Waar ik echt zeer blij mee ben is dat je nu dus Bluetooth A2DP support heb, echt super handig voor als je gaat draadloos muziek op je stereo wil horen
Alleen als je op de batterij werkte, maar dat lijkt me weer iets anders. Dat zijn meer gewoon strakke powersettings. Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Liever wat meer batterijtijd. Maar goed, dit zal vrij gemakkelijk gefixed kunnen worden en het is nauwelijks een probleem te noemenApache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:24:
@Hoedje: onder tiger was het ook, voor de sr mbp 1.0 update erger dan erna maar het probleem bestond nog wel.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Camino heeft het volgens mij ook niet?Dancing_Animal schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:07:
[...]
Da's kul. Iedere andere browser heeft dat gewoon omdat het handig is. Als je naar een site wilt gaan die je laatst gebruikt hebt kun je die er gelijk bij pakken, zonder dat je eerst een geschiedenisvenster hoeft te openen.
Werkt hier prima.Apache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:12:
Kan iemand dit bevestigen:
als je onder accounts je image wijzigt en video snapshot wil maken als nieuw user account icoon,
kan je wel klikken maar isight lampje gaat niet branden en vanaf dat moment is je isight ook niet meer in photo booth/ichat bruikbaar?
Ook geen langzaamheid bij effecten trouwens, en ik ehb een eerste gen macbook pro met een radeon x1600.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb het nu ook geinstalleerd. Vind het nog wel even wennen hoe alles nu in elkaar zit maar ik kan alleen maar zeggen dat de snelheid mij enorm verbaasd (positief gezien) en dat de uiterlijke dingen snel wennen. Stacks is echt een verademing voor het netjes organiseren van veel zaken.
PhD i.o.
Ik dacht dat er in 10.5 betere voice over zou zitten, maar dat is niet zo. Ook spelen quicktime filmpjes bij mij niet meer door in de dock.
En m'n Fan Control doet het niet, dat vond ik de fijnste variant om de MBP op een lage temp te houden.
En m'n Fan Control doet het niet, dat vond ik de fijnste variant om de MBP op een lage temp te houden.
Zeker wel. Alex.markclausing schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:21:
Ik dacht dat er in 10.5 betere voice over zou zitten, maar dat is niet zo.
Inderdaad. Geen superboeiende selling-feature imo, maar tochOok spelen quicktime filmpjes bij mij niet meer door in de dock.
Twee opmerkingen van mijn kant, QuickSynergy werkt niet meer en mijn Macbook Pro is 10 graden koeler dan eerst!!
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Zo, m'n MacBook is ook weer up and running. Nu bootcamp nog en ik ben weer gelukkig. Ben het trouwens nog niet tegen gekomen maar is er nu eindelijk NTFS read/write support? Meen me te herinneren dat dat niet kon ivm patenten op NTFS.
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Verwijderd
Expose werkt minder soepel in Leopard op mn MacBook die hangt aan een 22 inch scherm. Voor de rest werkt alles soepeltjes...
Echt toe aan een MacBook Pro volgens mij...
Echt toe aan een MacBook Pro volgens mij...
Was het maar gepatenteerd. Daarmee is de stuctuur bekend, en dus zijn clean-room implementaties mogelijk. Het voordeel van een patent is dat je wettelijke bescherming krijgt, en het nadeel is dat je alles van je 'vinding' moet openbaren. 'Trade secrets' zijn voor Microsoft veel interessanter.Mad_Demon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:45:
Ben het trouwens nog niet tegen gekomen maar is er nu eindelijk NTFS read/write support? Meen me te herinneren dat dat niet kon ivm patenten op NTFS.
http://www.ntfs-3g.org/support.html#patent :
What about the NTFS patents?
No NTFS patent is known in any country.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Alex Voiceover is best aardig moet ik zeggen.
Ik kreeg net een melding van Apple dat Leopard is verstuurd
Ik heb nog een probleem met RSS feeds in Mail, die verdwijnt zodra ik 2 computers met Mail open heb staan.
Ik kreeg net een melding van Apple dat Leopard is verstuurd
Ik heb nog een probleem met RSS feeds in Mail, die verdwijnt zodra ik 2 computers met Mail open heb staan.
