet verschijnt. Dan moet ik Mail herstarten, dan staat ie er wel.
Ook doet m'n touchpad nu niets
Verwijderd
Het gebeurt met regelmaat dat als ik in Mail sjablonen gebruik, het systeem gaat hangen.
Ik heb dan tig keren te resetten en op te starten met behulp van de Shift toets.
Uit eindelijkschijnt de boel weer te gaan werken.. voor mij om onduidelijke reden
Ik heb dan tig keren te resetten en op te starten met behulp van de Shift toets.
Uit eindelijkschijnt de boel weer te gaan werken.. voor mij om onduidelijke reden
Ik merk dat wanneer ik FrontRow start op mijn Mac Mini (Core Solo) die ik aan een CRT TV heb hangen soms het signaal weg valt. Tot nog toe alleen gemerkt als ik muziek afspeel. Zodra ik een een nummer selecteer om af te spelen valt na enkele seconden het signaal weg op de s-video uitgang. Als ik dan aan de remote zit (voor bijvoorbeeld volgende nummer, of volume), komt het beeld weer terug, om vervolgens weer weg te vallen. Ik heb dit niet op mijn iMac...
Ik denk dat het een kinderziekte is, maar vraag me af of meer mensen dit hebben.
Ik denk dat het een kinderziekte is, maar vraag me af of meer mensen dit hebben.
miniad... als een applicatie hangt is dat geen reden om het systeem maar te resetten. Sterker nog: door iedere keer maar harde resets te geven ga je vanzelf rare problemen krijgen (schijfinconsistentie can be a real bitch
).
Is OSX perfect? Nee dat is het niet. En ook ik loop in Leopard tegen wat rare bugjes aan. Aan de andere kant: het is een nieuwe release, met nieuwe versies. Ik kan niet verwachten dat bij de release elke mogelijke bug al gevonden is.
Voor wat betreft de grootte en plaats van Finder vensters: druk shift in, resize het venster, zet het op de juiste plaats, en sluit het. Open het venster opnieuw en je ziet het venster terug zoals je het had ingesteld. Hier werkt het in Leopard prima
Overigens wat betreft stabiliteit: ik heb hier 3 systemen met Leopard. Een revA MacBook met 2GB RAM, een 20" iMac (laatste witte rev) met 2GB RAM, en een MacBook Pro 2.4GHz met 4GB RAM. Al deze systemen werken stabiel. X11 is nog wat buggy (of ik doe iets fout), en er zijn nog wel wat kleine minor issues, maar een hangend systeem is hier nog niet voorgekomen. Time Machine maakt mijn Macs zeker niet trager, alleen de initiële backup (125GB) die ik op mijn iMac samen liet lopen met het indexeren van Spotlight was niet zo'n goed idee. Alles bleef draaien, maar heel bevorderlijk voor de snelheid was het niet
Al met al vraag ik me af of dit een reden zou moeten zijn om je Mac te verkopen. Apple en OSX zijn zeker geen 'hype' of 'mythe', maar de 'fout' die vrijwel elke niet-succesvolle switcher maakt (overigens ken ik er niet zoveel), is Apple of OSX 'kwalijk nemen' dat het niet werkt zoals het systeem dat ze gewend waren. OSX is geen Windows, dat is een feit. Is het beter? Ik vind van wel. Maar bovenal is het anders. Als je daar niet aan wil wennen, of niet aan kan wennen omdat het loslaten van oude gewoonten niet lukt, dan is OSX niets voor jou.
Apple zegt het zelf, en hierin hebben ze gelijk: Think different.
Is OSX perfect? Nee dat is het niet. En ook ik loop in Leopard tegen wat rare bugjes aan. Aan de andere kant: het is een nieuwe release, met nieuwe versies. Ik kan niet verwachten dat bij de release elke mogelijke bug al gevonden is.
