[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.622 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 08:45
Apache schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:46:
[...]

code:
1
2
3
4
Macintosh:~ blacky$ php -v
PHP 5.2.4 (cli) (built: Sep 23 2007 22:34:35) 
Copyright (c) 1997-2007 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2007 Zend Technologies

maar veeeeeeel teleurstellender:
code:
1
2
3
4
Macintosh:~ blacky$ java -version
java version "1.5.0_13"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_13-b05-237)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.5.0_13-119, mixed mode, sharing)

Nog steeds geen fucking java 6, hoe retarded is dat :(
Hebben ze die zielige outdated java 6 voor tiger offline gehaald en leveren ze geen final mee met leopard :(

plus minimizen is niet smooth op eem mbp 2,4ghz met 8600gt m op stroom ... het genie effect is echt schokkerig, ik overweeg een fresh install maar ik heb constant gelezen dat leopard en os x zonder problemen kan updaten ... als dit zonder problemen is ...

Beetje teleurstellend tot nu toe
Net geïnstalleerd? Is spotlight niet toevallig aan het indexen? Bij mij waren sommige effecten ook schokkerig tijdens het indexen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Xander2000 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:01:
Wat is die menu balk in leopard lelijk geworden. Waarom van een goed werkende naar een semi transparante menu balk? :'(
Is heel erg afhankelijk van de achtergrond die je gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/flipneus/Rx-yb_gkKqI/AAAAAAAAAzQ/zk4TQ-hViPE/s400/Leopard.png

Overigens, wat is Leopard qua snelheid een behoorlijk verschil met Tiger. Wilde eerst een nieuwe Mac gaan halen tzt, maar ik houd het voorlopig gewoon lekker bij mijn eerste generatie MacBook. Kan zijn omdat het een verse install is, maar het voelt gewoon echt allemaal een stuk vlotter aan.

En wat is dat Spaces retehandig, zeker als je applicaties aan bepaalde spaces koppelt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:04:
[...]

Is heel erg afhankelijk van de achtergrond die je gebruikt:

[afbeelding]

Overigens, wat is Leopard qua snelheid een behoorlijk verschil met Tiger. Wilde eerst een nieuwe Mac gaan halen tzt, maar ik houd het voorlopig gewoon lekker bij mijn eerste generatie MacBook. Kan zijn omdat het een verse install is, maar het voelt gewoon echt allemaal een stuk vlotter aan.

En wat is dat Spaces retehandig, zeker als je applicaties aan bepaalde spaces koppelt.
Hebben jullie allemaal Leopard gewoon via UseNet ofsow? Asociaal :D

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
FL!PNEUS schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:04:

Het lijkt erop alsof ze het dus weer flikken, iedere release lijkt weer een stukje vlotter te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Front Row heeft in elk geval (weer) een nieuw icon, een rode stoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
't ziet er iig heel strak uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2228/1732729179_fd14d3cd99.jpg

De dock bevalt me wel..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Als ik Leopard wil installeren en hij vraagt welke schijf ik als doelvolume wil gebruiken, krijg ik geen enkele schijf te zien??????

Ziet er inderdaad strak uit!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:41:

[afbeelding]

De dock bevalt me wel..
Hoe gaat het nu met de nieuwe iChat? Kan je dus nu verschillende accounts gebruiken? En gebruikt iChat nu wel of niet 1 contact lijst (ala Adium?) of zit het allemaal in verschillende ramen zoals iChat het in Tiger doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik las iemand die hetzelfde probleem had. Na het repairen van de disk permissions (in Tiger) was het probleem verdwenen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
Weet iemand of Quicksilver nog werkt in Leopard? Zonder Quicksilver kan ik namelijk niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57

404error

Page Not Found

MikeN schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:48:
Weet iemand of Quicksilver nog werkt in Leopard? Zonder Quicksilver kan ik namelijk niet :p
Net even getest en het werkt zonder problemen!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Ja hoor QS werkt prima.
De nieuwe terminal app heeft eindelijk tabs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:46:
[...]

