[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

DoctorV64 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:30:
Ik heb net mijn familypack besteld online voor mijn MB en iMac.
Wat ik me afvraag is of je met 1 externe HD beide machines kan Time-machinen? Dus aankoppelen naar gelang aan MB of iMac.
Ja, dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:31:
[...]

Erwin, ik verlies geen data wat eerst op mijn oude macosx partitie stond hé?
Als je goed leest niet. (dus niet zomaar klikken en alles goed lezen want staat aangegeven dat oude partitie niks verloren gaat!!)
Je moet alleen je oude partitie splitten.
Staat ook bij aangegeven dat oude data niet verloren gaat als je goed doet.

Ik had net als jou Tiger met een groot profiel (40gb) en toen geupdate naar Leopard (vanaf dvd).
Toen kreeg ik een blauw scherm.

Heb toen weer de Leopard setup gestart vanaf de dvd.
Naar schrijfhulpprogramma gegaan, mijn oude partitie in 2 stukjes gemaakt. (2 keer 110gb).
Setup gedraait op de nieuwe partitie (die leeg is!!).
En dan start hij op vanaf de nieuwe partitie.

En als laatste moet je dit doen:
Dan kan je alles van oude partitie zo naar de nieuwe gooien en weer mergen (net als bootcamp doet met HFS en NTFS partities).
Deze stap ga ik dadelijk proberen

Maar ik heb geen backup gemaakt (had geen mogelijkheid, lukte niet meer)

[ Voor 11% gewijzigd door Erwinvz1 op 25-10-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:30:
Ik heb net mijn familypack besteld online voor mijn MB en iMac.
Wat ik me afvraag is of je met 1 externe HD beide machines kan Time-machinen? Dus aankoppelen naar gelang aan MB of iMac.
Ja dit is mogelijk, zorg alleen wel dat de grote van je externe HD minimaal 2x zo groot is als de nu gebruikte ruimte op beide machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwinvz1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

Als je goed leest niet. (dus niet zomaar klikken en alles goed lezen want staat aangegeven dat oude partitie niks verloren gaat!!)
Je moet alleen je oude partitie splitten.
Staat ook bij aangegeven dat oude data niet verloren gaat als je goed doet.

Ik had net als jou Tiger met een groot profiel (40gb) en toen geupdate naar Leopard (vanaf dvd).
Toen kreeg ik een blauw scherm.

Heb toen weer de Leopard setup gestart vanaf de dvd.
Naar schrijfhulpprogramma gegaan, mijn oude partitie in 2 stukjes gemaakt. (2 keer 110gb).
Setup gedraait op de nieuwe partitie (die leeg is!!).
En dan start hij op vanaf de nieuwe partitie.

En als laatste moet je dit doen:
Dan kan je alles van oude partitie zo naar de nieuwe gooien en weer mergen (net als bootcamp doet met HFS en NTFS partities).
Deze stap ga ik dadelijk proberen
Oke bedankt, dat mergen moet je me dan maar even uitleggen straks als je tijd hebt.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mailsjablonen zijn een grote teleurstelling. De foto's worden zo onscherp weergegeven, dat je ze niet met goed fatsoen naar je relaties kunt versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:49:
De mailsjablonen zijn een grote teleurstelling. De foto's worden zo onscherp weergegeven, dat je ze niet met goed fatsoen naar je relaties kunt versturen.
Vreemd, bij mij werken die goed hoor.

Anyway, dat Netwerk-probleem is dus een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Oke bedankt, dat mergen moet je me dan maar even uitleggen straks als je tijd hebt.
alvast bedankt.
Is goed, ga dadelijk verder.
Zit nu niet achter een mac.
Op windows nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:41:
Die CS3 patcher werkt dus niet meer bij een clean install: iemand een upgrade uitgevoerd over Tiger heen (met CS3 uiteraard) waarbij CS3 nog wel blijft werken? Anders ga ik mijn MBP lekker upgraden ipv clean installen.
Bij mij werkte deze ook niet meer na een clean install op mijn MBP.. Toen heb ik de applications van mijn oude schijf gekopieerd (uit /Applications), en daarna werkte Photoshop en Illustrator gewoon weer.

