Lage spaarrente, alternatieven? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste
Acties:
  • 307.097 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
sverzijl schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:40:
De internetspaarrekening van rabo is maarliefst nog 2,7%+0,6% bonus = 3,2% (heb hem nog steeds, maar staat al jaren 0,0 euro op).
Same here :P
Af en toe belt er iemand van de Rabobank, met de vraag waarom ik er niks op zet :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Yohan schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:02:

Af en toe belt er iemand van de Rabobank, met de vraag waarom ik er niks op zet :D
Haha serieus :')

Nou dan zou ik mijn antwoord wel klaar hebben :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:42:
[...]

flinke daling? vind het bijna oplichting :o
Ik dus ook ben ook druk aan het zoeken naar een nieuwe plaats voor mijn euro's maar wil niet over een nacht ijs. En dan zeg ik de rabobank vaarwel ik heb niet de illusie dat het ze wat uitmaakt ook al gaat het om een aanzienlijk bedrag. Sparen doe ik nog altijd om er beter van te worden en niet voor mijn plezier en bij de boerenleen bank wordt ik er weinig beter van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens doordeweeks wat overmaken om te testen.

Dus van spaarrekening naar betaalrekening intern bij mijn gewone bank, en dan meteen doorboeken naar mijn externe bank. Met een bedrag groter dan wat er op de betaalrekening staat voor het doorboeken.

Eens kijken of: ik rood ga staan? Ik debetrente moet betalen? Hoeveel dagen de valutering is?

Edit: done. Rentedatum intern overboeken is meteen. Rentedatum extern is morgen.
Dus 1 dag valutering. Morgen kijken of het ook klopt en of het geld voor het weekend ook op de externe rekening staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:58:
Edit: done. Rentedatum intern overboeken is meteen. Rentedatum extern is morgen.
Dus 1 dag valutering.
Dat is geen valutering; hier wordt de externe boeking de volgende dag uitgevoerd omdat dat maar 1x per dag gebeurt. In de tussentijd staat het geld tegen 0% op je betaalrekening.
Er zou pas sprake zijn van valutering als de externe overboeking op gisteren of eerder geboekt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar eens kijken of het geld ook morgen op de andere rekening staat. Als daar een dag extra overheen gaat dan is dat wel degelijk valutering want ze houden het geld dan een dag voor zichzelf.

Het geld staat niet meer op mijn rekening. Het is al weg met boekdatum van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Boekdatum is altijd de dag van vandaag. Maar rentedatum is wat anders. Ik heb vanmorgen een overboeking gedaan naar een externe rekening. Boekdatum vandaag. Rentedatum gister.

Dát is valutering. Als ik gister dat bedrag er niet op had staan stond ik voor dat bedrag rood.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yU4Ui3DAZSByfBPNNQhZAztt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kán met mijn rekening niet eens. Wat ze dus wel doen is het geld een dag voor zichzelf houden. Maar precies wel en niet probeer ik nu uit vinden. Netto resultaat: het geld, dat van mij is, en de rente die dat oplevert doordat de bank er over beschikt, vloeit die dag of dagen naar de bank. En niet naar mij.

Of ze nou de rentedatum op gisteren zetten, of de boeking pas een dag later naar extern doorvoeren, het resultaat is hetzelfde voor mij. Rood staan hoort niet te kunnen en zoals al eerder aangegeven: mocht ik dat ooit zien dat daar debetrente over wordt gerekend dan hebbben ze aan mij een hele kwaaie.

Ik ga eerst eens kijken of het geld morgen op de externe rekening staat, of overmorgen, of pas na het weekend. En of er nog andere bijzonderheden voorvallen. Ik verwacht van niet, maar ik wacht het even af.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet ook niet hoe het allemaal zit hoor. Ik zit bij postbank ING.
- Op mijn lopende rekening krijg ik toch geen rente, dus kan ook geen rente mislopen.
- Ik kan niet roodstaan.
- Ik heb nog nooit in mijn hele leven iets over debetrente gezien van mijn bank.

Daarnaast heb ik gisteren een overschrijving ontvangen van iemand die bij de ABN zat.
De overschrijving is rond 14:30 gedaan, de bijschrijving op mijn ING rekening was rond 16:00 gedaan.
Lijkt me niet dat er dan sprake is van geld "vasthouden"

Dus hoe of wat ze ook doen met dat geld, mij interesseert het eigenlijk weinig, want ik merk er niks van, en ik wordt er ook niet door benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:06:
Dat kán met mijn rekening niet eens. Wat ze dus wel doen is het geld een dag voor zichzelf houden. Maar precies wel en niet probeer ik nu uit vinden. Netto resultaat: het geld, dat van mij is, en de rente die dat oplevert doordat de bank er over beschikt, vloeit die dag of dagen naar de bank. En niet naar mij.
Hoe het er voor jou ook uitziet, het is geen valutering. Bovendien houdt de bank, voorzover nu te zien is, het geld helemaal niet voor zichzelf; je zet het zelf op je betaalrekening waarvan het nou eenmaal de volgende dag pas kan worden weggeboekt.
Een betere test is om je twee boekingen pas de volgende dag te agenderen. Als je dan een dag roodstand hebt dan wordt er gevaluteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees eens terug. Ik heb al eerder geld overgemaakt en het resultaat was dat het geld meteen was afgeboekt van de rekening, en 3 dagen later pas was bijgeboekt op de externe rekening. 3 dagen was het geld dus van mij weg. Die 3 dagen mis ik rente, en die 3 dagen heeft mijn bank het geld voor eigen gebruik in beheer. En dus ook de rendementen daarvan die ze normaal voor een deel aan mij als rente uitkeren. Dat komt dus op precies hetzelfde neer als valutering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Het valt mij wel eens op dat boekingsdata wijzigen. Ik krijg bijvoorbeeld op dag x een bepaald bedrag gestort. Op dag x zie ik dit bedrag met dag x als boekingsdatum in internetbankieren staan. Wanneer ik op dag x+1 weer op internetbankieren kijk dan heeft het betreffende bedrag opeens boekingsdatum x+1.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
sverzijl schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:40:
[...]

Zeker een niet-internet spaarrekening? Dan kunnen ze dat makkelijk doen, want de kans dat je achter komt is toch relatief klein. De internetspaarrekening van rabo is maarliefst nog 2,7%+0,6% bonus = 3,2% 3,3% (heb hem nog steeds, maar staat al jaren 0,0 euro op).
Als je voldoende pegels hebt (>20k) dan kan de bonusspaarrekening laten converteren naar een internet loyaalsparen rekening.

Zolang je boven de 20k zit krijg je 3,7%, onder de 20k 2,2%. Daarnaast een kwartaalbonus van 0,5%.

Scheelt dus bijna een vol procent. Tis geen vetpot, maar sinds icesave ben ik niet meer zo'n geldversleper. 3 maanden op je geld wachten is toch wel lang...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Sorry, ik reageer op de tekst die ik aanhaal en ga niet ongericht berichten terugzoeken.
Ik heb al eerder geld overgemaakt en het resultaat was dat het geld meteen was afgeboekt van de rekening, en 3 dagen later pas was bijgeboekt op de externe rekening. 3 dagen was het geld dus van mij weg. Die 3 dagen mis ik rente, en die 3 dagen heeft mijn bank het geld voor eigen gebruik in beheer.
Hoe lang je geld renteloos op je betaalrekening staat heb je zelf in de hand. Verder heb je te maken met twee banken, als je geld een poosje kwijt is weet je nog niet welke partij iets vasthoudt. Uit de test die je hier hebt gepost blijkt tot nu toe nog niet dat de eerste bank dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zeg je dat ze het wel doen. En ze vermijden de term opzettelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
van welke bank naar welke bank was dat dan?

nogmaals. dinsdag van 2 man een overschrijving ontvangen. Beiden van bank naar ING (1 ABN, ander weet ik niet) beiden waren binnen enkele uren bij mij bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eerst eens kijken wat morgen brengt. Ik heb de opdracht pas gegeven in de avond. Het zou er in theorie gewoon morgen moeten staan aan wederom het eind van de dag. Maar mss dat het een dag later wordt. Even kijken welke data er dan bij staan links en rechts.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 23:33 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 107% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 18:01 ]

Verwijderd

We gaan het zien want dat heb ik gisterenavond dus gedaan.

