Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.084 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik ben voor onze net geboren dochter opzoek naar een rekening... Maar de verschillen tussen rekeningen voor kinderen tot ze 18 zijn en de gewone rekeningen zijn gewoon 2%.....

Het grote verschil is dat je als je het direct op naam van het kind zet, ze geen belasting hoeven te betalen als het geld 'vrij komt' maar 2%... (anders is het een gift)

Zijn er overigens al mensen die ervaring hebben met de Eigenstijl sparen rekening van Aegon (http://www.aegonbank.nl/sparen/aegon-eigen-stijl-sparen)? 4% tot 5% afhankelijk van de voorwaarde die je zelf kiest... en je kan 'potjes' aanmaken waar je voor spaart.... erg grappig.. (En het is leuk voor de grootouders, kunnen ze zelf een doel kiezen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:43:
[...]

Verder vroeg ik me nog iets af, ik ben na de rentedaling van NIBC naar SNS gegaan. Maar ik heb bij NIBC nog een paar honderd euro aan rente open staan. Ik weet niet hoe lang de rente bij SNS op 4% blijft (was dit niet eerst 4.25%?) dus misschien wil ik later wel weer terug naar NIBC.
Ik heb contact opgenomen met de helpdesk met het verzoek de rente over te maken, maar die zeggen dat ze alleen op 1 jan. rente uitbetalen. Moet ik maar m'n rekening opzeggen of zou NIBC uit moeten keren?
Ik heb ook een groot deel van me geld bij NIBC staan. En dacht er ook aan om een rekening bij SNS te openen. Nog niet zo lang geleden was het idd 4.25%, maar bij REAAL (dochter van SNS) is het nog steeds 4.25 %. Alleen zal dit ook niet meer voor lang zijn denk ik. Kan tot nu toe weinig verschillen tussen die 2 vinden, behalve de rente. Of ik kan er van uit gaan, dat zeer binnenkort de rente van REAAL ook naar 4% gaat dalen en gaan kiezen voor een rekening bij MoneYou (ook 4%). Enige voordeel daar is geloof ik dat je geen minimum van 10k hoeft te storten. Ik kan weer niet kiezen. Hebben jullie nog redenen/ervaringen waarom wel of niet voor die ene te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Jaspertje schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:36:

Het grote verschil is dat je als je het direct op naam van het kind zet, ze geen belasting hoeven te betalen als het geld 'vrij komt' maar 2%... (anders is het een gift)
Ik snap niet wat daar het voordeel van is. Je mag immers zowieso al heel veel schenken aan je kinderen zonder dat de fiscus eraan komt. Volgens mij eenmalig ruim 20k en verder jaarlijks ruim 4k.

En dan kan je natuurlijk nog heel erg veel spullen schenken. Een leuke boedel samen kopen bij het eerste huisje is zelfs nog leuker ook dan een potje geld schuiven :)

REAAL Bancaire Diensten is een handelsnaam van SNS Regio Bank N.V.
Verder zijn SNS bank en Reaal gewoon allebei onderdelen uit de SNS REAAL groep.

Die rentes zullen elkaar dus inderdaad nooit veel ontlopen vermoedelijk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54
Jaspertje schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:36:
Ik ben voor onze net geboren dochter opzoek naar een rekening... Maar de verschillen tussen rekeningen voor kinderen tot ze 18 zijn en de gewone rekeningen zijn gewoon 2%.....

Ik heb er ook even over nagedacht (ook net een kleine :) ), maar ga het niet doen. Grote nadeel is namelijk dat zodra je het op de naam van je kind zet er absoluut niet meer aan mag komen. Dat houdt dus ook in dat je het geld op die rekening nooit meer ergens anders naartoe kan sluizen als de rente omhoog gaat. Je bent dus verplicht om tot 18e jaar het gespaarde geld op spaarrekening X te laten staan, zelfs als X in het ergste geval zou besluiten de bijv. rente tot 0% te laten dalen.
Voor het belastingvoordeel hoef je het m.i. ook niet te doen, je kan aardig wat belastingvrij schenken (desnoods begin je er een paar jaar voor 18 mee als het meer is dan 20k). Ook ontloop je er de evt vermogensrendementsheffing niet mee, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Voor ons dus gewoon een extra (moneyou) rekening waarop we gaan sparen voor de kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:43
Anders heeft asn nog een jeugdspaarrekening met 4%

http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:43:
[...]

Ik heb ook sinds kort zo'n rekening geopend. Heb jij een brief ontvangen waarin bevestigd wordt dat je een rekening hebt geopend, je gebruikersnaam en TAN codes oid? Ik heb namelijk alleen een wachtwoord via de post gekregen en een rekeningafschrift. Na een email naar de supportafdeling heb ik m'n gebruikersnaam gekregen.
Maar het lijkt me dat dat toch via een brief zou moeten gebeuren. Ook weet ik niet of ik nu m'n geld terug zou kunnen boeken. Of werkt SNS alleen met een username en wachtwoord zonder TAN codes e.d.?
Bij het aanvragen van je rekening kon je aangeven of je een bevestiging per brief of per mail wou hebben.
Ik heb toen per mail opgegeven.
Ik kreeg toen na een paar dagen een mail met daarin mijn gebruikersnaam. Het wachtwoord kwam los daarvan later inderdaad in een brief.
Bij jou is dan ofwel die eerste brief verloren gegaan, of heb je de mail niet gehad/over het hoofd gezien.
afhankelijk van wat je bij de aanvraag hebt gebruikt.

