[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.631 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

nils7 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:42:
Hoe krijg ik Time machine aan de praat??

Als ik m op "aan" schuif dan krijg je een pop-up/drop down veld welke leeg blijft (dan druk ik op het "?" en dan staat er dat ik op "gebruik voor reserve kopie") maar die is grijs en ik kan enkel annuleren...
Wat doe ik fout of moet je persee een externe HD eraan hebben gekoppeld?
Je moet een externe schrijf hebben ja (of een 2e interne)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Time Machine werkt alleen met een externe HD.

Maar wat ik mij afvraag: Neemt Time Machine nou je hele HD over? Of maakt hij alleen een map aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:48:

Maar wat ik mij afvraag: Neemt Time Machine nou je hele HD over? Of maakt hij alleen een map aan?
Alleen een bestand in de root. Naammac_vaaggetalletje.sparsebundle. Verder kun je alles met de schijf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Zojuist mijn iMac voorzien van een verse Leopard installatie. Alles werkt tot nu toe perfect! En echt goed dat alles weer een tikje sneller is. Vooral Safari is super.

Er zit trouwens een leuke "feature" bij de gedeelde Windows Pc's; als je "toon info" doet krijg je een groter icoon met -jawel- een BSOD. :P
edit:
lol, spuit 11... ik had nog een stuk niet gelezen sinds ik aan het installeren was.

[ Voor 13% gewijzigd door -Mous- op 26-10-2007 21:51 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Alleen een bestand in de root. Naammac_vaaggetalletje.sparsebundle. Verder kun je alles met de schijf doen :)
Mooi :) Dan ga ik Time Machine maar eens aanzetten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Weet iemand of de Canon Laser Shot LBP-1120 ondersteund wordt in Leopard? Nu heb ik japanse canon Capt drivers die UB zijn en goed werken. Maar als de printer door Leopard ondersteund wordt zou het toch mooi zijn.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Wat hier trouwens totaal niet werkt, is het ejecten van dingen. Netwerkshares blijven staan, en ook gemounte dmg's blijven gewoon staan. Kan ze 100x naar de trash slepen of ejecten via rechtermuisknop, maar ze blijven doodleuk staan :)

Daarnaast is m'n HD die ik via m'n AEBS mount steeds plotseling weg. Dan heeft ie 'm gewoon weggehaald, kan Time Machine 'm niet meer vinden, etc... Beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Is dat op een lokale drive of op een share? Hier zit alles in een .backupdb folder namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:54:
Wat hier trouwens totaal niet werkt, is het ejecten van dingen. Netwerkshares blijven staan, en ook gemounte dmg's blijven gewoon staan. Kan ze 100x naar de trash slepen of ejecten via rechtermuisknop, maar ze blijven doodleuk staan :)
Dit probleem had ik ook, ik heb mn laptop een keer opnieuw opgestart en nu werkt het wel weer.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook goed om te weten:

Timemachine heeft een externe HD nodig die Mac formated is. Mijn externe hd zit vol met bestanden en is FAT32... Werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Mijn Macbook C2D 1.83 ghz is nu verschillende keren compleet vast gelopen, alleen een reboot kon hem weer aan de gang krijgen.... toch vreemd... bij Tiger geen enkele vastloper gehad. En nu al een stuk of 3x

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Royal schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:56:
[...]
Dit probleem had ik ook, ik heb mn laptop een keer opnieuw opgestart en nu werkt het wel weer.
Ja inderdaad, alleen komt 't hier wel steeds terug :'( Misschien nog 's 2x rebooten, om het 'm af te leren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cubix schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:56:
Ook goed om te weten:

Timemachine heeft een externe HD nodig die Mac formated is. Mijn externe hd zit vol met bestanden en is FAT32... Werkt dus niet.
Ik heb hier een 2,5" USB 2.0 externe disk van Fujitsu/Prestigio die niet ondersteund lijkt te worden door TimeMachine, ondanks MacOS Extended te formatteren. Het lijkt er op dit moment op dat alleen non-hostpowered devices ondersteund worden, aangezien een tweetal 3,5" disks met eigen powersupply wel zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Maakt hier iemand toevallig ook gebruik van xterm?

Dat gebruik ik dagelijks namelijk en zodra ik een window start gaat de cpu usage naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben iets heel vaags in de winkel. Als een iPhoto scherm openstaat en we openen timemachine dan switched timemachine naar Finder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iPhoto '06? Want die ondersteunt Time Machine niet. En als je in een niet-timemachine-ondersteunende app Time Machine opent, gaat 'ie naar de finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie op mijn macbook soms vreemde artifacts met het laden van lange websites of het gebruiken van expose.. Wat ook irritant is: waarom kun je die uitfanende folders alleen aan de linkerkant van je dock gebruiken, en niet gewoon overal?

