Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.085 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ze zeggen maximaal 15 werkdagen, maar het lijkt meer minimaal 15 werkdagen.

Ik begin nu steeds meer het idee te krijgen dat ze mijn formulier die je moest invullen en opsturen niet gekregen hebben. Nu kan het het digitaal invullen, maar half september stond er een PDF formulier.

[ Voor 57% gewijzigd door Slasher op 06-10-2010 10:31 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:03

hamsteg

Species 5618

Testert schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:24:
... op de eerste van oktober wordt de balans weer opgemaakt?
Per kwartaal, ja.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mistraller schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:25:
[...]
Je beseft wellicht niet dat Nederland ook niet voldoende geld in kas heeft om alle banken te kunnen redden mochten ze allemaal in korte tijd omvallen...? (Wat in IJsland namelijk gebeurde) Uiteraard is de economische situatie absoluut niet gelijk, maar puur kijken of het land voldoende geld heeft, is onzin. Geen enkel land heeft genoeg geld om alle banken te redden. Vooral landen die een relatief grote bankensector kennen, zoals IJsland en bv. Nederland.

En reken maar dat er veel van jouw belastingcenten zijn aangeroerd, in de diverse Nederlandse banken gesteund door de overheid is een veelvoud van het icesave geld gaan zitten, allemaal omdat met name risiconemende BELEGGERS teveel risico namen. En ja, die Nederlandse banken kwamen in eerste instantie met name in de problemen door buitenlands wanbeleid. (Ik noem een Lehman Brothers...)
Ik heb niets gezegd over de Nederlandse garantieregeling, maar ik wil je wel gelijk geven dat de diverse garantieregelingen hier en ook elders een wassen neus kunnen worden als de de bedragen te hoog dreigen op te lopen. Uiteraard is het geen onzin dat als een piepklein land als IJsland een te omvangrijke garantie geeft, die garantie niet veel waard is. Dat is prima voorspelbaar voor iedereen met met zelfs maar een gemiddeld IQ.

Verder zei ik dat ik wens (ik heb het helaas niet alleen voor het zeggen...) dat mijn belastinggeld niet aangewend wordt voor het subsidieren van mensen die risico lopen, met name door het uitkeren van voorschotten in een zaak zoals Icesave.

Je hebt kennelijk moeite met begrijpend lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

pacificocean schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:55:
[...]

Dit was in het verleden 0,01 E en tot 1 okt 1000 E en is nu 5000 E.
Ja het klonk al te mooi om waar te zijn ;) Ik heb m'n rekening inmiddels maar gesloten. Toen ze de nieuwe voorwaarden (minimaal saldo van 1000 euro) introduceerde zijn ze volgens mij direct de actie daarvoor - waarbij geen minimum saldo vereist was - vergeten..... :o

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]r5d schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:04[/message]:
[...]

Ja het klonk al te mooi om waar te zijn ;) Ik heb m'n rekening inmiddels maar gesloten. Toen ze de nieuwe voorwaarden (minimaal saldo van 1000 euro) introduceerde zijn ze volgens mij direct de actie daarvoor - waarbij geen minimum saldo vereist was - vergeten..... :o
Je hebg gewoon recht op die 30 euro, zolang je maar op tijd de rekening opende. Ben benieuwd wanneer ze gaan storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r5d schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:04:
[...]

Ik heb ze gemaild, vond het ook al niet kunnen en ze storten het nu alsnog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:10:
[...]

Ik heb ze gemaild, vond het ook al niet kunnen en ze storten het nu alsnog. :)
Hmm iets te voorbarig dus, naja vette pech

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
[...]

Ja het blijft een beetje knullig allemaal. Net als hun inlogpagina die gedeeltelijk via https en gedeeltelijk via http gaat. Wordt je wachtwoord nu versleuteld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r5d schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:22:
[...]

Hmm iets te voorbarig dus, naja vette pech
Ik heb het nog niet binnen, dus we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Slasher schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:12:
Zitten hier mensen met een spaarloonrekening van de ABN-Amro?

Het is ondertussen 15 werkdagen die ze aanhouden voor het overmaken maar nog steeds niets gezien. Contact met de ABN levert ook niets op je krijgt steeds dezelfde standaard antwoorden. Gister werdt vertelt dat ze het over gingen maken maar niets gezien.
Het geld is bij mij gisteren binnengekomen. Zaterdag ga ik de rekening opzeggen, wij mogen nu ook bij de ASN sparen. In 2010 heb ik levensloop gedaan, dus rekening is nu toch leeg.
Ik vermoed dat ze de tegoedenbalans van het 3e kwartaal nog een beetje wilden opleuken of zo.
[...]

De 20 euro heb ik ontvangen. Maar omdat het het hele inlogsysteem, en de vage internet omgeving maar niks vond (bij Icesave zag het er zelfs beter uit >:) ) heb ik de rekening alweer leeggemaakt en opgezegd.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Mistraller schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:05[/message]:
[...]

Het geld is bij mij gisteren binnengekomen. Zaterdag ga ik de rekening opzeggen, wij mogen nu ook bij de ASN sparen. In 2010 heb ik levensloop gedaan, dus rekening is nu toch leeg.
Ik vermoed dat ze de tegoedenbalans van het 3e kwartaal nog een beetje wilden opleuken of zo.

[...]

De 20 euro heb ik ontvangen. Maar omdat het het hele inlogsysteem, en de vage internet omgeving maar niks vond (bij Icesave zag het er zelfs beter uit >:) ) heb ik de rekening alweer leeggemaakt en opgezegd.
Wacht even. Dus de klanten die 1000 euro hebben gestort hebben hun 20 euro al gehad en degenen die eerder meededen wachten nog op hun geld? Wat is het emailadres van Radar/Kassa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 16:20
Ik heb mijn 30E ook al paar week geleden gekregen (na 1K gestort te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:24:
[...]

Wat is het emailadres van Radar/Kassa?
Nou doe je wel heel triest hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hielko schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:52:
Ik heb mijn 30E ook al paar week geleden gekregen (na 1K gestort te hebben)
Ik heb nog niks gehad. Ik ga maar eens een mailtje sturen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]xxxMaverick schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:10[/message]:
[...]