Hoe gaat het nu met de nieuwe iChat? Kan je dus nu verschillende accounts gebruiken? En gebruikt iChat nu wel of niet 1 contact lijst (ala Adium?) of zit het allemaal in verschillende ramen zoals iChat het in Tiger doet?
Verschillende vensters voor je contact lists, maar chats zijn wel in een venster te aggregeren. (Soort tabs, maar dan met een sidebar a la finder).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Er waren vragen over Photoshop CS3. Ik heb Leopard net geïnstalleerd (geen clean, maar een upgrade) en het lijkt prima te werken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

MikeN schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:48:
Paar kleine bugs, het QS icon blijft in je dock staan en hij crashed soms als je tussen applicaties switched. Als het goed is worden al deze problemen a.s. vrijdag in B52 verholpen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
Sterker nog, B52 is al uit zie ik nu :) Bedankt voor de info iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat betreft de menubalk bovenaan... is dat echt niet ergens in te stellen? Transparantie minder, of gewoon uit? Als dat niet zo is verwacht ik zeer binnenkort wel een programmaatje ergens die dat wel uit kan zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ongeveer twee maanden geleden ben ik overgestapt van XP naar MacOS icm een Macbook Pro. In principe ben ik dus vanaf een redelijk verse installaie van Tiger overgestapt op 10.5.

Geregeld zie ik posts waarin wordt beweerd dat de snelheid van het OS is toegenomen. Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Voor mij voelt Leopard aboluut niet sneller aan. Leopard voelt wel wat robuster aan. Persoonlijk heb ik het gevoel, om even een voorbeeld te noemen, dat de dock in Tiger vele malen sneller reageerd dan nu in Leopard. Voor mijn gevoel is dit expres gedaan om het OS robuster aan te laten voelen. Verder draait Leo imho met dezelfde performance met minder bugs.

[ Voor 12% gewijzigd door Oyster op 25-10-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Simon schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:41:

[afbeelding]

De dock bevalt me wel..
Erg mooi inderdaad. Vooral die uniforme look van alle vensters; Safari wordt er een stuk mooier door ;)
Geen fan van brushed metal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Net geinstalleerd, upgrade... tis allemaal wel een tandtje slomer... maar nog erger... me Bluetooth word niet herkend van me MacBook :| en me Camera word ook niet meer herkend :(

Nu heb ik wel een vermoeden hoe dit komt... soms als je VMware Fusion afsluit geeft hij niet alle devices vrij... (zoals cam en bluetooth) nu zijn daar denk ik de drivers niet voor geinstalleerd ofzo...

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 51% gewijzigd door The Otherside op 25-10-2007 00:37 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer van die lichtblauwe scrollbars die er nog steeds inzitten, en niet die van iTunes 7.4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:34:
Alleen jammer van die lichtblauwe scrollbars die er nog steeds inzitten, en niet die van iTunes 7.4 :(
Inderdaad, dat vind ik ook jammer. Zo onaardig vind ik die blauwe verder niet, maar nu is het alweer niet één complete look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Wat is nou de final Build dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9a581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Nou ik kan aan de reinstall :(

Leopard herkend me Bluetooth niet, me webcam niet... me USB poorten niet.... |:(

[edit] een Shutdown (geen restart) heeft het gefixt bizar.... en hij is nu ook een stuk sneller...

vaag hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door The Otherside op 25-10-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:58:
[...]

