Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Kijk hier maar eens als je wilt weten hoe het ongeveer zit:
http://members.shaw.ca/halflifestory/

Het is alleen wel voor een gedeelte speculatie hoor, maar het geeft je een aardig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Laatst online: 02-04 15:24
zo dat is een mooie guide! heb hem even gelezen en heb echt weer helemaal zin om half life te gaan spelen! Dank je Hertog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vroeger had ik Half Life 2 gekocht en uitgespeeld. Laatst de Orange Box gehaald en ondertussen de game zelf, Eps 1 & 2 uitgespeeld. het blijft toch een machtige game... Ben echt benieuwd naar het vervolg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Laatst online: 02-04 15:24
Helaas dat episode 3 alweer de laatste is.. Jammer zeg, hope the saga continues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
tuurlijk maar ik hoop wel dat verhaal wat duidelijker wordt je zit nog steeds te gissen naar motiefen en een behoorlijk achtergrond verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik wil ook het volledige verhaal kennen. Maar er komt vast een Half Life 3.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 14:45
Ik meende dat Ep. 1 t/m 3 het derde deel in de Half-Life reeks vormden;

HL 3 = HL2 Ep 1 + HL2 Ep 2 + HL2 Ep 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wel raar, dat er nog steeds geen patch voor Episode Two is. Heel veel mensen hebben last van, dat de Very High instellingen niet worden onthouden. En zo zijn er nog wel wat foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Splinter Cell schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:56:
Wel raar, dat er nog steeds geen patch voor Episode Two is. Heel veel mensen hebben last van, dat de Very High instellingen niet worden onthouden. En zo zijn er nog wel wat foutjes.
Die very high instelling is allang gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Laatst online: 17-09 10:19
bij mij worden ze iig gewoon onthouden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Tijdje terug toch maar Orange Box aangeschaft, en zit nu halverwege HL2:Ep 2. Echter heb ik een paar daagjes niet gespeeld en vandaag wilde ik hem weer opstarten.

Kleine update moest ie binnenhalen en sindsdien krijg ik en HL2:Ep 2 constant een probleem wanneer ik crouch. Het lijkt wanneer ik crouch + loop, ik constant aan het 'huppelen' ben. Het gebeurd nagenoeg altijd, onafhankelijk van terrein, helling of snelheid.

Slechts één topic gevonden op steampowered die hiermee gerelateerd was:
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=625812

Het voelde als eerste aan alsof er een toets 'hing'. Dat gebeurd wel vaker met toetsenbordjes die de nodige glazen cola van dichtbij hebben gezien ;) Echter na een reboot en zelfs ander keyboard blijf het probleem zich voordoen.

Ik heb verder geen bijzondere configuratie in mijn pc liggen:
SK8N (nForce) moederbord
Athlon FX 51 Processor (Opteron PC-Variant)
Asus Ati Radeon 9800 XT

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:25
Zie ik dit goed? De hele OrangeBox te koop voor $25 op Best Buy? Jammer dat ze niet verzenden naar Europa (ik vind het toch niet onmiddelijk) ...

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

babbaloerie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:09:
[...]

Die very high instelling is allang gefixed.
Oke, da's nu opgelost. Maar ik als lichtverspreiding aanzet, onthoudt hij dat niet ;).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

jan-marten schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:50:

Hmja, strikt gezien zou het dan HL3 EP1,2,3 moeten zijn, aangezien het episodes zijn die onderdeel uitmaken van HL3, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nee als er nog een volledige half-life uitkomt, dan denk ik dat ze het HL3 gaan noemen, en geen HL4 ofzo.

• HertogJanNL
Allemaal leuk en aardig, dat de episodes HL3 zouden zijn, maar ze vormen toch echt een geheel met HL2. HL2 + episodes vormt de Combine verhaallijn. HL1 was de Xen verhaallijn. Black Mesa en de mensen die daarbij horen zijn een terugkerend element. Dus de echte HL3 zal wel een compleet nieuwe verhaallijn worden, aangezien Valve heeft gezegd dat Ep3 het einde van de combine verhaallijn zou worden.

@CU2MorO: ik heb dat probleem van jou nooit gehad, lijkt me erg vaag :-S Maarja, zelf had ik Ep2 al uitgespeeld op de dag dat hij uitkwam, dus geen tussenkomst van updates gehad.

• mace

mace

Sapere Aude

HertogJanNL schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:19:
Allemaal leuk en aardig, dat de episodes HL3 zouden zijn, maar ze vormen toch echt een geheel met HL2. HL2 + episodes vormt de Combine verhaallijn. HL1 was de Xen verhaallijn. Black Mesa en de mensen die daarbij horen zijn een terugkerend element. Dus de echte HL3 zal wel een compleet nieuwe verhaallijn worden, aangezien Valve heeft gezegd dat Ep3 het einde van de combine verhaallijn zou worden.
EP3 Einde van de combine, spannend!

Dan ga je in HL3 achter G-man en z'n matties aan ofzo? :D

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freeman werkt toch voor G-man? Waarom zou hij er achteraan moeten, of heb ik wat gemist? Ik hoop dat we in EP3 er achter komen wat Freeman in City 17 moest doen, waarom hij daar terecht gekomen is.
HL start het verhaal, het ongeluk in Black Mesa e.d. en ook het Xen verhaal. En de vortigaunts. Btw, die vortigaunts zijn best cool. ("ahh, the Freeman").

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 22-11-2007 13:43 ]

March of the Eagles

• mace

mace

Sapere Aude

Hacku schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:42:
Freeman werkt toch voor G-man? Waarom zou hij er achteraan moeten, of heb ik wat gemist? Ik hoop dat we in EP3 er achter komen wat Freeman in City 17 moest doen, waarom hij daar terecht gekomen is.
Ja, maar hij heeft niet veel keus gehad of wel?
En g-man heeft ook niet het beste met hem voor of met de mensen waar freeman om geeft
gman geeft alleen om zijn doelen, welke dat zijn is niet duidelijk, maar ik durf te wedden dat het niet veel goeds betekend voor gordon op het eind, en daarom gaat hij achter hem aan denk ik zo.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hacku schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:42:

[...]