Verder werkt SNS met digicode of digipas. Digipas is een soort TAN systeem.
Omdat het nu om een spaar rekening gaat, waarvan je enkel geld naar de geverifieerde tegenrekening kunt overmaken, heb je voldoende aan de digicode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
fsfikke schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Ok, dat is duidelijk. Ik vind het alleen jammer dat ze niet gewoon die rente overmaken om mogelijk een klant te behouden. Als ik perse op moet zeggen ga ik natuurlijk sowieso niet terug naar hun.

@hieronder:
Dat klopt natuurlijk, maar als het alternatief is dat ik m'n rekening opzeg hebben ze geen geld om te investeren en een klant minder :p
tja, dit kan je natuurlijk niet van een bank verwachten. Als mensen tussentijds rente kunnen laten uitbetalen is het dus altijd een 'maatwerk 'actie voor het bedrijf. Denk er eens aan wat dit kost? nee dan liever een hogere rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
xxxMaverick schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:23:
tja, dit kan je natuurlijk niet van een bank verwachten. Als mensen tussentijds rente kunnen laten uitbetalen is het dus altijd een 'maatwerk 'actie voor het bedrijf. Denk er eens aan wat dit kost? nee dan liever een hogere rente
Hoezo maatwerk? Daar hebben ze toch iets dat 'automatisering' genoemd wordt voor uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41
Rukapul schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:25:
[...]

De Postbank heeft hetzelfde voor haar rentecertificaten in een iets andere uitvoering: voor rentecertificaten krijg je 6 weken van tevoren de keuze, maar de standaardactie bij niet reageren is ook verlenging ipv beeindiging zoals vroeger.
ING houdt zich niet aan haar eigen voorwaarden, maar ditmaal ten gunste van de klant :P Zes weken van tevoren kreeg ik inderdaad een brief, maar de standaardactie genoemd in de brief is uitbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:05
En op de site staat het ook:
Rentecertificaat

Gegarandeerde rente bij een looptijd die u zelf kiest.
Wat is het Rentecertificaat?

* Minimumsaldo: € 5.000
* Uitkering rente per maand*, per jaar of einde looptijd
* Maximaal rentegevend tegoed: € 250.000
* Opnamekosten: 1,5% per niet volgemaakt spaarjaar

Dit product kan helaas niet meer via internet of telefonisch worden afgesloten. Een goed alternatief is een ING SpaarDeposito.
Belangrijk om te weten

ING betaalt alle certificaten automatisch uit. U hoeft uw certificaat dus niet op te sturen om deze te laten uitbetalen
Bron: ING site.

Heb nog wel een vraag over het rentecertificaat. Hoeveel procent rente levert het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Robkazoe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:36:
En op de site staat het ook:

[...]

Bron: ING site.
Mijn gok is dat ze van het product rentecertificaat afwillen aangezien het niet meer afgesloten kan worden. Daarin past natuurlijk geen automatische verleningen.
Heb nog wel een vraag over het rentecertificaat. Hoeveel procent rente levert het op?
Deze was volgens mij 5% voor 1 jaar. Dat was toen onder de max maar nog wel concurrerend.

Op dit moment zijn ING spaardeposito's verre van aantrekkelijk. De rente ligt zelfs onder de variabele rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Hoezo maatwerk? Daar hebben ze toch iets dat 'automatisering' genoemd wordt voor uitgevonden?
Je moet even lezen. Als jij al je geld wegboekt, en je doet een verzoek tot uitbetaling rente: dan is dat toch maatwerk?

Anders krijg je toch de rare situatie dat een bank tussentijds rente moet gaan uitkeren aan mensen wat een hoop heen en weer geboek oplevert en tussentijdse uitbetalingen. Gevolg ---> lagere rente

Ik snap niet dat mensen dit verwachten van een bank, dan sla je als consument wat door naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xxxMaverick schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:36:
[...]

Je moet even lezen. Als jij al je geld wegboekt, en je doet een verzoek tot uitbetaling rente: dan is dat toch maatwerk?

Anders krijg je toch de rare situatie dat een bank tussentijds rente moet gaan uitkeren aan mensen wat een hoop heen en weer geboek oplevert en tussentijdse uitbetalingen. Gevolg ---> lagere rente

Ik snap niet dat mensen dit verwachten van een bank, dan sla je als consument wat door naar mijn idee
Ik snap niet echt waar jij het grote werk in ziet zitten. Wat moet er allemaal heen en weer geboekt worden dan? Ze moeten gewoon een paar Euro's van hun potje in die van de rekeninghouder stoppen.
Als ik m'n rekening beeindig hebben ze er denk ik meer werk aan (ik hoop voor de overige NCIB klanten dat de rente niet omlaag gaat door mijn uittreden ;)).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is hun motivatie om voor jou een rekening aan te houden met de bijbehorende overhead, als er geen geld op staat en geen rentetegoed? Dan verdienen ze er niks aan maar hebben ze wel kosten.

Dat die kosten en overhead minimaal zijn doet er niet toe. Stel dat er 100.000 lui zijn die dat doen dan is het ineens wel significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:51:
Wat is hun motivatie om voor jou een rekening aan te houden met de bijbehorende overhead, als er geen geld op staat en geen rentetegoed? Dan verdienen ze er niks aan maar hebben ze wel kosten.

Dat die kosten en overhead minimaal zijn doet er niet toe. Stel dat er 100.000 lui zijn die dat doen dan is het ineens wel significant.
Nou is het niet mijn bedoeling het topic al te veel te kapen met m'n vraag.
Maargoed, als zij mij dwingen m'n rekening te sluiten om m'n rente uitbetaald te krijgen zien ze mijn geld sowieso nooit meer. Als ze een beetje klantvriendelijk zouden zijn, wat ze zo ver ik uit het email contact op kan maken niet zijn (alleen standaard FAQ antwoorden die vaag iets te maken hebben met een van de vragen uit m'n mailtje), storten ze die rente gewoon. Dan stort ik misschien over een paar weken wel m'n geld weer terug en kunnen ze weer wat aan me verdienen.

