Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dat is inderdaad precies hoe ik het ook wil gaan aanpakken. 'Leefgeld' op Rabo en 'spaargeld' op ATB (of een dergelijke andere bank).sjorremans schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:17:
Mijn geld staat wel goed bij MoneYou.
Bij de rabobank staat alleen het geld wat ik wekelijks gebruik voor bijvoorbeeld uitgaan of eten voor werk, dat soort dingen.
Als ik sochtends geld overboek heb ik soms wel is dat het nog dezelfde middag op de andere rekening staat, de andere keer duurt het een dag.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Op zich een prima idee, maar zorg wel dat je bij je primaire bank een buffertje aanhoudt om een eventuele failure op te vangen. Dus de tijd die het duurt tussen het omvallen van je "spaarbank" en de uitkering vanuit het garantiestelsel. Hoeveel? Eén maand?, twee maanden?LuPo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:45:
[...]
Dat is inderdaad precies hoe ik het ook wil gaan aanpakken. 'Leefgeld' op Rabo en 'spaargeld' op ATB (of een dergelijke andere bank).
Vergeet niet dat bij de Nederlandse banken nog steeds flinke hoeveelheden toxic assets op de balans staan. En dan heb ik het nog niet over de binnenlandse woning/hypotheekmarkt, waarvan onduidelijk is welke richting dat de komende periode opgaat.
Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in!Henk007 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:25:
[...]
Op zich een prima idee, maar zorg wel dat je bij je primaire bank een buffertje aanhoudt om een eventuele failure op te vangen. Dus de tijd die het duurt tussen het omvallen van je "spaarbank" en de uitkering vanuit het garantiestelsel. Hoeveel? Eén maand?, twee maanden?
Vergeet niet dat bij de Nederlandse banken nog steeds flinke hoeveelheden toxic assets op de balans staan. En dan heb ik het nog niet over de binnenlandse woning/hypotheekmarkt, waarvan onduidelijk is welke richting dat de komende periode opgaat.
Bij Icesave duurde het immers ook tot december voordat er uitbetaald ging worden. Dat was dus ook dik twee maanden volgens mij.
Overigens zakt NIBC nu voor het eerst met zijn korste deposito (3 maanden) onder de huidige rente (vrij opneembaar), namelijk 4,0% tegen 4,5%. Zie ook: Overzicht van huidige en nieuwe tarieven per 7 april.Op 28 maart wijzigt de rente op de NIBC Direct Internetspaarrekening vrij opneembaar naar 4,5%. Om u niet voor verrassingen te stellen en u nog mogelijkheid te geven om te profiteren van een hoog rendement, wijzigen de depositotarieven pas per 7 april aanstaande.
Zit er wel over na te denken om over te stappen naar Moneyou, zit waarschijnlijk toch beter qua financiële positie. Even kijken wat Moneyou doet volgende week...
Verwijderd
Hoezo volgende week? Ze hebben net de rente verlaagd.Cadezo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:58:
En ook NIBC Direct gaat de rente wijzigen (in de 'verkeerde' richting).
[...]
Overigens zakt NIBC nu voor het eerst met zijn korste deposito (3 maanden) onder de huidige rente (vrij opneembaar), namelijk 4,0% tegen 4,5%. Zie ook: Overzicht van huidige en nieuwe tarieven per 7 april.
Zit er wel over na te denken om over te stappen naar Moneyou, zit waarschijnlijk toch beter qua finaciële positie. Even kijken wat Moneyou doet volgende week...
Weet ik, afgelopen maandag. Ik bedoelde eigenlijk tot 7 april kan je nog een depositio afsluiten bij NIBC tegen het huidige tarief. Dus ik zal eerst moeten bepalen of ik een deposito zal afsluiten (denk het niet). Dan kan ik eventueel denken over het splitsen van m'n geld van over NIBC en Moneyou.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:36:
[...]
Hoezo volgende week? Ze hebben net de rente verlaagd.
Ik bedoelde eigenlijk als Moneyou de rente volgende week of anders begin die week daarop niet nog een keer verlaagd. NIBC heeft de rente volgens haast bijna om de drie weken verlaagd... Moneyou verwacht in ieder geval wel weer te moeten zakken, als ze die depositio's zo laag zetten (3%).
Nadat ik vrijdag een bericht kreeg dat mijn identiteit was bevestigd en mijn rekening volledig geopend was, heb ik vrijdagavond (rond 9 uur) een fors bedrag overgemaakt, laten we zeggen een bedrag van 4 cijfers voor de komma.
Echter, nu staat het er nog steeds niet op (net nog ff gechecked), een ruime anderhalve dag later.
Duurt het vaker zo lang? Het bedrag is namelijk wel allang van mijn Raborekening afgeschreven (al na een paar minuten), en ik zou dit stevige bedrag toch niet graag kwijt zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Interbancaire betalingen gaan 1x per dag op werkdagen. Je geld kan er niet eerder zijn dan maandag namiddag.wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 07:59:
Duurt het vaker zo lang? Het bedrag is namelijk wel allang van mijn Raborekening afgeschreven (al na een paar minuten), en ik zou dit stevige bedrag toch niet graag kwijt zijn.
Het is vandaag zondag en gisteren was het zaterdag...wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 07:59:
Hmm, ik begin me nu toch zorgen te maken over de betrouwbaarheid van Moneyou...
Nadat ik vrijdag een bericht kreeg dat mijn identiteit was bevestigd en mijn rekening volledig geopend was, heb ik vrijdagavond (rond 9 uur) een fors bedrag overgemaakt, laten we zeggen een bedrag van 4 cijfers voor de komma.
