Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.037 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

thefxr schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:30:
ja, en over een jaar of meer, naaien ze je weer een oor aan. Dit soort banken verliezen hun streken niet snel. ze hebben jaren een tarief van 2 a 3% onder de marktrente gegeven en daardoor kunnen ze nu ineens tijdelijke de internet banken matchen.
Als me dat zou boeien zat ik al niet meer bij de postbank, jaren 2,5% getrokken op een internetspaarrekening en zolang de toprekening boven dat niveau blijft hoor je mij niet klagen. Gemak is bij mij belangrijker.

Daarnaast hebben de banken het geld gewoon nodig gezien het huidige financieringsklimaat. De Postbank kon het voorheen prima hebben als er vele miljoenen naar andere banken werden geboekt vanwege hogere rente, nu niet meer, dus moeten ze zelf ook omhoog.

Zodra het economisch allemaal weer beter gaat, gaat die rente absoluut weer omlaag.
NeoMe schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:33:
Ben ook pleite bij de Postbank, het een en ander nagelezen en die rentepunten voor mij en ik denk voor 99% van de klanten niet aantrekkelijk.
Zelf nog nooit wat gekocht, m'n ouders wel en eerlijk is eerlijk, het duurde een half jaartje voordat de marktprijzen daalden naar wat zij betaald hebben.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NeoMe schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:33:
Ben ook pleite bij de Postbank,
...
Als je het geld gewoon op een andere rekening zet, krijg je het dubbele aan rente
...
PS: Verhuist naar Alex i.v.m. beleggingen, ook spaarrekening geopend a 4%.
Euh, kan aan mij liggen hoor. Maar ik heb ook gewoon 4% bij postbank.
Waar krijg jij 8% dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Die opmerking niet te serieus nemen. De postbank heeft wel rentes van 1% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even een kleine tip aan mede postbankers:
Heb vandaag even rondgeneusd, wilde mijn Plusrekening opzeggen want die gebruik ik al jaaaaren niet meer maar staat irritant in het overzicht en dat werkt vervelend bij inleggen/opnemen van spaargeld. Heb toen even de chat van de postbank klantenservice gebruikt, dat ging vrij vlot en ik zou een bevestiging krijgen op mijn afschrift (heb ik uit staan, maar zie het vanzelf uit het overzicht verdwijnen :P). Dus voor mensen die ook zoiets hebben "ik moet teveel kiezen in het pulldownmenu", misschien een idee om het zo te doen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
NeoMe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:49:
Alex verdient geld aan provisies als jij aandelen koopt, dus ze hopen dat jij dat gaat doen. Verder zit er niks achter, bij de postbank krijg je ook altijd cadeau's maar dan minder fatsoenlijke zoals bioscoopkaartjes of een tasje of 2500 rentepunten en die onzin.
In dat geval moet ik maar eens een rekening openen als ze weer met een aanbieding komen :) Op zich wil ik me best eens verdiepen in het aandelen-gebeuren, alleen weet ik niet echt waar te beginnen.
Helaas heb ik al een tijdje geen post van ze gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Speedpete schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:55:
[...]

Als me dat zou boeien zat ik al niet meer bij de postbank, jaren 2,5% getrokken op een internetspaarrekening en zolang de toprekening boven dat niveau blijft hoor je mij niet klagen. Gemak is bij mij belangrijker.
En over welk gemak hebben we het dan? naar de bank toegaan? online je rekening beheren?
online beheren heeft nl elke andere rentebank ook, naar het filiaal toegaan niet, want daar besparen ze juist geld op, door niet van die dure filialen te openen. Alleen naar de bank toegaan kost in veel gevallen ook tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

M a r c o schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:57:
[...]
Euh, kan aan mij liggen hoor. Maar ik heb ook gewoon 4% bij postbank.
Waar krijg jij 8% dan??
Je krijgt 2.1% in geld en de rest in rentepunten. Met het dubbele bedoel ik dus 2,1 x 2 = 4,2 afgerond dus 4% bij Alex.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
xxxMaverick schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:55:
en asn ideal sparen gaat ook weer lekker naar 4,75, toch leuk!
Klopt, ik zag het net in het overzichtje, toch wel lekker. Benadert IceSave nu toch wel erg dicht en je bent nog lekker bezig voor het milieu en een betere wereld ook :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
NeoMe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:24:
[...]

Je krijgt 2.1% in geld en de rest in rentepunten. Met het dubbele bedoel ik dus 2,1 x 2 = 4,2 afgerond dus 4% bij Alex.
internetsparen was 2,5% en op mijn toprekening heb ik 4%. (in geld ja).
2x zoveel rente is dus nogal kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Stukje v d Telegraaf, scheelt dan wel 0,5% maargoed gaat om het idee.
Buiten het feit om dat de renteshop veelste duur is.

En wat als we wel met de rentepunten rekening houden? Stel, u had gedurende 30 maanden €1500 op de internetspaarrekening van de Postbank staan tegen 2,5% rente en tussendoor niets opgenomen of erbij gestort, dan had u nu €95 aan rente en 9500 rentepunten opgebouwd. Daarmee kunt u in de voordeelwinkel maximaal een artikel kopen van €190. Datzelfde bedrag had u volledig aan rente ontvangen als u het geld tegen minstens 4,5% had weggezet. Zo valt de vergelijking minder slecht uit voor de Postbank, als u tenminste tevreden bent over het aanbod in de voordeelwinkel.

Bron

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hoeveel mensen kijken daadwerkelijk naar die rentepunten als extra 'geld' of 'rente'? Ik heb die 2,5% van m'n internetsparen altijd prima gevonden en die rentepunten als iets ernaast, waar ik eigenlijk niets mee doe.
thefxr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:46:
En over welk gemak hebben we het dan? naar de bank toegaan? online je rekening beheren?
online beheren heeft nl elke andere rentebank ook, naar het filiaal toegaan niet, want daar besparen ze juist geld op, door niet van die dure filialen te openen. Alleen naar de bank toegaan kost in veel gevallen ook tijd en geld.
Zoveel mogelijk bij 1 bank, meerdere rekeningen bij die bank, filiaal om de hoek, etc.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-m-e-n
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 14:08
Is het hier al bekend dat de Postbank inmiddels de rente op de Toprekening heeft verhoogd naar 4,75%?

Zie het nu pas in een paar berichten hiervoor staan... :z

[ Voor 25% gewijzigd door T-h-i-j-m-e-n op 02-09-2008 18:40 ]

Thijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Speedpete schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:19:
[...]

Zoveel mogelijk bij 1 bank, meerdere rekeningen bij die bank, filiaal om de hoek, etc.
Kan als gemak klinken, kan je je echter ook lelijk mee in de vingers snijden: stel je hebt problemen met de Postbank, je komt even niet bij je centen. Alles staat daar: en dan? Kun je niks, heb je niks. Altijd een goede optie om minimaal 1 andere rekening (gratis internetrekening, spaarrekening) te hebben imho? Het kost je weinig moeite en kan een hoop ellende voorkomen.
Natuurlijk kan ik me indenken dat alles bij 1 bank wel lekker "makkelijk" is, alhoewel je gewoonweg met wat rondshoppen jezelf sowieso wat eurootjes rijker maakt zonder teveel moeite, maar het is een keuze en een advies, geen dwang ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik heb zelf geen problemen met meerdere banken. Betaalrekening bij de PB en spaarrekening bij ATB. Zoveel 'moeite' is dat ook weer niet. Zeker aangezien ik eigenlijk nooit inlog op het portaal van ATB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
NeoMe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:46:
Stukje v d Telegraaf, scheelt dan wel 0,5% maargoed gaat om het idee.
Buiten het feit om dat de renteshop veelste duur is.

