[Leopard] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste
Acties:
  • 14.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De store wordt ge-update, ben benieuwd wat de nieuwe prijzen of wijzigingen zijn. Zal vast met Leopard te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Benchmarks Tiger vs Leopard (wel oud, juni)

Die test laat zien dat Leopard trager is dan Tiger,
Maar ik neem aan dat de performance alleen nog maar is gestegen :)

redelijk waardeloos 8)7

Het downloaden van de Safari Beta is ook al een paar dagen onmogelijk gemaakt - via de apple site- ("kom terug over een paar uur").Komt dit door Leopard ?

[ Voor 39% gewijzigd door filenox op 21-10-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FileNox schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:27:
Benchmarks Tiger vs Leopard (wel oud, juni)

Die test laat zien dat Leopard trager is dan Tiger,
Maar ik neem aan dat de performance alleen nog maar is gestegen :)

redelijk waardeloos 8)7

Het downloaden van de Safari Beta is ook al een paar dagen onmogelijk gemaakt - via de apple site- ("kom terug over een paar uur").Komt dit door Leopard ?
Hij is er nu weer, wat er veranderd is aan de store weet ik echter niet.

Of zijn die blauwe "headertjes" nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dat is raar gisterenavond kon je em nog niet downloaden.
Ik zie ook geen vernieuwingen in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de volgende tekst is aangepast.... Leopard Levering op 26 oktober.

Ik had een mail gehad waarin stond dat als ik nu bestel de Leopard op dag van uitgifte ontvang en dat is toch 26 oktober?

Heb ik te snel gereageerd?
Anders kon ik het kopen op 26 bij de dealer in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't is gewoon een systems upgrade. als je naar je order status wilt krijg je ook een (misplaatst, gek genoeg) tekstje dat er wat shit geupgrade wordt en dat 't dus tijdelijk niet beschikbaar is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kreeg gisteren een mailtje van Apple Store, iets over een wijziging in mijn order en het onderwerp was 'Order Cancelled'... had niks gedaan. 8)7

Ik ging kijken en hij stond er gewoon nog... en nu krijg ik dit te zien, meer mensen die de bestelstatus niet meer zien op het moment?

Thank you for shopping at the Apple Online Store
Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems.

We apologize for any inconvenience.

Ook via m'n Widget is het bestelnummer niet gevonden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lees mijn post eens?

Edit:

Ondertussen doet 'ie het trouwens weer.

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar pagina's terug staat dat Time Machine een externe HD van 2x de grootte van de interne kan gebruiken... Klopt dit?

Ik heb hier een mini staan met 60 Gb ruimte en een macbook met 80Gb, en nu dacht ik een externe disk bij te kopen.
Ik twijfel tussen 2 modellen van Lacie, 160 Gb en mobiel/usb-powered of 500 Gb met adapter (allebei 100 euro, verschil is dus capaciteit en mobiliteit).

De draagbare heeft de voorkeur, maar is misschien iets te klein voor Time Machine in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:52:
lees mijn post eens?

Edit:

Ondertussen doet 'ie het trouwens weer.
Dat las ik, maar dat leek over Safari Beta 3 te gaan ;)

En hier doet hij het dus nog niet.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Kennelijk ondersteunt timemachine geen netwerk drives meer in de vorm van airdisk of ander soortige nassen. Tenminste het is verdwenen van de timemachine pagina :(
Pick a disk. Any disk.

You can designate just about any HFS+ formatted FireWire or USB drive connected to a Mac as a Time Machine backup drive. Time Machine can also back up to another Mac running Leopard with Personal File Sharing, Leopard Server, or Xsan storage devices.
Eerst stond de airdisk er gewoon bij. Nu was het al zo dat in de laatste beta die ik testte dat ik mijn NAS ook al niet kon seleteren kennelijk omdat deze niet HFS+ is geformateerd.

Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
lowfi schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:48:
Kennelijk ondersteunt timemachine geen netwerk drives meer in de vorm van airdisk of ander soortige nassen. Tenminste het is verdwenen van de timemachine pagina :(

[...]

Eerst stond de airdisk er gewoon bij. Nu was het al zo dat in de laatste beta die ik testte dat ik mijn NAS ook al niet kon seleteren kennelijk omdat deze niet HFS+ is geformateerd.