Handig dat ik eerst met Carbon Copy een clone had gemaakt op een USB disk :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Nu maar weer een archiveer en installeer aan doen, hopelijk doet airport het dan wel goed :( Anders maar me ibook als airport ontvanger gebruiken ofzo :S

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Ja dit is mogelijk, zorg alleen wel dat de grote van je externe HD minimaal 2x zo groot is als de nu gebruikte ruimte op beide machines.
Ahem, mijn grootste externe HD is nu 320 Gig. Even rekenen, macbook heeft een HD van 120 Gig en iMac 250 Gig = 370 Gig. Wordt tijd om een grotere HD in een van mijn externe casings te stoppen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:07:
[...]

Ahem, mijn grootste externe HD is nu 320 Gig. Even rekenen, macbook heeft een HD van 120 Gig en iMac 250 Gig = 370 Gig. Wordt tijd om een grotere HD in een van mijn externe casings te stoppen.
Als je HD's van je iMac en MB niet volledig vol zitten zou 320GB wel voorlopig genoeg moeten zijn.
Je kan later altijd een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Ware het niet dat de Externe HD al in gebruik is voor backupfunctie van foto's.
Als echte tweaker heb ik nog wel een andere externe HD in huis alleen ik wil alles overzichtelijk houden. Komt goed.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het zelf trouwens maar reuze onhandig om iedere dag zo'n grote externe hard disk te verbinden mijn mijn Macbook. Het idee van Time Machine was juist dat het lekker automatisch gaat juist. Ik nam zelf aan dat je een Windows Share kunt gebruiken voor Time Machine, maar dat blijkt dus niet waar te zijn :{. Heeft iemand enig idee hoe ik er alsnog voor kan zorgen dat mijn Windows server als backupstation gaat dienen?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
daar heb je met een WD My Book Essential geen last van, die laat je gewoon verbonden met je mac, en gaat automatisch aan en uit (met je mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Werkt dat ook via het netwerk (wifi) dan? Want dat zou toch wel heel erg prettig zijn. Welke versie heb jij precies?

Ik heb een 60GB schijfje, ik werk nooit met hele grote bestanden, dus backuppen via Wifi kan in mijn geval prima.

[ Voor 33% gewijzigd door kamerplant op 25-10-2007 16:41 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Hoe zit het precies met de printer drivers en extra talen. Ik heb nu Leopard beta en daar staat alles nog in (kwam van een voorgeinstalleerde Tiger). Kan ik bij de upgrade van de Final alles gewoon uitvinken? Of moet ik het er als nog voor of na de tijd uitslopen met een thirdpartytool? En werken die tools nog bij Leopard? (clean install is geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Jup, bij een upgrade kun je de talen en printerdrivers netjes uitzetten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand hoe je een programma op elke desktop kan laten zien? Spaces is leuk, maar sommige tools wil je op alle desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het netwerk klapt er zo nu en dan uit en moet je dat Airport programma doorlopen en je Key weer invoeren. Sleutelhanger aan gevinkt maar hij verliest de key toch zo nu en dan. Iemand die een oplossing weet? Zo nu en dan vraag ik me af wat final is met deze release. Er zitten nogal wat bugs in zo te zien en te ervaren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:49:
Jup, bij een upgrade kun je de talen en printerdrivers netjes uitzetten.
Dus als ik het goed begrijp ook de drivers en talen die reeds geinstalleerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:40:
Werkt dat ook via het netwerk (wifi) dan? Want dat zou toch wel heel erg prettig zijn. Welke versie heb jij precies?

Ik heb een 60GB schijfje, ik werk nooit met hele grote bestanden, dus backuppen via Wifi kan in mijn geval prima.
nee, sorry begreep je even verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn007 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ook de drivers en talen die reeds geinstalleerd zijn?
Bij mijn upgrade installatie had hij mijn huidige configuratie "voorgevinkt". Dus alles zoals ik het in Tiger had stond ook zo in bij deze installatie aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Hierbij informeren wij u over de levering van een of meer producten die u bij de Apple Store hebt besteld. Uw bestelling is verzonden en zal binnenkort op het door u opgegeven adres worden afgeleverd. Deze e-mail bevat uw referentienummer (het webbestelnummer) Wxxxxxx en het verzend/leveringsnummer.

