Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.074 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:02:
Vergeet trouwens niet de paar dagen dat je geen rente vangt door overboekingen mee te nemen in je winstberekening. Intern bij de ING heb je daar gelukkig niks mee te maken, dus overstappen loont daar altijd.
Klopt, daar verlies je 10-20piek op, maar zelfs dan is het imo snel verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gizz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:02:
Vergeet trouwens niet de paar dagen dat je geen rente vangt door overboekingen mee te nemen in je winstberekening. Intern bij de ING heb je daar gelukkig niks mee te maken, dus overstappen loont daar altijd.
Nou, de € 5,00 die je dat bij € 25.000 hooguit kost (in de praktijk duurt overboeken 2 dagen) haal je er natuurlijk zo uit met de hogere rente elders. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Leaseplan September
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand licht gedaald van 0,64% naar 0,62%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 augustus 2010 komt de spaarrente voor september 2010 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis (inclusief onze opslag van 2,10%).
Dus van 2,74% naar 2,72%

Centenwerk. :)

Alle deposito's zijn ongewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 31-08-2010 08:47 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment benut ik mijn spaarrekening van mijn zakelijke rekening via de Rabobank.

De rente is 1.6% over het totaalbedrag wat gedurende periode erop staat,

nu dacht ik dus aangezien ik flink wat BTW moet reserveren, dit op een andere spaarrekening te zetten waarbij het vrij opneembaar is en met een hogere rente voor bijv dezelfde periode.

Weet iemand wat ik bedoel? :) En welke bank of spaarprogramma (zonder ice-save of ABN toestanden) werkt daar aan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:57

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Leaseplanbank?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je daar al weer rekeningen openen dan? Ze hadden immers een inschrijfstop ingesteld, is die dus weer opgeheven, als ik je goed begrijp?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Centraal Beheer (nu 2.3%):
Wij hebben goed nieuws voor u! Met ingang van 1 september 2010 verhogen wij het rentetarief van onze RentePlús Rekening.

Het nieuwe rentetarief bedraagt 2,6% effectief per jaar.
Een toprente voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
En het rare is nu weer dat die hele renteplusrekening bij spaarinformatie.nl niet bekend is.
Het moederbedrijf van Centraal Beheer Achmea is Eureko. Dat is een vreemde mix van verzekeraars uit allerlei landen, waar opmerkelijk genoeg weer de Rabobank voor een flink percentage inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:33:
Op het moment benut ik mijn spaarrekening van mijn zakelijke rekening via de Rabobank.

De rente is 1.6% over het totaalbedrag wat gedurende periode erop staat,

nu dacht ik dus aangezien ik flink wat BTW moet reserveren, dit op een andere spaarrekening te zetten waarbij het vrij opneembaar is en met een hogere rente voor bijv dezelfde periode.

Weet iemand wat ik bedoel? :) En welke bank of spaarprogramma (zonder ice-save of ABN toestanden) werkt daar aan mee?
Ik zou voor een dergelijk doel kiezen voor een van de bekende (systeem)banken (rabo/ing/abn/sns) aangezien deze ten alle tijde met staatssteun overeind gehouden zullen worden. Kleinere banken geven welliswaar een paar tienden meer rente, maar het risico is dat je bij problemen met een beetje pech enkele maanden zal moeten wachten tot het garantiestelsel uitkeerd. Dan heb je dus mooi een probleem met de fiscus. Via spaarinformatie.nl kan je bij deze banken eens gaan shoppen. Indien je >25k hebt, is de profijtrekening van ing misschien iets, 2,3% en de 1e 3 maanden zelfs 2,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:33:
(zonder ice-save of ABN toestanden)
geen veiligere bank dan abn op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
Robkazoe schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:12:
Waarom heeft de ING eigenlijk zes verschillende spaarvarianten? Het is goed om te zien dat ING de rente nu eindelijk een beetje marktconform heeft gemaakt maar de verschillende rekeningen zijn allemaal bijna hetzelfde. Waarom doen ze dat? Want nu ben ik bang dat als ik een bepaalde rekening neem, dat ze dan opeens de rente weer naar 0,5 of 0 procent gooien en dat ik weer een nieuwe rekening moet aanvragen. Dat gebeurde vroeger namelijk ook zo vaak.
Reken voor de grap ook eens uit wat je misloopt door een som geld enkele dagen, tijdens het schuiven, renteloos op de gewone girorekening te moeten plaatsen. Bij zulke kleine rentepercentages kan dat snel richting een jaar aan terugverdientijd gaan. Elke keer voor het minste geringste schuiven is financieel volgens mij dan ook niet tactisch, al dwingt het banken misschien wel hoge rentes te blijven geven omdat ze anders direct vermogen kwijt raken...

Edit\ excuus ik zie nu dat dit al reeds op deze pagina gepost is :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Banjy op 31-08-2010 23:06 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:43
Sempy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:30:
[...]

