Een deel van een internetpagina plakken in dashboard werkt hier niet
Dat hoort. Alles wat bij Network komt te staan, komt namelijk onder het 'Shared' kopje, tot een item of 5. Als 't er meer dan vijf zijn komt er ook een soortement van 'Zie de rest' item bij, wat een shortcut is naar 'Network'.kakature schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:35:
[...]
Dat had ik gedaan maar dat werkte niet (zie enkele pagina's terug). Trouwens, ik heb nu nog altijd Netwerk niet staan in Finder
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Weet iemand of de Canon Laser Shot LBP-1120 ondersteund wordt in Leopard? Nu heb ik japanse canon Capt drivers die UB zijn en goed werken. Maar als de printer door Leopard ondersteund wordt zou het toch mooi zijn.
Ik weet namelijk niet of Leopard die Japanse drivers accepteert.
Wil iemand dit even controleren voor mij? A
Thanks.
Ik weet namelijk niet of Leopard die Japanse drivers accepteert.
Wil iemand dit even controleren voor mij? A
Thanks.
Verwijderd
Wie heeft er een MacBook die hangt aan een extern scherm met een resolutie van minimaal 1680*1050 (of hoger)?
In closed-lid mode haperde Expose in Tiger nooit, maar in Leopard zie ik toch dat het een en ander minder vloeiend gaat. Denk dat de GMA950 het een en ander niet trekt. Aan de andere kant merk ik dat Core Animated features zoals Coverflow in iTunes en in Finder het retesnel doen. Denk dat er nog heel wat geupdate moet worden door Apple om het efficienter te laten draaien.
Graag uw ervaring aub.
In closed-lid mode haperde Expose in Tiger nooit, maar in Leopard zie ik toch dat het een en ander minder vloeiend gaat. Denk dat de GMA950 het een en ander niet trekt. Aan de andere kant merk ik dat Core Animated features zoals Coverflow in iTunes en in Finder het retesnel doen. Denk dat er nog heel wat geupdate moet worden door Apple om het efficienter te laten draaien.
Graag uw ervaring aub.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 15:42 ]
Ik heb dat hiero, maar zodra ik leopard heb geinstalleerd post ik m'n bevindingen wel even. En ach, ik verwacht in de 1e maand na de release minimaal 2/3 updates..Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:42:
Wie heeft er een MacBook die hangt aan een extern scherm met een resolutie van minimaal 1680*1050 (of hoger)?
Graag uw ervaring aub.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
LOL! Misschien heb je afp uit staan en smb juist aan? Dan zou dat misschien kunnen gebeuren.
Was al gezegd, sorry. Voortaan eerst het hele topic lezen voor ik begin met replyen
Was al gezegd, sorry. Voortaan eerst het hele topic lezen voor ik begin met replyen

[ Voor 63% gewijzigd door GekkePrutser op 26-10-2007 15:55 ]
Heb Leopard net op m'n beide Macs geïnstalleerd en de volgende dingen zijn me tot nu toe opgevallen:
- Sommige animaties gaan zowel op m'n MacBook als iMac (X1600) minder vloeiend dan eerst (genie, dashboard)
- Dashboard is al een keer gecrasht op de MacBook toen ik de sticky widget toevoegde
- Ik kan op de een of andere manier Front Row niet meer op mijn TV krijgen (en dat het beeld van de iMac op zwart gaat), in Tiger lukte dit door de menubalk naar de TV te slepen en het zo het primaire scherm te maken, dit werkt echter niet meer. Maar goed, synchrone weergave werkt wel goed dus dit laat ik maar voor wat het is.
Leopard is wel aardig responsiever op mijn Macs, afsluiten gaat ook sneller. Ga er maar weer mee verder klooien.
Ook grappig/fijn is dat grote applicaties (of tenminste Parallels in mijn geval) na de installatie het opstarten niet meer vertragen. Ik kreeg bij het afsluiten na de installatie van Parallels de melding dat het cachebestand opnieuw opgebouwd werd en dat daarna de computer gewoon af zou sluiten. Na dat dit gebeurd was startte Leopard even snel op als eerst, in Tiger duurde het altijd veel langer voordat de computer dan weer opstartte.
- Sommige animaties gaan zowel op m'n MacBook als iMac (X1600) minder vloeiend dan eerst (genie, dashboard)
- Dashboard is al een keer gecrasht op de MacBook toen ik de sticky widget toevoegde
- Ik kan op de een of andere manier Front Row niet meer op mijn TV krijgen (en dat het beeld van de iMac op zwart gaat), in Tiger lukte dit door de menubalk naar de TV te slepen en het zo het primaire scherm te maken, dit werkt echter niet meer. Maar goed, synchrone weergave werkt wel goed dus dit laat ik maar voor wat het is.
Leopard is wel aardig responsiever op mijn Macs, afsluiten gaat ook sneller. Ga er maar weer mee verder klooien.
Ook grappig/fijn is dat grote applicaties (of tenminste Parallels in mijn geval) na de installatie het opstarten niet meer vertragen. Ik kreeg bij het afsluiten na de installatie van Parallels de melding dat het cachebestand opnieuw opgebouwd werd en dat daarna de computer gewoon af zou sluiten. Na dat dit gebeurd was startte Leopard even snel op als eerst, in Tiger duurde het altijd veel langer voordat de computer dan weer opstartte.
[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 26-10-2007 16:06 ]
Probeer nu al een tijdje om Backup weer te gebruiken van .Mac. Maar werkt dit niet meer onder Leopard?
Kan er niks over vinden maar krijg wel constant een foutmelding 'The backup archive is in use and can't be ejected'
Iemand een idee?