Mijn Boot Camp partitie is verziekt sinds ik Parallels heb gestart. Zijn hier nog trucjes voor om het te herstellen?
tot nu toe bevalt leopard hier uitstekend, binnenkort maar eens een externe hd aanschaffen om nog iets aan time machine te hebben, maar goed.. ik heb een korte vraag:
is het mogelijk om bij de vernieuwde mail in het dock niet alleen het aantal ongelezen email berichten maar ook het aantal ongelezen rss berichten weer te geven? ik krijg dat in ieder geval niet voor elkaar...
is het mogelijk om bij de vernieuwde mail in het dock niet alleen het aantal ongelezen email berichten maar ook het aantal ongelezen rss berichten weer te geven? ik krijg dat in ieder geval niet voor elkaar...
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Werkt prima hier, wel erg jammer dat ze op het laatste moment elke vorm van draadloze Time Machine backup eruit hebben gesloopt, 1 van de key features waar ik naar uitkeek
Mag hopen dat ze dat gaan fixen met een update, tot die tijd werkt een geïmproviseerd rsync/rsnapshot scriptje naar m'n server dus toch een stuk beter...
Elke keer eraan denken om een USB/Firewire disk eraan te hangen is geen optie bij een laptop, laat staan als je meerdere machines elk uur wil backuppen.

Elke keer eraan denken om een USB/Firewire disk eraan te hangen is geen optie bij een laptop, laat staan als je meerdere machines elk uur wil backuppen.
Same hereNiteSpeed schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:14:
Mijn Boot Camp partitie is verziekt sinds ik Parallels heb gestart. Zijn hier nog trucjes voor om het te herstellen?
Blijft hangen tijdens het afsluiten en daarna kom je er niet meer in! Niet via Parallels en ook niet via Boot Camp. Heb 3 keer geformat en getest op een upgraded Leopard en een Clean Install.
iAlertU doet het ook niet meer in Leopard. Al is dit iets minder van belang.
[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 26-10-2007 02:08 ]
heeft iemand 'm ook al aan het draaien op een G4?
Zit er aan te denken om mijn iBook G4 (1,33, 1,5gb, 120 gb) te upgraden naar Leopard, maar als ie daarvan traag wordt zoals bij upgrades van windows, dan heeft 't weinig zin denk ik...
Zit er aan te denken om mijn iBook G4 (1,33, 1,5gb, 120 gb) te upgraden naar Leopard, maar als ie daarvan traag wordt zoals bij upgrades van windows, dan heeft 't weinig zin denk ik...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Dus als ik je goed begrijp geld dat ook voor de Airport Extreme + HDD? Dat is mooi balen zeg..Sfynx schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 02:03:
Werkt prima hier, wel erg jammer dat ze op het laatste moment elke vorm van draadloze Time Machine backup eruit hebben gesloopt, 1 van de key features waar ik naar uitkeekMag hopen dat ze dat gaan fixen met een update, tot die tijd werkt een geïmproviseerd rsync/rsnapshot scriptje naar m'n server dus toch een stuk beter...
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik ga vanmiddag weer mijn 10.4 disk image terugzetten op mijn mac mini. Ik heb 10.5 geprobeert maar veel software werkt toch nog niet ideaal, met name VLC waar ik regelmatig hickups krijg in de video. Vrij lullig voor een media center. Ik wacht ook nog even met leopard op mijn MacBook te zetten totdat de meeste software gepatched is aangezien ik veel schoonheidsfoutjes heb moeten ontdekken.
Ik krijg mijn map met films niet meer geimporteerd in iTunes.
Even gaat het goed en dan de spinning beachball.
iTunes loopt bij mij vaak vast.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT Het lijkt erop dat er een aantal filmpjes inzitten waardoor het probleem zich voordoet.
Ik heb een aantal podcast filmpjes (m4v) verwijderd en het probleem is opgelost.
Ik zet deze filmjes nu over met isquint.
Even gaat het goed en dan de spinning beachball.
iTunes loopt bij mij vaak vast.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT Het lijkt erop dat er een aantal filmpjes inzitten waardoor het probleem zich voordoet.
