Inderdaad. Het meeste zal werken, en op wat kleine bugs, schoonheidsfoutjes naast werkt Leopard ook prima. Hier is nog een interessant topic te vinden over apps die wel/niet werken. Gewoon nagaan of de programma's die je vaak gebruikt wel/niet werken. Maar het meestal zal gewoon draaien, en voor gangbare programma's die nu nog niet goed werken zal binnen een paar weken wel een patch te downloaden zijn.zAo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:34:
[...]
Een eenduidig antwoord is er niet op te geven, maar probeer uit te zoeken of al je applicaties werken. Alle software van Apple zelf (Aperture, iLife e.d.) werkt uiteraard altijd direct, maar een verouderde tool kan wel eens weigeren.
Of wat kleine dingen na, heb ik nog geen showstoppers gezien/gehad (ook niet bij anderen).
Verwijderd
Vrijdagmiddag Leopard gekcoht bij Xando, de lokale Apple-dealer hierin Zwolle. Het viel mee mee hoe druk het was! Veel mensen, hapje/drankje en een beetje "electriciteit" in de lucht, t is toch spannend een nieuw OS.
Gisteravond een upgrade gedaan op mn iMac G5 1.8 Ghz. In eerste instantie problemen: Er werd geen harde schijf getoond waarop ik de upgrade kon installeren. Uiteraard Disk Utility losgelaten op mn interne HD, en heb even permissies gerepeareerd en een algemene repair gedaan. Vervolgens mn externe HD's losgekoppeld, APE er af gegooid (ik ben er wel klaar mee, alleen maar ellende ) en opnieuw geprobeerd te installeren. Weer niet! Na nog een paar pogingen klikte het ineens, en na ruim 2 uur stond leopard eindelijk op mn iMac.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen power-dingetjes heb gedaan, dus ik zal nog wel wat tegenkomen, maar al met al ben ik erg tevreden. Het OS is weer een tikje sneller geworden, die 3d dock valt me niet tegen en het voelt allemaal erg solide en betrouwbaar aan, net wat "vetter" dan Tiger. Alles wertk gewoon zoals t moet, en het lijkt er op dat mn wifi-ontvangst ook verbeterd is!
Gisteravond een upgrade gedaan op mn iMac G5 1.8 Ghz. In eerste instantie problemen: Er werd geen harde schijf getoond waarop ik de upgrade kon installeren. Uiteraard Disk Utility losgelaten op mn interne HD, en heb even permissies gerepeareerd en een algemene repair gedaan. Vervolgens mn externe HD's losgekoppeld, APE er af gegooid (ik ben er wel klaar mee, alleen maar ellende ) en opnieuw geprobeerd te installeren. Weer niet! Na nog een paar pogingen klikte het ineens, en na ruim 2 uur stond leopard eindelijk op mn iMac.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen power-dingetjes heb gedaan, dus ik zal nog wel wat tegenkomen, maar al met al ben ik erg tevreden. Het OS is weer een tikje sneller geworden, die 3d dock valt me niet tegen en het voelt allemaal erg solide en betrouwbaar aan, net wat "vetter" dan Tiger. Alles wertk gewoon zoals t moet, en het lijkt er op dat mn wifi-ontvangst ook verbeterd is!
working on it now!Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:22:
[...]
maar niet tegelijkertijdIk heb hem overigens tot nu toe alleen op de MacBook gezet, dat werkt prima.
Heeft iemand hem al op een Intel Mac Mini geinstalleerd? Ik lees hier en daar dat dit niet geheel soepel loopt, iemand ervaringen?
Werkt retemooi hoor! Heb 1gieg geheugen, dat wel. Maar werkt heel mooi soepeltjes. Het voelt echt sneller dan Tiger!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Dat is suf, leve de rechtmuisknop!zAo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:34:
[...]
[...]
Rechtermuis op het icoon: backup now oid.
Ik kan alleen niet vinden welk icoon je bedoelt. Ik heb de iconen in Sys. Pref, Applications, de TM schijf en mijn HD geprobeerd.
-- verder gekeken dan mijn neus lang is ---
Rechtermuisknop op de backupschijf in de finder (Devices).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:54 ]
Verwijderd
of op het time machine icoontjeVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:46:
[...]
Dat is suf, leve de rechtmuisknop!
Ik kan alleen niet vinden welk icoon je bedoelt. Ik heb de iconen in Sys. Pref, Applications, de TM schijf en mijn HD geprobeerd.
-- verder gekeken dan mijn neus lang is ---
Rechtermuisknop op de backupschijf in de finder (Devices).
Alles draai hier perfect, maar ik heb toch één probleempje. Bij Leopard zit een nieuwe versie van Bootcamp. Ik dacht dus dat er misschien nieuwe stuurprogramma's bij zitten voor Windows. Als ik de Bootcamp assistent start krijg ik echter helemaal geen optie om een stuurprogramma-CD te maken. Ook de optie om de stuurprogramma's naar een map te schrijven kan ik niet kiezen. Ik kan alleen kiezen tussen een installatie starten en de schijf te verdelen/samen te voegen. Verder niets.
Heeft iemand enig idee of er überhaupt nieuwe drivers zijn en hoe ik die dan eventueel kan verkrijgen?
Ter info: ik draai Windows Vista Ultimate en deze had ik al geïnstalleerd met de Bootcamp beta toen ik nog Tiger draaide.
Heeft iemand enig idee of er überhaupt nieuwe drivers zijn en hoe ik die dan eventueel kan verkrijgen?
Ter info: ik draai Windows Vista Ultimate en deze had ik al geïnstalleerd met de Bootcamp beta toen ik nog Tiger draaide.
[ Voor 9% gewijzigd door -Mous- op 27-10-2007 15:06 ]
Als je iets doet, doe het dan goed.
rechtsklik op Time Machine icoon in je Dock -> Backup Now.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:33:
Heeft iemand een idee hoe ik Time Machine handmatig kan laten beginnen met backuppen? Er staat nu Next Backup: Today, 15:10. Ik wil dat TM "nu" een backup gaat maken.
De Goofymethode, de klok vooruit zetten helpt niet...
Launching containers into space
Verwijderd
Mooi, wifi is ook verbeterd om mijn MacBook.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:41:
Alles wertk gewoon zoals t moet, en het lijkt er op dat mn wifi-ontvangst ook verbeterd is!
Nog wel een klein ander dingetje waar ik tegenaan ben gelopen. Wou gisteravond zoals altijd me MB in sleep mode doen maar hij bleef maar wakker worden. In Console stond dat het door een USB device kwam.
Ik had mijn TimeMachine HD geunmount voor sleep mode maar blijkbaar blijft die hem zien en wordt die daardoor steeds wakker.
Nu had heb ik net een andere HD geprobeerd deze was usb bus powered en die heeft precies het zelfde als ik hem in sleep mode probeer te zetten.
Iemand anders ook dit probleem? of een oplossing?
Verwijderd
Ik heb gebruik gemaakt van de actie om voor 9 euro Leopard bij Apple online aan te schaffen. Een uur geleden stond de postbode aan de deur en nu draait alles als een trein op m'n Apple iMac 2.4 Ghz, 20" met 2 GB geheugen!
Verwijderd
Weet iemand of er bij de Upgrade DVD van 9 euro ook een boekje bij zit of is dit alleen de DVD?