Begrijp me niet verkeerd, ik eis niet van NIBC dat ze vroegtijdig mijn rente uit moeten betalen. Ik verwachte alleen dat ze daar niet moeilijk over zouden doen. Vandaar dat ik hier even wilde peilen in hoeverre dat gebruikelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het punt is dat jij een contract aangaat waarbij zij gegarandeerd zijn van een bepaald geldbedrag. Jij hebt een saldo op je rekening en dat rendeert. Behalve het geld op de rekening, is ook het geld dat ze periodiek aan je moeten uitkeren geld wat bij hun op de balans staat als middelen om mee te beleggen. Ze hebben wel een betalingsverplichting, maar tot die datum is dat geld van hen om voor zichzelf nog meer geld te verdienen.

Ze moeten natuurlijk wel zorgen dat ze op de datum van uitbetalen genoeg geld hebben om hun betalingsverplichting te voldoen, en om bij het sluiten van de rekening het resterende rentebedrag te voldoen. Maar afgezien daarvan gaat al dat geld dat nog beloofd is in weze, bij hen in 1 grote pot om mee te doen wat ze willen. Beleggen, enz.

Als jij een rekening opent en het saldo op 0 laat staan, met dus ook 0 rente, dan hebben ze die verplichting niet maarja rendement van jouw geld hebben ze dan ook niet. Dan is je rekening enkel overhead.

Waarom moet je die rente zo meteen hebben dan? Je hebt er immers aanspraak op bij sluiting of einde termijn. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vroegtijdig rente uitkeren klopt principieel ook niet. Op die manier kun je namelijk extra rente-op-rente genereren, die niet is inbegrepen in de standaard jaarlijkse uitbetaling.
Zo zie je bij bepaalde deposito's dat er een mogelijkheid bestaat tot uitkering van maandelijkse rente. Die is (nominaal, op jaarbasis) lager dan de rentevergoeding per jaar. Effectief is de maandrente meestal weer gelijk door het cumulatieve rente effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is duidelijk :)

Ik was in de veronderstelling dat het niets bijzonders was, maar daar heb ik me dus in vergist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
xxxMaverick schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:36:
Momenteel wel ja, maar er is niks dat een bank tegenhoud om het gewoon te automatiseren.
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:06:
Het punt is dat jij een contract aangaat waarbij zij gegarandeerd zijn van een bepaald geldbedrag.
Die garantie is er helemaal niet. Je kunt op elk moment je rekening sluiten en dus het bedrag opeisen.
fsfikke heeft wel een punt, het is een kunstmatige beperking dat het niet mogelijk is.
Henk007 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:08:
Vroegtijdig rente uitkeren klopt principieel ook niet. Op die manier kun je namelijk extra rente-op-rente genereren, die niet is inbegrepen in de standaard jaarlijkse uitbetaling.
Dat is natuurlijk niet waar, daar wordt gewoon voor gecorrigeerd.

[ Voor 57% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-06-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:31:
Momenteel wel ja, maar er is niks dat een bank tegenhoud om het gewoon te automatiseren.
Inderdaad, maar dat automatiseren kost geld, het levert de bank niks op en op een enkele tweakert na vragen klanten er ook niet om. Dus waarom zouden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
[...]

[...]

Dat is natuurlijk niet waar, daar wordt gewoon voor gecorrigeerd.
Tuurlijk niet, je rente opbouw is toch gewoon al online zichtbaar en verandert niet als jij tussentijds uitbetaald, het bedrag is gelijk. En hier ligt dus het grote probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Henk007 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:08:
Zo zie je bij bepaalde deposito's dat er een mogelijkheid bestaat tot uitkering van maandelijkse rente. Die is (nominaal, op jaarbasis) lager dan de rentevergoeding per jaar. Effectief is de maandrente meestal weer gelijk door het cumulatieve rente effect.
Principieel of niet, ATB keert maandelijks uit bij een deposito en kun je wel rente-op-rente voordeel behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die garantie is er helemaal niet. Je kunt op elk moment je rekening sluiten en dus het bedrag opeisen.
fsfikke heeft wel een punt, het is een kunstmatige beperking dat het niet mogelijk is.
Die garantie is er dus _wel_. Sluting staat in de voorwaarden. Zolang jij een rekening hebt lopen en de uitbetalingstermijn nog niet is voltooid staat het rendement van het saldo ook ter beschikking van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
xxxMaverick schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:16:
Tuurlijk niet, je rente opbouw is toch gewoon al online zichtbaar en verandert niet als jij tussentijds uitbetaald, het bedrag is gelijk. En hier ligt dus het grote probleem
Ik geloof er niks van. Die rente loopt als het goed is nog (licht) op als je wel het geld maar niet de rente opneemt.
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:36:
Die garantie is er dus _wel_. Sluting staat in de voorwaarden. Zolang jij een rekening hebt lopen en de uitbetalingstermijn nog niet is voltooid staat het rendement van het saldo ook ter beschikking van de bank.
Als... Dat is dus geen (absolute) garantie.