Voor wat betreft de grootte en plaats van Finder vensters: druk shift in, resize het venster, zet het op de juiste plaats, en sluit het. Open het venster opnieuw en je ziet het venster terug zoals je het had ingesteld. Hier werkt het in Leopard prima
Overigens wat betreft stabiliteit: ik heb hier 3 systemen met Leopard. Een revA MacBook met 2GB RAM, een 20" iMac (laatste witte rev) met 2GB RAM, en een MacBook Pro 2.4GHz met 4GB RAM. Al deze systemen werken stabiel. X11 is nog wat buggy (of ik doe iets fout), en er zijn nog wel wat kleine minor issues, maar een hangend systeem is hier nog niet voorgekomen. Time Machine maakt mijn Macs zeker niet trager, alleen de initiële backup (125GB) die ik op mijn iMac samen liet lopen met het indexeren van Spotlight was niet zo'n goed idee. Alles bleef draaien, maar heel bevorderlijk voor de snelheid was het niet
Al met al vraag ik me af of dit een reden zou moeten zijn om je Mac te verkopen. Apple en OSX zijn zeker geen 'hype' of 'mythe', maar de 'fout' die vrijwel elke niet-succesvolle switcher maakt (overigens ken ik er niet zoveel), is Apple of OSX 'kwalijk nemen' dat het niet werkt zoals het systeem dat ze gewend waren. OSX is geen Windows, dat is een feit. Is het beter? Ik vind van wel. Maar bovenal is het anders. Als je daar niet aan wil wennen, of niet aan kan wennen omdat het loslaten van oude gewoonten niet lukt, dan is OSX niets voor jou.
Apple zegt het zelf, en hierin hebben ze gelijk: Think different.
Koel, ik dacht dat Front Row alleen werkte als je een built-in IR receiver hebt, nou; ik heb 'm niet (iMac G4), maar 't werkt wel!
Dat klopt. Voorheen was het zo dat alleen de Macs met een Apple Remote voorzien werden van Front Row (de Mac Pro had dus ook geen Front Row), maar vanaf Leopard zit het er gewoon standaard in en is het te starten met cmd+esc. Overigens werkt deze toetsencombo ook op Tiger installs die Front Row hebben.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:23:
Koel, ik dacht dat Front Row alleen werkte als je een built-in IR receiver hebt, nou; ik heb 'm niet (iMac G4), maar 't werkt wel!
En is deze toetsencombinatie aan te passen via System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcuts.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Uiteraard kan ik het niet goed beoordelen, maar wat voor mij simpel is is dit; als je hardware goed is, en je hebt er geen apparatuur aan hangen (usb, firewire) en je voert een nieuwe, schone installatie uit dan *moet* het systeem stabiel zijn. Als dat niet het geval is ben ik heel snel geneigd te zeggen dat er iets met de hardware aan de hand is.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:03:
Het gebeurt met regelmaat dat als ik in Mail sjablonen gebruik, het systeem gaat hangen.
Als dat dan goed werkt (schone installatie zonder randapparatuur), hang je een voor een je rand apparatuur er aan om het te testen. Wellicht is het een driver van het een of ander, of een rotte verbinding. Daarna installeer je je applicaties waar je mee wilt werken. Op een gegeven moment zou je systeem weer instabiel moeten worden en dat zou dan mogelijkerwijs aan de laatste wijziging kunnen liggen.
Voor mij staat het in ieder geval als een paal boven water: ik heb een mac pro propvol met harddisks en 8GB geheugen welke zwaar gebruikt wordt, 24/7. Een 4 jaar ouwe powerbook g4 voor onderweg en werk enzo, een 9 of 10 jaar ouwe G3 powermac van m'n vrouw welke niet zwaar maar wel veel gebruikt wordt en als laatste een 20" coreduo imac voor dagelijks browsen en andere spielerij.