Echter, nu staat het er nog steeds niet op (net nog ff gechecked), een ruime anderhalve dag later.
So? Het is wel afgeschreven, dus er worden kennelijk wel degelijk transacties verwerkt.Brons schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:08:
[...]
Het is vandaag zondag en gisteren was het zaterdag...
Daarnaast, als ik iets van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening overmaak (beiden Rabo), staat het meteen op. Op diezelfde zondag...
Thanks. Dan wachten we nog ff tot morgen. Ik begon al te denken dat Moneyou toch ook niet erg betrouwbaar wasasmi schreef op zondag 29 maart 2009 @ 09:16:
[...]
Interbancaire betalingen gaan 1x per dag op werkdagen. Je geld kan er niet eerder zijn dan maandag namiddag.
[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 29-03-2009 15:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Interbancaire transacties gebeuren volgens mij nooit in het weekend.wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:11:
[...]
So? Het is wel afgeschreven, dus er worden kennelijk wel degelijk transacties verwerkt.
Daarnaast, als ik iets van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening overmaak (beiden Rabo), staat het meteen op. Op diezelfde zondag...
Maak je geen zorgen. Komt goed.wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 07:59:
Hmm, ik begin me nu toch zorgen te maken over de betrouwbaarheid van Moneyou...
In ieder geval twee tips voor de volgende keer:
- niet op vrijdag overmaken, duurt altijd langer voordat het zichtbaar is.
- De eerste keer een klein bedrag overmaken zodat je het 'systeem' kan testen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
en dit doe je al automatisch bij MoneYou omdat je een identificatiestorting moet doen alvorens je de rekening kan gebruiken.ZeRoC00L schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:58:
[...]
- De eerste keer een klein bedrag overmaken zodat je het 'systeem' kan testen.
Ja, wat is daar eigenlijk het nut van? Ik bedoel, je geeft ook het nummer van je identiteitsbewijs al, dat moet toch in principe voldoende informatie zijn om te bevestigen dat degene is wie hij zegt te zijn? Wat voegt zo'n overboeking dan eigenlijk nog toe?sverzijl schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:31:
[...]
en dit doe je al automatisch bij MoneYou omdat je een identificatiestorting moet doen alvorens je de rekening kan gebruiken.
Virussen? Scan ze hier!
Dubbele check.wildhagen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:34:
[...]
Ja, wat is daar eigenlijk het nut van? Ik bedoel, je geeft ook het nummer van je identiteitsbewijs al, dat moet toch in principe voldoende informatie zijn om te bevestigen dat degene is wie hij zegt te zijn? Wat voegt zo'n overboeking dan eigenlijk nog toe?
Stel dat ik jouw paspoortnummer eens een keertje heb gezien (wel eens een kopietje ergens voor gemaakt en ingeleverd?) dan kan ik op jouw naam een rekening openen. Is niet zo erg zou je denken, maar als ik een fake tegenrekening eraan koppel met allemaal zwart geld, dan begint het al wat minder leuk te worden.
Door de check op de overboeking zou ik minimaal ook een betaalrekening op jouw naam moeten hebben geopend...en dat wordt dan al een stuk ingewikkelder om te kunnen doen...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ik wacht al sinds 23-3 op de gegevens voor de identificatiestorting die ik moet doen bij ATB.The_Sukkel schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:41:
[...]
Dubbele check.
Stel dat ik jouw paspoortnummer eens een keertje heb gezien (wel eens een kopietje ergens voor gemaakt en ingeleverd?) dan kan ik op jouw naam een rekening openen. Is niet zo erg zou je denken, maar als ik een fake tegenrekening eraan koppel met allemaal zwart geld, dan begint het al wat minder leuk te worden.
Door de check op de overboeking zou ik minimaal ook een betaalrekening op jouw naam moeten hebben geopend...en dat wordt dan al een stuk ingewikkelder om te kunnen doen...
Verwijderd
Vorige week dinsdag aangemeld bij MoneYou, woensdag de bevestiging met inloggegevens, donderdagochtend de eerste 100 euro overgemaakt vanaf mijn Rabobank betaalrekening en dezelfde middag stond het er al op en werd er zelfs al rente over berekend! Erg snel en goed geregeld!
Ok, daar heb je idd wel een goed punt ja, had ik nog niet aan gedacht.The_Sukkel schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:41:
[...]
Dubbele check.
Inmiddels staat het bedrag er gelukkig op. Vanmiddag om 16:30 na thuiskomst gekeken, toen stond er nog niets op. Vijf minuten geleden nogmaals gekeken, en nu is het gearriveerd
Virussen? Scan ze hier!
Als ik in het weekend geld overboek staat het er na het weekend pas op.wildhagen schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:36:
[...]
Ok, daar heb je idd wel een goed punt ja, had ik nog niet aan gedacht.
Inmiddels staat het bedrag er gelukkig op. Vanmiddag om 16:30 na thuiskomst gekeken, toen stond er nog niets op. Vijf minuten geleden nogmaals gekeken, en nu is het gearriveerd
Doe ik het op maandagochtend is de kans vrij groot dat het dezelfde middag nog op de andere rekening staat.
Als ik geld overboekte van mijn spaarrekening bij de rabobank naar mijn betaalrekening van de rabobank staat het er gelijk op inderdaad.. maar dat is niet zo heel gek lijkt me;)
Kortom MoneYou bevalt me op dit moment nog uitstekend
[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 31-03-2009 12:32 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik was één dag te vroeg.LuPo schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:11:
[...]
Ik wacht al sinds 23-3 op de gegevens voor de identificatiestorting die ik moet doen bij ATB.Ga denk ik vandaag maar eens even bellen wanneer ze denken dat mijn rekening geopend gaat worden.