HL start het verhaal, het ongeluk in Black Mesa e.d. en ook het Xen verhaal. En de vortigaunts. Btw, die vortigaunts zijn best cool. ("ahh, the Freeman").
Ze zeggen (wat je door hebt :P) "ahh, the Free Man". De "humans" zeggen Frieman (klinkt beide anders, wel grappig vond ik...).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

ehm ik ben even een tijdje weggeweest, maar Eps2 welke is dat ook alweer? is die pas recentelijk uit?
want de plaatjes die ik hierboven zag ken ik niet echt. maar even steam bestellen dan vanavond :)
was het nu:
HL2
HL2: ep1
HL2: ep2

iRacing Profiel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

HL2 episode 2 is inderdaad de recentste versie.
En steam is gratis, dus dat hoef je niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ik heb een heel gek probleem met mijn Epi2. Ik kom niet verder, omdat de game crashed, kom weer op de desktop uit. GCFs gechecked, alles was OK. Het spel op een andere computer geinstalleerd, hele andere hardware + drivers, zelfde savegame, crashed op PRECIES hetzelfde punt!

Ik speel nu op WinXPsp2 op een MacBook Pro 2.2, en TF2 en Portal (en Epi1) spelen perfect, zonder hikken. Epi2 tot op het moment van de crash ook.

Ik vind het zo raar, misschien kan iemand met Epi2 kijken of mijn savegame bij hem/haar ook crashed. Het is aan het begin ergens, ik loop net door die gangen met de Guardian Antlion met dat gele spul op z'n rug, wordt dan in een hok geduwd waar je door een vloer valt in een mijngang. Daar is maar 1 uitweg, namelijk door een web en dan in een... Whatever, want zo ver kom ik niet. Er ligt een dode rebel op de grond maar voordat ik daar ben, hangt het spel en ploep, de desktop.

Als iemand het even zou willen proberen, heel graag. Als de boel bij jou ook hangt, speel ik het spel gewoon opnieuw in de hoop er nu wel door te komen. Elke quicksave/autosave komt uit in die gang, is toevallig er vlak voor. Val door de vloer, loop de mijnschacht uit naar het web, en vertel me wat er gebeurt!
http://remmelt.com/media/SAVE.zip
Hoort in steamapps/jenaam/half-life 2 episode two/ep2
Vergeet natuurlijk niet je eigen savegames even te bewaren ergens!

[ Voor 0% gewijzigd door remmelt op 24-11-2007 14:51 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
jan-marten schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:50:

Nee Gabe Newell heeft een paar weken terug aangekondigt dat Episode 3 waarschijnlijk de laatste episode is aangezien het ontwikkelen van episodes voor Half-Life ze langer kost dan gedacht en dat de game erna dus gewoon weer Half-Life 3 zal zijn.

Maar eerst gaan ze aan de slag met de multicore versies van CS, DoDS etc.
MaCe1337 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:45:
[...]

Ja, maar hij heeft niet veel keus gehad of wel?
En g-man heeft ook niet het beste met hem voor of met de mensen waar freeman om geeft
gman geeft alleen om zijn doelen, welke dat zijn is niet duidelijk, maar ik durf te wedden dat het niet veel goeds betekend voor gordon op het eind, en daarom gaat hij achter hem aan denk ik zo.
De rol van de G-man is helemal niet duidelijk, het kan zijn dat ie de combine steund maar ook dat ie er tegen vecht, het enige dat je van hem weet is dat ie probeert de sterkere mensen aan de kant van de mens in leven te houden door ze steeds te redden. (Gordon, Adrian, Barney, Alyx en Eli)

[ Voor 3% gewijzigd door 1shot1kill op 24-11-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Nou, laat maar. Ik ben er voorbij gelopen met noclip, dat ging wel en toen kon ik ook verder spelen, maar dan komt het filmpje met de gman en daar crashed 'ie ook middenin.

Wat een teleurstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net Half-Life 2 uitgespeeld. Goed spel maar helaas wel aan de korte kant. Ga nu beginnen met episode 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
magnifor schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:34:
Net Half-Life 2 uitgespeeld. Goed spel maar helaas wel aan de korte kant. Ga nu beginnen met episode 1. :)
Als je Half Life 2 al aan de korte kant vind dan hou ik mijn hart vast voor je oordeel over Episode 1 en Episode 2. :P
HertogJanNL schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:19:
Dus de echte HL3 zal wel een compleet nieuwe verhaallijn worden, aangezien Valve heeft gezegd dat Ep3 het einde van de combine verhaallijn zou worden.
Ik mag dan hopen dat ze EP3 flink lang maken, want ik vind het een beetje onrealistisch als de Combine nu ineens verslagen zou worden. Zo'n machtige organisatie in 6 uur spelen om zeep helpen vind ik niet echt logisch in de oren klinken. Ik hoop nog minstens op een flinke slag terug van de Combine. :)

[ Voor 45% gewijzigd door SVDT op 25-11-2007 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SVDT schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:32:
[...]
Als je Half Life 2 al aan de korte kant vind dan hou ik mijn hart vast voor je oordeel over Episode 1 en Episode 2. :P
Ik weet het, maar heb het gevoel dat HL1 langer was. :)

Ik weet dat de episodes korter zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:46
1shot1kill schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:46:
Nee Gabe Newell heeft een paar weken terug aangekondigt dat Episode 3 waarschijnlijk de laatste episode is aangezien het ontwikkelen van episodes voor Half-Life ze langer kost dan gedacht en dat de game erna dus gewoon weer Half-Life 3 zal zijn.
Heb je een link naar je bron? In dit interview met Gabe Newell wordt gesproken over de drie episodes die samen Half-Life 3 vormen. Heb nog niet ergens gelezen dat ze de volgende game na Episode Three toch maar HL3 noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik ben ook voor het eerst met het uitspelen van HL2 bezig. Ik heb het spel gekregen via de coupon bij mijn 9800Pro, dus het ligt er al een tijdje ;)

