Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.034 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Vind hier zojuist nog wat oude afschriften van mijn Plusrekening

2001, 2,50% rente
2004, 1,30% rente
2004 (later) 1,10% rente
2005 1 % rente
2006 0,75 % rente

Ben blij dat ik nu al ruim een jaar een rekening heb lopen bij ATB.
Wat een oplichtingspraktijken. Is toch geen stijl?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ben ook blij dat er een beweging aan de gang is. Iedereen wordt wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cobb schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:24:

2001, 2,50% rente
2004, 1,30% rente
2004 (later) 1,10% rente
2005 1 % rente
2006 0,75 % rente
Ik zal ook eens gaan terugbladeren (ja ik heb dat bewaard...) om het lijstje aan te vullen:
Begin 1998: 2,75% (eind 1998: 2,50%)
2003: 2,00%
2002: 2,00%
2001: 2,30% (eind van het jaar)
Nu: 0,50%

Zo te zien heb ik de echt oude afschriften uit 5%-tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cobb schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:24:

2001, 2,50% rente
2004, 1,30% rente
2004 (later) 1,10% rente
2005 1 % rente
2006 0,75 % rente

Ben blij dat ik nu al ruim een jaar een rekening heb lopen bij ATB.
Wat een oplichtingspraktijken. Is toch geen stijl?
Ook behoorlijk stom dat je in 2006 niet al lang overgestapt was op een internetspaar rekening.
Nou heb je gelijk dat het vuile praktijken zijn van de postbank om een dergelijke spaarrekening uit te faseren door de rente te verlagen nadat ze een andere spaarvorm hebben, en de mensen hier niet van op de hoogte stellen om zoveel mogelijk te verdienen aan de mensen die dit zelf niet door hebben. Volgens mij heb ik al een heel aantal jaren geleden mijn plus rekening omgezet naar een internet spaarrekening waar ik toen 4,2% op kreeg.
Nu heb ik woensdag avond een toprekening aangevraagd via inet.
Moet nog even afwachten tot ik er iets van hoor.
Als ik eerder had geweten dat die er was had ik veel eerder overgestapt. Weer zo'n naaistreek.
Die 20k had ik ook wel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:46:...Zo te zien heb ik de echt oude afschriften uit 5%-tijd niet meer.
Dit verraad wel je leeftijd. Ik heb overigens ook nog 5% gekregen, ik meen begin jaren 90. Wat had je nog meer: Sterrekening, Kapitaalrekening, Lewuwrekening.

Maar goed, Spaarbeleg had hier ook een handje van. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk of af en toe te kijken wat je bij een andere bank krijgt. Rente daalt nu eenmaal wel eens, maar het is verstandig wanneer je de concurentie van je bank in de gaten houdt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 08-08-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

M a r c o schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:03:
Als ik eerder had geweten dat die er was had ik veel eerder overgestapt. Weer zo'n naaistreek.
Die 20k had ik ook wel gehaald.
Wat ik dan opmerkelijk vind, is dat je wel bij deze bank blijft... Ze naaien ze en jij gaat vrolijk verder.
Heerlijk dat soort klanten...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:55:
Die toprekening van de postbank is ook wel interessant.

Die link van mrmrmr doet trouwens ook niks bij mij.
Ik kan vanaf hier alleen bij die toprekening terecht komen via de zoekfunctie van postbank.
Ik heb de link aangepast. De Postbank wil het kennelijk zo geheim mogelijk houden, ze zullen het wel weer veranderen.

Hier een beschrijving van de rekening:
http://financieel.infonu....tbank-de-toprekening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 07:01:
[...]

Je houdt ze wel goed in de gaten? Voor je het weet zit je hier ook weer op 0,5% of ander diefstal percentage.
Inderaad. Dat is de hele Postbank-truc.
1. Ze zetten een product met redelijk aantrekkelijke voorwaarden in de markt.
2. Ze wachten tot een flinke groep mensen het product gebruikt.
3. Ze gaan stelselmatig de eerst aantrekkelijke voorwaarden versoberen tot je bijna niks meer overhoudt.
4. Tegen de tijd dat de klant het gemerkt heeft, is de poet al binnen.

Ze gaan er gewoon vanuit dat de klant, na het "aanschaffen" van zo'n spaarproduct, enkele jaren niet meer omkijkt naar het spaarproduct en de markt niet meer in de gaten houdt. En..... in veel gevallen klopt dat.

Als ik de reclame hieronder moet geloven, biedt OHRA nu (voor een spaarproduct met maandelijkse inleg) het eerste halfjaar 7,5 procent en daarna 5 procent. Dan kun je je maandelijkse spaargeld beter daar storten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heren geweldig..ik heb nav dit topic ook maar een Toprekening geopend: ik spaar dan wel bij de ATbank, maar schuif regelmatig centjes heen en weer (buffer) tussen spaar/giro dus dan is een beetje meer rente toch nooit verkeerd dacht ik zo :)

Ben ook al van Plusrekening > internetsparen > Toprekening nu dus gegaan..ik hou graag mijn oogjes open. En anders ga ik alles mar naar de ATbank zetten....ik denk aan mijn eigen portemonnee, niet die van de Postbank ;)

[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 08-08-2008 14:45 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:21:
Ze gaan er gewoon vanuit dat de klant, na het "aanschaffen" van zo'n spaarproduct, enkele jaren niet meer omkijkt naar het spaarproduct en de markt niet meer in de gaten houdt. En..... in veel gevallen klopt dat.
Op zich logisch, want was het vroeger niet zo dat banken te vertrouwen waren? Zelfs de Postbank durft dat nog in haar profiel / missiestatement te stellen:
betrouwbare producten
Ik vertrouw de meeste van m'n dienstenleveranciers redelijk, maar banken, verzekeringsmaatschappijen en telco's scoren sectorbreed toch behoorlijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Je link doet: http://00.html/?linktype=int
Als ik je ga quoten geeft ie m wel goed weer.

ruka: thx, parsing van url met komma's vereist quotes

[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 08-08-2008 14:57 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde meteen reageren met de toprekening maar die is al aan bod geweest, net product wel. Het lijkt wel de standaardpraktijk van de Postbank om nieuwe spaarproducten in eerste instantie interessant te maken en daarna af te laten kalven.

Maar goed, als je een beetje oplet kan je hier prima mee leven. Met omschakeling naar ING zal er vast nog wel het een en ander gaan veranderen.

Ander vraagje: iemand al geprobeerd om pas e.d. gratis te regelen? Nu betaal je hier enkele tientjes per jaar voor. Aangezien ik een rekening, reisverzekering en hypotheek bij de PB heb lopen vind ik dat ik er wel recht op heb ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:28:
[...]
Wat ik dan opmerkelijk vind, is dat je wel bij deze bank blijft... Ze naaien ze en jij gaat vrolijk verder.
Heerlijk dat soort klanten...
Deels uit luiheid. (Precies waar Postbank op hoopt dus)
En daarnaast ben ik het ook eens met wat Terminator_T100 zegt.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:56:
[...]
IMaar goed, als je een beetje oplet kan je hier prima mee leven. Met omschakeling naar ING zal er vast nog wel het een en ander gaan veranderen.
[...]
Ik ben destijds zelf al overgestapt van plus naar internet voordat de rente daar echt gekelderd was.
Ik zie het nog wel een tijdje aan straks met de overgang naar ING. Overstappen kan dan altijd nog.

En daarnaast, denk je dat alle andere banken geweldig zijn? Overal is het wel wat hoor.
Ik ben nu al jaren klant van de postbank. De betalingen zijn snel verwerkt, ik heb nog nooit problemen gehad met internet bankieren, ondanks al die negatieve publiciteit (of ik had het geluk altijd tussen de storingen door er gebruik van te maken)
Het enige waar ik dus een probleem mee heb bij de postbank is het gebrek aan informatie voorziening over interessantere spaarvormen.

Daarnaast vind ik dat ze bij de postbank heel alert zijn op misbruik van de creditcard. Ik deed een keer een grotere aankoop die wat buiten mijn gewone bestedingspatroon van mijn CC viel, en ik werd daarna gebeld door de afdeling fraude preventie van postbank die even wilde verifieeren of ik die betaling zelf gedaan had.