[ Voor 37% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 22:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MissingDog schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Ik heb hier een 2,5" USB 2.0 externe disk van Fujitsu/Prestigio die niet ondersteund lijkt te worden door TimeMachine, ondanks MacOS Extended te formatteren. Het lijkt er op dit moment op dat alleen non-hostpowered devices ondersteund worden, aangezien een tweetal 3,5" disks met eigen powersupply wel zonder problemen werkt.
Dit komt door het feit dat TimeMachine geen usb-harddisks ondersteund :X .

edit: Meende dat toch echte gelezen te hebben 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Aloys op 27-10-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij mij wil hij wel op mijn host powered 2.5" USB diskje. 'T ding is alleen te klein om bruikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MissingDog schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Ik gebruik hier één 2,5" via een enkele USB aansluiting en werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:48:
Not - werkt ook gewoon met interne disken.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebis schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:50:
[...]

Ik gebruik hier één 2,5" via een enkele USB aansluiting en werkt zonder problemen.
IDD. Werkt perfect. Heb er een Western Digital 160GB Passport HD aan hangen. Geen problemen mee.

Heb de mijne 18:10 gekocht in MacMe, in Leeuwarden. Lekker een glaasje Champagne erbij en een mok gekregen :D

Draait perfect! Behalve finder die niet altijd de mounts verwijderen wil.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vind het echt sneu voor mezelf dat ik mijn macbook op eind augustus heb besteld. Ik las net in de eerste post dit:
Als je een op of na 1 oktober 2007 een Mac hebt gekocht, kun je een Up-To-Date pakket bij Apple bestellen. Je krijgt Leopard dan thuis en je betaalt er alleen de verzendkosten voor
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aloys schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:47:
[...]

Dit komt door het feit dat TimeMachine geen usb-harddisks ondersteund :X .
En dat haal je waarvandaan? Want daar klopt geen hol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

stin schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:02:
Ik vind het echt sneu voor mezelf dat ik mijn macbook op eind augustus heb besteld. Ik las net in de eerste post dit:

Je krijgt Leopard dan thuis en je betaalt er alleen de verzendkosten voor
Ja kan het ook positief zien: als je voor 1 oktober je hardware gekocht hebt, betaal je GEEN verzendkosten :+

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Apache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:16:
En geen java 6 potjandorie! (ja ik blijf erover doordrammen ;))
Dat is inderdaad wel heel erg irritant. Het meest irritante is nog wel dat Apple helemaal niets loslaat over wanneer we dan in hemelsnaam -wel- een Java 6 kunnen verwachten.

Valt toch wel zwaar tegen dit :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
voodooless schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:08:
[...]

Ja kan het ook positief zien: als je voor 1 oktober je hardware gekocht hebt, betaal je GEEN verzendkosten :+
Ik betaal liever alleen de verzendkosten en krijg de rest er gratis bij. Toch ga ik mailen hoor. Ben niet voor niets een Nederlander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Iemand trouwens een idee waar de FTP server naartoe is?

Ik gebruikte het ding bijna continue in Tiger om files tss. verschillende systemen op en af te copieren.
Kan het niet meer vinden in Leopard :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:56
Onder sharing, file sharing...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook fijn is, is dat Wifi nu aangeeft of er een open station in de buurt is of eentje met een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaveBlue schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:13:
Andere mensen ook iets in de trant van het volgende meegemaakt :? Via de nederlandse up-to-date de Leopard DVD op goed geluk besteld maar *expliciet* aangegeven dat ik de MacBook Pro eind augustus bij de Apple Store in Santa Monica heb gekocht (eerlijkheid duurt het langst). € 8,- betaald via de creditcard, nooit een bonnetje opgestuurd, sec het serienummer doorgegeven en heb nu de up-to-date Leopard DVD hier voor me liggen :?

Geen check van hun zijde of gewoon buitenproportioneel coulant :? :P Got to love Apple _/-\o_
Is de package hetzelfde, of is het alleen een DVD zonder boekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Simon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:16:
Onder sharing, file sharing...
File Sharing en dan nog options. Maar thanks, daar was ik het nog niet gaan zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik ontdekte dat je in je adresboek op foto's ook photobooth effecten kan loslaten, echter staan hier VEEL meer effecten dan in photo booth zelf.
En daarnaast had apple nog een demo gegeven waarbij Steve Ballmer van Microsoft werd gebruikt en de mond van hoofd marketing van apple, dat soort mogelijkheden zijn ook niet aanwezig in leopard.

Is er nu daarwerkelijk zoveel uitgelaten/uitgesloopt of is dit gewoon een fout die nog hersteld wordt? Tis echt te zonde voor woorden.