Sowieso schrijf je zo!
Ja, het heeft zin over te stappen. De rente bouw je inderdaad langzaam op, maar het percentage niet, dat is gewoon constant. Dus als je switcht dan krijg je gewoon je opgebouwde rente van Aegon tot dat moment en vanaf dan ontvang je een hogere rente over je tegoed voor de rest van het jaar.nadroJ schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:36:
Situatie: Ik zit al járen bij Aegon Spaarcomfort. Ik heb daar nu redelijk wat spaargeld staan waar ik best wat rente over vang. Nu is de spaarrente ook daar weer gedaald (mrt 4,5 -> 4,25, april 4,25 -> 4,00). Heeft het zin om over te stappen op een andere spaarrekening? Ik heb het gevoel van niet, want volgens mij niet want de rente moet je weer langzaam maar zeker opbouwen. Ik denk dat de rente bij de Aegon Spaarcomfort rekening hoger is dan de rente die ik op een andere rekening krijg. Hoe reken je dat uit of heeft iemand hier ervaring mee?
Concreet: je hebt 100.000 euro. Die zet je de eerste drie maanden vast tegen 4% en de rest van het jaar tegen 5%. Dan ontvang je aan rente:
( (100.000/100)*4(3/12) ) + ( (100.000/100)*5(9/12) ) = 4757,92 euro. Als je bij je eerste bank was gebleven had je maar 4000 euro rente gekregen. Nu heb je dus bijna 758 euro meer gekregen!
Altijd de de moeite waard dus, behalve als je een speciale bonusrente-regeling hebt o.i.d. Bekijk dan eerst de voorwaarden.
En vermijdt dergelijke rekeningen bij voorkeur voor nieuw af te sluiten rekeningen.Cadezo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:10:
Altijd de de moeite waard dus, behalve als je een speciale bonusrente-regeling hebt o.i.d. Bekijk dan eerst de voorwaarden.
Ik zie net dat ze de opgebouwde rente vanaf 4-2-2009 (toen de rekening is geopend hebben gestort)
Ik gok per kwartaal
[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 01-04-2009 15:24 ]
Per kwartaal.sjorremans schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:23:
Per hoeveel maanden maakt Moneyou de opgebouwde rente over?
Ik zie net dat ze de opgebouwde rente vanaf 4-2-2009 (toen de rekening is geopend hebben gestort)
Ik gok per kwartaal
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Maar goed, je moet het vooral zelf even bekijken, en met 100.000 euro zou ik verder kijken dan een spaarrekening....
Dus tot ziens grootbanken, welkom moneyou (al is het onderdeel van ABN AMRO natuurlijk)
Het korte moment dat wij allemaal even van mooie rentes konden genieten is nu definitief afgelopen. De andere banken zullen natuurlijk snel volgen. Allemaal maar weer aan het beleggen?Geachte relatie,
Zoals u ongetwijfeld bekend zijn recent wederom de rentetarieven, mede onder invloed van geldmarktontwikkelingen, door vele aanbieders van spaarrekeningen verlaagd. In lijn met deze trend wijzigt Amsterdam Trade Bank N.V. haar rentetarieven.
Rentewijziging ATB Internet Spaarrekening
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van maandag 20 april 2009 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar: 3,75% (was 4,25%)
Rentewijziging ATB Internet Spaardeposito`s
Eveneens op maandag 20 april 2009 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor nieuwe Internet Spaardeposito's als volgt wijzigen:
Huidige tarieven * Nieuwe tarieven per 20-04-2009 *
3 maanden vast
4,25 %
3,75 %
6 maanden vast
4,50 %
3,75 %
9 maanden vast
4,60 %
3,75 %
1 jaar vast
5,10 %
4,25 %
2 jaar vast
5,25 %
4,50 %
3 jaar vast
5,30 %
5,00 %
4 jaar vast
5,35 %
5,00 %
5 jaar vast
5,45 %
5,00 %
Maar 3,75 procent is nog altijd een heel stuk meer dan de traditionele banken, dus zo slecht zit je nog steeds niet lijkt me. Beleggen kan je idd meer opleveren, maar is ook riskant.
Ik blijf iig voorlopig bij Moneyou, die zitten nog steeds op 4.5 procent.
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij krijg ik bij ING toch ook altijd nog steeds 3,75%.wildhagen schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:02:
Maar 3,75 procent is nog altijd een heel stuk meer dan de traditionele banken, dus zo slecht zit je nog steeds niet lijkt me.
Dat kan natuurlijk ook nog wel veranderen, maar goed.
Volgens deze site betaalt ING anders maar max 2.5 procent rente?M a r c o schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:10:
[...]
Volgens mij krijg ik bij ING toch ook altijd nog steeds 3,75%.
Dat kan natuurlijk ook nog wel veranderen, maar goed.
Althans, bij de rekeningen zonder beperkende voorwaarden (als minimum/maximum-inleg, maximumsaldo etc).
Virussen? Scan ze hier!
het gaat om de toprekening.
Er zijn daar wel voorwaarden, maar die zijn vrij gering.
- je moet minimaal 5000 euro erop zetten
- of je moet een hypotheek bij de ING/postbank hebben
- of je moet je inkomen op je ING rekening laten storten
Je hoeft slechts aan 1 van deze 3 voorwaarden te voldoen.
je hebt ook nog een profijtrekening (4,5%) maar daar moet je al 50k voor hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door M a r c o op 15-04-2009 14:29 ]
Lang leve de deposito's imo; ik krijg nog wel een aantal jaar een mooie renteBrons schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:54:
[...]