En wat als we wel met de rentepunten rekening houden? Stel, u had gedurende 30 maanden €1500 op de internetspaarrekening van de Postbank staan tegen 2,5% rente en tussendoor niets opgenomen of erbij gestort, dan had u nu €95 aan rente en 9500 rentepunten opgebouwd. Daarmee kunt u in de voordeelwinkel maximaal een artikel kopen van €190. Datzelfde bedrag had u volledig aan rente ontvangen als u het geld tegen minstens 4,5% had weggezet. Zo valt de vergelijking minder slecht uit voor de Postbank, als u tenminste tevreden bent over het aanbod in de voordeelwinkel.

Bron
Het is dus gewoon slecht geregeld bij de postbank, mensen die er echt over hun spaarrekening nadenken,blijven de lekker weg bij de postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Speedpete schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:19:
Hoeveel mensen kijken daadwerkelijk naar die rentepunten als extra 'geld' of 'rente'? Ik heb die 2,5% van m'n internetsparen altijd prima gevonden en die rentepunten als iets ernaast, waar ik eigenlijk niets mee doe.

Alleen dat gemak kost je dus wel 2,75% aan rente (5,25-2,5=2,75). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

2Dutch schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:29:
Kan als gemak klinken, kan je je echter ook lelijk mee in de vingers snijden: stel je hebt problemen met de Postbank, je komt even niet bij je centen. Alles staat daar: en dan? Kun je niks, heb je niks. Altijd een goede optie om minimaal 1 andere rekening (gratis internetrekening, spaarrekening) te hebben imho? Het kost je weinig moeite en kan een hoop ellende voorkomen.
Natuurlijk kan ik me indenken dat alles bij 1 bank wel lekker "makkelijk" is, alhoewel je gewoonweg met wat rondshoppen jezelf sowieso wat eurootjes rijker maakt zonder teveel moeite, maar het is een keuze en een advies, geen dwang ;)
Ik begrijp je volledig, maar de problemen zie ik niet zo snel.

Ik heb nog nooit problemen gehad bij de postbank en indien ik die wel krijg dan heb ik een hele grote familie die dusdanig in de slappe was zitten dat ze mij best even van wat centen kunnen voorzien. Daarnaast is de bank dusdanig groot dat ik me prima op m'n gemak voel bij ze.
thefxr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:02:
[...]

Alleen dat gemak kost je dus wel 2,75% aan rente (5,25-2,5=2,75). ;(
Heb een toprekening hè, 5,25 - 4,75 = 0,5%.

Als ik echt achter rendement aan wil dan ga ik wel weer beleggen, dat heeft mij in het verleden ook geen windeieren gelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedpete op 03-09-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Speedpete schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:45:

Heb een toprekening hè, 5,25 - 4,75 = 0,5%.
In je vorige post, zag ik een percentage van 2,5% staan, daar ben ik dus vanuit gegaan.

Die 4,75% geldt maar voor 6 maanden daarna wordt het 4%, met een minimum van 5000,-
Bij die 4% blijft het ook, of de rente wordt nog verder afgebouwd net zoals in het verleden.

Verder is het zo dat je niet los een spaarrekening kan openen bij de PB, je moet er met je betaalrekening en hypotheek ook naar toe verhuizen.
Zoals je al zegt, jij vind je er prettig bij, met al deze voorwaarden en PB filiaal om de hoek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:49:
Verder is het zo dat je niet los een spaarrekening kan openen bij de PB, je moet er met je betaalrekening en hypotheek ook naar toe verhuizen.
Als je de voorwaarden goed had gelezen dan zou je weten dat dit onzin is. Wat er werkelijk staat is dit: voor een Toprekening geldt een minimumsaldo van €5000,- tenzij je je salaris op een girorekening laat storten en/of een hypotheek bij de Postbank hebt.

Je moet inderdaad een girorekening als tegenrekening gebruiken om bij de Postbank te kunnen sparen, maar het is onzin dat je daar je hele betalingsverkeer naartoe zou moeten verhuizen. Persoonlijk zou ik niet bij de Postbank gaan sparen als ik mijn betalingsverkeer bij een andere bank had geregeld, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Alleen moet je in dat geval de rente van zo'n Toprekening nog corrigeren voor de kosten van die (extra) girorekening: een giro basispakket kost iets van €12,50 per jaar (de meeste betaalrekeningen zijn duurder), dus bij een saldo van €5000,- zou je de rente dan effectief met een kwart procent moeten verlagen. Bij een saldo van €20000,- scheelt dat nog maar een zestiende procent.

Overigens geloof ik dat je bij ING diezelfde Toprekening kunt openen met een tegenrekening van een andere bank, dus dat zou dan een betere optie zijn. Zelf heb ik mijn spaargeld gespreid, met o.a. een deel bij de Postbank op een Toprekening en een deel bij Credit Europe. Maarja: ik had dan ook al een girorekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

thefxr schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:49:
In je vorige post, zag ik een percentage van 2,5% staan, daar ben ik dus vanuit gegaan.
En in die post verwees ik naar het internetsparen wat ik had, is ook uit m'n vorige posts te halen.

Verder voeg ik mij bij MORA.

Ik vind het anti-Postbank geblaat heel leuk en aardig, maar de belemmeringen die men hier zit zijn toch vrij subjectief. Problemen met de postbank heb ik nooit gehad, het regelen van de toprekening was welgeteld de 2e keer dat ik de klantenservice nodig had (eerste keer was een kapotte giropas). Tuurlijk, sommige zaken zijn minder, maar dat is voor mij niets nieuws geweest, elke bank heeft z'n nadelen.

Ik heb nu een toprekening genomen omdat ik het langs zag komen en het eenvoudig aan te vragen was. Als ik het niet gezien had, was ik met m'n internetspaarrekening ook nog dik tevreden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 05:01:
[...]

Als je de voorwaarden goed had gelezen dan zou je weten dat dit onzin is. Wat er werkelijk staat is dit: voor een Toprekening geldt een minimumsaldo van €5000,- tenzij je je salaris op een girorekening laat storten en/of een hypotheek bij de Postbank hebt.

Je moet inderdaad een girorekening als tegenrekening gebruiken om bij de Postbank te kunnen sparen, maar het is onzin dat je daar je hele betalingsverkeer naartoe zou moeten verhuizen.
Als je een hypotheek van de postbank wil, moet je wel alle rekeningen naar hun toe verhuizen.
oftewel pure koppelverkoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat een aversie tegen de Postbank zeg, waar komt dat vandaan? Vanwege het verlagen van de rente of gewoon lekker bashen?

Ik heb op dit moment een internetspaarrekening bij de Postbank (2,5%) en dat vind ik wat weinig rente, zeker gezien de huidige mogelijkheden.
Echter wil ik niet bij een voor mij minder bekende of kleinere bank mijn spaarcenten onderbrengen, ik blijf liever bij een van de bekende banken.
In mijn ogen is het dan sowieso lastig om richting de 5% te gaan, dan zit je al gauw aan allerlei voorwaarden.