Ik bedoel o.a. wat effecten van deze presentatie: http://www.youtube.com/watch?v=4TMnNtuxeuI

[ Voor 10% gewijzigd door .NCK op 26-10-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Denk dat we in ieder geval een hele zooi updates kunnen verwachten de komende tijd, en daar zullen ook vast nog wel veel functionaliteiten bij zitten die nu gewoon nog niet optimaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Vind het toch wel jammer dat het een beetje kaal geplukte OS is geworden.

Wel leuk dat je van te voren aankondigt dat er 300 verbeteringen in zitten... moet je niet vlak voor de release nog ff 100 (bewijs van spreken) er uit slopen... :/

Sommige functies waar ik juist op zat te wachten (Time Machine in combinatie met AEBS bijv) zitten er nu niet meer in.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
The Otherside schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:29:
Sommige functies waar ik juist op zat te wachten (Time Machine in combinatie met AEBS bijv) zitten er nu niet meer in.
Dat werkt prima in ieder geval :) Serenity in "[Leopard] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Hmm, op m'n Mac Mini 1.42 G4 draait het toch maar zozo.
De dock is wat hakkerig (en ik zie tearing, alsof alleen op de dock geen vsync is).

Verder trekt 'ie 1920x1200 ineens niet meer. Als ik bijv. Safari vanuit de dock restore, dan zie ik het beeld heel even helemaal 'gestoord', of heel breed worden, of op de kop gaan ofzo. Net alsof de video-unit out of memory gaat, of in ieder geval even compleet over de zeik.

Misschien toch maar een nieuwe Mini halen :(

[edit]
Hmm, ik zie nu ook dat de toolbar niet transparant is. Niet dat het erg is, maar was dat niet standaard? Zeker ook niet genoeg power om een blur effect eroverheen te halen...

[ Voor 16% gewijzigd door SiliconError op 27-10-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SiliconError schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:48:
[edit]
Hmm, ik zie nu ook dat de toolbar niet transparant is. Niet dat het erg is, maar was dat niet standaard? Zeker ook niet genoeg power om een blur effect eroverheen te halen...
Als je niet de goede videokaart hebt krijg je idd een nontransparante menubalk, en ik geloof ook geen blurs onder menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als zelfs de 950GMA dat kan, wat moet het dan niet kunnen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
Parallels werkt ook weer als vanouds , hij heeft zeker gemerkt dat er nu een legaal OS op staat :+

[ Voor 5% gewijzigd door carfreak02 op 27-10-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

voodooless schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:13:
Als zelfs de 950GMA dat kan, wat moet het dan niet kunnen.... :?
De GMA950 is, in tegenstelling tot wat iedereen hier klakkeloos van elkaar overneemt, helemaal niet slecht. Hij blinkt alleen niet uit in 3D-performance. Maar daar gaat dit niet over: dit is 2D gebeuren en dat kan een GMA950 prima.

De Mac mini's hebben een Radeon 9200, en hoewel die op zich ook prima veel van dit soort operaties kunnen (specifiek, de blur), ondersteunen ze geen Core Image omdat er wel een aantal andere limitaties inzitten. En dan gaan dit soort effectjes dus ook pleite omdat ervoor gekozen is dat niet over te laten nemen door de cpu.

Dat hele "MacBook heeft geen videokaart" gebeuren stoort me ook een beetje. Ten eerste heeft een MacBook Pro ook geen videokaart, beiden hebben een chipset die dat doet. Een kaart past er fysiek niet in. Ten tweede, zonder videohardware zou de MacBook weinig laten zien. En als belangrijkste: je krijgt dan de situatie dat mensen denken dat 't ding compleet niks kan op grafisch gebied, met vragen als 'als ik photoshop wil draaien, kan een macbook dat dan?' terwijl photoshop bijzonder weinig met je videokaart doet. Afgezien van pixels laten zien.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Zojuist een nieuwe instalatie gedaan, maar ik kan nu iphoto niet meer terug vinden :S
Ik dacht toch echt dat dit bij de standaard installatie hoorde

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
iPhoto is geen deel van Leopard van iLife.. Dan moet je even de dvd's van je mac er bij pakken.. Ik meen dat op de 2de dvd het gewoon staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhoto is onderdeel van iLife...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
ok, thx. dat verklaard een hoop

