How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:18

OB1

Sorry hoor bierkwadraat maar dit is het slechtse wat ik ooit heb gehoord.

Wordt het niet tijd dat jullie je aanmelden bij de Spinnin Talent Pool? Jullie hebben sick veel talent en dat hoor je echt terug. Keep going!

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
OB1 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:54:
Sorry hoor bierkwadraat maar dit is het slechtse wat ik ooit heb gehoord.

Wordt het niet tijd dat jullie je aanmelden bij de Spinnin Talent Pool? Jullie hebben sick veel talent en dat hoor je echt terug. Keep going!
Al gedaan }:O

Zijn een keer op de 5e plek beland. Dus ze kunnen onze rug op.

dat ene geluidje tussen het begin en eind vind je zeker niks? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:18

OB1

bierkwadraat schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:01:
[...]

Al gedaan }:O

Zijn een keer op de 5e plek beland. Dus ze kunnen onze rug op.

dat ene geluidje tussen het begin en eind vind je zeker niks? ;)
Het bloed stroomt uit mijn oren :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:12
Mannen die Cubase gebruiken (of zij die mij tips willen geven), ik zit de laatste tijd met een luxe probleem.

Wanneer ik een nieuwe track wil maken vind ik het lastig om te bepalen waar ik begin met het maken van de drum/percussie/beat laag.
Er zijn zo veel mogelijkheden, dat ik soms even niet meer goed weet wat voor mij de handigste manier is, wat voor mij de beste sounds oplevert, of hoe ik het snelst het gewenste resultaat krijg.

Mogelijkheden (of combinaties hiervan) vanuit stock Cubase (7.5) die regelmatig gebruik:
  • Groove agent SE (en de hierbij horende kits)
  • Groove agent One (en de hierbij horende kits)
  • Een loop pakken uit de mediabay en deze slicen en de samples los gebruiken (of importeren in Groove agent)
  • Losse samples laden in een groove agent instantie
  • Losse samples op een audiospoor plaatsen.
En dan nog de volgende keuzes:
  • Een midi beatdesigner pakken en hiermee de instrument track aansturen, of midi tekenen op een instrument track
  • Midi loops gebruiken om samples aan te sturen
  • Audio loops gebruiken gebruiken (al dan niet timestretchen)
  • VST plugins als addictive drums of superior drummer gebruiken
Ik vind bijvoorbeeld de kits in Groove Agent wat aan de magere en willekeurige kant. Samples raken soms kant noch wal, en zijn weinig coherent binnen de kits. Losse samples in de Media Bay zijn ook behoorlijk willeukeurig, je kunt 5 minuten scrollen zonder wat fatsoenlijks tegen te komen (om over de loopjes, wat soms al bijna halve nummers zijn, nog maar te zwijgen). Eventueel lijkt het mij een mogelijkheid om sample packs te gebruiken en deze in Groove Agent te laden.

Soms zie ik door de bomen het bos even niet meer, en vind ik het lastig om voor mij de beste manier te kiezen. Is er iemand die hier wat licht op kan laten

Edit:
Tracks waar ik van houd:

Bonobo

Baths, bv:
http://youtu.be/xPRIYx1vxPI

Clark:
http://youtu.be/ymh13G8YgQE

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Luapper op 02-11-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 09:47

mcl

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:58:
@mcl
Hoe het klinkt lijkt gewoon wel wat op techno. :)

Zelf nog aan de slag geweest met een nummertje dat ontstond toen ik met een patch stond te pielen samen met een tape delay emulatie. Voor de gein een intro voor bedacht om je op het andere been te zetten.
[audio]
Vette intro. Jaren 60 sci-fi bijna!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
Luapper schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:42:
Mannen die Cubase gebruiken (of zij die mij tips willen geven), ik zit de laatste tijd met een luxe probleem.

Edit:
Tracks waar ik van houd:

Bonobo
nouja, zoals je het zelf al zegt, het kan allemaal. Bonobo's muziek is altijd een prettige mix van electronica, "live" muziek en stoffige jazz/soul/hiphop samples. dus qua beats zou ik ook gewoon audioloops en drumcomputer naats elkaar gebruiken. Gebruik dan typisch de drumcomputer voor de strakke beat en punch, en de audiosamples (loops) voor het "vintage"geluid, ruimtelijkheid, cymbals en rides. Verb wat, compress wat, 3x schudden, uurtje laten sudderen en dan kom je al snel een eind.

Als je zelf geen instrumenten speelt (Bonobo werkt nauw samen met een hele reeks aan studiomuzikanten) ben je al snel aangewezen op het samplen van bestaand materiaal. Schroom niet om dan's flink wat stukken uit oude soul en jazzplaten te samplen en vul dat aan met electronische geluidjes.

Het aantal VST's, instrumenten en editmogelijkheden is tegenwoordig zo groot dat je bijna zou vergeten dat je eigenlijk alleen maar beats, baslijn en wat melodie moet hebben. Ik adviseer je om die hele fancy zooi eerst een tijd te negeren, kies dan je paar "basicinstrumenten" (sampler, drumcomputer, synth) uit en gebruik dat als basis voor je werkwijze. Heb je dan 's wat expliciets nodig dan kan je natuurlijk altijd weer teruggrijpen op de hele reeks fancy shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ik gebruik Cubase Elements 7.

Voor VSTs gebruik ik instrument tracks en voor het aansturen van externe hardware Midi tracks (logisch).
Als ik externe hardware gebruik record ik die, wanneer ik klaar ben met de layout van de gehele track, naar audio tracks. In het geval van de Volca lekker stutteren en aan de andere knoppen draaien tijdens de opname.

Ieder element krijgt een eigen track.

Voor kicks gebruik ik vaak Sylenth1 of ik stuur een extern apparaat aan (Volca of Venom). Een tijdje terug gebruikte ik HALion (en daarvoor mijn Yamaha MX), maar daarmee was ik altijd zo aan het klooien met layeren en dan kreeg ik nog niet een kick eruit waar ik tevreden mee was.

Voor hats, cymbals, snares, claps enz. gebruik ik altijd HALion. Er is zoveel keuze uit bruikbare geluiden in en tussen de verchillende kits.

Soms pak ik nog extra percussie geluidjes uit Sylenth1 of uit de Volca.

Ik doe niet zoveel met Toms, maar ik heb gemerkt dat de Volca Toms wel cool zijn.

Wat natuurlijk ook belangrijk zijn EQ, compression, delay en reverb settings om je drums vetter te maken.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Luapper schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:42:
  • Losse samples op een audiospoor plaatsen.
Samples raken soms kant noch wal, en zijn weinig coherent binnen de kits.

Thanks!
losse samples is voor mij the way to go. door mijn onhebbelijke houden van alles platcomressen tot het plat is >:) >:) .. nee zonder gekheid.mijn gebruik van losse samples per audiotracks heb ik opgedaan met FastTracker2 en heb het nooit echt veranderd, de basis is voor mij vaak het zelfde en ik hou er van om controle te houden van mijn drums en percussie.
door alles zijn eigen kanaal en rits met inserts te geven en dat te bussen, houd ik wat meer flexibiliteit vind ik zelf.
het loopen en slicen van breakbeatjes doe ik afentoe, ik is lui, en dat is hard werken.. :D

ik gebruik vaak zat samples uit sample libraries e.d. want daar zijn ze voor. ik ben het met je eens dat de gefabelde samples die met cubase meekomen niet zo heel stak zijn.

dat beat desigen midi dinges en zo heb ik nog nooit gedaan.