Zoveel bijzonders staat er trouwens niet in het boekjeVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:15:
Weet iemand of er bij de Upgrade DVD van 9 euro ook een boekje bij zit of is dit alleen de DVD?
Ik begrijp iets niet. Als ik RMK doe op mn time machine icon in het dock en dan "browse other time machine disks" selecteer zie ik twee schijven staan. 1 van mn externe harddisk en nog en andere zonder naamsomschrijving. Enkel de naam van mijn computer tot en met "on" staat er. na "on" staat er niets meer.
betekend dit nu dat Timemachine ook backups kan maken op de locale HD? Dit heb ik namelijk liever niet en wil ik graag weg hebben.
betekend dit nu dat Timemachine ook backups kan maken op de locale HD? Dit heb ik namelijk liever niet en wil ik graag weg hebben.
Heb geen Windows (meer) draaien hier maar heb je al geprobeerd simpelweg de Leopard DVD te inserten terwijl je in Windows zit?-Mous- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:03:
Alles draai hier perfect, maar ik heb toch één probleempje. Bij Leopard zit een nieuwe versie van Bootcamp. Ik dacht dus dat er misschien nieuwe stuurprogramma's bij zitten voor Windows. Als ik de Bootcamp assistent start krijg ik echter helemaal geen optie om een stuurprogramma-CD te maken. Ook de optie om de stuurprogramma's naar een map te schrijven kan ik niet kiezen. Ik kan alleen kiezen tussen een installatie starten en de schijf te verdelen/samen te voegen. Verder niets.
Zoef
Dit is inderdaad de juiste manier om de nieuwe drivers te installeren.Zpottr schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:24:
[...]
Heb geen Windows (meer) draaien hier maar heb je al geprobeerd simpelweg de Leopard DVD te inserten terwijl je in Windows zit?
Mwah. D'r zitten nog wel wat bugjes in hoor. Voornamelijk van die dingen die je pas opmerkt op 't moment dat je product door miljoenen mensen gebruikt wordt. Maar je loopt niet zozeer een 'risico' dat je computer naar de mallemoer gaat ofzo. Lees de ervaringen van anderen door, beredeneer of ze op je van invloed zijn en in hoeverre je er iets aan hebt, of er last van hebt.ViRaX schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:21:
Nog een vraagje van een twijfelaar. Ik heb nu 9 maanden een iMac en ik wil ook overstappen naar leopard. Ik ben echter nog van Windows gewend om eerst even te wachten tot versie x.2 (of hoger) ivm risico's. Is het voor de Maccer die geen risico's wil lopen evengoed slim om te wachten op een nieuwere versie of kan ik gewoon zonder problemen de eerste versie halen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja er zit een boekje bij!Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:15:
Ik had een huge doosje, daarin veel lucht en een envelop met daarin een dvdtje en een boekje.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Wat ik me afvraag, de Up-to-Date actie (alle Macs vanaf 1 oktober Leopard, alleen verzendkosten), welke disc versturen ze daarbij? Je hebt namelijk recht op iLife 08: je hebt tenslotte een nieuwe Mac. Stel je voor, ik wil mijn op 1 Oktober gekochte iMac opnieuw installeren (dus wis en installeer), heb ik dan wel of geen iLife 08? Lees: moet ik ook mij Tiger disc gebruiken om mijn Mac danweer iLife'd te krijgen? Zou ik een beetje non-vriendelijk vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Het lijkt me trouwens dat de disc ook niet machine afhankelijk is, door het praatje op de aanvraagpagina? (je mag het voor meerdere macs bestellen, maar ook 1 keer bestellen en kopieer-recht aanvragen)
Het lijkt me trouwens dat de disc ook niet machine afhankelijk is, door het praatje op de aanvraagpagina? (je mag het voor meerdere macs bestellen, maar ook 1 keer bestellen en kopieer-recht aanvragen)
Ik heb de volgende probleem.
Mac Mini Intel, en apple remote werkt niet meer na sleep.
Dus ik kan de mac mini nog wel wekken met de remote, door op play te drukken. Maar als ik op menu druk of zoiets komt frontrow niet, en als ik frontrow opstart doet de apple remote niks.
Kennelijk is met de mac mini een issue na sleep. Heb een reinstall gedaan (ja clean, virgin install).
Maar dat hielp niet.
Werkt de apple remote bij jullie wel op andere intel mac minis?
En heb je ook eyeTV 2?
Voor de rest lijkt alles goed te gaan. Maar heb VLC nog niet uitgeprobeerd.
Mac Mini Intel, en apple remote werkt niet meer na sleep.
Dus ik kan de mac mini nog wel wekken met de remote, door op play te drukken. Maar als ik op menu druk of zoiets komt frontrow niet, en als ik frontrow opstart doet de apple remote niks.
Kennelijk is met de mac mini een issue na sleep. Heb een reinstall gedaan (ja clean, virgin install).
Maar dat hielp niet.
Werkt de apple remote bij jullie wel op andere intel mac minis?
En heb je ook eyeTV 2?
Voor de rest lijkt alles goed te gaan. Maar heb VLC nog niet uitgeprobeerd.
Vind je jezelf nu niet een beetje een enorme zeur?lh-Online.nl schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:03:
Stel je voor, ik wil mijn op 1 Oktober gekochte iMac opnieuw installeren (dus wis en installeer), heb ik dan wel of geen iLife 08? Lees: moet ik ook mij Tiger disc gebruiken om mijn Mac danweer iLife'd te krijgen? Zou ik een beetje non-vriendelijk vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Zoef
Bij mijn tiger-installatie DVD's zit ook een optie dat heet "intall optional components". Vermoedelijk kan je daarmee iLife installeren.
Ja, dit moet. En nee, je krijgt geen nieuwe iLife bij Leopard. Jammer de bammer maar het is niet voor niets een up2date programma.lh-Online.nl schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:03:
Lees: moet ik ook mij Tiger disc gebruiken om mijn Mac danweer iLife'd te krijgen? Zou ik een beetje non-vriendelijk vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Zeur
Als je de Leopard DVD binnen krijgt, heb je 2 opties:lh-Online.nl schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:03:
Wat ik me afvraag, de Up-to-Date actie (alle Macs vanaf 1 oktober Leopard, alleen verzendkosten), welke disc versturen ze daarbij? Je hebt namelijk recht op iLife 08: je hebt tenslotte een nieuwe Mac. Stel je voor, ik wil mijn op 1 Oktober gekochte iMac opnieuw installeren (dus wis en installeer), heb ik dan wel of geen iLife 08? Lees: moet ik ook mij Tiger disc gebruiken om mijn Mac danweer iLife'd te krijgen? Zou ik een beetje non-vriendelijk vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Upgrade of clean install.
Kies je voor een upgrade - ik kan me niet voorstellen dat je zoveel vern*&kt na 26 dagen, heb je iLife.
Kies je een clean install, dan stop je na de installatie DVD 2 van Tiger erin, en je hebt iLife.
Het probleem is nu wat?
Het is geen probleem, misschien kun je het wel zien als gezeur, maar boven alles was het een vraag. De toon had inderdaad anders gekunt, duidelijk
Ik vroeg me dit af, om te kijken of er mensen waren die dit zijn tegengekomen bij het installeren, of dat er bij Apple aan deze situatie was gedacht. Ik ben zelf misschien nog een beetje van de Windows mentaliteit: huiveren voor upgrades, liever backuppen en schoon beginnen...
