Zal direct toegeven het topic niet helemaal gelezen te hebben. Maar ik zelf heb alternatief op de lage rente op variabel sparen, en dan vallen de verschillen in variabel best mee, bij postbank krijg je 2,30% en bij Leaseplanbank waar ik ook variabel spaar krijg ik 2,72% momenteel en iedere maand rente uitgekeerd.
Nou gebruik ik mijn gewone variabele spaarrekening bij Leaseplanbank om in feite iedere maand nadat ik loon heb al overgebleven geld op te zetten en dan reken ik alvast vooruit van oh in feb ga ik naar China, hoeveel kan ik vast zetten en hoeveel moet echt iedere moment vast staan.
Nou leef ik dus echt zuinig en spaar ik best goed, dus ik stel zelf doelen van voor einde van 2010 wil ik proberen zoveel vast gezet te hebben, bijvoorbeeld 10.000 en ik zet dan bijvoorbeeld iedere keer 1000€ vast voor 5 jaar tot ik mijn doelstelling bereikt hebt en dan ga ik weer nadenken wat ik nu moet doen, nog meer 5 jarige deposito's of niet?
Goed het vast zetten voor 5 jaar levert een rendement op van 4% op per jaar en komt dan vrij na 5 jaar en dat levert uiteindelijk toch mooi bedrag op en uiteindelijk kun je trost op jezelf zijn wat je bereikt hebt. Dus wil je hogere rente ga dan gewoon vast zetten voor langere tijd, dan koop je er tenminste ook geen onzin van, das namelijk ook mijn instelling vast staat vast en das wel zo mooi en over 5 jaar pluk je er de vruchten van.
Over bank of scotland, ik had daar 1 cent gestort en toen ik terug kwam van vakantie stond die 20€ erop, dus koste mij ook maar 15 min.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 17-10-2010 22:48
]