[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.621 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Bang voor verandering? :P

/flauw

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
is er nog een bepaald tijdstip waarop Leopard in de stores wordt vrijgegeven?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48
whitehouse schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:11:
is er nog een bepaald tijdstip waarop Leopard in de stores wordt vrijgegeven?
Er staat her en der dat het vanaf 18:00 uur beschikbaar is. De a-mac in Utrecht is bv speciaal van zes tot acht open hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En van 17:00 tot 18:00 gaan ze allemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Wel als verandering inhoudt dat alles lelijker wordt ;)

Nu nog die Menubalk weer wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hem al hebben: Hoe draait CS3 op Leopard? Ik heb hem besteld via de aducatieve store van Apple en krijg hem dus deze week. Photoshop en Lightroom moeten dan echter wel werkzaam zijn :)

Anders wacht ik nog even met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Zijn er al berichten over de 802.1x support in Leopard? Meen gehoord te hebben dat in de beta's dit niet werkte, in de final wel hoop ik?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

lowfi schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Dit vind ik ook niet echt van wat je zegt mooi. :p

Het nieuwe dock vind ik erg mooi, alleen de vergrotingen niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Als je naar de laatste presentatie van Steve Jobs kijkt zie je dat hij zelf de adobe iconen (photoshop, dreamweaver etc.) heeft staan. Neem aan dat ie die er niet opzet als het niet zou werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.insanecentral.com/this-directory-doesnt-make-sense/jobs-wtf.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door fZeroNewbie op 24-10-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

fZeroNewbie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:08:
Als je naar de laatste presentatie van Steve Jobs kijkt zie je dat hij zelf de adobe iconen (photoshop, dreamweaver etc.) heeft staan. Neem aan dat ie die er niet opzet als het niet zou werken.

[afbeelding]
Scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik ben erg te spreken over het nieuwe side-dock :)

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2007/10/23/leopardleft.png

Je kunt zeggen wat je wil over die boekenplank, maar het zag er enorm goofy uit als je het (zoals ik dat heb) aan de zijkant plaatst.

[ Voor 33% gewijzigd door dawuss op 24-10-2007 12:00 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Ik kom net van de telefoon met Appeltje, ik had nog geen orderbevestiging gekregen namelijk. De mevrouw van Apple kon mij vertellen dat ik hem óf de 26e thuis heb, óf de maandag er op (te lui om datum te checken :)). Hopen dat ik hem vrijdag binnen heb :). Bleek iets mis gegaan te zijn met de e-mail ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Nexz schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:17:
Ik kom net van de telefoon met Appeltje, ik had nog geen orderbevestiging gekregen namelijk. De mevrouw van Apple kon mij vertellen dat ik hem óf de 26e thuis heb, óf de maandag er op (te lui om datum te checken :)). Hopen dat ik hem vrijdag binnen heb :). Bleek iets mis gegaan te zijn met de e-mail ofzo.
Relax.. zal voor mij dus ook wel gelden dan.. ik hoop dat ik hem vrijdag krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nexz schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:17:
Nouw, ik had een muts aan de lijn:

Dame: "De release is pas 26 oktober meneer, u heeft hem dus nooit in huis voor de 26e."

Ik: "Maar dat is toch waarmee er wordt geadverteerd op de website van Apple."

Dame: "Dat zou kunnen, maar in de praktijk is dat niet haalbaar."

Ik: "Beetje vreemd... maar ik wacht af mevrouw."

Dus het wordt afwachten of het vrijdag, zaterdag of dinsdag wordt. Damn! :(

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:37
De verwachting van Apple was dat Leopard maandag of dinsdag op de mat zou vallen. Maar nu hoop ik toch dat er vrijdag al geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:13:
En als je 'm downloadt mis je twee belangrijke dingen: een mooi doosje, en een goed gevoel :)
Maar je wint 129 euro.
Betekent dit dat je een rand rond je dock kan laten? Vind dat wel leuk, het 3D-gedoe is leuk maar mij lijkt 't lastig moest er een stuk icoon over een programma kunnen komen ofzo...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, hij is idd al te downloaden.. Freaks! Heb net mn 1e iMac binnen (overloper) en krijg Leopard voor 9 euri maar kon het niet laten alvast te downloaden.. Hij is overigens 6.66Gb... Hmmmzzz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik had ook nog even gebelt met apple en na het telefoontje stond hij op klaargemaakt voor verzending. Maar nog steeds: Verwachte verzenddatum 26 oktober.

