Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste
Acties:
  • 306.551 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik ben al meer dan 10 jaar bij de postbank vanwege het gemak van de website waarop je je geldzaken kan regelen + de toendertijd nette rente op de rekeningen.

Mijn vertrouwen is een beetje aangetast na het lezen van het volgende bericht;
http://www.nu.nl/news/127...t_extreem_lage_rente.html

Het blijkt dus maar weer dat we nooit van vertrouwen uit kunnen gaan. Ik heb namelijk niet de rente-verlaging in de gaten gehouden, een verlaging vind ik niet heel erg als je er service voor terug krijgt maar 2 procent onder het gemiddelde vind ik wel heel erg laag.

Toen ik net op de site keek van de postbank bleek dat ze VANDAAG een nieuwe type rekening beschikbaar hebben gemaakt waarop je tot 3,4 procent rente kan krijgen, de Internet Bonusrenterekening. Dus nu het groot en negatief in het nieuws is gekomen reageren ze wel. De mensen zoals ik die wat gespaart hebben hebben hier dus niks meer aan. De postbank is dus op langer termijn dus gewoon niet betrouwbaar voor de klant.

Wat vinden jullie hier nu van en zijn jullie al overgestapt. Ik denk er zelf erg hard over na om over te stappen maar zoek dus een bank waarbij ik goed online mijn bankzaken kan regelen. Bij de rabobank krijg je tot 3,4 procent rente maar bij de "Amsterdam Trade Bank" tot wel 4,5 procent.

Dus wat zijn nu de echte ervaringen oftewel wat is de beste bank over een langer termijn waarbij je via internet goed je financien in de gaten kan houden.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:48
Die Internet Bonusrente rekening bestaat al een tijdje. En die rente geldt alleen bij een toename van je tegoed van 10% per jaar uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik had onder aan de pagina gelezen "Rentepercentage op 15 oktober 2007" dus vandaar ;) .

Het is idd 10% groei per jaar en dat lijkt mij op langer termijn niet haalbaar en blijf je op de 2,3% zitten.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die rente staat al bijna een jaar zeer laag (rond de 0.75% en nu 0.50%). En op de afschriften staat dat rentepercentage. Ik geef zo toe dat de postbank belachelijk te werk gaat, maar iedereen had toch kunnen zien dat de huidige rente extreem laag is? Iedereen kan toch verzinnen dat de rente vroegah toch een stuk beter was? Dan ga je toch snel kijken hoe hoog hte bij andere banken is en stap je over.
Dat dit nieuws is geworden verbaast mij idd en ondersteunt de conclusie van de Postbank dat mensen lui zijn geworden.

* Delerium heeft spaarrekening allang leeggehaald en heeft ontdekt dat de Rabobank veel betere rentes rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om over te stappen. Echter behalve de nadelen die de Postbank heeft hebben ze ook enkele voordelen als internetbankieren via SMS en de lage kosten.

Voor zover ik weet zijn de andere banken allemaal duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De voordelen van de Postbank zijn .... internetbankieren?

Die site is vaker/langer down dan de rest van internettend Nederland bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233875

Al jaren blij met Rabo internetbankieren, en de rentes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 22:09
ecteinascidin schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:22:
* sverzijl heeft spaarrekening allang leeggehaald en heeft ontdekt dat de Rabobank veel betere rentes rekent.
* sverzijl heeft z´n laatste rabobank spaarrekening recentelijk leeggehaald en naar ATB overgeheveld.

Scheelt toch 1,1%-punt (en geen gedoe met zogenaamde ´bonusrentes´ die je misloopt als je je geld voor einde van een kalenderkwartaal opneemt)

1 AT Bank Internetsparen 4,50%
2 Credit Europ Top Int. 4,50%
3 Akbank Internetrekening 4,30%
4 Akbank Spaarrekening 4,25%
5 Garanti Gouden Internet 4,10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
(never mind)

[ Voor 95% gewijzigd door sverzijl op 15-10-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Snap uberhaupt niet wat mensen doen bij de Postbank en waarom mensen er zo massaal zitten?
Je bankzaken regelen op het postkantoor lijkt me ook niet ideaal, terwijl de mevrouw naast je postzegels koopt, cash jij misschien 2000 euro voor je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:35
Die rente staat al bijna een jaar zeer laag (rond de 0.75% en nu 0.50%). En op de afschriften staat dat rentepercentage.
Persoonlijk kijk ik dus nooit naar afschriften. In plaats daarvan kijk ik online naar de mutaties en daar staat op het standaardoverzicht het rentepercentage niet. Bij enkele spaarrekeningen kun je doorklikken naar een pagina met de actuele rentepercentages, maar het percentage van bv de Loyaalrekening vind je daar niet terug, maar alleen op een speciale actiepagina. In plaats daarvan word je doodgegooid met rentepunten :|

Ben het overigens met je eens dat het vrij duidelijk was dat dit al lang aan de gang was. Neem toch aan dat de meeste mensen op z'n minst hun geld van de Plus en Kapitaalrekeningen naar de Internet- of Loyaalrekening hebben overgeschreven indien men toch bij de Postbank wilde blijven.
Tim2005 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:32:
Snap uberhaupt niet wat mensen doen bij de Postbank en waarom mensen er zo massaal zitten?
Je bankzaken regelen op het postkantoor lijkt me ook niet ideaal, terwijl de mevrouw naast je postzegels koopt, cash jij misschien 2000 euro voor je vakantie.
Laten we die offtopic discussie maar niet voeren hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 15-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ricardo87 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:16:
Die Internet Bonusrente rekening bestaat al een tijdje. En die rente geldt alleen bij een toename van je tegoed van 10% per jaar uit mijn hoofd.
Maar dat kan je uiteraard omzeilen door 500E te storten bij opening van de rekening en vóór het einde van het jaar er alles minus 550E vanaf te halen. De basisrente betreft 2.3% en de bonusrente 1.1%, maar dat is dus voor iedereen wel haalbaar volgens dat principe.
* _the_crow_ heeft spaarrekening allang leeggehaald en heeft ontdekt dat de Rabobank veel betere rentes rekent.
Welke spaarrekening heb je daar dan lopen? Volgens de PDF-file met de huidige rentes is dat bij de Rabobank ook niet heel denderend. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? :)

[ Voor 32% gewijzigd door _the_crow_ op 15-10-2007 20:07 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:30

Qwerty-273

Meukposter

Tja de Postbank is al sinds jaren erg laag met zijn rente. Zeker de 'standaard' Plusrekening is voorzien van een belachelijk laag percentage. Ze wisselen relatief vaak met soorten rekeningen die op dat moment een (voor de Postbank) hoog rente percentage hebben.

Zoals bijvoorbeeld de "Kwartaalextrarekening" die begon met een standaard rente van 2% en als je dat kwartaal geen opname had gedaan kreeg je daar nog 2% boven op (dus 4% in totaal). Dit is echter een paar maanden na de introductie al verlaagd naar een standaard rente van 1,3% en 2% bonus rente (al nu heeft men wel een 'actie' dat je bij het openen voor 3 maanden wel 2% + 2% krijgt).

Als je wilt sparen met een 'hoge' rente die niet te pas en te onpas door de bank wordt veranderd kan je het beste bij de kleinere bank terecht zoals akbank of atbank. Grootste probleem alleen daarmee is het makkelijk inleggen en opnemen van spaartegoed via je betaalrekening waar het bij de meeste banken (als je zowel de betaal als spaarrekening afneemt) gelijk of binnen een dag gedaan is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:41
Rukapul schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:47:
[...]

