Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.167 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
Rukapul schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:31:
Alleen heeft Windvogel niets met sparen te maken. Het is gewoon een belegging door het investeren van risicodragendkapitaal. In plaats van rente zou dividend als term beter op z'n plaats zijn. In het verleden heb ik hier wel eens naar gekeken en dat is waar het op neerkomt. Dichter bij de harde praktische waarheid dan de schandalige (hopelijke juridisch wel juiste) formulering die ik zojuist tegenkwam op die site: "De meeste leden verstrekken ook een lening aan De Windvogel, waarmee daadwerkelijk wordt bijgedragen aan het financieren van projecten. De lening valt buiten het risicodragende vermogen van de coöperatieve vereniging." Er is verder geen vermogen dat lager in rang staat dan de leningen dat de leningen beschermt 8)7.
Eens, ik heb al eerder aangegeven dat het niet interessant is om er veel geld in te steken, omdat er geen enkele garantie is. Dat is ook te zien aan de gemiddelde inleg, bij de meeste windcoorporaties is dat nog geen 1000 euro. Maar goed, het doel van de windvogel is ook niet om veel geld te verdienen, maar om duurzame energie mogelijk te maken en beter op de kaart te zetten. Vandaar ook het samenwerkingsverband met Eneco. Wij hebben er in elk geval ook niet veel geld in zitten.
Er is binnen de vereniging toevallig net aangegeven dat de juridische teksten en regelgeving over de leningen cq. tegoeden nogal rammelt, en herzien moet worden. Ik heb er ook al eens vragen over gesteld, en daar kreeg ik een vaag antwoord op. Dus wat dat betreft ben ik het zeker eens.

Het lijkt mij toch wel een beetje in dit topic passen, want het is een alternatief voor de lage spaarrentes... :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16

XanderDrake

Build the future!

We zijn aan het einde van het jaar beland, en de uitkering van de rente is op handen!

Ik zit nu bij NIBC, maar ik zit er aan te denken om ook een rekening te openen bij Moneyou omdat het me wel een goede spaarbank lijkt (ondanks ABN AMRO's perikelen). Ik heb dacht aan MoneYou Sparen 6 maanden Vast.
Ik vroeg me af of je aan het einde van de 6 maanden meteen je rente krijgt uitgedeeld?
Dus dat het een som is, inleg+rente. Geldt dat voor alle banken?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:07

Macros

I'm watching...

Bij deposito's kan je vaak kiezen of je aan het einde van je deposito:
a. geld terug gestort wordt naar je spaarrekening incl. rente
b. deposito verlengd wordt (dus weer voor periode x vast blijft staan) maar de rente naar je spaarrekening wordt overgemaakt
c. deposito verlengd wordt, maar het bedrag verhoogd wordt met de rente van de vorige periode

Als je niet kan kiezen (tussen alle 3) dan is het 1 van deze mogelijkheden standaard bij die bank.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Macros schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:23:
Bij deposito's kan je vaak kiezen of je aan het einde van je deposito:
a. geld terug gestort wordt naar je spaarrekening incl. rente
b. deposito verlengd wordt (dus weer voor periode x vast blijft staan) maar de rente naar je spaarrekening wordt overgemaakt
c. deposito verlengd wordt, maar het bedrag verhoogd wordt met de rente van de vorige periode

Als je niet kan kiezen (tussen alle 3) dan is het 1 van deze mogelijkheden standaard bij die bank.
Helaas is verlengen altijd met de rente van nu... :( Je krijgt er steeds zo'n "Had ik maar" gevoel bij...

---------------

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
asn naar 2,6. wel verwacht maar toch jammer. Wel positief dat het tempo van verlagingen lijkt af te nemen.....ik verwacht nog wel een rondje van de grootbanken binnenkort (sns heeft verlaagt, meestal volgt de rest erna)

• Mistraller
xxxMaverick schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:32:
asn naar 2,6. wel verwacht maar toch jammer. Wel positief dat het tempo van verlagingen lijkt af te nemen.....ik verwacht nog wel een rondje van de grootbanken binnenkort (sns heeft verlaagt, meestal volgt de rest erna)
SNS plussparen en ideaalsparen volgen elkaar meestal heel snel op achter mekaar.

Met een rente van 2,6 wordt het wel heel aantrekkelijk om groen te sparen, want het fiscale voordeel is 2,5 bij een spaarvorm of belegging die door de fiscus als maatschappelijk wordt aangemerkt...
Helaas hoorde ik dat groensparen van de rabo voor dit jaar geen optie meer is, omdat de ruimte van de bank voor groen geld op is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:42:
[...]

SNS plussparen en ideaalsparen volgen elkaar meestal heel snel op achter mekaar.

Met een rente van 2,6 wordt het wel heel aantrekkelijk om groen te sparen, want het fiscale voordeel is 2,5 bij een spaarvorm of belegging die door de fiscus als maatschappelijk wordt aangemerkt...
Helaas hoorde ik dat groensparen van de rabo voor dit jaar geen optie meer is, omdat de ruimte van de bank voor groen geld op is.
Zijn er andere groenspaar producten die onder deze fiscale regeling vallen waarbij je je geld op elk moment kan storten/opnemen zonder boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Bij spaarbeleg zat je op 4.5% opnemen wanneer je wilt met minimaal €50 storting p/m. is nu ook flink gezakt. Mjahh rijk word je sws niet van 20K op je spaar rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

xxxMaverick schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:32:
Balen, zag het net. :/
Ben wel blij dat ik het begin van het jaar 4% had, heb nog mooi wat rente kunnen opbouwen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Wolly schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:04:
[...]

Zijn er andere groenspaar producten die onder deze fiscale regeling vallen waarbij je je geld op elk moment kan storten/opnemen zonder boete?
Voor zover ik weet niet, want er zijn redelijk wat regels verbonden aan het fiscale voordeel. Volgens mij moet het daarom ook een jaar blijven staan van de fiscus. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Voor geïnteresseerden; er is vandaag alsnog een inschrijving geweest voor Rabo Groen Obligaties. Het gaat om Serie 107, 3 jaar looptijd, tegen 1,05%. Gaat in per 29/12, dus hiermee kan je effectief je box3 belasting drukken, aangezien gekeken wordt naar de saldo's van 1/1 en 31/12. Volgend jaar pak je vervolgens het hele jaar de heffingskorting voor maatschappelijke beleggingen. (Dus 3,55% rendement indien je meer dan 20K hebt)
Inschrijving sluit op 24/12, maar vanwege beperkt bedrag kan ie eerder sluiten. Dus misschien is inschrijven al niet meer mogelijk. Je moet een effectenrekening hebben, het valt niet onder DSG, maar Rabo Nederland staat 100% garant.