Telefoongesprek was ook weer bagger, die gozer sprak alsof hij teveel nachten had overgeslagen, en kwam niet uit zijn woorden, maar hij kon wel melden dat hij op 26 oktober geshippend, op de boot gezet, verscheept, in het vliegtuig gezet werd en 2 a 3 dagen later geleverd ging worden.

Woordje service en klant is koning kent men ook niet meer bij apple... bedoel stuur hem dan 1 dag eerder op, kan de klant in de middag of ochtend al genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
dawuss schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:58:
Ik ben erg te spreken over het nieuwe side-dock :)

knip

Je kunt zeggen wat je wil over die boekenplank, maar het zag er enorm goofy uit als je het (zoals ik dat heb) aan de zijkant plaatst.
Is dat nu standaard zo, of is dat gemod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
.NCK schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:57:
Ik had ook nog even gebelt met apple en na het telefoontje stond hij op klaargemaakt voor verzending. Maar nog steeds: Verwachte verzenddatum 26 oktober.

Telefoongesprek was ook weer bagger, die gozer sprak alsof hij teveel nachten had overgeslagen, en kwam niet uit zijn woorden, maar hij kon wel melden dat hij op 26 oktober geshippend, op de boot gezet, verscheept, in het vliegtuig gezet werd en 2 a 3 dagen later geleverd ging worden.

Woordje service en klant is koning kent men ook niet meer bij apple... bedoel stuur hem dan 1 dag eerder op, kan de klant in de middag of ochtend al genieten.
Ik denk dat ik hem maar ga annuleren en bij A-Mac ga halen ofsow. Erg vervelend dit. Ik wil het zondag gaan installeren...

Iemand een idee hoe snel zo'n bedrag gecrediteerd wordt, via creditcard, bij Apple?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 10:53
Moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn Leopard bestelling heb geanuleerd. Er stond wel een snelle bezorging, maar ik zie de bui al hangen dat hij pas maandag of dinsdag op de mat valt. Wil graag van het weekend er gelijk mee aan de slag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
THE_BASE schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat ik hem maar ga annuleren en bij A-Mac ga halen ofsow. Erg vervelend dit. Ik wil het zondag gaan installeren...

Iemand een idee hoe snel zo'n bedrag gecrediteerd wordt, via creditcard, bij Apple?
Als het goed is halen ze het bedrag pas van je credit card af als het verstuurd wordt. Dus je zou er nix van moeten merken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
.NCK schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:57:

De klant krijgt precies geleverd wat hij wil volgens voorwaarden die vantevoren bekend waren: Apple Mac OS X 10.5 met verzending op 26/10. Als je daar echt problemen mee hebt, had je dat van tevoren moeten checken. Er heeft altijd al 'verzending op 26/10' gestaan en nooit 'verzending op ach we zien wel, eind van de week ofzo moeten we wel redden'.

De klant moet gewoon eens leren wachten. Of ergens anders zijn product kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Goede week, 2Gb geheugen komt morgen binnen, en dan een dag later Leopard. Kan ik precies de stufi opmaken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hmm, net even geinstalleerd, ziet er goed uit, maar in nieuwe mail.app, waar ik voorheen een geweldige plugin had, werkt vertical preview pane niet meer. Dat is toch wel een doorn in het oog.
Hopelijk komt er snel een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
CyBeR schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:45:
Mja. Als je nu die torrent downloadt ben je wel een beetje kansloos bezig imo. Over 2 en een halve dag heb je de dvd. Tegen die tijd is die torrent ws. nog niet eens klaar :P
Ooit van private trackers gehoord? Ik had mijn 'exemplaar' binnen 4 uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Misschien een domme vraag, maar als ik het goed begrepen heb is Leopard 64 bit. Tiger was 32bit? als je nu een upgrade uitvoert op je huidige 32bit systeem, word dit dan omgezet naar 64 bit? of naar de 32bit versie van Leopard?.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Leopard is zowel 32 als 64 bit. Hij zal automagisch de juiste voor je installeren :)

Ik ga hem vanavond ook maar eens uitproberen, en dan aan het eind van de week het doosje en licentie halen :)
Hoe zit het eigenlijk met de activatie, gaat dat ondertussen netjes met een serialnummer of licentiecode?