Bedankt voor de antwoorden verder hoor
Bedankt voor de antwoorden verder hoor
Wootah 
Net gekocht, in Heerenveen in de Apple Store hadden ze Leopard nog op voorraad
Eerste berichtje dat ik vanuit Leopard tik
Upgraden vanuit Tiger ging probleemloos, en zelfs mijn HP All In One en Logitech S530 drivers werden probleemloos vanuit Tiger overgenomen 
Ook werden mijn Mail instellingen en mailboxen keurig overgenomen
Me is happy
Edit:
Eindelijk van de 2 files af die maar in de Trashcan achterbleven nadat ik van Adobe Creative Suite CS2 naar CS3 ging. Tiger wilde die niet verwijderen, Leopard eindelijk wel
Net gekocht, in Heerenveen in de Apple Store hadden ze Leopard nog op voorraad
Eerste berichtje dat ik vanuit Leopard tik
Ook werden mijn Mail instellingen en mailboxen keurig overgenomen
Me is happy
Edit:
Eindelijk van de 2 files af die maar in de Trashcan achterbleven nadat ik van Adobe Creative Suite CS2 naar CS3 ging. Tiger wilde die niet verwijderen, Leopard eindelijk wel
[ Voor 30% gewijzigd door SandsOfArrakis op 27-10-2007 17:23 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Trouwens ook een grappige nieuwe ervaring rijker: Eindelijk worden lange namen op het inlogscherm ook goed weergegeven!
Eerst was het altijd "Robin va..huilenburg"
Nu is het netjes "Robin van Schuilenburg"
Jeej!
Eerst was het altijd "Robin va..huilenburg"
Nu is het netjes "Robin van Schuilenburg"
Jeej!
gisteravond Leopard bij introparty gekocht bij MacInside. Met een lekker glaasje champagne en pinpas in de hand kon ik het doosje in ontvangst nemen.
Update ging goed. Werd in de winkel geadviseerd om printerdrivers te deselecteren. Dan zou het sneller gaan. Na een uurtje stond leopard te draaien. En leek alles te werken, hier en daar een weeffoutje.
Moest een conf file aanmaken om Apache aan de praat te krijgen en naar users/*/sites te wijzen, gebruik ik om mijn website te testen voor dat ie geupload wordt. Verder niks verrassends. Ik had op meer widgets gehoopt. En ook core animation vuurwerk.
Update ging goed. Werd in de winkel geadviseerd om printerdrivers te deselecteren. Dan zou het sneller gaan. Na een uurtje stond leopard te draaien. En leek alles te werken, hier en daar een weeffoutje.
Moest een conf file aanmaken om Apache aan de praat te krijgen en naar users/*/sites te wijzen, gebruik ik om mijn website te testen voor dat ie geupload wordt. Verder niks verrassends. Ik had op meer widgets gehoopt. En ook core animation vuurwerk.
Helaas heb ik nog steeds mijn HP Scanjet 3970 niet aan de praat gekregen 
Installer loopt gewoon vast.
Installer loopt gewoon vast.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Favoriete nieuwe feature: Nu ook op de Powerbook een twee-vinger rechtermuisklik mogelijk!
Had het altijd al op m'n MacBook, maar het was zo irritant om steeds CTRL+klik te doen op de Powerbook en geen enkele tool op internet die dit kon veranderen.
Andere fijne nieuwe feature: Via het netwerk simpel op de Vista-shared printer printen. Was ook een drama in Tiger.
Had het altijd al op m'n MacBook, maar het was zo irritant om steeds CTRL+klik te doen op de Powerbook en geen enkele tool op internet die dit kon veranderen.
Andere fijne nieuwe feature: Via het netwerk simpel op de Vista-shared printer printen. Was ook een drama in Tiger.
Verwijderd
Het is mij nu gelukt een Clean opzetje te maken met Leopard.
Alles werkt prima.
In Tiger had ik wat extra mappen gemaakt bij Mail om emails te bewaren.
Deze heb ik gebackuped.
In Mail bij leopapard heb ik dezelfde mappen aangemaakt.
Nu wil ik mijn mails overzetten maar dat lukt niet..
Heeft iemand raad / advies?
tnx
Alles werkt prima.
In Tiger had ik wat extra mappen gemaakt bij Mail om emails te bewaren.
Deze heb ik gebackuped.
In Mail bij leopapard heb ik dezelfde mappen aangemaakt.
Nu wil ik mijn mails overzetten maar dat lukt niet..
Heeft iemand raad / advies?
tnx
Op de TNT site staat dat er vandaag iemand geweest zou moeten zijn. Ik zie geen pakje, geen briefje, niks bij de buren....Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:14:
Ik heb gebruik gemaakt van de actie om voor 9 euro Leopard bij Apple online aan te schaffen. Een uur geleden stond de postbode aan de deur en nu draait alles als een trein op m'n Apple iMac 2.4 Ghz, 20" met 2 GB geheugen!
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Oh, het printen via het netwerk lukt bij mij alleen maar als ik het handmatig instel via de CUPS webinterface ([url=http://localhost:631]link[/]), bij mij is het er dus juist op achteruit gegaanGrbld schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:33:
Favoriete nieuwe feature: Nu ook op de Powerbook een twee-vinger rechtermuisklik mogelijk!
🌞🍃
Dat werkte inderdaad. Logisch eigenlijk, maar ik had er niet aan gedacht, aangezien je voor Tiger nog apart een Cd moest branden.Zpottr schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:24:
[...]
Heb geen Windows (meer) draaien hier maar heb je al geprobeerd simpelweg de Leopard DVD te inserten terwijl je in Windows zit?
Alleen jammer dat het haperende geluid wat wordt veroorzaakt door de wifi kaart nog niet is opgelost.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Die iChat/Photobooth effecten vallen tegen....
Met donkere kleuren heeft 'ie moeite.
Met donkere kleuren heeft 'ie moeite.
Overigens schijnt het nu te kunnen dat je complete VIDEO_TS mappen kan afspelen in FrontRow (???) alleen zie ik de mappen wel, maar als ik ze dan wil afspelen krijg ik: De geselecteerde video kan niet worden afgespeeld. De structuur wordt niet herkend....
FrontRow ziet de mappen dus wel, maar doet er niets mee.... Iemand bekend met dit probleem, of doe ik iets fout?
FrontRow ziet de mappen dus wel, maar doet er niets mee.... Iemand bekend met dit probleem, of doe ik iets fout?
@waaraanmelden
Dat was te verwachten natuurlijk, de software bepaald wat de achtergrond is op basis van het kleurverschil. Als jij op een bepaalde plek dezelfde kleur hebt als de achtergrond is het onderscheid moeilijk te maken door de software. In de WWDC demo is natuurlijk een perfecte ruimte gecreëerd in combinatie met de juiste kleding aan waardoor de iChat demo erg goed werkte.
Als je zelf thuis een plaats opzoekt waar het wel goed werkt, dan is het een erg leuke functie om mee te spelen
Dat was te verwachten natuurlijk, de software bepaald wat de achtergrond is op basis van het kleurverschil. Als jij op een bepaalde plek dezelfde kleur hebt als de achtergrond is het onderscheid moeilijk te maken door de software. In de WWDC demo is natuurlijk een perfecte ruimte gecreëerd in combinatie met de juiste kleding aan waardoor de iChat demo erg goed werkte.
