Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.167 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

djfisjtik schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:16:
[...]
U vraagt, wij draaien (even opgezocht op de site). Rente van de plus rekening wordt bijgeschreven op 1 november.
Oeps, moest internetrekening zijn maar check wel ff zelf de site ;) Kan het al niet vinden, kom in een loop van de overzichtspagina. Heb het dit jaar nog niet gekregen, net even gekeken...iemand anders ?

[ Voor 18% gewijzigd door NeoMe op 01-12-2008 21:22 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 15:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Achja, telegraaf he? Zulke vergelijkingssites bestaan al jaren, en nu komen Hanneke en Rob opeens achter het grote geheim :z

Kom op zeg, iedereen is dit jaar behoorlijk met de neus op de rentefeiten gedrukt met Icesave en consorten. Als je er nu pas achterkomt dat je 1992 spaarrekening niet meedoet in de top qua rente dan heb je onder een flinke steen (Hunebed size) gelegen.

En dan ook nog miepen dat de Postbank alleen nieuwe klanten op de hoogte stelt van nieuwe rekeningen, terwijl ik al 23 jaar een rekening bij de PB heb en gewoon een folder + inschrijfformulier heb ontvangen om me te wijzen op die Toprente rekening.

Telegraaf + Hanneke + Rob = top journalistiek :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een rekening bij CEB en er is 1 geniepig ding dat je niet terug ziet in de rente lijstjes: de rente waarmee geadverteerd wordt is alleen van toepassing voor *nieuwe* klanten tenzij je er over gaat klagen!

Zie ook: http://www.geldenrecht.nl/sparen/article2484652.ece

Van dat soort acties hou ik dus niet...

Edit - ik zie dat dit al eerder in dit topic ter sprake is geweest, excuses.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:46:
Ik heb al een tijdje een rekening bij CEB en er is 1 geniepig ding dat je niet terug ziet in de rente lijstjes: de rente waarmee geadverteerd wordt is alleen van toepassing voor *nieuwe* klanten tenzij je er over gaat klagen!

Zie ook: http://www.geldenrecht.nl/sparen/article2484652.ece

Van dat soort acties hou ik dus niet...

Edit - ik zie dat dit al eerder in dit topic ter sprake is geweest, excuses.
1 mailtje/belletje richting CEB en je hebt de nieuwe rente. Het zou idd makkelijker zijn als iedereen meteen de juiste rente krijgt, maar vanuit bedrijfseconomisch oogpunt snap ik het wel. Overigens is het zo dat als je bij de 4,5%->5% overstap geklaagd hebt, je ook automatisch de 5%->5,25%-stap hebt gemaakt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Gizz schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:28:
En dan ook nog miepen dat de Postbank alleen nieuwe klanten op de hoogte stelt van nieuwe rekeningen, terwijl ik al 23 jaar een rekening bij de PB heb en gewoon een folder + inschrijfformulier heb ontvangen om me te wijzen op die Toprente rekening.

Telegraaf + Hanneke + Rob = top journalistiek :P
Waardeloze journalistiek en de websites van meneer en mevrouw zijn alles behalve objectief. De toprekening die ik inmiddels al weer de nodige maanden heb is bijvoorbeeld niet terug te vinden. Lijkt dus meer een anti-postbank site te zijn.

Jaren geleden kreeg ik al een seintje van de Postbank dat internetsparen voor mij aantrekkelijker was, dus geswitched. De toprekening kwam ik zelf achter omdat die net 'nieuw' was, maar mijn broer kreeg bijv. wel netjes een folder. Afsluiten via de telefoon was geen enkel probleem en m'n andere rekeningen werden direct opgeheven en de bedragen overgeboekt. Wat nou 'geen medewerking'?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Hoeveel dagen zaten er bij jullie tussen de dag dat er geld van je girorekening op de toprekening werd gezet en de dag dat je bericht kreeg met de gegevens over je toprekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb hem online geopend, binnen 2 seconden deed hij het en een minuut later had ik het geld overgeboekt?

Wat voor gegevens wil je hebben, hij hangt toch gewoon aan je (al bestaande?) girorekening? Je krijgt er niet een los rekeningnummer voor of iets dergelijks.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Gizz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:12:
Ik heb hem online geopend, binnen 2 seconden deed hij het en een minuut later had ik het geld overgeboekt?
Bij mij niet. De Toprekening verscheen pas een paar dagen later in de 'Mijn Postbank' online applicatie. Dat was september 2008.

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 30-12-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Gizz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:12:
Wat voor gegevens wil je hebben, hij hangt toch gewoon aan je (al bestaande?) girorekening? Je krijgt er niet een los rekeningnummer voor of iets dergelijks.
Ah ok, bedankt! Ik zie het nu. Ik dacht dat ik een los rekeningnummer of zo zou krijgen, maar ik zie dat hij inderdaad gewoon aan mijn bestaande girorekening hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hanneke en Rob schrijven dat ASN en Triodos Bank niet meegenomen zijn omdat je daar bewust kiest voor een lagere rente vanwege het duurzame karakter. Ik krijg bij de ASN bank echter 4,75% rente en bij Triodos 3,0%. In het geval van ASN is het een rekening met maandelijkse inleg, maar kosteloos overschijven of een bedrag van minstens €250 pinnen. Bij Triodos een Internetspaarrekening waarbij het geld in een paar seconden van Betaal naar spaar en weer terug kan. Valt toch best mee dat bewust kiezen voor een lage rente, zeker vergeleken met de postbank waar ik vandaan kwam en de Loyaalrekening rente in een jaar zeer sterk daalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dipsausje schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:04:
[...]
Hanneke en Rob schrijven dat ASN en Triodos Bank niet meegenomen zijn omdat je daar bewust kiest voor een lagere rente vanwege het duurzame karakter. Ik krijg bij de ASN bank echter 4,75% rente en bij Triodos 3,0%. In het geval van ASN is het een rekening met maandelijkse inleg, maar kosteloos overschijven of een bedrag van minstens €250 pinnen. Bij Triodos een Internetspaarrekening waarbij het geld in een paar seconden van Betaal naar spaar en weer terug kan. Valt toch best mee dat bewust kiezen voor een lage rente, zeker vergeleken met de postbank waar ik vandaan kwam en de Loyaalrekening rente in een jaar zeer sterk daalde.
Bij de toprekening van de Postbank is overschrijven ook in realtime en 1 procentpunt renteverschil (+0.75% gedurende de actierente) vind ik toch wel veel... Of betreft Triodos een spaarrekening waar je vanwege het groene karakter geen 1.2% vermogensrendementsheffing hoeft te betalen? In dat geval ligt het natuurlijk weer anders...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zit nu bij de Akbank Ak Internet Plus Spaarrekening, hierbij krijg je 5,00% rente.
De rente wordt maandelijks bij geschreven (je krijg dan eigenlijk 4,89% rente, maar vanwege rente op rente kom je op 5%.)

Dit is dus volgens mij veel beter dan de Toprekening van Postbank. Je kan ieder moment je geld eraf halen of bij leggen.

Dus voor mensen die minder dan een ton sparen is Akbank volgens mij een goed alternatief.
http://www.akbank.nl/html/particulier.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

B0MBACI schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:16:
Dit is dus volgens mij veel beter dan de Toprekening van Postbank. Je kan ieder moment je geld eraf halen of bij leggen.
De toprekening scheelt 0,25 procentpunt met jouw Akbank-rekening, maar dat is alleen de eerste 6 maanden. Verder kun je bij de postbank natuurlijk ook elk moment met je geld schuiven, dat gaat waarschijnlijk sneller dan van Akbank naar giro of iets dergelijks.