Daarnaast heeft de Postbank mij ook aan een PS3 met 2 games geholpen voor een bedrag van 235 euro en wat rentepuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar goed, als je een beetje oplet kan je hier prima mee leven. Met omschakeling naar ING zal er vast nog wel het een en ander gaan veranderen.

[...]
De tegenhanger van ING heet volgens mij Top Rente Sparen. (Nu tijdelijk met 4,5% rente en minimale inleg van 5000 euro, toevallig!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Roenie schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:25:
[...]
Dit verraad wel je leeftijd. Ik heb overigens ook nog 5% gekregen, ik meen begin jaren 90. Wat had je nog meer: Sterrekening, Kapitaalrekening, Lewuwrekening.
Mijn leeftijd is niet geheim, maar ik had al vrij jong een Plusrekening. Uit de tijd dat ik m'n overschrijf-formulieren terugkreeg met de melding dat bedragen kleiner dan 1 gulden niet overgeschreven konden worden naar m'n spaarrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ander vraagje: iemand al geprobeerd om pas e.d. gratis te regelen? Nu betaal je hier enkele tientjes per jaar voor. Aangezien ik een rekening, reisverzekering en hypotheek bij de PB heb lopen vind ik dat ik er wel recht op heb ;-)
Ik heb m'n pas opgeheven op het moment dat ik moest gaan betalen, ik gebruik hem veel te weinig. Nu heb ik een gratis rekening met bankpas bij Argenta.nl , die gebruik ik alleen om te pinnen.
Maar Argenta is verre van ideaal voor normaal gebruik: ze updaten de bij- en afschrijvingen erg traag, en soms krijg je ook gewoon gegevens van de vorige login te zien (met bij navragen een vaag verhaal over database-access wat niet goed gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag gelijk maar een toprekening geopend, scheelt toch wel een stuk.
Het duurt een paar dagen voor dat je erbij kan via mijn postbank.nl?
Zo nu nog bij de alternatieven een rekening openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Coenen schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:37:
Vandaag gelijk maar een toprekening geopend, scheelt toch wel een stuk.
Het duurt een paar dagen voor dat je erbij kan via mijn postbank.nl?
Zo nu nog bij de alternatieven een rekening openen.
Ik heb dezelfde vraag. Ik heb vorige week zondag op internet een Toprekening aangevraagd en de vereiste euro's van m'n internet spaarrekening naar m'n giro overgeboekt om aan de actie voorwaarden te voldoen. Er staat me iets van bij dat het enkele dagen zou duren, maar na 5 werkdagen heb ik geen aanwijzing dat ze uberhaupt iets hebben gedaan.

Ik vind het iig flauw dat ik nu ongeveer 1,75 aan rente ben misgelopen en heb er zowiezo een hekel aan om met relatief veel geld op m'n giro rond te lopen.

Misschien is er iets misgegaan. Ik heb per mail een klacht ingediend.

Dat de Toprekening "geheim" was is jammer, maar iemand heeft me er op gewezen dus dat is ze vergeven. Sommige mensen hebben er volgens mij wel een aankondiging van ontvangen. Het lijkt me vrij duidelijk dat ze liever zien dat ik 2,5% rente vang dan 4,0 (tijdelijk 4,5%).

Al met al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze aardig aan het kruidenieren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik gebruik nu Argenta voor betalen en sparen (4,35% zonder voorwaarden) en neem de nadelen (niet geheel actueel rekeningoverzicht bij internetbankieren) voor lief. Ik kwam erachter dat de Argenta pas ook gewoon in het buitenland werkt.

Daarnaast heb ik nog een aparte spaarrekening bij ASN (ideaalsparen), die geven nu 4,5% met als enige voorwaarde dat je een vast bedrag per maand spaart (maximaal 500 euro). Het opnemen is volledig vrij. Tijdelijk kun je nu eenmalig een vast bedrag op deze spaarrekening overboeken.

De Postbank moet ik nog even bellen, want ik wil niet in januari weer 12 euro per pas hiervoor betalen. Desnoods hou ik de rekening nog een tijdje zonder pas, tot ik alle incasso's heb overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
djfisjtik schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:27:
[...]
Ik heb dezelfde vraag. Ik heb vorige week zondag op internet een Toprekening aangevraagd en de vereiste euro's van m'n internet spaarrekening naar m'n giro overgeboekt om aan de actie voorwaarden te voldoen. Er staat me iets van bij dat het enkele dagen zou duren, maar na 5 werkdagen heb ik geen aanwijzing dat ze uberhaupt iets hebben gedaan.
Woensdag avond heb ik het aangevraagd.
Gisterenavond was het allemaal verwerkt en was mijn toprekening bereikbaar.
Gelijk wat geprobeerd en overschrijvingen zijn inderdaad net zo snel verwerkt als bij internet sparen.
Waarschijnlijk toch iets misgegaan bij jou misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 10-08-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
M a r c o schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:39:
[...]

Woensdag avond heb ik het aangevraagd.
Gisterenavond was het allemaal verwerkt en was mijn toprekening bereikbaar.
Gelijk wat geprobeerd en overschrijvingen zijn inderdaad net zo snel verwerkt als bij internet sparen.
Waarschijnlijk toch iets misgegaan bij jou misschien?
Bedankt voor je reactie! Er is iets misgegaan bij het aanvragen. Normaal gesproken zou de aanvraag via internet ongeveer 5 dagen kunnen duren. Naar aanleiding van m'n klacht email werd ik net terug gebeld en het is nu geregeld. Al met al wel een goeie service. Wat het aanvragen van een Toprekening betreft adviseer ik om dit telefonisch te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door djfisjtik op 12-08-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn aanvraag van vrijdag is nu al verwerkt: zag de afschrijving terug, heb direct daarna online de InternetSpaarrekening gekilled (rente+bedrag gaat dan naar je giro) en het bedrag naar de Toprekening gezet. Lekker vlot, me like :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
hmm, ik zie dat bij een noorse bank ze de volgende standen hebben:
5,15% 0- 9500
5,40% 9500- 60000
5,90% 60000 - 120000
(omgerekend naar euro's)

6 keer per jaar gratis opnemen, daarna 0,75% boete
echter moet je het geld wel omzetten naar kronen wat de bank ook niet gratis doet. Dus voor langere tijd lijkt mij dit pas interessant...
Niet slecht, en dat te bedenken dat noorwegen het rijkste land ter wereld is dus met het failliet gaan valt het wel mee lijkt mij

[ Voor 21% gewijzigd door maarud op 12-08-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
In de UK geven ze zelfs 6,3% bij icesave.... Link

Maar of het handig is om daar te gaan sparen en wat de nadelen zijn weet ik niet, maar die zullen er denk wel zijn anders spaart iedereen in het buitenland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

maarud schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:32:
Niet slecht, en dat te bedenken dat noorwegen het rijkste land ter wereld is dus met het failliet gaan valt het wel mee lijkt mij
Rijkste land is niet zo relevant. Wat is het verschil tussen de rente en de inflatie, vooral in verhouding tot de valuata waarin jij je spaarcenten wil uitgeven, is wat het relevant maakt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Cyberpope schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:25:
[...]

Rijkste land is niet zo relevant. Wat is het verschil tussen de rente en de inflatie, vooral in verhouding tot de valuata waarin jij je spaarcenten wil uitgeven, is wat het relevant maakt.
Zie http://www.wisselkoersen....23&Txt=Gemiddelde%20prijs voor het verloop van de wisselkoers. Gemiddeld over 8 jaar blijft de Noorsekroon-euro redelijk constant, maar binnen die periode komen fluctuaties van 3 keer de jaarrente voor...

Verwijderd

In het algemeen kun je zeggen dat sparen bij een buitenlandse bank weinig zinvol is, omdat het rentevoordeel teniet wordt gedaan door koersdalingen. Anders zou er gebeuren wat Lennart_1337 zegt: iedereen zou sparen in het buitenland.