Het is vrij simpel. Ik kan niet rood staan. Dus als ik debetrente moet betalen is dat omdat de bank mij iets met de rekeningen laat doen dat me rood laat staan volgens hun systeem. Daar heb ik nooit voor getekend. Ook als dat als gebruikersgemak wordt bedoel. Ik wil het niet, anders had ik wel aangevraagd dat ik het wel kan. Dan ga ik dus echt naar ze toe.

En ze hebben al laten doorschemeren ooit in consumentenprogramma's dat ze dan behoorlijk meegaand zijn. Slechte PR wil je echt niet.

Vooralsnog ga ik er niet vanuit. Het zou echt de 1e keer zijn.

Het lijkt me ook onlogisch. Geld binnen dezelfde bank kan meteen overgezet worden. Het is maar digitaal. Het was de 18e. Boekdatum en rentedatum beide ook de 18e. Dan mag ik er toch vanuitgaan imo dat het saldo wat dan daarna is ontstaan op de betaalrekening ook echt aanwezig is. Anders zou er bv. de 19e moeten staan. Ik heb dus echt nog geen 4 minuten later de zaak doorgeboekt naar een heel andere bank. En het geld was ook meteen van de betaalrekening. En nu is het dus afwachten of en hoeveel dagen ze het achterhouden. De vorige keer was net rond het weekend dus dat kan een aantal dagen verklaren. Nu wil ik het dus gewoon weten.

Ik had een X bedrag op mijn betaalrekening staan. En een aantal keer dat bedrag op mijn spaarrekening als reservepotje onder snel bereik (juist vanwege dat meteen overboeken en het dan meteen op de betaalrekening beschikbaar hebben). Ik heb dat reservepotje nu dus uitgedund en voor een deel overgeheveld naar de betaalrekening. En meteen daarna vanaf de betaalrekening een bedrag overgemaakt naar een externe bank. Binnen een en dezelfde telebankiersessie zelfs. Dat bedrag is 2 x wat er 10 minuten eerder überhaupt op de betaalrekening stond. Dus als ik debetrente krijg, wat me echt heel sterk lijkt, dan is het wel in deze situatie.

Ik denk echter dat ik of 1 dag dat bedrag kwijt ben, of mss wel geen dag extra maar de vorige keer vanwege het weekend wel. Hoe dan ook .. vorige keer heb ik een veel grotere som op dezelde manier binnen 10 minuten doorgeboekt van de spaarrekening naar de betaalrekening naar extern, en ook daar heb ik nimmer een cent debetrente over hoeven te betalen. Ik was dus wel 3 dagen mijn geld kwijt en de boekdatum en rentedatum liepen ook 3 dagen uiteen. Ik wil nu dus weten of ze het bewust achterhouden om de kost te verdienen, of omdat het net op het verkeerde moment als opdracht was gegeven door mij.

Debetrente .. ik geloof er niets van ;)

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 01:50 ]

• Brons
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 01:31:
We gaan het zien want dat heb ik gisterenavond dus gedaan.

Het is vrij simpel. Ik kan niet rood staan. Dus als ik debetrente moet betalen is dat omdat de bank mij iets met de rekeningen laat doen dat me rood laat staan volgens hun systeem. Daar heb ik nooit voor getekend. Ook als dat als gebruikersgemak wordt bedoel. Ik wil het niet, anders had ik wel aangevraagd dat ik het wel kan. Dan ga ik dus echt naar ze toe.
Het is wat anders dan roodstaan. Stel je maakt geld over van de Postbank naar de ABN Amro en meteen weer door naar de ING ben je gewoon geld kwijt bij de ABN (behalve als de ABN niet aan valutering doet, er zijn banken die dat immers gewoon niet doen). Stel je doet dit met 10k en je kan met 1k rood staan rekenen ze gewoon debetrente over 10k, terwijl je dat normaal niet kan.

Overigens heb je er waarschijnlijk wel voor getekend. Heb jij alle kleine letters gelezen die bij het aanvragen van je betaalrekening kwamen?
Het is er wel.

Verwijderd

Ondertussen heeft de Rabo de rente van de Internetspaarrekening verder verlaagd van 2,7 naar 2,5%... natuurlijk ook nog de 0,6% bonus. Had al mijn geld overgehaald naar de Rabo, maar dat ik ga ik nog maar weer eens in heroverweging nemen. Ik heb ook nog een ATB rekening, die kondigen tenminste een rentedaling netjes aan. Bij de Rabo moet maar net je oog erop vallen...

Ga hard omlaag al die rentes!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het is vrij simpel. Ik kan niet rood staan. Dus als ik debetrente moet betalen is dat omdat de bank mij iets met de rekeningen laat doen dat me rood laat staan volgens hun systeem.
Daar maak je de onjuiste assumptie dat de bank jou rente vergoed op basis van wat er van minuut tot minuut op je rekening staat. De bank vergoed jou rente op basis van het beginsaldo van de dag, minus alles wat er van je rekening afgaat op die dag. Als dát negatief is (en je saldo zelf hoeft dan nooit negatief te zijn geweest) dan moet je debetrente betalen.
Wellicht dat het bij jouw bank anders is dan bij de mijne. Ik zit bij de Rabobank en daar werkt het zoals ik hierboven heb beschreven :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:03:
Om ook even een duit in het spaarzakje te doen. Ik kreeg vorige week rekeningoverzicht van mijn spaarrekening van de rabobank bleken ze de rente ietwat te hebben bijgesteld. Van 4.2 naar 1.9 % dat is een fikse daling. Normaal let ik niet echt op dat soort overzichten maar is toch eventje schrikken
Je hebt je volledige saldo nu weggehaald neem ik aan?
Mistraller schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:56:
[...]
Scheelt dus bijna een vol procent. Tis geen vetpot, maar sinds icesave ben ik niet meer zo'n geldversleper. 3 maanden op je geld wachten is toch wel lang...
Daarvoor heb ik meerdere spaarrekeningen, die nu vrijwel allemaal naar 4.5 % zijn afgezakt, alleen Anadolubank zit nog op 4.95 % . Hoewel ik niet verwacht dat er nog veel over de kop zullen gaan, maar als dat wel gebeurt, kom ik die 3 maanden wel door. Let wel: overstappen houdt banken scherp! De Rabobank roept niet voor niets vaak in het nieuws "hoe slecht buitenlandse banken zijn"; dat is puur eigenbelang.
Icesave heb ik nooit gehad, schuif het maar op intuitie :)

[ Voor 44% gewijzigd door RemcoDelft op 19-02-2009 13:58 ]

Verwijderd

eamelink schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:05:
[...]

Daar maak je de onjuiste assumptie dat de bank jou rente vergoed op basis van wat er van minuut tot minuut op je rekening staat.
Dat doe ik helemaal niet. Waar haal je dat idee vandaan? Ze vergoeden me überhaupt geen rente op mijn betaalrekening ;) En het van me vragen kan ook niet aangezien mijn saldo niet negatief kan zijn.
De bank vergoed jou rente op basis van het beginsaldo van de dag, minus alles wat er van je rekening afgaat op die dag. Als dát negatief is (en je saldo zelf hoeft dan nooit negatief te zijn geweest) dan moet je debetrente betalen.
Nogmaals: ik krijg geen rente op mijn betaalrekening. Daar is het ook een betaalrekening voor. Het saldo op mijn spaarrekening wordt ook niet negatief natuurlijk.

