[Timemachine] Sparsebundle uitlezen in Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds het mogelijk is om TimeMachine te gebruiken over een netwerkshare gebruik ik TimeMachine, dit werkt prima. Aangezien behalve mijn Macbook ik alleen maar Windows computers thuis heb staan wil ik graag de TimeMachine backupfile (een sparsebundle) uit kunnen lezen via Windows. Immers, als mijn Macbook ooit stuk raakt heb ik geen OS X machine gereed staan om de sparsebundle te mounten via OS X, ik kan dan niet 2 weken wachten op een reparatie.
Mijn vraag is dan ook: Hoe lees ik de backupfile (sparseimage) van TimeMachine uit op een Windows (of Linux) PC?

Voor de duidelijkheid, zo ziet de file eruit onder OS X:
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/tm_osx.png

En zo onder Windows:
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/tm_windows.png

TransMac gaat niet werken, deze leest enkel DMG en sparseimages uit.

Alvast bedankt :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Ben benieuwd of het mogelijk is met de tools van dit moment. Aangezien er aanpassingen op filesystem niveau zijn gedaan neem ik aan dat er op dit moment nog geen tool is die dit mogelijk maak.

Gelukkig heb ik altijd nog wel enkele macs in de buurt staan. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Datafeest schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:53:
Mijn vraag is dan ook: Hoe lees ik de backupfile (sparseimage) van TimeMachine uit op een Windows (of Linux) PC?
Door je timemachine-backupdisk aan een mac met Leopard erop te hangen en de meest recente folder naar een andere, niet-timemachine-disk te kopieeeren. Dat levert je een exacte kopie van de staat van je filesystem ten tijde van de laatste timemachine-backup op, met al je bestanden op de juiste plaats. Je kunt ook iets verder graven en bijvoorbeeld alleen Users/jouwusername kopieeren.

Als je uit het timemachine-pseudo-filesystem kopieert naar iets wat geen timemachine-disk is, resolved het filesystem alle hardlinks voor je, en eindig je met een hardlink-vrij stel files.

Verder is het, zoals al gezegd, wachten op het aanpassen van drivers om ook support voor hardlinks naar directories te krijgen. Ik verwacht het meest in dat opzicht van de hfs+-drivers voor linux, die pikken dat soort dingen veel sneller op dan mensen die geld verdienen met hun software.

I don't like facts. They have a liberal bias.