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:34:
In het algemeen kun je zeggen dat sparen bij een buitenlandse bank weinig zinvol is, omdat het rentevoordeel teniet wordt gedaan door koersdalingen. Anders zou er gebeuren wat Lennart_1337 zegt: iedereen zou sparen in het buitenland.
Als alle spaarders rationeel zouden zijn dan zou niemand sparen bij de Postbank. Maar toch gebeurt het. Het feit dat niet iedereen spaart in het buitenland zegt dus niet zoveel.

[ Voor 7% gewijzigd door asmi op 14-08-2008 19:00 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

asmi schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:58:
[...]

Als alle spaarders rationeel zouden zijn dan zou niemand sparen bij de Postbank. Maar toch gebeurt het.
Mensen willen er geen moeite voor doen, geen geld heen en weer slepen. Geen extra bank hebben..you name it! Persoonlijk heb ik niks tegen de postbank, want het doet wat het moet doen, heb geen gezeik met ze (wel met de SNS, dus daar stap ik over een tijd gewoon op) en het kost me bar weinig: het echte spaarwerk doe ik er echter niet (AT bank voor).

Maar het zou wel eens tijd worden dat mensen bewuster zouden worden van hun eigen geld en hoe ze het vrij eenvoudig wat meer centen kunnen laten opleveren door eens in de zoveel tijd even een paar uurtjes tijd erin te steken. Gewoon simpel meer rente krijgen, niks ingewikkelds aan toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postbank geeft erg lage spaarrentes. Dat doen ze bewust, heb ik gelezen omdat Postbank onder ING concern valt en deze uiteindelijk verdwijnt. ING zal dan ook met aantrekkelijke spaarrentes moeten komen, want momenteel is het bij hun ook onder maat.

Het zelfde geldt voor Rabobank trouwens.
Alleen ABN Amro heeft nog leuke aanbiedingen als het gaat om sparen.

Ik ben een spaarklant bij Akbank en vind een goede bank. Deze staat onder toezicht van de Nederlandsche Bank. Aantrekkelijke rentes, boven de (NL banken) en heel correct in hun dienstverlening.
En wat betreft snelheid (geld overboeking) dat gaat net zo snel als bij een NL bank.
Zeg nou zelf, je hebt vrijwel nooit geld nodig op het laatste moment. Breathe twice, think wise.
Banken nemen vrijwel altijd 1 valutadag mee, pikken rente mee. En met een telefoontje is het geregeld, kan ook via internetbankieren trouwens. Ak plus spaarrekening is wel leuk, rente op rente effect.
Trap niet in de SNS en Ohra acties. Het verbaasd mij dat mensen dit nog ook doen, want die zien alleen maar 5% rente met grote koeieletters.
Als je bang bent om niet meer dan 20.000 eur op je geldrekening te zetten, kan je het ook verdelen bijv. bij een ander bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:55:
Postbank geeft erg lage spaarrentes. Dat doen ze bewust, heb ik gelezen omdat Postbank onder ING concern valt en deze uiteindelijk verdwijnt. ING zal dan ook met aantrekkelijke spaarrentes moeten komen, want momenteel is het bij hun ook onder maat.
Het zelfde geldt voor Rabobank trouwens.
Alleen ABN Amro heeft nog leuke aanbiedingen als het gaat om sparen.
Mag ik vragen welke spaarvormen ABN Amro dan heeft die zo aantrekkelijk zijn ten opzichte van de Postbank? Ik zie namelijk geen enkel verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:55:
[...]
Deels goed...deels fout...

Postbank gaf inderdaad erg lage spaarrentes, dat was niet omdat Postbank gaat verdwijnen, maar omdat het gewoon strategie was om zoveel mogelijk geld te knijpen uit spaarrekeningen.

Juist nu Postbank gaat "verdwijnen" (=samensmelten met de ING-bank tot een nieuwe bank) en ook door concurrentiedruk, probeert ING/Postbank oude spaarvormen op te schonen en klanten te behouden door nieuwe betere spaarvormen aan te bieden en/of te versoepelen.

De Toprekening "nieuwe stijl" is hier een goed voorbeeld van. Zowel Postbank als ING bieden dezelfde spaarrente/actierente met dezelfde voorwaarden etc.

Het is nog steeds niet denderend als je het vergelijkt met de prijsvechters, maar al best wel redelijk voor een grootbank. In ieder geval redelijk genoeg om het geld wat ik voor mijn kinderen had staan over te boeken naar de PB Toprekening i.p.v. een nieuwe rekening elders te openen.

Als Icesave minderjarigen had toegelaten, dan had ik het overigens wél rekeningen daar geopend voor de kids...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:39
Ik ben bezig een Rabo Toekomstspaarrekening te openen(een vorm van banksparen). Voor mij een interessante optie vanwege de fiscale aftrekbaarheid, en de extra pensioenopbouw. Het gespaarde vermogen geldt niet als bezitting in box 3 voorzover de inleg in box 1 aftrekbaar is. Dit is het geval indien er voldoende jaarruimte is. Als je kiest voor een vaste rente krijg je momenteel 4,8% rente.

De voordelen:
-Fiscaal aftrekbaar, je betaalt wel belasting op het moment dat je inleg "verzilvert" wordt via een lijfrente- of annuiteiten constructie na je 65e.
-Ingelegde vermogen telt niet mee voor de vermogensrendementsheffing, de grens van ruwweg 20.000 euro waarboven je belasting moet betalen.(of 40.000 in geval van fiscaal partnerschap)
-Een appeltje voor de dorst.
-Het geld wat je hebt opgebouwd blijft van jou: in geval van overlijden hebben je nabestaanden er recht op. Zij kunnen het dan ook weer met behulp van een lijfrente constructie aan zich laten uitkeren.

De nadelen:
-Geld staat in principe vast tot je 65e (of later als je dat afspreekt). In theorie kun je het geld wel eerder opnemen io met de bank, maar dat is fiscaal niet aantrekkelijk.
-Je hebt het risico dat het geld een keer opraakt. Op het moment van 65 worden kies je een periode waarin het geld wordt uitgekeerd. Is die periode afgelopen dan is het geld op. Dwz het "risico" dat je 100 wordt is niet afgedekt. (In tegenstelling tot een pensioenverzekering, waar een bepaald bedrag gegarandeerd is tot aan je overlijden, ook als je 100 wordt. Overlijd je echter 1 dag na je 65e dan gaat al het geld naar de verzekeringsmaatschappij)

Een interessante site over banksparen waarbij ook aanbieders worden vergeleken etc.:
http://www.banksparenkeuze.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Voor een spaarvorm waarbij je het geld 30-40 jaar vast moet laten staan (en anders 35-52% opnamekosten in de vorm van belasting) krijg je nu niet echt veel rente. Een groot nadeel die je verder nog niet hebt genoemd is dat de rente langzaam maar zeker kan gaan zakken, omdat je geld "toch vast staat" (en reken maar dat zoiets gaat gebeuren).

Je bespaart 1.2% vermogensrendementsheffing, maar je moet op je 65e wel inkomensbelasting gaan betalen. Dat is eigenlijk alleen voordelig als je nu in de hoogste schijf belasting betaalt (en dus 52% kan aftrekken). Maar dat voordeel kan als snel omslaan in een nadeel als je nu niet al te veel belasting betaalt (en het verschil in aftrek versus 65-tarief dus kleiner wordt) en als de rente wordt afgeknepen...