Ik heb een aantal podcast filmpjes (m4v) verwijderd en het probleem is opgelost.
Ik zet deze filmjes nu over met isquint.
[ Voor 52% gewijzigd door Ronvgs op 26-10-2007 08:38 ]
Verwijderd
Weet iemand of Microsoft office for Mac 2004 nog gewoon werkt onder Leopard? Anders heeft het voor mij wenig zin over te stappen.
Die werkt prima, de 2008 beta werkt overigens ook stabiel.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:15:
Weet iemand of Microsoft office for Mac 2004 nog gewoon werkt onder Leopard? Anders heeft het voor mij wenig zin over te stappen.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Welke versie van PHP en MySQL zitten er ingebouwd in Leopard?
Sow. Officieel heb ik Leopard in huis. Doosje ziet er mooi uit, de inhoud is gewoon een DVD en boekje en aan de achterkant zi je wat features!
Morgenavond installeren.
Morgenavond installeren.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Voor de studenten:
Bij de final van leopard werkt 802.1x via eduroam wel, je moet inloggen via user voor de rest is het het zelfde, TTLS via PAP
Bij de final van leopard werkt 802.1x via eduroam wel, je moet inloggen via user voor de rest is het het zelfde, TTLS via PAP
Kan de lijst met niet-werkende appjes in de openingspost worden bijgewerkt?
Ik ga em van het weekend installeren op mn Powerbook G4 1,25ghz 512MB.zwahiel schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 03:10:
heeft iemand 'm ook al aan het draaien op een G4?
Kan iemand even laten weten welke versie de final van leopard is geworden ?
Weet niet wie het allemaal gebruiken, maar de httpmail plugin voor Mail werkt niet meer!
Héél vervelend, nu moet ik weer via de browser m'n Hotmail-account checken
Het lijkt me niet een al te ingewikkeld programma, je zou toch zeggen dat het zo getweakt kan worden dat het onder Leopard wel draait? Op de site van de developer is sinds 2002 ofzo niets meer gebeurd, dus dat geeft weinig hoop
Het lijkt me niet een al te ingewikkeld programma, je zou toch zeggen dat het zo getweakt kan worden dat het onder Leopard wel draait? Op de site van de developer is sinds 2002 ofzo niets meer gebeurd, dus dat geeft weinig hoop

Bij mij werkt de isight alleen in iChat.Apache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:12:
Kan iemand dit bevestigen:
als je onder accounts je image wijzigt en video snapshot wil maken als nieuw user account icoon,
kan je wel klikken maar isight lampje gaat niet branden en vanaf dat moment is je isight ook niet meer in photo booth/ichat bruikbaar?
iMac core 2 duo 2.16ghz
20"
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik hoop dat ik hem vandaag krijg
Wie weet...
Een door mij hard gemiste feature is copy past met de muis. Hebben ze dat nu eindelijk geïmplementeerd? Zou echt ideaal zijn!
Een door mij hard gemiste feature is copy past met de muis. Hebben ze dat nu eindelijk geïmplementeerd? Zou echt ideaal zijn!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Of even het topic lezenBrimme schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:54:
Kan iemand even laten weten welke versie de final van leopard is geworden ?
Hij is bij mij nu aan het installeren Powerbook G4 1,25 met 2gb ram maar zit nu op mijn werk.
Maar tussen de middag weet ik meer
Maar tussen de middag weet ik meer
Voor de Universiteit Utrecht was dit onder Tiger al zoVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:35:
Voor de studenten:
Zijn er meer mensen waarvoor de software update in leopard het niet doet?
Anders ga ik maar weer voor de 3e re-install van leopard
[ Voor 28% gewijzigd door justinb81 op 26-10-2007 11:27 ]
die versie heb ik ook al maar ik wil zeker weten welke versie de mensen hebben die hem op dvd thuis ontvangen.Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:11:
[...]
Of even het topic lezenVerwijderd in "[Leopard] Ervaringen en Discussie"
Royal schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:23:
[...]