Zelf zit ik nu op 70% van het spel en het voelt voor mij ook korter aan dan HL1 (heb gespiekt hoeveel levels er zijn). Bovendien vind ik de gevechten minder frantic, het is veel lopen, rijden en puzzelen en dan wat schieten. Wel vind ik het spel grafisch prachtig; niet zo zeer de effecten als wel het ontwerp van de levels en de omgeving. Zeer atmosferisch :)

Hoe verhouden de episodes zich in lengte tot HL2? Ik vond OpFor een zeer ruime expansion voor HL, zeker zijn geld waard. Blue Shift daarentegen was voor de 50 gulden die ik ervoor lapte gewoon een enorme rip-off, daar zat misschien anderhalf uur spelplezier in.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
remmelt schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:38:
Ik heb een heel gek probleem met mijn Epi2. Ik kom niet verder, omdat de game crashed, kom weer op de desktop uit. GCFs gechecked, alles was OK. Het spel op een andere computer geinstalleerd, hele andere hardware + drivers, zelfde savegame, crashed op PRECIES hetzelfde punt!

Ik speel nu op WinXPsp2 op een MacBook Pro 2.2, en TF2 en Portal (en Epi1) spelen perfect, zonder hikken. Epi2 tot op het moment van de crash ook.

Ik vind het zo raar, misschien kan iemand met Epi2 kijken of mijn savegame bij hem/haar ook crashed. Het is aan het begin ergens, ik loop net door die gangen met de Guardian Antlion met dat gele spul op z'n rug, wordt dan in een hok geduwd waar je door een vloer valt in een mijngang. Daar is maar 1 uitweg, namelijk door een web en dan in een... Whatever, want zo ver kom ik niet. Er ligt een dode rebel op de grond maar voordat ik daar ben, hangt het spel en ploep, de desktop.

Als iemand het even zou willen proberen, heel graag. Als de boel bij jou ook hangt, speel ik het spel gewoon opnieuw in de hoop er nu wel door te komen. Elke quicksave/autosave komt uit in die gang, is toevallig er vlak voor. Val door de vloer, loop de mijnschacht uit naar het web, en vertel me wat er gebeurt!
http://remmelt.com/media/SAVE.zip
Hoort in steamapps/jenaam/half-life 2 episode two/ep2
Vergeet natuurlijk niet je eigen savegames even te bewaren ergens!
Ik heb exact hetzelfde op exact hetzelfde punt! Dus je bent niet de enige :)
Vaag, nog even verder zoeken of er wat over te vinden is.

[edit]
Iets gevonden op andere fora:
I FIXED IT!!!! I read on another forum that its a bug in the game and for some people in order to get past this point, you have to face away from the corridor and sidestep leftwards without lookijg ahead while crouching. It worked for me to. WOOPIE!!
en
actually that worked. shoot the web from a distance, then stand on the track, then face to the wall on the right, then face down, crouch, and strafe left until you are a good distance away from the web, if you face it once you are past and you are too close, the game will crash. clearly there were some bugged textures which cause a crash when the screen is anywhere near it.
Ik ga het even proberen.

[edit 2]
DAMN! Ik krijg het niet voor elkaar, zelfs met bovenstaande tips crasht het spel.
Word wel gestoord van elke keer opnieuw spel starten en laden.

[edit3]
Tis gelukt door een noclip cheat te gebruiken, om het bewuste punt heen te lopen en de noclip weer uit te zetten. Lekker verder spelen nu!

[ Voor 23% gewijzigd door Syntagma op 25-11-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
SVDT schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:32:
[...]

[...]
Ik mag dan hopen dat ze EP3 flink lang maken, want ik vind het een beetje onrealistisch als de Combine nu ineens verslagen zou worden. Zo'n machtige organisatie in 6 uur spelen om zeep helpen vind ik niet echt logisch in de oren klinken. Ik hoop nog minstens op een flinke slag terug van de Combine. :)
Episode 2 niet gespeeld?

spoiler:
Want als je dat verhaal volgt zou het niet zo gek zijn dat de combine gauw verslagen word. Ze hebben sinds Half-Life 2 te maken met rebellen en die reinforcements die ze nodig hadden om dat de kop in te drukken zijn in Episode 2 dus gestopt. Bovendien is het erg waarschijnlijk dat in episode 3 er technology bij komt van Aperture Science (van Portal) dus dan zijn de rebellen nog sterker.
D. Ninjai schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:48:
[...]

Heb je een link naar je bron? In dit interview met Gabe Newell wordt gesproken over de drie episodes die samen Half-Life 3 vormen. Heb nog niet ergens gelezen dat ze de volgende game na Episode Three toch maar HL3 noemen.
Nee, is al weer een paar maanden geleden dus die link heb ik niet meer, maar dat interview van jou is al behoorlijk oud dus daar zou ik geen aandacht meer aan gesteden.

Ik heb wel even snel dit gevonden maar hier staat het niet volledig. http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=172604

Maar het is gewoon common sense ook, de games heten niet Half-Life 3 Episode x maar Half-Life 2 Episode x. Het is waar dat in plaats van Half-Life 3 ze eerst met die episodes zijn begonnen maar dat betekend niet dat ze Episode 3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
spoiler:
Ik heb EP2 wel gespeeld en inderdaad daar heb je met het lanceren van de satelliet voorkomen dat de superportal zich kon openen. Maar ik vind dat te eenvoudig eigenlijk. Gezien de lijn van het verhaal (de Combine heeft de superportal en de citadel nodig om de troepen op aarde aan te sturen) zal die strijd niet meer op aarde plaatsvinden maar na 4 afleveringen vechten wil ik toch uiteindelijk weten wie of wat de Combine is en deze verslaan in een direct gevecht en niet mee een of ander superwapen van Aperture Science vanaf de Borealis. Noeste strijd van minstens de lengte van Half Life 1 dus. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SVDT op 25-11-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Syntagma schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:00:
Ik heb exact hetzelfde op exact hetzelfde punt! Dus je bent niet de enige :)
Vaag, nog even verder zoeken of er wat over te vinden is.