Verder is geld krijgen per maand niet echt een groot voordeel. Stel je vangt €50 per maand aan rente. Het maakt dan weinig als je €50 nodig hebt of je dat gewoon van je rekening afhaalt waar je elk kwartaal/jaar rente krijgt of elke maand. €50 is €50. Zie het voordeel er niet zo van in (het nadeel ook niet overigens).
Dus voor mensen die minder dan een ton sparen is Akbank volgens mij een goed alternatief.
http://www.akbank.nl/html/particulier.htm
Dat kan. Maar leg eens uit waarom? Waarom vond jij het de verstandigste keuze om niet voor een grote bank te gaan (Rabo, ING) met 4~4,75% rente, maar ook niet voor een bank met de hoogste rente (5,3%) maar voor een bank die er net tussen in zit?

Ik oordeel er niet negatief over, ik ben alleen benieuwd hoe je tot die keuze bent gekomen :)

edit: zie nu dat je bij AKbank ook gewoon 5,2% kunt krijgen als je kiest voor jaarlijkse bijschrijving. Wat zijn voor jou precies de voordelen van elke maand een kleine bijschrijving tegenover één grote bijschrijving dat je bewust voor 0,2 procentpunt minder hebt gekozen?

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 05-01-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gizz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:20:
De toprekening scheelt 0,25 procentpunt met jouw Akbank-rekening, maar dat is alleen de eerste 6 maanden. Verder kun je bij de postbank natuurlijk ook elk moment met je geld schuiven, dat gaat waarschijnlijk sneller dan van Akbank naar giro of iets dergelijks.
Dit is een gevaarlijke aanname. Bij ervaring is dat zowel de ATbank als Credit Europe (om er 2 te noemen) een stuk sneller zijn met overmaken als de Postbank.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Cyberpope schreef op maandag 05 januari 2009 @ 07:07:
[...]
Dit is een gevaarlijke aanname. Bij ervaring is dat zowel de ATbank als Credit Europe (om er 2 te noemen) een stuk sneller zijn met overmaken als de Postbank.
Hoe recent is die ervaring?
Tegenwoordig worden de overschrijvingen van en naar de toprekening in realtime uitgevoerd...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
[...]

Storten en openemen van je spaarrekening bij de Postbank gaat vrijwel direct. Dwz. je hebt snel toegang tot je geld. Ik heb alleen wel ervaren dat het een werkdag kan duren voordat het administratief helemaal klopt. Zo heb ik een tijdje geleden een grote rekening betaald door vlak van te voren m'n betaalrekening aan te vullen met een toereikend bedrag. Een paar weken later kreeg ik een rekening voor debetrente omdat ik schijbaar rood had gestaan (terwijl ik theoretisch niet rood kan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 19:29

Lifestyle71

De Jos

djfisjtik schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:48:
[...]

Storten en openemen van je spaarrekening bij de Postbank gaat vrijwel direct. Dwz. je hebt snel toegang tot je geld. Ik heb alleen wel ervaren dat het een werkdag kan duren voordat het administratief helemaal klopt. Zo heb ik een tijdje geleden een grote rekening betaald door vlak van te voren m'n betaalrekening aan te vullen met een toereikend bedrag. Een paar weken later kreeg ik een rekening voor debetrente omdat ik schijbaar rood had gestaan (terwijl ik theoretisch niet rood kan staan).
En dat noemen ze nu valutering. :(

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

Dit is een gevaarlijke aanname.
Wat is er gevaarlijk aan? :P
The_Sukkel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:36:
[...]

Tegenwoordig worden de overschrijvingen van en naar de toprekening in realtime uitgevoerd...
Is dat sowieso niet al jaren met alle spaarrekeningen van de postbank? Mijn internetspaarrekening en bonusrekening (of hoe ze dan ook mogen heten) zijn al zolang ik het me kan herinneren realtime. Dus even de pagina refreshen en het staat op je giro, of van je giro op de spaarrekening.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 05-01-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Eigenlijk is het toch ook wel bij de beesten af dat je bij de Toprekening niet eens het voor jouw geldende rentepercentage met 1 of 2 muisklikken kan achterhalen. Zelfs het linkje 'actuele rente' ontbreekt bij die rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het kan wel, maar het zit goed verborgen. Je moet in mijnpostbank naar het overzicht van je toprekening surfen (dus het scherm met je saldo en de laatste mutaties). Klik vervolgens op afdrukken. Links bovenin staat nu het huidige rentepercentage (4.75 of 4%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The_Sukkel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:36:
[...]

Naar je postbankrekening ja... maar ik heb geen primaire postbank betaalrekening.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Gizz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:20:
[...]

Verder is geld krijgen per maand niet echt een groot voordeel. Stel je vangt €50 per maand aan rente. Het maakt dan weinig als je €50 nodig hebt of je dat gewoon van je rekening afhaalt waar je elk kwartaal/jaar rente krijgt of elke maand. €50 is €50. Zie het voordeel er niet zo van in (het nadeel ook niet overigens).

[...]

Dat kan. Maar leg eens uit waarom? Waarom vond jij het de verstandigste keuze om niet voor een grote bank te gaan (Rabo, ING) met 4~4,75% rente, maar ook niet voor een bank met de hoogste rente (5,3%) maar voor een bank die er net tussen in zit?

Ik oordeel er niet negatief over, ik ben alleen benieuwd hoe je tot die keuze bent gekomen :)

edit: zie nu dat je bij AKbank ook gewoon 5,2% kunt krijgen als je kiest voor jaarlijkse bijschrijving. Wat zijn voor jou precies de voordelen van elke maand een kleine bijschrijving tegenover één grote bijschrijving dat je bewust voor 0,2 procentpunt minder hebt gekozen?
Punt 1 het scheelt dus iets meer dan die 0.25 van Postbank na 6 mnd.
Punt 2 Maandelijks rente krijgen vind ik relax ik zie het als inkomen. Heb dus elke maand bv 50 euro extra te besteden als ik dat zou willen.
Punt 3 Ik vind het niet zo boeiend bij welke bank ik zit (groot/klein) tenslotte heb je toch garantie tot aan een ton en zoveel geld heb ik nog niet :)
Dus de reden waarom ik in dit geval bij akbank zit is omdat ik geen andere bank heb kunnen vinden die meer rente en maandelijks uitbetaald.

Meestal zit het geld de volgende dag op je giro/bank vanaf Akbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

_l_Arjan_l_ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:26:
Het kan wel, maar het zit goed verborgen. Je moet in mijnpostbank naar het overzicht van je toprekening surfen (dus het scherm met je saldo en de laatste mutaties). Klik vervolgens op afdrukken. Links bovenin staat nu het huidige rentepercentage (4.75 of 4%).
Ah...bedankt voor de tip!
Is er ook ergens een overzicht te vinden van de opgebouwde rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 08-10 13:51

NDF82

Doomed Space Marine

Heeft iemand al gesproken met Mw. van der W., Manager Contactcenter? Ik wel in verband met de lage rente die je als trouwe klant krijgt. Als nieuwe klant 4,75% en bestaande, jaren lang trouwe klant 4,00% gaat er bij mij niet in. Op mijn vraag...
Ik heb een toprekening met 4% rente. Nieuwe klanten krijgen 4.75% rente. Kan ik mijn toprente rekening "verlengen" zodat ik ook 4.75% rente krijg? Of moet ik de toprekening eerst opheffen en een nieuwe openen om in aanmerking te komen?
werd als volgt geantwoord...
Geachte meneer F., Op dit moment bestaat er inderdaad een actie waarbij het eerste halfjaar na opening van de Toprekening een rente van 4,75% wordt geboden. Wij kunnen ons voorstellen dat u het jammer vindt dat u niet van deze rente kunt profiteren. Wij kunnen niet op uw verzoek ingaan u de rente van 4,75% te bieden. Deze (tijdelijk hogere) rente maakt deel uit van een actie. Deze spaaractie is uitsluitend bedoeld voor nieuwe spaarklanten. Ook is het niet mogelijk om een uw huidige Toprekening op te heffen en vervolgens een nieuwe te openen. Dit wordt dan namelijk als een heropening gezien, waarbij u dezelfde rente ontvangt als waarvoor u de Toprekening destijds hebt geopend. Met vriendelijke groet,Postbank N.V. Mw. van der W. Manager Contactcenter
Erg jammer, zeker gezien andere banken (zie elders in dit topic) wel de rente terug verhogen voor bestaande klanten. Ik overweeg nu om naar akbank over te stappen vanwege de opname zonder boete en de maandelijkse rentebijschrijving. Echter de presentatie van de bank middels de website doet me een beetje wantrouwen.