Ik zou voor een dergelijk doel kiezen voor een van de bekende (systeem)banken (rabo/ing/abn/sns) aangezien deze ten alle tijde met staatssteun overeind gehouden zullen worden. Kleinere banken geven welliswaar een paar tienden meer rente, maar het risico is dat je bij problemen met een beetje pech enkele maanden zal moeten wachten tot het garantiestelsel uitkeerd. Dan heb je dus mooi een probleem met de fiscus. Via spaarinformatie.nl kan je bij deze banken eens gaan shoppen. Indien je >25k hebt, is de profijtrekening van ing misschien iets, 2,3% en de 1e 3 maanden zelfs 2,5%.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar de profijtrekening is particulier, dit kan ook gezien worden als een betaling aan jezelf, moneyou heeft bijv. wel zakelijke rekeningen met een 2,3% rente. Maar goed, voor je overgaat tot een andere constructie zou ik dit ff nazoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Als je eenmanszaak hebt mag je gewoon vrij heen en weer storten tussen je prive en zakelijke (spaar)rekeningen. Rente op zakelijke spaarrekeningen moet je overigens aangeven als inkomsten, op prive spaarrekeningen niet. Maar op prive rekeningen heb je weer vermogensrendementsheffing (als je boven de 20k zit / 40k voor 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32

Cliffie

Trompetslet

Maar je moet een storting naar je particuliere rekening toch ook belasten? Tenminste, als er inkomsten zijn bij je eenmanszaak moet daar toch eerst belasting over betaald worden? Anders kun je heel makkelijk geld verplaatsen :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Cliffie schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:41:
Maar je moet een storting naar je particuliere rekening toch ook belasten? Tenminste, als er inkomsten zijn bij je eenmanszaak moet daar toch eerst belasting over betaald worden? Anders kun je heel makkelijk geld verplaatsen :)
Bij een eenmanszaak moet je over winst inderdaad belasting betalen. Maar aangezien bij een eenmanszaak feitelijk geen verschil is tussen prive en zakelijk hoef je geen belasting te betalen over het geld dat je uit de onderneming onttrekt.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Bank of Scotland verhoogt de huidige rente met 0,2%. Vanaf 21 september bedraagt de rente op uw Internet Spaarrekening 2,6%

• Henk007
Let op dat die niet onder DSG valt maar onder de UK garantieregeling. Alleen als je gelooft in de kredietwaardigheid van het Verenigd Koninkrijk is het verstandig om daar een rekening te openen.

/me opent er geen..

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Henk007 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:33:
Let op dat die niet onder DSG valt maar onder de UK garantieregeling. Alleen als de gelooft in de kredietwaardigheid van het Verenigd Koninkrijk is het verstandig om daar een rekening te openen.

/me opent er geen..
Ach, ik heb er duizend euro opgezet, zodat ik eind september 30 euro extra krijg. Toch wel een leuk rendement dan voor één jaar. Zag laatst ergens dat je dan effectief 5,3% ofzo hebt. Als je er meer op zet wordt dat natuurlijk minder.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Hielko
  • Laatst online: 01:01
LuPo schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:46:
[...]

Ach, ik heb er duizend euro opgezet, zodat ik eind september 30 euro extra krijg. Toch wel een leuk rendement dan voor één jaar. Zag laatst ergens dat je dan effectief 5,3% ofzo hebt. Als je er meer op zet wordt dat natuurlijk minder.
Ik heb er ook mooi duizend op gezet, en paar week later 1030 er af gehaald. Had het er opzich wel willen staan - ik heb toch nog wel wat vertrouwen in de kredietwaardigheid van het VK - maar als ze niet de hoogste rente bieden dan ben ik niet van de partij.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:24
ING verlaagt de rentes per 28 september.

http://www.ing.nl/particu...wijziging_28_sept_Actueel

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Henk007 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:33:
Let op dat die niet onder DSG valt maar onder de UK garantieregeling. Alleen als je gelooft in de kredietwaardigheid van het Verenigd Koninkrijk is het verstandig om daar een rekening te openen.
Dan nog: ook al is het VK 100% kredietwaardig, je krijgt je geld terug in ponden waardoor je geld verliest met het omzetten naar euro's. Alleen aan te raden als je toch al van plan was om naar het VK te verhuizen, of als je er heilig van overtuigd bent dat RBS toch niet omvalt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
WOrdt tijd dat de rentes weer omhoog gaan. 2 jaar geleden kreeg ik nog 4.5% bij spaarbeleg nu nog maar 2.1%.

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
F#(k3r5...
Geachte mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor uw aanvraag.

Uw aanvraag om het saldo van uw spaarloonrekening, dat gespaard is in
de jaren 2006 tot en met 2009, is in goede orde ontvangen. Het bedrag
wordt binnen vijftien werkdagen (na 15 september) overgemaakt op de
bij ons bekende tegenrekening.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
Nog niks gezien, terwijl normaal gesproken het overboeken van spaar- naar lopende rekening max 2 werkdagen kost!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Unknown Alien schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:09:
Wordt tijd dat de rentes weer omhoog gaan.
Hoe kom je daarbij? We zijn bij lange na nog niet zover uit de economische dip dat de rentes omhoog zouden moeten gaan. Het moet juist aantrekkelijk blijven voor banken en bedrijven om geld te lenen/uit te lenen om investeringen te bevorderen.

Dus nee, het is en wordt nog geen tijd om de rente eens lekker te verhogen.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 23-09-2010 10:11 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Testert schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:11:
F#(k3r5...

[...]

Nog niks gezien, terwijl normaal gesproken het overboeken van spaar- naar lopende rekening max 2 werkdagen kost!
Ik kan me voorstellen dat hier meer "papierwerk" bij komt kijken, ook voor de bank.

No production networks were harmed during this posting

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

F#(k3r5...

[...]

Wat staat er? Binnen 15 werkdagen na 15 september. Dat is dus voor 6 oktober. We zijn op 1/3 van die termijn.