Als je zelf thuis een plaats opzoekt waar het wel goed werkt, dan is het een erg leuke functie om mee te spelen
🌞🍃
Even in die .mpkg op de Leopard-DVD gekeken en nee, helaas... daarin staan alleen extra opties zoals printer-drivers (nog meer?!), taal-ondersteuning (nog meer?!) en verder spul wat standaard al geinstalleerd is.kpr schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:16:
Bij mijn tiger-installatie DVD's zit ook een optie dat heet "intall optional components". Vermoedelijk kan je daarmee iLife installeren.
iLife zal je toch echt apart moeten installeren.
This is my sick nature.
Verwijderd
Je moet ook op je Tiger disc kijken die met je Mac meegeleverd ishbokh schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:29:
[...]
Even in die .mpkg op de Leopard-DVD gekeken en nee, helaas... daarin staan alleen extra opties zoals printer-drivers (nog meer?!), taal-ondersteuning (nog meer?!) en verder spul wat standaard al geinstalleerd is.
iLife zal je toch echt apart moeten installeren.
Hmmz, net geïnstalleerd, ziet er aardig en vooral snel uit!
Maar hebben er meer mensen last van wegvallende letters in Systeemvoorkeuren?
Er staat bijvoorbeeld 'Datum en t jd'... i.p.v. 'Datum en tijd', zoals het hoort.
Ik las het ergens al geloof ik. Iemand een oplossing of een bug?
Er staat bijvoorbeeld 'Datum en t jd'... i.p.v. 'Datum en tijd', zoals het hoort.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
ik heb sinds upgrade van tiger naar leopard gezeur met wireless connectie.
1. hij dropt af en toe gewoon de hele connectie
en
2. als ik een grotere hoeveelheid data probeer te kopieren van een shared windows map, dab blijft ie hangen....geen progress. na stoppen van de transfer is mijn verbinding met internet opeens veel trager. ik heb getest met speedtest: eerst 700KB/s. na poging data te kopieren komt ie niet hoger dan 120KB/s. heeeel weird.
pas na een airport OFF/ON loopt hij weer op volle snelheid.
1x had ik zelfs een hele freeze van mn systeem, moest ik met power off uit/aan.
met een kleine,enkele file van een paar mb gaat het wel goed. met meerdere files/meer data gaat het mis.
1. hij dropt af en toe gewoon de hele connectie
en
2. als ik een grotere hoeveelheid data probeer te kopieren van een shared windows map, dab blijft ie hangen....geen progress. na stoppen van de transfer is mijn verbinding met internet opeens veel trager. ik heb getest met speedtest: eerst 700KB/s. na poging data te kopieren komt ie niet hoger dan 120KB/s. heeeel weird.
pas na een airport OFF/ON loopt hij weer op volle snelheid.
1x had ik zelfs een hele freeze van mn systeem, moest ik met power off uit/aan.
met een kleine,enkele file van een paar mb gaat het wel goed. met meerdere files/meer data gaat het mis.
Nop, ik heb daar geen last van. Ik heb overigens de Engelse versie.THE_BASE schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:50:
Hmmz, net geïnstalleerd, ziet er aardig en vooral snel uit!
Ik ontdekte net een kleine, maar leuke nieuwe functie. Het is nu mogelijk je iPod (of Phone) op te laden via USB terwijl de Macbook gesloten is
🌞🍃
Verwijderd
Net tegen de middag aan stond ik stomverbaasd te kijken dat er een postbode voor de deur stond met een pakketje van Apple terwijl ik het aankoopbewijs nog moest insturen (mijn serialnummer kon niet gevonden worden) heb hem gelijk met veel smart uitgepakt en geinstalleerd en tot nu toe bevalt Leopard me zeer! Veel sneller en alles is veel beter ingedeeld en je komt sneller bij bestanden, tnx Apple voor de snelle behandeling! Woei!
Verwijderd
ik heb ook net even mac os 10.5 geinstalleerd op mijn MBP, heb gekozen voor een upgrade vanaf mac os 10.4 en moet zeggen dat alles geheel soepel is verlopen ! helemaal niets fout gegaan. heb wel opgelet dat ik APE niet geinstalleert had staan. verder geen klachten, liep/loopt gewoon soepel, ook tijdens indexeren !
was wel een beetje huiverig na al die verhalen hier, maar was dus allemaal niet nodig. wel vind ik photo booth erg buggy
was wel een beetje huiverig na al die verhalen hier, maar was dus allemaal niet nodig. wel vind ik photo booth erg buggy
Ik heb wel allemaal safari bugs, texten die door elkaar lopen (vooral bold fonts?). En widgets die opeens niet werken..
edit:
Een herinstall van safari zelf heeft de problemen opgelost
edit:
Een herinstall van safari zelf heeft de problemen opgelost
[ Voor 23% gewijzigd door messi op 27-10-2007 19:46 ]
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
dit heb ik ook soms in firefoxmessi schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:29:
Ik heb wel allemaal safari bugs, texten die door elkaar lopen (vooral bold fonts?)
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Iemand die ervaring heeft met Leopard + Macbook CoreDuo (!) 2ghz, met 1 gb geheugen?! Zit te twijfelen om over te stappen naar Leopard. Of is het slim om eerst 2gb in mn Macje te zetten?!
En hoe zit het met Office for Mac?! Ben als student afhankelijk van die software.. Iemand die hier ervaring mee heeft?! Alvast bedankt!
En hoe zit het met Office for Mac?! Ben als student afhankelijk van die software.. Iemand die hier ervaring mee heeft?! Alvast bedankt!
Ik heb een MBP 2,33GHz & 2GB ram. Dus kan je geen ervaring delen. Maar met 1GB moet het ook gewoon werken lijkt mij. Je kan er altijd nog 1GB erbij prikken.JeroenGans schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:30:
Iemand die ervaring heeft met Leopard + Macbook CoreDuo (!) 2ghz, met 1 gb geheugen?! Zit te twijfelen om over te stappen naar Leopard. Of is het slim om eerst 2gb in mn Macje te zetten?!
Ik gebruik Office 2004 voor Mac, en werkt prima hoor. Ik heb er mijn afstudeerverslag en (powerpoint)presentatie mee gemaakt. Ben geslaagd met een 8, dus lijkt me allemaal prima moeten kunnen.
File juicer werkt niet meer. Onder tiger nooit gebruikt, maar net nu ik het nodig heb...
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
typ dit ff vanaf een ipod touch...krijg mn g4tje.nog steeds niet aan de praat verdorie
Na de verbose mode krijg je zon blauw scherm,daarin blijft ie hangen
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Clean install geprobeerd? ipv upgrade.Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:37:
typ dit ff vanaf een ipod touch...krijg mn g4tje.nog steeds niet aan de praat verdorie
Even een algemene vraag (ook voor de modjes): is het misschien handig om een aparte Leopard FAQ aan te maken. Ik zelf heb pas sinds februari dit jaar een eigen Apple (MacBook Pro), maar nu ik al een aantal berichten lees dat het installeren/upgraden van Leopard niet goed gaat, wacht ik met installeren, totdat ik een andere hdd heb.
Ik heb nu een 120GB erin, en wil een 250GB kopen, en dan de 120GB als exteren schijf nemen. Als het dan niet goed gaat, heb ik in ieder geval mijn "oude" schijf nog met alles erop.