Persoonlijk kijk ik dus nooit naar afschriften. In plaats daarvan kijk ik online naar de mutaties en daar staat op het standaardoverzicht het rentepercentage niet. Bij enkele spaarrekeningen kun je doorklikken naar een pagina met de actuele rentepercentages, maar het percentage van bv de Loyaalrekening vind je daar niet terug, maar alleen op een speciale actiepagina. In plaats daarvan word je doodgegooid met rentepunten :|

Ben het overigens met je eens dat het vrij duidelijk was dat dit al lang aan de gang was. Neem toch aan dat de meeste mensen op z'n minst hun geld van de Plus en Kapitaalrekeningen naar de Internet- of Loyaalrekening hebben overgeschreven indien men toch bij de Postbank wilde blijven.
Die plusrekening stelt nu idd ook niets voor. Kan me nog wel herinneren dat je daar vroeger 3,25 procent rente erover kreeg. Nu is dat dus slecht 0,5 procent.
_the_crow_ schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:58:
[...]
Maar dat kan je uiteraard omzeilen door 500E te storten bij opening van de rekening en vóór het einde van het jaar er alles minus 550E vanaf te halen. De basisrente betreft 2.3% en de bonusrente 1.1%, maar dat is dus voor iedereen wel haalbaar volgens dat principe.
[...]
Idd, en op de pagina zelf staat ook nog eens wat de peildatum is voor je 10 procent verhoging dus het is een prima alternatief. Maar de rentes nu zijn gewoon over het algemeen niet zo heel erg hoog. Ik vind 3,4 procent rente een best beetje en je hoeft er maar vrij weinig voor te doen (10 procent meer inleggen) maar des ondanks kun je wel even snel het geld eraf halen als je het nodig hebt voor een onverwacht grote uitgave.

Als je even naar de ABN kijkt, zijn er daar maar een paar rekeningen die meer rente geven:
  • Het Young Professional pakket krijgt 3,6% rente maar dan moet je dus wel HBO afgestudeerd zijn;
  • De Vermogens Spaarrekening krijg je 4% rente als je daar tussen de 100k tot 500k euro op hebt staan;
  • Spaar Depositos van een jaar of twee jaar leveren 4,5%/4,3% rente op maar dan mag je er dus een jaar/twee jaar lang niet aankomen;
  • Internet Jaarrekening is goed voor 3,8 procent. Das wel een leuk alternatief want hier kun je wel je geld er vanaf halen als je het nodig hebt. Je boort alleen jezelf 2,8 procent rente door je neus als je dat dus doet.
De rest van de rekeningen bieden minder dan 3,4 procent rente aan of evenveel maar dan met slechtere voorwaarden dan de Postbank.

Tegenover de ABN doet de Postbank het dan nog niet eens zo slecht. En als ik _the_crow_ mag geloven, is de Rabobank ook niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
En eronder staat een Google Ad van de DSB, 4.5% op alle vaste termijn deposito's (1 tot 120 maanden). Opnamevrijheid is leuk, maar het kost je blijkbaar wel 0,5% - 1%

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
De productvoorwaarden suggereren iets anders:
Rente: "e. De basisrente wordt berekend over het per dag vastgestelde saldo over het afgelopen spaarjaar. Voor de bonusrente wordt naar het gemiddeld gewogen saldo op de peildatum gekeken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Toevallig vandaag in de mailbox:

ATB Internet Spaardeposito NL:

1 jaar vast 4,85%* (nieuw!)
2 jaar vast 5,00%* (was 4,65%)

* Minimum inleg Ç 5.000,-

Tja, ik ben ook al jaren weg bij de postbank wat sparen betreft, snap de ophef wel een beetje. Als je een beetje geld hebt en ook al is het maar een paar duizend euro, shoppen voor meer rente is makkelijk geld verdienen.
Ze pakken er denk ik ouderen mee zoals mijn ouders, die niet zo snel via internet hun spaarcenten bij een bij hun onbekende bank parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Sponz schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:30:
Ze pakken er denk ik ouderen mee zoals mijn ouders, die niet zo snel via internet hun spaarcenten bij een bij hun onbekende bank parkeren.
Ik ben 29 en ik parkeer m'n spaarcenten ook niet via internet bij een mij onbekende bank. Liever 0.5% minder rente dan 100% verlies bij onbetrouwbaarheid/faillissement/beveiligingsfouten/hax0rz.

Overigens spaar ik uberhaupt niet, maar dat is een ander verhaal.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ach ja sparen en rentes, rentes zijn er om de ontwaarding tegen te gaan! En ja de postbank is belachelijk daarin aangezien ze de laagste rente hebben. Sparen? Niet bij de postbank!

Heb zelf een DSB Internetsparen Rekening met meer dan 3%, redelijk meer is mogelijk als je geld ook echt vast zet natuurlijk!

1. Wat wil je met je spaargeld
2. Moet je snel bij je spaargeld kunnen (wasmachine stuk, dure verbouwing/vakantie)

Belangrijke punten als je teveel geld hebt en je kan een deel missen voor 5 jaar dan is zo'n "vaste rente" fonds niet slecht!

[ Voor 29% gewijzigd door swampy op 16-10-2007 00:28 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 15:32

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb net bij het lezen van dat postbankbericht besloten dat de maat vol was, en dat ik mijn spaargeld maar eens moet verhuizen naar een andere rekening. Had vanmiddag al een spaarrekening bij AEGON aangevraagd, maar las nu de berichten over de ATBank... Heeft iemand daar ervaring mee? En is dit een stuntrente, of blijven ze een beetje constant zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Martijn02 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:31:
Ik heb net bij het lezen van dat postbankbericht besloten dat de maat vol was, en dat ik mijn spaargeld maar eens moet verhuizen naar een andere rekening. Had vanmiddag al een spaarrekening bij AEGON aangevraagd, maar las nu de berichten over de ATBank... Heeft iemand daar ervaring mee? En is dit een stuntrente, of blijven ze een beetje constant zo?
Wat ik gevonden heb over ATBank is dat ze tot nu toe altijd wel aan de bovenkant van de hoogste spaarrentes zitten. En ze vallen gewoon onder de garantstelling van DNB dus je eerste 40K 20Keuro (of 80K 40K bij e/o rekening) is 100% veilig.
Heb er pas een spaarrekening geopend, het internetbankieren ziet er wat spartaans uit (vergelijkbaar met bijv. DSB bank als je die kent), maar meer dan ´saldo/rente overzicht´ en ´terugboeken´ heb je dan ook niet echt nodig. Overboekingen duren 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
sverzijl schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 07:47:
[...]

Wat ik gevonden heb over ATBank is dat ze tot nu toe altijd wel aan de bovenkant van de hoogste spaarrentes zitten. En ze vallen gewoon onder de garantstelling van DNB dus je eerste 40K euro (of 80K bij e/o rekening) is 100% veilig.
Heb er pas een spaarrekening geopend, het internetbankieren ziet er wat spartaans uit (vergelijkbaar met bijv. DSB bank als je die kent), maar meer dan ´saldo/rente overzicht´ en ´terugboeken´ heb je dan ook niet echt nodig. Overboekingen duren 1 dag.
Nee. De eerste 20.000 euro wordt 100% vergoed, de tweede 20.000 euro voor 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:47
Spaar al jaren bij de AT bank en dat gaat allemaal prima. Geen enkel probleem met ze gehad, en ze reageren heel snel op mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]
Welke spaarrekening heb je daar dan lopen? Volgens de PDF-file met de huidige rentes is dat bij de Rabobank ook niet heel denderend. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? :)
De rentes zijn misschien niet denderend, maar het grote verschil is dat je bij de Postbank Bonusrenterekening de bonusrente alleen krijgt als je minstens 10% groei van je spaarrekening krijgt en bij de Rabobank Internetbonussparen krijg je de bonusrente over het laagste saldo in het kwartaal.

Dat houdt in dat als je spaarrekening niet groeit je bij de Postbank 2,3% krijgt en bij de Rabobank 3,4%.
Dat is nogal een verschil.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Voor het sparen van kleine bedragen is de postbank prima. Tuurlijk de internet rekening met 2,5% is geen vetpot maar je kunt er wel heel snel over beschikken. Én 1% van 10.000 is ook maar 100 euro.
Swappen van rekeningen kan voordelig zijn, maar hou rekening met een dag of 4 verwerkingstijd en in die periode krijg je ook geen rente.

Weet je zeker dat je veel kunt sparen dan heb je een aantal van die rekeningen waarop je per maand een x bedrag moet inleggen (tussen 50 en 250 vaak) en waarbij je een hoge rekening krijgt. Nadeel is wel dat je geen eenmalige grote inleg kan doen. Voordeel 2 is dat er meerdere betrouwbare grote aanbieders zijn (bv SNS , OHRA bank) die je gelijktijdig kunt "vullen" met 250 euro per maand.