Ik zie niet wat er "fuckers" aan is. Bedenk je ook dat een bank wel de liquide middelen vrij moet maken om voor veel mensen spaargeld vrij te geven. Dat is heel wat anders dan een gewone overschrijving.

Signatures zijn voor boomers.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

F#(k3r5...

[...]

Niet te geloven zeg. Ik had het binnen 2 werkdagen op mijn rekening staan.
Avero is dus goed bezig. Ook krijg ik 2,5% rente op het bedrag dat ik niet opneem.

Money for nothin' and your chicks for free

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

paella schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:24:
[...]

Ik kan me voorstellen dat hier meer "papierwerk" bij komt kijken, ook voor de bank.
Rabobank stond op 15 sept op mijn rekening. (en dat tussen 2 verschillende vestigingen)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
ING heeft het voor mij binnen 5 werkdagen geregeld. Gelukkig was ik net voor de grote massa (heb opgenomen op 1 september ivm aankoop huis, had 5,5 jaar staan :) )

• xxxMaverick
F#(k3r5...

[...]

Is voor een groot deel handmatig werk, dus tja, dat kost tijd....niet mekkeren zou ik zeggen

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

xxxMaverick schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:44:
[...]

Is voor een groot deel handmatig werk, dus tja, dat kost tijd....niet mekkeren zou ik zeggen
Tsjah maar als alle andere banken het wel snel kunnen en ABN-AMRO niet vind ik wel schrijnend.

Ik heb ook mijn spaarloonrekening bij de ABN en loop er ook nog steeds op te wachten. Ze zeggen binnen 15 werkdagen maar het zal wel na 15 werkdagen zijn :N

Ik heb het geld niet echt nodig maar toch vind ik het niet echt netjes dat ze het zo lang lopen te rekken.

[ Voor 29% gewijzigd door Slasher op 23-09-2010 14:09 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Gizz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:11:
[...]

Hoe kom je daarbij? We zijn bij lange na nog niet zover uit de economische dip dat de rentes omhoog zouden moeten gaan. Het moet juist aantrekkelijk blijven voor banken en bedrijven om geld te lenen/uit te lenen om investeringen te bevorderen.

Dus nee, het is en wordt nog geen tijd om de rente eens lekker te verhogen.
Nou Zodra de banken de rentes omhoog gooien dan beteken ddat dat het weer goed met de economie gaat. En daar is het zeker ook weer tijd voor. Economie heeft wat mij betreft weer lang genoeg in een dip gezeten.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:02:
[...]
Ze zeggen binnen 15 werkdagen maar het zal wel na 15 werkdagen zijn :N
dat zie je bij andere banken ook idd.
ING had onterecht kaart-bijdrage voor mijn CC afgetrokken. (zou gratis moeten zijn bij mijn betaalpakket).
Ze zouden binnen 10 werkdagen terugstorten, en vonden me ongeduldig toen ik na 12 dagen weer aan de telefoon hing. toevallig was het opeens wel diezelfde dag nog bijgestort.

• Valorian
[...]

Tsjah maar als alle andere banken het wel snel kunnen en ABN-AMRO niet vind ik wel schrijnend.

Ik heb ook mijn spaarloonrekening bij de ABN en loop er ook nog steeds op te wachten. Ze zeggen binnen 15 werkdagen maar het zal wel na 15 werkdagen zijn :N

Ik heb het geld niet echt nodig maar toch vind ik het niet echt netjes dat ze het zo lang lopen te rekken.
Waar heb je het nou in godsnaam over? Ze rekken nog helemaal niets. Ze geven immers aan binnen 15 werkdagen, dat is dus vóór 6 oktober. Je ben nu nog niet eens op de helft van het genoemde aantal werkdagen. :?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Onbegrijpelijk, over de hele linie 0,1% omlaag en dat terwijl de Euriborkoersen geen indicatie geven waarop men een rentedaling zou kunnen verwachten.

Ik verwacht bij Leaseplan geen daling om diezelfde reden. Blijft 2,72%.

ARME AOW’er

• Valorian
Guardian Angel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:09:
[...]

Onbegrijpelijk, over de hele linie 0,1% omlaag en dat terwijl de Euriborkoersen geen indicatie geven waarop men een rentedaling zou kunnen verwachten.

Niets onbegrijpelijks aan. Gewoon margevergroting, wetende dat een groot deel van de rekeninghouders luie schapen zijn die toch wel blijven. Slim vanuit ING optiek. Weinig klantvriendelijk natuurlijk, maar dat is niets nieuws onder de zon.

• xxxMaverick
[...]

tssss ik zit ook bij aa met spaarloon maar heb het netjes na 6 werkdagen.....

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spaarloon ging bij mij ook gewoon snel ja, mijn spaarloon staat bij Nationale Nederlanden, en de 16e stond het op mijn gewone rekening (Rabobank).