Het korte moment dat wij allemaal even van mooie rentes konden genieten is nu definitief afgelopen. De andere banken zullen natuurlijk snel volgen. Allemaal maar weer aan het beleggen?
Ik heb (gelukkig) ook een aantal depositos afgesloten. Op dat gebied ben ik er blij met ATB: ze geven je de kans om deposito's met een hoger percentage af te sluiten na de aankondiging en ze betalen per maand uit. Jammer genoeg zal het geld wat ik gewoon liquide heb te weinig/minder opleveren.Hielko schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:46:
[...]
Lang leve de deposito's imo; ik krijg nog wel een aantal jaar een mooie rente
Het zou mij trouwens niet verbazen als de rente nog lager gaat. De ECB rente staat nu op 1,25%.
Zelf vind ik dat ook ideaal, maar waarom ze het eigenlijk doen vraag ik me af. Ze ondermijnen in principe hun eigen rentewijzigingen, die ze naar ik aanneem niet voor de grap uitvoeren.Brons schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:19:
[...]
Ik heb (gelukkig) ook een aantal depositos afgesloten. Op dat gebied ben ik er blij met ATB: ze geven je de kans om deposito's met een hoger percentage af te sluiten na de aankondiging en ze betalen per maand uit. Jammer genoeg zal het geld wat ik gewoon liquide heb te weinig/minder opleveren.
Dat snap ik zowiezo niet. Waarom zouden banken uberhaupt meer dan 1,25% rente betalen aan klanten als ze het geld goedkoper kunnen lenen; wat mis ik hier?Het zou mij trouwens niet verbazen als de rente nog lager gaat. De ECB rente staat nu op 1,25%.
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 15-04-2009 17:24 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Heb bij ATB en NIBC wel wat vast staan nog tegen wat hogere percentages (5 tot 5.9%), maar helaas voor vrij korte duur terwijl ik het best langer kan missen.
NIBC zal ook wel weer snel volgen.. deden ze bij de vorige rentewijzigingen van ATB ook in elk geval. Zoniet dan is het verschil wel flink...
Mwah het heeft natuurlijk een dubbel effect. Er zullen ook best mensen zijn die nu even snel nog een deposito afsluiten tegen het oude tarief, terwijl ze dat anders misschien niet gedaan hadden. Heb ik bij de vorige wijziging ook gedaan bijvoorbeeld...Hielko schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:27:
[...]
Zelf vind ik dat ook ideaal, maar waarom ze het eigenlijk doen vraag ik me af. Ze ondermijnen in principe hun eigen rentewijzigingen, die ze naar ik aanneem niet voor de grap uitvoeren.
[ Voor 63% gewijzigd door Xtuv op 15-04-2009 20:03 ]
Verwijderd
lang vast zetten heeft ook een risico. Als de crisis morgen voorbij is dan ontstaat er een giga inflatie door al dat gedrukte geld van die yanks, dat wil je niet weten. Rente gaat dan zo richting de 10-15%.Hielko schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:46:
[...]
Lang leve de deposito's imo; ik krijg nog wel een aantal jaar een mooie rente
Bij de meeste deposito's kun je in dat geval toch je geld opnemen tegen een boete van rond de 1 tot 1.25% per niet volgemaakt jaar. Maar die is lager dan de 10-15% die je in jouw voorbeeld kunt krijgen voor een nieuwe deposito.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:32:
[...]
lang vast zetten heeft ook een risico. Als de crisis morgen voorbij is dan ontstaat er een giga inflatie door al dat gedrukte geld van die yanks, dat wil je niet weten. Rente gaat dan zo richting de 10-15%.
Dat zijn overigens wel erg hoge percentages, maar ik sluit niets uit. Verder wil ik hier in dit topic niet op ingaan, dat is meer iets voor
De dag dat de dollar valt...
[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 16-04-2009 11:20 ]
Dat laatste zie ik zo snel nog niet gebeuren, maar tuurlijk neem je met een deposito wel het risico dat de rente verder stijgt na het afsluiten van deze. Geen enkele investering is perfect.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:32:
[...]
lang vast zetten heeft ook een risico. Als de crisis morgen voorbij is dan ontstaat er een giga inflatie door al dat gedrukte geld van die yanks, dat wil je niet weten. Rente gaat dan zo richting de 10-15%.
Maar dit lag natuurlijk wel in de lijn der verwachtingen. Jammer dat mijn huidige deposito pas 1 juni vrij komt. Daar staat zo ongeveer al mijn spaargeld. en anders had ik het nu nog mooi even vast kunnen zetten voor 1 jaar ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 16-04-2009 08:49 ]
Van 3,75% nu naar 3,50%.
Een overstap naar MoneYou bijv wordt steeds interessanter...
In navolging van de ontwikkelingen op de financiële markten, zal Akbank N.V. per 20 april 2009 de rentepercentages van de AK Spaarproducten aanpassen.
AK Spaarrekeningen
- AK Internet Spaarrekening: 3,75%* (voorheen 4,00%)
- AK Internet Plus Spaarrekening: 3,50%* (voorheen 3,75%)
- AK Spaarrekening: 3,50%* (voorheen 3,75%)
- AK Plus Spaarrekening: 3,45%* (voorheen 3,70%)
* Rentewijzigingen voorbehouden. Het rentepercentage is effectief op jaarbasis en kan dagelijks variëren.
Elect a clown, expect a circus.
Blij dat ik daar maar heel weinig meer heb staan...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Je moet het maar met zekerheid kunnen missen.Robkazoe schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:52:
Ik heb bij ATB ook nog even een smak geld in een deposito voor een jaar gestopt. 5,1 procent is nog steeds niet slecht.