Verschillende vensters voor je contact lists, maar chats zijn wel in een venster te aggregeren. (Soort tabs, maar dan met een sidebar a la finder).
is weer minder. En ja die tabs heb je ook in Adium (aan de zijkant). Ik vind iChat gewoon zo veel mooier dan Adium maar Adium werkt dus beter...het is toch weer moeilijk allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Woei, het sync menubar-icoontje werkt weer met iSync ipv alleen met .mac :) :) :) Dit was altijd zo in 10.3 maar in 10.4 had Apple dit eruit gesloopt. Heb er destijds nog een boos mailtje over gestuurd naar Apple. Blijkbaar is er geluisterd (al had dat ook wel in 10.4 gefixt mogen worden...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik kwam er net achter dat hij wereldwijd om 6 p.m gerealesed wordt. Dus dat beteken dat ik een van de eerste kan zijn met een officiële versie. Grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Werkt hier nu prima.. Heb geen clean install gedaan maar een upgrade. Ook Parallels en VLC werken prima, dat waren programma's waarvan ik had gelezen dat ze problemen gaven..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die CS3 patcher werkt dus niet meer bij een clean install: iemand een upgrade uitgevoerd over Tiger heen (met CS3 uiteraard) waarbij CS3 nog wel blijft werken? Anders ga ik mijn MBP lekker upgraden ipv clean installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
hoeveel schijfruimte ben je extra kwijt aan de upgrade?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Waar kun je Quicklook vinden?? Dat frontrow bij documenten is leuk maar ik zag in de filmpjes ook zo'n oogje waarmee je vervolgens de documenten ook snel even kon openen zonder het bijbehorende programma te gebruiken. Ik kan dat nergens terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zit in de coverflow toch?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LaZZ schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:
Waar kun je Quicklook vinden?? Dat frontrow bij documenten is leuk maar ik zag in de filmpjes ook zo'n oogje waarmee je vervolgens de documenten ook snel even kon openen zonder het bijbehorende programma te gebruiken. Ik kan dat nergens terug vinden?
spatiebalk drukken terwijl je een file geselecteerd hebt, of op de knop met 't oogje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
LaZZ schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:
Hier Afbeeldingslocatie: http://xs120.xs.to/xs120/07434/Afbeeldin1.png of de Spatie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

fjs

PSN: ftltc

Ligt het aan mij maar telkens wanneer Timemachine gaat backuppen wordt mij Mac traag.
Ik zie ook telkens een van mijn processoren volledig pieken.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
whitehouse schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:50:
hoeveel schijfruimte ben je extra kwijt aan de upgrade?
±3GB werd aangegeven tijdens de install. Dit wordt overigens fors meer zodra je de printerdrivers en meerdere talen aanzet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Vind leopard wel lekker soepel draaien op mijn MacBook Pro 2,33. Vooral de Finder is positief verbeterd. Toch vind ik een dingen weer erg irritant. De standaard grootte van elk Finder venster is te klein. De opties aan de linkerkant gaan gewoon scrollen met de standaard grootte. Weet iemand een handig programma's om de standaard venster grootte voor eens en altijd te vergroten?
Ik heb handmatig al een aantal vensters vergroot en dit onthoud ie ook wel, maar telkens als er een map direct word getoond, zie je de kleine vensters weer.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Maar dat oogje heb ik dus niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Even in je Finderbalk klikken (bijv. naast het spotlightvenster) en klikken op 'Pas knoppenbalk aan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

LaZZ schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Ook niet als je rechtermuis op de knoppenbalk doet ->Pas knoppenbalk aan.. selecteert. Daar zou die tussen moeten staan.
(net te laat :) )

[ Voor 3% gewijzigd door potatox op 25-10-2007 10:16 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
straat schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 03:34:
Woei, het sync menubar-icoontje werkt weer met iSync ipv alleen met .mac :) :) :) Dit was altijd zo in 10.3 maar in 10.4 had Apple dit eruit gesloopt. Heb er destijds nog een boos mailtje over gestuurd naar Apple. Blijkbaar is er geluisterd (al had dat ook wel in 10.4 gefixt mogen worden...) :)
Werkt ook met iTunes in combinatie met iPod/iPhone, maar om eerlijk te zijn ik vind het een rot icoontje voegt niks toe aan het geheel. Wil hem eigenlijk weg hebben daar :P maar weet nog niet hoe.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:41:
Die CS3 patcher werkt dus niet meer bij een clean install: iemand een upgrade uitgevoerd over Tiger heen (met CS3 uiteraard) waarbij CS3 nog wel blijft werken? Anders ga ik mijn MBP lekker upgraden ipv clean installen.
CS3 etc werkt bij mij nog perfect na de upgrade naar Leopard.
Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:32:
[...]