Ik heb nu een 120GB erin, en wil een 250GB kopen, en dan de 120GB als exteren schijf nemen. Als het dan niet goed gaat, heb ik in ieder geval mijn "oude" schijf nog met alles erop.
Hier zit ik dus ook mee, ik lees best veel negatiefe dingen en heb gewoon het lef niet om te upgraden.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:16:
ik heb ook net even mac os 10.5 geinstalleerd op mijn MBP, heb gekozen voor een upgrade vanaf mac os 10.4 en moet zeggen dat alles geheel soepel is verlopen ! helemaal niets fout gegaan. heb wel opgelet dat ik APE niet geinstalleert had staan. verder geen klachten, liep/loopt gewoon soepel, ook tijdens indexeren !
[ Voor 39% gewijzigd door iMars op 27-10-2007 20:49 ]
Hmm.. Flash krijg ik met geen mogelijkheid meer geinstalleerd op Safari. Iemand anders die het wel lukt? Krijg na de installatie steeds een QuickTime logo met een vraagteken erdoor als ik op een site kom (zoals Youtube) waar Flash gebruikt wordt. Dit geldt overigens ook voor Firefox.
He who controls the Spice, controls the Universe.
InputManagers werkend krijgen met de echte inputmanager loader in 't os: http://macromates.com/blog/2007/inputmanagers-on-leopard/
Hier bleef mijn MacBook ook in het blauwe bootscherm hangen. Als ik dat van die application performance enhancer nou even iets eerder gelezen had 
Nou ja, na opstarten in target mode via FireWire aan m'n Mac Pro kon ik de APE shit weggooien en nu doet de MacBook het perfect

Nou ja, na opstarten in target mode via FireWire aan m'n Mac Pro kon ik de APE shit weggooien en nu doet de MacBook het perfect
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Vreemd. Zijn hier meer mensen met problemen met Leopard en Bluetooth?
Met Tiger geen probleem, krijg nu gewoon geen verbinding met mijn Nokia N73... volgens de website is er geen pluging vereist.
De verbinding is er, de code voer ik in en dan worden services opgehaald. Dat duurt alleen eeuwig.
Toestel kan ook geen verbinding maken met iMac.
Met Tiger geen probleem, krijg nu gewoon geen verbinding met mijn Nokia N73... volgens de website is er geen pluging vereist.
De verbinding is er, de code voer ik in en dan worden services opgehaald. Dat duurt alleen eeuwig.
Toestel kan ook geen verbinding maken met iMac.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
legacy plugins for o.a. Safari 3 [tuaw.com]CyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:50:
InputManagers werkend krijgen met de echte inputmanager loader in 't os: http://macromates.com/blog/2007/inputmanagers-on-leopard/
maar jouw solution werkt beter zo te zien..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 21:06 ]
Iets wat me net opvalt bij het opslaan van bestanden. Scenario:
- Ik sla een bestand op vanuit bijv Safari
- Ik kies in het Finder schermpje voor 'Documents' bij Places
- Ik ga naar een submap 'Blaat' en sla het bestand op.
De volgende keer dat ik nu iets opsla komt ik standaard in de map 'Blaat' terecht. Als ik nu bij Places op 'Documents' klik blijf ik in de map 'Blaat'. Maar ik zou dus graag terugwillen naar de hoofdmap 'Documents'. Dit gebeurt pas als ik bij Places naar bijv. 'Pictures' ga, en dan terug naar 'Documents'. Vrij irritant. Enig idee of dit aan te passen valt?
- Ik sla een bestand op vanuit bijv Safari
- Ik kies in het Finder schermpje voor 'Documents' bij Places
- Ik ga naar een submap 'Blaat' en sla het bestand op.
De volgende keer dat ik nu iets opsla komt ik standaard in de map 'Blaat' terecht. Als ik nu bij Places op 'Documents' klik blijf ik in de map 'Blaat'. Maar ik zou dus graag terugwillen naar de hoofdmap 'Documents'. Dit gebeurt pas als ik bij Places naar bijv. 'Pictures' ga, en dan terug naar 'Documents'. Vrij irritant. Enig idee of dit aan te passen valt?
Die zal vanzelf wel opgenomen worden in de topicstart (en die van de komende delen)... I hopewebmail schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:46:
Even een algemene vraag (ook voor de modjes): is het misschien handig om een aparte Leopard FAQ aan te maken.
Geez man jullie typen sneller dan ik kan lezen. Effe uurtje weg geweest en 4 complete pagina's met berichies
Anyway, Leopard draait op m'n mac pro errug goed, beter dan de beta's iig. M'n powerbook G4 heeft er wat meer moeite mee lijkt het, zie veel strandballen, itunes en ilife apps zijn wat stroperiger dan ik gewend ben. Goed, zit maar 512MB in maar met Tiger was dat minder een probleem (tot ik echt wat ging doen uiteraard.
Ik mis nog steeds m'n afgeronde hoekjes in de menubar. Errug lame dat dat weg is!
Anyway, Leopard draait op m'n mac pro errug goed, beter dan de beta's iig. M'n powerbook G4 heeft er wat meer moeite mee lijkt het, zie veel strandballen, itunes en ilife apps zijn wat stroperiger dan ik gewend ben. Goed, zit maar 512MB in maar met Tiger was dat minder een probleem (tot ik echt wat ging doen uiteraard.
Ik mis nog steeds m'n afgeronde hoekjes in de menubar. Errug lame dat dat weg is!
Ja, dat werkt niet geweldig. Inquisitor wordt maar 'half' geladen, zegmaar. In de Safari prefs is niks te vinden, bijvoorbeeld. Die manier waar ik naar linkte gebruikt de echte InputManager bundle loader die in OSX zit, net als in tiger.
Dit heb ik ook net gehad, PRAM reset hielp niet, toen maar ipv upgrade een archive & install gedaan, geen problemen meer. (hoewel Leopard alles van settings+apps nog heeft, EN een folder met previous systemsHydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:37:
Niks vaags aan, zo werkt archive and install nou eenmaal.MickyHendrix schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:18:
[...]
Dit heb ik ook net gehad, PRAM reset hielp niet, toen maar ipv upgrade een archive & install gedaan, geen problemen meer. (hoewel Leopard alles van settings+apps nog heeft, EN een folder met previous systemsbeetje vaag)
Verwijderd
Ja ik heb het net zo gedaan als jouw link. En mijn Safri Block werkt weer...alleen moet ik weer over nieuwe beginnen met blokken..maar dat is mijn eigen schuldCyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:07:
[...]
Ja, dat werkt niet geweldig. Inquisitor wordt maar 'half' geladen, zegmaar. In de Safari prefs is niks te vinden, bijvoorbeeld. Die manier waar ik naar linkte gebruikt de echte InputManager bundle loader die in OSX zit, net als in tiger.
Het heet niet voor niets ARCHIVEMickyHendrix schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:18:
[...]
Dit heb ik ook net gehad, PRAM reset hielp niet, toen maar ipv upgrade een archive & install gedaan, geen problemen meer. (hoewel Leopard alles van settings+apps nog heeft, EN een folder met previous systemsbeetje vaag)
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 21:25 ]
misschien offtopic maar vond het te nutteloos voor een nieuw topic..
In safari
Hoe download ik een bestand wat een link is dus bijvoorbeeld een mp3 vanaf speedyshare.