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-06-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bovenstaand welles-nietes spel gaat niet tot een conclusie leiden op deze wijze vrees ik (de vorige keer in elk geval niet). Gemene deler is dat iedereen maar wat roept zonder bronnen aan te halen. Er zijn wel bronnen over de werking van renteberekeningsmethoden en ook bronnen die aangeven welke methode bij welk financieel product gebruikt wordt. De discussie kan dus aanzienlijk concreter gevoerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Nou rentes van de direct rekeningen van ABN amro ook weer naar beneden

3,5 voor direct kwartaal rekening

en de direct rekening gaat over enkele weken naar 3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 16-09 17:18
Misschien toch maar een spaarrekening openen bij Moneyou, meer mensen die dit overwegen. Wel de hoogste rente op een spaarrekening toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zou zelf niet zo snel mn geld toevertrouwen aan de abn-amro. (moneyou)
Maar dat is persoonlijk.

Zit voorlopig wel even goed bij asn bank.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Na de zoveelste renteverlaging van AT Bank denk ik er maar over om op te stappen. Heeft iemand een adres waar ik mijn opzegging naartoe kan sturen, want ik kan zo goed als niks vinden op de website (ben ook mijn online inlog kwijt :X).

[ Voor 3% gewijzigd door ebia op 29-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
ebia schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:17:
Na de zoveelste renteverlaging van AT Bank denk ik er maar over om op te stappen. Heeft iemand een adres waar ik mijn opzegging naartoe kan sturen, want ik kan zo goed als niks vinden op de website (ben ook mijn online inlog kwijt :X).
Telefoon: 0800 - 222 5 888
E-mail: info_at_atbank.nl

Dan wordt je vast wel verder geholpen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 10:31
ebia schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:17:
http://www.atbsparen.nl/faq/#item_10

Of direct een link naar het formulier:

http://www.atbsparen.nl/d...ren/Rekening_opheffen.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Spixo op 29-06-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Harmen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:03:
Zou zelf niet zo snel mn geld toevertrouwen aan de abn-amro. (moneyou)
Waarom niet? Het is nu een staatsbank, dus het lijkt me juist erg veilig. Samen met de Rabobank lijkt ABN (+ de dochters) me daarmee één van de meest veilige banken op dit moment.

De kans dat de staat omvalt lijkt me namelijk marginaal. En mocht dat toch gebeuren hebben we wel grotere problemen dan ons spaargeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
3% is niet echt rendabel nee. Of zijn ze nog verder gezakt (site is t.o.v. de mails altijd niet even accuraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01
wildhagen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:18:
[...]

Waarom niet? Het is nu een staatsbank, dus het lijkt me juist erg veilig. Samen met de Rabobank lijkt ABN (+ de dochters) me daarmee één van de meest veilige banken op dit moment.

De kans dat de staat omvalt lijkt me namelijk marginaal. En mocht dat toch gebeuren hebben we wel grotere problemen dan ons spaargeld.
Dat de Rabo 1 van de meest veilige is is een foutje he? Want waar baseer je dat op? Ze hebben geen aandeelhouders en dus ook geen verplichting tot bepaalde publicaties, zo weet je dus minder over de Rabo dan bijv over ING. Maar echt wel dat de Rabo een hoop moet afschrijven door foute investeringen en foute hypotheken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rabo staat niet aan de beurs, en is dus ook véél minder gevoelig voor schommelingen op die beurs, in vergelijking met de concurrenten.

En de Rabo publiceert ook gewoon zijn jaarverslagen etc.

Dus ja, samen met ABN (als zijnde een overheidsbank) is Rabo op dit moment zeker wel één van de meest veilige van Nederland te noemen, juist door hun coöperatieve opzet. Als er één filiaal omvalt (volgens mij nog nooit gebeurd, maargoed) blijft de rest lekker doordraaien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

wildhagen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:32:
Rabo staat niet aan de beurs, en is dus ook véél minder gevoelig voor schommelingen op die beurs, in vergelijking met de concurrenten.
Waarom heeft de Rabo minder last van schommelingen op de beurs? Waarom is dat anders voor de Rabo vergeleken met bijvoorbeeld de ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Brons schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Waarom heeft de Rabo minder last van schommelingen op de beurs? Waarom is dat anders voor de Rabo vergeleken met bijvoorbeeld de ING?
Omdat hun aandeelhouders (die er immers niet zijn) dan ook niet bij de minste of geringste koersdaling moord en brand schreeuwen en koppen willen laten rollen (zie Fortis-affaire bijvoorbeeld, of ABN voor de overname)? Wel zo fijn voor de stabiliteit en continuïteit van een bank

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Die macht hebben aandeelhouders in de praktijk helemaal niet. Uiteindelijk ligt het in de praktijk in handen van bestuurders en commissarissen en niet de aandeelhouders. Commissarissen hebben zelfs de wettelijke plicht om externe belangen mee te wegen. Zie ook "de Prooi" van Jeroen Smit.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

Maar wie zegt dat koppen rollen slecht is voor een bank als de managers er een potje van maken? Je kan natuurlijk ABN als voorbeeld noemen waar het fout is gegaan. Maar het is eigenlijk helemaal niet fout gegaan bij ABN maar bij Fortis.

Ik moet nog maar zien of het coöperatieve karakter nou wel zoveel beter is voor een bank. Er zijn namelijk een aantal Amerikaanse coöperatieve banken (Credit Unions) net zo goed onderuit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Voor structuur zonder winstoogmerk valt nog wat te zeggen: het merendeel van de winst binnenboord houden in plaats van uitkeren scheelt wel een enorme slok op een borrel bij slechte tijden. Rabo-ledencertificaten zal een goedkopere vorm van kapitalisatie zijn dan ING aandelen met bijbehorende (hoge) dividenden.

Een cooperatiestructuur waarbij wel dividend wordt uitgekeerd is te vergelijken met ING.