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Powerbook G4 1.67 met 2Gb intern geheugen.
Net 10.5 geinstalleerd, geen clean install, ik heb een minstens 12 maanden oude installatie van 10.4 opgewaardeerd. Duurde wel even. De update, exclusief verifieren van de DVD, duurde zo'n anderhalf uur. Daarna nog twee uur Spotlight indexeren, kortom geen klusje voor als je haast hebt.
Het loopt allemaal erg snappy moet ik zeggen, zelfs beter dan voorheen!
Ik ben wel mijn printer drivers kwijt, die zijn niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Ik heb net ook over mijn oude Tiger install geupgrade (op mijn 1,5 jaar oude macbook), en het loopt inderdaad vlotter dan voorheen, zelfs terwijl spotlight nog aan het indexeren is. Waar ik echt een meetbaar verschil merk is met items op het dashboard plaatsen. Eerst duurde het even voor dat die golfjes kwamen, nu is het echt meteen :) Nou is dat natuurlijk niet het meest nuttig, maar het geeft wel aan dat het snappier is :)

Beetje aan het rondklikken, maar tot zo ver zeer tevreden. Zeker blij dat alles wat eerst ingesteld stond ook nog steeds werkt. Kan weer gewoon verder met mailtjes en ical waar ik gebleven was

Edit: enige nadeel tot nu toe is trouwens wel dat quicksilver nu een icoontje op mijn dock laat staan, ook als ik dat uitzet in de prefs ...

[ Voor 26% gewijzigd door DocB op 27-10-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DocB schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:54:
Ik heb net ook over mijn oude Tiger install geupgrade (op mijn 1,5 jaar oude macbook), en het loopt inderdaad vlotter dan voorheen, zelfs terwijl spotlight nog aan het indexeren is. Waar ik echt een meetbaar verschil merk is met items op het dashboard plaatsen. Eerst duurde het even voor dat die golfjes kwamen, nu is het echt meteen :) Nou is dat natuurlijk niet het meest nuttig, maar het geeft wel aan dat het snappier is :)

Beetje aan het rondklikken, maar tot zo ver zeer tevreden. Zeker blij dat alles wat eerst ingesteld stond ook nog steeds werkt. Kan weer gewoon verder met mailtjes en ical waar ik gebleven was

Edit: enige nadeel tot nu toe is trouwens wel dat quicksilver nu een icoontje op mijn dock laat staan, ook als ik dat uitzet in de prefs ...
Klopt, dat had ik ook met mijn quicksilver, maar ik gebruik quicksilver nu niet meer aangezien spotlight de functie een beetje overneemt (Command+Spatie+appnaam+enter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
justinb81 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:19:
Zijn er meer mensen waarvoor de software update in leopard het niet doet?
Anders ga ik maar weer voor de 3e re-install van leopard
Nu geen problemen meer maar vanochtend kreeg ik de melding
The file “index-leopard.merged-1.sucatalog” couldn’t be found on the
server “swscan.apple.com”.

Software Update can't check for updates because of a network problem.
terwijl mijn netwerkverbinding helemaal in orde was.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Software update was vanmorgen inderdaad down ivm onderhoud... Is vanmorgen al ter sprake gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Tiger draait hier perfect, alleen ik kan geen bestanden versturen vanaf mijn K800i naar mijn macbook. iSync wel weer prima :{.

En ik kan bootcamp nergens vinden.. Of ligt dat aan mij? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Goed. Net even een verhaaltje met wat foto's gebakken over wat er in Haarlem gebeurde, vanavond om zes uur.

Leopard release-party in Haarlem

[ Voor 11% gewijzigd door burne op 27-10-2007 03:53 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een reload-probleem met Safari in Leopard en vraag me af of ik de enige ben.

Test:

1. Open Safari.
2. In tab 1 ga naar bv. www.nu.nl
3. In tab 2 ga naar bv. www.telegraaf.nl
4. Ga terug naar tab 1 en reload de pagina (Apple-key + R).

Als ik dat doe, dan opent Safari in tab 1 www.telegraaf.nl i.p.v. www.nu.nl te reloaden.

Edit: Het probleem doet zich alleen voor als je de complete toolbar in Safari verbergt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:44

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

burne schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:52:
Goed. Net even een verhaaltje met wat foto's gebakken over wat er in Haarlem gebeurde, vanavond om zes uur.

Heb je mij nog op de foto staan? Sta seminars te geven daar. Kwam jij gisteren met de camera langs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:23:
iPhoto '06? Want die ondersteunt Time Machine niet. En als je in een niet-timemachine-ondersteunende app Time Machine opent, gaat 'ie naar de finder.
Nope het nieuwste van het nieuwste :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb getracht Clean de Leopard op mijn iMac te zetten maar raakte in de knoop met het invoeren van de accounts (10 stuks).
Ik heb vooraf een backup gemaakt naar een extern HD maar kan de accounts niet vinden om over te zetten.

Dus heb ik de Tiger er weer opgezet en Leopard Ge-upgrade.. Dat werkt verder prima op 2 dingen na.