[edit3]
Tis gelukt door een noclip cheat te gebruiken, om het bewuste punt heen te lopen en de noclip weer uit te zetten. Lekker verder spelen nu!
Jep, noclip had ik ook geprobeerd! Ik blij! Jammergenoeg duurde dat niet lang: daarna komt die
spoiler:
cutscene met de G-man, terwijl Alyx wordt gehealed door de vortigaunts
en precies in die cutscene crasht het spel weer, telkens weer op hetzelfde punt, direct na het woord "quelled". Ik heb een support ticket opengemaakt bij Valve, hopen dat dat wat wordt.

Toch wel een beetje jammer, ik had er echt zin in! In ieder geval bedankt voor de moeite. Waar had je dat andere forum gevonden? Hoe heb je gezocht? Als ik doe: halflife episode two crash problem oid in google komen er alleen maar reviews.

[edit] Ah. En als je op crashING zoekt, komen er wel hits. Goed dan! Sodeju, mensen hebben op precies hetzelfde punt hetzelfde probleem. Dat is goed nieuws, lijkt me.
http://forumplanet.gamesp...ts/b48793/19563908/p1/?24

[ Voor 10% gewijzigd door remmelt op 25-11-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
remmelt schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:24:
[...]

Jep, noclip had ik ook geprobeerd! Ik blij! Jammergenoeg duurde dat niet lang: daarna komt die
spoiler:
cutscene met de G-man, terwijl Alyx wordt gehealed door de vortigaunts
en precies in die cutscene crasht het spel weer, telkens weer op hetzelfde punt, direct na het woord "quelled". Ik heb een support ticket opengemaakt bij Valve, hopen dat dat wat wordt.

Toch wel een beetje jammer, ik had er echt zin in! In ieder geval bedankt voor de moeite. Waar had je dat andere forum gevonden? Hoe heb je gezocht? Als ik doe: halflife episode two crash problem oid in google komen er alleen maar reviews.

[edit] Ah. En als je op crashING zoekt, komen er wel hits. Goed dan! Sodeju, mensen hebben op precies hetzelfde punt hetzelfde probleem. Dat is goed nieuws, lijkt me.
http://forumplanet.gamesp...ts/b48793/19563908/p1/?24
Ik heb gegoogled op 'Half Life 2 episode 2 guardian crash' :)
Bij mij levert de cutscene met
spoiler:
G-man
geen problemen op, dus het lijkt toch niet bij iedereen hetzelfde te gaan.. Ben nu aangekomen op het punt waar
spoiler:
allemaal dode soldaten en combine liggen en dat je een werkende auto moet gaan regelen die op een brug staat
. Geen problemen meer gehad na die ene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Ik zit nou toch bij een irritant stuk bij Episode 1.

spoiler:
Nadat je met Alyx uit de trein komt moet je door een soort van ondergrondse parkeergarage. Op een gegeven moment zitten daar 5/6 holes voor Ant Lions. Dan moet je naar boven klimmen en is daar een hek wat je open moet draaien, enige nadeel is dat die Ant Lions maar blijven komen en ik niet fatsoenlijk dat hek open kan draaien zonder in mijn rug aangevallen te worden door zo'n vies beest. Dus ja... Help!! :')

edit:
spoiler:
Misschien eens auto's op die gaten gaan gooien, dat schijnt te werken :X .

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 26-11-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
JanW schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:10:
Ik zit nou toch bij een irritant stuk bij Episode 1.

spoiler:
Nadat je met Alyx uit de trein komt moet je door een soort van ondergrondse parkeergarage. Op een gegeven moment zitten daar 5/6 holes voor Ant Lions. Dan moet je naar boven klimmen en is daar een hek wat je open moet draaien, enige nadeel is dat die Ant Lions maar blijven komen en ik niet fatsoenlijk dat hek open kan draaien zonder in mijn rug aangevallen te worden door zo'n vies beest. Dus ja... Help!! :')
spoiler:
Ik dacht dat je met je Gravity-Gun auto's op die gaten moest schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Surgue schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:15:
[...]

spoiler:
Ik dacht dat je met je Gravity-Gun auto's op die gaten moest schieten ;)
Klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 17:06

Minkie

Groazers Unite.

Ik heb laatst ook Ep1 uitgespeeld en ben nu bezig met Ep2, maar ik vind het totaal niet boeiend.
Het is allemaal meer van hetzelfde.

spoiler:
In EP1 heb je op het laatst dat je 5 x ofzo heen en weer moet lopen met civilians om ze naar de trein te brengen. En in EP2 heb je dat je ik weet niet hoeveel striders moet neerhalen met die ballen. Ik werd er iig een btje zat van. Het is net alsof ze geen inspiratie meer hadden. Naja, volgens mij heb ik EP2 bijna uitgespeeld als je die striders down hebt? Nog even volhouden dus :P

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 14:45
^ Dat was nou juist een leuk stukkie. Lekker met je kar tegen die hunters aan raggen en dan de strider tegen de vlakte aan knallen (booom). Het is alleen een beetje hectisch en je kar is voor geen meter te besturen wat wat frustrerend kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

spoiler:
Ik vond het strider assault deel van het spel toch wel leuk om te doen, wel ingenieus bedacht dat je een bom op die dingen moet gooien en daarna moet neerschieten. Eigenlijk is de assault zelfs nog wat te makkelijk. (Waarom geen 5 hunters bij elke strider?) Ook leuk om te ervaren dat de hunter AI af en toe op het laatste moment opzij springt om de auto te ontwijken. Helaas deden ze dit niet altijd...)

Moet wel zeggen dat ik door het eind van Ep2 HEEL veel zin krijg in Ep3 met de Borealis(?). Ik vraag me serieus af hoe 'we' straks die Combine Advisors moeten aanpakken, want die zijn volgens mij niet met een shotgun neer te halen.