Geen enkele van deze machines is OOIT ook maar 1 keer vast gelopen zonder dat daar een duidelijke reden voor was. Soms crashed een app of zo, maar ik heb echt letterlijk nog nooit een random system lockup gehad. En ik ga echt niet zachtzinnig met deze machines om - zeker niet met de mac pro die wordt bijna op abusievelijke wijze misbruikt voor alles wat maar rekenkracht en geheugen nodig heeft. Dat ding lacht me gewoon uit .... 20 uur met 4 cores op 100% CPU en 8GB geheugen volledig in gebruik - de fans gaan niet eens harder draaien en de volgende dag staat tie gewoon op me te wachten.
Het zou erg jammer zijn als je je door een 'lemon' uit de weg laat slaan. Als je er niet mee overweg kan, of er niet op kan doen wat je wilt - hab ik allemaal begrip voor maar voor instabiliteit en vertrouwen? Kan ik moeilijk accepteren ....
Natuurlijk hoor je op het internet veel problemen, dat is waar veel mensen zich tot wenden als ze een probleem hebben. Hoeveel forums hebben een bestaansrecht met mensen die geen enkel probleem hebben? Precies, geeneen. Daarnaast schreeuwen mensen met een probleem vaak harder dan anderen maar neem dit nou van mij aan, Macs moeten gewoon uitblinken in stabiliteit en ondanks de soms vervelende verhalen over Apple support staat ze nog steeds bovenaan de lijst van beste support wereldwijd.
Ik hoop dat je wat meer moeite wilt doen. Ik vind het vervelend om te horen dat mensen problemen hebben die niet opgelost worden of wanneer Apple haar naam niet waar maakt, om wat voor reden dan ook.
Zo, klaar met preken - terug naar Leopard. Niemand waterige oogjes hoop ik?
Verwijderd
Het enige probleem wat ik heb en waar ik zojuist ben achter gekomen is dat de drivers van mijn Samsung ML 2010R Laserprinter niet meer werken
Nou bijna hoor...InflatableMouse schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:39:
<knip>
Zo, klaar met preken - terug naar Leopard. Niemand waterige oogjes hoop ik?
Maar vooral in het abusievelijk gebruik kan ik me totaal vinden
Verwijderd
InflatableMouse@ Het is je gelukt.. ik heb tranen in mijn ogen.. 
Ik ben heel voorzichtig en durf bijna niets meer.
ben nu ongeveer weer 2 minuten aanwezig want de boel hing weer.
Ik kan dan niets meer doen.
In Tiger had ik daar geen last van.
iWeb kan ik helaas niet meer gebruiken voor mijn bestaande site dus ben bezig Windows op te zetten.
iWeb kan mijn Website niet laden oftewel het kan wel (volgens help) maar dan alleen via .MAc (€90 p.j.)
De iMac zelf is werkelijk een topper !!
iWeb kan ik helaas niet meer gebruiken voor mijn bestaande site dus ben bezig Windows op te zetten.
iWeb kan mijn Website niet laden oftewel het kan wel (volgens help) maar dan alleen via .MAc (€90 p.j.)
1) Installeer de iMac eens helemaal kaal opnieuw.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:53:
InflatableMouse@ Het is je gelukt.. ik heb tranen in mijn ogen..
2) iWeb kan je prima gebruiken, er komt alleen een stap bij. Je slaat de website lokaal op, en gebruikt daarna een FTP programma zoals CyberDuck om je website te uploaden. iWeb zelf kan alleen publiceren naar .Mac. Sowieso moet je niet prutsen in een live website
Je kunt natuurlijk ook gewoon je ftp locatie mounten en dan effe copy/pasta doenWhieee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:05:een FTP programma zoals CyberDuck
Trouwens: weet iemand of de beloofde iSCSI initiator nu echt is geschrapt? Of is het ding gewoon verstopt?
[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 28-10-2007 20:17 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
We zijn over de 1000. Wie heeft er zin om een (net zo fancy?) nieuw deel te openen? PM me!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Ik heb nu binnen 3 dagen ook 3 keer iMac opnieuw geïnstalleerd.Whieee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:05:
[...]
1) Installeer de iMac eens helemaal kaal opnieuw.