Virussen? Scan ze hier!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

wildhagen schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:29:
Spaarloon ging bij mij ook gewoon snel ja, mijn spaarloon staat bij Nationale Nederlanden, en de 16e stond het op mijn gewone rekening (Rabobank).
Kennelijk houdt NN er verschillende betaaldata op na. Buurtjes hadden het de 22e. :)

ARME AOW’er

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Vanaf 2 oktober veranderd ASN de regels voor ideaalsparen (en wat andere rekeningen). Vanaf dan is het niet meer verplicht om een maandelijks bedrag te sparen en kun je inleggen wanneer/hoeveel je wil.
De 2,3% rente is niet verkeerd en dat de bank investeert in ontwikkeling/duurzaamheid zal voor de meeste ook een pluspunt zijn :)

• Henk007
Ik heb dat ook gelezen in het tijdschrift van de ASN bank dat je als klant krijgt. In principe positief nieuws, alle spaarrekeningen (Ideaalsparen, Meersparen, Internetsparen en nog een paar waarvan ik zogauw de naam niet weet) worden per 1-1-2011 allemaal omgezet in 'Ideaalsparen nieuwe stijl'. Dat is een vrij opneembare rekening zonder voorwaarden met een rentepercentage van 2,3% in de huidige marktsituatie.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Henk007 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:42:
Ik heb dat ook gelezen in het tijdschrift van de ASN bank dat je als klant krijgt. In principe positief nieuws, alle spaarrekeningen (Ideaalsparen, Meersparen, Internetsparen en nog een paar waarvan ik zogauw de naam niet weet) worden per 1-1-2011 allemaal omgezet in 'Ideaalsparen nieuwe stijl'. Dat is een vrij opneembare rekening zonder voorwaarden met een rentepercentage van 2,3% in de huidige marktsituatie.
In feite worden alle rentes opgetrokken naar de hoogste rente die de ASN uitkeert, en alle beperkende voorwaarden vervallen. Heerlijk eenvoudig dus. Ik snap niet wat je daar "in principe positief" nieuws aan vindt. Ik vind het een slimme zet. Zal ook nog wel kostenbesparend zijn, want ik vermoed dat de meeste ASN spaarders toch al wel een ideaal- of Méérspaarrekening hadden waar al 2,3% op zat.

Nu kunnen we incasso van ideaalsparen eraf gooien, zodat we zelf beter het moment van overmaken kunnen bepalen :) Ik ben er blij mee.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Henk007
Mistraller schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:36:
[...]
Ik snap niet wat je daar "in principe positief" nieuws aan vindt.
Wat is er volgens jou negatief aan 'in principe positief' ? :)
Ik maakte alleen een klein voorbehoud, voor het geval ik nog ergens iets in 'de kleine lettertjes' over het hoofd zou hebben gezien. Aan de andere kant verwacht ik dat niet van ASN bank, ze hebben een naam hoog te houden als het gaat om betrouwbaarheid en transparantie.
Ik ben er ook blij mee hoor, al heb ik alleen maar een Ideaal rekening.

Verwijderd

Krijgen we morgen 30 euro van BoS?

• xxxMaverick
lol, en daar zit je ook echt op te wachten tot de dag af :D 8)7

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Guardian Angel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:09:
[...]
Internetsparen
De variabele rente van de internetspaarrekening is gebaseerd op het verloop van de 1 maands Euribor® en wordt iedere maand automatisch aangepast. Euribor® is het gemiddelde rentetarief dat vooraanstaande Europese banken elkaar onderling in rekening brengen.

De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gelijk gebleven op 0,62%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 september 2010 blijft de spaarrente voor oktober 2010 2,72% nominaal op jaarbasis (inclusief onze opslag van 2,10%).
Bron LPB

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]xxxMaverick schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:10[/message]:
[...]

lol, en daar zit je ook echt op te wachten tot de dag af :D 8)7
Met deze crisis heb ik elke eurocent hard nodig :'(

Maar er is nog niet gestort... Ze zullen toch nog wel.... Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Met deze crisis heb ik elke eurocent hard nodig :'(

Maar er is nog niet gestort... Ze zullen toch nog wel.... Of niet?
Waarschijnlijk komt dat een van de komende dagen wel hoor. Wees maar niet bang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad, gewoon even afwachten. Daarnaast stelt dat spaarloon vaak geen zak voor, omdat je nauwelijks iets mag sparen. €613 per jaar, waar hebben we het over? En dan valt het ook nog eens bijna elk jaar wel vrij waardoor veel mensen nauwelijks iets opgebouwd hebben.

Ik mag toch hopen dat het gemiddelde gezin in Nederland sowieso al direct toegang heeft tot een leuk bedrag en dat het flut beetje spaarloon niet nodig is om de rekeningen te kunnen betalen.

On a sidenote: misschien moet ik het toch ook maar spaarloon aanvragen, voor die paar extra euro's. Kan ik dan meteen voor dit jaar €613 laten storten of houden ze vast aan 613/12 waar ik nog maar 3 maanden van mag overmaken?

* Gizz stuurt ook maar een mailtje naar PZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Gizz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:44:
On a sidenote: misschien moet ik het toch ook maar spaarloon aanvragen, voor die paar extra euro's. Kan ik dan meteen voor dit jaar €613 laten storten of houden ze vast aan 613/12 waar ik nog maar 3 maanden van mag overmaken?

* Gizz stuurt ook maar een mailtje naar PZ.
Spaarbedragen
Voor de spaarloonregeling geldt een maximaal belastingvrij bedrag van € 613 per kalenderjaar. Het is mogelijk dit jaarbedrag gespreid over het jaar te sparen, bijvoorbeeld maandelijks 1/12, of om het jaarbedrag in 1 keer te sparen, bijvoorbeeld bij de uitbetaling van het vakantiegeld.

http://www.belastingdiens...2_spaarregelingen-01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dank je. Nu dus zo snel mogelijk storten en dan meteen in januari weer €613.
edit: ah, je mag niet mee doen als je na 1 januari in dienst bent gekomen. Fijn :P Dan maar voor volgend jaar aanvragen.