Balen.
Betekend dit ook dat TimeMachine niet kan backuppen naar een gedeeld NTFS volume op een Windows bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog een klein weekje en Leopard is binnen!

Zijn er veel mensen die upgraden? Ik heb zelf altijd het gevoel dat het beter is om m'n systeem te formatteren en Leopard op een lege schijf te installeren.

In de Guided Tour geven ze netjes aan dat upgraden prima gaat.

Wat is het beste? Of staat er ergens een vergelijking op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:44:
[...]

Betekend dit ook dat TimeMachine niet kan backuppen naar een gedeeld NTFS volume op een Windows bak?
Eh, dat is dan geen Airdisk :P Backuppen via SMB (Samba of Windows File Sharing) gaat lijkt mij gewoon werken, welk filesysteem er gebruikt wordt is hierbij volledig irrelevant.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Airdisk is gewoon een hfs+ drive via AFP. Don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Airdisk kan ook fat32 (smb) zijn. Vandaar waarschijnlijk dat apple het heeft weg gehaald.

Ik kon mijn nas ook niet selecteren in de laatste build. Volgens mij is HFS+ dus een vereiste geworden. Lees de tekst maar eens goed. Overal gaat het over HFS+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, interessant. Ik heb met een vorige build toch echt naar een netwerkshare gebackupt. Dat ging in een dmg file. Sindsdien niet meer geprobeerd omdat ik toen een 500GB drive gekocht heb..

Ik krijg 't op dit moment helemaal niet voor elkaar om iets anders dan een lokaal aangesloten drive in dat lijstje te krijgen. Even wat mee kloten..

Hieronder: ik heb voor een Leopard Server bestelling ook nog geen e-mailbevestiging. Maar hij staat wel gewoon bij de apple store in 't lijstje van bestellingen dus ik ga er van uit dat 't goed gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Heb nog geen orderbevestiging gehad van Leopard.. erg raar. Mijn vader heeft wel zijn orderbevestiging van Up-To-Date gehad. Komt dit door de vele pre-orders ofzo?

Edit: Ik heb Leopard "full version" besteld, omdat mijn Mac uit Augustus komt, mijn vaders Mac is 2 dagen oud, dus die kan gewoon Up-To-Date krijgen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Nexz op 21-10-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hehehe

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/screensharing-600.png

Screen sharing sessie in iChat, en dan daarbinnen screen sharing (vanuit finder) terug naar de iChattende machine :+

--

Nog even gekeken naar Time Machine naar netwerken: 't moet tegenwoordig idd van een Leopard-machine afkomen :/

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de DVD player? Ik gebruik mijn Mac Mini als HTPC en hoop dat ze eindelijk de beeldkwaliteit eens verbeterd hebben.

http://www.apple.com/macosx/features/300.html#dvdplayer

Video Quality Improvements
Enjoy even higher-quality video with Adaptive Video Analyzation technology that applies deinterlacing and inverse 3:2 pulldown on demand.

Hoop dat het daarwerkelijk ook zo is. Helemaal nu er dus een hack is om je Matushita Combo/Superdrive regiovrij te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor een vriendin van me:

Ze heeft net een MacBook Pro gekocht. Waar ergens kan ze nu Leopard krijgen voor $10/€10? Heb Apple's website afgespeurd, maar niet meteen iets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:06:

Hoop dat het daarwerkelijk ook zo is. Helemaal nu er dus een hack is om je Matushita Combo/Superdrive regiovrij te flashen :)
Oh? Voor de Matushita's die in mbp's zitten? Want die zijn bij gebrek aan officieel downloadbare firmwares juist zo retemoeilijk kraakbaar..