Ik heb geprobeert met control en dan er op te klikken en dan kiezen voor download gekoppeld bestand (/als).
Maar dan geeft hij in het downloadwindow dat het bestand niet bestaat....
Of kan ik beter firefox proberen voor dit?
In safari
Hoe download ik een bestand wat een link is dus bijvoorbeeld een mp3 vanaf speedyshare.
Ik heb geprobeert met control en dan er op te klikken en dan kiezen voor download gekoppeld bestand (/als).
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Het werkt, maar dan moet je wel in je map Films een submapje hebben met daarin weer een mapje VIDEO_TSRed schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:23:
Overigens schijnt het nu te kunnen dat je complete VIDEO_TS mappen kan afspelen in FrontRow (???) alleen zie ik de mappen wel, maar als ik ze dan wil afspelen krijg ik: De geselecteerde video kan niet worden afgespeeld. De structuur wordt niet herkend....
Ik had in mijn map Films direct een map VIDEO_TS zitten en dan werkt het dus niet.
Opgelost! Vind dit een geweldige functie!
Verwijderd
Dat is wel de juiste manier om iets te downloaden...Probeer het in FF en zie of dat wel werkt. Het is misschien een niet-werkende link.nils7 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:37:
misschien offtopic maar vond het te nutteloos voor een nieuw topic..
In safari
Er is een update voor login & keychain uitgebracht, zijn er mensen die al ervaring hebben met deze update?
Linkje naar apple voor meer info.
[ Voor 32% gewijzigd door .NCK op 27-10-2007 22:18 . Reden: linkje toegevoegt ]
Drie vraagjes:
- Vinden jullie ook dat het minimize-effect wat minder smooth of vloeiend gaat? Ik heb een 20" 2,4 Ghz iMac met 4GB RAM, lijkt me voldoende.
- Zijn er al meer mensen met problemen met Bluetooth? Toestel wordt gevonden, ik ga koppelen en hij blijft zoeken wat mijn Nokia N73 kan.
- Heel vreemd: Systeemvoorkeuren zegt dus 'Datum en t jd'... het lijkt wel of alle 'i'-tjes wat minder van kwaliteit zijn. Las het al eerder iemand, maar om nou Leopard opnieuw te installeren...
Ik heb een vraagje, zijn er ook mensen die problemen hebben het netwerk tussen windows pc en mac?
Ik kan namelijk geen bestanden naar windows pc zetten, wel van windows pc naar mac. Voorheen moest ik alleen maar de username/password in te vullen en alles werkte.
Heeft iemand mischien een oplossing voor me?
Ik kan namelijk geen bestanden naar windows pc zetten, wel van windows pc naar mac. Voorheen moest ik alleen maar de username/password in te vullen en alles werkte.
Geïnstalleerd, gereboot en geen problemen..NCK schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:16:
Er is een update voor login & keychain uitgebracht, zijn er mensen die al ervaring hebben met deze update?
This space intentionally left blank.
Je workgroup staat juist? De username waarmee je aanmeld op de windows bak ook?SugoiX schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:06:
Ik heb een vraagje, zijn er ook mensen die problemen hebben het netwerk tussen windows pc en mac?
Heb je de Login/Keychain update al gedraaid?
holy freck, ... ik maar klagen over choppy graphics, wat ook effectief zo is.
Maar zit nu de eerste keer op batterij te werken, en wat blijkt? alle graphics zijn smooth als boter, echt ongeloofelijk, het moet toch ergens een driver issue zijn waardoor het dan op de stroom adapter niet goed werkt?
Vreemde zaak, ik hoop iig dat het snel opgelost word.
Maar zit nu de eerste keer op batterij te werken, en wat blijkt? alle graphics zijn smooth als boter, echt ongeloofelijk, het moet toch ergens een driver issue zijn waardoor het dan op de stroom adapter niet goed werkt?
Vreemde zaak, ik hoop iig dat het snel opgelost word.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik had na installatie gewoon thums ipv pictogrammen van afbeeldingen op mijn desktop... dit zijn opeens gewoon pictogrammen van de bestanden.
Hoe krijg ik terug thumbs?
Mijn ervaring is ook dat bepaalde effecten wat minder vloeiend gaan dan onder Tiger het geval was. Dit is overigens niet altijd het geval, soms zijn expose, minimaliseren, etc. gewoon snel en het andere moment loopt het toch net wat trager. Ik heb overigens een Macbook 2nd generatie. Hoop dat dit binnenkort gefixed wordt (samen met nog wat andere kleine bugs en onvolkomenheden waar ik tegenaan liep).THE_BASE schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:35:
- Vinden jullie ook dat het minimize-effect wat minder smooth of vloeiend gaat? Ik heb een 20" 2,4 Ghz iMac met 4GB RAM, lijkt me voldoende.
Rechtermuis op desktop -> Show view options. Dan "Show icon preview" aanvinken..NCK schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:14:
Ik had na installatie gewoon thums ipv pictogrammen van afbeeldingen op mijn desktop... dit zijn opeens gewoon pictogrammen van de bestanden.
Hmm schijnt dat mn schijfrechten wat verknoeid zijn... ik denk doe s handig :
- Copy gemaakt van de MBP HD op een externe FW drive
- Geboot op de FW drive om alles te checken, deed het perfect. Toch voor de zekerheid alle documenten nog maar een keer naar een windows share gekopieerd
- Leopard installeren op de FW HDD
- Checken of het werkt, draait als een trein. Alles is gekopieerd en gedaan (archive and install optie)
- Mooi MBP is aan de beurt, helaas net te krap om ook de 'oude' gebruikers terug te zetten (het archief dus, 'oude systeem' genaamd oid)
- Booten vanaf MBP, inloggen is al vreemd, langzamer en alle user settings zijn weg, kan gebeuren imo maar...
1: Geen mail meer, schrijfrechten probleem
2: iTunes, idem dito
3: adresboek start zowieso niet (denk hetzelfde verhaal)
Bij het willen wijzigen van de rechten van bijv. iTunes library zie ik dat er voor mijn main user (jantje1) geen rechten zijn toegekend. Merkwaardig, je zou zeggen dat alles gekopieerd is inclusief rechten.
Bij het willen toekennen van rechten (unlocked, dan op plusje drukken voor nieuwe user) crashed de finder en kan ik weer opnieuw beginnen. Bij elk van de programma's die ook maar iets doen in hun eigen libraries werkt het gewoon niet meer. Enige optie die ik nog had was schijfherstel, mocht helaas ook niet baten.
Morgen clean install of zijn er pientere jachtluipaarden beschikbaar die me uit de brand kunnen helpen
- Copy gemaakt van de MBP HD op een externe FW drive
- Geboot op de FW drive om alles te checken, deed het perfect. Toch voor de zekerheid alle documenten nog maar een keer naar een windows share gekopieerd
- Leopard installeren op de FW HDD
- Checken of het werkt, draait als een trein. Alles is gekopieerd en gedaan (archive and install optie)
- Mooi MBP is aan de beurt, helaas net te krap om ook de 'oude' gebruikers terug te zetten (het archief dus, 'oude systeem' genaamd oid)
- Booten vanaf MBP, inloggen is al vreemd, langzamer en alle user settings zijn weg, kan gebeuren imo maar...