Nou doe je wel heel triest hoor......
Ben maar aan het dollen hoor, maar nu even serieus. Het is natuurlijk wel schandelijk dat een spaarbank anno 2010 gewoon hun afspraak niet nakomt en dat je ze een mailtje moet sturen om je geld te krijgen. Ik wist dat die Schotten gierig waren maar dit is toch wel bijzonder. Een bank die ik dus geen cent toevertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:22:
[...]

Ben maar aan het dollen hoor, maar nu even serieus. Het is natuurlijk wel schandelijk dat een spaarbank anno 2010 gewoon hun afspraak niet nakomt en dat je ze een mailtje moet sturen om je geld te krijgen. Ik wist dat die Schotten gierig waren maar dit is toch wel bijzonder. Een bank die ik dus geen cent toevertrouw.
Daar geef ik je gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:24:
[...]

Wacht even. Dus de klanten die 1000 euro hebben gestort hebben hun 20 euro al gehad en degenen die eerder meededen wachten nog op hun geld? Wat is het emailadres van Radar/Kassa?
Nee ik had in het begin al 1 euro overgemaakt. Toen was er nog helemaal geen ondergrens. Rekening open in juli, 20 euro bonus in aug.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
LuPo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:55:
[...]

Ik heb nog niks gehad. Ik ga maar eens een mailtje sturen. :)
Ik quote mezelf maar even. Gisteren gelijk een mailtje gestuurd en antwoord gehad. Het duurt 4 weken vanaf de laatste vervaldag. Dus 30 september hebben ze alle rekeningen gecontroleerd of er, in mijn geval dan, duizend euro opstond. Vervolgens wordt er binnen vier weken 30 euro overgemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Een bank moet zorgvuldig werken. Jij wilt dat ze goed met jouw geld om gaan, andersom geldt dat natuurlijk ook. 8) :+

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
Damn, wat een azijnpissers hier. Waar maak je je zorgen over? Als je die 1000 euro niet eventjes kan missen had je het überhaupt niet moeten doen, en zo wel wees dan blij met je 30 euro ipv je tijd te verdoen met dagelijkse klaagzangen over het aantal dagen waarop je moet wachten op je geld.. Zelfde geldt voor die Spaarloonzeikers die kennelijk hun euforie over het vrijvallen van het spaarloon alweer hebben laten overschaduwen door kritiek op hun bank en hoe lang die er weer over doet. Normaliter had je het vrijgekomen geld uberhaupt niet (belastingvrij) tot je beschikking kunnen hebben, nu wel, mag dat dan even duren?

Maar goed, sommige mensen zijn nooit tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ok, duidelijk is dat je bij acties niet alleen naar de actievoorwaarden moet kijken maar ook vóóraf moet nagaan wanneer en hoe de afhandeling zal gaan verlopen. In dat geval kom je niet voor verrassingen te staan.

Dat scheelt iedereen weer een hoop nutteloze reacties zoals "ik heb het binnen", "ja, ik ook" en "ik ga nu een email sturen". Lekker boeiend.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Valorian schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:47:
Damn, wat een azijnpissers hier. Waar maak je je zorgen over? Als je die 1000 euro niet eventjes kan missen had je het überhaupt niet moeten doen, en zo wel wees dan blij met je 30 euro ipv je tijd te verdoen met dagelijkse klaagzangen over het aantal dagen waarop je moet wachten op je geld.. Zelfde geldt voor die Spaarloonzeikers die kennelijk hun euforie over het vrijvallen van het spaarloon alweer hebben laten overschaduwen door kritiek op hun bank en hoe lang die er weer over doet. Normaliter had je het vrijgekomen geld uberhaupt niet (belastingvrij) tot je beschikking kunnen hebben, nu wel, mag dat dan even duren?

Maar goed, sommige mensen zijn nooit tevreden.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:29:
Ik quote mezelf maar even. Gisteren gelijk een mailtje gestuurd en antwoord gehad. Het duurt 4 weken vanaf de laatste vervaldag. Dus 30 september hebben ze alle rekeningen gecontroleerd of er, in mijn geval dan, duizend euro opstond. Vervolgens wordt er binnen vier weken 30 euro overgemaakt. 8)7
Je hebt toch zeker ook wel even gevraagd of je je 30 euro nog wel krijgt als in die vier weken de bank failliet gaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n 30 piek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik ook. En alles gelijk maar weggehaald. Ik wist dat ze niet onder het DGS vielen, maar die 1000 euro kon ik toch wel een tijdje missen (in het ergste geval een paar maanden als de bank om zou vallen).

Nu toch leuk 30 euro rijker 'gratis'. Ga er denk ik Red Dead Redemption (PS3) van kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
LuPo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:54:
[...]

Nu toch leuk 30 euro rijker 'gratis'. Ga er denk ik Red Dead Redemption (PS3) van kopen. :)
Of je had gewoon even kunnen gaan werken voor al die tijd die deze onzin heeft gekost 8)7

Ik vraag me wel af of die schotten nu denken: wat een stel gierige zielige Nederlanders dat ze al deze moeite doen voor 30 euro...........Kan ik me wel wat bij voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat kwartier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wanneer krijg je de rente ook alweer betaald bij de ING. Dat is toch eind oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

xxxMaverick schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:07:
[...]

Of je had gewoon even kunnen gaan werken voor al die tijd die deze onzin heeft gekost 8)7

Ik vraag me wel af of die schotten nu denken: wat een stel gierige zielige Nederlanders dat ze al deze moeite doen voor 30 euro...........Kan ik me wel wat bij voorstellen
Ik vind een uurloon van 100+ euro zonder te zweten anders aardig de moeite waard. Ik heb het zelf echter niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

mierenfokker schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:33:
Wanneer krijg je de rente ook alweer betaald bij de ING. Dat is toch eind oktober?
Ik lees dit:
http://www.ing.nl/particu...de-rente-toprekening.aspx
Uitleg over de opgebouwde rente

Het bedrag dat u hier ziet, is het bedrag dat u tot nu toe aan rente heeft opgebouwd. De berekening is gestart op 1 december jl. Of indien u de rekening na 1 december geopend heeft, vanaf het moment van opening.

De renteberekening vindt dagelijks plaats. Dit betekent dat uw saldo elke dag wordt verrekend met de dan geldende rente. Het getoonde rentebedrag is bijgewerkt tot en met gisteren. Uw opgebouwde rente wordt op 1 december einde dag uitgekeerd.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
xxxMaverick schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:07:
[...]