Kan er niks over vinden maar krijg wel constant een foutmelding 'The backup archive is in use and can't be ejected'
Iemand een idee?
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Super! Zie je reply graag tegemoet...RobbieB schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:52:
[...]
Ik heb dat hiero, maar zodra ik leopard heb geinstalleerd post ik m'n bevindingen wel even. En ach, ik verwacht in de 1e maand na de release minimaal 2/3 updates..
Voor de rest werk alles een stuk snappier.. Je merkt duidelijk dat Mail, Safari en Finder net een stukje sneller werken dan in Tiger.. Dalijk maar ff klooien met TimeMachine...
Quickview is btw echt een topfunctie... Weet nu al dat ik niet meer zonder kan. Dit daarentegen werkt dus wel geheel vloeiend...
als het kan ff een pm aub
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 16:16 ]
Heb het hier ook, macbook wel verrijkt met 2 gig, maar zal het wel laten weten over een uur of 2,5.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:42:
Graag uw ervaring aub.
Verwijderd
Hier ook 2 GB in de MacBook...Schalkie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:12:
[...]
Heb het hier ook, macbook wel verrijkt met 2 gig, maar zal het wel laten weten over een uur of 2,5.
Same herekakature schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:35:
[...]
Dat had ik gedaan maar dat werkte niet (zie enkele pagina's terug). Trouwens, ik heb nu nog altijd Netwerk niet staan in Finder
Overigens werkt mijn wifi soms niet nadat hij uit sluimer komt.
Verwijderd
ben nu leopard aan het installeren op mijn 2e mac maar hij hangt nu al zo'n beetje een uur op hetzelfde punt.
bij mijn andere mac ging het gewoon prima, ook niet heel snel maar hij bleef niet zo lang hangen.
wat moet ik nu doen? opnieuw opstarten en nog een keertje proberen?
bij mijn andere mac ging het gewoon prima, ook niet heel snel maar hij bleef niet zo lang hangen.
Verwijderd
Post je logfile eensVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:34:
ben nu leopard aan het installeren op mijn 2e mac maar hij hangt nu al zo'n beetje een uur op hetzelfde punt.
Waar hangt hij? Na de reboot voor het inlogscherm?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:34:
Beetje dom. Bij finder heb ik aangezet dat ie connected servers weergeeft op de desktop. Shared dan maar weer gewoon inklappen zodra er een verbinding isSerenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:33:
Nog iets waar ik niet uit kom. Vroegah in Tiger stond de schijf die ik via USB gedeeld heb via een Aiport Extreme gewoon op de desktop, en zag hij deze volgensmij gewoon als externe hardeschijf. Nu ziet hij de Aiport Extreme als een Bonjour Computer, en komt deze in Finder enkel bij 'Shared' te staan.
Ik kan 'm niet naar bijvoorbeeld 'Devices' slepen, of een snelkoppeling maken op het bureaublad. Ik geef daarnaast Bonjour servers liever niet weer bij 'Shared' omdat er allemaal meuk op het netwerk zit hier waar ik toch niks mee doe en ze niet in m'n Finder hoef te zien steeds. Maar als ik Bonjour computers niet laat weergeven door Finder kan ik dus ook niet meer bij m'n Aiport Extreme schijf komen.
Heb Timemachine ingesteld met de USB HD direct aangesloten. Daarna weer aangesloten op de AEBS. Backup gemist omdat hij op 't moment nog niet gemount was, maar hij lijkt 'm nu gewoon te zien. Schijnbaar kun je niet forceren om *nu* te backuppen, dus over een uurtje maar kijken of hij 't doet
Verwijderd
Hij bleef hangen terwijl leopard aan het installeren was, bij de geschatte tijd is nog 1 uur. net stopte ook die blauwe balk met bewegen dus ik heb hem maar uitgezet en opnieuw laten installeren en voor archive and install gekozen (eerst deed ik alleen een update) en nu is hij bij 52 minuten dus dat moet nu wel goed komen denk ik.
hoop dat alle bestanden er nou nog wel op staan.
hoop dat alle bestanden er nou nog wel op staan.
Jawel. Rechtsclicken op icon in de dock. 'Back up now'.Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:41:
[...]
Beetje dom. Bij finder heb ik aangezet dat ie connected servers weergeeft op de desktop. Shared dan maar weer gewoon inklappen zodra er een verbinding is
Heb Timemachine ingesteld met de USB HD direct aangesloten. Daarna weer aangesloten op de AEBS. Backup gemist omdat hij op 't moment nog niet gemount was, maar hij lijkt 'm nu gewoon te zien. Schijnbaar kun je niet forceren om *nu* te backuppen, dus over een uurtje maar kijken of hij 't doet
Als je je externe HDD voor Time Machine gebruikt, is het dan nog mogelijk andere dingen met je HDD te doen? Wordt er voor Time Machine een aparte ruimte aangemaakt ofzo?
Voor zover ik begrepen heb kan dat, Time Machine kan gewoon op een bestaande partitie gebruikt worden.FerdiV schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:50:
Als je je externe HDD voor Time Machine gebruikt, is het dan nog mogelijk andere dingen met je HDD te doen? Wordt er voor Time Machine een aparte ruimte aangemaakt ofzo?
ik hoorde dat ELKE keer als je je ext HDD, waarop Time Machine de backup plaatst, aansluit, Time Machine opnieuw een backup gaat doen. Lijkt me niet fijn als dit niet instelbaar is. Iemand?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Qua performance op mijn Macbook Pro moet ik zeggen dat hij een behoorlijk stuk vlotter draait.