Bij het willen wijzigen van de rechten van bijv. iTunes library zie ik dat er voor mijn main user (jantje1) geen rechten zijn toegekend. Merkwaardig, je zou zeggen dat alles gekopieerd is inclusief rechten.
Bij het willen toekennen van rechten (unlocked, dan op plusje drukken voor nieuwe user) crashed de finder en kan ik weer opnieuw beginnen. Bij elk van de programma's die ook maar iets doen in hun eigen libraries werkt het gewoon niet meer. Enige optie die ik nog had was schijfherstel, mocht helaas ook niet baten.
Morgen clean install of zijn er pientere jachtluipaarden beschikbaar die me uit de brand kunnen helpen
Deze plek is te koop.
Time Machine i.c.m. een USB HD via AEBS werkt toch niet ideaal. Niet zozeer door Time Machine, maar door Leopard die nogal vreemd met die schijven om gaat. In Tiger werd de HD automatisch gezien als een externe schijf zodra deze is aangesloten. Nu staat je Airport Extreme als share in Finder onder Shared.
Je moet eerst elke keer de schijf mounten via Finder. Op dit moment ziet Time Machine de schijf netjes, controleert het bestand en backupt. Maar na een tijdje unmount Leopard de HD vanzelf. Dit gebeurt ongeacht of Time Machine bezig is; heb het nu al vaak gehad. Vervolgens kan ik de schijf soms wel en soms niet opnieuw mounten via Finder. Zodra deze niet meer te mounten is moet ik ook heel Leopard rebooten voordat dit weer mogelijk is.
Op deze manier valt er dus weinig te backuppen, maar dat probleem ligt dus bij het mounten. Zal wel samenhangen met het probleem dat je soms mounts niet kunt ejecten. Dat blijft namelijk ook steeds maar weer voorkomen.
Je moet eerst elke keer de schijf mounten via Finder. Op dit moment ziet Time Machine de schijf netjes, controleert het bestand en backupt. Maar na een tijdje unmount Leopard de HD vanzelf. Dit gebeurt ongeacht of Time Machine bezig is; heb het nu al vaak gehad. Vervolgens kan ik de schijf soms wel en soms niet opnieuw mounten via Finder. Zodra deze niet meer te mounten is moet ik ook heel Leopard rebooten voordat dit weer mogelijk is.
Op deze manier valt er dus weinig te backuppen, maar dat probleem ligt dus bij het mounten. Zal wel samenhangen met het probleem dat je soms mounts niet kunt ejecten. Dat blijft namelijk ook steeds maar weer voorkomen.
Gebruik je het gewoon los of icm Boot Camp?carfreak02 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:16:
Parallels werkt ook weer als vanouds , hij heeft zeker gemerkt dat er nu een legaal OS op staat
Boot Camp gaat namelijk elke keer de mist in met Parallels, Windows sluit niet af, en na een Force Close is mijn image gelijk kapot.
twee vraagjes.. eentje van eerder dit topic die niet werd beantwoord:
en of er hier meer mensen zijn waarbij toast niet meer werkt na de upgrade? hij blijft bij mij even bouncen en quit dan weer..is het mogelijk om bij de vernieuwde mail in het dock niet alleen het aantal ongelezen email berichten maar ook het aantal ongelezen rss berichten weer te geven? ik krijg dat in ieder geval niet voor elkaar...
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Verwijderd
De volgende programma's werken sinds Leopard niet meer (iets voor de OP?)
-iGrabnews
-ConceptDraw.
Beide de nieuwste versies.
-iGrabnews
-ConceptDraw.
Beide de nieuwste versies.
Antwoord op 1e vraag, het is niet mogelijk naast het aantal ongelezen e-mail berichten ook het aantal ongelezen rss berichten te tonen, zou zeker prettig zijn als dit mogelijk wordt.Algurgazan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:54:
twee vraagjes.. eentje van eerder dit topic die niet werd beantwoord:
[...]
en of er hier meer mensen zijn waarbij toast niet meer werkt na de upgrade? hij blijft bij mij even bouncen en quit dan weer..
Dan de 2e vraag, hier heb ik geen concreet antwoord voor, echter keek ik even op het Roxio forum en kwam daar de volgende post tegen: http://forums.support.roxio.com/index.php?showtopic=29923 misschien helpt dat je wat verder (en zo niet, post daar gewoon je probleem).
Mac OS X 10.5: "Blue screen" appears after installing Leopard and restarting
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857
Ja, het unmounten van bijvoorbeeld .dmg bestanden is ook een probleem onder Leopard. Vaak wilt de Finder de schijven niet unmounten. Erg vervelend. Dat ze zoiets niet hebben gevonden tijdens de betas
hmm.. goeie.. ik had er nog niet aan gedacht ook hun forum te doorzoeken, maar dat was inderdaad het probleem.. dank!Erikdevries schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:00:
Dan de 2e vraag, hier heb ik geen concreet antwoord voor, echter keek ik even op het Roxio forum en kwam daar de volgende post tegen: http://forums.support.roxio.com/index.php?showtopic=29923 misschien helpt dat je wat verder (en zo niet, post daar gewoon je probleem).
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
toe te voegen aan het rijtje met kleine Leopard bugs -> een bugje in X11
Wanneer je via Xquartz een nieuw display opent met een XDMCP sessie erin, krijgt die sessie geen keyboard focus, en dat is ook handmatig niet voor elkaar te krijgen. Ergo: ik zie een mooi inlogvenster van het remote system, ik kan erin klikken, maar ik kan hoe dan ook niets typen (en dus niet inloggen
)
Beetje onhandig
Wanneer je via Xquartz een nieuw display opent met een XDMCP sessie erin, krijgt die sessie geen keyboard focus, en dat is ook handmatig niet voor elkaar te krijgen. Ergo: ik zie een mooi inlogvenster van het remote system, ik kan erin klikken, maar ik kan hoe dan ook niets typen (en dus niet inloggen
Beetje onhandig
Launching containers into space
Waarom hebben ze 't loading-icoon
eigenlijk versneld?

Haal jij je accu uit je laptop als je op netstroom werkt? Als je dat doet schakelt je mac terug in een security-mode met 1 core op 1GHz omdat de koeling niet meer werkt zoals ontworpen doordat langs het open vak valse lucht aangezogen wordt.Apache schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:12:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Afaik pakt 'ie dan nog wel twee cores, maar idd wel op 1GHz.burne schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:51:
[...]
Haal jij je accu uit je laptop als je op netstroom werkt? Als je dat doet schakelt je mac terug in een security-mode met 1 core op 1GHz omdat de koeling niet meer werkt zoals ontworpen doordat langs het open vak valse lucht aangezogen wordt.
Ik heb hier ook veel last van. Na een reboot is het meestal verholpen.alienfruit schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:05:
Ja, het unmounten van bijvoorbeeld .dmg bestanden is ook een probleem onder Leopard. Vaak wilt de Finder de schijven niet unmounten. Erg vervelend. Dat ze zoiets niet hebben gevonden tijdens de betas
Klopt, in Cork, niet waar ik woon.. De meeste resellers hadden hier Leopard niet op voorraad (Ik wilde hem graag in de winkel kopen omdat ik nooit thuis ben en het postkantoor voor het afhalen erg ver weg is).
Gelukkig heb ik vanmiddag een reseller gevonden die hem wel had en nu draai ik met Leopard! Wel grappig, dat kleine doosje, maar ik vond de oude enorme doos van bijv. Panther altijd wel lekker imposant.