En dan natuurlijk ook nog de waterlanders van Miss Vance... want tsja, pappa was toch volgens mij echt dood.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Dat eindgevecht kostte mij best wel veel moeite, werd af en toe erg irritant. Maarja, toen wist ik nog niet dat de pulserifle secondary fire heel goed tegen hunters werkt. En een FPS van 10 wil ook niet echt helpen in zulke hectische gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

HertogJanNL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:31:
Dat eindgevecht kostte mij best wel veel moeite, werd af en toe erg irritant. Maarja, toen wist ik nog niet dat de pulserifle secondary fire heel goed tegen hunters werkt. En een FPS van 10 wil ook niet echt helpen in zulke hectische gevechten.
Haha, minder geld aan bier uitgeven en een betere videokaart kopen. :P

En die pulserifle is errug handig tegen hunters, maar je kan maar 3 van die granaten bij je dragen dus dat is niet echt handig als je 5 of meer hunters moet afmaken. De flechettes die ze zelf afschieten (die ontploffende pijlen) hebben hetzelfde effect als je het goed timed. Je moet ze op een boomstam laten schieten en dan die weer terugschieten als de bommetjes bijna afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Oe! Steam Engine update, die specifiek crashes in This Vortal Coil verhelpt! Nou, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dat laatste stuk in Episode 2 vond ik juist het leukste van de 2 episodes, vooral omdat je zoveel vrijheid hebt daar.
SVDT schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:55:
[...]

spoiler:
Ik heb EP2 wel gespeeld en inderdaad daar heb je met het lanceren van de satelliet voorkomen dat de superportal zich kon openen. Maar ik vind dat te eenvoudig eigenlijk. Gezien de lijn van het verhaal (de Combine heeft de superportal en de citadel nodig om de troepen op aarde aan te sturen) zal die strijd niet meer op aarde plaatsvinden maar na 4 afleveringen vechten wil ik toch uiteindelijk weten wie of wat de Combine is en deze verslaan in een direct gevecht en niet mee een of ander superwapen van Aperture Science vanaf de Borealis. Noeste strijd van minstens de lengte van Half Life 1 dus. ;)
spoiler:
Wat doe technology gaat zijn weet je natuurlijk nog niet. Maar wat de combine is word al een beetje uitgelegt in HL2, het komt er gewoon op neer dat met het openen van het portaal in Black Mesa de combine uit een andere dimensie kans heeft gezien een groter portaal te openen en hun troepen naar de HL2 dimensie te sturen, nadat de bevolking begon terug te vechten in HL 2 hadden ze versterkingen nodig en die heb je dus gestopt in Episode 2. Er kan in episode 3 nog vanalles gebeuren, beetje onzin om daar over te discusseren. Maar ik hoop toch dat het niet allemaal om de combine gaat draaien maar om andere dingen zoals the g-man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Hoera!!! Na de update kan ik weer verder spelen!

• remmelt
Tjesus, ik ben nu bij
spoiler:
de strider-aanval op White Forrest. Ik speel op hard, en ze menen het wel zeg, dat is geen makkie. Leuk, die hunters uitschakelen met de 2nd fire van de pulse rifle, maar eh, moet je er wel ammo voor vinden.... Vlak daarvoor komen Eli en Alyx weer bij elkaar en heb ik in z'n kantoortje rondgeneusd. Daar hangt een foto van Black Mesa personeel met Gordon en Eli en iedereen erop en een hoofd is weggekrast en doorgekruist. Zal de Gman dan wel zijn, vond het creepy!

• HertogJanNL
spoiler:
Dat uitgekraste hoofd is waarschijnlijk van Dr. Breen, de administrator die is overgelopen. De G-Man was volgens mij niet van Black Mesa en was daar alleen om Gordon (en Adrian) in de gaten te houden.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55

The Zep Man

🏴‍☠️

HertogJanNL schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:45:
spoiler:
Dat uitgekraste hoofd is waarschijnlijk van Dr. Breen, de administrator die is overgelopen. De G-Man was volgens mij niet van Black Mesa en was daar alleen om Gordon (en Adrian) in de gaten te houden.
spoiler:
De G-Man verzorgde ook het testmonster van Xen dat gebruikt werd door Gordon Freeman aan het begin van Half-Life 1. Hij staat op dat moment zelfs naast Eli. Dat is het moment waarop hij voor het eerst zegt 'Prepare for unforeseen consequences'. Niet dat je van deze interactie ook maar iets ziet in Half-Life 1. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

remmelt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:23:
Tjesus, ik ben nu bij
spoiler:
de strider-aanval op White Forrest. Ik speel op hard, en ze menen het wel zeg, dat is geen makkie. Leuk, die hunters uitschakelen met de 2nd fire van de pulse rifle, maar eh, moet je er wel ammo voor vinden.... Vlak daarvoor komen Eli en Alyx weer bij elkaar en heb ik in z'n kantoortje rondgeneusd. Daar hangt een foto van Black Mesa personeel met Gordon en Eli en iedereen erop en een hoofd is weggekrast en doorgekruist. Zal de Gman dan wel zijn, vond het creepy!
Gebruik je auto om de hunters plat te rijden :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• remmelt
Dat probeer ik (wat een monster, die auto, geniaal) maar ze bewegen! De rotzakken!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Minkie schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:46:
Ik heb laatst ook Ep1 uitgespeeld en ben nu bezig met Ep2, maar ik vind het totaal niet boeiend.
Het is allemaal meer van hetzelfde.
Ik vind Half Life 2, ep 1 + 2 juist erg leuk. Komt ook een beetje door Alyx Vance. Wat is er nou leuker dan zo'n knappe griet die de hele tijd tegen je opkijkt en maar niet van je af te slaan is? :P Afgezien daarvan, lol, ik vind het wel wat dat je met zijn twee-en op pad gaat, en dat ze je bij alles aanmoedigt en zo. Nee, Crysis gaat er nog eerder af bij mij dan Half Life 2, ep 1 + 2.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• remmelt
Alyx is goed ja. Wat ik vooral tof vind is dat ze best wel d'r mannetje weet te staan, veel andere spellen hebben NPCs die echt niet te pruimen zijn of wapens hebben met de kracht van een proppenschieter. Bovendien gaat ze uit de weg wanneer je er langs moet.
Aan het begin van epi1 heb je zelf alleen maar de gravity gun en dan blijf ik altijd lekker achter m'n meisje staan.
Alyx schiet raak. Alyx rockt nogal.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
remmelt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:23:
Tjesus, ik ben nu bij
spoiler:
Ik sta idd niet meer op die foto :(

;)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
remmelt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:13:
Alyx schiet raak. Alyx rockt nogal.
Alyx kan niet dood! :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Onwaar.