MaxVoltar: http://www.apple.com/macosx/uptodate/

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:13:
Vraagje voor een vriendin van me:

Ze heeft net een MacBook Pro gekocht. Waar ergens kan ze nu Leopard krijgen voor $10/€10? Heb Apple's website afgespeurd, maar niet meteen iets gevonden...
http://www.apple.com/macosx/uptodate/
9 euro :)

Edit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

Oh? Voor de Matushita's die in mbp's zitten? Want die zijn bij gebrek aan officieel downloadbare firmwares juist zo retemoeilijk kraakbaar..
Ja, helaas mag ik de link hier niet posten. Maar goegel is je vriend. De mijne is inmiddels regiovrij en werkt als een zonnetje.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
't staat zelfs al in de OP onder het kopje Prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:00:
Nog even gekeken naar Time Machine naar netwerken: 't moet tegenwoordig idd van een Leopard-machine afkomen :/
Ik las ergens dat het ook mogelijk zou moeten zijn door een sparse image te maken die op een netwerk harddisk te zetten en vervolgens te mounten. Maar ook dat werkt bij mij niet.

Dan blijf ik maar klooien met rsync :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lowfi schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:13:
[...]

Ik las ergens dat het ook mogelijk zou moeten zijn door een sparse image te maken die op een netwerk harddisk te zetten en vervolgens te mounten. Maar ook dat werkt bij mij niet.

Dan blijf ik maar klooien met rsync :Y)
Dat ging in eerdere builds automatisch op die manier als je niet naar een lokale hfs schijf backupte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow :-)

Ben dus nog 2 dagen te vroeg geweest met kopen van mn MacBook.
Sprekend over 29 Sept, heb het gewoon geprobeerd up-to-date pakket aan te vragen voor 8,95.
We zien wel hoe ze reageren. Heb wel stiekem 1 Okt aangevinkt als aankoop datum, omdat 29 Sept er niet mee door mocht.
Als het uiteindelijk allemaal niks wordt dan wachten we nog wel een maandje of wat Tiger is nog prima :-)

Edit: Na wat lezen in voorwaardes kwam ik tegen dat er evt een factuur oid overlegd moet kunnen worden. Gelukkig bestelde ik zaterdag 29 Sept 's avonds laat en ontving op jawel maandag 1 Okt een status mail waarop Besteldatum 1.10.2007 staat :-)
Dus verwacht geen problemen te krijgen.

Alleen jammer dat ik deze week herfst vakantie heb en volgende week tentames. Moet me zelf dus gaan dwingen om Leopard uit te stellen met instaleren tot na de Tentames.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Wat moet je trouwens bij dat up2date formulier invullen als je hem via de Apple store hebt besteld? want je moet een winkel en adres/woonplaats invullen..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan moet je 't up-to-dateformulier voor de Apple Store Online gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
CyBeR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:48:
Dan moet je 't up-to-dateformulier voor de Apple Store Online gebruiken.
Ja, dat had ik intussen door, maar ik krijg bij beide uiteindelijk hetzelfde formulier, alleen bij de apple store moet ik eerst inloggen met m'n apple account.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RobbieB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

Ja, dat had ik intussen door, maar ik krijg bij beide uiteindelijk hetzelfde formulier, alleen bij de apple store moet ik eerst inloggen met m'n apple account.
Oh, dan lijkt me dat je 'Apple Store Online' invult? Niet 100% zeker, ik heb m'n twee iMacs nog niet binnen dus dit formulier nog niet doorlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:44:
Dat ging in eerdere builds automatisch op die manier als je niet naar een lokale hfs schijf backupte.
Hmm dit zou ik wel heel vervelend vinden. Juist de airdisk vond ik heel galant aangezien je dan de drive weg kan stoppen. Zo'n externe schijf op je bureau is lelijk en ruimte verspillend.
Nouja, we zullen het vrijdag wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

Oh, dan lijkt me dat je 'Apple Store Online' invult? Niet 100% zeker, ik heb m'n twee iMacs nog niet binnen dus dit formulier nog niet doorlopen ;)
Zoiets heb ik idd ingevuld, geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Is het ook mogelijk voor Belgen om voor 8,x€ de leopard te bestellen, als je een mac hebt gekocht na 1 oktober 2007?

Als ik op de link klik vanop

[Leopard] Ervaringen en Discussie

Dan kan ik alleen "Nederland" kiezen?

Ik heb al een tijdje gezocht en geprobeerd, een gebruiker gemaakt (land = belgië). Maar niets wil...
Iemand hulp? Of moet ik echt die 115€ betalen?