Volgens mij is de Toprekening dan helemaal zo slecht nog niet (op dit moment ja).
Wat ik begrijp is het volgende:
- 4%
- 5000 minimum of maandelijks op tegenrekening je loon storten (doe ik al)
- geen kosten en/of beperkingen aan inleggen en opnemen.
(als iemand het tegendeel kan bewijzen, graag, dan hoef ik zo'n rekening niet aan te vragen ;) )

Als je het niet erg vindt om bij bijvoorbeeld ATB een rekening te openen dan kom je op veel hogere percentages inderdaad, en dan is het de moeite wel waard.
Maar volgens mij ligt het bij de grotere banken niet zo ver uit elkaar dat het de moeite loont om te gaan spreiden met je rekeningen.

Zijn er nog mensen met recente ervaringen met de Toprekening?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:55:
Onlangs nog aangevraagd. Binnen een dag of 3 is het verwerkt.
Inleggen/opnemen gaat op exact dezelfde manier en even snel als bij internetsparen.
Er veranderd dus niks, alleen een ander naampje.

De internetspaarrekening heb ik daarna opgeheven zodat ik niet weer een lege rekening in mijn overzicht had. Dit gaat via mijnpostbank.nl
Je krijgt dan ook direct de tot dan toe opgebouwde rente van je internetspaarrekening gestort.

Het enige verschil is dat je bij de toprekening niet direct kunt zien hoeveel rente je opgebouwd hebt zoals bij internetsparen. Dit zie je dus pas aan het eind van het jaar als je de rente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M a r c o schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:00:
Onlangs nog aangevraagd. Binnen een dag of 3 is het verwerkt.
Inleggen/opnemen gaat op exact dezelfde manier en even snel als bij internetsparen.
Er veranderd dus niks, alleen een ander naampje.
En je hebt die 5000 euro echt niet nodig als startinleg als je standaard loon stort op je rekening?
De internetspaarrekening heb ik daarna opgeheven zodat ik niet weer een lege rekening in mijn overzicht had. Dit gaat via mijnpostbank.nl
Je krijgt dan ook direct de tot dan toe opgebouwde rente van je internetspaarrekening gestort.
Waarom zou iemand dan überhaupt de internetrekening nemen? Alleen als je geen loon stort of niet veel geld spaart.
Het lijkt zo wel alsof ze alleen mensen de Toprekening gunnen die ook hun meeste bankzaken bij de postbank regelen.
Dat doe ik toch al, wat is dan de adder? ;)
Het enige verschil is dat je bij de toprekening niet direct kunt zien hoeveel rente je opgebouwd hebt zoals bij internetsparen. Dit zie je dus pas aan het eind van het jaar als je de rente krijgt.
Kijk ik eigenlijk toch niet naar, zie ik achteraf wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
_the_crow_ schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:53:
[...]
Op de site staat nog 4,5% voor de eerste 3 maanden. Maar 4,75% voor het eerste half jaar zou wel veel aantrekkelijker zijn. Zou het dan mogelijk zijn om de rekening op te heffen en weer te openen? Want ik neem aan dat bestaande toprekening-klanten niet profiteren van de hogere rente.
Hmmm interessante gedachte. Ik ben benieuwd of het sluiten en opnieuw openen van de rekening mij inderdaad 0,75% meer opleverd (voor 6-maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Gonadan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:31:
En je hebt die 5000 euro echt niet nodig als startinleg als je standaard loon stort op je rekening?
Nope, m'n Pa heeft als eerste storting 500 euro genomen :)
Dat doe ik toch al, wat is dan de adder? ;)
- Nieuwe klanten
- Voorkomen dat huidige klanten vertrekken.

Je kan als bank beter meer rente uitbetalen over een X bedrag, dan geen rente en geen bedrag. Heel simpel gezegd, als je op 100 euro 6 euro verdient, dan kan je beter 4 uitbetalen en 2 verdienen, dan dat je concurrent die 2 euro verdient omdat jij 5 wilt verdienen. Gezien de concurrentie van de (o.a. buitenlandse) internetbanken moeten de 'grote' banken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Wat een aversie tegen de Postbank zeg, waar komt dat vandaan? Vanwege het verlagen van de rente of gewoon lekker bashen?

Ik heb op dit moment een internetspaarrekening bij de Postbank (2,5%) en dat vind ik wat weinig rente, zeker gezien de huidige mogelijkheden.
Echter wil ik niet bij een voor mij minder bekende of kleinere bank mijn spaarcenten onderbrengen, ik blijf liever bij een van de bekende banken.
In mijn ogen is het dan sowieso lastig om richting de 5% te gaan, dan zit je al gauw aan allerlei voorwaarden.

Volgens mij is de Toprekening dan helemaal zo slecht nog niet (op dit moment ja).
Wat ik begrijp is het volgende:
- 4%
- 5000 minimum of maandelijks op tegenrekening je loon storten (doe ik al)
- geen kosten en/of beperkingen aan inleggen en opnemen.
(als iemand het tegendeel kan bewijzen, graag, dan hoef ik zo'n rekening niet aan te vragen ;) )

Als je het niet erg vindt om bij bijvoorbeeld ATB een rekening te openen dan kom je op veel hogere percentages inderdaad, en dan is het de moeite wel waard.
Maar volgens mij ligt het bij de grotere banken niet zo ver uit elkaar dat het de moeite loont om te gaan spreiden met je rekeningen.

Als je van plan bent bij de Postbank te blijven sparen, moet je dat inderdaad niet op een internetspaarrekening doen.
De toprekening werkt precies hetzelfde, maar geeft dus meer rente.
Dus als je aan de voorwaarden voldoet (5000, hypotheek of salaris wordt er gestort) dan meteen openen. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je op die 2,5% blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

dyna18 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:36:
Hmmm interessante gedachte. Ik ben benieuwd of het sluiten en opnieuw openen van de rekening mij inderdaad 0,75% meer opleverd (voor 6-maanden).
Ik heb m'n toprekening vandaag opgeheven en morgen zal ik hem opnieuw openen. De vraag is alleen hoe ik kan controleren wat de voor mij geldende rente is. Iemand een lumineus idee?

Het staat niet bovenaan het spaarrekening-overzicht, maar alleen in een algemeen lijstje met rente-percentages. En dat die niet voor alle rekeningen geldt, bleek uit een mailtje wat ik vandaag van de Postbank heb mogen ontvangen. Alleen de mensen die nú een toprekening openen, krijgen dit hogere percentage. Was te verwachten natuurlijk. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Met wil tegenwoordig gewoon een spaarrekening met een hoge rente zonder (te veel) voorwaardes. Dat ga je bij de postbank inderdaad niet krijgen.

Kleine transparante banken met 5% rente, zonder voorwaarden. Get the point :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cabo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:12:
Met wil tegenwoordig gewoon een spaarrekening met een hoge rente zonder (te veel) voorwaardes. Dat ga je bij de postbank inderdaad niet krijgen.

Kleine transparante banken met 5% rente, zonder voorwaarden. Get the point :9
Ik snap dat men dat wil.
Dat krijg je echter bij geen enkele grote bank, vanwaar dan dat Postbank bashen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 05:01:
[...]
Alleen moet je in dat geval de rente van zo'n Toprekening nog corrigeren voor de kosten van die (extra) girorekening: een giro basispakket kost iets van €12,50 per jaar (de meeste betaalrekeningen zijn duurder), dus bij een saldo van €5000,- zou je de rente dan effectief met een kwart procent moeten verlagen. Bij een saldo van €20000,- scheelt dat nog maar een zestiende procent.
[...]
Even zeuren: 12.5/20000=0.000625 ofwel 0.06% dus zeshonderdste procent of zestiendepromille (of 6 basispunten...)