Ik heb mijn betaalrekening dus ook bij de Rabobank. En nogmaals: ik heb de vorige keer een veel groter bedrag op precies dezelfde manier overgeschreven, op dezelfde manier als nu, en ook toen geen cent debetrente betaald.

Dus of wat jij zegt klopt niet, of jouw Rabobank naait je.

Edit: antwoorden

Nou .. het zal de vorige keer dan toch aan het weekend hebben gelegen, of mss een eenmalige verificatie oid. Toen zat er 3 dagen tussen verwerkdatum en rentedatum. Nu is dat 1 dag. Boekdatum en verwerkdatum de 18e. Rentedatum de 19e. En het geld staat inmiddels ook bij mijn externe bank.

Uiteraard .. geen debetrente op zowel mijn Rabo-betaalrekening of spaarrekening!
Meteen ook duidelijk dat mijn externe bank het geld niet achterhoudt zoals werd gesuggereerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 15:40 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:22:
En uiteraard .. geen debetrente op zowel mijn Rabo-betaalrekening of spaarrekening!
Én meteen duidelijk dat mijn externe bank het geld niet achterhoudt zoals werd gesuggereerd.
Debetrente zie je pas na een tijdje afgeschreven staan op je rekening dat berekenen ze over een hele maand.

Mijn externe bank (AKBANK) houdt ook geen rente achter, dus dat is niet zo raar

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 19-02-2009 15:40 ]

Verwijderd

Slasher schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:38:
Debetrente zie je pas na een tijdje afgeschreven staan op je rekening dat berekenen ze over een hele maand.
Moet ik het in bold en knalrode letters schrijven of zo? Ik heb al eerder op precies deze manier geld doorgeboekt en ook toen geen cent debetrente betaald. Toen niet, en nu nog niet. En dat is toch al een tijd geleden. Ik verwacht dat nu dus evenzogoed niet ;)

Dus tenzij ze na maanden en maanden pas komen aankakken met een debetbedrag, hebben jullie toch echt een ander soort rekening dan ik heb blijkbaar. Want ik betaal geen debetrente. Niënte. Nada.

Deze test was voor mij vooral bedoeld om te kijken of de vorige keer het weekend een rol heeft gespeeld in mijn overboeking. Het lijkt er nu op van wel. Nu doordeweeks is het met 1 dag rond.

Nog wat onderzoek gedaan: ik zie dus wel een debetrentetarief bij mijn rekeningdetails. Als in: het zou met deze rekening dus mogelijk moeten zijn. Tegen overigens schandalige tarieven. Maar ik herhaal: nog nimmer heb ik daar daadwerkelijk een afboeking van gezien op mijn betaalrekening. En ik heb net toch flink wat teruggebladerd. Bv. die eerdere overboeking en alle afboekingen daarna. Daar staat géén debetrenteafboeking bij. Aangezien deze rekening mij destijds ook is 'verkocht' met de duidelijke vermelding dat een negatief saldo niet kon, lijkt dat me ook niet meer dan logisch.

Ik betaal bv. ook geen cent voor mijn betaalrekening, passen, enz. Ook daar heb ik met al verschillende bankmedewerkers over in de clinch gelegen. Want ze waren verbouwereerd en kenden hun eigen produkten niet eens. "Ja maar iedereen heeft produkt X". Ja .. ik dus niet. Oelewappers. "Ja maar meneer dan kunt u zus en zo niet". Ja .. nou en? Daar heb ik ook niet om gevraagd destijds. En dan na lang zoeken (en ongevraagd door mijn rekeningen bladeren om een afschrift te vinden), gaan ze het de baas vragen, en die komt tot de conclusie dat ik gelijk heb. En daarna hebben we het praatje over ongevraagd door mijn rekeningen bladeren. Geheimhoudingsverklaring of niet, jij als baliemedewerker gaat niet zonder dat ik dat zeg lekker browsen om je gelijk te halen. Blonde doos :(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 16:13 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
ucchan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:46:
Ben benieuwd wanneer NIBC gaat zakken trouwens :P .
20 feb. Dan gaat de rente van 5,1% naar 4,8%

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:42:
[...]
Ik betaal bv. ook geen cent voor mijn betaalrekening, passen, enz. Ook daar heb ik met al verschillende bankmedewerkers over in de clinch gelegen.
Ik heb bij 3 verschillende banken meegemaakt dat ze ongevraagd en onterecht paskosten gingen afhouden: Postbank, Rabobank en SNSbank. Blijkbaar heel normale praktijken als bank om zo met klanten om te gaan...
En dan na lang zoeken (en ongevraagd door mijn rekeningen bladeren om een afschrift te vinden), gaan ze het de baas vragen, en die komt tot de conclusie dat ik gelijk heb. En daarna hebben we het praatje over ongevraagd door mijn rekeningen bladeren. Geheimhoudingsverklaring of niet, jij als baliemedewerker gaat niet zonder dat ik dat zeg lekker browsen om je gelijk te halen. Blonde doos :(
Dat heeft de Rabobank bij mij ook 1 keer geflikt! Ik werd gebeld, dat ik mijn studentenrekening niet gebruik zoals ze standaard verwacht hadden. Terwijl ik er exact mee deed wat ik gezegd had bij het openen (maar toen luisterde die medewerker ook niet echt, omdat-ie als-ie geluisterd zou hebben niet gevraagd zou hebben of ik m'n Postbank-zaken naar Rabo wou verhuizen). Toen ze me aan de telefoon vertelde dat ze door m'n transacties bladerde, heb ik ook meteen opgezegd. Boerenbank denkt blijkbaar dat ze alles mogen...
sverzijl schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:20:
[...]
20 feb. Dan gaat de rente van 5,1% naar 4,8%
Ik citeer van de site: "Met een NIBC Direct Internetspaarrekening bent u zeker van een toprente van 5,1%."
Waarom blijven banken toch dergelijke valse beloftes doen?

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 19-02-2009 16:23 ]

• sverzijl
  • Laatst online: 11:40
RemcoDelft schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:20:
Ik citeer van de site: "Met een NIBC Direct Internetspaarrekening bent u zeker van een toprente van 5,1%."
Als je snel bent heb je voor alleen vandaag nog 5,1% ;)

• Mistraller
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:20:
Ondertussen heeft de Rabo de rente van de Internetspaarrekening verder verlaagd van 2,7 naar 2,5%... natuurlijk ook nog de 0,6% bonus. Had al mijn geld overgehaald naar de Rabo, maar dat ik ga ik nog maar weer eens in heroverweging nemen. Ik heb ook nog een ATB rekening, die kondigen tenminste een rentedaling netjes aan. Bij de Rabo moet maar net je oog erop vallen...

Ga hard omlaag al die rentes!
De loyaalrekening van de rabo is ook meegedaald inderdaad naar 3,5%

Blij dat we nog een deposito op 5,25% hebben lopen voor een jaar :)

Maar goed, ik ga er stilletjes een beetje vanuit dat hetzelfde met de hypotheekrentes gebeurt. In mei loopt één van onze hypotheek componenten af...daar sluit ik liever een lage rente voor af.

Iemand de film "Money as Debt" al eens gezien trouwens? Een rente die niet té hoog is, is nog niet zo gek voor de economie ;)

---------------

• Brons

Brons

Fail!

HlpDsK, het kan zijn dat de Rabobank geen valutering doet als men van een Rabobank spaarrekening overmaakt naar een Rabobank betaalrekening. Probeer het eens van bank A naar bank B naar bank A. Dan kan ik je met zekerheid vertellen dat je debetrente moet betalen.