We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 26.10.2007. Houd er rekening mee dat dit een geschatte levertijd is.
Klinkt goed, het lijkt erop dat ze inderdaad vanavond gaan versturen en morgen afleveren. Hele nette service van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:04:
Het netwerk klapt er zo nu en dan uit en moet je dat Airport programma doorlopen en je Key weer invoeren. Sleutelhanger aan gevinkt maar hij verliest de key toch zo nu en dan. Iemand die een oplossing weet? Zo nu en dan vraag ik me af wat final is met deze release. Er zitten nogal wat bugs in zo te zien en te ervaren.
Hier precies het zelfde. Erg veel glitches en sommige dingen lijken gewoon niet te doen. Wanneer komt SP1 uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:37
Krijg ook net een mailtje van Apple dat m'n Leopard dvdtje onderweg is. Goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:04:
Ik heb ook problemen met airport, ping naar modem schommeld tussen 2ms en 3000ms.

2 keer geherinstalleerd en geen verbetering :S

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WallieBTY schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:27:
Krijg ook net een mailtje van Apple dat m'n Leopard dvdtje onderweg is. Goede zaak.
Sjips, net nadat ik hem geannuleerd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Mijn ervaringen met Leopard zijn overwegend positief.

Het ziet er grafisch allemaal een stuk beter uit. De nieuwe userinterface is goed consequent doorgevoerd. Het is hooguit jammer van de aqua elementen hier en daar. Verder vind ik het nieuwe dock, met de stacks fijn. De semi-transparante menubalk is ook heel fijn. Vooral omdat nu het actieve venster veel duidelijk is te onderscheiden van alle zooi eromheen. Het is vooral ook zoveel beter vergeleken met Vista... Coverflow in de Finder werkt ook verbazingwekkend soepel. Dat had eerlijk gezegd niet verwacht.

Het is daarnaast ook veel sneller. iWork '08 laad nu meteen, terwijl bij Tiger er altijd eerst een kort laadbalkje naar voren kwam. Verder werken alle programma's die ik gebruik goed. Dat zijn dus iLife, iWork, SABnzbd, Transmission, Adium etc. Het is verder heel fijn om ook in niet actieve vensters te kunnen scrollen :).

Helaas zijn er ook minpunten. Zo gaan de meeste effecten op mijn SR MBP niet echt soepel. Vooral het geest in de fles effect en expose zijn echt laggy. Blijkbaar is de (grafische) driver dus nog niet helemaal optimaal. Ik vind het ook jammer dat bij Frontrow de muziek nu stopt als je het oproept. Verder is dat natuurlijk wel veel mooier. Ook had het corny gitaarmuziekje bij het weergeven van foto's allang weg mogen zijn (bijv. vervangen door een keuze voor eigen muziek). Als ik het dan toch over foto's heb, ik mis nu eigenlijk best wel Coverflow in iPhoto.

Edit: oh ja, wat hebben ze in hemelsnaam gedaan met Safari. De browser is nu echt supersnel geworden. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2007 18:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:51:
Als ik het dan toch over foto's heb, ik mis nu eigenlijk best wel Coverflow in iPhoto.
Wat ze dan weer wel in de .Mac web gallery zetten... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Wanneer heb je die grafisch effecten gecheckt? Was je spotlight nog aan 't indexen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op fok!forum vergalen van mensen die geen verbinding kunnen maken met het universitaire netwerk onder Leopard. Zijn er hier mensen die onder Leopard hetzelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Eigenlijk zijn er toch al erg veel bugs gevonden op een héél erg korte tijd ( een dag ofzo).
Ik hoop dat het allemaal snel gefixed wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Welke bugs dan FileNox?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cisco Clean Agent werkt niet onder Leopard. (Voor UTs en Hogescholen?) Op het saxion in enschede iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:03:
Ik lees op fok!forum vergalen van mensen die geen verbinding kunnen maken met het universitaire netwerk onder Leopard. Zijn er hier mensen die onder Leopard hetzelfde probleem hebben?
Wel in de eerdere beta. Is die bug nog niet opgelost dan? Je kunt er iig omheen werken door een oude Internet Connect op te duikelen en die te gebruiken als vanouds.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

...