Voor grotere sommen kun je terecht bij allerlei vreemde banken. Allemaal prima: mits: onder toezicht staand van de Nederlandse Bank én je niet meer dan 20.000 euro stort. Bij faillisement krijg je van de nederlandse bank je inleg terug. Deze procedure duurt overigens wél lang. Mijn advies: grote sommen lang niet nodig: parkeren op betrouwbare bank met net iets minder rente (3,5% is ook niet slecht). Voor korte termijn sparen: gebruik een "snelle" bank (vaak internetspaarrekening eigen bank) en voor het lange termijn continue sparen gebruik de banken die een maandelijkse inleg vereisen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

asmi schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:00:
De productvoorwaarden suggereren iets anders:
Rente: "e. De basisrente wordt berekend over het per dag vastgestelde saldo over het afgelopen spaarjaar. Voor de bonusrente wordt naar het gemiddeld gewogen saldo op de peildatum gekeken."
De basisrente gaat via het dagrente-systeem. Dus daarmee loop je in ieder geval geen risico als je het twee dagen voor het einde afboekt. Over de bonusrente zegt de postbank per mail het volgende:
Voor de Bonusrente wordt naar het gemiddeld gewogen saldo gekeken in het voorafgaande jaar. Op basis daarvan wordt de Bonusrente berekend.

De term ‘gemiddeld gewogen saldo' houdt in, dat het saldo in verhouding wordt berekend over de wisselende saldostanden, verdeeld over het hele jaar.
Daar maak ik uit op dat het zwaarder weegt dat ik het hele jaar bijvoorbeeld 5000E heb staan dan het feit dat ik het er twee dagen voor het einde afhaal.
Of interpreteer ik dit volledig verkeerd. :?
Maasluip schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:50:
De rentes zijn misschien niet denderend, maar het grote verschil is dat je bij de Postbank Bonusrenterekening de bonusrente alleen krijgt als je minstens 10% groei van je spaarrekening krijgt en bij de Rabobank Internetbonussparen krijg je de bonusrente over het laagste saldo in het kwartaal.

Dat houdt in dat als je spaarrekening niet groeit je bij de Postbank 2,3% krijgt en bij de Rabobank 3,4%.
Dat is nogal een verschil.
Als het door mij beschreven systeem werkt, kom je op hetzelfde percentage uit. Het enige nadeel is dat je het dan zo moeten overboeken naar de girorekening. Dus in die zin heb je gelijk dat de Rabobank makkelijker/beter is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 17-06 19:59
Ik heb een paar maanden terug ook besloten mijn spaargeld, gedeeltelijk te verhuizen.
De rabobank werkt met zogenaamde bonusrentes en dat vind ik persoonlijk een waardeloos systeem. De ATB bank had destijds een aanzienlijk beter aanbod en ik heb daar toen een rekening geopend. En dat bevalt prima: overzichtelijke website, telefonisch goed bereikbare helpdesk en geen brievenbussen vol reclamen voor allerlij producten die me geen fluit intereseren zoals bij de rabobank.

Bovendien valt de ATB bank er zoals hierboven al genoemd gewoon onder de gerantie regeling van de nederlandse bank, dus tot 20.000 is het risico gedekt en tot 40.000 zeer beperkt.
Heb je een groter bedrag dan is het eventueel een optie om meerder spaarrekeningen bij verschillende banken te openen (zie het lijstje van sverzijl)

Wel heb ik mijn spaarekening bij de rabobank aan gehouden voor als ik onverwacht wat spaargeld snel nodig mocht hebben. Dat is dan in secondes overgemaakt naar mijn lopende rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
_the_crow_ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:46:
Daar maak ik uit op dat het zwaarder weegt dat ik het hele jaar bijvoorbeeld 5000E heb staan dan het feit dat ik het er twee dagen voor het einde afhaal.
Of interpreteer ik dit volledig verkeerd. :?
Ik weet het niet, ze houden het zo vaag dat je nergens op mag rekenen. In ieder geval valt op:
  • De methodiek is anders dan die van de basisrente (de normale methodiek bij alle normale banken)
  • Wat een "gewogen gemiddelde" is hangt af van de definitie van de Postbank. Maar dat een gewogen gemiddelde van €500 en €550 ver boven de €550 zou kunnen uitkomen lijkt mij merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

asmi schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:43:
Ik weet het niet, ze houden het zo vaag dat je nergens op mag rekenen. In ieder geval valt op:
  • De methodiek is anders dan die van de basisrente (de normale methodiek bij alle normale banken)
  • Wat een "gewogen gemiddelde" hangt af van de definitie van de Postbank. Maar dat een gewogen gemiddelde van €500 en €550 ver boven de €550 zou kunnen uitkomen lijkt mij merkwaardig.
Ik bedoel geen gewogen gemiddelde van het start- en eindbedrag. Maar over het hele jaar alle schommelingen. Maar voor de zekerheid nog even geïnformeerd bij de Postbank hoe het precies zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Was zelf al van plan over te stappen. Postbank is wel okee, maar qua hoog rendement hoef je idd weinig van ze te verwachten. Was al langer aan het rondkijken en informatie zoeken, heb besloten bij de Amsterdam Trade Bank de gok te wagen. 4,5% is altijd nog 2% meer dan mijn huidige internet spaarrekening. Bovendien staan banken onder toezicht van de Nederlandse Bank dus bang dat je geld kwijtraakt hoef je niet te zijn, zoals een aantal mensen hierboven al meldden.

Je kan zeggen: wat een extra papierwinkel..maar als je een leuk bedrag gespaard hebt levert 2% meer dan wel een leuk aantal euro's per jaar meer op. Dus daar heb ik wel wat extra handelingen voor over: so what als het oldskool internetbankieren is en 1 dag duurt voor overboeken: leer je vast beter plannen met je centjes ;)

[ Voor 1% gewijzigd door 2Dutch op 16-10-2007 18:45 . Reden: eerst nalezen, dan posten :X ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
Ik heb een maand geleden mijn Rabobank spaar tegoed overgeheveld naar een nieuwe rekening van ATB-sparen (4,5%). Ik heb in die ene maand al ruim de helft van mijn tot nu toe gespaarde rente van de Rabobank gespaard.

Het is inderdaad makkelijk om alles bij 1 bank onder te brengen, maar dat grapje kost me wel een paar honderd euro per jaar aan rente, en dan ga ik toch liever voor het geld en breng ik het onder bij aparte banken ;)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 11:47

TheDane

1.618

Ik lees bij die ATB internetsparen dat 't saldo dagelijks opvraagbaar is, maar er wordt i.t.t. ATB sparen niks gezegd over opnamevrijheid.

Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Ik zit zelf ook sinds jaar en dag bij de Postbank; altijd goed bevallen, maar nu ik het bericht op nu.nl heb gelezen begin ik toch maar eens te twijfelen ;)

Overigens lijkt 't wel zo dat ze verschillende produkten hebben vergeleken. Bijvoorbeeld Postbank internetsparen levert helemaal niet zo'n lagere rente als het equivalent bij Rabo of ABN. Scheelt misschien 0.2%.

Maar dat terzijde, ik overweeg dus ook over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TheDane schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:02:
Ik lees bij die ATB internetsparen dat 't saldo dagelijks opvraagbaar is, maar er wordt i.t.t. ATB sparen niks gezegd over opnamevrijheid.

Kan iemand hier iets meer over vertellen?
Er zijn geen kosten verbonden aan het opnemen van je geld als je daar op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 11:47

TheDane

1.618

sverzijl schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

Er zijn geen kosten verbonden aan het opnemen van je geld als je daar op doelt.
Dat is 1 van de dingen inderdaad :)

En stel dat ik vandaag besluit dat ik later vandaag dat geld nodig heb? Kan dat ook? -zonder telefoontjes, extra kosten, etc etc ,dus 'gewoon' overboeken via internet of wat dan ook.

En zo niet, hoe lang duurt 't dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16:55

Metro2002

Memento mori

sverzijl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:38:
[...]

* sverzijl heeft z´n laatste rabobank spaarrekening recentelijk leeggehaald en naar ATB overgeheveld.

Scheelt toch 1,1%-punt (en geen gedoe met zogenaamde ´bonusrentes´ die je misloopt als je je geld voor einde van een kalenderkwartaal opneemt)

1 AT Bank Internetsparen 4,50%
2 Credit Europ Top Int. 4,50%
3 Akbank Internetrekening 4,30%
4 Akbank Spaarrekening 4,25%
5 Garanti Gouden Internet 4,10%
:o das best hoog. Postbank heeft momenteel géén rente meer op de betaalrekeningen (vroeger wel, iets van 2,5 - 3%) en heeft iets van 2,5% op de spaarrekening :/

Tis dat postbank zo'n fijn internetbankierprogramma heeft anders had ik allang naar wat anders gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 17-06 19:59
Bij de ATB bank werkt het als ik me niet vergis als volgt.