±3GB werd aangegeven tijdens de install. Dit wordt overigens fors meer zodra je de printerdrivers en meerdere talen aanzet.
Ja ik was weer veel te enthousiast bij de installatie waardoor ik nu 4gb extra geinstalleerd heb staan aan printerdrivers en language files. Weet iemand of ik die er nog uit kan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou altijd vreemd vind bij OS X en Leopard ook nu is dat ik bij de installatie kies voor wissen en installeren en als Leopard dan opstart ik toch ouwe zooi in mijn prullenbak terug vind die in Tiger erin gegooid zijn. Hoe kan dit nou? Wat is nou de beste manier om die partitie te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Weet iemand per wanneer je Leopard voorgeïnstalleerd krijgt op een Mac als je hem koopt via de Apple online store? Ik overweeg namelijk de aanschaf van een Mac Mini, maar wil er zowiezo Leopard op hebben. Ik kan me voorstellen dat wanneer ik hem zaterdag bestel, dat er dan nog geen Leopard opstaat, omdat die dan net uit is. Of is het zo dat elke bestelde Mac standaard het nieuwst beschikbare OS meekrijgt?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:32:
[...]

En die extra 3 gig, hoe kom je daar weer van af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Printer drivers weggooien en even monolingual erover halen (zo is het in Tiger iig :P)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Weet iemand hoe het komt dat Netwerk niet meer in de navigatiebalk van Finder te vinden is? Ik kan er alleen aan als ik Ga -> Netwerk kies maar dat is niet handig. Ook bij Voorkeuren is ie niet aan te vinken. Ik wil Netwerk gewoon in die balk zoals het was in Tiger én in de Leopard beta's. Of ben ik de enige met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:47:
Weet iemand per wanneer je Leopard voorgeïnstalleerd krijgt op een Mac als je hem koopt via de Apple online store? Ik overweeg namelijk de aanschaf van een Mac Mini, maar wil er zowiezo Leopard op hebben. Ik kan me voorstellen dat wanneer ik hem zaterdag bestel, dat er dan nog geen Leopard opstaat, omdat die dan net uit is. Of is het zo dat elke bestelde Mac standaard het nieuwst beschikbare OS meekrijgt?
Moet je in de winkel vragen, wij weten dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt Leopard nu Resolution Independence? Was toch iets dat ik eens grondig in praktijk wou zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Zoals aangegeven printer drivers en ook overbodige talen deselecteren bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
kakature schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:04:
Weet iemand hoe het komt dat Netwerk niet meer in de navigatiebalk van Finder te vinden is? Ik kan er alleen aan als ik Ga -> Netwerk kies maar dat is niet handig. Ook bij Voorkeuren is ie niet aan te vinken. Ik wil Netwerk gewoon in die balk zoals het was in Tiger én in de Leopard beta's. Of ben ik de enige met dat probleem?
staat er wel in, alleen heet het gedeeld en daaronder staat ook het tekentje voor netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Bij mij werkt hij lekker snel op een macmini.

iTunes loopt vast als ik handmatig meer podcasts op wil halen.
iSync heeft geen ondersteuning voor een Nokia e50 en de oude plugin werkt niet meer.

Er is een nieuwe kom ik net achter
http://europe.nokia.com/mac/isync/

Verder gaat het prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronvgs op 25-10-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

RonXP schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:16:
Bij mij werkt hij lekker snel op een macmini.

iTunes loopt vast als ik handmatig meer podcasts op wil halen.
iSync heeft geen ondersteuning voor een Nokia e50 en de oude plugin werkt niet meer.