Je bedoelt dat kwartiertje wat het heeft gekost om aan te melden? Als de grens nu niet op 5000E maar op 2500E was gelegd had ik zo nog een keer een rekening aangemaakt. 60 euro in een half uur vind ik de moeite wél waard.

Maar iedereen mag daar natuurlijk zijn eigen mening over hebben. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om 120 euro per uur te verdienen. Jij blijkbaar wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]LuPo schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:15[/message]:
[...]

Je bedoelt dat kwartiertje wat het heeft gekost om aan te melden? Als de grens nu niet op 5000E maar op 2500E was gelegd had ik zo nog een keer een rekening aangemaakt. 60 euro in een half uur vind ik de moeite wél waard.

Maar iedereen mag daar natuurlijk zijn eigen mening over hebben. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om 120 euro per uur te verdienen. Jij blijkbaar wel..
netto, dat is dus 240 euro bruto per uur, zeg maar 10K per week, 500K per jaar, welke tweaker haalt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:39
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:06:
[...] 500K per jaar, welke tweaker haalt dit?
Ik haal dat wel, met gemak, soms per dag.....

(moet het alleen altijd weer afgeven/wegbrengen...) ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer tweakers die hun 30 euro niet hebben gehad van onze schotse vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:30:
Zijn er nog meer tweakers die hun 30 euro niet hebben gehad van onze schotse vrienden?
Volgens mij binnen 4 weken... dus bent nog te vroeg...?

EDIT: Heeeee... ik heb € 1031,00 op mijn rekenning staan! _/-\o_

Kan ik nu alles terugboeken of is er nog een addertje?

[ Voor 19% gewijzigd door hemiparo op 13-10-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Na het sturen van een bericht heb ik inmiddels ook 30,01 op mijn rekening staan. Met de vriendelijke wens dat ik naar tevredenheid gebruik blijf maken van de internet spaarrekening. Dus vooruit, ik laat het bedrag er voorlopig opstaan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Denk niet dat ik het laat staan... de actie was leuk maar heb het toch liever bij mijn 'eigen' bank staan. Geen idee waarom eigenlijk... maar was dus benieuwd of in de voorwaarden iets staat van als je terugboekt je de 30 euro terug moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

hemiparo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:21:
Denk niet dat ik het laat staan... de actie was leuk maar heb het toch liever bij mijn 'eigen' bank staan. Geen idee waarom eigenlijk... maar was dus benieuwd of in de voorwaarden iets staat van als je terugboekt je de 30 euro terug moet geven?
Heb je die niet vooraf gelezen dan?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Niet letter bij letter nee... anders had ik het hier niet gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gaaf. Mensen openen hier maar rekeningen alsof het blikjes smac zijn. Gelukkig hebben we veel geleerd van de ineenstorting van het financiële systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

Wat zouden mensen dan geleerd moeten hebben? Volgens mij vallen alle rekeningen die hier besproken worden onder een garantiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat is je alternatief Valorian? Veel meer zekerheid dan een overheidsgegarandeerde spaarrekening kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
hemiparo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:25:
|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Henk007 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:40:
Wat is je alternatief Valorian? Veel meer zekerheid dan een overheidsgegarandeerde spaarrekening kan ik me niet voorstellen.
BRITSE overheid, das heel wat anders

Zelfde discussie ging er ook over ijsland en icesave......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Valorian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:13[/message]:
Gaaf. Mensen openen hier maar rekeningen alsof het blikjes smac zijn. Gelukkig hebben we veel geleerd van de ineenstorting van het financiële systeem ;)
Ik heb 1 euro cent gestort 2 maanden geleden en nu 3000 eurocenten teruggehad in 0,16 jaar. Dat is en rendement van ehm heeeeel veeel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Brons schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:29:
Wat zouden mensen dan geleerd moeten hebben? Volgens mij vallen alle rekeningen die hier besproken worden onder een garantiesysteem.
Gewoon klakkeloos overal en nergens rekeningen openen zonder de voorwaarden door te nemen? Die garantiesystemen garanderen alleen dat je je geld krijgt als de bank onderuitgaat, verder niks.
Als bank zou je bijvoorbeeld in de voorwaarden kunnen zetten dat die 1000 euro die je moet storten om 30 euro te krijgen vast staat voor een jaar. Lekker klakkeloos een rekening open, die 30 euro cashen en na een paar maand erachterkomen dat je die 1000 euro ergens anders voor nodig hebt, wil je het opnemen, kan dat niet...

En dan heeft onze overheid de zgn "Financiele bijsluiter" verplicht gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hemiparo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:25:
Als jij een financieel contract tekent, wat dit toch in zekere zin is, lees je toch wel de voorwaarden een beetje goed? Je verklaart je immers wel akkoord met diezelfde voorwaarden, beetje raar als je ze dan niet doorleest...

Je arbeidscontract lees je toch ook grondig door, en teken je toch ook niet ongezien als 'zal wel goed zijn'?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
wildhagen schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

Als jij een financieel contract tekent, wat dit toch in zekere zin is, lees je toch wel de voorwaarden een beetje goed? Je verklaart je immers wel akkoord met diezelfde voorwaarden, beetje raar als je ze dan niet doorleest...

Je arbeidscontract lees je toch ook grondig door, en teken je toch ook niet ongezien als 'zal wel goed zijn'?
ach het feit dat we het hier hebben over 30 euro en dat enkele tweakers hier bovenop duiken geeft toch aan dat we het hier waarschijnlijk over de (net niet meer) minderjarige personen hebben zonder fatsoenlijk inkomen? Die informeren zich uiteraard niet goed.

En dan toch klagen als ze na een paar jaar opeens een woekerpolis of een dsb hypotheek hebben......tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Jeee... wat een heerlijke betweters weer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
xxxMaverick schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:23:
[...]

ach het feit dat we het hier hebben over 30 euro en dat enkele tweakers hier bovenop duiken geeft toch aan dat we het hier waarschijnlijk over de (net niet meer) minderjarige personen hebben zonder fatsoenlijk inkomen? Die informeren zich uiteraard niet goed.

En dan toch klagen als ze na een paar jaar opeens een woekerpolis of een dsb hypotheek hebben......tja
Lekker generaliserend. Door een rekening te openen hier en een maand later weer het geld weg te halen kan je toch al snel 120 euro per uur netto verdienen. Weet toch wel vrij zeker dat er weinig tweakers zijn die dat kunnen aantikken, inclusief mr. xxxMaverick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]_JGC_ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:44[/message]:
[...]