Ik heb wel even problemen gehad in het lokale netwerk hier. Kon geen enkele server vinden.
De IT'ers hier hebben het 200.200 subnet gebruikt terwijl er zoveel private address space was.
Ik gebruikte de OpenDNS servers als nameserver en dat heeft altijd goed gewerkt. Tot nu.
Geen servers te zien, geen domeinen, netwerk tabje bleef leeg tot ik de OpenDNS servers eruit gooide.
Blijkbaar toch een heel verschil met de NS stack van Tiger.
Ik heb wel even problemen gehad in het lokale netwerk hier. Kon geen enkele server vinden.
De IT'ers hier hebben het 200.200 subnet gebruikt terwijl er zoveel private address space was.
Ik gebruikte de OpenDNS servers als nameserver en dat heeft altijd goed gewerkt. Tot nu.
Geen servers te zien, geen domeinen, netwerk tabje bleef leeg tot ik de OpenDNS servers eruit gooide.
Blijkbaar toch een heel verschil met de NS stack van Tiger.
This space intentionally left blank.
Alle Safari addons gaan niet meer werken waardoor erg leuke projecten zoals Inquisitor zullen worden beëindigd.
Zie http://www.newsfirerss.com/blog/?p=175#comment-104342
Mijn ervaringen tot nu toe:
Positief (de voor mij leukste/handigste nieuwe features):
- Spaces
- Stacks ('t werkt super)
- Nieuwe looks
- Nieuwe Safari (het zoeken in een page gaat nu super, PDF kijken gaat beter)
- Nieuwe Photo Booth, leuk nieuw speelgoed.
- Quicklook & Cover flow
Negatief:
- Niet werkende 802.1x verbinding (gelukkig is er een workarround)
- Macbook whine is terug
- Time Machine valt tegen, aangezien een Windows Share niet gebruikt kan worden als backup disk.
- Geen Safari addons
- Kleine bug in Spaces: Soms verschijnt Finder ineens op de voorgrond als je teruggaat naar een vorige space.
- Spaces/Exposé performance bij veel open vensters is niet echt je-van-het.
Zie http://www.newsfirerss.com/blog/?p=175#comment-104342
Zonde.It’s been widely reported that Apple will be eliminating the Input Manager construct in Leopard, which is the mechanism Inquisitor uses to add its features to Safari. Quite simply, if the reports are correct, Apple will effectively be sounding the death knell for Inquisitor (and the many other popular application extensions users rely on).
Mijn ervaringen tot nu toe:
Positief (de voor mij leukste/handigste nieuwe features):
- Spaces
- Stacks ('t werkt super)
- Nieuwe looks
- Nieuwe Safari (het zoeken in een page gaat nu super, PDF kijken gaat beter)
- Nieuwe Photo Booth, leuk nieuw speelgoed.
- Quicklook & Cover flow
Negatief:
- Niet werkende 802.1x verbinding (gelukkig is er een workarround)
- Macbook whine is terug
- Time Machine valt tegen, aangezien een Windows Share niet gebruikt kan worden als backup disk.
- Geen Safari addons
- Kleine bug in Spaces: Soms verschijnt Finder ineens op de voorgrond als je teruggaat naar een vorige space.
- Spaces/Exposé performance bij veel open vensters is niet echt je-van-het.
[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 26-10-2007 17:15 ]
🌞🍃
Wat ik wel apart vind aan de dock: Je kunt je venster niet groter maken dan de bovenkant van de iconen. Dus het lijkt wel alsof het dock zich nog gedraagt als toen er nog een vak omheen zat, maar dat vak is nu 3D, en dus ligt het lager dan de iconen. Zou het mooier vinden als ik mijn venster ook wat lager kon slepen.
Ik denk dat het wel meevalt. Als je hem 10x achter elkaar aansluit dan is er in de tussentijd (bijna) niks veranderd en dan zal de backup ook niet lang duren. Vergeet niet dat Time Machine niet je hele HD hoeft te scannen om te zien wat er allemaal veranderd is. Dit wordt netjes door het filesystem bijgehouden en gemeld aan Time Machine zodra de backup start. Dus als er niks veranderd is, duurt de backup ook niet lang.whitehouse schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:57:
ik hoorde dat ELKE keer als je je ext HDD, waarop Time Machine de backup plaatst, aansluit, Time Machine opnieuw een backup gaat doen. Lijkt me niet fijn als dit niet instelbaar is. Iemand?
Ik denk dat dit expres gedaan is. Als je het venster verder naar beneden kon slepen, zou het of achter de iconen langs moeten (met het risico dat je bedieningselementen zoals het rechter 'hoekje' niet kan gebruiken), of er voorlangs (ziet er lelijk uit, en gaat in tegen het idee van een altijd zichtbare dock). Dus ik kan dit wel begrijpen... Alleen doordat er ruimte tussen de iconen zit, lijkt het alsof je je ruimte niet zo efficient gebruikt, ik kan me ook wel voorstellen dat dat irriteert.rob1n schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:13:
Wat ik wel apart vind aan de dock: Je kunt je venster niet groter maken dan de bovenkant van de iconen. Dus het lijkt wel alsof het dock zich nog gedraagt als toen er nog een vak omheen zat, maar dat vak is nu 3D, en dus ligt het lager dan de iconen. Zou het mooier vinden als ik mijn venster ook wat lager kon slepen.