Wanneer je je spaargeld nodig hebt kun je dit terugboeken naar je tegenrekening.
Dit is een rekening die je opgeeft tijdens de aanvraag van je spaarrekening, meestal kies je hier gewoon je lopende rekening. Dit overboeken kan op verschillende mannieren, internetbankieren is mijn inziens het makkelijkste. Je kunt dan mbv je gebruikersnaam en wachtwoord het geld overboeken.

Dit simpele systeem zonder random readers of iets dergelijks is veilig omdat je het geld alleen maar naar je tegenrekening (dus je eigen lopende rekening) kunt overboeken. Mocht iemand je wachtwoord en gebruikersnaam te weten komen dan kan hij nooit geld naar zijn rekening overboeken, alleen naar die van jou. kortom een erg gebruiksvriendelijk systeem. Overigens werken veel spaarrekeningen volgens dit systeem.

Verder zijn er geen opname beperkingen of opname kosten aan verbonden (spoed overboekingen daar gelaten, maar dat is normaal). Wel kan het een dag of 1 a 2 kosten voordat het geld op je lopende rekening staat. Maar dit heb je ook als je van bijv de rabobank een bedrag overmaakt naar bijv. de postbank.

Mij inziens wegen de voordelen dus dik op tegen de nadelen, zeker als je de risico's uitsluit door niet boven het door de nederlandse bank gegaranderde bedrag te blijven.

Heel bovenstaande verhaal gaat trouwens ook op voor de Credit Europ Top Int. rekening.
Zelfs de rentes zijn gelijk. Heb je dus een wat groter bedrag en je wilt alle risico's vermijden dan kun je twee rekeningen openen 1 bij ieder bank. Zolang je beneden de 20.000 per bank blijft is het risico nihil dankzij de garanties van de nederlandse bank. tot aan 40.000 euro per bank is het risico beperkt zoals al eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik zie dat in dit topic de Rabobank nogal vaak genoemd wordt, hier even mijn actuele rente:

basisrente: 1%
bonusrente: 2.2% (geldt voor alles wat er langer dan drie maanden op staat)

Dat betekent dat mijn spaargeld nu op 2.2% rente kan rekenen :(
Ik wist niet dat het zo erg was, en ga nu dan ook een rekening openen bij de boys van de ATB bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Formulieren zijn zojuist op de post gegaan naar ATB; eens kijken hoelang het gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Matango schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:35:
Ik zie dat in dit topic de Rabobank nogal vaak genoemd wordt, hier even mijn actuele rente:

basisrente: 1%
bonusrente: 2.2% (geldt voor alles wat er langer dan drie maanden op staat)

Dat betekent dat mijn spaargeld nu op 2.2% rente kan rekenen :(
Ik wist niet dat het zo erg was, en ga nu dan ook een rekening openen bij de boys van de ATB bank.
Nee, je krijgt zowiezo 1% rente, over het saldo wat het hele kwartaal op je rekening krijg je 2.2% extra (dus 3.2% totaal).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Sorry, bedacht ik ook later. Overigens nog steeds een rekening bij ATB aangevraagd, 1,3 % verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:01
die bonusrenterekening bestaat al lang.
Ik maak hier dankbaar gebruik van.

De 10% regeling is natuurlijk heel makkelijk naar je hand te zetten. Als je zorgt dat het eerste jaar het peilsaldo op 31december niet al te hoog is (door een gedeelte terug te boeken naar je lopende rekening) is het dat jaar ernaa niet moeilijk om te zorgen dat het saldo daar 10% boven zit.
Ik krijg dan gewoon 2,3 basis + 1,1 bonusrente = 3,4% rente en je kan altijd en overal binnen een paar seconden bij je geld!

Als je hogere rente wil zal je waarschijnlijk altijd aan het gegeven vastzitten dat je pas na een tijdje bij je geld kan, of een soort boete betaald bij tussentijds opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jmderonde schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:54:
Als je hogere rente wil zal je waarschijnlijk altijd aan het gegeven vastzitten dat je pas na een tijdje bij je geld kan.
Dat is waar, je moet maarliefst 1 hele dag (of als het tegen zit 2 dagen) wachten :) Persoonlijk vind ik dat wel het 1,1%-punt verschil waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TheDane schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:13:
[...]

En stel dat ik vandaag besluit dat ik later vandaag dat geld nodig heb? Kan dat ook? -zonder telefoontjes, extra kosten, etc etc ,dus 'gewoon' overboeken via internet of wat dan ook.

En zo niet, hoe lang duurt 't dan?
Overmaken duurt minder dan een dag. Ik had als test 1 euro overgemaakt op woensdagavond en op donderdagochtend stond het al op mijn betaalrekening (waarbij vermeld stond ´spoedopdracht´, dus waarschijnlijk heb je het zelfs dezelfde dag nog als je de opdracht voor 12u geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

jmderonde schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:54:
De 10% regeling is natuurlijk heel makkelijk naar je hand te zetten. Als je zorgt dat het eerste jaar het peilsaldo op 31december niet al te hoog is (door een gedeelte terug te boeken naar je lopende rekening) is het dat jaar ernaa niet moeilijk om te zorgen dat het saldo daar 10% boven zit.
Ik krijg dan gewoon 2,3 basis + 1,1 bonusrente = 3,4% rente.
31 dec is dan natuurlijk niet noodzakelijk de peildatum. Maar ik begrijp dat je dit systeem al één of meerdere keren hebt toegepast? En je kreeg de bonusrente ook via dagrente-systeem uitgekeerd? Dus niet dat m'n absolute hoeveelheid bonusrente keldert doordat ik het 1 à 2 dagen van tevoren naar m'n betaalrekening boek. :?
Het lijkt me wel heel waarschijnlijk, maar een duidelijke bevestiging zou ik wel graag willen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waarom zou je instappen in ondoorzichtige complexe producten? De ervaring leert dat op termijn de professionele partijen die dergelijke producten in de markt zetten de winnaars zijn en niet de consument. Zelfs wanneer je je bedient van trucs om optimaal te profiteren zul je er tegenaan lopen dat er een addertje onder zit of dat de voorwaarden veranderen.

De ergste producten en diensten zijn overigens die producten en diensten waar je toekomstig handelen een negatieve consequentie heeft op de tijd ervoor. De meeste van de bonusrenteconstructies vallen hieronder. En een zekerheid heb je: er komt een tijd dat ook jij een actie onderneemt die die negatieve gevolgen moet ondergaan (bv het leegboeken van een rekening).

Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat het alternatief in de meeste gevallen en in dit geval in het voor de hand ligt: een spaarrekening met een vooraf bepaalde vaste rente

* Rukapul stapt niet in ondoorzichtige 'bonusrenteconstructies'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Rukapul schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:24:
Waarom zou je instappen in ondoorzichtige complexe producten? De ervaring leert dat op termijn de professionele partijen die dergelijke producten in de markt zetten de winnaars zijn en niet de consument. Zelfs wanneer je je bedient van trucs om optimaal te profiteren zul je er tegenaan lopen dat er een addertje onder zit of dat de voorwaarden veranderen.

De ergste producten en diensten zijn overigens die producten en diensten waar je toekomstig handelen een negatieve consequentie heeft op de tijd ervoor. De meeste van de bonusrenteconstructies vallen hieronder. En een zekerheid heb je: er komt een tijd dat ook jij een actie onderneemt die die negatieve gevolgen moet ondergaan (bv het leegboeken van een rekening).

Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat het alternatief in de meeste gevallen en in dit geval in het voor de hand ligt: een spaarrekening met een vooraf bepaalde vaste rente

* Rukapul stapt niet in ondoorzichtige 'bonusrenteconstructies'
Het enige addertje is dat je het volgende jaar met een té groot bedrag begint, waardoor je de 10% groei niet meer kunt waarmaken. Ik vind persoonlijk het één keer per jaar leegboeken van een rekening niet zo'n grote last. Aangezien het via internetbankieren drie muisklikken kost om alles over te zetten. De mensen die een bonusrente-rekening hebben zonder de internet-component hebben er meer last van denk ik.
Ik ben met je eens dat het niet de meest ideale rekening is, maar om het een ondoorzichtig en complex product te noemen, gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

_the_crow_ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:
[...]
Het enige addertje is dat je het volgende jaar met een té groot bedrag begint, waardoor je de 10% groei niet meer kunt waarmaken. Ik vind persoonlijk het één keer per jaar leegboeken van een rekening niet zo'n grote last.
Ik zie de afloop eigenlijk niet voor me.