[ Voor 44% gewijzigd door Gizz op 01-10-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Cis

SNS Fundcoach geeft per 1 oktober 2,1% spaarrente op je Cash Account.
Mocht je via SNS beleggen, dan kan dit dus interessant zijn :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Toevallig vandaag op de SNS site gezien dat plussparen gestegen is. Geeft nu 2.5% rente. Fijn!

Overigens hebben wij een leuk doel bedacht voor ons spaarloon: We gaan het bij de windvogel stallen. We hadden er 60 euro staan, en over 2009 is 6% rente uitgekeerd. We kregen dus keurig 3,60 overgemaakt. Omdat het niet zo hard waaide in 2010 weten ze nog niet of 2010 ook die rente zal waarmaken, maar het zal meer zijn dan 4% verwacht ik.
Meer dan ons spaarloon zet ik er niet neer, er is immers geen bankgarantie oid.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mistraller schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:29:
Toevallig vandaag op de SNS site gezien dat plussparen gestegen is. Geeft nu 2.5% rente. Fijn!
De voorwaarden zijn minder interessant en ook wordt de rente maar 1x per jaar uitgekeerd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick

Overigens hebben wij een leuk doel bedacht voor ons spaarloon: We gaan het bij de windvogel stallen. We hadden er 60 euro staan, en over 2009 is 6% rente uitgekeerd. We kregen dus keurig 3,60 overgemaakt. Omdat het niet zo hard waaide in 2010 weten ze nog niet of 2010 ook die rente zal waarmaken, maar het zal meer zijn dan 4% verwacht ik.
Eindelijk een stijgende spaarrente al gaat het langzaam.......

Het nieuwe kabinet gaat toch subsidies aanpakken? kan wel eens gevolgen hebben voor die vogel van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Noem het ajb geen rente, maar rendement, winstdeling of iets dergelijks :)

En inderdaad even uitzoeken wat het effect van het regeerakkoord kan zijn op groene investeringen zoals dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 01-10-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07
Rukapul schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:38:
[...]
En inderdaad even uitzoeken wat het effect van het regeerakkoord kan zijn op groene investeringen zoals dit.
http://www.telegraaf.nl/o...roenfondsen__.html?p=23,1
"Groene beleggingsfondsen sluiten inmiddels massaal de deuren voor nieuwe beleggers nu het conceptregeerakkoord van het beoogde nieuwe kabinet een streep wil zetten door de extra fiscale heffingskorting voor ’groen beleggen’."
Niet alleen instappen is niet meer mogelijk, uitstappen ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
De windvogel verdient geld door verkoop van stroom uit bestaande molens. Je kan het ook rendement noemen, maar laten we vooral de topictitel niet vergeten. Ik vind het een leuk alternatief voor ons spaarloon. Voor een klein bedrag, tot 1500 euro zeg maar.
De windvogel noemt het zelf gewoon rente. Overigens heb ik ook even afgewacht hoe ze het zouden doen in de crisis voor we dit besluit namen. Maar met een rendement van 7% over 2008, 6% over 2009, doen ze het in deze tijden niet verkeerd. Vorig jaar zijn ze met Eneco samen gaan werken. Lijkt me, als je met een dergelijke partner kan werken, dat je de zaken toch wel een beetje op orde moet hebben.

Voorwaarden op plussparen zijn nou niet echt heel schokkend. Minimaal 10k. En rente op jaarbasis lijkt me prima. Is normaal bij de meeste grootbanken.

Fiscale heffingskorting afschaffen vind ik wel een bar slecht idee. We hebben een groendeposito lopen. Als de overheid hieraan gaat sleutelen kan het geld overigens gewoon vrijvallen, er is een clausule in de overeenkomst opgenomen, voor het geval het fiscale voordeel zou wegvallen. Daar had ik bij het afsluiten al wel over nagedacht. Licht alleen aan het actuele variabele rentepercentage waar het geld dan heen zou gaan. De kale rente op het deposito is nl 3%.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Bij bankofscotland krijg je nu 30 EUR cadeau als je minimaal 5000 EUR inlegt, en ze geven 2.6% rente.
Bij de rabo krijg ik maar 1.8%, dus is toch de overweging waard.

http://www.bankofscotland.../actievoorwaarden0110.pdf

Hoe vind ik nu of deze bank onder de vleugels van DNB valt, zodat ik mijn centjes weer krijg mocht de bank omvallen :? (depositogarantiestelsel)

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 04-10-2010 11:09 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Grolsch schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:05:

Hoe vind ik nu of deze bank onder de vleugels van DNB valt, zodat ik mijn centjes weer krijg mocht de bank omvallen :?
http://www.dnb.nl/over-dn...e-ondernemingen/index.jsp

Via DNB zelf dus. Volgens mij valt de Bank of Scotland niet onder her garantie stelsel.

http://www.bankofscotland.nl/nl/Sparen/Sparen-Garantie.html

[ Voor 16% gewijzigd door DeeJee op 04-10-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
een beetje wazig, maar ik zie dit:

http://www.registers.dnb....umentid=8165&detailsid=40

dus blijkbaar valt het onder het depositogarantiestelsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08
Hoe vind ik nu of deze bank onder de vleugels van DNB valt, zodat ik mijn centjes weer krijg mocht de bank omvallen :? (depositogarantiestelsel)
Door een paar seconden te googlen ?