Overigens zie ik dit nu op wikipedia:
De Nederlandse Postbank, Rabobank en Triodos Bank kennen geen valutadagen. Er gaan alleen dagen verloren wanneer er een zogenaamde circuitoverschrijding plaatsvindt, dus interbancaire overboekingen van bank naar postbank en vice versa.
Dus Rabobank -> Postbank -> Rabobank is een circuitoverschrijding, en moet je debetrente betalen bij de Rabobank.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:42:

Ik betaal bv. ook geen cent voor mijn betaalrekening, passen, enz. Ook daar heb ik met al verschillende bankmedewerkers over in de clinch gelegen. Want ze waren verbouwereerd en kenden hun eigen produkten niet eens. "Ja maar iedereen heeft produkt X". Ja .. ik dus niet. Oelewappers. "Ja maar meneer dan kunt u zus en zo niet". Ja .. nou en? Daar heb ik ook niet om gevraagd destijds. En dan na lang zoeken (en ongevraagd door mijn rekeningen bladeren om een afschrift te vinden), gaan ze het de baas vragen, en die komt tot de conclusie dat ik gelijk heb. En daarna hebben we het praatje over ongevraagd door mijn rekeningen bladeren. Geheimhoudingsverklaring of niet, jij als baliemedewerker gaat niet zonder dat ik dat zeg lekker browsen om je gelijk te halen. Blonde doos :(
No offense hoor, maar hier sla je wel een beetje door. Een bankmedewerker mag gewoon door jouw gegevens heen bladeren of je dat nu wilt of niet. Vind je jezelf niet een beetje té ver gaan?

Stel dat ze het niet hadden gedaan terwijl je er bij was, dan hadden ze het wel gedaan als je er niet was. Moeilijk doen is ook een vak blijkbaar....

Dat heeft de Rabobank bij mij ook 1 keer geflikt! Ik werd gebeld, dat ik mijn studentenrekening niet gebruik zoals ze standaard verwacht hadden. Terwijl ik er exact mee deed wat ik gezegd had bij het openen (maar toen luisterde die medewerker ook niet echt, omdat-ie als-ie geluisterd zou hebben niet gevraagd zou hebben of ik m'n Postbank-zaken naar Rabo wou verhuizen). Toen ze me aan de telefoon vertelde dat ze door m'n transacties bladerde, heb ik ook meteen opgezegd. Boerenbank denkt blijkbaar dat ze alles mogen...
Bij elke bank is wel wat en om nu meteen op te zeggen, dan hou je op die manier geen enkele bank over. Denk je nu echt dat zo iemand onder de indruk is als jij je boeltje opzegt?

[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 19-02-2009 17:29 ]

• yohan
  • Laatst online: 19-09 16:04
eamelink schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:05:
[...]

Daar maak je de onjuiste assumptie dat de bank jou rente vergoed op basis van wat er van minuut tot minuut op je rekening staat. De bank vergoed jou rente op basis van het beginsaldo van de dag, minus alles wat er van je rekening afgaat op die dag. Als dát negatief is (en je saldo zelf hoeft dan nooit negatief te zijn geweest) dan moet je debetrente betalen.

[...]

Wellicht dat het bij jouw bank anders is dan bij de mijne. Ik zit bij de Rabobank en daar werkt het zoals ik hierboven heb beschreven :)
Ik zit ook bij de Rabobank, en kan officieel ook niet rood staan. Echter is me dit desondanks wel eens overkomen, namelijk bij automatische afschrijvingen. Kennelijk doet Rabo niet aan storneren.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Update

NIBC slaat dezelfde weg in als de rest, renteverlaging naar 4.8%

zucht.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Hoezo is dat een valse belofte? Morgen staat er "een toprente van 4.8%" en dan zeik je ook niet als ze hem over een maand weer op 5.0% zetten. Ze zouden valse beloftes doen als ze zouden zeggen dat je een bepaalde periode zeker bent van 5.1% en het dan wijzigen.

Professionele website nodig?

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
Xander, dat is toch niet raar zeker?
Wel de hypotheekrente verlagen, maar spaarrente's niet?

TJa.. jammer, maar je doet er niets aan natuurlijk...
Blijft nog altijd een hoge rente.. veel banken zitten nog maar op een 4%..

• RemcoDelft
curry684 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:22:
[...]

Hoezo is dat een valse belofte? Morgen staat er "een toprente van 4.8%" en dan zeik je ook niet als ze hem over een maand weer op 5.0% zetten. Ze zouden valse beloftes doen als ze zouden zeggen dat je een bepaalde periode zeker bent van 5.1% en het dan wijzigen.
Het "u bent zeker van" wekt bepaalde verwachtingen.

Verwijderd

Slasher schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:26:
No offense hoor, maar hier sla je wel een beetje door. Een bankmedewerker mag gewoon door jouw gegevens heen bladeren of je dat nu wilt of niet. Vind je jezelf niet een beetje té ver gaan?
Ik vind dat ik daar zelfs een heel goed punt heb.
Stel dat ze het niet hadden gedaan terwijl je er bij was, dan hadden ze het wel gedaan als je er niet was. Moeilijk doen is ook een vak blijkbaar....
Je klanten met fatsoen behandelen is ook een vak apart.

Een bankmedewerker denkt dat ze gelijk heeft, maar heeft dat niet. Eigenwijs als ze is gaat ze voor mijn ogen ongevraagd door mijn betaalrekening spitten om handmatig te kijken of daar een periodieke afboeking op is te vinden van de bankpaskosten. Terwijl ik haar net nog heb gezegd dat ik die niet heb. Maar dat wil ze niet van haar klant aannemen, en ze gaat ipv daarvan recht voor mijn neus proberen haar gelijk te halen. Het is dat ik een fatsoenlijke jongen ben en naar haar manager heb gevraagd. Anders had ik haar over de balie getrokken. Doos. Onbeschoft .. dat is het.
Brons schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:07:
HlpDsK, het kan zijn dat de Rabobank geen valutering doet als men van een Rabobank spaarrekening overmaakt naar een Rabobank betaalrekening. Probeer het eens van bank A naar bank B naar bank A. Dan kan ik je met zekerheid vertellen dat je debetrente moet betalen.
Dat doe ik dus nooit. Waarom zou ik ook? Ik boek over van een Rabospaarrekening naar een Rabobetaalrekening. En vandaaruit naar een externe bank. Niet de postbank.

En als ik dan dus een bedrag van de betaalrekening afboek naar extern, groter dan er aan het begin van de dag opstond, dan betaal ik daar geen debetrente over. Want dat bedrag is eerst van de spaarrekening overgekomen en dat staat dus klaarblijkelijk onmiddelijk op de betaalrekening. Zonder wachtdag, zonder valutering. Dat kan ik dus meteen opnemen, doorboeken, of wat dan ook.

Het enige wat me dat nog kost is het feit dat het kernsaldo en het laagste bedrag in het kwartaal op de spaarrekening omlaag is gegaan, en ik dus ook voor de al verstreken dagen in dit kwartaal een lagere bonusrente ga krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 21:08 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Slasher schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:26:
[...]

No offense hoor, maar hier sla je wel een beetje door. Een bankmedewerker mag gewoon door jouw gegevens heen bladeren of je dat nu wilt of niet.
Een bankmedewerker heeft behoudens zwaarwegende gevallen niets te zoeken in de betalingsgegevens van klanten. In dit geval had de mederwerker ook op de rekening van de bank kunnen kijken of betalingen waren ontvangen ;)

Maargoed, het is een wijdverspreid gegeven dat bankmedewerkers misbruik hiervan maken "omdat het kan" en daarmee in bepaalde gevallen zelfs de wet overtreden danwel een onrechtmatige daad begaan. Flinke tijd geleden nog een leuke zaak over in het nieuws geweest over een alimentatiezaak.