Wat doen jullie met de garantieverhoging van 100k van 1 jaar? Alles beneden de 100k op één rekening plempen of de boel toch chunken in delen van 20k en wegzetten bij verschillende banken (om niet nat te gaan als de verhoging na één jaar ongedaan wordt gemaakt)? Stel je voor dat de de garantieverhoging na één jaar ongedaan gemaakt wordt en er komt een stormloop om het geld weer te gaan verdelen bij verschillende banken. Kan zo'n bank dan omver vallen?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
Lifestyle71 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:00:
[...]
En dat noemen ze nu valutering. :(
Weer wat geleerd :) Ik heb even iets dieper gekeken hoe het bij mij zat. Doordat ik op een vrijdag geld had overgeboekt van m'n spaarrekening en daarna direct de rekening heb betaald heb ik 3 dagen zonder dat ik het wist rood gestaan. Het geld van de spaarrekening stond pas de volgende maandag echt op de betaalrekening.

De debet rente is 1,39% per maand. Ik zag het voorbeeld langskomen via google: Stel je hebt €100.000,- op je spaarrekening en boekt het over naar je betaalrekening om het daarna direct ergens anders naartoe te sturen. Als het tegen zit betaal je dus 3 dagen debet rente. De schade: €134,52

Dus mocht iemand nog in deze positie komen: de €134,52 is snel bespaard door eerst te wachten tot het echt op je rekening staat voordat je het uitgeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Punt 2 Maandelijks rente krijgen vind ik relax ik zie het als inkomen. Heb dus elke maand bv 50 euro extra te besteden als ik dat zou willen.
Maar besef je wel dat het netto niets uitmaakt? Of je nou begint met startbedrag X, elke maand rente gestort krijgt en dat opneemt, of dat je met hetzelfde bedrag begint, elke maand hetzelfde opneemt en maar 1x rente krijgt: wat er uiteindelijk op je rekening staat aan het eind van het jaar is hetzelfde!

Het staat misschien alleen mooier dat er elke maand iets bijkomt dat je meteen weg kan halen, maar qua euro's maakt het niks uit.
Wat doen jullie met de garantieverhoging van 100k van 1 jaar? Alles beneden de 100k op één rekening plempen of de boel toch chunken in delen van 20k en wegzetten bij verschillende banken (om niet nat te gaan als de verhoging na één jaar ongedaan wordt gemaakt)?
Dat laatste doe ik, spreiden. Zit bij 3 verschillende banken (Postbank, DSB en NIBC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
The_Sukkel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Dat zul je zelf moeten bijhouden/uitrekenen met bv excel. Alleen de internet spaarrekening (2.5%) van de PB vermeldt hoeveel rente er opgebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Gizz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:47:
[...]

Maar besef je wel dat het netto niets uitmaakt? Of je nou begint met startbedrag X, elke maand rente gestort krijgt en dat opneemt, of dat je met hetzelfde bedrag begint, elke maand hetzelfde opneemt en maar 1x rente krijgt: wat er uiteindelijk op je rekening staat aan het eind van het jaar is hetzelfde!

Het staat misschien alleen mooier dat er elke maand iets bijkomt dat je meteen weg kan halen, maar qua euro's maakt het niks uit.
Klopt netto maakt het niets uit, maar ik heb toch de "luxe" om het als ik wil het maandelijks eraf te halen. Wat bij bv Postbank niet kan.

Trouwens mensen die Akbank niet vertrouwen, Akbank is een van de grootste banken in Turkije en je hebt gewoon garantie van de staat. Dus ik kan me echt geen reden bedenken om Postbank te kiezen ipv Akbank (tenzij je echt meer dan een ton hebt) en een "buitenlands" bank niet vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:50
_l_Arjan_l_ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:36:
[...]

Dat zul je zelf moeten bijhouden/uitrekenen met bv excel. Alleen de internet spaarrekening (2.5%) van de PB vermeldt hoeveel rente er opgebouwd is.
Ook bij AT Bank is de opgebouwde rente real-time zichtbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 06-01-2009 10:29 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Krijg net een mailtje van NIBC:
Het zal u niet zijn ontgaan dat de rentetarieven marktbreed zijn verlaagd. In lijn met deze trend, wijzigt ook NIBC Direct haar rentetarieven.

Op 7 januari wijzigen wij de rente op de NIBC Direct Internetspaarrekening vrij opneembaar naar 5,1%
Heb ik nou zo onder een steen gelegen dat het me wel ontgaan is dat iedereen de spaarrentes naar beneden gooit de laatste weken? Volgens mij is NIBC de eerste die het doet, dus weer lekker flauw.

Tot 19-1 kun je trouwens nog wel deposito's tegen het oude tarief aanvragen. Negen maanden voor 5,7% bijvoorbeeld, na 19-1 is dat nog maar 5,15% en dus nauwelijks hoger dan de normale spaarrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
En nu maar eens zien of de NIBC klanten zo trouw zijn of dat Bos en Rabo komend weekend weer een paar miljoen armer zijn. Alternatief is dat ze zo veel geld hebben weten vast te zetten in deposito's dat ze de spaarrekeningen niet meer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zou iedereen weglopen dan voor 0,15 procentpunt verschil? Dat scheelt je €15 op jaarbasis met €10.000 bij die toko. Daarvoor zou ik de moeite niet nemen om een rekening te openen bij een 5,25% bank of iets dergelijks.

Die deposito van 5,7% zou ik opzich nog wel overwegen, kun je toch mooi weer een keer of 2~3 extra uit eten met €20.000 in een deposito ten opzichte van een normale spaarrekening :P

@hieronder: is dat niet bij vrijwel alle banken zo? Alleen de postbank loopt te klooien natuurlijk. Maar bij Icesave ( :P ) NIBC, DSB en ATbank (alles waarvan ik wel eens een overzichtje zie) staat het gewoon netjes aangegeven. Het is meer een unicum dat het niet aangegeven staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 06-01-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yohan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Ook bij AT Bank is de opgebouwde rente real-time zichtbaar.
Bij Rabobank ook, in ieder geval bij het Internetbonussparen kan je precies zien wat de tot dan toe opgebouwde rente is (bij andere types spaarrekeningen weet ik het niet).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:24:
[...]

Je kunt aan het aantal rentepunten zien hoeveel euro je opgebouwd hebt de afgelopen maand, elke maand wordt er een nieuw overzicht van gegegeven; 100 punten is 1 euro rente..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

_l_Arjan_l_ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:36:
[...]

DSB bank internet sparen ook

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:09

XanderDrake

Build the future!

Gizz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:08:
Heb ik nou zo onder een steen gelegen dat het me wel ontgaan is dat iedereen de spaarrentes naar beneden gooit de laatste weken? Volgens mij is NIBC de eerste die het doet, dus weer lekker flauw.
Ja inderdaad, dat is ook het eerste waar ik aan dacht.
"Huh? Overal spaarrentes naar beneden? Ik dacht dat ik juist de verschillende rentes in de gaten had..."