2) iWeb kan je prima gebruiken, er komt alleen een stap bij. Je slaat de website lokaal op, en gebruikt daarna een FTP programma zoals CyberDuck om je website te uploaden. iWeb zelf kan alleen publiceren naar .Mac. Sowieso moet je niet prutsen in een live websiteGewoon offline devven en daarna uploaden.
Of eigenlijk 4 keer want de eerste keer heb ik geupgrade maar dat gaf erg veel problemen.
Ik heb mijn web in een map en dat wil ik binnenhalen voor aanpassingen en uitrbeidingen.
Ik kan het wel overzetten naar mijn site.. geen probleem.
Maar hoe krijg ik het in iWeb ?? Want daar heb ik het in gemaakt.
Ik kan het wegsaven in een map en dan downloaden.
Die map heb ik keurig bewaard maar nu?
Volgens help via .MAC
Daar ben ik niet lid van dus wat nu?
Vele vraagtekens.. en had dat van Apple niet verwacht.
Dat verwachten ligt uiteraard aan mij..
Same here, iBook G4 1.33, 512MB, sneller dan Tiger imho. Voelt idd "snappier" aan.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:50:
[...]
thanks man
by the way, hij is ook op 'n G4 érg snappy moet ik zeggen!![]()
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Dat kan idd ook, maar ik vond de Finder als FTP client in Tiger altijd minder prettig werken dan CyberDuck... moet maar eens kijken of Leopard overtuigender isvoodooless schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:15:
[...]
Je kunt natuurlijk ook gewoon je ftp locatie mounten en dan effe copy/pasta doen
Trouwens: weet iemand of de beloofde iSCSI initiator nu echt is geschrapt? Of is het ding gewoon verstopt?
Net geinstalleerd.
Fonts zien er echt slecht uit (vooral wanneer ze geselecteerd worden in bijv. Mail)
Ondanks het feit dat de meeste applicaties er een stuk beter uitzien, voelt het allemaal wat amateuristisch aan, ik weet niet hoe dat komt. Tiger oogde wat meer solide.
Anyway, stacks en spaces zijn leuk.
Fonts zien er echt slecht uit (vooral wanneer ze geselecteerd worden in bijv. Mail)
Ondanks het feit dat de meeste applicaties er een stuk beter uitzien, voelt het allemaal wat amateuristisch aan, ik weet niet hoe dat komt. Tiger oogde wat meer solide.
Hoe is je instelling bij System Prefs -> Appearance voor de anti aliasing? Ik heb deze doorgaans op 'best for CRT', ook al heb ik hier TFT's van allerhande soort. Geeft om de een of andere reden de scherpste fontsBlaxje schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:38:
Net geinstalleerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Whieee op 28-10-2007 20:45 ]
Heeft daar niet mee te maken. Als je op een mailbericht klinkt en de titel krijgt een blauwe achtergrond wordt het font heel "blurry". Was niet zo in Tiger.Whieee schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:44:
[...]
Hoe is je instelling bij System Prefs -> Appearance voor de anti aliasing? Ik heb deze doorgaans op 'best for CRT', ook al heb ik hier TFT's van allerhande soort. Geeft om de een of andere reden de scherpste fonts
Ik sluit me hier bij aan, ik gebruikte op Tiger al een tijdje Virtue en daar doet Adium hetzelfde. Nu Spaces standaard in Leopard zit zal het misschien eerder opgewerkt worden
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik ben ook sinds vandaag over. Heb alleen een probleem met mijn prullenbak, ik krijg hem niet leeg, bestand is beveiligd. Krijg de melding dat als ik de Option ingedrukt houd dat het legen dan wel lukt, maar dat is niet het geval. Iemand een idee hoe ik hem leeg krijg?
Waaraan merk je het verschil tussen 1 en 2 Gb geheugen bij OSX. Heb een Mac Mini besteld maar twijfel of ik die upgrade nodig heb.
Dit topic is gesloten.