Verwijderd

Heeft het überhaupt zin om te gaan leuren met je geld om maar de allerhoogste rente te halen? Ik zie banken met een half tot een heel procent rente meer. Maarja voor hoe lang? En wat voor status hebben die banken? Ik heb een bank gekozen die naar mijn idee relatief weinig geld uit had staan, en ook relatief weinig in de hele risicovolle beleggingen zit. Gevolg is dus een wat lagere rente. Maar ws. ook minder kans op omvallen. Maar van de andere kant voel ik mezelf bekocht door niet voor gewoon een gevaarlijke bank te gaan, nu toch alles is afgedekt door het garantiestelsel. Waar dan idd de meer risicovolle banken profiteren van de meer behoudendere banken. Behoudens het echt instorten van een bank, heb je gewoon je rente. En ik probeer het te relativeren. Het gaat om aanzienlijke bedragen, en een procentpunt meer of minder tikt aan over dat soort sommen. Van de andere kant .. sja in absolute termen gaat het om tientjes of een paar 100, hooguit een paar 1000 euro op jaarbasis. Wil je daar moeilijk voor gaan doen en stressen?

• Rukapul
Geld blijft geld. Je kunt het dus vergelijken met hoeveel moeite (/risico) je ergens anders voor doet om 50 of 500 te besparen/verdienen.

Zelf blijf ik niet heen en weer schuiven, maar 1 a 2 maal per jaar even kijken en desnoods een rekening openen en schuiven kan best. Hier reken ik ook het bij dezelfde bank doorschuiven van spul (zie Postbankverhaal waar dit topic mee begon).

Af en toe geld weghalen bij grootbanken houdt ze scherp.

Verwijderd

Word je dan niet knettergek van al die afschriften aan het eind van het jaar? En je belastingpapieren invullen? Heb je daar 6 bankrekeningen.

• Rukapul
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:26:
Word je dan niet knettergek van al die afschriften aan het eind van het jaar? En je belastingpapieren invullen? Heb je daar 6 bankrekeningen.
Zoveel post krijg je niet voor inactieve rekeningen ;) Heb sinds enige jaren een excel bestand waarin per 1 januari van elk jaar (vanaf 2002) alles staat. De stand is nu:
• rekeningencourant: 2
• spaarrekeningen: 12 (9 inactief met een saldo van ca nihil, 5 postbankrekeningen, etc.)
• brokers: 3
en dan nog wat entries voor spaarloon en werkgeverregelingen, deposito's, spaarpolis, etc. :)

Het opheffen van een rekening kost meer moeite dan hem aanhouden. Bovendien is het heel makkelijk om andere producten af te nemen als je al bekend bent bij een financiele instelling.

Verwijderd

Ik heb pas een rekening opgezegd. Want ik vond het toch irritant aan het eind van het jaar weer papierwerk en dan een beetje rente over een beetje geld. Echt .. saldo 2 cent hoger per jaar. Dat soort geneuzel. Dat was ook een rekening van voor internetbankieren. Met papiertjes invullen en opsturen was ik wel klaar.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rukapul heeft we gelijk dat het meer moeite kost om een rekening op te zeggen dan het als inactief aan te houden.

Misschien een klein beetje off-topic... maar zijn er hier al mensen die hun postbankrekening gaan opzeggen en overstappen naar een betaalrekening bij een andere bank vanwege de samenvoeging van de Postbank en de ING-bank tot "ING"?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Rukapul
De vraag die bij mij komt bovendrijven is 'waarom?', tenzij je al een ING rekening hebt natuurlijk.

De verschrikkelijke kleur van de oranje bankpas is voor mij nog niet voldoende reden. Denk dat ik pas bij de "Postbank service voor ING prijzen" afhaak.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 19-02-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
The_Sukkel schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:25:
Rukapul heeft we gelijk dat het meer moeite kost om een rekening op te zeggen dan het als inactief aan te houden.

Misschien een klein beetje off-topic... maar zijn er hier al mensen die hun postbankrekening gaan opzeggen en overstappen naar een betaalrekening bij een andere bank vanwege de samenvoeging van de Postbank en de ING-bank tot "ING"?
Is deze reden niet belangrijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Staat los van de Postbank/ING samenvoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 21:30

Qwerty-273

Meukposter

Ik denk dat het zeeer moeilijk zal zijn om een bank te vinden die met zijn beleggingsprotfolio niet op een of andere manier in contact gebracht kan worden met zulke organisaties/zaken. Maar dat is mijn mening en ik vind het dan ook niet 'schokkend' zoals verschillende directies in dat bericht het vinden (klinkt ook erg als een opgeklopt sensatie stuk).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
WTF, dat is een artikel van 2 jaar geleden.
Nadat dit in die tijd in opspraak geraakt is, is er wel een en ander veranderd.
Je hoort me niet zeggen dat het uitgebannen is, dan zal wel nooit zo zijn.
Maar geloof maar gerust dat bijna elke bank wel (al dan niet bewust) geld in dergelijke bedrijven heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Niemand hier die recente ervaringen heeft met http://www.crediteurope.nl/ ? daar krijg je standaard 5% zonder beperkende voorwaarden. In de huidige tijd ben ik alleen wat huiverig met voor mij onbekende banken.

Scheelt me toch wel heel wat honderden euro's per jaar met de Rabobank, waar ik langzaam een beetje de schijt van krijg met hun lage rente.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2009 08:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triodos, 1 van de 2 'groene' banken, belegt bijvoorbeeld in ING Groep en zelfs SNS *kuch*. Dat schiet niet echt op natuurlijk. ASN bank is niet actief in de bankensector (:+).

Ik heb zelf een spaarrekening bij ASN bank, omdat zij bij mijn weten de enige zijn die een spaarrekening hebben met pinpas (erg handig voor noodgevallen).
Phusebox schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:41:
Niemand hier die recente ervaringen heeft met http://www.crediteurope.nl/ ? daar krijg je standaard 5% zonder beperkende voorwaarden. In de huidige tijd ben ik alleen wat huiverig met voor mij onbekende banken.

Scheelt me toch wel heel wat honderden euro's per jaar met de Rabobank, waar ik langzaam een beetje de schijt van krijg met hun lage rente.
U wilt ervaringen, u krijgt ervaringen. Zoals vaak vermeld: geen enkel risico i.v.m. het depositogarantiestelsel. Ik heb overigens nog geen enkele van de kleine buitenlandse banken (uit Rusland, Turkije e.d.) zien omvallen of gered zien worden door een overheid. Typisch :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01

zit al ruim een jaar bij deze bank met een en/of rekening. Prima hoor, simpel webpaginaatje, makkelijk en prima rente. Je krijgt bij elke over/afschrijving een bankbriefje. Ik geloof dat ze dit naar 1 per maand wil(d)(l)en brengen maar dat is nog niet gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 14:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Daar zit ik nu ongeveer een jaar bij, bevalt wel goed hoor. Verder heb ik een goede ervaring met AT bank. Voordeel van laatstgenoemde is dat je snel ziet wat je al aan rente hebt opgebouwd. Weet niet zeker of CE dat ook heeft, zo vaak log ik niet in ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik ben aan het overwegen om al mijn bankzaken (muv hypotheek) onder te brengen bij de ASN bank. Zelfs op de betaalrekening hebben ze 1% rente. De enige die dat volgens mij nog meer heeft is de DSB (die heeft 'zelfs' 1.5%). ASN heeft daarnaast op de spaarrekeningen ook nog goede rente's. Niet de top van de markt, maar iig ook geen 2.7% zoals de Rabo nu.. Heeft er iemand ervaring met de overstapservice, want ik zie erg op tegen het moeten verhuizen van al mijn bankzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Oude rekening aanhouden, maar zover mogelijk uitkleden tegen laagst mogelijke kosten een optie?

