Het is ook geen gratis geld, maar inmiddels is het voor banken voordelig om op deze manier aan kapitaal te komen. Aanmelden is eenvoudig, zonder dingen op te sturen. Enige wat tricky is, is het feit dat er de mogelijkheid bestaat dat je de vaste tegenrekening die aan je icesave rekening hangt kunt wijzigen. Doembeeld dat je daarbij hebt is dat iemand je rekening kraakt en het geld naar zijn of haar rekening overmaakt. Daar zijn 2 dingen tegen ingebouwd:pkopf schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:34:
[...]
Heb zelf ook een spaarrekening bij de postbank (Kapitaalrekening) met warempel 1% rente. Zit ook te denken aan IceSave, maar ik kan het bijna niet geloven dat het zo simpel is.. Gratis geld bestaat toch niet?
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met IceSave.
- Extra verificatie bij login dmv een pas die je thuisgestuurd krijgt. De pas bevat een code van 16 tekens en elke keer bij het inloggen worden daar 3 (verschillende) tekens van gevraagd
- Er zit een vertraging van 5 dagen op het kunnen wijzigen van de tegenrekening, dus het kan niet even van het ene op het andere moment. Verder wordt je van alle soorten wijzigingen ook per email op de hoogte gesteld.
Overzichtje van mijn pagina. Per 1 juli heb ik dus de eerste rentestorting gehad van 4,91% als ik dat geld laat staan kom ik dus vanzelf op een effectief jaarrendement van 5% (door middel van rente over de ontvangen rente), ware het niet dat ze dat nu dus naar 5,25% hebben gegooid. Wat de kwartaalrente nu wordt heb ik nog een niet berekend.
[ Voor 10% gewijzigd door Rudedadude op 09-07-2008 17:42 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.