Er is een nieuwe kom ik net achter
http://europe.nokia.com/mac/isync/

Verder gaat het prima.
Werkt die wel dan? Want daar staat iSync 2.4 en in Leopard is het volgens mij iSync 2.5 geworden. Dit zou wel een van de redenen zijn om nu nog niet te upgraden.... (ga het zo ook op mijn MacMini wel doen) maar die gebruik ik ook niet met iSync...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

potatox schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:42:
Vind leopard wel lekker soepel draaien op mijn MacBook Pro 2,33. Vooral de Finder is positief verbeterd. Toch vind ik een dingen weer erg irritant. De standaard grootte van elk Finder venster is te klein. De opties aan de linkerkant gaan gewoon scrollen met de standaard grootte. Weet iemand een handig programma's om de standaard venster grootte voor eens en altijd te vergroten?
Ik heb handmatig al een aantal vensters vergroot en dit onthoud ie ook wel, maar telkens als er een map direct word getoond, zie je de kleine vensters weer.
Open 1 venster van Finder, sleep het venster op de juiste plek met Control ingedruk. Deze truck werkt ook voor de grootte. Even venster sluiten en opnieuw openen: voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 15:54

Mad_Demon

de dokter

Wat voelt dat toch altijd heerlijk aan, zo'n nieuw OS. Alleen doet m'n printer (Samsung ML-1610) het niet meer. Was met Tiger een work-around voor, eens kijken of dat nu ook zal werken. Ach, heb m'n MacBook nog op Tiger lopen, dat is mijn werkpaardje.

* Mad_Demon houdt van redundancy :9

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MacBook besteld en nu staat er dat deze 26 oktober verzonden gaat worden. Zou er dan nog gewoon Tiger op staan of zou ik al beschikken over Leopard op mn laptopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Als hij de 26e verzonden gaat worden (bij Apple vandaan dus), dan staat er gewoon Leopard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:57:
Ik heb mijn MacBook besteld en nu staat er dat deze 26 oktober verzonden gaat worden. Zou er dan nog gewoon Tiger op staan of zou ik al beschikken over Leopard op mn laptopje?
Vanaf de launch worden alle Macs met Leopard geleverd, meen het ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
De installatie software van mijn HP Scanjet 3970 loopt vast in 10.5 :(

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:07:
Ondersteunt Leopard nu Resolution Independence? Was toch iets dat ik eens grondig in praktijk wou zien...
Ik weet niet meteen hoe ik het effect ervan kan testen, ik had verwacht dat ctrl-scroll scherp zou blijven of icons effectief tot 512x512 konden gaan, maar beiden lukken niet, er gingen al geruchten dat die weer geschrapt was.

RI geschrapt, java 6 zit er niet bij, ..., mijn teleurstelling blijft, lijkt beetje op vista waar winfx werd belooft en een hoop andere nuttige zaken die allemaal geschrapt zijn om de deadline te halen en dit lijkt bij leopard net hetzelfde.

Plus voor multi tasking onder heavy I/O lijkt hij nu op een verse install slechter te performen, ben m'n backups hier aan het terugzetten vanover het netwerk en een externe hd en een trailer kijken zonder schokken zit er blijkbaar niet in :(

Om nog maar te zwijgen van de nieuwe dock die een beetje extra eye candy aanbied voor een serieuze performance dip, de nieuwe dock werkt echt niet smooth op een mbp van de laatste generatie met 256mb video memory ... heb de versie onderaan maar aangepast zodat hij eruit ziet als aan de zijkanten is al heel wat vlotter.

[ Voor 14% gewijzigd door Apache op 25-10-2007 12:12 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Apache schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:10:
[...]
Plus voor multi tasking onder heavy I/O lijkt hij nu op een verse install slechter te performen, ben m'n backups hier aan het terugzetten vanover het netwerk en een externe hd en een trailer kijken zonder schokken zit er blijkbaar niet in :(