Ik mis even de je vraag? Staat erg veel info in die niet echt relevant is voor dit topicRobkazoe schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:14:
Ik woon nog thuis bij mijn moeder. Heb een deposito nog 1,5 jaar lopen voor 5,15 procent en nu dus nog eentje voor een jaar met 5,1 procent rente. Na die periode hoop ik een huis te kunnen kopen. Vaste kosten zijn dus laag terwijl ik best aardig verdien.
[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 17-04-2009 15:26 . Reden: antwoord van hlpdsk gelezen ]
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Afhankelijk van het doel of de reden (eigen huis kopen, werkloos raken, etc.) en de bank (sommige wel, sommige niet) kan je kosteloos je deposito opnemenVerwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:25:
Het is een antwoord op mijn post. Ik had ook wel wat centen vast willen zetten op een deposito tegen 5,5% maar ik weet niet wanneer ik het geld nodig heb en als ik het nodig heb dan moet ik er bij kunnen zonder boetes en meteen. Dus dan blijft alleen een spaarrekening over en dus ook de variabele rente.
onder voorwaarde dat je bij diezelfde bank een hypotheek neemt?RemcoDelft schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:16:
[...]
Afhankelijk van het doel of de reden (eigen huis kopen, werkloos raken, etc.) en de bank (sommige wel, sommige niet) kan je kosteloos je deposito opnemen
Kan ook bij banken die geen hypotheek aanbieden, dus dan ga je gewoon daar heen...M a r c o schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:27:
[...]
onder voorwaarde dat je bij diezelfde bank een hypotheek neemt?
ik twijfel toch steeds meer over credit europe, ratings zijn sterk verlaagd (zelfs onder nibc nu) en zelf wacht ik bv al 2 weken op pin inlogcode? lijkt een beetje een zootje daaroOlaf van der Spek schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:01:
Credit Europe biedt nu nog 5,25% voor 3 jaar, maar dat geldt slechts tot 7 mei.
Die pincode duurde bij mij ook lang, uit kostenbesparing hebben ze de uitgifte daarvan in Duitsland ondergebracht en dat komt de snelheid niet ten goede.xxxMaverick schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:15:
[...]
ik twijfel toch steeds meer over credit europe, ratings zijn sterk verlaagd (zelfs onder nibc nu) en zelf wacht ik bv al 2 weken op pin inlogcode? lijkt een beetje een zootje daaro
Als je bang bent dat je te laat bent voor een deposito tegen de huidige tarieven dan kan je ook ff een belletje geven, dan wordt er alvast vastgelegd dat je tegen de nu geldende tarieven een deposito wil afsluiten. Op die manier heb ik het ook bij de vorige rentewijziging gedaan omdat mijn pincode nog niet binnen was.
Ik heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Het enige irritante is dat het niet (meer) mogelijk is de automatische verlenging van deposito's online te annuleren.xxxMaverick schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:15:
ik twijfel toch steeds meer over credit europe, ratings zijn sterk verlaagd (zelfs onder nibc nu) en zelf wacht ik bv al 2 weken op pin inlogcode? lijkt een beetje een zootje daaro
vanuit duitsland? tsss dan vraag je eromSempy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:39:
[...]
Die pincode duurde bij mij ook lang, uit kostenbesparing hebben ze de uitgifte daarvan in Duitsland ondergebracht en dat komt de snelheid niet ten goede.
Als je bang bent dat je te laat bent voor een deposito tegen de huidige tarieven dan kan je ook ff een belletje geven, dan wordt er alvast vastgelegd dat je tegen de nu geldende tarieven een deposito wil afsluiten. Op die manier heb ik het ook bij de vorige rentewijziging gedaan omdat mijn pincode nog niet binnen was.

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Of het geld tijdelijk op de vrij-opneembare spaarrekening van ATB laten staan (op dit moment 3,75%), en wachten tot de deposito's weer gaan stijgen. Of een nieuwe (éénjarige)deposito nemen à 4,25% en dan volgend jaar maar weer zien. Het zou een beetje jammer zijn als over drie maanden de deposito's weer gaan stijgen namelijk.
Overigens snap ik dat jullie het misschien ook niet weten hoor. Maar ik dacht dat er misschien wel wat oudere mensen zijn die de daling van deposito's al een keertje meegemaakt hebben.
de trend zijn verdere dalingen. Ik zou zeker dat jaar vast pakken op dit moment, die rentes gaan echt niet stijgen op korte termijn hoorLuPo schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:55:
Ik zit nu alweer een maandje of wat bij ATB. Helaas dat de deposito's juist nú naar beneden zijn gegaan. Vanaf 1 juni komt mijn (éénjarige)deposito namelijk vrij en ik wilde het geld juist vast gaan zetten bij ATB tegen 5,1%.![]()
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Of het geld tijdelijk op de vrij-opneembare spaarrekening van ATB laten staan (op dit moment 3,75%), en wachten tot de deposito's weer gaan stijgen. Of een nieuwe (éénjarige)deposito nemen à 4,25% en dan volgend jaar maar weer zien. Het zou een beetje jammer zijn als over drie maanden de deposito's weer gaan stijgen namelijk.
Overigens snap ik dat jullie het misschien ook niet weten hoor. Maar ik dacht dat er misschien wel wat oudere mensen zijn die de daling van deposito's al een keertje meegemaakt hebben.