Gegroet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domkop die 'k ben, heel erg bedankt Daedalus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:41:
Domkop die 'k ben, heel erg bedankt Daedalus!
Nee, we gaan geen Belgen moppen hier plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Even soort van off-topic: toe maar jongens! Van 16mb dataverbruik per maand op nexz.net naar 2GB+. Misschien tijd voor imageshack o.i.d.? :D

Edit: i.v.m. de images van OP die ik zelf host :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nexz op 22-10-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nexz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:54:
Even soort van off-topic: toe maar jongens! Van 16mb dataverbruik per maand op nexz.net naar 2GB+. Misschien tijd voor imageshack o.i.d.? :D

Edit: i.v.m. de images van OP die ik zelf host :)
Ik wil ze best hosten voor je op tweakers.net :) Mail maar of pm me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zijn hier overigens mensen die daadwerkelijk .Mac gebruiken?

Ik twijfel om het aan te schaffen voor o.a. mijn foto's, of een leuke website. En het lijkt me niet nodig een nieuw topic te openen, gewoon even jullie mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

THE_BASE schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:05:

Ik twijfel om het aan te schaffen voor o.a. mijn foto's, of een leuke website. En het lijkt me niet nodig een nieuw topic te openen, gewoon even jullie mening. :)
Voor foto's zou ik naar flickr.com kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 12-09 11:06

Voor mij persoonlijk was het enige nuttige de synchronisatie tussen verschillende systemen.
Verder heb ik er echt niets aan. Veel te duur :|

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Minder dan 10 euro per maand veel te duur? Ach....

Snelheid is laag door gebrek aan euro servers dat is het enige wat ik er aan te klagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook over zitten twijfelen maar vind het te duur en te traag.

ik doe het met http://www.hosting2go.nl/
Bevalt me goed.

www.miniad.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Te duur ja.

Voor 5 dollar in de maand host ik 300GB aan data, met 3TB transfer per maand. Unlimited alles, sub domains beheer, noem het maar op, het zit er bij.

Met .Mac kan je dan nog syncen als je meerdere systemen hebt, maar goed. Mijn homefolder met fotoos en alles loopt in de tientallen giegelbytes, dat sync je niet zomaar met een upload van ~100KB p/s dus dat doe ik handmatig met Chronosync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
lowfi schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:57:
Minder dan 10 euro per maand veel te duur? Ach....
't is allemaal relatief eh - ik heb zelf 2 dedicated servers in't rack zitten bij TeleCity.
Ik gebruik dus mail / webserver / ... niet. Enkel de synchmogelijkheid.

En dan is 10 euro per maand wel "veel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de nieuwe features staat ook het volgende:
DTrace
Monitor virtually any aspect of your application with DTrace, integrated into the Darwin kernel. Ruby, Python, and Perl have also been extended to support DTrace, providing unprecedented access for monitoring the performance characteristics of those languages.
Een paar dagen (dag?) geleden stond ook Java in dat lijstje wat mij hoop gaf dat ze bij Apple eindelijk fatsoenlijke support voor de taal zouden hebben. Ome Steve maakt zo OSX minder interessant als ontwikkel platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik .Mac maar alleen omdat ik het gratis heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 13-09 22:30
zijn er al mensen die leopard of eventueel tiger op een windows pc/klapjap hebben geinstalleerd?, dit is namenlijk vanaf versie 10.4.7 toegestaan en de versies hierna hebben namelijk ook een unix erkenning gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
rjvisje schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:55:
zijn er al mensen die leopard of eventueel tiger op een windows pc/klapjap hebben geinstalleerd?, dit is namenlijk vanaf versie 10.4.7 toegestaan en de versies hierna hebben namelijk ook een unix erkenning gekregen
Grapjas.

Uit de eindgebruikersovereenkomst :
This License allows you to install and use one copy of the Apple Software on a single Apple-labeled computer at a time.