Edit: Inderdaad, 2 posts beginnend met 'Ik denk...' achter elkaar
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 26-10-2007 17:20 ]
Ook erg jammer dat er haast geen effecten zijn bijgekomen. Alleen maar die backdrops, wat op zich wel zo gauw gezien oké werkte (zaten wel wat foutjes in, maar je zit ook niet in een studio met perfect belichte greenscreen).rob1n schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:21:
En die bewegende photo booth effecten werken voor geen drol
Dat "Star Wars" Holografisch effect leek me nu echt zo gaaf. Maar dat is er dus uit
Toch gek, Apple zit toch in Ierland?GekkePrutser schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:18:
[...]
Edit: Inderdaad, 2 posts beginnend met 'Ik denk...' achter elkaarIk heb dus inderdaad Leopard nog niet in mijn bezit, woon in Ierland, hier gebeurt alles altijd pas veel later
Waarschijnlijk is hij dinsdag of woensdag pas te krijgen hier.
Wat wel leuk is, je kunt de sterkte van de effecten (in photobooth) nu kiezen, met behulp van een slider kan je het erger of minder maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Magnetic_Man op 26-10-2007 17:25 ]
http://www.cocoamug.com/pimpkit/index.htmlDatafeest schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:13:
Alle Safari addons gaan niet meer werken waardoor erg leuke projecten zoals Inquisitor zullen worden beëindigd.
of
http://millenomi.altervista.org/PlugSuit/
Hiermee zouden (sommige) Safari plugins zoals Inquisitor weer moeten werken onder Leopard. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, dus ik kan nog niet zeggen of het werkt.
Verwijderd
Goedemiddag,
Ik heb ook een vraag over Leopard, en die is als volgt; Kan je met de up-to-date DVD ook een schone instalatie uitvoeren??
mvg
Ik heb ook een vraag over Leopard, en die is als volgt; Kan je met de up-to-date DVD ook een schone instalatie uitvoeren??
mvg
Verwijderd
Hetzelde hier. Ook wifi is zo nu en dan weg en moet ik die riedel van pasword etc weer doorlopen.zAo schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:31:
[...]
Same here
Overigens werkt mijn wifi soms niet nadat hij uit sluimer komt.
Die eerste werkt in ieder geval. Hij past wel je startpagina aan omdat plugins pas geladen worden op 't moment dat een webpagina die nodig heeft. Die tweede zou generiek moeten zijn, maar ik ben er nog niet achter hoe die werkt.TlighT schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:29:
[...]
http://www.cocoamug.com/pimpkit/index.html
of
http://millenomi.altervista.org/PlugSuit/
Hiermee zouden (sommige) Safari plugins zoals Inquisitor weer moeten werken onder Leopard. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, dus ik kan nog niet zeggen of het werkt.
Maar je kunt een scherm ook tot 'onder' het dock verplaatsen. Dat zou dan ook niet moeten kunnenGekkePrutser schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:18:
[...]
Ik denk dat dit expres gedaan is. Als je het venster verder naar beneden kon slepen, zou het of achter de iconen langs moeten (met het risico dat je bedieningselementen zoals het rechter 'hoekje' niet kan gebruiken), of er voorlangs (ziet er lelijk uit, en gaat in tegen het idee van een altijd zichtbare dock). Dus ik kan dit wel begrijpen... Alleen doordat er ruimte tussen de iconen zit, lijkt het alsof je je ruimte niet zo efficient gebruikt, ik kan me ook wel voorstellen dat dat irriteert.
Klote dat tooltje om de menu bar ondoorzichtig te maken (pagina 24 of 25) werkt bij mij niet. Het start wel op en als proces zie ik het draaien maar het doet niets ....
Die 2D/3D switcher voor de Dock werkt overigens wel.
Die 2D/3D switcher voor de Dock werkt overigens wel.
goed. aftellen is verstreken. hij is gereleased!
Het Up-to-Date schijfje is in principe hetzelfde als alle andere schijfjes. Dus gewoon de volledige versie van Leopard met alle installatiemogelijkheden.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:32:
Goedemiddag,
mvg
En toen was het ineens stil hier 
Heb gisteren op m'n ouwe trouwe powerbook (1Ghz) leopard gezet (cleane install op externe HD). Werkt echt boven verwachting soepel, terwijl ik niet eens bakken met geheugen in die PB heb zitten: 768 meg.
Ik wacht nog even met het upgraden van m'n iMac totdat ik wat opdrachten heb afgerond.
Heb gisteren op m'n ouwe trouwe powerbook (1Ghz) leopard gezet (cleane install op externe HD). Werkt echt boven verwachting soepel, terwijl ik niet eens bakken met geheugen in die PB heb zitten: 768 meg.
Ik wacht nog even met het upgraden van m'n iMac totdat ik wat opdrachten heb afgerond.
Iedereen is natuurlijk aan het installeren 
Overigens werkt mijn Adium ook niet helemaal meer zoals het deed: Het veranderen van de user icon werkt niet meer goed. Ik vermoed dat het komt doordat het kiezen van een userplaatje wat is veranderd sinds leopard, want dat viel mij ook al op bij accounts in systeem voorkeuren.
Overigens werkt mijn Adium ook niet helemaal meer zoals het deed: Het veranderen van de user icon werkt niet meer goed. Ik vermoed dat het komt doordat het kiezen van een userplaatje wat is veranderd sinds leopard, want dat viel mij ook al op bij accounts in systeem voorkeuren.