Dit soort vormen van uitgestelde lijfrentes is eigenlijk alleen positief voor banken en voor mensen die nu in de hoogste belangstingschijf zitten en daarbij van zichzelf denken dat ze vreselijk veel langer leven dan de rest van de bevolking.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 16-08-2008 19:07 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
The_Sukkel schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:05:
Een groot nadeel die je verder nog niet hebt genoemd is dat de rente langzaam maar zeker kan gaan zakken, omdat je geld "toch vast staat" (en reken maar dat zoiets gaat gebeuren).
Je kan kiezen voor een variant met vaste rente, en incidentele inleg. Het geld wat ik nu inleg blijft gegarandeerd de komende 40 jaar 4,8% renderen. En aangezien je niet verplicht bent in te leggen in de toekomst, kun je er altijd nog kiezen om niet te storten als de rente wordt verlaagd.(Of een soortgelijke rekening bij een andere bank te openen waar wel een hoge rente wordt gegeven, hier zijn nl. geen kosten aan verbonden)
Je bespaart 1.2% vermogensrendementsheffing, maar je moet op je 65e wel inkomensbelasting gaan betalen. Dat is eigenlijk alleen voordelig als je nu in de hoogste schijf belasting betaalt (en dus 52% kan aftrekken). Maar dat voordeel kan als snel omslaan in een nadeel als je nu niet al te veel belasting betaalt (en het verschil in aftrek versus 65-tarief dus kleiner wordt) en als de rente wordt afgeknepen...
Die inkomstenbelasting betaal je nu toch ook als je het geld niet inlegt?! Na je 65e zijn de eerste 2 belastingschijven sowieso gunstiger, dwz je betaalt minder belasting dan nu. In het ergste geval moet je belastingaftrek van nu, terugbetalen na je 65e. Lijkt me toch geen slechte deal. Trouwens, over 30-40 jaar zullen de belastingschijven er waarschijnlijk ook wat anders (hogere bedragen) uitzien dan nu ivm inflatie.
Dit soort vormen van uitgestelde lijfrentes is eigenlijk alleen positief voor banken en voor mensen die nu in de hoogste belangstingschijf zitten en daarbij van zichzelf denken dat ze vreselijk veel langer leven dan de rest van de bevolking.
Voordat het banksparen bestond kon je voor je aanvullende pensioen alleen terecht bij verzekeraars, die hoge en ondoorzichte kosten berekenen. (woekerpolissen etc.) Om nog maar niet te spreken over de risico's die beleggen met zich meebrengt. Ik ben van mening dat dit product ook in het voordeel is van de consument.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald Koeman op 16-08-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ronald Koeman schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:21:
[...]
Voordat het banksparen bestond kon je voor je aanvullende pensioen alleen terecht bij verzekeraars, die hoge en ondoorzichte kosten berekenen. (woekerpolissen etc.) Om nog maar niet te spreken over de risico's die beleggen met zich meebrengt. Ik ben van mening dat dit product ook in het voordeel is van de consument.
Het blijft vergelijkbaar met die oude producten, maar dan met iets minder kosten (en natuurlijk veiliger dan die beleggingsvarianten).

De grote nadelen blijven echter bestaan: 30-40 jaar lang vast en daarna nog steeds geen vrijheid van opnemen. Het moet persé in de vorm van een lijfrente, dus zoals je al opmerkte: als je na dag 1 al de geest geeft dan is het geld voor de verzekeraar (en niet voor de nabestaanden).

Ik spaar liever zelf voor mezelf: dan heb ik de vrijheid wanneer en in welke vorm ik het wil opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
The_Sukkel schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:41:
[...]

Het blijft vergelijkbaar met die oude producten, maar dan met iets minder kosten (en natuurlijk veiliger dan die beleggingsvarianten).

De grote nadelen blijven echter bestaan: 30-40 jaar lang vast en daarna nog steeds geen vrijheid van opnemen. Het moet persé in de vorm van een lijfrente, dus zoals je al opmerkte: als je na dag 1 al de geest geeft dan is het geld voor de verzekeraar (en niet voor de nabestaanden).

Ik spaar liever zelf voor mezelf: dan heb ik de vrijheid wanneer en in welke vorm ik het wil opmaken.
Ik lees net dat een lijfrente niet verplicht is:

Deelname kan met een geblokkeerde spaarrekening (lijfrentespaarrekening) of een geblokkeerde beleggingsrekening (lijfrentebeleggingsrecht). De term "lijfrente" wordt hier gebruikt hoewel het geen verzekering is.

Het opgebouwde kapitaal kan op twee manieren worden aangewend:

* Het kan worden aangewend voor een recht op een periodieke uitkering gedurende een bepaalde periode (annuïteit); deze periode hangt niet af van het in leven zijn van de verzekerde: het recht gaat bij overlijden over op de erfgenamen.
* Het kan alsnog worden aangewend voor een lijfrenteverzekering.

Bron: Wikipedia: Banksparen

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald Koeman op 17-08-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Precies. Banksparen hoeft niet met een lijfrente. Het geld blijft dan ook van jou, en zal bij overlijden dan ook naar je nabestaanden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 13:50
djfisjtik schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:27:
Dat de Toprekening "geheim" was is jammer, maar iemand heeft me er op gewezen dus dat is ze vergeven. Sommige mensen hebben er volgens mij wel een aankondiging van ontvangen. Het lijkt me vrij duidelijk dat ze liever zien dat ik 2,5% rente vang dan 4,0 (tijdelijk 4,5%).
Ik heb idd half april al een mooie brief gehad van de postbank over de Toprekening met zijn 'serieuze rente'. Ik denk dat dat komt omdat ik een paar maanden daarvoor al mijn spaargeld heb weggesluisd van de postbank (met zijn kraaltjes-en-spiegeltjes rentepunten). Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me. Mij zien ze pas weer terug als het mij uitkomt qua deposito garantieregeling.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Wanneer eje een toprekening neemt bij de Postbank, wordt je nieuwe rentepunten van die rekening dan bij je huidige saldo van rentepunten opgeteld? :? Kan er niets over terugvinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Epitome schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:01:
Wanneer eje een toprekening neemt bij de Postbank, wordt je nieuwe rentepunten van die rekening dan bij je huidige saldo van rentepunten opgeteld? :? Kan er niets over terugvinden op hun website.
Yup, zag bij mijn rentepuntensaldo de 10.000 punten erbij staan (opgeteld). Er gaan dus geen punten verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Blijkbaar zijn er toch mensen die die rentepunten serieus nemen... ik sluit me aan bij iemand die dit in een ander topic zojuist aanduidde met kraaltjes en spiegeltjes. Het vertegenwoordigt geen enkele waarde. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de gemiddelde Postbankklant met een stuwmeer aan rentepunten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rukapul schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:06:
Blijkbaar zijn er toch mensen die die rentepunten serieus nemen... ik sluit me aan bij iemand die dit in een ander topic zojuist aanduidde met kraaltjes en spiegeltjes. Het vertegenwoordigt geen enkele waarde. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de gemiddelde Postbankklant met een stuwmeer aan rentepunten zit.
Het is ook 99,9% waardeloos, de spullen zijn los bij andere winkels voor minder te vinden of gewoonweg onnodige prullaria.
Bij mij gaat het me alleen dat ik nog een beetje fatsoenlijke rente trek @ bufferrekeningetje, ook geinig dat de Fatboys via de Postbank toen/nu zo cheap waren (en we wilden er 2 voor in huis) en nergens anders goedkoper te vinden...had toevallig genoeg van die punten. Voor de rest betekenen die punten idd niks, net zoals zoveel andere punten die je bij bepaalde abo's krijgt.. T-mobile heeft het ook al: als je je failliet belt krijg je dus een sloot aan die punten..waar je alsnog niks aan hebt..tis alleen voor t oog mooi en ziet er uit alsof je als bedrijf je klanten serieus neemt..nou nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Niet geheel mee eens.
Het heeft inderdaad zo goed als geen waarde. Je moet het zien als iets extra's.
Over het algemeen zijn ze inderdaad ook nutteloos.
Bij 98% betaal je meer of hetzelfde als op internet.
Maar zo heeeeeel af en toe staat er wel eens iets bruikbaars tussen.
Ik heb er nu 3 keer iets mee besteld, waarvan 1 een PS3 voor de helft van de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
2Dutch schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:40:
[...]

Het is ook 99,9% waardeloos, de spullen zijn los bij andere winkels voor minder te vinden e.d.
Bij mij gaat het me alleen dat ik nog een beetje fatsoenlijke rente trek @ bufferrekeningetje, ook geinig dat de Fatboys via de Postbank toen/nu zo cheap waren (en wilden er 2) en nergens anders goedkoper te vinden...had toevallig genoeg van die punten. Voor de rest betekenen die punten idd niks, net zoals zoveel andere punten die je bij bepaalde abo's krijgt.. T-mobile heeft het ook al: als je je failliet belt krijg je dus een sloot aan die punten..waar je alsnog niks aan hebt..tis alleen voor t oog mooi en ziet er uit alsof je als bedrijf je klanten serieus neemt..nou nee :P
OK, same here :)

Bij de Postbank staat op dit moment alleen nog de alledaagse buffer (paar k, wil ik direct voor handen hebben) en rentecertificaten, terwijl de rest bij Argenta en Alex staat.
Ik heb geloof ik 1x iets gekocht uit die rentepuntenwinkel en dat was zo'n wakeup light omdat die werkelijk nergens voor minder te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rukapul schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:44:
[...]

