NIBC is een nederlandse bank en valt dus onder de 'garantie' . Je kan er mijns inziens wel een rekening openen. Wel raadzaam is om een keer per half jaar ofzo je rekening te beeindigen en meteen een nieuwe te openen ... simpelweg om de opgebouwde rente veilig te stellen ... want die rente valt d8 ik niet onder de garantie
Verwijderd
Er zijn ook banken die per kwartaal of zelfs per maand uitbetalen. Zodra het rentebedrag op je rekening staat, is het wel degelijk onderdeel van het garantiestelsel.
Opgebouwde (niet uitbetaalde) rente valt sowieso onder de garantieregeling tot het moment dat de garantieregeling van kracht verklaard wordt. Zie Icesave.
Er wordt geen rentevergoeding gegeven over de periode tussen het van kracht verklaren van de garantieregeling en de daadwerkelijke uitbetaling. Deze periode mag wettelijk echter max 3 maanden bedragen volgens mij.
Al met al maakt het niet uit of rente per kwartaal of jaarlijks wordt uitbetaald.
Er wordt geen rentevergoeding gegeven over de periode tussen het van kracht verklaren van de garantieregeling en de daadwerkelijke uitbetaling. Deze periode mag wettelijk echter max 3 maanden bedragen volgens mij.
Al met al maakt het niet uit of rente per kwartaal of jaarlijks wordt uitbetaald.
[ Voor 52% gewijzigd door Rukapul op 08-03-2009 11:41 ]
Klopt helemaal!Rukapul schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:39:
*zie boven*
Ik verwacht trouwens niet dat er binnen Nederland banken over de kop zullen gaan. De overheid trekt dan gewoon z'n geldinfuus verder open. Mochten er wel banken de mist in gaan, dan gaat Nederland zelf er achteraan, net als IJsland. Dus hoe dan ook, het maakt niet uit welke bank je kiest
Dat kwam ik net ook tegen:Rukapul schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:50:
Ook wel grappig dat ze de tier-1 ratio erbij halen. Zijn ze toch bijna even goed als Rabo met z'n 12.5%. Staar je trouwens niet blind op de AAA rating van Rabo, want Rabo behoort naar alle waarschijnlijkheid tot de top-15 tegenpartijen van AIG.
Enjoying Your Bailout Of Rabobank? How About Santander?
The Real Winners From The AIG Bailout
Ik ben klant van de ING (postbank)
Ik heb geen 2e rekening bij een andere bank maar wil mijn spaargeld wel graag ergens anders storten vanwege de relatief hogere rente's. Moet ik eerst klant worden van de nieuwe bank om daar geld te mogen sparen of kan ik daar een gratis spaarrekening openen om te genieten van de fors hogere rekening.
ING geeft mij 3,75% rente per maand een heel jaar lang (dacht dat ze het wouden verlagen naar 3,25) terwijl ik bij bijvoorbeeld OHRA het eerste half jaar 7% rente krijg en daarna 5% over het bedrag. (Moet nog goed uitzoeken wat de addertjes onder het gras zijn. Ik heb een paar jaar lang gespaard op mijn gewone spaarrekining, maar van die rente word je niet vrolijk. dus nu zoek ik een goede bank met een hoge spaarrente.
Ik heb geen 2e rekening bij een andere bank maar wil mijn spaargeld wel graag ergens anders storten vanwege de relatief hogere rente's. Moet ik eerst klant worden van de nieuwe bank om daar geld te mogen sparen of kan ik daar een gratis spaarrekening openen om te genieten van de fors hogere rekening.
ING geeft mij 3,75% rente per maand een heel jaar lang (dacht dat ze het wouden verlagen naar 3,25) terwijl ik bij bijvoorbeeld OHRA het eerste half jaar 7% rente krijg en daarna 5% over het bedrag. (Moet nog goed uitzoeken wat de addertjes onder het gras zijn. Ik heb een paar jaar lang gespaard op mijn gewone spaarrekining, maar van die rente word je niet vrolijk. dus nu zoek ik een goede bank met een hoge spaarrente.
Bij de grootbanken moet je over het algemeen een betaalrekening (met bijbehorende kosten) hebben om van een spaarrekening gebruik te kunnen maken, maar bij de pure spaarbanken of verzekeringsmaatschappijen kan over het algemeen direct en los een spaarrekening geopend worden. Gelukkig valt dat laatste samen met de partijen die de betere rentevergoedingen aanbieden.
Als je een betaalrekening hebt bij de ING (en dat ook blijft aanhouden), dan is dat voldoende om een spaarrekening bij een andere bank te kunnen openen. Je hoeft, voor zover ik weet, daarvoor geen nieuwe betaalrekening te openen bij die andere bank.Jeffrey88 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:40:
Ik ben klant van de ING (postbank)
Ik kon bijvoorbeeld alles online bij MoneYou regelen: het enige "bewijs" voor dat ik werkelijk ben wie ik zeg te zijn is in de vorm van het overschrijven van een eerste bedrag van je betaalrekening naar die nieuwe spaarrekening. Nadat ik 1 euro had overgeschreven, werd de rekening geactiveerd. Heel erg makkelijk dus!
Bij CEB (en ook DSB) was het bijna even gemakkelijk, maar daar moest ik iets uitprinten, ondertekenen en een kopie van mijn legitimatie opsturen. Pas na een tijdje (week of 2) werd de rekening geactiveerd. Bij MoneYou was alles binnen 2 dagen geregeld, zonder dat ik iets hoefde uit te printen of op te sturen.
[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 08-03-2009 17:16 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Bij OHRA kun je max. 250 euro per maand sparen, dus zo'n groot verschil levert die 7% niet op. Ze doen daarna 5%, dat is nog steeds een van de hoogste rentes momenteel.Jeffrey88 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:40:
Op www.spaarinformatie.nl zie je in 1x wie de hoogste rentes bieden.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
ooh 250 per maand.
Ik heb al een mooi startbedrag bij elkaar gesprokkeld die ik dan gelijk ik zijn geheel op de nieuwe bank wou storten. Als ik dan vanaf het begin moet beginnen dan loop ik voorlopig alleen maar verlies op. Kent iemand een bank waar ik mjin gehele gespaarde bedrag in een keer op kan zetten zonder een limiet van maandelijkse stortingen.
Ik woon nog thuis, dus kan nu nog een relatief groot gedeelte van mijn salaris maandelijks sparen voor later. ik zal het geld de komende 2 jaar niet hoeven aanraken, misschien dat ik geluk heb met een bank die me beloond door geld voor langere tijd vast te zetten.
Ik heb al een mooi startbedrag bij elkaar gesprokkeld die ik dan gelijk ik zijn geheel op de nieuwe bank wou storten. Als ik dan vanaf het begin moet beginnen dan loop ik voorlopig alleen maar verlies op. Kent iemand een bank waar ik mjin gehele gespaarde bedrag in een keer op kan zetten zonder een limiet van maandelijkse stortingen.
Ik woon nog thuis, dus kan nu nog een relatief groot gedeelte van mijn salaris maandelijks sparen voor later. ik zal het geld de komende 2 jaar niet hoeven aanraken, misschien dat ik geluk heb met een bank die me beloond door geld voor langere tijd vast te zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-03-2009 19:15 ]
Er zijn duizenden van dat soort banken. Het is juist uitzonderlijk als je maar een bepaald bedrag per maand mag storten.Jeffrey88 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:11:
Kent iemand een bank waar ik mjin gehele gespaarde bedrag in een keer op kan zetten zonder een limiet van maandelijkse stortingen.