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Leuke tracks mcl.

Ik vind trance3 de lekkerste track. Die zou zo op een oude (Oud omdat de kwaliteit toen beter was naar mijn mening) Magik plaat passen.

Van de trance2 vind ik de melodie niet goed. Die gaat te veel alle kanten op zonder lijn als je begrijpt wat ik bedoel. Je harmonie klopt wel.

Trance 1 zit wel goed in elkaar maar het lage (bass en kick) is niet goed geEQt en daardoor vermoeiend om naar te luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door yGiDoRp op 03-11-2014 09:57 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

vlaaing peerd schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:46:
[...]

Als je zelf geen instrumenten speelt (Bonobo werkt nauw samen met een hele reeks aan studiomuzikanten) ben je al snel aangewezen op het samplen van bestaand materiaal. Schroom niet om dan's flink wat stukken uit oude soul en jazzplaten te samplen en vul dat aan met electronische geluidjes.
Het eerdere Bonobo werk was echt puur sample based zelfs. Ik vind dat stiekem z'n betere werk ('Animal Magic' era)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

yGiDoRp schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:51:
[...]

Leuke tracks mcl.

Ik vind trance3 de lekkerste track. Die zou zo op een oude (Oud omdat de kwaliteit toen beter was naar mijn mening) Magik plaat passen.

Van de trance2 vind ik de melodie niet goed. Die gaat te veel alle kanten op zonder lijn als je begrijpt wat ik bedoel. Je harmonie klopt wel.

Trance 1 zit wel goed in elkaar maar het lage (bass en kick) is niet goed geEQt en daardoor vermoeiend om naar te luisteren.
Heb ff opgezocht wat het Magik label is, fijn compliment! ;-) Thx!

Over melodie van trance 2: daar was ik zelf juist wel te spreken over. Ik zal er eens wat variaties op gaan maken.

En trance 1: Ik hoor inderdaad wat je bedoelt. Maar als ik naar de frequenties van de kick en de bass-lijn kijk dan zie ik het volgende:

Kick: piek 50Hz op -6dB en aflopend naar -18dB op 100Hz
Bass F1 (de laagste): Piek op 86Hz op -18dB en aflopend naar -48dB op 50Hz.

Denk je dat ik de kick rechts van de piek nog wat meer moet knijpen? Of zou ik juist de bas links van de piek moeten knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

mcl schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:20:
[...]
Denk je dat ik de kick rechts van de piek nog wat meer moet knijpen? Of zou ik juist de bas links van de piek moeten knijpen?
Ik had er een paar posts terug een filmpje over gepost.

Op de fundamentele frequentie van je kick druk je de bas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick: piek 50Hz op -6dB en aflopend naar -18dB op 100Hz
Bass F1 (de laagste): Piek op 86Hz op -18dB en aflopend naar -48dB op 50Hz.
Pro tip:
Dit soort waardes hangt af van het bron materiaal. Je kan het gebruiken als richtlijn maar blijf vooral je oren gebruiken. Ook al zijn die grafische metertjes zo mooi en bewegen zo grappig, er zit altijd afwijking in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

yGiDoRp, Had filmpje inderdaad gezien. Als je op de metertjes kijkt zie je geen noemenswaardige overlap. Of moeten de pieken nog 'scherper' zijn om echt alle overlap eruit te halen?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mrcl5t.jpg

Wouter: Je bedoelt dus eigenlijk dat ik zou moeten kijken naar wat de 'bron-frequentie' van de kick/bass is zonder EQ, en zorgen dat daar geen overlap in zit. M.a.w., ik zou m'n kick dan ook een klein tikje kunnen down-tunen. Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mcl schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:54:
yGiDoRp, Had filmpje inderdaad gezien. Als je op de metertjes kijkt zie je geen noemenswaardige overlap. Of moeten de pieken nog 'scherper' zijn om echt alle overlap eruit te halen?

[afbeelding]

Wouter: Je bedoelt dus eigenlijk dat ik zou moeten kijken naar wat de 'bron-frequentie' van de kick/bass is zonder EQ, en zorgen dat daar geen overlap in zit. M.a.w., ik zou m'n kick dan ook een klein tikje kunnen down-tunen. Is dat wat je bedoelt?
ehm...wat wouter zegt, tussen al de analysemogelijkheden zit de optie om je oren te gebruiken. apNia heeft daar nog wel's moeite mee (rewiren trouwens ook).

hoor je laag gerommel, teveel sub, ondefinieerbare herrie? Zoja dan is het gerechtvaardigd te analyseren wat er aan de hand is. Zoniet, dan lijkt me dat je er niet druk om hoeft te maken.

Je loopt namelijk het risico dat je teveel aan de regeltjes gaat houden zonder dat het bijdraagt aan een betere sound, maar een kick en overlappende bas zou juist heel goed en gelijmd kunnen klinken.

Om een of andere reden komt dit bericht bij veel hobbyproducers nogal moeilijk over, maar echt, gebruik eerst je oren, kom je er dan met je gehoor er nog niet uit wat er aan de hand is dan kun je nog altijd metertjes en analysers (niet die van de sexshop) gebruiken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

Peerd, snap wat jij en Wouter bedoelen. Raakte alleen een beetje confuus van yigidorp's comment over rommelig laag. Dit is de enige track die qua laag niet lekker klinkt in de auto. Vandaar dat ik ff verder ben gaan graven. En je hebt gelijk: Metertjes zeggen lang niet alles. Maar inderdaad, als hobbyproducer heb ik er ook geen 10.000 uur in zitten qua oor-training. Ik ga gewoon net zolang pielen tot het ook in de auto acceptabel klinkt.

Weet iemand nog een goede car hifi winkel? ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door mcl op 03-11-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

[...]
Over melodie van trance 2: daar was ik zelf juist wel te spreken over. Ik zal er eens wat variaties op gaan maken.
Je melodie bestaat uit 8 bars, alleen in de laatste 2 bars van je track blijft de melodie hangen en dat is waar ik een beetje de weg kwijt raak.