http://www.geldenrecht.nl...onder-bankgarantie-actief
De Britten vergoeden maximaal € 50.000 bij een faillissement, terwijl het maximum in Nederland op € 100.000 staat. Zolang uw spaarsaldo onder het maximum blijft, hoeft er geen probleem te zijn. Tenminste, er vanuit gaande dat de Britten hun garantie-afspraken wel nakomen en er geen afstand van nemen zoals IJsland. U bent gewaarschuwd.
Kortom, niet geheel zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Het Britse stelsel dus.
Belangrijke informatie over het depositogarantiestelsel
Bank of Scotland plc is aangesloten bij het Britse depositogarantiestelsel, het zogenaamde 'Financial Services Compensation Scheme (FSCS)'. Bank of Scotland is niet aangesloten bij het Nederlandse depositogarantiestelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Bij bankofscotland krijg je nu 30 EUR cadeau als je minimaal 5000 EUR inlegt, en ze geven 2.6% rente.
Bij de rabo krijg ik maar 1.8%, dus is toch de overweging waard.

http://www.bankofscotland.../actievoorwaarden0110.pdf

Hoe vind ik nu of deze bank onder de vleugels van DNB valt, zodat ik mijn centjes weer krijg mocht de bank omvallen :?
http://bankofscotland.nl/nl/Sparen/Sparen-Garantie.html

De Bank of Scotland valt zo te zien niet onder de DNB regeling. Maar wel onder een soort gelijke regeling in UK.

[edit]Spuit 11 12 13

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Precies, zoals al gezegd:

Bank of Scotland is lid van de Nederlandse Vereniging van Banken en van Thuiswinkel Waarborg. In Nederland staat Bank of Scotland onder toezicht van De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Bank of Scotland is sinds 2009 onderdeel van Lloyds Banking Group. Voor de ingelegde spaargelden is het Britse depositogarantiestelsel van toepassing. Hierdoor is de spaarrekening tot een bedrag van € 50.000,- verzekerd.

Kortom, als de bank omvalt moet je het hebben van de UK regeling, eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als bij Icesave dus maar dan met de UK die garant staat ipv IJsland. NL kennende (na Icesave) zullen ze wel weer iedereen 'voorschieten' die gedupeerd wordt na een eventueel faillissement van Bank Of Scotland. Mijns inziens onterecht, net als bij Icesave. Mensen moeten gewoon nadenken en weloverwogen keuzes maken, met bijbehorende risico's en rentes.

NB: BoS wordt vaak verward met Royal Bank of Scotland, die wel onder het NL dep. garantstelsel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
Het verschil tussen de UK en IJslandse garantie regeling is wel dat het veel waarschijnlijker is dat de overige UK banken en of de UK zelf het bedrag voor een omgevallen bank kunnen opbrengen. Het kapitaal geleend geld van Icesafe was groter dan de totale IJslandse economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
pacificocean schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:49:
Het verschil tussen de UK en IJslandse garantie regeling is wel dat het veel waarschijnlijker is dat de overige UK banken en of de UK zelf het bedrag voor een omgevallen bank kunnen opbrengen. Het kapitaal geleend geld van Icesafe was groter dan de totale IJslandse economie.
Misschien, al is het zeer twijfelachtig dat men zo'n enorme bank makkelijk kan redden, maar de garantieregeling is ook een stuk lager dan de 100.000 van nederland......dat is dus ook van belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

En volgens mij krijg je je geld in ponden, wat ook nadelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
xxxMaverick schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:13:
[...]

Misschien, al is het zeer twijfelachtig dat men zo'n enorme bank makkelijk kan redden, maar de garantieregeling is ook een stuk lager dan de 100.000 van nederland......dat is dus ook van belang
Het gaat er niet om of de bank gered wordt, maar of het geld voor een garantieregeling er in potentie is. Dat was er bij de ijslandse garantieregeling niet. Ik verwacht dat het geld er bij een UK garantieregeling in potentie wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Brons schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:20:
En dat baseer je op?
http://www.fscs.org.uk/wh...on-limits/deposit-limits/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Brons schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:20:
In dat geval krijg je dus een wisselkoersverlies bij aan- en verkoop en dat lijkt me dus niet dat er gebeurt. Hier is op hun website niets over te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 04-10-2010 17:36 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

De uitkering wordt in Britse ponden gedaan. De hoogte van de uitkering in Britse ponden wordt vastgesteld op de dag van inroepen van het depositogarantiestelsel. Er bestaat een koersrisico tussen het moment waarop de hoogte van de uitkering wordt vastgesteld en het moment van uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, die had ik gelezen maar dat geldt alleen voor het garantiestelsel en niet voor de inleg of opname of bedoelde je soms alleen het eerste?

Aannemende dat je reactie in het licht van de laatste reacties gezien moet worden dus wel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 04-10-2010 17:45 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

EDIT: ^^ :)

Volgens mij ging de discussie over het garantiestelsel. Toch?

* Brons is in de war

[ Voor 7% gewijzigd door Brons op 04-10-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik gooide het e.e.a. door elkaar. Jij hebt gelijk. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Valorian schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:18:
NL kennende (na Icesave) zullen ze wel weer iedereen 'voorschieten' die gedupeerd wordt na een eventueel faillissement van Bank Of Scotland. Mijns inziens onterecht, net als bij Icesave.
Ik zou er niet op rekenen dat de Nederlandse staat weer te hulp schiet met voorschotten. Die zal zich eerder op het standpunt stellen dat iedereen nu wel voldoende is gewaarschuwd.