Helaas zijn er ook minpunten. Zo gaan de meeste effecten op mijn SR MBP niet echt soepel. Vooral het geest in de fles effect en expose zijn echt laggy. Blijkbaar is de (grafische) driver dus nog niet helemaal optimaal. Ik vind het ook jammer dat bij Frontrow de muziek nu stopt als je het oproept. Verder is dat natuurlijk wel veel mooier. Ook had het corny gitaarmuziekje bij het weergeven van foto's allang weg mogen zijn (bijv. vervangen door een keuze voor eigen muziek). Als ik het dan toch over foto's heb, ik mis nu eigenlijk best wel Coverflow in iPhoto.

...
Ik ben dus niet de enige met het probleem godzijdank, echt schandalig voor een laptop van 2500€ die slechter presteerd dan de lowest end mac-mini met gma 950 :'(

Ik had hiervoor een gewone mb 2.0ghz die altijd vlotte effecten afleverde behalve op 1920*1200, nu met de mbp 2,4ghz is het soms echt zielig te noemen, een fresh install hielp een beetje maar vaak zijn de effects nogal laggy.

En geen java 6 potjandorie! (ja ik blijf erover doordrammen ;))
Voor de rest zeer tevreden, hoewel ik de beachball bij finder toch nog wat teveel zie draaien. Er moet nog t'een en t'ander getweaked worden. Maar nieuwe drivers voor de mbp zouden echt wel een prioriteit moeten zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Apache, heb je een upgrade gedaan, of een clean install?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Komt dat niet doordat de videochip in de SR Macbook Pro's
omlaag klokt zodat 'ie energie spaart? Dat kan de reden zijn
voor die vertragingen...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Anyway, dat Netwerk-probleem is dus een bug.

Op paar kleine bugjes na, photobooth werkt bijvoorbeeld niet.
Neem me woorden terug ... Airport probleem :(

Zucht, hoe komt dat nu in godsnaam dat ik daar geen Netwerk heb staan? Is dit een bug of moet ik het ergens aanzetten? |:(

iTunes loopt vast als ik handmatig meer podcasts op wil halen.

enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 15:58
Mijn Leopard schijf is vanmiddag verzonden via de UPS *O* Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:21:
Apache, heb je een upgrade gedaan, of een clean install?
Gisterenavond een upgrade, en omwille van teleurstellende resultaten een volledig cleane install die me ook nog eens veel tijd heeft gekost en zal kosten en de problemen slechts minimaal heeft verbeterd.

Btw time machine hoeft niet perse dagelijks worden gesynced met de externe hd, hij bewaart dan gewoon de changes lokaal tot de sync gebeurt, en je kan daarna toch nog per dag de changes zien.

Ik krijg leopard normaal gezien toegestuurd met mijn maandelijkse ADC mailing, maar kwestie van niet meer kunnen wachten heb ik me aan de download gewaagd.

[update]
digg please ;)
http://digg.com/apple/App..._support_for_Java_1_6_WTF

Euhmm, ik weet niet hoeveel plaats het inneemt, natuurlijk als je maar 60gb hebt kan je sowieso al niet veel hebben en blijft de vrij/gebruikt verhouding gelijkaardig? ik weet dat het kan, hoeveel plaats het dan inneemt weet ik niet, k'heb hier momenteel een 500gb externe drive die zo goed als vol zit en een 60gb externe 2,5" drive die te klein is voor de 160gb hd van m'n laptop, dus moet dit weekend maar eens een nieuw schijfje gaan scoren :)

[ Voor 39% gewijzigd door Apache op 25-10-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Apache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:33:
[...]

Gisterenavond een upgrade, en omwille van teleurstellende resultaten een volledig cleane install die me ook nog eens veel tijd heeft gekost en zal kosten en de problemen slechts minimaal heeft verbeterd.
Hm, dat valt me dan wel tegen ja. :o Weinig aan te doen, vrees ik :X
Btw time machine hoeft niet perse dagelijks worden gesynced met de externe hd, hij bewaart dan gewoon de changes lokaal tot de sync gebeurt, en je kan daarna toch nog per dag de changes zien.
Dus dan gebruikt Time Machine heel veel ruimte op je ingebouwde harde schijf? Als je een file verwijderd blijft de file dus (onzichtbaar) bestaan, totdat je synced met je externe hard disk? :? Dat zal lekker gaan met de 60GB Macbooks.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Edit: oh ja, wat hebben ze in hemelsnaam gedaan met Safari. De browser is nu echt supersnel geworden. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
lolwut? Nog sneller? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