Ze kan wel zeker dood. Zet maar een paar explosieve vaten naast haar neer en blaas die op met een handgranaat.

Haar health regenereert wel snel, overigens.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
The Zep Man schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:09:
[...]
Onwaar.

Ze kan wel zeker dood. Zet maar een paar explosieve vaten naast haar neer en blaas die op met een handgranaat.

Haar health regenereert wel snel, overigens.
Dan maar in overdrachtelijke zin: Alyx kan niet dood!

Alyx sooo rocks!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Gruwelijk einde van Ep2 zeg! Kan niet wachten op Ep3 :)

Al wat meer bekend over release data ofzo? Kan er vrij weinig over vinden eigenlijk

@ hieronder; yup ;)

[ Voor 94% gewijzigd door TommyGun op 29-11-2007 18:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Bramm
  • Laatst online: 17-09 10:19
edit: je had 't al door ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Bramm op 29-11-2007 18:43 ]

• Minkie

Minkie

Groazers Unite.

Ik heb EP2 nu ook uitgespeeld. Wat een mega kut einde hahaha.
spoiler:
Ik moest nog 2 striders die beide bijna bij de raketsilo waren whehehe. Toen ik de 1ste neer had, had ik max nog 15 seconden om zo'n stickiebom te pakken, af te vuren en dat ding raak schieten voor die striders op de silo schoot :')
Was echt panieken. Iedere x als ik een stickiebom pakte en me omdraaide dan schoot een hunter op mij met pijltjes en ging die bom ook af...
En die hunters eerst omleggen was geen optie omdat ik daar geen tijd voor had.
Maar gelukkig heb ik het kunnen halen :D

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Minkie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:43:
Ik heb EP2 nu ook uitgespeeld. Wat een mega kut einde hahaha.
spoiler:
Ik moest nog 2 striders die beide bijna bij de raketsilo waren whehehe. Toen ik de 1ste neer had, had ik max nog 15 seconden om zo'n stickiebom te pakken, af te vuren en dat ding raak schieten voor die striders op de silo schoot :')
Was echt panieken. Iedere x als ik een stickiebom pakte en me omdraaide dan schoot een hunter op mij met pijltjes en ging die bom ook af...
En die hunters eerst omleggen was geen optie omdat ik daar geen tijd voor had.
Maar gelukkig heb ik het kunnen halen :D
Moet je nagaan, er is een achievement om in dat laatste level geen enkel gebouw te laten instorten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
spoiler:
Ja dat vond ik ook nogal hard. Ik had dat achievement gezien en maakte me al helemaal klaar om geen gebouw op te geven. Paar striders afschieten, moet te doen zijn! Jammergenoeg waren er een paar hunters die daar heel anders over dachten. Meteen de sawmill aan barrels... Toch wel het stuk waar ik het vaakst dood was. De tip om met m'n auto over die hunters te rijden was overigens wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
spoiler:
Sommige hunters zijn alleen wel lastig omdat ze behoorlijk goed zijn in ontwijken. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik ben ook even weer Half-Life 2 aan het spelen.

Ik had eerst een illegale kopie, maar toen heb ik later danzkij een tweaker de originele gekregen. maar hetzelfde "probleem" blijft:

In de buitenwerelden met helikopter e.d. om je heen, haal ik maar rond de 15fps.

Specs:
Win XP Pro SP2
1024MB DDR2 RAM
Intel Celeron D, 2.8
GeForce 7600GS

Ook al zet ik alles op 640*480 met alles op het allerlelijkst, het blijft net zo laag qua fps. Dit lijkt mij een CPU probleem, maar is de Celeron D dan zo slecht voor games? HL2 recommend mijzelf veel hoger, maar dat komt geloof ik door m'n videokaart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Heb een tijdje met ongeveer hetzelfde gespeeld, en dan kwam ik toch een stuk hoger, zelfs met een minder zware videokaart. (Geforce 6600.) Weet niet hoeveel zwaarder een Athlon 3000+ op stock snelheden is, niet veel IMO. X-Bit labs zegt wel dat HL2 nogal CPU dependent is, maar dat je zulke belabberde prestaties hebt lijkt me niet te kloppen.
Quote van X-Bit labs:
The developer of Half-Life 2 game, valve Software recommends using a CPU supporting at least 2.4GHz actual clock frequency (over 2400+ performance rating). However, according to our experience, this game has already proven to be very CPU-dependent, so any additional MHz above the recommended 2400 will definitely work for the best.

[ Voor 35% gewijzigd door Fl4pp13 op 01-12-2007 15:39 . Reden: Wel quote markers goed neerzetten :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Nou, ik heb precies dezelfde setup, maar dan ipv een 2.8 celeron een 3800+ x2. Het loopt bij mij hartstikke soepel, meestal zo'n 40/50 fps.

Ik denk ook dat het je cpu.