Bij het opstarten van de computer wordt keurig het Mail programma en iCal opgestard. De versies van Leopard.
Maar hij wil ook andere versies laden en ik vermoedt de oude versies van iCal en Mail.

De foutmelding kan ik weg klikken en Leopard werkt prima.
De 2 foutmeldingen komen alleen na het opstarten.

Ik vermoedt dat Tiger die 2 programma's op een andere plek startte maar ik kan niets vinden.

Weet iemand raad.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
burne schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:52:

@Burne: Ging even kijken op je site en dat loste meteen een reeds lang aanhoudend vraagstuk voor me op. Die trust in mail.app ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Voor de mensen met de Blue screen of nothingness - het ligt dus aan APE.

Wanneer je een upgrade doet van Tiger naar Leopard. Uninstall dan zeker eerst de Application Enhancer.

Als 't al te laat is : http://discussions.apple....threadID=1197402&tstart=0

Link naar dat topic kan misschien in de startpost omdat het zeker nog gaat voorvallen.

[ Voor 14% gewijzigd door iworx op 27-10-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik denk dat ik vanmiddag ook Leopard ga halen, maar ik vind het eigenlijk te gek voor woorden om €60 meer neer te tellen om de Family pack te kopen, als er inderdaad precies hetzelfde opstaat. Ik installeer hem alleen thuis, op 2 MacBooks en 1 iMac.
Het klopt toch dat ik net zo goed de single user licence kan kopen, en die op alle 3 de computers kan installeren, of gaat ie dan moeilijk doen tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik las ergens dat er nu een vnc client achting iets in leopard zit, maar kan dat niet vinden.
Weet iemand of dit er in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

CyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:20:
De GMA950 is, in tegenstelling tot wat iedereen hier klakkeloos van elkaar overneemt, helemaal niet slecht. Hij blinkt alleen niet uit in 3D-performance. Maar daar gaat dit niet over: dit is 2D gebeuren en dat kan een GMA950 prima.
De desktop wordt met openGL getekend, of je dat nu 3D of 2D noemt is eigenlijk totaal niet interessant. 'T is niet meer dan een berg textures over elkaar eigenlijk. De effecten die je ziet zijn gewoon de zelfde dingen die je ook in games terugziet, namelijk voornamelijk gewoon shader stuff, bijvoorbeeld het blurren en spiegelen. Dat kan de GMA gewoon niet zelf en gaat vermoedelijk in software (vermoedelijk via LLVM). Kijken we naar de Radeon 9200 (alleen G4 mimi's trouwens), zien we een ander beeld: WEL verte shaders, en wel T&L. Het ontbreken van Core Image is mij dan ook eigenlijk een raadsel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobender schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:03:
Tiger draait hier perfect, alleen ik kan geen bestanden versturen vanaf mijn K800i naar mijn macbook. iSync wel weer prima :{.

Dat klopt helemaal. Bootcamp zit ook niet in Tiger..... ;)

Maar je hebt het waarschijnlijk over Leopard, en dan zit Bootcamp in hulpprogramma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 06:52:
Ik heb een reload-probleem met Safari in Leopard en vraag me af of ik de enige ben.

Test:

1. Open Safari.
2. In tab 1 ga naar bv. www.nu.nl
3. In tab 2 ga naar bv. www.telegraaf.nl
4. Ga terug naar tab 1 en reload de pagina (Apple-key + R).

Als ik dat doe, dan opent Safari in tab 1 www.telegraaf.nl i.p.v. www.nu.nl te reloaden.

Edit: Het probleem doet zich alleen voor als je de complete toolbar in Safari verbergt.
Hey, dit probleem heb ik met safari op mijn iPod Touch. Als ik twee of meerdere pagina's open heb met op de tweede of derde bijvoorbeeld telegraaf.nl, dan krijg ik op de eerste pagina telegraaf.nl als ie reload, net als jij zegt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

voodooless schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:15:
[...]

De desktop wordt met openGL getekend, of je dat nu 3D of 2D noemt is eigenlijk totaal niet interessant. 'T is niet meer dan een berg textures over elkaar eigenlijk.
Inderdaad. En daar zijn GPU's van alle soorten bijzonder goed in. Een MACH64 had dat nog gekund met werkbare performance (compleet kut vergekelen met een radeon x1900 natuurlijk, maar ruim beter dan een cpu uit dezelfde periode), ware 't niet dat die geen arbitrary texture sizes aankan.
De effecten die je ziet zijn gewoon de zelfde dingen die je ook in games terugziet, namelijk voornamelijk gewoon shader stuff, bijvoorbeeld het blurren en spiegelen. Dat kan de GMA gewoon niet zelf en gaat vermoedelijk in software (vermoedelijk via LLVM).
Een blur implementeren als shader lijkt me niet al te moeilijk. Programmable shaders kent de GMA950 wel namelijk (da's de basis van Core Image.) Spiegelen is natuurlijk nog simpeler.
Kijken we naar de Radeon 9200 (alleen G4 mimi's trouwens), zien we een ander beeld: WEL verte shaders, en wel T&L. Het ontbreken van Core Image is mij dan ook eigenlijk een raadsel....
Alleen G4 idd. De intel mini's hebben ook gewoon de transparante menubalk en alles. En waarom Core Image niet op G4 mini's werkt is ook simpel: de Radeon 9200 doet niet aan programmable shaders. Dwz, je kunt met een 9200 weinig aangaande ARB_fragment_program 2.0 gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Ik heb het volgende probleem met Leopard en de ingebouwde iSight camera:

1. Open Adress Book. Voeg een plaatje toe aan een contact en klik de camera button.
3. Je ziet wel 3-2-1-klik en het lampje bij de iSight wordt groen, maar er wordt geen plaatje toegevoegd.
4. Open Photobooth / Quicktime en probeer een filmpje op te nemen.
5. Lukt niet, melding "No recording device found."

Als je een tijdje wacht dan werkt het wel weer, kennelijk heeft Address Book die camera nog een tijdje in gebruik.

---
En Miro werkt niet goed meer; knalt eruit met een foutmelding en daarna moet je force quit doen. Ik heb de nieuwste versie gedownload en hetzelfde probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door TlighT op 27-10-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobender schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:03:

In de applicaties en utilities directory Boot Camp (geen bootcamp)
VeeGee schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:14:
Ik denk dat ik vanmiddag ook Leopard ga halen, maar ik vind het eigenlijk te gek voor woorden om €60 meer neer te tellen om de Family pack te kopen, als er inderdaad precies hetzelfde opstaat. Ik installeer hem alleen thuis, op 2 MacBooks en 1 iMac.
Het klopt toch dat ik net zo goed de single user licence kan kopen, en die op alle 3 de computers kan installeren, of gaat ie dan moeilijk doen tijdens de installatie?
Het is exact hetzelfde. Steve Jobs gaat er vanuit dat je een Family Pack koopt als je hem op meerdere Macs installeert. En wij gaan er vanuit dat Steve Jobs netjes zijn optiepakketten aar de IRS opgeeft. http://www.google.com/sea...ns+backdating&btnG=Search

Steve is mijn voorbeeld en ik gedraag me net zoals Steve :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
VeeGee schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:14:
Hoe meer mensen dat gaan doen, hoe groter de kans wordt dat we bij de volgende versie van OS X wel allerlei serienummers/activatiecodes in moeten geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:54:
[...]

Het is exact hetzelfde. Steve Jobs gaat er vanuit dat je een Family Pack koopt als je hem op meerdere Macs installeert. En wij gaan er vanuit dat Steve Jobs netjes zijn optiepakketten aar de IRS opgeeft. http://www.google.com/sea...ns+backdating&btnG=Search

Steve is mijn voorbeeld en ik gedraag me net zoals Steve :)
Beetje kinderachtig, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 12:55

Japie.G

Colour Classic

Hee mensen!

Bij mij werd ie via TPG post verzonden en ik heb hem vanochtend gekregen. Het is een pakketje, dus geen geen brievenbuspost! Stay @home zou ik zeggen tegen iedereen die leopard per TPG post verwacht!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Beetje kinderachtig, niet?
Ik heb gewoon netjes gisteravond een originele versie van 129 euro gekocht hoor, die ik op mijn eigen MacBook/Mac Mini gebruik. I am one of the good guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:25:
[...]

Ik heb gewoon netjes gisteravond een originele versie van 129 euro gekocht hoor, die ik op mijn eigen MacBook/Mac Mini gebruik. I am one of the good guys :)
Ik weet niet, maar tot zover klinkt 't alsof je één licentie van OSX op twee computers gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook moeite om de iWow-plugin werkend te krijgen onder Leopard..? Plugin in je juiste folder geplaatst maar de geluidsveranderingen in het iWow-venster leveren geen veranderingen op in de output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 12:55

Japie.G

Colour Classic

Hoe krijg je het voor elkaar dat de rangschikking in de finder op de symbolen stand standaard netjes is. Dus bijvoorbeeld op naam?

Ik werk al jaren met Mac, maar dat is me altijd nog een raadsel geweest. Ik kan het wel per map instellen, maar ik wil gewoon 1 klik en dat ie dat dan standaard overal doet...

djezus, ik weet niet hoe lang naar op zoek geweest en nu zie ik ineens een knop 'gebruik als standaard'....... 8)7 8)7 (nee, niet blond..)

leopard voelt btw erg snel aan vergeleken met Tiger!