Wel in de eerdere beta. Is die bug nog niet opgelost dan? Je kunt er iig omheen werken door een oude Internet Connect op te duikelen en die te gebruiken als vanouds.
Wellicht ging het om die beta dan. Kan mij niet vorstellen dat Apple daar niets mee gedaan heeft. In de post op fok!foum staat geen versie vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

De upgrade op m'n MacBook verloopt niet zo soepel als m'n Mini... Het crashed tegen het einde van de installatie. Ga nu aan poging 4 beginnen, waarvan de laatste een clean install was...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is vandaag verzonden echter de verwachtte levertijd is 29 oktober.. toch weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:42:
[...]

Dus dan gebruikt Time Machine heel veel ruimte op je ingebouwde harde schijf? Als je een file verwijderd blijft de file dus (onzichtbaar) bestaan, totdat je synced met je externe hard disk? :? Dat zal lekker gaan met de 60GB Macbooks.
De changes zijn danook niet per uur te zien. Ik weet niet waar Apache dat vandaan haalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Wellicht ging het om die beta dan. Kan mij niet vorstellen dat Apple daar niets mee gedaan heeft. In de post op fok!foum staat geen versie vermeld.
Het probleem zit hem in de 802.1x dat veel wordt gebruikt, zo ook op de Universiteit Twente..

Iemand die ik ken heeft vandaag even getest met het WLAN op de UT en de final build van OS X.. Hier zijn mailtje die ik gekregen heb:
Getest met: Leopard 9A581 op iBook 1.2Ghz G4

System Preferences
Network
Airport
Advanced
802.1x
Domain: User
+knop voor een nieuwe config. noem het WLAN of UT ofzo
Username: studentnummer@utwente.nl
Password: je wachtwoord
Wireless Network: WLAN
Authentication: TTLS (anderen uit)
Selecteer TTLS en kies: Configure
Selecteer PAP, laat Outer Identity leeg en klik OK.
Klik OK om de Airport setup uit te komen.
Bij Network Name, kies "Join Other Network"
Network Name: WLAN
Security: 802.1x WEP
User Name: studentnummer@utwente.nl
Password: je wachtwoord
802.1X: WLAN of UT
Remember this network: Yes
Join.

Het kan zijn dat je een paar keer een timeout error krijgt ofzo. Probeer het dan nog een paar keer. Blijkbaar reageert de UT authenticatie server niet snel genoeg naar de wens van OSX.

Je moet ook nog een certificaat accepteren. Je kan dat evt. open klappen en voor "Trust always" klikken voordat je het accepteerd. Het wordt dan opgeslagen in je keychain. (moet je je admin wachtwoord voor invoeren)
Het kan zijn dat je alweer disconnected bent voordat je dat certificaat hebt ingevoerd. Kies dan desnoods nogmaals voor "Join Other Network" en voer het laatste deel van bovenstaande informatie nogmaals in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

CyBeR schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

De changes zijn danook niet per uur te zien. Ik weet niet waar Apache dat vandaan haalt :?
Waar heb ik gezegd per uur? per dag, maar er zijn lokale versies die opgeslagen worden in FSEvents. En het blijkt dat die van de vorige week tot per dag beschikbaar zijn.

Mijn bron: http://www.appleinsider.c..._time_machine.html&page=2
The When

After finding a source, Time Machine sets up a full backup. It then schedules a backup every hour. There's really no scheduling options to configure. Every day, it drops the previous day's hourly backups. Every week it drops the previous week's daily backups. That maintains a complete, extensive set of backups that balance out the demands for backup frequency versus disk space.
Daaruit blijkt zelfs dat van de vorige week er idd versies per uur beschikbaar zijn.

Voor de lokale versies die opgeslagen worden kan ik niet direct een bron vinden maar het lijkt mij sterk dat je je laptop dagelijks aan een hd moet hangen om te syncen, bijna onmogelijk als je een weekje in het buitenland zit met enkel je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De doos van Leopard ziet er wel goed uit zeg :)

http://www.youtube.com/watch?v=XNcfMG0nwY4

Holografisch effect _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even een vraagje over iBackup. Ik hem een .mac account en heb daar bvb mij favorieten van Safari, Nu wil ik die met dat backup/restore programmaatje van Apple de Safari favorieten terug zetten maar die herkend de backup's die gemaakt zijn onder Tiger niet. Heeft iemand een idee hoe ik die favorieten nu terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

zAo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:38:
[...]