Om nog maar te zwijgen van de nieuwe dock die een beetje extra eye candy aanbied voor een serieuze performance dip, de nieuwe dock werkt echt niet smooth op een mbp van de laatste generatie met 256mb video memory ... heb de versie onderaan maar aangepast zodat hij eruit ziet als aan de zijkanten is al heel wat vlotter.
Vreemd, ik heb dan wel een upgrade gedaan vanaf Tiger, maar ik herken die problemen die jij heb totaal niet. Alles loopt nu toch soepel (in eerste instantie niet maar een shutdown deed wonderen) Geen rare preformance drops en ik draai het hier op een 1,83ghz MacBook met 2 gig ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

[...]
Heb de versie onderaan maar aangepast zodat hij eruit ziet als aan de zijkanten is al heel wat vlotter.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zo dus.
Het is inderdaad jammer dat RI niet is meegenomen. Vond ik in Tiger al jammer dat het bij vergroting (wat je doet om iets duidelijker te zien) nog helemaal wazig bleef...

Heb zelf ook wat snelheidsproblemen die bijna zeker te wijten zijn aan de indexing door Spotlight en Google Desktop :P

[ Voor 25% gewijzigd door Mad_Demon op 25-10-2007 12:27 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ach, Het is macosx altijd zo. Als je machine een paar dagen aanstaat is die loeisnel. Tot je herstart. Dan moet die weer je hele geheugen cache opnieuw opbouwen. Maar de meest gebruikte programma's heb ik toch altijd draaien.

Ik denk persoonlijk dat Leopard gewoon even moet wennen aan zijn nieuwe kooi. En na een paar dagen zijn ware kracht loskomt.

Voor alle photoshop mensen. Er is v4nd44g 33n n13uw3 w0rk0ut v3rsch3n3n. Te vinden op de betere uithoeken van dit internet

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
Donnie Darko schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:08:
[...]

staat er wel in, alleen heet het gedeeld en daaronder staat ook het tekentje voor netwerk ;)
Hmm, ik zie Gedeeld nergens staan.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2336/1742868141_15a934c08f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Resolution Independence zit er op zich wel in hoor, alleen is 't nog niet echt een supported optie. Daar is nog wat meer werk voor nodig aan de kant van de apps. Maar de meeste widgets zijn inmiddels goed als je de resolutie omhoog zet dmv Quartz Debug.

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/ri.png

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk tussen die zooi (wat ooit mijn kamer had moeten zijn) mijn Apple bon gevonden en ga me direct aanmelden voor de up-to-date actie van apple. Leopard voor maar een schamele 9 euro, het is toch niet te geloven? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

[...]

Ik weet niet meteen hoe ik het effect ervan kan testen, ik had verwacht dat ctrl-scroll scherp zou blijven of icons effectief tot 512x512 konden gaan, maar beiden lukken niet, er gingen al geruchten dat die weer geschrapt was.
Ik heb het nu pas in de gaten, maar op mijn systeem zijn letters een stuk scherper dan in tiger. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Iemand anders problemen met het installeren van HP scanner software? Lijkt echt alleen te werken met 10.3 en 10.4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Probeer anders Vuescan.... sowieso is die scan software van HP ruk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Red schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:16:
Probeer anders Vuescan.... sowieso is die scan software van HP ruk....
Had ik ookal naar gekeken. Helaas staat mijn scanner op de lijst waarbij je eerst de HP software moet installeren. Gaat om de Scanjet 3970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:41:
Als je upgrade blijft het werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Figures, Logitech Control Center moet je updaten om te gebruiken met 10.5. En in die versie kan ik mijn muisknoppen niet meer toewijzen |:(

De ML-1610 werkt met dezelfde drivers als in Tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen.. HELP
ik heb leopad gisterenavond geinstalleerd. Ging allemaal goed.
Maar na Herstart van installatie blijft hij hangen bij een blauwscherm met alleen een muiscursor daarop.
Verder gaat ie niet?
Wie kan mij helpen!!!?!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 12-09 11:06
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:47:
Mensen.. HELP
Maar na Herstart van installatie blijft hij hangen bij een blauwscherm met alleen een muiscursor daarop.
Verder gaat ie niet?
Wie kan mij helpen!!!?!