Oké, dan denk ik dat ik het inderdaad weer vast ga zetten. Ik ging er zelf eigenlijk ook al van uit dat het niet opeens zou gaan stijgen hoor. Niet zolang de ECB de rente zo belachelijk laag heeft gesteld.xxxMaverick schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:33:
[...]
de trend zijn verdere dalingen. Ik zou zeker dat jaar vast pakken op dit moment, die rentes gaan echt niet stijgen op korte termijn hoor

Het kan ons niet hard genoeg dalen de komende weken, binnenkort moeten we namelijk weer een nieuwe rentevaste periode voor de hypotheek afspreken! En aangezien ik meer geleend heb, dan ik spaargeld heb...LuPo schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:01:
[...]
Oké, dan denk ik dat ik het inderdaad weer vast ga zetten. Ik ging er zelf eigenlijk ook al van uit dat het niet opeens zou gaan stijgen hoor. Niet zolang de ECB de rente zo belachelijk laag heeft gesteld.Wat ik overigens wel snap, maar dat komt mij nu niet zo goed uit!
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zelf heb ik een tweetal keuzedeposito's bij SNS bank. Nu had ik al eens iets gelezen over banken die deze zonder tegenbericht automatisch verlengen met dezelfde termijn. Toen heb ik de voorwaarden er een bijgepakt (SNS voorwaarden keuzedeposito).
Daar staat dus ook in dat je uiterlijk een week voor afloop van de termijn moet doorgeven wat er bij vrijkomen met het geld gaat gebeuren. Als je niets laat weten wordt de overeenkomst automatisch verlengd (artikel 3.3 en 3.4)
Dat ligt er maar net aan. Bij de rabo worden wij keurig gebeld, het staat zelfs vermeld in het overzicht wat er moet gebeuren na afloop: "Nog afspreken".Henk007 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:42:
Voor de mensen die geld in deposito's hebben staan even een extra let-op:
Zelf heb ik een tweetal keuzedeposito's bij SNS bank. Nu had ik al eens iets gelezen over banken die deze zonder tegenbericht automatisch verlengen met dezelfde termijn. Toen heb ik de voorwaarden er een bijgepakt (SNS voorwaarden keuzedeposito).
Daar staat dus ook in dat je uiterlijk een week voor afloop van de termijn moet doorgeven wat er bij vrijkomen met het geld gaat gebeuren. Als je niets laat weten wordt de overeenkomst automatisch verlengd (artikel 3.3 en 3.4)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Bij Credit Europe kun je dat tot twee weken na het aflopen van de termijn doen. Gewoon voor de zekerheid ruim van te voren alles op niet-verlengen laten zetten.Henk007 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:42:
Wanneer zouden de rentes weer boven de 5,25% komen?
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-04-2009 09:59 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Bij AT Bank is automatische verlenging niet aan de orde.Henk007 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:42:
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
nou, waarom zou je dan in vredesnaam daar een rekening aanhouden?Rudedadude schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:03:
Ik zag op de site van Credit europe staan dat de reguliere spaarrentes naar de 3,5% gaan... (met een iets hogere rente voor klanten die al wat langer daar een rekening hebben)...

Die rekeningen bij abn-amro a 3,75% zijn wel met voorwaarden, dus dat is enigzins appels met peren vergelijken.xxxMaverick schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:08:
[...]
nou, waarom zou je dan in vredesnaam daar een rekening aanhouden?zelfs abn amro heeft rekeningen met 3,75% rente......Tja, ik zit nog bij moneyou en NIBC nu. Credit europe deed 4 weken om mijn pincode toe te sturen en als de rente naar 3,5% gaat heeft dat ook geen zin meer......Ik ga nog even wat in deposito's gieten denk ik........
Overigens gaan de rentes over de hele lijn naar beneden, vandaag CED en morgen weer een ander. Deposito's zijn momenteel denk ik de enige optie om je geld voor de middellange termijn tegen een redelijk rendement vast te zetten. Het begint nu zelfs aantrekkelijk te worden om m'n spaargeld in de polis van hypotheek te storten.
Ik heb zelf ook een deposito bij de Rabobank en daar staat inderdaad bij mij ook "Nog afspreken". Wel netjes imo, maar mocht je dus een andere bank hebben dan moet je wel opletten.Mistraller schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:30:
[...]
Dat ligt er maar net aan. Bij de rabo worden wij keurig gebeld, het staat zelfs vermeld in het overzicht wat er moet gebeuren na afloop: "Nog afspreken".
Wel goed dat Henk007 dat even meld lijkt me; voor de mensen die dat bij hun bank nog niet wisten.
Omdat tot voor kort Credit Europe de hoogste rente hadxxxMaverick schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:08:
[...]
nou, waarom zou je dan in vredesnaam daar een rekening aanhouden?zelfs abn amro heeft rekeningen met 3,75% rente......Tja, ik zit nog bij moneyou en NIBC nu. Credit europe deed 4 weken om mijn pincode toe te sturen en als de rente naar 3,5% gaat heeft dat ook geen zin meer......Ik ga nog even wat in deposito's gieten denk ik........

Heb je zelf al gekeken hoe je aan die 3,75% moet voldoen?
Waarom? Omdat het kan!!
Naja, volgens mij staan ze al een tijdje op 4 en heb je dus nog alternatieven.Lolhozer schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:25:
[...]
Omdat tot voor kort Credit Europe de hoogste rente had![]()
![]()
Heb je zelf al gekeken hoe je aan die 3,75% moet voldoen?
En tuurljk moet je het saldo minimaal 3 maanden laten staan bij abn amro. Maar ben je het niet met me eens dat het verschil nu wel rare vormen aan gaat nemen? vage buitenlandse bank (jaja officieel 100% nederlands, maar wel onderdeel van) tegen een bank als ABN AMRO?