Ik heb een voorbeeld gemaakt waar ik de laatste 2 bars aan heb gepast.

https://soundcloud.com/vi...lody-idea-for-mcl/s-1jRKM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

Thx ygidorp. Heb ff geen oortjes bij me op de fiets. Ga vanavond gelijk luisteren. Onwijs tof dat jij en anderen er zo veel moeite in stoppen om te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Thanks! Ik speel zelf gitaar en weet goed de weg te vinden op de piano, dus dat probeer ik sowieso te doen. Die mix tussen echt gespeelde "akoestische" partijen en electronische elementen trekt mij heel erg aan, hier probeer ik ook altijd aan vast te houden.
Zie bijvoorbeeld deze track die ik gemaakt heb:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/gollie-1]
yGiDoRp schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik Cubase Elements 7.
Ok, dus elke sound krijgt bij jou een eigens spoor, maar sounds die je uit Halion haalt komen dan in cubase in één insturment track. Je kunt wel meerdere outputs activeren vanuit HALion toch? Doe je dat ook, of behandel je die sounds toch allemaal hetzelfde qua compressie/reverb?
Hardware is sowieso super, omdat je dan wordt beperkt in je keuze, voor mij werkt dat doorgaans inspirerend itt te veel keuzes.
chieldtm schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:42:
[...]

losse samples is voor mij the way to go.
Qua flexibiliteit lijkt dit mij ook het handigst, maar compositie/overzicht-technisch lijkt dit mij weer wat minder ideaal. Wat ik fijn vindt aan die groove agents is dat je makkelijk kunt finetunen v/d samples. Van een filter tot aan de sample zelf langer of korter maken.
Ik heb wat Vengance sample packs, deze vind ik wel erg goed. Zit momenteel aan een track te werken ala baths/clark, waar ik me heb beperkt tot Groove Agent SE met Vengance Samples, tot nu toe is het resultaat prima. Zal binnenkort wat posten hier.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Luapper schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:29:

[...]

Ok, dus elke sound krijgt bij jou een eigens spoor, maar sounds die je uit Halion haalt komen dan in cubase in één insturment track. Je kunt wel meerdere outputs activeren vanuit HALion toch? Doe je dat ook, of behandel je die sounds toch allemaal hetzelfde qua compressie/reverb?
Nee, alles krijgt een aparte instrument track.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/uqhl674sh/Track.png

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/bmo9pury9/mixer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Aha, je maakt dus gewoon voor elke sound een eigen VST instrument. Is dat niet wat CPU heavy voor wat grotere tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:56:
[...]

ehm...wat wouter zegt, tussen al de analysemogelijkheden zit de optie om je oren te gebruiken. apNia heeft daar nog wel's moeite mee (rewiren trouwens ook).
De reden dat ik zowel m'n oren als metertjes gebruikt is de reden dat mijn mixes strakker klinken dan de jouwe peerd Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMRVaPa.png

Ik pleit echt keihard voor een goeie balans metertjes en oor, in tegenstelling tot wat heren van de oude stempel hier. Een echt goeie producer/engineer wordt je imo echt als je begrijpt wat je hoort, en dat doe je oa door te horen en zien wat de metertjes je vertellen. Je kan wel accepteren dat iets niet klinkt en lekker verder bladeren door je samplepacks, of gaan uitzoeken waarom iets niet klinkt. Uitkomst zal evengoed zijn dat je verder moet zoeken, maar dan snap je waarom, bijvoorbeeld omdat je twee gelayerde snares elkaar phase cancelen. Ik heb vaak zat hele avonden gespendeerd uit te vogelen waarom een kick z'n punch verliest op een bepaald punt, laatst een hele dag gespendeerd wat exact het verschil is tussen compressor X en Y, twee avonden zitten kutten aan een reese geluidje van een halve seconde, of avonden achtereenvolgens verschillende commerciële producties zitten A/Ben en die tot in den treuren zitten analyseren met, jawel, metertjes. Je creëert daarmee een wisselwerking waarin je je bewuster wordt wat werkt voor jouw muziek, en ontwikkelt daar een oor voor waardoor je inderdaad steeds minder vaak naar metertjes kijkt. Wil je een goede producer worden (alhoewel het wellicht meer naar engineer neigt), dan moet je je imo constant dingen blijven afvragen, en dat is leuk :)
Ik wil daarmee absoluut niet zeggen dat ik alles snap, maar om geluid te "begrijpen" zijn metertjes (in mijn geval voornamelijk oscilloscope, spectrum analyzer en stereo image analyzer) onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

mcl schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:24:
Zo. Anderhalf jaar verder nadat ik m'n eerste twee tracks hier gepost heb. Dit forum stuk gelezen. Veel geprobeerd, veel geleerd. En vooral veel bezig geweest met (minimal) techno. Laatst bedacht ik me dat het ook wel wat melodieuzer zou mogen allemaal. Daarom wat trance experimentjes gedaan. Resultaten hieronder.

Trance 2:
[audio]
Trance 3:
[audio]
Trance 1:
[audio]
Slechte Trance:
[audio]

En een eerbetoon aan de schromelijk onderschatte Dennis585:
(Edit: Zat sample in die er niet in had mogen zitten. Gelijk maar even echt gepersonaliseerd voor Dennis dan...)
[audio]

Melodietjes zijn niet heel spannend allemaal en lijken behoorlijk op elkaar. Maar ben vooral benieuwd of het 'theoretisch' klopt qua scales en akkoorden, of de mix OK is (anderhalf jaar geleden was hier door jullie terecht behoorlijk wat op aan te merken) en of jullie nog goede tips hebben voor de overgangen (naar break, naar drop, etc). Bij sommige overgangen klinkt het (volgens mij dan) vrij OK, maar bij andere mist er wat. Kan er nog niet de vinger op leggen...
En voor de rest natuurlijk onwijs benieuwd naar andere kritiek / suggesties. En neem vooral geen blad voor de mond, want het zijn echt 'experimentjes' om eens een keer een ander genre te proberen. Zit geen enkele ambitie achter om iets 'moois' of 'tofs' te maken. Dus: Bring it on! ;-)

Onwijs bedankt alvast!
De trancenummers hebben wel potentie, Trance 1 heeft de beste melodie, zou ik wel een remix van willen maken ;). Drums zijn wel erg statisch, dat kan een stuk beter. Ook kun je veel meer effecten, reversals, stutters, atmosferische geluidjes erin verwerken. Mix is aardig, maar soms een beetje rommelig, kwestie van voorkeur denk ik.
bierkwadraat schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:10:
Tentamenweek is remixweek

Dit remixje van Beyonce (was verzoekje) afgerond.

YouTube: Beyonce - XO (Phyrex Remix)

Veel stock plugins wederom, en sylenth.
Vocal klinkt een beetje te gestreched op bepaalde momenten. Ook een beetje zacht relatief gezien in de refreinen. Melodieen zijn leuk :)
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:58:
@mcl
Hoe het klinkt lijkt gewoon wel wat op techno. :)

Zelf nog aan de slag geweest met een nummertje dat ontstond toen ik met een patch stond te pielen samen met een tape delay emulatie. Voor de gein een intro voor bedacht om je op het andere been te zetten.
[audio]
80's mystery lounge (doet me denken aan de soundtrack van Deus Ex). Fijne mix.
OB1 schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:40:
Electro house? In ieder geval met iets nieuws begonnen. :)
[audio]
Er mist een goede kick. En het is zeker nog geen electro house, meer acoustic house :P Die snare is te hard, lijkt ook een machinegeweer (tak! tak! tak!).