Gewoon klakkeloos overal en nergens rekeningen openen zonder de voorwaarden door te nemen? Die garantiesystemen garanderen alleen dat je je geld krijgt als de bank onderuitgaat, verder niks.
Als bank zou je bijvoorbeeld in de voorwaarden kunnen zetten dat die 1000 euro die je moet storten om 30 euro te krijgen vast staat voor een jaar. Lekker klakkeloos een rekening open, die 30 euro cashen en na een paar maand erachterkomen dat je die 1000 euro ergens anders voor nodig hebt, wil je het opnemen, kan dat niet...

En dan heeft onze overheid de zgn "Financiele bijsluiter" verplicht gesteld...
Zo, de 30,01 euro staat alweer op mijn eigen bankrekeningnummer, dank u wel Bank of Scotland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hielko schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:07:
[...]
Lekker generaliserend. Door een rekening te openen hier en een maand later weer het geld weg te halen kan je toch al snel 120 euro per uur netto verdienen. Weet toch wel vrij zeker dat er weinig tweakers zijn die dat kunnen aantikken, inclusief mr. xxxMaverick...
leuk rekensommetje hoor, maar je leest hier over die rekening bijvoorbeeld. Dan ga je eens bij die bank kijken hoe het zit. Volgens Wildhagen lees je dan ook de voorwaarden helemaal door, je zoekt uit of vraagt na hoe het garantiestelsel bij die bank geregeld is. Je opent dan je rekening.
Na een maand ga je meerdere keren kijken of je 30 euro er al op staat. Is dat nog niet het geval ga je hier weer over discussiëren op got. Dan haal je je geld eraf en zeg je de rekening op.

En dit allemaal binnen 15 minuten!!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:23

ST10©DE

Dus.............

Ik ga toch niet alles doorlezen omdat ik 1 cent ga storten op een rekeningnummer? Die 1 cent was mij de gok wel waard, en inderdaad ik heb er niet meer dan 15 minuten ingestoken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Zoals _JGC_ en xxxMaverick wel begrijpen maar kennelijk niet iedereen hier (no offense) bedoelde ik met mijn opmerking over 'wat hebben we nu geleerd' niet zozeer het risico wat je loopt bij het plaatsen van 1000 euro op een rekening, maar meer het gebrek aan verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid wat financien betreft. Veel mensen doen maar wat, lezen geen algemene voorwaarden, etc.

Als je bij het openen van een rekening al de voorwaarden niet doorneemt, dan bevind je je op een glijdende schaal. Ga je dan ook je hypotheekofferte van de bank maar 'niet helemaal doorlezen' omdat het zoveel lettertjes zijn en het 'waarschijnlijk wel goed komt'? En waar klop je vervolgens aan als je je verongelijkt voelt omdat dingen niet helder waren, precies, weer op fora, bij consumentenprogramma's, etc.. met geklaag wat voorkomen had kunnen worden.
Of het nu gaat om een spaarrekening met 1000 euro of een aankoop van een huis (ga maar eens het 'ervaring met een huis kopen'-topic doornemen, je schrikt je kapot als je ziet op wat daar soms gepost wordt), zorg er gewoon voor dat je weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
M a r c o schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:40:
[...]

leuk rekensommetje hoor, maar je leest hier over die rekening bijvoorbeeld. Dan ga je eens bij die bank kijken hoe het zit. Volgens Wildhagen lees je dan ook de voorwaarden helemaal door, je zoekt uit of vraagt na hoe het garantiestelsel bij die bank geregeld is. Je opent dan je rekening.
Na een maand ga je meerdere keren kijken of je 30 euro er al op staat. Is dat nog niet het geval ga je hier weer over discussiëren op got. Dan haal je je geld eraf en zeg je de rekening op.

En dit allemaal binnen 15 minuten!!!?
Tja, als je dat allemaal gaat meerekenen... Jij bent nu ook tijd kwijt op GoT, krijg je helemaal niks voor (en normaalgesproken ben ik die tijd toch al kwijt, volg dit topic sowieso).
Of het nu gaat om een spaarrekening met 1000 euro of een aankoop van een huis (ga maar eens het 'ervaring met een huis kopen'-topic doornemen, je schrikt je kapot als je ziet op wat daar soms gepost wordt), zorg er gewoon voor dat je weet waar je mee bezig bent.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar je moet natuurlijk wel een trade-off maken tussen de potentiele risico's en de tijd die je er in stopt. Het is een stuk belangrijker om een goede hypotheek uit te zoeken dan de betrouwbaarheid van een spaarrekening te checken waar je een maandje een paar euro's neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Dat rekensommetje met hoeveel het per uur verdiende was ook alleen maar omdat iemand heel minachtend deed over die 30 euro. Vervolgens wordt van de mug een enorme olifant gemaakt. Natuurlijk ben je wel meer tijd kwijt dan een kwartiertje. Het ging om het principe. ;)

Die 30 euro is toch mooi makkelijk meegepakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal direct toegeven het topic niet helemaal gelezen te hebben. Maar ik zelf heb alternatief op de lage rente op variabel sparen, en dan vallen de verschillen in variabel best mee, bij postbank krijg je 2,30% en bij Leaseplanbank waar ik ook variabel spaar krijg ik 2,72% momenteel en iedere maand rente uitgekeerd.

Nou gebruik ik mijn gewone variabele spaarrekening bij Leaseplanbank om in feite iedere maand nadat ik loon heb al overgebleven geld op te zetten en dan reken ik alvast vooruit van oh in feb ga ik naar China, hoeveel kan ik vast zetten en hoeveel moet echt iedere moment vast staan.

Nou leef ik dus echt zuinig en spaar ik best goed, dus ik stel zelf doelen van voor einde van 2010 wil ik proberen zoveel vast gezet te hebben, bijvoorbeeld 10.000 en ik zet dan bijvoorbeeld iedere keer 1000€ vast voor 5 jaar tot ik mijn doelstelling bereikt hebt en dan ga ik weer nadenken wat ik nu moet doen, nog meer 5 jarige deposito's of niet?