Zoveel moeite is verhuizen ook weer niet. Stuk of 10 automatische incasso's oid en klaar is Jasper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspertje schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:57:
Ik ben aan het overwegen om al mijn bankzaken (muv hypotheek) onder te brengen bij de ASN bank. Zelfs op de betaalrekening hebben ze 1% rente. De enige die dat volgens mij nog meer heeft is de DSB (die heeft 'zelfs' 1.5%). ASN heeft daarnaast op de spaarrekeningen ook nog goede rente's. Niet de top van de markt, maar iig ook geen 2.7% zoals de Rabo nu.. Heeft er iemand ervaring met de overstapservice, want ik zie erg op tegen het moeten verhuizen van al mijn bankzaken...
Wat mij tegenstaat is dat je geen i-Deal betalingen kan doen bij de ASN Bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit nu al een tijdje bij de ASN Bank.
Bevalt me prima, heb een ASN Ideaakrekening.
4,5% elke maand een incasso van min 50 en max 500.
Het mooie is dat je nu tot 10.000 euro kan overboeken op je nieuwe rekening.
Tot voorkort was dit niet mogelijk, enkel via automatisch incassos.

Online bankieren werkt ook prima, overboeking worden dezelfde dag nog verwerkt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 14:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ben net overgestapt naar ASN Ideaalsparen. Vooral omdat de Rabo in hoog tempo het rentepercentage op hun internetspaarrekening aan het terugschroeven is ;)
Rekening aanmaken ging iig snel en simpel, nu de rest nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Iemand hier nog in de Rabo Groen beleggingen? Wij hebben een bedrag ingelegd op 3% voor 3 jaar.

De projecten waar dit geld heengaat zijn gegarandeerd duurzaam, want ze worden door de overheid gecontroleerd.
Daarom hoef je ze niet op te geven in Box3 (voordeel 1,2%) , en krijg je daarnaast een heffingskorting van 1,3%.

Alles bij elkaar is dat dus 5,5% en nog duurzaam ook!
(Alleen niet gegarandeerd door het garantiestelsel want het is een belegging, maar omdat onze hypotheek ook bij de rabo loopt, zou dat volgens mij toch tegen elkaar weggestreept worden bij een eventueel omvallen)

Het rendement is gegarandeerd, dus het is zonder risico. Bij fiscale wijzigingen bestaat het recht om de looptijd af te breken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Normaal gezien ben je beleggingen nooit kwijt als de beheerende partij failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Mistraller schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:55:
Iemand hier nog in de Rabo Groen beleggingen? Wij hebben een bedrag ingelegd op 3% voor 3 jaar.

De projecten waar dit geld heengaat zijn gegarandeerd duurzaam, want ze worden door de overheid gecontroleerd.
Daarom hoef je ze niet op te geven in Box3 (voordeel 1,2%) , en krijg je daarnaast een heffingskorting van 1,3%.

Alles bij elkaar is dat dus 5,5% en nog duurzaam ook!
Dat box3 voordeel is leuk, maar ik heb nog geen 40.000 euro (Ben getrouwd) dus dat is voor mij helemaal geen voordeel. de heffingskorting is natuurlijk wel altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Jaspertje schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:18:
[...]

Dat box3 voordeel is leuk, maar ik heb nog geen 40.000 euro (Ben getrouwd) dus dat is voor mij helemaal geen voordeel. de heffingskorting is natuurlijk wel altijd handig.
Het werd voor ons ook pas sinds kort interessant. Maar vooral het groene bevalt mij wel.
Ik had geld zitten in de vereniging Zeeuwind en de Windvogel. Dat zijn echter maar kleine verenigingen zonder garanties, dus veel geld durfde ik daar niet in te steken. (Wel een erg goed rendement overigens!)

De rabo is van de grootbanken in elk geval de minst slechte op de ladder als het om MVO gaat. En wel veilig IMHO.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:31
HlpDsk, waarom is jouw Rabobankrekening gratis en de mijne niet :P ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik me niet laat omlullen. Of omdat het vroeger een studentenrekening was.
Ik heb ook geen betaalpas maar een rabopas. Voor mij meer dan genoeg.

Geen idee eigenlijk of die rekeningen tegenwoordig zo nog verstrekt worden, maar ik heb die rekening nooit laten omzetten. Juist omdat het dan geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022

Ik geloof je wel. De Rabobank werkt dan blijkbaar anders dan de Postbank, waar ik het aan den lijve heb ondervonden. Ik kan ook niet rood staan, maar toch moest ik debetrente betalen. Ik heb nooit gezien dat ik rood stond via internetbankieren.

Het komt dus doordat de boekdatum (of hoe het ook mag heten) van de transactie van m'n spaarrekening naar m'n betaalrekening, over het weekend is heen getrokken. Als ik bij het betreffende afschrift na elke transactie het saldo wat er daarna is ontstaan bereken, heb ik echter wél een paar dagen rood gestaan.

Ik heb m'n eigen administratie nog is vergeleken met m'n papieren afschriften en iig spaar naar betaalrekening transacties waarvan ik vond dat ze op zaterdag waren gedaan, zijn volgens de afschriften op maandag gedaan.

[ Voor 1% gewijzigd door djfisjtik op 21-02-2009 12:06 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:31
Als ze mij zoiets flikken ga ik bellen... niet rood staan == niet rood staan, dan gaan ze me geen debetrente inhouden ook :( !

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:50:
U wilt ervaringen, u krijgt ervaringen. Zoals vaak vermeld: geen enkel risico i.v.m. het depositogarantiestelsel. Ik heb overigens nog geen enkele van de kleine buitenlandse banken (uit Rusland, Turkije e.d.) zien omvallen of gered zien worden door een overheid. Typisch :)
Daar hebben ze waarschijnlijk niet zo'n bonus-beleid wat leidt tot onverantwoord hoog prijzen van huizen opdrijven waarna het instort. Het enige echte risico daar voor de bank is valutarisico, maar gezien het wegzakken van de euro zal dat ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Valutarisico op welke manier dan ook wegzetten als 'zal wel meevallen' is te kort door de bocht. Wisselkoersen laten zich niet voorspellen, ingrijpen is vaak niet mogelijk voor het te laat is, en effecten dreunen keihard door.

Op zich is een klassieke spaar-/leen-/hypotheekbank een zeer betrouwbaar businessmodel. Op het moment dat daar valuatarisico's bij genomen worden dan verandert het hele verhaal. Zie IceSave, Oost-Europa, etc.

Iemand al eens gevraagd aan de Russische/Turkse banken welk deel van de depositogelden binnen het Eurogebied geinvesteerd(uitgeleend) worden?

• M a r c o
  • Niet online
Postbank / ING doet ook mee met de renteverlaging.

Toprekening is van 4% naar 3,75%.

http://www.ing.nl/particu...en/toprekening/index.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door M a r c o op 26-02-2009 11:08 . Reden: link gefixed ]

Verwijderd

M a r c o schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:34:

http://www.ing.nl/particu...ent-spaarrente/index.aspx
Zo triest die Postbank / ING. Zo gaat dat daar altijd ;( Grote kans dat deze rekening dit jaar nog richting de 3% gaat. Wat een TOPrekening ;(

• M a r c o
  • Niet online
Rabobank heeft anders net precies hetzelfde gedaan hoor.
zonder melding spaarrentes verlaagd.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wel grappig om te zien dat er in het linker menuutje nog 4% staat.

Zelf heb ik een toprekening geopend. De eerste 6 maanden 4,75%. Daarna maar weer eens verder kijken.