Puur het eigenaarschap maakt geen ruk uit: er zijn beursgenoteerde banken ten onder gegaan, cooperaties gesneuveld zoals hierboven beschreven en ook (gedeeltelijke) staatsbanken zijn niet ontsnapt zoals te zien is bij het Landesbank-drama in Duitsland.

Dat de Rabobank er relatief beter voor staat hangt wel samen met de kapitalisatiestructuur, maar vooral aan het feit dat de balans er best wel anders uitziet dan bijvoorbeeld ING of ABN. Die balans komt overigens voort uit een andere focus zoals bijvoorbeeld meer klassiek sparen en lenen en minder verzekeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:48:
Die macht hebben aandeelhouders in de praktijk helemaal niet. Uiteindelijk ligt het in de praktijk in handen van bestuurders en commissarissen en niet de aandeelhouders. Commissarissen hebben zelfs de wettelijke plicht om externe belangen mee te wegen. Zie ook "de Prooi" van Jeroen Smit.
Ik heb het boek niet gelezen, maar staat er niet in dat ABN-Amro uiteindelijk op wens van de aandeelhouders aan het bankentrio werd verkocht ondanks dat de bestuurders een fusie met Barclays wilden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En met bestuur bedoel je neem ik aan dhr R. Groening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
asmi schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:53:
[...]

Ik heb het boek niet gelezen, maar staat er niet in dat ABN-Amro uiteindelijk op wens van de aandeelhouders aan het bankentrio werd verkocht ondanks dat de bestuurders een fusie met Barclays wilden?
Je kunt niet stellen dat de "bestuurders een fusie met Barclays wilden". Bestuurders en commissarissen vochten elkaar de tent uit en van een gezamenlijke visie was geen sprake. Men hield de rug niet recht en gaf zich uiteindelijk zelfs compleet gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Thanks a bunch!

[ Voor 7% gewijzigd door ebia op 30-06-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:48:
Hoewel ABN-Amro gekenmerkt werd (wordt?) door een mengeling van machtsspelletjes en wisselende strategie, is een hedge fund met een belang van 1% wel de aanjager. De aandeelhouder heeft dus wel degelijk macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Vandaag heeft ING weer enkele rentetarieven verlaagd:
Profijtrekening: 3.5% (was 3.75%)
Toprekening: 3 % (was 3.25%)
Internetspaarrekening : 2% (was 2.20%)

Binnenkort komen een paar depostito's van mij vrij, en dat geld gaat dus niet naar bovengenoemde bank, waar ik wel nog klant ben op dit moment.

semi-offtopic:
Afgezien van vermogensrendementsheffing is de netto rente afhankelijk van de inflatie, die is nu voor het eerst negatief (deflatie):
Consumentenprijzen eurozone dalen voor het eerst
Niet erg makkelijk uit te leggen aan de Nederlanders die hun baan dreigen te verliezen:
Zalm: ABN AMRO heeft nog meer geld nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Henk007 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:42:
Vandaag heeft ING weer enkele rentetarieven verlaagd:
Toprekening: 3 % (was 3.25%)
Internetspaarrekening : 2% (was 2.20%)
...
Net op tijd naar SNS plussparen overgestapt dus.
al zullen die binnenkort ook wel zakken denk ik.
Ze staan nu redelijk hoog tov de concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
overigens netjes vandaag een rentebetaling van Q2 bijgeschreven op mijn moneyyou rekening. Netjes moet ik zeggen. Snel, en per kwartaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren al zelfs. (inmiddels eergisteren)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Per 2 juli 2009 is de rente op Rabo InternetBonusSparen en Rabo InternetLoyaalSparen gewijzigd. De rente van beide spaarrekeningen is met 0,2% verlaagd.
1,7 % .... :z
Ben blij dat mn meeste spaarsaldo bij de asn staat, op de rabo krijg je bijna niks voor je spaargeld.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

En Moneyou van 4,00% naar 3,75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zuigt behoorlijk. Nu is het dus weer minder rente dan de belastingdienst je aanrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

shorty schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:39:
Bron/per wanneer?
(bij mijn MoneYou-rekening staat de rente namelijk nog steeds op 4%)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mail die zo in je mailbox valt ;)

Trouwens dat wil ook zeggen de Anadolubank nu een hogere rente zonder voorwaarden heeft dan MY.

En ze doen het natuurlijk ook lekker voor het weekend zodat het hele weekend al onder het lagere percentage valt :/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:41:
Dat zuigt behoorlijk. Nu is het dus weer minder rente dan de belastingdienst je aanrekent.
Die tarieven zijn ook gedaald: http://www.belastingdienst.nl/download/1905.html

2e kwartaal: 3,5% rente
3e kwartaal: 2,75% rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:45:
[...]

Nee hoor. Ik heb het over vermogensbelasting ;)

Men gaat uit van een fictief rendement van 4% waarover 30% belasting wordt geheven. Minus een vrije voet.

Met sparen kom je daar dus niet aan en beleggen wil niet iedereen.

Oftewel: belasting heffen op een inkomen dat je helemaal niet hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zoals HlpDsK zei:

Geachte hemiparo,

Met ingang van 3 juli 2009 verlaagt MoneYou de spaarrente.
Door dalingen van de rente op de geld- en kapitaalmarkten is MoneYou genoodzaakt de spaarrente voor de variabele spaarrekening te verlagen.

Het rentepercentage van de MoneYou Particuliere Spaarrekening is met ingang van 3 juli 2009 verlaagd naar 3,75% (effectieve rente op jaarbasis).