Doe anders ook eens de Lost Coast video stress test, kijken wat daar uit komt rollen. Kunnen we ff vergelijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Yonni op 01-12-2007 16:27 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Lost Coast heb ik helaas niet. Ik kreeg HL2 + EP1 van iemand met orange box, dus heb alleen HL2 SP

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

MsG schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:50:
Lost Coast heb ik helaas niet. Ik kreeg HL2 + EP1 van iemand met orange box, dus heb alleen HL2 SP
Lost Coast is volgens mij beschikbaar voor iederéén die Half-Life 2 heeft.

steam://install/340 even copypasten in je browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Neup, kost me 10 eu helaas :) nou ja dan download ik die bench wel ff op een andere manier.

Hl2 die bij Orange zit is een andere HL2 package dan de HL2 in het begin met LC erbij enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
MsG schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:44:
Neup, kost me 10 eu helaas :) nou ja dan download ik die bench wel ff op een andere manier.

Hl2 die bij Orange zit is een andere HL2 package dan de HL2 in het begin met LC erbij enzo.
Weet niet of de actie nog steeds geld, maar tijdje terug was HL2DM + lost coast gratis voor ati eigenaren. Mocht je zelf geen ati hebben, kun je natuurlijk altijd proberen bij een vriend met een ati in te loggen met je account ;) http://www.steampowered.com/ati_offer1a/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

:P is die actie dan niet een soort live iets die je huidige graka op de betreffende PC uitleest? Maar het klinkt inderdaad best een goed idee. Ik ga het proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
punisher007 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:31:
[...]

Weet niet of de actie nog steeds geld, maar tijdje terug was HL2DM + lost coast gratis voor ati eigenaren. Mocht je zelf geen ati hebben, kun je natuurlijk altijd proberen bij een vriend met een ati in te loggen met je account ;) http://www.steampowered.com/ati_offer1a/
Niet alleen voor de ATi eigenaren, maar voor iedereen met de bronze, silver, gold of collectors edition.

Bij een vriend inloggen met een ATi kaart heeft geen zin. Aangezien HL2DM aan zijn account zit gekoppeld.
Dat hij een ATi kaart heeft, dat is helemaal niet relevant. Behalve dat hij HL2-bronze bij de aanschaf ervan heeft gekregen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroen O op 02-12-2007 21:13 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Zo zo wat een heerlijkheid weer. Net EP2 gestart met spelen en ik zit er weer helemaal in.
Ik doe het rustig aan, geniet ik langer ;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Jeroen O schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:11:
[...]

Niet alleen voor de ATi eigenaren, maar voor iedereen met de bronze, silver, gold of collectors edition.

Bij een vriend inloggen met een ATi kaart heeft geen zin. Aangezien HL2DM aan zijn account zit gekoppeld.
Dat hij een ATi kaart heeft, dat is helemaal niet relevant. Behalve dat hij HL2-bronze bij de aanschaf ervan heeft gekregen.
Volgens mij is het voor elke ati kaart hoor. Die kameraad met een ATI heeft gewoon een kant en klare pc gekocht zonder enige coupon hoor, ook HL2 heeft hij niet, maar nu dus enkel Hl2DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

zoiets zat ook bij mijn graka. kreeg ik HL2:DM en lost coast. via deze link. Zal vast ook wel werken voor andere kaarten :P (moet beter lezen, hij staat boven ook al vermeld)

Na een herinstalatie van m'n pc doet HL het weer. :) Nu bedacht ik me ineens, waar krijg je die blauwe gravgun in EP:2? die ben ik nog niet tegen gekomen. Of zit die er helemaal niet in?

[ Voor 43% gewijzigd door Borgoth op 03-12-2007 16:11 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
spoiler:
Die zit er niet in. Maar je krijgt wel even een ander speeltje, wat ik eigenlijk niet echt een nieuw wapen vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik loop wat achter :)

Na drie jaar eindelijk HL2 uitgespeeld, en het was toch wel een goede game, maar zeker niet zo goed als het origineel. Ik twijfel erg of ik Ep 2 en 3 wil spelen; financieel is het het meest aantrekkelijk om de Orange Box te kopen denk ik, maar Portal en TF2 interesseren me niet zo... de eps los kopen is gewoon dom.

Daarbij draait The Lost Coast niet echt lekker op mijn PC (zie specs), dus het zal redelijke frustrerend zijn. Beter wachten tot er nieuwe hardware staat :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-12-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

hmm, stomme Alyx :(
[spoiler weg gehaald, is al opgelost]

probleem 2:
ze wil me niet meer volgen...

[ Voor 78% gewijzigd door Borgoth op 03-12-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Dr. Strangelove schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:12:
Ik loop wat achter :)

Na drie jaar eindelijk HL2 uitgespeeld, en het was toch wel een goede game, maar zeker niet zo goed als het origineel. Ik twijfel erg of ik Ep 2 en 3 wil spelen; financieel is het het meest aantrekkelijk om de Orange Box te kopen denk ik, maar Portal en TF2 interesseren me niet zo... de eps los kopen is gewoon dom.

Daarbij draait The Lost Coast niet echt lekker op mijn PC (zie specs), dus het zal redelijke frustrerend zijn. Beter wachten tot er nieuwe hardware staat :)
Je hebt een betere PC dan ik (2700+ en 4200Ti 128MB AGP8X), dus het kan wel hoor :) Maarja, het is even wennen om games op 20-30fps te spelen ;) Hoe dan ook, Portal en TF2 zijn geweldige spellen waarmee ik me prima heb vermaakt, meer dan met de episodes eigenlijk.

Ben het wel met je eens dat HL leuker was dan HL2. Maar misschien mis ik het claustrofobische van Black Mesa gewoon, van mij hoeven er geen voertuigen in een game te zitten om leuk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
HertogJanNL schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:47:
[...]

Je hebt een betere PC dan ik (2700+ en 4200Ti 128MB AGP8X), dus het kan wel hoor :) Maarja, het is even wennen om games op 20-30fps te spelen ;) Hoe dan ook, Portal en TF2 zijn geweldige spellen waarmee ik me prima heb vermaakt, meer dan met de episodes eigenlijk.