Goed het vast zetten voor 5 jaar levert een rendement op van 4% op per jaar en komt dan vrij na 5 jaar en dat levert uiteindelijk toch mooi bedrag op en uiteindelijk kun je trost op jezelf zijn wat je bereikt hebt. Dus wil je hogere rente ga dan gewoon vast zetten voor langere tijd, dan koop je er tenminste ook geen onzin van, das namelijk ook mijn instelling vast staat vast en das wel zo mooi en over 5 jaar pluk je er de vruchten van.

Over bank of scotland, ik had daar 1 cent gestort en toen ik terug kwam van vakantie stond die 20€ erop, dus koste mij ook maar 15 min.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Postbank? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Geld vastzetten op een deposito is een gok in deze economisch onzekere tijden.
Als de rente niet sterk stijgt, de inflatie en euro/US$ koers binnen de perken blijven, heb je een goede deal. Als één van deze drie de komende jaren uit de hand loopt heb je een probleem en verlies je koopkracht.
Mijn inschatting is dat de situatie nog wel een paar jaar (bijvoorbeeld 5 ?) met pappen en nathouden in een wankel evenwicht wordt gehouden (vergelijk het met de situatie in Japan) . Dat lijkt me ook het absolute maximum om je geld vast te zetten, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:21:
Geld vastzetten op een deposito is een gok in deze economisch onzekere tijden.
Als de rente niet sterk stijgt, de inflatie en euro/US$ koers binnen de perken blijven, heb je een goede deal. Als één van deze drie de komende jaren uit de hand loopt heb je een probleem en verlies je koopkracht.
Mijn inschatting is dat de situatie nog wel een paar jaar (bijvoorbeeld 5 ?) met pappen en nathouden in een wankel evenwicht wordt gehouden (vergelijk het met de situatie in Japan) . Dat lijkt me ook het absolute maximum om je geld vast te zetten, maar dat is mijn mening.
Ik heb dezelfde mening, 5 jaar is nog goed te voor spellen, maar langer dan 5 jaar zou ik ook niet vast willen vast houden. Overigens inflatie is iets dat ik nooit mee reken, want als je kijkt naar de markt zijn er ook producten die juist goedkoper worden.

En daarbij levert het vast zetten meer op dan thuis in sok, dat kosten in die 5 jaar misschien omhoog gaan door inflatie zij zo, ik lig er niet wakker van want die inflatie is echt maar klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:34:
[...]

Ik heb dezelfde mening, 5 jaar is nog goed te voor spellen
Ik weet niet of ze het daar bij de ECB en CPB mee eens zijn. Het is goeddeels afhankelijk van het herstelscenario en dat is niet bepaald zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:34:
[...]

En daarbij levert het vast zetten meer op dan thuis in sok,
Meer dan in een sok ja, maar nauwelijks meer dan bij 'risicoloos' sparen:

- Sparen "zonder voorwaarden" levert je vrijwel risicoloos tot +/- 2,5% op.
- Sparen bij een deposito van 5 jaar levert je hooguit 4,0% op.

Dat betekend bij 10.000 euro spaargeld 150 euro extra rente per jaar, zonder garanties bij faillissement van de bank (i.t.t. bij sparen zonder voorwaarden). Daar zou ik mijn vrijheid en zekerheid niet voor opofferen.

EDIT: Om precies te zijn gaat het om 853 euro die je bij deposito in bovenstaand voorbeeld zou 'verdienen'.

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 18-10-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:42:
[...]

Meer dan in een sok ja, maar nauwelijks meer dan bij 'risicoloos' sparen:

- Sparen "zonder voorwaarden" levert je vrijwel risicoloos tot +/- 2,5% op.
- Sparen bij een deposito van 5 jaar levert je hooguit 4,0% op.

Dat betekend bij 10.000 euro spaargeld 150 euro extra rente per jaar, zonder garanties bij faillissement van de bank (i.t.t. bij sparen zonder voorwaarden). Daar zou ik mijn vrijheid en zekerheid niet voor opofferen.

EDIT: Om precies te zijn gaat het om 853 euro die je bij deposito in bovenstaand voorbeeld zou 'verdienen'.
Wel eens gehoord van deposito garantie stelsel? Nou ik vindt 150€ veel geld, je doet er nogal luchtig over, maar 4% levert nog steeds gemiddeld 1,27% meer op dan de hoogste variabel spaar rente en daarbij zorg je dat je er niet aan komt.

Maar goed het wordt uiteraard meer als je meer vast heb staan, je moet ergens beginnen ja. Met sparen krijg je nou eenmaal niet meer dan 4% en zal ook niet gauw veranderen of je moet vastzetten voor 10 jaar aan 4,5%.

Dus alle kleine beetjes helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:12:
Wel eens gehoord van deposito garantie stelsel?
Maar niemand garandeert dat het depositogarantiestelsel vijf jaar onverkort gehandhaafd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:30:
[...]

Maar niemand garandeert dat het depositogarantiestelsel vijf jaar onverkort gehandhaafd blijft.
Hij is er al heel lang hoor, ze hebben die tijdens economische crisis alleen verhoogt, dat was vroeger minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:12:
[...]

Wel eens gehoord van deposito garantie stelsel? Nou ik vindt 150€ veel geld, je doet er nogal luchtig over, maar 4% levert nog steeds gemiddeld 1,27% meer op dan de hoogste variabel spaar rente en daarbij zorg je dat je er niet aan komt.

Maar goed het wordt uiteraard meer als je meer vast heb staan, je moet ergens beginnen ja. Met sparen krijg je nou eenmaal niet meer dan 4% en zal ook niet gauw veranderen of je moet vastzetten voor 10 jaar aan 4,5%.

Dus alle kleine beetjes helpen.
Sorry, je hebt gelijk. Ik was even in de war met sparen met achtergestelde deposito's (die vallen er niet onder, maar bieden rente tot 7 a 8 procent, erg risicovol overigens maar wel lucratief).

1,3% is inderdaad nog altijd beter dan niets, zeker als je je geld wel even kan missen. Zelf vind ik het het dus niet waard, het verlies van vrijheid om erover te beschikken, maar dat is denk ik voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:27:
[...]

Sorry, je hebt gelijk. Ik was even in de war met sparen met achtergestelde deposito's (die vallen er niet onder, maar bieden rente tot 7 a 8 procent, erg risicovol overigens maar wel lucratief).