Alle rekeningen van grote banken en veel rekeningen die hier besproken worden (NIBC, ATB, Moneyou etc.) kennen die beperking allemaal niet. Zie ook één van de tientallen spaarrekening vergelijkingsites. Oftewel: gewoon even zelf zoeken
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Bedankt. Ik zal geen vragen meer stellen, tenzij het echte hersenkrakers zijn.
Dat kan je bij veel banken eenvoudig doen, gewoon een deposito openen.Jeffrey88 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:11:
Bij CreditEurope kan je voor 2 jaar nog 5.5% rente pakken, maar dan moet je wel SNEL zijn want hij gaat omlaag.
Mijn favoriete overzichtje: http://forum.fok.nl/topic/1249434
2 jaar is wel erg lang, dan zou ik erg oppassen want in die periode gaat het deposito stelsel ook weer op de schopRemcoDelft schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:48:
[...]
Dat kan je bij veel banken eenvoudig doen, gewoon een deposito openen.
Bij CreditEurope kan je voor 2 jaar nog 5.5% rente pakken, maar dan moet je wel SNEL zijn want hij gaat omlaag.
Mijn favoriete overzichtje: http://forum.fok.nl/topic/1249434
Oh en niet vergeten om tijdig op te zeggen!
Zie hier...
http://www.geldenrecht.nl...et_niet_op_te_zeggen.html
Zie hier...
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Als ik het goed heb begrepen gaat het in september terug naar de oude regeling (20k per rekeninghouder en 90% over de volgende 20k) of er moet voor die tijd besloten worden om bij de europese richtlijn aan te sluiten (50k). Het veiligst blijf je dus binnen de marges van de oude regeling.xxxMaverick schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:16:
[...]
2 jaar is wel erg lang, dan zou ik erg oppassen want in die periode gaat het deposito stelsel ook weer op de schop
Overigens hanteert CED dat je moet opzeggen voor verloopdatum (of binnen 14 dagen nieuwe contract kostenloos laten ontbinden), Opnemen kost 0,25% boeterente voor elk kwartaal tot het einde van het contract, verder nog enkele uitzonderingen waarbij je kostenloos mag opnemen (werkloosheid, etc.) (zie artikel 19)
Het enige echte risico is dat je het vrijgekomen geld al aan iets hebt besteed, maar vergeet CED te laten weten dat het vrij moet vallen. Maar dat valt in mijn ogen onder het eigenschuld-principe.
[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 10-03-2009 12:15 ]
Zoals in het stukje zelf ook al staat kan je dit het beste meteen al doen na het afsluiten van de deposito.Cobb schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:30:
Oh en niet vergeten om tijdig op te zeggen!
Zie hier...
Zojuist wordt bekend dat Wouter Bos heeft toegezegd dat de huidige depositogarantieregeling (100 K€ per spaarder per bank) is verlengd tot einde 2010. (bron: NOS Radio 1 journaal)
Wouter Bos op RTLZ
Bos verlengt spaargarantie
Wouter Bos op RTLZ
Bos verlengt spaargarantie
[ Voor 53% gewijzigd door Henk007 op 10-03-2009 16:49 ]
..en dus nog langer, want vanaf eind 2010 wordt door alle EU lidstaten tot 100K gedekt. Goeie zaak, ik blijf anders extra rekeningen openenHenk007 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:04:
Zojuist wordt bekend dat Wouter Bos heeft toegezegd dat de huidige depositogarantieregeling (100 K€ per spaarder per bank) is verlengd tot einde 2010. (bron: NOS Radio 1 journaal)
[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 10-03-2009 18:48 ]
Iemand ervaringen hiermee bij Postbank Rentecertificaten? Op zich sturen ze een notificatie vooraf, maar je zult zien dat dat erg krap wordt. Anders sturen we gewoon een briefje en zoeken ze 't maar uitsverzijl schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:15:
[...]
Zoals in het stukje zelf ook al staat kan je dit het beste meteen al doen na het afsluiten van de deposito.
Bij Moneyou kun je als ik het me goed herinner aangeven bij afsluiten. Wel zo netjes
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 10-03-2009 18:58 ]
CED heeft per vandaag de spaarrente naar 4,5 verlaagt. Deposito-rentes (2 jaar - 5,5%) staan officieel nog tot maandag vast, maar het laat raden wat daar mee gebeuren gaat. Wil je daar nog van profiteren, dan moet je er snel bij zijn.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 07-08-2009 00:27 ]
Verwijderd
Ik wou dat ik dat probleem had:) Dat ik meerdere rekeningen nodig had om 100K veilig te stellen:)sverzijl schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:47:
[...]
..en dus nog langer, want vanaf eind 2010 wordt door alle EU lidstaten tot 100K gedekt. Goeie zaak, ik blijf anders extra rekeningen openen
De dekking geldt per bank, dus dat lijkt me logisch ja.Cocytus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:18:
[...]
Denk je er wel aan dat meer rekeningen bij dezelfde bank geen zin heeft?
(Bij Rabobank kan het wel, moet je alleen 1 rekening per vestiging openen. Dat zijn immers allemaal losstaande bankjes. Maar goed, de rente die Rabo biedt is verre van interessant)
Verwijderd
De Rabobank heeft vandaag de rente op de spaarrekeningen ook weer met 0,2% verminderd.
Van 2,5% + 0,6% bonus, naar 2,3% + 0,6% bonus.
Die blijven ook maar verlagen, en nog aardig rap ookVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:30:
De Rabobank heeft vandaag de rente op de spaarrekeningen ook weer met 0,2% verminderd.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Had je verwacht dat banken 5% blijven betalen voor spaargeld van particulieren als ze het bij de ECB (bijna) gratis kunnen krijgen (lenen) ?
ECB wil rente zelfs tot nul laten zakken
Verwijderd
Ik wacht deze rente periode af en ben dan weer keurig weg met mijn spaarcenten. Beetje 3!!! keer in een bonusperiode de rente verlagen!sjorremans schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:45:
[...]
Die blijven ook maar verlagen, en nog aardig rap ook
Heb het een beetje gehad met die bonusrente.
Krijgen is niet gelijk aan lenen. Bij lenen moet je het terug betalen. Dat de rente nu naar beneden gaat bij de ECB betekent het niet dat dat in de toekomst zo blijft. Als een bank geld van haar spaarders investeert, brengt dat geld op (divididend, winst, rente hoe je het ook wil noemen) en is de bank ook weer in staat om het geld terug te betalen aan spaarders. Natuurlijk houdt een bank dan ook nog rekening met het feit dat de investeringen minder waar worden, daar bouwen ze reserves voor op. De stijging en daling van de spaarrentes heeft niets te maken met het feit dat banken hun klanten nodig blijven hebben, vooral in deze tijden. Je antwoord doet anders vermoeden.Henk007 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:03:
Had je verwacht dat banken 5% blijven betalen voor spaargeld van particulieren als ze het bij de ECB (bijna) gratis kunnen krijgen (lenen) ?
Daar hebben ze ook het volledige recht toe, het gaat immers om variabele rentes, dus rentes die de bank op elke moment kan wijzigen. Keuzedeposito's hebben vaak een vaste rente, een rente die tijdens de looptijd niet door de bank te wijzigen is.sjorremans schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:45:
[...]