[ Voor 20% gewijzigd door iworx op 23-10-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

De kernel ja. Versie 10.4.10 overigens niet.
Maargoed, dan heb je een CLI en dan? Neem dan een BSD distro. De overige zaken zijn niet toegestaan hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Inderdaad, zoals hier al eerder aangegeven betekent dit dat je Mac OS X kunt inzetten waar je full UNIX compliance nodig hebt. Bij die UNIX compliance hoort natuurlijk niet dat je het ook op elk systeem kan en mag installeren, dat blijft onveranderd alleen toegestaan op een Mac en om die redenen gaan we dat hier verder ook niet bespreken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het is toch alleen mogelijk om OS X alleen de pre-orderen ?
Dus niet OS X Leopard + Mac Mini ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

FileNox schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:07:
Het is toch alleen mogelijk om OS X alleen de pre-orderen ?
Dus niet OS X Leopard + Mac Mini ofzo ?
Tip: lees eerst het topic ;)
Als je over 3 dagen een Mac bestelt zit er automagisch Leopard op en anders kun je gebruik maken van het up to date programma.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik zat eens te kijken hoe ik zo goedkoop mogelijk aan Leopard kan komen en ik zit er aan te denken om het te bestellen bij Amazon.com vanwege de lage dollar en de $20 korting. Zal er verschil zitten in de Leopard versie die wordt uitgebracht in Amerika en Nederland?
Met de huidige dollar koers betaal je voor Leopard maar $78 excl. verzending, best een reeel idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
Als ik het probeer bij amazon.com, om te kijken hoeveel de shipping kost:
*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

awenger schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:26:
Ik zat eens te kijken hoe ik zo goedkoop mogelijk aan Leopard kan komen en ik zit er aan te denken om het te bestellen bij Amazon.com vanwege de lage dollar en de $20 korting. Zal er verschil zitten in de Leopard versie die wordt uitgebracht in Amerika en Nederland?
Met de huidige dollar koers betaal je voor Leopard maar $78 excl. verzending, best een reeel idee dus.
klinkt als een simpel maar goed ideetje.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bovendien loop je een reele kans dat je pakketje door de douane word onderschept en betaal je invoer en belasting en dergelijke. Kom je nog duur uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:41:
...
Een paar dagen (dag?) geleden stond ook Java in dat lijstje wat mij hoop gaf dat ze bij Apple eindelijk fatsoenlijke support voor de taal zouden hebben. Ome Steve maakt zo OSX minder interessant als ontwikkel platform.
en rectificatie, bij de techspecs staat namelijk:
Complete Java JDK, including javac, javadoc, ANT, and Maven tools
Dus ik ben weer heppie. Zeker omdat ze maven meeleveren. Helemaal goed Ome Steve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
InflatableMouse schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:18:
Bovendien loop je een reele kans dat je pakketje door de douane word onderschept en betaal je invoer en belasting en dergelijke. Kom je nog duur uit ...
is dat wel zo? Onder een bepaald bedrag mag je gewoon vrij invoeren geloof ik.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Otherside schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

is dat wel zo? Onder een bepaald bedrag mag je gewoon vrij invoeren geloof ik.
Onder ±22 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awenger schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:26:
Staat gewoon bij:
Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.

dus dat gaat niet lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Jazeker.
Sinds 23 september 2006
Elke zondag wordt mijn gekochte muziek automatisch naar .mac gebackup-ed.
Elk uur mijn Bookmarks en contacts.
Mijn .mac account heeft nu 4 aliassen.
In mijn ilife gallery staan nu 8 "events" & 4 videoclips. (in alle 3 de formaten)

Dit jaar weer verlengt, zeker nu back-to-my-Mac er is.

edit:
Er zit volgens mij alleen een verschil in talen bij de boekjes van de Apple software.
De software bevat gewoon Nederlands.

Laat ik het zo zeggen; de illegale torrent van leopard 4 maanden geleden was ook gewoon in het nederlands te gebruiken, dus de originele DVD moet dan al helemaal geen probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door weeraanmelden op 23-10-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Dit is ook een mooie feature! Van de applicatie Preview/Voorvertoning
GPS Metadata Support
Get real information from your photos. If your image has embedded GPS metadata, Preview will show you exactly where that perfect photo was taken. Open the Image inspector and select GPS. Preview pinpoints the location where you took the photo on a world map. From there you can even open the GPS location in Google Maps.
bron: apple website: 300+ new features pagina