1,3% is inderdaad nog altijd beter dan niets, zeker als je je geld wel even kan missen. Zelf vind ik het het dus niet waard, het verlies van vrijheid om erover te beschikken, maar dat is denk ik voor iedereen persoonlijk.
Je bent zo ook tegen vrouwen beschermd die uit zijn op je geld, ze moeten nu 5 jaar wachten en dat houden ze toch niet vol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:48:
Hij is er al heel lang hoor, ze hebben die tijdens economische crisis alleen verhoogt, dat was vroeger minder.
Precies, het garantiestelsel dekt nu meer dan ooit tevoren; dat kon met een pennestreek geregeld worden en met nauwelijks meer dan een pennestreek kan de garantie ook weer worden beperkt. Er heerst in Europa nog steeds een discussie over garantiestelsels en in eigen land is de Rabobank aan het lobbyen om het stelsel gewijzigd te krijgen. Buiten wijzigingen in het garantiestelsel om zijn ook nog Fortis en ABN-Amro gefuseerd waardoor rekeningen ineens niet meer apart gegarandeerd werden.
Ondanks het depositogarantiestelsel zijn er echt nog wel risico's als je je geld vijf jaar vast zet op een deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed ik heb dan ook nog geen 100000 en zit ook nog niet tegen de 20000 dus over belasting hoef ik voorlopig niet zoveel zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Je bent zo ook tegen vrouwen beschermd die uit zijn op je geld, ze moeten nu 5 jaar wachten en dat houden ze toch niet vol 8)7
_O- _O- _O-

Dat is toch wel het meest bizarre argument in dit spaartopic tot nu toe..
Wat mij betreft nominatie voor post van het jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ware het niet dat dit onzin is omdat het voor een echtpaar als gezamenlijk bezit geldt. Misschien geldt dit ook als er een samenlevingscontract is opgesteld.

De wetgever heeft dit geregeld en dat is.... tada Vrouwe Justicia. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Guardian Angel op 18-10-2010 20:44 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:55:
Nou goed ik heb dan ook nog geen 100000 en zit ook nog niet tegen de 20000 dus over belasting hoef ik voorlopig niet zoveel zorgen te maken.
En dan nog kan je gewoon spreiden over meerdere banken, is meteen je risico meer gespreid. Tevens geldt het per persoon, en kan je evt. partner dus ook aanspraak maken mocht het zover komen. Dat kwam zeer tot uiting destijds met Icesave, iedereen moet een en/of rekening moest ook 2 keer claimen. En je kreeg 2x het halve spaarbedrag.... 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd dan direct mij post ofzo? Dit is ook slordig werk .

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Guardian Angel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:41:
Ware het niet dat dit onzin is omdat het voor een echtpaar als gezamenlijk bezit geldt. Misschien geldt dit ook als er een samenlevingscontract is opgesteld.

De wetgever heeft dit geregeld en dat is.... tada Vrouwe Justicia. :)
Onzin. Dat hangt er helemaal vanaf of je in gemeenschap van goederen trouwt of onder huwelijkse voorwaarden. Zelf ben ik nog single, maar ik vertrouw op statistiek en die zegt dat 2/3 van de huwelijken de eindstreep niet haalt. Dus wat mij betreft worden het, als er al getrouwd wordt, onder voorwaarden. Tenzij ik een rijke dame aan de haak sla natuurlijk, dan schuif ik mijn principes stilletjes opzij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Valorian schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:02:
[...]
Onzin. Dat hangt er helemaal vanaf of je in gemeenschap van goederen trouwt of onder huwelijkse voorwaarden.
Het is dus duidelijk géén onzin maar jouw post geldt wel deels alleen als aanvulling op de mijne. :)

Je hebt o.a. ook nog trouwen in beperkte gemeenschap van goederen.Het lijkt me dan ook niet handig om uitzonderingen op te sommen terwijl het gros (75%) van de NL'ers "gewoon" in gemeenschap van goederen is getrouwd.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 18-10-2010 23:06 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Guardian Angel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:58:
[...]

Het is dus duidelijk géén onzin maar jouw post geldt wel deels alleen als aanvulling op de mijne. :)

Je hebt o.a. ook nog trouwen in beperkte gemeenschap van goederen.Het lijkt me dan ook niet handig om uitzonderingen op te sommen terwijl het gros (75%) van de NL'ers "gewoon" in gemeenschap van goederen is getrouwd.
Ja.. daar heb je wel een punt. Om mij heen zie ik het ook, mensen die dat doen met als argument "we hebben toch allebei niet echt waardevolle dingen". Toch vind ik het nogal stom. Zelfs mensen die elkaar 100% vertrouwen kunnen het mis hebben. Iemand kan ontsporen, verslaafd raken, etc. en enorme schulden opbouwen. Die zijn dan ook ineens van allebei. Leuk als je gaat scheiden, je hele leven ligt overhoop (al dan niet ook nog met kinderen erbij betrokken) en je begint opnieuw ook nog eens met een saldo van -50K ofzo. En dat zijn echt geen hele rare verhalen, gebeurd vaker dan je denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
voor wat betreft het bank of scotland verhaal, ik heb toch maar "de gok" genomen.

Ik werd overtuigd door dit artikel:

http://financieel.infonu....ositogarantiestelsel.html

het belangrijkste stukje:
We weten allemaal wat er gebeurd is met de val van Icesave en de dekking van het IJslandse depositogarantiestelsel. De dekking was er in feite niet. Kan men controleren of de dekking van de FSCS betrouwbaar is?