OK, same here :)

Bij de Postbank staat op dit moment alleen nog de alledaagse buffer (paar k, wil ik direct voor handen hebben) en rentecertificaten, terwijl de rest bij Argenta en Alex staat.
Ik heb geloof ik 1x iets gekocht uit die rentepuntenwinkel en dat was zo'n wakeup light omdat die werkelijk nergens voor minder te krijgen was.
Precies :) Zelf zit ik bij de ATbank voor het sparen, ik sluis alles wat ik missen kan het liefst zo snel mogelijk weg, maar de "buffer" is zoals ik lees een veelgebruikte (en veilige) manier om in geval van rare afschrijvingen in 1 minuut geld naar je lopende rekening te gooien zonder poeha. Altijd een veilige optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:47:
[...]

Een Europees land gaat niet failliet. Het is geen Zimbabwe waar een brood 3 miljard dollar kost.
Maar wel Nederlandse banken hoor!!
Ivm samenwoning, verkocht ik mijn huis in 2003 en hield er 382000 euro aan over die ik op een sparrekenig zette bij een Nederlandse Bank, die .4% meer rente gaf dan de overige banken.
In December 2005 ging deze Nederlandse bank failliet!!
Voorlopig was ik dus alles kwijt.
Weet dus wel wat je schrijft
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Ivm samenwoning, verkocht ik mijn huis in 2003 en hield er 382000 euro aan over die ik op een sparrekenig zette bij een Nederlandse Bank, die .4% meer rente gaf dan de overige banken.
Martin
Aha.. de hoop. Nee, met dit soort bedragen zou ik ook voor een bank als Rabo kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pkopf schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Heb zelf ook een spaarrekening bij de postbank (Kapitaalrekening) met warempel 1% rente.
NIET TE GELOVEN. Dat is toch wel stom zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

NIET TE GELOVEN. Dat is toch wel stom zeg.
Is sinds februari dit jaar.
Af en toe de standen controleren (en eventueel naar een andere rekening overmaken) kan veel schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Icelus op 18-08-2008 13:34 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:14:
[...]

Waarbij ik mij wel afvraag wat de Postbank 'interessante klanten' vindt.
Door niet zelf je geld over te boeken, maar de postbankmensen dat telefonisch te laten doen.

Bij het laten overschrijving van mijn geld naar een andere bank vanaf de :
plusrekening werd mij de Kapitaal rekening,
Kapitaalrekening werd mij de Loyaalrekening,
Loyaalrekening de kwartaal extra rekening
Kwartaal extra rekening, de toprekening

aanbevolen door de medewerkster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

2Dutch schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:40:
[...] T-mobile heeft het ook al: als je je failliet belt krijg je dus een sloot aan die punten..waar je alsnog niks aan hebt..tis alleen voor t oog mooi en ziet er uit alsof je als bedrijf je klanten serieus neemt..nou nee :P
Mijn vrouw heeft voor die punten anders regelmatig gratis opgewaardeerd. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er meer dan i miljoen! Ik zette een advertentie op Marktplaats, maar die moest na een week weer verwijderd! Is er hier nog iemand in geinteresseerd?

Welkom op GoT. Zie Het algemeen beleid om te zien dat ook hier handel niet is toegestaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 18-08-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
M a r c o schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:44:
[...]

Niet geheel mee eens.
Het heeft inderdaad zo goed als geen waarde. Je moet het zien als iets extra's.
Over het algemeen zijn ze inderdaad ook nutteloos.
Bij 98% betaal je meer of hetzelfde als op internet.
Maar zo heeeeeel af en toe staat er wel eens iets bruikbaars tussen.
Ik heb er nu 3 keer iets mee besteld, waarvan 1 een PS3 voor de helft van de adviesprijs.
Ik verwacht dat ze komend kwartaal weer zo'n actie doen. Eind van het jaar zullen de de rentepunten verloren gaan die drie jaar geleden zijn gespaard. Ik neem het trouwens ook niet serieus, want als je even zoekt op intranet dan zie je dat de prijzen bij de Postbank ongeveer twee keer zo hoog zijn als bij de meeste webshops. Echter ben ik wel geïnteresseerd in een set goede JBL speakers en die zal ik dan ook aanschaffen tegen het einde van het jaar en daarna zal ik met mijn spaartegoed een andere bank opzoeken die gewoon een hogere rente geeft in plaats van "kraaltjes en spiegeltjes". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:51:
[...]

Ik heb er meer dan i miljoen! Ik zette een advertentie op Marktplaats, maar die moest na een week weer verwijderd! Is er hier nog iemand in geinteresseerd?
Zijn niet overdraagbaar IIRC.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of andere mensen het al gemeld hebben maar bij Argenta krijg je nu weer 4.5% op de internetspaarrekening. Dat mailen ze niet meer door maar dat komt in de berichtbox bij je onlinerekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:55:
Ik weet niet of andere mensen het al gemeld hebben maar bij Argenta krijg je nu weer 4.5% op de internetspaarrekening. Dat mailen ze niet meer door maar dat komt in de berichtbox bij je onlinerekening.
Jammer dat ze het niet meer mailen. Dat was toch wel een stukje transparantie dat ik kon waarderen. Idem voor de rentegrafiek op hun website. 't Biedt misschien niet de hoogtste rente, maar voor zover ik na kan gaan volgt het wel netjes de marktrente.
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Martin
Eindelijk de gelegenheid om te vragen wat ik altijd al had willen vragen over de vd Hoop deconfiture: welk percentage van je geld heb je uiteindelijk in totaal teruggezien (dus uit de boedel + depositogarantiestelsel van DNB) ?

[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 18-08-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

PcDealer schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:40:
[...]

Mijn vrouw heeft voor die punten anders regelmatig gratis opgewaardeerd. :)
Dat heb ik zo snel niet gezien op de site, maar voor mij hebben die punten pas waarde als je voor niet al teveel van die punten echt nuttige dingen kunt aanschaffen zonder bijbetaling. Bijvoorbeeld: zoveel punten is korting van 20% op je telefoonrekening, of gratis 100 smsjes. Het zou dan wat nuttiger kunnen zijn voor een breder publiek, dus als banken dit ooit gaan invoeren.... Maar het gaat vast niet opwegen tegen de hogere rente bij een andere bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:46:
[...]
.... Maar het gaat vast niet opwegen tegen de hogere rente bij een andere bank :P
Natuurlijk niet.
Liever 4,1% rente en geen rentepunten dan 4% met rentepunten.
Maar volledig nutteloos zijn ze niet. Zie het als extra.
En ik hoop dat ze inderdaad binnenkort nog eens zo'n ranzende rentepuntenweek houden.
Toen waren er wel wat interessante aanbiedingen.
Alhoewel ik een auto kopen bij de postbank met rentepunten ook weer wat overdreven vind.
(Toyota Aurus geloof ik. Had je 1.300.000 rentepunten voor nodig, en een forse som geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:04:
[...]

Eindelijk de gelegenheid om te vragen wat ik altijd al had willen vragen over de vd Hoop deconfiture: welk percentage van je geld heb je uiteindelijk in totaal teruggezien (dus uit de boedel + depositogarantiestelsel van DNB) ?
In 2006 eerst 65%(!).Daar was ik al heel blij mee. Was toch veeeel meer dan niks. Daarna nog eens paar plukjes en 2 maanden terug de laatste 10%. Ben uiteindelijk behoorlijk met de schrik vrij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
2Dutch schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Precies :) Zelf zit ik bij de ATbank voor het sparen, ik sluis alles wat ik missen kan het liefst zo snel mogelijk weg, maar de "buffer" is zoals ik lees een veelgebruikte (en veilige) manier om in geval van rare afschrijvingen in 1 minuut geld naar je lopende rekening te gooien zonder poeha. Altijd een veilige optie :)
Hiervoor kan ik ATB aanraden. Welliswaar niet binnen 1 minuut, maar via internationale (!) spoed (!) overboeking staat het (kosteloos) toch wel met een half uurtje op m'n giro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:30:
[...]