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Luapper schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:43:
Aha, je maakt dus gewoon voor elke sound een eigen VST instrument. Is dat niet wat CPU heavy voor wat grotere tracks?
Geen idee eigenlijk. Ik heb een i7 3630QM in mijn laptop, maar volgens mij valt de algehele load wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Snip van m'n nieuwe baksel:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-witchcraft]

ben er wel blij mee, wat jullie? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Woei, klinkt lekker dit! Ik vraag me alleen af of je dingen uit het (overigens mooie) intro niet later nog eens had kunnen gebruiken.
Yep helemaal goed dit. Ben ik gek of is dat een gesampelde kraai in de break om 1:53 :D

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ha, dit is toch leuk: Vicetone, twee gastjes uit Groningen die in hun huisstudio met een midi-keyboardje en geïmproviseerde akoestische panelen de Ultra aftermovie soundtrack in elkaar zetten:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/vicetone.jpg

Vicetone - United We Dance - Behind The Scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:44:
Hoop onzin.....
Ik wil daarmee absoluut niet zeggen dat ik alles snap, maar om geluid te "begrijpen" zijn metertjes (in mijn geval voornamelijk oscilloscope, spectrum analyzer en stereo image analyzer) onmisbaar.
Nein, nein, nein! :P
Horen > zien.

Succesvolle producers zijn helemaal niet zo diep met de techniek bezig. Die maken muziek en willen dat het vet klinkt. Die gaan zich echt niet op lopen naaien als de baslijn 3dB zachter uitvalt als de track van Bennie Bannaanie. En als het ze zelf niet lukt dan hebben ze een netwerk waarbij ze de mix uitbesteden aan een ouwe rot. Niet voor niets dat de grote jongens een heel productieteam hebben die alle muziek in elkaar klust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

2mb schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:45:
[...]

De trancenummers hebben wel potentie, Trance 1 heeft de beste melodie, zou ik wel een remix van willen maken ;). Drums zijn wel erg statisch, dat kan een stuk beter. Ook kun je veel meer effecten, reversals, stutters, atmosferische geluidjes erin verwerken. Mix is aardig, maar soms een beetje rommelig, kwestie van voorkeur denk ik.
Klopt. Drums, percussie en verdere ondersteuning door effecten en atmosferische geluidjes is mager (of in z'n geheel afwezig). M'n doel was vooral wat experimentjes om te kijken of ik iets van melodie, toonladders, akkoorden en progressies zou kunnen begrijpen. Jaren gedrumd, maar nooit een instrument met noten gespeeld. Vandaar... Subdoel: andere genres verkennen.

Alles is in ableton gedaan met operator, analog, NI FM8 en NI Massive en een Novation SL25 MKii plus Push (maar dat laatste maakt volgens mij voor het bestandsformaat niet uit toch?). Als je dus een ableton project folder wilt hebben voor een remix: laat maar weten met een PM'tje.

Overigens: Tribute to Dennis was vooral een knipoog, moge dat duidelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

vlaaing peerd schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:05:
[audio]

Helemaal te gek die drums!!! Rest ook. Greep inderdaad op 1:53 ook naar m'n dubbelloops jachtgeweer om die kraai van m'n dak te knallen ;-)
Luistertip uit de late nineties: Roni Size/Reprazent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goei spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:03:
[...]

Nein, nein, nein! :P
Horen > zien.

Succesvolle producers zijn helemaal niet zo diep met de techniek bezig. Die maken muziek en willen dat het vet klinkt. Die gaan zich echt niet op lopen naaien als de baslijn 3dB zachter uitvalt als de track van Bennie Bannaanie. En als het ze zelf niet lukt dan hebben ze een netwerk waarbij ze de mix uitbesteden aan een ouwe rot. Niet voor niets dat de grote jongens een heel productieteam hebben die alle muziek in elkaar klust.
Ik zeg ook helemaal nergens dat zien belangrijker is dan horen wouter. Het zijn twee tools die elkaar complimenteren. Ook met replies lezen zijn je ogen een onmisbare tool ;)

En tuurlijk zijn er bands die geen reet geven om het technische aspect. Maar je mening is gestoeld op een ouderwets beeld waar een engineer in het eindproces een must was. Er zijn zat bands en rap groepjes die er inderdaad geen enkele weet van hebben en daar ook helemaal geen interesse in hebben. Dat zijn de mensen waar jij baat bij hebt. Helaas voor jou is het in het huidige YouTube+forum landschap onder EDM producers anders, en kunnen mensen ook een prima product thuis in elkaar zetten met de nodige kennis. In ieder geval een stuk scherper dan voorheen, omdat er, naast je oren, de tools en de informatie toegankelijker zijn om het proces van A tot Z te sculpten. Ik ontken hier overigens helemaal niet het nut van een mastering engineer, maar met de grote hoeveelheid beschikbare informatie tegenwoordig en een goeie wisselwerking oren trainen + meter gebruik komt de thuisproducer tegenwoordig verder dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
[audio]

Lekker hoor, klinkt goed! :9

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[audio]

Lekker peerd, mooie pads en snare. Je hats e.d. mogen volgens mij iets aanweziger zijn, die vallen een beetje weg tussen de kick en snare. En wil je niet de reese wat verder opentrekken? Volgens mij is daar best ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:38:
[...]

Ik zeg ook helemaal nergens dat zien belangrijker is dan horen wouter. Het zijn twee tools die elkaar complimenteren. Ook met replies lezen zijn je ogen een onmisbare tool ;)
*knip*

waar ik op doel - terzijde van Wouter- is dat in voorgaande posts letterlijk blindelings ervan uit word gegaan dat frequenties elkaar niet mogen overlappen en dat er visueel alles aan gedaan word om een overlappende piek van kick en bas te vermijden. Over wat je de klank van de bas zelf aandoet word dan even niet bij stilgestaan.

Dan onstaat bij mij sterk de indruk of er daadwerkelijk wel word geluisterd of dit uberhaupt al een probleem was of niet, terwijl er glashard aan voorbij word gegaan dat sterk frequenties van elkaar scheiden vaak leid tot statische en klinische sound, waarna dat weer verholpen moet worden en je pleister op pleister plakt terwijl de grote wond aan het doorbloeden is en je een rampzalige brei van fx-chains creert die meer slecht doet dan goed.

Zo worden regeltjes en metertjes belangrijker dan het resultaat wat daadwerkelijk door je speakers heenkomt.

En waarom? Puur om de track nog even 3dB harder te kunnen zetten?

Dan ben je IMO verkeerd bezig en daarom is het allerbelangrijkste aan de track: of je oortjes iets moois horen en niet of de metertjes doen wat er op de youtube tutorial verteld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*dit*

En er wordt zat onzin op YT gezet en als mensen dat dan gaan overnemen dan krijgen ze resultaten die niet brengen wat er verwacht wordt. De enige regel van muziek is dat als het goed klinkt het ook goed is. Dus voor elke mix een regendans uitvoeren gaat hem niet worden. Zorg dat je een fundament van basis kennis hebt en bouw daar op voort. Van open deuren tot en met happy accidents.
Meters als richtlijn gebruiken is niets mis mee zolang het niet leidend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als ik heel eerlijk ben gebruik ik nooit meters. Alleen hoeveel mijn eindlimiter in het rood schiet vind ik redelijk belangrijk, maar ook daar luister ik wel of het kraakt of niet.

Terwijl ik graficus ben voor m'n werk, dus erg gefixt op beeld, boeit het me in muziek toch niet heel veel eigenlijk :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik kijk afentoe wel naar meters, (hoop niet dat je me verkeerd begrijpt ApNia) maar meer om 's een keer te kijken als er iets mis is dan "de metertjes moeten zo en zo gaan en dan klinkt het goed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Waar het volgens mij om ging is dat iets niet goed klonk. De spectrum analizer van de EQ helpt om de problemen vast te stellen en om hier iets aan te doen.