* In tegenstelling tot in Nederland, zijn er in het Verenigd Koninkrijk tijdens de financiële crisis van 2008 wel banken omgevallen, dan wel geforceerd overgenomen door andere banken. Zijn de klanten van deze banken gecompenseerd? Terwijl de DNB-garantie pas werd ingeschakeld in 2009 na het omvallen van de DSB-bank, rapporteerde de FSCS dat klanten bij minstens 5 Engelse banken voor de geleden schade, midden in de hitte van de strijd van 2008, inderdaad waren gecompenseerd. Uiteindelijk bleek alles volgens de regels te zijn uitgevoerd.
In hun statuut lezen we het volgende: We protect depositors with UK banks and building societies, including their branches in the EEA (European Economic Area), authorised by the Financial Services Authority (FSA). Bank of Scotland Amsterdam is een tak van Bank of Scotland plc in de EEA, waar de garantie onder valt. In ieder geval weten we dat er inderdaad een garantie is afgegeven aan Bank of Scotland door de FSA. De FSA is de algemene financiële autoriteit in het Verenigd Koninkrijk, vergelijkbaar met de AFM (Autoriteit Financiële Markten).
Verder weten we dat de Britse economie drie maal groter is dan de Nederlandse economie, gemeten aan nominaal BNP. Het Verenigd Koninkrijk is de 6e economie ter wereld, en Nederland maar de 16e,volgens 2009 schattingen. Ter vergelijking: in dezelfde lijst bevindt IJsland zich op de 111e plaats, is de economie van Nederland 80x groter dan die van IJsland, en is de economie van het Verenigd Koninkrijk ruim 240x groter dan die van IJsland. We weten ook dat in 2008 door Europese Ministers van Financiën is besloten, in heel de EU een minimum van €50.000 garantie in te stellen, per bankrekening per entiteit. Het Verenigd Koninkrijk maakt deel uit van de EU, dus hoort zich aan dit minimum te houden.
Een andere belangrijke reden om FSCS te vertrouwen, is dat het moment van uitbetaling vroeger ligt dan bij de DNB. Ze richten zich er op maximáál binnen 7 dagen na het falen van een bank uit te betalen, in vergelijking met maximaal 3 maanden bij de DNB. Uiteraard gaat deze termijn pas in als alle opties om te bank te redden zijn bekeken. Men probeert bijv. de spaarrekeningen eerst te verkopen aan (grotere) concurrerende banken die garant kunnen staan.

Conclusie
Al met al lijkt er geen reden te zijn voor bezorgdheid. Het Britse garantiestelsel FSCS heeft een extreme test doorstaan in 2008. De Britse economie is groter dan in Nederland en de vergoeding wordt (volgens het statuut van de FSCS) veel sneller uitbetaald. De vergoeding is lager, maar is mogelijk zelfs betrouwbaarder dan de Nederlandse vergoeding.
Gisteren de centjes overgeboekt, en nu staat het erbij :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Zijn jullie bekend met de belasting regel max. 20.666 euro per persoon vrij spaargeld / vermogen??
zijn daar truukjes voor om dit te omzeilen, voor het geval dat je er net boven zit- pak em beet 24.000 euro vermogen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
JAN-B schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:39:
Zijn jullie bekend met de belasting regel max. 20.666 euro per persoon vrij spaargeld / vermogen??
zijn daar truukjes voor om dit te omzeilen, voor het geval dat je er net boven zit- pak em beet 24.000 euro vermogen :?
ik denk dat iedereen daar wel mee bekend is ja.

De basis truckjes voor zover je het truckjes kunt noemen,
trouwen of geregistreerd partnerschap = dubbele vrijstelling
kinderen, ieder kind zorgt ook voor een bepaalde vrijstelling.
>:)

Maar goed nu serieus eventuele schulden zijn in mindering te brengen op box 3
ook groenbeleggingen of bedrijfsspaarregelingen tellen niet mee. Misschien kun je daar wat mee als je net boven de norm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
zijn daar truukjes voor om dit te omzeilen?
Omdat we ons hier aan de wet houden is het antwoord: nee.
De enige mogelijkheid is eigenlijk om er iets van te kopen wat volgens de belastingdienst niet onder box 3 vermogen valt.
Uitleg box 3

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 19-10-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20
Overigens betaal je bij €24.000 spaargeld box 3 heffing over het gedeelte dat boven de vrijstelling zit, dus in jouw geval over €3.334.

Het is dus niet dat je, als je over de grens heengaat, plots belasting moet betalen over het volledige bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Als je een eigen huis hebt kan je natuurlijk altijd het deel boven de 20.666 aflossen op je eigen huis.

Als je dat handig in december doet vang je over het hele jaar rente en betaal je geen belasting. Hoewel je natuurlijk ook over dat bedrag het hele jaar rente betaald hebt. Dus wanneer je het beste kan aflossen hangt een beetje af van rentestanden.

In mijn geval doe ik dit nu elk jaar met een leuk bedrag rente die je krjigt op je rekening zijn namelijk niet genoeg om de compenseren voor de rente die ik moet betalen aan hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Je kan ook gewoon maandelijks wat meer pinnen dan je nodig hebt en dit in een spreekwoordelijke sok stoppen. Daar betaal je dan t.z.t. weer de stuckadoor van of het onderhoud aan je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Valorian schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:34:
Je kan ook gewoon maandelijks wat meer pinnen dan je nodig hebt en dit in een spreekwoordelijke sok stoppen. Daar betaal je dan t.z.t. weer de stuckadoor van of het onderhoud aan je auto.
Dat maakt niets uit aangezien het vermogen is moet je het formeel opgeven bij de belastingdienst.
Hoe ze dat gaan controleren is punt 2 natuurlijk. Maar als je dit wilt doen doe het dan in december en trek rente van dat geld voor 11 maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 09:02

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Valorian: als jij gewoon dat geld meteen pint bij de garage, dan hoef je er ook geen heffing over te betalen ;)

Het zou alleen zin hebben als je voor 31 december van dat geld af wil, terwijl je auto pas in januari wordt gerepareerd. En dan heb je het ook nog over zulke kleine bedragen dat je €12 bespaart bij €1000 over de vrijstelling heen.

Bij grotere bedragen wordt het pas interessant (als de fiscus er überhaupt intrapt), maar hoe wil je verspreid over het jaar bijvoorbeeld €20.000 extra pinnen voor de stucadoor? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Als je een eigen huis hebt kan je natuurlijk altijd het deel boven de 20.666 aflossen op je eigen huis.

Als je dat handig in december doet vang je over het hele jaar rente en betaal je geen belasting. Hoewel je natuurlijk ook over dat bedrag het hele jaar rente betaald hebt. Dus wanneer je het beste kan aflossen hangt een beetje af van rentestanden.

In mijn geval doe ik dit nu elk jaar met een leuk bedrag rente die je krjigt op je rekening zijn namelijk niet genoeg om de compenseren voor de rente die ik moet betalen aan hypotheek.
Maar dan ga je toch juist voordeel van de HRA verliezen? Kun je dan niet het geld beter echt in je huis stoppen, in de zin van bijvoorbeeld energie besparende maatregelen? Met name de eerste besparingen (isolatie) kennen doorgaans een gunstige terugverdientijd en daarna leuk rendement (als besparing op energiekosten) Verder zouden zonnepanelen op die manier bijvoorbeeld ook best leuk kunnen renderen :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Banjy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10:
[...]
Maar dan ga je toch juist voordeel van de HRA verliezen?
Klopt ik krijg minder HRA maar aangezien ik van elke 100 euro die ik aan rente betaal ik er maar 42 terugkrijg vind ik dat een goede ruil.