Ander positief nieuws: De rente op de 3 jaars deposito bij SNS is gestegen! Van 2,75 naar 3,1%

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mistraller schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:18:
Voor geïnteresseerden; er is vandaag alsnog een inschrijving geweest voor Rabo Groen Obligaties. Het gaat om Serie 107, 3 jaar looptijd, tegen 1,05%. Gaat in per 29/12, dus hiermee kan je effectief je box3 belasting drukken, aangezien gekeken wordt naar de saldo's van 1/1 en 31/12. Volgend jaar pak je vervolgens het hele jaar de heffingskorting voor maatschappelijke beleggingen. (Dus 3,55% rendement indien je meer dan 20K hebt)
Inschrijving sluit op 24/12, maar vanwege beperkt bedrag kan ie eerder sluiten. Dus misschien is inschrijven al niet meer mogelijk. Je moet een effectenrekening hebben, het valt niet onder DSG, maar Rabo Nederland staat 100% garant.

Ander positief nieuws: De rente op de 3 jaars deposito bij SNS is gestegen! Van 2,75 naar 3,1%
Alweer dicht :(
Vervroegde sluiting Rabo Groen Obligatie serie 107

In overeenstemming met artikel 7 van de Leningsvoorwaarden zoals opgenomen
in het prospectus inzake het EUR 4.500.000.000 Programma tot uitgifte van
Obligaties deelt Rabo Groen Bank B.V. mee dat op 21 december 2009 om 17.00
uur de inschrijvingsperiode van de Obligaties onder Serienummer 107, die
oorspronkelijk open stond tot 24 december 2009, 17.00 uur, vervroegd is
gesloten.
Je weet trouwens dat vanaf 1 januari 2011 niet meer het gemiddelde vermogen wordt gebruikt voor de vermogensrendementsheffing , maar je vermogen op 1 januari van het kalenderjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Wolly schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:28:
[...]

Alweer dicht :(

[...]

Je weet trouwens dat vanaf 1 januari 2011 niet meer het gemiddelde vermogen wordt gebruikt voor de vermogensrendementsheffing , maar je vermogen op 1 januari van het kalenderjaar?
Hmm, da's vlot gegaan dan.
2011, dat is dus de aangifte van 2012...nog even te gaan dus. En uiteindelijk maakt het niet zoveel uit denk ik. Voor ons niet in elk geval.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt voor jullie de site van MoneYou er ook uit? De spaarpagina dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01

Neo

Bij werkt de website wel, ik zie wel dat er wat zaken aangepast zijn. Waarschijnlijk onderhoud dus.
Yep spaarpagina geeft bij mij een blanke pagina terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Neo op 22-12-2009 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier doet hij het wel. Moest wel geforceerd mijn wachtwoord wijzigen? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet ie het nu ook. Wel een enorm slecht gemaakte site met ww veranderen en dan niet doorgaan naar de gewone inlogpagina maar terugkomen bij de ww-veranderpagina zonder een melding. Dan denk je dat het is misgegaan. En als je maar genoeg bezig blijft wordt je buitengesloten en mag je gaan mailen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wolly schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:04:
[...]

Volgens mij bestaan die niet, dan zou eind december inleggen en begin januari opnemen wel heel gunstig zijn...
Het volgende beste alternatief zou een looptijd van 13 maanden zijn, half december openen en half januari ruim een jaar later opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59
Mistraller schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:18:
Gaat in per 29/12, dus hiermee kan je effectief je box3 belasting drukken, aangezien gekeken wordt naar de saldo's van 1/1 en 31/12.
Biedt geen voordeel. Vermogensbelasting gaat over al je vermogen. Ook het saldo van je betaalrekening telt mee (is meen ik ook een invoerveld in het aangifteprogramma). Ook als je het tijdelijk bewaart in een oude sok bij de lawinepijlen en betonstrijkers moet je het aangeven.
En hoeveel druk je daar nou helemaal mee? Dat zet toch geen zoden aan de dijk?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mekkieboek schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:12:
[...]

Biedt geen voordeel. Vermogensbelasting gaat over al je vermogen. Ook het saldo van je betaalrekening telt mee (is meen ik ook een invoerveld in het aangifteprogramma). Ook als je het tijdelijk bewaart in een oude sok bij de lawinepijlen en betonstrijkers moet je het aangeven.
En hoeveel druk je daar nou helemaal mee? Dat zet toch geen zoden aan de dijk?
Lees de voorwaarden voordat je blaat. Dit product is een maatschappelijke belegging => Dus vrijstelling vermogensbelasting Box 3 EN heffingskorting 1,3%

Kortom; groene en maatschappelijke beleggingen zijn (mits goedgekeurd door de ficus) tot 55K per persoon vrijgesteld.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 14:59
Je bedoelt, lees de forum posting nauwkeurig voordat je blaat }:O . Ik meende te lezen dat je voordeel kon halen door te schuiven met spaarsaldi rond de jaarwisseling. Mijn slecht.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:00
Cocytus schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:56:

Helaas? Hoezo is dat helaas? Anders valt er voor ons toch niks meer te verdienen? :+
Dat valt wel mee denk ik. Er komen nou eenmaal steeds meer mensen bij op de aarde die wat geld te beleggen hebben (chinezen, indiërs). Dat betekent volgens mij dat aandelen de komende jaren continue duurder kunnen worden, zonder dat er een groep is die er slechter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 16:08

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb nog steeds een ATB rekening die het afgelopen jaar 4 á 5 mails stuurde met elke keer 0,25-0,5 % verlaging van het rentetarief. Toen ik hem opende was het de beste, nu met 1,5% kan ik net zo goed het geld op ING internetsparen zetten.