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Ik ga maar eens met het Appeltje bellen, nog steeds geen orderbevestiging voor Leopard :). Ik wil hem wel de 26e hebben natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Nexz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:32:
Ik ga maar eens met het Appeltje bellen, nog steeds geen orderbevestiging voor Leopard :). Ik wil hem wel de 26e hebben natuurlijk :).
Ik heb er ook nog geen gekregen.. laat ff weten wat ze zeggen, dan weet ik of ik er ook nog achteraan moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:10
Ja ik ben ook erg benieuwd hoe of wat.... Heb er ook nog een toetsenbord en mini-dvi verloopje bijbesteld.... die stonden beide op 24hrs en leopard op 26 oktober.
Echter blijft het staan op: Verzendklaar 26 oktober, of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
'T wordt morgen, het was al te laat.. Ik laat het zo snel mogelijk weten als ik van de telefoon af kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nexz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:03:
'T wordt morgen, het was al te laat.. Ik laat het zo snel mogelijk weten als ik van de telefoon af kom!
Al een oplossing gevonden voor je ts? Anders kan ik het nu regelen voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
.NCK schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:03:
Ja ik ben ook erg benieuwd hoe of wat.... Heb er ook nog een toetsenbord en mini-dvi verloopje bijbesteld.... die stonden beide op 24hrs en leopard op 26 oktober.
Echter blijft het staan op: Verzendklaar 26 oktober, of iets in die richting.
Hier ook: verzenddatum 26 oktober. Hoop toch iets eerder, dan kan ik het weekend ermee aan de slag. Die Apple Store NL, en dan software, is dat echt in het buitenland of kan dat ook een distributiecentrum bij Schiphol zijn...

Dan wordt het daar verzonden vanaf de 26e. Want het is vreemd als echte Apple-dealers het wel hebben, maar Apple nog niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:41

kpr

Ik zit er ook aan te denken om langs een reseller te gaan, helaas is er geen in de buurt van Enschede. Nu vind ik zaterdagochtend bezorgen ook best, maar maandag zal toch wel irritant worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

mmhm.
De Leopard Server getting started manual is wel online, maar OS X 10.5 nog niet

(mooie handleidingen btw. Er staat echt iets in waar je wat aan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpr schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:31:
Ik zit er ook aan te denken om langs een reseller te gaan, helaas is er geen in de buurt van Enschede. Nu vind ik zaterdagochtend bezorgen ook best, maar maandag zal toch wel irritant worden....
Media Markt Enschede krijgt Leopard misschien ook op de vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
http://db.tidbits.com/article/9251

^ Dit is wel een interrestant artikel over de security van Leopard, welke volgens de auteur fors is verbetert vergelen Tiger.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:44
Laten we hopen dat die Zaterdag geleverd zal worden. Ik ga er vanuit dat ze ergens op een distributie centrum hier in Nederland op vorraad zullen liggen. Ik geloof niet dat ze echt pas op de 26ste ergens vanaf Ierland of China zullen worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ze komen waarschijnlijk via Limburg, Venray, zoals de rest van de nieuwe Apple producten.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Leopard is al gereleased in het grijze illegale circuit...maar eens uitproberen voordat ik 'm ga kopen!

(Ik moet nog wel even een dvd-dl kopen geloof ik :X )

Toch is €120 (gok ik zo) geen geld voor zo'n mooi OS!

[edit]Hmm, ze flikken het weer... $129!=!€129

[ Voor 9% gewijzigd door duderuud op 23-10-2007 22:24 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Yep, hij is gelekt. Maar uiteraard kopen we hem.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:09:
Yep, hij is gelekt. Maar uiteraard kopen we hem.
Waar dan, Usenet of Torrent?

Ach hij komt vrijdag, ik ga hem niet downloaden om hem 1 dagje eerder te kunnen installeren.
(maar draai wel al de laatste beta :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:43:
[...]

Waar dan, Usenet of Torrent?
Zulk soort vragen kun je hier beter niet vragen... tenzij je graag een OW aan je broek hebt hangen ofzo :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is toch niks illegaals aan?