Die blijven ook maar verlagen, en nog aardig rap ook
Verwijderd
Het is wel zo dat banken rente uitkeren juist om spaarders te lokken. En daarmee dus kapitaal.
Nu ze het elders goedkoper kunnen krijgen is de drang om spaarders te lokken minder.
Ik vind het van de Rabobank ook niet zo gek dat ze relatief laag zitten met hun rente. Wat ik wel minder jofel vind is dat ze niet hun rentewijziging aankondigen. Als je niet zelf kijkt bij mededelingen of bij je rentevoet op dagelijkse basis dan ontgaat het je volledig.
Nu ze het elders goedkoper kunnen krijgen is de drang om spaarders te lokken minder.
Ik vind het van de Rabobank ook niet zo gek dat ze relatief laag zitten met hun rente. Wat ik wel minder jofel vind is dat ze niet hun rentewijziging aankondigen. Als je niet zelf kijkt bij mededelingen of bij je rentevoet op dagelijkse basis dan ontgaat het je volledig.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 20:28 ]
Oh geloof me, ik werk bij een bank, op dit moment is de hoogste prioriteit van veel grote banken nog steeds om nieuw spaargeld aan te trekken.
Hm, las laatst nog dat de Rabobank wederom een recordwinst geboekt had...?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Volgens mij kunnen banken voor elke aangetrokken euro spaargeld 9 euro lenen van ECB.Henk007 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:03:
Banken kunnen dus niet in plaats van spaargeld ECB geld lenen, maar kunnen dat juist dank zij spaargeld doen.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ok dan, krijg net een mailtje dat AT Bank zijn rente weer gaat verlagen, van 4,5% naar 4,25%. Niet zo mooi, misschien moet ik mijn spaargeld maar verschuiven van ATB naar MoneYou, die biedt voor alsnog nog steeds 4,8%.
Dit is trouwens een handige tool om te berekenen hoeveel het oplevert om over te schakelen op andere spaarrekening: http://www.spaarinformati...nstcalculator/rekenmodule
Dit is trouwens een handige tool om te berekenen hoeveel het oplevert om over te schakelen op andere spaarrekening: http://www.spaarinformati...nstcalculator/rekenmodule
[ Voor 28% gewijzigd door McVirusS op 13-03-2009 12:26 ]
Ik heb een beetje het donkerbruin vermoeden dat MoneYou straks ook wel volgt. Als je hun 1-jarige en 2-jarige deposito's bekijkt (3 en 3,3% !) dan staat dat in geen verhouding tot hun (nu nog) hoge spaarrente.
Dat doet AT Bank dan wel weer netjes, ze kondigen nu al aan wat hun deposito's over een week gaan doen.
Wel nette percentages imho voor hun deposito's.
Wel nette percentages imho voor hun deposito's.
Periode | Huidige tarieven | Nieuwe tarieven per 20-03-2009 |
3 maanden vast | 5,00 % | 4,25 % |
6 maanden vast | 5,10 % | 4,50 % |
9 maanden vast | 5,15 % | 4,60 % |
1 jaar vast | 5,20 % | 5,10 % |
2 jaar vast | 5,25 % | 5,25 % |
3 jaar vast | 5,30 % | 5,30 % |
4 jaar vast | 5,35 % | 5,35 % |
5 jaar vast | 5,45 % | 5,45 % |
[ Voor 32% gewijzigd door McVirusS op 13-03-2009 12:42 ]
Netjes dat ze het aankondigen. Echter jammer dat ze nu bij de slechtere aanbieders horen kwa rente. Ik ga maar op zoek naar een andere aanbieder, al zal deze waarschijnlijk ook wel snel bijstellen naar beneden.McVirusS schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:16:
Ok dan, krijg net een mailtje dat AT Bank zijn rente weer gaat verlagen, van 4,5% naar 4,25%. Niet zo mooi, misschien moet ik mijn spaargeld maar verschuiven van ATB naar MoneYou, die biedt voor alsnog nog steeds 4,8%.
Overigens heb ik nog een kortlopende deposito die ik voor de vorige verandering heb afgesloten. Moest lang nadenken voordat ik he deed, toch blij dat ik het gedaan heb
Klopt. Het is niet zo dat banken oneindig kunnen lenen van de ECB.The_Sukkel schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:08:
[...]
Volgens mij kunnen banken voor elke aangetrokken euro spaargeld 9 euro lenen van ECB.
Banken kunnen dus niet in plaats van spaargeld ECB geld lenen, maar kunnen dat juist dank zij spaargeld doen.
En de postbank/ING introduceert tussen alle verlagingen door weer een nieuwe spaarrekening (wederom niet vermeld onder het kopje sparen op de website!). Het gaat deze keer om de Profijtrekening met een startrente van 4,5% en helaas een belachelijk hoge minimuminleg van 50k.
hier de goed verborgen link
De strategie van alles verlagen en stilletjes iets beters introduceren is dus toch niet afgeleerd.
De strategie van alles verlagen en stilletjes iets beters introduceren is dus toch niet afgeleerd.
Doh, krijg ik straks bij ASN Ideaalsparen straks dus meer dan bij de ATB
.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Gaat wel heel erg hard richting de rente van de traditionele banken, wat heeft het voor zin om daar te blijvenAanpassing rentetarieven spaarrekeningen
In navolging op de ontwikkelingen in de markt, zal Akbank N.V. per 19 maart 2009 de rentepercentages van de AK Spaarrekeningen aanpassen.
- AK Internet Spaarrekening: 4,00%* (voorheen 4,50%)
- AK Internet Plus Spaarrekening: 3,75%* (voorheen 4,25%)
- AK Spaarrekening: 3,75 %* (voorheen 4,25%)
- AK Plus Spaarrekening: 3,70%* (voorheen 4,20 %)
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Inderdaad. Zelfs de depositobonusactie is niet spannend.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 19:21 ]
Hmmm, ASN heeft de rente van Ideaalsparen verlaagt zag ik. 
van 4,5% naar 4,25%
Je zal toch haast denken dat ze geld nodig hebben en daarom de rente verhogen ipv verlagen?

van 4,5% naar 4,25%
Je zal toch haast denken dat ze geld nodig hebben en daarom de rente verhogen ipv verlagen?
Whatever.
Voorlopig krijg ik nog eind juni 2009 de actierente van 4,75% op mijn toprekening, waardoor er weinig reden is tot overstappen. Als je nu een nieuwe toprekening opent, krijg je 'slechts' 3,75%.Sempy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:15:
En de postbank/ING introduceert tussen alle verlagingen door weer een nieuwe spaarrekening (wederom niet vermeld onder het kopje sparen op de website!). Het gaat deze keer om de Profijtrekening met een startrente van 4,5% en helaas een belachelijk hoge minimuminleg van 50k.
Telefonisch had de oude Postbank me al op de profijtrekening geattendeerd. Net als voorheen met de toprekening wordt de profijtrekening stilletjes geïntroduceerd en is er alleen informatie over te vinden als je weet dat hij bestaat. Bij de toprekening was de minimuminleg voorheen 10.000 euro; dat bedrag is inmiddels verlaagd. Bij Postbank/ING is het bij grotere bedragen blijkbaar lonend om zo nu en dan op te bellen op welke rekening op dat moment het gunstigst is.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
Oh dan volgt Maxisparen van de SNS komende week ook.Harmen schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:59:
Hmmm, ASN heeft de rente van Ideaalsparen verlaagt zag ik.
van 4,5% naar 4,25%
Vind het wel lullig steeds.