Ik ben dus weer aan het rondshoppen en heb mijn eerste oog (mijn tweede nog niet) laten vallen op SNS plussparen. Ervaringen? Of goede alternatieven? Ik ben niet zo van belegdingen (vooralsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MoneYou eventueel? Daar krijg je over het hele bedrag 2.6 procent. Bij SNS Plussparen krijg je <10.000 maar 1.6 procent, alleen >10.000 is het 2.6 procent.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 28-12-2009 13:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 24-09 20:44
Lt. Marx schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:28:
Ik heb nog steeds een ATB rekening die het afgelopen jaar 4 á 5 mails stuurde met elke keer 0,25-0,5 % verlaging van het rentetarief. Toen ik hem opende was het de beste, nu met 1,5% kan ik net zo goed het geld op ING internetsparen zetten.
De trend die we bij AT Bank hebben gezien de afgelopen tijd is erg opvallend. Alle spaarrentes zijn natuurlijk omlaag gegaan, maar van de allerhoogste naar praktisch nul is extreem. Zouden ze problemen hebben?

Op hun website blijven ze overigens vrolijk pretenderen een toprente te bieden.
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/6367/23338828.jpg
Het woordje 'traditioneel' in bovenstaande tekst is dan wel weer ironisch trouwens :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Die banken hebben nu last van overliquaditeit. Het is voor die banken goedkoper om geld aan te trekken van de ECB (rente 1.0% ofzo), dan spaarders te trekken met hoge rentes. Als ze dus zo'n lage spaarrente bieden zorgen ze er zelf voor dat spaarders wegtrekken, wat ze eigenlijk ook willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Lt. Marx schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:28:

Ik ben dus weer aan het rondshoppen en heb mijn eerste oog (mijn tweede nog niet) laten vallen op SNS plussparen. Ervaringen? Of goede alternatieven? Ik ben niet zo van belegdingen (vooralsnog).
ASN Bank misschien?
2,6% rente.

Heb dit jaar mooi wat rente kunnen opbouwen. :9

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Lt. Marx schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:28:. Ervaringen? Of goede alternatieven? Ik ben niet zo van belegdingen (vooralsnog).
Met SNS plusparen zit je momenteel op 2.6%, dat is hetzelfde als Moneyou. Eventueel als je boven 25K hebt is er nog de ING profijtrekening, dat krijg je 3 maanden 3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Henk007 schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:15:
[...]

Met SNS plusparen zit je momenteel op 2.6%, dat is hetzelfde als Moneyou
Ja, met een kleine nuancering: bij SNS+sparen krijg je die 2.6 procent pas als je meer dan 10.000 euro op je rekening hebt staan. Heb je minder dan die 10k, dan krijg je slechts 1.6 procent, een volle procent minder dus.

Bij Moneyou krijg je altijd die 2.6 procent (met een maximum van 100.000 euro, dat dan wel).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Nee klopt niet, je krijgt dan 2,6 over het gehele saldo
Alles over SNS Plussparen
Met SNS Plussparen zet je jouw spaargeld voordelig en gemakkelijk opzij. Is je saldo hoger dan € 10.000? Dan ontvang je 2,6% rente over het hele saldo, terwijl je toch vrij bij je geld kunt. Is je saldo lager dan € 10.000? Dan ontvang je 1,6% rente. Voor SNS Plussparen is geen minimuminleg vereist.
Bron: http://www.google.nl/sear...ie=UTF-8&q=SNS+Plussparen

^^Dit is trouwens hetzelfde als bij Reaal plussparen (zowel rentepercentage als drempelbedrag).
https://www.reaal.nl/index.asp?NavigationID=701

@Yohan, ja het was wel heel opvallend dat in een enorm tempo de rente in elkaar donderde. Daarnaast zegt mijn onderbuik nog steeds dat het niet handig is om wat kapitaal bij een Russische bank te hebben. Ik weet dat ze gedekt worden door de Nederlandse Bank maar liever bij wat bekendere, grotere NL partijen (alhoewel daar de rente vaak weer bedroevend laag is omdat ze toch wel genoeg spaarders hebben).

Ik wil ook eigenlijk niet aan depositorekeningen. De rente is nu zo laag dat ik het helemaal niet vast wil hebben zitten ergens (voor een langere tijd).

Als laatste is het ook wel handig om de impact te bepalen van al dit uitzoekwerk. Als ik € 15.000 spaar tegen 1,6% maar nu overhevel naar plussparen tegen 2,6 scheelt me dat 150 euro. Dat is niet niets, maar ook niet echt een wereldschokkend verschil.

[ Voor 50% gewijzigd door LtMarx op 28-12-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lt. Marx schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:50:
^^ Nee klopt niet, je krijgt dan 2,6 over het gehele saldo
Wat zegt hij dan wat niet klopt? klopt als een bus hoor.
Als je meer dan 10k hebt krijg je 2,6%, en anders 1,6%.
Hij zei niet dat die 2,6% over het meerdere van 10k was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

wildhagen schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:34:
MoneYou eventueel? Daar krijg je over het hele bedrag 2.6 procent. Bij SNS Plussparen krijg je <10.000 maar 1.6 procent, alleen >10.000 is het 2.6 procent.
Deze post leek te insinueren dat wildhagen doelde op het meerdere bedrag van 10.000. Nu ik het nogmaals lees kan het beide betekenen... :)

[ Voor 7% gewijzigd door LtMarx op 28-12-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, die 2.6 procent bij SNS+ krijg je over het hele bedrag, maar dan moet het totale saldo dus wel >10.000 zijn. Bij een saldo van <10.000 krijg je idd 1.6 (ook over het hele bedrag).

Dat stond er toch vrij duidelijk lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
zag je eerdere post niet.
Uit je post van 13:34 kun je het inderdaad verkeerd opvatten.
in je post van 15:17 staat het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd een beetje dubieus neergezet in die 1e post. Maarja mensen je kunt op de website van SNS natuurlijk lezen hoe de vork in de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Tip: betaal je premie voor de ziektekostenverzekering een jaar vooruit, de meeste verzekeraars geven een korting van 3 procent. Is met de huidige spaarrente een behoorlijk rendement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Goeie tip heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
cnsmr schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:48:
Tip: betaal je premie voor de ziektekostenverzekering een jaar vooruit, de meeste verzekeraars geven een korting van 3 procent. Is met de huidige spaarrente een behoorlijk rendement :)
Dat voordeel kan je bij veel bedrijven halen inderdaad. De belastingdienst is ook altijd een aardige spaarrekening...als je geld tegoed hebt krijg je er ook een redelijke rente over meen ik.