Ondanks deze renteverlaging spaart u bij MoneYou nog steeds tegen een zeer aantrekkelijk tarief bij een 100% Nederlandse bank.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail klantenservice@moneyou.nl .

Met vriendelijke groet,
MoneYou Sparen
www.moneyou.nl

Koos van der Veen
Directeur MoneYou Sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

McVirusS schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:45:
[...]

Volgens mij bedoelt hij de vermogensrendementsheffing van 30% belasting over een fictief rendement van 4%...

edit: te laat... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 03-07-2009 15:48 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:46:
Nee hoor. Ik heb het over vermogensbelasting ;)

Men gaat uit van een fictief rendement van 4% waarover 30% belasting wordt geheven. Minus een vrije voet.

Met sparen kom je daar dus niet aan en beleggen wil niet iedereen.
Oh je bedoelt dat je onder de 4% fictieve rendement komt. Tja, dat suckt wel inderdaad. Maar het is alsnog 'maar' tegen 30% belast dus dat is allerzins redelijk.

Het wordt wel interessanter om de bedragen boven de grens in je hypotheek te gaan storten zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel eerst een koophuis hebben ;)

Beleggen is ook geen optie als je niet weet of je je vermogen binnenkort moet aanspreken.

Pff ik kijk even op de Anadolubank en die zijn per vandaag ook omlaag gegaan. Naar 3,40% effectief.

Ze stonden nog op 3,80% tot vandaag.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:49:
Dan moet je wel eerst een koophuis hebben ;)
Als je zulke spaarbedragen hebt is het misschien ook wel verstandig om een keer een huis te gaan kopen ;).
Tenzij het niet kan natuurlijk; omdat je werkeloos bent of een zelfstandige ondernemer met nog niet genoeg jaarcijfers bijvoorbeeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Dikke zuig van MoneYou! Rente is flink gekelderd de laatste paar maanden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nog wel meer redenen te bedenken ;)

Het is zo iig niet leuk. Ipv 30% heffing is het dus effectief meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
@ hier ook rentedalings mail van moneyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:43
gem. 4% per jaar waarover 30% belasting. Mijn gem. jaarrente ligt op dit moment nog boven de 4%, dus die 30% belasting is nu lager. Daarnaast is de inflatie op dit moment 0,2% oid. tegenover 3% tot januari, effectief groeit je spaargeld nog steeds. En ja, het is jammer dat de rentes omlaag gaan, wel logisch, je koopkracht stijgt echter nog steeds als je spaargeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
shorty schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:39:
Hmm, heb ik net gister een MoneYou rekening aangevraagd en vandaag alvast 1 euro gestort. Zie ik nu idd dat ze naar 3,75 % zijn gedaald :(. Twijfelde eerst tussen MoneYou en SNS. Misschien toch ook nog een SNS rekening openen, maar die zal ook wel niet lang op 4 % blijven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44

Cheezus

Luiaard

ASN ideaalsparen staat nog steeds op 4% :)
Best aantrekkelijk dus voor de kleinere spaarders (eenmalige inleg tot 10K, daarna max 500 p.m.).
Dat ASN investeert in duurzame dingen is natuurlijk ook nog een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Heeft iemand ervaring met SNS Plussparen? De rentepercentage van 4% (€ 10.000,--) trekt mij toch wel aan in deze periode. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm jammer dat SNS niet ook per kwartaal of per maand uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:16:
Hmm jammer dat SNS niet ook per kwartaal of per maand uitbetaald.
waarom maakt dit zoveel uit? Als je zoveel spaargeld hebt dat het de moeite is om voor een half procent over te stappen, kan je ook wel een jaartje op je rente wachten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rabo Loyaalsparen per 2-7 gedaald naar 3,2% (2,7 + 0,5 kwartaalbonus bij minimaal 20k) Betekent denk ik dat we alles naar SNS over gaan zetten. En dan laten we nog een beetje achter om de eventuele fluctuaties op de lopende rekening snel op te vangen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Aegon heeft nog een rekening voor tussen de 4 en 5 procent, afhankelijk van enkele keuzes die je kunt maken. En zoals gezegd, ASN op 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Roenie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:55:
Aegon heeft nog een rekening voor tussen de 4 en 5 procent, afhankelijk van enkele keuzes die je kunt maken. En zoals gezegd, ASN op 4%.
Ik heb die rekening aangevraagd voor onze dochter... opzich wel intressant, ook de extra's waardoor je een hogere rente kan krijgen.... Alleen is het soms niet helemaal reeeel imo. Vooral het sparen per maand en het mimumsaldo zijn erg hoog om de maximale % extra te halen. Alleen de opname kosten zijn intressant... 1% opname kosten leveren 0.50% procent extra op en dan heb je het er redelijk snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik kwam erachter dat je bij ASN Ideaalsparen het maandelijkse incassobedrag online kan wijzigen. De verwerking duurt een paar dagen, maar vanaf de volgende maand gaat er 500 euro van mijn betaalrekening naar ideaalsparen. Als ik een keer krap zit haal ik gewoon geleidelijk wat van een andere, mindere rendabele rekening.
Mja, hoe lang houdt ASN deze 4% vol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Henk007 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:37:
Ik kwam erachter dat je bij ASN Ideaalsparen het maandelijkse incassobedrag online kan wijzigen. De verwerking duurt een paar dagen, maar vanaf de volgende maand gaat er 500 euro van mijn betaalrekening naar ideaalsparen. Als ik een keer krap zit haal ik gewoon geleidelijk wat van een andere, mindere rendabele rekening.
Mja, hoe lang houdt ASN deze 4% vol ?
Niet, die zullen ook wel zakken, wat dan intressanter is, is om te kijken of, mochten de rentes ooit weer omhoog gaan ;), ze dan ook weer snel meegaan. Want tot op heden zit deze rekening aan de bovenkant van de markt. Het enige nadeel is dat je 1malig een storting kan doen en daarna maar max 500 euro per maand (en minimaal 50) dus je kan niet makkelijk ernaartoe switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:39:
[...]

waarom maakt dit zoveel uit? Als je zoveel spaargeld hebt dat het de moeite is om voor een half procent over te stappen, kan je ook wel een jaartje op je rente wachten lijkt me.
Ik heb m'm geld liever wat vaker per jaar. Mocht ik een reden hebben om het saldo op te nemen of het over te hevelen dan wil ik niet pas een jaar later het restant kunnen aanspreken. Het maakt me minder flexibel.

