In verband met risicospreiding heb ik besloten een deel van mijn vermogen, tot het bedrag van het garantiestelsel, bij een andere bank dan mijn huidige bank ABN AMRO te gaan sparen. Dat natuurlijk ook niet in de laatste plaats door de hogere rente. Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties in dit topic. Na heel veel lezen, vooral dit complete topic... na gekeken te hebben op independer, de Kassa site en wat sites waar ik via Google op kwam heb ik zojuist besloten mezelf aan te melden bij
Credit Europe.
De zaken die voor mij de doorslag gaven waren:
- Een eigen bankrekeningnummer (dus geen AK bank bijvoorbeeld). Het zal vast niks uitmaken maar ik wil gewoon een eigen bankrekeningnummer.
- Een nieuwe actie van Credit Europe sinds gisteren en nu maar liefst 5,25% vrij opneembaar
- Geen Icesave i.v.m. de in dit topic geplaatste opmerkingen over het garantiestelsel; ik heb geen zin in gedoe mocht er wat mis gaan
- Ik wil niet verplicht een betaalrekening aanhouden (en dus kosten maken)
Ook dank ik "thefxr" hierboven want ik heb nooit geweten dat er zo'n "rente-alarm" bestond. Ontzettend handig en ik heb me daar dus ook maar
aangemeld. Zo kan ik ook in de gaten houden of Credit Europe niet stiekem de rente verlaagd.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe lang het gaat duren voordat alles is opgezet. De brief+legitimatie gaat vandaag op de post. En dat vind ik ook een pre; geen gedoe gewoon 1 brief sturen en klaar. Ik weet dat dat voor veel andere banken ook geldt, maar bij een Rabobank bijvoorbeeld moet je weer helemaal in gesprek... bleh! Ik zit goed bij de ABN AMRO; maar zoek alleen een "rentebank".
[
Voor 5% gewijzigd door
Barca op 27-09-2008 09:30
]