Eerste bericht vanaf mijn Macbook Leopard machine. Ik heb gewoon geupgrade, geen clean install. Verliep geheel vlekkeloos. Alles doet het weer perfect. Alleen Adium geeft bij mij ook hetzelfde probleem als hierboven. Ik zag het staan, dacht even hier testen. Het plaatje wilt niet echt meer veranderen
Ik heb gezocht in het topic, maar kon er niks over vinden:
Er zit een easter egg in Leopard die voor Windows servers standaard een BSOD laat zien.
http://www.rose-hulman.ed...rd_windows_easter_egg.jpg
Ik vind het wel humor
Er zit een easter egg in Leopard die voor Windows servers standaard een BSOD laat zien.
Ik vind het wel humor
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
En met een drankje erbij geniet ik van al het moois van Leopard bij A-Mac Utrecht... Nu nog een MacBook update!
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Ik wou dat ik kon installeren.. helaas hebben ze bij UPS blijkbaar lopen fucken.. ik zou hem vandaag moeten krijgen, maar niemand aan de deur geweest.. 
Hopen dat ze hem morgen ff langs komen brengen..
Hopen dat ze hem morgen ff langs komen brengen..
En kijk eens aan: Remote Desktop Client heeft alweer een update nodig!TlighT schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:47:
De Software Updates werken inmiddels ook weer...
Hier een schone installatie gedaan op een MacBook C2D.. maar het klokgedeelte lijkt niet te willen laden. De klok wordt ook niet weergegeven en ondanks dat ik verbinding heb met internet is het airport icoontje ook niet bijgewerkt. Als ik er met de cursor over heen ga dan zie ik dus een strandbal.
Sjonge jonge.. gaat niet overal even lekker hoor
Oh, na een reboot werkt het wel weer..
Sjonge jonge.. gaat niet overal even lekker hoor

Oh, na een reboot werkt het wel weer..

[ Voor 6% gewijzigd door DaFrenk op 26-10-2007 19:04 ]
weeraanmelden in "[Leopard] Ervaringen en Discussie"scorpie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:56:
Ik vind het wel humor
Grappig trouwens, die ichat foto effecten werken ook in Photobooth
[ Voor 7% gewijzigd door weeraanmelden op 26-10-2007 19:09 ]
Verwijderd
Woensdag al zelfsrob1n schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:59:
[...]
En kijk eens aan: Remote Desktop Client heeft alweer een update nodig!
Ok, my bad 
(En nu als de donder sparen voor die Mac (ik)
)
(En nu als de donder sparen voor die Mac (ik)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Bij mij werkte de WD Button Manager niet in Leopard. (Voor Western Digital My Book externe schijven.) Je kunt het werkend krijgen door hem normaal te installeren. De WDBMService zal gestart zijn na de reboot maar de benodigde kernel extension is niet geladen. Om dat op te lossen moet je als root (sudo su) naar /System/Library/Extensions/IOFireWireWDHID.kext/Contents/MacOS gaan (cd) en een symlink maken van IOFireWireWDHID-10.4 naar IOFireWireWDHID-10.5 (ln -s IOFireWireWDHID-10.4 IOFireWireWDHID-10.5). Start nog een keer opnieuw op (of gebruik handmatig kextload) en je capacity gauge en je eject button zouden moeten werken.
Verwijderd
Nou, zo verstopt zit 't nu ook weer niet...scorpie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:56:
Ik vind het wel humor
Oké, tis grappig maar best ook kinderachtig...
De postbode bracht 'm hier al net voor vier uur vanmiddag langsPixxa schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:03:
goed. aftellen is verstreken. hij is gereleased!

Ben nu wat aan het backuppen en dan zal ik m'n Mac Pro een upgrade geven
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hmm, aangezien iedereen toch al aan het upgraden is. Heeft er iemand net als mij last van het niet kunnen connecten met msn via adium? Ik kon immers eerst gewoon verbinding maken en mijn praten over msn (alleen geen avatars veranderen zoals iedereen) maar sinds vandaag stopt adium gewoon met verbinding maken met mijn live account.
Verwijderd
scorpie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:56:
Ik vind het wel humor
offtopic:
Ik vraag me nog steeds af hoe ik me naam in die "finderbar?" krijg.
Jammer dat ik hem vandaag niet heb ontvangen per post. Verwachte aankomst datum per post staat nu op 30 oktober... dat is dinsdag pas
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
In de menubalk bedoel je? Fast User Switching aanzetten.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:24:
[...]
offtopic:
Verwijderd
CyBeR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:29:
[...]
In de menubalk bedoel je? Fast User Switching aanzetten.
offtopic:
Super,bedankt
Super,bedankt
Je bent niet de enigste, als ik de Adium bug reports bekijk (http://trac.adiumx.com/search?q=leopard&ticket=on).kenny89 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:23:
Hmm, aangezien iedereen toch al aan het upgraden is. Heeft er iemand net als mij last van het niet kunnen connecten met msn via adium? Ik kon immers eerst gewoon verbinding maken en mijn praten over msn (alleen geen avatars veranderen zoals iedereen) maar sinds vandaag stopt adium gewoon met verbinding maken met mijn live account.
Ik heb er zelf alleen geen last van. Overigens staat er als suggestie dat je eens moet proberen om te verbinden over HTTP, dus ik zou zeggen, probeer dat eens!
Verwijderd
Zo... ook m'n mac geupgrade. De postbode bracht 'm om iets voor 5-en langs vanmiddag, verzuchtend 'wat is dat toch met al die apple doosjes vandaag' ...
Eerste indruk: Het is allemaal wat rommeliger dan Tiger, maar dat kan ook wennen zijn. De transparante menubar is niet heel lelijk... Wel jammer dat m'n verspringende achtergrondplaatjes ook echt springen nu en niet crossfaden zoals bij Tiger.