Alvast bedankt.
offtopic:
't zal je leren .. illegale software installeren ...

Proberen booten met de CD Dual Layer DVD en een diskcheck laten uitvoeren?

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
dot.K schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:50:
[...]

offtopic:
't zal je leren .. illegale software installeren ...

Proberen booten met de CD Dual Layer DVD en een diskcheck laten uitvoeren?
had ook net zo goed met legale software gekund hoor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:47:
Mensen.. HELP
Verder gaat ie niet?
Wie kan mij helpen!!!?!

Alvast bedankt.
Start de mac os x 10.5 dvd.
Split je harddisk in 2 stukken (eerste stuk met oude data) en rest voor nieuwe installatie. (via schrijfhulpprogramma)

En dan installeren op de nieuwe partitie.
Na de installatie start hij door.

Succes
Erwin
Had gisteren zelfde probleem, ga vanavond me harddisk weer 1 partitie maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwinvz1 op 25-10-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Kan de titel naar "post hier je leopard torrent ervaringen" aangepast worden voor de komende dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
weeraanmelden schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:02:
Kan de titel naar "post hier je leopard torrent ervaringen" aangepast worden voor de komende dag...
Inderdaad, helemaal mee eens. Ik vind dat dit allemaal in een ander topic thuishoort. Jammer dat er mensen zijn die Apple software (wat vrij voordelig te verkrijgen is, zeker voor een OS) illegaal downloaden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Het is eerder zielig om net te doen alsof je een heilig boontje bent . We proberen , tenminste ik probeer de Beta en ga hem morgen zeker kopen maar om dan zo te reageren is een beetje flauw. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ik koop hem ook gewoon morgen in de winkel hoor maar waarom niet vast even kijken als het zo makkelijk is..

Van wat ik zo lees blijven de meeste programma's gewoon werken als je een upgrade doet. Als je een clean install doet willen sommige programma's niet installeren (VLC / Parallels). Ben blij dat ik upgrade heb gedaan.

Vanavond eens even alles uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
Ik ben in Address Book de mogelijkheid om SMS te versturen kwijt geraakt sinds ik Leopard gebruik. Met Tiger en mijn gepairde Nokia 6280 kon ik dat wel altijd.
Iemand met het zelfde probleem?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
carfreak02 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:16:
Het is eerder zielig om net te doen alsof je een heilig boontje bent . We proberen , tenminste ik probeer de Beta en ga hem morgen zeker kopen maar om dan zo te reageren is een beetje flauw. :O
Neehoor, is niet flauw. Ik verwachtte alleen dat niemand een licentie zou gaan kopen. Wat ik wel verwacht van Windows-gebruikers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Mijn Macbook (1g) gaf een lichte Whine welke weg was zodra ik mijn Bluetooth Mighty Mouse connecte, daardoor was er weinig aan de hand. Ik merk dat dit in Leopard helaas niet werkt, de whine blijft nu, waarschijnlijk komt dit door een energiebesparende functie in Leopard ofzo :P

Anyway, ik heb een patch geïnstalleerd waarmee het probleem opgelost zou moeten worden, maar deze werkt natuurlijk enkel in Tiger. Het gevolg is nu dat m'n system fans constant op volle toeren draaien, ook al gebeurd er niets :P Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met de volgende meldingen welke ik bij het starten krijg, waarschijnlijk hebben de patch deze bestanden gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/Picture_14.png
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/Picture_131.png

Weet iemand hoe ik de originele bestanden terug kan halen uit de Leopard Cdrom? Offeh, kan iemand me deze bestanden doorzenden? :X (of mag ik dat niet vragen ivm GoT policy? :?)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Pacjack schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:24:
Ik ben in Address Book de mogelijkheid om SMS te versturen kwijt geraakt sinds ik Leopard gebruik. Met Tiger en mijn gepairde Nokia 6280 kon ik dat wel altijd.
Iemand met het zelfde probleem?
Was daar geen appje voor die je Adres Book moest patchen?