Ik vraag me wel af wat nou het idee is van de rentestijging op de 3jaars deposito bij de SNS. Zou het een eindejaarsactie zijn, of een voorbode op meer stijgingen? (2,75 naar 3,1)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

wildhagen schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:09:
Hier doet hij het wel. Moest wel geforceerd mijn wachtwoord wijzigen? :?
Vraag 2d van http://www.3xkloppen.nl/check-of-het-klopt/
Verloopt het inlogproces altijd precies zoals u gewend bent?
Nee, dus. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-10 12:49

Brons

Fail!

Mistraller schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:46:
[...]

Dat voordeel kan je bij veel bedrijven halen inderdaad. De belastingdienst is ook altijd een aardige spaarrekening...als je geld tegoed hebt krijg je er ook een redelijke rente over meen ik.
Het is inderdaad soms de moeite om grote bedragen vooruit te betalen omdat je dan korting krijgt. Pas echter op: als het bedrijf failliet gaat ben je het geld kwijt. Dat zal natuurlijk meevallen bij de belastingdienst. Het is echter niet onmogelijk dat een energiemaatschappij of verzekeraar failliet gaat. Hoe onwaarschijnlijk ook moet je er wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik ga een spaarrekening openen bij Allianz (2.85%). Je kan bij deze spaarrekening ook een deel in Allianz fondsen stoppen. Aangezien ik mijn geld voor langere tijd weg wil zetten, durf ik dat risico wel te nemen. Rendement van de Allianz fondsen zijn over het algemeen goed rendabel.

OHRA biedt op dit moment de hoogste rente (4.5%) MAAR dat is slechts voor 6 maanden, daarna ga je naar 3%. Ook mag je maar maximaal 250 euro per maand inleggen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Vandaag kwam ik er toevallig achter dat de Profijtrekening van de ING nu iets gunstigere voorwaarden heeft dan voorheen (lees: lager minimumsaldo). Ook geldt er een actie rentetarief gedurende de eerste 3 maanden na openen van 3%. Daarna is de rente 2,5%.

Hoewel slechts 0,25% meer rente dan de Toprekening op dit moment (eerste 3 maanden 0,75%), is het toch zonde om het te laten liggen. Ik heb vandaag dus een Profijtrekening geopend (via internet). Daarna telefonische de Toprekening opgeheft en het saldo inc. opgebouwde rente vanaf 1-12 op de Profijtrekening laten storten. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 13:50
Mistraller schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:46:
De belastingdienst is ook altijd een aardige spaarrekening...als je geld tegoed hebt krijg je er ook een redelijke rente over meen ik.
Helaas, die vlieger gaat niet meer op. De huidige heffingsrente (2009Q4) staat op 2,50%.
Daarnaast willen ze per 2010 dat de heffingsrente niet meer ingaat in juli van het lopende belastingjaar, maar in januari van het daarop volgende belastingjaar. Als je dan al iets (aan rente) terug ontvangt is het heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Naboo schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:32:
Ik ga een spaarrekening openen bij Allianz (2.85%). Je kan bij deze spaarrekening ook een deel in Allianz fondsen stoppen. Aangezien ik mijn geld voor langere tijd weg wil zetten, durf ik dat risico wel te nemen. Rendement van de Allianz fondsen zijn over het algemeen goed rendabel.

OHRA biedt op dit moment de hoogste rente (4.5%) MAAR dat is slechts voor 6 maanden, daarna ga je naar 3%. Ook mag je maar maximaal 250 euro per maand inleggen.
Allianz heeft het recht om niet van te voren gedefinieerde rentes te gebruiken, als deze onderstaande link klopt:
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?p=41153#p41153

Toch lullig als aan het einde van de renteperiode ze gewoon 0% rekenen, omdat je via Internet opdrachten hebt gegeven.

Verder zijn er wat vraagtekens met de beveiliging, en privacy-garantie:
http://forum.spaarinforma...viewtopic.php?f=63&t=4483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
djfisjtik schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:40:
Vandaag kwam ik er toevallig achter dat de Profijtrekening van de ING nu iets gunstigere voorwaarden heeft dan voorheen (lees: lager minimumsaldo). Ook geldt er een actie rentetarief gedurende de eerste 3 maanden na openen van 3%. Daarna is de rente 2,5%.
Goede tip inderdaad voor ING klanten met meer dan 25k te sparen en nog geen Profijtrekening. Eén van mijn deposito's komt volgende week vrij en dat bedrag kan ik dus mooi 3 maanden parkeren voor 3% (op jaarbasis, voor de nitpickers ;) )
ING profijtrekening

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 30-12-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
Henk007 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:07:
[...]

Goede tip inderdaad voor ING klanten met meer dan 25k te sparen en nog geen Profijtrekening. Eén van mijn deposito's komt volgende week vrij en dat bedrag kan ik dus mooi 3 maanden parkeren voor 3% (op jaarbasis, voor de nitpickers ;) )
ING profijtrekening
Ik dacht dat ik een primeur had maar nu ik deze pagina terug lees zie ik dat jij de tip dezelfde dag nog voor mij had gegeven 8)7 Daar had ik overheen gelezen. Brilliant minds think alike laten we maar zeggen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door djfisjtik op 30-12-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 22:20
Brons schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:00:
[...]

Het is inderdaad soms de moeite om grote bedragen vooruit te betalen omdat je dan korting krijgt. Pas echter op: als het bedrijf failliet gaat ben je het geld kwijt. Dat zal natuurlijk meevallen bij de belastingdienst. Het is echter niet onmogelijk dat een energiemaatschappij of verzekeraar failliet gaat. Hoe onwaarschijnlijk ook moet je er wel rekening mee houden.
Verzekeraars hanteren soms een toeslag van 5% voor maandelijkse premiebetaling (of een korting van 5% voor jaarlijkse betaling). In dat geval levert jaarpremie zo'n 10% rendement op jaarbasis.

Afhankelijk van de financiele positie van de verzekeraar lijkt me dat wel de moeite waard. Obligaties van die bedrijven hebben vaak een lagere yield, zelfs de perpetuals zitten eerder op 8% dan op 10%.

• Brons

Brons

Fail!

Maar je hoeft natuurlijk niet te kiezen tussen minder premie betalen of obligaties/perpetuals te kopen. Je mag het ook gewoon op je bankrekening laten staan.