[ Voor 24% gewijzigd door Japie.G op 27-10-2007 11:45 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Japie.G schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:41:
Hoe krijg je het voor elkaar dat de rangschikking in de finder op de symbolen stand standaard netjes is. Dus bijvoorbeeld op naam?
- In Finder cmd+J (of View > Show View options)
- Selecteer arrange by: name
- Onderaan: Use as defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

CyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:47:
de Radeon 9200 doet niet aan programmable shaders. Dwz, je kunt met een 9200 weinig aangaande ARB_fragment_program 2.0 gebeuren.
Dat is zo. De vraag is echter of dat een gevalletje "kan niet" of en gevalletje "wil niet is" (net name van de kant van Ati vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, werkt goed nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TlighT schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:51:

1. Open Adress Book. Voeg een plaatje toe aan een contact en klik de camera button.
3. Je ziet wel 3-2-1-klik en het lampje bij de iSight wordt groen, maar er wordt geen plaatje toegevoegd.

Als je een tijdje wacht dan werkt het wel weer, kennelijk heeft Address Book die camera nog een tijdje in gebruik.
Bij mij gaan stap 1 + 2 gewoon goed. Ik heb overigens een MBP. Misschien jij een andere Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Leopard werkt erg soepel na een archive and install. Opvallend is hoe soepel cover flow werkt in Finder (zowel foto's als documenten). Het blijft daarom raar dat cover flow in iTunes af en toe stokt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:25:
Ik weet niet, maar tot zover klinkt 't alsof je één licentie van OSX op twee computers gebruikt :P
maar niet tegelijkertijd :) Ik heb hem overigens tot nu toe alleen op de MacBook gezet, dat werkt prima.

Heeft iemand hem al op een Intel Mac Mini geinstalleerd? Ik lees hier en daar dat dit niet geheel soepel loopt, iemand ervaringen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6622/picture1ph6.th.png

Grom, en ik denken dat leopard misschien de oplossing was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Volgens mij werkt GROWL niet meer, jammer zeker met Itunes, lekker progje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede (gratis) vervanger voor iGrabnews ?? Ook die werkt niet in leopard :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Zit er eindelijk een spellingscheck bij die dt fouten checkd?!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Apache

amateur software devver

TlighT schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:51:

---
En Miro werkt niet goed meer; knalt eruit met een foutmelding en daarna moet je force quit doen. Ik heb de nieuwste versie gedownload en hetzelfde probleem.
Das hetzelfde probleem als ik al melde eerder in het topic maar dan veroorzaakt vanuit de accounts preference pane.

Er blijken enkel nieuwe imac's en nieuwe mbp's beiden met sr chipset last van te hebben, ik vandaag nog heel wat bugreportjes naar apple versturen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Leopard op mijn MacBook geinstalleerd. Over mijn oude installatie heen. Alles is bokke traag. Zou die verholpen kunnen worden d.m.v. een schone install?

Wat is de return policy van Leopard? Zou je hem de volgende dag terug mogen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 12:45
CyBeR schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:20:
De eerste maand dat ik een MacBook had draaide ik ook Windows via Bootcamp, ergens in die periode had ik ook Battlefield 1942 geinstalleerd op die Windows partitie en dat draaide eigenlijk allemaal prima. Het is wellicht moeilijk te begrijpen maar ik heb nog menig potjes gewonnen met mijn GMA950 terwijl anderen 'lag' en 'kut computer' aan het roepen waren met hun dikke pc's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Growl werkt hier perfect, in combinatie met adium in iedergeval. Daarnaast draait het op mijn macbook core duo als een trein. Maandag ga ik nog van 1gb naar 2gb en dan moet het helemaal lekker werken denk ik. ik krijg alleen mijn entourage niet meer goed ingesteld. maar dat ligt meer aan mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Fuck mijn printer werkt niet onder Leopard. Ik heb een Canon Lasershot LBP-1120 die werkt met Japanse Capt drivers (op een of andere manier heeft Canon alleen UB drivers in Japan uitgebracht). Nu heb ik leopard erop gezet en nu werkt het niet!

Heeft iemand suggesties om het toch nog aan de praat te krijgen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:19:
Heb Leopard op mijn MacBook geinstalleerd. Over mijn oude installatie heen. Alles is bokke traag. Zou die verholpen kunnen worden d.m.v. een schone install?

Wat is de return policy van Leopard? Zou je hem de volgende dag terug mogen brengen?
De return policy is geloof ik hetzelfde als bij alle andere bestelde producten : binnen 14 dagen mag je het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op m'n iMac G4 blijft 'ie na 2 installaties (zowel update als clean) steeds hangen op een blauw scherm vlak voor het inloggen :(

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand mij vertellen of ik met een archive and install via de Migration Assistant de instellingen van Mail.app e.d. terug kan halen?