[ Voor 60% gewijzigd door Mad_Demon op 25-10-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
carfreak02 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:16:
Het is natuurlijk wel raar dat de mods er als de kippen bij zijn als er gelinkt wordt naar iets illegaals of wordt uitgelgd hoe je iets moet hacken, maar dat het posten van ervaringen met software die nog niet eens officieel gerealed is schijnbaar geen probleem is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke Erwin ga het proberen

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier een OSX 10.5 install op een Mac Mini G4 1.5GHz. Draait op zich wel ok, maar de ventilator moet toch wel wat harder werken hier.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Heb het hier inmiddels draaiend op mijn iMac.

Erg snel en werkt echt super. Op paar kleine bugjes na, photobooth werkt bijvoorbeeld niet.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Hebben jullie via de coverflow finder al gezien hoe de windows clients in je netwerk er uit zien ?
_O-

CRT monitor met bsod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:52
ik krijg net een mailtje van Apple dat hij verzonden is... is hij dan toch vrijdag binnen? Lets hope so! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
Mad_Demon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:53:
[...]

Was daar geen appje voor die je Adres Book moest patchen?
Niet dat ik weet? Welke dan? In Tiger werkt het gewoon maar in Leopard kan ik geen knopje vinden om met de telefoon te connecten/pairen vanuit Address Book.
weeraanmelden schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:03:
Hebben jullie via de coverflow finder al gezien hoe de windows clients in je netwerk er uit zien ?
_O-

Ja fantastisch :P Ik dacht dat dat alleen in de beta versies zou zijn maar het zit ook nog in de final blijkbaar ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f9bd1335b7c1f83500f15545648ff75a/thumb.png

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

osxy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:59:
Heb het hier inmiddels draaiend op mijn iMac.

Erg snel en werkt echt super. Op paar kleine bugjes na, photobooth werkt bijvoorbeeld niet.
Neem me woorden terug ... Airport probleem :( Latency's tussen de 2ms en 3000ms in een pin gmet me modem...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
weeraanmelden schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:03:
_O-

Omg idd :D Geniaal _O_

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Doe es screenshotje? ik ben scheef

Overigens lees ik berichten van mensen (niet zozeer hier) die echt keihard aan 't zeuren zijn op mensen die Leopard op een illegale manier verkrijgen. Stelletje kuthypocrieten, alsof die zeikers zelf geen films, muziek en (eventueel Windows) software op illegale manier verkrijgen :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Willen jullie overwegen hier iets op het taalgebruik te letten? Het is nergens voor nodig om te schelden, woorden als kut te gebruiken (waar anderen zich aan storen).
Laten we het netjes houden.

Alvast bedankt voor de medewerking!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
Zucht, hoe komt dat nu in godsnaam dat ik daar geen Netwerk heb staan? Is dit een bug of moet ik het ergens aanzetten? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:18:
[...]

:D Doe es screenshotje? ik ben scheef
Deze is duidelijker :P
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/Picture_15.png

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik denk dat de meeste members gewoon een licentie kopen, zodra leopard uit is. Ik zie het als een manier om even kennis te maken. Een broek koop je immers ook nadat je hebt gepast. Uiteraard ga ik hem gewoon bestellen, want ik ben goed tevreden.

[ Voor 10% gewijzigd door Oyster op 25-10-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb net mijn familypack besteld online voor mijn MB en iMac.
Wat ik me afvraag is of je met 1 externe HD beide machines kan Time-machinen? Dus aankoppelen naar gelang aan MB of iMac.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwinvz1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:02:
[...]

Start de mac os x 10.5 dvd.
Split je harddisk in 2 stukken (eerste stuk met oude data) en rest voor nieuwe installatie. (via schrijfhulpprogramma)

En dan installeren op de nieuwe partitie.
Na de installatie start hij door.

Succes
Erwin
Had gisteren zelfde probleem, ga vanavond me harddisk weer 1 partitie maken.
Erwin, ik verlies geen data wat eerst op mijn oude macosx partitie stond hé?
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.