Die werkt prima, de 2008 beta werkt overigens ook stabiel.
offtopic:
die 2008 is trouwens wel een etreme verbetering t.o.v. 2004 qua snelheid! Lijkt wel of ik gewoon met office onder windows werk, vliegt er over! belooft veel goeds voor de Final!
die 2008 is trouwens wel een etreme verbetering t.o.v. 2004 qua snelheid! Lijkt wel of ik gewoon met office onder windows werk, vliegt er over! belooft veel goeds voor de Final!
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met VLC? Dat programma gebruik ik echt supervaak en als dat niet normaal draait installeer ik leopard dus zeker nog niet!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik maakte altijd veel gebruik van LogMeIn om op mijn Macbook in te loggen op afstand maar ik krijg het in Leopard niet aan de praat. Meer mensen met problemen?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Het staat in de startpost als niet-werkende appLaZZ schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:31:
Ik maakte altijd veel gebruik van LogMeIn om op mijn Macbook in te loggen op afstand maar ik krijg het in Leopard niet aan de praat. Meer mensen met problemen?
Launching containers into space
Verwijderd
Lukt me niet, ik kan de printer pkg's niet vinden, iemand anders wel?Erhnam schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:20:
Trouwens een handige link!
http://web.mac.com/owenmc...single%20layer%20DVD.html
Hier werkt de update op beide machines niet, krijg een melding dat de Apple servers niet te bereiken zijn. Gisteravond werkte het wel, zou wachten met die installjustinb81 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:19:
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Verwijderd
Onder Leopard krijg ik Cisco VPN niet meer aan de praat met de welbekende error 51: Unable to communicate with the VPN Subsystem.
Onder Tiger kwam dat ook wel 's voor, maar dat (1) loste zich vaak zelf op of (2) met een terminalcommand "sudo /System/Library/StartupItems/CiscoVPN/CiscoVPN restart".
Beide werken helaas niet meer. Ik heb al getracht via VPN onder netwerk een verbinding te maken met mijn werk, maar dat lukt ook (nog) niet.
Onder Tiger kwam dat ook wel 's voor, maar dat (1) loste zich vaak zelf op of (2) met een terminalcommand "sudo /System/Library/StartupItems/CiscoVPN/CiscoVPN restart".
Beide werken helaas niet meer. Ik heb al getracht via VPN onder netwerk een verbinding te maken met mijn werk, maar dat lukt ook (nog) niet.
Mad_Demon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:37:
[...]
Hier werkt de update op beide machines niet, krijg een melding dat de Apple servers niet te bereiken zijn. Gisteravond werkte het wel, zou wachten met die install
Hier is de upgrade van Tiger naar Leopard geloof ik mis gegaan. Hij heeft hem geupgraded, gereboot. Dan gaat hij normaal even naar een blauw scherm alvorens hij het inlogscherm inlaad.
Maar dat gebeurd dus nu niet. Er is een strandbal verschenen en de koeling zit te blazen. Ik heb geen idee wat hij aan het doen is, en heb ook geen idee wat ík moet doen. Resetten of niet?
Maar dat gebeurd dus nu niet. Er is een strandbal verschenen en de koeling zit te blazen. Ik heb geen idee wat hij aan het doen is, en heb ook geen idee wat ík moet doen. Resetten of niet?
Ik snap je denk ik niet helemaal. Waarom zou je software willen updaten die officieel nog niet is uitgebracht?justinb81 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:19:
Ik zou er wel drie keer over nadenken om op die button te klikken.
[ Voor 8% gewijzigd door Oyster op 26-10-2007 11:56 ]
Er zijn al een hoop mensen waarbij hij vanmorgen al met de UPS is gekomen.Xander2000 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:55:
[...]
Ik snap je denk ik niet helemaal. Waarom zou je software willen updaten die officieel nog niet is uitgebracht?
Ik zou er wel drie keer over nadenken om op die button te klikken.
Verwijderd
Zelfde probleem hier helaasVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:38:
Onder Leopard krijg ik Cisco VPN niet meer aan de praat met de welbekende error 51: Unable to communicate with the VPN Subsystem.
Ik was van plan hem te kopen, maar ik ga denk ik eerst even uitproberen.
De vraag voor mij is of Leopard een soort ServicePack is of daadwerkelijk een ander OS.
De vraag voor mij is of Leopard een soort ServicePack is of daadwerkelijk een ander OS.