Ik zeg alleen dat je rekening moet houden dat bedrijven failliet kunnen gaan, hoe onwaarschijnlijk ook. Er is geen DGS voor verzekeringen.

• Mistraller
sverzijl schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:47:
[...]

Helaas, die vlieger gaat niet meer op. De huidige heffingsrente (2009Q4) staat op 2,50%.
Daarnaast willen ze per 2010 dat de heffingsrente niet meer ingaat in juli van het lopende belastingjaar, maar in januari van het daarop volgende belastingjaar. Als je dan al iets (aan rente) terug ontvangt is het heel weinig.
Ik noemde het daarom ook een aardige spaarrekening. Er zijn immers genoeg rekeningen die momenteel die 2,5% niet eens geven... ;)

---------------

• sverzijl
Mistraller schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:03:
[...]
Ik noemde het daarom ook een aardige spaarrekening. Er zijn immers genoeg rekeningen die momenteel die 2,5% niet eens geven... ;)
Het is maar waar je blij van wordt ;) Ik kan er niet warm voor lopen.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 19:07

Part

Helemaal niets.....

sverzijl schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:47:
[...]

Je kan het rendement wel iets verbeteren door altijd een jaar uitstel van de aangifte aan te vragen.
Maar wat je al aangeeft met deze lage heffingsrente heeft het niet veel zin meer zeker niet als niet boven de 20K uitkomt en dus geen 'last' hebt van vermogensrendementsheffing.

Eerder was het wel heel aantrekkelijk om geen voorlopige teruggave aan te vragen en een jaar uitstel.
http://www.minfin.nl/Onde...rderings_en_heffingsrente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een tip: Moneyou gaf de beste rente over geheel 2009 namelijk 3,72%
Natuurlijk zijn rendementen uit het verleden geen garantie voor de toekomst ;-)

Bron: Wijzersparen en Moneyou beste spaarrekening van 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:33:
Hier nog een tip: Moneyou gaf de beste rente over geheel 2009 namelijk 3,72%
Natuurlijk zijn rendementen uit het verleden geen garantie voor de toekomst ;-)

Bron: Wijzersparen en Moneyou beste spaarrekening van 2009
Een tevreden Moneyou klant meldt zich. Ik houd er het depot aan voor m'n hoge premiestortingen voor m'n spaarhypotheek. Toen de rente naar beneden ging vorig jaar heb ik nog op de valreep een deposito tegen 4.8% afgesloten. Ik heb echter wel een nadeel van Moneyou ontdekt, namelijk dat je overschrijvingen niet meer dan een jaar van tevoren en ook niet bij een huidig ontoereikend saldo kunt plannen. Dat is vragen om het een keer te vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Henk007 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:07:
[...]

ING profijtrekening
3 maanden 3% en daarna 2,5..... is het dan niet beter om gewoon de Toprekening van 2.75% te nemen?
Cyb schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:47:
[...]

Allianz heeft het recht om niet van te voren gedefinieerde rentes te gebruiken, als deze onderstaande link klopt:
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?p=41153#p41153

Toch lullig als aan het einde van de renteperiode ze gewoon 0% rekenen, omdat je via Internet opdrachten hebt gegeven.

Verder zijn er wat vraagtekens met de beveiliging, en privacy-garantie:
http://forum.spaarinforma...viewtopic.php?f=63&t=4483
Kwestie van even bellen met Allianz wat ze bedoelen met die internetoverboekingen.

Daarnaast is Roorda gewoon het bedrijf dat de website gebouwd heeft. Roorda doet o.a. sites van het Ministerie.... Dus dat het niet op naam van Allianz staat is niet zo heel vreemd.
Dat het geen httpS is, is dan wel twijfelachtig. Maar goed, aanvragen doe ik ouderwets op papier. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Naboo op 02-01-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie op 1 januari rente ontvangen op jullie MoneYou-rekening? De boekdatum van het laatste kwartaal 2009 staat ook op 1 januari, maar dat bedrag is niet het bedrag + 1 dag rente (voor de 1e van januari 2010 dus). Dus tenzij morgen er voor 2 dagen rente bij komt dan wordt je 1 dag rente door de neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:47:
Hebben jullie op 1 januari rente ontvangen op jullie MoneYou-rekening? De boekdatum van het laatste kwartaal 2009 staat ook op 1 januari, maar dat bedrag is niet het bedrag + 1 dag rente (voor de 1e van januari 2010 dus). Dus tenzij morgen er voor 2 dagen rente bij komt dan wordt je 1 dag rente door de neus geboord.
Idem dito. Tja, het blijft toch ABN AMRO, dit zijn de fratsen die ik van ze gewend ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@Hlp: Als boekdatum staat 31-12 met als valutadatum 1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Naboo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:29:
[...]

3 maanden 3% en daarna 2,5..... is het dan niet beter om gewoon de Toprekening van 2.75% te nemen?
Toprekening is eerste 3 maanden 2.75%, daarna 2.25%, maar die heb ik al.
Ik haal na 3 maanden die profijtrekening gewoon weer leeg en kijk tzt wel waar het dan weer naartoe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:47:
Bij NIBC was de rente stipt op 1 januari bijgeboekt op de spaarrekening en werd meegerekend voor de eerste dag rente van het nieuwe jaar :) Behoorlijk netjes toch?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Rukapul schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 07:53:
@Hlp: Als boekdatum staat 31-12 met als valutadatum 1-1.
Hm, betekent dit nu dat de bijgeschreven rente nog meetelt bij je vermogen van 2009, of pas vanaf 2010? Ik vermoed dat de boekdatum wordt aangehouden, maar zal het straks wel op de jaarrekening zien.

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 02-01-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu bijna 3 januari, en ook van 2 januari is er geen cent bijgeboekt bij MY.

Dat is altijd zo rond 21:30 te zien op de site. Nu staat de teller over 2 dagen nog steeds op 0:00

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:01:
Het is nu bijna 3 januari, en ook van 2 januari is er geen cent bijgeboekt bij MY.

Dat is altijd zo rond 21:30 te zien op de site. Nu staat de teller over 2 dagen nog steeds op 0:00
HlpDsk, wat bedoel je precies?
Ik heb de rente per 31/12 al bijgeschreven gekregen.
De opgelopen rente vanaf 1/1 staat inderdaad nog steeds op nul.
Je bedoelt toch de opgelopen rente?