Spraar nu een half jaar bij hun en tot 3 keer toe is de rente al veranderd.

Whatever.
De oplossing om als klant geheel bij de ING te vertrekken kost minder inspanning en geeft ongetwijfeld een beter gevoel.tomatoman schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:10:
[...]
Voorlopig krijg ik nog eind juni 2009 de actierente van 4,75% op mijn toprekening, waardoor er weinig reden is tot overstappen. Als je nu een nieuwe toprekening opent, krijg je 'slechts' 3,75%.
Telefonisch had de oude Postbank me al op de profijtrekening geattendeerd. Net als voorheen met de toprekening wordt de profijtrekening stilletjes geïntroduceerd en is er alleen informatie over te vinden als je weet dat hij bestaat. Bij de toprekening was de minimuminleg voorheen 10.000 euro; dat bedrag is inmiddels verlaagd. Bij Postbank/ING is het bij grotere bedragen blijkbaar lonend om zo nu en dan op te bellen op welke rekening op dat moment het gunstigst is.
Als de rente 3 keer omhoog was gegaan, had je het dan ook lullig gevonden? Je moet wel een beetje realistisch blijven. Een bank die een scherpe rente geeft, zal ook scherp de renteontwikkelingen van de ECB en van zijn concurrenten in de gaten houden. Geen enkele bank is een liefdadigheidsinstelling en een zal onnodig hoge rente uitkeren.Harmen schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:15:
Vind het wel lullig steeds.
Heeft iemand trouwens een idee voor besteding van een paar honderdduizend rentepunten?
Er zijn er echter maar een paar die dit uitmaxen tot een beleid waarbij bestaande klanten in sterfhuisconstructies achtergelaten worden. Even een illustratie van het welbekende Postbank / ING beleid. Alle rekeningen starten vanaf een concurrerende marktrente en dalen daarna structureel. De blauwe lijn geeft de rente aan van concurrerende spaarproducten. NB: dit is slechts een selectie van het aantal rekeningen zoals de afgelopen jaren gevoerd door Postbank / ING.tomatoman schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:26:
Geen enkele bank is een liefdadigheidsinstelling en een zal onnodig hoge rente uitkeren.
Van sommige spaarproducten die onder de lijn staan vermeld is de rente slechts alleen nog maar op te vragen via de klantenservice!

figuur en data gebaseerd op informatie van Spaarinformatie.nl
de rente van de Toprekening ligt 0.5% te laag in de figuur
de rente van de Toprekening ligt 0.5% te laag in de figuur
Daar hebben zelfs de paarse broeken van de ING nog geen oplossing voor gevonden.Heeft iemand trouwens een idee voor besteding van een paar honderdduizend rentepunten?
De bankiers bij ING aan de andere kant weten allang dat rentepunten 0.0 economische waarde vertegenwoordigen.
[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2009 23:06 ]
Rentepunten, daar heb ik er ook nog teveel van. Wacht op een leuke actie of dat ik misschien een keer echt iets nodig heb. Probleem is alleen dat als je dan naar een willekeurige internetsite gaat het meestal maar een paar euro scheelt. Postbank geeft schuld aan adviesprijs, en die is daar altijd torenhoog.
Als je extra rentepunten wilt cashen is hier de Tip van de Dag:
Gewoon het actiebedrag overmaken naar je betaalrekening, en na 1 seconden weer terugboeken naar je spaarrekening. Hiermee voldoe je aan de critiria en krijg je de actierentepunten bijgeschreven. Dit doe ik al vanaf het begin en nog alles gekregen. Het hoeft dus geen nieuw geld te zijn, wordt niet nagekeken door mensen maar computer bekijkt of het geld in de actieperiode is bijgeschreven en klaar.
Als je extra rentepunten wilt cashen is hier de Tip van de Dag:
Gewoon het actiebedrag overmaken naar je betaalrekening, en na 1 seconden weer terugboeken naar je spaarrekening. Hiermee voldoe je aan de critiria en krijg je de actierentepunten bijgeschreven. Dit doe ik al vanaf het begin en nog alles gekregen. Het hoeft dus geen nieuw geld te zijn, wordt niet nagekeken door mensen maar computer bekijkt of het geld in de actieperiode is bijgeschreven en klaar.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
een aantal producten vind ik toch niet zo snel concurrerend;
om er een paar te noemen: tas -leren aktetas, fatboy, tijdschriftenbonnen, musicalkaarten, etc.
Ik gebruik ze niet heel vaak, maar af en toe zijn ze gewoon wel handig. Bovendien moet nog blijken of ze het vorige beleid blijven voeren, de verlaging van rente op de toprekening is marktvolgend.
om er een paar te noemen: tas -leren aktetas, fatboy, tijdschriftenbonnen, musicalkaarten, etc.
Ik gebruik ze niet heel vaak, maar af en toe zijn ze gewoon wel handig. Bovendien moet nog blijken of ze het vorige beleid blijven voeren, de verlaging van rente op de toprekening is marktvolgend.
Rentepunten ...controleer altijd eerst of je het produkt niet ergens anders gewoon voordeliger kan bestellen. Toch zitten er soms concurrerende aanbiedingen tussen.
Ik heb to nu toe besteld: Sennheiser oordopjes, prepaid GSM, Senz paraplu (2x)
Toch nog stapels over van die dingen
Ik heb to nu toe besteld: Sennheiser oordopjes, prepaid GSM, Senz paraplu (2x)
Toch nog stapels over van die dingen
De figuur hierboven illustreert dat het verschil tussen de Toprekening en de concurrentie alweer toe is genomen sinds de introductie (rente van de toprekening moet wel 0.5% hoger liggen in de figuur).drfrisbee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:21:
Bovendien moet nog blijken of ze het vorige beleid blijven voeren, de verlaging van rente op de toprekening is marktvolgend.
Het verschil met de laagste uit de peergroup begon met 0% en is nu al opgelopen tot ca 0.5%.
Ten opzichte van het gemiddelde van de peergroup 0.25% respectievelijk 0.75%.
Ten opzichte van de top van de peergroup 0.5% respectievelijk 1.0%.
De Profijtrekening is zojuist begonnen op hetzelfde niveau als de concurrentie, ca 0.25% onder de top waarbij ik voor het gemak de beperkende voorwaarden van de Profijtrekening buiten beschouwing laat.
[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2009 23:21 ]
Waarbij je niet moet vergeten dat de ING van de "grote" banken met zijn toprekening evengoed nog een mooi product heeft met een mooie rente.
De rabobank is degene waar je nou met een flut bedragje wordt afgescheept.
En veel van die prijsvechters beginnen nu toch ook behoorlijk mee te zakken, meer dan de 0,25% die de toprekening nu gezakt is.
De rabobank is degene waar je nou met een flut bedragje wordt afgescheept.
En veel van die prijsvechters beginnen nu toch ook behoorlijk mee te zakken, meer dan de 0,25% die de toprekening nu gezakt is.
Het gaat erom dat ING, zoals Rukapul dat zo mooi omschrijft, zo stiekem werkt met "sterfhuisconstructies".