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Je kunt 10.4 Tiger en 10.5 Leopard zien als Windows XP en Windows Vistawhitehouse schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:03:
Ik was van plan hem te kopen, maar ik ga denk ik eerst even uitproberen.
10.4 was de originele versie van Tiger en servicepacks krijgen een versienummer erachter, zoals bijvoorbeeld 10.4.2 en 10.4.10
[ Voor 14% gewijzigd door SandsOfArrakis op 26-10-2007 12:07 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
10.4.10 == 10.5MST_Morpheus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:06:
[...]
Je kunt 10.4 Tiger en 10.5 Leopard zien als Windows XP en Windows VistaLeopard is de opvolger van Tiger.
10.4 was de originele versie van Tiger en servicepacks krijgen een versienummer erachter, zoals bijvoorbeeld 10.4.2 en 10.4.10
Nee, 10.4.10 is service pack 10 van Tiger, en is geen 10.5. Leopard is een nieuw OS en geen service pack van Tiger
Nee, hij bedoelt dat de servicepacks updates zijn zoals 10.4.1, 10.4.10 etc etc en dat Leopard met 10.5 een versie versie is.
-spuit 11-
-spuit 11-
[ Voor 4% gewijzigd door simon op 26-10-2007 12:11 ]
|>
Volgens mij is het zo dat wanneer de update bij 10 is aangekomen er geen 10 wordt neer gezet, maar het getal daarvoor wordt verhoogd. Dus 10.4.10 wordt automatisch 10.5. 10.4.10 bestaat niet. 10.4.9 zou bijvoorbeeld de laatste update van 10.4 kunnen zijn. Er staat mij bij dat hier regels over zijn afgesproken mbt updates. Maar het is imho niet erg interessant voor dit topic.
Volgens mij niet hoor, er kan zelfs 10.4.325 staan.Xander2000 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:18:
Volgens mij is het zo dat wanneer de update bij 10 is aangekomen er geen 10 wordt neer gezet, maar het getal daarvoor wordt verhoogd. Dus 10.4.10 wordt automatisch 10.5. 10.4.10 bestaat niet. 10.4.9 zou bijvoorbeeld de laatste update van 10.4 kunnen zijn. Er staat mij bij dat hier regels over zijn afgesproken mbt updates. Maar het is imho niet erg interessant voor dit topic.
Bij niemand hing de Mac voor het inlogscherm na een upgrade?

Verwijderd
Grappig. Want ik heb op het moment 10.4.10 op mijn Macbook geïnstalleerd staan. Vergeet het niet, het zijn slechts decimalen.Xander2000 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:18:
Verwijderd
nog niemand die hem heeft gekocht? of zitten er allemaal mensen vast in het installeren haha
niet één reactie watr grappig
vandaag is launch dag toch?!
Zie het levertijd-topic. Zijn al veel pakketjes binnengekomen inmiddelsVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:29:
nog niemand die hem heeft gekocht? of zitten er allemaal mensen vast in het installeren haha
*installing*
Xander2000 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:18:

Nee hoor
Maar goed, zal nu wel duidelijk zijn
Voor Erasmus was dit onder Tiger ook zo hoor.Raween schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:13:
[...]
Voor de Universiteit Utrecht was dit onder Tiger al zo
Binnenkort ligt ook leopard in de bus (voor 9 euries
)
Ik vraag me alleen af wat de performance is van Leopard op een 1GB ram Macbook? Ik hoorde namelijk wel dat Leopard wat snappier is, maar of dat ook zo is met 1GB?
Iemand ervaring met 1GB Macbook?
Ik vraag me alleen af wat de performance is van Leopard op een 1GB ram Macbook? Ik hoorde namelijk wel dat Leopard wat snappier is, maar of dat ook zo is met 1GB?
Iemand ervaring met 1GB Macbook?
vogelaarke135
Er bestaat zelfs een .11 versie geloof ik, maar die is niet voor openbaar gebruik.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Alle opties voor "gedeeld" heb ik aangevinkt staan in Finder.kakature schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:36:
[...]
Hmm, ik zie Gedeeld nergens staan.