Sorry, kon het niet laten... ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:58

Lifestyle71

De Jos

Ik heb aan mijn postbank betaalrekening een Icesave spaarrekening gekoppeld.
Eenvoudig aanvragen via de website, je krijgt een code, inlogpasje en een spaarrekening. What else do you need ?

Ze geven 5,25% rente , zonder moetjes, moelijke constructies of regels. Maar dat zal vast wel iemand genoemt hebben op 1 van de vorige pagina's. (te lui om het na te kijken). Overboekingen worden meestal op dezelfde dag verwerkt, of 1 dag later. Heb nu een maand of 3 die spaarrekening bij hun, en ben er erg tevreden over. (ook over de helpdesk overigens).

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat dacht je van bashen omdat ze steeds de rente verlagen?

Kom op zeg, ze lanceren elk jaar wel een spaarrekening die precies hetzelfde is als alle vorige, maar waar je een 'hele hoge' rente op krijgt vergeleken met de oude producten, terwijl oude producten na verloop van tijd naar het absolute dieptepunt qua rente zakken en plotseling van de website en dergelijke verdwijnen?

Dat is alleen maar om onwetende klanten weinig rente te hoeven betalen, en om bestaande klanten die wel een beetje opletten een goed gevoel te geven.

Kleine banken kunnen het gewoon af met een internetspaarrekening die na een paar jaar nog steeds het soort rekening met de hoogste rente is bij de desbetreffende bank. Geen gezeur, geen gefop. Wellicht dat een andere bank na een tijdje een hogere rente biedt, geen probleem. Maar dat idiote gedoe dat je binnen één bank door mag blijven wisselen qua rekeningen omdat er weer een andere naampje aan is gehangen? Erg klantvriendelijk..

Maar daar ging het hele topic toch al over (in ieder geval in het begin), dus volgens mij beantwoord ik je vraag nu 30-dubbel :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Gonadan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:02:
[...]

Ik snap dat men dat wil.
Dat krijg je echter bij geen enkele grote bank, vanwaar dan dat Postbank bashen?
Waarschijnlijk omdat de Postbank de meeste particuliere klanten heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 03-09-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Rekening geopend bij Alex voor aandelen/fondsen en toch maar een toprekening geopend bij Postbank voor de 4,75%. Daarna kijk ik wel wat ik doe of ik daar blijf of met me spaargeld naar Alex ga. In ieder geval ga ik er mooi op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Waar halen jullie die 4,75% dan vandaan.
Ik zie 4,5 staan. Ook in de folder die ik gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

M a r c o schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:25:
Dat was de aanbieding. Nu staat er sinds 1 september op de site iets anders. Zie het overzicht van de spaarrekeningen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 03-09-2008 22:35 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
M a r c o schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:25:
Die topspaarrekening staat ook niet gewoon op www.postbank.nl/rentesparen ... 't Is altijd heel moeilijk te vinden! Via Google kom je wel bij allang verlopen aanbiedingen op postbank.nl , blijkbaar staat dat allemaal nog online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Komt meer omdat de rekening nog altijd niet erg openbaar is.

Mijn opa had ook een toprekening, in weze al een jaar of 20 als je de oude namen meeneemt, al ligt mijn opa al weer een flinke tijd onder de zoden...
RemcoDelft schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:54:
[...]

Waarschijnlijk omdat de Postbank de meeste particuliere klanten heeft.
Grote spelers en underdogs, zo vreemd is het commentaar niet. Bij andere grote banken wisselt de rente ook vrij vaak, misschien valt het op omdat er zoveel klanten bij de Postbank zitten?

• thefxr
Gonadan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:02:
[...]

Ik snap dat men dat wil.
Hoe bedoel je bashen? de topicstart gaat niet over de positiviteit van de postbank.
maar over sneaky dingen die zij doen en de horde aan voorwaardens, als je een wat hogere rente wil.
Kritiek daarover leveren is geen bashen,hoor. :+

• Gonadan

Gonadan

thefxr schreef op donderdag 04 september 2008 @ 02:14:
Hoe bedoel je bashen? de topicstart gaat niet over de positiviteit van de postbank.
maar over sneaky dingen die zij doen en de horde aan voorwaardens, als je een wat hogere rente wil.
Kritiek daarover leveren is geen bashen,hoor. :+
Dat klopt, de manier waarop ze met spaarrekeningen omgaan is verre van netjes (sneaky zo je wilt).
De horde voorwaarden valt wel mee, ze willen alleen geen klanten die puur voor de spaarrekening komen, dat is duidelijk.

Ik heb zelf alleen het laatste deel van het topic gelezen, vanaf het moment dat de Toprekening ter sprake komt, maar als er beweert wordt dat als je over je spaarcenten nadenkt je niet bij de postbank gaat valt dat voor mij onder bashen.
Maargoed, ieder zijn meug, ik zie genoeg nadelen van de Postbank.
Helaas heb ik nog geen bank gezien die significant minder nadelen heeft, ben bang dat ik dan nog maar even moet blijven. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb zojuist een Renteplus Rekening geopend bij Centraal Beheer. 5,27% rente gegarnadeerd voor het komende jaar. Ik heb al jaren al mijn verzekeringen daar lopen, is een prima bedrijf. Enig verschil met de hier genoemde rekeningen is dat je 1% opnamekosten betaalt. Ik gebruik deze rekening echter om maandelijks te sparen voor mijn pensioen, dus ik hoef voorlopig niks op te nemen. Voor het even wat wegzetten van overtollig geld gebruik ik de standaard Rabo Internetspaarrekening.

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik heb CB ook bekenen. Mijn probleem is echter dat je geld daar vast zit. Als de komende 12 maanden de rentes nog meer omhoog gaan zit je daar lekker vast. Ik wil graag mijn geld vrij opneembaar hebben. Ieder zijn eigen natuurlijk.

• RemcoDelft
CAFC1905 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:25:
Ik heb zojuist een Renteplus Rekening geopend bij Centraal Beheer. 5,27% rente gegarnadeerd voor het komende jaar. Ik heb al jaren al mijn verzekeringen daar lopen, is een prima bedrijf. Enig verschil met de hier genoemde rekeningen is dat je 1% opnamekosten betaalt. Ik gebruik deze rekening echter om maandelijks te sparen voor mijn pensioen, dus ik hoef voorlopig niks op te nemen. Voor het even wat wegzetten van overtollig geld gebruik ik de standaard Rabo Internetspaarrekening.
Hier is ook genoemd dat je alleen opnamekosten betaald als je voor 9-9-2009 opneemt. Gewoon zien als een 1 jaar deposito dus, met mogelijkheid tussentijds bij te storten.

• DutchAddick
RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:35:
[...]

Hier is ook genoemd dat je alleen opnamekosten betaald als je voor 9-9-2009 opneemt. Gewoon zien als een 1 jaar deposito dus, met mogelijkheid tussentijds bij te storten.
Ja, maar een deposito kun je echt niet aankomen en 1% is nog te doen als je echt bij je geld wilt komen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CAFC1905 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:49:
[...]