Ik snap niet dat ING nu nog steeds niet doorheeft dat de klanten die er via via achterkomen wel eens schoon genoeg kunnen krijgen van de hele bank. Weliswaar kan ING lekker cashen van het geld van degenen die niets doorhebben, maar je kan je afvragen hoe duurzaam zo'n soort beleid is in een tijdperk waarin iedereen heel snel door de mand kan vallen met de hulp van oplettende sites zoals GoT...
Rabo kan dan wel lage rentes aanbieden, maar die hebben voor zover ik weet niet dit soort stiekeme geintjes in de achterzak.
Ik snap niet dat ING nu nog steeds niet doorheeft dat de klanten die er via via achterkomen wel eens schoon genoeg kunnen krijgen van de hele bank. Weliswaar kan ING lekker cashen van het geld van degenen die niets doorhebben, maar je kan je afvragen hoe duurzaam zo'n soort beleid is in een tijdperk waarin iedereen heel snel door de mand kan vallen met de hulp van oplettende sites zoals GoT...
Rabo kan dan wel lage rentes aanbieden, maar die hebben voor zover ik weet niet dit soort stiekeme geintjes in de achterzak.
De toprekening begon ook met beperkende voorwaarden, maar die zijn later geschrapt.Rukapul schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:09:
[...]
De Profijtrekening is zojuist begonnen op hetzelfde niveau als de concurrentie, ca 0.25% onder de top waarbij ik voor het gemak de beperkende voorwaarden van de Profijtrekening buiten beschouwing laat.
Had tijden gelee 2 fatboys besteld via postbank/ing, wilde ze hebben en overal 169euro, via postbank is het iets van 90 ofzo. Wil dr ooit ook nog eentje voor buiten of die hammock van ze, zolang ik die nergens anders cheaper zie is dat voor mij mooi een handige besteding van die verdomde rentepuntendrfrisbee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:21:
een aantal producten vind ik toch niet zo snel concurrerend;
Overigens ben ik ook blij dat ik via GOT (o.a.) zelf bewuster nadenk over geldzaken/sparen en ook mezelf daarover beter wil informeren. Het kost even tijd en wat moeite, maar het levert je altijd wat op: we hebben nu bij elke bank wel een paar ogen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Op dit moment is de Internetbonussparen van de Rabobank ook een drama zeg.
Inmiddels al gezakt naar een basisrente van 2,3% en een bonusrente van 0,6%.
Gelukkig heb ik dan de Spaar Vast nog waar zo ongeveer al m'n spaargeld op staat. Die loopt tot juni en heeft een rente van 4,75%.
Ik ben eigenlijk al een beetje op zoek naar een nieuwe deposito-rekening. Ik zag dat dat bij de Rabobank niks gaat worden (Spaar Vast biedt nu 3%
) Weet iemand nog betrouwbare banken met hoge rentes? 
edit: overigens zoek ik, en heb ik nu ook, een deposito van 1 jaar..

Gelukkig heb ik dan de Spaar Vast nog waar zo ongeveer al m'n spaargeld op staat. Die loopt tot juni en heeft een rente van 4,75%.
Ik ben eigenlijk al een beetje op zoek naar een nieuwe deposito-rekening. Ik zag dat dat bij de Rabobank niks gaat worden (Spaar Vast biedt nu 3%
[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 21-03-2009 15:05 . Reden: toevoeging ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Kijk gewoon even goed rond bij de diverse rentevergelijksites, bijvoorbeeld spaarrente.nl of actuelerentestanden.nl en zoek er één uit.LuPo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:03:
Ik ben eigenlijk al een beetje op zoek naar een nieuwe deposito-rekening. Ik zag dat dat bij de Rabobank niks gaat worden (Spaar Vast biedt nu 3%) Weet iemand nog betrouwbare banken met hoge rentes?
Zorg dat je per bank onder de 100k€ blijft en het garantiestelsel doet de rest.
Mits je nog vertrouwen hebt in papieren valuta en de euro in het bijzonder..
Ik zit met wat geld wat ik nu moet gaan verdelen over een aantal banken. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de AT Bank maar je wilt je geld wel een beetje spreiden dus ik ben op zoek naar een nieuwe bank waar ik mijn centjes kan plaatsen. Nu kan ik het wel weer bij een andere buitenlandse bank gaan neerzetten maar ik wilde toch eerst in Nederland kijken of hier nog wat alternatieven zijn. Toen stuitte ik bij de SNS bank op de SNS Plussparen (linkje).
Hoe is SNS over het algemeen met spaartarieven? Ik zelf heb alleen ervaring met de Postbank (nu ING) maar daar ben ik niet super tevreden mee geweest omdat ze zoveel veranderen en veel van die lege hulzen hebben (leuke rekeningen maar binnen een jaar is de rente 0). En heeft iemand ervaring met deze vorm van sparen (zowel positief als negatief)?
Op het eerste gezicht ben ik er wel gecharmeerd van. Hoge rente en een Nederlandse bank. Die combo zie je niet vaak meer.
Hoe is SNS over het algemeen met spaartarieven? Ik zelf heb alleen ervaring met de Postbank (nu ING) maar daar ben ik niet super tevreden mee geweest omdat ze zoveel veranderen en veel van die lege hulzen hebben (leuke rekeningen maar binnen een jaar is de rente 0). En heeft iemand ervaring met deze vorm van sparen (zowel positief als negatief)?
Op het eerste gezicht ben ik er wel gecharmeerd van. Hoge rente en een Nederlandse bank. Die combo zie je niet vaak meer.
Vandaag een ASN ideaalspaarrekening geopend. Ik wilde er eigenlijk een deposito openen, maar de ook de rentes van de ASN zijn aan het dalen. Deposito is nu niet meer zo interessant. Ideaalsparen (4,25%) zal ook nog wel verder dalen, maar ze staan nog wel hoger dan de rabo (loyaalsparen 3,8%).
En daarnaast spreekt de duurzaamheid van de ASN me nog wel het meeste aan. We hadden al een groenbelegging bij de rabo (3% rente, + vrijstelling box3 + heffingskorting vanwege maatschappelijke belegging 1,3% , is dus 5,5% effectief
)
Zodoende wordt ons geld steeds duurzamer.
Zijn er hier mensen die al eens aan windcoörporaties zoals zeeuwind en de windvogel gedacht hebben? Je leent dan geld uit, en daarover krijg je een forse rente. De windvogel keerde volgens mij vorig jaar iets van 6% uit. Ik heb wel wat geld staan bij de windvogel, maar ik durf er niet echt een kapitaaltje in te stoppen, want er zijn geen garanties zoals bij een bank.
Bij Zeeuwind zijn er diverse gemeenten die er behoorlijk wat geld in hebben gestoken, die vereniging is iets professioneler dan de windvogel. Ze keren echter minder rente uit.
En daarnaast spreekt de duurzaamheid van de ASN me nog wel het meeste aan. We hadden al een groenbelegging bij de rabo (3% rente, + vrijstelling box3 + heffingskorting vanwege maatschappelijke belegging 1,3% , is dus 5,5% effectief

Zodoende wordt ons geld steeds duurzamer.