Ik denk dat SNS binnenkort ook gewoon volgt en omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SNS is idd omlaag gegaan naar 3,75 %, laat ik net ook daar een rekening hebben aangevraagt, nadat MoneYou daalde xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Jaspertje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:11:
[...]

Ik heb die rekening aangevraagd voor onze dochter... opzich wel intressant, ook de extra's waardoor je een hogere rente kan krijgen.... Alleen is het soms niet helemaal reeeel imo. Vooral het sparen per maand en het mimumsaldo zijn erg hoog om de maximale % extra te halen. Alleen de opname kosten zijn intressant... 1% opname kosten leveren 0.50% procent extra op en dan heb je het er redelijk snel uit.
Typisch hoe wensen verschillen. Ik vind die boete juist niet handig, spaar best veel per maand en mijn startbedrag is ook hoog. Zo kom ik toch aan zo'n 4,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Roenie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:02:
[...]
Typisch hoe wensen verschillen. Ik vind die boete juist niet handig, spaar best veel per maand en mijn startbedrag is ook hoog. Zo kom ik toch aan zo'n 4,4%.
opname kosten zijn ook niet mijn eerste keuze, maar als het voordelig wordt, dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Die rekensom is simpel. 1% opnamekosten tegen 0.5 % hogere rente loont wanneer je geld gemiddeld langer dan 2 jaar op de rekening staat.

[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 10-07-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Laatst online: 18-08 14:01
Henk007 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:38:
Die rekensom is simpel. 1% opnamekosten tegen 0.5 % hogere rente loont wanneer je geld gemiddeld langer dan 2 jaar op de rekening staat.
Dit klopt volgends mij niet, want je betaald ook die 1% over je inlegbedrag.
10000 * 1,04 = 10400 * 1,04 = 10816
10000 * 1,045 = 10450 * 1,045 = 10920,25 * 0,99 = 10811,05

Maar je zit in de buurt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door XanaduNL op 10-07-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Henk007 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:38:
tja, probleem is dat de rentes zo erg wisselen, dat je op dit moment echt niet 2 jaar vooruit kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Idd, en hoe lager de rente, hoe langer het duurt... maar in ons geval is het een rekening die bedoeld is voor de kleine (dus 18 jaar...) dus het is voor ons lonend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Jaspertje schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:38:
Idd, en hoe lager de rente, hoe langer het duurt... maar in ons geval is het een rekening die bedoeld is voor de kleine (dus 18 jaar...) dus het is voor ons lonend :)
Ik begrijp je afweging. Ik moet alleen altijd terugdenken aan die rekening van de sns bank. SNS spaarmix werd toen groot in de markt gezet, 3,75% rente! wauw, en maar 1% opname kosten. (rentes lagen toen geloof ik rond de 2%.

De grap was, en is nog steeds. De rentes van de gehele markt gingen omhoog tot boven de 4% en wat deed de snsbank? die ging verlagen !

Sindsdien heb ik zoiets: weg van dit soort rekeningen. Maar dat is een mening. De opnamekosten blijven immers altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ben laatst van de Rabo internetspaarrekening naar Moneyou gegaan. Rabo bleef maar dalen Moneyou geeft 2x zoveel rente dus hoefde er niet lang over na te denken.

Moneyou wel weer van 4% naar 3.75% gegaan maar toch nog altijd meer dan zon beetje iedereen. En dat zonder gezeik van vaste stortingen of beperkt opnemen of van die dingen. Kan gewoon bij me geld wanneer ik wil.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
TgR_KILLER schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:38:
Ben laatst van de Rabo internetspaarrekening naar Moneyou gegaan. Rabo bleef maar dalen Moneyou geeft 2x zoveel rente dus hoefde er niet lang over na te denken.

Moneyou wel weer van 4% naar 3.75% gegaan maar toch nog altijd meer dan zon beetje iedereen. En dat zonder gezeik van vaste stortingen of beperkt opnemen of van die dingen. Kan gewoon bij me geld wanneer ik wil.
Tja....bij de ASN is het nog steeds 4% tot nu toe, en daar krijg je zelfs een gratis bankpas mee waarmee je direct van je spaarrekening betalingen kan doen of pinnen. Dát is nog eens "bij je geld kunnen wanneer je wilt". Als jij met je MY rekening ineens een betaling wilt doen waarvoor je a la minute cash nodig hebt zal dat niet gaan. Eerst overboeken, wachten, en dan van de lopende rekening pinnen. Kost je minimaal een dag, maar vaak langer.

Met een eenmalige vaste storting is je spaarbedrag zo op peil. En zo lastig is een vaste storting niet, want je kan ieder moment het bedrag aanpassen. En ASN is ook nog eens duurzaam.