Money for nothin' and your chicks for free

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:41:
Zo triest die Postbank / ING. Zo gaat dat daar altijd ;( Grote kans dat deze rekening dit jaar nog richting de 3% gaat. Wat een TOPrekening ;(
Niets nieuws onder de zon...

Wat ik wel storend vind is dat elke bank de renteverlaging verkoopt als het volgende: "Volgens markt conforme rente, nog steeds top rendement zonder poespas" bla bla bla.
Hoewel, het kan erger. Sommige banken verlagen de rente en doet alsof het nooit gebeurt is. Zoals bijv. de ING, ondertussen is die link niet meer werkend!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Rukapul
Eigenlijk verdient ING gewoon de oude topictitel terug...

Telkens als ik 'marktconform' of 'inflatiecorrectie' hoor van bedrijven dan wordt ik bijkans onpasselijk. Wat ze bedoelen: de concurrentie en marktpositie maken het voor ons mogelijk meer aan u te verdienen, of, we zien dat andere producten duurder zijn geworden en daarom verhogen we de kosten ongeacht de eigen kostenniveaus.

Niks tegen commercie, maar de marketing en PR saus die er overheen gegoten wordt smaakt altijd zo zuur. Bedrijven moeten ballen hebben om vanuit hun eigen positie te spreken en laffe praatjes met verwijzingen naar de externe wereld.

De grootbanken vallen in elk geval al weer snel terug in hun oude patroon.

[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 26-02-2009 10:56 ]

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16
De Rabobank is inderdaad enorm aan het zakken met hun spaarrente! Ik heb wel veel vertrouwen in deze bank, dus wil niet zo graag switchen, maar als dit doorzet wil ik toch wel ergens anders gaan kijken. 4% of meer wat ik hierboven lees lijkt mij wel de moeite waard. Heeft iemand goede alternatieven?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:50
Roncom schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:29:
De Rabobank is inderdaad enorm aan het zakken met hun spaarrente! Ik heb wel veel vertrouwen in deze bank, dus wil niet zo graag switchen, maar als dit doorzet wil ik toch wel ergens anders gaan kijken. 4% of meer wat ik hierboven lees lijkt mij wel de moeite waard. Heeft iemand goede alternatieven?
Ik zag het van de week, zo was het laatst nog 2,7% rente en nu is het wederom verlaagd naar 2,5% rente.
Schiet lekker op dus.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50
Zelf vandaag een rekening aangevraagd bij crediteurope omdat die momenteel de hoogste rente bieden zonder beperkingen te stellen. Ze vallen gewoon onder het nederlands garantiestelsel, al moet je er wel rekening mee houden dat die 100k-garantie tot september is en dat daar mogelijk een lager bedrag voor in de plaats komt (zeker belangrijk als je een meerjarig deposito neemt)

Mijn doel is om er ook een bedrag weg te zetten in een 2-jaars deposito voor 5,5%, want ook CE zal op een gegeven moment wel omlaag gaan.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Vinden ze het gek dat Nederlanders meer geld lenen...door inflatie worden je schulden minder en met de lage rentes die de banken altijd al in Nederland hebben gegeven schiet het sparen ook niet echt op! Heb je meer dan 20.000 Euro spaargeld ga je ook nog eens belasting betalen.

Kunnen we ons spaargeld niet echt in het buitenland stallen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• argro
Je kunt je spaargeld verplaatsen naar MoneYou (4,8%, vrij opneembaar). Reguliere bankzaken kun je gewoon blijven doen bij jouw oude vertrouwde Rabobank.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm... die "ING"-spaarrekening (ik denk nog altijd in de Postbank) maar eens goed in de gaten houden.
4% was aantrekkelijk genoeg om het geld erop te laten staan, maar als ze nu weer stiekem aan het verlagen zijn richting hopeloze percentages, dan is het geld zo weer weg...

MoneYou lijkt wel een redelijk veilig alternatief met 1.05% verschil aan rente...

edit:
Zojuist online aangevraagd. In tegenstelling tot CEB hoefde ik geen formulieren uit te printen en op te sturen. Of heb ik weer eens ergens kleine lettertjes over het hoofd gezien? Binnen 2 dagen zou ik de inlogcodes moeten ontvangen. Heeft iemand al ervaringen met snelheid van storten en opnemen bij MoneYou?

[ Voor 30% gewijzigd door The_Sukkel op 26-02-2009 16:07 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• argro
The_Sukkel schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:51:

edit:
Zojuist online aangevraagd. In tegenstelling tot CEB hoefde ik geen formulieren uit te printen en op te sturen. Of heb ik weer eens ergens kleine lettertjes over het hoofd gezien? Binnen 2 dagen zou ik de inlogcodes moeten ontvangen. Heeft iemand al ervaringen met snelheid van storten en opnemen bij MoneYou?
Aanvragen gaat inderdaad louter via internet. Storten gaat zeer snel. Meestal dezelfde dag nog. Dat zal een beetje van de tijd van overboeken afhangen. Mijn automatische overboeking wordt altijd op de 25ste afgeschreven bij de ING en ook op de 25ste bijgeschreven bij MoneYou. Opnemen is vergelijkbaar.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

argro schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:29:
[...]
Aanvragen gaat inderdaad louter via internet. Storten gaat zeer snel. Meestal dezelfde dag nog. Dat zal een beetje van de tijd van overboeken afhangen. Mijn automatische overboeking wordt altijd op de 25ste afgeschreven bij de ING en ook op de 25ste bijgeschreven bij MoneYou. Opnemen is vergelijkbaar.
Bedankt.
Ik kreeg vandaag nog de mail met aanloggegevens en heb zojuist het eerste bedrag overgemaakt (symbolisch 1 euro, om de aanvraagprocedure af te kunnen ronden). Als het echt zo makkelijk gaat, dan is dit alles een dikke vette plus voor MoneYou!

Het enige wat een heel klein beetje jammer is, is dat minderjarigen geen rekening kunnen openen... de kids blijven voorlopig dus bij "ING" (vind het nog steeds een gruwel en een blunder van de eerste order om die naamsverandering in deze ongunstige tijden persé door te zetten... hadden ze echt veel beter "Postbank" kunnen laten blijven totdat de financiële wereld weer tot rust is gekomen...)

[ Voor 22% gewijzigd door The_Sukkel op 26-02-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

M a r c o schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:34:

http://www.ing.nl/particu...en/toprekening/index.aspx
Aegon e-Rekening (voorheen Spaarbeleg) ook van 4,00 naar 3,75%