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 24-10-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Je hoeft hem niet te activeren. Hij werkt super , en ik vind hem vooral sneller geworden t.o.v. Tiger.

Ben nu CS3 aan het installeren . Kijken of dat werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ooit van private trackers gehoord? Ik had mijn 'exemplaar' binnen 4 uur binnen.
Haha! Torrents en snel. U bent knettergek ;) Maar goed, ik wacht met spanning op mijn Leopard editie via ADC... Niet eens een leuk mailtje er over gehad van Apple. Mag een leuk pakketje snel uit Nieuw Zeeland komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
CS3 installeren gaat . Alleen de iPatcher doet 't niet .

Afbeeldingslocatie: http://xs120.xs.to/xs120/07433/Afbeelding2.png

Dit gebeurt ook bij Parallels , die stopt ook onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb vandaag mijn besluit genomen. Ik ren vrijdag niet naar de winkel. Maar ik wacht even een paar weken. Op dit moment moet ik veel dingen voor school doen. En dat betekend dat mijn spul betrouwbaar moet blijven. Ik kan het dan niet gebruiken dat ik een paar weken bepaalde applicaties niet kan gebruiken.

Tegen de rest wil ik zeggen. Ren vrijdag wel naar de winkel en post jullie ervaringen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
carfreak02 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:04:

[afbeelding]

Damn..zelfs de errorberichten zien er lijp uit ;)

iPatcher..dat klinkt niet bepaald legaal. Dat soort in elkaar gehackte apps zullen vast niet meer werken nee. Maar goed ook.

Parallels zal snel genoeg gefixt worden als dat daadwerkelijk een issue is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 24-10-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je hem trouwens zaterdag in de bus als je hem besteld hebt ? :9~ Of wordt dat maandag ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarschijnlijk maandag of dinsdag, aangezien Leopard vrijdag wordt verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

carfreak02 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:04:

[afbeelding]

Gelukkig is 't voor Adobe niet heel belangrijk dat je cracks blijven werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:46:
Zijn er al berichten over de 802.1x support in Leopard? Meen gehoord te hebben dat in de beta's dit niet werkte, in de final wel hoop ik?
Dit werkt goed sinds de 9a559 beta. Het zal met de final dus ok wel goedzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij nog niet helemaal duidelijk is, wordt er gevraagd of je wilt upgraden? of opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:45:
wat mij nog niet helemaal duidelijk is, wordt er gevraagd of je wilt upgraden? of opnieuw installeren?
Is het zelfde voor OSX als ik me niet vergis, hij maakt er dus geen onderscheid in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

Dit werkt goed sinds de 9a559 beta. Het zal met de final dus ok wel goedzitten..
Bij mij niet...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op welke school of in welk bedrijf zit je dan, CyBeR en Gn!uz?

Ik ga er vrijdag of maandag achter komen of 802.1x authenticatie op het Windesheim netwerk werkt met Leopard :P

[ Voor 47% gewijzigd door kamerplant op 24-10-2007 16:59 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:46:
[...]

Is het zelfde voor OSX als ik me niet vergis, hij maakt er dus geen onderscheid in. :)
Dus hij maakt een image aan met je gebruikers-instellingen/applicaties etc? Ik weet wel dat dit kan, alleen weet niet of het automatisch gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:46:
[...]

Domme vraag maybe :? Maar hoe instlall je dan zonder je bestanden kwijt te raken ? Anders gezegd, hoe updrade je dan als er geen upgrade functie is ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

Domme vraag maybe :? Maar hoe instlall je dan zonder je bestanden kwijt te raken ? Anders gezegd, hoe updrade je dan als er geen upgrade functie is ? :P
Doet hij automatisch. Als je Leopard installeer dat blijven al je bestanden en geïnstalleerde progs gewoon staan. :)

Iemand enig idee wat er met je bootcamp partitie gebeurt na de install :?

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 24-10-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:50:
[...]
Waarom zou daar iets mee gebeuren? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

Doet hij automatisch. Als je Leopard installeer dat blijven al je bestanden en geïnstalleerde progs gewoon staan. :)

Wat ik dan gehoord heeft is dat die dan gewoon blijft staan en niks mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Datafeest schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

Waarom zou daar iets mee gebeuren? :?
Omdat je nu een beta hebt en die in 10.5 een final is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Wat is die menu balk in leopard lelijk geworden. Waarom van een goed werkende naar een semi transparante menu balk? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:59:
[...]