In 2006 eerst 65%(!).Daar was ik al heel blij mee. Was toch veeeel meer dan niks. Daarna nog eens paar plukjes en 2 maanden terug de laatste 10%. Ben uiteindelijk behoorlijk met de schrik vrij gekomen.
Wat ik dan niet snap: waarom ging deze bank failliet? Als rekeninghouder sta je toch redelijk achteraan de rij schuldeisers? Als de bank alle rekeninghouders kan afbetalen, waarom valt de bank dan toch om?

Dit is wel mijn worst nightmare: stel je wint 20 miljoen, gaat dat innen, stort het op je rekening, en een dag later gaat je bank failliet. BAD karma :P
Of zoals the devil All Bundy vertelde: je sterft een dag nadat je de loterij wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
RemcoDelft schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:31:
[...]

Wat ik dan niet snap: waarom ging deze bank failliet? Als rekeninghouder sta je toch redelijk achteraan de rij schuldeisers? Als de bank alle rekeninghouders kan afbetalen, waarom valt de bank dan toch om?
Je gaat failliet wanneer je de rekeningen niet kan betalen (cash flow). Je kan dus failliet gaan met een positieve balans als je bezit niet (snel genoeg) te gelde kan maken. Bij van der Hoop heeft overigens niet alleen de bank alles kunnen afbetalen. Een deel van de compensatie komt uit het depositogarantiestelsel.

• RemcoDelft
Rukapul schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
Bij van der Hoop heeft overigens niet alleen de bank alles kunnen afbetalen. Een deel van de compensatie komt uit het depositogarantiestelsel.
Er zit mij ook bij dat er iets van 10 miljoen euro moest worden bijgelegd. Des te meer reden dat ik niet snap dat bovengenoemde 382.000 euro saldo ook werd uitgekeerd, ik zou verwachten dat als het deposito garantiestelsel moet bijspringen, dergelijke saldo's wegvallen.

• asmi
  • Niet online
Om nog eens even terug te komen op de titel van dit topic: een maand geleden heb ik mijn lege Postbank Renterekening maar eens formeel laten opheffen. Vandaag de bevestiging annex laatste rekeningafschrift ontvangen met daarop het actuele rentepercentage: 0,25% :'(

• sll
  • Laatst online: 14:07

sll

Met zo'n percentage kan de ouwe sok makkelijk als concurrerend product beschouwd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

RemcoDelft schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:53:
[...]
Er zit mij ook bij dat er iets van 10 miljoen euro moest worden bijgelegd. Des te meer reden dat ik niet snap dat bovengenoemde 382.000 euro saldo ook werd uitgekeerd, ik zou verwachten dat als het deposito garantiestelsel moet bijspringen, dergelijke saldo's wegvallen.
Waarom? Je blijft gewoon schuldeiser voor het restant.
Als de curator alles te gelde heeft gemaakt, dan worden alle resterende schulden zo goed als mogelijk gewoon afbetaald.

Je bent pas alles kwijt als de assets van de bank geen cent meer opbrengen, maar dat is natuurlijk nooit het geval.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Renteverhoging ATB Internet Spaarrekening naar 5,00% @ mijn mailbox :>

Nou, da's toch weer mooi meegenomen :)

Hier kan alles ff nagelezen worden:
Online berichtje renteverhoging

[ Voor 36% gewijzigd door 2Dutch op 28-08-2008 14:43 . Reden: ff linkje drbij voor de volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ronald Koeman schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Je kan kiezen voor een variant met vaste rente, en incidentele inleg. Het geld wat ik nu inleg blijft gegarandeerd de komende 40 jaar 4,8% renderen.
Hier neem je natuurlijk een risico. Het is natuurlijk niet te voorspellen maar de kans op gigantische inflatie en rentestijging heb je altijd. En 40 jaar vast zetten voor 4,8% is naar mijn mening niet hoog, eerder aan de lage kant. Je zal maar een inflatie van 21% krijgen als in 1982, weg al je rendement.

Ik heb ook een e-mail gekregen van ATB, 5% wel leuk ja :). Alleen ik vraag mij af hoeveel het werkelijk is als je verrekent met de echte inflatie (dus niet de inflatie van het CBS). Maar ik klaag niet.

Overigens vind ik die kortlopende deposito's ook erg aantrekkelijk. Koop je minder snel dure gadgets terwijl je toch meer rente vangt. En je zit er niet jaren aan vast.

[ Voor 9% gewijzigd door Brons op 29-08-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Brons schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:28:
[...]
Overigens vind ik die kortlopende deposito's ook erg aantrekkelijk. Koop je minder snel dure gadgets terwijl je toch meer rente vangt. En je zit er niet jaren aan vast.
Die lijken mij ook erg interessant. Helaas heb ik door de aankoop van ons huis geen 5k (minimum inleg) liggen :(. Paar maandjes wachten nog...

De rente op rente is ook wel leuk, je krijgt het er maandelijks bij als ik het goed las, da's best leuk :) En het is een betonnen pilaar achter de uitgavendeur, kan nooit kwaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
2Dutch schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:20:
Renteverhoging ATB Internet Spaarrekening naar 5,00% @ mijn mailbox :>

Nou, da's toch weer mooi meegenomen :)

Hier kan alles ff nagelezen worden:
Online berichtje renteverhoging
Top! Hoef ik ook niet naar IceSave :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Uit interesse: waarom is de ATB internet spaarrekening zo populair hier op GoT ten opzichte van de Credit Europe top interest rekening?

Voor zover ik weet vallen ze beide onder het garantiestelsel en zijn beide via internet te beheren. Credit Europe heeft echter al een tijdje 5% en volgens dit artikel is Credit Europe een bank met een betere rating. Boekt de ene bank soms sneller over naar een girorekening dan de andere bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ATB heeft altijd hoge rentes gehad, waardoor vorig jaar (of zo) heel veel tweakers daar een rekening hebben geopend. Daarom is men blij als ATB de rente verhoogt. Van Credit Europe heb ik pas gehoord toen IceSave begon te stunten met 5%, en dat is nog niet zolang geleden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Ok vandaar :)
Weet je toevallig hoelang het duurt om geld van atbank -> postbank en credit europe -> postbank te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb zelf alleen DSB en IceSave, maar volgens reacties in dit topic maakt ATB er standaard spoedopdrachten van. Wat CE doet weet ik niet..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een spaarrekening bij de ATB sinds juni. Stapte in op 4,5% rente, werd verhoogd naar 4,75% en nu dus naar 5%. Dat is dus 1,8% meer dan wat ik bij de Rabo zou krijgen. Nu loopt de inflatie ook op dus heb je 5% ook nodig om toch nog wat te hebben aan de uitgekeerde rente. Als ik mijn spaargeld nu bij de Rabobank (zoals ik sinds kleins af aan al deed) liet staan zou ik dus quitte spelen tegenover de inflatie. Nu zit ik daar dus nog boven dankzij ATB. Zo blijft mijn virtuele/digitale euro tenminste ook een euro wanneer ik hem in mijn hand heb. En dat de ATB geen triple A status heeft zoals de Rabobank, tja dat is een gegeven.