Eerste indruk: Het is allemaal wat rommeliger dan Tiger, maar dat kan ook wennen zijn. De transparante menubar is niet heel lelijk... Wel jammer dat m'n verspringende achtergrondplaatjes ook echt springen nu en niet crossfaden zoals bij Tiger.
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de 1.8 patch van C&C 3 te installeren?
De patcher crasht bij mij direct.
Time Machine werkt hier nu prima met MacBook + laCie USB2.0 HD via een Airport Extreme
.
Ik heb het volgende gedaan:
* Eerst heb ik 'm direct aangesloten, ingesteld in Time Machine, en daarna weer op de AE. Nu kon Time Machine de schijf niet zien bij de instellingen. Dit werkte dus pas goed nadat ik eerst een backup maakte direct naar de schijf.
Ik heb het volgende gedaan:
- Eerst schijf werkend krijgen (aansluiten op MacBook, dan op AE)
- HD direct aansluiten en instellen in Time Machine dat deze HD gebruikt moet worden
- Backup maken terwijl de HD nog direct is aangesloten *
- HD aansluiten op AE
- HD mounten via Finder > Shared > Airport Extreme
* Eerst heb ik 'm direct aangesloten, ingesteld in Time Machine, en daarna weer op de AE. Nu kon Time Machine de schijf niet zien bij de instellingen. Dit werkte dus pas goed nadat ik eerst een backup maakte direct naar de schijf.
Zo, ben nu de 2e mac aan het installeren..
Een probleem: ik kan time machine niet gebruiken op mijn netwerk share... Iemand een idee waarom dat is?
Een probleem: ik kan time machine niet gebruiken op mijn netwerk share... Iemand een idee waarom dat is?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Je zou die achtergrond van Time Machine als standaard achtergrond moeten hebben
Mooie sterretjes die langzaam voorbij komen
Mooie sterretjes die langzaam voorbij komen
mijn cd ligt op het postkantoor
kan hem morgen pas ophalen
Als je netwerk share vanaf een leopard machine is moet 'ie in 't lijstje komen te staan.voodooless schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:51:
Zo, ben nu de 2e mac aan het installeren..
Je moet 'm wel eerst even mounten, dus erheen gaan in de finder en 'm aanclicken. (En je username/pass invoeren zover die niet in je keychain staan.)
Wow zeg. Bij inhoud van de verpakking staat:
* Installatie-dvd
* Introductiehandleiding 'Welkom bij Mac OS X Leopard'
* Apple stickers
Nou weet ik het zeker, ik ga Leopard kopen!
* Installatie-dvd
* Introductiehandleiding 'Welkom bij Mac OS X Leopard'
* Apple stickers
Nou weet ik het zeker, ik ga Leopard kopen!
Nee, 't is een AFP share van freeNAS. Zou wel heel erg sucken als dat niet zou werken!CyBeR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:55:
Als je netwerk share vanaf een leopard machine is moet 'ie in 't lijstje komen te staan.
Je moet 'm wel eerst even mounten, dus erheen gaan in de finder en 'm aanclicken. (En je username/pass invoeren zover die niet in je keychain staan.)
Edit: ik probeer nu gewoon een 200GB disk image te maken op de NAS share, om dat te gebruiken met time machine... It's a long shot, maar als het werkt: prima
[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 26-10-2007 20:04 ]
Ik had extra hetzelfde probleem na een Archive & Install. Even met Little Snitch gekeken wat Adium nou precies aan het doen was en blijkbaar kon hij met geen enkele server verbinding krijgenrob1n schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:30:
[...]
Je bent niet de enigste, als ik de Adium bug reports bekijk (http://trac.adiumx.com/search?q=leopard&ticket=on).
Ik heb er zelf alleen geen last van. Overigens staat er als suggestie dat je eens moet proberen om te verbinden over HTTP, dus ik zou zeggen, probeer dat eens!
Uiteindelijk m'n DNS servers aangepast van 192.168.1.1 (lokaal, router) naar de DNS servers van m'n ISP en toen werkte het.
Verse install van de VPN Client (v4.9.01 (0030)) loste dit probleem bij mij op.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:38:
Onder Leopard krijg ik Cisco VPN niet meer aan de praat met de welbekende error 51: Unable to communicate with the VPN Subsystem.
Onder Tiger kwam dat ook wel 's voor, maar dat (1) loste zich vaak zelf op of (2) met een terminalcommand "sudo /System/Library/StartupItems/CiscoVPN/CiscoVPN restart".
Beide werken helaas niet meer. Ik heb al getracht via VPN onder netwerk een verbinding te maken met mijn werk, maar dat lukt ook (nog) niet.
[ Voor 30% gewijzigd door the_tWiStEr op 26-10-2007 20:06 ]
Interessant idee over time machine naar andere drives: http://forums.macrumors.c...hp?p=4387985&postcount=50
Hier precies hetzelfde. Ligt aan iPatcher, als je het met Rosetta opstart start ie wel op, maar dan update ie niet goed.. Heb ook al half internet afgezocht naar een oplossing maar nergens iets kunnen vindenzAo schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:42:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de 1.8 patch van C&C 3 te installeren?
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Ff een vraag tussendoor.... moet je tekenen voor het pakje of gooien ze deze gewoon in de brievenbus/buren als je er niet bent?
Verwijderd
Non de ju wat duurt het installeren vanaf DVD toch enorm lang. Het word eens tijd dat ze overstappen op USB-sticks
heb hem gisteren via een usb stick (8GB) geïnstalleerd.
mijn mond viel open... toen ie na 4 min al klaar was!!
en loopt nog goed ook!
mijn mond viel open... toen ie na 4 min al klaar was!!
en loopt nog goed ook!