Omdat je nu een beta hebt en die in 10.5 een final is :?
Maar dat heeft niks met de partitie te maken volgens mij. Je hebt meende ik Bootcamp eigenlijk ook niet eens meer nodig als je er al windows op hebt staan. Correct me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
Is een clean install ook mogelijk met Leopard? Op één op andere manier is mijn account kapot waardoor als ik eerder een verwijzing naar een persoonlijke map gemaakt heb met een programma, datzelfde programma de volgende keer vast loopt. Ook mijn bootcamp partitie is te klein. Wil eigenlijk opnieuw gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:11:
[...]

Maar dat heeft niks met de partitie te maken volgens mij. Je hebt meende ik Bootcamp eigenlijk ook niet eens meer nodig als je er al windows op hebt staan. Correct me if I'm wrong!
Goed om te weten, ik ga wel even testen zodra ik hem binnen heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlesierse schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:15:
Is een clean install ook mogelijk met Leopard? Op één op andere manier is mijn account kapot waardoor als ik eerder een verwijzing naar een persoonlijke map gemaakt heb met een programma, datzelfde programma de volgende keer vast loopt. Ook mijn bootcamp partitie is te klein. Wil eigenlijk opnieuw gaan beginnen.
Dat is prima mogelijk, dan zet Leopard je huidige bestanden apart in een losse map. Of desnoods echt clean, maar dan ben je wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Volgens Macrumors ziet het er allemaal erg goed uit - vooral de snelheid -

Despite Apple's efforts to restrict seeding to select individuals, it appears that the final build of Leopard has made its way outside of Apple. One individual who has claimed to have installed the final version of Leopard on their iMac posted his experience. The Mac OS X upgrade took 30 minutes and these were his first impressions:

• All my applications and settings were retained
• Time Machine asked me on the first time I started in leopard, which of my five external Hard Drives should be used for backups. I didn't have to configure anything else
• When I started Mail for the first time, it had to upgrade the mail database. After that, Mail is blazing fast!
• I told Mail to import my RSS Feeds from Safari but that didn't work!
• Reading RSS in Mail is nice to have
• Tasks in Mail appear even if completed. That might be a bit distracting for some people
• Mail is FAST! Seeing is believing!
• Finder: Well, the first time it ran, it hanged! After killing the process, I was amazed by the speed and coverflow!
• Quick View: COOL - GREAT FEATURE
• Safari is blazing fast!
• .mac has the option to synchronize settings and Dock items
• Stacks: I am not impressed. I like the downloads stack though. I had to manually change the path in Mail and Safari though!
• Spaces: I created 4 Spaces and I find it a very cool feature, especially the live ala expose preview
• Applications start instantly, especially iLife and iWork!
• iCal is much better. There is an inline editor and an event drop box now
• Contacts is more or less the same
• iTunes seems much faster than before

[ Voor 2% gewijzigd door filenox op 24-10-2007 17:29 . Reden: linkje vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus we kunnen gewoon de versie die in de nieuwsgroepen staat gebruiken?
Geen rare activatie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Ziet er goed uit! Maar nog sneller? Vergeleken met Windows Vista is Tiger al een raket! _/-\o_
Vooral opstarten en afsluiten duurt ongewoon lang in Vista. Mac OS X blaast deze er uit. 8)

Ik kan niet wachten tot ik Leopard binnen heb in ieder geval.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:42:
Dus we kunnen gewoon de versie die in de nieuwsgroepen staat gebruiken?
Geen rare activatie nodig?
Dit systeem lijkt me zijn geld waard, dus liever kopen! Of heb je besteld en kan je niet wachten? In dat geval; het is nog maar een paar nachtjes slapen. ;) Geduld is een schone zaak.