Onzin dus.
Jammer, ik ga nu écht naar MoneYou.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens mij is NIBC de eerste de de rente omlaag gooit, maar blijkbaar gaan ze er vanuit dat hun klanten niet goed op de hoogte zijn, wat me sterk lijkt aangezien mensen die niet goed op de hoogte zijn uberhaupt niet naar een bank als NIBC gaan, want die blijven lekker 1,5% rente trekken bij hun oude spaarrekening.

Over opgebouwde rente: zoals al gezegd laat ATbank dat ook zien, maar daarnaast ook nog een schatting van het verwachte rentebedrag dat op 1 januari uitgekeerd gaat worden, er uiteraard vanuit gaande dat het huidige saldo en rentepercentage niet verandert tot die tijd.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Als je kijkt naar de wijzigingen van spaarrentes (zie http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen ) van de afgelopen maand zie je dat eerst de rente op deposito's door een aantal banken (Friesland Bank, Robeco, ING, GarantiBank, DHB,Fortis) naar al naar beneden is bijgesteld. Het was gewoon een kwestie van wachten totdat spaarrekeningen zouden volgen. Ik denk dat binnenkort meer banken rents zullen verlagen.

NIBC biedt trouwens nog de mogelijkheid om de komende 2 weken tegen de oude tarieven deposito's te openen. Geld schuiven naar bv Credit Europe heeft trouwens geen enkele zin, je moet lang wachten totdat je de .15 % renteverschil terug hebt verdiend omdat je een paar dagen rente misloopt. Deze renteverlaging zorgt dus waarschijnlijk voor meer deposito's dus meer zekerheid voor NIBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

XanderDrake schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:05:
[...]
Jammer, ik ga nu écht naar MoneYou.
Maar die biedt toch precies dezelfde rente,5,1%, of ben ik nou scheel?
En de deposito's bij MoneYou zijn nogal triest. Eén jaar voor 5% en 2 jaar voor 4,5% :/ Als ik het vast zou zetten, dan toch liever voor 5,7% en meer bij NIBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gizz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:41:
En de deposito's bij MoneYou zijn nogal triest. Eén jaar voor 5% en 2 jaar voor 4,5% :/ Als ik het vast zou zetten, dan toch liever voor 5,7% en meer bij NIBC.
Tja het is natuurlijk altijd gut-feeling, maar MoneYou is een dochter van ANB-AMRO, dus daar ze kunnen beter op terug vallen dan zon "kleine"bank als NIBC. Ook kreeg ik achteraf te horen dat NIBC een van de eerste was in NL die last kreeg van de Kredit crisis, vanwege dubieuze geld producten inde VS.
En nu de rente even hoog is, sja....

Aan depositos doe ik niet :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 10-10 23:20
Ik heb een paar deposito's bij NIBC, die lopen 22 januari af... :| Ik ben benieuwd of ik die nu nog kan laten herplaatsen voor het oude tarief, zou wel jammer zijn anders.

Jammer dat ze de rente omlaag gooien inderdaad, maar als ik kijk naar deposito's van de concurrentie, kan ik er beter gewoon blijven zitten en voor de 19e even goed bedenken wat ik voorlopig niet nodig heb..

Ik twijfel wel of dit een moment is om wat geld echt voor een paar jaar vast te zetten? Als die rentes toch blijven dalen is een paar jaar nog 6% trekken wel mooi natuurlijk. Maargoed, dat zal wel koffiedik kijken zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door Xtuv op 07-01-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 16:04

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

[...]

Als je deze rente's voor deposito's bekijkt, lijkt MoneYou te verwachten dat de rentes binnenkort (±1 jaar) gaan dalen, zodat ze niet over een half jaar met ontzettend dure depositos zitten, welke nog een tijd doorlopen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lolhozer schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:57:
Als je deze rente's voor deposito's bekijkt, lijkt MoneYou te verwachten dat de rentes binnenkort (±1 jaar) gaan dalen
Wat ze precies verwachten kun je er niet uit halen, maar blijkbaar willen ze niet te veel risico lopen als de rente inderdaad daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat iemand in Luxemburg een rekening heeft (kuch kuch) en deze wil gebruiken als tegenrekening voor een internet spaarekening bij een nederlandse bank - wordt dit geld dan bekend bij de nederlandse belastingsdienst. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 07:11:
Stel dat iemand in Luxemburg een rekening heeft (kuch kuch) en deze wil gebruiken als tegenrekening voor een internet spaarekening bij een nederlandse bank - wordt dit geld dan bekend bij de nederlandse belastingsdienst. :(
Geen idee. In de voorwaarden van de spaarrekening staat waarschijnlijk dat je een nederlandse tegenrekening moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

en de AKbank gaat per vandaag zijn rentes ook verlagen... Van 5,2 naar 4,75. Best wel fors... :(

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Misschien een leuke optie voor de mensen die een vast bedarag per maand sparen:

http://www.ohra.nl/sparen/maandspaarrekening.jsp

Minimaal 25 euro per maand sparen. Maximaal 250.
Eerste 6 maanden 7%. Daarna 5%
Geld vrij opneembaar.

Voor mij een mooie optie omdat ik elke maand een vast bedrag spaar.

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 09-01-2009 08:50 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
AK bank verlaagt de tarieven, dit stond er in de mail die ik kreeg:
De nieuwe tarieven worden met ingang van 9 januari 2009:
- AK Internet Spaarrekening: 4,75 %* (was 5,20 %)
- AK Internet Plus Spaarrekening: 4,50 %* (was 5,00 %)
- AK Spaarrekening: 4,50 %* (was 5,00 %)
- AK Plus Spaarrekening: 4,45 %* (was 4,95 %)
* Rentewijzigingen voorbehouden. Het rentepercentage is variabel en kan dagelijks variëren afhankelijk van de marktontwikkelingen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:54:
[...]
Je kunt aan het aantal rentepunten zien hoeveel euro je opgebouwd hebt de afgelopen maand, elke maand wordt er een nieuw overzicht van gegegeven; 100 punten is 1 euro rente..
Ja natuurlijk, bedankt voor de tip!

@Whizzer en Wii4all:
Meld dan ook gelijk dat in dezelfde mail staat dat de garantibank per 7/1 de rente ook heeft verlaagd.
[...]
Rentewijziging per 07-01-2009
Garantibank - Gouden Internet Rekening: 4,5% (was 5%)
Garantibank - Gouden Klaver Rekening: 4,3% (was 4,8%)

Rentewijziging per 09-01-2009
Ak Bank - Internet Spaarrekening: 4,75% (was 5,2%)
Ak Bank - Spaarrekening: 4,5% (was 5,0%)
Ak Bank - Internet Plus Spaarrekening: 4,5% (was 5,0%)
Ak Bank - Plus Spaarrekening: 4,45% (was 4,95%)

Per 19 januari gaat NIBC Direct haar depositorentes verlagen
[...]
http://www.e-rente.nl/Spaarrekening.htm

[ Voor 48% gewijzigd door The_Sukkel op 09-01-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Whizzer schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:22:
en de AKbank gaat per vandaag zijn rentes ook verlagen... Van 5,2 naar 4,75. Best wel fors... :(
Ja jammer inderdaad maar je kon er op wachten.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

The_Sukkel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:03:
@Whizzer en Wii4all:
Meld dan ook gelijk dat in dezelfde mail staat dat de garantibank per 7/1 de rente ook heeft verlaagd.
Natuurlijk zou ik dat doen als ik dat al wist... Maar ik heb die mail niet gehad, alleen die van de AKbank zelf... En het lijkt me sterk dat ze daarin ook de Garantibank gaan vermelden.. ;)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Alex heeft de rente ook verlaagd, van 4 naar 3,75%. Het verschil met de postbank is nu wel weer erg klein geworden dus alex bekijkt het maar. Direct al mijn geld weggehaald daar. Om zo zonder aankondiging de rente te verlagen (na 2 maanden al!) vind ik bijna asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Whizzer schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:48:
[...]