Open 1 venster van Finder, sleep het venster op de juiste plek met Control ingedruk. Deze truck werkt ook voor de grootte. Even venster sluiten en opnieuw openen: voila.
Nope, werkt niet. Nieuwe venster (b.v. een map die je direct vanuit de waaier van een stock opent) die heeft net zo leuk weer het oude kleine formaat venster.

Nog een irritant iets is de weergave optie van de Finder. Telkens als je bij een bepaalde map (b.v. mijn mp3 map) de weergave op lijst zet, onthoud hij dit en zodra je een map terug/omhoog gaat heeft ie deze weergave optie als standaard ingezet. Dit was niet bij Tiger. Moet daar nog een beetje aan wennen.

[update]
hmm volgens (http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-53070.html) werkt het wel, maar worden vensters die al een keer geresized zijn niet bijgewerkt naar het nieuwe formaat.
[/update]

[ Voor 11% gewijzigd door potatox op 25-10-2007 20:31 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOEhoeee *O* hij is verzonden kan niet wachten :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:42:
Dus we kunnen gewoon de versie die in de nieuwsgroepen staat gebruiken?
Geen rare activatie nodig?
Tuurlijk kun je dat niet "gewoon" doen. Daarnaast is het ook niet legaal, en eigenlijk is het best wel dom om daar hier over te praten.

Doe dat dus maar niet ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je de buildversie van os x eigenlijk zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

En het eerste tooltje om het Dock te ont-glass'en is alweer verschenen: http://www.eternalstorms.at/utilities/2dornot2d/

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Op het appeltje klikken, en vervolgens About this mac kiezen :)

En dat weet iemand die nog nooit een real mac heeft gezien :)
- nog niet ;) -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:07
dawuss schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:45:
En het eerste tooltje om het Dock te ont-glass'en is alweer verschenen: http://www.eternalstorms.at/utilities/2dornot2d/
Is al stukken beter zo. Nu nog ff wachten op een progsel à la ClearDock.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Nu alleen nog een applicatie of hack om de menubalk weer mooi wit te krijgen! Verder hoop ik dat de contactlijst van Adium snel goed samenwerkt met Spaces!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:14:
Nu alleen nog een applicatie of hack om de menubalk weer mooi wit te krijgen! Verder hoop ik dat de contactlijst van Adium snel goed samenwerkt met Spaces!
Dat kun je op dezelfde website downloaden :P
http://www.eternalstorms..../opaquemenubar/index.html

Maareh, probeer er gewoon eerst eens een paar dagen aan te wennen ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

alienfruit schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:14:
Die is er al en staat ook in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:32:
[...]

Dat kun je op dezelfde website downloaden :P
http://www.eternalstorms..../opaquemenubar/index.html

Maareh, probeer er gewoon eerst eens een paar dagen aan te wennen ;)
Programaatje doet bij mij niks (tenminste, niets met mijn menubalk). Wennen zal best, maar mijn desktop veranderd elke 5 minuten automatisch, maar ineens is mijn menubar geel, dan weer rood, dan weer blauw. Of er staat door een streep door je menuopties omdat die streep toevallig in je background zit. Ik wil er zo snel mogelijk vanaf! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
die is er al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FileNox schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:26:
[...]

Op paar kleine bugjes na, photobooth werkt bijvoorbeeld niet.
Heb je misschien een G4? Volgens de System Requirements heb je voor photobooth een G5 of intel mac nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poll time :)

Poll: Hoe heb jij Leopard geinstalleerd?
Upgrade en tevreden
Clean install en tevreden
Upgrade ontevreden nu clean install
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=239838&layout=6&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leopard looks WOW! mooi mooi mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Ik heb uiteindelijk beide opties gedaan. Op 1 pc een goede upgrade, op andere pc liep de upgrade vast door een vuiltje op de dvd en moest ik wel een clean install doen...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zou iemand met de release versie trouwens eens 'zpool' willen draaien in een terminal (als root) en dan daarna "kextstat | grep zfs"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Helaas zijn er ook minpunten. Zo gaan de meeste effecten op mijn SR MBP niet echt soepel.