Zijn er hier mensen die al eens aan windcoörporaties zoals zeeuwind en de windvogel gedacht hebben? Je leent dan geld uit, en daarover krijg je een forse rente. De windvogel keerde volgens mij vorig jaar iets van 6% uit. Ik heb wel wat geld staan bij de windvogel, maar ik durf er niet echt een kapitaaltje in te stoppen, want er zijn geen garanties zoals bij een bank.
Bij Zeeuwind zijn er diverse gemeenten die er behoorlijk wat geld in hebben gestoken, die vereniging is iets professioneler dan de windvogel. Ze keren echter minder rente uit.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Over Zeeuwind :
I think not..
Dus _en_ geen enkele garantie, _en_ ook nog eens gekoppeld aan de rentehoogte van een Postbank plusrekening (was vorig jaar 1%) -> rente die je krijgt is dus 2%.Lening
Na een half jaar lidmaatschap zal de coöperatie u verzoeken een lening te geven. Om lid te blijven van de coöperatie dient u gehoor te geven aan dit verzoek. Over deze lening wordt jaarlijks rente uitgekeerd. Statutair is de rente vastgelegd op minimaal de jaarlijkse gemiddelde rente van een Postbank Plusrekening + 1%. In 2004 lag onze rente op 4%. De minimale lening bedraagt € 100,-.
I think not..
MoneYou ? dochter van ABN AMRO, spaarrekening snel en zonder papiergeneuzel af te sluiten via internet, en rente 4,8%Robkazoe schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:25:
[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 22-03-2009 10:29 ]
Die lui komen net om de hoek kijken en gooien met een hoge rente. Wie zegt dat dat zo blijft? Ik zal niet zo snel een rekening bij hun openen tenzij zij de enige zijn met zulke hoge rentes t.o.v. de rest van de Nederlandse banken.
Iemand ervaring met de SNS als spaarbank?
Iemand ervaring met de SNS als spaarbank?
Dat zegt niet zo veel. Veel banken die al jarenlang op deze markt opereren zijn er vaak als eerste bij om de rentes omlaag te gooien (Postbank/ING, Rabo).Robkazoe schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:01:
Die lui komen net om de hoek kijken
Ik pak gewoon de bank met de hoogste rente en switch wel weer als het verschil met andere banken interessant wordt. Momenteel is dat MoneYou. (en bijv. ATB heb ik al, heel tevreden over, maar die rekening zit 'vol'. )
Heb een aantal jaar een SNS internet spaarrekening gehad. Algemene tendens bij SNS is dat ze hoog/interessant beginnen en langzaam wegzakken (internet spaarrekening begon jaar of 3 geleden met 4,5% (wat toen zo'n beetje de hoogste rente was) en is nu ng maar iets van 2,6%) . Niet vergelijkbaar met ATB die al jaren lang continu aan de bovenkant van de markt zitten.Iemand ervaring met de SNS als spaarbank?
Het hele tijd switchen wil ik dus voorkomen vandaar. MoneYou is opzich wel leuk maar deze kunnen net als de SNS ook na een jaar zeggen van, de rente wordt nu 1 procent. Het enige dat MoneYou nu als pluspunt heeft is dat ze geen historie hebben en de SNS wel. Heb daarom besloten om alsnog een MoneYou rekening te openen. Mochten ze toch snel hun rente verlagen dan maar weer verder kijken. Bedankt voor de tips en adviezen.
Je hebt het nu over minimumrente.sverzijl schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:25:
Over Zeeuwind :
[...]
Dus _en_ geen enkele garantie, _en_ ook nog eens gekoppeld aan de rentehoogte van een Postbank plusrekening (was vorig jaar 1%) -> rente die je krijgt is dus 2%.
I think not..
Zeeuwind keerde over afgelopen jaar 5% uit meen ik (ik kan het evt voor je narekenen, ik ben nog geen vol jaar lid), de Windvogel keerde over 2008 7% uit.
Uiteraard zijn deze rentes gekoppeld aan de energieprijs.
Er is bij die clubs geen commerciëel oogmerk, er blijft dus niks plakken bij omhooggevallen personen...
Ik heb er ook niet erg veel in zitten vanwege de garanties, dus daar ben ik het met je eens. Al is het wel zo dat ze tastbare bezittingen hebben in de vorm van windmolens, en die dingen zijn verzekerd.
In dat opzicht kan je ze dus niet vergelijken met een bank. Maar omdat we het hier over rentes hebben vond ik het wel passen.
---------------
Ik snap niet waarom die windmolen verenigingen en stichtingen met leningen werken. Waarom kan je niet gewoon een belang in de molens zelf nemen?
Dat belang in die molens neem je door geld in de vereniging te stoppen. Het is maar net hoe je het noemt.
---------------
Ok, dat valt me dan nog mee. Omdat ze alleen het rentepercentage van 2004 hadden staan op hun website dacht ik dat ze dat expres hadden gedaan om te verbloemen dat het inmiddels veel lager wasMistraller schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:58:
[...]
Je hebt het nu over minimumrente.
Zeeuwind keerde over afgelopen jaar 5% uit meen ik (ik kan het evt voor je narekenen, ik ben nog geen vol jaar lid), de Windvogel keerde over 2008 7% uit.
Er is natuurlijk een verschil tussen aandeelhouder zijn van een molen en een variabele rente krijgen met een minimuim van ~%2.Mistraller schreef op maandag 23 maart 2009 @ 01:56:
Dat belang in die molens neem je door geld in de vereniging te stoppen. Het is maar net hoe je het noemt.
no way dat ik geld in windmolens ga steken.
Ik ben voor duurzame energie,
maar windmolens zijn dat absoluut niet.
Ik ben voor duurzame energie,
maar windmolens zijn dat absoluut niet.
Geachte heer hemiparo,
Met ingang van 23 maart 2009 verlaagt MoneYou de spaarrente. Door voortdurende dalingen van de rente op de geld- en kapitaalmarkten is MoneYou nu ook genoodzaakt de spaarrente voor de variabele spaarrekening te verlagen.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 23 maart 2009 verlaagd naar 4,5% (effectieve rente op jaarbasis).
Ondanks deze renteverlaging spaart u bij MoneYou nog steeds tegen een zeer aantrekkelijk tarief bij een 100% Nederlandse bank.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail klantenservice@moneyou.nl.
Met vriendelijke groet, MoneYou Sparen
Met vriendelijke groet,
MoneYou Sparen
Met ingang van 23 maart 2009 verlaagt MoneYou de spaarrente. Door voortdurende dalingen van de rente op de geld- en kapitaalmarkten is MoneYou nu ook genoodzaakt de spaarrente voor de variabele spaarrekening te verlagen.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 23 maart 2009 verlaagd naar 4,5% (effectieve rente op jaarbasis).
Ondanks deze renteverlaging spaart u bij MoneYou nog steeds tegen een zeer aantrekkelijk tarief bij een 100% Nederlandse bank.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail klantenservice@moneyou.nl.
Met vriendelijke groet, MoneYou Sparen
Met vriendelijke groet,
MoneYou Sparen
Op zich netjes dat ze een mailtje sturen. Dat vind ik ook echt een pluspunt aan ATB, ze sturen ruim een week van tevoren een aankondiging met de nieuwe tarieven en geven je gewoon nog de kans om gebruik te maken van de oude (hogere) depositorentes.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ja, om 20:00 's avonds zelfs. Niet echt heel netjes imho.