Een kick is belangrijk in dance muziek. Het punt van het filmje was dat als je de fundamentele frequentie (de pitch) van een kick boost en op die zelfde frequentie ruimte maakt in je bas de kick meer punch through krijgt. Hij gooit er daarna ook nog een sidechain overheen voor extra effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Alles hierboven ben ik het ook compleet mee eens. Maar als je roept dat ik persoonlijk moeite heb met het gebruiken van m'n oren vind ik dat een beetje een domme statement. Ik analyseer een hoop, en ik ben overtuigd van het nut daarvan. Dat sluit niet uit dat ik niet m'n oren gebruik om het eindresultaat te gebruiken. En dat is mijns inziens iets waar heel veel mensen wat aan hebben, ik heb het in ieder geval bij het begrijpen van bijvoorbeeld mijn Virus Ti allemaal doet heel fijn gevonden om een scope te hebben, te zien hoe je waveform veranderd. Of leren begrijpen wat het exacte resultaat is van een compressor. Uiteindelijk blijft natuurlijk dat wat je hoort de uiteindelijke graadmeter, maar ik heb het idee dat zowel jij als wouter denken dat ik het daar niet mee eens ben :)
Zo worden regeltjes en metertjes belangrijker dan het resultaat wat daadwerkelijk door je speakers heenkomt.

En waarom? Puur om de track nog even 3dB harder te kunnen zetten?

Dan ben je IMO verkeerd bezig en daarom is het allerbelangrijkste aan de track: of je oortjes iets moois horen en niet of de metertjes doen wat er op de youtube tutorial verteld word.
Je bekijkt het verkeerd om vrees ik. Als ik luister naar commerciele producties en merk dat mijn track niet de juiste loudness heeft als tracks die, in mijn oren, mooi klinken, dan gebruik je tools om dat te analyseren. Regeltjes hebben hier helemaal niks mee te maken, want als regeltjes je ding zijn dan kan je net zo goed een preset uit Ozone op je master mieteren. Het gaat om het snappen en daarmee te leren.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:40:
*dit*

En er wordt zat onzin op YT gezet en als mensen dat dan gaan overnemen dan krijgen ze resultaten die niet brengen wat er verwacht wordt.
Tuurlijk zijn er debiele tutorials, en tuurlijk zit ik daardoor ook naar het verkeerde te turen (zoals die multiband compressie van laatst), maar dat nullified het nut van YouTube niet lijkt me. Het idee is de juiste tutorials vinden, die je tonen wat het effect is van parameter X. Als je klakkeloos gaat overnemen kan je ook beter hier net zo goed presets inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:40:
*dit*

En er wordt zat onzin op YT gezet en als mensen dat dan gaan overnemen dan krijgen ze resultaten die niet brengen wat er verwacht wordt. De enige regel van muziek is dat als het goed klinkt het ook goed is. Dus voor elke mix een regendans uitvoeren gaat hem niet worden. Zorg dat je een fundament van basis kennis hebt en bouw daar op voort. Van open deuren tot en met happy accidents.
Meters als richtlijn gebruiken is niets mis mee zolang het niet leidend gaat worden.
Ik sluit me hier bij aan.
Ik heb een heel beperkte kennis op het gebied van theorie, en werk vooral op gehoor. Door het gebrek aan professionele apparatuur is dit echter dan ook terug te horen in de mixdown en mastering van (veel) tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bierkwadraat schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:13:
[...]
Door het gebrek aan professionele apparatuur is dit echter dan ook terug te horen in de mixdown en mastering van (veel) tracks.
Menig om producties geroemd album is op minder apparatuur gemaakt dan over wat jij beschikt hoor. Misschien niet je smaak, maar zo is Led Zeppelin's eerste album in 30 uur gemaakt op een 8-track taperecorder, wat later een graadmeter werd voor de robuuste engelse rocksound.
apNia schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:13:
[...]

Je bekijkt het verkeerd om vrees ik. Als ik luister naar commerciele producties en merk dat mijn track niet de juiste loudness heeft als tracks die, in mijn oren, mooi klinken, dan gebruik je tools om dat te analyseren.
Echt masteren begin ik dan ook niet meer aan, ik hou het tegenwoordig bij "met minimale of helemaal geen schade" wat harder zetten. Die laatste dB's is me niet meer belangrijk genoeg om elke keer met een half beschadigde platte pannekoek te eindigen. Zou er weer een keer een label geinteresseerd zijn dan stuur ik het wel af naar een masteraar.

Ook deels omdat commerciele producties vaak niet zo'n headroomvretertje van een subbas hebben, terwijl ik dat zelf juist wel belangrijk vind, maar ook omdat ik eenvoudigweg hoor dat voor de laatste paar decibel je toch echt IETS in gaat leveren en dat wil ik niet.

Tis ook te horen aan m'n soundcloud, alles wat ouder is dan een jaar staat best hard, maar veel compressie- en limitingartefacts ... verschrikkelijk. De nieuwere hebben een lager volume maar zijn qua sound tenminste intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik kwam bij het zoeken naar mastering tips ook een vergelijking van verschillende masteraars en de originele mix tegen, volgens mij bij (hoe kan het ook anders) sound on sound. Daar was ook de conclusie dat eigenlijk iedereen d e originele mix het mooiste vond omdat het masteren altijd compromissen oplevert. Toch jammer.

Waren de loudness wars niet over eigenlijk? Ik heb me altijd verbaast dat er, nu we al 10 jaar rondlopen met telefoons die meer power hebben dan de gemiddelde studio in de jaren 80, nog steeds geen compressor/expander/limiter in ieder consumentenaudioapparaat zit waartegen ik kan zeggen: ik wil dat je alles wat erin komt naar -xdB perceived loudness normaliseert voor het naar mijn speakers gaat. Een simpel algoritme dat het volume automate zou die truc al moeten kunnen doen.

Dan was mijn bandproductie nu ook zo'n beetje klaar, zonder dat we een masteraar nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Logisch toch ook? je doet niks anders dan te kijken waar je nog pieken kan afzagen, dat kan gewoon niet een verbetering opleveren.

De loudnessoorlog is gelukkig voorbij. Ik vind daarom dat masteren nu weer meer een focus kan hebben op het verbeteren van het geluid en niet "zo min mogelijk verslechteren tbv decibels". Verder vind ik het belangrijk dat je met masteren (zover ik dat doe) zoveel mogelijk een consistente sound over al je eigen tracks krijgt.

Het apparaat wat je noemt bestaat al trouwens en is exact de reden dat nu de loudnesswar voorbij is. Dit zit bij players ingebakken en is de reden dat Metallica nu netzo hard uit de speakers komen als een oude Beatles tune. Dat is ook hetgeen waar Bob Katz in je artikel naar refereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bierkwadraat schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:10:
Tentamenweek is remixweek

Dit remixje van Beyonce (was verzoekje) afgerond.