Natuurlijk zou ik dat doen als ik dat al wist... Maar ik heb die mail niet gehad, alleen die van de AKbank zelf... En het lijkt me sterk dat ze daarin ook de Garantibank gaan vermelden.. ;)
Ah...excuses!
Dacht dat je refereerde aan de rentealertmail :)
Metro2002 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:28:
Alex heeft de rente ook verlaagd, van 4 naar 3,75%. Het verschil met de postbank is nu wel weer erg klein geworden dus alex bekijkt het maar. Direct al mijn geld weggehaald daar. Om zo zonder aankondiging de rente te verlagen (na 2 maanden al!) vind ik bijna asociaal.
Het verschil is nu toch sowieso in het voordeel van de Postbank (toprekening nog steeds 4%)?

[ Voor 39% gewijzigd door The_Sukkel op 09-01-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

The_Sukkel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:15:
[...]

Ah...excuses!
Dacht dat je refereerde aan de rentealertmail :)

[...]

Het verschil is nu toch sowieso in het voordeel van de Postbank (toprekening nog steeds 4%)?
Internetspaarrekening is 2,5% maar ik heb geen miljoenen op de bank staan dus zoveel scheelt het me niet per jaar. En ik vind het wel makkelijker om alles op 1 rekening te houden. 4% was net zo'n grens dat ik dacht van ok het levert nog wel wat op. Maar nu niet meer en verwacht dat het nog lager gaat worden straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik kreeg de komende 6 maanden nog 4,75% daarna zal die wel weer teruggaan. Was een actie als je de toprekening deed openen. Wel een dikke actie hoor, ik hoef geen minimum van 5000,- omdat me stuffie op me rekening wordt gestort. Ik kreeg zelfs nog 10.000 rentepunten erbij, das gelijk aan 100,-. Daarna wou ik alles bij Alex zetten maar dat hoeft nu dus ook niet meer. Want ik zak over 5 maanden terug naar 4%.

[ Voor 35% gewijzigd door NeoMe op 09-01-2009 12:07 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Metro2002 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:55:
[...]
Internetspaarrekening is 2,5% maar ik heb geen miljoenen op de bank staan dus zoveel scheelt het me niet per jaar. En ik vind het wel makkelijker om alles op 1 rekening te houden. 4% was net zo'n grens dat ik dacht van ok het levert nog wel wat op. Maar nu niet meer en verwacht dat het nog lager gaat worden straks.
Waarom open je niet gewoon de toprekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

The_Sukkel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:29:
[...]

Waarom open je niet gewoon de toprekening?
Zal er binnenkort eens naar kijken, bedankt voor de tip iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 10-10 20:11

Tomatoman

Fulltime prutser

NeoMe schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:04:
Ik kreeg de komende 6 maanden nog 4,75% daarna zal die wel weer teruggaan. Was een actie als je de toprekening deed openen. Wel een dikke actie hoor, ik hoef geen minimum van 5000,- omdat me stuffie op me rekening wordt gestort. Ik kreeg zelfs nog 10.000 rentepunten erbij, das gelijk aan 100,-. Daarna wou ik alles bij Alex zetten maar dat hoeft nu dus ook niet meer. Want ik zak over 5 maanden terug naar 4%.
Die rentepunten vond ik in het begin ook wel interessant. Inmiddels heb ik een paar hondduizend rentepunten (tijdelijk flink wat spaargeld wegens verkoop van mijn woning) en verder dan de aankoop van een scheerapparaat en een wake-up light ben ik niet gekomen.

Als je nog wat langer wilt profiteren van dat actietarief én een partner hebt én flink wat spaargeld, dan kun je na 6 maanden je partner een nieuwe rekening laten openen met daaraan gekoppeld een nieuwe toprekening. Die nieuwe toprekening staat dan op een andere naam, zodat je weer 6 maanden het actietarief kirjgt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Metro2002 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:28:
Niet overdrijven, Alex had sinds mei 2008 een rentepercentage van 4%, dat is dus ruim een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-10 12:49

Brons

Fail!

Overigens is het geld verhuizen iedere keer dat een bank zijn rente verlaagd verre van optimaal. Het kan zo zijn dat je een kwart jaar of meer nodig hebt om break even te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

5% voor een deposito van een jaar is echt niet zo gek. Dat ga je bij een grootbank als Rabo, ING of ABN Amro niet halen als je niet in een onderhandelingspositie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Cocytus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:05:
[...]
5% voor een deposito van een jaar is echt niet zo gek. Dat ga je bij een grootbank als Rabo, ING of ABN Amro niet halen als je niet in een onderhandelingspositie zit.
Vanaf 8 januari is het verlaagd naar 4.8%, maar op 6 januari (=datum van de post waar je op reageert) bedroeg de 1-jaarsdeposito van Postbank/ING ook nog 5%...

Dus ik weet niet wat voor onderhandelingspositie je bedoelt, maar daar hoefde je weinig voor te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Weer eens een vraag over valutering:

Ik heb een (redelijk groot) bedrag ontvangen op mijn postbank betaalrekening van een Friesland Bank rekening. Dit is toch een circuitoverschrijding? Dat wil toch zeggen dat ik het geld pas na zaterdag over kan maken? Ik wil het geld overmaken naar een spaarrekening van de AT Bank dus dat is toch weer een circuitoverschrijding? Wil dat dus zeggen dat ik pas dinsdag de overboeking kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 12:40
http://www.postbank.nl/in...3162850_197773355,00.html
volgens mij kan je het bij de postbank gelijk over maken, alleen als je het nu overmaakt zou het pas maandag op je at bank rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Ik ben halverwege vorig jaar overgestapt van internetsparen van de Postbank naar ATB-sparen. Tot op heden absoluut geen spijt van gehad en ik zie werkelijk geen enkel voordeel om terug te gaan.

- overboeken van spaarrekening naar betaalrekening is niet langzamer (1 dag)
- rente ATB 5%, 2x zo hoog als bij internetsparen en ook hoger dan deposito's van de Postbank
- actueel gespaarde rente in kaart gebracht en ook een jaarprognose gespaarde rente (een leuke bijkomstigheid)
- 100% gedekt tot 100K (waar ik overigens lang niet aan kom)

Ik vind het nog steeds schandalig dat de laatste rentewijziging van internetsparen bijna 3,5 jaar geleden voor het laatst is aangepast.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Smarron schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:55:
Ik ben halverwege vorig jaar overgestapt van internetsparen van de Postbank naar ATB-sparen. Tot op heden absoluut geen spijt van gehad en ik zie werkelijk geen enkel voordeel om terug te gaan.

- overboeken van spaarrekening naar betaalrekening is niet langzamer (1 dag)
- rente ATB 5%, 2x zo hoog als bij internetsparen en ook hoger dan deposito's van de Postbank
- actueel gespaarde rente in kaart gebracht en ook een jaarprognose gespaarde rente (een leuke bijkomstigheid)
- 100% gedekt tot 100K (waar ik overigens lang niet aan kom)

Ik vind het nog steeds schandalig dat de laatste rentewijziging van internetsparen bijna 3,5 jaar geleden voor het laatst is aangepast.
Ik ben blij voor je dat je erg tevreden bent... maar volgens mij zijn de verschillen inmiddels kleiner/groter dan je hierboven nog in gedachten hebt:
- overboeken van spaarrekening naar betaalrekening is niet langzamer (1 dag) --> toch wel iets langzamer, want 1 dag versus direct in realtime
- rente ATB 5%, 2x zo hoog als bij internetsparen en ook hoger dan deposito's van de Postbank --> 0.25% hoger dan de toprekening (gedurende actieperiode en daarna 1% verschil)
- actueel gespaarde rente in kaart gebracht en ook een jaarprognose gespaarde rente (een leuke bijkomstigheid) --> hier kan de Postbank inderaad iets van leren... reuze irritant dat ze expres geen opgebouwde rente laten zien.
- 100% gedekt tot 100K (waar ik overigens lang niet aan kom) --> idem Postbank... echter vanaf november gelden weer de oude garanties (behalve als er tzt wordt besloten tot een verlenging van deze tijdelijke maatragel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

ASN Ideaalsparen is ook gezakt, ipv 4.75% is het nu 4.5%. De anderen weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

The_Sukkel schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:40:
[...]