Je begint in jaar 1 met € 1.000. Je spaart € 200, dus meer dan 10% groei.
Het volgend jaar spaar je niet, maar haalt aan het eind van het jaar je geld van de rekening. Geen 10% groei.
Wanneer moet je nu het geld van de rekening halen om wel die 10% groei te krijgen?
Het geld aan het eind van jaar 1 van de rekening halen helpt ook niet. Dan krijg je in jaar 1 geen bonus maar in jaar 2.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Maasluip schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:36:
Ik zie de afloop eigenlijk niet voor me.

Je begint in jaar 1 met € 1.000. Je spaart € 200, dus meer dan 10% groei.
Het volgend jaar spaar je niet, maar haalt aan het eind van het jaar je geld van de rekening. Geen 10% groei.
Wanneer moet je nu het geld van de rekening halen om wel die 10% groei te krijgen?
Het geld aan het eind van jaar 1 van de rekening halen helpt ook niet. Dan krijg je in jaar 1 geen bonus maar in jaar 2.
Je begint jaar 1 met de minimale inleg van 500E. Je moet dus aan het einde van jaar 1 550E hebben staan. Immers 500E+10%=550E.
Alleen is 50E sparen een beetje karig. Stel dat ik 10.000E spaar. Dan heb ik 10.500E op de rekening staan. Als ik dat laat staan t/m de peildatum (jaar na opening van de rekening), dan peilen ze mij op 10.500E en moet ik het jaar daarna 10.500E+10%=11.550E hebben. Nou is dat op zich ook geen ramp, maar ik leg de lat voor mezelf zo laag mogelijk.
Het idee wat ik dan erover had, was dat ik bijna al het geld vóór de peildatum wegboekte naar m'n girorekening. En dan precies genoeg over laten om te voldoen aan de gevraagde 550E.
Waar ik echter over twijfel is hoe de bonusrente berekend wordt. De basisrente is duidelijk. Dat gaat volgens het dagrente-systeem. Dus ze maken een 'snapshot' van het vermogen en berekenen daar de dagrente over. Maar de bonusrente gaat over het 'gemiddeld gewogen saldo' zoals de Postbank dat noemt. Nu heb ik wel een vermoeden dat dit ook een soort dagrente is, maar zekerheid in deze zou fijn zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
_the_crow_ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:
[...]
Het enige addertje is dat je het volgende jaar met een té groot bedrag begint, waardoor je de 10% groei niet meer kunt waarmaken.
Dat denk je.
Ik ben met je eens dat het niet de meest ideale rekening is, maar om het een ondoorzichtig en complex product te noemen, gaat me wat ver.
Je hebt hier inmiddels al behoorlijk wat posts aan gewijd anders zonder definitief uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Rukapul schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:52:
Je hebt hier inmiddels al behoorlijk wat posts aan gewijd anders zonder definitief uitsluitsel.
offtopic:
Point taken. ;) :>
Maar ik kom er wel achter voor de peildatum 8)7

Ik kwam er sneller achter dan verwacht. Naar aanleiding van een mailtje wat ik twee dagen geleden stuurde aan de Postbank, kreeg ik het volgende mailtje als antwoord:
Bij het gemiddeld gewogen saldo wordt bedoeld dat de Postbank elke dag kijkt wat uw saldo is. De rente wordt berekend over elke dag dat het geld op de Bonusrenterekening staat. Als u dus bijna het hele jaar 5000 euro op de rekening hebt staan en aan het eind van het jaar 700 euro heeft dit geen grote invloed op de rente van uw Bonusrenterekening.

Om in aanmerking te komen voor de Bonusrente dient uw saldo op de peildatum wel met 10% gegroeid te zijn ten opzichte van het vorige jaar.
Om de Bonusrekening dus kort samen te vatten: Zowel basisrente als bonusrente gaan volgens een dagrente-systeem. :)

[ Voor 58% gewijzigd door _the_crow_ op 19-10-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor: als straks halverwege het jaar de Postbank besluit om de rente te verlagen, of als je ineens ontdekt dat de concurrentie de rente heeft verhoogd, wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

asmi schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:16:
Even een vraagje tussendoor: als straks halverwege het jaar de Postbank besluit om de rente te verlagen, of als je ineens ontdekt dat de concurrentie de rente heeft verhoogd, wat doe je dan?
Dat speelt bij elke willekeurige rekening. Dus dat is noch een issue uitsluitend van de Postbank noch van de bonusrekening. :)
Maar dan ga je inderdaad naar mogelijke alternatieven kijken ja. Zoals iedereen zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
_the_crow_ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:43:
Dat speelt bij elke willekeurige rekening. Dus dat is noch een issue uitsluitend van de Postbank noch van de bonusrekening.
Niet helemaal. Als je je rekening wilt leeghalen zul je toch weer moeite moeten doen om over je saldo tot dan toe in het jaar de volledige rente te krijgen. En eigenlijk moet je ook ieder jaar vooraf al weten of je wel in staat bent om aan het eind van het jaar het benodigde saldo op de rekening te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Argenta kan ik iedereen aanraden.

Deze Belgische bank, heeft ook een bijkantoor in Nederland dat een spaarrekening en betaalrekening aanbiedt. Argenta is in Nederland vooral bekend van de hypotheken, en in wat mindere mate van bankrekeningen.

De betaalrekening is 100% gratis, en 0,5% rente en bankpas. Rood-stand is (vrijwel) onmogelijk.

De spaarrekening is het meest interessant: 4% rente zonder beperkingen.

Het kan weliswaar nog wel iets hoger, maar dan zit je soms toch met (kleine) beperkingen of niet de mogelijkheid om rechtstreeks over te boeken naar een eigen spaarrekening. Bij Argenta krijg je keurig een eigen rekeningnummer voor elke rekening.

Om te openen moet je eenmalig naar een tussenpersoon. Op http://www.argenta.nl vind je er eentje in de buurt. Het enige dat die tussenpersoon doet is het aanvraagformulier doornemen en de identificatie regelen. Vervolgens krijg je een zgn. abonnementsnummer waarmee je in kan loggen. Met de tussenpersoon heb je niets meer te maken. Je kunt dan zo veel spaarrekeningen aanmaken als je wilt. Ook een betaalrekening is met een paar klikken gemaakt, pasje binnen een paar dagen in huis.

Ik heb Argenta nu bijna 1,5 jaar en ik vind het geweldig.
Ze vallen onder de Nederlandse garantieregeling. Maar omdat ze geen kantoren hebben en omdat een rood-stand geen optie is hou ik nog een ABN-AMRO rekening aan, maar ik heb bijna al mijn spaargeld en de meeste betalingen via Argenta lopen.

Eén nadeeltje: Website is vaak traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
svdmeer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:31:
Niet de hoogste spaarrente, geen creditcard, je komt in het klantenbestand van die tussenpersoon.
Het is mij niet helemaal duidelijk of de tussenpersoon nou inzage krijgt in de rekening, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
asmi schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:00:
[...]

Niet de hoogste spaarrente, geen creditcard, je komt in het klantenbestand van die tussenpersoon.
Het is mij niet helemaal duidelijk of de tussenpersoon nou inzage krijgt in de rekening, weet iemand dat?
Wordt door veel mensen wel als de aanbieder gezien met de hoogste spaarrente zonder voorwaarden en 'maar'-en (sommigen staan huiverig tegenover sommige andere banken).

Creditcard vind ik geen argument. Een spaarrekening en een creditcard hoeven helemaal niet persé bij één aanbieder.

Over inzage in rekening door TP heb ik eerlijk gezegd niet nagedacht, maar gezien de strenge regels rond banken en compliance lijkt mij dat uitgesloten. TP's krijgen een bedrag van Argenta voor iedere klant die ze aanbrengen, zodat Argenta geen kantoren hoeft te openen.