Verwijderd
Duurde voor mij toch bijna 2 uurVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:06:
Non de ju wat duurt het installeren vanaf DVD toch enorm lang. Het word eens tijd dat ze overstappen op USB-sticks

Bij UPS moet je altijd tekenen op hun advanced computer track handheld thingyFlaterik schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:06:
Ff een vraag tussendoor.... moet je tekenen voor het pakje of gooien ze deze gewoon in de brievenbus/buren als je er niet bent?
Verwijderd
Kom net van de Apple store en heb voor 129 eurotjes een DVD-tje gehaald.
Wat is dat Safari ongelooflijk snel zeg. Een woord: geweldig!
Wat is dat Safari ongelooflijk snel zeg. Een woord: geweldig!
Er stond hier expliciet op het doosje dat het niet bij buren o.i.d. afgeleverd mocht worden. Maar je weet maar nooit hoe eigenwijs de lokale postbode kan zijn?Flaterik schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:06:
Iig verliep de upgrade hier net erg soepel, ga nu van alles proberen (dat cover flow in Finder vind ik nu al cool
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zo, iLife '08 werkt ook weer 

Nu nog 's bedenken waar die mooie Apple stickertjes het meest effectief zullen zijn

Nu nog 's bedenken waar die mooie Apple stickertjes het meest effectief zullen zijn
Was het iemand al opgevallen dat de hoeken van de menubar niet meer afgerond zijn?
Vind ik wel erg jammer eigenlijk. Volslagen nutteloos maar wel heel erg 'mac'
Ik heb m'n stikkertjes allemaal bewaard (ouwe ipod, nu leopard) om volgende week m'n nieuwe auto mee te beplakkenSerenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:21:
...
Nu je 't zegtInflatableMouse schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:21:
Was het iemand al opgevallen dat de hoeken van de menubar niet meer afgerond zijn?
Installeer VMwork Fusion 1.1, ja je hoort het goed een beta van een ander bedrijf
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
VPN Cisco aan de praat gekregen met build 0080: gelukkig maar.
Nu nog die build 0050 zien te verwijderen: die blijft maar in Time Machine staan
Nu nog die build 0050 zien te verwijderen: die blijft maar in Time Machine staan
Time machine zuigt dus op netwerk drives
Blijkbaar heeft het altijd gewerkt tot een bepaalde build van Leopard. Ik heb de patch geprobeerd met het aanmaken van het .com.apple.timemachine.supported, maar tot nu toe was dat geen succes
Nou, ik heb net Leopard geinstalleerd en ziet er leuk uit. Het enige is dat mail.app gewoon niet meer werkt. Als ik hem probeer op te starten krijg ik de melding dat de applicatie gecrashed is en kan ik het opnieuw proberen.
Heeft iemand enig idee wat ik daaraan zou kunnen doen?
Abbadon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:20:
[...]
Er stond hier expliciet op het doosje dat het niet bij buren o.i.d. afgeleverd mocht worden. Maar je weet maar nooit hoe eigenwijs de lokale postbode kan zijn?
Jammer want ik moet morgen werken! Dan kan ik hem pas maandagmiddag ophalenSerenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:13:
[...]
Bij UPS moet je altijd tekenen op hun advanced computer track handheld thingy
Anders plak ik een briefje op de bus dat ze ff bij me werk langs moeten
ik heb wel een probleem, hij blijft tijden op blauwe scherm staan, wel muis, voor de rest laadt ie niet verder zo te zien. uurtje wachten hielp niet...
booten vanaf dvd gaat nog wel, heb iig de schijf gecontroleerd, alles OK, nu nog bevoegdheden etc checken. Ik heb tegelijkerlijk overigens mijn windows partitie verwijderd via schijfhulppgrogramma, misschin is dat de boosdoener?!
booten vanaf dvd gaat nog wel, heb iig de schijf gecontroleerd, alles OK, nu nog bevoegdheden etc checken. Ik heb tegelijkerlijk overigens mijn windows partitie verwijderd via schijfhulppgrogramma, misschin is dat de boosdoener?!
Cogito Ergo Credo
Opnieuw installen, maar dan met Archive and Install in plaats van een upgrade.jopiek schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:33:
ik heb wel een probleem, hij blijft tijden op blauwe scherm staan, wel muis, voor de rest laadt ie niet verder zo te zien. uurtje wachten hielp niet...
Dat gaat niet helpen.booten vanaf dvd gaat nog wel, heb iig de schijf gecontroleerd, alles OK, nu nog bevoegdheden etc checken.
Nope.Ik heb tegelijkerlijk overigens mijn windows partitie verwijderd via schijfhulppgrogramma, misschin is dat de boosdoener?!
Ok, bleek dat ik de oude mail.app opstartte. Dat vond hij niet zo leuk.Airwolf schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:32:
Nou, ik heb net Leopard geinstalleerd en ziet er leuk uit. Het enige is dat mail.app gewoon niet meer werkt. Als ik hem probeer op te starten krijg ik de melding dat de applicatie gecrashed is en kan ik het opnieuw proberen.
Wellicht kan iemand me verder helpen of heeft iemand het verlossende woord zodat ik ook aan de nieuwste OSX kan beginnen. Ik heb namelijk m.b.v. SwitchResX een nieuwe resolutie aangemaakt zodat mijn mac mini correct wordt weergegeven op mijn LCD tv. Het heeft me indertijd vreselijk veel uurtjes gekost om het helemaal perfect te krijgen en ik aarzel daarom nu om te upgraden uit angst dat mijn resolutie weg is. Ik kan nergens vinden of SwitchResX ook werkt onder Leopard. Heeft iemand hier reeds ervaring mee, of weet iemand meer?