Ik ben blij voor je dat je erg tevreden bent... maar volgens mij zijn de verschillen inmiddels kleiner/groter dan je hierboven nog in gedachten hebt:
- overboeken van spaarrekening naar betaalrekening is niet langzamer (1 dag) --> toch wel iets langzamer, want 1 dag versus direct in realtime
- rente ATB 5%, 2x zo hoog als bij internetsparen en ook hoger dan deposito's van de Postbank --> 0.25% hoger dan de toprekening (gedurende actieperiode en daarna 1% verschil)
- actueel gespaarde rente in kaart gebracht en ook een jaarprognose gespaarde rente (een leuke bijkomstigheid) --> hier kan de Postbank inderaad iets van leren... reuze irritant dat ze expres geen opgebouwde rente laten zien.
- 100% gedekt tot 100K (waar ik overigens lang niet aan kom) --> idem Postbank... echter vanaf november gelden weer de oude garanties (behalve als er tzt wordt besloten tot een verlenging van deze tijdelijke maatragel)
De Postbank verlangt minimaal € 5000,- inleg en na 6 maanden is de rente 1% lager. Dat vind ik vrij fors. Het lokkertje is dan wel weer die rentepunten. Maar ik vind de internetspaarrekening vooral erg karig.

Realtime overmaken is dan inderdaad een voordeel, maar ik heb mijn spaargeld nooit binnen 1 dag nodig en als ik een uitgave wil doen, maak ik het geld vaak een dag eerder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De Postbank verlangt minimaal €5000, tenzij je je salaris of studiefinanciering erop laat storten, dan is er geen minimum. En de rente gaat na 6 maanden naar 4% in plaats van 4.75%, dat is geen 1% lager ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De rente gaat inderdaad iets van 16% naar beneden, niet 1%! Verder heeft er volgens mij een aantal maanden een actie gelopen waarbij je helemaal niet €5000 hoeft te hebben of je salaris op die rekening moet laten storten. Pas sinds kort houden ze je echt aan bovengenoemde voorwaarden.

Jammer misschien, maar je hebt echt weken en weken de tijd gehad om gewoon die rekening te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hahn schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:32:
De Postbank verlangt minimaal €5000, tenzij je je salaris of studiefinanciering erop laat storten, dan is er geen minimum. En de rente gaat na 6 maanden naar 4% in plaats van 4.75%, dat is geen 1% lager ;)
1% lager dan bij de ATBank (=5%). Daar ging de vergelijking van mij in eerste instantie over.
Gizz schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:41:
De rente gaat inderdaad iets van 16% naar beneden, niet 1%! Verder heeft er volgens mij een aantal maanden een actie gelopen waarbij je helemaal niet €5000 hoeft te hebben of je salaris op die rekening moet laten storten. Pas sinds kort houden ze je echt aan bovengenoemde voorwaarden.

Jammer misschien, maar je hebt echt weken en weken de tijd gehad om gewoon die rekening te openen.
Was dat een reactie op mij? Goed, ook al was het een actie, de rent blijft gewoon lager dan die van de ATBank en de moeite om een rekening daar te openen en niet bij de Postbank, deed ik met veel plezier.

[ Voor 46% gewijzigd door Smarron op 17-01-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 18:12
Brons schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:47:
Overigens is het geld verhuizen iedere keer dat een bank zijn rente verlaagd verre van optimaal. Het kan zo zijn dat je een kwart jaar of meer nodig hebt om break even te spelen.
Dat zal dan toch sterk afhangen van de voorwaarden van de betreffende rekening ?
Als ik mijn geld verhuis tussen twee rekeningen, waarbij allebij de rente per dag wordt berekend, en geen kosten worden geheven voor opname, dan zie ik niet hoe ik er op achter uit zou gaan als ik m'n geld overhevel naar een ander..

Overigens staat het nu nog allemaal bij Moneyou, ben benieuwd hoe lang die hun 5,1% aanhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Als je op 1 feb geld overmaakt van bank A naar bank B, dan is het vaak zo dat bank B pas rente vanaf 3 feb gaat berekenen (maw: het geld heeft valutadatum 3 feb). Je mist dan dus rente van 1 dag, waarbij je veel dagen nodig hebt om dit verschil terug te verdienen. Dit grapje heet valutering. Zie Wikipedia: Valutering
Gelukkig schaffen langzamerhand veel banken dit af, maar bij sommige spaarbanken (bv garantibank) wordt het geld al zichtbaar voor de valutadatum. Het is dan dus aan te raden om geld altijd 1 werkdag op je rekening te hebben staan voordat je een deposito opent. Doe je dit niet, dan wordt er 1 dag debi rente geïnd voor rood-staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Mij benieuwd wanneer ATB zijn tarieven gaat verlagen. Heb gelukkig een groot deel van mijn geld 2 jaar vast kunnen zetten voor 5,15 procent rente. Daar ben ik wel erg blij mee. Binnenkort moet ik maar weer eens een nieuwe rekening openen vanwege de (mogelijk in de toekomst) ontbreken van 100K garant door de staat. MoneYou is een leuke maar deze "bank" biedt op dit moment hypotheken aan voor 4,5 procent terwijl ze 5,1 procent geven voor een internetspaarrekening. In mijn ogen zal dat daar ook niet lang duren voordat deze zijn tarieven gaat verlagen. En ze zijn nog niet zo lang actief, wat je van bv een ATB wel kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MoneYou = 100% dochter ABN-AMRO = 100% staat.

Of dat ze minder lang actief zijn als ATB lijkt me dus niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Ik weet dat ze van de ABN zijn en dat de ABN van de staat is maar dat betekent niet dat ze oneindig aan die 5,1 procent rente vast kunnen zitten. Het 0,6 procent verschil moet terug verdiend worden.

Dat zal door het bedrijf zelf opgehoest moeten worden, oftewel de ABN oftewel de Nederlandse Staat. Om het maar (misschien heel erg te) kort door de bocht te gooien, de belastingbetalers betalen nu het verschil op elke hypotheek die afgesloten wordt.

Daarnaast heeft de ECB besloten om de rentetarieven omlaag te gooien in verband met de recessie. De ECB wordt naast een aantal directieleden bestuurd door de centrale bankiers van de lidstaten van de EU. De centrale bankier van Nederland is verbonden aan De Nederlandsche Bank. De Nederlandsche Bank is een NV die voor 100 procent eigenaar is van de Nederlandse Staat. De Staat is tevens 100 procent eigenaar is van ABN en dus MoneYou. Het zou dus vreselijk hypocriet zijn als ze dit rentetarief ongewijzigd op 5,1 procent laten staan terwijl ze wel aandringen op een renteverlaging van de Europese tarieven.

De rentes gaan omlaag, en wie geeft jouw dan de garantie dat ze over een paar jaar weer als bank met de hoogste rente bovenaan staan? Wie zegt dan dat dit misschien een tijdelijke stunt was? Dat weet je niet! Bij de ATB kun je in ieder geval zeggen dat ze al wat langer meedraaien en dat ze tot hun doelstelling hebben gemaakt om een hoge rente aan te bieden. MoneYou is opgericht om hypotheken te verkopen en heeft later een spaarrekening toegevoegd. Ze zijn niet voor niets onderdeel van de ABN Amro HYPOTEKEN B.V.