[ Voor 18% gewijzigd door SvMp op 19-10-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Sluit ik me bij aan, prima bank. Althans, voor de internet spaarrekening met hoge rente zonder beperkingen, de rest van hun diensten ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

asmi schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:24:
Niet helemaal. Als je je rekening wilt leeghalen zul je toch weer moeite moeten doen om over je saldo tot dan toe in het jaar de volledige rente te krijgen. En eigenlijk moet je ook ieder jaar vooraf al weten of je wel in staat bent om aan het eind van het jaar het benodigde saldo op de rekening te hebben staan.
Ja, maar dan laat ik er 550E op staan en de rest boek ik weg. Dus dat zal niet zo'n vaart lopen. ;)
Voor de rest geldt er dagrente, net als bij heel veel andere spaarrekeningen. Dus je krijgt sowieso de rente tot de dag dat je het geld wegboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Best raar dat dit opeens voorpaginanieuws is, terwijl dit soort dingen al jaren gebeuren en niet alleen bij de Postbank.

Dat je moet oppassen met lokrentes had ik al lang geleden ontdekt. Een jaar of 5 geleden opende ik bijvoorbeeld een spaarrekening bij de FBTO (heb er ook al de nodige verzekeringen lopen, dus was niet onlogisch). Bood toen ook maar liefst 4,6% rente, maar dat ging rap omlaag (nu nog geen 2%, geloof ik). Na anderhalf jaar heb ik die rekening dus weer net zo hard leeggehaald en ben toen overgestapt op een internetspaarrekening van SNS. Maar daar ben ik inmiddels ook alweer weg! Zeker in de tijd van Internetbankieren is het openen of sluiten van spaarrekeningen zo eenvoudig geworden dat regelmatig een beetje goed rondkijken erg kan lonen.

(Overigens heb ik zelf nog altijd een plusrekening die ik ooit in de jaren '80 van vorige eeuw heb geopend. Hou ik maar aan voor de nostalgie en omdat ik te lui ben om de Postbank te bellen - opzeggen via Internet kan niet met dit fossiel. Het saldo bedraagt al jaren €0,01 omdat ik er bij mijn laatste afboeking net een tandje naast zat. :))

Een paar maanden geleden heb ik een groot deel van mijn spaargeld overgezet naar de Credit Bank Europe. Bevalt me erg goed: 4,5% rente zonder bonussystemen of boetes bij opname en de website is simpel maar voldoet prima. Ze hebben ook termijndeposito's met nog iets betere rente, maar direct bij je geld kunnen vind ik ook belangrijk. Toen ik deze rekening opende bood de ATB nog geen faciliteiten voor Internetbankieren, i.t.t. de Credit Bank Europe; inmiddels is dat geloof ik wel veranderd, dus ik zou nu de ATB ook serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Ricardo87 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:39:
Formulieren zijn zojuist op de post gegaan naar ATB; eens kijken hoelang het gaat duren :)
Inmiddels mail gehad van ze. Mijn handtekening op mijn paspoort komt niet overeen met de handtekening op het formulier :/

Zo maar even opnieuw op de post doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ricardo87 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:16:
[...]

Inmiddels mail gehad van ze. Mijn handtekening op mijn paspoort komt niet overeen met de handtekening op het formulier :/

Ik zal denk ik hetzelfde euvel krijgen, ik schrijf echt nauwelijks dus ik de bui zie ik alweer hangen :P Misschien een idee om een ervaringen topic te openen voor sparen bij ATB btw? ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-06 22:30
Ik ben 2 jaar geleden al overgestapt van Postbank naar Argenta. Bevalt heel goed. Ik heb geen last van een trage website, die van de Postbank is veel trager (als hij online is ;)).

Op een gegeven moment stond Argenta op 'maar' 3.75%, nu staat mijn spaargeld bij ATB voor 4.5% te renderen. Daar ook nog geen klachten over. Dat je transacties naar een tussenrekening moet doen en niet rechtstreeks naar je nummer vond ik wel wennen, maar het schijnt dat vroeger wel meer banken dat zo hadden (Roparco).

Wat ik wel af en toe mis bij Argenta is dat je bij een groot contant bedrag niet even naar de bank kan gaan om het te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Ricardo87 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:16:
[...]

En vandaag bevestiging dat de aanvraag is goedgekeurd. Direct een aantal duizenden euro's overgemaakt 8)

Tot nu toe ben ik positief over ATB. Opzich best goed dat ze tegenstribbelen dat de handtekeningen niet overeen komen.

Overigens ook even de Postbank gebeld en mijn Plusrekening, Internetsparen en Bonusrenterekening opgezegd. De saldo's van deze rekeningen hebben ze per direct geboekt naar mijn giro, en daarbij ook de openstaande rente (die je normaal aan het eind van het jaar krijgt)! _/-\o_ :D

[ Voor 21% gewijzigd door Spixo op 24-10-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik zit nu ook bij de postbank maar ben na aanleiding van dit topic ook maar eens gaan kijken naar een andere bank voor mijn spaargeld. Opzich heb ik geen problemen met de postbank, het internetbankieren is gewoon goed daar, geen gezeur met randomreaders maar gewoon een mobieltje en een username/password.
De spaarrente is echter wel laag. Ik heb al eerder gekeken naar andere banken maar bij vrijwel alle grote banken, zoals de rabobank, is het niet veel beter gesteld qua rente. De at-bank ziet er interessant uit maar op een of andere manier krijg ik nooit echt een vertrouwd gevoel bij zulke banken. De 'snelheid' van hun website geeft me oko niet echt vertrouwen. Deze is op dit moment zo traag dat ik hem niet eens kan openen... is dit regelmatig zo traag of zijn er nu incidentele problemen?

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
xerix schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:36:
De at-bank ziet er interessant uit maar op een of andere manier krijg ik nooit echt een vertrouwd gevoel bij zulke banken. De 'snelheid' van hun website geeft me oko niet echt vertrouwen. Deze is op dit moment zo traag dat ik hem niet eens kan openen... is dit regelmatig zo traag of zijn er nu incidentele problemen?
De website van ATbank is tot nu toe altijd relatief traag, maar net snel genoeg om nog zonder irritatie af en toe je spaarsaldo en hoge rente te bewonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Deze Belgische bank, heeft ook een bijkantoor in Nederland dat een spaarrekening en betaalrekening aanbiedt. Argenta is in Nederland vooral bekend van de hypotheken, en in wat mindere mate van bankrekeningen.

De betaalrekening is 100% gratis, en 0,5% rente en bankpas. Rood-stand is (vrijwel) onmogelijk.

Het kan weliswaar nog wel iets hoger, maar dan zit je soms toch met (kleine) beperkingen of niet de mogelijkheid om rechtstreeks over te boeken naar een eigen spaarrekening. Bij Argenta krijg je keurig een eigen rekeningnummer voor elke rekening.

Om te openen moet je eenmalig naar een tussenpersoon. Op http://www.argenta.nl vind je er eentje in de buurt. Het enige dat die tussenpersoon doet is het aanvraagformulier doornemen en de identificatie regelen. Vervolgens krijg je een zgn. abonnementsnummer waarmee je in kan loggen. Met de tussenpersoon heb je niets meer te maken. Je kunt dan zo veel spaarrekeningen aanmaken als je wilt. Ook een betaalrekening is met een paar klikken gemaakt, pasje binnen een paar dagen in huis.

Ik heb Argenta nu bijna 1,5 jaar en ik vind het geweldig.
Ze vallen onder de Nederlandse garantieregeling. Maar omdat ze geen kantoren hebben en omdat een rood-stand geen optie is hou ik nog een ABN-AMRO rekening aan, maar ik heb bijna al mijn spaargeld en de meeste betalingen via Argenta lopen.

Eén nadeeltje: Website is vaak traag.
DSB Bank heeft ook rente op de doorlopende rekening en dan hoef je nergens heen :)

Heb zelf bij de DSB Bank Internetsparen. Zal eens even kijken of het eventueel nog wat de moeite is om te switchen naar ATBank, die wat hogere rente bieden dat DSB Bank. ATBank zit zo ver ik mij kan herinneren altijd boven aan met de rentes al voor een aantal jaren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 20:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vind de postbank zo onprofessioneel als bank, het is meer blokker voor geldzaken met al die bonuspunten en acties...En de rente is idd belachelijk laag.