Ik ga ervan uit dat we met terugwerkende kracht e.e.a. bijgeboekt krijgen over de eerste twee dagen.
Zal het ook in de gaten houden...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe rente over de 1e dagen van 2010 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Misschien krijg je geen rente op (bank)feestdagen en weekenden? Ik heb overigens ook nog niets bij MY, wel bij ATB.

Uiteindelijk zou het niet uit moeten maken aangezien de percentages per jaar blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door Brons op 02-01-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rente wordt niet altijd direct bijgeschreven op de rekening (boekdatum), maar doorgaans geldt altijd wel dat je rente per 1-1 rentedragend is. (rentedatum)

Bij de SNS en de ASN is de rente bv ook nog niet bijgeschreven, maar er wordt keurig vermeld dat de rentedatum 1-1 is.
Heb je een spaarrekening bij SNS Bank? In Mijn SNS kun je uiterlijk 6 januari 2010 op je rekeningoverzicht zien wat het rentebedrag is. Het bedrag dat je ontvangt, is de totale rente die je ontvangt over heel 2009. We hebben hierin ook de rentewijzigingen van 2009 meegenomen. Het rentebedrag schrijven we met valutadatum 1 januari 2010 bij op je SNS Spaarrekening.
Dat geldt voor zover ik weet ook voor de belastingdienst. Maar daarvoor krijg je van de bank een keurig overzicht met de saldi op 31/12 en 1/1. Dat zijn de bedragen die je dient te gebruiken, want die worden ook aan de fiscus aangeleverd voor evt controle.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan idd wel het weekend zijn. Maar je hoort dus vóór het weekend het geld voor vrijdag, zaterdag, en zondag te krijgen. Dat is óók niet gebeurd. Juist vrijdag, 1 januari, zou dan voor dit weekend al de rente bijgeschreven moeten staan.

Ik hoop echt dat dat met terugwerkende kracht een maandag er op staat anders ga ik toch bellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Ik dacht dat het sinds november 2009 verboden was voor banken om te valuteren? Ik kreeg de rente op 31-12 bijgeboekt met een valutadatum van 01-01. Ik had het 01-01 teruggeboekt naar mijn betaalrekening en dat had een valutadatum van 31-01. Dat is toch verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Henk007 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Toprekening is eerste 3 maanden 2.75%, daarna 2.25%, maar die heb ik al.
Ik haal na 3 maanden die profijtrekening gewoon weer leeg en kijk tzt wel waar het dan weer naartoe moet.
Mmm, verkeerd gelezen :')

Zal de drank zijn geweest.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
sverzijl schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:44:
[...]

Hm, betekent dit nu dat de bijgeschreven rente nog meetelt bij je vermogen van 2009, of pas vanaf 2010? Ik vermoed dat de boekdatum wordt aangehouden, maar zal het straks wel op de jaarrekening zien.
Boekdatum. En dan nog: uitgaande van een ton spaargeld scheelt het ca 4 (vier!) euro VRH over 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toch best wel tricky, spaarrekening wijzigen/zoeken. ATbank heeft een te lage rente, mijn toprenterekening heeft een beetje meer (zonder gekke voorwaarden en kan direct bij mijn geld) echter vind ik het ook een risico om alles bij 1 bank te hebben..
Nemen meer tweakers dit als overweging mee, of is het onzin om dit tegenwoordig nog als risico te zien? Zo wil mijn vriendin geen rekening bij Aegon omdat daar onze hypotheek loopt (ivm bevriezen als er ooit gezeik komt). Sowieso hef ik de ATbankrekening nog niet op, stel de boel stijgt weer dan stijgen ze misschien weer als een van de eerste.

Choices choices :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Toen ik nog bij de ATB spaarde had ik nog een alternatieve bank just in case. Nu de ATB een superlaag percentage heeft heb ik al mijn spaargeld bij MY staan. Ik durf het risico wel aan aangezien de kans dat een staatsbank omvalt mij bijzonder klein lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Rukapul schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:44:
[...]
Boekdatum. En dan nog: uitgaande van een ton spaargeld scheelt het ca 4 (vier!) euro VRH over 2009.
Alle kleintjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
2Dutch schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:37:
Toch best wel tricky, spaarrekening wijzigen/zoeken. ATbank heeft een te lage rente, mijn toprenterekening heeft een beetje meer (zonder gekke voorwaarden en kan direct bij mijn geld) echter vind ik het ook een risico om alles bij 1 bank te hebben..
Nemen meer tweakers dit als overweging mee, of is het onzin om dit tegenwoordig nog als risico te zien? Zo wil mijn vriendin geen rekening bij Aegon omdat daar onze hypotheek loopt (ivm bevriezen als er ooit gezeik komt). Sowieso hef ik de ATbankrekening nog niet op, stel de boel stijgt weer dan stijgen ze misschien weer als een van de eerste.

Choices choices :P
Spreiden zou ik overwegen als m'n spaargeld het gegarandeerde bedrag van het DGS zou overschreiden. Bij de grote banken zou ik me geen zorgen maken over omvallen.

Spaargeld bij een andere bank dan je hypotheek zou ik wel doen. Of ieder geval onderzoeken wat de gang van zaken is in geval van een faillisement. Ik weet niet wat de uiteindelijke oplossing is bij DSB, maar spaargeld en hypotheek tegen elkaar wegstrepen is een oplossing waar ik niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
djfisjtik schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:03:
[...]
Spreiden zou ik overwegen als m'n spaargeld het gegarandeerde bedrag van het DGS zou overschreiden. Bij de grote banken zou ik me geen zorgen maken over omvallen....
Je kunt ook spreiden om in het geval dat een bank failliet gaat, in ieder geval geld achter de hand te hebben. Als je het geld geparkeerd hebt voor een grote aankoop, bijvoorbeeld een huis, dan wil je niet wachten tot de formaliteiten geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
djfisjtik schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Spreiden zou ik overwegen als m'n spaargeld het gegarandeerde bedrag van het DGS zou overschreiden. Bij de grote banken zou ik me geen zorgen maken over omvallen.