Ja, maar een deposito kun je echt niet aankomen
Dat noemt hij dan toch ook als voordeel van deze rekening?
en 1% is nog te doen als je echt bij je geld wilt komen.
Ligt natuurlijk heel erg aan de kans dat je bij je geld moet komen. Persoonlijk zou ik eerder voor een 5% rekening gaan zonder voorwaarden. Scheelt je natuurlijk 0,25%, maar het kan je ook 0,75% opleveren als je je geld wel nodig hebt.

Het scheelt je €50 per jaar bij €20.000, maar voelt imho fijner dan een soort 'straf' van €200 als ik al het geld opeens hard nodig zou hebben.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DutchAddick
Gizz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:56:
Ligt natuurlijk heel erg aan de kans dat je bij je geld moet komen. Persoonlijk zou ik eerder voor een 5% rekening gaan zonder voorwaarden. Scheelt je natuurlijk 0,25%, maar het kan je ook 0,75% opleveren als je je geld wel nodig hebt.

Het scheelt je €50 per jaar bij €20.000, maar voelt imho fijner dan een soort 'straf' van €200 als ik al het geld opeens hard nodig zou hebben.
Of het is juist een extra stok achter de deur om niet in de verleiding te komen om er aan te komen, het is maar net hoe je het bekijkt.

• RemcoDelft
Gizz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:56:
[...]
Waarom zou je dit als of/of behandelen? Vraag er gewoon meerdere aan, dan kan je alle kanten op.
En als de rente straks daalt, ga ik fijn bijstorten bij CentraalBeheer :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan zou ik juist een echt deposito aanvragen waar de rente nog hoger is dan bij een spaarrekening met opneem boete.

Ik heb overigens al 3 spaarrekeningen en daar laat ik het even bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Dit soort opmerkingen worden beschouwd als spam/werving en zijn dus niet gewenst.

[ Voor 89% gewijzigd door SmartDoDo op 07-09-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Adam23 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:04:
Dit soort opmerkingen worden beschouwd als spam/werving en zijn dus niet gewenst.
Je bericht heeft wel een heel hoog spamgehalte

[ Voor 57% gewijzigd door een moderator op 07-09-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Je vergeet wel even dat degene die je aanbrengt minimaal 2500 euro moet storten en het er minstens een maand op moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Mediacj schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:32:
[...]

Je bericht heeft wel een heel hoog spamgehalte
Ik vind van niet, ik zie het meer als een gouden tip, je moet hem nl mailen als je wat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gouden tip? Je hebt als nieuwe spaarder niets aan zijn voorstel, alleen hijzelf wordt er beter van.

Verder vind ik een rente van 4% niet meer hoog te noemen als andere banken met dezelfde soepele voorwaarden een rente kunnen geven die 25% hoger is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb m'n toprekening opgeheven en sinds vandaag is deze opnieuw geopend. Ik zie echter wel de vorige transacties van de toprekening in het overzicht staan. De kans dat ik daadwerkelijk 4,75% krijg, is wel tot het minimum geslonken geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
_the_crow_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:13:
Ik heb m'n toprekening opgeheven en sinds vandaag is deze opnieuw geopend. Ik zie echter wel de vorige transacties van de toprekening in het overzicht staan. De kans dat ik daadwerkelijk 4,75% krijg, is wel tot het minimum geslonken geloof ik. :P
Nope. Ik heb een mail gestuurd aan postbank met die vraag. En het is onmogelijk om gebruik te maken van de 4,75% actievoorwaarden als je net een week eerder je toprekening geopend hebt.

Ik heb ze gelijk een mail gestuurd dat ik het daar niet mee eens ben, en dat ik overweeg om dan toch maar naar een andere bank te gaan met mijn spaargeld. Ben benieuwd of ik uberhaupt reactie krijg op die mail.

Ik denk dat ik de toprekening ga gebruiken voor een "buffer" van een 5k ofzo, en voor de rest toch maar eens iets anders zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

M a r c o schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:18:
Nope. Ik heb een mail gestuurd aan postbank met die vraag. En het is onmogelijk om gebruik te maken van de 4,75% actievoorwaarden als je net een week eerder je toprekening geopend hebt.

Ik heb ze gelijk een mail gestuurd dat ik het daar niet mee eens ben, en dat ik overweeg om dan toch maar naar een andere bank te gaan met mijn spaargeld. Ben benieuwd of ik uberhaupt reactie krijg op die mail.

Ik denk dat ik de toprekening ga gebruiken voor een "buffer" van een 5k ofzo, en voor de rest toch maar eens iets anders zoek.
Ik heb ook een boos mailtje gestuurd. Nu is het nog de vraag of ze zich daar iets van aantrekken. Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Kort gezegd: een beetje jammer! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

_the_crow_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:49:
[...]
Ik heb ook een boos mailtje gestuurd. Nu is het nog de vraag of ze zich daar iets van aantrekken. Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Kort gezegd: een beetje jammer! :/
Hmm, typisch weer. Standaard mailtje opstellen en gebruiken dan maar? Als ze bij eentje ja zeggen gaat dat voor de rest ook wel lukken. Het gaat bij mij om kleine bedragen dus niet boeiend, maar het gaat verdorie om t principe! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik zou evengoed een mailtje sturen, dan weten ze hoe hun klanten er over denken.
Maar het helpt niks. Zie de reactie hieronder.
Geachte meneer M a r c o,

Nu bestaat er inderdaad een actie waarbij het eerste halfjaar na opening van de Toprekening een rente van 4,75% wordt geboden. Wij kunnen ons voorstellen dat u het jammer vindt dat u niet van deze rente heeft kunnen profiteren.

Helaas kan de Postbank hier niets aan doen. Bij het openen van de Toprekening geven wij aan dat deze spaarrekening een variabele rente heeft. Dit betekent dat de rente wordt aangepast aan de financiële marktontwikkelingen. De rente op de Toprekening hangt onder andere samen met de rente op de geld- en kapitaalmarkt. Daarnaast kunnen er altijd nieuwe acties worden geintroduceerd. Deze spaaractie geldt voor nieuwe spaarklanten. We hebben echter ook acties voor onze bestaande spaarklanten.

Zo kon u voor 25 Euro kiezen voor de mobiele telefoon of gratis voor een Hema-bon van 7,50 Euro als u na 1 september een bedrag van minimaal 500 Euro op uw Toprekening stortte. Omdat u reeds hebt meegedaan aan de spaaractie en hiervoor 10.000 Rentepunten hebt ontvangen, kunnen wij u geen HEMA-bon meer toesturen. U komt nog wel in aanmerking voor de mobiele telefoon.

U doet mee aan de actie door een bedrag van 500 Euro op uw Toprekening te storten. U kunt zich vervolgens aanmelden voor de actie, door een reply op deze e-mail te sturen.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

M a r c o schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:31:
Ik zou evengoed een mailtje sturen, dan weten ze hoe hun klanten er over denken.

[...]
Ik snap niet dat mensen hier telkens instinken. Het is toch al 10x duidelijk geworden dat postbank zijn klanten naait? En toch weer klant willen worden en verbaast zijn dat je weer aan het kortste eind trekt?

Gedrag uit het verleden, biedt de best garantie voor de toekomst.... En het patroon van hoge rente voor nieuwkomers en het kunnen doodvallen van oude klanten is al jaren oud. Dat veranderen ze niet in 1x. .