YouTube: Beyonce - XO (Phyrex Remix)

Veel stock plugins wederom, en sylenth.
Ik houd hier absoluut niet van, maar ik hoor wel talent en skills, dus respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijd mee op dit topic maar nu toch maar eens besloten om een account aan te maken :)

Sinds een aantal maanden ben ik bezig met het produceren van muziek in FL Studio.
Ging in het begin vrij stroef, maar begrijp de interface nu toch heel aardig en heb dan ook kort geleden mijn eerste track gefinisht.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/equinox-music/eternity]

En nog een remix die ik samen met een vriend heb gemaakt:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/equinox-music/one-republic-if-i-lose-myself-equinox-bami-remix]

Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en natuurlijk vooral naar wat er beter kan.

Iemand die mij trouwens kan vertellen hoe ik die Soundcloud players werkend krijg?
Gevonden :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

mcl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:57:
[...]

Alles is in ableton gedaan met operator, analog, NI FM8 en NI Massive en een Novation SL25 MKii plus Push (maar dat laatste maakt volgens mij voor het bestandsformaat niet uit toch?). Als je dus een ableton project folder wilt hebben voor een remix: laat maar weten met een PM'tje.
Leuk! Moet je wel je even je DM aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[...]

[audio]
die's leuk! Je snare valt op, die halve rimshot is iets te "rim" en te herkenbaar steeds dezelfde. Misschien moet je hier kiezen voor een wat gewonere snare of evt met elkaar mengen.

Let ook op effectjes, de delay op je pick gitaar is toch iets teveel aanwezig voor "bonobo" smaak. Bonobo draait vaak de effecten zover terug zodat je het wel "merkt" maar niet hoort.

Geluiden die voorin de mix zitten wil je op zijn stijl vaak zo droog mogelijk en achterin de mix mag je wel weer wat meer ruimtelijke effecten doen.

Deze opmerkingen vooral in het context zien met Bonobo in gedachten, er is namelijk niks mis met de sound en de mix klinkt goed gebalanceerd, ik vertel dit vooral zodat je meer in zijn stijl/smaakkenmerken dingen kan uitvoeren.

Verder word zijn sound gekenmerkt door overdreven veel sidechain in de hoge sounds en spatial effecten met de kick/snare als inputsignaal. Denk dat dat hier ook wel goed zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

2mb schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:06:
[...]

Leuk! Moet je wel je even je DM aanzetten ;)
Goeie... Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

yGiDoRp schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:50:
[...]

Je melodie bestaat uit 8 bars, alleen in de laatste 2 bars van je track blijft de melodie hangen en dat is waar ik een beetje de weg kwijt raak.

Ik heb een voorbeeld gemaakt waar ik de laatste 2 bars aan heb gepast.

https://soundcloud.com/vi...lody-idea-for-mcl/s-1jRKM
yGiDoRp, heb aanpassingen gemaakt. Niet 100% in lijn met jouw voorbeeld, maar je hebt gelijk. Klinkt beter! Thx!
Vanaf 4:16
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/trance-2-melody-nap]

En Trance 3 ook gelijk even aangepast n.a.v. feedback vriend. Overgangen zijn nu 'soepeler':
[Soundcloud: https://soundcloud.com/mirror5000/trance-3-new]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die nieuwe Korg Electribe al te koop/te voelen/testen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:52:
Verder vind ik het belangrijk dat je met masteren (zover ik dat doe) zoveel mogelijk een consistente sound over al je eigen tracks krijgt.
Dat is nou masteren origineel. Al vanaf dat ze vinyl gingen snijden.
Maar toen gingen ze al 19" maken met diepere groeven zodat je die harder kon krijgen dan een normale plaat. Met de CD ging het helemaal de foute kant op. En het Fletcher Munson verschijnsel in combinatie psychoakoestiek.
Gelukkig kan je nu weer meer op het kwaliteitswerk richten en dat is wel zo fijn. Er wordt overigens nog zat hard spul gebakken maar je kan ook voor een normale versie gaan en een HARDE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:11:
Is die nieuwe Korg Electribe al te koop/te voelen/testen in Nederland?
Ik ben hem nog nergens tegengekomen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke schoot masjien oOo
YouTube: BPM 2014: Korg Electribe demo with James Pullen aka MIstabishi

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Why so fugly?

Wel tegendraads om een standalone unit uit te brengen terwijl iedereen de computer in kruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik moet zeggen dat ik het niet een heel lelijk apparaatje vind hoor, en die demo rond 12:30 <3
(Jammer dat Mistabishi zo'n mongool is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Een beetje teleurstellend in vergelijking met:

Afbeeldingslocatie: http://magazine.dv247.com/wp-content/uploads/2010/03/korg-electribes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat ziet er toch uit als een Flash intro van een website uit 2001? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik hou van hardware met veel knopjes... :Y

"heb ze zelf ook" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
je hebt zelf ook knopjes? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nog nooit zo verward en opgewonden tegelijkertijd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb ze binnen handbereik ja....

*kijkt naast zich op de bank.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

teacher schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:36:
Ik heb ze binnen handbereik ja....

*kijkt naast zich op de bank.... :+
En wat vindt "mevrouw Teacher" van deze opmerking? :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben al een nippletweaker he :P (_ferry_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ik speel hier ook met knopjes met men dikke buik.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uvFRIYpO5zI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:39:
[...]

die's leuk! Je snare valt op, die halve rimshot is iets te "rim" en te herkenbaar steeds dezelfde. Misschien moet je hier kiezen voor een wat gewonere snare of evt met elkaar mengen.

Let ook op effectjes, de delay op je pick gitaar is toch iets teveel aanwezig voor "bonobo" smaak. Bonobo draait vaak de effecten zover terug zodat je het wel "merkt" maar niet hoort.

Geluiden die voorin de mix zitten wil je op zijn stijl vaak zo droog mogelijk en achterin de mix mag je wel weer wat meer ruimtelijke effecten doen.

Deze opmerkingen vooral in het context zien met Bonobo in gedachten, er is namelijk niks mis met de sound en de mix klinkt goed gebalanceerd, ik vertel dit vooral zodat je meer in zijn stijl/smaakkenmerken dingen kan uitvoeren.

Verder word zijn sound gekenmerkt door overdreven veel sidechain in de hoge sounds en spatial effecten met de kick/snare als inputsignaal. Denk dat dat hier ook wel goed zou werken.
Thanks, leuk om te horen!
Die delay op de gitaar (zijn 6 sporen trouwens, 3 gitaarpartijen en ik heb de amp is opgenomen met 2 mics) is juist een onderdeel van de sound en het idee daar. De delay zit in de opname zelf trouwens, dus is niet even snel terug te draaien. Het is inderdaad niet perse de Bonobo sound, maar dat is ook niet waar ik naar op zoek ben op die manier.

Die sidechain sound houd ik wel van ja, vooral als 't subtiele effecten zijn. Is het mogelijk om via een multiband compressor enkel de hoge band te compressen? Vast wel, zal eens kijken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Check dees!

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

http://www.cableguys.de/volume-shaper.html

SOFTEWAREN ALARM!!! :) :) :) De vrinden van Cableguyz hebben volumeshaper 4 uitgebracht!!