Maar ik lig er niet wakker van dat ik meer risico loop en daardoor meer rente ontvang. Als het risico zich daadwerkelijk voordoet is mijn spaargeld iig gegarandeerd dankzij het NL stelsel. Daarom liet ik Icesave ook links liggen, ondanks dat die al meteen 5% aanboodt en ATB toen 4,5%. En ach, nu heb ik ook 5% voor zolang de pret voorduurt. Tis immers variabel, dus ik kijk er niet gek van op dat ATB de rente omlaag schroeft ooit. Voor als nog maakt me dat niet uit. En ATB werkt inderdaad standaard met spoedopdrachten. Maar zo spoed vind ik het ook weer niet. Tis niet met 1 dag overgeschreven van ATB naar Rabo. Dat duurde namelijk 2 dagen. Stond wel doodleuk vermeld: "SPOED", maarja... :P

Die kortlopende deposito's zijn leuk, maar ik ben en blijf het type die altijd bij zijn geld wil kunnen mocht het nodig zijn. Dat je daardoor een minder hoog percentage vangt aan rente, tja dat neem ik voor lief. En ja, zelfs nu ATB die maand deposito's heeft geintroduceerd. Bovendien moet je daar aan de minimuminleg voldoen. Leuk voor mensen die zo 100.000 euro kunnen laten schipperen van de ene rekening naar de andere, maar met mijn spaarbedrag heeft het geen nut. Is dermate laag (als in, staat in schril contrast met een spaarsaldo van 10.000 of 100.000 euro) dat het mij geen voordeel oplevert laat staan dat ik mee mag doen. Bovendien wil ik niet eens meedoen, want geld moet kunnen rollen als de situatie zich daarvoor aandiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik heb een betaalrekening bij de postbank. En ATB > Postbank is een dag. Als ik 's ochtends de opdracht geef staat het er 's middags op. Werkt voor mij dus wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Brons schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:28:
[...]

Hier neem je natuurlijk een risico. Het is natuurlijk niet te voorspellen maar de kans op gigantische inflatie en rentestijging heb je altijd. En 40 jaar vast zetten voor 4,8% is naar mijn mening niet hoog, eerder aan de lage kant. Je zal maar een inflatie van 21% krijgen als in 1982, weg al je rendement.
Dat ligt eraan waarmee je vergelijkt. Het is natuurlijk een gecombineerd spaar- en pensioenproduct. Vergelijk je met een deposito, dan ontvang je relatief gezien weinig rente en heb je een risico bij zeer sterke renteschommelingen. Daar staan de fiscale voordelen tegenover. Vergelijk je echter met een alternatieve pensioenregeling (lees: een pensioenverzekering) dan kun je het "onvoorspelbaarheidsrisico" wegstrepen (bij beleggingen geldt immers ook een risico). Bij het bankspaarproduct worden echter, in tegenstelling tot een pensioenverzekering, geen tot zeer weinig kosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
marteltor schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:09:
Ok vandaar :)
Weet je toevallig hoelang het duurt om geld van atbank -> postbank en credit europe -> postbank te boeken?
Van ATB naar Postbank is bij mij de laatste keren ruim binnen het half uur gelukt, de laatste keer zelfs minder dan 5 minuten. Het komt via een (internationale) spoedoverschrijving.
CE heeft er grofweg een dag voor nodig.
Joosie200 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:30:
En ATB werkt inderdaad standaard met spoedopdrachten. Maar zo spoed vind ik het ook weer niet. Tis niet met 1 dag overgeschreven van ATB naar Rabo. Dat duurde namelijk 2 dagen. Stond wel doodleuk vermeld: "SPOED", maarja... :P
Dit moet dan aan de Rabobank liggen, niet aan ATB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Brons schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:33:
Ik heb een betaalrekening bij de postbank. En ATB > Postbank is een dag. Als ik 's ochtends de opdracht geef staat het er 's middags op. Werkt voor mij dus wel snel.
Same here (ATB->Rabo).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ronald Koeman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:08:
[...]

Dat ligt eraan waarmee je vergelijkt. Het is natuurlijk een gecombineerd spaar- en pensioenproduct. Vergelijk je met een deposito, dan ontvang je relatief gezien weinig rente en heb je een risico bij zeer sterke renteschommelingen. Daar staan de fiscale voordelen tegenover. Vergelijk je echter met een alternatieve pensioenregeling (lees: een pensioenverzekering) dan kun je het "onvoorspelbaarheidsrisico" wegstrepen (bij beleggingen geldt immers ook een risico). Bij het bankspaarproduct worden echter, in tegenstelling tot een pensioenverzekering, geen tot zeer weinig kosten in rekening gebracht.
Er is natuurlijk wel een groot verschil met deposito's. Het gaat hier niet om 5 jaar maar om 30 tot 40 jaar.

Dat is net zoals in 1982 een hypotheek voor 30 jaar rente vast nemen. Zit je dan tot 2012 met je ~%24 rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:03:
[...]

Er is natuurlijk wel een groot verschil met deposito's. Het gaat hier niet om 5 jaar maar om 30 tot 40 jaar.

Dat is net zoals in 1982 een hypotheek voor 30 jaar rente vast nemen. Zit je dan tot 2012 met je ~%24 rente.
Is de hypotheekrente zo hoog geweest? Ik dacht dat de inflatie op haar hoogtepunt iets van 8% was, dus een spaarrkening 9% en hypotheek dan iets van 12%. Kan me niet voorstellen dat het zo hoog geweest is. Heb je info?

Dit is wat ik kon vinden over de marktrente :
1982K1 - - 9,73 - 10,86 10,78 -
1983K1 - - 4,75 - 7,52 7,38 - -
1984K1 - - 5,97 - 8,26 8,19 -
1984K2 - - 5,92 - 8,26 8,18 -
1984K3 - - 6,10 - 8,30 8,21 -
1984K4 - - 5,81 - 7,36 7,29 -
1985K1 - - 6,55 - 7,67 7,61 -
1986K1 - - 5,77 5,79 6,67 6,41 5.79
1987K1 - - 5,63 5,49 6,13 6,08 6,18
1988K1 - - 4,10 4,41 5,85 5,61 6,23
1989K1 - - 6,48 6,81 6,84 6,80 6,91
1990K1 - - 8,77 9,16 8,81 8,88 8,65
1991K1 - - 9,14 9,32 8,90 8,93 8,83
1992K1 - - 9,61 9,37 8,43 8,52 8,33
1993K1 - - 8,19 7,08 6,82 6,60 6,84
1994K1 - - 5,48 5,01 5,75 5,29 5,93
1995K1 - - 5,04 5,77 7,34 6,98 7,55
1996K1 - - 3,21 3,28 5,77 4,90 6,17
1997K1 - - 3,02 3,24 5,15 4,37 5,59
1998K1 - - 3,39 3,76 4,80 4,44 5,01
1999K1 3,11 3,05 - - 3,85 3,32 3,97

En als je dit zo ziet snap je waarom die huizenprijzen ze geexplodeerd zijn sinds 1998. En je kunt begrijpen wat er gebeurt als de rente weer richting de 10% gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:21:
[...]

Is de hypotheekrente zo hoog geweest? Ik dacht dat de inflatie op haar hoogtepunt iets van 8% was, dus een spaarrkening 9% en hypotheek dan iets van 12%. Kan me niet voorstellen dat het zo hoog geweest is. Heb je info?
Ja klopt. Zag door de cijfers het bos even niet meer. Had de Amerikaanse inflatie cijfers erbij gepakt. Het punt blijft hetzelfde natuurlijk. Als ergens in die 30 tot 40 jarige periode de inflatie hard omhoog gaat ben je al je rendement in no time weer kwijt. De huidige inflatie gaat als snel naar die 4,9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn geld op een buitenlandse bank zet die valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, ben ik dan ook veilig als ik zelf niet meer in NL woonachtig ben (maar wel Nederlander ben)? Of is het depositogarantiestelsel er alleen voor ingezetenen? Ik ga emigreren en wil een som geld op een spaarrekening zetten. Op de site van DNB kon ik daar eigenlijk niks over vinden. Weet iemand hier daar iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
RemcoDelft schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:49:
[...]

Van ATB naar Postbank is bij mij de laatste keren ruim binnen het half uur gelukt, de laatste keer zelfs minder dan 5 minuten. Het komt via een (internationale) spoedoverschrijving.
CE heeft er grofweg een dag voor nodig.
Inderdaad altijd snel.

Icesave is nu leidend bij mij. Heb al mijn spaargeld daar en een paar eurotjes op atb en akbank. Ik ga nu mijn geld in de nieuwe ATB deposito's storten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
marteltor schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:53:
Uit interesse: waarom is de ATB internet spaarrekening zo populair hier op GoT ten opzichte van de Credit Europe top interest rekening?