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:37:
[...]

Ik snap niet dat mensen hier telkens instinken. Het is toch al 10x duidelijk geworden dat postbank zijn klanten naait? En toch weer klant willen worden en verbaast zijn dat je weer aan het kortste eind trekt?

Gedrag uit het verleden, biedt de best garantie voor de toekomst.... En het patroon van hoge rente voor nieuwkomers en het kunnen doodvallen van oude klanten is al jaren oud. Dat veranderen ze niet in 1x. .
Had ook niet verwacht dat ze dat zouden doen, wilde ze alleen even laten weten hoe ik erover denk.
Ben ook geen klant "geworden" van de postbank, maar was dit al van kinds af aan.
Dit is ook eigenlijk de eerste keer dat ze me teleurstellen.
Maar goed zoals ik al zei. Ik blijf er gewoon omdat ik verder niks te klagen heb voor mn bankzaken. Misschien dat ik wel verder kijk voor mijn spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Gizz schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:25:
Gouden tip? Je hebt als nieuwe spaarder niets aan zijn voorstel, alleen hijzelf wordt er beter van.

Verder vind ik een rente van 4% niet meer hoog te noemen als andere banken met dezelfde soepele voorwaarden een rente kunnen geven die 25% hoger is..
Als nieuwe spaarder krijg je ook €25 op je rekening gestort. Voordat je iets gaat roepen moet jij je beter laten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

M a r c o schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:31:
Ik had helaas niet anders verwacht. Overigens heeft de ING niet deze nieuwe actie. Dus het heeft ook geen zin om daarnaar over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Reactie van de Postbank is begrijpelijk, je wil niet dat velen bij een actierente de rekening opheffen en opnieuw openen.

Overigens stond in het schrijven dat ik van de Postbank heb ontvangen ook duidelijk dat acties alleen gelden voor personen die voor het eerste een toprekening openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mijn geld blijft dus precies 6 maanden op die toprekening staan tegen 4.75% en verdwijnt dan weer ergens anders naartoe. Als de Postbank geen moeite wil doen om mij als klant te houden, doe ik ook geen moeite om aan hun winst bij te dragen en loop ik wellicht helemaal weg met mijn spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Henk007 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:24:
Mijn geld blijft dus precies 6 maanden op die toprekening staan tegen 4.75% en verdwijnt dan weer ergens anders naartoe. Als de Postbank geen moeite wil doen om mij als klant te houden, doe ik ook geen moeite om aan hun winst bij te dragen en loop ik wellicht helemaal weg met mijn spaargeld.
Daar ben je vrij laat mee. Ook nu is die 4,75% bar weinig vergelijken met andere banken, en ook vergeleken met de inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Speedpete schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:12:
Reactie van de Postbank is begrijpelijk, je wil niet dat velen bij een actierente de rekening opheffen en opnieuw openen.
En waarom zou dat erg zijn? Zoiets hoef je niet aan de grote klok te hangen. Dat doet de Postbank sowieso toch al nooit. Ik zie het probleem niet.
RemcoDelft schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:55:
Daar ben je vrij laat mee. Ook nu is die 4,75% bar weinig vergelijken met andere banken, en ook vergeleken met de inflatie.
'Bar weinig' lijkt me wat overdreven. Als ik kijk naar het overzicht in jouw topic op fok, zie ik de maximum rente op 5,25%. Er is een verschil, maar om dat extreem groot te noemen.

En ja, ik weet dat de 4,75% voor een half jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Gaan er meer mensen een deposito bij de ATbank openen? Ben van plan om alles bij icesave weg te halen voor 6 maanden tegen 5,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

_the_crow_ schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:08:
[...]
En waarom zou dat erg zijn? Zoiets hoef je niet aan de grote klok te hangen. Dat doet de Postbank sowieso toch al nooit. Ik zie het probleem niet.
Het is niet erg, maar voor de Postbank niet wenselijk. Een flinke reeks opzeggingen binnenkrijgen die niet veel later allemaal de rekening weer openen is administratief toch veel gedoe (afrekeningen uitzetten, daarna weer aan, bevestigingsbrief + voorwaarden sturen etc.).

Ze kunnen het best toestaan, maar na een tijdje zullen ze dan toch administratiekosten gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
[...]

Dat probeer ik ook al hier duidelijk te maken,maar sommige zijn een beetje koppig en blijven hun keuze verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Kleine titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Cabo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:14:
Gaan er meer mensen een deposito bij de ATbank openen? Ben van plan om alles bij icesave weg te halen voor 6 maanden tegen 5,5%.
Als je het doet voor de "vaste" rente kan je het doen, als je het doet voor de 0,25% meer kan je je de moeite besparen... Het kost je namelijk een paar dagen renteloos tijdens het overschrijven. 1 dag renteloos heeft een terugverdientijd van 21 dagen! Dus voor dat half jaar heeft het bar weinig nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Onzin. Er zijn zoveel instanties die voor nieuwkomers aanbiedingen hebben, de Postbank is daar niet de enige in. Kijk naar de gemiddelde hypotheekverstrekker, nieuwe hypotheken krijgen een lekker laag tarief maar bij verlengen krijg je een hogere rente. Verder de tijdschrijftenwereld (de eerste 6 nummers voor de halve prijs), zo'n beetje alle kranten (eerste vier weken voor een tientje), leningverstrekkers (de eerste maand geen rente), verzekeringen (de eerste maand geen premie), telefoniebedrijven (het eerste halfjaar 5 euro korting op je abonnement), etc.

Het zijn allemaal lokkertjes, het 4,75% tarief van de Postbank is ook een loktarief. Daar moet je doorheen kijken.

Toen ik de toprekening aanvroeg via internet was de actie iets meer dan 4% rente en 10.000 rentepunten en toen ik belde was het 4,75%, welke rente voor mij nu geldt weet ik niet, ik deed het om de 4% en hetzelfde gemak als internetsparen. Al het extra is leuk meegenomen.

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 13-09 00:39
Interessant. Deze bank heeft, ondanks de slechte liquiditeitspositie, wel mijn voorkeur t.o.v. Icesave ivm het Nederlandse depositogarantiestelsel dat van toepassing is.

• matthijsln
  • Laatst online: 12-09 15:31
Speedpete schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:18:
[...]

Onzin. Er zijn zoveel instanties die voor nieuwkomers aanbiedingen hebben, de Postbank is daar niet de enige in. Kijk naar de gemiddelde hypotheekverstrekker, nieuwe hypotheken krijgen een lekker laag tarief maar bij verlengen krijg je een hogere rente. Verder de tijdschrijftenwereld (de eerste 6 nummers voor de halve prijs), zo'n beetje alle kranten (eerste vier weken voor een tientje), leningverstrekkers (de eerste maand geen rente), verzekeringen (de eerste maand geen premie), telefoniebedrijven (het eerste halfjaar 5 euro korting op je abonnement), etc.

Het zijn allemaal lokkertjes, het 4,75% tarief van de Postbank is ook een loktarief. Daar moet je doorheen kijken.
Doorheen kijken?? Je kan ook gewoon naar de concurrent gaan.