Argenta lijkt me wat minder handig evenals al die andere buitenlandse banken en de rentes zijn vaak ook tijdelijke stunts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ricardo87 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

En vandaag bevestiging dat de aanvraag is goedgekeurd. Direct een aantal duizenden euro's overgemaakt 8)

Tot nu toe ben ik positief over ATB. Opzich best goed dat ze tegenstribbelen dat de handtekeningen niet overeen komen.

Overigens ook even de Postbank gebeld en mijn Plusrekening, Internetsparen en Bonusrenterekening opgezegd. De saldo's van deze rekeningen hebben ze per direct geboekt naar mijn giro, en daarbij ook de openstaande rente (die je normaal aan het eind van het jaar krijgt)! _/-\o_ :D
Heb zowat alles binnen van ATB, wacht nog op mijn wachtwoord per brief :)
Hou nog wel even het internetsparen van de Postbank aan met een buffertje van 200 euro ofzo, voor het geval er eens nood is en er direct geld op mijn giro geboekt moet worden. Het is nog nooit voorgekomen, maar ik hou het heel even aan en test hoe snel het geld vanaf ATB > postbank gaat. Kan geen kwaad dacht ik zo om dat eerst even te testen allemaal. Het is an sich ook wel goed dat je niet zo snel bij je spaargeld kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Vandaar dat ze je met die onzin over rentepunten lastigvallen. Om de lage rente te camoufleren. Wie koopt er nou een zitzak voor 100 euro en 10.000 punten?

Is de independer echt onafhankelijk met zijn vergelijkingen?
http://independer.nl/thema/sparen/advies.asp (Link werkt waarschijnlijk niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 787 op 27-10-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 17:47
Waarschijnlijk al een keer eerder voorbij gekomen maar je kunt ook kijken op : http://www.spaarinformatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Vorige week ook maar een rekening bij DSB geopend.
Maar naar aanleiding van dit topic toch maar ook een bij ATB. Geeft toch weer 0.7 procentpunt meer.

Overigens: over het fenomeen tegenrekening. Dat geldt net zo goed voor je postbank internetsparen. AFAIK kan je daar ook alleen maar vanaf je eigen giro naar overmaken.

Bij ASN optimaal sparen krijg je overigens wel een pas waarmee je gewoon geld kan opnemen bij geldautomaten.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik weet niet wat het is maar iets houdt me tegen om bij de AT bank een rekening te openen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Slasher schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:20:
Ik weet niet wat het is maar iets houdt me tegen om bij de AT bank een rekening te openen.
je firewall ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Grapjas *knip huilie* laten we het vriendelijk houden voor elkaar :)

Nee omdat het voor het grote publiek een té onbekende bank is, ze vallen wel onder de garantieregeling dat is wel weer positief

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 29-10-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Onbekend maakt onbemind?

Ik twijfel zelf uit morele motieven. (<- is dit nederlands? ;-))
Ga ik dingen in Rusland financieren waar ik geen weet van heb?
Of geef ik Dirk Scheringa mijn geld om in Nederland mensen in de schulden te steken?

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Slasher schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:29:
[...]

Grapjas [mbr]*knip huilie* laten we het vriendelijk houden voor elkaar :)[/]

Nee omdat het voor het grote publiek een té onbekende bank is, ze vallen wel onder de garantieregeling dat is wel weer positief
Ik denk dat dit snel zal veranderen. Pas ook nog een item over bij het consumentenprogramma Kassa waarin ATB werd genoemd als 1 vd 2 banken met de hoogste rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ja wellicht, ik heb meer vertrouwen in ABN Amro de bank waar ik nu mijn geld beheer omdat ik daar écht zeker weet dat ze onder garantie van DNB vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Van ATB is het net zo zeker :
http://www.registers.dnb....derID=2039&LanguageID=NLD , zoeken op Amsterdam Trade Bank
Ze zijn aangesloten bij DNB sinds 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:40
Mijn ervaringen:
Ik heb een postbank rekening waar mijn salaris op komt.
Van daaruit spaargeld asap naar een internet spaarrekening en gebruik de postbank dus als tegenrekening. Geld kan dus niet zomaar verdwijnen van de internet spaarrekening naar een derde rekening.

Ik kijk jaarlijks via o.a. independer naar wat de hoogste rente heeft en verplaats mijn geld daarheen. Even 5 minuten moeite en een nieuwe rekening aanvragen.
Sommige banken lokken inderdaad regelmatig met stuntrentes en verlagen dan de rente (o.a: FBTO, SNS gehad). Dus wel in de gaten houden

Jaren gespaard via DSB (goed)
Overgeschakeld over credit europe (goed) en ATB (goed)

Als je onder de 20K blijft dan wordt het gegarandeerd door de Nederlandse bank (check de site voor de banken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Iets wat mij niet helemaal duidelijk is: wordt de nog niet bijgeschreven rente ook gedekt door de Nederlandse Bank? Als je €20.000 op een 5% rekening hebt staan scheelt dat toch wel mooi €900 als de bank net klapt voor je jaarlijkse bijschrijving.

Overigens zit ik bij de DSB en mijn vriendin bij de ATB, we zijn beiden tevreden. Ik ga ook maar overstappen naar de ATB, scheelt toch wel wat. ATB heeft trouwens wel een rare productrange. Een standaard internet spaarrekening levert 4,5% bij ze op, een 24 maanden depositorekening 4,15% :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 31-10-2007 20:33 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Ricardo87 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:24:
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om over te stappen. Echter behalve de nadelen die de Postbank heeft hebben ze ook enkele voordelen als internetbankieren via SMS en de lage kosten.

Voor zover ik weet zijn de andere banken allemaal duurder.
Internetbankieren de kracht van de postbank? 8)7

You just made my day ^_^

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Gizz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:32:
Iets wat mij niet helemaal duidelijk is: wordt de nog niet bijgeschreven rente ook gedekt door de Nederlandse Bank? Als je €20.000 op een 5% rekening hebt staan scheelt dat toch wel mooi €900 als de bank net klapt voor je jaarlijkse bijschrijving.
http://www.consumentenbon...arantie_stelsel/#anchor_6

7 Heb ik ook nog recht op rentevergoeding over mijn spaargeld?

U krijgt rente over uw spaargeld vergoed tot het moment waarop het faillissement wordt uitgesproken. Voorwaarde is wel dat het totale tegoed (inclusief rente) onder het grensbedrag van €20.000 - plus 90% tot €40.000 - per rekeninghouder blijft. Na bekendmaking van het faillissement vervalt het recht op rentevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 16:54
_the_crow_ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:56:
Om de Bonusrekening dus kort samen te vatten: Zowel basisrente als bonusrente gaan volgens een dagrente-systeem. :)
Volgensmij ook ja... rente per dag en een gewogen gemiddelde is volgensmij exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Aangezien het vakantie is de financien ook maar weer eens georganiseerd. Daarbij kwam het volgende naar voren:
[...]
4,25% inmiddels
Ze vallen onder de Nederlandse garantieregeling.
Kleine aanvulling van de site van Argenta:
Bijkantoren van buitenlandse banken die in Nederland een vergunning van DNB hebben, maar die in een ander EU-land zijn gevestigd, vallen onder de garantieregeling van het betreffende EU-land. Argenta valt dus onder de Belgische Collectieve Garantieregeling.

De Belgische CGR geeft bescherming aan particulieren, kleine ondernemingen, verenigingen en stichtingen die een vordering hebben op de bank die in de problemen is geraakt en is onder andere van toepassing op tegoeden op betaal- en spaarrekeningen. De regeling voorziet in de terugbetaling van maximaal 20.000 EUR per rekeninghouder per bank.
De bescherming is is hierdoor iets minder dan in Nederland, omdat in Nederland voor zover ik weet ook het spaartegoed tussen 20.000 en 40.000 wordt gegarandeerd voor 90%.

En om topic te blijven: tegoeden die nu bij de Postbank geparkeerd staan worden 100% slachtoffer van mijn juist geopende Argentarekening :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 26-12-2007 15:53 ]

• Cabo
  • Laatst online: 15-06 01:17
Tevreden klant bij de ATB meld zich aan.

Heb al sinds oktober een spaarrekening bij de ATB. Heb gelijk al mijn spaargeld bij de postbank weggehaald en bij de ATB geplaatst. :+

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12
Ik zit al enkele jaren bij de garantibank met een gouden internet rekening. Al die jaren zitten ze al bij de top qua rente. Niet direct de allerhoogste maar het is ook zeker geen lokrente. (momenteel 4.1%).
Voor de top gaan is naar mijn idee altijd korte duur, dan blijf je (spaar)bank hoppen.

