ARME AOW’er
Nee, maar er is wel een aparte entiteit voor opgericht; Rabo Groen bank. Waarbij Rabobank Nederland overigens 100% garant staat, dus mocht Rabo Groen omvallen, dan staat Rabobank garant. Uiteindelijk ben je pas je geld kwijt als de Rabobank failliet gaat, maar dan nog, we kunnen dat dan wegstrepen tegen de hypotheek. En als de rabo in dusdanige problemen komt, hebben we in NL andere zorgen denk ik.t_captain schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:30:
Als de Rabobank je tegenpartij is, zou ik me daarover niet teveel zorgen maken. Wel even checken dat het zo is en dat ze niet als reseller optreden van een andere aanbieder.
En mocht de fiscus weer de boel veranderen, dan is dat een reden waarbij de obligatie vrijvalt (zoals nu gebeurt met bepaalde series die niet meer zo goed renderen)
Vandaag vernam ik dat er waarschijnlijk een extra emissie gaat komen als serie 120 volgeboekt wordt (Wat wel de verwachting is)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dan ligt feitelijk je tegenpartijrisico bij Rabobank, dik in orde dus.Mistraller schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:26:
[...]
Nee, maar er is wel een aparte entiteit voor opgericht; Rabo Groen bank. Waarbij Rabobank Nederland overigens 100% garant staat, dus mocht Rabo Groen omvallen, dan staat Rabobank garant.
(onderstaande is niet specifiek bedoeld over Rabobank of Rabo Groen bank, maar wat algemene kennis over faillissementen):Uiteindelijk ben je pas je geld kwijt als de Rabobank failliet gaat, maar dan nog, we kunnen dat dan wegstrepen tegen de hypotheek.
Verrekenen van vorderingen is niet zomaar mogelijk in een faillissement. Je hebt een concurrente vordering op de failliet, waarvan naar doorgaans slechts een gedeelte kan worden ingelost. Als je verrekent met een tegenvordering (die tot de activa van het faillisement behoort) benadeel je andere concurrente schuldeisers. De curator kan dat weigeren of zelfs terugdraaien. Het voelt misschien erg onrechtvaardig, maar goed beschouwd is het gewoon eerlijk met het oog op de verdeling van de activa over de schuldeisers.
Ben er nog steeds mee bezig, maar deel twee staat hier:
The_Sukkel in "Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2"
Het wordt dus zachtjes aan tijd om dit topic (deel 1) vaarwel te zeggen
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Dit topic is gesloten.