Het kan nog veel stiekemer...
Postbank heeft nu een 2 jaar Rentecertificaat, met 5.5% vaste rente (samengestelde interest). Leuk, dacht ik, dus openen!
Hiervoor open je het ding online, via de Postbank-website i.p.v. via Girotel zelf, en daarna wordt het afgeschreven... Tenminste, dat is de bedoeling! Na een paar dagen nog niks, dus ik heb net eens gebeld: "door de gestegen rente is de vraag vervijfvoudigd, en de wachttijd is nu anderhalf a 2 weken"
Al die tijd krijg je geen rente...
Even een vergelijking: diverse spaarrekeningen: 5.0% rente. Postbank Rentecertificaat 2 jaar vast: 5.5% rente. Dit is 10%punt meer dan de spaarrekening. Oftewel die 2 weken "zonder rente" zorgt voor een "terugverdientijd" van bijna een half jaar

En dat zetten ze ook niet even op de website, best smerig... En dat ze dit niet verwacht hebben zoals ik aan de telefoon te horen kreeg is ronduit stom, of simpelweg ongeloofwaardig. Ze lokken je met een hoge rente, vervolgens krijg je lange tijd letterlijk niets!
En dit moet wel een bewuste actie zijn, anders zou de optie simpelweg in Girotel kunnen zitten. Handmatig werk verrichten voor het verschuiven van een digitaal getal slaat nergens op