Bij de internet rekening zitten zogoed als geen haken of ogen als 'opname premies of boetes e.d. Enige beperking is dat je vanaf de spaar rekening enkel kan overmaken naar een zelf opgegeven tegen rekening. Deze kan ook bij een andere bank zijn.
Ik ben er erg over te spreken, goede service en gewoon betrouwbaar. Overmaken gaat ook snel.
Bij de postbank ga ik nog wel een renterekening openen, puur voor geld waar ik wel direct bij wil kunnen maar niet direct gebruik. Elke % rente is toch mee genomen ;-)

-= Its dry in the dessert =- So what??

• dr snuggles
  • Niet online
Cabo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:15:
Tevreden klant bij de ATB meld zich aan.

Heb al sinds oktober een spaarrekening bij de ATB. Heb gelijk al mijn spaargeld bij de postbank weggehaald en bij de ATB geplaatst. :+
Aha, een ATB klant! Hoe lang duurt het terugboeken van ATB -> Postbank? Zijn er nog nadelen aan de ATB bank van onze Russische olie-vrienden :?

• sverzijl
dr snuggles schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:56:
[...]

Aha, een ATB klant! Hoe lang duurt het terugboeken van ATB -> Postbank? Zijn er nog nadelen aan de ATB bank van onze Russische olie-vrienden :?
De enige nadelen zijn de niet al te snelle website en dat je maar vanaf 1 tegenrekening kan boeken naar de spaarrekening (boekingen vanaf andere rekeningen worden simpelweg 'retour afzender' geboekt). Kortom, niets wat het verschil in rente niet ruimschoots compenseert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Vraag voor degenen met een argenta-rekening: hoe lang duurt het overboeken van/naar een postbank-rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 22:32

Galois

1811 - 1832

De postbank heeft nu een toprente rekening (oid) waar je 4% rente krijgt als je saldo boven de 20.000 is.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Galois schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:09:
De postbank heeft nu een toprente rekening (oid) waar je 4% rente krijgt als je saldo boven de 20.000 is.
Een linkje? Want als je zoekt op de site of in het overzicht kijkt staat hij er volgens mij niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:12:
Een linkje? Want als je zoekt op de site of in het overzicht kijkt staat hij er volgens mij niet tussen.
Zoeken op "toprekening" leidt je naar http://www.postbank.nl/in..._103905_761328543,00.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
Rukapul schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:51:
De bescherming (van Argenta) is is hierdoor iets minder dan in Nederland, omdat in Nederland voor zover ik weet ook het spaartegoed tussen 20.000 en 40.000 wordt gegarandeerd voor 90%.
Dat maakt het overigens niet een minder aantrekkelijke rekening voor mensen die hun 20.000+ vermogen beschermen door het over meerdere banken te verspreiden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bedankt. Wel jammer dat je minimaal 20.000 euro moet inleggen (en zoals je kunt raden: dat heb ik niet). Maar 3,4 procent is ook nog wel aardig voor de bonusrente rekening. Heb echter wel een bij de AT Bank een rekening geopend. Kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
MSalters schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Dat maakt het overigens niet een minder aantrekkelijke rekening voor mensen die hun 20.000+ vermogen beschermen door het over meerdere banken te verspreiden.
Klopt. Ik corrigeerde slechts een feitelijke onjuistheid.

Je kunt je overigens afvragen in welke mate je je zou moeten laten leiden door de garantieregeling alleen. Beschouw ter vergelijking het aantal mensen dat een k.e.w. polis waarbinnen ze tot tonnen opbouwen bij een financieel dienstverlener.
Robkazoe schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:13:
[...]

Bedankt. Wel jammer dat je minimaal 20.000 euro moet inleggen (en zoals je kunt raden: dat heb ik niet).
Nu heb ik het ook helemaal gehad met die blauwe leeuw. Een tijd geleden hadden ze een loyaalrekening geintroduceerd (stilletjes) met een toen hoge rente. Het is duidelijk dat het woord 'loyaal' bij de Postbank/ING/NN een kant op werkt. Maargoed, stampen met de voeten is in volle gang: verzekeringen zijn al enige tijd daar weg, aandelenbeleggingen inmiddels ook bijna volledig en het spaargeld volgt zeer binnenkort. Ik neem niet eens meer de moeite voor zo'n toprekening: over enkele maanden staat je geld daar ook weg te kwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 15-06 01:17
dr snuggles schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:56:
[...]

Het overboeken van geld is de volgende dag al op je rekening gestort (postbank <=> ATB). En ja de site kan soms erg traag zijn. Vooral de 1e week van januari was de site erg traag. Iedereen wilde natuurlijk zien of de rente is bijgeschreven. Dat is woensdag gebeurt.

Met je huidige balans kan je ook zien hoeveel rente jij krijgt in het volgende jaar. Het groeit :)

Ik heb inmiddels een aanvraag lopen bij de AKbank voor een internetspaarrekening met 4,55%.

[ Voor 6% gewijzigd door Cabo op 04-01-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zocht informatie over de Internet Bonusrenterekening van Postbank (die ik pas heb aangevraagd). Daardoor kom ik dus in dit topic terecht. En ik zie nu dus eindelijk ook dat de concurrenten een veel hogere rente geven. Ik ben dus nu ook van plan een nieuwe spaarrekening te openen en al mijn spaargeld van de postbank daarnaartoe te gaan storen.
Dacht zelf eerst aan de AT Bank, maar de Akbank heeft een iets hogere rente. Op €20.000(de maximale bedrag die ik naar die rekening ga storten, om geen risico te lopen) is dat op een jaar eigenlijk maar een verschil €10, dus daarvoor hoef ik het niet doen.
Aangezien ik weinig ervaringen lees over de Akbank, leek het me verstandig om te kiezen voor een AT Bank spaarrekening, die blijft geloof ik ook altijd constant als 1 van de hoogste spaarrentes van Nederland. Of heeft iemand misschien nog een reden om juist te kiezen voor een andere bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:37
Ik had wat mails naar De Nederlandse Bank gestuurd en die vertelden me het volgende over een en/of rekening :

(waar een ? staat moet een Euro teken staan)

Stel u heeft een en/of rekening waar ?80.000,- op staat dan bent u beide 100% gegarandeerd voor de eerste ? 20.000,- en voor de tweede ? 20.000,- heeft u een eigen risico van 10%. U krijgt dus per persoon (per
rekeninghouder) (niet per rekening) per onder toezichtstaande bank maximaal ? 38.000,- terug. (In dit geval krijgen jullie dus 2* ? 38.000,- = ?
76.000,- terug)

Stel u heeft een en/of waar ?40.000,- op staat dan bent u beide 100% gegarandeerd voor de eerste ? 20.000,-. U krijgt dus per persoon (per
rekeninghouder) (niet per rekening) per onder toezichtstaande bank maximaal ? 20.000,- terug. (In dit geval krijgen jullie dus 2* ? 20.000,- = ?
40.000,- terug)

Hopend u voldoende te hebben te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxxxxx

De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie
Informatiedesk
Telefoonnummer: 0800 - 020 1068 (gratis)
Faxnummer: 020 - 524 2228
E-mail adres: info@dnb.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

kevertje1977 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:21:

Stel u heeft een en/of rekening waar ?80.000,- op staat dan bent u beide 100% gegarandeerd voor de eerste ? 20.000,- en voor de tweede ? 20.000,- heeft u een eigen risico van 10%. U krijgt dus per persoon (per
rekeninghouder) (niet per rekening) per onder toezichtstaande bank maximaal ? 38.000,- terug. (In dit geval krijgen jullie dus 2* ? 38.000,- = ?
76.000,- terug)
Ligt het aan mij of klopt 1e voorbeeld niet? Je bent toch pér persoon voor 20k gegarandeerd of lees ik het nu niet goed?

Van de 80.000 euro krijg je totaal volgens mij "maar" 76.000 terug?

[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 09-01-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Slasher schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:26:
[...]

Ligt het aan mij of klopt 1e voorbeeld niet? Je bent toch pér persoon voor 20k gegarandeerd of lees ik het nu niet goed?

Van de 80.000 euro krijg je totaal volgens mij "maar" 76.000 terug?
Dat schrijft hij toch, of lees ik het nu verkeerd :)
Pagina: 1 2 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.