Met HRA en eigenwoning forfait is trouwens nog iets leuks aan de hand. Eigenlijk is die laatste gewoon het minimum aan HRA dat je krijgt als je daaronder zit wordt je eigenwoning forfait minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:58

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Valorian schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:34:
@iedereen:Bedankt voor de reacties.
Ik zat te denken aan: in Nov/Dec spaargeld opnemen en in de oude sok, vervolgens in Feb de omgekeerde richting.......( Mag dit dus :? )
Het gaat er toch om welk bedrag op 31-12 je totale vermogen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wat je zou kunnen doen is voor het einde van het jaar naar 2 bekenden 2000 EURO schenken (die dan niet over de grens heen gaan).

Vervolgens ergens half januari die schenking terug laten storten.

kan bijvoorbeeld met je broer/ouders (familie mag je zelfs 5000 EURO schenken)
JAN-B schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

@iedereen:Bedankt voor de reacties.
Ik zat te denken aan: in Nov/Dec spaargeld opnemen en in de oude sok, vervolgens in Feb de omgekeerde richting.......( Mag dit dus :? )
Het gaat er toch om welk bedrag op 31-12 je totale vermogen is?
Theoretisch zou je het er 30 december af kunnen halen en 2 januari storten, volgens mij gaat het dan wel goed.

Of het helemaal legaal is, verwacht ik niet.

Als je het gewoon laat staan zul je 40 EURO moeten betalen, dus de vraag is wil je die moeite doen voor 40 EURO :)

[ Voor 36% gewijzigd door Grolsch op 19-10-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Contant geld en vorderingen op derden vallen beide in box 3 vermogen ;)
Of de belastingdienst het opmerkt bij dit soort bedragen is een tweede, maar zoals gezegd, ontduiken doen we hier niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Henk007 op 19-10-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Henk007 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:39:
Contant geld en vorderingen op derden vallen beide in box 3 vermogen ;)
Of de belastingdienst het opmerkt bij dit soort bedragen is een tweede, maar zoals gezegd, ontduiken doen we hier niet.
als ik 4000 EURO schenk aan mijn broer is dit geen vordering ?

Als mijn broer dit me terug schenkt op 10 januari is het nog steeds geen vordering, en beide binnen de grenzen van de wet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkel probleem. Doen jullie wel even aangifte van de verschuldigde belasting over de betreffende schenkingen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:04:
Geen enkel probleem. Doen jullie wel even aangifte van de verschuldigde belasting over de betreffende schenkingen? ;)
4000 euro aan een broer/zus schenken, kost je 600 euro belasting volgens deze tool.
http://www.belastingdienst.nl/reken/schenkbelasting/
Dan is vermogensrendementsheffing betalen goedkoper lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
M a r c o schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:16:
[...]

4000 euro aan een broer/zus schenken, kost je 600 euro belasting volgens deze tool.
http://www.belastingdienst.nl/reken/schenkbelasting/
Dan is vermogensrendementsheffing betalen goedkoper lijkt me. ;)
Inderdaad, 2000 is het vrije bedrag, dus dan maar 2 kennissen opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:39:
[...]

Inderdaad, 2000 is het vrije bedrag, dus dan maar 2 kennissen opzoeken :)
Let op dat een schenking onder de verplichting het bedrag weer terug te betalen geen schenking maar een lening is; die verlaat je box 3 dus niet. M.a.w bij een échte schenking geldt:
• je hebt geen enkele garantie dat die 'kennis' het terug gaat betalen
• je kennis zal het bedrag gewoon als box 3 vermogen op moeten geven
• als je dat trucje gaat herhalen merkt de belastingsdienst vanzelf op dat het niet om schenkingen gaat, maar om verkapte leningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:44:
[...]

Let op dat een schenking onder de verplichting het bedrag weer terug te betalen geen schenking maar een lening is; die verlaat je box 3 dus niet. M.a.w bij een échte schenking geldt:
• je hebt geen enkele garantie dat die 'kennis' het terug gaat betalen
• je kennis zal het bedrag gewoon als box 3 vermogen op moeten geven
• als je dat trucje gaat herhalen merkt de belastingsdienst vanzelf op dat het niet om schenkingen gaat, maar om verkapte leningen.
Natuurlijk is het een grijs gebied, en ik had ook gewoon die 40 EURO betaald, maar als hij dat geld contant opneemt kraait er geen haan, en als hij het naar iemand overmaakt, en die persoon stort het later weer terug, gaat het echt niemand opvallen bij de BD.

Pas als het om grote bedragen gaat, dan gaat de BD aan de bel trekken.

Pas met transacties vanaf 15.000 wordt het tricky, dan krijg je te maken met de "wet Melding Ongebruikelijke transacties".

En als je aangifte verder klopt, dan vraag ik me af of je uberhaupt die 40 EUR moet betalen, want er is ook een bepaalde minimum bedrag wat je moet hebben, anders hoef je niet te betalen. (althans, dit was vroeger zo, ik kan even geen bron vinden)

[ Voor 10% gewijzigd door Grolsch op 19-10-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Discussie over hoe je je belastingfraude organiseert hoort hier om meerdere redenen niet thuis. Ontopic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Rakapul, dat heet *knip rest*

Je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat discussie over moderatie in welke vrom dan ook niet in de topics gevoerd wordt. Discussie over belastingfraude, -ontwijking, etc. hoort hier niet thuis.

Reacties hieropvolgend zijn verwijderd.

Wederom: ontopic

[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 21-10-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nog even reagerend op het deposito verhaal hierboven, persoonlijk zou ik dit niet doen. Een goede reden is bijv. dat op dit moment de rente stijgende is en naar het er nu naar uit ziet zal de rente bij LPB, die immers op basis van Euribor gegeven wordt, meestijgen.

Ter info, de huidige rente is 2,72% en met nog 10 dagen te gaan en een stijgende Euribor van vandaag 0.816% zit je nu op 2,92% en misschien wordt dat aan het eind van de maand 3% wat dan gelijk is aan het percentage dat je vandaag krijgt bij 1 jaar vastzetten.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.