Wat bedoel je met een SR MBP? SR = ?

Heeft Safari nu eigenlijk al eens zo'n naar beneden wijzend driehoekje in de adresbalk waardoor je door je ingetikte webadressen kunt scrollen? Dat mis ik zo in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dancing_Animal schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

Heeft Safari nu eigenlijk al eens zo'n naar beneden wijzend driehoekje in de adresbalk waardoor je door je ingetikte webadressen kunt scrollen? Dat mis ik zo in Safari.
Second Release MacBook Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
[...]
Gewoon een paar letters typen en dan komen degenen die dat stukje matchen. Veel handiger dan een bloated dropdown.

[ Voor 12% gewijzigd door Wim Leers op 25-10-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

DaannO schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

Ik denk dat hij Santa Rosa bedoeld lol

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

SR = Intel's Santa Rosa chiparchitectuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
:D Ok, dom aangezien ik hem zelf ook heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:12:
Zou iemand met de release versie trouwens eens 'zpool' willen draaien in een terminal (als root) en dan daarna "kextstat | grep zfs"?
103 0 0x5b2c9000 0xad000 0xac000 com.apple.filesystems.zfs.readonly (6.0) <7 6 5 2>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ga als ik Leopard morgen heb een clean install doen.

Nu weet ik dat ik 4 opties voor formatteren heb... welke is het beste? De eerste met zes nullen is het snelste... maar ook het beste?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:31:
[...]

103 0 0x5b2c9000 0xad000 0xac000 com.apple.filesystems.zfs.readonly (6.0) <7 6 5 2>
Nog altijd read-only dus. dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast niet lang meer duren voor de writable versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die is er zelfs al, maar da's een developer preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:40:
Het zal vast niet lang meer duren voor de writable versie..
Hoezo denk je dat?

Ik denk dat Apple nu voorlopig wel ophoud met het brengen van nieuwe features in Leopard, 't is niet voor niets Final :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heeft leopard nu een 'cut' functie voor files? Zo irritant dat dat niet beschikbaar is.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Hmmm iGrabNews wil niet meer met Leopard.. Iemand een alternatief voor Usenet dat wel werkt in Leopard..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
multipasser schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:42:
Heeft leopard nu een 'cut' functie voor files? Zo irritant dat dat niet beschikbaar is.
Nop, 't zelfde als in Tiger. De functie staat wel in het Edit menu, maar is disabled. Idd vrij vervelend af en toe.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik heb 'm nog nooit enabled gezien, wat is 't nut dan dat dat ding in een menu staat...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ligt het aan mij of is met Leopard mijn Macbook Pro binnen een uur zonder accu prik? Ik deed volgens mij niet echt veel spannends en onder Tiger haalde ik toch zeker wel 2 uur!
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Simon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:46:
Ik heb 'm nog nooit enabled gezien, wat is 't nut dan dat dat ding in een menu staat...
Hij staat standaard in het menu, omdat 't een standaardfunctie is. Die Finder inderdaad niet implementeert voor files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:42:
Hmmm iGrabNews wil niet meer met Leopard.. Iemand een alternatief voor Usenet dat wel werkt in Leopard..
Unison...? Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat helaas geen freeware is. Mooi programma verder :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:46:
Voor het knippen van ingevoerde tekst, zoals bijvoorbeeld bij het hernoemen van een bestand of het zoeken met het spotlight gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:42:
[...]

Hoezo denk je dat?

Ik denk dat Apple nu voorlopig wel ophoud met het brengen van nieuwe features in Leopard, 't is niet voor niets Final :P
meh hopen van niet, java 5 is ook als een update voor tiger uitgebracht blijkbaar (voor mijn mac tijd), dus ik vermoed dat er in de .1, .2, etc nog wel nieuwe zaken zullen verschijnen die nog niet helemaal af waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Bashrat schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:22:
[...]