Ik hoef de link niet te weten, ik vroeg me alleen af waar (op welke manier) hij gelekt zou zijn (om deze claim te verifieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Als je nu die torrent downloadt ben je wel een beetje kansloos bezig imo. Over 2 en een halve dag heb je de dvd. Tegen die tijd is die torrent ws. nog niet eens klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
En als je 'm downloadt mis je twee belangrijke dingen: een mooi doosje, en een goed gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens staat duidelijk of JDK 6 (java) nu wordt meegeleverd met Leopard (komt iig niet voor in die 300+ feature list). Apple gebruikers moeten 't nu al zeer lang met een verdomde Beta doen, nogal irritant (ik vind 't sowieso maar niets dat de Apple 'versie' altijd zwaar achterloopt op de Windows&Linux versies). Ik heb wel dit bericht gevonden op een weblog:
I prepurchased Leopard. I selected the ?chat? button during my purchase to talk to Apple Reps about Java 1.6 on Leopard. Each one spoke to a system engineer. The engineers said no information has been released yet regarding the version of Java on Leopard. However, the rep did everything she could to let me know that Java 1.6 would be available for Leopard. Two all but told me that it would be offered as a separate download much like 1.5 was offered separately when Tiger was first released. This makes sense as 1.6 sometimes breaks certain 3rd party Java Libraries and tools. So, I?d put $100 on Java 1.6 being offered as a separate download with Leopard.
Nja, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen zonder een geldige licentie een stuk software gebruiken is toch niet geen ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 02:54:
Twee dagen zonder een geldige licentie een stuk software gebruiken is toch niet geen ramp?
Geen ramp, wel zielig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:13:
En als je 'm downloadt mis je twee belangrijke dingen: een mooi doosje, en een goed gevoel :)
Voor 130 euro koop ik een hoop bier; dat is ook een erg goed gevoel. Voor een mooi doosje ga ik wel naar mijn vriendin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik ga morgenavond om 18:00 uur Leopard kopen.
Ik ben zelf wel benieuwd wat voor Features / Handigheidjes we missen zodra we hem een beetje hebben leren kennen (heb zelf wat ideeen). Misschien leuk voor een nieuwe topic?!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

fjs

PSN: ftltc

Ik heb hem ook besteld, maar betekent dat dat hij vrijdag wordt verstuurd of dat hij vrijdag wordt geleverd? Toch wel een verschil volgens mij :+

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Laatst online: 16:48
fjs schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:48:
Ik heb hem ook besteld, maar betekent dat dat hij vrijdag wordt verstuurd of dat hij vrijdag wordt geleverd? Toch wel een verschil volgens mij :+
Hij wordt pas op de 26e verstuurd. Dus misschien levering op zaterdag, maar maandag of dinsdag is waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
daarom dat ik heb gevraagd of ze vrijdag om 18:00 gelijk een copy voor mij apart willen leggen ;)
dan sta ik om 18:00 uur voor de deur, en kan ik hem dus zo meenemen.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom is dat zielig? Doet Microsoft niet hetzelfde met zijn 30 dagen activatieperiode? Ik zie hier zelf geen verschil in. Daarnaast vind ik dit nog makkelijker ook.

Hetzelfde heb ik met iLife '08 gedaan. Na de announcement van Steve heb ik hem gelijk binnen gehaald, en heb ik een reservering bij mijn lokale Mac winkel gedaan. Een paar dagen later heb ik hem opgehaald en gesealed in de kast gegooit. Het gaat mij toch enkel om de license.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

fjs

PSN: ftltc

Ik heb hem maar geannuleerd en koop hem vrijdag wel bij een reseller. Ga toch niet zo lang wachten? Ik vind dit wel een beetje raar.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

heron schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:26:
[...]

Hij wordt pas op de 26e verstuurd. Dus misschien levering op zaterdag, maar maandag of dinsdag is waarschijnlijker.
Bij de release van Tiger hadden veel mensen het doosje al op de vrijdag van de release binnen. :)

Maar ik weet niet hoe het dit keer zit. Ik ga in iedergeval langs de iFactors.

[ Voor 10% gewijzigd door daniëlpunt op 24-10-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
yesssssssssss

Afbeeldingslocatie: http://lime.quickshareit.com/share/picture1d2a37.png

Blij :)
Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.