Persoonlijk wens ik niet dat mijn belastinggeld besteed wordt om risico nemende spaarders te helpen.

Bij Icesave was het voor iedereen na te gaan dat IJsland te klein is om een garantie te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dus kort samengevat: Jullie zouden je geld niet op de bank of scotland zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Grolsch schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:51[/message]:
dus kort samengevat: Jullie zouden je geld niet op de bank of scotland zetten :?
Het ergste is dat ik nog 30 euro van ze krijg. Als ze niet snel over de brug komen moet ik misschien de boot verkopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dus kort samengevat: Jullie zouden je geld niet op de bank of scotland zetten
Ik zou inderdaad voor die 0,1% extra rente (of wat is het tegenwoordig) niet het risico willen lopen dat ik mijn geld terugkrijg tegen een ongunstige koers in het gevoel van een klappende BOS. Of jij er wel erg warm van wordt moet je natuurlijk zelf bepalen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 04-10-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Grolsch schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:51:
Voor de liefhebbers van krenten... ja tijdelijk en dan daarna als de sodemieter snel naar LPB voor een betere rente en een beter garantiestelsel. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SNS met 2,5% vind ik anders ook prima hoor (mits je >10k hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Prima, maar bij de LPB bank heb je na een jaar € 27,50 meer (om in schotse sfeer te blijven).

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:44
Alternatief:

Koopzegels!

http://www.telegraaf.nl/o...oopzegels_populair__.html

"Want €4 sparen aan zegels en €6 terugkrijgen voor de volle kaart, zoals bij Plus, is toch echt 50% rendement. Zoals €52 krijgen voor een spaarkaart met €49 aan zegels (Albert Heijn) neerkomt op een rendement van 6,2% en €25 uitgekeerd krijgen voor een spaarkaart met €23,50 aan zegels (Super de Boer) een rente van 6,4% betekent. "

[ Voor 58% gewijzigd door Cobb op 04-10-2010 21:09 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Guardian Angel schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:38:
[...]

Voor de liefhebbers van krenten... ja tijdelijk en dan daarna als de sodemieter snel naar LPB voor een betere rente en een beter garantiestelsel. :)
Alleen neemt de LPB al een (korte) tijd geen nieuwe spaarders meer aan dus dat is nu niet echt een alternatief als je er niet al een rekening hebt.
Als ze met digitale zegels gaan beginnen doe ik direct mee, dat geklooi met wc-papier-met-gomrand is niks waard, die dingen raak ik alleen maar kwijt :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mrmrmr schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:28:
[...]

Ik zou er niet op rekenen dat de Nederlandse staat weer te hulp schiet met voorschotten. Die zal zich eerder op het standpunt stellen dat iedereen nu wel voldoende is gewaarschuwd.

Persoonlijk wens ik niet dat mijn belastinggeld besteed wordt om risico nemende spaarders te helpen.

Bij Icesave was het voor iedereen na te gaan dat IJsland te klein is om een garantie te kunnen geven.
Je beseft wellicht niet dat Nederland ook niet voldoende geld in kas heeft om alle banken te kunnen redden mochten ze allemaal in korte tijd omvallen...? (Wat in IJsland namelijk gebeurde) Uiteraard is de economische situatie absoluut niet gelijk, maar puur kijken of het land voldoende geld heeft, is onzin. Geen enkel land heeft genoeg geld om alle banken te redden. Vooral landen die een relatief grote bankensector kennen, zoals IJsland en bv. Nederland.

En reken maar dat er veel van jouw belastingcenten zijn aangeroerd, in de diverse Nederlandse banken gesteund door de overheid is een veelvoud van het icesave geld gaan zitten, allemaal omdat met name risiconemende BELEGGERS teveel risico namen. En ja, die Nederlandse banken kwamen in eerste instantie met name in de problemen door buitenlands wanbeleid. (Ik noem een Lehman Brothers...)

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 04-10-2010 21:29 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Grolsch schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:51:
klopt net zoals ik, en vele andere, ook fel tegen icesave waren. maar ook toen waren er toch veel mensen die het risico durfden te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
En sinds het icesave debacle, zijn er nog een heleboel spaarders bijgekomen die door schade en schande wijs zijn geworden. (En de vrienden en familie van die bewuste spaarders)...etc.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Mistraller schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:25:
[...]
En reken maar dat er veel van jouw belastingcenten zijn aangeroerd, in de diverse Nederlandse banken gesteund door de overheid is een veelvoud van het icesave geld gaan zitten, allemaal omdat met name risiconemende BELEGGERS teveel risico namen. En ja, die Nederlandse banken kwamen in eerste instantie met name in de problemen door buitenlands wanbeleid. (Ik noem een Lehman Brothers...)
Oke.... probeer eens uit te leggen hoe beleggers de bank hebben laten vallen door het nemen van teveel risico's; ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Snap het niet helemaal meer... heb enige tijd geleden ook € 1.000 gestort bij www.bankofscotland.nl, inderdaad voor de premie voor € 30,00 :)