Tsja... werd na het door ATB verlagen op 15-4 ook geroepen dat MY "snel" zou volgen.. nu, twee weken later, zitten ze nog steeds onverminderd op 4.5 procent, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen allemaal.Brons schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:27:
Ik heb een rekening aangemaakt bij Moneyou. 4,5% vs de 3,75% van ATB is een groot genoeg verschil. Al zal moneyou snel volgens natuurlijk.
Virussen? Scan ze hier!
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Niet zomaar 3 maanden, maar precies een kwartaal. En minimaal 20 000 euro, toch?xxxMaverick schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:41:
En tuurljk moet je het saldo minimaal 3 maanden laten staan bij abn amro.
Idd, voor de internetJaar spaarrekening moet je het t/m 31 december laten staan voor 3,75%, voor de InternetMaand spaarrekening een hele kalendermaand voor 3%. Doe je dit niet, dan ontvang je toch nog een rendement van welgeteld 1 hele procent.Olaf van der Spek schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:19:
[...]
Niet zomaar 3 maanden, maar precies een kwartaal. En minimaal 20 000 euro, toch?
Is idd nagenoeg vergelijkbaar met de spaarrekening van een Credit Europe, afgezien van het feit dat deze geen minimale inleg of inlegduur hebben voor hun rekening.(NOT)
Waarom? Omdat het kan!!
tja, onder de 20.000 euro heeft het voor die rente verschillen zowieso al weinig nut om over te stappen. Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat we hier over hogere bedragen praten. Over de termijn heb je gelijk, maar ABN AMRO heeft ook een direct opneembare voor 3,5%.Lolhozer schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:30:
[...]
I
Is idd nagenoeg vergelijkbaar met de spaarrekening van een Credit Europe, afgezien van het feit dat deze geen minimale inleg of inlegduur hebben voor hun rekening.(NOT)
Nogmaals, het gaat hier dus om een prijstunter met zeer slechte ratings (CE) tegen een stabiele staatsbank. Dan verwacht ik nu eenmaal een hogere % verschil maarja, zal wel aan mij liggen dan
Het garantiestelsel zorgt er echter voor dat de rating voor een spaarder minder belangrijk is.xxxMaverick schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:35:
[...]
tja, onder de 20.000 euro heeft het voor die rente verschillen zowieso al weinig nut om over te stappen. Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat we hier over hogere bedragen praten. Over de termijn heb je gelijk, maar ABN AMRO heeft ook een direct opneembare voor 3,5%.
Nogmaals, het gaat hier dus om een prijstunter met zeer slechte ratings (CE) tegen een stabiele staatsbank. Dan verwacht ik nu eenmaal een hogere % verschil maarja, zal wel aan mij liggen dan
SNS Plussparen
De rente is momenteel 4,5%
Eens met Brons.xxxMaverick schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:35:
[...]
tja, onder de 20.000 euro heeft het voor die rente verschillen zowieso al weinig nut om over te stappen. Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat we hier over hogere bedragen praten. Over de termijn heb je gelijk, maar ABN AMRO heeft ook een direct opneembare voor 3,5%.
Misschien is CE z'n balans aan het verkleinen en kunnen ze toe met minder spaargeld. Door de rentevergoeding omlaag te brengen gaat de kostenkant met enorme verhoudingen omlaag terwijl de uitstaande leningen nog het oude percentage opbrengen waardoor de marge toeneemt. Risico is uiteraard dat teveel spaarders het geld terugtrekken maar dat is te managen. Maargoed, dit is puur speculatie.
Moneyou zit vziw in een compleet andere markt dan CE: consumentenhypotheken vs. bedrijfsleningen
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 28-04-2009 08:13 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Daar ben ik het niet mee eens. Als je het hebt over een bedrag van 6000 euro (voor veel mensen een stuk bereikbaarder, en het rekent nu even makkelijk), dan scheelt dat aan rente (bij 1% verschil) al 5 euro per maand. Dat vind je niet belangrijk, maar intussen wel het allergoedkoopste telefoonabonnement uitzoeken? (Dit is niet persoonlijk gericht, want er zijn echt erg veel mensen die hetzelfde redeneren als jij.)xxxMaverick schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:35:
tja, onder de 20.000 euro heeft het voor die rente verschillen zowieso al weinig nut om over te stappen. Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat we hier over hogere bedragen praten.
Waar voor mij het grote verschil zit is in het rente-op-rente effect. Veel mensen hebben slapende spaarrekeningen: ze hebben geld opzij gezet 'voor later' of voor 'als het nodig is'. Dat blijft dan vrolijk 20 jaar op zo'n rekening staan.
6000 euro na 20 jaar: (hier berekend)
- bij 3% rente: 10.837 euro
- bij 4% rente: 13.147 euro
Verschil: 2.310 euro. Het enige wat je daarvoor hoefde te doen is eens in de paar jaar kijken of je nog steeds bij de goede bank zit. En dat zonder dat je 20.000 euro op de bank hebt staan.
Dit is toch niet compleet nieuw? Ik dacht dat ik even gek aan het worden was maar lang leve de search: Robkazoe in "Lage spaarrente, alternatieven?"Henk007 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:32:
Voor mensen die meer dan 10k€ willen sparen heeft SNS sinds kort Plussparen. Behalve dat het saldo minimaal € 10.000 moet bedragen, zijn er verder geen voorwaarden.
SNS Plussparen
De rente is momenteel 4,5%
Het verbaast me dat ze de tarieven nog niet omlaag hebben gegooid. Ziet eruit als een mooi alternatief maar het rentebeleid bij SNS schijnt niet altijd hoog te zijn.