Ik heb maar even een topic aangemaakt over Time machine via netwerk shares: [Time Machine] via netwerk share .
Andere mensen ook iets in de trant van het volgende meegemaakt
Via de nederlandse up-to-date de Leopard DVD op goed geluk besteld maar *expliciet* aangegeven dat ik de MacBook Pro eind augustus bij de Apple Store in Santa Monica heb gekocht (eerlijkheid duurt het langst). € 8,- betaald via de creditcard, nooit een bonnetje opgestuurd, sec het serienummer doorgegeven en heb nu de up-to-date Leopard DVD hier voor me liggen 
Geen check van hun zijde of gewoon buitenproportioneel coulant
Got to love Apple
Geen check van hun zijde of gewoon buitenproportioneel coulant
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Zijn er nog meer mensen waarbij net "connect as" knopje niet werkt bij network shares? Ik kan niet als admin inloggen op mijn shares helaas.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
Had precies het zelfde gedaan alleen bij mij werkte het niet, kan zijn omdat er in totaal 3 usb HD's aan mijn APE hangen.Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:46:
Time Machine werkt hier nu prima met MacBook + laCie USB2.0 HD via een Airport Extreme.
Ik heb het volgende gedaan:Nu vindt Time Machine de schijf gewoon en kan ernaar schrijven. Blijft werken na reboots, nadat je uit sluimerstand komt, nadat je opnieuw inlogt op de AE of als je de schijf uit/aan zet.
- Eerst schijf werkend krijgen (aansluiten op MacBook, dan op AE)
- HD direct aansluiten en instellen in Time Machine dat deze HD gebruikt moet worden
- Backup maken terwijl de HD nog direct is aangesloten *
- HD aansluiten op AE
- HD mounten via Finder > Shared > Airport Extreme
Morgen nog maar is gaan proberen als je een aantal backups heeft gemaakt.
Verwijderd
Spreek hier ook voor het eerst vanaf Leopard
- HTTPmail voor Mail werkt niet meer...
-Spotlight moet hier 7uur nog indexeren
-Safari SUUUUUUUUUUPPPPERSNEL
-Dropdown menuutje om bvb uw pagina te selecteren op GoT vind ik lelijk
-Finder werkt traag, inclusief de coverflow-functie, nog trager dan iTunes
-Neemt 4-5GB extra ruimte in beslag (ook al heb ik 1GB aan drivers niet geinstalleerd)
-De weerspiegeling van de vensters die tot net boven de icoontjes staan trekt op niks, zo is er nog 2mm weerspiegeld op het onderste van het dock
-...
meer info volgt
(PowerBook G4 1,67Ghz)
- HTTPmail voor Mail werkt niet meer...
-Spotlight moet hier 7uur nog indexeren
-Safari SUUUUUUUUUUPPPPERSNEL
-Dropdown menuutje om bvb uw pagina te selecteren op GoT vind ik lelijk
-Finder werkt traag, inclusief de coverflow-functie, nog trager dan iTunes
-Neemt 4-5GB extra ruimte in beslag (ook al heb ik 1GB aan drivers niet geinstalleerd)
-De weerspiegeling van de vensters die tot net boven de icoontjes staan trekt op niks, zo is er nog 2mm weerspiegeld op het onderste van het dock
-...
meer info volgt
(PowerBook G4 1,67Ghz)
Ik heb een tijdje problemen gehad onder panther i.c.m. behoorlijk S-video breedbeeld support, maar in de beta van leopard stond er plots een breedbeeldresolutie bij die wel werkte via de S-video adapter.. (zelfs switchresx hielp niet onder panther)Arro schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:48:
Wellicht kan iemand me verder helpen of heeft iemand het verlossende woord zodat ik ook aan de nieuwste OSX kan beginnen. Ik heb namelijk m.b.v. SwitchResX een nieuwe resolutie aangemaakt zodat mijn mac mini correct wordt weergegeven op mijn LCD tv. Het heeft me indertijd vreselijk veel uurtjes gekost om het helemaal perfect te krijgen en ik aarzel daarom nu om te upgraden uit angst dat mijn resolutie weg is. Ik kan nergens vinden of SwitchResX ook werkt onder Leopard. Heeft iemand hier reeds ervaring mee, of weet iemand meer?
Maar goed, dat was de beta, ik moet de volledige versie nog even halen morgen (mogelijk samen met een mooie nieuwe iMac
Hoe krijg ik Time machine aan de praat??
Als ik m op "aan" schuif dan krijg je een pop-up/drop down veld welke leeg blijft (dan druk ik op het "?" en dan staat er dat ik op "gebruik voor reserve kopie") maar die is grijs en ik kan enkel annuleren...
Wat doe ik fout of moet je persee een externe HD eraan hebben gekoppeld?
Externe HD dus
hahahaha
boekje brengt uitslag
Als ik m op "aan" schuif dan krijg je een pop-up/drop down veld welke leeg blijft (dan druk ik op het "?" en dan staat er dat ik op "gebruik voor reserve kopie") maar die is grijs en ik kan enkel annuleren...
Wat doe ik fout of moet je persee een externe HD eraan hebben gekoppeld?
Externe HD dus
boekje brengt uitslag
[ Voor 8% gewijzigd door nils7 op 26-10-2007 21:48 ]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Dit topic is gesloten.