Het enige wat je bij MoneYou wel zeker weet is dat jij je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

gotcha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:30:
[...]

Dat zal dan toch sterk afhangen van de voorwaarden van de betreffende rekening ?
Als ik mijn geld verhuis tussen twee rekeningen, waarbij allebij de rente per dag wordt berekend, en geen kosten worden geheven voor opname, dan zie ik niet hoe ik er op achter uit zou gaan als ik m'n geld overhevel naar een ander..

Overigens staat het nu nog allemaal bij Moneyou, ben benieuwd hoe lang die hun 5,1% aanhouden..
Reken het zelf maar even uit, heb er zelf nu geen zin in. Het kan zo 3/4e jaar duren voordat je die 2 of 3 rentedagen terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Brons schreef op maandag 19 januari 2009 @ 06:46:
Reken het zelf maar even uit, heb er zelf nu geen zin in. Het kan zo 3/4e jaar duren voordat je die 2 of 3 rentedagen terug hebt.
Bij verhuizen van een rekening met r1% rente naar eentje met r2% waardoor je n dagen rente misloopt verdien je dat renteverlies terug in ongeveer n*r1/(r2-r1) dagen.
Verhuizen van een rekening van bijvoorbeeld 4% naar eentje met 4.5% kun je in een kleine maand terugverdienen. Die 3/4e jaar terugverdientijd is alleen als je overstapt bij een heel klein renteverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
gotcha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:30:
Ik ook.
Robkazoe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:19:
Mij benieuwd wanneer ATB zijn tarieven gaat verlagen. Heb gelukkig een groot deel van mijn geld 2 jaar vast kunnen zetten voor 5,15 procent rente.
Netjes. Een tijdje geleden 2jr Postbank voor 5.2% en 1jr Postbank voor 5.0% afgesloten. En zometeen 1jr Moneyou voor 4.6%. Andere banken bieden nog wel 4.8% maar de vertraging die geldt voor het openen ervan heeft het risico op rentedalingen, valuteringsverlies en ongemak. Ik ga er vanuit dat we 2009 eindigen met een extreem lage rentevergoeding doordat de spaarder weggeconcureerd wordt door de ECB.
Daar ben ik wel erg blij mee. Binnenkort moet ik maar weer eens een nieuwe rekening openen vanwege de (mogelijk in de toekomst) ontbreken van 100K garant door de staat.
Verstandig.
MoneYou is een leuke maar deze "bank" biedt op dit moment hypotheken aan voor 4,5 procent terwijl ze 5,1 procent geven voor een internetspaarrekening.
Op zich hoeven die getallen op zich nog niet zo heel veel te betekenen. Immers, het geld dat een bank voor 5.1% aantrekt, zorgt ervoor dat het ook goedkoop aan ander kapitaal kan komen mag het ca. 10x uitlenen tegen 4.5%. (kosten van 1000 euro: 51 euro, opbrengsten daarvan: 450, bruto winst: 399 euro). Disclaimer: dit geldt voor een normale geldcreerende bank terwijl ik niet heb nagekeken of ABN Hypotheken NV/MoneYou daaronder valt.
In mijn ogen zal dat daar ook niet lang duren voordat deze zijn tarieven gaat verlagen.
Dat is vandaag al gebeurd voor de depositos. Ik had gisteren gekeken en besloten het vast te zetten voor 4.8%. Helaas is de 1jr deposito vandaag gezakt naar 4.6%.
Robkazoe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:28:
Ik weet dat ze van de ABN zijn en dat de ABN van de staat is maar dat betekent niet dat ze oneindig aan die 5,1 procent rente vast kunnen zitten. Het 0,6 procent verschil moet terug verdiend worden.
Zie hierboven waarom dit theoretisch kan mits de bank erg efficient werkt en een hoge kwaliteit debiteuren weet te selecteren.
Dat zal door het bedrijf zelf opgehoest moeten worden, oftewel de ABN oftewel de Nederlandse Staat. Om het maar (misschien heel erg te) kort door de bocht te gooien, de belastingbetalers betalen nu het verschil op elke hypotheek die afgesloten wordt.

Daarnaast heeft de ECB besloten om de rentetarieven omlaag te gooien in verband met de recessie. De ECB wordt naast een aantal directieleden bestuurd door de centrale bankiers van de lidstaten van de EU. De centrale bankier van Nederland is verbonden aan De Nederlandsche Bank. De Nederlandsche Bank is een NV die voor 100 procent eigenaar is van de Nederlandse Staat. De Staat is tevens 100 procent eigenaar is van ABN en dus MoneYou. Het zou dus vreselijk hypocriet zijn als ze dit rentetarief ongewijzigd op 5,1 procent laten staan terwijl ze wel aandringen op een renteverlaging van de Europese tarieven.
De wet regelt een flink aantal zaken met betrekking tot overheidsdeelnemingen en de invloed van de overheid op het bedrijf. Voor DNB is dit separaat geregeld, terwijl voor de wet voor de deelnemingen in de banken bepaalt dat de aangestelde commissaris naar eigen inzicht moet handelen.
De rentes gaan omlaag, en wie geeft jouw dan de garantie dat ze over een paar jaar weer als bank met de hoogste rente bovenaan staan? Wie zegt dan dat dit misschien een tijdelijke stunt was? Dat weet je niet! Bij de ATB kun je in ieder geval zeggen dat ze al wat langer meedraaien en dat ze tot hun doelstelling hebben gemaakt om een hoge rente aan te bieden. MoneYou is opgericht om hypotheken te verkopen en heeft later een spaarrekening toegevoegd. Ze zijn niet voor niets onderdeel van de ABN Amro HYPOTEKEN B.V.

Het enige wat je bij MoneYou wel zeker weet is dat jij je geld terug krijgt.
Om een vergelijkbare reden stond een flink deel van m'n geld eerst bij Argenta. Na 't gezeik met IceSave is dat binnen de Nederlandse depositogarantiestelsel geparkeerd (bovendien tegen een hogere rente). Mocht het voordelig zijn dan is een keer overboeken zo gebeurd.

Individueel en gezamenlijk heb ik nu bij een hele trits banken rekeningen wat op zich wel zo handig is als de rente nog eens verandert. Immers, aanmelden is het meeste werk. De Turkse en Russische banken blijf ik echter bij weg omdat ik niet geloof in hun businessmodel.

edit:
MoneYou gaf net bij afsluiten van de deposito nog 4.8% ondanks dat ze op de frontpage adverteren met 4.6% evenals vergelijkingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48
Rukapul schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:50:
[...]

[...]

Op zich hoeven die getallen op zich nog niet zo heel veel te betekenen. Immers, het geld dat een bank voor 5.1% aantrekt, mag het ca. 10x uitlenen tegen 4.5%. (kosten van 1000 euro: 51 euro, opbrengsten daarvan: 450, bruto winst: 399 euro). Disclaimer: dit geldt voor een normale geldcreerende bank terwijl ik niet heb nagekeken of ABN Hypotheken NV/MoneYou daaronder valt.

[...]
Een bank moet natuurlijk wel geld hebben om te kunnen uitlenen :)

Die factor van 1:10 o.i.d. heeft betrekking op de maximale verhouding tussen aansprakelijk vermogen en totaal uitgeleend vermogen.

Bijvoorbeeld:
- bank bezit 1000 euro eigen vermogen (afkomstig van aandelenuitgfte en eerdere winsten)
- bank leent 500 euro middels een achtergesteld deposito
Aansprakelijk vermogen is 1500 euro.

Dan mag de bank nog eens 13.500 euro aan geld ophalen middels spaarrekeningen, reguliere deposito's etc, om in totaal 10x het aansprakelijk vermogen = 15.000 uit te lenen.