1) In principe klopt je berekening. Even paar opmerkingen: verschil tussen bv CE en ABN is nu 0,025% in voordeel AA.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:08:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Als je het hebt over een bedrag van 6000 euro (voor veel mensen een stuk bereikbaarder, en het rekent nu even makkelijk), dan scheelt dat aan rente (bij 1% verschil) al 5 euro per maand. Dat vind je niet belangrijk, maar intussen wel het allergoedkoopste telefoonabonnement uitzoeken? (Dit is niet persoonlijk gericht, want er zijn echt erg veel mensen die hetzelfde redeneren als jij.)
Waar voor mij het grote verschil zit is in het rente-op-rente effect. Veel mensen hebben slapende spaarrekeningen: ze hebben geld opzij gezet 'voor later' of voor 'als het nodig is'. Dat blijft dan vrolijk 20 jaar op zo'n rekening staan.
6000 euro na 20 jaar: (hier berekend)
- bij 3% rente: 10.837 euro
- bij 4% rente: 13.147 euro
Verschil: 2.310 euro. Het enige wat je daarvoor hoefde te doen is eens in de paar jaar kijken of je nog steeds bij de goede bank zit. En dat zonder dat je 20.000 euro op de bank hebt staan.
2) Met overboeken naar andere banken verlies je ook continue rentedagen. Indien er een bank opvalt (reeele kans met banken als CE en NIBC) ben je weer paar maanden kwijt voordat je het geld terug hebt.
Je hebt dus helemaal gelijk, maar eigelijk is het alleen maar interessant met bv een procentpunt verschil. Op dit moment bieden de grootbanken bijna gelijkwaarde (of betere) rentes dan kleine vage, slechte kredietrating banken als CE
0,25% neem ik aan? Bestaande klanten hebben trouwens 3,75% bij CE.xxxMaverick schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:17:
1) In principe klopt je berekening. Even paar opmerkingen: verschil tussen bv CE en ABN is nu 0,025% in voordeel AA.
Dat klopt, maar het is natuurlijk de vraag hoe lang die banken hun rente zo hoog houden. Ook zijn er altijd nog termijndeposito's.Je hebt dus helemaal gelijk, maar eigelijk is het alleen maar interessant met bv een procentpunt verschil. Op dit moment bieden de grootbanken bijna gelijkwaarde (of betere) rentes dan kleine vage, slechte kredietrating banken als CE
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-04-2009 21:51 ]
Verwijderd
Voor iedere keer dat je omboekt naar een andere bank moet je 0,1% renteverlies rekenen voor een jaar. Daarom zei ik ook 'eens in de paar jaar'. Als er een bank omvalt dan is dat inderdaad knap vervelend, maar feit blijft dat er in Nederland erg weinig banken omvallen (Fortis en ABN zijn gered, dus niet omgevallen).xxxMaverick schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:17:
1) In principe klopt je berekening. Even paar opmerkingen: verschil tussen bv CE en ABN is nu 0,025% in voordeel AA.
2) Met overboeken naar andere banken verlies je ook continue rentedagen. Indien er een bank opvalt (reeele kans met banken als CE en NIBC) ben je weer paar maanden kwijt voordat je het geld terug hebt.
Je hebt dus helemaal gelijk, maar eigelijk is het alleen maar interessant met bv een procentpunt verschil. Op dit moment bieden de grootbanken bijna gelijkwaarde (of betere) rentes dan kleine vage, slechte kredietrating banken als CE
Behalve verstand speelt ook emotie mee bij geldzaken. Dus als jij je fijner voelt bij een grootbank dan moet je daar vooral je geld stallen.
Overigens: CBS heeft gisteren gepubliceerd dat een huishouden gemiddeld 7600 euro op een internetrekening heeft staan. Dan zat ik er met mijn 6000 niet eens zo ver vandaan
dan toch maar op naar moneyou
Verwijderd
Situatie:
Vorige week is mijn korte termijn deposito vrijgekomen. Dat was mooi snel ff cashen, maar tegenwoordig zijn de rentes daarop dramatisch laag as you know...
Anyhoe, wat moest ik doen met mn geld???
Ik ben een trouwe Rabobank klant met een InternetBonus rekening, nou, van die 2,7% wordt ik niet echt warm...
Toevallig kwamen deze week ook groenobligaties vrij, dus heb ik de helft van mn deposito daar in gestopt zodat ik net boven de grens zit voor InternetLoyaal sparen, alleen daar is ook nog maar 3,6% op en het lijkt wel of elke week de rentes dalen... InternetLoyaal is officieel nog niet geopend, maar de brief ligt klaar om dat te doen.
Rentes op de Groenobligaties zijn nou ook niet echt spetterend om te noemen (1,8% voor 3 jaar, maar dan komt hier nog een heffingskorting overheen van 1,3% en daarnaast geen 1,2% belasting betalen
Ik las net een paar post boven me dat SNS plussparen 4,5% geeft, das natuurlijk veul meer dan Rabo! Maar toen ik doorklikte zag ik dat dit alweer gedaald was tot 4,25...
Dat zet me gelijk aan het twijfelen he? Wil op zich wel die rente, maar wat als het binnen no time (dit jaar) op de zelfde hoogte zit als dat van de Rabo? Dat schiet natuurlijk voor geen donder op, en heb geen zin om overal een rekening te openen en dan weer sluiten, over gooien... pfft... Je moet er wat voor over hebben
Wat me wel op valt bdw is dat ik bij de SNS voor het eerst een spaarrekening zie zonder 'opneemrente', dat was vroeger namelijk wel zo wat me een beetje tegen keerde voor SNS. Daarom vraag ik me ook af wat het addertje onder het gras is en hoe snel die rentes zullen dalen...
Topic for me to watch
Dit topic is gesloten.