Maar als ik de verhalen hier lees ga ik twijfelen... is het nu wel of niet slim? Idee was om na de € 30,00 weer te gaan maar als dat me € 1.000 gaat kosten haal ik het vandaag nog weg. Heb Icesave namelijk ook nog meegemaakt... (geen schade overigens, hooguit wat minder slaap soms!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Als we het toch over die 30 euro hebben. Heeft iemand hem al gehad? :)

Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

LuPo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:06:

Ik niet.
Ik ben ook nog in blijde verwachting (rekening geopend voor 6 augustus, dus ik ben aan het wachten tot mijn 1 eurocent een rendement behaalt van 3000% :P )

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
hemiparo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:12:
Snap het niet helemaal meer... heb enige tijd geleden ook € 1.000 gestort bij www.bankofscotland.nl, inderdaad voor de premie voor € 30,00 :)

Maar als ik de verhalen hier lees ga ik twijfelen... is het nu wel of niet slim? Idee was om na de € 30,00 weer te gaan maar als dat me € 1.000 gaat kosten haal ik het vandaag nog weg. Heb Icesave namelijk ook nog meegemaakt... (geen schade overigens, hooguit wat minder slaap soms!)
Dude, mensen hier op een forum kunnen je niet vertellen of iets wel of niet slim is. Hooguit feiten aandragen over de situatie. Daarbij nog even voor je op een rijtje:
1. - Qua rente zul je nergens zo snel 30 euro bij elkaar sparen als via deze constructie.
2. - Bank of Scotland bestaat al een paar honderd jaar en is geen kleine speler. Kans dat 'ie omvalt zou ik verwaarlozen, maar goed, crisis heeft wel meer rare dingen laten zien, dus risico's blijven er altijd.
3. - Als de BoS omvalt, nét in die paar weken dat jij je 1000 euro daar hebt staan, dan vangt het UK garantstelsel dit op, en krijg je dus van de Britse overheid je geld terug. Dit kan wel een paar maanden duren.
4. - Als het hele Britse systeem klap, inclusief overheidsfinancien, dan is er een risico dat je geen geld terug ziet. Die kans acht ik vrij klein, maar de kans dat je door de bliksem wordt geraakt is ook 'vrij klein' en toch gebeurt het zo nu en dan ;)
5. - Als je als NL'er gedupeerd bent door het bovenstaande is er nog een kans dat je van NL geld ziet, omdat NL graag mensen de hand boven het hoofd houdt ook al hebben ze willens en wetens risico's genomen. (kijk naar Icesave, Dexia legiolease, DSB-taferelen, etc.).

Kortom: ík zou me geen zorgen maken en gewoon die 30 euro cashen. Maar als die 1000 euro spaargeld iets is wat je over 1 maand met 200% zekerheid weer wilt kunnen uitgeven omdat je anders je huis, gezin, baan en katten kwijtraakt, tsja, dan moet je het gewoon niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

6. - Je loopt koersrisico als je gebruik maakt van het garantiestelsel. Ik zou de volatiliteit van valuta zeker niet onderschatten, zeker niet op het moment dat banken aan het omvallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]LuPo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:06[/message]:

Ik niet.
Hier ook niet. Zullen ze nog wel voldoende geld in kas hebben? Het feit dat ze zo lang erover doen om de rente bij te schrijven zal er voor zorgen dat ik a.s.a.p. mijn 30,01 euro zal terugboeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:46:
[...]

Hier ook niet. Zullen ze nog wel voldoende geld in kas hebben? Het feit dat ze zo lang erover doen om de rente bij te schrijven zal er voor zorgen dat ik a.s.a.p. mijn 30,01 euro zal terugboeken :-)
Je weet dat je minimaal 1000 E moet storten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Hielko schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:48:
[...]

Je weet dat je minimaal 1000 E moet storten??
Dit was in het verleden 0,01 E en tot 1 okt 1000 E en is nu 5000 E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Hielko schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 02:44:
[...]

Oke.... probeer eens uit te leggen hoe beleggers de bank hebben laten vallen door het nemen van teveel risico's; ik ben benieuwd.
Opkopen van amerikaanse hypotheken lijkt me een goed voorbeeld. Dan wordt er immers belegd in de amerikaanse woningmarkt. Dat risico bleek veel te groot.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:46:
[...]

Hahaha inderdaad. Ik haal mijn 1030 euro ook zo snel mogelijk weg. :P

Ik vind het wel vreemd dat ze niet gelijk op 1 oktober betalen. De actie liep namelijk tot 30 september (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zitten hier mensen met een spaarloonrekening van de ABN-Amro?

Het is ondertussen 15 werkdagen die ze aanhouden voor het overmaken maar nog steeds niets gezien. Contact met de ABN levert ook niets op je krijgt steeds dezelfde standaard antwoorden. Gister werdt vertelt dat ze het over gingen maken maar niets gezien.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Geachte mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor uw aanvraag.

Uw aanvraag om het saldo van uw spaarloonrekening, dat gespaard is in
de jaren 2006 tot en met 2009, is in goede orde ontvangen. Het bedrag
wordt binnen vijftien werkdagen (na 15 september) overgemaakt op de
bij ons bekende tegenrekening.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
F#(k3r5...

[...]

Vanmorgen binnen! Op de dag! Nou ja, in ieder geval wel binnen de aangegeven termijn. Een collega had het erover dat het over de eerste van oktober getild moest worden. ABN Amro heeft met veel bedrijven spaarloon rekeningen afgesloten en op de eerste van oktober wordt de balans weer opgemaakt?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.