[ Voor 39% gewijzigd door -Mous- op 24-10-2007 17:45 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Kan iemand bevestigen of Parallels wel of niet werkt at the moment in combinatie met Leopard? Erg belangrijk ivm werk dat ik ook gewoon parallels kan blijven gebruiken.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 04-08 12:44
LaZZ schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:44:
Kan iemand bevestigen of Parallels wel of niet werkt at the moment in combinatie met Leopard? Erg belangrijk ivm werk dat ik ook gewoon parallels kan blijven gebruiken.
Lijkt me van wel, aangezien dat juist één van de nieuwe functies van Leopard is. Voor zover ik heb gelezen hoef je aan je Windows partitie niet eens iets te doen, deze blijft gewoon werken zoals altijd.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Mac n00b vraag: Weet iemand wat zo nieuw is aan 'spaces'.... of is het alleen maar nieuw voor mac os?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
-Mous- schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Lijkt me van wel, aangezien dat juist één van de nieuwe functies van Leopard is. Voor zover ik heb gelezen hoef je aan je Windows partitie niet eens iets te doen, deze blijft gewoon werken zoals altijd.
Parallels is geen functie van Leopard, volgens mij bedoel je Boot Camp.. Parallels is een 3rd-party virtualisatiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ja maar wil geen bootcamp gebruiken maar juist Parallels, omdat iemand hierboven meld een foutmelding te krijgen..?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Xu schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:49:
Mac n00b vraag: Weet iemand wat zo nieuw is aan 'spaces'.... of is het alleen maar nieuw voor mac os?
Zelfs dat niet want er waren al third party apps. Dat het ingebouwd is is wel nieuw. Niets schokkend al werkt het wel fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga de mijne vrijdag kopen, zit alleen met een probleempje. Heb net 10.5 geinstalleerd, maar krijg een blauw scherm met een pijltje (muis). Ik kan de muis gewoon bewegen, maar ik kom niet verder. Heeft iemand een oplossing? Ik heb ook geprobeerd osx in safe-mode op te starten, zelfde probleem. Als ik hem als FW harddisk opstart dan zie ik alles wat er moet staan volgens mij.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
LaZZ schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:51:
Ja maar wil geen bootcamp gebruiken maar juist Parallels, omdat iemand hierboven meld een foutmelding te krijgen..?
Hij werkt wel , maar soms boot hij niet . Dan reboot je je Mac en dan doet ie het wel . Beetje windows-style.
CyBeR schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:37:
[...]

Gelukkig is 't voor Adobe niet heel belangrijk dat je cracks blijven werken.
Nee voor mij ook niet , maar omdat sommige zich afvroegen of CS3 het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet in herhaling vallen maar gezien de geen reactie vraag ik me af of ik de enige ben die het volgend bericht heb ontvangen..

http://home.hetnet.nl/~miniad/leopard.gif

Daar staat toch duidelijk dat op de dag van uitgifte het pakket wordt ontvangen.
Ik heb het dan ook besteld via deze link.

Ik reageer omdat ik in dit draadje verwarring zie omtrent de bezorgdag.
Dit lijkt mij dus duidelijk... toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat staat er bij je orderstatus precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:50:
[...]

De klant krijgt precies geleverd wat hij wil volgens voorwaarden die vantevoren bekend waren: Apple Mac OS X 10.5 met verzending op 26/10. Als je daar echt problemen mee hebt, had je dat van tevoren moeten checken. Er heeft altijd al 'verzending op 26/10' gestaan en nooit 'verzending op ach we zien wel, eind van de week ofzo moeten we wel redden'.

De klant moet gewoon eens leren wachten. Of ergens anders zijn product kopen.
Zie melding hierboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:19:
[...]

Dat is prima mogelijk, dan zet Leopard je huidige bestanden apart in een losse map. Of desnoods echt clean, maar dan ben je wel alles kwijt.
Dat Leopard snel is heb nu wel begrepen :)
Maar scheelt het nog als je een clean install doet?

En dan zit daar ook nog weer verschil in begrijp ik. Een nieuwe installatie met alles in een aparte map, of een echte clean installatie. Klopt dit? En :9 zit daar nog weer snelheidsverschil in? Ik neem dan als je echt écht alles eraf gooit je met een nieuwe partitie begint, en dat is sowieso beter, toch?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iChat die multiple accounts support werkt hopelijk super. Weet iemand of die het daadwerkelijk ook in 1 groep dumpt ala Adium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:45:
Wat staat er bij je orderstatus precies?
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: OCTOBER 26TH

Of ik hier beet genomen ben, zal ik vrijdag zien.
Wel raar dit gedoe.. Apple store komt mij nu anders over.
Voortaan maar met een grote bocht omheen?