Weinig problemen gehad met mijn upgrade, alleen Little Snitch deed een beetje vreemd: Elke verbinding kwam uit naam van kernel_task in plaats van de werkelijke applicatie. Een upgrade naar Little Snitch 2 loste dat gelukkig op, en die is nog veel mooier ook. Gelukkig heb ik hem vrij recent gekocht dus het was nog een gratis upgrade ook
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:59:
De volgende programma's werken sinds Leopard niet meer (iets voor de OP?)
-iGrabnews
-ConceptDraw.
-InsomniaX
-iAlertU
-Parallels i.c.m. Boot Camp (Aangemaakt met de beta of retail, geen verschil)
[ Voor 16% gewijzigd door NiteSpeed op 28-10-2007 05:46 ]
Gisteren Leopard binnen gekregen vanuit de US, woensdag besteld en netjes gisteren afgeleverd in Edmonton. Hoewel ik voor m'n werk afhankelijk ben van een aantal programma's, toch Leopard geinstalleerd met het risico dat er wat problemen op zouden treden. Alles perfect verlopen en zeer tevreden.
Wel aan te raden om even te kijken dat er niet teveel startup programma's draaien en natuurlijk een backup maken.
Ik draai op dit moment alles weer. Het enige programma wat niet helemaal perfect werkt is Ventrilo, dat geen channel lijst weergeeft. LaTeX en Photoshop voor Mac, welke ik het meest gebruik werken perfect.
Macbook Core Duo (jaar oud)
2Gb geheugen,
250gb WD HD.
Wel aan te raden om even te kijken dat er niet teveel startup programma's draaien en natuurlijk een backup maken.
Ik draai op dit moment alles weer. Het enige programma wat niet helemaal perfect werkt is Ventrilo, dat geen channel lijst weergeeft. LaTeX en Photoshop voor Mac, welke ik het meest gebruik werken perfect.
Macbook Core Duo (jaar oud)
2Gb geheugen,
250gb WD HD.
[ Voor 4% gewijzigd door Abidan op 28-10-2007 08:44 ]
Hmm nog iets opgemerkt... Als ik front row aan heb laten staan en ga slapen, blijft de volgende dag het scherm zwart. Je kan niks meer doen op uitzetten na. Jammers...
Zou je kunnen posten wat de resultaten zijn als je dit intikt in je terminal (finder-ga-schijfhulpprogramma's):KeeZ schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:29:
....
ls -al /library/mail
Als ik de terminal inkwam zou ik het graag voor je doen, maar ook daar een error :JottemJ schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:33:
[...]
Zou je kunnen posten wat de resultaten zijn als je dit intikt in je terminal (finder-ga-schijfhulpprogramma's):
ls -al /library/mail
PAM Error (line 396): System error

Ik ga voor een clean install... Geen zin in dagenlang geklooi
Deze plek is te koop.
Voor degenen met een performance problemen, externe disks en genie effecten die stotteren na installatie van Leopard:
Open Activity Monitor uit Utilities (onder Applications) en sorteer op CPU. Check of er 2 processsen veel CPU eten, atsserver en mdworker. Dit wordt veroorzaakt door Spotlight die vanalles opnieuw aan het indexeren is en dat kan even duren, met name met externe disks.
Ik had gisteravond hetzelfde op mijn Powerbook G4 en het duurde toch zeker 30 minuten, mischien wel 45 en ik heb GEEN externe disks. Zal dus een heel stuk langer duren met USB/Firewire disks.
je kan Spotlight configureren om bepaalde disks NIET te indexeren, zoals USB of firewire disks.
Je kan ook nog tegen een bug aan lopen dat Spotlight "oneindig lang" bezig is op een Firewire disk, en dan aangeeft "calculating estimated time remaining", maar daar nooit mee ophoudt. Spotlight maakt zijn werk wel af, echter de berekening kan tie niet maken.
In alle gevallen, geduld. Extra reboots en andere gekke experimenten zullen het proces alleen maar hinderen. Ik denk dat het beste wat je kunt doen in dit geval is Spotlight zijn tijd geven en afwachten tot die processen stoppen met CPU eten.
Als je genie effect stottert en je hebt deze twee processen niet draaien, zal dit verhaal uiteraard niet van toepassing zijn.
Open Activity Monitor uit Utilities (onder Applications) en sorteer op CPU. Check of er 2 processsen veel CPU eten, atsserver en mdworker. Dit wordt veroorzaakt door Spotlight die vanalles opnieuw aan het indexeren is en dat kan even duren, met name met externe disks.
Ik had gisteravond hetzelfde op mijn Powerbook G4 en het duurde toch zeker 30 minuten, mischien wel 45 en ik heb GEEN externe disks. Zal dus een heel stuk langer duren met USB/Firewire disks.
je kan Spotlight configureren om bepaalde disks NIET te indexeren, zoals USB of firewire disks.
Je kan ook nog tegen een bug aan lopen dat Spotlight "oneindig lang" bezig is op een Firewire disk, en dan aangeeft "calculating estimated time remaining", maar daar nooit mee ophoudt. Spotlight maakt zijn werk wel af, echter de berekening kan tie niet maken.
In alle gevallen, geduld. Extra reboots en andere gekke experimenten zullen het proces alleen maar hinderen. Ik denk dat het beste wat je kunt doen in dit geval is Spotlight zijn tijd geven en afwachten tot die processen stoppen met CPU eten.
Als je genie effect stottert en je hebt deze twee processen niet draaien, zal dit verhaal uiteraard niet van toepassing zijn.
Ok, dit is vaag. Afgelopen vrijdag een clean install gedaan van Leopard. Draaide perfect! Vanmorgen doe ik mn MacBook aan en krijg ik een melding dat er een software update was (login & key chain bla bla??) die een reboot vereist. Heb dat dus gedaan alleen blijft hij nu ook hangen op een blauwscherm met dat draaidingetje. Hij staat nu al zo'n 40 min te draaien en er gebeurt verder niks. Zal zo eens naar de bovenstaande link kijken. Zijn er meer mensen die dit probleem kregen na een software update?
Heb je die software update voor login & keychain al gedraaid?KeeZ schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:49:
[...]
Als ik de terminal inkwam zou ik het graag voor je doen, maar ook daar een error :
PAM Error (line 396): System error
Ik ga voor een clean install... Geen zin in dagenlang geklooi
PAM is toch het security verhaal (Plugable Authentication Modules). Misschien lost die update wel een stuk van het probleem op?
[ Voor 14% gewijzigd door iworx op 28-10-2007 09:59 ]
Je hebt toevallig niets met Application Enhancer geinstalleerd? Het rebooten na die update duurde wel wat langer dan gewoonlijk maar 40 minuten is wel exuberant lang.iBenshi schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:55:
Ok, dit is vaag. Afgelopen vrijdag een clean install gedaan van Leopard. Draaide perfect! Vanmorgen doe ik mn MacBook aan en krijg ik een melding dat er een software update was (login & key chain bla bla??) die een reboot vereist. Heb dat dus gedaan alleen blijft hij nu ook hangen op een blauwscherm met dat draaidingetje. Hij staat nu al zo'n 40 min te draaien en er gebeurt verder niks. Zal zo eens naar de bovenstaande link kijken. Zijn er meer mensen die dit probleem kregen na een software update?
Dit topic is gesloten.