Daarnaast is de plusspaarrekening van SNS ook nog steeds 3,75, en de enige voorwaarde is daar het minimum van 10k. IMHO is het voordeel van rekeningswitchen bij bedragen onder de 10k zo klein, dat het voor veel spaarders eigenlijk helemaal geen beperking is. Afgezien daarvan is ook die rekening zonder voorwaarden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54
Mistraller schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:14:
[...]

Met een eenmalige vaste storting is je spaarbedrag zo op peil. En zo lastig is een vaste storting niet, want je kan ieder moment het bedrag aanpassen. En ASN is ook nog eens duurzaam.
Je mag bij ASN dan weliswaar een eenmalige vaste storting doen, maar die is slechts max 10K. Daarna mag je zelfs maar max 500,=/maand storten. Dat vind ik toch een te zware beperking. Dat je direct bij je spaargeld kan middels een pinpas is natuurlijk een leuke bijkomstigheid, maar heb je dat nou echt nodig op een spaarrekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
[...]

Tja....bij de ASN is het nog steeds 4% tot nu toe, en daar krijg je zelfs een gratis bankpas mee waarmee je direct van je spaarrekening betalingen kan doen of pinnen. Dát is nog eens "bij je geld kunnen wanneer je wilt". Als jij met je MY rekening ineens een betaling wilt doen waarvoor je a la minute cash nodig hebt zal dat niet gaan. Eerst overboeken, wachten, en dan van de lopende rekening pinnen. Kost je minimaal een dag, maar vaak langer.

Daarnaast is de plusspaarrekening van SNS ook nog steeds 3,75, en de enige voorwaarde is daar het minimum van 10k. IMHO is het voordeel van rekeningswitchen bij bedragen onder de 10k zo klein, dat het voor veel spaarders eigenlijk helemaal geen beperking is. Afgezien daarvan is ook die rekening zonder voorwaarden.
tja, als je weinig spaargeld hebt is asn zeker interessant. Heb je meer dan bv 30 k dan is het toch wat lastiger.
Overigens is sns maxisparen nu naar 3,5% gegaan, dus je kan er donder op zeggen dat asn in de komende 2 weken terug gaat naar 3,75 of 3,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-08 17:59
[...]

Dat kun je ook als een voordeel van MY zien, dan ga je niet in een impuls geld van je spaarrekening afhalen.
Ik vind zo'n tussenstap via de betaalrekening juist fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 19-09 21:57
CAFC1905 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:25:
[...]

Dat kun je ook als een voordeel van MY zien, dan ga je niet in een impuls geld van je spaarrekening afhalen.
Ik vind zo'n tussenstap via de betaalrekening juist fijn.
Je moet die pas apart aanvragen, die krijg je er niet standaard bij. Hij is overigens wél gratis.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impulsen en sparen gaan toch al niet samen. Ik denk dat dat niet een veelvoorkomend probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn reactie was eigenlijk voornamelijk bedoeld als reactie op TgR_Killer om aan te geven dat andere spaarproducten wel degelijk eenvoudig en zonder "gezeik" zijn.

Overigens kan je bij ASN 20k storten als het een en/of is.

Maandelijks 500 euro vind ik op zich vrij veel, dus wij zitten daaronder. Maar als ik een keertje meer over heb dan stel ik hem soms wat hoger in.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 1e bedrag wat je mag storten beperken is al een een no-no imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forse verlagingen op depositos bij Credit Europe

Termijn Deposito 3 jaren 3.50% (was: 4.25%)
Termijn Deposito 4 jaren 3.75% (was: 4.50%)
Termijn Deposito 5 jaren 4.00% (was: 4.75%)
Termijn Deposito 7 jaren 4.50% (was: 5.25%)
Termijn Deposito 10 jaren 4.75% (was: 5.50%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Moneyou zakt ook naar 3,5%. Zojuist de rentemail gekregen...
Ingang meteen per vandaag. Fijn dat ze dingen zo ruim van te voren aankondigen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
MoneYou naar 3,5% :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16

Goverman

not loaded

rekening bij de ASN-bank is zojuist geopend. Nog even de post afwachten, mijn maandsalaris van juli (zitten veel incidentele vergoedingen bij van dingen die ik heb moeten voorschieten) en dan ineens een hele plemp naar de ASN-bank.

Dat zal de ****'s van Moneyou leren!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:15:
En Moneyou zakt ook naar 3,5%. Zojuist de rentemail gekregen...
Ingang meteen per vandaag. Fijn dat ze dingen zo ruim van te voren aankondigen he?
Wat maakt het precies uit hoe ver vantevoren ze het aankondigen? Veel banken laten helemaal niets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich maakt het niet echt iets uit, maar netjes is anders vind ik.
Als ze aan zouden geven dat er over, pak-em-beet, 3 dagen een renteverlaging aankomt, kun je nog gaan shoppen voor je het lagere tarief om de oren krijgt, als je dat zou willen.
Gewone afspraken zeg je toch ook eerder af dan last-minute? Ik wel tenminste..

Jammer genoeg heb ik al een ASNspaarrekening, die ik maximaal volgestort heb.
Anders deed ik er nog eentje, hahahaha.
Wij hebben er trouwens ook een betaalrekening: 1% creditrente! Is niet veel, maar alle beetjes helpen. Bij andere banken heb je alleen debetrente. Zo wordt een incidentele roodstand nog gecompenseerd met de creditrente. Anders gaat de teller meteen (in jouw nadeel) lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige voordeel is, is dat de inflatie op het moment super laag ligt waardoor een lage rente minder impact heeft. (alhoewel sommige economen binnen 5 jaar een hyperinflatie verwachten - dan is je geld helemaal niks meer waard).
Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.