Dit lijkt een truuk om klanten binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

lowfi schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Check!

Alpha blending - yuk! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:37:
Ik wil niet in herhaling vallen maar gezien de geen reactie vraag ik me af of ik de enige ben die het volgend bericht heb ontvangen..

http://home.hetnet.nl/~miniad/leopard.gif

Daar staat toch duidelijk dat op de dag van uitgifte het pakket wordt ontvangen.
Ik heb het dan ook besteld via deze link.

Ik reageer omdat ik in dit draadje verwarring zie omtrent de bezorgdag.
Dit lijkt mij dus duidelijk... toch??
Dat heb ik ook gezien - in een e-mail of op de website...
Ik verwacht Leopard gewoon in de bus vrijdag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
ik zou er maar niet te veel op rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
LaZZ schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:44:
Bij mij werken de volgende apps niet (Clean install)
Volumelogic
Parallels

Niet zo een ramp voor mij maar wel voor me werk ook ik hem helaas parallels nodig
dan maar via Bootcamp.

P.s frontrow op 30" ACD is echt te zoet gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik gebruik vmware fusion, en deze werkt prima icm leopard

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
CS3 werkt hier gewoon onder Leopard, geen idee of je crack stuff werkt of niet, boeit me nu ook niet..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vernieuwde FrontRow is inderdaad geweldig, nu ik weer in Tiger zit begin ik de oude FrontRow zelfs een beetje triest te vinden. :)

Ik moet wel zeggen dat mijn Macbook het met 1920 * 1200 zwaar had, spaces ging best schokkend en traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Geqxon stond je Spotlight niet opnieuw te indexeren? Das wel heftig..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Het meeste werkt dus . Parallels werkt ook na een paar keer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:25:
Geqxon stond je Spotlight niet opnieuw te indexeren? Das wel heftig..
Dat wel, maar dat had geen effect op de grafische weergave. Expose en FrontRow gingen net zo soepel als Tiger. Goed, de videokaart in mijn Macbook is natuurlijk geen monster. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:54:
[...]
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: OCTOBER 26TH
Ik heb die melding op de site niet gezien. Direct naar de store gegaan en daar besteld. Maar als ze het aangeven moeten ze het inderdaad ook gewoon op de 26e leveren, anders is het wel errug flauw.

Maargoed, het kan nog vanalles worden. De meeste winkels zullen het al verkopen, dus er liggen ook vast wel genoeg pakketjes al in Nederland. Dus ook als zouden ze het versturen op de 26e is de kans er nog dat het zaterdag bezorgd wordt. Maar het zou een mooi gebaar zijn naar de klant toe als ze het gewoon de 25e versturen zodat we met Leopard het weekend in kunnen. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Begrijp ik nu goed dat Leopard ergens officieel te downloaden is?

Zodat je het dus kan installeren en binnen 30 kan activeren met 'n licentie?

Dan hoef ik namelijk niet te wachten tot ik 't pakketje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:29:
[...]

Dat wel, maar dat had geen effect op de grafische weergave. Expose en FrontRow gingen net zo soepel als Tiger. Goed, de videokaart in mijn Macbook is natuurlijk geen monster. :)
Was dat in dual-monitor of clamshell? Wanneer je het ingebouwde scherm aanlaat hebben beiden maar 32mb videogeheugen geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De status van je levering mag in Levertijd Apple Producten Deel 3. Berichten hierover zijn daar naar toe verplaatst :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:45:
[...]

Was dat in dual-monitor of clamshell? Wanneer je het ingebouwde scherm aanlaat hebben beiden maar 32mb videogeheugen geloof ik...
Clamshell, over DVI. Dus gewoon de volle whopping 64 megabytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders dit ook...?

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/33xy3wn.png

'Datum en t jd' en 'persoonlijk' kloppen niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAoD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05-2024
Kwam net de eerste foto's tegen van de verpakking ;)

http://www.macrumors.com/...otos-and-shipping-status/

Mijne staat al klaar voor verzending, hoop dat ze heb morgen nog even op de bus doen :P

Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:03:

[afbeelding]

Ja heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Laatst online: 08-09 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:03:

[afbeelding]

Nee, bij mij klopt het.