De multiplier van 10 kun je dus niet toepassen op het genoemde deposito want dat is niet achtergesteld en valt dus niet onder het aansprakelijk vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

En dan nog is het zo dat het geld dat de bank uitleent door de bank zelf geleend moet worden. Dat kan dan bijvoorbeeld van het ECB tegen het lage ECB tarief... of van een andere partij (andere bank, pensioenfonds, verzekeraar, spaarder), maar dan kost het flink veel meer een rentelasten.

[ Voor 33% gewijzigd door The_Sukkel op 20-01-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:05:
[...]

Een bank moet natuurlijk wel geld hebben om te kunnen uitlenen :)

Die factor van 1:10 o.i.d. heeft betrekking op de maximale verhouding tussen aansprakelijk vermogen en totaal uitgeleend vermogen.
Ik doelde niet op zaken als tier-1, maar op fractional reserve banking als ultieme vorm (gratis) om gegeven duur kapitaal goedkoop kapitaal aan te trekken. Ik moet dat voor de Europese situatie echter nog eens een keer goed uitzoeken*, maar waarschijnlijk zat/zit ik hiermee gewoon fout :P. In elk geval was het niet opportuun om de rekensom erbij te stoppen (en dus verwijderd uit de originele reactie). Wel blijft staan dat een bank gegeven 'dure' depositogelden er 'goedkope' gelden bij kan lenen zoals The_Sukkel ook al aangaf. Hierdoor kan theoretisch het tarief op deposito's hoger liggen dan hypotheekrente. *details die de scope van dit topic ver te buiten zouden gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 20-01-2009 11:39 . Reden: aanvulling FRB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Rukapul schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:12:
[...]

Hierdoor kan theoretisch het tarief op deposito's hoger liggen dan hypotheekrente.
En dat is inderdaad de vreemde situatie die we nu zien :) 5-jarige hypotheek met NHG: 4.4 a 4.8%; 5-jarig deposito (niet achtergesteld): 4.5 a 6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Robkazoe schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:19:
Mij benieuwd wanneer ATB zijn tarieven gaat verlagen. Heb gelukkig een groot deel van mijn geld 2 jaar vast kunnen zetten voor 5,15 procent rente. Daar ben ik wel erg blij mee.
Mijn kortlopende deposito (3mdn) liep in december af, toch weer wat eurootjes waarvoor ik alleen heb hoeven klikken en wachten :) Helaas is mijn spaarbedrag net niet lekker genoeg om weer voor het minimum een deposito te starten, eigen huis en je weet maar niet wat er afbreekt: wil wel bij mijn geld kunnen. Tot nu toe bevalt ATB me uitstekend, snel, easy, klantenservice is goed. De rente verlagen zou jammer zijn, maar een paar procentpuntjes is te overleven.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
2Dutch schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:08:
[...]

Mijn kortlopende deposito (3mdn) liep in december af, toch weer wat eurootjes waarvoor ik alleen heb hoeven klikken en wachten :) Helaas is mijn spaarbedrag net niet lekker genoeg om weer voor het minimum een deposito te starten, eigen huis en je weet maar niet wat er afbreekt: wil wel bij mijn geld kunnen. Tot nu toe bevalt ATB me uitstekend, snel, easy, klantenservice is goed. De rente verlagen zou jammer zijn, maar een paar procentpuntjes is te overleven.
A propos ATB: ik vind de laatste tijd de ontwikkeling van de Roebel/Euro valutakoers wel wat zorgwekkend.
Ik hoop maar dat die Roebel niet in eenvrije val terecht komt zoals de IJslandse Kroon indertijd...maarja, voorlopig gaat het om een devaluatie van "slechts" 20%. En ATB valt gelukkig onder het depositogarantiestelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

De vraag is natuurlijk hoeveel ze in roebels hebben uitstaan. Ook zou ik het niet vreemd vinden als ze een groot gedeelte gehedged hebben. Maar inderdaad, de roebel zou een probleem kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er genoeg alternatieven voor de Postbank of banken met roebel/euro problemen.?? Bij Moneyou (=abn) zit je toch gewoon goed! Zie voor de beste rentes http://www.wijzersparen.nl. De spaarrentes gaan trouwens wel als een gek naar beneden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:17:
Volgens mij zijn er genoeg alternatieven voor de Postbank of banken met roebel/euro problemen.?? Bij Moneyou (=abn) zit je toch gewoon goed! Zie voor de beste rentes http://www.wijzersparen.nl. De spaarrentes gaan trouwens wel als een gek naar beneden! :(
Maar waarom overstappen voor 0,1%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Smarron schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:30:
[...]

Realtime overmaken is dan inderdaad een voordeel, maar ik heb mijn spaargeld nooit binnen 1 dag nodig en als ik een uitgave wil doen, maak ik het geld vaak een dag eerder over.
ATB maakt anders erg rap over, gisteren voor 11 uur een verzoek gedaan om 15:00 diezelfde dag stond het op mijn postbank rekening.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gaat lekker. de AKBANK verlaagt zijn rente voor de tweede keer in deze maand.
Akbank N.V. zal met ingang van 28 januari 2009 haar rentetarieven aanpassen. Hieronder treft u het overzicht aan.

Belangrijk: Alle AK Spaardeposito’s die voor zaterdag 31 januari 2009 zijn aangevraagd en geopend kunnen worden (voldoende saldo), zullen tegen het hogere rentepercentage worden geopend**.

- AK Internet Spaarrekening: 4,50%* (was 4,75%)

- AK Internet Plus Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)

- AK Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)

- AK Plus Spaarrekening: 4,20%* (was 4,45%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Slasher schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:47:
Gaat lekker. de AKBANK verlaagt zijn rente voor de tweede keer in deze maand.
Jeetje.
Ten eerste is het heel naar richting de klanten om twee keer per maand de rente te verlagen, ten tweede is dit géén goed teken voor de status van AK Bank volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Cobb schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:36:
[...]

ATB maakt anders erg rap over, gisteren voor 11 uur een verzoek gedaan om 15:00 diezelfde dag stond het op mijn postbank rekening.
Klopt. Dat komt omdat overboekingen van ATB altijd spoedoverboekingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 05-10 18:55
Ik heb nog een klein bedrag bij de akbank. Wel jammer dat ze dit tot twee maal toe verlagen. Als het zo door blijft gaan haal ik mijn geld daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

XanderDrake schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:51:
[...]

Jeetje.
Ten eerste is het heel naar richting de klanten om twee keer per maand de rente te verlagen, ten tweede is dit géén goed teken voor de status van AK Bank volgens mij.
Ik heb ook daarover een korte mail gestuurd dat het wel erg veel is om 2x per maand de rente te verlagen. Geen goed teken inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Het loont wel om spaargeld nu weg te zetten tegen deposito rente voor 9 maanden ofzo (5,5% bij AT Bank), zeker als AK Bank een voorspellende waarde heeft ;).

[ Voor 65% gewijzigd door McVirusS op 27-01-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je geld van MoneyYou op je tegenrekening hebt staan als je het overmaakt?

Heb het gisteren overgemaakt en het staat er nog niet op.

(Leuk contrast met ATB bank wat er letterlijk binnen 5 minuten op stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Lage rente bij Postbank, alternatieven?
+

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkdesign.nl/user_files/image/ING_ATM_persfoto.jpg

=
Lage spaarrente, alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:17:
Goed onderbouwd. Ik begrijp dat je bij MoneYou werkt? Haak eens in op mijn quote een aantal posts geleden?

Mooi plaatje btw :) Als ik de rest was had ik mijn geld nog snel bij NIBC of ATB vastgezet als je het voor de komende jaren niet nodig hebt. Kans dat je een rente van 5 procent of meer krijgt lijkt mij vrij klein. Alleen onverwachtse hyperinflatie kan daarvoor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik zit zelf bij ATB en CEB, beide hebben nog geen renteverlaging gedaan, maar voor hoe lang nog?
Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.