[afbeelding]
Verwijderd
Dat ligt niet aan jou!! Is een fout op de server van Apple.. Bij mij werkt het nu ook ineens niet meer.. No worries.. Aperture doet het overigens niet direct na installeren van Leopard. Je moet eerst een update downloaden. Hopelijk snel opgelost..justinb81 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:19:
Nee, je moet het zo zien:
Major Release
Windows 2000 (17 feb 2000)
Windows XP (25 okt 2001)
Windows Vista (30 jan 2007)
enz.
Mac OS X 10.3 - Panther (24 okt 2003)
Mac OS X 10.4 - Tiger (29 apr 2005)
Mac OS X 10.5 - Leopard (26 okt 2007)
enz.
Service pack
Windows XP (17 feb 2001)
Windows XP SP1 (9 sep 2002)
Windows XP SP2 (6 aug 2004)
enz.
Mac OS X 10.4.0 (29 apr 2005)
Mac OS X 10.4.1 (16 mei 2005)
Mac OS X 10.4.2 (12 okt 2005)
...
Mac OS X 10.4.10 (20 jun 2007)
enz.
edit:
Spuit 11... dit topic gaat hard man! Maar even wat data erbij gezet om het interessant te houden.
Spuit 11... dit topic gaat hard man! Maar even wat data erbij gezet om het interessant te houden.
[ Voor 25% gewijzigd door -Mous- op 26-10-2007 13:04 ]
Als je iets doet, doe het dan goed.
*Tring* de postbode... 
Kortom installin'
Kortom installin'
Verwijderd
Toen ik Leopard net geinstaleerd had stond er in Finder een icoon met de naam van mijn XP-bak met de gedeelde schijven daarin. Erg handig want zo lan ik alles heen en weer slepen zonder gedoen. Vanmorgen start ik op en mijn XP-bak is weg, geen icoon meer. Weet iemand hoe dit terug te krijgen is?
*tring* UPS ---> installing dussssssssss
en wat duurt het checken van de "consistency" van de dvd toch lang!!
Verwijderd
Grrrrr. Je hebt me verslagen met het kopen van je Macbook én met Leopardsjempie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:05:
*tring* UPS ---> installing dussssssssss![]()
Hier welDaFrenk schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:26:
Bij niemand hing de Mac voor het inlogscherm na een upgrade?
Maar heb het al opgelost met een reinstall
Onzin.Dancing_Animal schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:07:
[...]
Da's kul. Iedere andere browser heeft dat gewoon omdat het handig is. Als je naar een site wilt gaan die je laatst gebruikt hebt kun je die er gelijk bij pakken, zonder dat je eerst een geschiedenisvenster hoeft te openen.
Wat jij voorstelt:
1) Muis vastnemen.
2) Aanwijzer bewegen naar juiste plaats
3) Scrollen totdat je de juiste hebt.
4) Klikken.
1 en 2 duren relatief lang
Wat ik zeg:
1) command + L
2) typ paar letters
3) juiste selecteren dmv pijltjes
4) return/enter rammen
Met deze heb je ook het voordeel dat het niet uitmaakt hoe lang het geleden is.
Snelheid met je toetsenbord behalen is veel makkelijker dan dmv de muis
Verwijderd
Geen idee of dit een bug is of een feature maar het lukt mij niet om meer dan 1 folder met inhoud van een smb (ntfs) share te kopieren naar een FAT formatted usb disk aan mn iMac. Een selectie maken van verschillende folders gaat dus niet. En na een paar folders doet ie het helemaal niet meer.
Overigens lees ik net op Macrumors dat het via een omweg toch mogelijk is om Timemachine te gebruiken op een disk die aan een airport extreme hangt. En ik kom er zelf net achter dat Timemachine ook werkt op FAT disken.. Interessant!

Overigens lees ik net op Macrumors dat het via een omweg toch mogelijk is om Timemachine te gebruiken op een disk die aan een airport extreme hangt. En ik kom er zelf net achter dat Timemachine ook werkt op FAT disken.. Interessant!
Verwijderd
Net geupgrade, alles werkt alleen safari start niet meer op. Eerst 2 popups met relaunch en dan 1 met reset & relaunch maar hij doet niks. Iemand een idee hoe je dit kan fixen?