Wel enkele vraagjes:
- Waar kan je in godsnaam Netwerk vinden? Ik zie dat nergens staan in Finder.
- Ik zou een paar programma's willen als Stack in mijn Dock zetten. Dus ik selecteer een paar apps en sleep ze naar het dock maar dat blijkt niet te werken.
Ik heb dan enkele aliasen gemaakt van de programma's, die in een map gezet en dan in het dock gesleept en dat gaat wel. Nadeel is: als je de map verwijdert dan is je stack ook weg.

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Ik niet... 8)7
Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07433/settings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Daedalus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:01:
De status van je levering mag in Levertijd Apple Producten Deel 3. Berichten hierover zijn daar naar toe verplaatst :)
Terecht en netjes. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Jammer genoeg heb ik geen dual layer DVD's meer.. :(

Hoef alleen maar te upgraden maar guess dat dat ook niet werkt zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die programma's naar je Stack doe je door de map programma's naar de dock te slepen, niet de inhoud. Dan werkt 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:19:
Jammer genoeg heb ik geen dual layer DVD's meer.. :(

Hoef alleen maar te upgraden maar guess dat dat ook niet werkt zo..
Met een iPod of externe HD kun je in Schijfhulpprogramma de dmg herstellen op je iPod of externe HD. Daarna in Opstartschijf voorkeurenpaneel de iPod (of eHD) selecteren waarop nu je dmg als bootable is aangemerkt.

Ik heb nog nooit dual layer dvds gebruikt voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:13:
En als je 'm downloadt mis je twee belangrijke dingen: een mooi doosje, en een goed gevoel :)
En als je hem origineel koopt mis je 129 euro >:)
Sorry, kon het niet laten ;) Wel veel 1337 mensen hier zeg. Zit ik hier met mijn lullige bittorrent. Maar weer uitgezet, want met deze snelheid zou OS X 10.6 sneller uit zijn dan dat ik OS X 10.5 binnen zou hebben :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kan iemand me vertellen welke versie van PHP er standaard is geinstalleerd in Mac OS X 10.5?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:23:
[...]

En als je hem origineel koopt mis je 129 euro >:)
Sorry, kon het niet laten ;) Wel veel 1337 mensen hier zeg. Zit ik hier met mijn lullige bittorrent. Maar weer uitgezet, want met deze snelheid zou OS X 10.6 sneller uit zijn dan dat ik OS X 10.5 binnen zou hebben :)
kuch*usenet*kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Johnny schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:26:
Kan iemand me vertellen welke versie van PHP er standaard is geinstalleerd in Mac OS X 10.5?
code:
1
2
3
4
Macintosh:~ blacky$ php -v
PHP 5.2.4 (cli) (built: Sep 23 2007 22:34:35) 
Copyright (c) 1997-2007 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2007 Zend Technologies

maar veeeeeeel teleurstellender:
code:
1
2
3
4
Macintosh:~ blacky$ java -version
java version "1.5.0_13"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_13-b05-237)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.5.0_13-119, mixed mode, sharing)

Nog steeds geen fucking java 6, hoe retarded is dat :(
Hebben ze die zielige outdated java 6 voor tiger offline gehaald en leveren ze geen final mee met leopard :(

plus minimizen is niet smooth op eem mbp 2,4ghz met 8600gt m op stroom ... het genie effect is echt schokkerig, ik overweeg een fresh install maar ik heb constant gelezen dat leopard en os x zonder problemen kan updaten ... als dit zonder problemen is ...

Beetje teleurstellend tot nu toe.

[update]
Ok, minimizen/maximizen gaat na een aantal reboots wel goed, echt snel is het nog niet, ik had stiekem ook op betere drivers gehoopt, de gma950 van mn macbook was in veel gewone taken sneller/vlotter dan de 8600gtm, ik ga misschien eens een verse install proberen maar zo polluted is deze nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Apache op 24-10-2007 23:37 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Apache schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:46:
...

plus minimizen is niet smooth op eem mbp 2,4ghz met 8600gt m op stroom ... het genie effect is echt schokkerig, ik overweeg een fresh install maar ik heb constant gelezen dat leopard en os x zonder problemen kan updaten ... als dit zonder problemen is ...

Beetje teleurstellend tot nu toe
Heel vreemd want op mijn powerbook G4 1,25Ghz met 512MB geheugen werkt dat nog goed.
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.