Wat ik me afvraag trouwens, sinds een tijdje zijn de internetspaarbanken zonder beperkende voorwaarden met hoge rente in opkomst en nu verhogen de Rabobank en Postbank hun spaarrentes. Is dit omdat de marktrente stijgt of zien ze in hun betalingsverkeer toch wel veel geld naar ATBank en consorten verdwijnen en verhogen ze het daarom?

Als het dat laatste is moet je mensen die niet bij de Postbank zijn gebleven uit gemakzucht maar bedanken, daarom krijg jij nu een hogere rente ;)
Toen ik de toprekening aanvroeg via internet was de actie iets meer dan 4% rente en 10.000 rentepunten en toen ik belde was het 4,75%, welke rente voor mij nu geldt weet ik niet, ik deed het om de 4% en hetzelfde gemak als internetsparen. Al het extra is leuk meegenomen.
Je moet het natuurlijk zelf weten :)

• matthijsln
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ronald Koeman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:44:
[...]
Interessant. Deze bank heeft, ondanks de slechte liquiditeitspositie, wel mijn voorkeur t.o.v. Icesave ivm het Nederlandse depositogarantiestelsel dat van toepassing is.
Google Ads van NBIC staan al onder dit topic zie ik net :)

• RemcoDelft
matthijsln schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 01:14:
[...]

Google Ads van NBIC staan al onder dit topic zie ik net :)
Ik zie DHB Bank Maxispaar: Tot 5,5% rente. Op de site is dat ondertussen al hoger, ze lopen achter ;)

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 08:34:
[...]

Ik zie DHB Bank Maxispaar: Tot 5,5% rente. Op de site is dat ondertussen al hoger, ze lopen achter ;)
De spaardeposito's worden nu bijna dagelijks aangepast bij de diverse banken.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb zonet een deposito bij de ATbank ingesteld, easy peasy: klikken, bedrag kiezen, okee. Heb het voor 3 maanden gedaan omdat ik langer dan dat wat risicovol vind (ondanks dat ik natuurlijk een buffer heb en niet alles in een deposito duw natuurlijk) want we zitten in een eigen huisje en wie weet wat er nog afbreekt of gedaan moet worden enzo :P So far bevalt die ATbank me meer dan uitstekend: snel, simpel, goede rente :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik heb momenteel een bedrag op de AT Bank internetspaarrekening staan, met als bedoeling om het in een tweejarig deposito te stoppen. Rente voor 2 jaar vast is momenteel 5.15% bij maandelijkse rentebetaling, dus 5.27% effectief. Deze rentestand dateert van 1-5.

Op zich niet verkeerd, maar afgelopen week kwam NIBC met fors hogere tarieven (5.9% bij 2/3/4 jarige looptijden). Bovendien kwam AT Bank zelf met korte deposito's van 6 en 9 maanden met een rente van 5.50% (5.64 effectief).

Wat verwachten jullie: zal AT Bank de komende dagen ook de rentes op de 2/3/4/5-jarige deposito's verhogen? Of kan je daarop wachten tot je een ons weegt?

Ik weet dat de langere looptijden meer opleveren, maar daar wil ik niet aan. Over dik twee jaar verloopt de rentevaste periode van de hypotheek en dan wil ik het geld vrij hebben met het oog op de onderhandelingen over verlenging. En de geldmarktdeposito's van 6 en9 maanden geloof ik niet zo in want ik voorzie een rentedaling door de afzwakkende wereldeconomie. Ik vrees dus dat je de winst van de eerste 6 of 9 maanden kan inleveren over de volgende 15 a 18 maanden.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb, voor de verandering eens conservatief denkend, zojuist mijn diverse internetspaarrekeningen bij de Postbank omgezet naar Toprekeningen.

Geen gedoe met "vreemde" banken maar heel gewoon bij de bank waar ik al jaren zit. De Euro's nadelig renteverschil neem ik maar voor lief.

Alles heb ik gedaan d.m.v. een chatsessie met een Postbank-medewerkster en ging snel. Toprekeningen openen, overboeken van Internetspaarrekeningen naar de normale rekeningen, Opzeggen internetspaarrekeningen, rentebijschrijvingen ontvangen op de normale rekeningen, overschrijvingen naar de Toprekeningen.

Binnen een paar minuten heb ik het e.e.a. gecontroleerd via Postbank-Online en, uiteraard, het klopte. Daarnaast kon ik kiezen uit een cadeau in de vorm van een Samsung 450 telefoon of een cadeaukaart van de HEMA (€ 7,50)

Ik ben er tevreden mee. Je moet ook bedenken dat niet iedereen met een PC overweg kan en daarom aangewezen is op de telefoon. Mijn ervaring is dat in dat geval je bij de Postbank prima wordt geholpen en het aan mensen die niet thuis zijn in het bankkieren prima wordt uitgelegd en evt. noodzakelijke handelingen gemakkelijk worden uitgevoerd.

ARME AOW’er

• thefxr
t_captain schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:33:
Ik heb momenteel een bedrag op de AT Bank internetspaarrekening staan, met als bedoeling om het in een tweejarig deposito te stoppen. Rente voor 2 jaar vast is momenteel 5.15% bij maandelijkse rentebetaling, dus 5.27% effectief. Deze rentestand dateert van 1-5.

Op zich niet verkeerd, maar afgelopen week kwam NIBC met fors hogere tarieven (5.9% bij 2/3/4 jarige looptijden). Bovendien kwam AT Bank zelf met korte deposito's van 6 en 9 maanden met een rente van 5.50% (5.64 effectief).

Wat verwachten jullie: zal AT Bank de komende dagen ook de rentes op de 2/3/4/5-jarige deposito's verhogen? Of kan je daarop wachten tot je een ons weegt?

Ik weet dat de langere looptijden meer opleveren, maar daar wil ik niet aan. Over dik twee jaar verloopt de rentevaste periode van de hypotheek en dan wil ik het geld vrij hebben met het oog op de onderhandelingen over verlenging. En de geldmarktdeposito's van 6 en9 maanden geloof ik niet zo in want ik voorzie een rentedaling door de afzwakkende wereldeconomie. Ik vrees dus dat je de winst van de eerste 6 of 9 maanden kan inleveren over de volgende 15 a 18 maanden.
Ik zou kiezen voor de kortere periodes, het verschil is miniem. het gaat erom dat je er ook een goed gevoel bij hebt.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
t_captain schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:33:

Wellicht dat ATB het vanuit concurrentie oogpunt zal volgen. Echter, ik vermoed dat gezien het verschil in profiel van de banken dat ATB wel eens achter kon blijven lopen bij NIBC. De hoge rente bij NIBC komt denk ik voort aan een sterke noodzaak voor kapitaal om de balans op orde te brengen (zie het nieuws van enige maanden geleden), terwijl ATB een meer offensief karakter heeft. ATB heeft dus belang bij een hoge rentemarge (winstmaximalisatie), terwijl NIBC belang heeft aan kapitaal (voldoen aan solvabiliteitseissen).

http://spaarinformatie.nl heeft alle tarieven

Verwijderd

Dit heb ik gedaan:

Lopende rekening naar de DSB-bank: rente over je tegoed! En GRATIS pas
Spaargeld naar ATBbank...lekker hoge rente, hoewel DSB ook wel hoge spaarrente geeft.

Via overstapservice worden alle automatische afschrijvingen overgezet, en na een jaar spaar je dus minimaal 100 euro per jaar uit!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Rukapul schreef op donderdag 18 september 2008 @ 03:26:
[...]