Gewoon een paar letters typen en dan komen degenen die dat stukje matchen. Veel handiger dan een bloated dropdown.
Da's kul. Iedere andere browser heeft dat gewoon omdat het handig is. Als je naar een site wilt gaan die je laatst gebruikt hebt kun je die er gelijk bij pakken, zonder dat je eerst een geschiedenisvenster hoeft te openen.
Helaas zijn er ook minpunten. Zo gaan de meeste effecten op mijn SR MBP niet echt soepel. Vooral het geest in de fles effect en expose zijn echt laggy. Blijkbaar is de (grafische) driver dus nog niet helemaal optimaal.
Dat verbaast me heel erg. Je hebt een zeer snelle notebook en die grafische driver zou nu toch inmiddels wel in orde moeten zijn. Vreemd.

[ Voor 33% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-10-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:58:
[...] Wat helaas geen freeware is. Mooi programma verder :)
Nou, als het dan freeware moet zijn: newslite.

newslite is a UNIX/LINUX command line tool to download from newsgroup and decode multipart and monopart yENC and UU (Unix-to-Unix) encoded files

En dan heb je meteen de bare-bones uitvoering om zooi van Usenet te trekken! :P

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Kan iemand dit bevestigen:
als je onder accounts je image wijzigt en video snapshot wil maken als nieuw user account icoon,
kan je wel klikken maar isight lampje gaat niet branden en vanaf dat moment is je isight ook niet meer in photo booth/ichat bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RD schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:47:
Ligt het aan mij of is met Leopard mijn Macbook Pro binnen een uur zonder accu prik? Ik deed volgens mij niet echt veel spannends en onder Tiger haalde ik toch zeker wel 2 uur!
Kan iemand dit bevestigen?
hebben meer mensen hier last van??

ikke morgen ook Leopard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
Simon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:59:
Wanneer heb je die grafisch effecten gecheckt? Was je spotlight nog aan 't indexen?
Nee, spotlight was allang klaar. En ter info, het gaat om een clean-install van Leopard.
Apache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:16:
[...]

Ik ben dus niet de enige met het probleem godzijdank, echt schandalig voor een laptop van 2500€ die slechter presteerd dan de lowest end mac-mini met gma 950 :'(
Zo slecht is ook niet. Het is gewoon net iets minder soepel dan onder Tiger (waar het prima gaat/ging).
Gluten Parody schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:24:
Komt dat niet doordat de videochip in de SR Macbook Pro's
omlaag klokt zodat 'ie energie spaart? Dat kan de reden zijn
voor die vertragingen...
Nee, het is altijd. Dus alle energiemodi en met/zonder stroomadapter. Nogmaals, het is echt niet zo slecht. Maar het viel me wel op :)
[...]

Ik bedoelde inderdaad, Santa Rosa, dus de laatste generatie MBP.
LaZZ schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:42:
SABnzbd werkt prima!

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2007 23:21 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zou de discussie misschien beperkt kunnen worden tot alleen de ervaringen met Leopard zelf? De ervaringen met het downloaden van Leopard is hier niet interessant.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

@Hoedje: onder tiger was het ook, voor de sr mbp 1.0 update erger dan erna maar het probleem bestond nog wel.

Waarom vind ik het zo storend? omdat een cheap ass mac mini of een low-end macbook model met gma 950 het _wel_ vlot kan ... dus waarom een 8600gt-m niet?

Ik heb geen spijt van de overstap naar vista, ik ben ook te nieuwsgierig en tech hungry om het niet te doen, maar moest ik dit geweten hebben zou ik eventueel wel gewacht hebben tot een .1 of .2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iSync aan de praat gekregen met de Nokia E50?

Ik heb de plugin van de Nokia site gedownload maar deze blijkt nog niet te werken.

Erg leuk is dat je Time machine disk een apart Time machine icoon krijgt zodra je deze als backup disk hebt ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Even een vraag die hier allicht niet thuis kan horen. Ik heb onder Tiger op het moment weer het probleem dat bluetooth er soms uitknald (al eerder gehad en is toen miraculeus verdwenen). Alle fixes geprobeerd van plists, tot onder root plists verwijderen. Aangezien bluetooth soms niet werkt en de rest van de tijd wel werkt. Ga ik uit van een software matig probleem.

Zou leopard een fix kunnen zijn? bluetooth-dongle blief ik niet, en garantie is sowieso geen optie >jaar in bezit en geen applecare erover.
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.