Multiband ducking!! wat dat ook moge zijn :9 :9

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie eentjes op een rij? :P

Het is niet nieuw of zo hoor. Deze manier is wel lekker snel en laagdrempelig.
Dit soort tooling blijft lastig in het gebruik want een fout is zo gemaakt en als je niet oppast dan vernaggel je de hele mix. Oftewel dat je de volgende dag de mix nog eens beluisterd en erachter komt dat het lang niet meer zo vet klonk als je dacht toen je er mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Niet direct related misschien, maar vond het vet klinken. Kawai SX-240, oud bakje uit de mid 80s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3Yc3CRI.png

Lijkt wel alsof die synth gezopen heeft :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Gaat die man met z'n plasje naar de dokter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Luapper schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:04:
[...]

Die sidechain sound houd ik wel van ja, vooral als 't subtiele effecten zijn. Is het mogelijk om via een multiband compressor enkel de hoge band te compressen? Vast wel, zal eens kijken binnenkort.
joa dat kan, ikzelf ben nogal fan van de Waves C4, daar kun je elk afzonderlijke band aan/uitzetten. Ik gebruik deze ook vaker als single band dan met alle banden aan.

Maar als je op zoek bent naar Bonobo-achtige ducking, dan is dat een "gewone" compressor en niet een bandcompressor op de hoge frequenties. Het feit dat ie daar alleen de hoge dingen compressed is omdat alle hoge instrumenten in een group channel zitten.

Als je zoiets met een bandcompressor gaat doen loop je het risico op zeer wazige en niet-herstelbare flabbereffecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waves C6 is overigens multiband met sidechain, mocht je dat nodig hebben. Maar ik denk inderdaad dat je geen multiband nodig hebt, een gewone compressor met sidechain mogelijkheden zou moeten volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik ben vanavond bezig geweest met het remixen van mcl's Trance 1 (Arpeggio):
Dit is het geworden tot nu toe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcl

mcl

2mb schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 03:02:

[...]

[audio]
Wat onwijs vet!!!!!!!!!!!!!! Veel beter dan het origineel ;-)
Voel me vereerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Klinkt goed hoor.
(Ook al crasht flash hier als de ziekte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:06
[Soundcloud: http://soundcloud.com/doelman/arp2]
Ben me sinds kort weer een beetje aan het verdiepen in het produceren van muziek, heb met veel plezier dit topic gelezen. Ik ben benieuwd of jullie het een beetje vinden klinken, alle feedback is welkom. (let niet op de structuur van deze preview, heb een aantal clips in Ableton gemaakt, nog niet aan een arrangement gewerkt)

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:44
2mb schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 03:02:

[...]

[audio]
Lekker muziekje wel! love it!

Ben zelf ook weer eens bezig geweest, ik had me eigenlijk bezig moeten houden met studeren vandaag maarja, dan komt er iets in je op en heb je dit:

https://soundcloud.com/patrykmoj/novemberdeepdingenweer/s-Iztm0

Deep House achtige sound! Ill hope you guys like it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

gangstahh, hij gaat qua arrangement en harmonie de goeie kant op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

doelman schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:17:
[audio]
Ben me sinds kort weer een beetje aan het verdiepen in het produceren van muziek, heb met veel plezier dit topic gelezen. Ik ben benieuwd of jullie het een beetje vinden klinken, alle feedback is welkom. (let niet op de structuur van deze preview, heb een aantal clips in Ableton gemaakt, nog niet aan een arrangement gewerkt)
Niet de kick tegelijk met de bas laten klinken (gebruik het 90s kick-bass-kick-bass-patroon als je niet wilt sidechainen). Beter kwaliteit drumsounds gebruiken. Meer afwisseling in de track brengen. Meer hoog in de arp synth. Betere melodieën componeren ;)
gangstahh schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:02:
[...]

Lekker muziekje wel! love it!
Thanks!
Ben zelf ook weer eens bezig geweest, ik had me eigenlijk bezig moeten houden met studeren vandaag maarja, dan komt er iets in je op en heb je dit:

https://soundcloud.com/patrykmoj/novemberdeepdingenweer/s-Iztm0

Deep House achtige sound! Ill hope you guys like it!
Drums zijn lekker, niets mis mee. Bas is wat overheersend. Synth bij 30s is zwak, geen fijne sound. Doe een mooie pad ofzo. Bij 1m is het wel lekker, serieus leuke melodie. Gaat goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:44
apNia schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:11:
gangstahh, hij gaat qua arrangement en harmonie de goeie kant op! :)
Thanks!
2mb schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:20:
[...]

Niet de kick tegelijk met de bas laten klinken (gebruik het 90s kick-bass-kick-bass-patroon als je niet wilt sidechainen). Beter kwaliteit drumsounds gebruiken. Meer afwisseling in de track brengen. Meer hoog in de arp synth. Betere melodieën componeren ;)

[...]

Thanks!

[...]

Drums zijn lekker, niets mis mee. Bas is wat overheersend. Synth bij 30s is zwak, geen fijne sound. Doe een mooie pad ofzo. Bij 1m is het wel lekker, serieus leuke melodie. Gaat goed!
Bedankt voor je feedback, die bas in het begin is inderdaad te sterk, ik zat hier al mee te kloten maar kreeg niet helemaal het geluid wat ik in gedachten had. Igg bedankt, ik ga hier wat mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
gangstahh schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:25:
Bedankt voor je feedback, die bas in het begin is inderdaad te sterk
Bas te sterk? Weet niet maar ik vind het begin (zeg maar tot 0:30) juist erg lekker klinken, zelfs jammer dat dat thema niet terugkomt later in het nummer.

[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 09-11-2014 22:57 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mcl schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:42:
[...]

Wat onwijs vet!!!!!!!!!!!!!! Veel beter dan het origineel ;-)
Voel me vereerd...
Leuke Biereco herverbouwing van 2MB, afgezien van wat toegevoegd instrumentarium kun je mixtechnisch wat verschillen opmerken.

Jouw graph verbruikt flink meer headroom terwijl 2MB's mix veel harder klinkt. Dit heeft te maken met dat je bas alle ruimte verbruikt en inderdaad nogal zwaar in de mix staat. Je hoort ook dat zijn mids een stuk minder dof is.

Ik, met chronische bas-verlatingsfobie heb hier ook vaak last van en om de weggezakte mids en highs weer op te krikken compenseer ik dat met belachelijk platte compressie. Maar uiteindelijk ben ik altijd beter af met die bas gewoon omlaag mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 22:29

RMX

Heren,
Ik zoek nieuwe studiomonitoren voor mijn kleine thuisstudio. Werk nu met een Behringer MS 40. Kun je veel van zeggen, maar was goed zat voor de afgelopen jaren ivm SPDIF.

Ik ben zelf deze 2 tegenkomen;
- ADAM A5X
- Alesis Monitor One Active MKII

Niet helemaal eerlijk om te vergelijken, maar wie heeft ervaring met deze? Ik ga as zaterdag luisteren bij winkels, maar misschien heeft iemand al tips voor me? Of heeft er iemand alternatieven?
Gaat om het produceren van EDM muziek.