Misschien ook maar eens een alternatief zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit topic gaat voornamelijk over de hoogste spaarrentes.
Maar stel nu dat ik op zoek ben naar de stabielste bank van Nederland, het depositogarantiestelsel buiten beschouwing gelaten. Wat zijn openbaar toegankelijke criteria waar men op kan letten ? Ratings op zich zeggen ook niet zoveel meer heb ik gemerkt.
Welke Nederlandse banken hebben het kleinste percentage buitenlandse subprime achtige hypotheken en dergelijke op hun balans staan ?
Namen die bij mij opkomen zijn Rabo, DSB en misschien wat kleintjes zoals ASN en/of Triodos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou kijken naar hoeveel banken geld hebben uitstaan versus hoeveel ze echt hebben. Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:07:
Dit topic gaat voornamelijk over de hoogste spaarrentes.
Maar stel nu dat ik op zoek ben naar de stabielste bank van Nederland, het depositogarantiestelsel buiten beschouwing gelaten. Wat zijn openbaar toegankelijke criteria waar men op kan letten ? Ratings op zich zeggen ook niet zoveel meer heb ik gemerkt.
Welke Nederlandse banken hebben het kleinste percentage buitenlandse subprime achtige hypotheken en dergelijke op hun balans staan ?
Namen die bij mij opkomen zijn Rabo, DSB en misschien wat kleintjes zoals ASN en/of Triodos.
"De stabielste bank" heb je weinig aan. Als-ie omvalt valt-ie om. Dat gezegd hebbende, zijn er wel wat puntjes (ik ben nergens verantwoordelijk voor hé!):
  • De Rabobank* is erg stabiel door het coöperatieprincipe. Elke Rabobankvestiging is een losstaande bank. Als er één om dreigt te vallen springen alle andere vestigingen bij. De kans dat ze allemaal omvallen is érg klein (zeg nooit nooit).
  • ABN/Amro + Fortis zijn van de staat, en 'kunnen dus niet failliet'. (Zeg nooit nooit.)
  • Stabiliteit boeit mij persoonlijk niet zoveel, want je geld wordt toch gegarandeerd door het depositogarantiestelsel. Tenzij je zo veel hebt dat het niet gegarandeerd wordt, zie dan het volgende punt.
  • Ik heb mijn spaargeld gespreid over twee banken. Als er 1 omvalt kan ik, terwijl ik wacht op het geld van het DGS, gewoon aan het geld van de andere bank. Spreid je geld uit over zoveel banken als nodig is om binnen het DGS te vallen, maar minstens twee.
  • Dit is een gevaarlijke maar ik noem het toch: tot nu toe is de beurskoers van een bank een redelijke indicator geweest voor kapitaalinjecties, nationalisaties, aandelen-emissies, enz.
  • De overheid heeft aangegeven dat elke bank die 'too big to fail' is, gered zal worden. In Nederland zijn dat dus Aegon, Achmea, Delta Lloyd (weet ik niet zeker, is de 5e grootste verzekeraar van Nederland), ING, Nationale Nederlanden (hebben die ook bankrekeningen? Jazeker) en SNS Reaal. Plus al hun merken, zoals ASN Bank, FBTO, Ohra, Postbank, enz. enz.
* Ik zit zelf alleen met mijn betaalrekening bij de Rabobank. Hun rente is niet denderend. Rendement is tenslotte omgekeerd evenredig met risico.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 02:30:
Ik zou kijken naar hoeveel banken geld hebben uitstaan versus hoeveel ze echt hebben. Of zoiets.
Ik denk dat je doelt op de tier 1 capital ratio, wat op zich een goede maatstaf is voor de financiële stabiliteit van een bank, ware het niet dat banken legio trucjes uithalen met dat getal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdt dat in dat een bank als MoneYou, die onderdeel is van ABN Amro dus ook niet om kan vallen door de overheidsgarantie cq het zijn van staatseigendom?

Een staat kan trouwens ook falliet. We gaan er maar even niet vanuit maar I'm just saying.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:16:
Houdt dat in dat een bank als MoneYou, die onderdeel is van ABN Amro dus ook niet om kan vallen door de overheidsgarantie cq het zijn van staatseigendom?
Op dit moment klopt dat. Maar het is mogelijk dat MoneYou in de toekomst afgesplitst wordt, en dan heb je geen staatsgarantie meer (nog wel DGS). Dit geldt overigens ook voor alle andere merken die ik genoemd heb (ASN bank kan zomaar van SNS Reaal verstoten worden).
Een staat kan trouwens ook falliet. We gaan er maar even niet vanuit maar I'm just saying.
Daarom staat er ook zeg nooit nooit. Hoewel je wel grotere problemen aan je hoofd hebt dan je spaargeld als de Nederlandse staat failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
The_Sukkel schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:51:
Heeft iemand al ervaringen met snelheid van storten en opnemen bij MoneYou?
Ja, het duurt 1 a 2 dagen voor het geld erop staat. Terug geld overmaken duurt ook ongeveer 1 dag.

AT Bank is veel sneller, daar staat het geld er soms zelfde dag nog op en overmaken naar tegenrekening gaat ook heel snel (altijd spoedoverboeking). Heb weleens gehad dat het binnen een kwartier op mijn Rabobank rekening stond.

Dus als je voor snelheid gaat; AT Bank :). Alleen biedt MoneYou nu 0,3% meer rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:43
moneyou --> ING: 's ochtends storten is 's middags (rond 6 u) bijschrijving,
idem andersom.
later storten --> volgende dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het beeld van McVirusS herken ik niet, het beeld van drfrisbee wel. Iedere maand wordt automatisch op de 25ste een bedrag van mijn ING-rekening overgeschreven naar MoenYou. Dit bedrag wordt iedere maand door MoneYou op de 25ste bijgeboekt. Dat duurt dus 0 dagen en niet 1 à 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Cobb schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:16:
Vinden ze het gek dat Nederlanders meer geld lenen...door inflatie worden je schulden minder en met de lage rentes die de banken altijd al in Nederland hebben gegeven schiet het sparen ook niet echt op! Heb je meer dan 20.000 Euro spaargeld ga je ook nog eens belasting betalen.

Kunnen we ons spaargeld niet echt in het buitenland stallen?
Ik heb het een tijdje in IJsland gestald, niet echt goed bevallen...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
argro schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:57:
Het beeld van McVirusS herken ik niet, het beeld van drfrisbee wel. Iedere maand wordt automatisch op de 25ste een bedrag van mijn ING-rekening overgeschreven naar MoenYou. Dit bedrag wordt iedere maand door MoneYou op de 25ste bijgeboekt. Dat duurt dus 0 dagen en niet 1 à 2 dagen.
Automatisch gaat waarschijnlijk gelijk 's morgens vroeg en dan zou het wellicht kunnen dat het er dezelfde dag opstaat. Maar ik heb wel gemerkt dat geld storten vanaf Bizner (zakelijke rekening) meestal wel minstens 1 dag duurt. Ik vind MoneYou gevoelsmatig in ieder geval traag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Weet iemand waar je kunt zien wat je actuele rente is in mijnpostbankmijning?
Ik zie iig aan het aantal rentepunten dat ik afgelopen maand minder rente heb gekregen dan de maand ervoor, wat erg vreemd is aangezien ik niks heb opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:38:
Ik zie iig aan het aantal rentepunten dat ik afgelopen maand minder rente heb gekregen dan de maand ervoor, wat erg vreemd is aangezien ik niks heb opgenomen.
http://www.ing.nl/particu...le-spaarrentes/index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Rente gaat op dagbasis en februari is nu eenmaal een vrij korte maand ;).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Bij de Toprekening kan je op Afdrukken drukken. Dan krijg je een afschrift te zien waar ook het percentage op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ben op zoek naar een spaarbank met fatsoenlijke rente. Moneyou heb ik al, maar wil mijn geld spreiden sinds het al een keer een tijd kwijt te zijn geweest bij Icesave.

Vertrouwen we NIBC tegenwoordig nog ?

Onderstaand artikel kwam ik tegen bij even googlen:
http://www.fd.nl/artikel/8737849/nibc-ligt-infuus-ecb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Natuurlijk vertrouwen we NIBC niet, maar dat is al wel vaker genoemd in dit topic :)

Artikel van FD is trouwens wel grappig. Men is teleurgesteld dat men 'slechts' 1.5mld aan spaargeld heeft opgehaald bij particulieren en bedrijven. Op zich verwonderlijk dat men dacht dat men blijkbaar meer dacht op te kunnen halen. Bij Icesave hield de meter immers ook op bij 2.5mld.

Ook wel grappig dat ze de tier-1 ratio erbij halen. Zijn ze toch bijna even goed als Rabo met z'n 12.5%. Staar je trouwens niet blind op de AAA rating van Rabo, want Rabo behoort naar alle waarschijnlijkheid tot de top-15 tegenpartijen van AIG.

Nog iets over de stabiliteit van NIBC: De verzekeringspremie op NIBC obligaties (CDS) bedraagt ca 10x zoveel als andere Nederlandse grootbanken.
Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.