Spaargeld bij een andere bank dan je hypotheek zou ik wel doen. Of ieder geval onderzoeken wat de gang van zaken is in geval van een faillisement. Ik weet niet wat de uiteindelijke oplossing is bij DSB, maar spaargeld en hypotheek tegen elkaar wegstrepen is een oplossing waar ik niet op zit te wachten.
Wij hebben wat groenobligaties bij de rabo, én onze hypotheek loopt daar. Aangezien de groenobligaties niet onder DSG vallen lijkt het dan wel een goede combi in mijn ogen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Mistraller schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:17:
[...]

Wij hebben wat groenobligaties bij de rabo, én onze hypotheek loopt daar. Aangezien de groenobligaties niet onder DSG vallen lijkt het dan wel een goede combi in mijn ogen.
In beginsel ben ik het met je eens omdat er mogelijk sprake kan zijn van verrekening, maar het roept tegelijk ook heel veel vragen op: wie is de uitgever van de obligatie (lokale Rabo, landelijke Rabo, een derde waarvoor Rabo intermediair is), is dit juridisch dezelfde partij als waar de hypotheek loopt, is verrekening uberhaupt toegestaan en bijvoorbeeld niet impliciet of expliciet uitgesloten, is de kruiselingse garantiestelling van toepassing, etc.? Of om maar eens heel simpel te beginnen: heb je het nagevraagd of verrekening mogelijk is? :)

Dit in het kader van 'assumption is the mother of all fuckups'.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:16:
Het kan idd wel het weekend zijn. Maar je hoort dus vóór het weekend het geld voor vrijdag, zaterdag, en zondag te krijgen. Dat is óók niet gebeurd. Juist vrijdag, 1 januari, zou dan voor dit weekend al de rente bijgeschreven moeten staan.

Ik hoop echt dat dat met terugwerkende kracht een maandag er op staat anders ga ik toch bellen.
Opgelopen rente is vandaag berekend en correspondeert met (1.026^(4/365)-1)*saldo
Zit dus goed...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gezien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rukapul schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:40:
[...]

In beginsel ben ik het met je eens omdat er mogelijk sprake kan zijn van verrekening, maar het roept tegelijk ook heel veel vragen op: wie is de uitgever van de obligatie (lokale Rabo, landelijke Rabo, een derde waarvoor Rabo intermediair is), is dit juridisch dezelfde partij als waar de hypotheek loopt, is verrekening uberhaupt toegestaan en bijvoorbeeld niet impliciet of expliciet uitgesloten, is de kruiselingse garantiestelling van toepassing, etc.? Of om maar eens heel simpel te beginnen: heb je het nagevraagd of verrekening mogelijk is? :)

Dit in het kader van 'assumption is the mother of all fuckups'.
Eensch. Uitgever is Rabo Groen bank, en Rabo Nederland staat volledig garant indien Rabo Groen niet aan de verplichtingen kan voldoen. Hoe dat in elkaar steekt? Geen idee. Je hebt dus gelijk, het is een aanname die ik zomaar doe.

Ik weet in elk geval dat ik pas risico loop als de hele Rabo op z'n gat gaat, en dan hebben we denk ik met z'n allen wel een groter probleem.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb de stap naar MoneYou gewaagd, zoals meer folks hier :) Stappen tot alles rond is verlopen soepel, denk dat ik atbank aanhou maar het saldo verdeel. Kan altijd nog rekeningen stopzetten als ik er geen heil meer in zie, aanhouden kost toch niets extra. Lang leve internetrekeningen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Ik heb atbank alleen nog voor mijn deposito's (nog 5 maanden). 5,1% en 4% zijn toch leuke rentes :)
De rest heb ik momenteel maar even bij de ING staan. Is ook 1,5%, en krijg er rentepunten voor :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 12:40
ing is voor toprekening 2,25%, eigenlijk een verkapte internetspaarrekening mits je je salaris laat storten.
Als tip, als je het toch al bij ing hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Aegon gaat per 12 jan de rente verlagen naar 2.4%

Per 12 januari 2010 verlaagt AEGON de spaarrente van Eigen stijl Sparen. Vanaf die datum is de basisrente van Eigen stijl Sparen 2,4%. De maximale rente wordt 3,4%. Met Eigen stijl Sparen bepaalt u zelf per spaarpot uw rente. Dit kan oplopen tot 3,4% door afspraken over bijvoorbeeld uw minimale saldo of maandelijkse spaarbedrag vast te leggen of door opnamekosten in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Paquito schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:08:
Aegon gaat per 12 jan de rente verlagen naar 2.4%

Per 12 januari 2010 verlaagt AEGON de spaarrente van Eigen stijl Sparen. Vanaf die datum is de basisrente van Eigen stijl Sparen 2,4%. De maximale rente wordt 3,4%. Met Eigen stijl Sparen bepaalt u zelf per spaarpot uw rente. Dit kan oplopen tot 3,4% door afspraken over bijvoorbeeld uw minimale saldo of maandelijkse spaarbedrag vast te leggen of door opnamekosten in te stellen.
tja blijft maar doorgaan. Overigens is de rente ook nog niet bijgeboekt bij aegon? ik heb verschillende banken maar aegon is het laatste met bijboeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

xxxMaverick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:20:
[...]