Edit:
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:42:
Op m'n iMac G4 blijft 'ie na 2 installaties (zowel update als clean) steeds hangen op een blauw scherm vlak voor het inloggen :(
Het je het PRAM e.d. al gezapt? Verbose mode gestart om te zien waar hij hangt?

[ Voor 55% gewijzigd door zAo op 27-10-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
zAo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:59:
Kan iemand mij vertellen of ik met een archive and install via de Migration Assistant de instellingen van Mail.app e.d. terug kan halen?
Geen idee, heb een clean install gedaan :) Maar ik heb voor Mail gewoon alle files gekopieerd, en later teruggezet. Dat werkte perfect. Kun je misschien als zekerheid backuppen, zodat je zeker weet dat je alles behoudt.

Overzicht van de belangrijke locaties: http://forums.macrumors.c...hp?p=4377167&postcount=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Serenity schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:16:
[...]

Geen idee, heb een clean install gedaan :) Maar ik heb voor Mail gewoon alle files gekopieerd, en later teruggezet. Dat werkte perfect. Kun je misschien als zekerheid backuppen, zodat je zeker weet dat je alles behoudt.

Overzicht van de belangrijke locaties: http://forums.macrumors.c...hp?p=4377167&postcount=18
Thanks. Aangezien het niet mijn eigen bak is (ik heb ook een clean install gedaan), doe ik het liever op de originele manier. Ook moeten de Safari instellingen enzo meegenomen worden en dan is de kans dat ik iets vergeet mij iets te groot ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
zAo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:59:
Die settings blijven gewoon bewaard, want dat zit allemaal in je Library, en die neemt hij over.
Ook staat er altijd nog een backup op je hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Nog een vraagje van een twijfelaar. Ik heb nu 9 maanden een iMac en ik wil ook overstappen naar leopard. Ik ben echter nog van Windows gewend om eerst even te wachten tot versie x.2 (of hoger) ivm risico's ;). Is het voor de Maccer die geen risico's wil lopen evengoed slim om te wachten op een nieuwere versie of kan ik gewoon zonder problemen de eerste versie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
ViRaX schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:21:
Nog een vraagje van een twijfelaar. Ik heb nu 9 maanden een iMac en ik wil ook overstappen naar leopard. Ik ben echter nog van Windows gewend om eerst even te wachten tot versie x.2 (of hoger) ivm risico's ;). Is het voor de Maccer die geen risico's wil lopen evengoed slim om te wachten op een nieuwere versie of kan ik gewoon zonder problemen de eerste versie halen?
Hier iemand met precies het zelfde verhaal, ik wilde het ook vragen en toen zag ik dus jouw vraag dus 1x antwoord en je maakt 2 mensen blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik Time Machine handmatig kan laten beginnen met backuppen? Er staat nu Next Backup: Today, 15:10. Ik wil dat TM "nu" een backup gaat maken.

De Goofymethode, de klok vooruit zetten helpt niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Als je kijkt naar de release dates van 10.4.1 en 10.3.1 bekijkt zie je dat deze vlak uit kwamen naar de .0 release, binnen een halve maand. Als je dus nu ook weer een halve maand wacht, zul je zien dat je weer een net wat stabielere versie kunt verwachten dan als je nu overgaat :P
Maar afaik zijn er nu ook niet echt grote problemen gemeld...

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

willy83 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:25:
[...]
Hier iemand met precies het zelfde verhaal, ik wilde het ook vragen en toen zag ik dus jouw vraag dus 1x antwoord en je maakt 2 mensen blij :*)
Een eenduidig antwoord is er niet op te geven, maar probeer uit te zoeken of al je applicaties werken. Alle software van Apple zelf (Aperture, iLife e.d.) werkt uiteraard altijd direct, maar een verouderde tool kan wel eens weigeren.

Of wat kleine dingen na, heb ik nog geen showstoppers gezien/gehad (ook niet bij anderen).

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:33:
Heeft iemand een idee hoe ik Time Machine handmatig kan laten beginnen met backuppen? Er staat nu Next Backup: Today, 15:10. Ik wil dat TM "nu" een backup gaat maken.
Rechtermuis op het icoon: backup now oid.

[ Voor 21% gewijzigd door zAo op 27-10-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
Zo, net binnen, straks ff installeren, eerst m'n nieuwe harddrive er maar eens infrotten zo.

offtopic:
Overigens net even wat foto's/filmpjes bekeken van de releaseparty's, best druk nog.
BTW, hebben jullie ook wel eens de neiging om je apple remote mee te nemen naar zo'n store en dan in het midden van de zaak op menu te drukken??

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.