Wellicht dat ATB het vanuit concurrentie oogpunt zal volgen. Echter, ik vermoed dat gezien het verschil in profiel van de banken dat ATB wel eens achter kon blijven lopen bij NIBC.
[...]
Mee eens. Ik heb het enkele dagen aangekeken, maar ik zag niet veel reaktie van de andere spaarbanken op NIBC. Heb dus bij ATB vastgezet.

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 07:27:
Dit heb ik gedaan:

Spaargeld naar ATBbank...lekker hoge rente, hoewel DSB ook wel hoge spaarrente geeft.

Via overstapservice worden alle automatische afschrijvingen overgezet, en na een jaar spaar je dus minimaal 100 euro per jaar uit!
Ik heb gehoord dat je via DSB Bank ook online kunt storneren. Klopt dat? Kun je 'es een (geanonimiseerd) screenshotje posten van hun internetbankieren? Ben wel tevreden over Rabo op zich, maar die rente op de lopende rekening is wel fijn. Nadeel is w.m.b. wel het nieuwe bankrekeningnummer.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 07:27:
Ik had bij DSB Bank graag een spaarrekening-met-pinpas willen hebben, maar die had ruim 100 euro eigen risico op de pinpas! En met het huidige actieve "skimmen" heb ik liever niet zo'n eigen risico. Heeft de betaalrekening dat ook? Ik kan er zo snel niets over vinden in de voorwaarden...
Ik was in de war met ASN Bank.

Ontopic: DSB klinkt goed! Ik heb nu een gratis rekening/pas bij Argenta, maar daar duurt het online updaten van bij/afschrijvingen erg lang. Zelfs PINbetalingen staan er pas een dag later op! Hoe is dat bij DSB? Ik ondersteun graag banken die nog gratis willen blijven door daar klant te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Laatst online: 21:52
RemcoDelft schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:58:
[...]

Ik had bij DSB Bank graag een spaarrekening-met-pinpas willen hebben, maar die had ruim 100 euro eigen risico op de pinpas! En met het huidige actieve "skimmen" heb ik liever niet zo'n eigen risico. Heeft de betaalrekening dat ook? Ik kan er zo snel niets over vinden in de voorwaarden...
Ik was in de war met ASN Bank.

[...]
Het eigen risico geldt niet alleen voor de ASN (spaar)bankpas, maar voor de meeste (zo niet alle?) bankpassen. Ook bijvoorbeeld de ABN en de SNS bank (art. 6.2.b) hebben op dit moment een eigen risico per bankpas van 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Abn-Amro is weer lekker bezig, ik was altijd zeer tevreden over deze bank maar toch iets minder geworden.

In augustus een groot bedrag naar een andere internetspaarbank overgeboekt en vorige week geconfronteerd met een debetrente van bijna 10 euro, waarschijnlijk ben ik het "slachtoffer" van valutering geworden, ze hebben de rentedatum in mijn nadeel veranderd en heb dus een aantal dagen duizenden euro's rood gestaan.

Zal het nog verder uitzoeken en een klacht over indienen bij de ABN want dit is natuurlijk geen zaken doen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Dat 'probleem' heb je bij iedere bank als je van spaarrekening -> betaalrekening -> andere spaarrekening overboekt. Je zal het geld dus 1 of 2 dagen moeten laten staan op betaalrekening voordat je door laat boeken. Vroeger duurde het gewoon 1/2 dagen voordat je het geld beschikbaar had op je betaalrekening. Tegenwoordig heb je het wel meteen beschikbaar maar wordt er met de valuteringsdatum gerommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Rabobank heb je dat probleem niet (zij hebben valutering een tijdje geleden afgeschaft), en vanaf 1 januari 2009 mag geen enkele Europese bank het meer toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
sverzijl schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:14:
Dat 'probleem' heb je bij iedere bank als je van spaarrekening -> betaalrekening -> andere spaarrekening overboekt. Je zal het geld dus 1 of 2 dagen moeten laten staan op betaalrekening voordat je door laat boeken. Vroeger duurde het gewoon 1/2 dagen voordat je het geld beschikbaar had op je betaalrekening. Tegenwoordig heb je het wel meteen beschikbaar maar wordt er met de valuteringsdatum gerommeld.
Bij de postbank en rabobank heb je dat probleem niet.
Ik zou ook meteen van bank veranderen als ze dat wel zouden invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

dyna18 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:49:
[...]

Bij de postbank en rabobank heb je dat probleem niet.
Ik zou ook meteen van bank veranderen als ze dat wel zouden invoeren.
Ik heb ook een klacht ingediend want dit is natuurlijk oneerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

AkBank verhoogt per vrijdag zijn rentetarieven, naar 5.2%

Waarom voor die 0.05% extra risco lopen bij de icesave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wat voor risico :?

Overigens is het verschil groter, IS keert namelijk elk kwartaal rente uit.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Uhm, lees het topic anders eens door? Hele pagina's vol over dat IC niet onder het Nederlands garantiestelsel valt.
Overigens is het verschil groter, IS keert namelijk elk kwartaal rente uit.
Onjuist, want die rente is minder dan 5,25%. Op jaarbasis is het wel 5,25% door rente over rente. Kijk maar eens op de IC site, daar hebben ze het gewoon over een effectieve jaarrente van 5,25%. Dat wordt (jammer genoeg) niet opeens meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Slasher schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:41:
AkBank verhoogt per vrijdag zijn rentetarieven, naar 5.2%

Waarom voor die 0.05% extra risco lopen bij de icesave?
Die AKbank ga ik in de gaten houden. Wil voor t meisje en mezelf een gezamelijke spaarrekening openen en wil niet zowel mijn als ons gezamelijk vermogen bij 1 bank (spreiding). Ook leuke kortlopende deposito rentes trouwens zie ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Gizz schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:12:
Uhm, lees het topic anders eens door? Hele pagina's vol over dat IC niet onder het Nederlands garantiestelsel valt.
De eerste 20.000 vallen onder het garantiestelsel van de IJslandse centrale bank. Voor de resterende 90% van het saldo van 20.000 - 40.000 kun je gewoon bij de DNB terecht. Ik zie dus niet in waarom sparen bij IceSave risicovoller zou zijn dan bij een willekeurige andere bank.
Onjuist, want die rente is minder dan 5,25%. Op jaarbasis is het wel 5,25% door rente over rente. Kijk maar eens op de IC site, daar hebben ze het gewoon over een effectieve jaarrente van 5,25%. Dat wordt (jammer genoeg) niet opeens meer :)
Aha, dat communiceren ze niet erg helder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zoals ik al zei, lees even het topic door. Over het algemeen is iedereen het erover eens dat de 'centrale bank' (het is gewoon een afspraak tussen 3 IJslandse banken) van een land met 300.000 inwoners een veel kleinere klap kan opvangen dan de bank van een land met 56x zoveel inwoners (Nederland). Ergens in dit topic worden exacte bedragen genoemd die de IJslandse centrale bank in 1x kan ophoesten, en dat stelde weinig voor.

Maar alsjeblieft, er is al genoeg over gepraat in dit topic. Ook op sites zoals NRC, RTL-Z en andere financiële dingen is het allang duidelijk geworden dat het risico niet hetzelfde is als bij een bank die geheel onder het Nederlandse garantiestelsel valt. Begin dan niet opnieuw met dat het allemaal net zo veilig is :P

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.