Maar bij de Rabo groenbeleggingen is het dus nog anders. De obligaties zijn afkomstig van de Rabo Groen bank. Rabobank NL staat 100% garant voor Rabo Groen. Daarnaast is er een vaste renteuitkering. Mijn geld komt dus slechts in één geval niet terug: Als de rabobank als geheel failliet gaat. En als dat gebeurt dan zijn in Nederland toch wel de rapen gaar.
Om deze reden zie ik de Rabo groenobligatie niet anders dan een achtergesteld deposito.
De Rabo groenobligaties zijn dan ook niet te verhandelen. Je moet de looptijd gewoon uitzitten.
@Armada; ik bedenk me ineens dat wij die effectenrekening al hadden, toen wij ooit wilden gaan beleggen. Met een zeer defensief profiel vonden we dat niet zo'n goed idee uiteindelijk.
Om deze reden zie ik de Rabo groenobligatie niet anders dan een achtergesteld deposito.
De Rabo groenobligaties zijn dan ook niet te verhandelen. Je moet de looptijd gewoon uitzitten.
@Armada; ik bedenk me ineens dat wij die effectenrekening al hadden, toen wij ooit wilden gaan beleggen. Met een zeer defensief profiel vonden we dat niet zo'n goed idee uiteindelijk.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.