Ben het wel met je eens dat HL leuker was dan HL2. Maar misschien mis ik het claustrofobische van Black Mesa gewoon, van mij hoeven er geen voertuigen in een game te zitten om leuk te zijn...
Op jouw PC zal je videokaart de HDR effecten niet kunnen weergeven waardoor de belasting veel lager komt te liggen. Die ondersteunt mijn videokaart dus wel maar ik denk dat mijn CPU de boel teveel tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Even een vraag van mij over Ep2.
Hopen dat iemand een goed idee heeft.

spoiler:
Ik ben al verder

[ Voor 69% gewijzigd door Daywalk3r op 03-12-2007 20:30 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maar goed dat je dat ook spoilert :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

heb ep2 uit :D :(

Aan de ene kant vind ik het wel leuk dat ik hem uit heb kunnen spelen, maar aan de andere kant wil ik verder.

spoiler: eide
Wel leuk met die bom dingen. Zeker els je hem dan van tig meter met een colt raakt. :+ Heb van het laatse gedeelte een klein filmpje (2.8Gb total :| ) gemaakt. Mischien dalijk even uplaoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

MrVegeta schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:30:
Maar goed dat je dat ook spoilert :Y)
Eerst wou ik dat niet doen.. Maar ik dacht.. van ach.. kan ze er wel even in laten tuine ook :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Ik speel Episode 2 ook met veel plezier :) Alleen kom ik niet verder, het spel crasht altijd op hetzelfde punt :(

spoiler:
Nadat ik de deur van de silo gesloten heb komen Alex en zo'n vortigon naar binnen lopen. Op het moment dat ik naar ze toe loop wordt er blijkbaar nieuwe content geladen.

Ik ga dan terug naar Windows met de mededeling 'hl2.exe' werkt niet meer. Dit heb ik ook gehad met Team Fortress 2. Ik kan dus niet verder spelen! Ik hebv oor de zekerheid ook alle grafische meuk eens een keer op low gezet, maar dat maakte ook niet uit. Iemand een idee?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Draai je veel achtergrond apps? Ik heb zelf nergens last mee. er word ook niks geladen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Heb ik eerder ook last van gehad, kwam steeds niet verder op een punt. Toen kwam Valve met een update en toen werkte het weer.... Zoek ook even in deze thread naar oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
remmelt schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:51:
Heb ik eerder ook last van gehad, kwam steeds niet verder op een punt. Toen kwam Valve met een update en toen werkte het weer.... Zoek ook even in deze thread naar oplossingen.
Ik heb voor Episode 2 helaas nog geen updates gezien via Steam :(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

net uit verveling EP1 nog uitgespeeld. :P Jammer dat je die geupgrade gravgun niet voor altijd houd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:26:
[...]

Ik heb voor Episode 2 helaas nog geen updates gezien via Steam :(
http://steampowered.com/v...p?area=news&id=1329&cc=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

lol, heb een combine aan z'n been op de muur gepint :P

Afbeeldingslocatie: http://s209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_pindown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Borgoth schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:37:
lol, heb een combine aan z'n been op de muur gepint :P

[afbeelding]
Dat stuk is echt makkelijk als je weet hoe je hem moet spelen.

spoiler:
Je kan voorkomen dat die 1e trein naar beneden crasht na de eerste run door heel voorzichtig om het hoekje die combine in het raam te snipen. Hij kan dan niet meer op de trein schieten als jij de hoek om komt. Dit maakt de trip voor de vluchtelingen een stuk makkelijker.

Voor de rest de ongelimiteerde voorraad raketten gebruiken om de combine op afstand af te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie

Minkie

Groazers Unite.

Wel erg dat je hem op Nederlandse taal hebt staan :P
Staat voor geen meter die hud zo hahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ja dat kan ik ook niet uitstaan, nederlands is altijd zo slecht gedaan. (als het al goed kan) Heb ook een keer Battlefield 2 per ongeluk in het Nederlands geinstalleerd, wat een horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie

Minkie

Groazers Unite.

Je kan je steam toch instellen op engels? Als het goed is heb je je spellen dan ook in het engels.
Heb steam hier een keer voor de grap op NL gezet. Je lacht je slap met CSS :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Ik irriteer me er ook mateloos aan. Het is bij mij dus op geen enkele mogelijkheid in te stellen op engels... wat ik ook probeer, hij blijft terug gaan naar nederlands. Het gekke is dat ik een engelse windows heb. :?

Hoe de f*ck komt hij op het woord hulptroepen? Het is m'n aux power! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik kreeg deze pic net doorgestuurd van een vriend op MSN:

Afbeeldingslocatie: http://www.highjumpers.de/anders/gman/freeman_gman3.jpg

hmmm... :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vanitas schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:14:
Ik kreeg deze pic net doorgestuurd van een vriend op MSN:

[afbeelding]

hmmm... :P
Nee, nee nee nee nee neeeeeeeeee!

Waarom denken mensen dat nou steeds. :P

G-man is niet gordon uit de toekomst, dat heeft de schrijver al verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:16:
[...]

Nee, nee nee nee nee neeeeeeeeee!

Waarom denken mensen dat nou steeds. :P

G-man is niet gordon uit de toekomst, dat heeft de schrijver al verteld.
Inderdaad, ophouden met die onzin! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Hehe, I know. Maar ik vond het toch wel een geslaagd plaatje :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Serieus, al gaan ze in het Half-Life universum over tijdreizen beginnen... Het dichtste wat erbij kwam was de 'slow teleport' uit Half-Life 2. Teruggaan naar het verleden lijkt mij een thema wat wel heel erg uitgekauwd is. We hebben al dimensie-hoppen gehad (naar Xen toe in Half-Life 1). Laat het tijdreis-genre nu gewoon met rust.

Overigens wat ze wel voor episode 3 kunnen doen is dat je naar de dimensie van de Combine (misschien terug naar een onverkend stuk van Xen?) moet gaan om wat die Advisors maakt uit te schakelen. Ze gaan naar die boot van Aperture Science en daar kan Gordon natuurlijk 'per ongeluk' de schakelaar omhalen die een portal erheen opent. ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.