Wat je nu doet is hetzelfde als de brandblusser onder de motorkap monteren, daar waar je de meeste kans op brand hebt. Als het fikt kun je daar dus niet meer bij en zo zie ik de situatie met die externe hd er continu aan ook. Je vangt er alleen het crashen van de hd mee op. Ik zou het dan eerder backuppen en op een andere plek bewaren. Heeft dus niks met tapes te maken in dit geval.
Euh, dat lijkt me bij uitstek de functie van een backup? Beschermen tegen fouten en calamiteiten zoals die je opnoemt. De meeste mensen zijn hun data niet kwijt omdat het huis afbrandt, maar omdat ze perongeluk een file gedelete hebben, een harde schijf die 't niet meer doet, etc. Time Machine is daar een prima hulpmiddel bij.
Voor files kwijt zijn werkt het prima, daar zeg ik ook niks over maar backuppen doe je imho niet alleen om het per ongeluk verwijderen van files tegen te gaan. Overigens is het backup media continu in de buurt van de te backuppen machine houden nou niet bepaald "beschermen tegen calamiteiten". Dat je ergens een grotere kans op hebt doet niets af aan iets wat amper kan gebeuren. Sja, je kunt uiteraard door de voorruit van de auto vliegen bij een botsing, maar hoe vaak bots je nou? Kun je netzo goed geen riem dragen. Het is maar net waar je voor kiest en waar je belang aan hecht. Ik vind het alleen geen echte backupwijze, het is meer een beschermengeltje.
Denk aan dingen als drempels. Je bent al in de stress omdat je data kwijt bent, als je dan snel je bakup medium wil halen en dan ergens over struikelt of tegen aan knalt en je dropt je externe hd dan is dat ding stuk en ben je backuploos. Nadeel aan het gebruik van hd's als backupmedium.
Leopard kan icm met een router waar een externe HDD aanhangt ook gewoon wireless backuppen, en zelf de volledige image wireless restoren.
Wat mis je nu aan backup dan?
Ik had begrepen dat die online backup mogelijkheid alleen kan icm een andere Leopard machine (hetzij server, hetzij een desktop) en niet met een router. Zou erg mooi zijn als je naar een NFS mount kunt backuppen met Time Machine.
Edit:
En hoe gaat dit in de Windows wereld?
Je hebt op je laptop een profiel, die pas gesynchroniseerd worden bij aanloggen op het netwerk.
Nope. Laptopgebruikers zijn 9 van de 10x niet op die wijze in het netwerk gehangen. Ze hebben geen roaming profile maar een gewoon profiel als ze überhaupt al in het domain zijn gehangen (meestal niet). Wat jij schetst is wat er in utopia gebeurd, niet in het Windows wereldje.
De "je moet altijd je externe HDD hebben voor 100% backup, dus dit is geen goede feature " is dus een beetje kul.
Je kan altijd nog je mega import docs/project on the move backuppen op je 30/80/160 GB iPod.
Is ook gewoon een externe drive.

Gezien de kwetsbaarheid van backups bij schokken, vallen, etc. zijn het niet zulke handige backupmedia. Ze zijn weer wel lekker goedkoop en voor de gemiddelde thuisgebruiker zal het ook wel voldoen zolang je maar weet dat als je een restore gaat doen je op moet passen voor dingen als drempels

GekkePrutser schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:03:
Je kan ook timemachine op een network drive draaien! Dus je hoeft de externe HD niet direct aan je laptop te hangen, dus je hoeft er ook niet over te struikelen
Volgens
dit artikel in elk geval:
[...]Time Machine is also designed to back up to an encrypted image for extra file security, allowing it to dump its backups on any file server.
Dat klinkt als backuppen naar een encrypted disk image die jij daarna handmatig kunt moven naar waar je maar wilt: dvd, netwerkschijf, etc. en niet zo zeer als een functie die direct naar een netwerkschijf aan het backuppen is.