Ik denk dat ze geen zin hebben om de zeggenschap uit handen te geven, dus trekken ze alleen vreemd vermogen aan, geen eigen vermogen, zoals bij aandelen.Brons schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:29:
Ik snap niet waarom die windmolen verenigingen en stichtingen met leningen werken. Waarom kan je niet gewoon een belang in de molens zelf nemen?
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Met die rentepunten heb ik een paar keer iets kunnen kopen tegen (fors) lagere prijzen dan je op internet vindt. In 2006 hadden ze eens een boekenbon van 10 euro voor de helft. Later heb ik een scheerapparaat en een wake-up light gekocht. Toevallig hadden ze precies de uitvoering die ik zocht. De meeste dingen die je met rentepunten kunt kopen zijn totaal oninteressant, maar zo nu en dan zit er wat iets tussen wat echt goedkoop is.
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:18:
MY stuurt dus een mail op de dag zelf.
De traditionele banken sturen zelfs nooit een bericht. Daar moet je er zelf maar achterkomen.McVirusS schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:58:
Ja, om 20:00 's avonds zelfs. Niet echt heel netjes imho.
Eigenlijk is dat helemaal smerig. Wat mij betreft zou er een meldingsplicht moeten zijn voor banken.tomatoman schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:53:
De traditionele banken sturen zelfs nooit een bericht. Daar moet je er zelf maar achterkomen.
Klopt, bij de rabobank is het altijd maar weer kijken hoe hoog de rente op dat moment is.McVirusS schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:09:
[...]
Eigenlijk is dat helemaal smerig. Wat mij betreft zou er een meldingsplicht moeten zijn voor banken.
Vandaag keek ik eventjes en stond de rente welgeteld op 2,3%
Was me ook niet opgevallen det MoneYou de rente had verlaagd, keek daar toevallig ook eventjes vandaag.
In de 2 maanden dat ik ern zit is het toch al gezakt met 0,5%
Maargoed nog steeds ruim 2% meer als bij de rabobank en ik ben wel tevreden met de overboekings snelheid dus ik laat mijn geld er nog lekker staan.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Over moneyyou, zijn daar verder nog kosten aan verbonden, hoe werkt het online overmaken?
Zijn er nog addertjes onder het gras?
Zijn er nog addertjes onder het gras?
Er is geen eenvoudiger, goedkoper en transparanter spaarproduct dan MoneYou
Het overboeken gaat tegenwoordig trouwens erg snel bij AT Bank. Er was altijd een dag vertraging, maar het bedrag dat ik vanochtend overmaakte stond vanmiddag al op mijn Rabo-rekening
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Hmmm... klinkt me bekend in de oren...Rukapul schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:52:
Er is geen eenvoudiger, goedkoper en transparanter spaarproduct dan MoneYou
Dat klinkt goed! Ik heb namelijk vandaag de papieren opgestuurd om een ATB Internet Spaarrekening te openen.Yohan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:31:
Het overboeken gaat tegenwoordig trouwens erg snel bij AT Bank. Er was altijd een dag vertraging, maar het bedrag dat ik vanochtend overmaakte stond vanmiddag al op mijn Rabo-rekening
Ik las overigens wel op atbank.nl dat opdrachten die voor 14.00 worden verzonden dezelfde dag worden verwerkt, misschien heeft het daar iets mee te maken? Kan het zo snel niet terugvinden nu trouwens.
Soms heb ik wel het idee dat ze die online banking site op zaterdagmiddag in elkaar hebben geklikt zo eenvoudig maar doeltreffend steekt het in elkaar . Het is ook zodanig van aard dat ik bij een afgesloten deposito maar screenshots heb genomen om toch zelf enig houvast te hebben.
Sterker nog: precies dezelfde collega's die ik bij Icesave had overgehaald, hebben nu ook net als ik weer een MoneYou rekening geopend en er een fors bedrag op gestort.
Je zou zeggen dat ze inmiddels hun lesje hebben geleerd (=nooit luisteren naar mij
Maar misschien helpt het, dat we allemaal ons geld weer terug hebben gekregen en dat we het risico wel durven te lopen dat de bank omvalt en het een paar maanden duurt voordat we ons geld terug krijgen. Daarnaast geldt: gedeelde smart is halve smart en een hoop te lachen en te bespreken bij de koffieautomaat.
Ik vind sowieso dat je je geld moet spreiden. Doe je dat goed, dan is er niets mis mee om geld weg te zetten bij MoneYou. Alles bij 1 grootbank wegzetten is ook niet handig...
Ben ook dik tevreden over ATB (internet deposito en internet spaarrekening). Laatst voor het eerst een boeking gedaan van de spaarrekening bij ATB naar de tegenrekening bij Rabo en deze verscheen als spoedopdracht op het afschrift van de ontvangende rekening, Zonder dat er kosten worden berekend wordt er kennelijk met speodopdrachten gewerkt.LuPo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:
[...]
Dat klinkt goed! Ik heb namelijk vandaag de papieren opgestuurd om een ATB Internet Spaarrekening te openen.Heb zelf ook Rabobank, dus dan is het altijd leuk om te horen dat het zo snel gaat.
Ik las overigens wel op atbank.nl dat opdrachten die voor 14.00 worden verzonden dezelfde dag worden verwerkt, misschien heeft het daar iets mee te maken? Kan het zo snel niet terugvinden nu trouwens.
Verder kan ik wel waarderen dat het deposito maandelijks rente uitkeert, dat de gepresentaarde rente lineair is (12*maandrente) waardoor de effectieve rente nog wat hoger uitvalt dan voorgespiegeld, en dat rentewijzigingen vooraf bekend worden gemaakt (waarbij nadrukkelijk de mogelijkheid wordt geboden om nog tegen de oude rente een deposito te openen).
Ik moet wel zeggen dat ik 'm even zat te knijpen toen de Roebel flink tegen de Euro wegzakte (periode december-februari), als die beweging een jaar had doorgezet dan hadden we misschien de volgende IceSave gehad. Maar de valutamarkt is wat gestabiliseerd en ik heb vertrouwen dat ATB in haar verplichtingen kan voldoen. Zo niet, vallen ze gelukkig onder het NL depositogarantiestelsel.
Ja, terwijl op de site zelf staat dat spoedopdrachten voor 14.00 uur 15,- euro kosten.t_captain schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:01:
[...]
Ben ook dik tevreden over ATB (internet deposito en internet spaarrekening). Laatst voor het eerst een boeking gedaan van de spaarrekening bij ATB naar de tegenrekening bij Rabo en deze verscheen als spoedopdracht op het afschrift van de ontvangende rekening, Zonder dat er kosten worden berekend wordt er kennelijk met speodopdrachten gewerkt.
Verder kan ik wel waarderen dat het deposito maandelijks rente uitkeert, dat de gepresentaarde rente lineair is (12*maandrente) waardoor de effectieve rente nog wat hoger uitvalt dan voorgespiegeld, en dat rentewijzigingen vooraf bekend worden gemaakt (waarbij nadrukkelijk de mogelijkheid wordt geboden om nog tegen de oude rente een deposito te openen).
Ik moet wel zeggen dat ik 'm even zat te knijpen toen de Roebel flink tegen de Euro wegzakte (periode december-februari), als die beweging een jaar had doorgezet dan hadden we misschien de volgende IceSave gehad. Maar de valutamarkt is wat gestabiliseerd en ik heb vertrouwen dat ATB in haar verplichtingen kan voldoen. Zo niet, vallen ze gelukkig onder het NL depositogarantiestelsel.