Bonusvraag;
Aangezien M-Audio mijn Audiophile 2496 nog steeds niet op Windows 8 werkend krijgt ben ik opzoek naar een audio interface. De Focusrite valt af, want lees veel over buggy drivers.
Nu viel mijn oog op deze: Emu 1616 M PCI-e (http://www.i4-muzique.nl/emu-1616-m-pci-e.html)
Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb ze beide gehoord. De Alesis zijn voor z'n prijsklasse heel vet (ik wou dat ik ze destijds had verkozen boven m'n KRK RP5's), maar de A5X is een klasse apart, zou zeker daar voor gaan. Ik heb de Adam F7's, de goedkopere broertjes van de A7X. De Adam F5's klinken ook loeistrak, maar mocht je budget hebben, ga voor de A5X :)

Hoe groot is je ruimte btw?

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 10-11-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Thnx! In de huidige setup zit ik een beetje krap qua ruimte. Maar aangezien de A5X dezelfde afmeting heeft als de MS40 moet die wel lukken. Heb gelezen dat de A5X ook dicht tegen de muur geplaatst kunnen worden?
Er is geen andere monitor in dezelfde prijsklasse die jij zou kiezen boven de A5X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch bij i4 kijkt bel ze maar of ga bij ze langs. Die gasten weten echt wel waar ze het over hebben.
Alesis en Adams hebben ze ook wel staan. (Weet niet of ze die modellen ook specifiek hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Ofcourse! Daar haal ik altijd alles. Hele fijn winkel!

Kan iemand me nog opweg helpen met een audio interface? Vind die EMU een mooie; Volume knop, genoeg aansluitingen voor monitoren, goede hardware las ik. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja wat wouter zegt klopt wel, ga langs en luister vooral zelf. Heb het hier al vaker gezegd, maar monitors zijn een van de weinige dingen waarvoor ik aanraad echt zelf te gaan checken ipv op reviews/meningen van anderen af te gaan.

En als je gaat luisteren, maak dan niet de fout die ik maakte, neem normale muziek mee en geen scheel gecompresste EDM. Kaos gaf me de tip om wat goed afgemixte Michael Jackson tracks mee te nemen (zijn wat recente remasters bij op Spotify), dan kan je de verschillende elementen van de track ten minste nog horen en goed onderscheiden, en daarmee weer goed A/B'en tussen verschillende monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Thnx :) Was sowieso van plan om eerst te luisteren, maar dan weet ik een beetje welke ik ga checken. Sowieso de Adam.

Daarna eens naar de akoestiek kijken. Doen de Auralex MoPad iets positiefs eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hou er wel rekening mee dat het 5" bass speakers zijn. Wellicht dat voor de prijsklasse de F7's je wat meer geven. De A serie is net een tikje strakker, maar is voor mij het prijsverschil van 400 euro tov de A7X niet waard.

Alternatief zou de Yamaha HS5 zijn, maar die heeft bass exhaust aan de achterkant, ik hoor verschillende verhalen over hoe slim dat is die tegen een muur aan te zetten. En de Dynaudio BM5 series schijnen ook goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Thnx! Neem ik mee in de hoortest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Zojuist met de expert gebeld (i4). Die raadde de A5X meteen af, en gaf aan dat ik beter voor de A7X kon gaan ivm de bass weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RMX schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:13:
Zojuist met de expert gebeld (i4). Die raadde de A5X meteen af, en gaf aan dat ik beter voor de A7X kon gaan ivm de bass weergave.
Haha, ja dat zou ik ook zeggen als ik hem was.

"Nee meneer, die kleine speakers zijn niks, pas vanaf 7 inch kan je de échte Armin van Buuren zijn."

:')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat een uileballen. Had ik ook toen ik twijfelde tussen de F7 en de A7X, ging ik naar een winkel in Utrecht. Deed ie eerst de F7 aan, en daarna de A7X een paar dB harder. Hij zo "zie je? die klinkt veel beter."
Ik zeg "ja, je zet 'm veel harder..." en toen legde die uit hoe alles werkte en droop ie maar af. Vreselijk dat soort "experts"

Het klopt ook wel dat de bass weergave minder is, maar om daarvoor de A5X af te schrijven is echt een dick move.

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 10-11-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Haha true. Dacht ik ook aan, maar hij gaf aan dat de meeste klanten met zon A5X ze later of terug brengen of er een subwoofer bij kopen. En je dan voor die 240 extra goedkoper uit bent.

Maargoed, ik ga ze toch eerst zelf beluisteren.
Mensen met kennis van de A5X die wel tevreden zijn over het laag bij het produceren van harde EDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
EDM zal niet uitzonderlijk veel subs hebben zoals bv dubstep of andere UKbassmuziek. Daarmee is de noodzaak om ver onder de 40Hz nog op 0dB te kunnen horen minder nodig.

Wat dat betreft zou een 5" driver kunnen volstaan, maar neem voor de zekerheid een track met je laagste bassen mee om te controleren of je al het belangrijke hoort en beslissingen over kan maken.

Zo niet dan zou ik inderdaad 6,5" of 7" drivers overwegen. Bij 8" drivers ga je bijna voorbij aan het nut van nearfield luisteren en zou ook te groot voor je kamer kunnen worden.

Alesis heeft een goed neutrale sound en erg goed om je stereospectrum te beoordelen. Gebruik ze (thuis) zelf ook, zelfs al zoek je in een prijsklasse hoger, dan nog zou ik ze even doorluisteren.

Voor speakerkeuze heb ik ooit dit topic aangemaakt. Plemp vooral daar je vragen neer en mocht je een model hebben gekozen dan is ook een review achteraf erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het probleem met alle 5 inch monitoren is dat ze gewoonweg niet laag genoeg gaan. Op een gegeven moment ga je het niet meer horen omdat de roll off inslaat. Je moet je speaker dan harder zetten (meer vermogen geven dus) om de lagere tonen eruit te persen. Het probleem wat je dan krijgt is dat je mids en highs ook meegaan. Dat resulteert weer in vermoeide oren, dus heb je in weze geen drol aan een 5 inch monitor. Ja, als je klassiek maakt of gitaarpingeltjes, die hebben immers geen sub.

Een extra subwoofer ben ik persoonlijk geen fan van. Dan kan je idd beter een 7incher kopen.

edit: peerd; trap, future bass/garage en aanverwanten vriendjes vallen ook onder EDM en zijn vrij subby hoor O+

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 10-11-2014 16:08 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Kaos,
Daar ben ik mee eens, maar een te grote speaker in een te kleine kamer zorgt weer voor staande golven zodat - ook al geeft de speaker ze weer- je met een nog slechtere situatie zit.

Heb je een kamer van pakweg niet groter dan 2,5 x 3meter dan is een 5" misschien juist wel de betere keuze.

@RMX
Auralex doet wel goeie dingen, maar vind ze nogal prijzig. Zelf glaswol panelen en noppenschuim hangen kan al erg veel doen voor je kamer. Zo ik herinner heeft -Kaos toendertijd bv erg nette panelen zelf gemaakt.

let op de 2 hoofdfuncties van isolatiemateriaal:
- absorberen: om (meestal hoge) reflecties en galm uit je kamer halen. Klap even in je handen in je kamer en luister of je nadrukkelijk een nare echo of galm hoort.

- diffusen: klanken uiteen laten waaien zodat je geen staande golven krijgt (de weerkaatsing naar de achterwand kan het geluid van de speakers op bepaalde frequenties uitcancelen). Doe even een vlakke sinus-luistertest om te horen of het gehele spectrum op het gelijke volume te horen is.
Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.