Voor zover ik weet vallen ze beide onder het garantiestelsel en zijn beide via internet te beheren. Credit Europe heeft echter al een tijdje 5% en volgens dit artikel is Credit Europe een bank met een betere rating. Boekt de ene bank soms sneller over naar een girorekening dan de andere bank?
Ik heb bij beide een spaarrekening, alleen bij credit europe begonnen met 4,5% maar dat blijft dan ook zo, alleen nieuwe klanten geven ze 5%, dat vond ik erg smerig en heb ook mijn beklag gedaan, ze hebben toen die rekening virtueel opgeheven (incl bijgeschreven rente) en er een 5% spaarrekening van gemaakt.
Ik heb wel daardoor 2 weken geen rente gekregen omdat zij de rekening 2 weken blokkeerde. Mocht nu de rente bijvb naar 5,25% stijgen heb je weer hetzelfde aan de hand, erg moeilijk gedoe en absoluut niet klantvriendelijk, als je het mij vraagt.

ATB maakt geen onderscheid tussen nieuwe of oude klanten en daardoor voel je je niet gediscrimineerd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door thefxr op 31-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:14:
Als ik mijn geld op een buitenlandse bank zet die valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, ben ik dan ook veilig als ik zelf niet meer in NL woonachtig ben (maar wel Nederlander ben)? Of is het depositogarantiestelsel er alleen voor ingezetenen? Ik ga emigreren en wil een som geld op een spaarrekening zetten. Op de site van DNB kon ik daar eigenlijk niks over vinden. Weet iemand hier daar iets over?
Het gaat niet om je nationaliteit maar om de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
10 september maar even een deposito bij ATB openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Centraal Beheer Achmea heeft nu een "RentePlus Rekening" met 5,27% rente, en enige voorwaarden:
Eigenlijk moet je het zien als een deposito: je mag pas na 9-9-2009 zonder kosten opnemen (tot die tijd 1%). De rente staat gedurende deze periode vast. Het grootste verschil met een deposito is echter dat je wel tussentijds gewoon mag bijstorten. En de rente komt per maand (hoewel dat natuurlijk weinig uitmaakt als je niet mag opnemen). Voor een deposito voor een jaar is een kwart procent meer rente te krijgen bij de buitenlandse banken. Maar wellicht is dit een motivering voor mensen die buitenlandse banken "eng" vinden :)

Mijn idee: open deze rekening nu gewoon (voor 31 oktober 2008), zet er minimaal een paar euro op, en je hebt het komende jaar een rekening met vaste rente, voor als andere banken gaan dalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 01-09-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Zojuist met de PB-klantenservice aan de telefoon gehangen omdat m'n toprekening-aanvraag, op de rentepunten na, nog niet verwerkt was.

Kreeg ik gelijk te horen dat de rente is gewijzigd naar 4,75% voor het eerste halfjaar. Nou weet ik niet of dat klopt maar het klinkt wel lekker :P Overigens ga ik dus vanaf heden niks meer openen via internet, ik bel wel met die klantenservice.

Veel sneller, veel makkelijker en niets invullen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Speedpete op 01-09-2008 19:47 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Speedpete schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:46:
Kreeg ik gelijk te horen dat de rente is gewijzigd naar 4,75% voor het eerste halfjaar. Nou weet ik niet of dat klopt maar het klinkt wel lekker :P Overigens ga ik dus vanaf heden niks meer openen via internet, ik bel wel met die klantenservice.
Op de site staat nog 4,5% voor de eerste 3 maanden. Maar 4,75% voor het eerste half jaar zou wel veel aantrekkelijker zijn. Zou het dan mogelijk zijn om de rekening op te heffen en weer te openen? Want ik neem aan dat bestaande toprekening-klanten niet profiteren van de hogere rente.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

_the_crow_ schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:53:
[...]
Op de site staat nog 4,5% voor de eerste 3 maanden. Maar 4,75% voor het eerste half jaar zou wel veel aantrekkelijker zijn. Zou het dan mogelijk zijn om de rekening op te heffen en weer te openen? Want ik neem aan dat bestaande toprekening-klanten niet profiteren van de hogere rente.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee... ik wacht even op het moment dat de rekening 100% in mijnpostbank.nl staat (nog niet alle overboekingen compleet) en kijk dan naar de actuele rente. Internetsparen wordt bij mij direct opgeheven.

Had al een flink bedrag op de lopende rekening gegooid en ben blij dat dat er nu af is...

[edit]

It's true, rente naar 4,75% :D

Zie hiero.

Zie hieronder :D

[ Voor 21% gewijzigd door Speedpete op 01-09-2008 20:04 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Correctie, ik zie het nu wel op de website staan. Als je zoekt op de toprekening krijg je de 4,5%-versie te zien en als je via het Rente-overzicht doorlinkt, kom je terecht bij de 4,75%-versie. 8)7
Het nieuwe aanbod is op 1 september (vandaag dus) ingegaan en het aanbod geldt tot 2 november.

Overigens, het gaat computergestuurd. Dus misschien gaat het opheffen en opnieuw openen wel helpen. Of denkt iemand daar anders over?

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 01-09-2008 20:05 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft sinds een maand een spaarrekening bij IceSave en dat bevalt me goed. 5,25% rente. Tot nu toe al bijna €40 rente bijeengespaard.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Speedpete schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:46:
Zojuist met de PB-klantenservice aan de telefoon gehangen omdat m'n toprekening-aanvraag, op de rentepunten na, nog niet verwerkt was.

Veel sneller, veel makkelijker en niets invullen :)
ja, en over een jaar of meer, naaien ze je weer een oor aan. Dit soort banken verliezen hun streken niet snel. ze hebben jaren een tarief van 2 a 3% onder de marktrente gegeven en daardoor kunnen ze nu ineens tijdelijke de internet banken matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ben ook pleite bij de Postbank, het een en ander nagelezen en die rentepunten voor mij en ik denk voor 99% van de klanten niet aantrekkelijk. Die spullen moet je in de shop kopen tegen veel ste hoge prijzen. Als je het geld gewoon op een andere rekening zet, krijg je het dubbele aan rente en kun je de spullen zelf kopen tegen goedkopere prijzen wanneer het je uitkomt.

Leuk bedacht van de Postbank, maar ik trap er niet meer in !

PS: Verhuist naar Alex i.v.m. beleggingen, ook spaarrekening geopend a 4%. Zit nog na te denken over IceSave a 5% maar heb liever alles bij een maatschappij lopen. Alex had trouwens nu ook een actie wanneer je 500 euro stort je 50 euro aan aandelen gratis krijgt. Dat is al meteen een leuke meevaller.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NeoMe schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:33:
PS: Verhuist naar Alex i.v.m. beleggingen, ook spaarrekening geopend a 4%. Zit nog na te denken over IceSave a 5% maar heb liever alles bij een maatschappij lopen.
Icesave is 5,25% ;)

Verder snap ik dat het handig is om één bank te hebben waarbij je alles doet, maar 1 procentpunt (of zelfs 1,25 als je Icesave zou nemen) kan toch een behoorlijk verschil betekenen op jaarbasis als je een goed gevulde spaarrekening hebt. Zelf vind ik dat het uurtje extra dat je per jaar bezig bent doordat het een andere bank is wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:34
en asn ideal sparen gaat ook weer lekker naar 4,75, toch leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
NeoMe schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:33:
PS: Verhuist naar Alex i.v.m. beleggingen, ook spaarrekening geopend a 4%. Zit nog na te denken over IceSave a 5% maar heb liever alles bij een maatschappij lopen. Alex had trouwens nu ook een actie wanneer je 500 euro stort je 50 euro aan aandelen gratis krijgt. Dat is al meteen een leuke meevaller.
Ik krijg regelmatig post van Alex, en ze bieden ook vaak 70 euro aandelenpakketten cadeau aan bij het openen van een aandelenrekening, of bij het bezoeken van een van hun gratis bijeenkomsten...
Ik vraag me altijd af wat daar achter zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Alex verdient geld aan provisies als jij aandelen koopt, dus ze hopen dat jij dat gaat doen. Verder zit er niks achter, bij de postbank krijg je ook altijd cadeau's maar dan minder fatsoenlijke zoals bioscoopkaartjes of een tasje of 2500 rentepunten en die onzin.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.