Wat betreft die maandelijkse uitkering, dat is inderdaad ook zwaar relaxt. Bij de Rabo krijg ik nu aan het einde van de looptijd de uitkering van de rente. Bij ATB had ik daar maandelijks een 1/12 portie van gehad die dan weer tegen 4,25% uitstaat.
Zodra mijn Spaar Vast bij de Rabo afloopt (1 jaar á 4,75%) open ik ook gelijk een Internet Deposito bij ATB. Daarom heb ik nu ook al een Internet Spaarrekening aangevraagd. Ik hoop maar dat de rentestand dan nog steeds 5,1% is voor een éénjarige Deposito.
Ik snap alleen niet wat je precies met de Roebel bedoelt? Zit ATB in Rusland ofzo?
Ik zit al sinds 2003 bij AT Bank. Hun rente is meestal niet de allerhoogste, maar staat wel vrijwel altijd in de top vijf. Als je continu overstapt vanwege wisselende rentes, verdien je per saldo minder. Over de afgelopen zes jaar hebben ze wat mij betreft wel bewezen een concurrerende rente te kunnen bieden, zonder al teveel schommelingen. Dat in combinatie met het snelle overboeken en het tijdig aankondigen van wijzigingen maken mij een tevreden klantt_captain schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:01:
[...]
Ben ook dik tevreden over ATB (internet deposito en internet spaarrekening). Laatst voor het eerst een boeking gedaan van de spaarrekening bij ATB naar de tegenrekening bij Rabo en deze verscheen als spoedopdracht op het afschrift van de ontvangende rekening, Zonder dat er kosten worden berekend wordt er kennelijk met speodopdrachten gewerkt.
De enige keer dat ik wat minder tevreden was, was toen ik mijn oude rekening moest opzeggen en een compleet nieuwe rekening moest aanvragen om van de hoogste rente te kunnen profiteren.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ja de ATB is een russische bank. De bank wordt echter wel gedekt door het nederlandse deposito garantiestelsel. Zie dit pdf-bestand voor een overzicht van alle banken.LuPo schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:37:
[...]
Ik snap alleen niet wat je precies met de Roebel bedoelt? Zit ATB in Rusland ofzo?
Zo, toch maar even een rekening bij MoneYou aangevraagd, binnen 2 dagen zou die open moeten zijn. Begon de steeds lager wordende rente van de Rabobank (nu nog maar 2.3 procent + 0.6 bonus) beu te worden, dan is 4.5 toch even een (bijna) verdubbeling...
Denk dat ik voorlopig nog even 50-50 ga doen tussen Rabo en Moneyou, even kijken of het geen tweede IceSave word, ondanks dat garantiestelsel.
Weet iemand wat de overmaaksnelheid tussen Rabo<>Moneyou is, beide richtingen? Ik lees elders in dit topic dat dit binnen één dag gebeurd, anderen zeggen weer 1-2 dagen. Iemand specifieke ervaring tussen een Moneyou-rekening en een Rabo-tegenrekening?
Tweede vraag: ik moet een eerste storting doen, om mijn identiteit te bevestigen. Kan dit gewoon een klein bedrag zijn (zeg 50 euro) ofzo, of maakt dat niet echt uit? In de voorwaarden werd van geen bedrag gesproken namelijk.
Denk dat ik voorlopig nog even 50-50 ga doen tussen Rabo en Moneyou, even kijken of het geen tweede IceSave word, ondanks dat garantiestelsel.
Weet iemand wat de overmaaksnelheid tussen Rabo<>Moneyou is, beide richtingen? Ik lees elders in dit topic dat dit binnen één dag gebeurd, anderen zeggen weer 1-2 dagen. Iemand specifieke ervaring tussen een Moneyou-rekening en een Rabo-tegenrekening?
Tweede vraag: ik moet een eerste storting doen, om mijn identiteit te bevestigen. Kan dit gewoon een klein bedrag zijn (zeg 50 euro) ofzo, of maakt dat niet echt uit? In de voorwaarden werd van geen bedrag gesproken namelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Tnx, wachten we gewoon rustig even af, bevestigingsmail heeft inmiddels de weg naar mijn mailbox ook al weten te vinden
Virussen? Scan ze hier!
Moneyou is 100% eigendom van ABN AMRO Hypotheken Groep, die weer onder ABN AMRO NV vallen, wat van RFS Holdings is. Althans, zo wordt het door de KvK nog weergegeven.
Zou best kunnen dat het in werkelijkheid onder ABN AMRO Bank valt, wat van de Nederlanse staat is. Zit er al een tijdje bij en bevalt prima, op het feit dat de rente langzaam daalt na dan..
Zou best kunnen dat het in werkelijkheid onder ABN AMRO Bank valt, wat van de Nederlanse staat is. Zit er al een tijdje bij en bevalt prima, op het feit dat de rente langzaam daalt na dan..
_██_
(ಠ_ృ)
Zover ver ik weet is de Nederlandse staat niet alleen aandeelhouder van ABN AMRO. In RFS zitten verder nog Banco Santander en Royal Bank of Scotland.Atomsk schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:06:
Moneyou is 100% eigendom van ABN AMRO Hypotheken Groep, die weer onder ABN AMRO NV vallen, wat van RFS Holdings is. Althans, zo wordt het door de KvK nog weergegeven.
Het maakt verder niet uit aangezien het gewoon onderdeel is van het garantiestelsel.
Verwijderd
*LET OP*
Zonder mededeling of bericht is bij AK Bank de rente ook weer gedaald. En fors ook. Een half procent!
AK Internet Plus Spaarrekening: 4,25% --> 3,75% (3,69% nominaal)
Dat is de zoveelste daling in zeer korte tijd. Maar dat het zonder bericht is gegaan is helemaal schandalig.
Zonder mededeling of bericht is bij AK Bank de rente ook weer gedaald. En fors ook. Een half procent!
Dat is de zoveelste daling in zeer korte tijd. Maar dat het zonder bericht is gegaan is helemaal schandalig.
dat is toch grappig, ING biedt voorlopig 3,75% op de toprekening, die nu geen beperkende voorwaarden meer heeft, verschil wordt zo ineens wel kleiner.... Ben benieuwd of de ING zijn strategie van langzaam verlagen blijft volhouden. Iets in mij zegt dat de consument veel mobieler is met zijn geld, en het dus noodzakelijk is de rente 'concurrerend' te houden.
Moneyou is onderdeel van abn, wat weer onderdeel is van RFS, maar alle nederlandse activiteiten binnen RFS zijn opgekocht door de nederlandse staat, moneyou is dus een nederlands staatsbedrijf...
voorlopig zit ik bij ing, asn en moneyou, over alle drie de banken ben ik goed te spreken
Moneyou is onderdeel van abn, wat weer onderdeel is van RFS, maar alle nederlandse activiteiten binnen RFS zijn opgekocht door de nederlandse staat, moneyou is dus een nederlands staatsbedrijf...
voorlopig zit ik bij ing, asn en moneyou, over alle drie de banken ben ik goed te spreken
Volgens mij alleen deze rekening, de rekening die ik heb staat nog op 4%.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:03:
*LET OP*
Wel apart dat ze er geen melding over maken. Niet netjes!
Elect a clown, expect a circus.
Dit topic is gesloten.