*Gefixed
Heb het al gefixed, Safari even gedelete en via custom install vanaf de dvd opnieuw geinstalleerd en nu werkt ook safari perfect, en wat een snelheid!
*Gefixed
Heb het al gefixed, Safari even gedelete en via custom install vanaf de dvd opnieuw geinstalleerd en nu werkt ook safari perfect, en wat een snelheid!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 14:26 ]
*Tring* Oooh postbode
Darn het is maar metroid prime 3
Darn het is maar metroid prime 3
Hello fellow humans
Geïnstalleerd en draait als een zonnetje
Erase & install gedaan. DVD checken duurde 30 minuten, installeren zelf 15-20.
Safari is voor m'n gevoel inderdaad veel sneller. Verder nog weinig van de snelheid gemerkt. Maar het ziet er allemaal erg mooi uit in ieder geval. SynergyKM werkt ook perfect.
Safari is voor m'n gevoel inderdaad veel sneller. Verder nog weinig van de snelheid gemerkt. Maar het ziet er allemaal erg mooi uit in ieder geval. SynergyKM werkt ook perfect.
Heb je dit ook al getest?Cain69 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:43:
Waar ik echt zeer blij mee ben is dat je nu dus Bluetooth A2DP support heb, echt super handig voor als je gaat draadloos muziek op je stereo wil horen
Mmm ik zie dat er veel problemen zijn bij installaties. Ik heb hem nog niet besteld en denk dat ik maar even wacht totdat alles goed gaat...
Zojuist de hele meuk geupgrade. Werkt als de spreekwoordelijke tiet! Geen problemen tot nu toe
Safari is inderdaad veel sneller, net als iTunes.
Helemaal blij!

Helemaal blij!
Verwijderd
Zelfde probleem ook gehad. Enige oplossing is een clean installDaFrenk schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:52:
Hier is de upgrade van Tiger naar Leopard geloof ik mis gegaan. Hij heeft hem geupgraded, gereboot. Dan gaat hij normaal even naar een blauw scherm alvorens hij het inlogscherm inlaad.
Ik ben nu een Archive & Install aan het proberen, maar ik denk dat ik toch dan snel een schone installate zal gaan doen. Maar misschien valt het mee.
Als ik tenminste nu wel tot aan het inlogscherm zal komen...
Als ik tenminste nu wel tot aan het inlogscherm zal komen...

Oh.. heb je ook een Archive & Install geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:14:
[...]
Zelfde probleem ook gehad. Enige oplossing is een clean install
Het zou komen door 3rd party startup items die in de weg zaten. Ik had er nog naar zitten kijken vanmorgen met de gedachen om ze uit te schakelen.. nee, dacht ik, dat zal wel goed gaan..
Ok, na een reboot zie ik wél mijn gedeelde computers staan in Finder, maar nu toont hij m'n iMac als een Windows-bak

kakature schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:29:
Ok, na een reboot zie ik wél mijn gedeelde computers staan in Finder, maar nu toont hij m'n iMac als een Windows-bak

He bah, Leopard werkt niet op de hogeschool Windesheim. De 802.1x connectie wil niet werken. Ik zie ook nergens een status of connectknop van de 802.1x connectie, in Tiger was dit wel aanwezig. De servicedesk kon mij ook niet helpen, ze gaan het probleem wel onderzoeken (altans, dat is mij verteld
)
Ik las dat meerderen hier last van hebben op andere scholen? Heeft iemand hier al een fix of workarround voor gevonden?
Ik las dat meerderen hier last van hebben op andere scholen? Heeft iemand hier al een fix of workarround voor gevonden?
[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 26-10-2007 14:47 ]
🌞🍃
iemand die hem heeft gekocht en geinstalleerd welke versie (build) valt daar af te lezen?Brimme schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:23:
[...]
die versie heb ik ook al maar ik wil zeker weten welke versie de mensen hebben die hem op dvd thuis ontvangen.
PhD i.o.