tja blijft maar doorgaan. Overigens is de rente ook nog niet bijgeboekt bij aegon? ik heb verschillende banken maar aegon is het laatste met bijboeken
Ja.. en de hypotheekrente maakt niet zo veel beweging...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb m'n rente op de AEGON rekening ook nog niet ontvangen. Heb naar aanleiding van dit topic ook maar even Moneyou onderzocht en heb gister een rekening aangevraagd en zie hierbij af van de Allianz pro rekening.
Groot voordeel van de Moneyou rekening vind ik dat de rente per kwartaal wordt uitgekeerd en dus weer voor extra rente opbouw zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar de rente is nog steeds de nominale rente. Dus je krijgt per kwartaal iets minder, en over een heel jaar is het dan met rente op rente de geadverteerde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Jawel, maar op dit moment is het qua rente en voorwaarden nog steeds 1 van de meest interessante keuzes qua spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen dat 'voor extra renteopbouw' zorgen is dus larie, want 2,6% is 2,6%. Op jaarbasis. Of ze dat nou per maand, per kwartaal, of per jaar doen. Het is handig om eerder over je rente te kunnen beschikken, maar het is niet meer rente als je het laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:38:
Alleen dat 'voor extra renteopbouw' zorgen is dus larie, want 2,6% is 2,6%. Op jaarbasis. Of ze dat nou per maand, per kwartaal, of per jaar doen. Het is handig om eerder over je rente te kunnen beschikken, maar het is niet meer rente als je het laat staan.
Ik heb hier al eerder vraagtekens bij gehad, en wel om de volgende reden: rente wordt alleen gegeven over het saldo, niet over de opgebouwde rente (dus echt samengestelde rente is het niet!).
Stel je krijgt 5 % rente per jaar.
De eerste helft van het jaar heb je 1000 euro op je rekening staan, opgebouwde rente is dan (1.05^(1/360))^180 = 24,70 euro (hierbij reken ik met 360 dagen per jaar, om de halve dag afronding te vermijden). Halverwege het jaar neem je je 1000 euro op, en de rest van het jaar blijft je opgebouwde rente staan op 24,70 euro, er komt geen cent meer bij! Toch moet je er een half jaar op wachten.
Als je precies hetzelfde andersom doet, de eerste helft 0 euro saldo, de 2e helft 1000 euro saldo, krijg je 24,70 euro rente na een jaar.
Als je het hele jaar 1000 euro saldo hebt, krijg je 50 euro rente na een jaar. M.a.w. 1000 euro een heel jaar lang op 1 rekening, levert meer rente op dan 1000 euro de eerste helft van het jaar op rekening A, en de tweede helft van het jaar op rekening B!
Anders gezegd: de eerste helft van het jaar levert je geld minder op (tenslotte is 24,70 euro "over een half jaar" minder waard an 24,70 euro "nu"!) dan de tweede helft! Tenzij je je geld laat staan.
De grote vraag is dan ook: waarom berekenen banken geen samengestelde rente op spaarrekeningen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(1.05^(1/360))^180 = 0,525 :?

0,525 x 2 = 1,05 en (1,05 x 1000) -1000 = 50 dus dat klopt.

Als je na precies maanden je geld opneemt dan is je rentedragende saldo voor de rest van het jaar 0 euro. Omdat de rente per jaar wordt uitgekeerd bij de meeste rekeningen. Bij MY heb je van 2 kwartalen rente, en dus als je dan 1000 euro opneemt blijft de gestortte rente rentedragend tot het eind van het jaar. Maar dan wel een iets lagere rente. 4,91% nominaal, bij 5% effectief op jaarbasis en 4 kwartalen.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:50:
De grote vraag is dan ook: waarom berekenen banken geen samengestelde rente op spaarrekeningen?!
Nee, de vraag is waarom jij dat denkt, want dat doen ze wel degelijk.
De eerste helft van het jaar heb je 1000 euro op je rekening staan, opgebouwde rente is dan (1.05^(1/360))^180 = 24,70 euro (hierbij reken ik met 360 dagen per jaar, om de halve dag afronding te vermijden). Halverwege het jaar neem je je 1000 euro op, en de rest van het jaar blijft je opgebouwde rente staan op 24,70 euro, er komt geen cent meer bij! Toch moet je er een half jaar op wachten.
Dat klopt niet. Als je na de half jaar je rekening opheft krijg je je 24,70 [eigenlijk (sqrt(1.05)-1)*1000] direct, anders krijg je nog een halfjaar rente over die 24,70. En die bedraagt (sqrt(1.05)-1)*24,70 = 0,60 euro, totale rente is dus 25,30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
asmi schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:05:
[...]
Dat klopt niet. Als je na de half jaar je rekening opheft krijg je je 24,70 [eigenlijk (sqrt(1.05)-1)*1000] direct, anders krijg je nog een halfjaar rente over die 24,70. En die bedraagt (sqrt(1.05)-1)*24,70 = 0,60 euro, totale rente is dus 25,30 euro.
Toch heb ik spaarrekeningen waar het afgelopen half jaar 0 euro opstond (vanwege de dalende rente), en waar de uitgekeerde rente exact gelijk is aan de opgebouwde rente een half jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:20:
[...]

Ik lees net dat ook de rente van MoneYou die van AEGON volgt, http://www.wijzersparen.n...2-januari-aanstaande.html

tja inderdaad het blijft maar door gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:20:
[...]

Ik lees net dat ook de rente van MoneYou die van AEGON volgt, http://www.wijzersparen.n...2-januari-aanstaande.html

Hmm, des te opmerkelijker dat een tijdje terug de 3 jaars deposito bij de SNS verhoogd is dan...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistraller schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:31:
[...]

Hmm, des te opmerkelijker dat een tijdje terug de 3 jaars deposito bij de SNS verhoogd is dan...
O,ja Moneyou komt ook nog met een Kwartaal spaarrekening met 2,6% rente. Basis 2.1% en 0,5% bonus. in ieder geval hoger dan Rabobank
RemcoDelft schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:51:
[...]

Toch heb ik spaarrekeningen waar het afgelopen half jaar 0 euro opstond (vanwege de dalende rente), en waar de uitgekeerde rente exact gelijk is aan de opgebouwde rente een half jaar geleden...
Je moet spaarrekeningen vergelijken op de effectieve rente op jaarbasis. Moneyou betaalt rente per kwartaal en heeft een eff. jaarrente van 2.6%. De renteberekening is overigens op basis van actual/actual of te wel basis van de actuele dagen in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Die nieuwe spaarrekening van MY is wel interessant. Het renteverschil is echter dusdanig klein dat het misschien teveel moeite is om het te doen. Zeker aangezien de rente variabel is en deze dus zomaar omlaag gezet kan worden. Het zou lullig zijn als ze midden in het kwartaal de rente hard verlagen zodat het de moeite is om over te stappen naar een andere bank. Als je dat doet krijg je echter alleen je basisrente en deze is lager dan de standaard rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45

Zenix

BOE!

Ik heb net bij Moneyou deposito geopend die van 6 maanden is 2,4% dat is hetzelfde als de rekening zelf wordt. Maar dan heb ik volgende half jaar geen last van dalingen. Misschien een idee voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Zenix schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:03:
Ik heb net bij Moneyou deposito geopend die van 6 maanden is 2,4% dat is hetzelfde als de rekening zelf wordt. Maar dan heb ik volgende half jaar geen last van dalingen. Misschien een idee voor anderen?
maar ook geen eventuele stijgingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:20:
[...]

zal nibc ook wel snel gaan
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.