Verwijderd
Dan moet je SMB file sharing uitzetten en dan file sharing aan/uit zetten waarschijnlijkkakature schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:29:
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 14:59 ]
CyBeR in "[Leopard] Ervaringen en Discussie"Datafeest schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:46:
He bah, Leopard werkt niet op de hogeschool Windesheim. De 802.1x connectie wil niet werken. Ik zie ook nergens een status of connectknop van de 802.1x connectie, in Tiger was dit wel aanwezig. De servicedesk kon mij ook niet helpen, ze gaan het probleem wel onderzoeken (altans, dat is mij verteld)
Ik heb de filesharing aanstaan en SMB uit, maar ik zie het hele kopje gedeeld nietVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:59:
[...]
Dan moet je SMB file sharing uitzetten en dan file sharing aan/uit zetten waarschijnlijk
EDIT: "Ga Naar" in Finder het IP geven en dan 'opeens' heb ik het kopje gedeeld. Lekker

[ Voor 14% gewijzigd door zAo op 26-10-2007 15:18 ]
* iworx ook blij. TNT meneer was hier om 13.34, één meeting en wat klikken later draait mijn MacbookPro als een zonnetje op Leopard. Archive & Install gedaan hier.
This space intentionally left blank.
Harddisk splitten in de setup.sjempie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:48:
loopt ook bij mij vast na upgrade....blauw scherm en verder niks....
wat nu?
Clean install op nieuwe partitie.
En om weer 1 hfs partitie te krijgen (begin punt van 2e partitie kan niet worden aangepast:S)
Lukt niet in bootcamp en ook niet in disk gebeuren bij setup
Alles backuppen (naar externe opslagbron)
En setup helemaal opnieuw. (alles weggooien en 1 partitie maken)
En daarna je backup terugzetten.
Of je moet een andere manier weten om je data te kunnen reden. (live cd's met hfs support ofzo)
[ Voor 10% gewijzigd door Erwinvz1 op 26-10-2007 15:23 ]
Candybar werkt (nog) niet met Leopard in ieder geval
Ben niet echt blij met die blauwe mapjes...
DVD checken? Kun je toch best overslaan?Serenity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:40:
Geïnstalleerd en draait als een zonnetjeErase & install gedaan. DVD checken duurde 30 minuten, installeren zelf 15-20.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
voord mensen met problemen met "gedeeld"
misschien dat je in dit venster het een en ander aan moet vinken (finder, voorkeuren)
misschien dat je in dit venster het een en ander aan moet vinken (finder, voorkeuren)

[ Voor 46% gewijzigd door Donnie Darko op 26-10-2007 15:22 ]
Hmm. ik heb nu om de een of andere reden een "Database.sqlite3" in mijn prullenbak die niet verwijderd kan worden omdat hij in gebruik is? Ik ken het bestandje niet in ieder geval.
Lekker laten staan, en als je een keer reboot is je probleem vanzelf opgelost. Is gewoon een databaseje van 't een of 't ander wat nog draait maar wel weggegooid is.justinb81 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:21:
Hmm. ik heb nu om de een of andere reden een "Database.sqlite3" in mijn prullenbak die niet verwijderd kan worden omdat hij in gebruik is? Ik ken het bestandje niet in ieder geval.
Ja eigenlijk wel, maar had toch nog koffie staan
Nog iets waar ik niet uit kom. Vroegah in Tiger stond de schijf die ik via USB gedeeld heb via een Aiport Extreme gewoon op de desktop, en zag hij deze volgensmij gewoon als externe hardeschijf. Nu ziet hij de Aiport Extreme als een Bonjour Computer, en komt deze in Finder enkel bij 'Shared' te staan.
Ik kan 'm niet naar bijvoorbeeld 'Devices' slepen, of een snelkoppeling maken op het bureaublad. Ik geef daarnaast Bonjour servers liever niet weer bij 'Shared' omdat er allemaal meuk op het netwerk zit hier waar ik toch niks mee doe en ze niet in m'n Finder hoef te zien steeds. Maar als ik Bonjour computers niet laat weergeven door Finder kan ik dus ook niet meer bij m'n Aiport Extreme schijf komen.
Iemand een idee?
Dat had ik gedaan maar dat werkte niet (zie enkele pagina's terug). Trouwens, ik heb nu nog altijd Netwerk niet staan in FinderDonnie Darko schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:20:
voord mensen met problemen met "gedeeld"
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.